De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.035 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Damn, en ik maar denken dat je de beste was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
.oisyn schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:14:
* .oisyn heeft al de hele dag YouTube: Sourmash - The Spirit op repeat staan 8)7

Er zit namelijk een verhaal achter. 16 jaar geleden, toen ik een jaar of 17+ was, ging ik nogal eens naar trance en goa feestjes. Uiteraard met een kleine selectie aan geestverruimende middelen :+. Zo ook die ene keer in Sophies Palace op de Bemuurde Weerd in Utrecht toen ik deze plaat voor de tweede keer hoorde en wederom uit mijn dak ging en ik op de DJ booth ben geklommen om te kijken hoe die plaat heette (klein feestje, ik kende de organisatie). Natuurlijk niet opgeschreven, dus het enige wat ik me erna nog kon herinneren was hoe de artiest heette. Internet was toen nog niet zoals het nu was en ik zat verder ook niet heel diep in de muziek oid dus ik heb 'm nooit meer gevonden en daarna is het in de vergetelheid geraakt.

Fast forward naar gisteren. Ik klikte wat door op Youtube, geen idee meer wat de aanleiding was, volgens mij een filmpje van een Dutchtek oid. Een psy-trance playlist. Was wel aardig, niet superboeiend, ik luister sowieso nooit echt meer naar trance. Dus ik ging wat door de lijst heen, zie ik daar ineens "Sourmash". Instantaan herinnerde ik me dat feestje van toen. You gotta be fucking kidding me, zou het echt? En inderdaad, precies die plaat. Instant kippenvel op 3:15 :D
cool story bro

best geinig nummertje

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

windwarrior schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 02:44:
[...]

Waarom noemt android die dingen trouwens spinners :(, dit noem ik toch echt een dropdown...

Een spinner is dit toch:[afbeelding]
Eh .. nee.
Wikipedia: Spinner (computing)

Zo is het in alle UI libs die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, een website die zomaar ineens niks terug geeft. Gewoon helemaal niks, een "Empty response"... :/ Dat kan toch niet anders dan een server probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Nope dat is een throbber.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Grrr. Zo irritant, je hebt een probleem en je vindt een StackOverflow vraag erover. Er wordt 1 oplossing aangedragen en die werkt niet volgens de comment, en de volgende comment is alleen: 'This was resolved'. :(

edit: De foutmelding is ook een fijne:
code:
1
java.sql.SQLException: Total number of available connections are less than the total number of closed connections

:?

[ Voor 29% gewijzigd door HMS op 16-07-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gefeliciteerd BM!

Waar is de taart? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Doet me toch heel ergens anders aan denken: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Throb
Maar dat zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Struikrover schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:52:
[...]

Doet me toch heel ergens anders aan denken: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Throb
Maar dat zal wel aan mij liggen :P
Misschien moet je eens een woordenboek bekijken dat niet is geschreven door comazuipende pubers: http://www.merriam-webster.com/dictionary/throb

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
TheNephilim schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:04:
Bah, een website die zomaar ineens niks terug geeft. Gewoon helemaal niks, een "Empty response"... :/ Dat kan toch niet anders dan een server probleem zijn.
Of een probleem met je browser.
Ik heb dat soms met Chrome op mijn Android tablet, wanneer ik (b.v.) Tweakers bezoek.
Pagina wordt geladen, maar blijft blank. Tabblad sluiten en nieuwe openen en dan doet hij het (vaak) weer.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Korben schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Misschien moet je eens een woordenboek bekijken dat niet is geschreven door comazuipende pubers: http://www.merriam-webster.com/dictionary/throb
Nope, kan er niks aan doen. Vervuild door de seksistische maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Er vliegt hier ineens een duif naar binnen :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Moderator Spielerij
pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:36:
Gefeliciteerd BM!

Waar is de taart? :P
Okay, okay
Afbeeldingslocatie: http://images.smulweb.nl/recepten/1399819/low_res/chocoladetaart5.jpg
Sorry Firesphere, maar volgens mij is die nu bezig zijn eigen hapje te vangen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BM schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Okay, okay
[afbeelding]
Sorry Firesphere, maar volgens mij is die nu bezig zijn eigen hapje te vangen :p
Gefeliciteerd BM! ^^

---
SPee schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Of een probleem met je browser.
Ik heb dat soms met Chrome op mijn Android tablet, wanneer ik (b.v.) Tweakers bezoek.
Pagina wordt geladen, maar blijft blank. Tabblad sluiten en nieuwe openen en dan doet hij het (vaak) weer.
Neuj, dit probleem doet zich helaas niet alleen bij mij voor. De klant heeft volgens mij zelf via ftp in de code zitten rommelen. Er stond namelijk een php sluit teken onder de content, die heb ik daar niet neergezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
hmmmmm mijn server heeft de laatste tijd last van spam bots/gewone bots. Hoe heette dat ding ookal weer die automatisch bans deed?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Rutix schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:20:
hmmmmm mijn server heeft de laatste tijd last van spam bots/gewone bots. Hoe heette dat ding ookal weer die automatisch bans deed?
fail2ban ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Fail2ban :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 17:31
Tijd om weer aan het werk te gaan. Vierdaagse is voor me Eendaagse geworden.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Gisteren http://learn.code.org geïntroduceerd bij het zoontje (10jr) van een collega van me.

Spelenderwijs leren programmeren, door blokjes 'code' op volgorde te zetten met o.a. de figuren van Angry Birds.

Na ongeveer een half uurtje kreeg ik de volgende reactie:
Dit is echt heel cool! 8)

Een nieuwe programmeur in spé mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Klippy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:42:
[...]

So far so good hier, deze week bezig met een acceptatieomgeving dus wat minder geprogrammeerd.

Echt must-haves van packages ben ik nog niet tegen gekomen, maar wij zijn ook bezig met de basis voor een best grote API. Dus we moeten veel zelf schrijven omdat alles eigenlijk wel maatwerk is.
Maar in Go zelf zit eigenlijk toch verassend veel. Het aantal packages lijkt beperkt, maar als je ziet hoe snel je er eigen functies en packages mee schrijft is het vaak meer werk om een bestaande package aan te passen dan om zelf wat te schrijven. Ondanks dat is de community wel heerlijk, alles lekker open en beschikbaar gemaakt online.
Wat wel super is voor REST APIs is Martini, https://github.com/go-martini/martini Die maker komt ook spreken op .Go overigens.
Qua database zijn we begonnen met Gorp, maar we hebben daarnaast al een eigen package gemaakt die via maps records kan bijwerken, omdat je dan niet alle velden eerst weer hoeft op te halen, ben dus vooral gecharmeerd van de flexibiliteit. Zo ben ik nu bezig om de API volledig zelfdocumenterend te maken, je kan heel de code met commentaar uitlezen (zoals GoDoc gebruikt) en dan via reflect lege of met dummy data gevulde input en output JSON maken...
Gorilla hebben we ook serieus naar gekeken, kwam vandaag nog langs, maar het meeste hebben we al via Martini.
Grappig, ik lees juist (bijvoorbeeld hier) van mensen die vinden dat je Martini niet moet gebruiken omdat het niet de Go-standaarden volgt over hoe code in elkaar moet zitten. Maar als het goed werkt dan hoeft dat niet per se een probleem te zijn.
Leercurve is ook best laag geloof ik, deze week is een nieuwe collega begonnen die uit een PHP / JS omgeving komt en volgens mij gaat die dat ook weer snel oppakken.

Qua net/http verwacht ik geen problemen, maar een echte zware live situatie moeten we nog steeds testen, tot nu draait nog niks live, die paar acceptatierequests gaan goed in elk geval... Over een paar weken komen er een hoop meer requests aan, dan kan ik meer info geven :)

Ben tot nu eigenlijk nog steeds tegen gekomen waarvan ik denk dit had wel anders of beter gekund...
Juist de simpelheid en afwezigheid van dingen maakt het leuk, niet te moeilijk doen :P
Dat laatste was ook mijn indruk, mooi dat dat bevestigd wordt :). Ga Go binnenkort eens gebruiken voor een privé-project, kijken hoe het bevalt. Gezien de enthousiaste verhalen en wat ik tot nu toe heb gedaan in Go wordt het wel wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:51:
Woot; Spotweb heeft verder zonder opgave van reden heel de repo verwijderd:
https://github.com/spotweb/spotweb

Rare zaak :/
Geen idee sinds wanneer, maar ze zijn terug volgens mij?

http://www.spot-net.nl/ is nu ofline 8)7
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Too many connections [1040]

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/db/dbal.php
LINE: 757
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/includes/db/mysql.php
LINE: 111
CALL: dbal->sql_error()

FILE: [ROOT]/common.php
LINE: 113
CALL: dbal_mysql->sql_connect()

FILE: /home/spotnet/domains/spot-net.nl/public_html/index.php
LINE: 5
CALL: include('[ROOT]/common.php')

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 16-07-2014 12:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Erg gaaf inderdaad :) Helaas duurt het nog wel even voordat m'n zoontje oud genoeg is.

Zelf ben ik ooit zelf begonnen met basic en dergelijke maar ik kreeg later ook Superlogo. Spelen met de schildpad heb ik ook veel van geleerd.

RobIII schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Geen idee sinds wanneer, maar ze zijn terug volgens mij?

http://www.spot-net.nl/ is nu ofline 8)7
[...]
Gebeurde laatst ook met een populaire fork van Sickbeard (mr-orange). Gaf er ineens ook de brui aan en besloot meteen de repo te verwijderen :F

[ Voor 33% gewijzigd door Cloud op 16-07-2014 12:18 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Zoiets ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

markvt

Peppi Cola

grmbl html 5 input types zijn ook niet echt bruikbaar

http://jsfiddle.net/Lc4Me/2/

code:
1
2
3
4
5
<form action="demo_form.asp" id="blub">
E-mail: <input type="email" name="email">
<input value="" maxlength="150" name="strEmail" id="strEmail" required type="email" title=""><input type="submit" value="works">
<input type="button" onclick="$('#blub').submit();" value="not working">
</form>

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
markvt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:36:

code:
1
2
3
4
5
<input value="" maxlength="150" name="strEmail" id="strEmail" required type="email" title=""><input type="submit" value="works">
</form>
Waarom wil je dat laatste überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
markvt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:36:

code:
1
2
3
4
5
</form>
Ik weet niet wat precies je bedoeling is. Maar bij mij werken ze beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 00:53
Die laatste werkt niet met een enter. Wil je bepalen of je wel of niet submitten moet moet je dat in de onsubmit doen van form.

code:
1
<form onsubmit="return false of true";>

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ThomasG schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Ik weet niet wat precies je bedoeling is. Maar bij mij werken ze beide.
Ik gebruik Chrome 36 en daarin zorgt de laatste knop (met de .submit() ) functie er niet voor dat de browser zelf de velden valideert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:52

StM

Volgens mij is dat dan een nieuw geïntroduceerde Chrome bug... :P Het zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Als alleen chrome het gaat ondersteunden schiet dat ook niet echt op :)

/me Gaat even wat legacy code herzien

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je bij een programmatisch getriggerde submit die zaken omzeilt. Misschien dat je met een submit-handler wel kunt bereiken wat je wilt?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

HuHu schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Ik gebruik Chrome 36 en daarin zorgt de laatste knop (met de .submit() ) functie er niet voor dat de browser zelf de velden valideert.
Ik dacht dat het triggeren van een click op de echte submit-button wel werkte...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

OkkE schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:42:
[...]

Ik dacht dat het triggeren van een click op de echte submit-button wel werkte...
Dat werkt in IE 11,Chrome 35 en FF 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Ik weet niet of deze actie al lang bestaat (of dat hij nog lang loopt), maar voor startups nu 50% korting op Resharper! alle producten van JetBrains (waaronder het beroemde Resharper)

https://www.jetbrains.com/estore/startup/

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 16-07-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:18
Zo te zien niet alleen op resharper maar op alles van jetbrains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
ja inderdaad. Nog beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Moderator Spielerij
Nu nog een startup opzetten :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Jezelf inschrijven bij de kvk, even snel website in elkaar pleuren, jetbrains tools met 50% korting kopen en klaar. :+

[ Voor 19% gewijzigd door WernerL op 16-07-2014 15:18 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

En een btw nummer + btw aangifte elk kwartaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
markvt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:20:
En een btw nummer + btw aangifte elk kwartaal ;)
Dat hoeft niet, je kan ook jaarlijks btw-aangifte moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:32:
Gisteren http://learn.code.org geïntroduceerd bij het zoontje (10jr) van een collega van me.

Spelenderwijs leren programmeren, door blokjes 'code' op volgorde te zetten met o.a. de figuren van Angry Birds.

Na ongeveer een half uurtje kreeg ik de volgende reactie:
Dit is echt heel cool! 8)

Een nieuwe programmeur in spé mensen.
Ik ga het hier ook eens proberen....maar zeven jaar is zeker nog te jong? Niet goed Engels spreken een probleem?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Er is al een Nederlandse vertaling zo te zien dus probeer het zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik vind 'm echt gaaf, dat learn.code.org! En wat betreft het Engels: ach, dat valt volgens mij best mee. Met uitproberen kom je volgens mij ook best een eind.

(Al vind ik wel dat ze de interface met minder tekst hadden kunnen doen, en dat het jammer is dat ze het ontmoedigen om andere dingen te doen dan het goede antwoord. Ik wil geen tekst zien met betweterige info, ik wil gewoon de bird opblazen! Omdat het kan! Exploratief leren is ook belangrijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo mooi productief dagje, na wat gepruts eindelijk voorelkaar om native code in een osgi bundle op te nemen en dus het installeren van de RXTX driver overbodig te maken. Nu nog even de code van de vorige programmeur refactoren om er wat bruikbaars van te maken.

Ik dacht even een korte pauze dus ik kan even snel over de jaarmarkt lopen hier. Blijkt die opeens veel groter te zijn geworden. Eindelijk lijken de ondernemers er eens wat aangedaan te hebben. Het is van ongeveer 10 kraampjes verspreid over het dorp/stad naar een aaneengesloten markt door het hele centrum gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Spaanse vertaling gevonden, leuk. Gaan we eens proberen!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
StM schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:30:
Er is al een Nederlandse vertaling zo te zien dus probeer het zou ik zeggen.
Ja, al is die niet helemaal top. Maar je redt je er prima mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Zojuist deze mail verzonden naar een webshop die een mailtje stuurde met een syntax fout erin:
Beste,

Ik kreeg zojuist een status update van de bestelling, vermoedelijk een automatisch bericht. Dit bericht was echter onleesbaar in mijn Apple Mail client. Na kort onderzoekje met mijn geek-skillz heb ik de oorzaak gevonden: Er zitten meerdere syntax fouten in de mail:

Fatale syntax fout:
- Bij de boundary’s wordt regelmatig een spatie meegeven aan het eind. Dit gebeurt o.a. op regel 32, 35, 39, 239. Op regel 47017 staat ook een spatie achter de sluitende boundary. Zie bijlage (zonder -Fixed) voor de broncode die ik ontving.

Andere slordigheidjes die de standaard niet respecteren maar in praktijk geen problemen geeft:
- De Mime-Version header mist. Mime-Version: 1.0 meegeven als header is voldoende.
- De From en Reply-To header bevat een naam met een spatie zonder quotes: Foo Webwinkel <...> is geen geldige waarde; dit moet "Foo Webwinkel" <...> zijn.

Bijgevoegd zijn 2 bijlagen: De mail zoals ik ‘m kreeg en de mail met kleine aanpassingen van mijn kant die de genoemde problemen fixen en dus prima werkt.
Tevens 2 screenshots, links/boven niet werkende, rechts/onder gefixt.

<Screen Shot 2014-07-16 at 16.05.33.png>
<Screen Shot 2014-07-16 at 16.05.36.png>

Hopelijk kunnen jullie wat met de informatie zodat toekomstige klanten mogen genieten van mooie mailtjes met plaatjes ipv “wtf allemaal rare tekentjes is dit een virus!?1?1?"

Disclaimer: Ik weet *iets* van het mail protocol, maar ik ben geen expert. Ik bied geen garanties voor de juistheid van mijn informatie.

M.v.g.,
<naam>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
Gamebuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:16:
Er zitten meerdere syntax fouten in de mail
:+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
Syntaxfouten is één woord. Dit woord verkeerd schrijven is een syntaxfout.

http://www.spatiegebruik.nl/

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Down schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Syntaxfouten is één woord. Dit woord verkeerd schrijven is een syntaxfout.

http://www.spatiegebruik.nl/
je zit zelf foudt
Als het anderstalige deel uit het Engels komt, worden alle spaties weggelaten. Eventueel wordt een koppelteken toegestaan, maar spaties zijn fout.
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=syntax&lang=nn

Doei ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Nu maak je zelf een fout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik dacht al, kijk ik nou zo verkeerd? Stukje dat Douweegbertje quote zegt letterlijk waarom Down het wél goed heeft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Vrijdag heerst hier... en het is niet eens vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dus, klaar met de syntax-fouten? :P Overigens is mijn spellingscontrole van mening dat ik er maar syntaxis-fouten van moet maken. Dat lijkt mij ook de meest correcte schrijfwijze, zolang het om Nederlands gaat dan.

Vandaag maar eens een volgende poging om te beginnen met Scalatra gedaan. In Linux krijg ik het spul nu wel aan de gang (in Windows lukte me dat niet), en tot zover lukt het wel aardig om een simpele site erin op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Chris7 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Ik dacht al, kijk ik nou zo verkeerd? Stukje dat Douweegbertje quote zegt letterlijk waarom Down het wél goed heeft :P.
Het is warm :+ Dat is mijn excuus.

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 16-07-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wtf ik had voor paar pageviews een andere font op t.net, nu is-ie weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Natuurlijk een heel gezeur over die website die nog steeds 'empty response' geeft. Ik zeg dat het aan de server/hosting ligt, en volgens de andere partij natuurlijk niet. Niet erg als het mijn fout is, maar dan zou het inzien van de php error logs wel fijn zijn...

Maar... de in de logs van DirectAdmin staat alles, dus ook van php. Terwijl er echt 'Apache error log' staat en niet anders. Oef zo vermoeiend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dcm360 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:06:
Dus, klaar met de syntax-fouten? :P Overigens is mijn spellingscontrole van mening dat ik er maar syntaxis-fouten van moet maken. Dat lijkt mij ook de meest correcte schrijfwijze, zolang het om Nederlands gaat dan.
Waarom dan? Er is toch geen uitspraakprobleem door geen streepje te gebruiken? Want dat een van de weinige redenen om wél een streepje te gebruiken. http://woordenlijst.org/leidraad/6/

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 17:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.oisyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:10:
[...]

Waarom dan? Er is toch geen uitspraakprobleem door geen streepje te gebruiken? Want dat een van de weinige redenen om wél een streepje te gebruiken.
Een andere reden is het aan elkaar willen schrijven van 2 woorden die niet beiden uit het Nederlands komen. In dit geval zijn dat syntax (uit het Engels?) en syntaxis (uit het Grieks) aan het woord fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://woordenlijst.org/leidraad/12/1/

accountmanager
businessclass
voicemail
syntaxfout

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Over Engelse woorden gesproken, ik krijg regelmatig het verwijt dat ik "geüpdatet" verkeerd schrijf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is dan ook geen Engels woord, maar een Nederlands woord. Ik zou overigens de voorkeur hebben om 'bijgewerkt' te gebruiken, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
dcm360 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:22:
Dat is dan ook geen Engels woord, maar een Nederlands woord. Ik zou overigens de voorkeur hebben om 'bijgewerkt' te gebruiken, maar dat is een andere discussie.
Niet zo anders. Ik wil gewoon never dat lelijke gedrocht gebruiken. Dus of het is 'geupdate' omdat de context informeel genoeg is, of ik herschrijf mijn teksten om het te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
Of schrijf het net zoals de rest van je tekst: in het Nederlands. Dus: bijwerken

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Woorden verkeerd schrijven omdat je dat mooier of makkelijker vindt, valt bij mij in de categorie taalverloedering, behalve als er technische beperkingen waren (een ü typen op mijn telefoon lukt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Taal is wat mij betreft iets dat leeft - vandaar ook 'natuurlijke taal' en geen programmeertaal. Ik vind een beetje creativiteit wel leuk, en echt heel erg lelijke woorden of vormen wil ik niet in mijn schrijfsels hebben. Het oog wil ook wat! En "geüpdatet" is een dusdanig gedrocht dat het er bij mij niet inkomt. En ook blijf ik lekker rebels het streepje op 'appèl' zetten. Sue me! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
dcm360 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:51:

(een ü typen op mijn telefoon lukt niet).
Wat voor telefoon heb je dan? De meeste moderne smartphoneplatforms geven een popupje met varianten met accenten als je de knop op het toetsenbord langer ingedrukt houdt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Die pop-up verschijnt op een plaats waar ik niet bij kan als ik met 1 hand aan het typen ben, namelijk bovenaan op het scherm terwijl ik met mijn duim echt niet over de helft van het scherm kom. Beetje een brakke combinatie van een hardware-toetsenbord met dingen die ineens op het scherm aangetikt moeten worden. Overigens is dit een nogal hypothetische situatie, je kan best heel erg veel correct gespelde Nederlandse woorden schrijven zonder ook maar een trema of een accent te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
dcm360 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:51:
Woorden verkeerd schrijven omdat je dat mooier of makkelijker vindt, valt bij mij in de categorie taalverloedering, ...
dcm360 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:11:
Die pop-up verschijnt op een plaats waar ik niet bij kan als ik met 1 hand aan het typen ben, namelijk bovenaan op het scherm terwijl ik met mijn duim echt niet over de helft van het scherm kom. ..
Tja. Dat is een beetje jezelf tegen spreken, of niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
EddoH schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:18:
Over Engelse woorden gesproken, ik krijg regelmatig het verwijt dat ik "geüpdatet" verkeerd schrijf :+
SPee schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:41:
Of schrijf het net zoals de rest van je tekst: in het Nederlands. Dus: bijwerken
Ik schrijf 't altijd gewoon op z'n F.West98's: ge�pdatet :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
RobIII schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:29:
[...]

[...]

_O-

Echt spotify moet wat gaan doen aan hun "Heavy metal" zender. Daarin hoef ik geen queen, bonjovi of ccr te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

kaesve schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:21:
[...]

[...]

Tja. Dat is een beetje jezelf tegen spreken, of niet? :p
Daar ben ik me zeker van bewust. De eerste keer dat het gaat botsen heb ik echter nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:33:
[...]

[...]

:D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Da's best een hippe furby! En met internetverbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:33:
[...]
_O-

Over encoding-fails gesproken... we kregen laatst een melding dat een export met deelnemers niet goed was omdat de database het verkeerd zou opslaan en alles was kapot. De hostingpartij had ook een query gedaan en die was ook niet goed. Bleek dat ze geen encoding hadden opgegeven en dan geeft ie UTF8 niet goed weer. We hadden die klant ook meteen kunnen melden dat ze even de import-functie in Excel moeten gebruiken om aan te geven dat t UTF8 is, OpenOffice toont het direct goed. Klant meteen hosting de schuld geven en zij ons...pfff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23

Matis

Rubber Rocket

Geniaal. Youporn heeft onderzoek gedaan naar de impact van de wereldkampioenschappen voetbal op hun traffic. De resultaten zijn overduidelijk, bij sommige wedstrijden tot -70% van een reguliere dag en tijdstip :X
Het artikel is SFW, maar zal er niet direct naar linken:
http://blog.youporn.com/world-cup-youporn-traffic/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik vind het niet heel erg raar.

(De meeste) mannen kijken pr0n én (de meeste) mannen kijken voetbal. En volgens de vrouwen kunnen de mannen niet multitasken, dus voetbal+pr0n gaat niet samen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wel grappig om dit zo te zien, maar tis natuurlijk hartstikke normaal. Ongeacht met welke site (of wat dan ook) je dit doet, zul je met grote aantallen bezoekers dippen zien bij dit soort evenementen alsmede overige zaken..

Hetzelfde dat bij een pizzabezorger de maandag de rustigste dag is, oplopende per dag waarbij zondag een enorme drukke dag is. Einde van de maand is het rustig, en na de 'salaris uitbetalingen' is het weer een stuk drukker. Januari en februari zijn relatief rustig, omdat men al hun geld heeft verbrast in de 'duurdere' maand december. Zo kan ik nog wel doorgaan.
ja, bij NY pizza 3 jaar lang gewerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is een goede all-in-one kleurenlaserprinter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
:+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vraag gewoon of iemand iets uit te laten heeft over kleurenlaserprinters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
daar hebben we hier toch de pricewatch voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Nou vooruit dan :P

Ik heb al een jaartje of 2 een HP LaserJet Pro 400 Color MFP. Prima ding, het duurt alleen verrekte lang (paar minuten) voordat hij begint met printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:04:
daar hebben we hier toch de pricewatch voor? :P
Die dingen worden vrij weinig gereviewd. Er zijn ook weinig topics over, en er is niet eens een apart printersubforum 8)7 (waarschijnlijk om dat eerste maar soit ;))

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:52:
Wat is een goede all-in-one kleurenlaserprinter?
Die op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:02:
Ik vraag gewoon of iemand iets uit te laten heeft over kleurenlaserprinters :P
pricewatch: Dell C1765nf

Ik heb deze in bezit. Zal niet de beste printer ter wereld zijn, maar ik ben er erg blij mee. Geen gezeik mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 16-07-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm misschien moet ik voor een LED printer gaan.
Gamebuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:12:
[...]

pricewatch: Dell C1765nf

Ik heb deze in bezit. Zal niet de beste printer ter wereld zijn, maar ik ben er erg blij mee. Geen gezeik mee.
Ik denk dat dat voor vrijwel elke printer in dat segment wel opgaat. Laserprinters zijn niet echt van het kaliber "weggeven bij een pakje boter en verdienen op de cartridges"

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:15:

[...]

Ik denk dat dat voor vrijwel elke printer in dat segment wel opgaat. Laserprinters zijn niet echt van het kaliber "weggeven bij een pakje boter en verdienen op de cartridges"
Vraag het dan niet ofzo :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

HMS schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:34:
Grrr. Zo irritant, je hebt een probleem en je vindt een StackOverflow vraag erover. Er wordt 1 oplossing aangedragen en die werkt niet volgens de comment, en de volgende comment is alleen: 'This was resolved'. :(

edit: De foutmelding is ook een fijne:
code:
1
java.sql.SQLException: Total number of available connections are less than the total number of closed connections

:?
Ik heb er de ballen verstand van, maar ik lees meerdere malen op internet dat je mount naar dezelfde registry kan zorgen voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
.oisyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:15:

[...]

Zelf zeer goede ervaringen met deze. Na een jarenlange pauze met printers installeren vorig jaar die printer tweemaal op verschillende plekken moeten installeren. Op Mac Os X en Windows alles instant aan de praat, draadloos.
Dat was 5-10 jaar geleden wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Er zijn printers die niet goed installeren onder Mac OS X? Volgens mij is zelfs Windows tegenwoordig prima qua printer support.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Martijn19 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:17:
[...]

Zelf zeer goede ervaringen met deze
Dat is een inkjet ;). Ik wil laser/LED

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BikkelZ schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:18:
Er zijn printers die niet goed installeren onder Mac OS X? Volgens mij is zelfs Windows tegenwoordig prima qua printer support.
Nou, uit zichzelf is Windows zo aardig om van mijn printer alles te installeren, behalve de driver om daadwerkelijk mee te printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:06:
Ik heb al een jaartje of 2 een HP LaserJet Pro 400 Color MFP
pricewatch: HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw (CE864A)? €479 vind ik een beetje onzin voor een thuisprinter waar ik niet zo heel veel mee print. Zoek meer iets in het €200-€300 prijssegment. HP schijnt dan wel weer erg duur te zijn wb gebruikskosten. En de 200 versie doet dan weer geen duplex printing/scanning.

Stel ik al teveel eisen? :P

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 16-07-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Duplex en kleur is de reden waarom ik juist een inkjet gekocht heb: alle non-inkjet alternatieven werden me iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad wel heel cool uit! Zou het wel eens in het echt willen zien want het ziet er net iets te goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Ik heb eindelijk mijn 'Statement of Accomplishment' mogen ontvangen van de cursus Functional programming principles in Scala. Met een score van 86,6% heb ik er zelfs 'with distinction' bij gekregen. *O*

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 92 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.