Problemen met retourneren processor naar webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 8.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 10:30
Beste medetweakers,

Ik denk dat ik op een verkeerde plek zit op het forum, maar ik wist echt niet waar ik deze post moest plaatsen.

Ik had een processor zonder geïntegreerde graphics besteld. Terwijl ik eigenlijk eentje wou met. Slordig van mij, dat moet ik toegeven maar dan..

Ik voer een RMA in omdat ik gewoon een nieuw product wil met geïntegreerde graphics. Het doosje is geopend maar de processor is niet gebruikt.

Het RMA is na 3 dagen nog niet geaccepteerd dus ik stuur maar een extra mailtje. Hieruit blijkt dat het geweigerd is maar toch krijg ik een mailtje van de megekko site dat het geweigerd is maar in dit mailtje staat wel dit:
''Daarvoor mag u het product uit de verpakking halen. Het is daarbij wel de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. Maar de verpakking moet dan wel makkelijk te openen zijn. Als u het terugstuurt, moet u het wel weer netjes inpakken. De bedenktijd gaat niet in op de datum waarop u iets koopt, maar op de dag dat u het product ontvangen hebt.''

Het product is wel degelijk uit de verpakking gehaald maar is niet gebruikt. de verpakking is ook gewoon heel. Ik vind het ook niet kunnen dat deze RMA geweigerd is. Het is gewoon mijn particuliere recht

Hier nog een bron die benadrukt dat het pakketje wel open gemaakt mag worden en dat Megekko toch de RMA moet accepteren

''U bent verplicht zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate geopend of gebruikt zijn voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden''

Bron: http://www.centralpoint.n...-de-afkoelingsperiode-51/

Ik weet dat dit echt een zeur review is maar hier kan ik gewoon slecht tegen en ik vind dit ook echt een grote tegenvaller van Megekko!

Maar wat kan ik hieraan doen? Is er een manier om het toch terug te sturen en mijn geld terug te krijgen? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-08-2021
Is het binnen de 7 dagen dat je het product wil terug sturen? Zo ja dan is het geen RMA maar retour product, RMA is als het product niet naar behoren functioneerd (dan wel aangetoond of niet).

Dus binnen 7 dagen moeten ze hem accepteren zonder dat jij daar een reden voor hoeft te geven en is de kosten die jij maakt voor het versturen voor hun rekening. Is dit niet het geval ben je zuur. Misschien dat je wat met hun kan regelen maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat Megekko niet de shop is die klantvriendelijkheid op nummer 1 heeft staan :s

[ Voor 6% gewijzigd door Dogaer op 28-02-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Nee inderdaad. Het was inderdaad een retour. Maar ze accepteren hem maar niet

Beste Daniel,

Ik begrijp dat het vervelend nieuws is, maar dat je iets te horen hebt gekregen wat je niet wilde horen valt niet te wijten aan Megekko.

Het herroepingsrecht is bedoeld om een product te beoordelen zoals je dat in een winkel zou doen. Deze meldt ook expliciet dat bij het verbreken van de
verzegeling het herroepingsrecht vervalt (dit punt wordt tevens aangehaald in de door jou voorziene link, ofschoon dit met andere voorbeelden doen).

De weigering is in mijn optiek volledig gegrond, deze regels zijn immers niet in strijd met de Nederlandse zowel als de Europese wetgeving.

Mijn excuses voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
*knip*

Dit stuurt mijn beste vriend *knip*. Maar ze moeten 'm gewoon accepteren toch??

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:01
Met die marges die ze hanteren, kunnen ze ook niet veel anders.Wat Dogaer zegt - je moet het niet als RMA aanmelden. Je hebt het geopend om te bekijken, als je het echt zo netjes teruggestopt hebt zou er niks aan de hand moeten zijn. Laat ze maar een foto sturen van de verpakking! Kijken of het echt '
onverkoopbaar' geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ik zal er een foto van sturen. en met RMA bedoel ik natuurlijk de afkoelingsperiode!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
Nou daniel ik zou zeggen dat hier alles voldoende uitgelegd staat http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Hier staat gewoon dat je het recht heb het product binnen 7 dagen zonder reden mag terug sturen en dat je het product en ik quote "Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken." Tevens heb je ook recht op terug gave van niet alleen het aankoop bedrag maar ook de gemaakte kosten van retourzending.

Dus wat meggeko jou geeft is de reinste onzin.

[ Voor 12% gewijzigd door Dogaer op 28-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ja maar wat moet ik dan doen? Ik kan NIKS tegen megekko doen behalve mailtjes sturen. Ik vind dit erg vervelend en wil eigenlijk gewoon mijn geld terug (nieuwe processor is al besteld omdat ik verwacht had dat de processor wel terug genomen zou worden)

Wie kan mij helpen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
De processor die je bestelt hebt annuleren, de site geven die ik je net gelinkt heb als bewijs dat je in je recht staat. En niet meer bestellen bij Megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Sowieso maakt het niets uit wat de regels van centrail point of van Megekko zelf zeggen, ondernemers gaan nogal eens creatief om met de omschrijving daarvan.

Het probleem waar jij tegenaan loopt is dat de regels omtrent verpakkingsschade niet echt duidelijk zijn, dat hebben ze nog nooit goed vastgelegd, dat gaat niet verder als 'onbeschadigd' en dat kan je redelijk los interpreteren. Die regeling mbt verzegeling heeft GEEN betrekking op artikelen zoals een cpu, dat gaat over mediadragers die anders gekopieerd kunnen worden... een cpu kan je niet kopiëren.

Ik zal je wat links geven met duidelijke uitleg:

https://webwinkelrecht.nl...-advies/recht-van-retour/

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand?

http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Drie bronnen die ik betrouwbaarder acht dan de voorwaarden van de winkel zelf ;) En ze zeggen allemaal hetzelfde: jij hoort gewoon je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
MicGlou schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:07:
Sowieso maakt het niets uit wat de regels van centrail point of van Megekko zelf zeggen, ondernemers gaan nogal eens creatief om met de omschrijving daarvan.

Het probleem waar jij tegenaan loopt is dat de regels omtrent verpakkingsschade niet echt duidelijk zijn, dat hebben ze nog nooit goed vastgelegd, dat gaat niet verder als 'onbeschadigd' en dat kan je redelijk los interpreteren. Die regeling mbt verzegeling heeft GEEN betrekking op artikelen zoals een cpu, dat gaat over mediadragers die anders gekopieerd kunnen worden... een cpu kan je niet kopiëren.

Ik zal je wat links geven met duidelijke uitleg:

https://webwinkelrecht.nl...-advies/recht-van-retour/

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand?

http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Drie bronnen die ik betrouwbaarder acht dan de voorwaarden van de winkel zelf ;) En ze zeggen allemaal hetzelfde: jij hoort gewoon je geld terug te krijgen.
Zoals ik dus ook al aangaf.......................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
De processor is al onderweg dus dat gaat 'm niet worden.
Ik wil gewoon mijn geld terug dat is het enige.

En als megekko nog steeds niet akkoord gaat. wat word dan de oplossing? Rechter is een beetje extreem of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dogaer schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:08:
[...]

Zoals ik dus ook al aangaf.......................................
Wauw... rustig aan zeg, ik kan niet lezen en schrijven tegelijk ;) zit 3 minuten tussen beste...

Ontopic:

Sowieso zou ik toch eerst proberen er met MeGekko uit te komen, de regelgeving is duidelijk en daar mogen ze niet vanaf wijken. In jouw geval gaan ze echt een beetje creatief om met de regels en dat is niet de bedoeling.

Ik weet niet of je een rechtsbijstand hebt? Daar zou je eens contact mee op kunnen nemen...

Dit is misschien ook nog een optie: http://www.eccnederland.n...en/hoe-dient-u-een-klacht

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 28-02-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
MicGlou schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Wauw... rustig aan zeg, ik kan niet lezen en schrijven tegelijk ;) zit 3 minuten tussen beste...

Ontopic:

Ik weet niet of je een rechtsbijstand hebt? Daar zou je eens contact mee op kunnen nemen...

Dit is misschien ook nog een optie: http://www.eccnederland.n...en/hoe-dient-u-een-klacht
Oh was niet bedoelt naar jou maar naar de poster.
Inderdaar zit je bij rechtsbijstand of wel een bond? Die kunnen je hiermee uistekend helpen.

Ik zou zeggen mail megekko geef de link(en) aan die wij je hier geven en als ze verstandig zijn dan geven ze je geld gewoon terug zoals het in de wet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Zij reageren niet meer op mijn mailtjes. Heb maar opnieuw een aanvraag gedaan. Ik ga zeker weten NOOOOIT meer bestellen bij deze website. Iedereen vind de aftersales bagger en dat is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laat dan in elk geval een shopreview achter, dan hebben andere tweakers er ook wat aan.

Verder zul je in dit geval moeten proberen je recht te halen, of het zin heeft om dat via een rechtsbijstand te doen weet ik niet, waarschijnlijk ligt het bedrag nog onder het bedrag waarvoor zij actie ondernemen (tenzij je CPU meer is dan dat), hangt natuurlijk ook van de verzekering af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Mailtje terug van megekko. Ben wel blij dat ze proberen te helpen maar ik denk dat ik de processor maar gewoon in de V&A zet.
Wat zouden jullie doen?

Beste Daniel,

Ik heb de situatie nog eens voorgelegd aan wat collega’s, het feit blijft dat het herroepingsrecht aangeeft dat producten en
haar verpakking in dezelfde staat retour moeten komen in welke deze geleverd zijn. Nogmaals wil ik er de nadruk op leggen dat
deze methode niet in strijd is met de Nederlandse of de Europese wetgeving.

Het feit blijft dat verzegelde producten verzegeld zijn met het idee dat wanneer deze verbroken wordt de klant akkoord gaat met de inhoud.
Dit is ook terug te vinden op consuwijzer. Ik citeer:

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

Reizen die u op internet boekt
Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
Producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

Maar zoals aangegeven heb ik jouw situatie voorgelegd aan de technische dienst en RMA. Wij kunnen jouw processor terugnemen, deze opsturen voor recovery.
Waar de processor wordt voorzien van een nieuwe verpakking en verzegeling. De kosten die wij hiervoor moeten maken liggen rond de € 16,-.
Ik heb daarom het volgende voorstel, Megekko neemt de processor terug met een restocking fee van € 16,- en wordt de processor gecrediteerd voor het totale bedrag van € 45,-

Ook is je probleem op te lossen met het plaatsen van een grafische kaart, dit exemplaar bijvoorbeeld kost slechts € 20,-

Gaarne hoor ik via tegenbericht of deze vorm van afhandeling je goedkeuring draagt.

Met vriendelijke groet,
*knip*

Megekko B.V.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

daniel96 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:51:
Mailtje terug van megekko. Ben wel blij dat ze proberen te helpen maar ik denk dat ik de processor maar gewoon in de V&A zet.
Wat zouden jullie doen?

<snip>
De verzegeling geldt voor producten die kopieerbaar zijn, zoals beeld- en geluidsdragers. Ze zijn niet van toepassing op anderssoortige gebruiksvoorwerpen. Immers kan de verkopende partij dan elk stukje tape of cellofaan opvoeren als verzegeling, of er zelf een sticker opplakken en kun je nooit meer iets openmaken.

*knip* begrijpt het niet, wil het niet begrijpen, of begrijpt het wel maar doet alsof. Volhouden dus!

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:52 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ik heb 't maar gewoon naar jakko gestuurd. Erg vervelend dat het zo moet lopen. Alhoewel ze tenminste wel een idee geven en niet zomaar weigeren en doei zeggen. Ik blijf doordrammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

Reizen die u op internet boekt
Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
Producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

Maar zoals aangegeven heb ik jouw situatie voorgelegd aan de technische dienst en RMA. Wij kunnen jouw processor terugnemen, deze opsturen voor recovery.
Waar de processor wordt voorzien van een nieuwe verpakking en verzegeling. De kosten die wij hiervoor moeten maken liggen rond de € 16,-.
Ik heb daarom het volgende voorstel, Megekko neemt de processor terug met een restocking fee van € 16,- en wordt de processor gecrediteerd voor het totale bedrag van € 45,-
Heel kort, NEE ! Wat MeGekko voorstelt is niet volgens de wetgeving, sterker nog ze proberen precies waar de wetgeving jou tegen beschermt! Ook blijkt uit de door hun gegeven informatie helemaal niet dat ze het volgens de regels doen, dat is non informatie die ze daar geven... dat is precies die creatieve omgang van de regels en door een vrije interpretatie van een 'vertaalde' tekst lijkt het wel al snel zo. Dat zou wat zijn zeg, dan kunnen winkeliers vanaf nu al hun producten 'verzegelen' en dan hoeven ze nooit meer geld terug te geven! Verzegeling is een specifieke bescherming die niet van toepassing is op een product zoals een cpu, daar dient het als een zeer deftig plakbandje en is het een indicatie voor de klant dat je met een 'genuine product' te maken hebt wat sinds het verlaten van de fabriek niet open is geweest.

Ik zal ook even wat dingen quoten vanaf een website waarvan de informatie wat betrouwbaarder mag worden geacht, dus niet een kopie van de regels zoals een webwinkel die meestal toont.
Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Bij cd's, dvd's en video's mag je echter niet de verzegeling verbreken. Kleding mag je passen, maar je moet er wel netjes mee omgaan.
Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou.
De verkoper mag geen (administratie)kosten in rekening brengen voor het beëindigen van de overeenkomst of andere eisen stellen. Hij mag bijvoorbeeld niet eisen dat je een goede reden moet noemen voor het terugsturen.
bron: consumentenbond.nl

Ennuh... *knip* begrijpt het volgens mij allemaal heel goed en ik denk dat er weinig te regelen valt met *knip* zonder vervolg stappen te nemen... of niet en voortaan ver weg blijven van die webshop en de tip van *knip* aannemen... een goedkoop videokaartje erbij prikken die je uiteraard niet daar koopt. En uiteraard even wat energie steken in het opzoeken van de bekende sites waar je een leuke review achter kan laten over de webshop.... heb je hier al gedaan, maar denk bijvoorbeeld aan kieskeurig.nl e.d.

Misschien nog een laatste tip... kijk altijd eerst even bij een webshop of ze zijn aangesloten bij een van de betere brancheorganisaties zoals thuiswinkel.org. Niet dat je dan gegarandeerd geen problemen kan krijgen, maar het geeft vaak wel in meer of mindere mate weer hoe serieus een webshop is.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Bedankt MicGlou! Ik zal nog een mailtje sturen met deze info. Wat ik WEL weet: Ik ga NOOOOIT meer iets bestellen bij megekko. Zeer slechte service en ik raad ook niemand aan om hier iets te bestellen. Ik heb al een nieuwe processor binnen. En dit is dan ook getypt met diezelfde computer.

Als Megekko nog steeds koppig blijft doen dan zet ik de processor maar op V&A. Pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
daniel96 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:25:
Bedankt MicGlou! Ik zal nog een mailtje sturen met deze info. Wat ik WEL weet: Ik ga NOOOOIT meer iets bestellen bij megekko. Zeer slechte service en ik raad ook niemand aan om hier iets te bestellen. Ik heb al een nieuwe processor binnen. En dit is dan ook getypt met diezelfde computer.

Als Megekko nog steeds koppig blijft doen dan zet ik de processor maar op V&A. Pech gehad.
Ik heb nog een klein beetje toegevoegd, een kleine uitleg waar de verzegeling op de doos van de cpu eigenlijk voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Komt dit hele probleem niet omdat er een RMA [voor defecte producten] is aangevraagd ipv een normale retour onder wet koop op afstand?

Tussen die twee zit natuurlijk het nodige verschil .

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:39

Swordlord

Act first, think never

Er zit technisch gezien geen verschil tussen de 2...

RMA staat voor: Return Merchandise Authorization
Ookwel, retour van handelswaar met toestemming van de verkoper... Of het nu voor defect, geld terug of wat dan ook is...

Alles dat retour zending is, is dus RMA. Retourzendingen wegens ontevredenheid krijgen normaal ook een RMA nummer, om zo de terugzending te registreren.

[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 28-02-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ligt eraan wat TS naar Megekko gestuurd heeft, dus de letterlijke mail, zolang we dat niet weten, weten we ook niet wat er nou fout gaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat megekko er gewoon geen zin in heeft, het gaat ze namelijk geld kosten. Maar als webshop moet je daar rekening mee houden (dus dat mensen spullen bestellen en weer terugsturen).

Een slechte shopreview zou de TS in ieder geval moeten plaatsen, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn. Dat de prijzen door concurrentie erg laag zijn is mooi voor de consument, maar als bepaalde webshops dan moeilijk gaan doen bij de aftersales, betaal ik liever 1% meer voor mijn spullen en haal het bij een webshop die wel goed te boek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Zit nu op werk maar ik heb afkoelingsperiode gedaan en geen rma 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Hoi Daniel,

Je hebt gelijk, de verzegeling geldt voor media zoals DVD’s en CD’s. Ik heb er zelf te snel over heen gelezen waarvoor mijn excuses.

De wetgever schrijft voor dat je artikelen uit mag pakken in de mate waarvoor het nodig is te bepalen of je het artikel wenst te behouden of niet. In dit geval is uitpakken niet noodzakelijk om te bepalen of de processor een IGP heeft of niet. Daar je de artikelen niet in gebruik mag nemen is het openen van de verpakking van de processor dan ook zinloos; het zorgt er alleen maar voor dat een webshop zoals ons hem niet meer als nieuw kan verkopen; je zou zelf waarschijnlijk ook niet gelukkig worden met een CPU die reeds geopend geweest is.

Ik zie in het tweakers topic dat iedereen er een mening over heeft maar wat me steekt is dat er geroepen wordt dat Megekko geen service wil leveren en dat is pertinent niet waar; als er iets mis is met je artikel staat we voor je klaar. Garantie op defecte items heb je altijd! We zijn echter geen full-service webshop die oneindig retouren kan accepteren; dit pretenderen we dan ook niet te zijn.

Graag wil ik deze discussie ten einde brengen. Ik ga er vanuit dat je de processor per ongeluk geopend hebt en wil dan ook met je afspreken dat we de retour accepteren en je aanschafbedrag terugstorten, of dat je een processor uit kiest waar je wel mee uit de voeten kunt.

Ik zou het wel sierlijk vinden als je dan ook eerlijk op tweakers meldt dat we de zaak met je hebben afgerond.

Ik hoop dat ik je zo toch met goed nieuws heb kunnen verblijden, wens je een prettige avond en hoop je – oprecht! – in de toekomst nog als klant te mogen verwelkomen.

Moet toch wel oprecht melden dat het toch netjes is dat megekko haar fouten heeft toegekent. Ook al duurde het even. Mijn retourverzoek is geaccepteerd.

Tweakers BEDANKT voor de hulp!!!! Zonder jullie had ik het allang opgegeven. Oprecht bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, vind het nog steeds niet erg netjes van ze. Ze doen nu alsof ze met hun hand over hun hart strijken om je toch maar te helpen, terwijl ze zich gewoon aan de wet moeten houden.
Daar je de artikelen niet in gebruik mag nemen is het openen van de verpakking van de processor dan ook zinloos; het zorgt er alleen maar voor dat een webshop zoals ons hem niet meer als nieuw kan verkopen; je zou zelf waarschijnlijk ook niet gelukkig worden met een CPU die reeds geopend geweest is
Dit is ten eerste niet waar, je mag artikelen zeker wel uit de verpakking halen en testen.
Dat zij dan met geopende producten zitten is hun probleem, niet het jouwe. Als ze dat niet willen moeten ze geen webshop worden.

Hoe dan ook, als ik dit verhaal lees ben ik blij voor je dat het opgelost is, maar het is wel een webshop waar ik zelf nooit wat zou kopen als ze zich zo onder de wet proberen uit te wurmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
TERW_DAN schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
Mjah, vind het nog steeds niet erg netjes van ze. Ze doen nu alsof ze met hun hand over hun hart strijken om je toch maar te helpen, terwijl ze zich gewoon aan de wet moeten houden.

[...]

Dit is ten eerste niet waar, je mag artikelen zeker wel uit de verpakking halen en testen.
Dat zij dan met geopende producten zitten is hun probleem, niet het jouwe. Als ze dat niet willen moeten ze geen webshop worden.

Hoe dan ook, als ik dit verhaal lees ben ik blij voor je dat het opgelost is, maar het is wel een webshop waar ik zelf nooit wat zou kopen als ze zich zo onder de wet proberen uit te wurmen.
Ik denk er precies hetzelfde over, daar hoef ik niets aan toe te voegen. Ik kan het van hun kant ook wel een beetje begrijpen, niet geschoten is altijd mis...

Ik ben blij voor de TS dat het nu wordt opgelost, dat was het uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
Inderdaad ik ben ook van mening dat megekko er onderuit probeert te komen door te zeggen dat ze "schappelijk" zijn en het bedrag maar terug storten terwijl er in de wet gewoon duidelijk staat dat ze dit verplicht zijn, want stel je voor dat hij nooit gezegd zou hebben dat hij hem terug stuurde omdat het een proc met videokaart ineen was? Dan hadden ze het gewoon moeten accepteren zonder reden.

Ik heb ook eens een akkefietje met megekko gehad heb dit ook in de shopreview gezet en heb het uiteindelijk maar met de fabrikant opgelost.

In ieder geval is het fijn dat het voor jou met tevredenheid is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ja ik vind het zelf ook erg fijn dat t opgelost is. Processor is op de post. Hoor wel dat t bij de webshop 20+ dagen duurt voordat je t geld krijgt. Ook al is dat geen probleem voor mij. Geld is altijd fijn!

Ik heb nu wel ervaring op gedaan: Megekko is een no go.
Ookal was de levering wel uitermate vlot, aftersales zijn toch iets belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
daniel96 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:26:
Ik heb nu wel ervaring op gedaan: Megekko is een no go.
Ookal was de levering wel uitermate vlot, aftersales zijn toch iets belangrijker.
Een no go zou ik het ook weer niet willen noemen, maar voor de rest vat je het goed samen. Via een webshop iets verkopen kan iedereen, daar komt geen verkoper aan te pas en waarschijnlijk is de order picker de enige persoon die er fysiek wat mee doet bij een bestelling... naast de bezorger uiteraard. Ik vind langer wachten op een bestelling ook helemaal niet erg als dat netjes wordt gemeld, of dat ik even moet wachten op mijn geld bij een retour ook geen probleem (als je om het geld verlegen zit, moet je het niet uitgeven ;)) Zolang ik maar netjes wordt geholpen bij een klacht of retour e.d. Maar goed, met de marges die MeGekko aanhoudt vind ik het ook niet vreemd dat ze proberen dergelijke zaken at te ketsen... er zit niet veel boven op. Ik kan het vanuit hun oogpunt ook wel een beetje begrijpen, maar dat mag niet de last van de klant zijn...En jij koopt de volgende keer uiteraard niets meer bij MeGekko, hadden ze je nou gewoon vlot geholpen dan was de kans wss groot geweest dat de volgende bestelling ook daar was gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
ik ben blij voor je dat dit is opgelost maar jongens regels zijn regels oke, maar we kunnen megekko toch ook wel een klein beetje begrijpen niemand wil een geopende processor kopen of ontvangen. Ja ik WEET het regels dit regels dat tegenwoordig houden hele landen zich niet aan de regels. en ik heb een beter service niet kunnen wensen van megekko 3 Retouren in 1 week omdat ik verkeerde onderdelen besteld heb en telkens een super antwoord en snelle retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Ik heb weer een berichtje van onze beste vrienden Megekko.
Wat een ontiegelijk gezeur zeg. Sorry dat ik het zeg maar ik vind ze echte mierenneukers.

Hallo Daniel,

Het is alweer enige tijd geleden dat wij voor het laatste hebben gecorrespondeerd. Hoewel ik je toentertijd
heb toegezegd dat wij de geopende processor terug zouden nemen ben ik bang dat ik je nu moet informeren met slecht nieuws.

Redelijkerwijs mogen wij als verkopende partij verwachten dat de processor in haar oorspronkelijke staat wordt geretourneerd.
Echter waren wij nogal verbaasd over het feit dat de productverpakking reeds is gebruikt als verzendverpakking. Dat de verzegeling verbroken was
waren wij al van op de hoogte, echter zit er duct tape en verzendlabels op de verpakking. Dit maakt het recoveren van de processor aanzienlijk
lastiger. Foto’s van de verpakking tref je in de bijlage.

Spijtig genoeg kwamen wij ook tot de ontdekking dat de processor het retoursturen niet geheel heeft overleeft. Mijn gok is dat je de processor abusievelijk in de
verpakking hebt geplaatst. Zoals te zien is op de foto’s heeft het plastic binnen verpakking een ronde uitsparing waar de geronde bovenzijde van de processor precies in past.
Het resultaat van het foutief inpakken is dat een aantal pinnen aan de buitenrand zijn verbogen. Bijgevoegd in dit bericht zijn de foto’s van de schade.

Ik hoop dat je begrijpt dat wij de processor in haar huidige staat niet terug kunnen nemen. Hoewel ik er op vertrouw dat wij de pinnen recht kunnen buigen
kan ik niet garanderen dat de processor 100% zal functioneren.

Om je toch tegemoet te komen wil ik het volgende voorstel doen; wij nemen de processor retour en pogen de pinnen weer in oorspronkelijke positie te buigen en vijftig procent
van het aankoopbedrag uit te keren. Nogmaals hoop ik dat je begrijpt dat wij dit exemplaar nimmer als nieuw kunnen verkopen. Wij zijn genoodzaakt de processor te retourneren indien
je niet akkoord gaat met dit voorstel.

Hierbij vertrouw ik er op je voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
*knip*

Wat zal ik doen? Terug vragen en dan maar via tweakers verkopen?

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/5axok5gbh/foto_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/anr4c0tlp/foto_5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:42
daniel96 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:46:
Wat een ontiegelijk gezeur zeg. Sorry dat ik het zeg maar ik vind ze echte mierenneukers.

Hallo Daniel,

Het is alweer enige tijd geleden dat wij voor het laatste hebben gecorrespondeerd. Hoewel ik je toentertijd
heb toegezegd dat wij de geopende processor terug zouden nemen ben ik bang dat ik je nu moet informeren met slecht nieuws.

Redelijkerwijs mogen wij als verkopende partij verwachten dat de processor in haar oorspronkelijke staat wordt geretourneerd.
Echter waren wij nogal verbaasd over het feit dat de productverpakking reeds is gebruikt als verzendverpakking. Dat de verzegeling verbroken was
waren wij al van op de hoogte, echter zit er duct tape en verzendlabels op de verpakking. Dit maakt het recoveren van de processor aanzienlijk

Spijtig genoeg kwamen wij ook tot de ontdekking dat de processor het retoursturen niet geheel heeft overleeft. Mijn gok is dat je de processor abusievelijk in de
verpakking hebt geplaatst. Zoals te zien is op de foto’s heeft het plastic binnen verpakking een ronde uitsparing waar de geronde bovenzijde van de processor precies in past.
Het resultaat van het foutief inpakken is dat een aantal pinnen aan de buitenrand zijn verbogen. Bijgevoegd in dit bericht zijn de foto’s van de schade.

Ik hoop dat je begrijpt dat wij de processor in haar huidige staat niet terug kunnen nemen. Hoewel ik er op vertrouw dat wij de pinnen recht kunnen buigen

Om je toch tegemoet te komen wil ik het volgende voorstel doen; wij nemen de processor retour en pogen de pinnen weer in oorspronkelijke positie te buigen en vijftig procent
van het aankoopbedrag uit te keren. Nogmaals hoop ik dat je begrijpt dat wij dit exemplaar nimmer als nieuw kunnen verkopen. Wij zijn genoodzaakt de processor te retourneren indien

Met vriendelijke groet,
*knip*

[afbeelding]

[afbeelding]
dat is toch ook heel dom/niet slim om het zo terug te sturen.
dat ze nu alsnog 50 procent willen uitkeren vind ik dan wel weer netjes, ikzelf had nu nooit meer wat uitgekeerd.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 11-03-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Nee was misschien niet slim. maar ik twijfel nu wat ik zou doen. Wat hadden jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:29

FikkieHo

Wokmaster

Naar mijn mening is dit nu gewoon laksheid van jou kant. Je moet zoiets gewoon in een goed verpakte doos terug sturen en niet hop bap een sticker op de product doos.

Neem gewoon die 50 procent aan en kies wat leuks daarvan uit. En laat het gewoon een goede les zijn dat je voor zowel aankoop en retour gewoon iets meer tijd/aandacht moet nemen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:42
daniel96 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:55:
Nee was misschien niet slim. maar ik twijfel nu wat ik zou doen. Wat hadden jullie gedaan?
50 procent pakken, die kunnen ze je dan niet meer afnemen.
als je hem terug neem moet je nog geluk hebben dat er iemand is die zo'n gehavende processor wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Ik vind het ook inderdaad vrij coulant ipv mierenneuken dat ze je nog 50% willen geven. Er zal bij beide partijen in dit geval nu wel wat frustratie zitten, maar zo slecht zijn ze dus nog niet in de aftersales, in dit geval.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe hebben zij de processor naar je gestuurd?

Ik vind het wel heel dubieus dat in de huidige verpakking (zoals de foto's laten zien) de processorpinnen zijn verbogen. Daarnaast heb je hem abusievelijk in de verpakking gestopt? WUT :D

Serieus, ze proberen gewoon zo min mogelijk geld uit te keren (ook vanwege dit topic ;)) en vraag me serieus af wat zij vervolgens met de processor doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Tja... als je de cpu werkelijk zo hebt verstuurd dan kan ik ook niet anders zeggen dat je blij moet zijn met wat ze je nu bieden. Ik vind het absoluut ook geen mierenneuken als ik die foto's zo zie, de pinnetjes zijn krom en als het ook klopt wat ze zeggen over hoe het binnen is gekomen dan moet ik eigenlijk concluderen dat de oorzaak hiervan toch echt bij jezelf ligt... dan had je maar zorgvuldiger moeten zijn. Die hele discussie hiervoor slaat hier wat mij betreft compleet los van... ze hebben gelijk en dat ze je de helft willen geven vind ik dan nog best coulant.

@BtM... ik begrijp jouw reactie, maar ik geloof er niet in dat MeGekko dit zelf heeft veroorzaakt. Want dan zijn ze simpelweg de boel aan het oplichten en leveren ze zelf nog het foto materiaal ook! Ik geloof er niet in dat ze zich daar in zo'n positie willen draaien... dat ze niet happig zijn op het teruggeven van geld prima, maar echt de boel oplichten op deze manier gaat toch wel heel erg ver. Je bent wel met hele vreemde dingen bezig om goede producten te slopen om aan te kunnen tonen dat het kapot is.

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 11-03-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

We zijn echter geen full-service webshop die oneindig retouren kan accepteren; dit pretenderen we dan ook niet te zijn.
Dit in combinatie met een uiterst gulle RMA proces richting de leverancier en ze hebben weer wat verdiend ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Dus wat had jij gedaan BTM909?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
BtM909 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:20:
Ik vind het wel heel dubieus dat in de huidige verpakking (zoals de foto's laten zien) de processorpinnen zijn verbogen. Daarnaast heb je hem abusievelijk in de verpakking gestopt? WUT :D
Waarschijnlijk heeft hij de processor er verkeerd om in gedaan ( in de blister). En zelfs al was dat goed gegaan dan nog stuur je een processor niet zo op. Zeker niet als je geacht wordt de verpakking heel te laten wat je op deze manier dus niet doet. Ook als klant heb je nu eenmaal verplichtingen die je niet af kunt doen als mierenneukerij.

Stel je koopt zelf een processor bij een webwinkel en je krijgt hem zo binnen. En ook nog met een verbroken zegel. Als een bezorger bij mij voor de deur staat met zo'n "ingepakte" processor dan neem ik hem niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat je de processor in de originele verpakking goed hebt verpakt? Is de CPU ook in dezelfde doos afgeleverd of zat deze nog in een andere doos (pakket)?
noguru schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:32:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij de processor er verkeerd om in gedaan ( in de blister). En zelfs al was dat goed gegaan dan nog stuur je een processor niet zo op. Zeker niet als je geacht wordt de verpakking heel te laten wat je op deze manier dus niet doet. Ook als klant heb je nu eenmaal verplichtingen die je niet af kunt doen als mierenneukerij.
Waar staat dat je de verpakking heel moet laten?
Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen.
Onbeschadigd slaat op het product, niet op de verpakking. Het is lastig te bepalen of TNT niet onzorgvuldig met het pakket is omgegaan.
Stel je koopt zelf een processor bij een webwinkel en je krijgt hem zo binnen. En ook nog met een verbroken zegel. Als een bezorger bij mij voor de deur staat met zo'n "ingepakte" processor dan neem ik hem niet eens aan.
Verbroken zegel zegt ten eerst niks (tenzij een CD, DVD, Blu-ray of ander kopieerbaar medium); daarnaast heeft een consument iets meer rechten en "jij" als winkelier dus iets meer plichten als het gaat om koop-op-afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Dit is geen aankoopadvies, maar iets voor het Shopping Forum.

Move CAA->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe ik ook even een huishoudelijke mededeling: GEEN namen van medewerkers noemen. Dat is nergens voor nodig en ik heb ze dan ook weggehaald.

Verder heb ik de topictitel aangepast, daar deze totaal niet informatief is, gaarne volgende keer een duidelijkere topictitel verzinnen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
BtM909 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:02:

Waar staat dat je de verpakking heel moet laten?

Onbeschadigd slaat op het product, niet op de verpakking. Het is lastig te bepalen of TNT niet onzorgvuldig met het pakket is omgegaan.

Verbroken zegel zegt ten eerst niks (tenzij een CD, DVD, Blu-ray of ander kopieerbaar medium); daarnaast heeft een consument iets meer rechten en "jij" als winkelier dus iets meer plichten als het gaat om koop-op-afstand :)
Nergens, maar je moet het product onbeschadigd in originele verpakking terugsturen. Het gaat namelijk om een afkoelingsperiode en niet om een RMA en het is dus de bedoeling dat het product nog verkoopbaar is. Stel er staat een bezorger bij jou voor de deur met een pakketje in dergelijke staat. Neem je dat aan? Zou je het zelf wel normaal vinden om een (onverzegelde) processor alleen in de retail verpakking te ontvangen?

Je kan Megekko of TNT van alles gaan beschuldigen maar als die processor goed in de blister had gezeten dan kan je er veel geweld op los laten en nog buigen er geen pinnen. Ik twijfel er niet aan dat dit gebruikersschade is, veroorzaakt door onjuist te verpakken.

Daniel heeft simpelweg fout op fout gestapeld, verkeerde processor besteld, succesvol webshop zover gekregen een verbroken zegel te accepteren maar vervolgens helaas toch zelf verpest door de processor niet goed te verpakken en daarmee te slopen. Daniel heeft een processor goed ontvangen, maar hij wilde hem bij nader inzien niet en stuurt hem vervolgens met verbogen pinnen terug.

Voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor Megekko :). Ik heb er nooit wat gekocht maar op basis van dit topic lijkt het mij een een coulante toko.

En tja dat zegel, je kan roepen dat een zegel niks zegt, maar het zit er niet voor niets op natuurlijk. Want als dat zegel nu intact was geweest dan had Daniel bewijs dat hij niet verantwoordelijk is voor die verbogen pinnen. In eerste instantie vond ik ook dat Megekko te moeilijk deed over dat zegel. Maar nu er pinnen verbogen zijn is het een heel ander verhaal geworden.

Ik denk juist dat dit topic aantoont hoe belangrijk het is dat een kwetsbaar product als een processor verzegelt is. Een AMD processor hoef je maar te laten vallen en er zijn meer pinnen verbogen dan je nog recht krijgt. Het is ook nergens voor nodig om een processor uit de verpakking te halen om je ervan te verzekeren dat je de juiste heb gekocht. (Tenzij iemand de doos vol heeft geplakt met stickers natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 07:08

two

Hallo Daniel,

Met vriendelijke groet,
[mbr]*knip*[/]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het zijn alles behalve mierenneukers. Jij had gewoon de CPU waarschijnlijk beter moeten verpakken. Als je 'm in zo'n plastic traytje doet met foam eronder, of zelfs zonder buigen er echt niet zomaar pinnen! Waarschijnlijk heb jij 'm verkeerd erin gelegd? Zegmaar met de pinnen naar boven als je 'm erin legt? Want het vreemde is dat alleen pinnen in de hoek zijn gebogen. Als je de CPU er verkeerd inlegt komt er inderdaad op de buitenste pinnen veel druk te staan.

Wees blij met wat ze je aanbieden, het is meer dan aardig dat ze je de helft van je geld aanbieden! Het lijkt me zéér sterk dat de CPU's pinnen uit het niets ineens verbuigen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:57

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat webshops toch wel erg vaak goederen in beschadigde staat ontvangen?

Zoals mimang schreef, die pinnetjes verbuigen niet zomaar, en als TS de processor niet eens uitgeprobeerd heeft, dan lijkt het me stug dat ze wel ombuigen van het vervoer.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Niet uitgeprobeerd, wel uit de verpakking gehaald. Vervolgens verkeerd om in de verpakking terug gedaan. De plastic randen van de verpakking hebben vervolgens de buitenste pinnen verbogen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ardana schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:33:
Ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat webshops toch wel erg vaak goederen in beschadigde staat ontvangen?

Zoals mimang schreef, die pinnetjes verbuigen niet zomaar, en als TS de processor niet eens uitgeprobeerd heeft, dan lijkt het me stug dat ze wel ombuigen van het vervoer.
Mij niet. Sterker nog, het lijkt mij logisch dat als je een cpu verkeerd in zijn eigen verpakking stopt en die vervolgens niet in een aparte doos doet om te versturen dat ie dan onderweg gewoon verdrukt word door andere zwaardere dozen die die in het verzendtraject tegenkomt.
Dit is gewoon dom handelen van TS. Het is in dit geval ook makkelijk te bewijzen dat TS zelf de schade, door verkeerd verpakken, heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hij heeft het toch in de originele verpakking verstuurd? Wat zou dat verkeerd aan zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

Ardana schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:09:
Hij heeft het toch in de originele verpakking verstuurd? Wat zou dat verkeerd aan zijn dan?
Lees jij de reacties wel?
Er staat toch dat er stickers op de orginele verpakking zijn geplaatst en dat de pinnen verbogen zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56
Anoniem: 314405 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:17:
[...]

Lees jij de reacties wel?
Er staat toch dat er stickers op de orginele verpakking zijn geplaatst en dat de pinnen verbogen zijn? 8)7
Die pinnen die verbogen zijn, zijn natuurlijk wel klassieke gevallen van verkeerd in het blister plaatsen van de processor en hem zonder omdoos met opvulling versturen. Ik snap best dat een webshop daar moeilijk over doet, de marges zijn al flinterdun, en dan krijg je een cpu terug met verbogen pinnen en een verbroken zegel...

Als je zo 10 cpu's per dag terugkrijgt kun je je toko sluiten.

Overigens raad ik wel aan om EXIF data uit te lezen van de foto's. Dan weet je ongeveer of de foto's "kloppen" (Ja, misschien overdreven, maar ik kom de laatste tijd zoveel topics tegen over verzendschade bij CPU's/Mobo's dat ik er soms vraagtekens bij zet. Niet in dit geval btw, maar is wel het overwegen waard).

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 12-03-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ardana schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:09:
Zullen we reepjes OEM geheugen dan ook maar in hun eigen verpakking, antistatische zakjes dus, versturen zonder omdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, originele verpakking = verpakking waarin het ontvangen is, incl. doosjes en beschermingsmateriaal? Dan lijken wat extra stickers/plakband/ducttape me ook niet zo'n probleem. Of zie ik dat zo verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 12-03-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op het moment dat jij de processor terugstuurt en deze beschadigd is bij aankomst, en dit is gerelateerd aan jouw foutieve manier van verpakken, dan is dat geen mierenneuken.
Nou nee, of je moet daar al aangeven dat de pinnetjes verbogen zijn. En dan koopt niemand hem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ardana schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:02:
Ehm, originele verpakking = verpakking waarin het ontvangen is, incl. doosjes en beschermingsmateriaal? Dan lijken wat extra stickers/plakband/ducttape me ook niet zo'n probleem. Of zie ik dat zo verkeerd?
Als jij met originele verpakking bedoelt het originele doosje en de doos waarin dat doosje is verzonden dan zie je het niet zo verkeerd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dan zou de originele verpakking toch voldoende zijn om de processor afdoende te beschermen? Hoe kunnen de pinnetjes dan daarin verbogen worden? Heeft iemand op dat pakketje gestaan oid?

Tenzij TS natuurlijk níet de originele verpakking heeft gebruikt, dat kan natuurlijk ook, en in dat geval is het idd nogal "niet slim".

Als ik dit plaatje zie, dan lijkt het me zelfs dat als je de processor ondersteboven in de blister doet, er nog geen schade zou mogen/kunnen ontstaan bij normaal verpakken/verzenden.

Afbeeldingslocatie: http://www.homerecording.be/forum/attachments/f44/6435d1284748122-dscn0410.jpg

Helaas heeft TS niet meer gereageerd sinds het topic verplaatst is... Heb hem 'n DM gestuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 12-03-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bij een i5 cpu zou ik ook niet bang zijn pinnetjes te verbuigen: er zitten namelijk geen pinnen aan. Het gaat hier om een AMD Athlon II X4 cpu, die dus wel pinnen heeft en bovendien anders verpakt is.

Zoals op de foto van de TS te zien is, heeft hij de cpu in de retail box zonder omdoos of andere bescherming bij PostNL afgegeven. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de webshop de cpu ook zo geleverd heeft: een dergelijke verpakking is duidelijk ongeschikt voor vervoer door een pakketdienst. De TS had dit zelf ook moeten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Op zich zijn die pinnen met wat voorzichtigheid prima terug te buigen maar webshop heeft gelijk in dit geval dat artikel niet in oorspronkelijke staat is teruggestuurd, hoeveel moeite is het om een doos in de supermarkt te halen, wat opvulling erin en originele verpakking van processor intact te laten buiten verbroken zegel?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 13-03-2014 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe kom je er in vredesnaam bij om een CPU zo te versturen via de post.
Je bent 17 jaar? dan weet je toch wel beter...

Vind het wel raar dat die pennetjes zo snel buigen, dan is er ook wel redelijk ruig mee omgegaan bij het vervoersbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 07:08

two

Ardana schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:33:

Maar de seal is verbroken... Dus wel uitgepakt. Die foto van jou is van een intel socket, als je bij AMD de CPU verkeerd erom in doet dan komt de druk op de pinnetjes. Schud er een paar keer mee en je pinnetjes zijn verbogen.

[ Voor 16% gewijzigd door two op 13-03-2014 06:41 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ardana, volgens mij gaat het niet om een i5, die zit inderdaad iets anders in de verpakking. Maar dan nog, ook die i5 zit een een flinterdunne omhulsing van heel dik papier (je mag het niet eens karton noemen). Bij iedere stoot die dat krijgt zal het scheuren, deuken, whatever. Misschien dat het product heel blijft, maar de verpakking is onherstelbaar, zeker als je het met ducttape beplakt, want dat krijg je er nooit meer af zonder de verpakking mee te nemen. En feit is dat zo'n CPU dus niet meer in zijn originele doosje verkocht kan worden, dus ik vind het nog bijzonder coulant van de webshop dat ze ubhaupt iets terug willen storten.

Er is een reden dat ze CPU's niet zonder omdoos verzenden :) Dat ding wordt namelijk geleverd in een retail-verpakking, niet in een verzendverpakking. Dat zijn heel andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 14:26
Kurkentrekker schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 06:38:
Ardana, volgens mij gaat het niet om een i5, die zit inderdaad iets anders in de verpakking. Maar dan nog, ook die i5 zit een een flinterdunne omhulsing van heel dik papier (je mag het niet eens karton noemen). Bij iedere stoot die dat krijgt zal het scheuren, deuken, whatever. Misschien dat het product heel blijft, maar de verpakking is onherstelbaar, zeker als je het met ducttape beplakt, want dat krijg je er nooit meer af zonder de verpakking mee te nemen. En feit is dat zo'n CPU dus niet meer in zijn originele doosje verkocht kan worden, dus ik vind het nog bijzonder coulant van de webshop dat ze ubhaupt iets terug willen storten.

Er is een reden dat ze CPU's niet zonder omdoos verzenden :) Dat ding wordt namelijk geleverd in een retail-verpakking, niet in een verzendverpakking. Dat zijn heel andere dingen.
Voor herstellen verpakkingsmateriaal mag een shop niks aanrekenen bij terugsturen.
Je moet er als consument gewoon redelijk mee omgaan - maar soms kan je het product pas uitpakken door de verpakking te beschadigen - dan moet de winkel maar een doos gebruiken waar men geen plakband opplakt, of dichtniet of ...

Als het product beschadigd aankomt bij de shop is het weer een ander verhaal, dan hebben ze alle recht om lastig te gaan doen.
Of als je de doos natuurlijk nogal zwaar gemold hebt, terwijl dat niet had gehoeven, dan mogen ze ook lastig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik weet niet om wat voor seal het hier gaat, maar een seal van een verpakking oid mag gewoon gebroken zijn en is geen reden om iets te weigeren.

Met een wasmachine mag je een wasje draaien en daarna nog retourneren. Ik kan me goed indenken dat het uitproberen van de processor dus ook gewoon is toegestaan. Als daar een seal voor gebroken moet worden, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel96
Jammer dat het zo gelopen is. Ik geef jullie gelijk ik had er een omdoos om moeten doen. Had niet verwacht dat er zoveel gewicht op de doos zou worden gestapelt.
Ik heb gekozen voor het halve aankoopbedrag. In iedergeval bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38
Draakje5 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:47:
Ik weet niet om wat voor seal het hier gaat, maar een seal van een verpakking oid mag gewoon gebroken zijn en is geen reden om iets te weigeren.

Met een wasmachine mag je een wasje draaien en daarna nog retourneren. Ik kan me goed indenken dat het uitproberen van de processor dus ook gewoon is toegestaan. Als daar een seal voor gebroken moet worden, so be it.
D'r zit zo'n seal op het doosje om aan te tonen dat het doosje niet open is geweest (iig bij Intel, maar ik geloof bij AMD ook). Wanneer je de CPU fatsoenlijk uitpakt is het enige wat je hoeft te doen dit seal met een Stanley mesje o.i.d. voorzichtig doorsnijden. Voor de rest kan je de CPU uitpakken en uitproberen zonder de verpakking te beschadigen, het is geen vast gesmolten blisterverpakking ofzo.

In het geval van een CPU is het als het niet nodig de retail verpakking verder te beschadigen dan het seal doorsnijden om deze te bekijken, of te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, dank voor de update TS, dus inderdaad onvoldoende verpakt (ik ging ervan uit dat het vanzelfsprekend is om iets goed te verpakken, maar goed, assumptions...). In dat geval vind ik de shop heel coulant dat ze nog de helft willen teruggeven, pluim voor de webshop! (Zet je dat ook bij de shopreview?) Les voor de volgende keer: goed verpakken bij het versturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

daniel96 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:57:
Jammer dat het zo gelopen is. Ik geef jullie gelijk ik had er een omdoos om moeten doen. Had niet verwacht dat er zoveel gewicht op de doos zou worden gestapelt.
Ik heb gekozen voor het halve aankoopbedrag. In iedergeval bedankt voor de moeite.
Maar hoe hebben zij het verstuurd? Wel doos in doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik vind dit overigens een vreemde conclusie:
Mijn gok is dat je de processor abusievelijk in de

De conclusie wordt onderbouwd door 'een gok'. Dat mag m.i. nooit een reden zijn om niet tot volledige vergoeding over te gaan.

Desalniettemin, risico terugzenden is voor de koper. Als koper niet verzekerd verzonden heeft, is er gewoon weinig aan te doen. Goed ingepakt of niet, maar feit is ook dat het verhaal van de verkoper aan allerlei kanten rammelt en onprofessionel over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Wat een verhaal zeg.

Ik heb ook wel eens een Celeron processor besteld, wilde toch liever een i3. Doosje niet geopend en in een ander doosje teruggestuurd.

@TS Je wist toch dat er geen IGP in zit? Waarom heb je dan die verpakking geopend. En dan de processor verkeerd in de verpakking doen en dan het doosje zelf als verzenddoos gebruiken. aaargh

Een hoop self-inflicted drama dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 13-03-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:43:
Wat een verhaal zeg.

Ik heb ook wel eens een Celeron processor besteld, wilde toch liever een i3. Doosje niet geopend en in een ander doosje teruggestuurd.

@TS Je wist toch dat er geen IGP in zit? Waarom heb je dan die verpakking geopend.

Een hoop self-inflicted drama dit.
Dit doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Het is TS zijn goed recht geweest de verpakking te openen. Een verkoper mag geen retourzending weigeren omdat een verpakking geopend is. Dit is anders bij ondergoed e.d.. Maar bij een elektronisch product mag het product gewoon uit de verpakking gehaald worden, en evt zelfs getest worden.

Als TS het er verkeerd in heeft gestopt en dus foutief heeft geretourneerd, is dat inderdaad aan hem te wijten en reden genoeg voor de webshop om een bedrag aan schade in te houden op het uit te keren bedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 13-03-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draakje5 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Dit doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Het is TS zijn goed recht geweest de verpakking te openen.
Dat vind ik niet, het is de vraag wanneer TS tot de ontdekking kwam dat de door hem bestelde processor niet beschikt over een IGP.

Je kan je wel lekker achter de wet verstoppen, maar ik vind dat de consument ook verantwoordelijkheid moet nemen. Door o.a. gedegen onderzoek te doen of de onderdelen met elkaar compatibel zijn en/of deze beschikken over de beoogde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:55:
[...]

Dat vind ik niet, het is de vraag wanneer TS tot de ontdekking kwam dat de door hem bestelde processor niet beschikt over een IGP.

Je kan je wel lekker achter de wet verstoppen, maar ik vind dat de consument ook verantwoordelijkheid moet nemen. Door o.a. gedegen onderzoek te doen of de onderdelen met elkaar compatibel zijn en/of deze beschikken over de beoogde functionaliteit.
Het wordt natuurlijk onmogelijk om vast te stellen in welke mate een klant een verpakking moet openen om vast te stellen dat het niet aan de wensen van die klant voldoet.

De mate waarin uitgepakt mag worden is dan gerelateerd aan de reden tot ontbinding. En de reden van ontbinding hoef je niet te verduidelijken, aangeven 'wet koop op afstand' is voldoende. Dus een winkelier kan nooit een issue maken van de mate waarin iets is uitgepakt.

De wet is natuurlijk bedoeld om de middenstand een beetje te beschermen.

On topic: echt keurig dat de webshop de helft wilde terugbetalen na de transportschade, ik neem aan dat de shop hier positieve feedback in een review over krijgt. Al verdient het gezeur rond terugnemen in eerste instantie natuurlijk ook wat aandacht...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
[...]

Volgens de wet koop op afstand mag de consument iets binnen 7 werkdagen (of langer indien afgeweken door de winkel) zijn bestelling retourneren. Het belangrijkste: zonder reden.

Het product voldeed aan de overeenkomst, TS had het product gekregen dat hij bestel had. Het was zijn goed recht de verpakking te openen en te kijken hoe dat ding er uit ziet (bijv. controle op gebreken).

Als hij het vervolgens wilt ruilen of retourneren, is dat zijn goed recht. Om wat voor reden dan ook, de reden is niet eens relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Je mag vinden wat je wilt, maar helaas (of gelukkig ;)) hebben consumenten rechten in deze situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coyote1980 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Al verdient het gezeur rond terugnemen in eerste instantie natuurlijk ook wat aandacht...
Schijnt dat die winkel daar niet alleen in staat; http://webwereld.nl/e-com...ppen-regels-aan-hun-laars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 14:26
[...]

De wet is er puur op bedoeld om een consument te behoeden voor eigen fouten.

In een winkel gaat men er van uit dat een verkoper je daar nog bij kan helpen + dat je kan zien dat het toch is zoals je verwacht.

Op zich is hier ook niks verstoppen aan, de TS wil de wet gebruiken zoals deze bedoeld is.
Dat veel webshops werken met flinterdunne marges is hun probleem. Maar voor mij is dat gewoon slechte bedrijfsvoering, dat moet je niet verhalen op je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:51
Ik mag hopen dat de wet nog wordt aangepast richting een onderzoeksplicht voor de consument.
Kopen bij een webshop met 3% marge als je weet wat je nodig hebt is prima. Maar ga niet als Onwetende Jan zo maar iets bestellen en dan klagen dat het niet goed is. Zeker niet als het ook nog terug wordt gestuurd in een verpakking die het artikel onvoldoende beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38
chime schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:49:
[...]

De wet is er puur op bedoeld om een consument te behoeden voor eigen fouten.

In een winkel gaat men er van uit dat een verkoper je daar nog bij kan helpen + dat je kan zien dat het toch is zoals je verwacht.

Op zich is hier ook niks verstoppen aan, de TS wil de wet gebruiken zoals deze bedoeld is.
Dat veel webshops werken met flinterdunne marges is hun probleem. Maar voor mij is dat gewoon slechte bedrijfsvoering, dat moet je niet verhalen op je klanten.
De wet mag van mij best een stukje scherper worden, consumenten zoals jij en ik zijn de zwakkere partij in principe, dus is er bescherming nodig. Echter mag je vind ik van een consument ook deels verwachten dat hij zijn huiswerk doet. Je ziet gewoon dat er veel misbruik van deze wet gemaakt wordt, en de winkeliers die het al moeilijk hebben moeten telkens maar de gevolgen dragen. Ik heb bijv. ook al eens iemand 10 dezelfde cpu's zien bestellen bij een paar winkels, allemaal getest, de hoogste overclocker eruit gepikt en de rest terug gestuurd onder WKOA. Gaf wel wat gesteggel van een aantal winkels, maar omdat de consument geen reden hoeft op te geven en de winkel niet kan aantonen dat de cpu's overklokt geweest zijn kreeg hij mooi zijn geld terug en zat een aantal winkels met cpu's die gewoon niet meer voor het volle pond te verkopen zijn tenzij ze deze voor andere zaken (bijv. Systeembouw) kunnen inzetten.

Dat webwinkels met (te) lage marges werken, komt trouwens ook deels door de consument die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar daarna wel service verlangen tot in den treure. Van mij mag er best eens een ontwikkeling komen dat de webwinkels eens zeggen nu is het genoeg, en gewoon gezonde marges gaan vragen, misschien dat dan ook "gedoe" met de WKOA dan minder voorkomt, omdat ze iig de buffers hebben om het goed op te pakken en de service te verlenen die een klant mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Draakje5 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:40:
Ik vind dit overigens een vreemde conclusie:

[...]

De conclusie wordt onderbouwd door 'een gok'. Dat mag m.i. nooit een reden zijn om niet tot volledige vergoeding over te gaan.

Desalniettemin, risico terugzenden is voor de koper. Als koper niet verzekerd verzonden heeft, is er gewoon weinig aan te doen. Goed ingepakt of niet, maar feit is ook dat het verhaal van de verkoper aan allerlei kanten rammelt en onprofessionel over komt.
Eigenlijk maakt het niet uit. Het feit is dat het product beschadigd is aangekomen. De consument is namelijk verantwoordelijk voor de verzending. Of het product nu dus is beschadigd door jouw fout om het verkeerd in te pakken, de vervoerder die er ruw is mee omgegaan of een derde die jouw pakketje heeft gejat uit de bestelbus dat maakt niets uit voor jouw overeenkomst met de verkoper. Zoals je zelf ook al opmerkt kun je je bijvoorbeeld wel verzekeren tegen beschadiging en diefstal van het product door bij PostNL een duurdere verzendoptie te kiezen.
jopie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:37:
Ik mag hopen dat de wet nog wordt aangepast richting een onderzoeksplicht voor de consument.
Kopen bij een webshop met 3% marge als je weet wat je nodig hebt is prima. Maar ga niet als Onwetende Jan zo maar iets bestellen en dan klagen dat het niet goed is. Zeker niet als het ook nog terug wordt gestuurd in een verpakking die het artikel onvoldoende beschermt.
Elk bedrijf moet zich aan de wet houden. Het maakt dus niet uit of je een product met X marge of met Y marge aanbiedt. Deze webshop http://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/overzicht/ die niet voor niets een erg lage aftersales score heeft blijkt uit het mailcontact een creatieve interpretatie te geven aan het consumentenrecht. Dat kan niet de bedoeling zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-03-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-04 22:09
Op de foto's die de winkelier je heeft gestuurd lijkt de verpakking niet beschadigd.
Dus hoe kunnen de pinnen vebogen zijn wanneer de verpakking in nagenoeg perfecte staat verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat het niet zo zinvol is om dit na 4 maanden weer op te rakelen :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.