Processor met of zonder geïntegreerde graphics??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenixkillah
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08-2024
Beste Tweakers _/-\o_

Ik ben van plan voor het eerst een pc samen te stellen.
Het moet een snelle alround pc zijn met de nadruk op audio bewerking (Fl Studio)

Voor de beste prijs/prestatie verhouding raad fl studio de i7-4770 of i5-4670 processor aan. (mijn budget is hoog genoeg voor een i7)
Maar nu viel mij op dat bijde processors geïntegreerde graphics hebben. Is dit wel nodig aangezien ik ook een videokaart wil gaan kopen?

Dit heb ik gevonden op een site van Windows:
http://windows.microsoft....o-cards-faq#1TC=windows-7
Geïntegreerde graphics worden steeds krachtiger, maar een specifieke videokaart of GPU zijn nog steeds krachtiger, en vaak veel krachtiger. Geïntegreerde graphics gebruiken vaak enig RAM-geheugen (Random Access Memory), waardoor de hoeveelheid geheugen die uw computer kan gebruiken, afneemt.

Wat ik hier uithaal is dat geïntegreerde graphics je pc zelfs langzamer kan maken?
Nu is mij opgevallen dat de Desktop Best Buy Guide: maart 2014 ook gebruikt maakt van geïntegreerde graphics terwijl ze ook een aparte videokaart hebben.
Waarom hebben ze hier voor gekozen?

Als ik geen geïntegreerde graphics nodig hebt lijkt mij de Intel Core i7-4820 wel goed.
Hij is bijna even duur als de i7-4770 maar hij heeft een hogere kloksnelheid en hogere CPU Cache Levels wat de processor een stuk sneller maakt?
En hij heeft hogere geheugen specificatie waardoor hij sneller kan werken met het RAM-geheugen?

En tot slot heb ik nog ik een AMD processor gevonden die 100 euro goedkoper is als de i-7 processors.
Het gaat om de AMD FX-8350 Black Edition.
Deze processor heeft maar liefst 8 cores! en een hogere kloksnelheid.
Voor mijn gevoel is deze processor dus veel sneller en 100 euro goedkoper!
Of zie ik iets over het hoofd?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 164,-€ 164,-
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 283,-€ 283,-
1Intel Core i7 4820K Tray€ 287,40€ 287,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,40

Wat ik eigenlijk wil weten:
Heb ik wel of geen geïntegreerde graphics nodig?
En als ik dat niet nodig heb waarom is de AMD processor goedkoper terwijl hij mij een stuk sneller lijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als je met die PC vooral FL Studio uitvoert, waarom maak je je dan zo druk over grafische prestaties?

Je zou onderzoek kunnen doen of de in FL Studio gebruikte plugins/VSTi's GPU versnelling ondersteunen en/of je daar een specifieke grafische kaart voor nodig hebt.

Verder onderzoek hoe een ultieme DAW* samen te stellen, als je veel gebruik maakt van FL Studio.

En verder is een i7 in de meeste gevallen overkill.

Leesvoer:
*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 13-03-2014 16:57 . Reden: DAW: Digital Audio Workstation. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenixkillah
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:48:
Als je met die PC vooral FL Studio uitvoert, waarom maak je je dan zo druk over grafische prestaties?

Je zou onderzoek kunnen doen of de in FL Studio gebruikte plugins/VSTi's GPU versnelling ondersteunen en/of je daar een specifieke grafische kaart voor nodig hebt.

Verder onderzoek hoe een ultieme DAW* samen te stellen, als je veel gebruik maakt van FL Studio.

En verder is een i7 in de meeste gevallen overkill.

Leesvoer:
*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?
bedankt voor de snelle reactie

ik wil een alroud pc maken.. ook voor games. maar met de nadruk op audio bewerking
dus een videokaart heb ik zeker nodig.

ik weet eigenlijk niet wat geïntegreerde graphics doen als je ook een videokaart hebt,
dit maakt het verschil of ik een 4770 of een 4820 moet halen

het lees voer had ik al eens doorgenomen :) maar ik kan niks vinden over een processor met of zonder geïntegreerde graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als je voor jezelf al hebt bepaald een losse videokaart nodig te hebben / aan te schaffen, heb je geen CPU met IGP functionaliteit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenixkillah
dus dan is de 4820 een beter keus omdat hij sneller lijkt te zijn dan de 4770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

De IGP krijg je er 'gratis' bij. Tegenwoordig hebben bijna alle Intel processoren een IGP. Het maakt verder niet uit want als jij een grafische kaart koopt dan werkt de IGP niet meer :).

Check wat benchmarks:
http://www.guru3d.com/art..._processor_review,11.html
http://www.hardwarecanuck...vy-bridge-e-review-6.html

Socket 2011 moederborden zijn ook duurder. Je kunt wel gebruikmaken van quad channel geheugen maar die voordelen daar zul je ook weer benchmarks moeten zoeken. Als je niet gaat overclocken is een Xeon of de i7 4771 interessant. Die zijn beide goedkoper omdat je niet kunt overclocken en de Xeon omdat daar geen IGP inzit.

pricewatch: Intel Core i7 4771 Boxed
pricewatch: Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenixkillah
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:04:
De IGP krijg je er 'gratis' bij. Tegenwoordig hebben bijna alle Intel processoren een IGP. Het maakt verder niet uit want als jij een grafische kaart koopt dan werkt de IGP niet meer :).

Check wat benchmarks:
http://www.guru3d.com/art..._processor_review,11.html
http://www.hardwarecanuck...vy-bridge-e-review-6.html

Socket 2011 moederborden zijn ook duurder. Je kunt wel gebruikmaken van quad channel geheugen maar die voordelen daar zul je ook weer benchmarks moeten zoeken. Als je niet gaat overclocken is een Xeon of de i7 4771 interessant. Die zijn beide goedkoper omdat je niet kunt overclocken en de Xeon omdat daar geen IGP inzit.

pricewatch: Intel Core i7 4771 Boxed
pricewatch: Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed
wat gek dat volgens de benchmarks de 4770 sneller is dan de 4820.
als ik de specs vergelijk bij pricewatch kom ik ergens anders op uit:P ik snap er niks van hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
Ookal zit er een IGP bij, hoef je die niet per se te gebruiken.
Als je instelt dat je je GPU in je PCI slot gebruikt, zal de IGP niks doen, en zal de RAM ook niet afnemen :)

Steam: Th3C00LGuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 15:28
de AMD FX-8350 is niet sneller als een i5 4xxx of i7 4xxx. de 4820 is echt overkill. En als je een videokaart in je systeem stopt gaat de intergated graphics uit, dus dat maakt niks uit.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:37
De 4820 is zelfs iets langzamer dan de 477x.
Als je de IGP niet gaat gebruiken en niet gaat overklokken kun je een xeon nemen (1230-1240), die zijn iets goedkoper maar verder vergelijkbaar met de i7.

De FX8350 heeft wel 8 cores, maar elk van die cores is ondanks hogere kloksnelheid toch ruim 50% langzamer.
De i7 heeft dan weer hyperthreading op de 4 cores die hij heeft en zal hierdoor tot 30% sneller zijn dan de i5.
De FX8350 kan aardig meekomen als al zn cores goed benut kunnen worden (prestaties tussen i5 en i7 in), is dat niet het geval is de i5 al sneller.
Of de cores goed gebruikt kunnen worden hangt af van de software, hier zul je benchmarks voor moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
(jarig!)
Je kunt al naar gelang je veel programma's hebt lopen. Een core per applicatie toekennen.
Ben net met W2K8 R2 overgestapt naar een 3850.
Kun je makkelijk jecores toewijzen aan je b.v.; XBMC, Mediaserver (DLNA), webserver/databases, en encoden van films (of w/e je ermee wilt doen.

Is het toch best een fijn CPU'tje

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1