[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinvanAlstede
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2019
Hallo,

Ik wacht nog steeds op de update voor mijn opo cm12s, ik hoop dat deze spoedig komt. Weet iemand waarom dit zo lang kan duren. Kan dit te maken hebben door de zakelijke simkaart die ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
jahallow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:11:
[...]

nou ik heb 17L er ook al paar dagen op en vindt het nog steeds niks. De accu gaat gewoon veel sneller als je hem minimaal gebruikt. Standby is nog wel ok, maar tis overall gewoon een stuk minder geworden. Ik heb volgens mij ook dat mn scherm soms btje aan gaat automatisch als ik n melding heb of dan zie je enkel de klok ff aan gaan... Heb dag dromen uitstaan...
Idem hier. Ik heb 17L, kwam ik achter. Maar de batterij is niet wat het geweest is. Ik haalde met CM11 de dag met soms nog 60-70% over. Nu is dat standaard rond de 30% of nog lager.

In stand-by is het prima, maar het keldert zodra ik iets ga doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

EdwinvanAlstede schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:15:
Ik wacht nog steeds op de update voor mijn opo cm12s, ik hoop dat deze spoedig komt. Weet iemand waarom dit zo lang kan duren. Kan dit te maken hebben door de zakelijke simkaart die ik gebruik?
Dan ben je helaas niet 1 van de 5% geselecteerde phones. Rollout percentage staat nog steeds op 5% voor OTA:

https://fota.cyngn.com/ap...t?model=bacon&type=STABLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Hallo,

Je mist niet veel hoor.

5.x moet echt nog groeien terwijl 4.4.x een quasi afgewerkt product was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik ben na CM12S weer snel teruggegaan naar 11S, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
CasperGraaf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:27:
Idem hier. Ik heb 17L, kwam ik achter. Maar de batterij is niet wat het geweest is. Ik haalde met CM11 de dag met soms nog 60-70% over. Nu is dat standaard rond de 30% of nog lager.

In stand-by is het prima, maar het keldert zodra ik iets ga doe.
Gelukkig heeft de nieuwe firmware wel iets van verschil gemaakt.
Eerst haalde ik de dag uberhaupt niet en dan hebben we het over 2 uur on screen time. Dat ging echt nergens meer over.

Nu fluctueert het een beetje. 06:30 gaat de OPO van de lader en gaat de volgende ochtend meestal rond een uurtje of 02:30 weer aan de lader.
Eergister ging ik naar bed met nog 32% procent en 4 uur on screen time. Gisteren was dit 19% met bijna 4 uur on screen time.

CM11 deed het inderdaad beter (5-6 uur on screen time) maar dit is beter dan wat het eerst was toen ik overstapte van CM11 naar CM12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee hoor, de OTA komt wanneer deze komt; het is gewoon afwachten wanneer deze naar jou telefoon komt. En als je niet langer wil wachten, kun je er natuurlijk altijd zelf voor zorgen dat je 12S draait. Is in een paar minuten geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Gisteren maar eens 12s manual geïnstalleerd, wat een domme keus was dat. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1,5 uur van de lader en zit al op 78% accu. Het einde van de dag ga ik dus niet eens halen.. Hopen dat ik snel een update krijg.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
shwam schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:48:
Gisteren maar eens 12s manual geïnstalleerd, wat een domme keus was dat. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1,5 uur van de lader en zit al op 78% accu. Het einde van de dag ga ik dus niet eens halen.. Hopen dat ik snel een update krijg.
Welke versie heb je geinstalleerd?

YNG1TAS17L of YNG1TAS0YL?

Moet zeggen dat het batterijverbruik hier nu wel ok is met 17L.

Merk wel dat de batterij sneller leeggaat dan met CM11s wanneer de telefoon veel gebruikt wordt, maar in standby verbruikt de telefoon aanzienlijk minder

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb hier ook nog steeds geen OTA update gehad. Wat doen als hij hier melding van maakt? De overgang maken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
Kleine uitleg / verklaring van issues en de vertraging met de OTA's voor L:

https://forums.oneplus.ne...tures-in-ota-land.306573/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb afgelopen weekend 5.x binnen gekregen. Geloof de allerlaatste. Ik ben eigenlijk zeer te spreken over de update van CM12 :) Ik heb wel een factory reset gedaan en ben clean begonnen. Animatiesnelheden op 0,5x gezet. Accuduur standby is hier echt dikke prima (als ik werk van half 8 tot half 4 verlies ik maar een paar procent). Bij gebruik valt het me ook niet tegen, heb wel het idee dat die weer langer mee gaat dan voorheen. 's-Avonds geregeld nog met 50%+ aan de lader!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
De upgrade naar 17L lukt bij mij niet, zal wel weer aan mijn TWRP recovery liggen, nu maar even wachten op 12.1 (5.1.1) en dan een clean install....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
weertenaar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:31:
De upgrade naar 17L lukt bij mij niet, zal wel weer aan mijn TWRP recovery liggen, nu maar even wachten op 12.1 (5.1.1) en dan een clean install....
aangepaste zip gebruiken. Is al vaak gepost in dit topic (door mij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
mhulsegge schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:14:

Mooi, eindelijk een beetje duidelijkheid. Blijkbaar einde van de week kan iedereen updaten. En bovendien over een paar weken weer een nieuwe versie met 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
cypher21 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:32:
[...]

aangepaste zip gebruiken. Is al vaak gepost in dit topic (door mij) :)
dat heb ik wel gedaan van 11S naar 12S, maar van 12S 0YL naar 17L kon ik de aangepaste zip niet vinden..of is die er inmiddels wel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
weertenaar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:05:
[...]

dat heb ik wel gedaan van 11S naar 12S, maar van 12S 0YL naar 17L kon ik de aangepaste zip niet vinden..of is die er inmiddels wel al?
http://forum.xda-develope...s17l-update-twrp-t3090371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Mooie en duidelijke uitleg, nodige technische details ook goed duidelijk gemaakt. Dat encryptie verhaal verklaard natuurlijk wel waarom ze weinig duidelijkheid gaven over de OTA eerder in dat stadium. Ze hadden daadwerkelijk nog geen duidelijkheid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
thanx, je bent sneller dan ik :) ik had al een paar keer gekeken in de eerste link die je stuurde, maar die eindigde met "heeft er iemand een update naar 17L" ik was nu ook maar eens de andere topics door aan het spitten. Vanvond toch maar even updaten dan :)

wel jammer dat het geen incremental van een paar MB is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Eerst de 0yl update gedaan en al kort er na de 17l update gesideload.
Ging allemaal zonder issues , nice !

Het geheel is sneller , erg fijn.
Het batterij gebruik is alleen echt bezopen hoog ; zelfs in 2g en echt alles uit...

Het statement van steve dat 12.1 er in "een paar weken" al zou zijn lijk me wel erg wishful thinking maar ben wel blij dat 'ie er alsnog gaat komen. :)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Batterijproblemen op CM12S heb ik opgelost door een reset te doen, heb nu exact dezelfde apps weer geïnstalleerd en batterij gaat nu (met gemiddeld 3 uur screen time) anderhalve dag mee. Voor de reset deed de batterij het misschien iets meer dan een halve dag.

[ Voor 16% gewijzigd door DiedB op 29-04-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
Bart95 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:50:
[...]

Als je 4G wilt ontvangen met de OnePlus One zit je het slechtste bij KPN. Je kunt het beste T-Mobile pakken, Tele2 is ook goed maar dan moet je nog een paar maanden wachten voor je 4G hebt. Met Vodafone heb je in de randstad 4G en KPN is bezig met 4G op 1800MHz uit te rollen (over een jaar verwachten ze 65% dekking). Zelf kan ik heel goed zonder 4G. Kijk anders op: http://www.oneplus-one.nl/4g-op-de-oneplus-one
Ok bedankt voor de update. Dan geen OP1 voor mij, het is me teveel gedoe om weer van provider te wisselen etc. Waarschijnlijk gaat het een Oppo Find 7 worden of de nieuwe R7 die binnenkort uitkomt. Jammer, ik had graag OP gesponsord door een toestel te kopen omdat ze het verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Heeft er iemand de voice wake up optie aan de praat gekregen? Bij mij geeft hij alleen maar foutmeldingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Vandaag ben ik weer terug bij af met mijn batterij.
Iets meer dan 1 uur screen time en sinds 06:30 van de lader.
43% over.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste mede-Tweakers,

Al een half jaar een gelukkige gebruiker van een OPO. Echter, 1ding wat mij mateloos irriteert is het geluid bij filmpjes opgenomen met de telefoon. Tijdens de afgelopen feestdagen veelvoudig gebruik gemaakt van de camera (4K FTW!) op verschillende soorten feestjes zowel buiten als in clubs. Elke keer is het geluid niet om aan te horen. De bass vervormt alles. ik heb dit probleem zowel met de standaard camera app als de Color OS camera app. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de omstandigheden. Toch hebben verschillende vrienden die op dat zelfde moment ook hebben staan filmen (2 x Note 4, S5, Iphone 5s en Iphone 6 plus) helemaal geen last hiervan. Hun opname is kristalhelder vergeleken met de OPO.

Ik ben dit probleem uiteraard in dit topic op tweakers, het oneplus forum en op XDA tegengekomen. Allemaal schetsen het zelfde probleem, maar een oplossing komt er niet van. Ook zie ik dat het probleem reeds bekend is, maar niet zo onder de aandacht komt. ( https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64).

In een ander topic van XDA gaf iemand dat dit probleem bij hem is opgelost door de Main Mic Bypass mod te doen (http://forum.xda-develope...s-one-stereo-mod-t2967925). Ook dit vind ik niet vaak terug.

Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie ook last van dit probleem? Zoja, hoe lossen jullie dit ? Alle hulp en suggesties zijn welkom. Los van het geluid is de filmkwaliteit van de OPO icm de Color OS camera AMAZING!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JA! Volledig herkenbaar en ook een van mijn grootste kritiekpunten.
DRAMATISCH geluid in luide omgevingen. Op festivals neem ik mijn oude telefoon maar weer mee, maar die overleeft nog geen dag qua batterij :(

voorbeeldje (let op, k*t geluid) YouTube: Xxlerator raw one plus recording distortion

heb die Main Mic Bypass mod nog niet gebruikt trouwens.
Zal die 30 mei @ emporium eens gaan proberen

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 29-04-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
cypher21 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:55:
[...]

DRAMATISCH geluid in luide omgevingen. Op festivals neem ik mijn oude telefoon maar weer mee, maar die overleeft nog geen dag qua batterij :(

voorbeeldje (let op, k*t geluid) YouTube: Xxlerator raw one plus recording distortion

Is toch ook gewoon k*t muziek :P
Maar even serieus, film zelf zelden dus heb het probleem niet opgemerkt, maar zal wellicht iets hardwarematigs zijn dan? Misschien een idee om iets van een externe microfoon te gebruiken als je echt mooie filmpjes wilt maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
EeePC schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:59:
[...]

Is toch ook gewoon k*t muziek :P
Maar even serieus, film zelf zelden dus heb het probleem niet opgemerkt, maar zal wellicht iets hardwarematigs zijn dan? Misschien een idee om iets van een externe microfoon te gebruiken als je echt mooie filmpjes wilt maken?!
Tsja, ieder zijn ding qua muziek natuurlijk :)

Normaal filmen is geen probleem, maar tijdens een concert/festival/autorace/whatever waarbij het geluid erg hard is, is de OPO dramatisch.
Aangezien de bug er al sinds ongeveer de releasedatum is gok ik dat het gewoon aan de microfoon ligt, en niet softwarematig is.
Externe mic tsja.. Ik ga niet naar die feestjes om te filmen, maar als ik een filmpje schiet hoort het gewoon in orde te zijn. Al mijn vorige toestellen hadden er geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
@EeePC @cypher21 Externe microfoon loop ik ook niet zo warm voor Echter, ik denk dat dit probleem een softwarematig iets is. Op veel fora lees ik iets in de richting met dat de mic de lage tonen niet goed weg filtert. Van een smartphone anno 2014/15 mag je verwachten dat dit soort problemen niet aanwezig zijn. Mijn oude s3 en Nokia N8 hebben totaal geen last hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Op festivals moet je gewoon genieten van de muziek in plaats van naar een schermpje kijken ;)
Ik film dus eigenlijk nooit bij luide omstandigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 21:25

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Na de update naar 12.0-YNG1TAS17L heb ik nog steeds problemen met de camera. Voor foto's duurt het na het afdrukken erg lang (seconden) voordat de foto daadwerkelijk wordt genomen. Dit was onder CM11 ook al zo. Ik heb toen de camera-app van Google geïnstalleerd. Die voldeed goed, maar in CM12 krijg ik de fout "Cannot connect to camera". Wellicht oplosbaar (hints welkom, maar ik ga zelf op zoek), maar wel wat knullig vind ik.

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
MeltedForest schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:56:
Op festivals moet je gewoon genieten van de muziek in plaats van naar een schermpje kijken ;)
Ik film dus eigenlijk nooit bij luide omstandigheden...
Haha in het kader van "leef het moment" eens. Tis weliswaar jammer dat bepaalde luide omstandigheden niet goed kunnen worden vereeuwigd :(.
djohn_croot schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:52:
Na de update naar 12.0-YNG1TAS17L heb ik nog steeds problemen met de camera. Voor foto's duurt het na het afdrukken erg lang (seconden) voordat de foto daadwerkelijk wordt genomen. Dit was onder CM11 ook al zo. Ik heb toen de camera-app van Google geïnstalleerd. Die voldeed goed, maar in CM12 krijg ik de fout "Cannot connect to camera". Wellicht oplosbaar (hints welkom, maar ik ga zelf op zoek), maar wel wat knullig vind ik.
Probeer de Color OS camera, die werkt mijn inziens veuuuul beter dan de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
cypher21 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:55:
[...]

Ligt het niet gewoon aan dat bij zulke feesten de decibellen automatisch al 10x harder zijn dan op "normale" feesten? Ik weet niet wat een normale decibel is voor een microfoon en wat er op feesten gemiddeld staat, maar dat hij zo vervormd bij dat soort feesten verbaasd me vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
jimmy_dg schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:31:
[...]

Ligt het niet gewoon aan dat bij zulke feesten de decibellen automatisch al 10x harder zijn dan op "normale" feesten? Ik weet niet wat een normale decibel is voor een microfoon en wat er op feesten gemiddeld staat, maar dat hij zo vervormd bij dat soort feesten verbaasd me vrij weinig.
Klopt, maar het gaat vooral om het geluid in de video opname van de OPO in vergelijking met andere high end toestellen (note 4, s5, iPhone, s3 etc.). Het geluid is zwaar onder de maat. Na veelvoudig gebruik en vergelijkingen weet ik zeker dat het geen incident is, maar een minpunt van het toestel/cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jimmy_dg schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:31:
[...]

Nah ze mogen de geluidsnorm ook niet overschrijden.
Mijn vriendin heeft een HTC one x en dat geluid bij de video klinkt prima. Van de iPhone 6 ook, mijn oude nexus 5 en galaxy nexus hadden er ook geen enkele moeite mee.
Klonk uiteraard niet geweldig , maar geen gekraak en vervorming zoals bij de opo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
laatste TWRP erop, 17L SuperUser zip gedowndload, beide via TWRP geflasht, Dalvik wipe, reboot, textdroid...en alles draait weer perfect :) morgen maar eens kijken of de batterij het nu beter volhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Ravefiend schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:31:
[...]
Dan ben je helaas niet 1 van de 5% geselecteerde phones. Rollout percentage staat nog steeds op 5% voor OTA:

https://fota.cyngn.com/ap...t?model=bacon&type=STABLE

Update: na die laatste blog post heeft men er duidelijk wat meer vertrouwen in, rollout_percentage is verhoogd naar 15%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 20:07
Mmm kon toch niet wachten en heb ´m maar handmatig geinstalleerd. Was eigenlijk ook verrassend eenvoudig. Eerste indruk: menu's e.d. voelen/ogen sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoeveel mensen hier doen een clean install?
Ik overweeg om bij het updaten gewoon alles te wissen en schoon te beginnen. Mede omdat ik nu problemen heb met wifi...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
Pas op dat je je Google Authenticator keys niet kwijtraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 21:27
Pistolebob schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:03:
Pas op dat je je Google Authenticator keys niet kwijtraakt :P
Je zegt het met een smiley, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zichzelf buitensluit op die manier idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb sinds afgelopen maandag helaas ook problemen met mijn Touchscreen. Als mijn vingers op gelijke hoogte zitten worden ze of allebei niet herkent of maar 1 vinger. Dit is erg vervelend met typen. Als ik op het toetsenbord op dezelfde rij aan het typen zijn wordt daardoor vaak langs of 'mis' getypt. Verder lijtk scrollen een stuk minder smooth. Screencast is hier te downloaden. Op de screencast hou ik constant beide vingers op het scherm.

Heb al een hoop opties uit geprobeerd (Theme veranderen, Adaptive Brightness uitgeschakeld, Gebaren uitgeschakeld, ander toetsenbord geprobeerd, Cache / Dalvik gecleart), helaas leidde dit niet tot een verbetering. Ga vanavond thuis nog een Factory reset proberen. Er zit overigens wel een screenprotector op, maar lijkt me niet dat die het probleem kan veroorzaken.

Heb nu maar een ticket aangemaakt bij OPO, hopelijk kunnen ze iets voor me betekenen voordat ik over moet gaan op een RMA aanvraag. Andere verhalen leert wel dat dit gelukkig maar 5 tot 7 dagen duurt.

De software versie die ik draai is overigens: CM12S YNG1TAS17L.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Laatst online: 28-08 15:12
Stubby schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:05:
[...]

Je zegt het met een smiley, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zichzelf buitensluit op die manier idd!
Je kan toch ook kiezen voor een authenticatie sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 21:27
Gutanoth schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:00:
[...]

Je kan toch ook kiezen voor een authenticatie sms?
offtopic:
Bij Google wel, maar er zijn meer 2FA providers die je kunt configureren in de google authenticator die die mogelijkheden niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Laatst online: 28-08 15:12
Stubby schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:03:
[...]

offtopic:
Bij Google wel, maar er zijn meer 2FA providers die je kunt configureren in de google authenticator die die mogelijkheden niet hebben...
Zo leer je iedere dag iets nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Voor de mensen die problemen hebben met het touchscreen er is een poll aangemaakt op het One Plus forum. https://forums.oneplus.ne...uch-screen-issues.306995/

Voor het complete topic https://forums.oneplus.ne...es-were-listening.186829/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dunn0w schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:35:
Voor de mensen die problemen hebben met het touchscreen er is een poll aangemaakt op het One Plus forum.
[..]
Dat topic is alleen gesloten en er valt dus ook niet meer te stemmen.

Heb inmiddels reactie terug van Oneplus, erg snelle reactie!
Moest nog een keer mijn IMEI nummer en order nummer doorgeven. Had dit al gedaan bij het aanmaken van het ticket, maar dit was vervolgens niet meer te zien in het ticketoverzicht.

Ben benieuwd of ook ik het standaard rijtje af moet gaan:
pimsaint schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:36:
[...]
1. Ticket aangemaakt met omschrijving touchscreen problemen
-> Gelieve een screen-cast video te maken met pointer coordinates wanneer het issue zich voordoet
2. Aangegeven dat het maken van een screen-cast video lastig wordt want als het issue zich voordoet is de telefoon onbestuurbaar tot een reboot of 2, 3
-> Roep er dan een vriend/kennis bij wanneer het issue zich voordoet en vraag hem/haar het te filmen
3. Lastig maar vooruit, hier is je video
-> Run dit .bat script dat echt alles op je telefoon opnieuw flasht. Partitiegegevens, stock rom en kernel, recovery, bootloader, etc. Zeker weten dat het dan allemaal weer netjes werkt. Oh wel windows only trouwens.
4. Weer alles kwijt en issue niet verholpen
-> Maak nu scherpe foto's van het toestel vanuit alle hoeken. Mét en zonder achterklepje
5. Hier zijn je foto's. Wat nu?
-> We willen nu remote toegang tot je computer voor een fastbootsessie met je telefoon. Pak dit .rar bestandje vast uit op je computer en download Teamviewer. Kies hier een tijdstip voor de remote session. Ohja, windows only.
Of dat ik hem meteen kan / mag opsturen.

Edit: Volgens het topic hierboven is het standard procedure dat ze nogmaals om je IMEI vragen. Volledige procedure staat hier vermeld. Heb nu deze fix toegepast, ben benieuwd of het helpt:
Tasker are when I just set shell command "cat /sys/class/input/input0/baseline_test" on screen off

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 30-04-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

Sandyman538

SandstorM [148839]

Arshaad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:26:
[...]

Klopt, maar het gaat vooral om het geluid in de video opname van de OPO in vergelijking met andere high end toestellen (note 4, s5, iPhone, s3 etc.). Het geluid is zwaar onder de maat.
Ik begrijp niet echt waarom je high end toestellen 500+ euro vergelijkt met een OPO van 300. Geluid is onder de maat, eens, maar een vergelijk met high end is naar mijn idee niet juist.
cypher21 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:37:
Mijn vriendin heeft een HTC one x en dat geluid bij de video klinkt prima. Van de iPhone 6 ook, mijn oude nexus 5 en galaxy nexus hadden er ook geen enkele moeite mee.
Klonk uiteraard niet geweldig , maar geen gekraak en vervorming zoals bij de opo
Ook hier worden telefoons vergeleken met een nieuwwaarde die op het dubbele liggen van wat een OPO kost. Dus ik denk dat het vergelijken met zulke telefoons onzinnig is, maar dat we wel kunnen concluderen dat het geluid bij filmen onder de maat is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sandyman538 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:49:
[...]

Ik begrijp niet echt waarom je high end toestellen 500+ euro vergelijkt met een OPO van 300. Geluid is onder de maat, eens, maar een vergelijk met high end is naar mijn idee niet juist.

[...]

Ook hier worden telefoons vergeleken met een nieuwwaarde die op het dubbele liggen van wat een OPO kost. Dus ik denk dat het vergelijken met zulke telefoons onzinnig is, maar dat we wel kunnen concluderen dat het geluid bij filmen onder de maat is.
Ik begrijp het punt van je reactie niet, ik noem gewoon een aantal telefoons.
Of die nu hi-end zijn of niet maakt naar mijn idee niet uit.
Daarbij is de HTC One X vrij goedkoop. En zelfs een Wolfgang (oid) aldi telefoon neemt het geluid prima op. Ook een cheap motorola van €170 heeft geen enkele vervorming.

Het is een zeer irritante bug of hardwareflaw, dat valt niet te ontkennen.

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 30-04-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16

Sandyman538

SandstorM [148839]

cypher21 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:54:
[...]

Ik begrijp het punt van je reactie niet, ik noem gewoon een aantal telefoons.
Of die nu hi-end zijn of niet maakt naar mijn idee niet uit.
Daarbij is de HTC One X vrij goedkoop. En zelfs een Wolfgang (oid) aldi telefoon neemt het geluid prima op. Ook een cheap motorola van €170 heeft geen enkele vervorming.

Het is een zeer irritante bug of hardwareflaw, dat valt niet te ontkennen.
Een HTC ONE X (ik heb hem zelf ook gehad) heeft op dit moment een nieuwwaarde van 530 euro. Mijn punt was inderdaad dat het vergelijken met telefoons die 2 a 3 honderd euro meer kosten dan de OPO niet veel toevoegt aan het punt dat het geluid bij de OPO gewoon onvoldoende is. Dus ik denk dat we wel op 1 lijn zitten :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Zo, ik heb de OTA ook binnen. Gelijk een volledige wipe gedaan voor de zekerheid. Nu is alleen mijn Whatsapp ringtone echt één groot drama. Wie weet wat de naam is van de default ringtone? Gewoon het standaard bliepje dat we eigenlijk allemaal hier kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Kan iemand mij helpen. Ik heb ook de OTA binnen maaaar ik heb ook TWRP geinstalleerd als ik de update download dan word mijn telefoon herstart en kom ik terecht in recovery van twrp. Ik weet dan niet of de update gedaan is. Als ik me telefoon dan weer reboot naar normaal komt hij terecht in een bootloop.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was altijd tevreden over de OPO totdat lollipop alles foeilelijk maakte.
KitKat
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/40bIsgO.jpg?1

Lollipop
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bD80znv.jpg?2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Het is ook maar net wat je er zelf van maakt he ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/Screenshot_2015-04-29-08-29-56_zpsgnffafao.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Ooit van themes gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een stomme opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Je bent een tweaker of je bent het niet. Ik zie amper verschil..

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Sorry hoor maar je zit op iets te zeiken terwijl je er met minimale moeite zelf wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Gezien themes zo moeilijk te gebruiken zijn als je desktop achtergrond van Windows veranderen lijkt me dat dit weinig met tweaken te zien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Feest, hier ook touchscreen issues.. Zodra de telefoon warm wordt (door weer of gebruik) valt er niet meer mee te typen.

100% hardware issue, wanneer je de telefoon koelt werkt het touchscreen direct weer.

Het leuke is dat mensen die hier een RMA voor hebben aangevraagd het probleem gewoon weer hebben met een nieuw toestel..

Telefoon is nu niet meer normaal te bedienen, en RMA heeft geen zin.. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
3 uur OST (5%) en dit probleempje, nu weet ik niet wat ik hiervan moet denken :S

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CoBDuC1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Zou het beter gaan indien in wifi netwerk om mobiele data uit te zetten? Morgen eens proberen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:51:
Ik was altijd tevreden over de OPO totdat lollipop alles foeilelijk maakte.
KitKat
[afbeelding]

Lollipop
[afbeelding]
offtopic:
Wat ik heb gedaan is:
Nova launcher geïnstalleerd (veel opties en bij het draaien van de telefoon draait het scherm nu wel mee :))
Een iconpack gedownload voor Nova launcher
En wat met de gewone CM instellingen geklooid.

Zo kan je hem precies krijgen zoals je hem wilt. Bovendien kan ik hem nu altijd met 1 hand "besturen".
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/4HewN.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 01-05-2015 00:34 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Laatst online: 10-07 13:53
Is het normaal dat ik nog geen OTA van 12s heb gehad inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ambling_Alp schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:24:
Is het normaal dat ik nog geen OTA van 12s heb gehad inmiddels?
Ik denk het niet, anders gewoon even flashen. Dat is bijna net zo makkelijk, no root required.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Heel normaal, rollout zit tijdens deze post aan 50% vd toestellen. Eens je toestel herstarten en zelf update check uitvoeren kan je eventueel een klein beetje helpen.

http://otacm.tk/
Falastine schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:17:
Ik heb ook de OTA binnen maaaar ik heb ook TWRP geinstalleerd
Stock OTA & custom recovery TWRP klinkt zoals appelsap & donker bier, samen niet te drinken :)

[ Voor 77% gewijzigd door anessie op 01-05-2015 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Falastine schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:17:
Kan iemand mij helpen. Ik heb ook de OTA binnen maaaar ik heb ook TWRP geinstalleerd als ik de update download dan word mijn telefoon herstart en kom ik terecht in recovery van twrp. Ik weet dan niet of de update gedaan is. Als ik me telefoon dan weer reboot naar normaal komt hij terecht in een bootloop.
Dit heb ik ook gehad. Je kan geen OTA update installeren als je ook TWRP geïnstalleerd hebt. De update is dus bij jou ook niet geïnstalleerd.

Je zult het handmatig moeten doen. Dit kan door hier de ZIP file te downloaden en die vervolgens in TWRP te flashen. Als je daarna alleen Dalvik/Cache leegmaakt blijven ook je apps/instellingen behouden.

Wat je ook nog kan doen is de update die je al gedownload hebt zoeken in je Cache en die installeren. Het bestand kan je vinden in /cache/cm-bacon.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Laatst online: 28-01 09:47
Heeft het nog nut om een full wipe te doen voordat je de OTA installeert? (liever niet natuurlijk) Heb geen root of TWRP oid. Lees steeds verschillende ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
OTA gisternacht ontvangen.. eerst een 8MB bestand om CM11s te updaten.
vervolgens kreeg ik 500+mb om CM12 er op te zetten.
ging allemaal vlekkeloos. ik vind het een vooruitgang, qua design, en berichten op lockscreen.
zeer tevreden.
zoek nog een manier om de app-drawer " appje" op mijn scherm te verplaatsen, dit lukte wel op CM11s. iemand een idee of dit uberhaupt kan? (wil geen andere launcher, dus dat is geen optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:52
laurson schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:35:
Heeft het nog nut om een full wipe te doen voordat je de OTA installeert? (liever niet natuurlijk) Heb geen root of TWRP oid. Lees steeds verschillende ervaringen
Als je een full wipe wil doet doe je dit best na de installatie van de ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
superiscch schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:01:
[...]

Als je een full wipe wil doet doe je dit best na de installatie van de ota
Dus nadat je het OS hebt geinstalleerd, doe je een full wipe waardoor je het OS weer moet installeren en dat is blijkbaar beter/goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jimmy_dg schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:27:
[...]

Dus nadat je het OS hebt geinstalleerd, doe je een full wipe waardoor je het OS weer moet installeren en dat is blijkbaar beter/goed? :)
Ligt eraan wat je verstaat onder full wipe.
Als je na de update een factory reset doet, wordt het OS niet opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Sandyman538 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:49:
[...]

[...]

De OPO wordt door OnePlus zelf neergezet als "Flagship killer", dus zo scheef is die vergelijking niet.
Als je claimt dat je voor een lage prijs de specs van een high end toestel levert dan zou de geluidskwaliteit ook op het niveau van een flagship moeten zitten..

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de update net ontvangen (OTA). Installatie ging vrij soepel. Wel heb ik nu een melding in het scherm dat google play moet updaten wat niet kan. De kleurtjes achter de icons zal een kwestie van wennen zijn maar vooralsnog vind ik dat heel erg lelijk. Zo zie ik achter het spotify icon een heel oranje / geel vierkant terwijl het eerst een mooi transparent icon was. Direct na de update voelt de GUI wat schokkering maar dat lijkt zich met wat meer gebruik te verbeteren.

Bij het opladen lijkt het er op dat de telefoon veel warmer wordt dan voorheen.

O.a. Baton is toegevoegd als bloatware.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 01-05-2015 13:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Hier bijna het zelfde verhaal als bovenstaand. Blokken erachter is echt spuuglelijk. Ook dubbel moeten ontgrendelen is onhandig... Verder moet ik nog ff onderzoeken wat er nou allemaal precies anders is. Maar moet wle een ander thema gaan gebruiken denk ik, want qua uiterlijk vind ik het geen vooruitgang. Alleen nog niet echt ervaring met Thema's enzo (als ex iOS gebruiker)

[ Voor 10% gewijzigd door EeePC op 01-05-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Ben ook al een tijdje tevreden gebruiker van de OPO, en heb er eigenlijk weinig op aan te merken.

Net echter de update gedaan en nu ben ik na een half uurtje al helemaal gek..
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar daar kan iemand me dan mooi op wijzen ;-)

Na de update ben ik alle contacten in whatsapp kwijt, er staan er nog (random?) 10 oid in, maar de rest 'leest' hij niet uit de contactenlijst, waar ze dus wel allemaal nog netjes allemaal in te vinden zijn..

Edit: Als ik in mijn contactenlijst kijk, zie ik wel netjes een whatsapp logotje staan, waarmee ik wel in het juiste whatsapp gesprek kom.. Dus op de een of andere manier zit het wel juist aan elkaar maar geeft hij de namen niet bij de nummers weer...

Edit pt2: Alles via een omweg toch weer in orde gekregen. De contactenlijst leek goed te zijn maar daar zat toch wat verkeerd. Ik probeerde ipv naar hotmail naar gmail te exporteren en daarin kreeg ik maar een aantal contacten te zien. Net of de rest wel te zien was maar niet bestond in mijn contactenlijst.
Nu alles maar even vanuit hotmail account naar gmail account gegooid en van daaruit weer met OPO gesynchroniseerd. Dat blijkt de oplossing, whatsapp contacten zijn nu ook weer te zien.

Daarnaast mis ik de optie om contacten te synchroniseren met een hotmail account.. Eerder was er de mogelijkheid om bij de verschillende accounts (dus ook gmail/hotmail/facebook/etc/etc) aan te geven wat wel en niet gesynchroniseerd moest worden, maar deze opties kan ik niet terugvinden.

Daarnaast mis ik de 'stil' stand, maar dat was al bekend en heb ik hetzelfde probleem als iemand al eerder aankaartte. Dat contacten via de telefoon op achternaam gesorteerd staan en in de contactenlijst op voornaam..

[ Voor 27% gewijzigd door Marcvd op 01-05-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
EeePC schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:04:
Hier bijna het zelfde verhaal als bovenstaand. Blokken erachter is echt spuuglelijk. Ook dubbel moeten ontgrendelen is onhandig... Verder moet ik nog ff onderzoeken wat er nou allemaal precies anders is. Maar moet wle een ander thema gaan gebruiken denk ik, want qua uiterlijk vind ik het geen vooruitgang. Alleen nog niet echt ervaring met Thema's enzo (als ex iOS gebruiker)
Test Flux eens uit zou ik zeggen: Google Play: Flux - CM12.1 Theme

2 uurtjes testen en dan refund als het je ding niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 01-05-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DigitalError schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:02:
Het is ook maar net wat je er zelf van maakt he ;)

[afbeelding]
Welk thema is dat? Die icons zijn in ieder geval een stuk beter dan de default op CM12 :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 30-08 19:33
Bor schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:32:
[...]

Welk thema is dat? Die icons zijn in ieder geval een stuk beter dan de default op CM12 :)
Ik heb nova launcher erop gezet: Google Play: Nova Launcher
Met flux thema: Google Play: Flux White - CM12.1 Theme
En Numix icon pack: Google Play: Numix Circle icon pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik heb de update ook vandaag gedaan (de gewone procedure). Mijn wifi-probleem lijkt waarempel opgelost. Nog even meer/verder testen, maar ik haal nu redelijke snelheden op wifi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vanochtend heb ik mijn nieuwe simkaart gekregen van Tele2. Werkte perfect. In de loop van de dag heb ik de update naar Android lollipop geïnstalleerd. Daarna ontstond er een probleem dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kon worden. Dat was alleen op te lossen door:

- Bij simkaart menu switchen naar handmatig/buitenland en weer terug naar automatisch
- bij mobiele aanbieder zoeken naar Tele2 (wordt zelden gevonden) en handmatig selecteren
- vervolgens mobiele aanbieder weer op automatische selectie zetten.

Internet doet het daarna wisselvallig en bij een reboot moet het hele proces weer opnieuw.

Nu zit ik met de volgende vragen:
1) Hebben meer mensen problemen met netwerkselectie onder Lollipop?
2) Hebben meer mensen problemen met netwerkselectie Tele2 op een OPO?
3) Heeft iemand een nuttige tip om te voorkomen dat ik steeds een nieuw netwerk moet selecteren?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
SirLenncelot schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:05:
Vanochtend heb ik mijn nieuwe simkaart gekregen van Tele2. Werkte perfect. In de loop van de dag heb ik de update naar Android lollipop geïnstalleerd. Daarna ontstond er een probleem dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kon worden. Dat was alleen op te lossen door:

- Bij simkaart menu switchen naar handmatig/buitenland en weer terug naar automatisch
- bij mobiele aanbieder zoeken naar Tele2 (wordt zelden gevonden) en handmatig selecteren

Internet doet het daarna wisselvallig en bij een reboot moet het hele proces weer opnieuw.

3) Heeft iemand een nuttige tip om te voorkomen dat ik steeds een nieuw netwerk moet selecteren?
Tele2 gebruikt op 3G toch het T-Mobile netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastasten
  • Laatst online: 11-09 09:11
Pistolebob schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Tele2 gebruikt op 3G toch het T-Mobile netwerk?
Ja klopt, maar aanmelden bij T-Mobile geeft de melding dat het niet mogelijk is om met dat netwerk te verbinden.
edit: ook door Noisia gepost per ongeluk onder account van een vriend ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Kastasten op 01-05-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Welke email app gebruiken jullie sinds de Lollipop update, die stock app is ruk

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 14:33
SirLenncelot schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:05:

Een vriend van mij heeft precies hetzelfde hij kan geen verbinding meer maken met het(Tmobile) netwerk.
Zelf heb ik als ik m'n telefoon opnieuw opstart dat hij niet automatisch verbinding maakt waardoor ik het handmatig moet doen.
Als oplossing zou ik de update opnieuw te installeren (en dan hopen dat dat het probleem oplost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Laatst online: 20:58
Zojuist m'n OPO ook ge-updatet naar 5.0.2

In eerste instantie vind ik het een kleine achteruit gang. Had m'n OPO nu een kleine week en vond het zo heerlijk werken, echter nu:

Dubbel moeten ontgrendelen omdat ik een patroon gebruik (in 4.4.4 was deze mooier vormgegeven, nu is net alsof het contrast aan staat)

Adaptive Brightness; het zit er nog wel "in", maar i.t.t. 4.4.4 kan je het niet meer aanzetten in de brightness zelf.

Ik mis m'n taakbalk die je eerst kreeg als je links naar beneden trok
En de toggle voor accubesparing is nu óf aan óf uit, tenzij je 'meer instellingen' aanzet, maar is weer een handeling meer :((

Opzich had ik liever op 4.4.4 gebleven, maar om nu weer te gaan flashen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27

FeaR

In GoT we trust

Ik heb in 5.0.2 (via OTA) toch wel een typisch issue. Ik kan thema's installeren wat ik wil, maar het heeft nul effect. Wellicht heeft het te maken met dat ik via Instellingen - Thema's ook heel snel een foutmelding krijg en dan weer terug ben op mijn startscherm. Via Menu - Themes thema's downloaden met een Cyanogen-account werkt ook niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:47:
Ik heb in 5.0.2 (via OTA) toch wel een typisch issue. Ik kan thema's installeren wat ik wil, maar het heeft nul effect. Wellicht heeft het te maken met dat ik via Instellingen - Thema's ook heel snel een foutmelding krijg en dan weer terug ben op mijn startscherm. Via Menu - Themes thema's downloaden met een Cyanogen-account werkt ook niet.
Had ik eerst ook last van. Als je via Applicaties -> Alle van een drietal applicaties alle gegevens wist (Themabeheer, themes en chooser theme, oid), werkt het weer. Sindsdien krijg ik niet meer de melding 'Chooser is gestopt' en kan ik gewoon thema's installeren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Mr. Black schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:12:
[...]
Had ik eerst ook last van. Als je via Applicaties -> Alle van een drietal applicaties alle gegevens wist (Themabeheer, themes en chooser theme, oid), werkt het weer. Sindsdien krijg ik niet meer de melding 'Chooser is gestopt' en kan ik gewoon thema's installeren ed.
Oeh, kudos voor jou :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdbnl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
^ wat deze zegt :D Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 20:54

SaN

Ik wil zelf ook wel updaten, maar heb geen zin om weer alles opnieuw te installeren. Hebben veel mensen de update zonder factory reset gedaan? Zo ja, hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Pierre schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:49:
Welke email app gebruiken jullie sinds de Lollipop update, die stock app is ruk
CloudMagic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
SaN schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:36:
Ik wil zelf ook wel updaten, maar heb geen zin om weer alles opnieuw te installeren. Hebben veel mensen de update zonder factory reset gedaan? Zo ja, hoe werkt het?
Wat bedoel je met alles opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
Sinds 3 weken heb ik een ticket lopen bij OPO support met de vraag of bepaalde schade onder garantie valt. Het onderste deel van mijn touchscreen deed het niet meer na een hele kleine val(van mijn schoot tegen de versnellingspook :F ) en had een scheurtje over de breedte het scherm, was toch benieuwd hoe hun hierover dachten. Vind de scheur zelf nl. niet zo erg maar het niet kunnen gebruiken van mijn toestel wel!

Omdat het bij de support allemaal vreselijk lang duurde, had ik zelf maar wat spullen besteld bij een webshop gevestigd in chinaland. Afgelopen maandag heb ik in het ticket voor het laatst gereageerd, met antwoord op hun vragen en foto's. Nog altijd geen reactie terug...

Nu zat er toevallig vanmiddag iets in de brievenbus, de eerste van 3 bestelde items (een magnetisch schroevenbakje van 60 hele euro centen :) ). Ben hier blij om, maar vind het gek dat iets vanuit daar naar hier laten komen sneller gaat dan reageren op een vrij simpele vraag. En het zal echt niet zo zijn dat het bij een enkele medewerker in de vergetelheid is geraakt, in de eerste week is er door 3 verschillende mensen gereageerd in mijn ticket.

En al snap ik dat ze wat tijd nodig hebben met reageren ivm tijdzones, is 1 week, zonder iets te laten weten of te zeggen van "Hey, het duurt nu x weken" echt te lang. Toch jammer dat dit zo loopt want het toestel zelf is ontzettend prettig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 20:54

SaN

anessie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:37:
[...]

Wat bedoel je met alles opnieuw te installeren?
Alle apps opnieuw installeren, apps opnieuw instellen, whatsapp backuppen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Die apps haalt google zelf terug op, backupje trekken van wat je echt wil houden is kleine moeite (sms+call log bv). Widgets, layout en voorkeuren ben je een uurtje zoet mee, maar is best toch allemaal na te gaan sinds dat bij 5.0 wel eens anders zit verstopt dan 4.4.4.

Afgelopen 2 weken 3 factory resets gedaan (3 totaal verschillende rom's getest), was telkens op een uur klaar.

Mijn ervaring is toch dat je vaak beter wel eens een factory reset doet om eventuele problemen achteraf die je veel meer tijd kosten te vermijden.

Als je van stock 4.4.4 naar stock lollipop gaat via de cm ota lijkt me een reset niet noodzakelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Vandaag ook een melding van de update. Echter de update moeten uitstellen omdat ik op het mobiele netwerk zat. Na thuiskomt wilde ik updaten, maar gaf het toestel aan al volledig up-to-date te zijn. Android versie is nog steeds 4.4.4. Meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Is geen probleem, ff wachten tot de volgende batch otas uitgerold wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 19:23
Paink1ller schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:28:
Vandaag ook een melding van de update. Echter de update moeten uitstellen omdat ik op het mobiele netwerk zat. Na thuiskomt wilde ik updaten, maar gaf het toestel aan al volledig up-to-date te zijn. Android versie is nog steeds 4.4.4. Meer mensen last van dit probleem?
Ik kreeg vanavond een melding van update 'XNPH05Q', kleine update van 8.7mb.
'this will prepare your device for cyanogen os 12'

Maar volgens mijn systeeminfo draai ik die versie momenteel...

Wat moet ik hier nu mee? Zomaar updates van OPO installeren riskeer ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrelz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-03 20:23
Dit is niet de bedoeling. Aankoopadvies kun je vragen in MAA, maar dan wel met wat meer eigen initiatief.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 02-05-2015 10:28 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.