Webshop stuurt harde schijf na garantie naar vorige eigenaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tryant
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 02:04
Hey,

Ik heb op het moment een probleem met de webshop en dat wil ik hier even delen.

Ik heb een jaar terug een pc overgekocht van iemand waarvan de ssd bij mij stuk ging.
Ik heb contact opgenomen met de webshop via de mail.

Ik kreeg een mailtje:
Geachte heer *knip*,

Bedankt voor uw reactie.
De verpakking is niet verplicht bij garantie, wij ontvangen het product wel graag zo compleet mogelijk.

Op het retourformulier kunt u aangeven dat u de schijf heeft overgenomen en uw adresgegevens daarbij aangeven.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Medewerker Klantenservice
Prima ik alles netjes ingevuld en opgestuurd.
Duurde even dus ik gebeld, kreeg ik te horen dat hij inderdaad stuk was en dat ze een nieuwe zouden opsturen.
Na een week nog niks binnen en toen maar besloten om te bellen en om een betere met bijbetaling te vragen.
Dit was geen probleem.

Toen kwam het probleem ik kreeg weer maar niks binnen dus weer gebeld.
Kreeg ik te horen dat de ssd afgeleverd is en aangenomen bij de vorige eigenaar..
En dat ik zelf er maar achteraan moest.
Dit terwijl ik duidelijk vermeld heb waar het heen verstuurd moest worden.

Nadat ik een beetje boos deed zou meneer mij de volgende dag terug bellen na overleg.

Volgende dag, geen telefoontje..
Ik op het laatste moment gebeld kreeg ik een meneer aan de telefoon die mij vertelde dat die persoon al naar huis was en dat hij mij morgen terug zou bellen.

Dus ik krijg vandaag telefoontje.
Helaas kunnen we niks voor u betekenen de persoon waar het heen gestuurd is neemt niet op dus u zult zelf contact moeten zoeken misschien is hij wel op vakantie..
Hoe kan hij het pakket dan aannemen..
Ze kunnen hooguit de verzendkosten vergoeden mocht ik wel contact kunnen krijgen..

Maar de vorige eigenaar heeft al 2 weken zijn mobiel ''uit'' staan.
Niet op app geweest niks meer.

Wat moet ik nu doen?
Het is toch de fout van de webshop om het niet op het leveradres te leveren?

RMA formulier(ik heb de gegevens van de verkoper weggelaten aangezien ik niet weet of ik ze hier mag posten van hem)

plaatje

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 13-03-2014 22:05 . Reden: namen verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wow, ik heb pasgeleden ook gehad dat deze webshop een RMA niet naar het opgegeven adres stuurde. Ik was op dat moment verhuist en had mijn nieuwe adres doorgegeven, vervolgens hebben ze het naar mijn oude adres gestuurd. Ik had het gelukkig op tijd door en ondanks dat het bij mijn oude buren was afgeleverd heeft de TNT het opgehaald (uur erna) en later goed bezorgt.

Wat een prutsers daar.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 13-03-2014 22:06 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24
Altijd RMA's opsturen met aangetekende post.
Krijg je ook een bewijs dat je bent wie je bent en het moet terug naar wie je nog steeds bent 10 dagen later.

Kost niet zoveel extra en is het gezeik zeker waard.

Wellicht handig voor de OP om de ervaring uit te wisselen met UltimateB.
Ik bedoel dan brieven etc.. bewijs zoals gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Bad Brains op 13-03-2014 20:39 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bad Brains schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:37:
Altijd RMA's opsturen met aangetekende post.
Krijg je ook een bewijs dat je bent wie je bent en het moet terug naar wie je nog steeds bent 10 dagen later.

Kost niet zoveel extra en is het gezeik zeker waard.

Wellicht handig voor de OP om de ervaring uit te wisselen met UltimateB.
Ik bedoel dan brieven etc.. bewijs zoals gezegd.
Huh hoe zou aangetekend dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Uhm, ze tekenen een pakket van.. taddaaaa "de verzender" ?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bad Brains schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:26:
Uhm, ze tekenen een pakket van.. taddaaaa "de verzender" ?
Ik ga er vanuit dat ze echt niet dat adres gaan crosschecken met de originele factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tryant
Ze hebben dus doodleuk gekeken naar de originele klant gegevens.
Terwijl ze zelf zeiden zet het als verzendadres in de rma dan komt het goed.

En het lijkt me dat het vakje leveradres er niet voor niks staat..

Ze zeggen doodleuk dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik zei aan de telefoon dus als ik die persoon niet meer te pakken krijg dan ben ik gewoon de sjaak?
Nou zo zou ik het niet willen zeggen zei hij.

Ik heb gezegd ik wil dan een klacht indienen en hij geeft me doodleuk het emailadres voor klachten..

Heb geen idee hoe nu verder.

Verzekerd verzenden had ik misschien moeten doen maar denk niet dat het verschil had gemaakt ze hadden toch wel dezelfde fout gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:34
Ik zou gewoon je poot stijf houden. Dit lijkt me duidelijk hun fout alleen ze proberen zich er nu doorheen te bluffen.
Gewoon blijven bellen en desnoods langs gaan?

Verwijs ze naar dit topic? waar iedereen het met jou eens is. Misschien helpt dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling topics als shopreviews te plaatsen. Aangezien er een probleem is kan dit wel als topic doorgaan, mits het gericht is op het oplossen van het probleem. Ik heb de titel van het topic informatiever gemaakt.

De naam van de webshop is irrelevant, vandaar dat ik die heb weggehaald. Ook geen namen noemen van medewerkers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Megamind schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:36:
[...]

Ik ga er vanuit dat ze echt niet dat adres gaan crosschecken met de originele factuur.
Aangezien het "aangetekend" is wordt er verwacht dat dit (het aangetekende adres/persoon) het retour adres is.
Iets anders lijkt me redelijk vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tryant
*knip* uitleg in PM
WWAS schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:07:
Ik zou gewoon je poot stijf houden. Dit lijkt me duidelijk hun fout alleen ze proberen zich er nu doorheen te bluffen.
Gewoon blijven bellen en desnoods langs gaan?

Verwijs ze naar dit topic? waar iedereen het met jou eens is. Misschien helpt dat iets.
Blijven bellen zal ik zeker doen, langsgaan word wat lastiger aangezien ik op de grens van duitsland woon en hun zitten in ridderkerk..

[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 13-03-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
In principe is de vorige eigenaar (waar de webshop de zending naar toe heeft gestuurd) juridisch verplicht om zorgvuldig met het product om te gaan en deze niet uit te pakken daar deze niet voor hem bestemd is en hij geen eigenaar is.

Webshop zou dit met die persoon moeten oplossen. Heb jij niets mee te maken.

Vooral omdat de webshop aan heeft gegeven dat ze naar jouw adres de retourzending opsturen, kan er niets aan jou verweten worden. De verkopende partij heeft dus niet voldaan aan zijn leveringsplicht, en jij zal dus nakoming moeten eisen.

Ik zou het product niet van de andere consument naar jou laten versturen, daar de webwinkel niet aansprakelijk kan worden gesteld voor dit vervoer tussen jullie. Mocht er iets mis gaan, ben je de aap gelogeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct. De winkel maakt hier de fout, en moet gewoon pro-actief de zaak oplossen. Er is ook recent een ander topic over geweest, waar mogelijk nuttige informatie in staat.

Jij hebt een afspraak gemaakt, de richtlijnen gevolgd, en de RMA is geaccepteerd. Vanaf dat moment mag jij rekenen op afhandeling van de zaak binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. De winkel mag kosten voor nakoming van deze verplichtingen niet afwentelen op de klant (dus ook de verzendkosten naar hen toe dienen vergoed te worden).

Dat betekent eveneens dat ze niet jou met hun problemen opzadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb gezegd ik wil dan een klacht indienen en hij geeft me doodleuk het emailadres voor klachten..
Nou, mooi dat je die hebt: meteen een aangetekende brief daar naar toe sturen waarin je ze in gebreke stelt en de eis dat ze binnen 10 werkdagen alsnog een SSD bij jou afleveren of het bedrag wat die schijf kost op jouw bankrekening te storten.
Op die manier zijn ze aansprakelijk gesteld en heb je ze een redelijke termijn gegeven om hun fout recht te zetten. Waar zij wat naar toe sturen is verder niet jouw probleem of zaak: zij horen die schijf bij jou af te leveren.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% edit woehahaha conform FAQ

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 13:04 . Reden: CptChaos for modje!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:34:
Ik zou wel willen weten welke winkel dergelijke praktijken er op na houd, die gaan mij niet als klant zien.
Ik check altijd de shopreviews en volgens mij is dat ook de aangewezen plek om deze ervaring te delen, nadat alles is afgehandeld.

Anyway, on-topic, wie zegt dat de oorspronkelijke eigenaar het pakket zelf in ontvangst heeft genomen? Mijn pakketten worden, aangetekend of niet, door de hele straat achtergelaten. De koerier tekent dan zelf. Verder is er weleens een door een openstaand raam gegooid, heb ik er eentje aangetroffen in de kofferbak van mijn auto die toevallig niet op slot was en op de tuintafel.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het het probleem van de webshop is, maar misschien is hij echt gewoon op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Fijn dat gambieter van mening is dat de naam van betreffende webwinkel irrelevant is. commerciële belangen much?

Ik zou wel willen weten welke winkel dergelijke praktijken er op na houd, die gaan mij niet als klant zien.

[...]

Een aangetekende brief naar een e-mail adres.... jaja
Tweakers heeft hier geen commerciele belangen bij maar zoals in meer van deze klachten topics staat, Tweakers mag geen pressie middel zijn om er iets aan te doen. Dus, als alles is afgehandeld dan mag je (een misschien) negatieve shop review plaatsen. Regelmatig zijn mensen inderdaad boos, maar na afhandeling toch positiever en het is niet de bedoeling de shopreview achteraf weer aan te passen.

Dus, mocht de TS er niet uitkomen met de webshop, dan zul je dat straks kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een aangetekende brief naar een e-mail adres.... jaja
Niks mis om een digitale kopie ook te sturen naar een e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% edit woehahaha conform FAQ

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 13:04 . Reden: CptChaos for modje!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:00:
[...]
Bron?
[...]

Ohja, dat is ook de reden dat de naam v/d winkel is verwijderd bij dit topic Problemen met retourneren processor naar webshop O.... wacht. Toch niet.

Dus jouw bewering dat T.net of het forum niet gebruikt kan worden als pressiemiddel houd ook weinig stand.
In sommige gevallen wordt er een uitzondering gemaakt. Zover ik weet staat het in de FAQ, lees die dus even door. Daarnaast horen reacties / discussies als deze hier niet, omdat het voor hier offtopic is. Feedback op het beleid kan je kwijt in onder andere Shopping Forum - Feedbacktopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Tis niet dat een webshop uit ridderkerk (eerder genoemd door TS in dit topic) op computer gebied niet makkelijk te herkennen is, ik ken er iig maar uit een die plaats die grote landelijke bekendheid geniet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Deze is hier een tijdje terug inderdaad ook al geweest. Jij hebt niets met de vorige eigenaar te maken. De betreffende webshop moet gewoon nakomen naar jou toe. Doen ze dat niet, dan kun je ze ingebreke stellen en ontbinden, nakoming eisen en/of aanvullende schadevergoeding eisen.

Volgende stap is de aanmaning. Schriftelijk en ivm bewijs aangetekend. Zet in de brief dat ze bij niet tijdige/niet nakoming IN GEBREKE (heel belangrijk) zijn.

Zodra verzuim intreedt, kun je ze dagvaarden. Die termijn hoef je niet heel ruim te nemen hoor, een week is voldoende.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:18:
In principe is de vorige eigenaar (waar de webshop de zending naar toe heeft gestuurd) juridisch verplicht om zorgvuldig met het product om te gaan en deze niet uit te pakken daar deze niet voor hem bestemd is en hij geen eigenaar is.
Ik vraag me dat af want deze vorige eigenaar heeft het juridisch eigendom aan de TS overgedragen door een overeenkomst van verkoop te sluiten. Daarmee vervallen alle rechten of verplichtingen die de vorige eigenaar op het verkochte goed had dus ook garanties. Het kan zijn dat garanties niet overdraagbaar zijn maar na de aankoop is de TS de formele eigenaar van het gekochte goed dus moeten alle garantieclaims, die deze doet bij de webshop, als zodanig te worden afgehandeld. Bij het accepteren van de RMA klacht van de TS, en het in behandeling nemen ervan, heeft de webshop in feite de status van de TS als nieuwe eigenaar en dus als juridisch rechtspersoon in deze vastgesteld.
Mijns inziens is daarmee de vorige eigenaar een gewone consument geworden en conform art. 7 BW mag deze alle ongevraagde toegezonden goederen gewoon houden omdat er geen juridische overeenkomst is gesloten tussen webshop en deze consument.
Kortom, de webshop beseft donders goed dat ze een forse blunder hebben gemaakt en ze trachten zich te verschuilen achter de vorige eigenaar terwijl deze zaak maar op één manier kan worden opgelost en dat is het toezenden van een vervangend product aan de TS.

Zoals eerder al is gezegd moet de TS de webshop in gebreke stellen en deze uiterlijk 14 dagen de tijd geven om het RMA artikel, of een vervangend artikel te retourneren.

Het vervolg, indien de webshop blijft wijzen naar de vorige eigenaar, zal afhangen van het hebben van een rechtsbijstand verzekering of hoe gevoelig de webshop is voor naming and shaming via social media.
Veel webshops hebben het lastig om in deze tijd het hoofd boven water te houden dus weinigen zitten te wachten op negatieve aandacht. Maar als ze zo handelen als deze webshop dan vragen ze daar wel een beetje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Tip voor de volgende keer (al sta je nu alsnog in je recht) : Noteer niet het klantnr/naam van de vorige eigenaar op een RMA formulier daarmee creeer je verwarring.
De vorige eigenaar had hier niets mee te maken dus vermeld hem nergens
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:08:
[...]

Ik vraag me dat af want deze vorige eigenaar heeft het juridisch eigendom aan de TS overgedragen door een overeenkomst van verkoop te sluiten. Daarmee vervallen alle rechten of verplichtingen die de vorige eigenaar op het verkochte goed had dus ook garanties. Het kan zijn dat garanties niet overdraagbaar zijn maar na de aankoop is de TS de formele eigenaar van het gekochte goed dus moeten alle garantieclaims, die deze doet bij de webshop, als zodanig te worden afgehandeld. Bij het accepteren van de RMA klacht van de TS, en het in behandeling nemen ervan, heeft de webshop in feite de status van de TS als nieuwe eigenaar en dus als juridisch rechtspersoon in deze vastgesteld.
...En met aannemen hebben ze dus erkend dat ze een reparatieverplichting hebben. Je kan sowieso niet aannemen (en zelfs tav adres adviseren), en dan later stellen dat je geen garantie hebt als 2e eigenaar.
Mijns inziens is daarmee de vorige eigenaar een gewone consument geworden en conform art. 7 BW mag deze alle ongevraagde toegezonden goederen gewoon houden omdat er geen juridische overeenkomst is gesloten tussen webshop en deze consument.
Kortom, de webshop beseft donders goed dat ze een forse blunder hebben gemaakt en ze trachten zich te verschuilen achter de vorige eigenaar terwijl deze zaak maar op één manier kan worden opgelost en dat is het toezenden van een vervangend product aan de TS.
Nee, ongevraagd toegezonden goederen houden geldt alleen als daar de intentie bij is te bewegen tot een koop. Als je wijst naar een wetswartikel, is het misschien ook handig ze te lezen :x
Zou wat zijn als ieder foutje ineens de ontvanger tot eigenaar maakt. (Ik heb deze mythe vaker gezien, waar komt dat soort onzin nou toch vandaan...)

http://www.wetboek-online...Wetboek%20Boek%207/7.html
  1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
  2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
  3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
  4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.
Zoals eerder al is gezegd moet de TS de webshop in gebreke stellen en deze uiterlijk 14 dagen de tijd geven om het RMA artikel, of een vervangend artikel te retourneren.

Het vervolg, indien de webshop blijft wijzen naar de vorige eigenaar, zal afhangen van het hebben van een rechtsbijstand verzekering of hoe gevoelig de webshop is voor naming and shaming via social media.
Veel webshops hebben het lastig om in deze tijd het hoofd boven water te houden dus weinigen zitten te wachten op negatieve aandacht. Maar als ze zo handelen als deze webshop dan vragen ze daar wel een beetje om.
Laten we ook niet vergeten dat tot dusverre het geheel gaat om één medewerker die die uitspraak heeft gedaan, of die in ieder geval zo is overgekomen. Wellicht heeft diegene hier geen ervaring mee, en maakt een verkeerde call. Soms is even naar een ander / manager vragen voldoende om dingen geregeld te krijgen. Daar zou ik beginnen.
Gomez12 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
Tip voor de volgende keer (al sta je nu alsnog in je recht) : Noteer niet het klantnr/naam van de vorige eigenaar op een RMA formulier daarmee creeer je verwarring.
.
Stap 1 bij binnengekomen RMA: serienummer opzoeken in het systeem: en daar heb je gegevens van de eerste koper dus staan. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je iets 2de hands koopt heb je helemaal geen garanie meer, dus ik snap niet waarom men denkt dat de webshop hier iets fout doet. Je mag blij zijn dat ze je aanvraag nog bekijken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Tip:

Een nette brief schrijven waarin je de webshop nogmaals verzoekt voor een juiste afwikkeling. Geef de webshop een redelijk termijn om dit probleem op te lossen (zeg 14 dagen). Deze brief ga je uiteraard aangetekend versturen.

Zorg dat je alle communicatie met de shop "op papier" hebt. Toezeggingen via de telefoon, is lastig te bewijzen.

@zonoskar:

Wellicht, maar ze hebben een toezegging gedaan/ RMA geaccepteerd. Nu moeten ze natuurlijk wel voor een juiste afwikkeling zorgen. Een SSD opsturen naar de vorige eigenaar hoort daar niet bij.

De discussie aanzwengelen of hij wel/niet garantie behoort te krijgen is voor nu al redelijk zinloos ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hokkie op 14-03-2014 13:20 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16:
Als je iets 2de hands koopt heb je helemaal geen garanie meer, dus ik snap niet waarom men denkt dat de webshop hier iets fout doet. Je mag blij zijn dat ze je aanvraag nog bekijken.
Omdat ze het naar een verkeerd adres verzenden? Als je een opdracht aanneemt wat niet wettelijk verplicht is betekend niet dat je hierin mag verzaken omdat het niet wettelijk verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Gomez12 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
.
dat betekent dat je in veel gevallen met een factuur moet rommellen, het lijkt me niet dat het dan nog als rechtsgeldige factuur is en dat deze door de winkel gewijgerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:14:
[...]
Nee, ongevraagd toegezonden goederen houden geldt alleen als daar de intentie bij is te bewegen tot een koop. Als je wijst naar een wetswartikel, is het misschien ook handig ze te lezen :x
Zou wat zijn als ieder foutje ineens de ontvanger tot eigenaar maakt. (Ik heb deze mythe vaker gezien, waar komt dat soort onzin nou toch vandaan...)
Dit soort onzin komt meestal vandaan uit redelijkheid en billijkheid. Ongevraagd toegezonden artikelen zijn niet makkelijk eenduidig in 1 wetsartikel te vangen (anders kan ik gewoon al mijn zooi die ik opgeslagen wil hebben maar waar ik geen garage voor wil huren naar jou sturen en jij moet het voor de komende x jaar bewaren totdat ik het kom ophalen).
Het is en blijft een grijs gebied wat niet alle gevallen omvat. En ik denk dat we ook niet moeten willen dat het alle gevallen omvat (dan krijg je draconische wetgeving)
[...]
Stap 1 bij binnengekomen RMA: serienummer opzoeken in het systeem: en daar heb je gegevens van de eerste koper dus staan. ;)
Mogelijke stap 2 is : Checken of gegevens van 1e verkoper nog wel overeenkomen met de aangegeven gegevens en dat klopt dan ook nog.

Ik zeg niet dat het het voorkomt, ik zeg niet dat het de case anders maakt, ik zeg alleen dat het vermelden de zaak foutgevoeliger maakt dan het hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
dezejongeman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:
[...]

dat betekent dat je in veel gevallen met een factuur moet rommellen, het lijkt me niet dat het dan nog als rechtsgeldige factuur is en dat deze door de winkel gewijgerd mag worden.
Ik zeg niet dat je moet gaan rommelen met facturen, alleen TS zet een plaatje van een RMA formulier neer met daar onder "Uw gegevens" andermans gegevens.

Vul gewoon op nieuwe formulieren je eigen gegevens in en ga er geen andere niet relevante gegevens bij betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hier wil ik wel eens een bron van zien... Garantie is in gewoon overdraagbaar (soms worden ze persoonlijk gesteld, maar dat is juridisch gezien discutabel). Zie ook:

Is garantie ongelimiteerd overdraagbaar?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bad Brains schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:14:
[...]

Aangezien het "aangetekend" is wordt er verwacht dat dit (het aangetekende adres/persoon) het retour adres is.
Iets anders lijkt me redelijk vreemd.
uit ervaring kan ik je vertellen dat aangetekend bij de meeste bedrijven de receptioniste/net wie post aanneemt heeft een krabbel zet bij de postbode. Daarna word de brief gewoon bij de rest van de post gegooid. Der is geen verschil kwa behandeling verder.

En zeker met rma vermeld je duidelijk naar wie de spullen retour moeten, als er dan vervolgens een medwerker slaapt maakt het niet uit wat je eropzet :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Een ongevraagde toezending, is zoals hier eerder al aangegeven was, een toezending met de intentie tot het sluiten van een overeenkomst.

Als jij de Donald Duck ontvangt, met de intentie om jou hier lid van te maken, mag jij die Donald Duck houden. Als jij de Donald Duck ontvangt, terwijl deze voor de buren was bestemd, mag jij die Donald Duck niet houden. Er is in het tweede geval ook geen sprake van een ongevraagde toezending, waar dat in het eerste geval wel is.

Dus zo ook voor de SSD. De ´oude´ koper mag de SSD niet houden, want het is geen ongevraagde toezending.

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 14-03-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dat zou in principe opgaan, omdat er geen (juridische) relatie is tussen de winkel en TS. Echter na het aannemen van het product voor garantieafhandeling is die relatie er wel (er vanuit gaande dat de TS de boel niet anders voorstelde dan deze was). Dus op dit moment kunnen ze er niet meer zomaar onderuit met dit verhaal. Hoe het precies ligt, durf ik niet te zeggen.
Question Mark schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:26:
[...]
Hier wil ik wel eens een bron van zien... Garantie is in gewoon overdraagbaar (soms worden ze persoonlijk gesteld, maar dat is juridisch gezein discutabel). Zie ook:

Is garantie ongelimiteerd overdraagbaar?
Het overdragen van garantie is een mooie discussie die nog lang niet zo makkelijk is. Als je goed had doorgelezen in de door jou genoemde link, kun je dat ook lezen. Als het opgenomen is en de koper is akkoord gegaan, dan is de regel dus wel actief dat de garantie niet overdraagbaar is. Bij de meeste levenslange garanties is deze ook persoonlijk gemaakt. De vraag is of dit recht het goed automatisch volgt of niet. Daar is dus, voor zover ik weet, nog geen jurisprudentie over te vinden. Iemand een idee?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
3:83 BW:
1. Eigendom, beperkte rechten en vorderingsrechten zijn overdraagbaar, tenzij de wet of de aard van het recht zich tegen een overdracht verzet.
2. De overdraagbaarheid van vorderingsrechten kan ook door een beding tussen schuldeiser en schuldenaar worden uitgesloten.
3. Alle andere rechten zijn slechts overdraagbaar, wanneer de wet dit bepaalt.
Er is geen wet die dergelijke overdraagbaarheid uitsluit. Ik ga er van uit dat de vorige koper geen beding heeft gesloten dat overdraagbaarheid uitsluit en ook geen algemene voorwaarden heeft geaccepteerd waarin overdraagbaarheid wordt uitgesloten.

Als bovengenoemde twee niet plaatsvinden is het mi altijd overdraagbaar van consument op consument. Of een dergelijk beding onredelijk bezwarend is, heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie in het kader van garantieoverdracht artikel 6:251 lid 1 BW. In 3:80 BW staat dat overdracht een bijzondere titel is. Voor consumenten zie ik sowieso niet in hoe de verkoper in alle redelijkheid in de AV kan bepalen dat er geen garantieoverdracht zou mogen plaatsvinden. Misschien staat zoiets zelfs wel op de zwarte of grijzelijst en anders valt het in de categorie redelijkheid en billijkheid etcetera. Verder zie ik ook niet hoe een verkoper zich op het standpunt kan stellen dat garantie niet zou kunnen overgaan bij een overdracht. De aard van de garantie verzet zich hier niet tegen, het is zelfs zo dat de garantie gekoppeld is aan een product zonder dat van belang is wie eigenaar is van dat product.
art. 6:251 lid 1 BW:
Staat een uit een overeenkomst voortvloeiende, voor overgang vatbaar recht in een zodanig verband met een aan de schuldeiser toebehorend goed, dat hij bij dat recht slechts belang heeft, zolang hij het goed behoudt, dan gaat dat recht over op degene die dat goed onder bijzondere titel verkrijgt.
Nog even over ongevraagd toegezonden goederen. Het is in dit geval toegezonden, maar dat is niet bijzonder relevant omdat het toch niet gaat om een situatie die ontvanger er toe moet bewegen om overgaan tot een koop. Nee, in dit geval is sprake van onverschuldigde betaling (art. 6:203 e.v. BW). TS wordt verarmt en een derde wordt verrijkt zonder dat daar een geldige rechtsgrond aan ten grondslag ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tryant
Geachte heer/mevrouw Erkelens,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben de factuur gevonden en nagestuurd naar het volgende email adres: ******
Als u dit verder met dhr. **** kunt regelen dan zien wij de defecte SSD graag retour voor een garantie afhandeling. U kunt hiervoor onderstaande retoursprocedure voor volgen of bij onze servicebalie in Ridderkerk langskomen. Wij raden u aan om uw gegevens op het retoursformulier aan te geven voor uw alternatieve klant gegevens.

U kunt het product voor beoordeling met een volledig ingevuld retourformulier aan ons terug sturen.
Een retourformulier is bijgevoegd bij deze e-mail. Op dit formulier vind u verdere informatie en het adres.
Wij ontvangen het product graag zo compleet mogelijk en in de originele verpakking retour.

Bij het terugzenden van producten dient u er op te letten dat de verkoopverpakking (verpakking van de fabrikant) niet als
verzendverpakking gebruikt wordt. Dit om beschadiging te voorkomen en omdat deze soms niet voldoende bescherming biedt.

Verzendkosten kunnen wij vergoeden tot een maximum van 8.05 euro voor zendingen onder de 10kg, of 13.50 euro voor zendingen tussen de 10-30 kg
verzendkosten worden vergoed nadat het defect door onze technische dienst is geconstateerd. Wij vergoeden geen verzendkosten voor niet defecte onderdelen.
Een bon met de gemaakte kosten kunt u bijvoegen in het pakket of per e-mail aan ons toesturen.

Na ontvangst zal mijn collega het product beoordelen en testen op de door u opgegeven klachtomschrijving.
Hierna zullen wij u informeren over de verdere afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice
Uit de dik gedrukte zin begreep ik dat ik mijn gegevens erbij moest zetten maar op naam van de originele eigenaar misschien niet zo slim maar zo begreep ik het.
Omdat ik ook al de originele factuur moest opvragen via zijn gegevens.

Maar dan alsnog heb ik tussen mailtjes door meerdere keren gebeld om te kortsluiten hoe ik de boel moest opsturen.
En werd mij verteld dat het prima was.

Daarnaast heb ik ook nadat het product stuk bevonden was meerdere keren via de telefoon vermeld dat het niet op mijn naam stond maar wel naar mij toe moest gestuurd worden.

Maar allen bedankt voor de hulp ik ga een brief opstellen en kijken wat ze ermee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Zo te lezen moet de webshop nog even werken aan de interne communicatie. Een goed CRM systeem zou hier uitkomst kunnen bieden.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1