[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Drwho1 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 01:14:
[...]

Ik kreeg vanavond een melding van update 'XNPH05Q', kleine update van 8.7mb.
'this will prepare your device for cyanogen os 12'

Maar volgens mijn systeeminfo draai ik die versie momenteel...

Wat moet ik hier nu mee? Zomaar updates van OPO installeren riskeer ik niet meer.
Staat erbij he: This will prepare your device for CM 12.0

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Eerst de 8,7mb update, daarna ca. 400mb download voor cm12. Beter gezegd; ik krijg nu de OTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
GGS_206 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:49:
[...]

Staat erbij he: This will prepare your device for CM 12.0
Ik begrijp wat er staat natuurlijk, maar omdat ik die update reeds had vond ik het raar... Heb hem ondertussen geïnstalleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Gisterennacht heeft de CM 12.0 zich uitgerold in België. Eerst blij als een kind, maar al gauw redelijk teleurgesteld. De nieuwe layout is één grote kleurboek geworden. Dat én iedere keer ik een nieuwe skin wil installeren via de "themes" crash de app. Maw ik zit vast op het stock thema :'(
Nog mensen last van?

Vooral die schreeuwende witte achtergrond stoort me én het teveel aan kleuren bij mijn gewone sms berichten. Jeezes, ik krijg echt een kleutertuin gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Maat van me deed ook de CM12 update blind en die baalt als een stekker nu :P
Ik wacht nog wel even, krijg er nog niet echt een goede vibe van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

En how the heck wissel ik tussen tabblaren in de nieuwe chrome? Dat zit blijkbaar niet meer op dezelfde plaats. Volgens de instructies online moet er rechts onderaan een kadertje zichtbaar zijn. Dat zie ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

OTA is nu idd 100% uitgerold, kijk hier maar: http://otacm.tk

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
basdej schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:04:
OTA is nu idd 100% uitgerold, kijk hier maar: http://otacm.tk
Vanmorgen ook de update over ota binnen gehad. Het ziet er wel leuk uit. Alleen jammer dat er geen stil opstaat, ik download wel een App. En wat ik zag bij Chrome, die heeft geen tabbladen meer. Verder kan ik merken dat het toestel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Joindry schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:58:
En how the heck wissel ik tussen tabblaren in de nieuwe chrome? Dat zit blijkbaar niet meer op dezelfde plaats. Volgens de instructies online moet er rechts onderaan een kadertje zichtbaar zijn. Dat zie ik dus niet...
nope lukt mij ook niet, geen idee hoe je dit oplost.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05
Hm vreemde bug hier, als mijn telefoon een reboot krijgt dmv aan/uit knop langer dan 10 sec vasthouden, dan zijn mijn widgets op de tweede pagina weg en is deze een kopie geworden van mijn homescreen. :/

Tevens zijn mijn Wi-Fi punten ineens weg zo lijkt het. Ik moest met het netwerk hier thuis ineens opnieuw wachtwoord invullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 02-05-2015 13:05 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Joindry schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:58:
Via je recente apps. Maar kan ook uitgeschakeld worden. Instellingen->tabbladen en apps samenvoegen.

Wat mij het meeste stoort bij Lollipop is dat er geen batterijtegel meer toe te voegen is aan het meldingenpaneel. Ook is het niet meer mogelijk om met 1 druk mobiel internet aan- of uit te zetten. Ook krijg ik een stom uitroepteken als mobiel internet uitstaat?
Nog een minpunt: de afgrijselijke witte achtergrond als je je apps opent.

Overigens ben ik toch over het algemeen wél tevreden over Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:13
Iedereen die de nieuwe lay-out van de iconen niet mooi vind, er is een makkelijke oplossing:
-je opent de thema settings (hier kan je kiezen tussen hexo of system android)
-klik op het moersleuteltje
-hier kan je per categorie alles instellen (font, statusbalk, icons)

tabladen van chrome krijg je makkelijk terug op de "oude plaats"
-open nieuw tablad
-dan krijg je de melding dat de tabladen opstaan zoals bij apps en dat je dit kan wijzigen in de instellingen
-klik op "instellingen"
-zet de slider af

[ Voor 40% gewijzigd door Zottenpedj op 02-05-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
Ik heb de update ook binnen zie ik net, ik wacht nog even met de install denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Zottenpedj schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:52:

tabladen van chrome krijg je makkelijk terug op de "oude plaats"
-open nieuw tablad
-dan krijg je de melding dat de tabladen opstaan zoals bij apps en dat je dit kan wijzigen in de instellingen
-klik op "instellingen"
-zet de slider af
Dank je wel, ik ga het gelijk doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dank voor de tip over de tabbladen in Chrome. Daar zat ik me vandaag al flink aan te ergeren!
Joindry schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:40:
Gisterennacht heeft de CM 12.0 zich uitgerold in België. Eerst blij als een kind, maar al gauw redelijk teleurgesteld. De nieuwe layout is één grote kleurboek geworden. Dat én iedere keer ik een nieuwe skin wil installeren via de "themes" crash de app. Maw ik zit vast op het stock thema :'(
Nog mensen last van?
Mr. Black schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:12:
[...]

Had ik eerst ook last van. Als je via Applicaties -> Alle van een drietal applicaties alle gegevens wist (Themabeheer, themes en chooser theme, oid), werkt het weer. Sindsdien krijg ik niet meer de melding 'Chooser is gestopt' en kan ik gewoon thema's installeren ed.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Net lolypop ota update gehad.....waar is mijn email app naar toe....belangrijkste... De mail wat er in zat...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
kromme schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:55:
Net lolypop ota update gehad.....waar is mijn email app naar toe....belangrijkste... De mail wat er in zat...
Best zelf eentje zoeken https://play.google.com/s...com.cloudmagic.mail&hl=en

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 02-05-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Nu, na een dag gebruik na de update ben ik er toch wel tevreden mee. Uiterlijk is nog steeds lelijk, binnenkort ff een andere set icons downloaden. Maar overall voelt het wel sneller aan, apps werken lekker en bepaalde problemen die ik had in IG en Snapchat, dat alles langzaam laadde Is verdwenen.
Ik heb wel in de dev opties de animatie tijden van 1 sec weer op 0,5 sec gezet, echt een aanrader, voelt allemaal veel vlotter daarna.
Dat de mail app na de update verdwenen was en de accounts weggemikt waren was wel een tegenvaller. Ook is m'n Cyanogen account info verdwenen na de update.

Edit: Nog een irritatie is dat 't scherm af en toe aan gaat met alleen de tijd rest zwart. Hoort alleen te gebeuren bij naderen of oppakken, maar gebeurd ook als ie naast me op de bank ligt. En als er een notificatie binnen komt licht het scherm ook op, maar blijft daarna om de zoveel tijd steeds oplichten, heel irritant. Iemand een idee hoe dat uit moet, of anders ingesteld kan worden?

[ Voor 24% gewijzigd door EeePC op 02-05-2015 22:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:27
Helaas moet ik mijn telefoon dagelijks meerdere malen opnieuw opstarten ivm touchscreen problemen. Typen gaat soms zo goed als helemaal niet of erg haperend. Terug naar stock geprobeerd, met root, zonder root, software update naar verschillende versies van 11s, maar niets lijkt te helpen. Het lijkt een hardware probleem aangezien de telefoon al maanden probleemloos heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik heb (toevalllig?) vandaag ook meerdere keren herstart vanwege touchscreen problemen op TAS17L, met name in de camera-app maar ook anderen.
Hier had ik voor de update geen last van en ik overweeg daarom naar een andere rom te gaan.
-clean wipe voor install van de update gedaan.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik snap niet echt waar iedereen over zit te zeuren met cm12. Ik vind het eigenlijk wel dikke prima. Accuduur dikke prima. Snelheid is ook dikke prima. Ja, sommige dingen is ff zoeken in instellen, maar beetje tweaker vind dat toch juist leuk?

Ik ben er inmiddels wel tevreden mee :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 20:54
Al 14uur op 1 lading :D zit op CM12.1 en heb verder niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Thijs_g schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Via je recente apps. Maar kan ook uitgeschakeld worden. Instellingen->tabbladen en apps samenvoegen.

Wat mij het meeste stoort bij Lollipop is dat er geen batterijtegel meer toe te voegen is aan het meldingenpaneel. Ook is het niet meer mogelijk om met 1 druk mobiel internet aan- of uit te zetten. Ook krijg ik een stom uitroepteken als mobiel internet uitstaat?
Nog een minpunt: de afgrijselijke witte achtergrond als je je apps opent.

Overigens ben ik toch over het algemeen wél tevreden over Lollipop.
Godzijdank, terug gewone tabbladen. Mijn dank is groot.
Die afgrijselijke witte achtergrond is momenteel ook nog de grootste doorn in mijn oog. Beetje bizar dat niet makkelijk opnieuw in te stellen is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Cyanogen staat bekent om zijn themes en de community daarachter, dus als je naar een witte achtergrond zit te kijken is dat toch echt je eigenschuld.
Deze themes zijn meerendeels gratis te downloaden. Vaak zitten er ook nog icoontjes bij en kun je dus geheel naar eigen wens die afschuwlijke standaard theme aanpassen naar wat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:57
Ik heb sinds 2 dagen ook de Lollipop update voor mijn OPO, ik ben er niet echt blij mee. Android voelt wel meer responsief aan, maar er zijn een aantal dingen waar ik me aan erger:

1. Scherm licht op als een melding binnenkomt, is dit uit te zetten? Het scherm is overigens in zwart/wit als hij oplicht.

2. Led lichtjes werken niet goed, ik krijg geen led als ik een whatsapp krijg. Meerdere mensen hier problemen mee? Heb de meldings led in whatsapp ingesteld.

Teruggaan naar CM11S is geen fluitje van een cent van wat ik gelezen heb op google, helaas. Hoop dat ze snel een update uitbrengen voor Oxygen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

De meningen lopen uiteen hier. Heb zelf maar besloten om mijn 11s te behouden. En mocht 5.1 voor 12s te lang op zich laten wachten dan flash ik cm12 .1 gewoon in de zomer.

4.4.4 werkt gewoon super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Laatst online: 10-09 19:07
Koen179 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:12:
Ik heb sinds 2 dagen ook de Lollipop update voor mijn OPO, ik ben er niet echt blij mee. Android voelt wel meer responsief aan, maar er zijn een aantal dingen waar ik me aan erger:

1. Scherm licht op als een melding binnenkomt, is dit uit te zetten? Het scherm is overigens in zwart/wit als hij oplicht.

2. Led lichtjes werken niet goed, ik krijg geen led als ik een whatsapp krijg. Meerdere mensen hier problemen mee? Heb de meldings led in whatsapp ingesteld.

Teruggaan naar CM11S is geen fluitje van een cent van wat ik gelezen heb op google, helaas. Hoop dat ze snel een update uitbrengen voor Oxygen OS.
Die feature heet volgens mij LiveDisplay (van Apple/iOS afgekeken) en kan je instellen in je instellingen en dan Display.

Hier werkt het LED lampje prima, bij telegram blauw kleurtje en Whatsapp wit. Niks handmatig ingesteld, wat wel kan, want het werkt zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Thanks! Heb de instelling gevonden en uitgezet. Stond onder scherm en verlichting en dan omgevingsdisplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

EeePC schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:49:
Nu, na een dag gebruik na de update ben ik er toch wel tevreden mee. Uiterlijk is nog steeds lelijk, binnenkort ff een andere set icons downloaden. Maar overall voelt het wel sneller aan, apps werken lekker en bepaalde problemen die ik had in IG en Snapchat, dat alles langzaam laadde Is verdwenen.
Ik heb wel in de dev opties de animatie tijden van 1 sec weer op 0,5 sec gezet, echt een aanrader, voelt allemaal veel vlotter daarna.
Dat de mail app na de update verdwenen was en de accounts weggemikt waren was wel een tegenvaller. Ook is m'n Cyanogen account info verdwenen na de update.
Waar kan ik die animatie tijden vinden? :)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Koninkje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:39:
[...]

Waar kan ik die animatie tijden vinden? :)
5x op build nummer drukken bij 'over de telefoon' en nadien naar 'opties voor ontwikkelaars' gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Doe eens wat zelfonderzoek voordat je hier een vraag neerplempt. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 03-05-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Die krijg je automatisch, vrij snel na die kleine update. Bij mij kreeg ik hem binnen een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Thijs_g schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:42:
[...]

5x op build nummer drukken bij 'over de telefoon' en nadien naar 'opties voor ontwikkelaars' gaan.
Er zijn 3 animatietijden. Moet je ze alle 3 op 0.5 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
wilke77 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 07:57:
[...]

Er zijn 3 animatietijden. Moet je ze alle 3 op 0.5 zetten?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
sjettepetJR. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:51:
[mbr]Doe eens wat zelfonderzoek voordat je hier een vraag neerplempt. Dit is niet de bedoeling.[/]
excuses, het was inderdaad stom, maar het enige wat ik kon vinden was dat de update in april zou komen, en dat was het al geweest. :?
maar goed, ik heb de update nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb ook maar geupgrade. Ziet er goed uit allemaal, met name de notifications.

Baal er wel van dat het probleem met m'n headphones nog niet is gefixed, maar dat ligt denk ik meer aan de compatibility van sommige headphones met de 1+1. Ik heb zelf Bose oordopjes, en soms dan pauzeert de telefoon de muziek wel als je deze uit de telefoon trekt, en soms doet de telefoon het niet. Dan speelt 'ie gewoon verder op speaker.

Best apart eigenlijk.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Las Vegas schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:49:

Baal er wel van dat het probleem met m'n headphones nog niet is gefixed, maar dat ligt denk ik meer aan de compatibility van sommige headphones met de 1+1. Ik heb zelf Bose oordopjes, en soms dan pauzeert de telefoon de muziek wel als je deze uit de telefoon trekt, en soms doet de telefoon het niet. Dan speelt 'ie gewoon verder op speaker.

Best apart eigenlijk.
Ik heb ook soms dat ik de telefoon moet herstarten en dat hij dan pas mijn oordopjes/koptelefoon herkent. Erg vervelend.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:49:

Best apart eigenlijk.
Dat kun je ergens instellen in de Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Ik heb ook sinds een week touchscreen problemen, overigens voor en na de update naar Lollipop. Ik ga het nog even aankijken want de ene keer is het erger dan de andere, en na een reboot vaak weer weg, maar irritant is het wel..

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 16:38
Zo,
Ik heb het modern theme van cyanogen genomen. Een transparante app drawer door 'trebublack'. De icons van 'Moonshine'. En alle animaties op 0,5 gezet.
Nu oogt mijn oneplus opnieuw wat lichter en vloeiender.

Ik hou ook niet echt van de nieuwe notificatiebalk, maar dat is misschien gewoon wennen.
Ik zoek nu enkel nog een goede vervanger voor het lockscreen. Als ik op de powerknop druk, wil ik dat ik onmiddelijk mijn pincode kan invoeren, waarna de oneplus ook onmiddelijk unlocked. Zonder allemaal notificaties of widgets op het lockscreen. Iemand een tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik gebruik zo een swipescreen,dus geen pin, maar heb het ook nog niet gevonden. Ik heb wel al de buttons weggehaald om te kunnen bellen en foto's te nemen. Enkel nog openen om het swipe patroon in te geven.
Enige wat ik nog zoek is hoe ik die witte achtergrond moet wegkrijgen op de apps pagina. Alle theme's pakken dat precies niet aan.
Thx voor de kortere animaties trouwens. Werkt vlotter.
En o ja. Die kleurboek wat sms noemt, weet iemand of je die kan uitzetten? Of op zij minst zelf de kleuren kan instellen. Mn inbox ziet eruit als een kleuterkleurboek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 16:38
Joindry schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:55:

Enige wat ik nog zoek is hoe ik die witte achtergrond moet wegkrijgen op de apps pagina. Alle theme's pakken dat precies niet aan.
Bekijk dit eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Haha, nu is die achtergrond zwart maar die knop voorop terug wit :-) win some and lose some... Thx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:55:
Ik gebruik zo een swipescreen,dus geen pin, maar heb het ook nog niet gevonden. Ik heb wel al de buttons weggehaald om te kunnen bellen en foto's te nemen. Enkel nog openen om het swipe patroon in te geven.
Thx voor de kortere animaties trouwens. Werkt vlotter.
En o ja. Die kleurboek wat sms noemt, weet iemand of je die kan uitzetten? Of op zij minst zelf de kleuren kan instellen. Mn inbox ziet eruit als een kleuterkleurboek..
Hangouts als standaard app zetten? Ben je gelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

De standaard app is dus pleitte lees ik....en mijn mail wat erin zat ook?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
kromme schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:54:
[...]

De standaard app is dus pleitte lees ik....en mijn mail wat erin zat ook?
Dat lijkt me niet, maar jouw mailinstellingen zijn niet iets voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 07:46
iPodKiller schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:24:
De meningen lopen uiteen hier. Heb zelf maar besloten om mijn 11s te behouden. En mocht 5.1 voor 12s te lang op zich laten wachten dan flash ik cm12 .1 gewoon in de zomer.

4.4.4 werkt gewoon super stabiel.
Idem hier, ik heb het wat gehad met die halfgare updates van OPO...lossen ze oude bugs op en trakteren ze je meteen weer op een stapeltje irritante andere.
Mijn CM12 update staat klaar, maar ik negeer het voorlopig nog een tijdje.

M'n OPO werkt momenteel helemaal naar mijn zin.

If it ain't broke, don't fix it. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 03-05-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk er hetzelfde over. Uberhaubt heb ik nog nooit een OTA meegemaakt bij welke telefoon dan ook die helemaal foutloos was. Die update laat ik dus voorlopig lekker liggen. Pas bij CM 12.1 ga ik weer eens kijken, maar alleen als de meningen redelijk unaniem zijn dat het een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Drwho1 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:33:
[...]

If it ain't broke, don't fix it. 8)
Dit precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Sinds CM11s draai ik gewoon lekker op de officiele CM12(.1) nightlys. CM11s was nog wel prettig, alleen miste ik toch de uiterlijkheden van Lollipop (behalve Heads-up notifications is er niks mis met Lollipop imo).
Ik heb even geprobeerd om een CM12s te draaien, maar dat was echt een ramp. Telefoon werd heet, menu was enorm traag en gewoon over het algemeen niet fijn (geen vrije keuze van gapps maar geforceerd dat totaal pakket).

Echt nul komma nul problemen met de CM12.1 nightlies, ik raad het iedereen aan, sinds ze de optie erin hebben gezet om heads-up notifications uit te schakelen mis ik niks meer in andere ROMs; ik heb die fancy features, eye-candy e.d. echt niet nodig. Voor de geïnteresseerde:
http://www.cmxlog.com/12.1/
http://forum.xda-develope...pps-trds-slimkat-t2792842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deze themes verkloten meer dan ze goed doen... Lettertype is nu vreselijk en past vaak niet in buttons e.d.
Deze gaan er maar weer af.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Nyarlathotep schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:40:
[...]

Deze themes verkloten meer dan ze goed doen... Lettertype is nu vreselijk en past vaak niet in buttons e.d.
Deze gaan er maar weer af.
bij mij werkt het prima, maar weet iemand toevallig hoe ik de kleur van de letters naar wit kan veranderen? ik heb op het homescreen wel gewoon al wit, maar in de app-drawer is het zwart. :?

P.S.: je kan ook gewoon alleen het deel gebruiken wat de app-drawer doorzichtig maakt, je bent niet verplicht het hele thema te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door sjettepetJR. op 03-05-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bah... In Chrome kan ik niet meer snel schakelen tussen tabs. Voorheen kon dat door rechtsboven op dat getalletje te klikken. Nu zou dat rechtsonder moeten door op een blokje te klikken. Die zie ik echter niet en ook de optie om deze tevoorschijn te toveren.
Zo sluipen er toch kleine frustraties in na zo'n update. Veel dingen zijn aangepast en je moet maar gaan uitzoeken waar alles zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gisteren de OTA naar build LRX22G gehad.

Wil nu OpenVPN gebruiken.
De serverkant op mijn DS413 is al ingesteld en het certificaat geexporteerd.

De clientkant in de OpenVPN App op de OPO is voor mij niet duidelijk. Ik schijn nu naast een servercertificaat een persoonscertificaat in te moeten stellen. Iemand die weet hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Nyarlathotep schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:06:
Bah... In Chrome kan ik niet meer snel schakelen tussen tabs. Voorheen kon dat door rechtsboven op dat getalletje te klikken. Nu zou dat rechtsonder moeten door op een blokje te klikken. Die zie ik echter niet en ook de optie om deze tevoorschijn te toveren.
Zo sluipen er toch kleine frustraties in na zo'n update. Veel dingen zijn aangepast en je moet maar gaan uitzoeken waar alles zit.
Lees even wat terug naar boven, quote van thys.G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:31
Nyarlathotep schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:06:
Als je in Chrome naar de settings gaat staat er een optie "Merge tabs and apps".
Als je die op off zet komt dat vierkantje met getallen weer tevoorschijn.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
sjettepetJR. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:42:
[...]

P.S.: je kan ook gewoon alleen het deel gebruiken wat de app-drawer doorzichtig maakt, je bent niet verplicht het hele thema te gebruiken.
Ik gebruik 3 thema's tegelijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AdmiralSnipe schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:28:
[...]

Als je in Chrome naar de settings gaat staat er een optie "Merge tabs and apps".
Als je die op off zet komt dat vierkantje met getallen weer tevoorschijn.
Dat was 'm, bedankt ;)

Het kost toch wel wat meer tijd dan ik dacht, navigeren door de nieuwe opties in Lollipop.
Zo zijn helaas bijna alle sound notifications weer terug van zowat alle apps. Steeds die gluidjes als er een mailtje, appje of iets binnenkomt. Die moet ik nu stuk voor stuk uizetten, want in bv Whatsapp heb ik alle geluiden uitgezet maar dat helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik draai nu een paar dagen met CM12 na een OTA upgrade te hebben uitgevoerd. Mijn ervaringen tot nu toe zijn ongeveer dezelfde als die van de anderen die hier ervaringen hebben gedeeld;

- Dubbel unlocken (swipe scherm voor je de pincode kunt typen) is onhandig
- Accuduur bij idle prima
- Accuduur bij gebruik (veel) korter dan voorheen gevoelsmatig
- Gekleurde achtergrond bij icoontjes blijft lelijk (ik draai inmiddels het Flux thema voor de ronde iconen)
- Ik heb het gevoel dat de telefoon bij opladen warmer wordt.
- Animaties zien er mooi uit maar voegen wat betreft gebruiksgemak niets tot weinig toe
- Telefoon voelt sneller / snappier in de GUI
- Afwezigheid silent mode is een enorm gemis

Bij mij lijken de batterij stats niet helemaal te kloppen. De percentages van enkele apps komen in ieder geval gevoelsmatig niet overeen met de realiteit. Ik zal hier nog eens goed naar moeten kijken om te achterhalen of het inderdaad niet klopt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
"- Ik heb het gevoel dat de telefoon bij opladen warmer wordt."
Is dat raar dan?
"- Afwezigheid silent mode is een enorm gemis"
Priority mode doet hetzelfde
"- Animaties zien er mooi uit maar voegen wat betreft gebruiksgemak niets tot weinig toe"
Dat kan je uit zetten in developer tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jimmy_dg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:59:
"- Ik heb het gevoel dat de telefoon bij opladen warmer wordt."
Is dat raar dan?
Warmer dan bij CM11 dus.
"- Afwezigheid silent mode is een enorm gemis"
Priority mode doet hetzelfde
Dat is niet hetzelfde :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Bor schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Warmer dan bij CM11 dus.

[...]

Dat is niet hetzelfde :?
Wat doet priority mode anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
jimmy_dg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Wat doet priority mode anders dan?
Je kan priority mode wel instellen als silent mode, maar dat werkt erg omslachtig. In 5.1 is de silent mode gelukkig weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Bartske schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:56:
[...]

Je kan priority mode wel instellen als silent mode, maar dat werkt erg omslachtig. In 5.1 is de silent mode gelukkig weer terug.
Is die update al OTA uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Joindry schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:40:
Nog mensen last van?

Vooral die schreeuwende witte achtergrond stoort me én het teveel aan kleuren bij mijn gewone sms berichten. Jeezes, ik krijg echt een kleutertuin gevoel.
klopt, bij mij crashed themes ook vaak. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om een paar theme's te combineren, maar het was wel mega irritant als ie er elke x zomaar uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
Mattehh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:57:
[...]

Is die update al OTA uitgerold?
Nee geen flauw idee wanneer die komt. Ik heb hem wel omdat ik de CM12.1 nightlies flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Bartske schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:56:
[...]

Je kan zelf instellen of calls, messages en events/reminders (alarm bijv.) doorkomen. Dat is het enige wat je kan instellen. Ik heb zelf calls en events gezet op dat ze door kunnen komen zodat ik die niet mis. Bij whatsappjes/text message of andere notificaties gaat het led lampje branden (dit kan je ook aan/uit zetten).

Werkt imo niet omslachtig, er zijn wát opties bijgekomen om het je eigen te maken maar niks dat verwarrend ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 13-09 10:49
Hey jongens,

Ik kom even random een vraag stellen. Heb de One+ One inmiddels een jaartje en heeft het altijd goed gedaan. Maar sinds de update naar de nieuwe android versie gaat mijn batterij maximaal 10 uur mee.

*knip* graag kleinere plaatjes maken.

Merk dat hij vaak ingeschakeld staat als ik hem helemaal niet gebruik. Heb verder al die ontwaak funcites e.d. uitstaan. Iemand tips of moet ik hem gewoon downgraden naar de vorige OS.

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 04-05-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Het is aangeraden om na een grote update een factory reset te doen. Wel wat werk nadien maar verhelpt veel problemen...

Als je root hebt kun je ook BBS of wakelock detector installeren om te kijken wat je telefoon wakker houdt.

Dat je bijna heel de dag een zeer slecht signaal hebt helpt ook niet...

[ Voor 14% gewijzigd door superiscch op 04-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 13-09 10:49
Kan ik wel even doen inderdaad. Telefoon heeft alleen wat issues met rooten, elke keer als ik recovery flash (of het nou traditioneel is of via sideload) gaat hi jterug naar stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Valandin schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:36:
Kan ik wel even doen inderdaad. Telefoon heeft alleen wat issues met rooten, elke keer als ik recovery flash (of het nou traditioneel is of via sideload) gaat hi jterug naar stock
Zie ook het Root topic :)
Kixtart in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Bor schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:43:
Ik draai nu een paar dagen met CM12 na een OTA upgrade te hebben uitgevoerd. Mijn ervaringen tot nu toe zijn ongeveer dezelfde als die van de anderen die hier ervaringen hebben gedeeld;

- Afwezigheid silent mode is een enorm gemis

Bij mij lijken de batterij stats niet helemaal te kloppen. De percentages van enkele apps komen in ieder geval gevoelsmatig niet overeen met de realiteit. Ik zal hier nog eens goed naar moeten kijken om te achterhalen of het inderdaad niet klopt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3034811 + Google Play: True Silent Mode for Lollipop

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 04-05-2015 13:59 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

Al dat geüpdate, ge-re-root en nog es en nog es ten spijt, niet zo onder de indruk van deuh 'vernieuwing'.

Weet iemand een manier om
- De tegeltjes-rij in de statusbalk terug te krijgen? Vond ik handiger en sneller dan de huidige mozaiëk waar je ook telkens nog es een extra scherm in moet duiken om internet aan/ uit te zwieren
- De privacysettings te regelen? Vroe-hur ging dat via de battery-stats, meeste verbruikende/ wake-lockend apps, waarna je aan privacy settings kon sleutelen om zo de minder zuinige apps wat aan banden te leggen. Nu lijkt dit verdwenen?

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Nimrod schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:36:
Al dat geüpdate, ge-re-root en nog es en nog es ten spijt, niet zo onder de indruk van deuh 'vernieuwing'.

- De tegeltjes-rij in de statusbalk terug te krijgen? Vond ik handiger en sneller dan de huidige mozaiëk waar je ook telkens nog es een extra scherm in moet duiken om internet aan/ uit te zwieren
- De privacysettings te regelen? Vroe-hur ging dat via de battery-stats, meeste verbruikende/ wake-lockend apps, waarna je aan privacy settings kon sleutelen om zo de minder zuinige apps wat aan banden te leggen. Nu lijkt dit verdwenen?
- Niet mogelijk in CM12(.1)(s). Ik heb dat überhaupt niet eerder gezien in andere custom ROMs, misschien komt er een Xposed module voor.
- Gewoon onder het tabje "Privacy", toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Heb zelf ondervonden dat de scherm casten functie niet meer werkt met mijn sony bravia tv. Hij ziet de tv wel in het netwerk, maar blijft maar verbinden en dit mislukt op een gegeven moment. Voorheen werkte dit altijd flawless. Is ook na upgrade naar CM12s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Daar is ie weer.... Na de update naar Lollipop én een factory reset heeft wifi het twee dagen volgehouden. Ik kwam net thuis en wéér maakte het toestel geen verbinding met mijn netwerk. Handmatig lukt het ook niet. Pas als ik de airplane mode in- en weer uitschakel maakt hij verbinding....

Is mijn toestel nu gewoon stuk?

Ik vind verder ook geen nuttige tips online, behalve caches legen. Maar dat is dus al gebeurd.

Edit: Zonet de derde spontane reboot sinds de update. Zucht.

Hoe lang ben je het toestel kwijt bij een RMA aanvraag?

[ Voor 12% gewijzigd door Nyarlathotep op 04-05-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Nimrod schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:36:

Als je de notificatiebalk naar beneden trekt aan de rechterkant (over de klok heen zeg maar) krijg je direct alle opties. Het was voor mij ook even wennen, maar ik vind het nu eigenlijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 20:59
Wellicht al behandeld maar kan het niet terug vinden in het topic. Bij de vorige Android versie kon je bij de tegels in het pull-down menu op de tegel tikken voor de locatie om te wisselen tussen de standen. Energie besparing, uit of nauwkeurig. Nu kan je met de tegel het alleen aan en uit zetten maar niet toggelen tussen de opties.

Iemand al een setting hiervoor gevonden, of heb ik pech?

Zit nu op de laatste fota update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om bij het lockscreen alleen pictogrammetjes van bijvoorbeeld whatsapp te laten zien in de bovenste balk waar normaal de klok en accu wordt weergegeven? In plaats van notificaties?
Bij het lockscreen staat nu linksboven de provider en rechts nog steeds het pictogram van netwerk en accu, maar het is niet echt meer een statusbalk.
Ik weet dat ik de kleuren van de led kan instellen voor elke app, maar is het niet mogelijk om die notificaties uit te zetten en alleen het pictogram van mail, sms en whatsapp te laten zien bij een nieuw bericht?

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunggalaxys3.net/wp-content/uploads/2012/06/Batterijduur-in-praktijd-Galaxy-S3.jpg

Zoals hier dus, waar je linksboven het pictogram van de mail ziet. Is dat nog mogelijk om dat te zien bij het lockscreen?

[ Voor 17% gewijzigd door mark de man op 04-05-2015 21:14 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
ferronf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:56:
Wellicht al behandeld maar kan het niet terug vinden in het topic. Bij de vorige Android versie kon je bij de tegels in het pull-down menu op de tegel tikken voor de locatie om te wisselen tussen de standen. Energie besparing, uit of nauwkeurig. Nu kan je met de tegel het alleen aan en uit zetten maar niet toggelen tussen de opties.

Iemand al een setting hiervoor gevonden, of heb ik pech?

Zit nu op de laatste fota update.
Bij CM12.1 kan je "Advanced location settings" aan zetten. Dan krijg je dit menuutje te zien als je op location klikt: http://i.imgur.com/cUcZJBI.png
Weet niet of CM12s deze optie ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jimmy_dg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:37:
[...]

Bij CM12.1 kan je "Advanced location settings" aan zetten. Dan krijg je dit menuutje te zien als je op location klikt: http://i.imgur.com/cUcZJBI.png
Ja, deze optie zit ook in CM12S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Man man man man, wacht je een maand lang met updaten en dan update je uit eindelijk en krijg je deze rommel. Ga hem gelijk weer downgrade.
Één belangrijke functie wat voor mij al een dealbreaker is, is dat je met de nieuwe update je lockscreen niet fatsoenlijk kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Al weer wat dingen opgelost door de laatste berichten door te nemen, met name die tip voor de tabbladen in chrome terug te brengen ben ik dankbaar voor :)

Ik kan alleen één ding maar niet voor elkaar krijgen en dat zal wel iets heel simpels zijn maar ik krijg het niet gevonden en dat is hoe ik mijn eigen mp3 instel als ringtone }:O
Tussen de opties van een nummer, beetje zoals je een foto als achtergrond zet, zie ik het niet staan.
Als ik naar instellingen/geluiden/beltoon telefoon ga zie ik alleen maar standaard ringtones en zie ook geen optie om eventueel te bladeren naar iets anders.

Iemand heeft hier vast wel de oplossing voor die ik over het hoofd zie.

Ik vind verder overigens de update wel prettig werken, idd geen knop meer om het geluid uit te zetten maar daar schakel ik nu prioriteit voor in die dus helemaal stil blijft behalve als mijn vrouw belt dan gaat ie wel gewoon af. Dat is dus ideaal wat mij betreft, dat je apart kan instellen wie of wat er alsnog doorheen komt.
Ook vind ik het lekker werken dat smsjes of whatsapp berichten of andere updates op je wakeup screen staan en dat je die dan simpel wegswiped en dat die dan ook niet meer linksboven verschijnen op je scherm of mocht je het bericht verder willen lezen dan dubbel tik je er op en dan opent die app zich en je kan direct terug reageren.
wat de looks betreft, ik heb de gratis theme mono optical green erop gezet en het ziet er prachtig uit wat mij betreft. Nu alleen nog mijn eigen ringtone en ik ben weer helemaal happy ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Scavy op 05-05-2015 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Sinds vanmorgen kan mijn OPO geen verbinding meer maken met mobiel netwerk.

Ook handmatig zoeken naar netwerken geeft wen foutmelding.

Iemand hier ook last van?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Misschien maakt je sim geen goed contact? Deze al eruit en weer erin gezet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft niemand battery drain issues? De afgelopen 6 pagina's doorgelezen en zie er geen woord over. Toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:53:
[...]

Als je de notificatiebalk naar beneden trekt aan de rechterkant (over de klok heen zeg maar) krijg je direct alle opties. Het was voor mij ook even wennen, maar ik vind het nu eigenlijk wel handig.
Als je de notificaties open swiped en dan nog eens naar beneden swiped op je notificaties, krijg je ze erboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Scavy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 02:01:
Al weer wat dingen opgelost door de laatste berichten door te nemen, met name die tip voor de tabbladen in chrome terug te brengen ben ik dankbaar voor :)

Ik kan alleen één ding maar niet voor elkaar krijgen en dat zal wel iets heel simpels zijn maar ik krijg het niet gevonden en dat is hoe ik mijn eigen mp3 instel als ringtone }:O
Tussen de opties van een nummer, beetje zoals je een foto als achtergrond zet, zie ik het niet staan.
Als ik naar instellingen/geluiden/beltoon telefoon ga zie ik alleen maar standaard ringtones en zie ook geen optie om eventueel te bladeren naar iets anders.

Iemand heeft hier vast wel de oplossing voor die ik over het hoofd zie.

Ik vind verder overigens de update wel prettig werken, idd geen knop meer om het geluid uit te zetten maar daar schakel ik nu prioriteit voor in die dus helemaal stil blijft behalve als mijn vrouw belt dan gaat ie wel gewoon af. Dat is dus ideaal wat mij betreft, dat je apart kan instellen wie of wat er alsnog doorheen komt.
Ook vind ik het lekker werken dat smsjes of whatsapp berichten of andere updates op je wakeup screen staan en dat je die dan simpel wegswiped en dat die dan ook niet meer linksboven verschijnen op je scherm of mocht je het bericht verder willen lezen dan dubbel tik je er op en dan opent die app zich en je kan direct terug reageren.
wat de looks betreft, ik heb de gratis theme mono optical green erop gezet en het ziet er prachtig uit wat mij betreft. Nu alleen nog mijn eigen ringtone en ik ben weer helemaal happy ;)
Onder 't mapje media staat nog 'n mapje audio en daar staat of maak je 'n mapje ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Thunder00x schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:06:
Heeft niemand battery drain issues? De afgelopen 6 pagina's doorgelezen en zie er geen woord over. Toch vreemd.
Ik kan niet echt spreken over drain maar sinds alles wat lollipop is gaat m'n batterij echt een pak minder lang mee. Heb al verschillende factory resets gedaan draai nu uiteindelijk de CM12.1 nighlies.
Zeer smooth allemaal maar m'n battery life is niet echt geweldig ook hier. Of toch nooit meer zoals het was onder de eerdere versie van Kitkat. Toen kon ik nog vrij gemakkelijk 2 dagen halen.

De grote slopop is 'Android-syteem'. Ik heb al verschillende analyse tools gebruikt en heb eigenlijk geen grote battery drainer apps. Nu heb ik ook een minimum aan apps geinstalleerd en toch ben ik nog steeds op zoek. Wordt stilaan frustrerend!

Het meest vreemde... m'n vriendin heeft ook een 1+1 en de gewone updates gevolgd en ze had gisterenavond (22u) nog 84%!, haar toestel was van de lader sinds 8u!! Weliswaar weinig gebruikt maar toch ook hele dag wifi en whatsapp enzo. Zij komt nog met gemak 2 dagen door op laatste CM12S.

Ik snap het echt niet. Enige wat ik me kan inbeelden is dat ik gewoon eens m'n ROM (nieuwe installatie) moet laten 'settlen'. En eens enkele cycli = een week ofzo moet laten overgaan...
PS heb ook voor de eerste keer een google now buitengesmeten (terwijl m'n vriendin dat wel gewoon gebruikt....) Alle feedback is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb zojuist op aanraden van een gebruiker op het OnePlus forum de app FXR WiFi Fix and Rescue geïnstalleerd. Dit omdat mijn toestel steeds geen verbinding kan maken met WiFi.

Het appje gooit in ieder geval de hele wifi cache leeg, dus je moet alle wachtwoorden van al jouw gebruikte netwerken wel weer invoeren.

Het lijkt nu te werken. Een Speedtest laat zelfs zien dat mijn verbinding nu wel lekker snel is: 40Mbps down en 50Mbps up.

Morgen kan ik zien of het echt heeft geholpen als ik naar kantoor ga en weer thuis kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 14:33
defixje schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 07:45:
Sinds vanmorgen kan mijn OPO geen verbinding meer maken met mobiel netwerk.

Ook handmatig zoeken naar netwerken geeft wen foutmelding.

Iemand hier ook last van?
ik heb dit zelf opgelost door de update te sideloaden en opnieuw te installeren.
daarna moest ik één keer handmatig het netwerk zoeken en sindsdien heb ik weer gewoon signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 20:59
jimmy_dg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:37:
[...]

Bedankt het is gelukt, voor anderen het staat bij " meldingenpaneel"

Dit lijkt er meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik had eerder deze link toch al neergezet hoor.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558

Als ik geen lan verbinding heb gaat mijn batterij sneller achteruit.

Heel veel "problemen" die mensen hier neerpoten zijn terug te vinden in
https://forums.oneplus.ne...master-fix-thread.307446/
(met vaak oplossingen).

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 05-05-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 12-09 17:13
Zit er hier iemand mijn zijn OPO op het Tele2 netwerk? Ik ben benieuwd of er al iemand een LTE/4G verbinding heeft gekregen via Band 7.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokalmevissen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 00:19
Ik had serieuze drain issues. Mijn mobiel wou niet meer in slaapstand gaan. 1 uur screentime op een enkele dag. Een factory reset loste dat op. Nu haal ik 4 uur. Nog steeds niet fantastisch, maar wel leefbaar.

Toch zie ik steeds rare dingen in mijn accu gebruik. Zo staat bv Chrome bovenaan met wel 20 percent! Gevolgd door het scherm met 5 percent. En de andere apps er onder. Dat is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik heb een optie gevonden die echt wel handig is, maar ik heb geen idee hoe ik hem gebruik. :+
een optie waarbij het scherm in zwart-wit opstart(vanuit slaapstand) en alleen notificaties en tijd laat zien.
weet iemand hoe je dit triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
sjettepetJR. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:44:
ik heb een optie gevonden die echt wel handig is, maar ik heb geen idee hoe ik hem gebruik. :+
een optie waarbij het scherm in zwart-wit opstart(vanuit slaapstand) en alleen notificaties en tijd laat zien.
weet iemand hoe je dit triggert?
Bedoel je de optie dagdromen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Quad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:46:
[...]

ik denk het wel, ik wist niet hoe ik de optie moest noemen, dus het is een beetje moeilijk opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

sjettepetJR. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:48:
[...]

ik denk het wel, ik wist niet hoe ik de optie moest noemen, dus het is een beetje moeilijk opzoeken.
Quad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:46:
[...]

Phntm schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:17:
[...]

In cm12s staat het bij display and lights als ambient display

Live display hebben we niet! Maar wat de issue is, is adaptive backlight. Deze heeft nooit normaal gewerkt en als je die uitschakelt dan doet hij dat niet meer met dat gekke gedoe met dat helderheid constant verandert.
Phntm in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie"

Echt jongens, even gewoon doorbladeren in het topic en je vind het antwoord zo. :/
Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.