Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Ahh, daar ben ik ook nog niet uit heb wel die xbmc op mijn toestel geinstalleerd maar om te streamen naar mijn cc was mij ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yabatopia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04 19:41
ulTimaS schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:33:
[...]

Is er geen mediamarkt in Belgie? In Nederland zijn ze namelijk nu ook gewoon in de MediaMarkt te koop voor 35 euro.
Geen paniek, er zijn Mediamarkts in België. :) Maar ik heb er nog nooit een Chromecast zien liggen. Over het algemeen heb ik wel de indruk dat de Mediamarkts in België wat achter lopen op de Nederlandse, maar dat kan best mijn subjectieve indruk zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
duurde in Nederland ook een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een CC gebruikt dan maak je contact via de Google DNS servers zoals ik uit dit topic begrijp. Dit betekent dat je Netflix NL krijgt normaliter. Maar als je nu met je telefoon of iPad via een US DNS server contact maakt om Netflix US te kijken wat gebeurt er dan op het moment dat je US content naar de CC zendt? Krijg je dan een error of pikt de CC dit omdat je een URL zendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Je krijgt een error. Via Hola Unblocker heb ik dit geprobeerd met Google Chrome op PC.
Wel kan je van te voren je tabblad casten en dan een Netflix stream aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het zou voor op de slaapkamer zijn waar bediening via iPhone ideaal zou zijn. Ik denk dan dat een ander device waar je vrij een DNS kunt instellen voor mij beter past. Jammer want de CC is een goedkope oplossing voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me de chromecast voornamelijk aangeschaft om zelf gemaakte filmpjes en foto's naar de tv te streamen (leuk als er vrienden komen en het op groot scherm kunnen zien)
Het zou leuk zijn om met mijn tablet te filmen en dan direct het filmpje te tonen op tv via de chromecast (nu moest ik het eerst altijd op harde schijf zetten om op tv te kunnen tonen)
Maar ik heb nu wel een probleem...
Ik heb al verschillende apps geprobeerd die video kunnen afspelen maar elke keer als ik een filmpje afspeel stottert het en hapert het om de 2 seconden, dus niet te doen.
Heb het nu geprobeerd met 'real player cloud' en deze app downloadt eerst het filmpje alvorens het te tonen.
Het downloaden zelf duurt wel heel lang, daarna wordt het afgespeeld zonder gehaper(!) maar wordt er maar 1/3 van mijn televisiescherm gebruikt...
Ik ben een echte leek op dit vlak en begin me te realiseren dat het misschien niet mogelijk zal zijn om eigen werk af te spelen? Kan iemand mij helpen? Waaraan zou het kunnen liggen?
Is er een app voorhanden die dit probleem oplost?
Het zijn MP 4 filmpjes die o.a. op google drive staan maar dus niet goed afspelen...
Overigens werkt you tube wel heel goed maar daarvoor hat ik het eigenlijk niet aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:29
Vanaf waar wil je de filmpjes streamen. Als je ze op pc/laptop zet kun je plex gebruiken om te streamen. Voor HD Content heb je dan wel minimaal een core i3 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
HEY_DUDE schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:55:
Vanaf waar wil je de filmpjes streamen. Als je ze op pc/laptop zet kun je plex gebruiken om te streamen. Voor HD Content heb je dan wel minimaal een core i3 nodig.
Vanaf zijn tablet. Heb zelf nog niet met een Chromecast gewerkt, maar kan dat niet met AllCast of met BubbleUPNP?

[ Voor 14% gewijzigd door joachim op 29-05-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

weet er iemand een iOS app (iPhone) die van m'n NAS (Lacie) naar Chromecast kan streamen?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Ik heb een chromecast sinds gisteren en mijn tv heeft alleen standby. Hoe zet ik de chromecast uit? Kan ik zonder problemen de voeding uitzetten ? Ik schakel namelijk via een verdeeldoos met schakelaar alles 'echt' uit als ik de deur uit ga..

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 30-05-2014 13:31 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Sinds gisteren ook de Chromecast in huis, voor die prijs kon ik t niet laten liggen :)
Heb m wel in mn versterker ivm geluid, maar werkt perfect.
Ben ook wel benieuwd hoe ik mijn NAS van Lacie kan benaderen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:29:
Ik heb een chromecast sinds gisteren en mijn tv heeft alleen standby. Hoe zet ik de chromecast uit? Kan ik zonder problemen de voeding uitzetten ? Ik schakel namelijk via een verdeeldoos met schakelaar alles 'echt' uit als ik de deur uit ga..
Volgens mij kan dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien dat iemand het weet

Ik probeer nu met bubbleupnp vanaf mijn pc naar de chromecast te streamen, maar ik zie , ondanks dat ik mappen gedeeld hebt op de pc, alleen maar de standaard bibliotheek mappen (waar dus niets in staat).

Heb ik een instelling fout oid?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Dit is natuurlijk wel erg lame:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wugv9c.png

Als ik op mijn Nexus 5 muziek heb gezet via de PC (gedownload) kan ik dit niet streamen naar de home cinema met Chromecast in de woonkamer .. :(

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Aghanim schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:11:
Als je een CC gebruikt dan maak je contact via de Google DNS servers zoals ik uit dit topic begrijp. Dit betekent dat je Netflix NL krijgt normaliter. Maar als je nu met je telefoon of iPad via een US DNS server contact maakt om Netflix US te kijken wat gebeurt er dan op het moment dat je US content naar de CC zendt? Krijg je dan een error of pikt de CC dit omdat je een URL zendt?
Dan krijg je inderdaad een foutmelding te zien. Technisch gezien is dit ook vrij logisch. Je kan dit echter wel omzeilen dooor indien mogelijk je Chromecast te rooten, maar ik acht dat in jouw geval inmiddels al onwaarschijnlijk. Of door de connectie met bijvoorbeeld je rooter af te vangen en om te buigen. Zie ook een eerdere reactie van mij in deze thread m.b.t. iptables.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 04:54

kaanmijo

Picobello B.V.

Vis schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:23:

[afbeelding]

Als ik op mijn Nexus 5 muziek heb gezet via de PC (gedownload) kan ik dit niet streamen naar de home cinema met Chromecast in de woonkamer .. :(
Hiervoor kun je Google Play: AllCast gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door kaanmijo op 31-05-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vis schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:23:

[afbeelding]

Of je upload je muziek via Google Music Manager naar de cloud, werkt prima hier i.c.m. Nexus 5, 7 en chromecast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Yep, via de muziek cloud van google zelf (20.000 nummers) werkt het afspelen via de tv heel gemakkelijk, via smartphone of tablet.

(Ja, sinds zaterdag een Chromecast, snel ingesteld, werkt goed, zoontje van 7 wist binnen een minuut hoe hij iets op de tv moest afspelen.
Plex werkt ook goed, alleen zijn sommige video formaten nogal hardnekkig qua afspelen zonder hapering. Mp4 doet het nog het beste.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Jay-K schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:37:
Weet iemand waarom ik de RTL XL plugin niet kan vinden in Plex?
https://forums.plex.tv/in...tl-xl/page-10#entry652632

niet compatibel met Chrome, maar wel toe te voegen dus zodat je hem op android+chromecast kan openen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Erycius schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:28:
weet er iemand een iOS app (iPhone) die van m'n NAS (Lacie) naar Chromecast kan streamen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En ik neem aan dat je bedoelt om films te streamen vanaf je NAS, right?

Volgens mij is je enige optie nu (nog) om in je browser af te spelen en dan de Chromecast addon te installeren voor Chrome.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:53
Het is nu dus ook mogelijk om Google+ foto's te casten.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-iHe6f0gkq1g/U43_UGBCfsI/AAAAAAAEmyE/KQsgyjQE-rE/w1153-h865-no/IMG_20140603_185410.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ATa60AcRuFg/U430fCDzpEI/AAAAAAAAIlk/5wXjaO-lG6M/w789-h572-no/g%252Bcasting.png

[ Voor 25% gewijzigd door TheRicolaa10 op 03-06-2014 19:53 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

BtM909 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:10:

Volgens mij is je enige optie nu (nog) om in je browser af te spelen en dan de Chromecast addon te installeren voor Chrome.
Ik vreesde al zoiets.

Terug de kast in (voorlopig) en eens loeren naar de Raspberry Pi opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Erycius schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:36:
[...]

Ik vreesde al zoiets.

Terug de kast in (voorlopig) en eens loeren naar de Raspberry Pi opties.
Je zou het met Plex kunnen proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
BtM909 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:10:

Als je Lacie NAS DLNA ondersteunt dan zou t volgens mij moeten kunnen met BubbleUPnP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:38

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Met LocalCast (zie Play Store) is zelfs UPNP niet nodig. Het werkt namelijk ook prima met SMB shares.

Overigens hebben al die "cast" programma's nog wel een weg te gaan qua bedieningsgemak e.d.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

daarom is Plex ook zo'n prettig alternatief. Je kan er alles op je NAS probleemloos mee doorzoeken en casten naar Chromecast. Als het formaat officieel niet wordt ondersteund door de Chromecast, het probleem waar je met die local-cast-apps tegenaanloopt dan zal Plex het on the fly omzetten naar een goed formaat.

Enige 'nadeel' is dat je er een PC tussen moet hebben staan. Ik heb er sinds een week een Intel Celeron 1037u dual core tussen staan op Windows 8 en die doet de job uitstekend 720p / 1080p transcoderen. En zelf mijn vrouw kan uit de voeten met de app :) dat zegt wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Het vreemde met Plex is dat als ik deze vanaf de pc bestuur en stream naar de chromecast het beeld weleens blijft hangen, gebruik ik de app om een film te kijken en plex te besturen is er geen enkele hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

horizon1978 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 05:32:
Het vreemde met Plex is dat als ik deze vanaf de pc bestuur en stream naar de chromecast het beeld weleens blijft hangen, gebruik ik de app om een film te kijken en plex te besturen is er geen enkele hapering.
daar heb ik ook wel eens last van. Met de mobiel ertussen werkt het m.i. het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuTcHaBle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-08 15:59
Ik heb ook interesse in deze Chromecast en ik was ook benieuwd of UPC Horizon via de webbrowser of via de UPC Horizon app zal werken, of dat hij uberhaubt wel in de store staat. Kan iemand dat alsnog testen? Ben zeer benieuwd.

Perfect, just like me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Dus een pc met Plexserver ertussen zetten maar nog steeds de content op de NAS? En dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Ja, zo heb ik het ook ongeveer. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik gebruik momenteel BubbleUPnP op Android en de server app draait op mijn (oude, trage) Synology NAS om video van de NAS naar de Chromecast te streamen. Aangezien mijn NAS te traag is voor transcoding, converteer ik gedownloade MKV's altijd even naar AAC audio met ffmpeg.

Volgens BubbleUPnP kan hij ook embedded subs streamen naar de Chromecast, maar dat lukt me nog niet, Bubble zegt 'extraction of embedded subs failed'.
Wie weet hoe ik srt subs aan de MKV kan toevoegen, zodat het wel lukt op de Chromecast? Handmatig een srt file kiezen op de telefoon tijdens afspelen werkt wel, maar dat is omslachtig vind ik. Ik gebruik momenteel deze opdracht met ffmpeg:
code:
1
ffmpeg -i "input.mkv" -sub_charenc CP1252 -i "input.srt" -strict experimental -vcodec copy -acodec aac -scodec ass -metadata:s:s:0 language=dut "output.mkv"

Ik heb eerst -scodec copy geprobeerd, dan blijft het srt, maar nu met conversie naar ass werkt het nog niet. Misschien nog een andere sub codec nodig, of doe ik iets anders verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik heb sinds vorige week ook een Chromecast. Echt een top ding! Helemaal blij mee _/-\o_
Afgelopen weekend lekker Plex op mn PC gezet zodat ik al mijn films en series ook op de TV kan kijken, werkt helemaal goed.

Ik krijg het alleen niet voor mekaar op RTLXL op mijn chromecast te knallen. Ook niet via Plex. Op de vorige pagina zag ik dit bericht:
aardbeix15 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:20:
[...]

https://forums.plex.tv/in...tl-xl/page-10#entry652632

niet compatibel met Chrome, maar wel toe te voegen dus zodat je hem op android+chromecast kan openen.
..maar dit snap ik dus niet. Ik kan op mijn android app geen kanalen toevoegen aan plex, dus hoe moet ik dit fixen nu?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Gisteren ook een Chromecast gekocht, ook al ben ik fervent Apple fanboy, omdat ik toch benieuwd was wat je kon krijgen voor 35eu. Blij verrast moet ik zeggen! Support voor iOS apps was nog wat buggy at times, maar dat wordt vast beter. En vergeleken met de in elkaar gehackte Airplay support op m'n XBMC setup werkt dit toch wel net iets sweeter en stabieler. Ik ga even testen hoe de CC het beste als media center ingezet kan worden, maar misschien ga ik dit al m'n vrienden aanraden. Die hebben vaak toch al een Android tablet of foon. Ben alleen niet zo'n fan van Plex, maar goed, als dat een oplossing van 35eu mogelijk maakt...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Heb gisteren Plex geinstalleerd en ik was blij verrast. Heb de server draaien op een Q6600 met 4Gb ram en dat werkt prima.Chromecast hangt aan de ene kant van de tv, router staat aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n chromecast draait al een tijdje met flix naar volle tevredenheid, maar wilde gisteren toch echt eens een keer die zo geprezen uitzending over Kees checken. Prima; Chrome for Android heeft tegenwoordig cast mogelijkheid, dus eens uitzendinggemist.nl bekijken.

Dat ging de eerste vijf minuten vloeiend, en vanaf toen was het bufferen, drie seconden beeld, bufferen... Paar keer opnieuw geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Hoe is jullie ervaring met casten uit Chrome?

Uitzendinggemist op, wat is het, 312p ofzo maar de Jumboreclame voorafgaand aan de docu liet heerlijk fruit in prachtig 1080p zien. NPO |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Dat ging de eerste vijf minuten vloeiend, en vanaf toen was het bufferen, drie seconden beeld, bufferen... Paar keer opnieuw geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Hoe is jullie ervaring met casten uit Chrome?
Een tabblad uit Chrome casten is nog altijd het meest buggy. Daar moet Google nog iets aan doen, ja.

Installeer anders Plex, gebruik dan de app (3,64) om vanuit tablet/smartphone, uitzending gemist te starten. En dan draait het vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09
Kan het zo zijn dat mijn A6-3500 te licht is om Plex fatsoenlijk te laten streamen naar de Chromecast? Het geheel hapert nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:18:
Een tabblad uit Chrome casten is nog altijd het meest buggy. Daar moet Google nog iets aan doen, ja.

Installeer anders Plex, gebruik dan de app (3,64) om vanuit tablet/smartphone, uitzending gemist te starten. En dan draait het vloeiend.
Met alleen de Plex app zou ik dus bijvoorbeeld UZG kunnen streamen? Ik dacht dat daar een plex server voor nodig was. Heb wel een NAS, maar die ondersteund geen plex :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
kikkeraap schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:20:
Kan het zo zijn dat mijn A6-3500 te licht is om Plex fatsoenlijk te laten streamen naar de Chromecast? Het geheel hapert nogal.
Ligt ook aan het bestand wat je wil afspreken. Een 4K bestand converteren zal meer tijd kosten dan een (zo goed als) geschikt 720p bestand bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09
FabianNL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:29:
[...]

Ligt ook aan het bestand wat je wil afspreken. Een 4K bestand converteren zal meer tijd kosten dan een (zo goed als) geschikt 720p bestand bijvoorbeeld...
Dan gok ik dat het toch ligt is. een 720p mkv (bijvoorbeeld serie), gaat al fout. Zelfs een uitzendiggemist :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:23:
[...]

Met alleen de Plex app zou ik dus bijvoorbeeld UZG kunnen streamen? Ik dacht dat daar een plex server voor nodig was. Heb wel een NAS, maar die ondersteund geen plex :(.
Zelf heb ik geen server, maar via pc Plex geinstalleerd. Het enige wat nodig is dat de pc aanstaat. Je hoeft niet eens de browser te openen. Dan via je de app kun je alles doen met Plex. De pc is er om het in te richten zeg maar.

Nadeel is dus dat de pc aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
kikkeraap schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:33:
[...]

Dan gok ik dat het toch ligt is. een 720p mkv (bijvoorbeeld serie), gaat al fout. Zelfs een uitzendiggemist :S
CPU is ook niet geschikt voor "zware" taken, zie: https://support.plex.tv/h...375666-Stand-Alone-Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:52:
Uitzendinggemist op, wat is het, 312p ofzo maar de Jumboreclame voorafgaand aan de docu liet heerlijk fruit in prachtig 1080p zien. NPO |:(
NPO heeft deals gesloten waardoor ze niet full hd mogen uitzenden via het web. Zover ik weet komt er wel een alternatief waar het wel mogelijk is, maar dat wordt een betaalde service. Echter lopen ze nog ver achter op de andere alternatieven.

Zie: nieuws: Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren - update

[ Voor 17% gewijzigd door n2theb op 06-06-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:33:
Zelf heb ik geen server, maar via pc Plex geinstalleerd. Het enige wat nodig is dat de pc aanstaat. Je hoeft niet eens de browser te openen. Dan via je de app kun je alles doen met Plex. De pc is er om het in te richten zeg maar.

Nadeel is dus dat de pc aan moet staan.
Dat is natuurlijk goed te ondervangen; die is vanaf je telefoon ook wel uit te schakelen natuurlijk :).
n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:52:
NPO heeft deals gesloten waardoor ze niet full hd mogen uitzenden via het web. Zover ik weet komt er wel een alternatief waar het wel mogelijk is, maar dat wordt een betaalde service. Echter lopen ze nog ver achter op de andere alternatieven.

Zie: nieuws: Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren - update
Leuke deals weten de jongens van de NPO te sluiten. Eens die betaalde dienst checken dan, of dat de moeite waard is. Krijg er wel een beetje een WinRAR/ZIP-gevoel bij eigenlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2012/11/winzip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:52:
M'n chromecast draait al een tijdje met flix naar volle tevredenheid, maar wilde gisteren toch echt eens een keer die zo geprezen uitzending over Kees checken. Prima; Chrome for Android heeft tegenwoordig cast mogelijkheid, dus eens uitzendinggemist.nl bekijken.

Exact hetzelfde probleem toen ik laatst Beware of mr Baker wilde kijken. Na vijf minuten niet meer vooruit te branden. Dag later nog eens geprobeerd, zelfde probleem.
Uiteindelijk op de PC gekeken. Perfect beeld, maar bureaustoel ipv luie bank :-(

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06-2020
Ik heb sinds vorige week een Chromecast. En ik ben erg te spreken over de cast from chrome feature. En apps als netflix & youtube werken goed :)

Alleen het afspelen van local media, met behulp van Plex, werkt niet als een zonnetje. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Wanneer ik bv een 1080p 5gb film, vanaf mijn hp pavilion g6 core i5 (plex server), probeer te streamen naar de chromecast krijg ik stotterend beeld.
Het maakt nit uit of ik rechstreeks vanaf de laptop of via iphone (plex app) cast naar de chromecast. Ik krijg pas vloeiend beeld als de stream kwaliteit erg laag moet instellen, te laag voor een lekker scherp beeld. Daarnaast maakt de laptop aanzienlijk meer lawaai (ventilator) voor het afspelen van de film met Plex, dan wanneer ik de laptop met een HDMI rechstreeks in de tv prik (afspeel met VLC).

Waar zit precies mijn probleem?
1. Plex is een veel zwaarder proces dan een VLC?
2. Verkeerde Plex settings?
2. Streamen via wifi is intensiever dan via de kabel?
3. Chromecast is niet krachtig genoeg? *Moet ik een ander apparaat zoeken als een Amazon Fire TV/Rasp Pi
4. Laptop is niet krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
Plex server op je laptop moet gaan transcoden omdat de Chromecast maar een beperkt aantal codecs ondersteunt.

https://developers.google.com/cast/docs/media

Probeer eens een mp4 te streamen zonder transcoden. Dat werkt super bij mij (simpele amd a350 laptop met plex media server, ik gebruik bubbleupnp op android voor de bediening, geen plex)

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wouterk21 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:46:
Ik heb sinds vorige week een Chromecast. En ik ben erg te spreken over de cast from chrome feature. En apps als netflix & youtube werken goed :)

Alleen het afspelen van local media, met behulp van Plex, werkt niet als een zonnetje. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Wanneer ik bv een 1080p 5gb film, vanaf mijn hp pavilion g6 core i5 (plex server), probeer te streamen naar de chromecast krijg ik stotterend beeld.
Het maakt nit uit of ik rechstreeks vanaf de laptop of via iphone (plex app) cast naar de chromecast. Ik krijg pas vloeiend beeld als de stream kwaliteit erg laag moet instellen, te laag voor een lekker scherp beeld. Daarnaast maakt de laptop aanzienlijk meer lawaai (ventilator) voor het afspelen van de film met Plex, dan wanneer ik de laptop met een HDMI rechstreeks in de tv prik (afspeel met VLC).

Waar zit precies mijn probleem?
1. Plex is een veel zwaarder proces dan een VLC?
2. Verkeerde Plex settings?
2. Streamen via wifi is intensiever dan via de kabel?
3. Chromecast is niet krachtig genoeg? *Moet ik een ander apparaat zoeken als een Amazon Fire TV/Rasp Pi
4. Laptop is niet krachtig genoeg?
Wat voor snelheid haal je op je wifi? Kan je het bedraad proberen?

Je kan in plex ook pielen met de kwaliteit bij transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
Rizn schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:08:
Plex server op je laptop moet gaan transcoden omdat de Chromecast maar een beperkt aantal codecs ondersteunt.

https://developers.google.com/cast/docs/media

Probeer eens een mp4 te streamen zonder transcoden. Dat werkt super bij mij (simpele amd a350 laptop met plex media server, ik gebruik bubbleupnp op android voor de bediening, geen plex)
Heb zowel een ipone als iPad, dus bubbleunpnp zit er voor mij helaas niet in. Want dat js een android iets, als ik het goed heb.

Heb mp4 nog niet geprobeerd, thx voor suggestie. Nou zijn alleen volgens mij alle films eeder .mkv dan .mp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
418O2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:09:
[...]

Wat voor snelheid haal je op je wifi? Kan je het bedraad proberen?

Je kan in plex ook pielen met de kwaliteit bij transcoding.
Mijn wifi snelheid thuis is minimaal 30mbps tot een 60mpbs.

Snap niet precies wat je bedoeld met bedraad proberen. Ik kan toch enkel streamen naar de chromecast over wifi.

Heb al lopen pielen met de transcoding kwaliteit. Maar deze moet zo laag voordat het vloeiend is, dat het niet scherp (genoeg in mijn optiek) is 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je pc is dus bedraad aangesloten. Staat je chromecast wel in de buurt van je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
418O2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:47:
Je pc is dus bedraad aangesloten. Staat je chromecast wel in de buurt van je wifi?
Mijn tv staat bovenop het kastje waar de router onder ligt. Dus ja het staat in de buurt van de wifi.

Maar als ik het goed bedrijg ondersteunt chromecast geen Mkv. Dus als ik Mkv afspeel via plex wordt het getranscodeerd... Is dit dan niet te zwaar voor me laptop?

Ik neem aan dit er los van staat maar bedenk me net dat mijn plex server niet connected is. Bij de plex settings connect is hij niet ingelogd. ik voelde niet de drang om instellingen in de router aan te passen, aangezien ik niet van buitenaf bij plex hoef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan te zwaar zijn. Hou je load eens in de gaten als hij transcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

nieuws: VLC werkt aan ondersteuning voor Chromecast

Mijn gebeden lijken verhoord te zullen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vlc is toch wel ingehaald door mpc hc? En is plex dan niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een paar tientjes heb je een mediaspeler die het altijd 10 keer beter zal doen dan wat vlc ook zal fabriceren. Als je er zo naar uitkijkt lijkt me een bezoekje aan de lokale mediamarkt een beter idee dan hierop wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Is het al mogelijk om de Chromecast te gebruiken zonder gebruik van een wifi netwerk? Dus rechtstreeks naar de Chromecast toe?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Dat zal ook nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ok. Dat wordt mijn router meenemen naar Landal dan :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
418O2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:40:
Kan te zwaar zijn. Hou je load eens in de gaten als hij transcode
En hoe houdt ik deze load in de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wouterk21 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:47:
[...]

En hoe houdt ik deze load in de gaten?
Taakbeheer. Tabje prestaties (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Dit zal toch weinig meerwaarde bieden boven alle andere spelers? Het voordeel was altijd dat VLC gewoon alles afspeelde, maar hiervan zijn en blijven ze afhankelijk van de ondersteuning van Chromecast, en die is nu niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Blij met de nieuwe update voor Chrome voor Android! Eindelijk de mogelijkheid om webvideo's te casten naar de Chromecast. Kon al wel met een aparte app, maar dat was zo onoverzichtelijk als de pest.

Inmiddels getest met:

Video van RTLXL
Tweakers review
Pornhub :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel interessant, ik zal chrome ook even op mijn android telefoon zetten

edit: dat chrome werkt niet op mijn oudere android telefoon :X
nou, dan maar niet, krijg volgend jaar een nieuwe smart phone van het werk, wacht ik daar wel op.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
418O2 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Taakbeheer. Tabje prestaties (ofzo)
Aangezien de laptop veel lawaai begint te maken kan ik wel concluderen dat het (te) intensief is voor de laptop. Vraagje: het is intensiever voor de laptop via plex, dan wanneer ik laptop rechtstreeks op tv verbind, want chromecast ondersteunt geen .mkv en plex hiervoor transcoderen?

Zou bv een roku 3 een oplossing kunne bieden, aangezien deze standaard mkv ondersteunt en dus geen transcoding nodig heeft? Of een rasp pi met Rasplex?

*ik zal eens naar de plex server instellingen kijken, mss is daar ergens nog winst te behalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
mad-dog schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:40:
Blij met de nieuwe update voor Chrome voor Android! Eindelijk de mogelijkheid om webvideo's te casten naar de Chromecast. Kon al wel met een aparte app, maar dat was zo onoverzichtelijk als de pest.

Inmiddels getest met:

Video van RTLXL
Tweakers review
Pornhub :Y
Wat gek. Hiervoor kon ik met de reguliere Chrome app gewoon casten via Android voor een maand. En sinds vandaag lukt het me ineens niet meer, ook niet in de beta. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
wouterk21 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:52:
[...]

Aangezien de laptop veel lawaai begint te maken kan ik wel concluderen dat het (te) intensief is voor de laptop. Vraagje: het is intensiever voor de laptop via plex, dan wanneer ik laptop rechtstreeks op tv verbind, want chromecast ondersteunt geen .mkv en plex hiervoor transcoderen?

Zou bv een roku 3 een oplossing kunne bieden, aangezien deze standaard mkv ondersteunt en dus geen transcoding nodig heeft? Of een rasp pi met Rasplex?

*ik zal eens naar de plex server instellingen kijken, mss is daar ergens nog winst te behalen,
Chromecast kan wel mkv zonder transcoden afspelen, maar alleen met de audio / video codecs die worden ondersteunt. (mkv is een "container" waarin je verschillende compresssies voor audio / video kunt gebruiken. Niet alle mkv's zijn hetzelfde kwa codecs)

Als je de mogelijkheid hebt om een mkv te converteren naar mp4 met freemake video converter

http://www.freemake.com/free_video_converter/

en dan kiest voor mp4 met aac als audio codec, dan hoeft plex niet te transcoden.

Anders blijft de hdmi kabel de simpelste oplossing :)

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:53
Het zou pas wat zijn als popcorn-time de CC zou ondersteunen...

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
time4popcorn heeft chromecast support bijna af. zou binnen niet al te lange tijd ingebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlin1201 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:17:
Het zou pas wat zijn als popcorn-time de CC zou ondersteunen...
Dan zal je pc toch aan moeten staan omdat die torrent verbinding anders denk ik niet werkt. Zelf zie ik er niet zoveel voordeel in, met mijn 180mbit verbinding van Ziggo heb ik een goede bluray rip ook in een paar minuten binnen met 5.1 geluid etc.

Ik zou het zelf leuker vinden als er iets kwam voor bijv. pinkpop of andere concerten, dat je live mee kan kijken. Nu werkt dat alleen als het op youtube wordt uitgezonden. Bijv. dat je nu pinkpop kan kijken, maar kan kiezen welke tent / podium je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
Rizn schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:50:
[...]

Chromecast kan wel mkv zonder transcoden afspelen, maar alleen met de audio / video codecs die worden ondersteunt. (mkv is een "container" waarin je verschillende compresssies voor audio / video kunt gebruiken. Niet alle mkv's zijn hetzelfde kwa codecs)

Als je de mogelijkheid hebt om een mkv te converteren naar mp4 met freemake video converter

http://www.freemake.com/free_video_converter/

en dan kiest voor mp4 met aac als audio codec, dan hoeft plex niet te transcoden.

Anders blijft de hdmi kabel de simpelste oplossing :)
Rizn, thx voor je reactie!

Mijn gevoel zegt dat als ik bv een 10gb .mkv wil converten .mp4 met de juiste (chromecast) ondersteunende codecs dit een erg intensief proces is voor de laptop en het meerdere uren zal duren?
Zo ja, dan is het idd interessanver om het via de laptop hdmi af te spelen.

Zijn er andere "players" als een chromecast waarmee ik aanzienlijk meer .mkv/video format/codec's ondersteun en daardoor wss veel minder snel hoef te transcoderen vanuit plex? Apparaten als een Roku 3, AC Ryan, Rasp pi ofzo?
Want ik heb het gevoel dat de chromecast niet zal doen waarvoor ik het heb gekocht. Local media streamen (bv met plex) en een spotify/soundcloud app's afspelen (vanaf me iphone/ipad) op de tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterk21 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:13:
Zijn er andere "players" als een chromecast waarmee ik aanzienlijk meer .mkv/video format/codec's ondersteun en daardoor wss veel minder snel hoef te transcoderen vanuit plex? Apparaten als een Roku 3, AC Ryan, Rasp pi ofzo?
Die kunnen het allemaal, zou kiezen tussen de wd tv live en de rasp pi. Een Roku is ook mooi, maar lastiger te krijgen in Nederland (zal je waarschijnlijk moeten importeren).

Ik heb naast in elke tv een chromecast aan elke tv ook een wd tv live hangen voor afspelen vanaf mijn nassen. De chromecast gebruik ik voor youtube en voor tab casten vanaf mijn pc. De wd tv live heeft een tragere netflix dan de chromecast, maar wel als voordeel dat je met een abonnement op unblock us of iets dergelijks van netflix regio kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wouterk21 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:13:
[...]

Rizn, thx voor je reactie!

Mijn gevoel zegt dat als ik bv een 10gb .mkv wil converten .mp4 met de juiste (chromecast) ondersteunende codecs dit een erg intensief proces is voor de laptop en het meerdere uren zal duren?
Zo ja, dan is het idd interessanver om het via de laptop hdmi af te spelen.

Want ik heb het gevoel dat de chromecast niet zal doen waarvoor ik het heb gekocht. Local media streamen (bv met plex) en een spotify/soundcloud app's afspelen (vanaf me iphone/ipad) op de tv :(
Dat transcoden lukt mijn q6600 met 4gb ram nog.

En als je wat meer had gelezen dan had je kunnen weten wat hij kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Gisteren ook een Chromecast gehaald, wat een ramp, streamen via internet gaat nog wel maar als ik via laptop die in de huiskamer staat waar ook de router staat een film ga streamen is het de eerste,
5 minuten goed en dan gaat het beeld haperen en op een gegeven moment staat alles stil !

Heb UPC 200 mb/s internet, hoe kan dit nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:03:
Gisteren ook een Chromecast gehaald, wat een ramp, streamen via internet gaat nog wel maar als ik via laptop die in de huiskamer staat waar ook de router staat een film ga streamen is het de eerste,
5 minuten goed en dan gaat het beeld haperen en op een gegeven moment staat alles stil !

Je internet snelheid heeft natuurlijk niets te maken met je interne netwerk snelheid. Waarschijnlijk is je netwerk gewoon bagger traag of is je WiFi te traag om een normale stream af te kunnen spelen..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:04:
[...]

Je internet snelheid heeft natuurlijk niets te maken met je interne netwerk snelheid. Waarschijnlijk is je netwerk gewoon bagger traag of is je WiFi te traag om een normale stream af te kunnen spelen..
Heb een Sisco modem van UPC + Sitecom 300N Gigabite XR router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:11:
[...]

Heb een Sisco modem van UPC + Sitecom 300N Gigabite XR router
Dat zegt niets, als je Chromecast te ver bij je router vandaan zit is de verbinding natuurlijk dramatisch, idemdito voor je laptop/telefoon/pc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Dat zegt niets, als je Chromecast te ver bij je router vandaan zit is de verbinding natuurlijk dramatisch, idemdito voor je laptop/telefoon/pc etc.
Me router staat er hooguit 4 meter vandaan...

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 10-06-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978

Hoe stream je? Via de chrome browser? Dat hapert, helaas. Daar moet Google nog aan werken.

Gebruik je Plex? Dan zou het wel goed moeten gaan (nog beter als je via smartphone/tablet aanstuurt).

Bijvoorbeeld youtube app via smartphone/tablet werkt subliem. Google Play Movies ook trouwens (gratis Shaun the Sheep filmpje geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuTcHaBle
Heeft iemand de UPC app of online TV kijken getest?

Perfect, just like me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
usefull schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:11:
Dat wil ik ook ERG graag weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
horizon1978 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Hoe stream je? Via de chrome browser? Dat hapert, helaas. Daar moet Google nog aan werken.

Gebruik je Plex? Dan zou het wel goed moeten gaan (nog beter als je via smartphone/tablet aanstuurt).

Bijvoorbeeld youtube app via smartphone/tablet werkt subliem. Google Play Movies ook trouwens (gratis Shaun the Sheep filmpje geprobeerd).
Ik stream via Chrome browser met File manager en de chromecast plugin.
Heb ook nog even met Videostream geprobeerd maar me beeld blijft staat hangen !

Welke app gebruik jij dan om via thuisnetwerk films te streamen met Chromecast op je Android ?

[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 10-06-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Albert020 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Ik stream via Chrome browser met File manager en de chromecast plugin.
Heb ook nog even met Videostream geprobeerd maar me beeld blijft staat hangen !

Welke app gebruik jij dan om via thuisnetwerk films te streamen met Chromecast op je Android ?
Zelf heb ik Plex op pc geinstalleerd & ingericht.
PC moet (helaas?) aanstaan omdat daar de films op de hard disk staan. Maar dan via de Plex app (op smartphone & tabler)(€ 3,64)) start ik de films op en zend naar Chromecast.

Waar je ook aan moet denken (als problemen blijven) is dat je mp4 als filetype gebruikt. Dan kan de Chromecast beste verwerken. Wat meespeelt is dat de PC waar de films staan op het moment dat je de film start on the fly de film gaat transcoderen (dacht dat dat de term was) naar de Chromecast toe.
Zelf heb ik een I3 (pre-bridge tijd) en die kan het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren ook een Chromecast gehaald, wat een ramp, streamen via internet gaat
Daar is de Chromecast ook voor gemaakt.
maar als ik via laptop die in de huiskamer staat waar ook de router staat een film ga streamen is het de eerste,
En daar is de Chromecast ook niet voor gemaakt.

Volgende keer misschien handig om een device te kopen wat bij je wensen past ....
usefull schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:11:
UPC app werkt iig niet.
Livestreams van de NPO-app ook niet trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 10-06-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuTcHaBle
Jammer, maar verwacht. Wellicht gaat dit ooit werken.

Perfect, just like me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Klopt, livestreams niet. Je kunt wel via Plex kijken naar NOS filmpjes en Uitzending gemist (RTL XL kan ik nergens vinden?!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
horizon1978 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:31:
[...]

Zelf heb ik Plex op pc geinstalleerd & ingericht.
PC moet (helaas?) aanstaan omdat daar de films op de hard disk staan. Maar dan via de Plex app (op smartphone & tabler)(€ 3,64)) start ik de films op en zend naar Chromecast.

Waar je ook aan moet denken (als problemen blijven) is dat je mp4 als filetype gebruikt. Dan kan de Chromecast beste verwerken. Wat meespeelt is dat de PC waar de films staan op het moment dat je de film start on the fly de film gaat transcoderen (dacht dat dat de term was) naar de Chromecast toe.
Zelf heb ik een I3 (pre-bridge tijd) en die kan het aan.
Welke (plex server) settings gebruik je? Want ik krijg geen vloeiend beeld met hoge kwaliteit met mijn (oude) hp pavilion g6 core i5 laptop...
Cast je naar de chromecast vanaf je laptop, of ook van een mobiel/tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk21
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:38:
[...]

Die kunnen het allemaal, zou kiezen tussen de wd tv live en de rasp pi. Een Roku is ook mooi, maar lastiger te krijgen in Nederland (zal je waarschijnlijk moeten importeren).

Ik heb naast in elke tv een chromecast aan elke tv ook een wd tv live hangen voor afspelen vanaf mijn nassen. De chromecast gebruik ik voor youtube en voor tab casten vanaf mijn pc. De wd tv live heeft een tragere netflix dan de chromecast, maar wel als voordeel dat je met een abonnement op unblock us of iets dergelijks van netflix regio kan wisselen.
Is de nieuwe amazon fire tv nog de moeite waard om te overwegen, stel ik kies voor importeren van bv roku 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterk21 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:14:
Is de nieuwe amazon fire tv nog de moeite waard om te overwegen, stel ik kies voor importeren van bv roku 3?
Die kan geen dingen vanaf je netwerk afspelen, maar heeft wel dat amazon tv/film gedeelte. Ik denk voor jou niet interessant.

De roku 3 is ook heel mooi als je een synlogy hebt, er zit native synlogy dsm video app support in (of hoe je dat ook noemt). Dan kan je met ds video de gegevens van de video's zien net als met xmbc.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
polopolo150 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:58:
time4popcorn heeft chromecast support bijna af. zou binnen niet al te lange tijd ingebouwd worden.
Ik heb idd gelezen dat dit snel gaat gebeuren, hopelijk ook voor mac want deze beta's liggen wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:46:

UPC app werkt iig niet.
Livestreams van de NPO-app ook niet trouwens.
Moet wel te fixen zijn, want ze gebruiken Googles eigen codec bij UPC. Dus als we de stream URL's weten te achterhalen zijn we al een heel eind denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nog even terug wat die time4popcorn betreft, het zal idd alleen dmv een pc werken ivm de verplichte upload.
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben is hoe de app de content naar jou cc streamt want dat zal hoe dan ook geconverteerd worden naar het formaat dat cc slikt.
Dan krijg je dus een soortgelijke plex.
Wat ik ook lees is dat men de films op een server gaan zetten die deze dan rechstreeks naar de cc streamt, maar probleem is waar en welke server.
Zelf heb ik dmv de chrome functie mijn scherm gestreamed maar dan heb ik geen geluid en het beeld is niet vloeiend.

Dus ff gedult tot de makers wat kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
wouterk21 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:12:
[...]

Welke (plex server) settings gebruik je? Want ik krijg geen vloeiend beeld met hoge kwaliteit met mijn (oude) hp pavilion g6 core i5 laptop...
Cast je naar de chromecast vanaf je laptop, of ook van een mobiel/tablet?
Niets aan de standaard settings verandert.
Waar ik vandaan cast? De films staan op de pc, maar ik gebruik de app op mobiel/tablet om de film naar de chromecast te laten sturen.
Volgens mij is het namelijk de chrome browser zelf die nog niet geoptimaliseerd is.

Maar ook de kanalen, dus content die niet op de pc staat stuur ik aan via je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

time4popcorn = jatten. Zo simpel is het. Legale alternatieven genoeg, ook op de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

beschuit schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:04:
time4popcorn = jatten. Zo simpel is het. Legale alternatieven genoeg, ook op de Chromecast.
Ga even ergens anders kinderachtige statements maken aub.
merlin1201 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:48:
Nog even terug wat die time4popcorn betreft, het zal idd alleen dmv een pc werken ivm de verplichte upload.
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben is hoe de app de content naar jou cc streamt want dat zal hoe dan ook geconverteerd worden naar het formaat dat cc slikt.
Dan krijg je dus een soortgelijke plex.
Wat ik ook lees is dat men de films op een server gaan zetten die deze dan rechstreeks naar de cc streamt, maar probleem is waar en welke server.
Zelf heb ik dmv de chrome functie mijn scherm gestreamed maar dan heb ik geen geluid en het beeld is niet vloeiend.

Dus ff gedult tot de makers wat kunnen
Je moet eigenlijk zulke oplossingen min of meer los laten. De Chromecast is echt bedoelt voor streaming content vanaf een (dedicated) server. Natuurlijk kan je met pijn en moeite wel applicaties ontwikkelen die het downloaden en transcoden on the fly doen maar dan is de Chromecast wellicht niet de beste oplossing, dan ben je wellicht beter af met een Android HDMI stick.

Zelf heb ik de Chromecast genomen juist omdat de samenwerking met Netflix en Plex zo briljant werkt. Ik zou het eigenlijk zonde vinden om weer te moeten klooien met lokaal downloaden en dan via een tussenoplossing streamen naar de Chromecast toe. Gewoon een always on systeem en enkel via de smartphone als afstandsbediening kiezen wat ik wil kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
Goedendag,

Ik heb een tijdje geleden m'n HTPC verkocht wegens weinig gebruik maar nu zou ik toch wel af en toe eens een filmpje willen kijken via m'n 5.1 systeem. Zou ik met de chromecast dan voldoende hebben? Hiervoor gebruikte ik XBMC maar zou dan nu PLEX moeten worden? Ik wil de chromecast gelijk in m'n receiver steken en dan via m'n netwerk streamen. Wat wel belangrijk is dat ik geen stotter of gehaper krijg. In sommige gevallen is dat zo..ligt dat dan aan het netwerk of de snelheid van de pc?

Qua pc zit het wel goed en heb een 300mbit router die in de gangkast zit.
Het is maar 35 euro maar als ik er niet veel aan zou hebben zou het toch zonde zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.