“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik heb hier een 1e generatie Samsung Galaxy S liggen (ongeveer even oud dus) en die heeft nog geen noemenswaardige problemen, zeker sinds ik Kitkat erop heb staan. Batterij gaat 1-2 dagen mee, afhankelijk van gebruik.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
*niet dat dat niet bij andere merken ook voorkomt, maar ok...
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 12:12 ]
Als je ze gemist hebt op Fortarock hoef je niet te rouwen. de eerste helft van het concert was meer praten als spelen omdat de gear stuk was.BM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:50:
[...]
Geluid is prima, maar voor de rest is er een boel mis met dat systeem
[...]
Heb ze ondertussen denk ik keer of 5 live gezien, maar helaas lijken ze dit jaar NL niet aan te doen (ja, ze stonden op Fortarock, maar geen 'normale' concerten zo te zien)
http://blogs.msdn.com/b/k...g-for-net-developers.aspxBM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:57:
[...]
Dat gaat waarschijnlijk de aanpak worden ja. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik die dumps kan (laten) maken, en een schietgebedje doen dat onze beheerders mee werken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nu ja, het zal vast niet zo consequent voorkomen. Zoals gezegd: ik heb geen ervaring met iPhones.Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:11:
Home buttons die kapot gaan. Glas dat te strak in de behuizing is geplaatst door Apple waardoor het vanzelf springt door de spanning (bij het vastpakken van het toestel). Wifi chips die zichzelf doorbranden. Ja, kwaliteit spul! Ohja, en natuurlijk een antenne die zo geweldig is dat die niet eens door de draagmuur hier komt, terwijl mijn Lumia 920 doodleuk verder gaat met wifi
*niet dat dat niet bij andere merken ook voorkomt, maar ok...
Echter: Apple wordt over het algemeen geroemd over de bouwkwaliteit terwijl Samsung steeds wordt afgerekend op het plastic...
Er is na al die jaren van gebruik nog geen knopje kapot gegaan aan mijn SGS, enige beschadiging is wat glimmende zilveren coating die van de rand is gesprongen toen-ie op de grond stuiterde.
Wil je ruilen met die van mijn vriendin? Telefoon had eerst wifi problemen uit het niets. "gelukkig" liet ze het twee maand later 1 meter van de grond vallen en was uiteraard het hele display kapot (want dat hoor zo? *). Na 200E te hebben betaald bij de Apple Store in Amsterdam het allemaal gefixed (== compleet nieuw toestel). Week later zat ik er weer met wifi chip problemen, gelukkig binnen de maand garantie.bertjuuhh schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:47:
Ik doe nu ruim 2,5 jaar met mn iphone 4s, en behalve dat de batterij niet al te lang meer meegaat (ik red 's ochtends uit de lader precies tot 's avonds weer aan de lader) is er verder helemaal niks mis mee.
4 maanden later pakt ze de telefoon op van de tafel en breekt het glas in tweeën. Tja....
*Mijn L920 en N900 hebben glijders en vallen gemaakt waar ik gebroken botten aan zou kunnen overhouden en die dingen waren onbeschadigd. Ja, de L920 viel van anderhalf meter op een gigantiesche kei en het kunststof van de behuizing is een halve mm ingedeukt..
We zullen we enorm pech hebben, maar er komt hier nooit meer een iPhone in. Enige van Apple dat het hier goed doet is haar macbook uit 2010, maar ook daarvan moest ik de onderkant vervangen (overigens gratis opgestuurd gekregen van Apple, dus hun service is best ok)
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 12:54 ]
Nederland is echt veruit het meest beroerde land qua credit cards wat ik tot nog toe tegen ben gekomen. Zelfs McDonald's met VISA logo's op de voordeur weigerden ze te accepteren soms.Dido schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:19:
[...]
Visa heeft ook hun Visa Electron debitcards, maar die worden in Nederland wel op meer plaatsen niet geaccepteerd. Dus dat si NS niet aan te rekenen.
Het is eerder een WTF dat iemand er nu pas achterkomt dat je in Nederland eigenlijk alleen maar met Maestro debitkaarten kunt pinnen (waar het in bijvoorbeel dBelgie op veel plekken mogelijk is om te pinnen met Maestro, Electron, maar ook Visa / Mastercard creditcards.)
iOS developer
Over de credit card kosten, ik vraag me af waarom in het buitenland de credit card kosten niet te hoog zijn. Hier in Finland is het zelfs acceptabel om de studenten-lunch (a €2,60) met een credit card af te rekenen.
Ik vind de iPhone zeker geen slechte kwaliteit. Mijn home-button is eigenlijk pas nu, na ongeveer 3 jaar intensief gebruik, stuk aan het gaan. Dat vind ik niet slecht, Nokias hielden het bij mij niet veel langer uit. Verder al een paar keer laten vallen, maar het glas is nog heel. Mijn ervaring is dat het bereik niet slechter is dan dat van de telefoons van vrienden.Ger schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:07:
Niet dat ik echt veel ervaring heb met iPhones, maar als ik het zo lees is dat toch redelijk slechte kwaliteit?
Ook bij al mijn vrienden met een iPhone zijn er eigenlijk nooit problemen geweest. Alleen gebroken glas, maar dat is ook niet heel vreemd als je 'm steeds op de stenen laat vallen. De een heeft geluk de ander heeft pech. Ik ken juist meer mensen die problemen hebben/hadden met hun Android telefoons.
[ Voor 20% gewijzigd door OkkE op 16-06-2014 13:08 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Beetje lullig vergelijken natuurlijk want er zijn veel meer verschillende android telefoons dan iphones. Een betere vergelijking zou zijn om de iPhone te vergelijken met de Samsung lijn ofzoOkkE schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:05:
[...]
Ook bij al mijn vrienden met een iPhone zijn er eigenlijk nooit problemen geweest. Alleen gebroken glas, maar dat is ook niet heel vreemd als je 'm steeds op de stenen laat vallen. De een heeft geluk de ander heeft pech. Ik ken juist meer mensen die problemen hebben/hadden met hun Android telefoons.
Nothing to see here!
Daar moet ik wel wat mee kunnen, thanks
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De creditcard kosten zijn hoog, omdat niemand een creditcard gebruikt. Niemand gebruikt een creditcard, omdat de kosten zo hoog zijn. Het is een vicieuze cirkel die niet wordt doorbroken.Pete schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:04:
Over de credit card kosten, ik vraag me af waarom in het buitenland de credit card kosten niet te hoog zijn. Hier in Finland is het zelfs acceptabel om de studenten-lunch (a €2,60) met een credit card af te rekenen.
De banken verlagen niet massaal de kosten om mensen te verleiden tot het gebruik van een creditcard. Consumenten gebruiken hun creditcard niet en dwingen ook geen lage kosten af.
Ik vind het geen lullige vergelijking. Van al mijn vrienden/vriendinnen heeft ongeveer 50% een Android en 50% een iPhone, in die groep zijn er meer problemen met Android. Wil niet zeggen dat Android slechter is, maar het zorgt er wel voor dat in die groep de iPhone als iets hogere kwaliteit gezien wordt. Grote kans dat er hier genoeg mensen zijn die juist de omgekeerde ervaring hebben.Rutix schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:21:
[...]
Beetje lullig vergelijken natuurlijk want er zijn veel meer verschillende android telefoons dan iphones. Een betere vergelijking zou zijn om de iPhone te vergelijken met de Samsung lijn ofzo
.
Ik moet binnenkort eens met deze iPhone naar de Apple Store ja. Maar omdat die best een eind weg zit, is het er nog niet van gekomen. En aangezien dit ding toch al een paar jaar oud is, traag is en er geen iOS8 op kan, wil ik sowieso een nieuwe kopen, helaas is er nog geen officiele aankondiging gedaan.ZpAz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:22:
De uit knop op de iPhone 4/(S)? is een bekend probleem, en ben je zeker niet de enige mee. Volgens mij doen ze niet al te moeilijk met een Apple store met dat probleem.
[ Voor 29% gewijzigd door OkkE op 16-06-2014 13:38 ]
[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 16-06-2014 13:46 ]
iOS developer
Dan moet je natuurlijk wel vergelijken met Android toestellen die net zo duur zijn als een iPhone. Je mag geen €600 iPhone vergelijken met een €50 telefoon waar Android op staat.OkkE schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:36:
[...]
Ik vind het geen lullige vergelijking. Van al mijn vrienden/vriendinnen heeft ongeveer 50% een Android en 50% een iPhone, in die groep zijn er meer problemen met Android. Wil niet zeggen dat Android slechter is, maar het zorgt er wel voor dat in die groep de iPhone als iets hogere kwaliteit gezien wordt. Grote kans dat er hier genoeg mensen zijn die juist de omgekeerde ervaring hebben.
Precies. Ik bedoelde dit dus. Als mensen een android telefoon hebt van €100 dan neem jij hem ook mee in de 50% en dat is niet eerlijk want die zal inderdaad niet kwalitatief zo goed zijn als de iPhone of een 500 euro android phone.Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:40:
Hij bedoelt dat je nu 1 merk vergelijkt met een hele groep merken. Sommige in die groep leveren bewust lagere kwaliteit om de prijs te drukken. Anderen zijn duurder, soms om betere kwaliteit te leveren. Het is dus wel een beetje oneerlijk vergelijken. Als je nu Apple telefoons gaat vergelijken met die van Samsung of HTC of LG of Huawei is het pas eerlijk. Geen idee of en welke daarvan betere kwaliteit leveren dan Apple overigens.
Nothing to see here!
Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:40:
Hij bedoelt dat je nu 1 merk vergelijkt met een hele groep merken. Sommige in die groep leveren bewust lagere kwaliteit om de prijs te drukken. Anderen zijn duurder, soms om betere kwaliteit te leveren. Het is dus wel een beetje oneerlijk vergelijken. Als je nu Apple telefoons gaat vergelijken met die van Samsung of HTC of LG of Huawei is het pas eerlijk. Geen idee of en welke daarvan betere kwaliteit leveren dan Apple overigens.
Er gaan nu ook 2 verhalen door elkaar heen (mijn fout, ik was onduidelijk).HuHu schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:47:
[...]
Dan moet je natuurlijk wel vergelijken met Android toestellen die net zo duur zijn als een iPhone. Je mag geen €600 iPhone vergelijken met een €50 telefoon waar Android op staat.
Mijn ervaring is dat iPhones van goede kwaliteit zijn, blijkbaar hebben een aantal mensen hier een andere ervaring. Misschien heb ik (en veel van mijn vrienden) geluk gehad. Ik heb een aantal vrienden met top Android modellen die ook nooit problemen hebben, maar een paar die dat wel constant hebben (die hebben denk ik pech).
Het tweede verhaal en waar denk ik de duidelijkheid is ontstaan: In mijn vrienden groep heerst, zoals jullie terecht al opmerken, een vertekend beeld dat Android slecht(er) is omdat ook de goedkope telefoons worden meegerekend. Dat is niet eerlijk, maar zo gaat het. Zo zullen denk ik ook weer veel mensen denken/vinden dat iPhones slecht zijn omdat ze alleen de negatieve verhalen horen/lezen, of toevallig zelf veel pech hebben gehad.
iOS developer
Inderdaad; iedereen die ik ken met zo'n ding (toch wel een handjevolBikkelZ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:54:
Ik hoor van Windows Phone gebruikers ook eigenlijk niks als goede verhalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 16-06-2014 14:59 ]
Recent voorbeeld: geen NOS WK app voor WP.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2014 15:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het bestaat wel, maar voor een groot deel van de WP-bezitters is het totaal niet relevant of een issue. Anders hadden ze wel een Android of iOS toestel gehad.oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:00:
Mijn grootste kritiek is het gemis van allerlei apps. Een probleem dat volgens WP-enthousiastelingen helemaal niet bestaat, maar dat is klinkklare onzin.
Dat heb ik dus ook. Echt nauwelijks zichtbaar, tot op het punt dat ik het moet aanwijzen voordat mensen het zien ^^ Ook geen krassen of andere defecten aan het toestel, terwijl ik hem ook vaak genoeg laat vallen, of op een zanderige tafel leg, of per ongeluk langs dingen opschuur (of met sleutels bedien).Laurens-R schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:58:
[...] M'n ergste schade is een licht deukje na een val van 2 meter op een betegelde straat.
[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 15:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Toch geen blackberry he.oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:02:
Waar haal je die conclusie vandaan? Voor mij is het wél een issue, dus volgens jouw redenatie heb ik een Android of iOS toestel.
Sinds wanneer kan jij niet lezen?.oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:02:
Waar haal je die conclusie vandaan? Voor mij is het wél een issue, dus volgens jouw redenatie heb ik een Android of iOS toestel.
En waar ik dat vandaan haal? Nou, het feit dat ik vrijwel nooit iemand met een WP-toestel hoor klagen, behalve een paar mensen zoals jij ^^Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:01:
[...]Het bestaat wel, maar voor een groot deel van de WP-bezitters is het totaal niet relevant of een issue. Anders hadden ze wel een Android of iOS toestel gehad[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 15:04 ]
+ geen mogelijkheid op de telefoon via de NOS site te streamen!.oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:00:
Mijn grootste kritiek is het gemis van allerlei apps. Een probleem dat volgens WP-enthousiastelingen helemaal niet bestaat, maar dat is klinkklare onzin.
Recent voorbeeld: geen NOS WK app voor WP.
Mijn 920 heb ik alweer ongeveer anderhalf jaar en dat begin je te zien. Veel krassen door onzorgvuldigheid van mijn kant. onlangs met een flinke val schoot mijn sim er uit, heb het plastic met een scherp voorwerp moeten uitduwen om de sim-slot weer te doen laten passen. Dat gezegd hebbende, hij draait nog als een trein.
[ Voor 30% gewijzigd door mbarie op 16-06-2014 15:07 ]
Oh dus omdat je er "een groot deel" bij zet is het sowieso waar, zonder enige onderbouwing? Mijn punt bljift: je opmerking is compleet uit de lucht gegrepen.
Oftewel een steekproef met, wat is het, N=15 oid? De reacties die het ontkennen die ik erover lees lijken vooral te komen van mensen die kosten wat kost hun platform en dus hun eigen keuze proberen te verdedigen.Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:03:
En waar ik dat vandaan haal? Nou, het feit dat ik vrijwel nooit iemand met een WP-toestel hoor klagen, behalve een paar mensen zoals jij ^^
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2014 15:11 ]
Geen problemen met de Oyster je kan zelf de kaart (£5) inleveren zonder administratiekosten zoals hier in Nederland...[b]Douweegbertje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:56:
Er is ook gewoon een losse kaart, betaal je alleen 1 euro meer per reis. Prima dus.
In veel landen is het overigens niet anders, dat je bijvoorbeeld zo'n dag kaartje -moet- kopen om te reizen. Zie de metro in barcalona bijv.
Zeg dat dan in plaats van mij woorden in de mond te leggen over jouw situatie....oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:06:
[...] Oh dus omdat je er "een groot deel" bij zet is het sowieso waar, zonder enige onderbouwing? Mijn punt bljift: je opmerking is compleet uit de lucht gegrepen. [...]
Zoiets ja.. Ik heb nog geen fatsoenlijk onderzoek kunnen vinden over dit onderwerp, dus moet ik zelf maar van mijn eigen bevindingen uitgaan. Wat jij er mee doet boeit me niet, maar het zomaar verwerpen schiet ook niet echt op, en al helemaal niet door mij woorden in de mond te leggen.[...] Oftewel een steekproef met, wat is het, N=15 oid?
Ik ontken overigens nergens dat het geen issue is, alleen betwijfel ik of het zo groot is voor de groep die al wel een WP8 toestel heeft. Het is voornamelijk een hekelpunt voor die mensen die het nu overwegen en van een android of iOS toestel komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 15:12 ]
Valt ook wel mee, ik heb een iPhone 3G liggen, uit de tijd dat t-mobile ze nog exclusief mocht verkopen en daar is alleen de volume knop stuk en dat wij mijn eigen schuld. Ik dacht paar maanden terug het ding wel even uit elkaar te halen, maar geen zin om fatsoenlijk passend gereedschap te gebruikenGer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:07:
Niet dat ik echt veel ervaring heb met iPhones, maar als ik het zo lees is dat toch redelijk slechte kwaliteit?
Ik heb hier een 1e generatie Samsung Galaxy S liggen (ongeveer even oud dus) en die heeft nog geen noemenswaardige problemen, zeker sinds ik Kitkat erop heb staan. Batterij gaat 1-2 dagen mee, afhankelijk van gebruik.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Of door mensen die wel een beetje proberen mee te doen terwijl ze keer op keer achter het net vissen.Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:11:
Het is voornamelijk een hekelpunt voor die mensen die het nu overwegen en van een android of iOS toestel komen.
Ik hoop dat het allemaal een beetje tractie krijgt als de WP 8.1 update wordt uitgerold en we dus universele apps krijgen te zien die zowel op WP als op Windows als op de Xbox One werken.
Dat betekent dat je nu toch ook al met c++ vrij eenvoudig voor iOS, Android, WinRT, Windows, linux en WP8.1 kan ontwikkelen. Ohja, en neem aan ook BB en Sailfish en dergelijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 15:23 ]
Read the code, write the code, be the code!
Wat bedoel je met werktewackmaniac schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:29:
Waar is de tijd van J2ME; ok het is Java, maar het werkte op nagenoeg elke telefoon
Nothing to see here!
Die is nu vervangen door andere frameworks? ^^wackmaniac schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:29:
Waar is de tijd van J2ME; ok het is Java, maar het werkte op nagenoeg elke telefoon
(Nadeel: geen push-notifications maar louter periodieke notificaties op een live tile onder W(P)8)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Helaas hebben er maar heel weinig bedrijven zoveel budget voor over. Uitzonderingen zijn bedrijven als ING, de NS, etc - en voor de ING heeft hun goede native app ervoor gezorgd dat iets van 40% van de transacties nu via mobiel gaan (meen ik vernomen te hebben).
(disclosure: ik maak een html5 mobile website atm. Maar wil native iOS doen.)
(fanboy-defusion: ik werk op een macbook, thuis op een windows desktop, en ik heb een android telefoon en een ipod touch die ik allen dagelijks gebruikt)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dan laat je dus iig één groeiend platform liggen in de vorm van WP8, maar mogelijk ook nieuwe initiatieven als Sailfish etc.YopY schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:Maar het blijft behelpen; als je een app als 'hybride' maakt, wordt er een bewuste keuze gemaakt om usability en performance in te leveren ten faveure van crossplatformheid. Ikzelf ben van mening dat je voor hetzelfde budget die een html5 app krijgt parallel twee native apps kunt maken.
PS ik doelde net als RayNBow op een website die geoptimaliseerd is voor mobiel.
[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 16-06-2014 15:58 ]
Read the code, write the code, be the code!
Native wil overigens niet meteen zeggen dat je meteen twee of meer apps moet bouwen. Een groot deel van de code kan gedeeld worden tot op het punt dat zowat alleen de interface en interactie met gebruiker en specifieke systeemeigenschappen "apart" moeten. Met wat ifdef-jes e.d. kan je daar best goed omheen werken.YopY schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:
[...] Ikzelf ben van mening dat je voor hetzelfde budget die een html5 app krijgt parallel twee native apps kunt maken. Ten tweede, dat als je de beste gebruikerservaring voor de gebruiker wilt, je native gaat - en dedicated teams hebt voor die native apps.[...]
Dus je denkt dat een native app 50% goedkoper te ontwikkelen is dan een html5 app? Dat vindt ik wel een flinke bewering.YopY schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:
Ikzelf ben van mening dat je voor hetzelfde budget die een html5 app krijgt parallel twee native apps kunt maken.
Spreekt dat je eerdere stelling niet tegen? Blijkbaar kan het dus alleen native uit als je een flink budget hebt. Of heb je het puur over bedrijven die genoeg budget hebben om uberhaupt een fatsoenlijke app te maken?Helaas hebben er maar heel weinig bedrijven zoveel budget voor over.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nog maar een kopje koffie dan...
Maintenance jobs = taken die onderhoud uitvoeren (zoals een automatische opschoonactie van oude users)
Scheduled maintenance = gepland onderhoud
Kun je daar iets mee?
We are shaping the future
Een onderhoudswerkzaamheid == Maintenance job.TheNephilim schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:40:
Hoe noem je onderhoudswerkzaamheden enkelvoudig in het Engels?operation of component, of moet ik toch met maintenance_ beginnen? Weer typisch zo'n woord waarvan je je afvraagt hoe je dat vertaald!
Nog maar een kopje koffie dan...
lijkt me.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Thanks voor het meedenken!
Ik ben een WP-enthousiasteling, maar ik erken ook het probleem. Dat vind ik net zo spijtig met WP, dat je nooit met de "hype" mee kan zijn omdat er geen app(s) zijn..oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:00:
Ja, dat klopt, maar dat is hetzelfde als wat ik deed, alleen haalde ik de vermenigvuldiging voor de variatie buiten de haakjes. 4 variaties op 5 woorden geeft een factor 45 = 1024 extra complexiteit. Of een factor 4 op elk woord. Maar dat is hetzelfde; (5000*4)5 = 50005*45Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:25:
Hoe ik het zie, en correct me if I'm wrong (vraag het me echt af of dit klopt): als je letters vervangt zijn het geen echte woorden meer, of anders gezegd er komen voor elk woord meerdere mogelijke schrijfwijzen. "water" kan je dan bijvoorbeeld ook schrijven als "w@ter", "wat3r" of "w@t3r". Stel dat er gemiddeld per woord hierdoor 4 schrijfwijzen ontstaan, moet je het dan niet tellen als (5000*4)5?
Bij de hoofdlettervariatie hadden we 25 = 32 extra variaties per woord (uitgaande van 5 letters per woord), dus dat geeft (5000*32)5 = 50005 * 225.
Dat punt ligt behoorlijk ver. Zelfs in 10 talen met hoofdletterkeuzes en l33tsubstituties zijn er nog steeds heel veel mogelijkheden die geen woord waren en dus niet geprobeerd hoeven te worden. Als in geen van die 10 talen een woord kan beginnen met 'qx', dan hoef je alle 943 5-lettercombinaties die met qx beginnen niet uit te proberen.En wanneer komt het punt waarop dat je (met vervanging van letters, l33tspeak, woorden uit andere talen) niet meer mag uitgaan van woorden (met een paar duizend opties in iemands vocabulaire), maar je uit moet gaan van 25 random tekens. Zo maar een paar dingen die ik mij afvraag
Anders bekeken, 5000 woorden in 10 talen geeft 50.000 mogelijkheden. Keer 32 voor hoofdletterkeuzes, laten we zeggen keer 8 voor l33tsubstituties. 5000 * 10 * 32 * 8 = 12800000 (23.6 bits). 5 willekeurige tekens geeft 945 = 7339040224 (32.8 bits). Zelfs als we ons beperken tot willekeurige cijfers en letters (en dan mis je al l33tsubstituties met $ of @), dan nog heb je het over 625 = 916132832 (29.8 bits), een dikke factor 70 meer dan de woorden.
Kijk, begrijp me niet verkeerd, al die dingen helpen natuurlijk zeker wel! Ze maken een wachtwoord duidelijk sterker, zelfs al kent de aanvaller je "systeem" (en dat is altijd een verstandige aanname). Maar een paar leestekens extra oid zorgt er nog niet voor dat je wachtwoord de sprong van 50005 -> 945 maakt.
Bovendien zijn we nu natuurlijk wel redelijk ver verwijderd van de originele context, welke een lowercase zin zonder dergelijke toevoegingen was
Vergeet niet, hoe meer substituties je toepast, hoe lastiger het resultaat ook wordt te onthouden.
Helaas vind ik dat soort strength checkers vaak nogal naïef. Een stuk naïever dan goede crackers in ieder geval. Bijvoorbeeld, die checker vindt "password01" en "qwertyuiop" reasonable, en "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz" zelfs strong.Voor de gein heb ik de 2 wachtwoorden uit mijn vorige post eens hier ingevoerd en volgens die website (geen idee hoe accuraat deze is):
1) K!(s@$214J (10 karakters) == 38.1 bits
2) OMG!erhangen3blauwehorsesindeKerstboom (38 karakters) == 186.7 bits
Om iets dichter in de buurt te komen van ons 25 karakter voorbeeld zonder al te veel gekke dingen erin:
3) erstaan25paardenindegang (24 karakters als zin) == 92.4 bits
4) erst@@n25paarden!ndegang (iets meer variatie) == 97.8 bits
5) j82H2!@eks_jf(24sja*dKaa (24 random karakters) == 120.4 bits
zxcvbn, de experimentele Dropbox password strength checker (van deze eerder genoemde tech blog) is wel interessant, die doet het beter en laat ook zien waar zijn conclusie vandaan komt.
zxcvbn maakt dan ook gehakt van die drie passwords (hij classificeert ze allemaal als minder dan 11 bits entropie). En als ik "OMG!thereare3bluepaardeninthechristmasTree" invoer (zxcvbn zoals hij daar staat heeft alleen een Engelse woordenlijst) dat vindt hij zo'n 92 bits waard
* Firesphere kijkt naar z'n Github profielIk geloof dat het in jouw Github lastig was om te zien waar je precies woont

Yeah, it's fucking rocketscience indeed.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 34% gewijzigd door kenneth op 16-06-2014 17:26 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hier op FF 30 idd niet en chrome welChris7 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:18:
Er gaat iets niet helemaal goed op de NOS WK-site.
[afbeelding]
Er gaat wel meer mis:Chris7 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:18:
Er gaat iets niet helemaal goed op de NOS WK-site.
[afbeelding]
http://nos.nl/wk2014/arti...-mist-hele-poulefase.html
Jawel, een primeur: Kameroen speelt tegen Kameroen! Ik hoop dat Arno Vermeulen 'm verslaat.Kameroen moet zijn aanvoerder waarschijnlijk de hele poulefase missen. Samuel Eto'o heeft te veel last van een knieblessure. Afgelopen nacht liet hij via Twitter al weten woensdag waarschijnlijk niet mee te kunnen spelen in de wedstrijd tegen Kameroen
iOS developer
Haha, die had ik ook al gezien, ja. De NOS mist echt een feedback knop, kom regelmatig dit soort fouten tegen (hoewel de meeste fouten/rare dingen in het voetbalcommentaar zitten.oisyn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:30:
Jawel, een primeur: Kameroen speelt tegen Kameroen! Ik hoop dat Arno Vermeulen 'm verslaat.
Ik ga binnenkort een native iOS doen met een paralelle Android port. Denk dat Xamarin me geen winst gaat geven voor één project aangezien ik toch echt moet leren werken met de Android SDK. Ook gok ik dat als het op iOS werkt het op Android draaiend krijgen niet zo veel werk meer is aangezien de hele logica en alle valkuilen als in de iOS versie zitten.YopY schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:53:
Push notifications e.d. kun je wel krijgen als je het in PhoneGap of hoe het tegenwoordig maar noemt pleurt. Maar het blijft behelpen; als je een app als 'hybride' maakt, wordt er een bewuste keuze gemaakt om usability en performance in te leveren ten faveure van crossplatformheid. Ikzelf ben van mening dat je voor hetzelfde budget die een html5 app krijgt parallel twee native apps kunt maken. Ten tweede, dat als je de beste gebruikerservaring voor de gebruiker wilt, je native gaat - en dedicated teams hebt voor die native apps.
Helaas hebben er maar heel weinig bedrijven zoveel budget voor over. Uitzonderingen zijn bedrijven als ING, de NS, etc - en voor de ING heeft hun goede native app ervoor gezorgd dat iets van 40% van de transacties nu via mobiel gaan (meen ik vernomen te hebben).
(disclosure: ik maak een html5 mobile website atm. Maar wil native iOS doen.)
(fanboy-defusion: ik werk op een macbook, thuis op een windows desktop, en ik heb een android telefoon en een ipod touch die ik allen dagelijks gebruikt)
Heb integratie met hardware nodig en voor sommige dingen toch nog wel wat performance dus alles wat met JavaScript te maken heeft gaat sowieso niet lukken.
iOS developer
Guess again...BikkelZ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:40:
[...]Ook gok ik dat als het op iOS werkt het op Android draaiend krijgen niet zo veel werk meer is aangezien de hele logica en alle valkuilen als in de iOS versie zitten.
De fragmentatie in android is scheitirritant. bijv filesystem rechten in 2.2 2.3 4.0.x en 4.2 (en dan nog wauze samsung oplossingen tussendoor) Beste oplossing is eigenlijk sowieso niet meer lager dan api level 14 te ondersteunen, maar te veel 2.x gebruikers dus ....

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Iedereen zou die gasten moeten boycotten. Ik had daar mijn domein besteld (.com) na eerder tevreden zijn over een paar andere domeinen die ik daar toen had staan (Allemaal .nl). Nu zou daar privacy protection inbegrepen zitten, en gewoon in te schakelen zijn.
Toen ik dit domein eindelijk had heb ik het willen inschakelen, maar dit ging niet want ze waren een nieuwe deal met hun leverancier aan het leveren. Nu is het sinds vandaag wel weer mogelijk, maar zitten er opeens kosten aan verbonden. De privacy protect kost 9!!!!!! euro per jaar. Dit is nog meer dan het domein zelf... Helaas zit ik nog 45 dagen vast aangezien .com domeinen de eerste 60 dagen niet te verhuizen zijn
Verwijderd
Toevallig ben ik daar ook net gisteren mee begonnen. Wil mijn C applicaties van een fatsoenlijke GUI voorzien. De GUI syntax is redelijk snel te volgen maar realiseerde me al snel dat ik toch eerst C++ moet gaan leren als ik ook mijn C codebase wil omschrijven.Caelorum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:21:
Ik hoop dat developers Qt gaan ontdekken.
Iemand nog een goeie resource om C++ te leren voor iemand die redelijk bekend is met C (less: niet een complete noob)? Ik heb deze gevonden maar ook veel kritiek over gelezen op SO, omdat het C++ lijkt te presenteren als C met wat extra functies. Heb wel vaker gehoord dat het een fout zou zijn om C++ puur als superset van C te beschouwen ipv een andere taal.
Ik ben begonnen met Qt met de video's van VoidRealms en c++ heb ik voornamelijk afgekeken van deze website. Viel me niet tegen, heb het snel op weten te pikkenVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Toevallig ben ik daar ook net gisteren mee begonnen. Wil mijn C applicaties van een fatsoenlijke GUI voorzien. De GUI syntax is redelijk snel te volgen maar realiseerde me al snel dat ik toch eerst C++ moet gaan leren als ik ook mijn C codebase wil omschrijven.
Iemand nog een goeie resource om C++ te leren voor iemand die redelijk bekend is met C (less: niet een complete noob)? Ik heb deze gevonden maar ook veel kritiek over gelezen op SO, omdat het C++ lijkt te presenteren als C met wat extra functies. Heb wel vaker gehoord dat het een fout zou zijn om C++ puur als superset van C te beschouwen ipv een andere taal.
Nee ik heb al wel gezorgd dat ik 2.x niet meer hoef te ondersteunen. Het is sowieso een app die je liever op een tablet gebruikt dan een telefoon. Maar goed ik heb wat Android devs om me heen die me kunnen helpen met de grootste valkuilen en ik wil gewoon mijn voet tussen de deur krijgen wat betreft Android ontwikkeling. Ik heb veel contacten in Nederland en Nederland is toch wel echt een Androidland tegenwoordig. iOS app wordt wel gedaan maar vaker met cross-platform of tegelijk met Android, niet iOS first en dan kijken of het aanslaat zoals in de VS.Biersteker schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:58:
[...]
Guess again...
De fragmentatie in android is scheitirritant. bijv filesystem rechten in 2.2 2.3 4.0.x en 4.2 (en dan nog wauze samsung oplossingen tussendoor) Beste oplossing is eigenlijk sowieso niet meer lager dan api level 14 te ondersteunen, maar te veel 2.x gebruikers dus .....
iOS developer
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
iOS developer
In de webinterface van OVH was het knopje 'Account bestellen' (voor Exchange) verdwenen. Dus ik via de website bestellen.
Krijg ik een nieuwe infrastructuur, waar ik alle domeinen opnieuw kan instellen, maar vooral NIET dezelfde domeinen....
Dus ik support vragen, of ze konden samenvoegen. Ja dan moest ik een mail sturen en een kopie van mijn ID sturen en dan konden ze binnen 7 werkdagen het contract ontbinden en kon ik opnieuw mijn account bestellen. Ja amehoela, ik schuif wel wat met die domeinen dan...
Jammer
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik mis eigenlijk gewoon een 'taal' die het verrekt om iets uit te voeren omdat je een semicolon vergeten bent, en van een int niet zomaar een double maakt als het overflowed. Dan zou ik direct meer web-based gaan programmeren. Niet zomaar dingen verzinnen omdat ik iets verkeerds heb toevallig, en ik daar pas waaay later achter kom. Een beetje hetzelfde verhaal met HTML, ook al is dit te valideren.StM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:19:
Ik zou het ook prima vinden als dingen als typescript of script# wat beter van de grond zouden komen en we JS gewoon als VM taal gebruiken. Zeker met de subset in de vorm van ASM.js werkt dat prima. Het zelf schrijven is alleen iets dat ik absoluut niet graag doe.
Ik heb goed nieuws, php voldoet aan beide eisenFeanathiel schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:35:
[...]
Ik mis eigenlijk gewoon een 'taal' die het verrekt om iets uit te voeren omdat je een semicolon vergeten bent, en van een int niet zomaar een double maakt als het overflowed. Dan zou ik direct meer web-based gaan programmeren. Niet zomaar dingen verzinnen omdat ik iets verkeerds heb toevallig, en ik daar pas waaay later achter kom. Een beetje hetzelfde verhaal met HTML, ook al is dit te valideren.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Pak dan gewoon een goede IDE of weet ik veel wat die dat afvangt. Tis niet voor niets een "interpreted language".Feanathiel schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:35:
[...]
Ik mis eigenlijk gewoon een 'taal' die het verrekt om iets uit te voeren omdat je een semicolon vergeten bent, en van een int niet zomaar een double maakt als het overflowed. Dan zou ik direct meer web-based gaan programmeren. Niet zomaar dingen verzinnen omdat ik iets verkeerds heb toevallig, en ik daar pas waaay later achter kom. Een beetje hetzelfde verhaal met HTML, ook al is dit te valideren.
Blijf gewoon bij je leest, elke taal is weer anders en werkt weer anders. Ikzelf debug 100x simpeler in html/js dan bijvoorbeeld in C++. Dat is gewoon een stukje ervaring en gewenning, iets wat ik dus weer niet meer C++ heb.
Mja, als je de console gewoon open gooit zie je binnen no time dat je een foutje hebt gemaakt. Zie het probleem niet. Los van dat heb je ook gewoon try/catch etc.
@mrmartijn, PHP is geen frontend taal hé.
[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 16-06-2014 21:33 ]
Iemand toevallig een leuke resource die te raadplegen is
Volgens mij maakt het in de VS debugger weinig uit of je door C++ of JavaScript stapt, het enige voordeel van JavaScript is dat je vrij snel weer opnieuw kunt proberen met CTRL+S CTRL+R en C++ moet compileren. Maar goed met dat compileren en alle checks daar bij vang je wel 80% van de problemen af die mensen met JS hebben.Douweegbertje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:31:
[...]
Pak dan gewoon een goede IDE of weet ik veel wat die dat afvangt. Tis niet voor niets een "interpreted language".
Blijf gewoon bij je leest, elke taal is weer anders en werkt weer anders. Ikzelf debug 100x simpeler in html/js dan bijvoorbeeld in C++. Dat is gewoon een stukje ervaring en gewenning, iets wat ik dus weer niet meer C++ heb.
Mja, als je de console gewoon open gooit zie je binnen no time dat je een foutje hebt gemaakt. Zie het probleem niet. Los van dat heb je ook gewoon try/catch etc.
Genoeg geïnterpreteerde talen die zeer consistent zijn (Python
iOS developer
"Het lukt niet, geef me meer info" is niet echt productief. Waar wil je beginnen, Tanenbaum? Gebruik je message framing?alex3305 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:20:
BLEGGGGGGGGGGGGGGH. Ik word echt helemaal gek van dat socket programmeren met Java. Voor mijn opleiding moet ik een remote file browser / syncer (soort van Dropbox-achtig ding) bouwen maar het wil me maar niet lukken. Vooral het bestanden verzenden/ontvangen naast het verzenden van gewone tekstberichten heb ik echt moeite mee.
Iemand toevallig een leuke resource die te raadplegen is? DM kan ik goed gebruiken namelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 16-06-2014 22:37 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Maak anders een topic aan. Dit topic is niet bedoeld voor zo'n uitgebreidere vragen.alex3305 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:20:
BLEGGGGGGGGGGGGGGH. Ik word echt helemaal gek van dat socket programmeren met Java. Voor mijn opleiding moet ik een remote file browser / syncer (soort van Dropbox-achtig ding) bouwen maar het wil me maar niet lukken. Vooral het bestanden verzenden/ontvangen naast het verzenden van gewone tekstberichten heb ik echt moeite mee.
Iemand toevallig een leuke resource die te raadplegen is? DM kan ik goed gebruiken namelijk.
Verder is het in java heel simpel om met sockets te werken. Je zult duidelijker moeten zijn wat je niet snapt, en wat je al geprobeerd hebt
Ik was zelf een heel klein beetje bekend met C, maar veel meer met C#. Zelf vond ik C++ GUI Programming with Qt4 een hele mooie introductie voor Qt. Maar in principe gaan ze in dat boek uit van een zeer basale kennis van C#, Java of C++. Je zou em even kunnen downloaden om er in te bladeren. Voor het leren GUI's maken in Qt is het een best goed boek, zelfs nu het veroudert is!Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Toevallig ben ik daar ook net gisteren mee begonnen. Wil mijn C applicaties van een fatsoenlijke GUI voorzien. De GUI syntax is redelijk snel te volgen maar realiseerde me al snel dat ik toch eerst C++ moet gaan leren als ik ook mijn C codebase wil omschrijven.
Iemand nog een goeie resource om C++ te leren voor iemand die redelijk bekend is met C (less: niet een complete noob)? [...]
Zelf had ik al best uitgebreide kennis van C# en soortgelijke talen, dus kan je met de overgang van C naar C++ niet helpen. Maar zelf heb ik c++ geleerd onder andere aan de hand van Accelerated C++.
Nu moet ik alleen nog een manier vinden om mijn executables zelf contained te maken.
Er zitten soms best grote verschillen tussen minor versienummers.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Inderdaad, gewoon een topic aanmaken. Zolang jij gewoon netjes verteld wat je probleem is, en wat je al geprobeerd hebt zien we dat graag!Robbiedobbie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:46:
[...]
Maak anders een topic aan. Dit topic is niet bedoeld voor zo'n uitgebreidere vragen.
Verder is het in java heel simpel om met sockets te werken. Je zult duidelijker moeten zijn wat je niet snapt, en wat je al geprobeerd hebt
Ik weet het en jullie hebben ook gelijk, maar ik moest gewoon even mijn frustratie kwijt gisteren op dat tijdstipWoy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:56:
[...]
Inderdaad, gewoon een topic aanmaken. Zolang jij gewoon netjes verteld wat je probleem is, en wat je al geprobeerd hebt zien we dat graag!

Hail to the king baby!
Nee, dat doet het niet, PHP upcast integers ook automatisch naar floats.mrmartijn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:28:
Ik heb goed nieuws, php voldoet aan beide eisen
Los daarvan lees ik Feanathiels wens als "ik wil een taal die alleen precies doet wat ik zeg en in randgevallen een fout geeft en niet zelf gaat lopen gokken wat ik zou willen", en PHP voldoet in dat geval heel erg niet
Dan is het helemaal goed om een topic te openen. Juist dat soort concepten kunnen opeens vallen als iemand anders je een frisse blik op de zaken geeft. Waarschijnlijk heb jij nu aannames gedaan die niet helemaal kloppen, en dan kan het goed zijn om dat eens te spiegelen.alex3305 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:18:
[...]
Ik weet het en jullie hebben ook gelijk, maar ik moest gewoon even mijn frustratie kwijt gisteren op dat tijdstip. Ik kan er gewoonweg niet tegen dat ik dat hele asynchrone berichten versturen ding niet goed snap, maar het begint te komen... denk ik...
Nu maar weer aan de QA gaan. Bah

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ealanrian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:44:
Pff starten wil deze week niet echt lukken...
Hetzelfde probleem hier maar dan met wordpress. 4 sites/domeinen met gezamelijk 10.000+ artikelen omzetten naar 1 wordpress-driven website op 1 domein. Van redelijk degelijk OO naar eerste keer Wordpress doen is echt een ramp. Stomme hooks.RobIII schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:09:
Export bestand voor Exact online aan 't maken...
[afbeelding]
Wordpress is een ramp om als gestructureerd OO te gaan proberen, overall kom je cross lang. tegenmbarie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:24:
[...]
Hetzelfde probleem hier maar dan met wordpress. 4 sites/domeinen met gezamelijk 10.000+ artikelen omzetten naar 1 wordpress-driven website op 1 domein. Van redelijk degelijk OO naar eerste keer Wordpress doen is echt een ramp. Stomme hooks.
out-of-office fakenTheNephilim schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:20:
Bah, een klant die mij steeds mailt met problemen van website bezoekers en daarbij ze toevoegd als CC en dan 'kun jij meneer x even mailen over...'
Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Helaas ben ik door afwezigheid momenteel niet in staat uw e-mail te beantwoorden
Voor dringende zaken met betrekking tot [klant] kunt u zich richten tot [persoon die in de From staat].
Met vriendelijke groet,
TheNephilim
Enige waar je dan niet geheel eerlijk over bent is de afwezigheid.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Tenzij je koffie aan het halen bentJan_V schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:41:
[...]
out-of-office faken
[...]
![]()

Dus zo:
?Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Helaas ben ik koffie aan het halen en derhalve niet in staat uw e-mail te beantwoorden
Voor dringende zaken met betrekking tot [klant] kunt u zich richten tot [persoon die in de From staat].
Indien u ook koffie wenst verwijs ik u naar de dichtstbijzijnde stagiair.
Met vriendelijke groet,
TheNephilim
Dan doe je toch dit:Jan_V schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:41:
[...]
out-of-office faken
[...]
![]()
Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Helaas heb ik op dit moment gelimiteerd/geen toegang tot mijn e-mail en ben ik daarom momenteel niet in staat uw e-mail te beantwoorden
Met vriendelijke groet,
TheNephilim
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.