Goed lezen dus over erfbelasting.Roosje1966 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:39:
Graag jullie advies/kijk op hetvolgende:
Sinds een half jaar heb ik een 2-tal spaardeposito’s via Raisin (Banca Progetto/ Orange Bank) + 1 spaarrekening (Renault).
Nu loopt mijn deposito (3 mnd) vandaag af bij Orange Bank en ben ik op zoek naar een andere kortlopende deposito. Waarom kortlopend? Ik ben ongeneeslijk ziek en durf/wil geen deposito van 1 jaar of langer vast te zetten, gezien ik mijn nabestaanden die ‘last’ niet wil geven achter mijn geld aan te moeten bij overlijden. 1 jaar vooruitkijken is dus voor mijn gevoel te ver weg, maar 3/6 of 9 maanden zou ik nog wel aandurven ;-)
Nu zag ik de deposito van Blue Orange Bank van 9 mnd tegen 4,11% rente. Iemand hiermee ervaring? Of hebben jullie mss andere adviezen/tips in/voor mijn situatie?
En waar dus je geld dus staat. Was 1 Franse bank, geloof Orange die via hun bijkantoor in Spanje werkte. Spanje en erfbelasting is mogelijk lastig.
Als je zelf het geld niet nodig hebt is het bewonderingswaardig om je erfgenamen wat extra geld te gunnen. Maar denk dat je ze ook niet wil opzadelen met communicatie in het Spaans of Frans.
Zijn wat variabele rekeningen nu tot 3% wellicht is dat al mooi?
/f/image/jX3JO8QDKjvIfb67CqTCSXWW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/61Fffpb6ryUfUthrWsrd9Xae.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PU4q8uVJ3zUe5rRHl0gzzqgw.jpg?f=fotoalbum_large)