Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Tsurany schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:39:
[...]
Het enige probleem is dat mensen services zoals Plex willen draaien op apparaten die daar gewoon niet altijd sterk genoeg voor zijn. Met een simpele NAS moet je niet verwachten dat je fatsoenlijk kan gaan transcoden, dan moet je het echt van direct play hebben.
Bedoelde meer wat hier eerder al genoemd werd: xbmc stick werkt makkelijker dan Plex en je hoeft je PC er niet 24/7 voor aan te laten staan :)
Ook als die al de hele dag aan staat.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:48
Ik stop mijn Chromecast in een andere TV, en de problemen zijn weer terug.. Wat een waardeloos apparaat!

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:55:
Maar indien de hardware toch al in bezit is vind ik het geen gek idee om die dan ook in te zetten.
Je zou gewoon gek zijn om het niet te gebruiken als je het hebt. Stroom kost niets.

En naast het downloaden netflix (usa versie dan) is wel erg relaxed voor het casual kijken. Ik download en heb netflix, ook mooi game of thrones enzo kijken en wat oudere dingen kan ik op netflix streamen en dat scheelt weer mijn vrije tijd omdat ik die niet via sickbeard kan automatiseren op de server.

4 bier minder in de maand en je hebt netflix + stroom voor je server voor ruim een maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Firefox komt met een second screen voor ondersteuning van chromecast: http://www.droidapp.nl/ni...steuning-voor-chromecast/

Lijkt me wel cool.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
matthijst schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:52:
[...]

Idd, die Plexmannetjes hebben nog niet door waar een Chromecast voor bedoeld is volgens mij ;)
Ik heb al mijn andere mediaplayers de deur uitgedaan en ben volledig over op plex icm CC. Ik heb een core i3 in de meterkast staan, en deze doet het prima met 1080p content. Geen onnodige kabels meer bij de tv. Ik kan wereldwijd mijn plex bibliotheek via 1 interface bereiken. Bij een vriend kan ik mijn plex bibliotheek op zijn samsung smart tv benaderen. Mijn muziek kan ik op mijn mobiel via een zelfde interface beluisteren, en met plex pass kan ik deze offline beschikbaar maken op mijn mobiel.Alles via plex. Plex is veel gebruiksvriendelijker dan losse mediaplayers en zeker gebruiksvriendelijker dan xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY_DUDE schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:02:
Plex is veel gebruiksvriendelijker dan losse mediaplayers en zeker gebruiksvriendelijker dan xbmc.
Gebruiksvriendelijkheid die met een prijs komt. Vooral qua geluid bij films / series moet je wel heel erg je maatstaven naar beneden bijstellen als je een goede surround set hebt.

Neem aan dat google ergens dit jaar / begin volgend jaar met een volwassen versie van de chromecast komt met 5.1 geluid en goede videomogelijkheden zodat een plex server niet meer nodig is (in iedergeval niet voor het omzet gedeelte). Gezien de reacties hier (en vast overal ter wereld) heb je dan een gouden product in handen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
HEY_DUDE schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:02:
Plex is veel gebruiksvriendelijker dan losse mediaplayers en zeker gebruiksvriendelijker dan xbmc.
Smaken verschillen?
xbmc leest content direct vanaf een NAS, geen suffe Plex server software voor nodig?

Persoonlijk vind ik al die sorteerfuncties onzinnig: ik heb op m'n Nas alles in mappen staan, daar hoeft Plex niet nog een keer semi-slim een suffe sortering overgeen te gooien |:(

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 17-05-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

matthijst schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:23:
[...]

Persoonlijk vind ik al die sorteerfuncties onzinnig: ik heb op m'n Nas alles in mappen staan, daar hoeft Plex niet nog een keer semi-slim een suffe sortering overgeen te gooien |:(
dat kan je gewoon uitschakelen, dan heb je weer gewoon mappen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
aardbeix15 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:35:
[...]

dat kan je gewoon uitschakelen, dan heb je weer gewoon mappen.
Klopt, maar dan heb je nog de serversoftware nodig, dus geen meerwaarde voor mij tov. xbmc :)
Kreeg die bende via de Synology app ook niet volledig uitgezet icm Samsung TV app trouwens: geen lijstweergave en van die lompe iconen. Ook niet echt handig scrollen als je folders met 300 eps hebt.

Maar goed, we dwalen af: Chromacast :)
Benieuwd waarom de Cinexplayer HD app zo lang op zich laat wachten. cinexplayer Now heeft al wel Chromecast support.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 17-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al die ios apps laten op zicht wachten, voor android is er 3 keer zoveel. Heel irritant. Meestal is dat andersom meende ik. Althans voor games die ik leuk vind ben ik bij android niet echt aan het juiste adres. Maar voor de chromecast is het weer net andersom.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:38
Zal er wel mee te maken hebben dat de CC een google product is en dat is natuurlijk wel een apple concurrent.
Ik ben momenteel wel tegen een probleem aangelopen en dat is dat zo nu en dan beide CC's niet meer zichtbaar zijn in mijn netwerk, na enige tijd zijn ze weer wel zichtbaar heel vreemd.
Ik zal eens gaan experimenteren op een andere router want momenteel gebruik ik die van UPC technicolor,
misschien beter resultaat met sitecom

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Heydude kun jij eens precies vertellen wat jij precies voor systeem gebruikt? want mijn i3 trekt het gewoon niet.
wat voor instellingen gebruik jij in plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
.h264 en een ac3 stereo geluidssignaal en je kan afspelen zonder te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
merlin1201 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:33:
@Heydude kun jij eens precies vertellen wat jij precies voor systeem gebruikt? want mijn i3 trekt het gewoon niet.
wat voor instellingen gebruik jij in plex.
Een Intel NUC
Intel Core i3-3217U processor
HD Graphics 4000

Instellingen aan de server kant bij transcoder "prefereer betere codering". Aan de client kant (mijn iPad) zo hoog mogelijk 1080p Unlimited. Direct Streaming op enabled. Ik gebruik ondertitels, volgens mij wordt dan de stream sowieso volledige getranscode omdat Chrome Cast geen ondertitles ondersteunt. Plex "brandt" deze dan in de stream.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:06:
[...]

Neem aan dat google ergens dit jaar / begin volgend jaar met een volwassen versie van de chromecast komt met 5.1 geluid en goede videomogelijkheden zodat een plex server niet meer nodig is (in iedergeval niet voor het omzet gedeelte). Gezien de reacties hier (en vast overal ter wereld) heb je dan een gouden product in handen.
Mijn Chromecast zit in mijn receiver geprikt en ik ontvang 5.1 audio via netflix en plex.

[ Voor 28% gewijzigd door HEY_DUDE op 18-05-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

HEY_DUDE schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Een Intel NUC
Intel Core i3-3217U processor
HD Graphics 4000

Instellingen aan de server kant bij transcoder "prefereer betere codering". Aan de client kant (mijn iPad) zo hoog mogelijk 1080p Unlimited. Direct Streaming op enabled. Ik gebruik ondertitels, volgens mij wordt dan de stream sowieso volledige getranscode omdat Chrome Cast geen ondertitles ondersteunt. Plex "brandt" deze dan in de stream.

[...]

Mijn Chromecast zit in mijn receiver geprikt en ik ontvang 5.1 audio via netflix en plex.
De stream wordt sowieso getranscodeerd als je ondertitels gebruikt, dan maakt het niet uit wat voor codec je video en audio hebben. Dit is toch wel het grootste nadeel van Plex voor de ChromeCast, maar er wordt gezegd dat ze wel ondertiteling willen gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:26
*knip*

[...]

5.1 is ook niet het probleem, maar HD audio gaat niet lukken, zoals DTS-MA, Dolby TrueHD, Dolby Digital en DTS. Dit alles zet ie om naar een 'simpele' 5.1 stream (AAC 5.1), waardoor je kwaliteit verliest. Of je dat in de praktijk hoort, is natuurlijk een andere vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Dus de Chromecast kan alleen AAC 5.1 en Stereo als output gebruiken? Waarom is er niet gewoon Dolby Digital 5.1 support gebouwd, wat zo beetje elke TV nu ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

polopolo150 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:30:
Dus de Chromecast kan alleen AAC 5.1 en Stereo als output gebruiken? Waarom is er niet gewoon Dolby Digital 5.1 support gebouwd, wat zo beetje elke TV nu ondersteunt.
Het is wel mogelijk (Netflix op de chromecast heeft het ook), alleen zijn vaak de licenties een groot struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Alleen is het mij niet gelukt om 5.1 geluid te krijgen via de ChromeCast. Hij is direct aangesloten via de TV waar via ARC het geluid doorgaat naar mijn audiosysteem. Elk ander apparaat kan Dolby Digital 5.1 doorsturen, behalve de Chromecast. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Laatst online: 09-09 18:04

trixx

-CTU- SuiZide

Tsurany schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:55:
De opmerking over kosten was puur bedoeld om aan te geven dat de stroomkosten van een i7 een stuk lager zijn dan een abonnement op Netflix en het vanuit dat oogpunt dus niet eens zo gek is om een dergelijk systeem te laten draaien. Natuurlijk spelen er veel meer elementen mee. Maar indien de hardware toch al in bezit is vind ik het geen gek idee om die dan ook in te zetten.
Dat valt wel mee. Met 24 uur per dag zit een idle i7 server al gauw over de kosten van Netflix. Dan doet het systeem verder ook niks. Daarnaast neem je dan nog niet eens de aanschaf (of waarde als je dit al hebt liggen) van het systeem mee.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

trixx schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:34:
[...]

Dat valt wel mee. Met 24 uur per dag zit een idle i7 server al gauw over de kosten van Netflix. Dan doet het systeem verder ook niks. Daarnaast neem je dan nog niet eens de aanschaf (of waarde als je dit al hebt liggen) van het systeem mee.
Uit nieuwsgierigheid, met hoeveel Watt reken je dan?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
polopolo150 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:12:
Alleen is het mij niet gelukt om 5.1 geluid te krijgen via de ChromeCast. Hij is direct aangesloten via de TV waar via ARC het geluid doorgaat naar mijn audiosysteem. Elk ander apparaat kan Dolby Digital 5.1 doorsturen, behalve de Chromecast. :(
Er liep eerst nog een issue bij google maar die is gesloten helaas:
https://code.google.com/p...-sdk/issues/detail?id=192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
Als je zo graag 5.1 geluid wilt waarom sluit je de chromecast dan niet aan op een vrije hdmi poort op je receiver? Heb ik ook gedaan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woutur schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:
[...]

1 kWh = €0.23
Netflix is €8/maand momenteel geloof ik.

8/0.23 ~ 35 kWh/maand.
Uitgaande van 730 uur per maand mag de server gemiddeld dus maximaal 50W opnemen voordat een Netflix abonnement goedkoper wordt.

Ik denk dat een server daar snel boven zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Tenzij je dezeldde server meer taken geeft, ook zal het aanbod op Netflix altijd beperkter blijven.

Maar desondanks blijft het wel een fantastische dienst, jammer dat veel media bedrijven het tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

woutur schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Tussen de 60 en 80 watt. Met 60 watt kom je met een 0.23 cent/kWh al over de 10 euro per maand.

Heb zelf een mediaserver die net geen 50 watt trekt bij een paar torrents en dat zie ik wel degelijk terug in mijn energie verbruik. Het bedrag is te verwaarlozen per maand.

Chromecast werkt ook prima met de server samen. Ik gebruikte zelf voorheen de Xbox 360 i.cm. met Upnp van XBMC op de server. Op zich werkt dat prima maar je hoort de xbox toch nog soms als er geen/weinig geluid is. Dus die is vervangen door de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
GRUMBLER schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:50:
Als je zo graag 5.1 geluid wilt waarom sluit je de chromecast dan niet aan op een vrije hdmi poort op je receiver? Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Dat gaat dus alleen maar als het geluidspoor AAC is en dus geen AC3 en DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Exocet schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:38:
[...]

Dat gaat dus alleen maar als het geluidspoor AAC is en dus geen AC3 en DTS.
Lijstje met codecs welke worden ondersteunt. https://developers.google.com/cast/docs/media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, waarom doet mijn tv dat dan weer niet. Zal wel weer komen omdat die tv hdmi poort dat niet doorgeeft. Zucht, het zou eens makkelijk gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
GRUMBLER schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:50:
Omdat mijn receiver geen HDMI input heeft. :3 Alleen Dolby Digital 5.1 signaal word supported door mijn TV via ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:33
Vraagje.

Ik wil enkel en alleen films van mijn laptop draadloos streamen naar de TV.
Op dit moment plug ik elke keer een dikke hdmi kabel in dat vind ik waardeloos.
Ik denk dit te doen door de chromecast in de hdmi poort van mijn receiver aan te sluiten.
Is de chromecast hier geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
barry86 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:24:
Vraagje.

Ik wil enkel en alleen films van mijn laptop draadloos streamen naar de TV.
Op dit moment plug ik elke keer een dikke hdmi kabel in dat vind ik waardeloos.
Ik denk dit te doen door de chromecast in de hdmi poort van mijn receiver aan te sluiten.
Is de chromecast hier geschikt voor?
Zover ik weet (heb nog geen chromecast) is dit niet ideaal. Chromecast is voornamelijk voor het afspelen van online content met smartphone/tablet als afstandsbediening. Het kan volgens mij wel met Plex, maar dan zou ik dit topic eens doorlezen.

Het ligt er aan wat voor tv je hebt, maar als het een beetje een smart-tv is zou ik eens kijken naar Serviio (of de afgeleide van sony Homestream (gratis)). Heb je geen chromecast bij nodig en hoef je niks te converten (doet de serviio/homestream zelf tijdens het streamen). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Plex is inderdaad het antwoord op de vraag, is daar precies voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Inderdaad Plex, heb mij afgelopen vrijdag ook een Chromecast besteld om te gaan gebruiken in combinatie met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 03:15
Ik gebruik zelf Videostream for Chromecast en Plex. Beide werken uitstekend. Videostream is in zijn simpliciteit uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
plex en cc gaan nog niet lekker veel haperingen in mkv en series en ook grotere files (film) icm met nas terwijl dlna prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:26
wvkreg schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 04:17:
plex en cc gaan nog niet lekker veel haperingen in mkv en series en ook grotere files (film) icm met nas terwijl dlna prima werkt.
Jongens, kunnen we dit ergens groots in de OP zetten of ergens als waarschuwing?

Dit is namelijk nogal logisch... de NAS heeft lang niet genoeg power om je bestanden te converteren en dit levert dus (heel veel) haperingen op. Via DLNA wordt er niks geconverteerd en/of gaat je TV aan de slag, dit kost dus minimaal CPU kracht voor je NAS en kan dus wél soepel verlopen. Het grote nadeel: waarschijnlijk worden lang niet alle formaten ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet toch zeggen dat je veel meer aan een androidstick hebt.

Zo'n androidstick die kan hetzelfde als een chromecast maar dan vele malen meer. Ook kun je daar 3D films mee kijken en gamen. Hardware is vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S4. Voor 6 tientjes dus een veel mooier product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Ligt eraan wat je onder mooier verstaat, gebruiksvriendelijkheid is voor sommige belangrijker. Is het überhaupt mogelijk om een android stick fatsoenlijk te besturen met een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb beide en vind de CC prettiger. Zeker bij zaken als youtube en Netflix is het met de CC zoveel makkelijker. Maar uiteraard zijn dat vooral persoonlijke voorkeuren.
Binnenkort met wappzapp en wat later NLziet zijn voor mij de redenen geweest om voor de CC te gaan hoewel ik al een androidstick had. (die al geruime tijd werkloos in mijn TV zat.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35

Pinjataaa

Hit me!

[...]

Bij mij dus niet. Ik heb de Chromecast rechtstreeks in mijn LG NB4530A geprikt, maar hij detecteert geen Dolby. Als ik een ander apparaat aansluit detecteert het wel Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Let er op dat plex geen Dolby Digital ondersteund maar 5.1 PCM dat is wel een verschil en om te zien of jou versterker het juiste signaal krijg zou je een s moeten testen met een 5.1 surround testfile.
Mijn versterker geeft PCM aan maar ik krijg zeker 6 aparte channels.
Bij netflix krijg ik wel netjes DD+ te zien op mijn display.

[ Voor 12% gewijzigd door merlin1201 op 20-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Iemand met YouTube ook last van een 502 error ? Ik heb het met Netflix niet namelijk

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Denzis schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:01:
Iemand met YouTube ook last van een 502 error ? Ik heb het met Netflix niet namelijk
Youtube deed bij mij (in t algemeen) raar rond de tijd van je post,
was misschien een youtube dingetje (niet zozeer cc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitch187 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:34:
Ligt eraan wat je onder mooier verstaat, gebruiksvriendelijkheid is voor sommige belangrijker. Is het überhaupt mogelijk om een android stick fatsoenlijk te besturen met een iPhone?
Tuurlijk. Wat je met een CC kunt kan ook met een Androidstick. Zelfde apps kun je er op draaien. Diverse miracast tools e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Heb je een Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb beide en ik vind een CC veeeeeeeeeeeeel makkelijker en intuitiever in gebruik dan een android stick. Je kan er wel minder mee maar ik heb het ook niet gekocht voor al die dingen die een Android stick wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:46:
[...]

Tuurlijk. Wat je met een CC kunt kan ook met een Androidstick. Zelfde apps kun je er op draaien. Diverse miracast tools e.d.
Als je het over android sticks wilt hebben zit je in het verkeerde topic, hier hebben wij het over chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01
Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die een Chromecast i.c.m. bijvoorbeeld Netflix hebben kunnen gebruiken in het buitenland. Ik ga binnenkort op vakantie en het zou natuurlijk mooi zijn om via Chromecast Netflix te bekijken op het vakantieadres. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

richardcore schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:56:
Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die een Chromecast i.c.m. bijvoorbeeld Netflix hebben kunnen gebruiken in het buitenland. Ik ga binnenkort op vakantie en het zou natuurlijk mooi zijn om via Chromecast Netflix te bekijken op het vakantieadres. Is dit mogelijk?
Ik denk niet dat je Netflix kan gebruiken in landen waar dit nog niet beschikbaar is (tenzij je het via proxy doet), maar een ChromeCast zou (theoretisch) gewoon moeten werken. Alleen kan iedereen die in het WiFi netwerk zit ook gebruik maken van je CC zonder toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:18
In België wou de Netflix-app op mijn Android geen verbinding maken, helaas.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Je kan een abbonnement nemen op unblock-us. Door je DNS server te wijzigen kun je netflix laten denken dat je o.a. in NL, UK of VS bent. Je krijgt dan de lokale content van dat land. Echter.... enkele klootzakken bij google hebben de google DNS server gehardcode in de Chrome Cast (8.8.8.8 en 8.8.4.4). De ChromeCast bijpassed dan de de Unblock US DNS. Je kan in jouw router dan weer de Google DNS'en blokkeren, waardoor de ChromeCast terugvalt op de unblock-us DNS. Maar dat hangt af van de mogelijkheden van je router. Mijne ondersteunt dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
Bedankt voor de info. Een Chromecast meenemen naar een vakantiehuis heeft dan geen zin aangezien ik daar niet aan een router ga zitten prutsen. Via mijn Android tablet met bijvoorbeeld de Hola browserplugin (https://hola.org/) kan ik met een micro HDMI naar HDMI kabel connecteren naar de TV. Dan maar op die wat omslachtige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richardcore schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:28:
Bedankt voor de info. Een Chromecast meenemen naar een vakantiehuis heeft dan geen zin aangezien ik daar niet aan een router ga zitten prutsen. Via mijn Android tablet met bijvoorbeeld de Hola browserplugin (https://hola.org/) kan ik met een micro HDMI naar HDMI kabel connecteren naar de TV. Dan maar op die wat omslachtige manier.
je kan ook een wd tv live mediaspelertje kopen voor 75 euro (2e hands vast goedkoper) en daarmee het gebruiken, werkt ideaal aangezien je daar de dsn servers kan instellen. De chromecast is lastig, zijn wel routers die het aankunnen, maar niet veel.

Maar als je toch op vakantie gaat met de laptop, neem een paar films mee op de laptop en klaar. Ben je ook niet afhankelijk van de wifi. Al had ik laatst wel een vakantiehuisje met een 80Mbit verbinding, maar meestal is het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
Het vakantiehuis is van familie dus qua internet zit dat wel snor. Ik kan ook m'n Dune HD TV-303D meenemen naar Spanje maar dan heb ik geen Netflix en dat is juist zo makkelijk. Een extra WD TV Live aanschaffen wordt te gek. Oh well, luxeproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Of je doet gewoon eens een weekje zonder TV? :p
In Spanje is het weer nu al mooi genoeg om 's avonds laat nog buiten te kunnen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Oplossing gevonden voor het probleem dat wanneer ik via mijn Linksys e3000 connect (access point) geen ChromeCast zie op mijn devices. ChromeCast connect naar mijn Ziggo Wireless Router.

De Linksys heeft een gescheiden 2.4ghz en 5ghz wireless toegang. Mijn devices prefereren 5 ghz boven het 2.4 ghz protocol. Ik heb het 5 ghz wireless netwerk een ander SSID gegeven. Nu connect ik met alle devices via 2.4ghz naar mijn Wireless netwerk. Tot nu toe zie ik daardoor altijd mijn ChromeCast.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je AP Isolation op je Linksys aangezet dan? Want dat zorgt dat wireless clients alleen elkaar zien, en geen clients die bijvoorbeeld bekabeld, of via een andere SSID verbinden. Lijkt me niet zo'n handige situatie. 5 GHz clients op 5 GHz is een stuk stabieler dan iedereen te dwingen om 2.4 GHz te gebruiken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Let op dat de CC niet werkt op openbare wifi met gast-accounts. (Bij mij op het werk getest)

Zie:
Yes. You will need to disable AP/Client isolation, also known as client isolation, on your router. Please refer to your router documentation to learn how to disable AP isolation.

If you do not have access to your router settings, or if you are attempting to connect through a guest, hotel or public network with AP/client isolation, you will be unable to set up your Chromecast.

If you are attempting to connect through a Wi-Fi extender, please check your extender settings. You will need to disable AP isolation on your Wi-Fi extender before setting up Chromecast to work with your Wi-Fi network.
Bron: https://support.google.com/chromecast/answer/3210071?hl=en

[ Voor 43% gewijzigd door Pinjataaa op 22-05-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

--MeAngry-- schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:10:
Heb je AP Isolation op je Linksys aangezet dan? Want dat zorgt dat wireless clients alleen elkaar zien, en geen clients die bijvoorbeeld bekabeld, of via een andere SSID verbinden. Lijkt me niet zo'n handige situatie. 5 GHz clients op 5 GHz is een stuk stabieler dan iedereen te dwingen om 2.4 GHz te gebruiken.
UIteraard niet. ChromeCast gaat niet op 5ghz werken. En hoewel alle andere genetwerkte programma's het geen moer kan schelen hoe je op het netwerk zit, is de ChromeCast daar kieskeurig in. En waarom zou 5ghz stabieler zijn dan alle clients op 2.4 ghz?

Ik postte alleen een mogelijke oplossing voor mensen die net als ik problemen ondervinden met het gemixte gebruik van dual-band. Het niet gebruiken van 5ghz biedt voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkele klootzakken bij google hebben de google DNS server gehardcode in de Chrome Cast (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Heeft google bewust gedaan omdat ze inzicht willen in wat je kijkt. En dat lukt ze op deze manier. Ik vind het wel discutabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Kan ook zijn om enkele garantie qua veiligheid te bieden. Maar verder, maakt het zo veel uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:37:
Kan ook zijn om enkele garantie qua veiligheid te bieden. Maar verder, maakt het zo veel uit dan?
maakt niets uit, maar is wel even handig om in de gaten te houden. Als je graag om wat voor reden dan ook een andere dns wil gebruiken is de chromecast niet de juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:27:
[...]

maakt niets uit, maar is wel even handig om in de gaten te houden. Als je graag om wat voor reden dan ook een andere dns wil gebruiken is de chromecast niet de juiste keuze.
Wel als je hem root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:27:
[...]

Als je andere dns wilt gebruiken, heb je voor de prijs van twee Chromecasts een mediaplayer die alles afspeelt.
CC gebruik ik nu alleen voor de speelhoek van mijn dochter, zodat ze Netflix kan kijken.
Daarvoor is het ideaal. Geen geklooi meer met dvd's of downloaden. En als ze iets nog een keer wilt zien, gewoon weer op play rammen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cinexplayer voor iPad ondersteunt vanaf vandaag ook Chromecast. Alleen met mp4 files, maar ziet er goed uit :)
Handig voor op vakantie: chromecast mee en streamen maar.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 22-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Heb je een link hoe ik mijn nieuwe stick kan rooten? Het enige wat ik kon vinden op xda had betrekking op verouderde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

HEY_DUDE schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:42:
[...]

Heb je een link hoe ik mijn nieuwe stick kan rooten? Het enige wat ik kon vinden op xda had betrekking op verouderde firmware.
Als je een nieuwe ChromeCast hebt dan gaat het inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Benieuwd of er hier ueberhaupt iemand met een geroote stick is, aangezien dat alleen op de allereerste versies mogelijk was. Dus steeds roepen dat dingen met rooten mogelijk zijn lijkt me nogal onnozel en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Yes, Chromecast voor de NOS applicatie:
http://androidworld.nl/ap...jeugdjournaal-applicatie/

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 23-05-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wanneer de applicatie ondersteuning zal krijgen voor de Chromecast is nog even afwachten, aangezien dat 'een kwestie is van een geschikt moment vinden om dit te implementeren', aldus Lara Ankersmit van de NOS.
-O- Gaat dus nog wel even duren. Ik wacht trouwens meer op Chromecast ondersteuning voor Uitzending gemist en RTL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DarkFly schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:37:
[...]

[...]

-O- Gaat dus nog wel even duren. Ik wacht trouwens meer op Chromecast ondersteuning voor Uitzending gemist en RTL...
In een van de reacties staat wel een aardige tip voor de NPO app. Niet kiezen voor afspelen maar delen, en dan kun je een cast applicatie kiezen (bijv. bubbleupnp of localcast of..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Dankzij onderstaand artikel op de Tweakers nieuwspage ontdekt dat er iets was zoals Chromecast...
http://tweakers.net/nieuw...-kopen-in-play-store.html

Vraagje:
Kan ik dit toestel gebruiken om het beeld van mijn PC af te spelen op mijn TV en zo Steam games op mijn TV te spelen? Nu heb ik daar een lange HDMI kabel voor wat niet zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Inrage schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:13:
Dankzij onderstaand artikel op de Tweakers nieuwspage ontdekt dat er iets was zoals Chromecast...

Vraagje:
Kan ik dit toestel gebruiken om het beeld van mijn PC af te spelen op mijn TV en zo Steam games op mijn TV te spelen? Nu heb ik daar een lange HDMI kabel voor wat niet zo handig is.
Nee, op het moment is het alleen mogelijk om tabbladen van de Chrome browser naar de CC te casten. Voor dit soort dingen is de CC ook niet bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 23-05-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:54
ulTimaS schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Nee, op het moment is het alleen mogelijk om tabbladen van de Chrome browser naar de CC te casten. Voor dit soort dingen is de CC ook niet bedoeld.
... en daarnaast zit er een behoorlijke vertraging in het signaal wat je doorstuurt naar de Chromecast. Als ik een Chrome-tabblad cast zit er makkelijk een seconde vertraging tussen. Voor zaken als gaming is dat dus totaal onbruikbaar.

Voor het kijken van films, series & livestreams op TV is het echter een prima oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahdi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:14

Vraagje:
In theorie zou het in combinatie met een goedkope pc en dit:
http://tweakers.net/nieuw...iedereen-beschikbaar.html
wel moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

FlorisD schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:21:
[...]

... en daarnaast zit er een behoorlijke vertraging in het signaal wat je doorstuurt naar de Chromecast. Als ik een Chrome-tabblad cast zit er makkelijk een seconde vertraging tussen. Voor zaken als gaming is dat dus totaal onbruikbaar.

Voor het kijken van films, series & livestreams op TV is het echter een prima oplossing. :)
Mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Via google kom ik geen stap verder. Ik heb Plex server op mijn computer staan, mijn mobiele app (android) kan die vinden. Ik zie dus de kanalen en kan die aanroepen.
Ook kan ik op de telefoon afspelen.

Maar als ik het naar de CC wil versturen krijg ik een foutmelding. Unable to cast, there was a problem playing this item.

Het klopt toch dat je tegenwoordig geen pass meer nodig hebt, of geldt dat alleen voor lokale content?
Als dat niet het probleem is, iemand misschien een idee?

/edit: hmm er werkt nu al wel meer (history channel, uitzending gemist) maar rtl XL nog steeds niet.
Ook wel jammer dat zenders er geen ondertitelingskanaal bijdoen, zlefs SouthPark niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-05-2014 15:52 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
joachim schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:13:
Of je doet gewoon eens een weekje zonder TV? :p
In Spanje is het weer nu al mooi genoeg om 's avonds laat nog buiten te kunnen zitten ;)
Een week ok, maar twee? ;) Ik ben niet van plan veel TV te kijken maar als ik dan iets wil zien dan graag iets wat ik ook leuk vind om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
Pinjataaa schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:12:
[...]

Let op dat de CC niet werkt op openbare wifi met gast-accounts. (Bij mij op het werk getest)

Zie:

[...]
Yep, bedankt. Dat was mij al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Vraagje:
Nee, Steam in house streaming is dan wel een optie maar dan moet je een computer aan de tv hangen.

Misschien kom je dan beter uit met een Nvidia Shield.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 08:50
Heeft chromacast inmiddels al ondersteuning voor windows phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Weet iemand waarom ik de RTL XL plugin niet kan vinden in Plex?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

Is het ook mogelijk met de chromecast om content van de telefoon te stream ennaar de tv ?

Bijv. Een serie die ik op de telefoon heb gezet wil ik kijken op tv. Kan dit of moet de content online staan ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Christiano007 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:40:
Is het ook mogelijk met de chromecast om content van de telefoon te stream ennaar de tv ?

Bijv. Een serie die ik op de telefoon heb gezet wil ik kijken op tv. Kan dit of moet de content online staan ?
Anders lees je de FAQ even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Lizard schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:46:
[...]

Anders lees je de FAQ even door...
Overheen gelezen...... my bad

Ik las dat mensen via via xbmc kunnen streamen van hun toestel naar de chromecast, mensen ervaring hierin of dat lekker loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als het goed is met Allcast kun je het direct streamen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
G.Scholtens schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:07:
Heeft chromacast inmiddels al ondersteuning voor windows phone?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28
@TS:
Ik zie dat mijn filmpje van Youtube gebruikt wordt, die alleen bekeken kan worden met een link. Dat wil zeggen dat je 'm van mijn review hebt gehaald.
Heel mooi en leuk allemaal en het mag zeker, maar zou je daar de volgende keer even een reactie over willen plaatsen?

Via DM lijkt me verstandiger :D

[ Voor 7% gewijzigd door HetGezegde op 25-05-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik zag trouwens laatst dat het met de recente update van chrome voor android mogelijk is om verschillende videos naar chrome te sturen. Heb het even bekeken, en het werkt dus ook met uitzending gemist.

Als je naar de site van uitzending gemist gaat, en een video full-screen afspeelt dan zie je een chromecast icoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Gisteren ook Chromecast gekocht. Wou al langer muziek van m'n laptop of youtube afspelen via de versterker zonder dat ik m'n laptop hoef te verplaatsen. Heb Chromecast nu in de receiver zitten en dat werkt perfect :)
Nou nog proberen of ik films via Plex op die manier kan streamen, maar een eerste test leek toch uit te wijzen dat dat iets teveel gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
HammerT schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:07:
Ik zag trouwens laatst dat het met de recente update van chrome voor android mogelijk is om verschillende videos naar chrome te sturen. Heb het even bekeken, en het werkt dus ook met uitzending gemist.

Als je naar de site van uitzending gemist gaat, en een video full-screen afspeelt dan zie je een chromecast icoontje :)
Kijk dit is waar ik hem voor heb gekocht.
Werkt ook bij rtl xl.

Alleen niet bij Foxsports :( daar krijg ik de melding: Kan video niet casten wegens site beperkingen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yabatopia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04 19:41
De Chromecast is nu ook in de Belgische Google Play winkel te koop, toch op de webversie van Google Play. Kostprijs is geen verrassing: 35 euro. Daar komen nog verzendkosten bij, namelijk 3 euro voor budgettransport (2 tot 3 werkdagen) of 5,99 euro voor standaard verzending (1 tot 2 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

yabatopia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:43:
De Chromecast is nu ook in de Belgische Google Play winkel te koop, toch op de webversie van Google Play. Kostprijs is geen verrassing: 35 euro. Daar komen nog verzendkosten bij, namelijk 3 euro voor budgettransport (2 tot 3 werkdagen) of 5,99 euro voor standaard verzending (1 tot 2 werkdagen).
Is er geen mediamarkt in Belgie? In Nederland zijn ze namelijk nu ook gewoon in de MediaMarkt te koop voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
ulTimaS schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:33:
[...]

Is er geen mediamarkt in Belgie? In Nederland zijn ze namelijk nu ook gewoon in de MediaMarkt te koop voor 35 euro.
Ja die hebben we, maar weet wel niet zeker of ze ook de chromecast verkopen.Ik heb de mijne bij Amazon.de gekocht. € 35.59 in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
Sinds dat ik een tweede chromecast heb, doet netflix 'moeilijk' kan geen contact maken met de chromecast. Redelijk vaak moet ik of de chromecast opnieuw opstarten of wifi op de chromecast aan en uit zetten en meestal daarna pikt netflix de chromecast stick weer op.
Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb redelijk wat gelezen over streamen van bijv. XBMC naar de chromecast, en het kan.

Alleen hebben ze het over bijv. het programma AVIA, gratis...tót je wil casten naar Chromecast dan moet je een betaalde versie nemen. Geen probleem, maar ik heb geen creditcard :')

Zijn er nog alternatieven die hetzelfde doen als AVIA naar Chromecast toe? Dus streamen van je telefoon naar Chromecast (niet vanaf de PC zoals vele andere programma's kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Bubleupnp kan dat. Bubleupnp app op je Android toestel installeren en de bubleupnp server op je pc installeren. Dan kan je alle bestanden stream en naar je cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

sigilens schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:
Bubleupnp kan dat. Bubleupnp app op je Android toestel installeren en de bubleupnp server op je pc installeren. Dan kan je alle bestanden stream en naar je cc
Dat klopt, maar die gaat vía pc

Ik wil dus een stream (Xbmc op android! telefoon) naar de Chromecast, casten. :)

YouTube: XBMC to Chromecast Streaming Android!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 28-05-2014 12:54 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.