De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:39:
Vlieg gevangen, ingevroren, aan een touwtje gebonden en opgehangen zodat de kat ermee kan spelen.

Na 3 seconden had de kat 'm opgegeten, maar een vlieg aan een touwtje is hilarisch :P

http://i.imgur.com/ft1BgF9.jpg
Ik maar denken dat SOAP met ICT te maken had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ger schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:16:
SOAP werkt prima, zolang je maar een goede WSDL hebt en je duidelijke calls maakt. Het enige irritante is dat er zo ontiegelijk veel verschillende smaken zijn.
Of je hebt natuurlijk een variant met maar 1 call/action bestaande uit 1 XML node met daarin een XML string (escaped, uiteraard) die de echte request representeert. Mag je 2x XML gaan parsen :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nog steeds een hoop PHP vragen die rechtstreeks uit het jaar 2000 lijken te komen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wat is het toch een verademing als je een keer een (intern) project hebt waar je alleen rekening hoeft te houden met de laatste browser versies. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ben van plan een blogje te starten binnenkort en ik wil daarvoor een domeinnaam hebben, maar helaas is de .com niet beschikbaar (wel te kopen, maar vind dat wat te veel van het goede). Wat vinden jullie andere geschikte TLD's voor een blog? Zat zelf te denken aan .info, maar wilde even kijken of ik iets mis dat meer voor de hand ligt. Zou .blog wel mooi vinden, maar die bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Scott schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:25:
Ben van plan een blogje te starten binnenkort en ik wil daarvoor een domeinnaam hebben, maar helaas is de .com niet beschikbaar (wel te kopen, maar vind dat wat te veel van het goede). Wat vinden jullie andere geschikte TLD's voor een blog? Zat zelf te denken aan .info, maar wilde even kijken of ik iets mis dat meer voor de hand ligt. Zou .blog wel mooi vinden, maar die bestaat niet.
.info associeer ik vooral met schimmige reisbureau's en malwareverkopers. Wat is er mis met .<landcode>?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 08:36
.org, .net, .io; bedenk lekker wat, maakt niets uit joh.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ghehe, jij ook al? :+

Ik ben al een aantal dagen aan het plannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

.name ?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nu bezig met het porten van een C++ / Qt applicatie naar Apple, so far de hele middag bezig geweest met het er achter komen dat het VCS de line endings netjes aanpaste van DOS naar UNIX... Op naar de volgende issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

http://dumb.domains/ ? :+

Nee, zonder gekheid. Misschien een iets andere naam waar nog wel een .com van is of een landcode. Je zou ook eventueel kunnen wachten tot de nieuwe gTLD's beschikbaar zijn, maar dat kan nog wel eens ff duren.

Vind zelf de .info, .eu en .org niet zo geweldig...

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 12-05-2014 16:32 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Alex) schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:27:
[...]

.info associeer ik vooral met schimmige reisbureau's en malwareverkopers. Wat is er mis met .<landcode>?
't Is een "internationale" blog, geschreven in het Engels, dus wil het niet vastbinden aan één land.
wackmaniac schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:28:
.org, .net, .io; bedenk lekker wat, maakt niets uit joh.
.org en .net zijn niet beschikbaar, .io is beschikbaar, maar heeft zo'n startup-feel.
Robbiedobbie schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:29:
[...]

Ghehe, jij ook al? :+

Ik ben al een aantal dagen aan het plannen ;)
Ja, ik wil jou voor zijn zodat je mijne niet snel inpikt :P
Dat is wel een optie ja.
OkkE schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:31:
[...]

http://dumb.domains/ ? :+

Nee, zonder gekheid. Misschien een iets andere naam waar nog wel een .com van is of een landcode. Je zou ook eventueel kunnen wachten tot de nieuwe gTLD's beschikbaar zijn, maar dat kan nog wel eens ff duren.
Vind in de nieuwe gTLD's niet echt wat bijzonders zitten. Veel ervan zijn aardig lang, en ze passen geen van allen. Ben eigenlijk wel verbaasd dat er geen plannen zijn voor .blog. Die is kort en heeft toch een heel duidelijke functie. Wat je nou moet met naam.managementmarketing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Scott schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:38:
[...]

't Is een "internationale" blog, geschreven in het Engels, dus wil het niet vastbinden aan één land.
.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.re :Y

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Scott schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:38:
[...] Ben eigenlijk wel verbaasd dat er geen plannen zijn voor .blog. [...]
Lijkt er op dat die plannen er wel zijn: http://icannwiki.com/index.php/.blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Even gecheckt, maar sco.tt is helaas al bezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Bedenk anders een andere naam. Het komt een beetje over dat je de domeinnaam als excuus voor enig oponthoud gebruikt :)

Ik ben overigens van mijn plan mijn Engelstalige blog ook gewoon op .nl te hosten; .nl wil zeggen dat je uit Nederland komt, maar niet dat deze in het Nederlands is. Lijkt mij niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

wackmaniac schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:48:
Bedenk anders een andere naam. Het komt een beetje over dat je de domeinnaam als excuus voor enig oponthoud gebruikt :)

Ik ben overigens van mijn plan mijn Engelstalige blog ook gewoon op .nl te hosten; .nl wil zeggen dat je uit Nederland komt, maar niet dat deze in het Nederlands is. Lijkt mij niets mis mee.
Als ik een blog zie 'helmutmvc.de' dan neem ik niet eens de moeite

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Volg meerdere .de-blogs die prima in het Engels zijn. Zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Oh ja, ik zie het. Kan zo gauw niets vinden over een introductiedatum, maar dat lijkt me ideaal.
wackmaniac schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:58:
Volg meerdere .de-blogs die prima in het Engels zijn. Zie het probleem niet zo.
Het kan natuurlijk wel, maar denk dat het mensen wel "afschrikt". Zoals ZaZ ook al zegt, als het eindigt in .de ben ik ook meteen geneigd weg te klikken en dan is mijn Duits nog van niveau dat lezen vaak nog wel gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Scott op 12-05-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

.ws van WebSite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik denk dat als de inhoud van je blog de moeite waard is de (juiste) bezoekers vanzelf komen. Zie het ook vaak bij klanten; die besteden zoveel aandacht (en tijd en dus geld) aan randzaken, terwijl de juiste inhoud zoveel meer effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog zo'n succesverhaal ja. De enige sites die ik ken die op .ws worden gehost bevatten inhoud die op z'n minst strijdig is met de DMCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 12:49
Hmz, jammer dat sco.tt (Trinidad Tobago) niet vrij is voor je :P

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

sco.tt had ik eigenlijk niet eens aan gedacht, maar dat kan dus ook niet :+ Misschien moet ik maar overwegen een bod te doen op de .com. Al het andere is niet echt je-van-het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zie in je profiel dat je in Florida woont, misschien is .us leuk? Anders .me of misschien .florida? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik ben van mening dat Engelstalige meuk gewoon onder .com "moet" zitten. Afhankelijk van je blog type, kun je ook .org pakken. Indien het voornamelijk gaat om opensource dev werk waar je dan over schrijft, is .org prima. Al het andere .com
Engelstalige content op een .nl is eigenlijk "raar". Als alternatief op .com kun je ook nog .net pakken. Beide zijn prima, tis maar net wat je zelf leuker gaat vinden :)

Ik heb allerlei extensies, en mijn voorkeur gaat ook uit naar puur .nl voor pure NL content.
.com als ik het internationaal wil aanbieden en .info indien het een sterke naam is, maar de rest bezet is. .net idem als .com bezet is.
.org pak ik vrijwel nooit omdat dat er niet bij past, vrijwel alles heeft een commerciële insteek bij mij.
wackmaniac schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:02:
Ik denk dat als de inhoud van je blog de moeite waard is de (juiste) bezoekers vanzelf komen. Zie het ook vaak bij klanten; die besteden zoveel aandacht (en tijd en dus geld) aan randzaken, terwijl de juiste inhoud zoveel meer effect heeft.
Dat klopt wel, vooral nu google wat slimmer omgaat met "content is belangrijker dan je generieke domein". Geeft niet weg dat je niet een volwaardige Engelse website op een .nl moet gaan zetten, natuurlijk kan het, en zeer zeker kun je net zo efficiënt gaan draaien maar uit mijn eigen ervaring draai je vooral in het begin een stuk minder.

[ Voor 31% gewijzigd door Douweegbertje op 12-05-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Alex) schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:19:
Ik zie in je profiel dat je in Florida woont, misschien is .us leuk? Anders .me of misschien .florida? :+
.us is te landgebonden, .me net te persoonlijk maar niet onacceptabel, .florida binnenkort waarschijnlijk te outdated (dan zou het .california worden :P)

Had ik al gezegd dat ik kieskeurig was? :+
Douweegbertje schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:23:
Ik ben van mening dat Engelstalige meuk gewoon onder .com "moet" zitten. Afhankelijk van je blog type, kun je ook .org pakken. Indien het voornamelijk gaat om opensource dev werk waar je dan over schrijft, is .org prima. Al het andere .com
Engelstalige content op een .nl is eigenlijk "raar". Als alternatief op .com kun je ook nog .net pakken. Beide zijn prima, tis maar net wat je zelf leuker gaat vinden :)

Ik heb allerlei extensies, en mijn voorkeur gaat ook uit naar puur .nl voor pure NL content.
.com als ik het internationaal wil aanbieden en .info indien het een sterke naam is, maar de rest bezet is. .net idem als .com bezet is.
.org pak ik vrijwel nooit omdat dat er niet bij past, vrijwel alles heeft een commerciële insteek bij mij.

[...]

Dat klopt wel, vooral nu google wat slimmer omgaat met "content is belangrijker dan je generieke domein". Geeft niet weg dat je niet een volwaardige Engelse website op een .nl moet gaan zetten, natuurlijk kan het, en zeer zeker kun je net zo efficiënt gaan draaien maar uit mijn eigen ervaring draai je vooral in het begin een stuk minder.
Het gaat inderdaad om een dev-blog, iOS-dev om wat specifieker te zijn. Ik zit er verder precies hetzelfde in. Het liefst .com of .net (beiden bezet), .org/.info hebben wat mij betreft dezelfde "reputatie", maar semantisch is .info denk ik beter ("intended for informative Internet resources"). .blog zou denk ik nog beter zijn, maar die is dus nog niet beschikbaar en daar ga ik ook niet op wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

dev blog over o.a. jouw producten? -> org. Ik vind .info nog steeds een zeer zwakke extensie omdat het vaak wordt misbruikt. Goed, als het alleen, maar dan alleen pure informatie is zonder boe of bah naar je eigen product en het is verkapt "statische informatie" , dan zou je voor info kunnen gaan. Een blog definieer ik al per direct anders dan een pure informatie voorziening en is .info al niet meer geschikt.
Als .org vrij is, zou ik die zeer zeker boven .info verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat dacht je anders van scottsoft.biz? Dan moet je er wel een gelikte layout opzetten met verschillende gradients, dropshadows, iets te blij kijkende mensen (callcenterstockphoto's doen het altijd goed) en niet te vergeten:
© 2012 SCOTTSOFT INTERNATIONAL LTD. BV. INC., All rights reserved.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het is geen bedrijf of middel om mijn producten aan te bieden. Ik link misschien naar wat van m'n werk, zowel open-source als App Store, maar 't is vooral bedoeld om eens in de zoveel tijd een artikel te schrijven waar andere ontwikkelaars hopelijk wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zeker nice, ben dat Xamarin behoorlijk zat aan het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gewoon .tk toch? Lekker gratis.

Of .jaaaa.net

(zie iq.jaaaa.net)

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 12-05-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jammer als je code zo netjes catchet enzo dat je niet meer kan zien waar het mis gaat :+
Ik kan wel ook alle first chance exceptions gaan breaken maar dan gaat het weer zo overdreven mis op andere plaatsen....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:20:
Jammer als je code zo netjes catchet enzo dat je niet meer kan zien waar het mis gaat :+
Ik kan wel ook alle first chance exceptions gaan breaken maar dan gaat het weer zo overdreven mis op andere plaatsen....
Gewoon die catches wegcommenten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja dat doe ik ook. Maar dat gaat echt diep.
Afbeeldingslocatie: https://xen-orchestra.com/wp-content/uploads/2014/03/1386271588578.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 12-05-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Drop exceptions dan gewoon in een logfile.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dan is je logging onvoldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Logging? O-)

edit:
Tijdens debuggen vind ik het fijn om ook alle locals e.d. op dat moment te kunnen zien. Dus dat VS breakt en ik alles kan bekijken.

edit2:
Victory! Op een andere manier hoefde ik maar één try/catch te disablen om het te kunnen laten breaken!

[ Voor 112% gewijzigd door F.West98 op 12-05-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Elmah installeren, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:57:
edit2:
Victory! Op een andere manier
Ik zou het geen victory noemen als je niet weet wat je gedaan hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:01:
[...]

Ik zou het geen victory noemen als je niet weet wat je gedaan hebt :+
"een of andere manier" != "een andere manier"
Ik weet wel degelijk wat ik heb gedaan, gewoon een nieuwe optie aan mijn test-console projectje toegevoegd die één specifieke functie aanriep ipv een hele call stack,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Is het bij testprojecten sowieso niet de bedoeling om maar één specifieke method aan te roepen i.p.v. een hele stack? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:09:
Is het bij testprojecten sowieso niet de bedoeling om maar één specifieke method aan te roepen i.p.v. een hele stack? O-)
Dat was een testprojectje voor iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Toen ik dat las hoopte ik op VS welke ook op Unix zou gaan werken. Ben nu wel soort van teleurgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gropah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Toen ik dat las hoopte ik op VS welke ook op Unix zou gaan werken. Ben nu wel soort van teleurgesteld...
My thought exactly, VS met TFS op een Mac zou nog altijd beter zijn dan VS met TFS op Windows :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gropah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Mag, maar ik vind het al heel wat dat 1 partij eens niet zo eigenwijs is :) Uiteindelijk kan Windows nu wel een "winnaar" worden om iets aan te bieden wat multiplatform is. Dat jezelf niet op elk platform het kan ontwikkelen vind ik niet zo heel gek. Ten eerste zitten er wat specifieke windows features in (in VS) en is het uiteindelijk nog steeds MS. Zou raar zijn om het dan ergens anders per direct aan te bieden. Wellicht in de toekomst.. maar ik acht die kans wel klein.
Even ongeacht van alle dingen die al bestaan om apps en andere meuk crossplatform te maken, vind ik het gewoon fijn dat ze nu met dit gaan komen. Dit was altijd een knelpuntje voor mij geweest, dat ik niet alles 123 crossplatform eruit kon krijgen. Wellicht was "MS goes crosscompiler" een beter titel geweest tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Douweegbertje schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:45:
[...]

Mag, maar ik vind het al heel wat dat 1 partij eens niet zo eigenwijs is :) Uiteindelijk kan Windows nu wel een "winnaar" worden om iets aan te bieden wat multiplatform is. Dat jezelf niet op elk platform het kan ontwikkelen vind ik niet zo heel gek. Ten eerste zitten er wat specifieke windows features in (in VS) en is het uiteindelijk nog steeds MS. Zou raar zijn om het dan ergens anders per direct aan te bieden. Wellicht in de toekomst.. maar ik acht die kans wel klein.
Even ongeacht van alle dingen die al bestaan om apps en andere meuk crossplatform te maken, vind ik het gewoon fijn dat ze nu met dit gaan komen. Dit was altijd een knelpuntje voor mij geweest, dat ik niet alles 123 crossplatform eruit kon krijgen. Wellicht was "MS goes crosscompiler" een beter titel geweest tho ;)
Wat bedoel je met:
ik vind het al heel wat dat 1 partij eens niet zo eigenwijs is
?

Als je doelt op het crossplatform maken van talen en programma's, Linux programma's zijn vziw relatief makkelijk om te zetten naar windows. Daarnaast wordt er voor Linux ook vaak genoeg spul gemaakt om compitable te zijn met windows en/of Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Meer het verhaal dat je niet programma X moet hebben voor andriod, Y voor iOS, en z voor windows. Zie mij totaal niet als expert, ik heb gewoon hobby kennis m.b.t het maken van apps voor een mobiel. Ik kom dan ook nog gewoon uit het web-dev wereldtje, en mijn eerst indruk was dat het allemaal zo omslachtig was qua dev-werk voor apps.
Ik heb nu zowel voor andriod, windows als iOS wat gemaakt, overigens allemaal aparte projecten. Ik vond het zelf een enorm gedoe om eens alles "gereed" te hebben om te beginnen met ontwikkelen. Dan heb ik het nog niet eens over het uitbrengen naar verschillende platforms.

Dus als beginner of wat dan ook, is dit gewoon leuk nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Lieve API developer,

Indien je veld "Bouwjaar" een integer verwacht, verwacht ik niet dat "2004" een ongeldige waarde is. Een kleine opmerking dat er een bouwdatum in de vorm van 20040729 wordt verwacht, is dan ook niet heel lief.

Vriendelijke groetjes,
/me

[ Voor 97% gewijzigd door Gamebuster op 12-05-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Dit is zeker nice. Ik was toevallig het weekend een development omgeving voor cordova werkend te krijgen. Ik koos voor netbeans ide omdat deze standaard cordova support heeft. Dezelfde buggy troep als een paar jaar geleden. Wil je een cordova project gaan debuggen, kom je er achter dat alle debug menu items zijn disabled. Ga je naar de bug database en voer je een nieuw bug report toe. Krijg ik een antwoord terug en zeggen ze dat het bij design is dat je niet kan debuggen :F Dan maar eclipse aan de praat krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Waster op 12-05-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand al eens met Nancy gespeeld?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Is ze betaalbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:01:
Niet heel erg veel maar wat ik ermee heb gedaan was heel prettig }:O

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Goed begin van de dag zo, goedemorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen ook aan iedereen :)

Iemand koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Koffie :9~

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
* azerty schenkt wat koffie in voor Creepy

Nog tot eind volgende week stage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Alstublieft :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7076/7209435900_614790e1df_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Firesphere schreef op dinsdag 13 mei 00:01
Ja, een paar jaar geleden. De ideeën erachter zijn prima, maar destijds werkt het niet goed samen met Razor en Visual Studio, wat het voor mij onwerkbaar maakte. Het zal ondertussen wel opgelost zijn.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 18:09
F.West98 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:02:
[...]

"een of andere manier" != "een andere manier"
Ik weet wel degelijk wat ik heb gedaan, gewoon een nieuwe optie aan mijn test-console projectje toegevoegd die één specifieke functie aanriep ipv een hele call stack,
Wat wij vaak doen is try/ catch toepassen, waarbij we 1 setting over het gehele project hebben waarbij in debugmodus de eigenlijke fout teruggegeven wordt en in releasemodus alleen een nette opmerking. Teveel try/ catch doe je niet gauw, maar je moet er wel rekening mee houden dat je wel eens wil weten wat er op welk moment mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
wsitedesign schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:55:
Goedemorgen ook aan iedereen :)

Iemand koffie?
Vanmorgen met thee begonnen, dat is dan ook de laatste maal geweest :).

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
_Moe_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Vanmorgen met thee begonnen, dat is dan ook de laatste maal geweest :).
_O-

Dat had je toch ook kunnen weten, dat thee niet zo goed is als koffie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
wsitedesign schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:32:
[...]

_O-

Dat had je toch ook kunnen weten, dat thee niet zo goed is als koffie? O-)
Thee met wat honing is echt wel niet zo slecht hoor, maar misschien meer iets voor s'avonds.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Heeft iemand hier koffiebonen van Lavazza in de espessomachine? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
In VS heb je natuurlijk de optie om ook te breaken op gecatchte exceptions (Debug->Exceptions) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

Dido

heforshe

Gamebuster schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:24:
Lieve API developer,

Indien je veld "Bouwjaar" een integer verwacht, verwacht ik niet dat "2004" een ongeldige waarde is. Een kleine opmerking dat er een bouwdatum in de vorm van 20040729 wordt verwacht, is dan ook niet heel lief.

Vriendelijke groetjes,
* Dido
Komt me heel bekend voor, maar dat je een nette foutmelding krijgt die je het formaat vertelt? Nee, dat herken ik dan weer niet.

Wel "BuildYear" (blijkt na ge-emmer een _string_ te zijn inYYYYMMDD formaat), BuildDate (dat is dan weer een int in het formaat YYYYP, waarbij P een period is, maar _niet_ de standaard van 4 weken) en BuildTimestamp (Dan denk je heel even dat het gezien de naam wel gewoon een ISO timestamp is - bijna dus: "MM/YYYY" 8)7 )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 16:43
Had laatst ook een mooie in die categorie. Ik moest als parameter "TRUE" of "FALSE" meegeven.
Het duurde echt even voordat ik doorhad dat dit strings moesten zijn en geen booleans. _O-

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ger schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:00:
Had laatst ook een mooie in die categorie. Ik moest als parameter "TRUE" of "FALSE" meegeven.
Het duurde echt even voordat ik doorhad dat dit strings moesten zijn en geen booleans. _O-
Ow dat is ook zo'n geval ja, dat er staat dat je een Boolean moet sturen, maar dat het systeem met "boolean" bedoelt de string "true" of "false".

Vreemde lui, die API-bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een boolean wordt toch bijna altijd op die manier geserialiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:37

Dido

heforshe

EddoH schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:23:
Een boolean wordt toch bijna altijd op die manier geserialiseerd?
Vaak genoeg als 0 en 1 (of -1) gezien, hoor.

Ach ja, the memories. Boolean "type" is een char(5). Mag alles in, TRUE, FALSE, YES, NO, JA, NEE, MAYBE, als het maar maximaal 5 tekens lang is. :'(

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 01:14
Dido schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Vaak genoeg als 0 en 1 (of -1) gezien, hoor.

Ach ja, the memories. Boolean "type" is een char(5). Mag alles in, TRUE, FALSE, YES, NO, JA, NEE, MAYBE, als het maar maximaal 5 tekens lang is. :'(
Wurst

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Over API's gesproken; ik mag ook weer aan de slag met aan API waar ik een jaar geleden al ruzie mee had. De aanbieder van één end-point is er toen mee gestopt, maar er is nu weer iemand die de boel weer oppakt. De klant wil graag dat z'n webshop eindelijk online gaat; dus ben ik alles weer aan het testen.

Foutmelding van vandaag: "Error: call helpdesk for support." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Iemand nog een bakje motivatie over, heb de mijne vanochtend thuis gelaten geloof ik :X
Dit moet qua productiviteit 1 van de beroerdste dagen in tijden zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je een beetje van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:25:
[...]

Dan krijg je een beetje van beiden?
Nee, dat is "O" in C+=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
C+=, welke taal is dat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

En waar zie je O in C+= zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, ik werd niet eens van nieuwe posts op de hoogte gesteld! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

https://gitorious.org/c-p...s-equality/source/master:

Moet je het gedeelte "On 1s and 0s" lezen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wauw. Hoe werkend is die taal? Ik schat niet namelijk als ik dat zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gropah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:48:
[...]

wauw. Hoe werkend is die taal? Ik schat niet namelijk als ik dat zo lees
Ik geloof dat er wel wat functionerende software voor is, maar het grootste deel zal een grap zijn, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Dido schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:50:
[...]
Komt me heel bekend voor, maar dat je een nette foutmelding krijgt die je het formaat vertelt? Nee, dat herken ik dan weer niet.
Geen foutmelding. Ergens in de documentatie stond het wel gewoon (thank god)
Je hebt echter 2 lijsten aan documentatie; 1 met alle velden en types en 1 met opmerkingen over sommige velden. In die 1e lijst stond dat BouwJaar een int was, in 2e lijst dat het YYYYMMDD moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik zit te twijfelen IntelliJ IDEA te kopen voor mezelf omdat ik PyCharm CE heb en graag de professionele editie wil hebben. Daarnaast wil ik ook RubyMine en PHPStorm en wil ik goed Java kunnen devven. Als ik het goed begrijp kan ik dit allemaal met IntelliJ IDEA met de juiste plugins. Ik ben wel gecharmeerd van de kwaliteit van de JetBrains producten Heeft iemand IntelliJ? Kan ik daarmee alle functionaliteit behalen die ook in PyCharm en PHPStorm zit?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ik heb wel eens een php projectje in IntelliJ gedaan met de php plugins. Volgens mij zaten er gewoon alle features in die er ook in PHPStorm zitten, maar dat heb ik nooit gebruikt. Ik heb nog een IDEA versie 12 licentie, dus die is helaas niet meer te gebruiken voor versie 13. Voornamelijk gebruik ik nu de IDEA CE versie 13, omdat die alles heeft waar ik nu behoefte aan heb. Tegen de tijd dat ik meer nodig heb koop ik misschien weer de ultimate licence, of er moet weer een end-of-the-world sale aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:29
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:50:
Ik zit te twijfelen IntelliJ IDEA te kopen voor mezelf omdat ik PyCharm CE heb en graag de professionele editie wil hebben. Daarnaast wil ik ook RubyMine en PHPStorm en wil ik goed Java kunnen devven. Als ik het goed begrijp kan ik dit allemaal met IntelliJ IDEA met de juiste plugins. Ik ben wel gecharmeerd van de kwaliteit van de JetBrains producten Heeft iemand IntelliJ? Kan ik daarmee alle functionaliteit behalen die ook in PyCharm en PHPStorm zit?
Je kan een 30 dagen trial doen dus ik zou zeggen probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:50:
Ja, met alle plugins geinstalleerd hebben ze dezelfde functionaliteit.

Ik vind het alleen niet altijd even plezierig, alles in dezelfde IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:01:
Deze Nancy? http://nancyfx.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://store.steampowered.com/app/246070/

Voor hij die zich verveeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 08:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik vond het echt een super relaxt frameworkje, het is zeer minimalistisch maar dat sprak mij juist aan. Er zijn ook zat 'plugins' te vinden zodat je niet overal het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Vergeleken met ASP.NET MVC vond ik het een verademing omdat er zo weinig code nodig is om het framework tevreden te stellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dan had ik het gisteren verkeerd verstaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

HMS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:08:
[...]

Ik vond het echt een super relaxt frameworkje, het is zeer minimalistisch maar dat sprak mij juist aan. Er zijn ook zat 'plugins' te vinden zodat je niet overal het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Vergeleken met ASP.NET MVC vond ik het een verademing omdat er zo weinig code nodig is om het framework tevreden te stellen :).
Snap ik nu het nut dan niet?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

// WebAPI
public class SampleModule : ApiController
{
    [Route("/")]
    public string GetSample()
    {
        return "Hello World!";
    }
}

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
// NancyFX
public class SampleModule : Nancy.NancyModule
{
    public SampleModule()
    {
        Get["/"] = _ => "Hello World!";
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Morgen presentatie van de 1e versie van de scrapers.

...Heeft 1 van de sites een compleet nieuwe site live gezet. Fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:32:
Morgen presentatie van de 1e versie van de scrapers.

...Heeft 1 van de sites een compleet nieuwe site live gezet. Fuck.
Auw! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik weet niet of iknu moet huilen of lachen. Vanmorgen sprak ik de opdrachtgever nog en vroeg-ie "Wat nou als 1 van de websites een verandering van de site maakt?" en toen zei ik vrolijk: "Ja dan klapt de scraper en moeten we deze z.s.m. updaten zodat-ie weer confirm de site is."

Nu, nog geen 6 uur later, kablaf. Als-ie het zag aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 13-05-2014 15:36 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.