Xanthian schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:54:
Tijdje geleden heb ik Xin gekocht en ik speel er tegen woordig best wel vaak mee. Vooral early game is het een geweldige champion. Ik ben er al achtergekomen dat zijn early game het belangrijkste is maar ik ben nog niet helemaal uit over zijn build.
Op dit moment denk ik dat Elder Lizard > Triforce > tanky items het beste is. Feral Flare vind ik maar matig omdat ik veel moet farmen en minder kan ganken en counter junglen. Verder is de clear speed van Xin nou ook niet super snel.
Alleen als ik achter sta doe ik een brutalizer i.p.v. Triforce, anders heb ik niet het idee dat ik genoeg damage doe.
Meestal max ik eerst W, maar soms ook Q als ik de damage nodig heb.
Je maxed je skills verkeerd. Je wilt op xin altijd eerst je E maxen. Dat heeft dezelfde damage per level als je Q alleen moet je om dat te halen met Q wel je 3 attacks ermee afmaken wat niet altijd lukt. Bij beide spells gaat de cooldown 1 seconde omlaag per level. Alleen bij E komt er ook nog 5% extra slow bij. E is dus eigenlijk altijd de sterkste max. Daarna kan je kijken of je liever je W maxed of Q ik doe meestal Q.
Qua build ben ik het er wel mee eens dat lizard het sterkste item op hem is want dan heb je early tijdens zjin sterkste fase de meeste impact. Hoewel flink farmen met een wriggle ook wel succes kan hebben.
Zou ook altijd een brutaliser op hem bouwen, armor pen, attack speed en cdr is heel sterk op hem.
Armor pen want je hebt 2 skills die met ad scalen en je passive zorgt dat je al een % hebt dat maakt het sterker dan normaal. CDR omdat je als je daar veel van hebt je bijna onmogelijk van je doel af te krijgen bent dan kan je namelijk elke 4 a 5 seconde een charge doen. En een attack speed omdat je van je W healed en hoe sneller je je Q's kan doen hoe beter.
Triforce op Xin vind ik zelf nogal overpriced, heb met een ghostblade het idee dat mijn damage en utility bijna hetzelfde blijft als je die active gebruikt maar hij is wel 1.5k goedkoper.
Mijn endgame build zou meestal zoiets zijn: Lizard, Ghostblade of Cleaver, hangt ervanaf of ze squishy zijn of niet, Randuin zou ik eigenlijk altijd bouwen, Frozen heart of Spirit visage hangt af van hun comp, GA
Situationeel vind ik, Triforce, Maw of Malmortius, Locket, Sunfire, Blade of the Ruined King, Last Whisper
Zou meestal niet meer dan 2 offensieve items bouwen maar soms als je hard snowballt kan het wel de moeite zijn dan kun je mensen opblazen.