Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
@itsnotrudy, misschien was het wel helemaal niet zijn mainlane, maar oefent ie net zoals veel andere gewoon in ranked games inplaats van dat ze eerst eens oefenen in normals of bot games -_- Of hij was gewoon erg slecht :p

@gryphon, wel handig dat je met tristana van een 2v2 een 2v1 kan maken als je zijn ult goed gebruikt :p

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:24:
[video]

Clip van ranked game met Damien eerder. Soms denk je dat je de win in de pocket hebt, en dan mag het van de elo-goden toch niet :') superslechte LB, maar een nog slechtere Xin Zhao die van start to einde heeft lopen flamen en klagen dat 2/3 Nasus te sterk was. Weer eens bewijs dat in de huidige patch de zwakste teammate het resultaat bepaald ipv de sterkste :(

Het was iedereen's schuld dat hij Nasus solo towerdived en gewoon niets doet als er een 2v2 gevecht vlak naast hem in de jungle plaatsvind. Zelf had die beste jongen de games voor ons een score van 3/18/1, 2/7/0 en 0/14/25 op zijn main top lane, en heeft ie de game na deze 2/13/2 op mid gescored. Hoe ranken dit soort mensen naar Gold, seriously :') rito pls
Ik zie Damien helemaal niet in de clip, of heeft hij ook nog een smurf account? Anyway, balen van de loss.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Vicarious schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:53:
[...]

Ik zie Damien helemaal niet in de clip, of heeft hij ook nog een smurf account? Anyway, balen van de loss.
De Orianna in de game.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:37
Die nieuwe modus blijft wel lachen, al hangt het van champ tot champ af. Om één of andere reden wil iedereen altijd nidalee spelen, terwijl dat vrij saai is, al was katarina nog erger. Leukste tot nu toe was Nami (2x) eigenlijk.
Malphite en shen waren relatief traag maar nog wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Lointje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:36:
Die nieuwe modus blijft wel lachen, al hangt het van champ tot champ af. Om één of andere reden wil iedereen altijd nidalee spelen, terwijl dat vrij saai is, al was katarina nog erger. Leukste tot nu toe was Nami (2x) eigenlijk.
Malphite en shen waren relatief traag maar nog wel leuk.
Ik heb me erg vermaakt met flipperkast poppy en skarner was ook wel lache. Ook was 10 keer Zac wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vind het over het algemeen een vrij suffe modus, gisteren 10x Maokai en bijna een pentakill gescored maar dat ik het echt leuk vond? Nee, wat je al niet doet voor een icoontje.

Betere optie: Magma-chamber, 1v1 mirror mode (best of 5 ieder krijgt zijn keuze minimaal 1x) en 2v2 mirror mode (kies 2 champs, best of 5 ieder krijgt zijn keuze minimaal 1x). Wishfull thinking.

[ Voor 36% gewijzigd door Damien op 02-06-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ah ok, name change gehad of een alt account?
Anyway, ik heb mijn wedstrijdje in de LCS fantasy league zo te zien gewonnen van Thormodo, yay! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik vond het wel eens amusant om te doen maar is gewoon een casual fun mode

mf was fun
syndra was dodgeball
jayce was fast dodgeball
ziggs was dodgebomb
nidalee was fun voor ons team
ezreal was eigenlijk wel leuk
lux was lux
riven was freaky
lee sin was stressy chaos
...
ik vond het wel leuk om eens te doen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:07:
[...]

Ah ok, name change gehad of een alt account?
Anyway, ik heb mijn wedstrijdje in de LCS fantasy league zo te zien gewonnen van Thormodo, yay! :+
1 van de vele smurf accounts. Ik speel geen ranked in het weekend op mijn main, maar Rudy wou toch wat ranked spelen dus ben ik daar op gegaan.

En Fantasy LCS is voor mij niets meer dan losses incaseren. Nu ging mijn voorkeur al niet uit naar zoveel "Fnatic" in mijn team, maar nu voegt die TSM support ook niets toe.

Overigens, wel grappig dat ineens iedereen begint in te zien dat Aphromoo wel degelijk een erg goede support is. Daar dachten ze op Reddit enkele maanden geleden nog anders over toen ik voorstelde dat Aphromoo met gemak op Allstars thuishoorde.

Fijn dat die jongen eindelijk wat erkenning krijgt voor zijn speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ugh. Speel ik net een spelletje op een smurf die ik naar lvl 12 wil hebben. Roept er iemand /all DANCE IF YOU SMURF SMURFS

Begin ik als enige in mijn team te dansen, zie ik bij hun alleen de toplaner niet dansen.

En dat zou goed eens kunnen kloppen, want toplane bleef het eerste kwartier best gelijk, ik begon echter midlane hard te verliezen toen hun (door onze botlane) 7/0 Hecarim de lane begon te campen.

Ah well, ik vond het vooral wel grappig dat onze 0/5 Ashe begon te flamen op 1/1 Jax. Want die was aan het feeden :')

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
De levelgebieden zitten vol met smurfjes, je kunt het al merken aan het geouwehoer in allchat. Voor zover ik het weet staat dit namelijk standaard uit voor nieuwe spelers. Daarbij zijn ze tevens te herkennen aan het spelen van niet-free champions van die week, neem daar nog eens een skin bij en hoppa je hebt je smurf-squad compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:16
Die tijdelijke gamemode is soms wel leuk, maar er zitten ook echt klote potjes tussen waar niets gebeurd. Na een half uur staan alle torens nog.

Het leukst zijn champs die normaal AD zijn, maar in die mode ook heel goed AP te spelen zijn. Ezreal en Lucian bijv. doen veel dmg als je AP gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:25:
Die tijdelijke gamemode is soms wel leuk, maar er zitten ook echt klote potjes tussen waar niets gebeurd. Na een half uur staan alle torens nog.

Het leukst zijn champs die normaal AD zijn, maar in die mode ook heel goed AP te spelen zijn. Ezreal en Lucian bijv. doen veel dmg als je AP gaat.
Zo had ik gisteren dus ook een pot op 10x Nidalee. Veel spears, weinig tower. Icoontje binnen en vergeten die game modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vanavond om 23:00 (verwacht dat ik dan alle teams genoeg tijd heb gegeven) ga ik door middel van een muntje beslissen wie de games hebben gewonnen voor de 2e ronde. Er zijn inmiddels bijna 3 dagen voorbij en ik heb nog geen uitslagen ontvangen. Dus om het toernooi nog enigszins door te laten gaan met de geplande dagen zullen er uitslagen moeten zijn en anders beslist kop of munt of je team doorgaat of niet.

https://docs.google.com/s...FHN3J4SXVnNGc&usp=sharing

http://challonge.com/tweakersloltourny3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:59:
Vanavond om 23:00 (verwacht dat ik dan alle teams genoeg tijd heb gegeven) ga ik door middel van een muntje beslissen wie de games hebben gewonnen voor de 2e ronde. Er zijn inmiddels bijna 3 dagen voorbij en ik heb nog geen uitslagen ontvangen. Dus om het toernooi nog enigszins door te laten gaan met de geplande dagen zullen er uitslagen moeten zijn en anders beslist kop of munt of je team doorgaat of niet.

Heb jij van BigCheeze doorgekregen dat Wij (SoloFanatiek vs Boze Broeders) vanavond spelen?

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Bij deze dus, dan zie ik de uitslag wel tegemoet komen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:09:
Bij deze dus, dan zie ik de uitslag wel tegemoet komen. Succes
haha, komt goed thanks

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Was druk bezig met school tussen mijn normale potjes lol in dus was het even helemaal vergeten heb garriej net een PM gestuurd met de vraag of hij kan kijken of zijn team om een uur of 8 paraat kan staan om een match te spelen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Hopelijk krijgen jullie het voor elkaar, zou zonde zijn om afhankelijk te zijn van kop/munt.

Denk overigens dat dit de laatste editie van het toernooi zal zijn, aangezien het helaas teveel tijd/moeite kost voor spelers om de games te spelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Damien op 02-06-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:29:
Hopelijk krijgen jullie het voor elkaar, zou zonde zijn om afhankelijk te zijn van kop/munt.

Denk overigens dat dit de laatste editie van het toernooi zal zijn, aangezien het helaas teveel tijd/moeite kost voor spelers om de games te spelen.
Ik zie trouwens dat je geen lid meer bent van het team? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:29:

Hmm, als de game niet gespeeld wordt ligt dat aan mijn team, dus dan krijgt wambam gewoon de win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vind ik ook best, scheelt weer een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

garriej schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:47:
[...]

Hmm, als de game niet gespeeld wordt ligt dat aan mijn team, dus dan krijgt wambam gewoon de win.
Hangt ervanaf hoor er is altijd een kans dat ik een paar mensen moet missen last minute (net als de vorige game een uur van tevoren mijn mid laner "ik kan niet komen sorry")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

wambamNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:49:
[...]

Hangt ervanaf hoor er is altijd een kans dat ik een paar mensen moet missen last minute (net als de vorige game een uur van tevoren mijn mid laner "ik kan niet komen sorry")
Ik had vorige game "ik ben er om half 11!!" komt om 10 voor 11, "ja, ben ik nog op tijd?". Nee je bent godver 20 minuten te laat ik heb opgegeven. >:) Voelen moeten ze het! VOELEN zeg ik je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigjostie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 08:52

Wij spelen vanavond om 21:00 onze match > Team solo schaap tegen Desolation of Dragons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

garriej schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Ik had vorige game "ik ben er om half 11!!" komt om 10 voor 11, "ja, ben ik nog op tijd?". Nee je bent godver 20 minuten te laat ik heb opgegeven. >:) Voelen moeten ze het! VOELEN zeg ik je!
haha zo gemeen ;)
Maar zal wel kut geweest zijn denk ik of viel dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

wambamNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:53:
[...]

haha zo gemeen ;)
Maar zal wel kut geweest zijn denk ik of viel dat wel mee?
Viel wel mee, miste ook 2 subs die al van te voren andere dingen aan het doen waren, 1 zit sowieso in Chili dus dat is laatste nood om hem uit de kast te halen met 250 ping. Maar hij kon toevallig ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Laatst online: 23-09 14:13

Pablo

Rito pls

Ik heb alle members van CarryingMC toegevoegd, maar niemand heeft mij nog geaccepteerd.
Dus afspreken wordt op deze manier erg lastig :/

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

garriej schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:54:
[...]

Viel wel mee, miste ook 2 subs die al van te voren andere dingen aan het doen waren, 1 zit sowieso in Chili dus dat is laatste nood om hem uit de kast te halen met 250 ping. Maar hij kon toevallig ook niet.
dan valt het nog wel mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol hilarische game net. Was last pick en mocht junglen. Ik dacht dat xin wel goed zou zijn met ons team en dan wilde ik lizard gaan zodat ik niet zo lang hoef te farmen om sterker te worden. Vervolgens pushte elke lane keihard dus was niks te ganken. Ik toch maar wriggles gegaan. Stond iets van 1-1 toen ik hem complete op 16 minuten. Uiteindelijk 18-4-2 geindigd in 30 minuten. Kon op een gegeven moment gewoon hun top Irelia en mid fizz Solo'en en dat is dan diamond 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Op naar de volgende ronde!

Jullie kunnen beginnen met de volgende ronde, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:28:
Op naar de volgende ronde!

Jullie kunnen beginnen met de volgende ronde, succes!
Mooi zal ik proberen meteen met de enemy contact op te nemen zodat ik het niet zal vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren een paar goede games gezien van het toernooi. Waarbij enkele teams het redelijk moeilijk hadden maar toch wonderbaarlijk wisten te winnen. Heb iig genoten van de Nidalee plays van 1 team (erg mooie spears), en bij een andere match genoten van een bepaalde Elise-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Helaas niet voor het toernooi gespeeld, maar een ranked 5v5 gedaan. Ging een tikje fout in champ select (dacht dat ik moest junglen, maar moest top) en voor het eerst lane wukong gespeeld. Gelukking ging dat prima en heb ik de Vi helemaal afgemaakt. Rest van de lanes ging ook wel aardig, maar daarna speelden we het niet goed uit waardoor de tegenstander te tanky werd en alsnog won. Denk dat het handig is om 1 iemand aan te wijzen die calls maakt zoals wanneer welke lane(s) gepusht wordt, wanneer Baron gedaan wordt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Communicatie issues is iets waar veel teams mee te maken hebben. Daarbij komt ook nog eens een chemie die aanwezig dient te zijn tussen de verschillende mensen, als die niet aanwezig is speel je nog steeds een veredelde solo queue game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:52:
Communicatie issues is iets waar veel teams mee te maken hebben. Daarbij komt ook nog eens een chemie die aanwezig dient te zijn tussen de verschillende mensen, als die niet aanwezig is speel je nog steeds een veredelde solo queue game.
Helemaal mee eens. Dat de reden waarom je niet meer in de Boze Broeders zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Simpelweg niet de beoogde toplaner die ze zoeken, en ik mis de chemie met onze junglers. Vanuit mijn oogpunt als jungler kijk ik naar de powerspikes van de desbetreffende champs in een lane, als hier een andere visie over is dan gaat dat nooit werken.Ik ben geen laner die gaat roepen om ganks, ik verwacht dat dit inzicht moet komen van mijn jungler. Die weet het beste immers wanneer zijn buffs up zijn en welke lane de meeste kans van slagen heeft met kans op een objective/kill dat icm met champion knowledge over wanneer deze op zijn sterkste is en wanneer deze afzwakt.

Je zult mij dan ook geen Nidalee lane pre-6 zien ganken. Hoogstens in de gaten houden voor counter-ganks maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:09:
[...]

Helemaal mee eens. Dat de reden waarom je niet meer in de Boze Broeders zit?
Momenteel hebben we geen ranked team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Gister een aardige pot gespeeld tegen de broeders. Hadden vanuit de lanephase een kleine lead maar hadden als "nieuw" team problemen met de rotaties en het securen van objectives. We hadden aardige dragon/baron control, inhibs kregen we echter niet down.

Teamfight (is ook nog winst te behalen voor ons) van de broeders was vele malen beter en 1 verloren fight kostte ons dan ook de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Jullie hadden een 10k gold lead op een gegeven moment, en veel betere objective control (baron/dragon) dus erg mooie pot gespeeld. Alleen op een gegeven moment was het warden over en leek het alsof jullie geen plan hadden hoe jullie de game gingen uitspelen. Voor de rest moet ik zeggen, vrij indrukwekkend voor een vrij nieuw team. Verwacht jullie nog wel als kanshebber voor de uiteindelijke overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Damienx2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:39:
Jullie hadden een 10k gold lead op een gegeven moment, en veel betere objective control (baron/dragon) dus erg mooie pot gespeeld. Alleen op een gegeven moment was het warden over en leek het alsof jullie geen plan hadden hoe jullie de game gingen uitspelen. Voor de rest moet ik zeggen, vrij indrukwekkend voor een vrij nieuw team. Verwacht jullie nog wel als kanshebber voor de uiteindelijke overwinning.
Dan was de lead toch groter dan ik dacht, klopt ook eigenlijk wel aangezien alle dragon/barons onze kant op gingen.

Het plan "hoe te closen" was er inderdaad niet. We probeerden te splitten met Renek (TP), maar konden ook niet genoeg druk uitoefenen met 4 man. We hadden opgegeven moment wellicht bot (turret/inhib) kunnen pakken als we niet met 4 man richting top (renek & riven) waren gerend om een zinloze fight te vechten.

Wellicht dat we dan genoeg minions en dus druk hadden gehad om via Baron top neer te halen, maja if.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gewoon terug knokken vanuit de loserbracket en dan met een beter strijdplan de finale in. Ik heb er alle vertrouwen in, gezien jullie huidige mapcontrol. Het was vrij indrukwekkend om te zien. Je verwacht het namelijk over het algemeen niet bij amateur teams.

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 03-06-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Bigjostie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Wij spelen vanavond om 21:00 onze match > Team solo schaap tegen Desolation of Dragons
Wat een match ook hoor -.-
Onze invaller zegt dat top als 2e/3e gepicked moest worden terwijl je weet dat ik 100% gecountered gaat worden... Pak je kut Krokodil Renekton en word je hard gecountered met Vayne.

Want "het is beter dat top verliest en dan de rest wint", ja zeker wanneer een Vayne dikke freefarm krijgt waar Vayne Renektons kit gewoon volledig countered. Renekton E -> Vayne respond met Q -> Renekton 2e E (Met W aanzetten onderweg) -> Vayne respond met E -> Renekton heeft geen escape meer -> Vayne kan laatste AA afkrijgen voor Silver Bolts proc en blijft gewoon rustig door AAen tot je ver weg genoeg bent van de creep wave.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat ik die game meer had moeten doen, zelfs met geslaagte ganks door Elise kan Renekton niks doen tegen Vayne :(

Hier heb je de VoD van mijn kant, advies hoor ik graag: http://www.twitch.tv/jeffroiscool/b/534771325

Was in ieder geval geen fijne/leuke game voor mij omdat ik letterlijk niks kon doen deze game (daarom haat ik het op Top Lane eerst te picken omdat je in principe voor een losing matchup gaat :/).

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Hoezo free farm, jij kunt het toch ook zo maken dat je onder je toren gaat lopen farmen? Over het algemeen ga je met een dubbel ADC lane de game niet winnen. Plus als jij onder je toren gaat farmen kan Elise extra tijd doorbrengen om fatsoenlijke top ganks te doen. Het is echter wel noodzakelijk dat de desbetreffende Elise zijn cocoon minstens 1x raakt in 10 pogingen. Dat heb ik gisteren niet zien gebeuren.

Tevens liet jullie botlane Morgana elke keer vrolijk naar mid lopen voor wat extra ganks, en als ik dan nog een tip mag geven. Luister eens naar jullie midlaner, ze gaf over het algemeen vrij veel bruikbare info, waar jullie lukraak overheen zaten te lullen met scores en weet ik veel wat.

Je gaat toplane als Renekton niet winnen van een ADC, dus daar zijn verder geen andere tips voor dan zorgen dat je je lane freezed bij je toren in de buurt en laat je jungler beseffen dat je een Vayne top hebt die prima te farmen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Damienx2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:24:
Hoezo free farm, jij kunt het toch ook zo maken dat je onder je toren gaat lopen farmen? Over het algemeen ga je met een dubbel ADC lane de game niet winnen. Plus als jij onder je toren gaat farmen kan Elise extra tijd doorbrengen om fatsoenlijke top ganks te doen. Het is echter wel noodzakelijk dat de desbetreffende Elise zijn cocoon minstens 1x raakt in 10 pogingen. Dat heb ik gisteren niet zien gebeuren.

Tevens liet jullie botlane Morgana elke keer vrolijk naar mid lopen voor wat extra ganks, en als ik dan nog een tip mag geven. Luister eens naar jullie midlaner, ze gaf over het algemeen vrij veel bruikbare info, waar jullie lukraak overheen zaten te lullen met scores en weet ik veel wat.

Je gaat toplane als Renekton niet winnen van een ADC, dus daar zijn verder geen andere tips voor dan zorgen dat je je lane freezed bij je toren in de buurt en laat je jungler beseffen dat je een Vayne top hebt die prima te farmen valt.
Mja ik heb een poging gedaan om te freezen maar Vayne weet het toch altijd m'n tower in te krijgen, ik heb gewoon geprobeerd zoveel mogelijk farm te pakken zonder dood te gaan maar ik ben wel veel farm denied zelfs onder de toren farmen.

Communicatie is al langer bij ons een probleem en zeker als het moraal omlaag gaat als er iemand fed raakt, een Vayne laten free farmen is sowieso nooit goed en dat weet ik ook. Dat heb ik ook aan het begin aangegeven dat ik niks kan doen tegen Vayne. Die 2/3 ganks waren okay maar als je de pressure op Vayne niet kan houden dan zal zij zo hard scalen dat ze de hele game carried :(

Weet niet waar ik persoonlijk had moeten doen, tower sneller opgeven en gewoon snel roamen?
Ik wil persoonlijk ook verbeteren (toplane was m'n slechste lane) maar tegen een Vayne is het wel erg ontmoedigent :(

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mvdbeld schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:33:
Gister een aardige pot gespeeld tegen de broeders. Hadden vanuit de lanephase een kleine lead maar hadden als "nieuw" team problemen met de rotaties en het securen van objectives. We hadden aardige dragon/baron control, inhibs kregen we echter niet down.

Teamfight (is ook nog winst te behalen voor ons) van de broeders was vele malen beter en 1 verloren fight kostte ons dan ook de game.
Jullie gaven na mid-game Nidalee geen kans meer om te poken, die toch een goede pot mid speelde, samen met een erg attente Vi. Jullie hadden een poke comp, maar deden hier niet genoeg mee. Als poke comp had je minstens 2 man moeten forceren te recallen of 50% HP brengen om te compenseren voor een anderszijds zwakke teamfight presence van Nidalee en Sivir (vergeleken met andere ADCs)

Uiteindelijk wonnen wij door een AoE comp en om toe te slaan op een moment dat wij allen vol HP waren. Verder was de overige 95% van de game in jullie handen door sterke poke en disengage. Orianna was redelijk buiten mijn comfortzone en slechts situational gepicked om te wombo-en met J4, wat de hele game eigenlijk maar niet bleek te lukken.
Jeffroiscool schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:34:
Weet niet waar ik persoonlijk had moeten doen, tower sneller opgeven en gewoon snel roamen?
Je de tower in laten pushen en op ganks wachten. Ook hadden Tabis ipv upgrade Alac Mercs niet misstaan. Veigar zal jou toch niet focussen en merendeel van het enemy team was physical. Elise had enkel aandacht mid/top hoeven geven. Bot ging op zich nog wel redelijk. Verder zou ik de Cutlass achterwege laten en vooral early voor Hydra sustain gaan, daarna Randuins.

Verder gaf jullie mid goed advies, maar er werd weinig geluisterd en door anderen te veel off-topic gegaan wat de huidige game betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Tijdje geleden heb ik Xin gekocht en ik speel er tegen woordig best wel vaak mee. Vooral early game is het een geweldige champion. Ik ben er al achtergekomen dat zijn early game het belangrijkste is maar ik ben nog niet helemaal uit over zijn build.

Op dit moment denk ik dat Elder Lizard > Triforce > tanky items het beste is. Feral Flare vind ik maar matig omdat ik veel moet farmen en minder kan ganken en counter junglen. Verder is de clear speed van Xin nou ook niet super snel.

Alleen als ik achter sta doe ik een brutalizer i.p.v. Triforce, anders heb ik niet het idee dat ik genoeg damage doe.

Meestal max ik eerst W, maar soms ook Q als ik de damage nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:46:
[...]
[...]

Je de tower in laten pushen en op ganks wachten. Ook hadden Tabis ipv upgrade Alac Mercs niet misstaan. Veigar zal jou toch niet focussen en merendeel van het enemy team was physical. Elise had enkel aandacht mid/top hoeven geven. Bot ging op zich nog wel redelijk. Verder zou ik de Cutlass achterwege laten en vooral early voor Hydra sustain gaan, daarna Randuins.

Verder gaf jullie mid goed advies, maar er werd weinig geluisterd en door anderen te veel off-topic gegaan wat de huidige game betreft.
Mja mijn gedachte was dat ze nog best veel CC hadden en heb mezelf toch ook laten pushen?
Dus Mercs voor de CC.

Ik had idd voor Hydra kunnen gaan maar Vayne was constant in lane dus ik kreeg early niet de kans om te autoattack. Had misschien wel meer CS kunnen halen door Tiamat/Hydra active onder de tower though. Dat ben ik met je eens.

Ik wou snel Rand hebben zodat Vayne's attack speed geslowed word wanneer ze me aanviel en mezelf sustainen met pots.

The Cutlas was bedoeld voor BotRK zodat ik meer sticking potentional kon krijgen op Vayne/Ezreal.
Denk ook niet dat ik Hydra genoeg zou kunnen gebruiken in de game door te blijven splitpushen.

Wel jammer dat er picks zoals Veigar en duo ADC word gepakt omdat ze weten dat ze mechanically beter zijn en hoger elo zijn. Voelt toch een beetje als we winnen met elke comp tegen deze nubs :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Nog een tip, als je team captain bent voor het bannen/picken. Ban Elise! Dan kan Blamauci gewoon Jarvan/Udyr gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Als ik kan winnen met Nasus tegen een Vayne; kan jij dit zeker met een Renek. Jij hebt het early game voordeel en je blijft in het gras en komt enkel uit om te farmen & terug of je laat de wave naar je toren komen en je blijft daar. Ik ben ook meer late-game georienteerd en vind over het algemeen een pre-6 renek een lastige klant; dan word ik over het algemeen tankier dan hem, wat ik bij Vayne nu niet onmiddellijk zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

KS1987 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:34:
Als ik kan winnen met Nasus tegen een Vayne; kan jij dit zeker met een Renek. Jij hebt het early game voordeel en je blijft in het gras en komt enkel uit om te farmen & terug of je laat de wave naar je toren komen en je blijft daar. Ik ben ook meer late-game georienteerd en vind over het algemeen een pre-6 renek een lastige klant; dan word ik over het algemeen tankier dan hem, wat ik bij Vayne nu niet onmiddellijk zie gebeuren.
Vergeet dan niet dat Nasus natural Lifesteal hebt die scaled met zijn Q en dat zijn W Vayne basically zo hard slowed dat ze maar 1 AA af kan krijgen :)

Renekton is ook 1 van de sterkste top laners maar Vayne is 1 van de weinigen die zijn kit gewoon goed countered :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Renekton is een erg sterke toplaner inderdaad. Nu weet ik hem met Mundo altijd wel genoeg met cleavers te raken om hem de lane uit te poken (ten koste van levels in mijn E, dat dan weer wel), maar dat is al geen makkelijke matchup. Met Udyr kan ik een slechte Renek vanaf lvl 2 al de baas, maar als de Renek een beetje weet waar hij mee bezig is raak ik op zijn vroegst op lvl 7 of 8 aan de winnende hand. Maar dan doet ie ook gewoon geen pijn meer :+
Vayne vind ik wel ook als Udyr erg vervelend om tegen te spelen. Mundo gaat wel, maar ook daar is het toch wel nodig om mijn cleavers relatief vroeg te levelen. Gelukkig kom ik op mijn niveau weinig toplane Vayne tegen, en als ik ze al tegenkom zijn hun mechanics vaak niet goed genoeg om echt effectief te zijn.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Had een laneswap gedaan als ze vayne top zetten en veigar support bot?

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Mvdbeld schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:33:
Met het team wat jullie hadden moet je ook niet willen team fighten tegen die van hun :). Je hebt poke (Morgana/Nidalee), gecombineerd met hard engage (Vi). In jullie geval is de Sivir ultimate vooral sterk voor de disengage.

Met een fed Nidalee zou je op zich wel lang moeten kunnen poken, zolang je de thresh hooks maar ontwijkt.
Daarnaast zou je misschien wel een 1/3/1 splitpush hebben kunnen doen, met Renekton/Sivir als splitpushers.
Maar ik heb de game helaas niet gezien, dus lastig oordelen :P. De volgende zal ik in elk geval spectaten, mocht ik zelf niet moeten spelen. Heeft er iemand toevallig een VoD?
Tevens moet ik maar eens ranked gaan spelen, want ik begin me wel heel noob te voelen tussen alle Platinum+.
Rordarok schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:14:
Had een laneswap gedaan als ze vayne top zetten en veigar support bot?
Veigar was mid: http://www.lolking.net/su...123354#matches/1506892243 (en toen lag Lolking plat)

[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 03-06-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:54:
Tijdje geleden heb ik Xin gekocht en ik speel er tegen woordig best wel vaak mee. Vooral early game is het een geweldige champion. Ik ben er al achtergekomen dat zijn early game het belangrijkste is maar ik ben nog niet helemaal uit over zijn build.

Op dit moment denk ik dat Elder Lizard > Triforce > tanky items het beste is. Feral Flare vind ik maar matig omdat ik veel moet farmen en minder kan ganken en counter junglen. Verder is de clear speed van Xin nou ook niet super snel.

Alleen als ik achter sta doe ik een brutalizer i.p.v. Triforce, anders heb ik niet het idee dat ik genoeg damage doe.

Meestal max ik eerst W, maar soms ook Q als ik de damage nodig heb.
Je maxed je skills verkeerd. Je wilt op xin altijd eerst je E maxen. Dat heeft dezelfde damage per level als je Q alleen moet je om dat te halen met Q wel je 3 attacks ermee afmaken wat niet altijd lukt. Bij beide spells gaat de cooldown 1 seconde omlaag per level. Alleen bij E komt er ook nog 5% extra slow bij. E is dus eigenlijk altijd de sterkste max. Daarna kan je kijken of je liever je W maxed of Q ik doe meestal Q.

Qua build ben ik het er wel mee eens dat lizard het sterkste item op hem is want dan heb je early tijdens zjin sterkste fase de meeste impact. Hoewel flink farmen met een wriggle ook wel succes kan hebben.
Zou ook altijd een brutaliser op hem bouwen, armor pen, attack speed en cdr is heel sterk op hem.
Armor pen want je hebt 2 skills die met ad scalen en je passive zorgt dat je al een % hebt dat maakt het sterker dan normaal. CDR omdat je als je daar veel van hebt je bijna onmogelijk van je doel af te krijgen bent dan kan je namelijk elke 4 a 5 seconde een charge doen. En een attack speed omdat je van je W healed en hoe sneller je je Q's kan doen hoe beter.

Triforce op Xin vind ik zelf nogal overpriced, heb met een ghostblade het idee dat mijn damage en utility bijna hetzelfde blijft als je die active gebruikt maar hij is wel 1.5k goedkoper.
Mijn endgame build zou meestal zoiets zijn: Lizard, Ghostblade of Cleaver, hangt ervanaf of ze squishy zijn of niet, Randuin zou ik eigenlijk altijd bouwen, Frozen heart of Spirit visage hangt af van hun comp, GA
Situationeel vind ik, Triforce, Maw of Malmortius, Locket, Sunfire, Blade of the Ruined King, Last Whisper
Zou meestal niet meer dan 2 offensieve items bouwen maar soms als je hard snowballt kan het wel de moeite zijn dan kun je mensen opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeffroiscool schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Mja mijn gedachte was dat ze nog best veel CC hadden en heb mezelf toch ook laten pushen?
Dus Mercs voor de CC.
Vayne en Wukong CC gaan door Tenacity heen. Je had dus alleen Veigar eigenlijk en eventueel Morgana. Vooral met die laatste had je weinig te maken. Blijft dat het zonde is om de Alacrity upgrade te doen. Gold was al moeilijk te krijgen, dan lijkt me die 400-500 in een paar MS de moeite niet waard. Dan zou ik eerder voor Distortion of Homeguard gaan.
Ik had idd voor Hydra kunnen gaan maar Vayne was constant in lane dus ik kreeg early niet de kans om te autoattack. Had misschien wel meer CS kunnen halen door Tiamat/Hydra active onder de tower though. Dat ben ik met je eens.
Voor de CS sowieso en de AoE damage / extra attack van de Active is natuurlijk altijd handig in trades
Ik wou snel Rand hebben zodat Vayne's attack speed geslowed word wanneer ze me aanviel en mezelf sustainen met pots.
Nadat je je eerste 3-4k Gold item binnenhebt zijn pots het niet echt meer waard. Vayne ramt op dat moment al 1 pot aan HP eraf per twee auto-attacks. Daarbij geeft Hydra regen/sec en Lifesteal.
The Cutlas was bedoeld voor BotRK zodat ik meer sticking potentional kon krijgen op Vayne/Ezreal.
Denk ook niet dat ik Hydra genoeg zou kunnen gebruiken in de game door te blijven splitpushen.
Ik denk dat Botrk te veel cash is om even uit te geven aan sticking power die toch niet erg veel gaat helpen. Vooral als je achter staat.
Wel jammer dat er picks zoals Veigar en duo ADC word gepakt omdat ze weten dat ze mechanically beter zijn en hoger elo zijn. Voelt toch een beetje als we winnen met elke comp tegen deze nubs :-(
Tegen Renek is een ADC of een Kayle sowieso een van de meeste viable picks. Andere melee users kunnen weinig beginnen tegen de croc. Hij is midgame het sterkst en door een ADC top te plaatsen, kun je ervoor zorgen dat een Renekton die geen ganks krijgt pas zijn midgame items in de lategame te pakken krijgt, wanneer het te laat is.
KS1987 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:34:
Sorry, maar het niveau waarop jij speelt met AP hybrid Morello Nasus is niet echt te gebruiken als vergelijkingspunt in deze Gold/Plat/Diamond games. Nasus gaat er sowieso uit gekite worden door Vayne. Geen gapcloser en de slow houdt geen knock + stealth + dash van Vayne tegen. ADCs top ranselen Nasus over het algemeen hard af.

Early game heb je juist geen voordeel als Renekton of Nasus tegen een ADC. Je komt niet bij ze in de buurt en je valt gratis te harrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:24:
Heeft er iemand toevallig een VoD?
http://www.leaguereplays.com/replays/2323263/download/

LoLreplay benodigd om af te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:51:
Sorry, maar het niveau waarop jij speelt met AP hybrid Morello Nasus is niet echt te gebruiken als vergelijkingspunt in deze Gold/Plat/Diamond games. Nasus gaat er sowieso uit gekite worden door Vayne. Geen gapcloser en de slow houdt geen knock + stealth + dash van Vayne tegen. ADCs top ranselen Nasus over het algemeen hard af.
Ik speel games binnen mijn ervaring (< lvl 30) tegen mensen met mijn ervaring; soms zitten daar zelfs gold/plat spelers in. Jullie hebben het over games binnen jullie ervaring; waar jullie meer inzicht aan beide kanten van de laan zouden moeten hebben; dus de vergelijking gaat ongeveer op. Een Morello op Nasus was trouwens voor de bleed en dit is een keer gebruikt geweest (en ook geresulteerd in een win). Natuurlijk hebben jullie een voordeel tegen < lvl 30 speler; maar hier gaat het helemaal niet over :*).

[ Voor 19% gewijzigd door KS1987 op 03-06-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Wat een match ook hoor -.-
Onze invaller zegt dat top als 2e/3e gepicked moest worden terwijl je weet dat ik 100% gecountered gaat worden... Pak je kut Krokodil Renekton en word je hard gecountered met Vayne.

Want "het is beter dat top verliest en dan de rest wint", ja zeker wanneer een Vayne dikke freefarm krijgt waar Vayne Renektons kit gewoon volledig countered. Renekton E -> Vayne respond met Q -> Renekton 2e E (Met W aanzetten onderweg) -> Vayne respond met E -> Renekton heeft geen escape meer -> Vayne kan laatste AA afkrijgen voor Silver Bolts proc en blijft gewoon rustig door AAen tot je ver weg genoeg bent van de creep wave.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat ik die game meer had moeten doen, zelfs met geslaagte ganks door Elise kan Renekton niks doen tegen Vayne :(

Hier heb je de VoD van mijn kant, advies hoor ik graag: http://www.twitch.tv/jeffroiscool/b/534771325

Was in ieder geval geen fijne/leuke game voor mij omdat ik letterlijk niks kon doen deze game (daarom haat ik het op Top Lane eerst te picken omdat je in principe voor een losing matchup gaat :/).
Skills baiten? Mijn e heeft een iets langere cd dan die van jou, als je het goed speelt kan je dus alsnog voor een paar seconde fighten. En anders lane swappen oid, gragas top en renek support. En anders via tp andere lanes helpen.

Iig, heb je je lane vrij hard verloren omdat je je steeds liet poken, zelfs onder jouw turret liet je me alles doen wat ik wou.

Ik speelde iig niet heel serieus, normaal ben ik de mid laner, en wou eigenlijk vayne mid gaan tot ik zag dat ik n toplane zou hebben tegen jouw renekton :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigjostie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 08:52
De automatische timers xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KS1987 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Ik speel games binnen mijn ervaring (< lvl 30) tegen mensen met mijn ervaring; soms zitten daar zelfs gold/plat spelers in.
Hoe zitten er Platinum/Gold players onder de lv30? Ranked begint pas vanaf lv30. En mochten ze in je normals af en toe zitten; normals zegt het niet zo veel, daar oefenen veel mensen maar wat met willekeurige champs die ze niet spelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:17:
zelfs onder jouw turret liet je me alles doen wat ik wou.
Stiekem vond ie 't wel lekker (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:30:
[...]
Stiekem vond ie 't wel lekker (;
Ach, niks mis met wat spanking op zijn tijd ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Skills baiten? Mijn e heeft een iets langere cd dan die van jou, als je het goed speelt kan je dus alsnog voor een paar seconde fighten. En anders lane swappen oid, gragas top en renek support. En anders via tp andere lanes helpen.

Iig, heb je je lane vrij hard verloren omdat je je steeds liet poken, zelfs onder jouw turret liet je me alles doen wat ik wou.

Ik speelde iig niet heel serieus, normaal ben ik de mid laner, en wou eigenlijk vayne mid gaan tot ik zag dat ik n toplane zou hebben tegen jouw renekton :P.
Mja, ik snap dat je niet serieus speelde omdat het voor jou gewoon een roflstomp is. Dan neem je gold n00bs zoals mij niet serieus. Natuurlijk laat ik me poken omdat ik CS wil pakken (en zeker cannon minions) met mijn Q waar mogelijk.
Was het dan beter geweest om die ook te laten gaan om een nog grotere achterstand in CS te creeren.

Maar probleem is ook dat je nog Tumble hebt. Als ik een E doe kan je Q doen om te dodgen en als ik 2e E doe kan je in ergste geval nog E doen.

Natuurlijk heeft je E een langere CD als Renekton's E maar over het algemeen lijkt bijna iedereen het er mee eens te zijn dan Vayne Renekton 100% in kit countered (zeker met BotRK).

Lane swappen of meer jungle pressure had ook gekunt idd. Alleen heb ik daar niet alle zeggenschap in, ik zei van het begin af aan al dat Vayne een probleem ging worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal als toplane main nog even mijn mening dumpen.
Ranged mannetjes zijn totaal waardeloos tegen renekton.
Ja met vayne en quinn kan je hem misschien outlanen. Maar dat is zonder de jungles in een 2v2 is renekton zeker sterker en teamfights zijn al helemaal om te huilen met double adc tegen renekton. En als renekton shut-down is doet hij nog steeds zijn taak. Een adc top voegt vrijwel niks toe op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Mja, ik snap dat je niet serieus speelde omdat het voor jou gewoon een roflstomp is. Dan neem je gold n00bs zoals mij niet serieus. Natuurlijk laat ik me poken omdat ik CS wil pakken (en zeker cannon minions) met mijn Q waar mogelijk.
Was het dan beter geweest om die ook te laten gaan om een nog grotere achterstand in CS te creeren.

Maar probleem is ook dat je nog Tumble hebt. Als ik een E doe kan je Q doen om te dodgen en als ik 2e E doe kan je in ergste geval nog E doen.

Natuurlijk heeft je E een langere CD als Renekton's E maar over het algemeen lijkt bijna iedereen het er mee eens te zijn dan Vayne Renekton 100% in kit countered (zeker met BotRK).

Lane swappen of meer jungle pressure had ook gekunt idd. Alleen heb ik daar niet alle zeggenschap in, ik zei van het begin af aan al dat Vayne een probleem ging worden...
Mhm, low elo noobje? Ik ben ook gewoon gold in solo queue hoor :P. Ik wou gewoon Vayne spelen, tja, dan heeft mijn team pech :P.

Iig is deze matchup voor een renekton vrij moeilijk te winnen, maar niet geheel onmogelijk. Je hebt ook nog een jungle en een ori, alleen die moeten dan wel daadwerkelijk iets doen als ze ganken, alleen de eerste gank van Elise was goed, en dan alsnog was de enigste reden dat ik dood ging haar red buff.

Je outer turret opgeven pre 5 mins is ook een optie, dan zou ik namelijk die lane of moeten freezen of diep gaan pushen, waardoor elke gank mijn dood betekende. Maar als je je VOD bekijkt dan zie je waarschijnlijk ook wel dat ik geen zin had om je turret super early te pushen ;).

Cs pakken is prima, alleen het gebeurde ook regelmatig dat je jezelf 3x liet hitten voor maar 1 cs, als dan je enigste sustain je Q is... tja, dan word het lastig.

Iig heb je het niet heel slecht gedaan, al zijn er natuurlijk nog wel aardig wat verbeter puntjes, zoals je mercs :P. En heeft je team ook niet echt de mogelijkheid gehad om je de lane te laten winnen/even te houden.

Vraag me eigenlijk ook wel een beetje af hoe die lane was gegaan als je tegen een echte top laner speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:05:
[...]

Mhm, low elo noobje? Ik ben ook gewoon gold in solo queue hoor :P. Ik wou gewoon Vayne spelen, tja, dan heeft mijn team pech :P.

Iig is deze matchup voor een renekton vrij moeilijk te winnen, maar niet geheel onmogelijk. Je hebt ook nog een jungle en een ori, alleen die moeten dan wel daadwerkelijk iets doen als ze ganken, alleen de eerste gank van Elise was goed, en dan alsnog was de enigste reden dat ik dood ging haar red buff.

Je outer turret opgeven pre 5 mins is ook een optie, dan zou ik namelijk die lane of moeten freezen of diep gaan pushen, waardoor elke gank mijn dood betekende. Maar als je je VOD bekijkt dan zie je waarschijnlijk ook wel dat ik geen zin had om je turret super early te pushen ;).

Cs pakken is prima, alleen het gebeurde ook regelmatig dat je jezelf 3x liet hitten voor maar 1 cs, als dan je enigste sustain je Q is... tja, dan word het lastig.

Iig heb je het niet heel slecht gedaan, al zijn er natuurlijk nog wel aardig wat verbeter puntjes, zoals je mercs :P. En heeft je team ook niet echt de mogelijkheid gehad om je de lane te laten winnen/even te houden.

Vraag me eigenlijk ook wel een beetje af hoe die lane was gegaan als je tegen een echte top laner speelde.
Tja onze invaller zei dat ik als 2/3e pick direct een top moest picken dus een counterpick ging sowieso gebeuren. Als het geen Vayne was zou het wel Trundle of Pantheon zijn maar het is wel frustrerend dat ik geen impact in de game kon maken. Onze invaller zei ook omdat Top een eiland is maakt het niet uit of je wint of verliest omdat je maar een meatshield bent, mja gewoon standaard verliezen omdat je top lane eigenlijk removed uit je game plan is niet leuk :(

Mercs was voor CC maar Wukong Ult en Vayne E idd useless. Ik wou mezelf gewoon nuttig maken voor mid-lategame. Dat gaan niet als je gedubbel/triplefarmed word.

Mja 1 CS voor 1 silver bolts proc kan het soms nog waard zijn, mid-game lukte het beter omdat ik een betere feeling kreeg voor je movement speed van je passive en vanaf hoever weg ik veilig CS kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:26:
[...]

Tja onze invaller zei dat ik als 2/3e pick direct een top moest picken dus een counterpick ging sowieso gebeuren. Als het geen Vayne was zou het wel Trundle of Pantheon zijn maar het is wel frustrerend dat ik geen impact in de game kon maken. Onze invaller zei ook omdat Top een eiland is maakt het niet uit of je wint of verliest omdat je maar een meatshield bent, mja gewoon standaard verliezen omdat je top lane eigenlijk removed uit je game plan is niet leuk :(

Mercs was voor CC maar Wukong Ult en Vayne E idd useless. Ik wou mezelf gewoon nuttig maken voor mid-lategame. Dat gaan niet als je gedubbel/triplefarmed word.

Mja 1 CS voor 1 silver bolts proc kan het soms nog waard zijn, mid-game lukte het beter omdat ik een betere feeling kreeg voor je movement speed van je passive en vanaf hoever weg ik veilig CS kon pakken.
Top verliezen op de manier dat jij het verloor is niet heel erg, het is alleen dat je andere laners ook geen impact konden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:54:
Zal als toplane main nog even mijn mening dumpen.
Ranged mannetjes zijn totaal waardeloos tegen renekton.
Ja met vayne en quinn kan je hem misschien outlanen. Maar dat is zonder de jungles in een 2v2 is renekton zeker sterker en teamfights zijn al helemaal om te huilen met double adc tegen renekton. En als renekton shut-down is doet hij nog steeds zijn taak. Een adc top voegt vrijwel niks toe op dat moment.
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan welke ranged en hoe je team uberhaupt is ingericht. Ik werd laatst in een solo ranked game top geforceerd op Kayle nadat ik al mid heb geroepen. Nu hadden we dus een mage mid, een ranged dps/mage top, classic bot en assassin jungler.

Renekton kon niets tegen me beginnen, zelfs in een 2v2 Kha+Kayle vs Lee+Renek legden ze het af, puur vanwege het feit dat ik al met een compleet item rondliep (ook niet zo gek met eindscore 350 farm tegen 180) toen Renekton nog met Long Swords en Beads aan het goochelen was. Net als in Jeffro's game, is die Renek nooit voorbij 2 complete items gekomen en is dus de hele game niet erg nuttig geweest. Dus ok, ja, in een gelijkwaardige game wint een klassieke comp misschien vaker, maar niet als de tank helemaal kapotgemaakt is de eerste 25 minuten en het feitelijk een 4.5 vs 5 is. Met enkel zijn Visage kon hij totaal geen damage vangen van onze ADC en jungler en zelfs ik negeerde het meeste omdat ik als antwoord op de Visage een AD item heb gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tuurlijk ik heb ook een Tryndamere een Teemo zien slopen. En als je dan ver genoeg voorloopt zal je dat ook kunnen blijven doen.
Maar Kayle tegen Renekton in toplane is simpel voor Renekton. Hun range is hetzelfde 125. Kayle krijgt 400 van E. Renekton heeft daar 450 range op x2 als hij je dan stunned tijdens je speedboost outtrade hij je hard. Om het nog erger te maken heeft Kayle mana en Renekton niet dus na een paar keer moet Kayle weg uit lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:43:
Ja tuurlijk ik heb ook een Tryndamere een Teemo zien slopen. En als je dan ver genoeg voorloopt zal je dat ook kunnen blijven doen.
Maar Kayle tegen Renekton in toplane is simpel voor Renekton. Hun range is hetzelfde 125. Kayle krijgt 400 van E. Renekton heeft daar 450 range op x2 als hij je dan stunned tijdens je speedboost outtrade hij je hard. Om het nog erger te maken heeft Kayle mana en Renekton niet dus na een paar keer moet Kayle weg uit lane.
je vergeet dat als Renek terugloopt hij een slow op zijn dak krijgt van Kayle + een aantal AA's met E aan.
Volgens mij traden ze gelijk op of wint kayle vanwege de heals.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ja alleen zul je wel je 1x 450 range moeten gebruiken om weer op veilige afstand te zitten, anders krijg je alsnog een zeer vervelende trade om je oren. Renekton blijft natuurlijk wel combo afhankelijk dat icm met opgebouwde rage. Nu geloof ik best dat jij je lane zult winnen maar ik denk dat ik er meer kan noemen die het niet lukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien, je had trouwens het toernooi eigenlijk bij riot moeten aanmelden, dan kregen de winnaars nog een leuk RP bedragje erbij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:59:
Damien, je had trouwens het toernooi eigenlijk bij riot moeten aanmelden, dan kregen de winnaars nog een leuk RP bedragje erbij ;).
Alleen moet je dat 2 minimaal 2 maanden van te voren doen, dient het toernooi ruimer bekend te worden dan alleen op een Tweakers forumpje en dien ik een goed plan van aanpak aan te leveren. Anders had het uiteraard gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:09:
[...]

Alleen moet je dat 2 minimaal 2 maanden van te voren doen, dient het toernooi ruimer bekend te worden dan alleen op een Tweakers forumpje en dien ik een goed plan van aanpak aan te leveren. Anders had het uiteraard gekund.
Valt best mee. 30 dagen van te voren aanmelden en een sign up paginatje met regels is voldoende voor riot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat je dat een beetje overschat. Renekton kan alleen die trade maken en nog niet eens winnen als hij max rage heeft. Tijdens jouw rage-building tijd kan ik gewoon lekker doorgaan met E op je gooien. Ik zou zelf niet eens veel met Q gaan strooien vanwege de mana- auto-attacks slaan je al hard genoeg. Overigens met Kayle's manakosten valt het reuze mee. Renekton zal daarbij veel creep damage vangen als hij over de wave naar mij toe boost en aanvalt (ik zal toch het meest direct achter/naast mijn wave staan) terwijl zijn creeps mij volledig zullen negeren op die afstand.

Op lv5 hebben we het dan over een trade van Renekton (full AD Marks/Quints, 9 Offense) die zijn Fury voor SnD en RP gaat gebruiken:

Slice 30(+18) + RP 15(+45) + CtM 120(+16) + AA 85 = 329

Voor zijn gehele combo 329, min de resistance van Kayle, die ongeveer 28% negate op lv5 = 236 damage.

Nu kijken we naar Kayle:

Reckoning 60(+24) + 5x RF 40(+20) + 5x AA 65(+4) = 729

Dit is dus al meer dan het dubbele van Renekton's early damage. creep damage die hij gaat vangen niet eens meegeteld. Stel Renekton is flat Mres, Armor en losgeslagen in de Defense tree en hij negate 40% (dit is extreem veel op low level en na Kayle's defense shred, maar goed) dan komt Kayle nog steeds op 437 damage.

Renekton trade een Kayle er niet uit. Ze scaled veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vind het in zulke matchups vooral belangrijk wie van de twee aggressief speelt en wie passief. Zonder jungle tussenkomst wint in zo'n geval meestal de aggressieve laner omdat de passieve laner alleen reageert en dus damage mist in zijn trades omdat hij in paniek raakt zodra de ander tot de aanval overgaat. Ik heb op top vaak genoeg van een qua skill min of meer gelijkwaardige speler hard verloren puur omdat ik vaak te passief speel.

Gister (ik wukong vs enemy vi top) was het andersom. Toen ik zag dat de Vi me zelfs niet ging aanvallen als ik voor een low HP creep ging die helemaal achteraan zijn creepwave stond wist ik dat hij alleen rustig wilde farmen en hij gebruikte zijn skills daar ook nog eens voor. Elke keer dat hij een skill op mijn creeps gebruikte ging ik voor hem met een E + Q combo om hem low te poken tot ik level 6 was. Daarna was het vrij eenvoudig om hem met ult + ignite af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:34:
[...]

Denk dat je dat een beetje overschat. Renekton kan alleen die trade maken en nog niet eens winnen als hij max rage heeft. Tijdens jouw rage-building tijd kan ik gewoon lekker doorgaan met E op je gooien. Ik zou zelf niet eens veel met Q gaan strooien vanwege de mana- auto-attacks slaan je al hard genoeg. Overigens met Kayle's manakosten valt het reuze mee. Renekton zal daarbij veel creep damage vangen als hij over de wave naar mij toe boost en aanvalt (ik zal toch het meest direct achter/naast mijn wave staan) terwijl zijn creeps mij volledig zullen negeren op die afstand.

Op lv5 hebben we het dan over een trade van Renekton (full AD Marks/Quints, 9 Offense) die zijn Fury voor SnD en RP gaat gebruiken:

Slice 30(+18) + RP 15(+45) + CtM 120(+16) + AA 85 = 329

Voor zijn gehele combo 329, min de resistance van Kayle, die ongeveer 28% negate op lv5 = 236 damage.

Nu kijken we naar Kayle:

Reckoning 60(+24) + 5x RF 40(+20) + 5x AA 65(+4) = 729

Dit is dus al meer dan het dubbele van Renekton's early damage. creep damage die hij gaat vangen niet eens meegeteld. Stel Renekton is flat Mres, Armor en losgeslagen in de Defense tree en hij negate 40% (dit is extreem veel op low level en na Kayle's defense shred, maar goed) dan komt Kayle nog steeds op 437 damage.

Renekton trade een Kayle er niet uit. Ze scaled veel te hard.
Ik vind dit niet erg logisch. Waarom zou Renekton een Kayle aanvallen terwijl de Kayle al zijn spells up heeft en de wave in zijn voordeel. Als Renekton ga je natuurlijk wanneer Kayle geen E heeft. In dat geval doe je die trade die jij neerzet en vang je misschien een 60 damage van Kayle Q. en dan kan ze je misschien nog net 1x aanvallen als haar E weer terugkomt.
Dat valt totaal niet te sustainen voor Kayle.

Level 1 en 2 ben je wel sterker ja. Daarna is het over tenzij Renekton heel veel poke heeft gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Pentakill Hype: http://euw.leagueoflegends.com/node/17064 !!Einz!!

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-h7cv4kIuDH4/U4hsM3UKBgI/AAAAAAAAKes/lj5McI37S24/s2560/pentakill-new-league-of-legends-champions-1920x1080.jpg

(In before zuurpruimen die vinden dat Riot zijn tijd hier aan verspild.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vooral idioot dat er met die pentakill champs alleen maar een waardeloze teamcomp samen te stellen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Vicarious schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:57:
Ik vind het in zulke matchups vooral belangrijk wie van de twee aggressief speelt en wie passief. Zonder jungle tussenkomst wint in zo'n geval meestal de aggressieve laner omdat de passieve laner alleen reageert en dus damage mist in zijn trades omdat hij in paniek raakt zodra de ander tot de aanval overgaat. Ik heb op top vaak genoeg van een qua skill min of meer gelijkwaardige speler hard verloren puur omdat ik vaak te passief speel.

Gister (ik wukong vs enemy vi top) was het andersom. Toen ik zag dat de Vi me zelfs niet ging aanvallen als ik voor een low HP creep ging die helemaal achteraan zijn creepwave stond wist ik dat hij alleen rustig wilde farmen en hij gebruikte zijn skills daar ook nog eens voor. Elke keer dat hij een skill op mijn creeps gebruikte ging ik voor hem met een E + Q combo om hem low te poken tot ik level 6 was. Daarna was het vrij eenvoudig om hem met ult + ignite af te maken.
Was idd een leuk potje :)
Maar de vi flash qde in dat potje van een halve q afstand ook nog eens mis en niet een klein beetje ook xd.
Maar haar build was ook redelijk raar om een black cleaver als eerste item helemaal af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Ik vind dit niet erg logisch. Waarom zou Renekton een Kayle aanvallen terwijl de Kayle al zijn spells up heeft en de wave in zijn voordeel. Als Renekton ga je natuurlijk wanneer Kayle geen E heeft.
Wat een heel klein gat is en jij niet altijd kan raden wanneer ik deze kan aanzetten. Overigens een non-punt, want zodra jouw E op cd is, kan ik jou denyen of volledig los gaan met Q-E.

Wave voordeel? Hoe deze ook staat, ik zal mij achter mijn creeps bevinden en op afstand van jouwe. Je hebt dus nooit voordeel als je naar me toe dashed langs wave.
In dat geval doe je die trade die jij neerzet en vang je misschien een 60 damage van Kayle Q. en dan kan ze je misschien nog net 1x aanvallen als haar E weer terugkomt.
Dat valt totaal niet te sustainen voor Kayle.
Stel jij dashed weg en ik gooi een Q op je, dan W+E ik je alsnog voor 3 klappen en win ik de trade. Jouw enige effectieve heal is wanneer je in range bent om door E in elkaar geklapt te worden.
Level 1 en 2 ben je wel sterker ja. Daarna is het over tenzij Renekton heel veel poke heeft gepakt
Wat dus elke keer als hij wil lasthitten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wambamNL schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:33:
[...]

Was idd een leuk potje :)
Maar de vi flash qde in dat potje van een halve q afstand ook nog eens mis en niet een klein beetje ook xd.
Maar haar build was ook redelijk raar om een black cleaver als eerste item helemaal af te maken.
Toen had ik die Vi al op tilt met 3 kills en een assist op top, vandaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Kayle ownt Renekton aardig hard hoor. Maar dat zijn mijn 2 cents.

Alleen is de laning phase niet het enigste in de game. Zodra de teamcomp niet helemaal goed op elkaar aansluit omdat je bijvoorbeeld geen tank hebt, zou je de game alsnog hard kunnen verliezen. Teamcomp is gewoon zo belangrijk, tenzij je na de laning phase al opgeeft ofcourse.

[ Voor 68% gewijzigd door The Great HooD op 03-06-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Probleem is dat Kayle in tegenstelling tot champions met permanente range niet haar poke kan abusen tegen Renekton. Zodra je die E activeert duikt hij gewoon de bosjes in en geeft de cs op en pakt dan de volgende twee terwijl jouw E op cooldown zit. Zeker op level 2 als je als Renekton Q + E hebt is het heel makkelijk farmen aangezien je maximaal 2 Kayle hits pakt voor cs waarbij je nog de helft van de damage terughealt met je Q. Mits goed gespeeld zou Kayle wel een kleine advantage kunnen opbouwen tegen Renekton maar één fout en het is gedaan. Daarnaast is Kayle early game een stuk gevoeliger voor ganks en minder useful in de mid game teamfights totdat je 3 volle items hebt. Je outscalet hem wel maar afgezien van levels 1 en 2 is laning echt geen feest.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Hoe viable is Poppy eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
KS1987 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:34:
Hoe viable is Poppy eigenlijk?
Niet erg gezien haar mana-issues. Ze heeft daarentegen wel een geweldige late-game, maar ja dan moet je die wel weten te bereiken. Olaf is overigens een goede counter vs haar.

Ik heb iig gisteren opgemerkt dat men zich langzamerhand heeft aangepast aan Rengar. Of ik had toevallig pech met de teamcomps. Maar het even neerbursten van de AP of AD carry was er amper tot niet bij. Teams bleven strak bij elkaar, er stonden pinks over de gehele match (in een ranked soloqueue game) GA's, Zhonya's, Banshee's. Alles wat Rengar's burst zo'n beetje helemaal wegneemt werd aangegrepen.

Toch nog 2 van de 3 games weten te winnen en Rudy geholpen richting Gold IV. Maar ik denk dat ik weer terugval op mijn oude toplaners. En met name Renekton mag ik wel weer eens aan werken, want die is tegenwoordig dramatisch in mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slivv schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:16:
Probleem is dat Kayle in tegenstelling tot champions met permanente range niet haar poke kan abusen tegen Renekton. Zodra je die E activeert duikt hij gewoon de bosjes in en geeft de cs op en pakt dan de volgende twee terwijl jouw E op cooldown zit. Zeker op level 2 als je als Renekton Q + E hebt is het heel makkelijk farmen aangezien je maximaal 2 Kayle hits pakt voor cs waarbij je nog de helft van de damage terughealt met je Q.
Dus elke wave wat CS opgeven vind jij acceptabel? Oke. Volgens mij is mijn werk al gedaan als ik iemand kan starven door slechts aanwezig te zijn. Q+E zul je alleen op low HP creeps kunnen gebruiken, dat doet early nog geen fantastische damage. Alle creeps die je handmatig moet lasthitten last je dus gaan, en je bouwt nauwelijks Fury...
Mits goed gespeeld zou Kayle wel een kleine advantage kunnen opbouwen tegen Renekton maar één fout en het is gedaan. Daarnaast is Kayle early game een stuk gevoeliger voor ganks en minder useful in de mid game teamfights totdat je 3 volle items hebt. Je outscalet hem wel maar afgezien van levels 1 en 2 is laning echt geen feest.
Een fout? Voor lv6 heeft Renek de burst niet om je te pakken en daarna kun je een combo negaten en weglopen met W+R. Het hele punt is niet dat je zelf supernuttig bent in teamfights (although met Nashors en LB / Runaan kun je al prima teamfighten) maar dat je de melee top nutteloos maakt in teamfights door hem te starven.

Ipv theorycraften, misschien gewoon even kijken. Heb zelf geen videos up, dan maar youtube:

Zo staan er nog wel een aantal. Renekton Froggen die na een kwartier met 90CS en 0/2 zijn lane uit word gemept e.d. Als deze jongens op Challenger/LCS niveau een character die het volgens dit altijd inzichtvolle forum aflegt niet kunnen houden, waarom zou een Renekton op ons lowbie Silver-Plat range dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:31:
Als deze jongens op Challenger/LCS niveau een character die het volgens dit altijd inzichtvolle forum aflegt niet kunnen houden, waarom zou een Renekton op ons lowbie Silver-Plat range dit wel kunnen?
De gemiddelde lowbie in silver-plat range heeft in de regel niet de skills om de perks van champs ten volle te benutten.

Hence dat in lowbie silver-platrange het best voor kan komen dat een renekton een kayle de lane uit pest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:41:
[...]

De gemiddelde lowbie in silver-plat range heeft in de regel niet de skills om de perks van champs ten volle te benutten.

Hence dat in lowbie silver-platrange het best voor kan komen dat een renekton een kayle de lane uit pest..
En toch blijft voor het grootste gedeelte het nog altijd het makkelijkst als ranged om een melee de lane uit te pesten. Ongeacht skill-level.

Overigens nog wat anders. Ik heb tot dusver geen scores ontvangen maarre:

- 3, 4, 5 Juni = finale winnerbracket / tweede ronde loserbracket

Als ik geen scores ontvang ga ik weer kop/munt systeem toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:31:
[...]

Dus elke wave wat CS opgeven vind jij acceptabel? Oke. Volgens mij is mijn werk al gedaan als ik iemand kan starven door slechts aanwezig te zijn. Q+E zul je alleen op low HP creeps kunnen gebruiken, dat doet early nog geen fantastische damage. Alle creeps die je handmatig moet lasthitten last je dus gaan, en je bouwt nauwelijks Fury...

[...]

Een fout? Voor lv6 heeft Renek de burst niet om je te pakken en daarna kun je een combo negaten en weglopen met W+R. Het hele punt is niet dat je zelf supernuttig bent in teamfights (although met Nashors en LB / Runaan kun je al prima teamfighten) maar dat je de melee top nutteloos maakt in teamfights door hem te starven.

Ipv theorycraften, misschien gewoon even kijken. Heb zelf geen videos up, dan maar youtube:
[video]

Zo staan er nog wel een aantal. Renekton Froggen die na een kwartier met 90CS en 0/2 zijn lane uit word gemept e.d. Als deze jongens op Challenger/LCS niveau een character die het volgens dit altijd inzichtvolle forum aflegt niet kunnen houden, waarom zou een Renekton op ons lowbie Silver-Plat range dit wel kunnen?
Ik heb hier ook wel een vid waarin het andersom gaat:
YouTube: Renekton Daily Commentary - Day 105 - Renekton Vs Kayle

En volgens mij wint deze kayle ook niet heel hard early game en wint hij puur vanwege teamplays:
YouTube: ► LoLPoV - Kayle vs Renekton [Top] (League of Legends Live Commentary)

Dus nogmaals: ik denk niet dat het zo zwartwit is dat een Kayle altijd van een Renekton zou moeten winnen. Vooral een skill-matchup lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:07:
[...]

Ik heb hier ook wel een vid waarin het andersom gaat:
YouTube: Renekton Daily Commentary - Day 105 - Renekton Vs Kayle

En volgens mij wint deze kayle ook niet heel hard early game en wint hij puur vanwege teamplays:
YouTube: ► LoLPoV - Kayle vs Renekton [Top] (League of Legends Live Commentary)

Dus nogmaals: ik denk niet dat het zo zwartwit is dat een Kayle altijd van een Renekton zou moeten winnen. Vooral een skill-matchup lijkt me.
Maar deze redenatie gaat voor alle champs op natuurlijk ;). Wat ik alleen aangaf bijvoorbeeld is dat het makkelijker is voor een ranged om een melee uit de lane te poken ongeacht skilllevel. Dat er voorbeelden zijn van Renekton's die Kayle verslaan en vice versa is allemaal leuk en aardig maar het veranderd het standpunt opzich niet.

Ik kan zo nog wel een tiental lastige matchups noemen die op papier in het voordeel liggen van de andere champ maar door menig speler het tegendeel mee is bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:47:
[...]

Qua build ben ik het er wel mee eens dat lizard het sterkste item op hem is want dan heb je early tijdens zjin sterkste fase de meeste impact. Hoewel flink farmen met een wriggle ook wel succes kan hebben.
Zou ook altijd een brutaliser op hem bouwen, armor pen, attack speed en cdr is heel sterk op hem.
Armor pen want je hebt 2 skills die met ad scalen en je passive zorgt dat je al een % hebt dat maakt het sterker dan normaal. CDR omdat je als je daar veel van hebt je bijna onmogelijk van je doel af te krijgen bent dan kan je namelijk elke 4 a 5 seconde een charge doen. En een attack speed omdat je van je W healed en hoe sneller je je Q's kan doen hoe beter.
Ik heb gisteren twee potjes ranked gedaan met Xin, één verloren en één gewonnen, beide keren wel zeer positieve scores gehaald. Zoals geadviseerd heb ik eerst E gemaxed en daarna Q. Dit werkt inderdaad wel beter dan eerst Q te maxen of W. Ik had er eerst mijn twijfels over maar die zijn nu weg.

Met ghostblade weet ik het nog niet. Ik heb ze beide keren wel gebouwd maar ik was er niet helemaal weg van. Triforce vind ik nog steeds beter, maar is ook veel duurder. Meestal weet ik early game wel een kill of 3 te pakken en is gold meestal geen issue. Die brutalizer is wel erg goed, maar helaas zit er geen brutalizer in de triforce :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:18:
[...]

Maar deze redenatie gaat voor alle champs op natuurlijk ;).
Voor een heleboel wel ja, alhoewel er natuurlijk genoeg matchups zijn die ECHT duidelijk in het voordeel van 1 bepaalde champion zijn. Toen Akali nog veel top gespeeld werd had Lee Sin daar een behoorlijk voordeel tegen bijvoorbeeld. En met een Jax zul je het tegen auto-attackers als Fiora, Yasuo en Aatrox normaal gesproken ook niet al te moeilijk hebben. Zo zijn er natuurlijk zat voorbeelden. Ik wil alleen maar aangeven dat het in een matchup Kayle vs Renekton naar mijn idee niet zo'n uitgemaakte zaak is wie de lane zou moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:45:
[...]

Voor een heleboel wel ja, alhoewel er natuurlijk genoeg matchups zijn die ECHT duidelijk in het voordeel van 1 bepaalde champion zijn. Toen Akali nog veel top gespeeld werd had Lee Sin daar een behoorlijk voordeel tegen bijvoorbeeld. En met een Jax zul je het tegen auto-attackers als Fiora, Yasuo en Aatrox normaal gesproken ook niet al te moeilijk hebben. Zo zijn er natuurlijk zat voorbeelden. Ik wil alleen maar aangeven dat het in een matchup Kayle vs Renekton naar mijn idee niet zo'n uitgemaakte zaak is wie de lane zou moeten winnen.
En ik blijf erbij dat ik Lee Sin niet de perfecte counter vind van een Akali. De periode die je beschrijft was mijn voornaamste counter vs Akali namelijk Irelia. Enige waar ik voor hoefde te zorgen was een pink ward en Akali ging 9 van de 10x neer.

Maar ook bij bovenstaande gevallen zijn weer genoeg voorbeelden te brengen waar de perfecte counter hard wordt afgemaakt door de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Nieuwe patch: http://euw.leagueoflegend...ates/patch/patch-49-notes
Kha'zix, Rengar, Braum, Kassadin nerfs, Daarnaast bugfixes voor Rumble en Pantheon, een kleine buff voor Soraka en:
New ranked team progression system: players earn points with every ranked team win toward unlocking and upgrading a Season 2014 ward skin, awarded at the end of the season.
Moet ik van schrik maar eens op zoek naar een ranked team, aangezien "GoT Pownage" het niet meer gaat worden vrees ik :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 04-06-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Speciaal voor the Quinn liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/img/champion/splash/Quinn_2.jpg

The following skin will be released during Patch 4.9:

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Lijkt net een gozer. :')

Wat betreft de Kayle <> Renekton discussie. Alles is een skill-matchup. Echter als je ze met evenveel skill tegenover elkaar zet heeft de een een betere positie dan de ander. Het is net zoals de Ryze <> Fish matchup. Ryze countert hem zogenaamd, echter als ik met Fish tegen een Ryze speel dan pak ik hem meestal wel aan. Betekent niet dat als 2 mensen met gelijke skill tegenover elkaar staan, de Fish het waarschijnlijk alsnog moet afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
The Great HooD schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:48:
Lijkt net een gozer. :')

Wat betreft de Kayle <> Renekton discussie. Alles is een skill-matchup. Echter als je ze met evenveel skill tegenover elkaar zet heeft de een een betere positie dan de ander. Het is net zoals de Ryze <> Fish matchup. Ryze countert hem zogenaamd, echter als ik met Fish tegen een Ryze speel dan pak ik hem meestal wel aan. Betekent niet dat als 2 mensen met gelijke skill tegenover elkaar staan, de Fish het waarschijnlijk alsnog moet afleggen.
Zelfde geldt voor Akali vs Lee Sin. Blijf nog steeds de overhand bij bij Akali vinden (geen skillshots, 3 dashes, genoeg sustain) vs Lee Sin (skillshots, mager shield waar Akali makkelijk doorheen burst, een slow die amper tot geen effect heeft op Akali). Maar goed Lee Sin kan Akali zien in de shroud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:45:
[...]
Ik wil alleen maar aangeven dat het in een matchup Kayle vs Renekton naar mijn idee niet zo'n uitgemaakte zaak is wie de lane zou moeten winnen.
Bij 2 spelers van gelijkwaardige skill maakt Renekton weinig kans. En dat telt voor veel ranged characters die kunnen kiten. Het enige wat je kan doen is volhouden en een paar ongelijke trades maken en hopen dat je jungler je helpt na een aantal pogingen. Maar goed, het hele argument "ja maar als je jungler zus en zo" is natuurlijk ook nutteloos. Een Renekton die weinig CS krijgt word er na een paar levels ook wel door jungler + sterkere top uitgeklapt.

Er zullen vast ook genoeg Fiora games zijn waarbij ze een Jax eruit klapt omdat die beste jongen geen flauw idee heeft welke skill wanneer te gebruiken.

Zoals je bvb ook in deze kan zien rond 04:10 dat Jax een ongelofelijke pannenkoek is die eerst gehit word en Fiora creep-aggro trekt. Hij jumpt vervolgens met Counterstrike en QW op Fiora en land nog een auto. Op dit moment out-trade hij haar verschrikkelijk hard. Maar nee. Voordat ie lv6 is (en dus Aspd en AD achterstand heeft vergeleken met E van Fiora) gaat meneer auto-atks blijven doen, ondertussen pakt ie creep damage etc. Daarna vliegt hij met QW er weer vol in en word hij afgestraft. Hij snapt niet wat er gebeurd, dat Fiora meer passive DPS heeft en dat hij zijn 2 seconden immunity toch hard nodig heeft.

Jax had dit makkelijk kunnen winnen door te openen met E(trigger)->Q->AA->(AAcancel)W->E(stun)->AA en weglopen, wachten op E cooldown en herhalen. Dit soort fouten kosten je dus het overduidelijke voordeel, want zoals je zag, Fiora werd door zijn skilldamage alleen al keihard geburst en als Jax was weggelopen, had ze niets kunnen terugdoen.

Damienx2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:18:
[...]
Maar deze redenatie gaat voor alle champs op natuurlijk ;). Wat ik alleen aangaf bijvoorbeeld is dat het makkelijker is voor een ranged om een melee uit de lane te poken ongeacht skilllevel. Dat er voorbeelden zijn van Renekton's die Kayle verslaan en vice versa is allemaal leuk en aardig maar het veranderd het standpunt opzich niet.
Denk dat de meeste mensen hier er niet helemaal over nadenken ofzo. Dat iets waar je niet bij kan en jouw zonder veel afstraffing schade kan toebrengen, totdat de eerste 3 items zijn gebouwd kan eruit kan traden en kan denyen al standaard voordeel heeft. Het is geen rocket science jongens.
Ik kan zo nog wel een tiental lastige matchups noemen die op papier in het voordeel liggen van de andere champ maar door menig speler het tegendeel mee is bewezen.
Dat blijf je houden door verschil in skillniveau. Veel van die filmpjes zijn ook normal queue. Als ik op een Bronze V smurf Sona mid speel, durf ik te wedden dat ik flink wat kills ga pakken, ook al kiest mijn tegenstander een degelijke mid laner die mij in theorie de lane uit zou moeten knallen.
Pagina: 1 ... 36 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]