Nu wel...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Zie nu heb je em aan het huilen gemaakt....
Tja, die jonkies zijn nog niet zo gehard door het levenEalanrian schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:27:
[...]
Ok, sorry, ik had het al eerder gezegd, maar nu zal ik het écht niet meer doenEalanrian schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:27:
[...]
Wat ga je niet meer doen? iemand aan het huilen maken?Chris7 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:29:
[...]
Ok, sorry, ik had het al eerder gezegd, maar nu zal ik het écht niet meer doen
Nee, hier iets over encodingfouten zeggen. Hoewel, dat gaat wel erg moeilijk wordenEalanrian schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:30:
[...]
Wat ga je niet meer doen? iemand aan het huilen maken?
Niet lang je deed het al weerChris7 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:32:
[...]
Nee, hier iets over encodingfouten zeggen. Hoewel, dat gaat wel erg moeilijk worden. Kijken hoe lang ik 't volhoud.
Hou nou op
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Aaargh.
Phpmyadmin toont een wit scherm na inloggen (er is wel html code), en als ik naar de main.php ga zie ik het gewoon -_-
Update: Yay, heeft te maken met mijn extra security headers (content security policy)
Update2: en inderdaad, met .htaccess mijn eerder ingestelde header overschrijven met de benodigde waarde van phpmyadmin is het probleem opgelost
Phpmyadmin toont een wit scherm na inloggen (er is wel html code), en als ik naar de main.php ga zie ik het gewoon -_-
Update: Yay, heeft te maken met mijn extra security headers (content security policy)
Update2: en inderdaad, met .htaccess mijn eerder ingestelde header overschrijven met de benodigde waarde van phpmyadmin is het probleem opgelost
[ Voor 50% gewijzigd door azerty op 16-04-2014 22:49 ]
Lift van mijn aangepaste auto heeft storing
. Elke keer als die helemaal naar beneden gaat springt die in veiligheidsmodus en doet die niks meer. Dan moet je hem met de hand een stukje oppompen en dan de reset knop indrukken en dan doet hij het weer. bel ik net het aanpassingsbedrijf krijg ik te horen van de receptionist: "Ja we moetn twee auto's vandaag en morgen afhebben dus ik mag geen afspraken maken. Ik ga even overleggen en dan bel ik in de loop van de ochtend terug." Lekker dan
Nothing to see here!
Hahaha F.West, je hebt jezelf in ieder geval onsterfelijk gemaakt, dat doet menig tweaker (waaronder ik) je hier niet na
Goedemorgen, iemand koffie?
* hylke94 heeft net een bak heerlijke koffie gezet
De vraag is, wil je onsterfelijk worden om iets positiefs of om iets negatiefs?Struikrover schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:47:
Hahaha F.West, je hebt jezelf in ieder geval onsterfelijk gemaakt, dat doet menig tweaker (waaronder ik) je hier niet na
Bah, koffiehylke94 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:
Blijkbaar liever negatief:Gropah schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:40:
[...]
De vraag is, wil je onsterfelijk worden om iets positiefs of om iets negatiefs?
[...]
Bah, koffie
http://www.freepublicity....e-reclame-werkt-beter.php
Nja, West heeft tenminste wel een baantje bij een krantje.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...tingNavigationItemId=1017
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...tingNavigationItemId=1017
Marc Bartra 69'
Gareth Bale 85'
ÿ¿ngel Di MarÿÂa 10'
je raakt er bekender mee, maar als ik hoor dat zaak X alle projecten vern**kd en daarbij ook nog eens een ponzi scheme heeft opgezet, ga ik daar toch niet mee in zeeMerethil schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:41:
[...]
Blijkbaar liever negatief:
http://www.freepublicity....e-reclame-werkt-beter.php
Ze moeten een voorbeeld nemen aan ESTA, waar je non-ASCII karakters niet eens mag invoeren ookal staat het zo in je paspoort
.
De backend is waarschijnlijk door F.West gemaakt en dit is hoe ze er omheen hebben gewerkt

De backend is waarschijnlijk door F.West gemaakt en dit is hoe ze er omheen hebben gewerkt
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2014 09:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mmh. Twee php websites op dezelfde server. 1 ervan is gewoon zeer snel (300ms) geladen. Andere is gemiddeld 2000ms alleen al aan het wachten op de request zelf (te zien in Chrome). Qua serverload komt het niet boven de 1% cpu gebruik uit. Dat vreemde IIS ook.
EDIT: Aha, gevonden. Serveradres van MySQL van localhost veranderen naar 127.0.0.1 was de oplossing. Je moet het maar weten.
Voor meer info over dit vage gedoe: http://www.borngeek.com/2...nd-localhost-performance/ en http://superuser.com/ques...tremely-long-time-to-load
EDIT: Aha, gevonden. Serveradres van MySQL van localhost veranderen naar 127.0.0.1 was de oplossing. Je moet het maar weten.
Voor meer info over dit vage gedoe: http://www.borngeek.com/2...nd-localhost-performance/ en http://superuser.com/ques...tremely-long-time-to-load
[ Voor 39% gewijzigd door diabolofan op 17-04-2014 10:19 ]
Haha, DNS lookups zeker?diabolofan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:11:
Mmh. Twee php websites op dezelfde server. 1 ervan is gewoon zeer snel (300ms) geladen. Andere is gemiddeld 2000ms alleen al aan het wachten op de request zelf (te zien in Chrome). Qua serverload komt het niet boven de 1% cpu gebruik uit. Dat vreemde IIS ook.
MySQL doet dat standaard ook hoor, op Linux!
Het ligt dus kort gezegd aan de IPv6 resolving van localhost. In de host files staat dit:
127.0.0.1 localhost
::1 localhost
Maar IPv6 heeft voorang, dus die 2de regel wordt eerst uitgevoerd, wat een aardige zoektocht blijkt te zijn. Oplossing is om IPv6 uit te schakelen (niet echt heel handig dus), of om gewoon 127.0.0.1 te gebruiken. Dan maar dat laatste
127.0.0.1 localhost
::1 localhost
Maar IPv6 heeft voorang, dus die 2de regel wordt eerst uitgevoerd, wat een aardige zoektocht blijkt te zijn. Oplossing is om IPv6 uit te schakelen (niet echt heel handig dus), of om gewoon 127.0.0.1 te gebruiken. Dan maar dat laatste
Als je op windows "localhost" gebruikt probeert ie een named pipe verbinding.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2014 10:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik wil er wel wat...hylke94 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:
Ik snap niet dat browsers zoveel data toestaan qua opslag. Paar dagen terug wat computers "opgeschoond" waarbij er tussen de ~6 en 10 gig(!!) aan browser meuk is verwijderd. Nu gaat dit best wel rap, aangezien ik het zelf wel elke maand doe en daar ook ~600mb - 1gig loop te verwijderen.. maar toch.
Waarom vind ik nergens het algemene 'koffie' topic (die is er toch?), als ik op 'koffie' zoek

Of Koffie... Iedereen is een kenner en alles is Arabica.. Right (HK).
Overigens is koffie een bitch om te zoeken, want dat wordt nogal vaak gebruikt in posts
Je kan dan beter zoeken op name:koffie (zoekt in de titel) en dan van nieuw naar oud sorteren.
Overigens is koffie een bitch om te zoeken, want dat wordt nogal vaak gebruikt in posts
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als ik zoek op koffie staat ie op de 32ste plaats met alle coffee corners er boven...TheNephilim schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:05:
Waarom vind ik nergens het algemene 'koffie' topic (die is er toch?), als ik op 'koffie' zoek
Ik snap er niks van, gezien het woord 'koffie' daar toch honderden keren in voor zou moeten komen en er regelmatig gereageerd word, zou ik hem toch moeten vinden?.oisyn schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:06:
Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie
Saillant detail: ik zocht op "algemeen thee topic"
Maar bedankt!
Ah, dat wist ik niet. Wel handig soms, in de titel zoeken!BtM909 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:08:
Overigens is koffie een bitch om te zoeken, want dat wordt nogal vaak gebruikt in postsJe kan dan beter zoeken op name:koffie (zoekt in de titel) en dan van nieuw naar oud sorteren.
[ Voor 30% gewijzigd door TheNephilim op 17-04-2014 11:14 ]
hylke94 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:

3 nummers geven bij mij een error loading audio, jammer weer.
Het lijkt leuk, totdat je wat gaat afspelen... Moest gelijk denken aan:
"Dat tuig begint te spelen... *** muziek!!". YouTube: Hans Teeuwen - Jostiband
Net als de arbo belt een stevige hoestbui hebben. Wel meteen de vraag "hoe gaat het nu" beantwoord
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
* hylke94 deelt nog even de laatste koffie uit
Ik was ff druk met php en mysql
Inderdaad. Hij lijkt te matchen op vocals, dus als die op twee stukken verschillend getimed zijn met de rest van de instrumenten klinkt het voor geen meter. Bij die voorbeeldsong van Adele werkt het fantastisch maar daar is er ook relatief weinig achtergrondmuziek.Douweegbertje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:31:
[...]
Het lijkt leuk, totdat je wat gaat afspelen... Moest gelijk denken aan:
"Dat tuig begint te spelen... *** muziek!!". YouTube: Hans Teeuwen - Jostiband
.edit: lol al lijkt Skrillex het ook best wel aardig te doen
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2014 12:05 ]
en anders link ik terug eventjes naar mijn eigen .coffee domeinnaamhylke94 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:00:
[...]
[...]
* hylke94 deelt nog even de laatste koffie uit
Ik was ff druk met php en mysql![]()
Ja, het is volgens mij iets als;
Couplet + zelfde couplet + 0.5 sec op de laatste "zin".
Refrein + refrein op andere toonhoogte zodat het lijkt alsof er meerdere mee zingen/doen.
Couplet + ander couplet + 0.5 sec zodat het meerstemmig is
etc.
Oftewel, zoiets wordt vrijwel nooit goed, tenzij je even geluk hebt.
Couplet + zelfde couplet + 0.5 sec op de laatste "zin".
Refrein + refrein op andere toonhoogte zodat het lijkt alsof er meerdere mee zingen/doen.
Couplet + ander couplet + 0.5 sec zodat het meerstemmig is
etc.
Oftewel, zoiets wordt vrijwel nooit goed, tenzij je even geluk hebt.
Nou goed, verander de 0.5 sec even naar 1 tel en same story. Zonder dat je het zelf hoort, kun je niet zomaar meuk door elkaar mixen. Dat was meer mijn punt.
Als je overdrijft is het niet meer geloofwaardig he! ^^Firesphere schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:50:
Net als de arbo belt een stevige hoestbui hebben. Wel meteen de vraag "hoe gaat het nu" beantwoord
Ik kan blind zijn, maar dat is niet geschreven in comic sans en hij heeft gelijk... Wat is hier [rant]-waardig aan?_Moe_ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:31:
[rant]
Ik kwam deze net tegen:
[afbeelding]
[/rant]
Storend ding...
Geeft als eerste een foutmelding dat mn browser niet ondersteund wordt (oké, kan ik mee leven).
Dus ik wil het contextmenu openen om de pagina in een andere browser te openen, mag dat niet. Lekker ongebruiksvriendelijk.
Zojuist een paar in-ear koptelefoons gekocht voor £10,-
Eentje van hetzelfde merk als mijn grote koptelefoon van Monoprice en dat is een topper.
Eentje van hetzelfde merk als mijn grote koptelefoon van Monoprice en dat is een topper.
Ja, voor een ding dat het vol-automatisch doet ben ik toch best impressed. Een aantal werken inderdaad absoluut niet, maar sommige liedjes doen het heel aardig. Hij lijkt het inderdaad een stuk makkelijker te hebben met perfecte/digitale muziek..oisyn schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:07:
Nou er zit weldegelijk maatdetectie in hoor. Zoals ik al zei, bij die van Skrillex werkt het ook wel aardig.
Deze ook.
Verwijderd
Daarnet op de radio iets gehoord over http://democreativity.com/. Ziet er best geinig uit
http://cds.cern.ch/record/1406051_Moe_ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:31:
[rant]
Ik kwam deze net tegen:
[afbeelding]
[/rant]
.edit: deze werkt beter: YouTube: The Higgs Boson and Other Recent Results from ATLAS
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2014 13:12 ]
Goh, een taalfout in het plaatje..._Moe_ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:31:
[rant]
Ik kwam deze net tegen:
[afbeelding]
[/rant]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zijn er al fans van Go(lang) hier? Gebruikt iemand het hier in productie? Waarvoor? Wat zijn je bevindingen tegenover bijv. Ruby, Java, C, C++, enz qua productiviteit, performance, community, beschikbare libraries & frameworks, enz
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Zelf nog geen ervaring mee maar ik heb er tot nogtoe enkel goede dingen van gehoor. Onder meer deze blogpost vond ik best straf: How we went from 30 servers to 2: GoGamebuster schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:11:
Zijn er al fans van Go(lang) hier? Gebruikt iemand het hier in productie? Waarvoor? Wat zijn je bevindingen tegenover bijv. Ruby, Java, C, C++, enz qua productiviteit, performance, community, beschikbare libraries & frameworks, enz
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Vet! Even doorgelezen, maar da had ik niet verwacht. Interessant!Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:19:
[...]
Zelf nog geen ervaring mee maar ik heb er tot nogtoe enkel goede dingen van gehoor. Onder meer deze blogpost vond ik best straf: How we went from 30 servers to 2: Go
Whatever. 10 jaar geleden waren er al zat scientific papers dat dergelijke distorted images geen captcha kunnen zijn (nog los van Amazon Mechanical Turk of anderen 't laten oplossen schemes). Nog erger, ik kan ze zelf al 11 jaar niet lekker invullen.
De enige manier waarop dat soort captcha's nog kunnen werken is als bots ze wel kunnen invullen maar mensen niet.

{signature}
Vrouw van de directeur (zelf ook werkzaam bij bedrijf) bepaalt dat morgen iedereen vrij is, omdat de directeur al 20 jaar vraagt of Goede Vrijdag nou een vrije dag is. PRIMAA!
Tenzij het een verplichte vrije dag is, dan kost het je zelf een dag...diabolofan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:48:
Vrouw van de directeur (zelf ook werkzaam bij bedrijf) bepaalt dat morgen iedereen vrij is, omdat de directeur al 20 jaar vraagt of Goede Vrijdag nou een vrije dag is. PRIMAA!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Jij hebt meer geluk als mij. Voor zover ik momenteel kan zien zal ik moeten werken tijdens dit weekend (zaterdag, zondag, maandag)diabolofan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:48:
Wait.. whut ?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:03:
[...]
Jij hebt meer geluk als mij. Voor zover ik momenteel kan zien zal ik moeten werken tijdens dit weekend (zaterdag, zondag, maandag)
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik weet wel dat ik daar _nooooooit_ ga solliciteren
Gevraagd voor overwerk?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:03:
[...]
Jij hebt meer geluk als mij. Voor zover ik momenteel kan zien zal ik moeten werken tijdens dit weekend (zaterdag, zondag, maandag)
Verwijderd
Ben er net even mee begonnen. De community is prima(vooral irc). Documentatie is ook prima(alhoewel de API's van veel libraries vaak worden gewijzigd.) Libraries vrij weinig op het moment maar met de setup die ze kiezen(downloaden van libraries van github etc) is het vrij makkelijk code te delen.Gamebuster schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:11:
En de concurrency oplossingen zijn echt brilliant, weinig boilerplate code etc
Werken tijdens feestdagen? In een consultancyjob?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:03:
[...]
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?
We are shaping the future
Morgen hele dag teamdag en kan de uren gewoon schrijven
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Ik moet data transporteren vanuit het legacy systeem naar het nieuwe systeem en de success rate lag lager dan 50%. Ik vind dat niet echt acceptabel en heb daarom voorgesteld mijn eigen boeltje op te kuisen zodat de mensen die er dinsdag mee aan de slag moeten, geen te grote problemen ondervinden.Alex) schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:05:
[...]
Werken tijdens feestdagen? In een consultancyjob?
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?
De reden van deze lage success rate ben ik momenteel aan het onderzoeken. Normaal gezien ligt die tussen de 96% en 100%.
En wat schuift het?
We are shaping the future
Z'n salaris x succesrate?Alex) schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:12:
En wat schuift het?
Verwijderd
Ik denk dat ik dit weekend wel even mijn uren chargeer (ga het wel op 8 per dag houden). Zaterdagen worden 150% betaald, zon- en feestdagen 200%. Geen idee wat Pasen is: zon- en feestdag = 400%?Alex) schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:12:
En wat schuift het?
Dan kan ik beter gaan doppen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 15:15 ]
Het zal u misschien verbazen, maar Pasen zelf is géén betaalde feestdag in België, in tegenstelling tot paasmaandag...Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:15:
[...]
Ik denk dat ik dit weekend wel even mijn uren chargeer (ga het wel op 8 per dag houden). Zaterdagen worden 150% betaald, zon- en feestdagen 200%. Geen idee wat Pasen is: zon- en feestdag = 400%?
(ben daar achter gekomen toen ik in een vorige job zelf op paaszondag mocht komen opdraven tegen gewoon loon...)
[ Voor 11% gewijzigd door roeleboel op 17-04-2014 15:33 . Reden: Pasen is wel een feestdag, maar geen betaalde! ]
Dat heb je snel uitgezocht dan als je er net mee begonnen bentVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:04:
[...]
Ben er net even mee begonnen. De community is prima(vooral irc). Documentatie is ook prima(alhoewel de API's van veel libraries vaak worden gewijzigd.) Libraries vrij weinig op het moment maar met de setup die ze kiezen(downloaden van libraries van github etc) is het vrij makkelijk code te delen.
En de concurrency oplossingen zijn echt brilliant, weinig boilerplate code etc
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Zoiets heet waarschijnlijk een eerste indruk hè
.
Verwijderd
Op Belgium.be staat nochtans van wel: http://www.belgium.be/nl/..._een_notendop/feestdagen/roeleboel schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:18:
[...]
Het zal u misschien verbazen, maar Pasen zelf is géén feestdag in België, in tegenstelling tot paasmaandag...
(ben daar achter gekomen toen ik in een vorige job zelf op paaszondag mocht komen opdraven tegen gewoon loon...)
Ben geen Belg maar gewoon uit jouw bron:Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:22:
[...]
Op Belgium.be staat nochtans van wel: http://www.belgium.be/nl/..._een_notendop/feestdagen/
[...]Opgelet : de lijst van (betaalde) feestdagen in de arbeidsregelgeving is licht verschillend. Die lijst vindt u in de verklarende nota over feestdagen van de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg. [...]
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2014 15:25 ]
Waarom reageren mensen nog op Rubinski en zijn 'werkverband'? Dat voelt echt al een jaar lang als een wekelijks terugkerend item waarbij de enige conclusie kan zijn dat Rubinski op zijn manier trouw rare uren maakt en alles bagatelliseert en een werkgever die alles ook wel dolletjes vind.
TL; DR: eigen schuld.
Zoek de definitie van bagatelliseren anders eens op, misschien staat je naam er bij.
edit:
Zoek de definitie van bagatelliseren anders eens op, misschien staat je naam er bij.
[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 17-04-2014 16:18 ]
{signature}
qftVoutloos schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:28:
Waarom reageren mensen nog op Rubinski en zijn 'werkverband'? Dat voelt echt al een jaar lang als een wekelijks terugkerend item waarbij de enige conclusie kan zijn dat Rubinski op zijn manier trouw rare uren maakt en alles bagatelliseert en een werkgever die alles ook wel dolletjes vind.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ik zie het probleem niet echt: Ik geef aan dat ik waarschijnlijk in het weekend zal werken (wat mijn eigen keuze is) en ik uiteraard liever andere dingen had gedaan. Mijn werkgever verwacht het niet meteen van mij maar ik heb graag dat mijn werk in orde is. Als ik iets afwerk dat niet in orde is, probeer ik dat zo snel mogelijk te fixen. Is dat dan in het weekend, is dat dikke pech voor mij.Voutloos schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:28:
Wat jullie over mijn werkgever denken is jullie zaak. Moest ik hier niet tevreden zijn, was ik toch al lang weggeweest?
Ik zet het hier gewoon neer omdat dit topic een uitlaatklep is: als je dit liever niet leest, scroll je toch gewoon verder?
Is denk ik ook gewoon omdat het voor veel Nederlanders ondenkbaar is om op een feestdag te werken. Vaak mag het al niet eens. In België mag het dus wel, en is het soms dus zelfs verplicht als de feestdag op een zondag valt en zondag je normale werkdag is. Dacht dat dat in Nederland niet zo is (maar kan er goed naast zitten).
Verwijderd
Hier is het vaak echt niet zo ondenkbaar: Ik weet nu al op voorhand dat ik naar alle waarschijnlijkheid op 1 mei (dag van de arbeid) zal moeten werken en heb daar absoluut geen problemen mee. Ik zal deze dag gewoon een andere keer mogen opnemen.Caelorum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:42:
Is denk ik ook gewoon omdat het voor veel Nederlanders ondenkbaar is om op een feestdag te werken. Vaak mag het al niet eens. In België mag het dus wel, en is het soms dus zelfs verplicht als de feestdag op een zondag valt en zondag je normale werkdag is. Dacht dat dat in Nederland niet zo is (maar kan er goed naast zitten).
De enige dag waarop ik liever niet zou werken is oudejaar / nieuwjaar maar ik vrees dat ik daar hoe dan ook de komende jaren wel eens mee in aanraking zal komen. (Go-lives zijn vaak op 31/12 - 01/01)
Dat is nu dus een verplichte vrije dag. Als je echt wilt mag je werken uiteraard, maar morgen kost me in ieder geval geen dagJan_V schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:59:
[...]
Tenzij het een verplichte vrije dag is, dan kost het je zelf een dag...
Dag van de Arbeid is in Nederland zelf ook helemaal geen officiële feestdag, dus dat is ook normaal dat je dan werktVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:47:
[...]
Hier is het vaak echt niet zo ondenkbaar: Ik weet nu al op voorhand dat ik naar alle waarschijnlijkheid op 1 mei (dag van de arbeid) zal moeten werken en heb daar absoluut geen problemen mee. Ik zal deze dag gewoon een andere keer mogen opnemen.
De enige dag waarop ik liever niet zou werken is oudejaar / nieuwjaar maar ik vrees dat ik daar hoe dan ook de komende jaren wel eens mee in aanraking zal komen. (Go-lives zijn vaak op 31/12 - 01/01)
Volgens mij is het juist gebruikelijk om met feestdagen/weekenden te werken in detachering.Caelorum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:42:
Grote projecten worden dan juist vaak live gezet, zodat problemen om een relatief rustig moment aan het licht komen.
Bij ons is het in ieder geval niet ongebruikelijk geweest om met kerst, oud en nieuw, pasen, etc. te werken. Uiteraard rouleren we zo veel mogelijk in deze diensten, aangezien iedereen het liefste natuurlijk thuis is. Bijkomend nadeel is ook dat deze uren niet echt dik worden beloond.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Geciteerd voor waarheid.Jan_V schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:54:
[...]
Volgens mij is het juist gebruikelijk om met feestdagen/weekenden te werken in detachering.
Grote projecten worden dan juist vaak live gezet, zodat problemen om een relatief rustig moment aan het licht komen.
Bij ons is het in ieder geval niet ongebruikelijk geweest om met kerst, oud en nieuw, pasen, etc. te werken. Uiteraard rouleren we zo veel mogelijk in deze diensten, aangezien iedereen het liefste natuurlijk thuis is. Bijkomend nadeel is ook dat deze uren niet echt dik worden beloond.
Verwijderd
Ok ok iets langer dan netGamebuster schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:19:
[...]
Dat heb je snel uitgezocht dan als je er net mee begonnen bent
"I don't have a girlfriend, I just know a girl who gets really angry if she heared me say that"
Had in een applicatie de pageload van 20 seconden terug gebracht naar 1,5 seconden wat ik persoonlijk nog net iets te lang vond dus was aan het zoeken naar manieren om het te verbeteren.
Stagair komt langs en gaat wat zaken liggen aanpassen waardoor de applicatie "beter werkt". Pageload zit nu terug boven de 20 seconden en de code is een soort spaghetti geworden. Scheelt dat we op de gelijkvloers zitten anders had er wel iemand langs het raam naar buiten gevlogen.
Stagair komt langs en gaat wat zaken liggen aanpassen waardoor de applicatie "beter werkt". Pageload zit nu terug boven de 20 seconden en de code is een soort spaghetti geworden. Scheelt dat we op de gelijkvloers zitten anders had er wel iemand langs het raam naar buiten gevlogen.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Werewolf_789 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:26:
Had in een applicatie de pageload van 20 seconden terug gebracht naar 1,5 seconden wat ik persoonlijk nog net iets te lang vond dus was aan het zoeken naar manieren om het te verbeteren.

Juniors need guidance
.oisyn schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:20:
"I don't have a girlfriend, I just know a girl who gets really angry if she heared me say that"
Het grote probleem is dat we qua leeftijd niet veel schelen, wat het volgens mij moeilijker maakt om commentaar te geven/ontvangen.
Hoofdletters zijn hem ook niet echt gekend.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Heyy, de buurman is tegenwoordig om half 5 al thuis! 

Hoezo is dat moeilijker? Hij doet dingen fout, daar mag je best kritiek op geven. Ik geef rustig mensen van 40+ een figuurlijke klap tegen't hoofd als ze een fuckup doen.Werewolf_789 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:29:
Het grote probleem is dat we qua leeftijd niet veel schelen, wat het volgens mij moeilijker maakt om commentaar te geven/ontvangen.
[ Voor 81% gewijzigd door Firesphere op 17-04-2014 16:33 ]
"Escalators can't break down. They just become stairs"
En daarom zou ik nooit code zonder review accepteren. We werken zelf tegenwoordig met Stash van Atlassian (soortgelijk aan Bitbucket, Github, etc), en hebben gewoon de regel dat geen code in master komt zonder review. Dat heeft als resultaat dat er altijd minstens twee mensen verantwoordelijk zijn voor elke code.Werewolf_789 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:26:
En natuurlijk dat dat soort grote technische taken nooit zonder toezicht of goedkeuring uitgevoerd worden. DWZ, teamwork, ipv iemand een opdracht geven en er van uit gaan dat die het goed doet.
@GuidoH
Epische twitterconversatie met KLM & Google!
Epische twitterconversatie met KLM & Google!
[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 17-04-2014 16:37 ]
Ben al blij dat ik er vorig jaar GIT heb doorgekregen.YopY schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:35:
[...]
En daarom zou ik nooit code zonder review accepteren. We werken zelf tegenwoordig met Stash van Atlassian (soortgelijk aan Bitbucket, Github, etc), en hebben gewoon de regel dat geen code in master komt zonder review. Dat heeft als resultaat dat er altijd minstens twee mensen verantwoordelijk zijn voor elke code.
En natuurlijk dat dat soort grote technische taken nooit zonder toezicht of goedkeuring uitgevoerd worden. DWZ, teamwork, ipv iemand een opdracht geven en er van uit gaan dat die het goed doet.
Iets met kleine start-up. Zou het ook liever anders zien, maar daar heb ik maar weinig over te zeggen.
Als het toch GIT is...Werewolf_789 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:39:
[...]
Ben al blij dat ik er vorig jaar GIT heb doorgekregen.
Iets met kleine start-up. Zou het ook liever anders zien, maar daar heb ik maar weinig over te zeggen.
Revert! Revert! Revert!
Of, zoals 1 van onze klanten zou zeggen:

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.