Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 2.239.325 views

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:40
Matched: Volkswagen
De Duitse Volkswagen Bank biedt per vandaag vrij opneembaar 2.00% gedurende 6 maanden tot 50k.

Het lijkt erop dat niet-Duitsers er ook terecht kunnen, al is het wat lastig als je Duits niet van een angemessen (redelijk) niveau is. Als mijn rekening actief is, laat ik het weer even weten hier.

https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/tagesgeldkonto.html

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 20-12-2022 17:03 ]

• Frankenstein
mpandroid schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:54:
Ik twijfel om nu een deposito bij CKV te nemen voor 2,90%.
Het zou me niets verbazen dat vrij opneembaar bij Consorsbank of Volkswagen Bank binnen zes maanden op dat niveau zit. Ik wil half januari kijken wat ik wil. Maar de rentestijgingen zijn echt nog niet achter de rug, niet te snel. Mijn vriendin is wel van plan om begin '23 vast te zetten. Bijvoorbeeld bij CKV, als hun 2.90% dan nog (over slechts een week of drie dus) de hoogste is.

In oktober heb ik 6 en 12 mnd deposito's genomen. De hoogste vrij opneembare rente (Consorsbank, Volkswagen Bank) is nu al hoger dan de rente op die deposito's!

[ Voor 34% gewijzigd door Frankenstein op 22-12-2022 18:30 ]

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:28
Frankenstein schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:06:
[...]
In oktober heb ik 6 en 12 mnd deposito's genomen. De hoogste vrij opneembare rente (Consorsbank, Volkswagen Bank) is nu al hoger dan de rente op die deposito's!
Volkswagen Bank is een lokkertje, rente geldt alleen voor de eerste 6 maanden op nieuwe rekeningen en tot max 50k. Na die 6 maanden wordt het 0,40% pj.

En Consorsbank ook zo te zien? Die 2,10% is voor 6 maanden en eventueel 12 als je meer producten afneemt. Hun rente voor bestaande klanten is nu nog 0,00% en lijkt per 1/1 naar 0,30% te gaan. Dan blijf je wel erg schuiven met geld.

[ Voor 20% gewijzigd door thys op 22-12-2022 19:19 ]

• Frankenstein
Met schuiven heb ik geen moeite en met lokkers (dus) ook niet. Bij Volkswagen wacht ik op login gegevens. Bij Consors moet ik eerst nog een uittreksel brp toesturen in het Duits of Engels (worden in deze talen door mijn gemeente verstrekt). De login van VW komt ongetwijfeld eerder (hopelijk al onderweg). Staat mijn geld bij Volkswagen, dan valideer ik mijn rekening bij Consors voorlopig niet. Kan altijd over een half jaar nog eens. De rekening bij Advanzia sluit ik weer als die weer leeg is. Want bij heropenen bestaat de kans dat je opnieuw van de lokrente gebruik mag maken. Die duurt voor mij bij Advanzia overigens langer dan de aangeboden 3 maanden, namelijk 3.5 maand.

De spaarmarkt is nu dynamisch genoeg, de kans dat ik ergens nu jaren blijf met vrij opneembaar is daarom niet groot. Schuiven doe ik dus toch. Iedereen bepaalt voor zichzelf of je gevoelig bent voor een renteverschil van 0.10, 0.25, 0.50 of 1.00%.

Velen zullen geen rekening willen met communicatie in het Duits. Voor mij is ook dat geen enkel probleem. Want 2.00% is een flinke slok meer dan de 1.25% via Raisin of de 1.05% bij een Nederlandse internetbank. En als ik en keer iets niet begrijp is er Google Translate.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:27
Frankenstein schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:58:
Met schuiven heb ik geen moeite en met lokkers (dus) ook niet. Bij Volkswagen wacht ik op login gegevens. Bij Consors moet ik eerst nog een uittreksel brp toesturen in het Duits of Engels (worden in deze talen door mijn gemeente verstrekt). De login van VW komt ongetwijfeld eerder (hopelijk al onderweg). Staat mijn geld bij Volkswagen, dan valideer ik mijn rekening bij Consors voorlopig niet. Kan altijd over een half jaar nog eens. De rekening bij Advanzia sluit ik weer als die weer leeg is. Want bij heropenen bestaat de kans dat je opnieuw van de lokrente gebruik mag maken. Die duurt voor mij bij Advanzia overigens langer dan de aangeboden 3 maanden, namelijk 3.5 maand.

De spaarmarkt is nu dynamisch genoeg, de kans dat ik ergens nu jaren blijf met vrij opneembaar is daarom niet groot. Schuiven doe ik dus toch. Iedereen bepaalt voor zichzelf of je gevoelig bent voor een renteverschil van 0.10, 0.25, 0.50 of 1.00%.

Velen zullen geen rekening willen met communicatie in het Duits. Voor mij is ook dat geen enkel probleem. Want 2.00% is een flinke slok meer dan de 1.25% via Raisin of de 1.05% bij een Nederlandse internetbank. En als ik en keer iets niet begrijp is er Google Translate.
Nouja, er zijn natuurlijk meer verschillen dan alleen de taal. Het levert natuurlijk ook redelijk wat adminstratief werk op. Elke keer de rekening aanvragen en door alle processen gaan, en dit dan meerdere keren per jaar. Vervolgens zul je bij de belastingaangifte meer werk hebben, want deze banken zullen vermoed ik niet de gegevens bij de belastingdienst aanleveren? (Gezien ze niet in Nederland opereren).

En ja, uiteindelijk is het natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken. In de tijd die ze er in steken vs de winst die ermee behaald wordt. In dit topic is het gemiddelde waarschijnlijk eens in de zoveel tijd de boel evalueren en eventueel geld verplaatsen of bv eind van deposito kijken waar het onder te brengen. Uitschieters zullen er wel meer continu mee bezig zijn. Maar het gemiddelde in Nederland zal ergens liggen tussen "laten staan bij huisbank" en "deel bij een Nederlandse spaarbank met hogere rente" (LPB, NIBC, nu wellicht Bunq met de actie).

• Frankenstein
RobertMe schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:50:
[...]Alleen gok ik dat Nederlanders, terecht of onterecht, meer vertrouwen hebben in Duitsland / een Duitse bank, dan Estland, Spanje etc.
Dat lijkt me best wel zeker en het zou vooral terecht zijn. Maar Nederlanders blijken ook een zwak te hebben voor Spaanse en Estse loverboys ;) die Nederlands kunnen. Raisin is een Duitse bank. Als ik moet kiezen uit de 0,85% bij Lloyds Bank of de 2,00% (voor 6 maanden en max 50k) bij Volkswagen Bank ist es mir ganz klar. Nu is de verhoging van Volkswagen wel erg vers van de pers en de eerdere 1,00% trok mijn aandacht niet. Vandaar dat het nog even wachten is op de opening van de rekening. Tot die tijd nog Advanzia Luxemburg 1.60%.

Duitsers - maar dat zijn wij (overwegend) niet - kunnen uit wel vier rekeningen kiezen met tijdelijk 2,00-2,10% vrij opneembare rente (waaronder bij de Duitse tak van ING). De levensmiddelen zijn er ook voordeliger, maar ach, voor Belgen staat het er slechter voor met de rente. Ook bij CKV, daar krijgen Belgen 1.50% voor 1 jaar, wij krijgen nu 2.90%.

• Frankenstein
Per vandaag is mijn vrij opneembare rekening bij de Volkswagen Bank 2.00% rente (tot 50k en voor 6 maanden) actief!

Wat mij betreft een hele dikke aanrader mits je het Duits beheerst!

https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/sparkonto.html

[ Voor 34% gewijzigd door Frankenstein op 03-01-2023 18:05 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:04:
Per vandaag is mijn vrij opneembare rekening bij de Volkswagen Bank 2.00% rente (tot 50k en voor 6 maanden) actief!

Sorry, mijn Duits is prima, maar ik zie die rente niet terug op de website.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:04:

Ik kon op die link niks vinden over een rekening met 2% rente. Volgens mij komt dat omdat de link niet klopt. Dit is de juiste:

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Frankenstein
Voor mij is het duidelijk vwb vrij opneembaar. Alles afgeboekt van Advanzia 1.60%.

Herverdeeld over Volkswagen Bank en Trade Republic, beide 2.00% vrij opneembaar.

Bij Raisin haal ik hetzelfde gemiddelde, 2.02%.

[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 04-01-2023 20:30 ]

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:38
Frankenstein schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:13:
Voor mij is het duidelijk vwb vrij opneembaar. Alles afgeboekt van Advanzia 1.60%.

Herverdeeld over Volkswagen Bank en Trade Republic, beide 2.00% vrij opneembaar.
Goh 2% vrij opneembaar. Dit gaat de goede kant op.

PS. waarom geen Consorsbank met 2.1%?

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 05-01-2023 02:51 ]

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:46:
[...]

Goh 2% vrij opneembaar. Dit gaat de goede kant op.

PS. waarom geen Consorsbank met 2.1%?
Mijn aanvragen bij Volkswagen Bank en Consorsbank liepen tegelijk. Volkswagen kwam gemakkelijker over vwb woonplaatsidentificatie. Die heb ik een telefoonnota, energienota en afschrift van de tegenrekening verstrekt. Consorsbank vraagt om een formeler document in het Duits, Engels, Frans of Spaans, zoals een uittreksel BRP. Dat aanvragen kost ook iets (tijd en geld).

Beide hebben een tijdelijk aanbod. Beter om er in serie gebruik van te maken dan parallel. En TR vult het stukje boven 50k nu mooi aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 05-01-2023 08:04 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 10:33
Frankenstein schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:13:
...
...
Had je al een account by Trade Republic, of heb je die recent geopend?

Indien dat laatste - wat was de doorlooptijd?
En bij welk land hoort je IBAN van de spaarrekening waar je stort/afboekt?

• Frankenstein
Stel Ierland houdt 20% bronbelasting in. Heb ik netto 1.60% (als verrekenen niet mocht lukken). Net als bij Advanzia. En meer dan bij alle andere aanbieders die zich op de Nederlandse markt richten.

(Ik heb nog wel een beetje ruimte bij Volkswagen Bank, zal ik anders nog wat daarheen overhevelen...).

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 07-01-2023 18:13 ]

• Frankenstein
@corsat

Trade Republic tot 50k 2%
https://traderepublic.com/en-ie

Volkswagen Bank tot 50k 2% 6 mnd

Consorsbank tot 100k 6 mnd (+6 mnd voorwaardelijk) 2,1%
https://www.consorsbank.d...-Anlegen/Sparen/Tagesgeld

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd
https://www.advanziakonto.com/Home_EN

Vrij opneembaar.

Depositos bij Bigbank of Yapi Kredi Bank.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:09:
@corsat

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Vrij opneembaar.

Aanvulling, Volkswagen en Trade republic betalen maandelijks rente, Consorsbank doet dit per kwartaal.

Consorsbank lijkt onderdeel van PNB Paribas en valt onder de DNB bankvergunning, zelfde als Trade republic en Volkswagen Bank, let hier dus even op.
Je bent maar tot 100k in totaal gedekt onder de depositogarantie onder de DNB bankvergunning.

• Frankenstein
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Aanvulling, Volkswagen en Trade republic betalen maandelijks rente, Consorsbank doet dit per kwartaal.

Consorsbank lijkt onderdeel van PNB Paribas en valt onder de DNB bankvergunning, zelfde als Trade republic en Volkswagen Bank, let hier dus even op.
Je bent maar tot 100k in totaal gedekt onder de depositogarantie onder de DNB bankvergunning.
Bij Trade Republic is er mogelijk sprake van bronbelasting in Ierland. Garantie naar verluid Iers (AA)

Volkswagen Bank valt onder Duitse (AAA) depositogarantie. Consorsbank onder Franse (AA) en is dochter van BNP Paribas. Weetje: Paribas is een samentrekking van Banque de Paris et des Pays-Bas of Bank van Parijs en de Nederlanden. Beide banken zijn Duitstalig.

Advanzia is onder Luxemburgse (AAA) garantie. Hier ben ik tien jaar rekeninghouder. Rente maandelijks.

Bij Consorsbank wordt gevraagd om een woonplaatsdocument in het Duits, Frans, Engels of Spaans.

Van makkelijk naar minder makkelijk openen naar mijn mening: Trade Republic, Advanzia, Volkswagen Bank, Consorsbank.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:17
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
Ik neem aan dat je overal waar PNB of DNB staat eigenlijk BNP bedoeld? Consorsbank is een merk van de Duitse vestiging van BNP Paribas.
Nieuwe (Nederlandse) klanten van Trade Republic vallen overigens niet onder BNP, maar momenteel onder de bankvergunning van CITI bank (Ierland). Zie de website.

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:09:
@corsat

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Vrij opneembaar.

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Na die drie maanden val je terug naar 0.8%

The special effective interest rate of 1.6% p.a. (nominal interest rate 1,59% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 0.8% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

• Frankenstein
@DappereDodo Open dan een rekening bij de Duitse Volkswagen Bank, 6 maanden lang 2.0%, géén bronbelasting. Ter zijner tijd is uiteraard veel duidelijker hoe de wind bij TR waait.

Heb zelf dus een rekening bij VW, ziet er echt slick uit en heb heel veel vertrouwen in de bank van het meest degelijke autobedrijf ter wereld.

Verwijderd

Frankenstein schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:55:
@DappereDodo Open dan een rekening bij de Duitse Volkswagen Bank, 6 maanden lang 2.0%, géén bronbelasting. Ter zijner tijd is uiteraard veel duidelijker hoe de wind bij TR waait.

Heb zelf dus een rekening bij VW, ziet er echt slick uit en heb heel veel vertrouwen in de bank van het meest degelijke autobedrijf ter wereld.

Is alles in het Duits? Of ook in het Engels? Als alles in het Duits is, hoe heb jij het afgesloten? Heb je alles doorgelezen of geloof je het wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2023 20:08 ]

Verwijderd

Om 2% te krijgen bij de Volkswagen bank moet je een depositorekening openen. Helaas zie ik niet de meerwaarde ten opzichte van Raisin wat ik nu al gebruik (waarbij je 3% krijgt voor een depositorekening).

Edit:

Het klopt niet wat ik hierboven zeg. Het betreft een normale rekening, alleen krijg je 2% rente voor de eerste 6 maanden. Daarna krijg je de dan geldende rente:
Voor maximaal EUR 50.000 gedurende zes maanden vanaf de opening van de rekening. Eenmalige aanbieding en exclusief voor nieuwe klanten die al 36 maanden geen daggeldrekening (plusrekening of bestelrekening) hebben bij Volkswagen Bank of Audi Bank. De aanvraag kan slechts aan één persoon worden verstrekt. Per klant kan slechts één TopZins Plus-account worden geopend. Een andere vereiste is dat de aanvrager meerderjarig moet zijn. Na afloop van de actieperiode geldt de op dat moment geldende Plusrekeningrente over de gehele inleg.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2023 09:32 ]

• Frankenstein
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:12:
Om 2% te krijgen bij de Volkswagen bank moet je een depositorekening openen. Helaas zie ik niet de meerwaarde ten opzichte van Raisin wat ik nu al gebruik (waarbij je 3% krijgt voor een depositorekening).
Ik ontvang 2.00% rente bij VWFS zonder depositorekening. Daarbij spaar ik bij een gerenommeerd en naar ik aanneem financieel sterk bedrijf (Volkswagen Bank) in een land met de hoogste S&P-rating (AAA). Bij Raisin ontvangt u vrij opneembaar thans maximaal 1.25%. Mijn rekening is nu enkele weken geleden geopend. De (maandelijkse) rentebijschrijving is steeds op de 25e van de maand. Nog even wachten op de eerste bijschrijving dus. Alle communicatie verloopt in het Duits.

Overigens begrijp ik heel goed dat er voorkeur kan zijn voor Raisin. Ik heb er zelf vier deposito's en twee in opening (wat duurt dan lang).

Het afboeken van saldo bij Trade Republic duurt lang (ongeveer vier dagen). Bij VW 1 dag neem ik aan (de norm bij SEPA-overboekingen). Vandaag een kleine afboeking gedaan om dat na te gaan.

@marcelcee Rekening openen duurde bij mij ongeveer twee weken, maar daar zaten de feestdagen tussen. Maar er is wel wat mis bij jou geloof ik. Kreeg binnen 1 dag na video-identificatie een mail met opvragen van woonplaatsgegevens. Vraag het eens na in het Duits via vwbank@vwfs.com

Proces na video-identificatie:
na 1 dag: mail van VW woonplaatsindentificatie
na 1 week: mail van VW: bericht in uw postvak in (op het online account)
na 2 weken (na feestdagen): briefpost van VW: gebruikersnaam en eenmalig wachtwoord

[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 12-01-2023 09:24 ]

Verwijderd

Frankenstein schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:40:
[...]
Ik ontvang 2.00% rente bij VWFS zonder depositorekening.
Dat is zo te lezen het geval voor de eerste 6 maanden, daarna moet je goed kijken naar wat de dan geldende rente is:
Voor maximaal EUR 50.000 gedurende zes maanden vanaf de opening van de rekening. Eenmalige aanbieding en exclusief voor nieuwe klanten die al 36 maanden geen daggeldrekening (plusrekening of bestelrekening) hebben bij Volkswagen Bank of Audi Bank. De aanvraag kan slechts aan één persoon worden verstrekt. Per klant kan slechts één TopZins Plus-account worden geopend. Een andere vereiste is dat de aanvrager meerderjarig moet zijn. Na afloop van de actieperiode geldt de op dat moment geldende Plusrekeningrente over de gehele inleg.

• RobertMe
c-nan schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Waar is dat? Ik heb en bedrag dat ik +/- 4 maanden weg kan zetten. Via Raisin 3 maanden: 1.80%. Dan is vrij opneembaar interessanter, namelijk 1 maand langer rente en een hogere rentetarief.
Volkswagen Bank, die broker die het in Ierland stalt waar je wel of geen belasting betaalt over de rente en volgens mij had die Luxemburgse bank ook de actie van 6 maanden 1,6% verhoogd naar 2,0%? En dan meen ik dat er nog een (Duitse?) bank was.

Overigens volgens mij allemaal met een bepaalde limiet in tijd en bedrag.

Edit:
En niet te vergeten, zelf gisteren een rekening bij OpenBank aangevraagd. En nieuwe (spaar?) klanten krijgen daar ook ik meen 6 maanden 2% op de eerste €10k (en daarboven en daarna momenteel 1,1%)

Edit2: @Barbapapa852 hieronder, ik was je net voor met de edit :p

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 15-01-2023 10:17 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:50
RobertMe schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Volkswagen Bank, die broker die het in Ierland stalt waar je wel of geen belasting betaalt over de rente en volgens mij had die Luxemburgse bank ook de actie van 6 maanden 1,6% verhoogd naar 2,0%? En dan meen ik dat er nog een (Duitse?) bank was.

Overigens volgens mij allemaal met een bepaalde limiet in tijd en bedrag.
En openbank doet ook nog 2 procent voor 6 maanden met ik dacht max 10 of 20k.

• RobertMe
Frankenstein schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:07:
Orange Bank heeft hetzelfde logo als Orange Telecom. Die had een vestiging hier in de stad. Het helpt, Orange komt me bekender voor dan Younited.
Renault ken ik dan weer alleen als automerk, weerhield mij ook niet ervan klant te worden :+

Orange, Renault, LeasePlan Bank, Volkswagen. Zal in alle vier de gevallen gewoon een manier zijn voor het "hoofd bedrijf" om geld op te halen. Kunnen ze op de beurs doen met uitgifte aandelen, kunnen ze doen door investeerders te zoeken, of door een bank op te richten.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 18:11
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:03:
Mailtje van Lloyds Bank. Per 1 februari verhogen ze de rente naar 1,00%. Komende vanaf 0,85% als ik mij niet vergis.
Gaat de goede kant op :)

In de tussentijd ook de Volkswagen Bank aangevraagd, met hulp van de posts hier omtrent formulieren e.d. (waarvoor dank!)

• RobertMe
Cyclonist schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Gaat de goede kant op :)

In de tussentijd ook de Volkswagen Bank aangevraagd, met hulp van de posts hier omtrent formulieren e.d. (waarvoor dank!)
Zolang de inflatie veel hoger is dan de (steeds verhoogde) rente maakt het natuurlijk niet echt uit. En vraag is wat gaat gebeuren als de inflatie daalt. Volgens mij wordt voorspeld dat de ECB de rente dan weer gaat verlagen, waarna de banken vast zullen volgen.

* RobertMe kan zich in ieder geval aansluiten bij diegenen die afgelopen dagen aangaven bij LPB vertrokken te zijn. De verhoging bij Lloyds is voor mij nu toch wel de trigger om nog wat te schuiven. Blijf LPB wel aanhouden voor buffer (leuk ook dat het nu een "Geplande opdracht" was, vervolgens geannuleerd en in meerdere transacties (van paar duizend euro) gedaan als instant payment). Maar qua rente is/wordt Lloyds toch echt beter.
Naast dat ik dan ook nog wat bij Renault heb staan. En vorige week donderdag(avond) Banca Progetto heb aangevraagd, vrijdag het geld over gemaakt naar Raisin, waarbij het even voor de middag is aangekomen en dan doorgezet naar Banca Progetto, en sinds vanmorgen het geld bij Raisin eindelijk weg is, dus dat zal nu ook eindelijk rond zijn.

• RobertMe
edwin99_8 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Ja, klopt. Dit heb ik gelezen. Maar ik zie nu bijvoorbeeld de rente stijging van 0,85% naar 1% van Lloyds bank voorbij komen. Dit is een leuke stijging maar altijd nog veel minder dan de 2% van Trade Republic.
Ik heb zelf een rekening bij Trade Republic geopend. Was vlot geregeld alleen is het wel een hele beperkte app die vooral is gericht op handelen in aandelen en cripto. De 2% rentevergoeding staat bijvoorbeeld nergens vermeld. Dat vind ik een nadeel. Daarom was ik even benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Minn redenen dan: ik zit al bij Lloyds van ver voordat Trade Republic hier genoemd werd (lees: al een aantal jaren). Dit topic ken ik ook pas sinds vorig jaar ergens, waarna ik ook een rekening bij Raisin => Renault heb geopend na mij goed ingelezen te hebben.
Toen vervolgens hier, als eerste, die Luxemburgse bank langs kwam met toen een actie van 1,60% (intussen verhoogd naar 2,00%) was dat maar voor een paar maanden (3? Intussen 4?). Dan vind ik het veel moeite (voorwaarden en alles doorlezen, aanvraag doen, ...) voor een (te) korte periode. En die wat de aanvraag gedaan hadden hadden ook wat "probleempjes" (moeten bellen etc).
De volgende was dan denk ik Volkswagen of die andere Duitse bank. Maar in beide gevallen was er nogal wat onduidelijkheid over het accepteren van buitenlandse klanten (die ander deed dat niet, kwam een mede Teeaker achter na zijn aanvraag? Maar intussen toch wel?). Daarnaast is in ieder geval bij VW alles in het Duits, dat ik totaal niet machtig ben. Dus dan zou ik alle legal stuff al door Google Translate moeten halen om ook te weten waarmee ik akkoord ga. En ook daarbij weer dat de hoge rente voor een relatief korte periode is (6 maanden).
En vervolgens kwam dan Trade Republic langs. Een broker, die het geld van de beleggersrekening bij twee verschillende banken stalt / kan stallen, en ineens 2% rente geeft op die beleggersrekening. Waarbij ik mij dan afvraag waarom ze dat zouden doen, want TR is immers geen bank, en waar ze dan aan verdienen. En daarnaast dan dat het geld in Ierland gestalt wordt met vraagtekens over bronbelasting.

En vervolgens is Bunq intussen ook een "hype" met 1,31%. Maar daar moet je door een berg hoepels springen om uiteindelijk hopelijk "recht te hebben" op die 1,31% rente.

Dan houd ik het toch liever bij gevestigde namen. En niet vage constructies bij onbekende banken waar je tijdelijk aanspraak maakt op een hogere rente.

Afgelopen weekend ook een rekening aangevraagd bij OpenBank. Wat dan onder het grote / bekende Santander valt, en zich ook op Nederlandse klanten richt met alles in het Nederlands, goed bereikbare, Nederlandse, klantenservice, .... Naast de welkomstactie van 2% rente voor 6 maanden tot €10k wat leuk is meegenomen zitten daar IMO, voor mij, dan wat meer voordeeltjes aan. Zoals een (extra) betaalrekening met pas. En mobiel betalen dat via hun eigen app kan. In tegenstelling tot Rabo die eerst wel de Rabo Wallet hadden maar al een hele tijd gestopt is met een "verplichting" op Google Pay, als je mobiel betalen wilt.
Overigens is die aanvraag intussen goedgekeurd @mpandroid. Alleen had ik niet gewoon gebruik moeten maken van "Klant worden", maar had ik expliciet de "Open Welkom spaarrekening" route moeten volgen. Deze "Welkom spaarrekening" kun je naderhand zelf ook niet aanvragen. Middels een belletje naar de klantenservice kan dit wel. Maar daar werd mij verteld dat ik eerst even de papieren, met een beveilingscode, moet afwachten. Dat zal dus zijn zodat ze mij ook daadwerkelijk kunnen identificeren/verifiëren etc. Maar als ik dat ontvangen heb kan ik hen gewoon nog eens bellen.

• edwin99_8
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-08-2025
RobertMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Minn redenen dan: ik zit al bij Lloyds van ver voordat Trade Republic hier genoemd werd (lees: al een aantal jaren). Dit topic ken ik ook pas sinds vorig jaar ergens, waarna ik ook een rekening bij Raisin => Renault heb geopend na mij goed ingelezen te hebben.
Toen vervolgens hier, als eerste, die Luxemburgse bank langs kwam met toen een actie van 1,60% (intussen verhoogd naar 2,00%) was dat maar voor een paar maanden (3? Intussen 4?). Dan vind ik het veel moeite (voorwaarden en alles doorlezen, aanvraag doen, ...) voor een (te) korte periode. En die wat de aanvraag gedaan hadden hadden ook wat "probleempjes" (moeten bellen etc).
De volgende was dan denk ik Volkswagen of die andere Duitse bank. Maar in beide gevallen was er nogal wat onduidelijkheid over het accepteren van buitenlandse klanten (die ander deed dat niet, kwam een mede Teeaker achter na zijn aanvraag? Maar intussen toch wel?). Daarnaast is in ieder geval bij VW alles in het Duits, dat ik totaal niet machtig ben. Dus dan zou ik alle legal stuff al door Google Translate moeten halen om ook te weten waarmee ik akkoord ga. En ook daarbij weer dat de hoge rente voor een relatief korte periode is (6 maanden).
En vervolgens kwam dan Trade Republic langs. Een broker, die het geld van de beleggersrekening bij twee verschillende banken stalt / kan stallen, en ineens 2% rente geeft op die beleggersrekening. Waarbij ik mij dan afvraag waarom ze dat zouden doen, want TR is immers geen bank, en waar ze dan aan verdienen. En daarnaast dan dat het geld in Ierland gestalt wordt met vraagtekens over bronbelasting.

En vervolgens is Bunq intussen ook een "hype" met 1,31%. Maar daar moet je door een berg hoepels springen om uiteindelijk hopelijk "recht te hebben" op die 1,31% rente.

Dan houd ik het toch liever bij gevestigde namen. En niet vage constructies bij onbekende banken waar je tijdelijk aanspraak maakt op een hogere rente.

Afgelopen weekend ook een rekening aangevraagd bij OpenBank. Wat dan onder het grote / bekende Santander valt, en zich ook op Nederlandse klanten richt met alles in het Nederlands, goed bereikbare, Nederlandse, klantenservice, .... Naast de welkomstactie van 2% rente voor 6 maanden tot €10k wat leuk is meegenomen zitten daar IMO, voor mij, dan wat meer voordeeltjes aan. Zoals een (extra) betaalrekening met pas. En mobiel betalen dat via hun eigen app kan. In tegenstelling tot Rabo die eerst wel de Rabo Wallet hadden maar al een hele tijd gestopt is met een "verplichting" op Google Pay, als je mobiel betalen wilt.
Overigens is die aanvraag intussen goedgekeurd @mpandroid. Alleen had ik niet gewoon gebruik moeten maken van "Klant worden", maar had ik expliciet de "Open Welkom spaarrekening" route moeten volgen. Deze "Welkom spaarrekening" kun je naderhand zelf ook niet aanvragen. Middels een belletje naar de klantenservice kan dit wel. Maar daar werd mij verteld dat ik eerst even de papieren, met een beveilingscode, moet afwachten. Dat zal dus zijn zodat ze mij ook daadwerkelijk kunnen identificeren/verifiëren etc. Maar als ik dat ontvangen heb kan ik hen gewoon nog eens bellen.
Je hebt wel gelijk. Veel gedoe voor meer rente en onduidelijk voor hoe lang deze aantrekkelijke rente (wat) hoger blijft. Het wordt tijd dat de grotere banken met de rente omhoog gaan. Meer concurrentie. Dat is voor mij de reden om voor de wat kleinere te kiezen. Maar bij LeasePlan Bank loopt het ook niet soepel… 😉. Hier was ik altijd wel heel tevreden over.

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-04 15:07
Iemand al bekend met Opel Bank? https://www.opelbank.de/geldanlage/

Leuk als je niet zo erg van volkswagen houdt...

• GroteVoet459
Joris-Jansen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:23:
Iemand al bekend met Opel Bank? https://www.opelbank.de/geldanlage/

Leuk als je niet zo erg van volkswagen houdt...
Alleen als je in Duitsland woont - de eerste bullet uit de voorwaarden:
* Sie haben einen dauerhaften Wohnsitz in Deutschland.
En de 3e:
* Sie verfügen über ein Mobiltelefon mit einer deutschen Mobilfunknummer.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 20:42

LGU

Ik heb zojuist per mail bericht gekregen van de Volkswagen Bank dat mijn aanvraag nog on hold staat omdat mijn 'steuerformulier' digitaal ondertekend was.

N.a.v. een tip in dit topic heb ik deze echter de 18e reeds analoog ondertekend en nagestuurd. Blijkaar is dat niet opgemerkt en heb ik zojuist nogmaals het formulier moeten versturen.

• THE_BASE
  • Niet online
LGU schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:15:
Ik heb zojuist per mail bericht gekregen van de Volkswagen Bank dat mijn aanvraag nog on hold staat omdat mijn 'steuerformulier' digitaal ondertekend was.

N.a.v. een tip in dit topic heb ik deze echter de 18e reeds analoog ondertekend en nagestuurd. Blijkaar is dat niet opgemerkt en heb ik zojuist nogmaals het formulier moeten versturen.
Hier ging nasturen wel goed. Heb wel echt een nieuwe e-mail gestuurd met alle documenten er nogmaals bij.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• THE_BASE
  • Niet online
Nu LPB zijn rente niet verhoogd, nog meer reden naar Openbank of Volkswagen Bank te gaan. Openbank geeft 2% voor 6 maanden tot 100.000 euro, dus die is interessanter. Alleen twijfel ik aan de bank omdat het zich in Spanje heeft gevestigd. Wat zou de betere keuze qua zekerheid zijn?

• RobertMe
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:15:
Nu LPB zijn rente niet verhoogd, nog meer reden naar Openbank of Volkswagen Bank te gaan. Openbank geeft 2% voor 6 maanden tot 100.000 euro, dus die is interessanter. Alleen twijfel ik aan de bank omdat het zich in Spanje heeft gevestigd. Wat zou de betere keuze qua zekerheid zijn?
OpenBank is onderdeel van Santander, een van de grootste banken ter wereld (kwam hier laatst niet langs dat als je Chinese banken niet meerekent ze in de top 10 grootste banken ter wereld staan?). Dat lijkt mij dus een gevalletje "too big to fail".

• THE_BASE
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:02:
Voor degenen met een spaarrekening bij Openbank is het handig om te weten dat Spanje erfbelasting heft op de bezittingen van buitenlanders in Spanje ook al woon je niet in Spanje:

Datisraar in "Openbank.NL"
glatuin in "Openbank.NL"

Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan :|
Nog meer reden voor Volkswagen Bank. Dan maar 2% voor 6 maanden tot 50K.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-04 11:07
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit bij Volkswagen Bank niet zo is? Openbank houdt (ook) geen bronbelasting in, dus erfbelasting is wezenlijk iets anders.

• RobertMe
THE_BASE schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Wellicht een beetje crue vraag. Maar zeker in combinatie met de "6 maanden". Je verwacht de komende 6 maanden te overlijden? Want dat is waar het hier over gaat: erfbelasting in het geval van overlijden. Niet over belasting die je moet betalen over ontvangen rente. In Spanje wordt er wel belasting over geheven, maar met een formuliertje dat je geen inwoner van Spanje bent hoef je die belasting niet meer te betalen. En dat formulier zit bij het contract en doe je automatisch ondertekenen als je het contract tekent.
Dus: geen bronbelasting over ontvangen rente; Mogelijk wel erfbelasting in geval van overlijden.

En zoals ook in het OpenBank topic staat. Dan geef je de login gegevens toch aan een van je erfgenamen zodat ze bv het geld kunnen over boeken naar een Nederlandse rekening op jouw naam. En dan dus pas daarna het overlijden doorgeven aan de bank.

• Frankenstein
Elandenmelk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit bij Volkswagen Bank niet zo is? Openbank houdt (ook) geen bronbelasting in, dus erfbelasting is wezenlijk iets anders.
Hier weet ik niks van. Nooit bij stilgestaan, omdat ik aanneem dat ik nog lang leef.

Maar begrijp dat erfbelasting in Spanje een stuk hoger is. (Te verklaren doordat Spanjaarden minder vermogend zijn dan Nederlanders?).

Bij Duitse banken speelt dit niet. In Duitsland is de erfbelasting lager dan in Nederland. En deze mag worden verrekend, zie:
https://www.jongbloed-fis...d/successie_in_duitsland/

• THE_BASE
  • Niet online
Op 16 januari aanvraag gedaan voor Volkswagen Bank, ik kreeg 23 januari de bevestiging per e-mail en vandaag zullen er twee poststukken worden ontvangen volgens PostNL. Al met al twee weken verder, ik vind het nog best netjes. :)

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Daarover heeft iemand hier of in het OpenBank topic al omschreven dat het een dag of twee duurt voordat de Welkom Spaarrekening geactiveerd is.

* RobertMe is intussen nog steeds op de beveiligingscode per post aan het wachten zodat die telefonisch de Welkom Spaarrekening kan aanvragen. Intussen is het account (/betaalrekening) al twee weken actief (en al bijna 3 weken terug aangevraagd)...
In dat geval zet ik de hele handel voorlopig wel bij Volkswagen Bank. Als ik ze moet vergelijken qua bank en land (en erfbelasting meegenomen), voelt die prettiger.

• LGU

LGU

THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

In dat geval zet ik de hele handel voorlopig wel bij Volkswagen Bank. Als ik ze moet vergelijken qua bank en land (en erfbelasting meegenomen), voelt die prettiger.
Hier nog steeds in afwachting van het verkrijgen van de rekening bij Volkswagen Bank. Vorige week opnieuw de Erklärung zur Steuerpflicht ingestuurd. Ik vrees dat die gewoon onder op de stapel is gekomen en FiFO wordt behandeld.

Ik twijfel nu of ik toch niet moeten starten met het openen van de rekening bij Openbank...

• Frankenstein
THE_BASE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Koffiedik kijkend: VW zal als eerste van de twee verhogen. Aantal banken waar Duitsers met 2% vrij opneembaar (tijdelijk) terecht kunnen is vandaag 15 tegen 11 vorige week.

Anderzijds, de S&P-rating van Santander (Openbank) is A, die van VW is BBB+.

• LGU

LGU

Ik heb zojuist met de post de bevestiging van de Volkswagen bank ontvangen.

Iemand enig idee / gevoel hoe lang het ongeveer duurt voordat ik de e-mail ontvang met inloggegevens? Ik lees namelijk in de brief dat de 2% rente per gisteren is ingegaan voor 6 mnd en wil nu dan ook asap profiteren.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:37
LGU schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:27:

Iemand enig idee / gevoel hoe lang het ongeveer duurt voordat ik de e-mail ontvang met inloggegevens? Ik lees namelijk in de brief dat de 2% rente per gisteren is ingegaan voor 6 mnd en wil nu dan ook asap profiteren.
Hier helaas nooit meer wat ontvangen, ook geen reacties op mails. Heb jij na de online identificatie nog iets moeten doen?

• Cyclonist

Na bijna een maand nu ook een brief ontvangen met rekeningnummer, maar nog nergens login gegevens. Volgens mij hebben ze het druk gehad in Braunschweig.

• Cyclonist
Wat betreft Advanzia, ik begreep al dat het een 'spartaanse' website is en dat is prima. Maar ik had verwacht wel ergens een overzicht van inkomende/uitgaande transacties te zien, en de opgebouwde rente. Mis ik iets? Alléén de laatste transactie is zichtbaar op de overzichtspagina.

Overigens is Volkswagen nu ook up and running, dat ziet er allemaal keurig uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyclonist op 22-02-2023 11:42 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Cyclonist schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:
Wat betreft Advanzia, ik begreep al dat het een 'spartaanse' website is en dat is prima. Maar ik had verwacht wel ergens een overzicht van inkomende/uitgaande transacties te zien, en de opgebouwde rente. Mis ik iets? Alléén de laatste transactie is zichtbaar op de overzichtspagina.

Overigens is Volkswagen nu ook up and running, dat ziet er allemaal keurig uit.
Je krijgt elke maand een overzicht gemaild, die je ook kunt terugvinden op de website. Tussentijds opgebouwde rente en/of transacties is niet mogelijk voor zover ik weet.

• LGU

LGU

Zojuist per post de inloggegevens ontvangen waardoor ik nu eindelijk kan inloggen. Openen van de rekening heeft dus bijna 6 weken in beslag genomen. Rekening aangevraagd op 13 januari, in de toekomst misschien toch maar vrijdag de 13e vermijden voor wat meer geluk & snelheid. 8)7

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met VolkswagenBank tagesgeld? Wat eisen ze aan formulieren aan Nederlanders?

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:17
mrmrmr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
Wat zijn de ervaringen met VolkswagenBank tagesgeld? Wat eisen ze aan formulieren aan Nederlanders?
Ervaringen VolkswagenBank in dit topic:
Het spaartopic - Deel 3
Even terugbladeren dus 😀

• Pistachenootje
mrmrmr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
Waarom geen Consorsbank? Iets hogere rente en geen 50k begrenzing.

Scalable Capital mogelijk ook interessant.

https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/

• mrmrmr
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:37:
Ervaringen VolkswagenBank in dit topic:
Het spaartopic - Deel 3
Even terugbladeren dus 😀
Dat had ik al bekeken. Er is in dit topic gesproken over de VolkswagenBank, maar ik vraag me af wat de praktijkervaringen zijn bij aanmelden en gebruik. Inderdaad helaas maar 6 maanden een redelijke rente.
Pistachenootje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:50:
Waarom geen Consorsbank? Iets hogere rente en geen 50k begrenzing.
De normale rente van Consorsbank is 0,6%. Volkswagenbank leek makkelijk, maar ze vragen allerlei formulieren in te vullen en dat je zelf de kosten voor identificatie draagt (zonder smartphone identificatie). Ze doen niet aan iDIN of AMP identificatie.
Scalable Capital mogelijk ook interessant.
Die vraagt € 4,99 per maand. Dan moet ik weer opzeggen als de rente niet zo gunstig meer is.
Bedankt voor de link.

• Pistachenootje
Catanan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:44:
[...]
Het plan is om het een deposito van een jaar bij Younited te nemen (geen bronbelasting).
Bij Volkswagen bank krijg je 3.1% op vrij opneembaar voor tenminste 6 maanden. Mijn geld vastzetten voor minder zou ik niet doen.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Pistachenootje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 02:30:
[...]

Bij Volkswagen bank krijg je 3.1% op vrij opneembaar voor tenminste 6 maanden. Mijn geld vastzetten voor minder zou ik niet doen.
Ben blij dat ik dat Raisin net een beetje begin te snappen.
En Volkswagen bank is alles in het Duits, lijkt mij lastig met verificatie enz.

• LGU

LGU

Catanan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:15:
[...]

Ben blij dat ik dat Raisin net een beetje begin te snappen.
En Volkswagen bank is alles in het Duits, lijkt mij lastig met verificatie enz.
Het is in de basis en met wat hulp hier prima te doen. Enkel de totale doorlooptijd (met post verzending vanuit Duitsland) vind ik iets omrekening mee te houden.

Jammer dat de 3,1% niet geldt voor bestaande klanten ;(

• GroteVoet459
Strider schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:36:
Bij BUX kun je tegenwoordig 2.01% rente krijgen op niet belegde cash t/m een bedrag van € 25.000.
...
De rekening zelf kost wel € 2.99 per maand, handig voor degene die er nog wat aandelen hebben staan.
Dat is dezelfde rente als bij Bunq, waar je geen maandelijkse kosten hebt.
Dus elke maand € 2,99 "verlies", tenzij je daar toch al klant bent en belegt.

Dit truukje van brokers als Trade Republic (waar je geen abo kosten hebt) en Scalable Capital (2,3% en €4,99/mnd) krijgt meer navolging - maar met de nu 4 banken met een 6 maanden lang hogere welkom-rente nog niet interessant genoeg (voor mij):
Volkswagen: 3,1%
Advanzia: 3,0%
OpenBank: 2,5%
Concors: 2,4%

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 14-04-2023 11:15 ]

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:09:
[...]

Dat is dezelfde rente als bij Bunq, waar je geen maandelijkse kosten hebt.
Dus elke maand € 2,99 "verlies", tenzij je daar toch al klant bent en belegt.

Dit truukje van brokers als Trade Republic (waar je geen abo kosten hebt) en Scalable Capital (2,3% en €4,99/mnd) krijgt meer navolging - maar met de nu 4 banken met een 6 maanden lang hogere welkom-rente nog niet interessant genoeg (voor mij):
Volkswagen: 3,1%
Advanzia: 3,0%
OpenBank: 2,5%
Concors: 2,4%
Met die kanttekening dat B, TR en SC geen actierente is. VW en A verhogen de geboden actierente niet. OB wel en van C weet ik het niet.

• GroteVoet459
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:47:
[...]
Ik hou sowieso niet van die nieuwe klant lokkers.
Dus je hebt geen 4 tot 6 maanden extra rente gepakt bi Volkswagen, Advanzia, Concors of OpenBank?
En geen referals van Raisin gedaan (1 x aangepakt/11 x uitgedeeld)?
Want dat zijn allemaal lokkertjes ...

• RobertMe
t14wo schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:01:
Het is wel lastig dat dit topic in de warning geen overzicht biedt voor wat handige posts/links met overzichten.

De typische posters hier kennen alle ins en outs, maar ik heb daar niet zo heel veel zin in om mij hier dagelijks mee bezig te houden. Eenmaal per kwartaal een checkup is prima, maar verder neem ik kleine verschillen voor lief.

Ik zie nu advancia, Openbank en Renault bank als goede opties als EU ingezetene. Ik heb nu alles bij ING gestald en in erger me rot dat ze nog geen half procent rente bieden terwijl de marktrente zo enorm hoog is.

Waar vind ik een up to date overzicht? Hoppen vab welkomstactie naar bonusrente heb ik geen behoefte aan overigens.
Dat dat overzicht er niet is zal ook komen omdat toch vrij regelmatig de rentes veranderen tegenwoordig, en daarnaast iedereen eigen voorkeuren / uitsluitingen heeft. Dus "Raisin is moeilijk" of "Raisin is risicovoller" ("wat als Raisin omvalt?"). Of bij OpenBank de kwestie met erfbelasting mocht je komen te overlijden. Advanzia, Volkswagen, ... kun je als Nederlander wel klant worden maar richten zich niet op Nederlanders dus communicatie is op zijn best in het Engels? (Volkswagen in het Duits in ieder geval, incl. ID verificatie / videogesprek). Vervolgens wilt de een uberhaupt zijn geld alleen in Nederland stallen, de ander wil Duitsland nog wel overwegen. En weer een ander zet het met net zoveel plezier bij Ice Save in Italië.

Qua acties heb je in ieder geval Advanzia, Volkwagen en OpenBank op het moment naar mijn idee (volgens mij ook op volgorde van rente?). Voordeel van OpenBank is dan weer dat ze zich op Nederland richten met Nederlandse website, klantenservice, ..., maar rente is dan weer 0,5(+?) procentpunt lager. Zonder acties heb je Renault (vanaf dinsdag 2,00%), Bunq (2,01%?) en het Estlandse Big Bank deed in het begin ook aardig mee, maar geen idee hoe die er nu voor staan.
Dichter bij huis heb je Lloyds (Duits, maar met Nederlandse website etc) met 1,50% en in Nederland LeasePlan Bank, met 1,25%. Daarnaast heb je nog NIBC Direct en wat verzekeringen (NN, centraal beheer, kwamen hier afgelopen dagen langs?), maar die zitten volgens mij ook allemaal nog op minder dan 1%.

En dat zijn dan nog alleen vrij onneembare spaarrekeningen. Met depositos ziet het er weer heel anders uit. Bv Banca Progetto (Italiaans, via Raisin) heeft momenteel een deposito voor 6 maanden met 3,10% nominaal op jaarbasis. En als je het langer vast zet is rente, uiteraard, hoger (tot 3,80%).

En dan ben ik vast nog voldoende vergeten. Want OpenBank heeft ook zonder actie(s) een redelijke rente (1,50% of 2,25%); zijn er nog andere banken, en beleggingsplatformen, met een hoge rente (Consor, Trade Republic, ...); valt Bunq ook onder Nederlands DGS; ...

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 15-04-2023 18:25 ]

• GroteVoet459
t14wo schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:01:
Het is wel lastig dat dit topic in de warning geen overzicht biedt voor wat handige posts/links met overzichten.
https://www.spaarrente.nl/
https://www.sparen.nl/
https://www.sparen.com/
https://www.homefinance.nl/

Daar vind je niet Volkswagen Bank (D, 3,1%), Advanzia (Lux, 3,0%), OpenBank (Spa, 2,5%) en Consors Bank (D, 2,4%). Die bieden allemaal een 6 maanden welkom-bonus-rente (tussen de haakjes), maar (op OpenBank na) richten zich niet specifiek op Nederlandse klanten - ze accepteren ze wel. En in die overzichten staat bij OpenBank die "gewone" rente van 1,5% (die je naar 2,25% kan optrekken)

[ Voor 11% gewijzigd door GroteVoet459 op 15-04-2023 20:03 ]

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:28
GroteVoet459 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:54:
[...]

Dus je hebt geen 4 tot 6 maanden extra rente gepakt bi Volkswagen, Advanzia, Concors of OpenBank?
En geen referals van Raisin gedaan (1 x aangepakt/11 x uitgedeeld)?
Want dat zijn allemaal lokkertjes ...
Dat klopt.

Als een bedrijf gunstige standaardtarieven biedt en daar bovenop nog een lokkertje heeft om je over de streep te trekken, dan heb ik daar minder moeite mee. Maar als het voordeel alleen zit in dat eerste halfjaar, dan laat ik dat zitten. Dan heb ik toch meer het gevoel dat dat vooral ten kosten van de bestaande klanten gaat en daar voel ik me niet prettig bij.

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01-2025
Frankenstein schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:19:
[...]

De inlogpagina ist wirklich nur auf Deutsch verfūgbar. Aber fur drei prozent Zinsen :9B

https://mein.advanziakonto.com/
De 3,10% bij Volkswagen Bank is voor nieuwe klanten en alleen voor 6 maanden.
De 3% bij Advanzia is ook alleen voor nieuwe klanten, maar is er ook een beperking voor wat betreft de duur van dit rentepercentage? Kan dit op hun website niet vinden.

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-02 18:34
TonyMontana schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:57:
[...]

De 3,10% bij Volkswagen Bank is voor nieuwe klanten en alleen voor 6 maanden.
De 3% bij Advanzia is ook alleen voor nieuwe klanten, maar is er ook een beperking voor wat betreft de duur van dit rentepercentage? Kan dit op hun website niet vinden.
Advanzia is ook alleen voor 6 maanden 3% rente

• GroteVoet459
Juan schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:55:
Ik heb 5k laten staan, omdat er een soort van minimaal saldo van 5k nodig is om rente te krijgen
Een relatief lage rente, tenzij er nog ruimte is in de 6 maanden-periode.
Het gaat mij meer om de timing van de mail. 5 minuten eerder, en ik had die afboeking niet gedaan. :(
Dus jij zou liever zien dat banken actief jouw gedrag op hun website of in hun app monitoren zodat ze jou bij het doen van een grotere afschrijving nog net even een aanbieding kunnen doen?
Het gaat om een iets meer dan 1 EUR wat ik misloop :'( , moet het 1 dag parkeren bij LPB. ;)
Als je binnen het DGS bleef gaat het om minder dan een tientje per dag. En dat op een rente van tot 1500 in die 6 maanden (bij max DGS en 3,0%).

Je haalde het waarschijnlijk weg omdat het ergens anders beter zou gaan renderen (Volkswagen of beleggen ...) - nu heb je weer een extra 2 maanden.

Waarom parkeer je het geld vannacht sowieso ergens en boek je het niet direct terug naar Advanzia zodra het kan?

Er zitten hier hele groepen mensen die geld bij Bank A hadden staan, Bank B de rente zagen verhogen, X dagen F5-end zaten te wachten tot A ging reageren en dan net als die bank dat doet het geld net naar Bank B hadden verplaatst.

'tuurlijk voelt het niet fijn, maar tenzij het om enorme bedragen en een periode van weken gaat praat je over peanuts. Bijvoorbeeld: Bunq @ 2,01% vs OpenBank @2,25% scheelt maar €2/maand (7ct/dag) op elke € 10K.

• TonyMontana
Per 1 mei ga ik mijn vrij opneembaar spaartegoed herverdelen.
Uiteraard is een hoge rente daarbij leidend, voor mij gekoppeld aan het land (NL, BE, DE of FR).
Op basis van berichten op dit forum heb ik Volkswagen Bank en Advanzia op een lijst staan met hoge rente (3%) voor nieuwkomers in de eerste 6 maanden.
Weten jullie of er nog meer banken zijn met soortgelijke aanbiedingen?

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 08:09
Ik probeer nu al een tijdje een rekening te open bij Volkswagen Bank maar krijg continu de volgende melding bij de verificatie via PostIDent

Unfortunately currently POSTIDENT by videochat is unavailable. Please use a different identification method or try again later.

Every day from 8 AM to 10 PM (also on national holidays).

Meerderen die hier problemen mee hebben?

• VanBreukelen
  • Laatst online: 23-03 08:50
erniee schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
Ik probeer nu al een tijdje een rekening te open bij Volkswagen Bank maar krijg continu de volgende melding bij de verificatie via PostIDent

Unfortunately currently POSTIDENT by videochat is unavailable. Please use a different identification method or try again later.

Every day from 8 AM to 10 PM (also on national holidays).

Meerderen die hier problemen mee hebben?
Ik heb het op mobiel ( android ) gedaan via de app, was op zaterdag. Maar is inderdaad druk, af en toe proberen of er een werknemer vrij is.

• TonyMontana
JayDawg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:43:
Ik zit al mn hele leven bij ING, daar is de rente nu van 0,02% naar 0,4% gegaan. Nog steeds geen vetpot.

Als ik naar de link in de eerste post kijk (spaarrente.nl), lijkt het me een goed (en makkelijk?) plan om een gratis spaarrekening bij Bunq te openen en daar al mijn spaargeld heen te sturen om daar 2,01% rente te krijgen.

Mis ik dan bepaalde risico's of kosten, of is het echt zo makkelijk? En is Bunq dan het beste idee, of toch een betaalde spaarrekening bij Scalable Capital? (nooit van gehoord, maar die staan bovenaan met 2,3%)
Of Bunq het beste idee is?
Dat is uiteraard heel persoonlijk, afhankelijk van wat jij belangrijk vindt bij een spaarrekening.
De rente is uiteraard prima, op dit moment de hoogste bij een Nederlandse bank.

Bunq is geheel kosteloos als je daar uitsluitend de Easy Savings spaarrekening opent.
Daarvoor wel goed opletten tijdens het aanmaken van je Bunq account / rekening dat je geen Betaalrekening opent, want daar moet je wel voor betalen.

Persoonlijk mis ik de 2FA beveiliging bij Bunq, bijvoorbeeld via mTan code op je mobiele telefoon.
De Pin code van de Bunq app is maar 6-cijferig, wat ik ook niet erg veilig vind.
Maar dat is een persoonlijke gevoel.
Wellicht dat anderen op dit forum daar anders over denken, of daar een systeem voor hebben bedacht?

Als laatste: bij Bung kun je maximaal 2 keer per maand geld van je rekening afboeken.

Mogelijke alternatieven:
Via het platform Raisin vind je buitenlandse banken (Renault en Nordax) met een vergelijkbare rente van 2%. Voor een hogere rente hoef je daar dus niet te zijn. Het zou wel interessant kunnen zijn als je je spaargeld wilt spreiden over meerdere landen / rekeningen.
Bijvoorbeeld vanwege de limiet van 100k per persoon per bank bij het Deposito Garantiestelsel.

Dan zijn er ook nog buitenlandse banken Volkswagen Bank (Duitsland) en Advanzia Bank (Luxemburg) die nieuwe klanten een hoge rente geven van 3,1% en 3%.
Deze hoge rente geldt alleen voor de eerste 6 maanden.
Als Nederlandse klant duurt het wel wat langer voordat je daar een rekening hebt, reken op minimaal 1 (Advanzia) tot 3 weken (Volkswagen).

Genoeg te kiezen dus, succes!

p.s. Scalable Capital heb ik nooit bekeken, kan er dus ook niets over zeggen.

• Pistachenootje
Interessant! Ik wilde net VW gaan openen maar zie nu dat Consors 3% geeft, wat ik al genoeg vind. Is Consors makkelijker te openen? Ik zal even gaan zoeken :)

Edit:
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Bij Consorsbank wordt gevraagd om een woonplaatsdocument in het Duits, Frans, Engels of Spaans.

Van makkelijk naar minder makkelijk openen naar mijn mening: Trade Republic, Advanzia, Volkswagen Bank, Consorsbank.
helaas. Dan maar Audi bank :) Sta nu in de wacht bij Postident. Duurt lang. Ze zeggen 5 minuten wachttijd maar is nu al >10 minuten. En gelukt! Echter nog geen email bevestiging ontvangen van VW dat de identificatie gelukt is. Is dat normaal?

[ Voor 91% gewijzigd door Pistachenootje op 21-04-2023 12:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:34:
En wat zijn de verschillende tussen Advanzia en VW bank verder zowel?
Ik heb pas een aanvraag gedaan bij Advanzia dus hier nog geen ervaring mee, maar Volkswagen reageert volkomen nergens op. Niet op e-mails en niet op ingevulde contactformulieren. Persoonlijk zou ik hier dus niet aan beginnen, want als er ooit iets is, wat doe je dan? Persoonlijk zou ik voor Advanzia gaan.

• Pistachenootje
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb pas een aanvraag gedaan bij Advanzia dus hier nog geen ervaring mee, maar Volkswagen reageert volkomen nergens op. Niet op e-mails en niet op ingevulde contactformulieren. Persoonlijk zou ik hier dus niet aan beginnen, want als er ooit iets is, wat doe je dan?
Ik zou bellen. Bij Advanzia werkt dat prima. Bij VW nog niet geprobeerd.

• mrmrmr
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:03:
[...]

Misschien een goede les voor iedereen die veel moeite doet om bij een buitenlandse bank een rekening te openen voor een beetje meer rendement,
Een spaarrekening, geen betaalrekening. Mijn ervaring met andere buitenlandse banken is veel beter dan met de VolkswagenBank.
maar het vreemd vinden als deze banken zich niet aan hun locale situatie aanpassen.
Uiteraard moet een bank geen onredelijke tot onhaalbare eisen stellen als ze buitenlandse spaarders aannemen en zich verdiepen in de lokale mogelijkheden. Met name hoe authenticatie werkt in het buitenland en niet zomaar aannemen dat het elders ook werkt zoals in eigen land. Dat is kortzichtig en onprofessioneel.

[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 22-04-2023 00:23 ]

• GroteVoet459
rowicom schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:31:
Wat doen sommige banken toch schimmig over de rente die na een actie geldt. De 3% bij Advanzia is wel heel erg aantrekkelijk (voor de eerste zes maanden), maar lees ik het nou goed, na heel lang zoeken, dat het daarna 1,1% is?
Op de aanmeldpagina staat bij de rente een sterretje
Onder aan die pagina staat bij de uitleg van het sterretje een link
De gelinkte pagina bevat de uitleg - slechts 2 alinea's tekst ...
Kan dat niet echt schimmig noemen, of dat je daar nu zo naar zoeken moet.
Plus dat het hier in dit forum al diverse malen gemeld is ...

Na de actieperiode gaat Volkswagen terug naar 0,65% en Consorsbank naar 0,60%

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 20:58
GroteVoet459 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:28:
[...]

Op de aanmeldpagina staat bij de rente een sterretje
Onder aan die pagina staat bij de uitleg van het sterretje een link
De gelinkte pagina bevat de uitleg - slechts 2 alinea's tekst ...
Kan dat niet echt schimmig noemen, of dat je daar nu zo naar zoeken moet.
Plus dat het hier in dit forum al diverse malen gemeld is ...

Na de actieperiode gaat Volkswagen terug naar 0,65% en Consorsbank naar 0,60%
Kun je me vertellen waar dat sterretje dan staat op deze https://www.advanziakonto.com/Application_Step1 aanmeldpagina? Ik heb het over Advanzia hè...

• Pistachenootje
Exar schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:01:
[...]
Ik denk persoonlijk dat 6 maanden deposito's toch net iets interessanter zijn momenteel dan die van een jaar, omdat de rentes waarschijnlijk nog wel even blijven stijgen.
Dan kun je beter bij Advanzia en Volkswagen terecht. Vrij opneembaar en rentes van 3 en 3.1% gegarandeerd voor 6 maanden. Luxemburg en Duitsland hebben hogere rating dan Italië en Estland.

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:38:
[...]

Dan kun je beter bij Advanzia en Volkswagen terecht. Vrij opneembaar en rentes van 3 en 3.1% gegarandeerd voor 6 maanden. Luxemburg en Duitsland hebben hogere rating dan Italië en Estland.
Moet je uiteraard wel het Duits machtig zijn, en in het geval van VW blijkbaar engelengeduld hebben.

• Pistachenootje
Laten we dan ook Advanzia 3% en Consors 3% en Volkswagen 3.1% noemen. Vrij opneembaar en gegarandeerd voor tenminste 6 maanden. Wie geen Duits kan moet wel overweg kunnen met Google translate.

Vooral Advanzia vind ik eenvoudig en vlot.

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:12:
Laten we dan ook Advanzia 3% en Consors 3% en Volkswagen 3.1% noemen. Vrij opneembaar en gegarandeerd voor tenminste 6 maanden. Wie geen Duits kan moet wel overweg kunnen met Google translate.

Vooral Advanzia vind ik eenvoudig en vlot.
Volkswagen biedt nu ook 3,1% voor bestaande klanten, mits ze je daar een brief over sturen. Voor mij te laat, ik heb verzocht om opheffing van mijn rekening, want Advanzia vergoedt mij meer. Zie:

https://www.biallo.de/gel...-position-beim-tagesgeld/

• LGU

LGU

Frankenstein schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:52:
[...]

Volkswagen biedt nu ook 3,1% voor bestaande klanten, mits ze je daar een brief over sturen. Voor mij te laat, ik heb verzocht om opheffing van mijn rekening, want Advanzia vergoedt mij meer. Zie:

Het gaat dan om deze 'actie' blijkbaar waarbij mij niet duidelijk wordt per wanneer je als bestaande klant aan de beurt bent.

Als het net als bij de aanmelding per post wordt verstuurd zal het mij niet verbazen als de post in NL pas ontvangen wordt na het verlopen van de actie...

• TonyMontana
Zonnegeer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:12:
Ik ben tot zover wel tevreden met Advanzia. Komende 6 maanden 3% en ik heb mijn handen vrij om te acteren wanneer dat zinnig is. Boekingen komen over en weer snel aan (uiterlijk de volgende dag).
Registratie en boekingen gaan bij Advanzia inderdaad heel vlot.
Maar die vooroorlogse website blijft wonderbaarlijk :)
Qua functionaliteit heb je niet meer nodig en ik neem aan dat de security op orde is.

Dacht dat er bij Advanzia maar 1 tegenrekening zou zijn, namelijk de rekening waarvan de eerste storting binnenkomt. Maar ik lees nu dat elke bankrekening waarvan een storting binnenkomt als tegenrekening (Referenzkonto) wordt toegevoegd. Voorwaarde is wel dat die rekening op jouw naam staat.

Bij Volkswagen Bank gaat het proces ietsje minder vlot...
Online identificatie was op 11 April, dezelfde dag ook documenten aangeleverd.
Daarna niets meer gehoord of gezien.

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 08:09
TonyMontana schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Registratie en boekingen gaan bij Advanzia inderdaad heel vlot.
Maar die vooroorlogse website blijft wonderbaarlijk :)
Qua functionaliteit heb je niet meer nodig en ik neem aan dat de security op orde is.

Dacht dat er bij Advanzia maar 1 tegenrekening zou zijn, namelijk de rekening waarvan de eerste storting binnenkomt. Maar ik lees nu dat elke bankrekening waarvan een storting binnenkomt als tegenrekening (Referenzkonto) wordt toegevoegd. Voorwaarde is wel dat die rekening op jouw naam staat.

Bij Volkswagen Bank gaat het proces ietsje minder vlot...
Online identificatie was op 11 April, dezelfde dag ook documenten aangeleverd.
Daarna niets meer gehoord of gezien.
Bij mij gaat de registratie bij zowel Volkswagenbank als Advanzia niet erg soepel. Begin april heb een aanvraag ingediend bij beide banken. Volkswagenbank uiteindelijk op 19 april via Post-ID een goedkeuring gehad en nadien niets meer vernomen.
Advanzia een mail ontvangen met het verzoek extra documenten waarop mijn volledige naam + adres staat te uploaden. Dit direct gedaan en inmiddels zijn we 9 dagen verder en nog steeds radiostilte..

Ben ik de enige bij wie dit zo traag gaat?

• Cyclonist
Frankenstein schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:52:
[...]

Iemand dit al met succes gedaan? Ik lees dat je als Bestandskunde moet afwachten op een persoonlijk aanbod / datum, maar beter z.s.m. die hogere rente natuurlijk :*)

• GroteVoet459
LGU schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:21:
[...]
juist op hun site geven ze nu aan dat bestaande klanten ook in aanmerking komen alleen lijkt niemand de benodigde documentatie / brief daartoe te ontvangen...
Er staat toch echt:
Für bis zu 100.000,- Euro für sechs Monate ab Kontoeröffnung. Angebot einmalig und ausschließlich für Neukunden, die 36 Monate kein Tagesgeldkonto (Plus Konto oder Orderkonto) bei der Volkswagen Bank oder der Audi Bank unterhielten.
Een eventuele brief was volgens mij alleen van Volkswagen Bank aan betsaande klanten die recent tegen 2,5% de rekening hadden geopend en een aanbod kregen om alsnog de hogere huidige rente te krijgen ...

• LGU

LGU

GroteVoet459 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:34:
[...]

Er staat toch echt:

[...]

Een eventuele brief was volgens mij alleen van Volkswagen Bank aan betsaande klanten die recent tegen 2,5% de rekening hadden geopend en een aanbod kregen om alsnog de hogere huidige rente te krijgen ...
Ik val in deze categorie maar hoor niks pro-actief en/of re-actief op mijn vragen per mail.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-03 20:25
Je had ook even op Advanzia of Volkswagen Bank kunnen zoeken in dit topic. ;)

• Pistachenootje
Carfanatic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Je had ook even op Advanzia of Volkswagen Bank kunnen zoeken in dit topic. ;)
Bij Volkswagenbank heb ik het idee dat ze geen Nederlandse klanten meer accepteren. Ik heb zelfs niets meer gehoord nadat ik op 21 april alle formulieren ge-upload heb.

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-11-2025
Pistachenootje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:46:
[...]

Bij Volkswagenbank heb ik het idee dat ze geen Nederlandse klanten meer accepteren. Ik heb zelfs niets meer gehoord nadat ik op 21 april alle formulieren ge-upload heb.
Soms vinden mensen dat ik verkeerde dingen google, maar ik blijf daar gewoon ijzerenheinig mee doorgaan :)

Zo googlede ik met interesse de zoekterm: wartezeit volkswagen bank tagesgeldkonto

Eerste de beste hit beklagen ook Duitsers zich enorm! Deze Duitse klachten zijn heel erg recent. Ze zijn dus niet éénkennig bij de VW bank:

https://www.finanzfluss.d...kswagen-bank/erfahrungen/

• GroteVoet459
sverzijl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:13:
[...]
In dit geval stond Nordax al bovenaan bij Raisin, maar laat maar door gaan. Iedere week 0,1 erbij ;)
Er zijn ook dashboards groter dan alleen Raisin. Met deze 0,08% stijgin komen ze gelijk met OpenBank (onder voorwarden) en Banco Progetto (ook restricties) en daarmee bovenaan de lijst van "gewone vrije".

Moet je wel de tijdelijke aanbiedingen:

Advanzia - 3,25% - 6 mnd
Consors - 3,20% - 6 mnd
Volkswagen Bank -3,10% - 6 mnd
OpenBank Welkom - 2,50% - 6 mnd

en brokers (met abonnementen)

Freedom 24 - 2,50% - Max 20K, Broker
Scalable Capital - 2,30% - Broker met ¤,99/mnd abo

er even uit filteren ..:

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02-2025
RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:20:
[...]

Zal inderdaad het geval zijn. In ieder geval is dat bij mij zo. Welkom rekening van februari met 2,00%. Na de verhoging voor nieuwe klanten naar 2,25% gebeld en hebben ze mij over gezet naar 2,25%. Recentelijk na de verhoging naar 3,00% wederom gebeld en toen hebben ze de bestaande rekening opgezegd en een nieuwe geopend, met dus de 3,00% en 6 maanden "looptijd".

[...]

Maar ben eens eerlijk, 2,25% is toch ook niet echt slecht? ;) In Nederland krijg je het nergens, in omstreken vast alleen bij BigBank en nog wat aanbieders via Raisin, en als actie dan bij Advanzia. Want dat speelt natuurlijk ook nog. Bij OpenBank krijg je 2,25% als "vaste klant". Als je op termijn bij Advanzia niet meer binnen de actie valt krijg je nog maar 1,60%. Ok, OpenBank dan ook maar 1,50% tenzij... waarbij je dan 2,25% krijgt.
Ondanks dat je moet bellen, vind ik het best netjes dat ze alsnog de verhoging doorvoeren, zelfs met een nieuwe 6 maanden looptijd! Je kan wel merken dat OB wat terughoudender is met de acties, waarschijnlijk door een gigantische toestroom van nieuwe klanten.

Vergeleken met de grootbanken is 2,25% wel echt fantastisch inderdaad. Echter heb ik via dit topic Volkswagen Bank en Consorsbank ontdekt, die hebben ook 6 maanden durende acties met rentes boven de 3%. Ik ga dus van actie naar actie komend jaar en mocht ik nergens meer terechtkunnen, dan zal ik BigBank gebruiken als backup plan, omdat je daar zonder voorwaarden 2,35% krijgt (zal wel meer worden tegen die tijd).

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-11-2025
Frankenstein schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:13:
[...]

De ervaring leert dat je bij Advanzia je rekening sluit en een maand of wat later weer heropent, dat je dan opnieuw de nieuwe-klanten rente krijgt. Tussendoor kun je terecht bij een 3-maands deposito, Consorsbank 3.20% of VWFS.de 3.10%.
Ik zat net te kijken bij de beschikbare 3 maands deposito's: Orange bank 3.4%
Consors ga ik nog eens bestuderen Volkswagen bank is bij mij ondanks dat mijn aanmelding gelukt was uiteindelijk niet gelukt.
Maar goed, Willbe is niet beschikbaar in de Benelux, zoals in de FAQ staat.
Het is wat het is. Wie weet waar we voor behoed worden?
(Waren we maar Duitsers. Die kunnen uit 20 aanbieders kiezen met (meestal tijdelijk) >3% rente vrij opneembaar, tot max. 3.70%).
Het verschil in aanbod is eigenlijk absurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Knakenpoetser op 07-07-2023 00:21 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen! Het werkt dus toch. Inmiddels is de 3.1% niet echt interessant meer aangezien ik bij Consors als 3.2% en bij JTDirekt 3.3% krijg. Ik heb nog een aanvraag lopen bij 1822direkt voor 3.6%.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2023 12:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pistachenootje
fsfikke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:13:
Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen!
Ze maken het wel bond zeg. Dat is bijna 3 maanden! :*)

Wel goed om te weten want ik had 21 april aangevraagd en nog niets gehoord. Er is nog hoop dus.

• Pistachenootje
fsfikke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:13:
Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen!
Wanneer en hoe ontving jij het eenmalige wachtwoord?

• Pistachenootje
@royalt123 Advanzia accepteert volgens mij Belgen (3.4%) en ik vermoed Volkswagen ook (3.1%). Mogelijk Consors ook.

• GroteVoet459
tweakenpeak schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Kan je na 6 maanden (of 12 maanden) weer gebruikmaken van de 6 maanden hoge rente van Advanzia? Indien ja, moet je daarvoor je account na de 6 maanden meteen sluiten?
Advanzia lijkt idd geen/weinig controle te doen op "nieuwe" klanten of vindt het niet belangrijk genoeg.
Consors wil er graag minimaal 6 maanden tussen hebben zitten, dus steeds tussen die 2 wisselen ... ?

Volkswagen Bank rekent zelfs met 36 maanden ...

• GroteVoet459
jeanj schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:42:
[...]
... rente geldt voor eerste half jaar

Doet me een beetje denken aan ING, die trekt ook (nieuwe) klanten met hogere rentes, en zakken daarna in
Alle 4 de aanbieders (Advanzia, Consors, Volkswagen en OpenBank) met een vrij opneembare rente van 3,00% en hoger doen dat voor maar 6 maanden.
Uitzondering is quiroin, maar die gaan vanaf € 10K kosten rekenen (0,4%) en ze vallen daarmee sowieso uit de 3+ vergelijking.

Ik zie bij de ING (in Nederland) geen nieuwe-klanten-bonus ...? Die adverteren alleen met een rentepercentage dat je alleen over de eerst € 10 / 25K krijgt - daarboven krijg je minder.

• RobertMe
helloitsme schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:36:
[...]

Heb je ervaring met deze banken?
Consorsbank lijkt zich meer te richten op beleggen?
Ik denk dat er weinig zijn met ervaring met Volkswagen :p Of beter gezegd, weinig met ervaring buiten het openen van de rekening. Afgelopen weken kwam hier namelijk sporadisch een bericht voorbij dat/als iemand post had van VW dat de rekening geopend was, en dan met een aangevraag van april of zo. Daar gaat dus letterlijk 3 maanden of zo er overheen om de rekening te openen.

Overigens was @Pistachenootje IIRC wel iemand die de rekening had aangevraagd en nu zoveel maanden later bericht had ontvangen.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling