Inderdaad, al moet ik wel zeggen dat ik dit jaar alles gewoon op de weide heb gekocht. Dit was inderdaad een goede grap, maar sinds ik werk betaal ik liever 2,5 euro voor een frisse pint dan een halve euro voor een warme._Moe_ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:27:
En dat compenseert de dure consumptieprijzen op zulke festivals.
Deze week bij een project zowaar met AngularJS aan de slag.
tsk
moet ik nog serieus javascript gaan doen ook.
tsk
Het is weer zover, ik mag iets bouwen wat totaal onnuttig is en volgens mij nevernooit iets gaat opleveren.
Systeem bouwen voor een klant waar ze exports uit hun systeem kunnen inlezen en waar ik dan rapportages uit moet laten komen.
De informatie hebben ze dus al, het gaat alleen om de weergave ervan. Blijkbaar kan hun IT het niet oplossen, dus wordt het maar gekoppeld aan ons systeem waar we eigenlijk maar een klein stukje informatie uit hun systeem voor nodig hebben. In plaats van even wat simpele A:B combo's inlezen en verwerken, moet ik dus een heel gebeuren gaan optuigen, alleen maar voor wat rapportages.
En daar komt dan nog bij dat de voorbeeld exports die ze hebben opgestuurd ook niet compleet zijn en ze nog niet weten hoe ze daarmee om willen gaan (data laten vervallen, incompleet opnemen, whatever.). O ja, en het moet eigenlijk deze week klaar.
Protesteren heeft geen zin gehad, helaas. Verwijzen naar de offerte waarin het niet is opgenomen ook niet. Verwijzen naar de puist werk die ook al klaar moet en dat ik daardoor nevernooit andere deadlines ga halen die wel voor onszelf belangrijk zijn ook niet.
Tijd om eens een goed gesprek met de baas aan te gaan...
Systeem bouwen voor een klant waar ze exports uit hun systeem kunnen inlezen en waar ik dan rapportages uit moet laten komen.
De informatie hebben ze dus al, het gaat alleen om de weergave ervan. Blijkbaar kan hun IT het niet oplossen, dus wordt het maar gekoppeld aan ons systeem waar we eigenlijk maar een klein stukje informatie uit hun systeem voor nodig hebben. In plaats van even wat simpele A:B combo's inlezen en verwerken, moet ik dus een heel gebeuren gaan optuigen, alleen maar voor wat rapportages.

En daar komt dan nog bij dat de voorbeeld exports die ze hebben opgestuurd ook niet compleet zijn en ze nog niet weten hoe ze daarmee om willen gaan (data laten vervallen, incompleet opnemen, whatever.). O ja, en het moet eigenlijk deze week klaar.
Protesteren heeft geen zin gehad, helaas. Verwijzen naar de offerte waarin het niet is opgenomen ook niet. Verwijzen naar de puist werk die ook al klaar moet en dat ik daardoor nevernooit andere deadlines ga halen die wel voor onszelf belangrijk zijn ook niet.
Tijd om eens een goed gesprek met de baas aan te gaan...
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Google Doodle van vandaag is ook wel cool
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik loop hier in de krachtwijk prachtwijk kansloze kutwijk en zie een oudere man rondlopen zoals er tientallen zijn hier: slecht verzorgd, enorme bierbuik en oude kleding. Zijn shirt trekt mijn aandacht:
DusWPF? WCF? WF?
WTF!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
kenneth schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:24:
Ik loop hier in de krachtwijk prachtwijk kansloze kutwijk en zie een oudere man rondlopen zoals er tientallen zijn hier: slecht verzorgd, enorme bierbuik en oude kleding. Zijn shirt trekt mijn aandacht:
[...]
Dus
YouTube: Fun with a few 9V batteries. (244 of them)
"Ik heb 244 9v batterijen. Laat ik ermee spelen"
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gamebuster schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:04:
YouTube: Fun with a few 9V batteries. (244 of them)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Oude bekende. Batterij van 150 gr C, zou er soms iets mis zjin?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Had jij dan ook nog de 4.3 software erop? En wel met de laatste updates?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Hoe wordt er tegenwoordig eigenlijk bepaald dat het tijd is voor een nieuwe iteratie? De grens van 10.000 posts zijn we ondertussen toch al even gepasseerd, niet?BtM909 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:42:
[modbreak]
Mensen mensen, het is weer tijd voor een nieuwe iteratie... 4 uur koffietijd zeg maar, dus tot 16:00 uur kan je je hier nog ff uitlaten ;)[/]
De 10.000 zijn we wel voorbij ja. Dit is als het goed is post 10720.
Yes, 4.3 en de laaste 2 updates stonden ironisch genoeg voor deze week in de planning...BtM909 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:41:
Had jij dan ook nog de 4.3 software erop? En wel met de laatste updates?
Eigen schuld. Maar lijkt er op dat vrijwel alle files nog gewoon beschikbaar zijn, slechts een paar zijn gone for ever. Dus de schade valt mee. En nu staat er versie 5 op.
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 04-08-2014 13:49 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Gelukkig ben ik zodra 5 uitkwam overgeschakeld
*praat LIEVER met elkaar*OkkE schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:41:
Bam: nieuws: Ransomware richt zich op Synology-opslagsystemen
* OkkE helaas ook slachtoffer.
Ik heb wel DSM 5.x Zo ver ik weet helemaal up to date. Toch maar eens alle remote access eraf knallen, want ik heb geen trek in dit soort ongein...
[ Voor 7% gewijzigd door vpm op 04-08-2014 14:26 ]
Verwijderd
alhoewel ik er zelf ook wel eens mee scheld, vind ik het toch vreemd om het terug te lezen, helemaal op zo'n relatief nette site als tweakers...vpm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:00:
[...]
spoiler:!!Wel g*dver-de-k**ker-domme
Ik heb wel DSM 5.x Zo ver ik weet helemaal up to date. Toch maar eens alle remote access eraf knallen, want ik heb geen trek in dit soort ongein...
Met zo'n spoiler-tag bevesting je alleen maar des te meer dat je een
!!
bent, er over nagedacht hebt en het toch nog op schrijft.
spoiler:
botte l*l
!!
bent, er over nagedacht hebt en het toch nog op schrijft.

{signature}
Sja, altijd de firmware up-to-date houden en de overige beveiligingsmaatregelen nemen, voorkomt over het algemeen zulke ellende ook. Gelukkig staat er ook een back-up op losse schijven._Moe_ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:12:
Hier is enkel via 'Cloud station' contact met de buitenwereld.
Toch is Cloud ook niet altijd even veilig geweest, als ik het topic op Hacker News mag geloven:
.
I've hacked my own Synology through it's "cloud services" setup, to the point where I uploaded a privlege escalation exploit (for the really old kernel). It was frighteningly easy, so now it's firewalled off on my local network
Kinders.... houd het netjes

spoiler:
Zei de moraalridder...
En daarom: óók je NAS backuppen. Bij voorkeur offsite naar een plek waar je ook oude versies kunt terughalen.
Voor die € 260 losgeld die nu gevraagd wordt (en waarbij je niet zeker weet of je je files nog terugkrijgt) had je ook 4 jaar CrashPlan Family kunnen krijgen... dan is je data ook meteen veilig voor allerlei fysieke narigheid zoals diefstal en brand.
Voor die € 260 losgeld die nu gevraagd wordt (en waarbij je niet zeker weet of je je files nog terugkrijgt) had je ook 4 jaar CrashPlan Family kunnen krijgen... dan is je data ook meteen veilig voor allerlei fysieke narigheid zoals diefstal en brand.
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 04-08-2014 14:23 ]
We are shaping the future
@Alex: Hoewel ik me afvraag voor hoeveel consumenten dat nou echt realistisch is...
Tussen gezond verstand en de portemonnee zit meestal nog een aardige afstand.
Probeer een gemiddelde jan-met-de-pet maar eens uit te leggen dat ze een backup voor de backup nodig hebben. (daarvoor hadden ze toch die NAS aangeschaft
)
Probeer een gemiddelde jan-met-de-pet maar eens uit te leggen dat ze een backup voor de backup nodig hebben. (daarvoor hadden ze toch die NAS aangeschaft

[ Voor 35% gewijzigd door Laurens-R op 04-08-2014 14:28 ]
Of een halve TB bij Amazon Glacier.Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:23:
En daarom: óók je NAS backuppen. Bij voorkeur offsite naar een plek waar je ook oude versies kunt terughalen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Is het nemen van een NAS niet het resultaat van de afweging je data extern/intern te plaatsen?
M.i. is het aantal NAS-eigenaars flink gestegen dankzij de 'openbaringen' van dhr. Snowden.
M.i. is het aantal NAS-eigenaars flink gestegen dankzij de 'openbaringen' van dhr. Snowden.
[ Voor 33% gewijzigd door vpm op 04-08-2014 14:30 ]
Ik ben alweer een aantal dagen aan het zoeken naar een nieuw leuk hobby projectje wat wat meer de hardware kant opgaat.
Ik heb nu mijn zinnen gezet op een 3d printer
Ik wil de RepRap Prusa i3 gaan bouwen, en dan ook zelf alle onderdelen verzamelen om geld te besparen. Ik moet zeggen, dat is behoorlijk wat werk...
Ik heb nu mijn zinnen gezet op een 3d printer
Succes... 
Ik heb al ruim een jaar een pi met div toebehoren liggen. Wil er uiteindelijk mn Somfy motoren mee aansturen icm custom weerstations... maar ... kost tijd, zin, energie.
Ook nog twee espruino's liggen. Idem ditto...
Ik heb al ruim een jaar een pi met div toebehoren liggen. Wil er uiteindelijk mn Somfy motoren mee aansturen icm custom weerstations... maar ... kost tijd, zin, energie.
[ Voor 90% gewijzigd door vpm op 04-08-2014 14:37 ]
Nee, dat is 'enterprise' javascriptD-Raven schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:45:
Deze week bij een project zowaar met AngularJS aan de slag.
tskmoet ik nog serieus javascript gaan doen ook.
Intentionally left blank
Dat is waar, veel mensen denken alleen aan de korte termijn. Pas wanneer je een vergelijking gaat maken met fysieke items gaat er bij mensen een belletje rinkelen.Laurens-R schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:25:
@Alex: Hoewel ik me afvraag voor hoeveel consumenten dat nou echt realistisch is...
Probeer een gemiddelde jan-met-de-pet maar eens uit te leggen dat ze een backup voor de backup nodig hebben. (daarvoor hadden ze toch die NAS aangeschaft)
"Wat nou als er wordt ingebroken en je fotoalbum met foto's van je huwelijk en de eerste stapjes van de kleine wordt gestolen? Dat is precies hetzelfde als wanneer iemand je laptop en je NAS meeneemt."
NAS != goede backupstrategie.
Stuur maar op, met dat soort speeltjes weet ik wel leuke dingen te doen hoorvpm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:34:
Succes...
Als jij ze terugstuurt als ze af zijnFiresphere schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:44:
[...]
Stuur maar op, met dat soort speeltjes weet ik wel leuke dingen te doen hoor

Hmmz, iemand ervaring met samenkopen.net? Ik kan daar bepaalde kitjes een stuk goedkoper krijgen
Ook daar loop je risico. Je crashplan account kan ook gehackt worden en leeg worden getrokken.Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:23:
Eigenlijk is alles wat je openstelt een risico, klaar... Als je het gebruikt als enige backup loop je het risico dat dat stuk wordt gemaakt en dan is het dag dag backup, maar ook bestaat er een risico dat je bestanden gebruikt worden. Uit mijn persoonlijke files zou best een mooie identity theft plaats kunnen vinden, want er staan paspoort en bank gegevens tussen volgens mij.
Gezien de "discussie" niet zo lang geleden over alles in de cloud zijn dit juist de dingen die mij doen besluiten alles intern te houden en erg goed af te sluiten...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Jaren terug een keer aan een actie meegedaan en verder veel positieve verhalen, maarja het is per actie eigenlijk he.Robbiedobbie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:55:
Hmmz, iemand ervaring met samenkopen.net? Ik kan daar bepaalde kitjes een stuk goedkoper krijgen
Ook dat is waar, helaas. Niets is 100% veilig..Gertjan. schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
[...]
Ook daar loop je risico. Je crashplan account kan ook gehackt worden en leeg worden getrokken.
Wat ik jammer vind is dat een best wel belangrijke dienst als CrashPlan niet aan two-factor authentication doet.
Zeker mee eens! Daarom is het een goede zaak als je je offsite backups versleutelt, wat CrashPlan standaard ook doet (448-bits Blowfish op basis van je accountpassword). Je kunt dit bij CrashPlan nog wat verder uitbreiden.Eigenlijk is alles wat je openstelt een risico, klaar... Als je het gebruikt als enige backup loop je het risico dat dat stuk wordt gemaakt en dan is het dag dag backup, maar ook bestaat er een risico dat je bestanden gebruikt worden. Uit mijn persoonlijke files zou best een mooie identity theft plaats kunnen vinden, want er staan paspoort en bank gegevens tussen volgens mij.
Begrijpelijke keuze, maar niet geheel risicovrij. Dit vanwege de kans op diefstal, falen van elektronica of brand.Gezien de "discussie" niet zo lang geleden over alles in de cloud zijn dit juist de dingen die mij doen besluiten alles intern te houden en erg goed af te sluiten...
En daarna nog een uur.wsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:13:
Nog 47 minuten!
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Was 45 min tot nieuwe iteratie
En dan ook het einde van mijn werkdag
[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 04-08-2014 15:17 ]
Neh, dat zal waarschijnlijk wel +- 5min zijnRyur schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:16:
[...]
Was 45 min tot nieuwe iteratie
En dan ook het einde van mijn werkdag
True, falen is gelukkig te ondervangen door meerdere backups en brand is te ondervangen door gebruik van een offsite backup (fysiek).Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:12:
Begrijpelijke keuze, maar niet geheel risicovrij. Dit vanwege de kans op diefstal, falen van elektronica of brand.
Diefstal, tja dat is een minder makkelijke om te voorkomen, maar dat is weer op te lossen met goede encryptie op de schijven. Nu is men over het algemeen niet echt geïnteresseerd in losse schijven, of met moet je echt doelbewust hebben gekozen.
Maar helaas is niets 100% zeker, en ook niet 100% veilig. Beetje een gevalletje met roeien met de riemen die je hebt en hopen dat het allemaal goed gaat
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb gewoon alle remote access die ik open had nog steeds open staan maar alle IP's dicht gegooid behalve die IP's die ik zelf daadwerkelijk gebruik. Wanneer dit overgewaaid en gepatcht is doe ik de toegang weer wat verder open; dan laat ik Nederlandse IP's wel erop maar buitenlandse IP's niet.vpm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:00:
[...]
Er staat niet heel belangrijke data op mijn NAS maar ik heb weinig zin om het kwijt te raken door zoiets achterlijks.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Modden op de frontpage. Waar is toch die tijd gebleven dat dat ging om de kwaliteit van een bericht te filteren in plaats van Apple vs Samsung of soortgelijke wars:

Gewoon off topic of on topic is niet genoeg, nee het moet per se een +3 of -1 zijn omdat het me wel of niet zint.

Gewoon off topic of on topic is niet genoeg, nee het moet per se een +3 of -1 zijn omdat het me wel of niet zint.

Volgens mij heb ik mijn Visual Studio overbelast 
Beetje aan het refactoren en inmiddels honderden files doorlopen, maar dat vind VS/R# absoluut niet tof. Geheugengebruik +/-1700MB en regelmatig hoog CPU gebruik... Misschien maar eventjes neerschieten en een nieuwe instance starten
Beetje aan het refactoren en inmiddels honderden files doorlopen, maar dat vind VS/R# absoluut niet tof. Geheugengebruik +/-1700MB en regelmatig hoog CPU gebruik... Misschien maar eventjes neerschieten en een nieuwe instance starten
Of überhaupt aan verschillende logins voor de gebruikersinterface en de backup tool.Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:12:
[...]
Ook dat is waar, helaas. Niets is 100% veilig.
Wat ik jammer vind is dat een best wel belangrijke dienst als CrashPlan niet aan two-factor authentication doet.
En ondertussen doe jij net zo kortzichtig door de aanname te maken dat elke -1 betekent dat je het er niet mee eens bent. Volgens mij vinden veel mensen dat soort reacties gewoon ongewenst. Ik ben daar een van.Ger schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:20:
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 04-08-2014 15:27 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Even daar op voortbordurend: het is natuurlijk wel zinvol om een externe NAS te gebruiken voor backupstrategie. Ik raad mensen aan een NAS te nemen en deze te koppelen aan de NAS van de andere familielid/vriend (niet de buurman) en daarmee elke nacht oid een backup te maken (gewoon of encrypted), met de simpele uitleg daarbij dat bij brand de gegevens nog veilig zijn. Niet vergeten om stuff als een scan ID kaart e.d. ook erbij te zetten ivm bank/verzekeringen.Alex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:44:
[...]
Dat is waar, veel mensen denken alleen aan de korte termijn. Pas wanneer je een vergelijking gaat maken met fysieke items gaat er bij mensen een belletje rinkelen.
"Wat nou als er wordt ingebroken en je fotoalbum met foto's van je huwelijk en de eerste stapjes van de kleine wordt gestolen? Dat is precies hetzelfde als wanneer iemand je laptop en je NAS meeneemt."
NAS != goede backupstrategie.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
ik zal niet mijn hele NAS gaan backuppen thoughLow-Tech schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Even daar op voortbordurend: het is natuurlijk wel zinvol om een externe NAS te gebruiken voor backupstrategie. Ik raad mensen aan een NAS te nemen en deze te koppelen aan de NAS van de andere familielid/vriend (niet de buurman) en daarmee elke nacht oid een backup te maken (gewoon of encrypted), met de simpele uitleg daarbij dat bij brand de gegevens nog veilig zijn. Niet vergeten om stuff als een scan ID kaart e.d. ook erbij te zetten ivm bank/verzekeringen.
Nothing to see here!
Yoh, ooit van selective sync/backup gehoordRutix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:30:
[...]
ik zal niet mijn hele NAS gaan backuppen though. Ik heb namelijk een 6TB NAS
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
...hhmzz
Mijn 4bay nas heeft nu 2x 3, ga em wel uitbreiden naar 4x 3. Zoveel data heb ik echt niet.
Downloaden is verboden he kinders...
Mijn 4bay nas heeft nu 2x 3, ga em wel uitbreiden naar 4x 3. Zoveel data heb ik echt niet.
Downloaden is verboden he kinders...
[ Voor 82% gewijzigd door vpm op 04-08-2014 15:35 ]
Maar dat had je niet in je post gezegdLow-Tech schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
Yoh, ooit van selective sync/backup gehoord
Nothing to see here!
Pff, das niet veelRutix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:30:
[...]
ik zal niet mijn hele NAS gaan backuppen though. Ik heb namelijk een 6TB NAS
8TB (netto) nu, ga naar een nieuwe toe die 29.1TB kan huisvesten ^^
wsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:33:
[...]
Pff, das niet veel
8TB (netto) nu, ga naar een nieuwe toe die 29.1TB kan huisvesten ^^
Nothing to see here!
Wat moeten jullie met zoveel opslag?
Ik heb een 1.5 TB schijf voor mijn opslag en die zit nog niet voor de helft vol.
Ik heb een 1.5 TB schijf voor mijn opslag en die zit nog niet voor de helft vol.
We weten allemaal wat ze met al die terabytes doenGer schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:36:
Dit is zeker een goed alternatief voor cloudbased backups!Low-Tech schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Even daar op voortbordurend: het is natuurlijk wel zinvol om een externe NAS te gebruiken voor backupstrategie. Ik raad mensen aan een NAS te nemen en deze te koppelen aan de NAS van de andere familielid/vriend (niet de buurman) en daarmee elke nacht oid een backup te maken (gewoon of encrypted), met de simpele uitleg daarbij dat bij brand de gegevens nog veilig zijn. Niet vergeten om stuff als een scan ID kaart e.d. ook erbij te zetten ivm bank/verzekeringen.
O wow, jij maakt duidelijk nooit digitale foto's, hebt geen digitale filmcamera, kijkt geen films/series en doet nooit gamen?Ger schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:36:
Alleen mijn momentele pc heeft al 4tb beschikbaar, waarvan 3kwart al vol is (na maand gebruik)...
Verwijderd
Ik heb geen back-up 
Geen idee wat ik er op kwijt zou moeten: spullen van het werk staan gewoon op de laptop van het werk, de belangrijkste in mijn mailbox. Het enige waar ik een back-up van heb is mijn muziek (50GB). That's it.
Daarnaast gebruik ik wel Dropbox voor een paar foto's en documentjes. Maar zelfs als morgen mijn hele Dropbox leeggegooid wordt, is er niet echt iets dat ik zou missen.

Geen idee wat ik er op kwijt zou moeten: spullen van het werk staan gewoon op de laptop van het werk, de belangrijkste in mijn mailbox. Het enige waar ik een back-up van heb is mijn muziek (50GB). That's it.
Daarnaast gebruik ik wel Dropbox voor een paar foto's en documentjes. Maar zelfs als morgen mijn hele Dropbox leeggegooid wordt, is er niet echt iets dat ik zou missen.
Neverwinterx schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
We weten allemaal wat ze met al die terabytes doen![]()

Mijne zal dus 4TB*10 worden in RAIDZ2HMS schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:34:
Ohjee, storage wars. Ik heb een 30TB NAS (met RAIDZ2 effectief 24TB)
Alles moet wel nog geleverd worden though
Wat de meesten mensen niet backuppen is een scan van polissen/ID e.d., maar ook bijvoorbeeld wachtwoorden. Stel je huis fikt af inclusief je portemonnee en je hele administratie, dan wil je toch gelijk zaken kunnen regelen zonder eerst moeilijk te hoeven doen om te bewijzen wie je bent.
Respectievelijk: wel, niet, wel, nauwelijks.Robbiedobbie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
O wow, jij maakt duidelijk nooit digitale foto's, hebt geen digitale filmcamera, kijkt geen films/series en doet nooit gamen?
Maar films/series stream ik (lang leve Icefilms) waardoor het geen opslag kost. En foto's maak ik over het algemeen op een normale resolutie zodat ze maar een paar MB per stuk zijn. Ik hoef echt niet alles op 20MP in RAW formaat op te slaan hoor. Tamelijk nutteloos IMO (tenzij je uitgebreid aan fotobewerking doet).
Nu zullen die dingen niet zo snel gestolen wordenAlex) schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:44:
[...]
Maar tegenwoordig is alles digitaal en denken mensen niet aan backups. Van hoeveel mensen ik wel niet heb moeten horen dat ze alles kwijt waren na een gejatte laptop/kapotte drive. Vaak ging het dan om dat soort unieke herinneringen als foto's van de kleine. Hoe lullig het ook is, het is ook een beetje je eigen schuld. Vroeger had je naast het boek ook de negatieven, als je het boek kwijt was liet je nieuwe foto's drukken.
Bij een inbraak trekken ze vaak de laptops en telefoons van tafel, tja daar zit vaak heel je digitale leven op. Mensen zijn wat dat betreft erg onvoorzichtig en denken soms niet of pas te laat na over dat soort zaken.
Digitale fotografie slurpt inderdaad een hoop ruimteRobbiedobbie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
O wow, jij maakt duidelijk nooit digitale foto's, hebt geen digitale filmcamera, kijkt geen films/series en doet nooit gamen?

Wat dacht je van digitale films. Wanneer ik met een camera die net onder professioneel niveau zit ga filmen, en ik sla het op in een fatsoendelijke kwaliteit ben ik ook al snel na een dagje uit een gb of 15 tot 20 kwijt..Gertjan. schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:46:
[...]
Digitale fotografie slurpt inderdaad een hoop ruimteVroeger kon ik mijn foto's gewoon op CD gooien als ik een volle backup ging maken, toen werden het DVD's, maar nu kan ik het gewoon niet meer kwijt
Als ik een dagje dierentuin doe, kom ik met gigabytes aan foto's thuis (jeej, RAW
).
Waarschijnlijk omdat het kanGer schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:48:
Waarom bewaar je dierentuinfoto's in RAW formaat?
[ Voor 13% gewijzigd door Robbiedobbie op 04-08-2014 15:50 ]
Heb je een punt. Op vakantie heb ik wel altijd een paniek-lijst bij met daarop die zaken, maar in het "normale" leven niet. Ik heb veel zaken lopen via een vaste personen, in geval van een calamiteit gaat daar een telefoontje naartoe en mogen zij het hele verhaal regelen. Dit is gelukkig voor zakelijk en prive dezelfde persoon.Low-Tech schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:40:
Wat de meesten mensen niet backuppen is een scan van polissen/ID e.d., maar ook bijvoorbeeld wachtwoorden. Stel je huis fikt af inclusief je portemonnee en je hele administratie, dan wil je toch gelijk zaken kunnen regelen zonder eerst moeilijk te hoeven doen om te bewijzen wie je bent.
Verder qua bankzaken zie ik het wel. Als de boel af is gefikt kan ook niemand anders met mijn passen aan de wandel
Ik denk dat ik in het geval van zo'n heftige calamiteit vooral mijn naasten, mijzelf en mogelijk wat onvervangbaar spul ga veiligstellen (zoals het trouwboek en mijn primaire backup), gelukkig ligt een deel gewoon binnen handbereik. En de rest, tja jammer dan. Polissen en ID kunnen me dan denk ik weinig boeien, eerst jezelf en naasten en dan komen de banken, verzekeringen en andere toko's wel aan de beurt
Klinkt alsof velen hier per se het beste van het beste willen hebben terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Backups?
Sourcecode op Github / Private GIT op Dropbox (for the win!)
Muziek op Spotify
Films op Netflix
Games op Steam
Sourcecode op Github / Private GIT op Dropbox (for the win!)
Muziek op Spotify
Films op Netflix
Games op Steam
Read the code, write the code, be the code!
Wat voor game bestanden sla jij op op je NAS?
Ger schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:48:
Waarom bewaar je dierentuinfoto's in RAW formaat?
Inderdaad omdat het kan, maar ook omdat ik daardoor wat selectiever ben, ik gooi dan ook geregeld wat weg.
Ik werk daarnaast vooral met Lightroom, dus dan is Raw best te managen (zet ze om naar DNG). JPG vind ik daarnaast niet altijd even goed ogen en je raakt best wel wat informatie kwijt (kleurruimtes, etc), dus in principe kun je met een JPG niet zo heel veel meer. Ook wordt een JPG na iedere bewerking opnieuw gecomprimeerd waardoor de kwaliteit terug kan blijven lopen.
Dan komt het dus een beetje uit op
// oeh, nog 4 minuten!
Moet ieder voor zich weten hoor, ik hou het bij mijn kiekjes lekker op JPEG en spaar zo een pak geld uit..oisyn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:50:
Klinkt alsof velen hier per se het beste van het beste willen hebben terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben.
// oeh, nog 4 minuten!
Mijn camera ondersteund niet eens RAW. 
Op naar de volgende iteratie.
Op naar de volgende iteratie.

Ojee, daarna gaan we zeker geen nieuwe devschuur meer krijgen.OkkE schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:58:
Op naar de volgende iteratie.![]()
Ik ruik een complot
Verwijderd
Ik zie nog geen volgende iteratie en het is al 2 na 4OkkE schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:58:
Op naar de volgende iteratie.![]()
Oeoeoeoehhhh... 3 4 minuten overtijd!
[ Voor 11% gewijzigd door Tjolk op 04-08-2014 16:04 ]
4 minuten al, ai ai, dadelijk zit het niet eens meer in mijn 5 minuten marge voorspelling
Ssst. Straks maken ze geen iteratie bij en deleten ze alle voorgaande
Misschien een bugje tijdens de unittest van de deploy van de nieuwe itteratie
Dat durven ze niet, er zou een opstand uitbreken
Ik dacht, 10 seconden geen nieuwe post... zou die dan toch ...? Nope...
vergeet het maar. Ik gok pas ten vroegste binnen 3 minuten
Ze moeten natuurlijk eerst die cup-a-soup opdrinken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.