gast7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:15:
[...]
Sonic is geen reden waarom ik voor megadrive verzamel.Iedereen denkt aan sonic bij de sega consoles deze discussie ga ik niet aan vrij matige games naar mijn mening en veel te vaak voorbij zien komen. Ik moet wel vermelden dat ik het jammer vind dat er minder mensen zijn die zo stereo type denken over de sega console

omdat de prijzen van de andere goeie games de laatste tijd erg omhoog is gegaan waardoor deals haast niet meer te vinden zijn.
Ik heb (nog steeds

) niet genoeg Sonic gespeeld om me een mening te vormer over de kwaliteit. Ik was vroeger kamp nintendo, en als je me nu zou moeten laten kiezen zou ik nog altijd voor de italiaan gaan.
Dat gezegd hebbende, matige games? Gezien de populariteit denk ik dat de meeste (retro) gamers dit niet met je eens zijn. Betekent uiteraard niet dat je het niet leuk kan vinden, zoals je
netjes zegt is het jouw mening. Ik wil nog steeds iig sonic 1, en het liefst alle md sonics uitspelen (de platformers, niet de spin offs, anders is de lijst helemaal gigantisch). Daarna kan ik dan echt zeggen wat ik er van vind. Ongeacht wat je van de games vind, is Sonic natuurlijk de mascotte van de md.
Net zoals Mario dat voor Nintendo is. Betekent uiteraard niet dat je alleen maar dat gaat spelen....
Wil er dus wel bij zeggen, dat Sonic niet de enige reden is geweest voor mijn md aanschaf. Het speelde zeker mee, mijn zoon had een fase waarbij hij dus erg veel sonic op de 360 speelde, dus dat stukje geschiedenis wilde ik dan wel vastleggen. MAAR zoals genoemd, shmups, en ook contra heeft een goede md versie, fighting games hou ik ook van, dus eigenlijk wil ik eternal champions (en dan het liefst ook nog de sega cd versie). En zo zijn er nog diverse andere games. En genoemd.....sega cd. Ik blijf dat een leuk concept vinden, en dan uiteraard ook de 32x, en dan misschien zelfs ook nog die master system convertor.
Moet er wel bij zeggen dat voor al die uitbreidingen ik dan weer weining ' must haves' heb. Het staat dus niet heel erg hoog op mjin verlanglijstje. En dus het pal verhaal, biij mijn nes en snes heb ik al een bescheiden verzameling, voor de md is het 3 games, waar ik er van een nog nooit gehoord had

Dus dan is het voor mij een serieuze overweging om alles amerikaans te halen.
En dan kom ik ook weer aan bij mijn standaardquote, teveel games, te weining tijd.
Het verhaal van de captain was zeer herkenbaar

of misschien meer
Al hoewel ik binnenkort om de week een dagje vrij ben, hoop dan zeker wat meer tijd voor mijn hobby te hebben.