Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
kenneth schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:37:
Ik slurp al sinds mijn eerste Lumia (eind 2011) de batterij als een malle leeg. Met de 800, 820, 520 en ook 930 hield ik het amper tot 17:00 uit.

Nu, met Denim, zit ik om half zes op 61%. Om 6:48 van de lader gehaald en hij heeft nog negen en een half uur over. Dat is voor mij echt extreem zuinig :P

Nu nog achterhalen of ik echt zo'n grootverbruiker ben of dat ik iets heel stoms over het hoofd zie want ik zie ook mensen anderhalve dag met hun 930 doen ...
Slecht bereik??

Heb je in de tussentijd al een keer simkaart gewisseld (voor een nieuwe), dat geeft heel soms ook dit soort vage battery drains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb ook een soort van drain sinds Denim. Ook wordt de rechter onderkant van mijn toestel heet. Niet zo heet als mijn 920 toen, maar vreemd is het wel. In de battery saver is ook niks vreemds te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jorisjan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:13:
[...]

Slecht bereik??

Heb je in de tussentijd al een keer simkaart gewisseld (voor een nieuwe), dat geeft heel soms ook dit soort vage battery drains
Altijd dezelfde simkaart gehad. KPN, ik zit overwegend in Voorburg en hartje Den Haag.

Inmiddels 15,5 uur van de lader en nog bijna 7 uur te gaan. Aangezien ik hem toch elke nacht oplaad is het eindelijk goed genoeg voor mij :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:26
Magure schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:58:
[...]

Wat heb je als weergave ingesteld? Je moet waarschijnlijk wel de battery app instellen als achtergrond

instellingen -> vergrendelingsscherm -> Achtergrond

(p.s heb de app zelf niet... maar ga ervan uit dat dit zo ingesteld moet worden.... :+ )
Aan de weergave heb ik niks veranderd. App is standaard gebleven na de installatie. Maar als ik bovenstaande moet uitvoeren dan blijf ik gewoon bij de Bing achtergronden. Zitten vaak mooie/leuke achtergronden ertussen.

Edit: Nog even rond gekeken en de beschrijving van deze app ziet er prima uit. De app heeft ook geen toegang nodig tot je locatie, wat juist wel het geval is bij Battery van Arthur Semenov.

http://www.windowsphone.c...f2-41b7-a2d8-75d9a8e3edae

[ Voor 19% gewijzigd door Tjesus op 26-01-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
kenneth schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:24:
[...]

Altijd dezelfde simkaart gehad. KPN, ik zit overwegend in Voorburg en hartje Den Haag.

Inmiddels 15,5 uur van de lader en nog bijna 7 uur te gaan. Aangezien ik hem toch elke nacht oplaad is het eindelijk goed genoeg voor mij :)
Wellicht interessant om een keer een vervangend kaartje aan te vragen. Met weinig gebruik doe ik er makkelijk 2 a 3 dagen mee, met intensief gebruik van 07:00 tot 24:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Atila schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:15:
Ik heb ook een soort van drain sinds Denim. Ook wordt de rechter onderkant van mijn toestel heet. Niet zo heet als mijn 920 toen, maar vreemd is het wel. In de battery saver is ook niks vreemds te zien.
Ik heb precies hetzelfde. Rechtsonder warm worden en battery drain. Ik dacht dat het bij mij zo'n 3 dagen na Denim onstond.

Ervaringen tot nu toe:

- Leg ik het toestel bij mij thuis vlak neer, hooguit een paar keer bellen, dan heb ik na 12 uur nog 90% over.
- Op andere locaties na 11 a 12 uur leeg. (WIFI ?)
- Ik heb vandaag mijn WIFI uitgezet, kijken wat dat doet.
- Restart al geprobeerd, factory reset ook.
- Alle achtergrond processen uitgeschakeld.
- Coratana uitgeschakeld.
- Motion data uitgeschakeld.
- Als de uitgeschakelde WIFI geen zin heeft, ga ik een dag zonder simkaart proberen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:06:
[...]Als de uitgeschakelde WIFI geen zin heeft, ga ik een dag zonder simkaart proberen.
Is dat niet hetzelfde als flight mode? Scheelt je weer de simkaart verwijderen. Overigens heb ik geen last van een drain. Het enige wat ik merk bij Denim is dat het scherm vaker/sneller in landscape gaat en minder goed weer naar portrait. Maar kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Aghanim schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:03:
[...]

Is dat niet hetzelfde als flight mode? Scheelt je weer de simkaart verwijderen. Overigens heb ik geen last van een drain. Het enige wat ik merk bij Denim is dat het scherm vaker/sneller in landscape gaat en minder goed weer naar portrait. Maar kan ook aan mij liggen :)
Dat is inderdaad makkelijker ja. Goeie tip.

WIFI uitschakelen heeft niet geholpen. Nu 2 uur van de lader en ik zit op 90% met een warme telefoon.

Vreemdste is dat als ik de telefoon hier op mijn werk nu uit mijn broekzak heb gehaald (zelfde situatie als thuis) en dat de telefoon direct afkoelt en nee het is niet de lichaamswarmte die mijn telefoon warm maakt. Eens kijken wat de accu nu doet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
jorisjan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:43:
[...]

Wellicht interessant om een keer een vervangend kaartje aan te vragen. Met weinig gebruik doe ik er makkelijk 2 a 3 dagen mee, met intensief gebruik van 07:00 tot 24:00
Atila schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:15:
Swerfer schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Rechtsonder warm worden en battery drain. Ik dacht dat het bij mij zo'n 3 dagen na Denim onstond.

Ervaringen tot nu toe:

- Leg ik het toestel bij mij thuis vlak neer, hooguit een paar keer bellen, dan heb ik na 12 uur nog 90% over.
- Op andere locaties na 11 a 12 uur leeg. (WIFI ?)
- Ik heb vandaag mijn WIFI uitgezet, kijken wat dat doet.
- Restart al geprobeerd, factory reset ook.
- Alle achtergrond processen uitgeschakeld.
- Coratana uitgeschakeld.
- Motion data uitgeschakeld.
- Als de uitgeschakelde WIFI geen zin heeft, ga ik een dag zonder simkaart proberen.
ik moet wel zeggen dat ik nooit apps in de achtergrond heb draaien (sluit alles af met pijltje terug, en hetzelfde geldt voor websites, ik sluit altijd alle tab bladen voor ik IE aflsluit). wellicht dat de drain daar vandaan komt? IE11 had sowieso een enorme drain vóór de denim update, of het nou afgesloten was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Apps die op de achtergrond draaien voor livetiles kunnen ook nog wel eens de oorzaak zijn. Probeer daar eens naar te kijken

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Het is waarschijnlijk mijn simkaart. Op vliegtuigstand ging mijn 930 amper 10% omlaag in zoń 12 uur.

Er zijn overigens altijd apps die je op de achtergrond wilt (kunnen) laten draaien. Neem de Calender, Here Drive, Store...

Het probleem kon ook niet aan apps op de achtergrond liggen, want die had ik al uitgezet en dat maakte geen verschil uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik vind de batterij tot nu toe heel goed meevallen.
Ik haal hem smorgens om 6u uit de lader en savonds rond 23u zit ik nog tussen 40-50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Cronimet schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:56:
Ik vind de batterij tot nu toe heel goed meevallen.
Ik haal hem smorgens om 6u uit de lader en savonds rond 23u zit ik nog tussen 40-50%
Ik haal hem meestal de avond van te voren al van de lader af en rond 23u zit ik ook ongeveer op dat percentage. Net niet genoeg om nog een 2e dag ermee door te kunnen, first world problems zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Is het mogelijk om de Live Folder uit te schakelen? Dus dat ik alleen een mapje heb met de app icoontjes zichtbaar, zonder dat ze bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Nope, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:25
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:48:
Even een vraagje: Is het mogelijk om de Live Folder uit te schakelen? Dus dat ik alleen een mapje heb met de app icoontjes zichtbaar, zonder dat ze bewegen?
Misschien kun je bereiken wat je wilt met deze app.

link

[ Voor 3% gewijzigd door DuOnline op 29-01-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanDrunen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Misschien kun je bereiken wat je wilt met deze app.

link
Deze app was kwam ik al tegen in de store. Helaas toch net niet wat ik zocht. Op zich wel handig om verschillende submappen te kunnen raadplegen via 1 tile, maar vervolgens nog 2 of 3 handelingen nodig om een app daadwerkelijk te kunnen openen. Ik kan op zich wel leven met de live folder zoals het nu is. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:36
Swerfer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:02:
Het is waarschijnlijk mijn simkaart. Op vliegtuigstand ging mijn 930 amper 10% omlaag in zoń 12 uur.

Er zijn overigens altijd apps die je op de achtergrond wilt (kunnen) laten draaien. Neem de Calender, Here Drive, Store...

Het probleem kon ook niet aan apps op de achtergrond liggen, want die had ik al uitgezet en dat maakte geen verschil uit...
Misschien wel. Ik houd het zelf makkelijk anderhalve dag uit met één lading (meestal hang ik hem alsnog aan de lader snachts) en ik gebruik mijn telefoon echt heel veel (scherm staat vaak aan). Gebruik je hem toevallig veel in erg koude situaties? Batterijen staan er om bekend dat ze zichzelf gaan ontladen als het te koud is (iets met beveiliging en drain). Ik heb echt een hele berg aan apps draaien de hele dag en sluit nooit wat af. Ik herstart mijn telefoon altijd wel ééns in de 3 - 4 dagen, niet omdat het moet maar is een soort automatisme wat ik me vanuit Windows Mobile en Android heb aangeleerd :+ .

Ik moet wel zeggen dat ik bij heel veel apps GPS heb uitgezet, je hebt namelijk ook apps (zoals facebook) die gewoon random jou locatie willen weten. Dit heb ik uit privacyoverwegingen uitgezet maar het kan best zijn dat daardoor mijn drain ook minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn Lumia 930 vond die condens niet erg leuk. Halve dag lang zat hij vast op koptelefoon mode. Gelukkig is het nu weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
Vandaag mijn telefoon binnen gekregen. Prachtig toestel. Lekker snel ook. Wat mij wellicht de beste verandering lijkt t.o.v. Android zijn de zwarte schermen met witte letters. Zo kan je tenminste snachts ook nog door je menu's heen bladeren zonder dat je scheel wordt.

Klein vraagje: is het normaal dat de rechterhoek beneden nogal warm wordt? Niet echt oncomfortabel warm, maar wel merkbaar.

Oh nog 1: is het mogelijk om het toetsenbord aan te passen? Shift indrukken voor het tweede scherm met de komma is best vervelend.

Editje: holy crap die camera start snel op. Wauw. Dat kostte mijn Huawei Ascend P2 zeker 4 seconden, deze is binnen een goede seconde klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door XFlame op 30-01-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Check even instellingen > toetsenbord > geavanceerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
XFlame schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:02:

Klein vraagje: is het normaal dat de rechterhoek beneden nogal warm wordt? Niet echt oncomfortabel warm, maar wel merkbaar.
Dat is herkenbaar en dat is normaal. Op het begin had ik daar ook last van, van die warmte rechtsonderin. Echter na een half jaar merk ik geen warmte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
Miki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:10:
Check even instellingen > toetsenbord > geavanceerd :)
Ah, ik had compleet over die optie heen gekeken. Mijn dank is groot! _/-\o_
Krasloos schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Dat is herkenbaar en dat is normaal. Op het begin had ik daar ook last van, van die warmte rechtsonderin. Echter na een half jaar merk ik geen warmte meer.
Ah dat is goed om te horen. We zullen het wel meemaken dan.

[ Voor 41% gewijzigd door XFlame op 30-01-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag mijn telefoon binnen gekregen. Prachtig toestel. Lekker snel ook. Wat mij wellicht de beste verandering lijkt t.o.v. Android zijn de zwarte schermen met witte letters. Zo kan je tenminste snachts ook nog door je menu's heen bladeren zonder dat je scheel wordt.

Oh nog 1: is het mogelijk om het toetsenbord aan te passen? Shift indrukken voor het tweede scherm met de komma is best vervelend.

Editje: holy crap die camera start snel op. Wauw. Dat kostte mijn Huawei Ascend P2 zeker 4 seconden, deze is binnen een goede seconde klaar.
Check even of je toestel up to date is. Als je de Denim update nog moet krijgen dan wordt je camera nog sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Je kunt ook de punt ingedrukt houden voor een komma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Telefoon valt net uit mijn zak , scherm kapot dit terwijl het gorilla glas en een originele Nokia case.
Iemand een idee of dit onder de garantie valt en of waar ik dit moet laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Garantie valt het sowieso niet onder, je hebt em zelf laten vallen. Je kan het origineel doen of bij zo'n telecomwinkel in je dorp/stad, dat is vaak goedkoper maar zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Lumia 930 sinds afgelopen dinsdag en ben er super blij mee! Ik kan echter niet vinden hoe en of ik het geluid van de groepsapp melding uit kan zetten. Als het wel kan, hoe kan ik dit dan uitschakelen. In de Whatsapp instellingen kan ik het geluid van groepsmeldingen wel veranderen maar niet uitzetten. In de telefoon instellingen kan ik wel via 'Beltonen en geluiden' het geluid van whatsapp uitschakelen maar dit is alleen van de individuele berichtmeldingen en dat wil ik niet. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:33:
Ik heb de Lumia 930 sinds afgelopen dinsdag en ben er super blij mee! Ik kan echter niet vinden hoe en of ik het geluid van de groepsapp melding uit kan zetten. Als het wel kan, hoe kan ik dit dan uitschakelen. In de Whatsapp instellingen kan ik het geluid van groepsmeldingen wel veranderen maar niet uitzetten. In de telefoon instellingen kan ik wel via 'Beltonen en geluiden' het geluid van whatsapp uitschakelen maar dit is alleen van de individuele berichtmeldingen en dat wil ik niet. Help?
Als je in de groep zelf op 'info' klikt dan zie je het scherm met de groepsfoto, het groepsonderwerp en daaronder staat 'mute'. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Als je in de groep zelf op 'info' klikt dan zie je het scherm met de groepsfoto, het groepsonderwerp en daaronder staat 'mute'. Bedoel je dat?
Ik heb het gevonden. Wel heel anders dan bij Android, maar uiteindelijk zelfs een betere functionaliteit dat je kan kiezen om het geluid voor 8 uur, een week of een jaar stil te zetten én per groep aan of uit te zetten. Kon bij Android niet, daar was het of aan of uit en gelijk voor alle groepen. Ik heb wel gelijk voor alle groepen de meldingen voor een jaar uitgezet :)

Bedankt voor de snelle reactie!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de geluiden voor een sms bericht kan veranderen, bedoel zodra je een sms krijgt.
zowel op mijn 920 als de nieuwe 930 kan ik het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:44:
weet iemand hoe je de geluiden voor een sms bericht kan veranderen, bedoel zodra je een sms krijgt.
zowel op mijn 920 als de nieuwe 930 kan ik het niet vinden
Instellingen, notificaties+acties en dan berichten kiezen in de lijst die daar staat, de rest volgt zich vanzelf wel..
Op deze zelfde manier stel je alle geluiden voor willekeurige apps in, whatsapp, Facebook, noem maar op..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcosmo schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:15:
Telefoon valt net uit mijn zak , scherm kapot dit terwijl het gorilla glas en een originele Nokia case.
Iemand een idee of dit onder de garantie valt en of waar ik dit moet laten maken.
Als je een inboedelverzekering hebt (evt. via je ouders als je thuiswonend bent) dan zou ik je verzekeraar benaderen. Ik moet je er wel bij vertellen dat niet iedere verzekeraar dit dekt. Mocht jij wel een inboedelverzekering hebben en mocht de schade gedekt zijn dan is het wel vereist dat de valpartij thuis is gebeurd. Hoorde ik je niet zeggen dat je je Lumia in de woonkamer hebt laten vallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Als je een inboedelverzekering hebt (evt. via je ouders als je thuiswonend bent) dan zou ik je verzekeraar benaderen. Ik moet je er wel bij vertellen dat niet iedere verzekeraar dit dekt. Mocht jij wel een inboedelverzekering hebben en mocht de schade gedekt zijn dan is het wel vereist dat de valpartij thuis is gebeurd. Hoorde ik je niet zeggen dat je je Lumia in de badkamer hebt laten vallen? ;)
''Helaas heeft de reparateur waterschade ontdekt. Dit valt niet binnen de garantie.''

Wel heel zuur dat je met de officiele case van Nokia het glas van de Lumia is gebarsten. Hoop dat je er uit komt met Nokia / verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit zijn verhaal lees ik niets over mogelijke waterschade. Maak gebruik van de mogelijkheden die er zijn voordat je je Lumia zelf tegen betaling laat repareren. Hoop iig ook dat je eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:35:
Uit zijn verhaal lees ik niets over mogelijke waterschade.
Nouja, meer dat dat tegenwoordig de standaard reactie is van dat soort tokos om maar onder een garantie claim uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik werk op mijn tablet met google calender en op de Lumia met de agenda app. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze 2 gesynchroniseerd worden op elkaar?
Ik heb mijn google account geinstalleerd bij email & accounts en de agenda staat aangevinkt. En toch zie ik niks verschijnen op men telefoon als ik een nieuw item aanmaak in mijn google calender.

Omgekeerd weet ik het helemaal niet. Er is nergens een optie op men tablet om de lumia agenda toe te voegen. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Instellingen, notificaties+acties en dan berichten kiezen in de lijst die daar staat, de rest volgt zich vanzelf wel..
Op deze zelfde manier stel je alle geluiden voor willekeurige apps in, whatsapp, Facebook, noem maar op..
Hebbes en bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Cronimet schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:23:
Ik werk op mijn tablet met google calender en op de Lumia met de agenda app. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze 2 gesynchroniseerd worden op elkaar?
Ik heb mijn google account geinstalleerd bij email & accounts en de agenda staat aangevinkt. En toch zie ik niks verschijnen op men telefoon als ik een nieuw item aanmaak in mijn google calender.

Omgekeerd weet ik het helemaal niet. Er is nergens een optie op men tablet om de lumia agenda toe te voegen. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Moet gewoon werken, ik gebruik al 2 jaar een google agenda op mn lumia. (Instellingen--> accounts--> google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
.

Als je bij "instellingen --> toetsenbord" als enige taal "nederlands" instelt, dan verdwijnt links op het toetsenbord de taal-keuze-knop, en op die plek verschijnt dan de komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
jorisjan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:06:
[...]

Moet gewoon werken, ik gebruik al 2 jaar een google agenda op mn lumia. (Instellingen--> accounts--> google)
Ben al zover geraakt dat ik de dingen die ik op men Google agenda toevoeg kan zien op de Lumia, maar omgekeerd lukt het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Cronimet schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:29:
[...]

Ben al zover geraakt dat ik de dingen die ik op men Google agenda toevoeg kan zien op de Lumia, maar omgekeerd lukt het echt niet.
Wat is het adres van de "agendaserver CalDAV" in geavanceerde instellingen van je google account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
jorisjan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Wat is het adres van de "agendaserver CalDAV" in geavanceerde instellingen van je google account
Geen idee wat je hiermee bedoelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik ben ook sinds kort eigenaar van een Lumia 930 maar ik zag vandaag dat mijn scherm vervelende refreshes heeft als ik de browser gebruik. Iemand anders ook dit probleem en enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

windwarrior schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:06:
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een Lumia 930 maar ik zag vandaag dat mijn scherm vervelende refreshes heeft als ik de browser gebruik. Iemand anders ook dit probleem en enig idee hoe dit op te lossen?
Je bedoeld dat de witte kleur een beetje 'golfjes' vertoont? Dat is helaas bij vrijwel elke 930 zo als je op 2G zit. Heb je beter bereik met je netwerk en 3G, dan zal je er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nee een soort hard refresh van het scherm, als ik bijvoorbeeld een zoekopdracht doe in de browser. Ik zit overigens op 4G en ook WiFi.. Mijn bereik is opzich wel minder (2 streepjes), ik zal het eens met beter bereik proberen :). (Ik zit op T-Mobile, weet niet of dat nog relevant is)

Edit om het iets beter te beschrijven: het lijkt dus of het scherm *even* uitgaat.

[ Voor 23% gewijzigd door windwarrior op 02-02-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Herken ik niet, klinkt ook niet goed. Ik zou teruggaan naar de winkel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
dEX2340 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:06:
Belangrijkste van Denim update: geen autocorrect meer van ze maar ZE!
Correctie: bij begin van zin nog altijd autocorrect van 'ze' naar 'ZE' ...

Sinds Denim update af en toe automatisch sluiten van internet explorer + FB, zonder foutmelding. Valt dit bij meer mensen voor?

L930 ondertussen meermaals laten vallen (nooit voorgekomen met Nexus 4). Naast dubbel tikken dat niet meer werkt, is het trillen ook anders dan voorheen. En minder aangenaam dus vrees dat ik na dik half jaar al ga uitkijken naar ander toestel 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door dEX2340 op 02-02-2015 16:04 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
dEX2340 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Sinds Denim update af en toe automatisch sluiten van internet explorer + FB, zonder foutmelding. Valt dit bij meer mensen voor?

L930 ondertussen meermaals laten vallen (nooit voorgekomen met Nexus 4). Naast dubbel tikken dat niet meer werkt, is het trillen ook anders dan voorheen. En minder aangenaam dus vrees dat ik na dik half jaar al ga uitkijken naar ander toestel 8)7
Die van mij is al een paar keer lelijk gevallen (van heup hoogte op tegelvloer)maar op een paar deukjes in het frame na niks mis. Ik had zelf wel de stiekeme hoop dat ie goed stuk zou zijn zodat op zoek kon naar een ander toestel maar blijkbaar wil de 930 me nog niet los laten. In ieder geval sterkte met het uitzoeken van een Android toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
dEX2340 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Dat double tap niet meer werkt komt denk ik door een kapotte proximity sensor en zal gewoon binnen garantie vallen. Ik had zelf met mijn lumia 920 echt uitstekende support en hardware defecten werden zelfs met zichtbare schade gerepareerd als de schade geen invloed heeft op het hardware defect.

Ik heb zelf ook geen double tap door issues met de proximity sensor op mijn lumia 930en aangemeld voor reparatie, maar wil mijn telefoon niet missen O+ , ook al is het maar voor een week(doen ze echt heel snel met pick&return)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
windwarrior schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:13:
Nee een soort hard refresh van het scherm, als ik bijvoorbeeld een zoekopdracht doe in de browser. Ik zit overigens op 4G en ook WiFi.. Mijn bereik is opzich wel minder (2 streepjes), ik zal het eens met beter bereik proberen :). (Ik zit op T-Mobile, weet niet of dat nog relevant is)

Edit om het iets beter te beschrijven: het lijkt dus of het scherm *even* uitgaat.
Oh daar heb ik soms ook last. Maar het stoort me nou niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dat 'ze' vervangen wordt door 'ZE' vind ik echt een heel irritante. Hoe kan ik die 'ZE' er uit halen? Iemand een idee?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Gé Brander schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:57:
Dat 'ze' vervangen wordt door 'ZE' vind ik echt een heel irritante. Hoe kan ik die 'ZE' er uit halen? Iemand een idee?
Wanneer heb je dit dan? Heb hier geen last van (Whatsapp, Telegram, IE etc....) of heb je je toestel op engels staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Magure schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:57:
[...]

Wanneer heb je dit dan? Heb hier geen last van (Whatsapp, Telegram, IE etc....) of heb je je toestel op engels staan?
Staat gewoon op NL toetsenbord. Wel de US land en regio ivm Cortana. Op het moment dat ik ZE in kleine letters type dan maakt autocorrect er ZE van...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Dan heeft het met regio/land instelling te maken... Heb alleen zitten zoeken maar je kan geen woorden toevoegen (ze iig niet, langere woorden wel...) en bij toetsenbord instellingen staat wel wat over woordenboek maar niets om toe te voegen... Of je moet autocorrectie uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gé Brander schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:57:
Volgens mij is dit gefikst in de laatste update van de preview for developers.(8.1.1) Volgens mij heeft "onze" Mathijs Hoekstra dit persoonlijk doorgegeven aan de WP-devs.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
PaT schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:19:
[...]

Volgens mij is dit gefikst in de laatste update van de preview for developers.(8.1.1) Volgens mij heeft "onze" Mathijs Hoekstra dit persoonlijk doorgegeven aan de WP-devs.
_/-\o_ *O* oOo

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:22
PaT schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:19:
[...]

ja, ik heb nu helemaal geen "ze" meer als suggestie :P
maar gelukkig kun je dat gewoon toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Miki schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Die van mij is al een paar keer lelijk gevallen (van heup hoogte op tegelvloer)maar op een paar deukjes in het frame na niks mis. Ik had zelf wel de stiekeme hoop dat ie goed stuk zou zijn zodat op zoek kon naar een ander toestel maar blijkbaar wil de 930 me nog niet los laten. In ieder geval sterkte met het uitzoeken van een Android toestel :P
Kans is idd groot dat ik terug ga naar Android. Maar de camera zou ik wsl wel meteen missen (weinig andere zaken).

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
dEX2340 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Kans is idd groot dat ik terug ga naar Android. Maar de camera zou ik wsl wel meteen missen (weinig andere zaken).
Als je hem paar keer goed heb laten stuiteren is het toch niet raar dat er hardware problemen ontstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Ik heb gelukkig nooit last van het ZE verhaal gehad, wel het ok gedoe. Is nu groot en deels opgelost, alleen als ik "Ah ok" type verandert het naar "Ah ik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
vali schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:41:
[...]

Als je hem paar keer goed heb laten stuiteren is het toch niet raar dat er hardware problemen ontstaan ?
De hardwareproblemen vind ik niet vreemd (logisch door valpartijen) maar daardoor zal ik stilaan ander toestel moeten kiezen. En dan wsl niet meer de L930. Die keuze is niet gelinkt aan hardwareproblemen maar aan algemene gebruikservaring van WP en L930.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste alle,

Ik heb sinds een dag of 2 nu ook de Lumia 930, en ik moet je zeggen qua bouw is het echt een stevig toestel vergeleken met andere smartphones. Ik kom zelf af van Android en dan is ''Windows Phone 8.1'' echt even wennen.Daarnaast omdat ik de Windows 10 persvideo zag met windows 10 ook op je toestel, dacht ik dit moet ik hebben. Dus wanneer deze uitkomt op de Lumia 930 gelijk installeren. 1 eco-systeem.

Daarnaast heb ik hier en daar wel wat issue's met de telefoon die ik niet had bij mijn Android phones.

1. De simkaart vervangen moet je zelf iets scherps met een punt pakken om het klepje bovenop te kunnen openen.

2. De software qua indeling is minder gebruiksvriendelijk dan iOS en Android, maar je went er wel aan.

3. Wanneer je een Microsoft-account hebt toegevoegd en achteraf wil je toch een ander account gebruiken moet je de fabrieksinstellingen uitvoeren om je nieuwe Microsoft-account te kunnen gebruiken, niet gebruiksvriendelijk.

4. Qua apps wist ik het al natuurlijk, wel jammer is: ANWB cc gebruikt tegenwoordig E-CODE dus als je een ANWB cc hebt, is Lumia 930 dus niet geschikt voor dit. Maar overige appsl als whatsapp/viber enz de standaard apps zijn wel allemaal beschikbaar.

Is het mogelijk om je thema's t wijzigen in WP8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01
theduke1989 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:57:

3. Wanneer je een Microsoft-account hebt toegevoegd en achteraf wil je toch een ander account gebruiken moet je de fabrieksinstellingen uitvoeren om je nieuwe Microsoft-account te kunnen gebruiken, niet gebruiksvriendelijk.
Dit is op Android ook al zo. Als je het primaire Google account wilt wisselen op Android, dan moet je een fabrieksreset doen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dat is niet zo, je kan gewoon je ''google account'' verwijderen door naar accounts te gaan en dan te verwijderen. Zo heb je gelijk geen toegang meer tot de google diensten. En dan kan je weer gewoon een ander account invoeren. Dit is al jaren zo bij mij HTCM8/ ZTE phones ..

Dat was wel een issue, maar voor de rest echt een prima phone. Nu wachten op W10 echter kan je thema's aanschaffen voor dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01
theduke1989 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:11:
Dat is niet zo, je kan gewoon je ''google account'' verwijderen door naar accounts te gaan en dan te verwijderen. Zo heb je gelijk geen toegang meer tot de google diensten. En dan kan je weer gewoon een ander account invoeren. Dit is al jaren zo bij mij HTCM8/ ZTE phones ..
Aha, dit kan pas vanaf Android 4.1 of 4.2. Daarom dacht ik dat het niet kon, met Android Gingerbread lukte dit nog niet namelijk.
Dat was wel een issue, maar voor de rest echt een prima phone. Nu wachten op W10 echter kan je thema's aanschaffen voor dit??
Wat voor thema's bedoel je eigenlijk? Dat het hele homescreen er anders uitziet? Want dan moet ik je teleurstellen... Al heeft Microsoft gisteren een app gereleased dit eea kan wijzigen qua uiterlijk:

http://www.neowin.net/new...art-app-for-windows-phone

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is geen probleem voor mij, even wennen dan.
Voor de rest een prima all-rouder,,,

Hopelijk komen er meer apps voor beschikbaar zoals ANWB cc app voor mij enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Mijn battery drain probleem lag inderdaad aan het simkaartje. Ik heb gisteren een nieuw simkaartje geplaatst en vanmorgen om 06.00 de 930 van de lader gehaald en nu nog (17.30) 88% acculading over!

Blijft een vreemd verhaal dat een simkaartje zo'n battery drain kan veroorzaken. Ik was wat gaan Googlen en zag dat het niet een Lumia only probleem is, maar ook iOS en Androids kunnen battery drains krijgen van een defect simkaartje. (Defect? bellen en internetten ging probleemloos, misschien slechte contacten waardoor continue het kaartje opnieuw moest worden uitgelezen wat voor de drain zorgt...)

Edit:

Hmm... Vandaag (05-02-2015) toch weer een battery drain. Ik ga misschien maar eens terug naar pre-Denim en kijken of het probleem dan weg is...

[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 05-02-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor mensen die mooiere low light foto's willen maken. In sommige situaties bij weinig licht kan het beter zijn om de ISO op 200 te zetten. Ik krijg opvallend mooiere foto's met veel minder ruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een vraag,

Wanneer je bijvoorbeeld viber / whatsapp berichten hebt verstuurd en je gaat iets anders doen en je klikt weg. Dus je sluit niet helemaal de app af, en 5 minuten later wil je weer naar een van de apps, dan moet hij toch even nadenken en de app/gesprek opent dan 2/4 seconden later. Is dit een bekende issue of? Want als je het <- indrukt houdt kan je natuurlijk kiezen om het helemaal af te sluiten, alleen doe ik dat dus niet. Maar alsnog duurt het 2/4 seconden totdat het opent en de gesprekken in moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Dat is bekend, dat gedrag vertoont het bij mij ook. Of het een issue is ligt aan jou, vind je het een issue? ;) Ik heb er niet echt last van, al zou het mooier zijn als het vloeiend zou gaan en ik denk dat de hardware het ook aan kan. Zal een optimalisatieprobleem bij Whatsapp zijn, maar we weten allemaal dat die app verre van uitontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

theduke1989 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:05:
Ik heb een vraag,

Wanneer je bijvoorbeeld viber / whatsapp berichten hebt verstuurd en je gaat iets anders doen en je klikt weg. Dus je sluit niet helemaal de app af, en 5 minuten later wil je weer naar een van de apps, dan moet hij toch even nadenken en de app/gesprek opent dan 2/4 seconden later. Is dit een bekende issue of? Want als je het <- indrukt houdt kan je natuurlijk kiezen om het helemaal af te sluiten, alleen doe ik dat dus niet. Maar alsnog duurt het 2/4 seconden totdat het opent en de gesprekken in moet laden.
Is dat zo? Nergens last van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Ik heb sinds de laatste Whatsapp update dat foto's en filmpjes die ik verstuur/ naar mij verstuurd worden enorm lang duren om te uploaden/ downloaden. Duurt soms een minuut voordat hij überhaupt begint met uploaden van een foto en downloaden gaat ook erg traag.

Ik heb de laatste updates van de telefoon geïnstalleerd en Whatsapp ook al een keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht helaas niet baten.

Meer mensen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

dubbeldekkert schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:51:
Ik heb sinds de laatste Whatsapp update dat foto's en filmpjes die ik verstuur/ naar mij verstuurd worden enorm lang duren om te uploaden/ downloaden. Duurt soms een minuut voordat hij überhaupt begint met uploaden van een foto en downloaden gaat ook erg traag.

Ik heb de laatste updates van de telefoon geïnstalleerd en Whatsapp ook al een keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht helaas niet baten.

Meer mensen die hier ook last van hebben?
Jup same here... :) ook regelmatig dat hij ze helemaal niet wil versturen, had nog ff getest omdat ik thuis bijvoorbeeld op wifi zit en dan naar 4g maar dat maakt niet uit, verder heb ik ook als je whatsapp opent om een bericht te lezen en dan niets doet het scherm dus uitgaat, maar je dan (soms) geen nieuwe meldingen krijgt dat er berichten zijn. Of als je 1 bericht hebt gekregen maar deze niet gelijk bekijkt er maar 1 bericht tekentje blijft staan (op je lockscreen) en als je whatsapp opent het er veel meer zijn.... Je moet dus eigenlijk altijd whatsapp goed openen en afsluiten anders mis je de helft.. al met al dus redelijk buggie nog... :-(

maar goed ben het al gewoon, maar ze mogen hier wel wat mee doen :)

p.s. Telegram is zelfde geouwehoer....

[ Voor 8% gewijzigd door Magure op 05-02-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:02
Nou, hehe, eindelijk heb ik ook wat te ouwemeuten, als eerste super blij met dit toestel, met beetje bellen ,whatsappen, en foto's maken, 4 dagen en 1 uur met accu!!! Maar mijn zeurpuntje is het geluid wat uit de speaker komt met bijvoorbeeld beltoon, heel blikkerig, lijkt wel een speelgoedding van de Bl**ker ofzo. Koptelefoon is goed. Het geluid zou juist heel goed moeten zijn, zie ik in sommige reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Harry21 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:53:
Nou, hehe, eindelijk heb ik ook wat te ouwemeuten, als eerste super blij met dit toestel, met beetje bellen ,whatsappen, en foto's maken, 4 dagen en 1 uur met accu!!! Maar mijn zeurpuntje is het geluid wat uit de speaker komt met bijvoorbeeld beltoon, heel blikkerig, lijkt wel een speelgoedding van de Bl**ker ofzo. Koptelefoon is goed. Het geluid zou juist heel goed moeten zijn, zie ik in sommige reviews.
Dan is er vast wat mis met jouw speaker. Geluid klinkt bij mij prima. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Heb uit het niets 2 keer gehad dat mijn whatsapp tile donker is. Hij werkt dan ook niet en de hele app is alleen maar de verwijderen. Verder niets helaas.

Meer mensen last van? Wel heel bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
@Loondijke: Dan is ie bezig met een backup, dat kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Viber in WP8.1 heeft die geen videobellen?
Want ''tango'' app is er namelijk ook niet.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over mijn nieuwe Lumia 930, maar Android slaagt met flag en wimpel qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:45:

Over het algemeen ben ik wel tevreden over mijn nieuwe Lumia 930, maar Android slaagt met flag en wimpel qua functionaliteit.
Het is ook maar net wat je gebruikt. Ik mis echt helemaal niks qua functionaliteit tegenover iOS of Android. Voor mij maakt de snelheid, gebruiksvriendelijkheid en UI juist dat ik WP het meest prettige platform vind om mee te werken. iOS zit daar heel dicht bij maar dat is 0,0 innovatief en wordt nogal saai na 4 iPhones. Android vind ik er rommelig uit zien en heeft te veel performance problemen (laggy en apps crashen), Mijn Nexus 5 heb ik na 5 dagen verkocht omdat ik het helemaal niks vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Harry21 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:53:
Dat moet wel een hardware issue zijn, want ik (en velen met mij) zijn juist enorm onder de indruk van de geluidsweergave van deze telefoon. Heb je hetzelfde probleem als je muziek afspeelt (dus niet alleen bij ringtones)? Want dan zou ik m mooi terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Dat moet wel een hardware issue zijn, want ik (en velen met mij) zijn juist enorm onder de indruk van de geluidsweergave van deze telefoon. Heb je hetzelfde probleem als je muziek afspeelt (dus niet alleen bij ringtones)? Want dan zou ik m mooi terugsturen ;)
Misschien heeft hij er een grote batterij voor terug gekregen, ik haal het bij lange na niet 4 dagen met 1 accu te doen :p 2 is echt de max en vind mezelf geen power user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:22

Viber heeft inderdaad geen videobellen op WP en Tango bestaat nog wel, maar is sinds WP7.5 niets meer mee gedaan. Die app zou ik dan ook maar snel vergeten ;)

Een goed alternatief zou Skype kunnen zijn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zie even het verband niet tussen een 930 en Android. Ik heb privé een 930 (helemaal top) en een Sony Android ding voor mijn werk. Allejezus traag. Kan dat ding wel kapot gooien want erger me er kapot aan. Maar ja, is van 'het werk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:44:
[...]

Ik zie even het verband niet tussen een 930 en Android. Ik heb privé een 930 (helemaal top) en een Sony Android ding voor mijn werk. Allejezus traag. Kan dat ding wel kapot gooien want erger me er kapot aan. Maar ja, is van 'het werk'.
Nja ik heb 1+1 , ZTE z7 mini , HTC m8 allemaal gehad en nooit traag of wat dan ook.
Het is alleen sommige functionaliteiten in Android persoonlijk vindt iktoch prettiger en is uitgebreider dan WP8.1 maar met updates en dergelijke kan het altijd verholpen worden, telefoon is wel snel ja.
Alleen elke keer als ik een app opstart moet die constant bijwerken (van berichten etc in whatsapp/viber etc), terwijl ik hem nooit heb afgesloten dat is wel jammer. Dit zou gewoon op de achtergrond constant moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
theduke1989 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:47:
[...]

Nja ik heb 1+1 , ZTE z7 mini , HTC m8 allemaal gehad en nooit traag of wat dan ook.
Het is alleen sommige functionaliteiten in Android persoonlijk vindt iktoch prettiger en is uitgebreider dan WP8.1 maar met updates en dergelijke kan het altijd verholpen worden, telefoon is wel snel ja.
Alleen elke keer als ik een app opstart moet die constant bijwerken (van berichten etc in whatsapp/viber etc), terwijl ik hem nooit heb afgesloten dat is wel jammer. Dit zou gewoon op de achtergrond constant moeten gebeuren.
Dat komt omdat het bij WP anders werkt. Als je een app iedere keer voor het eerst opstart als je hem aantikt. Als je hem al keer geopent hebt moet je met de back knop werken. Zo werkt WP nou eenmaal en dat zorgt ervoor dat het systeem ook stukken stabieler en sneller werkt (en natuurlijk de accu langer mee gaat).

Nu heb je natuurlijk wel backgroundtasks maar dat geld niet voor het snelle openen ect, meer voor binnen halen van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb nergens last van. Niks bijwerken ... Mijn 930 werkt probleemloos. Als ik lees welke 'problemen' anderen hebben met hun 930 sta ik elk keer weer verbaasd. Ik herken er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:52:
Ik heb nergens last van. Niks bijwerken ... Mijn 930 werkt probleemloos. Als ik lees welke 'problemen' anderen hebben met hun 930 sta ik elk keer weer verbaasd. Ik herken er niks van.
Same here eigenlijk. Moet ook wel zeggen dat het onwijs helpt als je niet al je whatsappgesprekken opgeslagen laat. Als je tientallen gesprekken erin laat staan is het niet raar dat het openen een seconde langer duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Ereaser schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:36:
[...]

Misschien heeft hij er een grote batterij voor terug gekregen, ik haal het bij lange na niet 4 dagen met 1 accu te doen :p 2 is echt de max en vind mezelf geen power user.
Tja, ik probeer die batterij opmerkingen/discussies een beetje te laten voor wat 't is. Wat voor de ene 'veel gebruik' is voor de ander belachelijk weinig. Ik trek in een treinreis van een uur 30-40% leeg, maar dan ben ik wel continu aan het browsen/appen/blogs lezen/mail checken etc. Ik geloof iedereen die zegt >1 dag uit die batterij te trekken, en ik geloof ook dat dat voor hen 'normaal gebruik is', maar dat voldoet zeker niet aan mijn definitie van 'normaal gebruik', en daarom is die discussie per definitie lastig om objectief te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Tja, ik probeer die batterij opmerkingen/discussies een beetje te laten voor wat 't is. Wat voor de ene 'veel gebruik' is voor de ander belachelijk weinig. Ik trek in een treinreis van een uur 30-40% leeg, maar dan ben ik wel continu aan het browsen/appen/blogs lezen/mail checken etc. Ik geloof iedereen die zegt >1 dag uit die batterij te trekken, en ik geloof ook dat dat voor hen 'normaal gebruik is', maar dat voldoet zeker niet aan mijn definitie van 'normaal gebruik', en daarom is die discussie per definitie lastig om objectief te voeren.
Kan mij hier helemaal in vinden. Het ligt er echt aan hoe je telefoon gebruikt. Nu zit ik op mijn stage en gebruik ik hem stukken minder. Aan het einde van de dag heb ik nog 80% over. Als ik naar school ga in de trein dan trek ik ook in anderhalf uur flink wat van de accu weg en is mijn telefoon aan de einde van de dag ook redelijk leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Video's verwijderen? Is er een manier om meer video's te selecteren en dan te verwijderen?
Bij foto's kan dat wel maar bij video's niet, en dan moet je alsnog ingedrukt houden wil je de video's kunnen verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
theduke1989 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:30:
Video's verwijderen? Is er een manier om meer video's te selecteren en dan te verwijderen?
Bij foto's kan dat wel maar bij video's niet, en dan moet je alsnog ingedrukt houden wil je de video's kunnen verwijderen...
gebruik maken van de folder app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Maar dan is jouw gebruik toch geen normaal gebruik? Dat is dan toch zwaar gebruik? Normaal gebruik is gewoon 2 dagen batterij. Zit je daaronder, dan gebruik je hem zwaarder. Dat is niet erg, maar het gaat ook om het gemiddelde, niet persoonlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Martinspire schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:38:
[...]

Maar dan is jouw gebruik toch geen normaal gebruik? Dat is dan toch zwaar gebruik? Normaal gebruik is gewoon 2 dagen batterij. Zit je daaronder, dan gebruik je hem zwaarder. Dat is niet erg, maar het gaat ook om het gemiddelde, niet persoonlijk gebruik.
Dit is precies wat ik bedoel. Wat voor jou normaal is, is voor mij totaal niet normaal. Ik haal nooit twee dagen, en die 'norm' lijkt mee bovendien behoorlijk uit de lucht gegrepen :)

Wat ik probeer te zeggen is dat eenheden als "gewoon 2 dagen batterij" en argumenten als "mijn telefoon staat al vier dagen op vliegtuig modus en ik heb nog 40%!!" niet echt veel waarde hebben omdat ze uitermate subjectief zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door MTDjassen op 06-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik las ergens iets over Whatsapp ... sinds een paar weken duurt het zo lang, voordat de app opstart. Zie ik alleen de tekst "laden ....." en dan pas opent de app het overzicht van al mijn app gesprekken. Vanmiddag spande de kroon, zeker 15 seconden moeten wachten ....

Ervaren anderen dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Ik zag idd nu pas bij audio de optie "equalizer" maar dat werkt wel op muziek", (dus werkt wel) maar niet op beltoon (zelf geknipt/plak mp3tje), zelf vind ik de geluidskwaliteit van mijn dochters Moto G 2014 veel beter. Maar oke, ik denk dat het dan geen defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:03:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel. Wat voor jou normaal is, is voor mij totaal niet normaal. Ik haal nooit twee dagen, en die 'norm' lijkt mee bovendien behoorlijk uit de lucht gegrepen :)

Wat ik probeer te zeggen is dat eenheden als "gewoon 2 dagen batterij" en argumenten als "mijn telefoon staat al vier dagen op vliegtuig modus en ik heb nog 40%!!" niet echt veel waarde hebben omdat ze uitermate subjectief zijn.
En wat ik bedoel is dat de term "normaal gebruik" slaat op de algemene statistieken. Het gemiddelde van iedereen. Dat jij daarboven zit is prima, maar dat is dus niet normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Oke batterij gebruik ,ja dat is persoonlijk idd, ik wil wel screenshot plaatsen van de 4 dagen, maar daar zie je idd niet aan wat ik gebruik. Hiervoor had ik een Samsung Advanced met dikke batt. van 3500 mah, Soms wel 7 dagen op lading, maar soms ook 2? Hetzelfde gedaan, maar toch batt.drain? Als ik dan het ramgeheugen ging wissen draaide er 24 applicaties??? Ik had er 6 opgezet.
Dat was mijn reden voor overstap, de Lumia bevalt heel goed, behalve het geluid dan en dattie eigenlijk wel glad is(bang dat hij snel uit handen glipt). Ik wil geen hoesje (zonde van de vormgeving) en mijn Samsung heeft ook nooit hoesje gehad, nooit geen krasjes. Ook gorilla 3 glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Martinspire schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:28:
[...]
En wat ik bedoel is dat de term "normaal gebruik" slaat op de algemene statistieken. Het gemiddelde van iedereen. Dat jij daarboven zit is prima, maar dat is dus niet normaal gebruik.
En wat ik bedoel is daf jij je "2 dagen is normaal gebruik" uit hoegenaamde "algemene statistieken" uit je duim zuigt. Jij vindt (!) 2 dagen gebruik normaal (waarschijnlijk omdat dat voor jou normaal is), maar ik weet niet waar je vandaan haalt dat dat een objectieve, gemiddelde maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
MTDjassen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:43:
[...]

En wat ik bedoel is daf jij je "2 dagen is normaal gebruik" uit hoegenaamde "algemene statistieken" uit je duim zuigt. Jij vindt (!) 2 dagen gebruik normaal (waarschijnlijk omdat dat voor jou normaal is), maar ik weet niet waar je vandaan haalt dat dat een objectieve, gemiddelde maat is.
Dat is ook niet te meten, alleen naar je eigen gebruik, ik kijk bijvoorbeeld af en toe even nieuws of weer of whatsapp of mail, maar bij mijn dochter zit de moto g aan haar hand vast ;) gaat zelfs mee naar de wc :+
En het feit dat mijn Samsung al na een half jaar niet meer geupdate werd! Was wel beloofd in de winkel. Tuurlijk kan je rooten,maar dat wil ik niet! Gewoon updaten, als ik en anderen problemen hebben, nou mooi niet. Dus voor mij was het: Samsung, bekijk het maar. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Harry21 op 06-02-2015 20:09 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.