[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 19:38
Geen privacy guard, het is feitelijk bijna AOSP met een paar trucjes voor gestures en quickmenu opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy_dg schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:05:
[...]

Wat is er mis met "nerd dingetjes" doen dan? Even ter herinnering, je zit op Tweakers.net..
Ik vind het allemaal maar overdreven, en met name onzinnig bij dit toestel. Bij Samsung of HTC logisch, maar dit toestel is rooten onzin. Ik heb ook het idee dat veel Tweakers willen laten zien wat ze allemaal wel niet kunnen met een toestel, maar alleen niet kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is en daardoor hun telefoon slopen. Het is geen toevallig dat veel toestellen niet meer werken in dit forum. Rooten is niet bevorderlijk voor een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:19
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:47:
[...]

Ik vind het allemaal maar overdreven, en met name onzinnig bij dit toestel. Bij Samsung of HTC logisch, maar dit toestel is rooten onzin. Ik heb ook het idee dat veel Tweakers willen laten zien wat ze allemaal wel niet kunnen met een toestel, maar alleen niet kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is en daardoor hun telefoon slopen. Het is geen toevallig dat veel toestellen niet meer werken in dit forum. Rooten is niet bevorderlijk voor een toestel.
"Rooten is niet bevorderlijk voor een toestel."
Rooten opzich past niets aan aan je telefoon als je kijkt naar performance. Het ligt er aan wat je er mee doet (dat kán bevordelijk maar idd ook niet bevordelijk zijn of course). Je kan zoveel dingen met root, natuurlijk kan je er domme dingen mee doen maar de meeste hier weten zelf wel hoe je die probleme kan troubleshooten. Ik gebruik het zelf nu alleen om heads-up notifications uit te schakelen op CM12 roms. Ik gebruikte het eerst altijd met Titanium backup om bloatware te verwijderen. Wat ik hier mee bedoel te zeggen is dat je zoveel logische en veilige aanpassingen kan maken aan je telefoon, het is ook één van de redenen dat ik voor Android kies en niet iOS, als ik wil heb ik de vrijheid op mijn mobiel om te doen wat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
[...]

Ik ben het op geen enkel punt met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:53:
[...]

Ik ben het op geen enkel punt met je eens.
Idd echt onzin. Ik wil alleen al root voor lagere DPI en de adblocker. En daar wordt je telefoon niet anders van.

Van niet goed lezen en maar wat kernels en roms flashen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
floriz87 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:48:
[...]

offtopic:
Je reactie is een teken aan de wand dat niet alleen T.net maar ook GoT aan het verworden is tot een website voor de gemiddelde consument, in plaats van een daadwerkelijke "gathering of tweakers". Edit: Waarmee ik niets zeg over de ervaring met tweaken, of hoe "nerd" je bent, maar vooral wat je houding is mbt tweaken.

Heeft iemand al wat eerste ervaringen met OxygenOS? Ik neem aan dat deze privacy guard mist?
Het is vooralsnog AOSP met double tap to wake, gestures en een file manager. Er zitten ook nog een hoop bugs in.
Als er geen bugs in zaten, gapps niet geforceerd wordt en het dus een best mooie AOSP rom was had ik het overwogen om het even uit te proberen.

Hier de lijst van Oneplus.net met issues/feature request:
  1. No Equalizer
  2. No Weather App
  3. No 4k UHD or DCI Video Recording
  4. No Mail/Exchange service installed
  5. No Gallery installed
  6. No RAW photo capture
  7. No Double Tap to Sleep
  8. No Display Color Setting
  9. Unable to Change Lockscreen Wallpaper
  10. No Privacy Guard
  11. No Led Customization
  12. Red Led Light is Always On
  13. No Performance Option
  14. Unable to Activate Hotspot
  15. Cannot Set Alarm
  16. No Face Unlock
  17. Carrier Showing as 'No Service'
  18. Instances Where Unable to Access Mobile Data
  19. Instances of Ghost Touches
  20. When printing images, printer service may stop
  21. Cannot hang up a call using headphone controls (intermittent)
  22. OTG can only recognize FAT32 file system
  23. During system update, display of wifi/data notification may be incorrect
  24. During system update, display of version number may be incorrect
  25. Files sometimes crash when uploading files to the cloud
  26. Files may crash when renaming image files
  27. Files does not support multi-select deletes
  28. No Hebrew Language Option
  29. Instances of Ghost Swipe's on Keyboard
  30. No Reception Displayed on Lockscreen
  31. Instances of Shorter Battery Life
  32. Can't disable Quick Pulldown
  33. System Update Service Bug (Fix by downloading this and enabling the service in Google Play Services)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 15:33
Dat is een aardig lijstje. Het is gewoon een nieuw OS gebasseerd op AOSP, later komen wel paar handige features, maar het idee was om een zo schoon/kaal mogelijk OS te maken, dus verwacht zeker geen overdreven veel opties gaat krijgen.

Je kan het zien als wat motorola doet een beetje, een kale android met paar handige opties en thats it. Dat vind ik goed (wel met xposed natuurlijk :p en zonder al deze bugs die hij nu heeft) en als je dan zin hebt in iets anders met meer opties dan doe je wat je bij een motorola of een nexus ook doet...een custom ROM gaan flashen.

Als OxygenOS gewoon stabiel smooth bug free en zuinig is, zou ik heel tevreden ermee zijn (dat ze heel langzaam zijn is een ander verhaal).
418O2 schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:04:
[...]

Idd echt onzin. Ik wil alleen al root voor lagere DPI en de adblocker. En daar wordt je telefoon niet anders van.

Van niet goed lezen en maar wat kernels en roms flashen wel
Welke adblocker gebruik jij? Heb een paar geprobeerd maar werkte nooit echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

Phntm

Tlingelingeling

yeth3119 schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:27:

[...]

Welke adblocker gebruik jij? Heb een paar geprobeerd maar werkte nooit echt heel fijn.
Iedereen gebruikt adaway. Vereist root en superuser anders werkt het gewoon niet. Het download host files en blokkeert zo alle advertenties, zelfs in apps. Tenzij die apps gewoon duidelijk erin geprogrammeerde vakjes hebben waarin advertenties moeten staan of pagina's. Die zijn dan wel leeg of er zit een kruis of oneindig load circle.

En over cm12s die komt wel aan 1 van deze dagen. Heb trouwens nu ook last van die Google play service battery bug. Echt sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]

Misschien is het beter dat als je geen verstand van zaken hebt, daar ook niet zo'n uitgesproken mening over te hebben.

Daarnaast geven meerdere mensen aan welke simpele optie's je wel beschikbaar hebt als je gaat rooten, maar daar lees je voor het gemak maar overheen. :X

/edit
Ach, nu zie ik het. Je bent hier een paar dagen geregistreerd en komt alleen trollen. Ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandyman538 op 05-04-2015 10:54 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik was trouwens afgelopen donderdagavond in Enschede en ik had op het station voor het eerst 4G op mijn OnePlus One (Hi/KPN) en op sommige locaties in het centrum.
Toch wel leuk om het eens te zien! :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:45:
Ik was trouwens afgelopen donderdagavond in Enschede en ik had op het station voor het eerst 4G op mijn OnePlus One (Hi/KPN) en op sommige locaties in het centrum.
Toch wel leuk om het eens te zien! :)
Ik had hetzelfde toen ik op de bus stond te wachten in Enschede. Maar 4G is volgens mij niet altijd het geval (of ik kijk te weinig op mijn telefoon :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:53:
[...]

Misschien is het beter dat als je geen verstand van zaken hebt, daar ook niet zo'n uitgesproken mening over te hebben.

Daarnaast geven meerdere mensen aan welke simpele optie's je wel beschikbaar hebt als je gaat rooten, maar daar lees je voor het gemak maar overheen. :X

/edit
Ach, nu zie ik het. Je bent hier een paar dagen geregistreerd en komt alleen trollen. Ook prima.
Toch nog eens beter kijken kerel, want ben al sinds november lid. Heeft niets met trollen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wederom een slechte ervaring met de One Plus.
Bij het wakker worden was mijn batterij nog maar 27%, voordat ik naar bed ging was dat 80%.
Bij controle van de accu bleek dat het Android besturingssysteem 57% van de accu gebruikt, en Google Maps 17%. Schermtijd staat op 57 minuten.
Ik heb mijn locatie uit staan en verder niets draaien op de achtergrond. Ik snap echt niet waarom mijn besturingssysteem dan opeens 57% aangeeft.

Dit is de derde slechte ervaring in amper twee weken. Eerst trok Google Play Service de boel leeg, van het weekend werd mijn telefoon bizar traag en zeer warm bij opladen en nu weer dit.
One Plus moet echt gaan zorgen dat ze met een fatsoenlijke update gaan komen, want de problemen stapelen zich op, en het is allemaal software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Vandaag mijn eerste slechte ervaring m.b.t. de 1+1: ik ben hem gisterenavond vergeten bij vrienden! Ik ben onthand! 8)7

:+

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zullen we de 'lief dagboek' verhaaltjes maar achterwege laten en on-topic blijven? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-83DMRBPM.jpg

Ik vind dit echt heel vaag en heb geen idee waar dit vandaan komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Falastine

Think about my signature...

Je moet je cache en dalvik leegmaken dan ben je voor altijd van het probleem af.
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:35:
Hier een screenshot:

[afbeelding]

Ik vind dit echt heel vaag en heb geen idee waar dit vandaan komt..

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip!
Cache en dalvik???? Wat bedoel je daarmee?

tik die termen voor de lol eens in, in een zoekmachine

[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 06-04-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Een update. Ik begin langzaam in een soort geschil met OPO terecht te komen. Nadat ik 4x een nieuw OS/wipe moest uitvoeren, was het de beurt aan foto's van buiten en binnen. Die zijn beoordeeld. Ik kreeg net een mail dat ze op termijn lollipop gaan uitrollen en dat dit het probleem moet verhelpen. Toen ik hierop vroeg waarom ze bleven vermoeden dat het een software issue was kreeg ik geen reactie. Ik heb de OPO nu twee weken, vanaf dag 1 niet meer dan 6/8mbps bij testen. In de praktijk kan ik geen youtube, ziggo tv, flickr etc bekijken want laden duurt een eeuwigheid. Ook de video's op tweakers werken niet, want vreemd genoeg buffert te phone ze niet (en ook dan; een eeuwigheid).

Ik kan mij dus niet geheel vinden in het voorstel om te wachten, maar er zit even niks anders op. Wel een beetje jammer hoe het loopt. Prima telefoon trouwens, maar duidelijk slecht werkende wifi hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

GustavSan schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:14:
Een update. Ik begin langzaam in een soort geschil met OPO terecht te komen. Nadat ik 4x een nieuw OS/wipe moest uitvoeren, was het de beurt aan foto's van buiten en binnen. Die zijn beoordeeld. Ik kreeg net een mail dat ze op termijn lollipop gaan uitrollen en dat dit het probleem moet verhelpen. Toen ik hierop vroeg waarom ze bleven vermoeden dat het een software issue was kreeg ik geen reactie. Ik heb de OPO nu twee weken, vanaf dag 1 niet meer dan 6/8mbps bij testen. In de praktijk kan ik geen youtube, ziggo tv, flickr etc bekijken want laden duurt een eeuwigheid. Ook de video's op tweakers werken niet, want vreemd genoeg buffert te phone ze niet (en ook dan; een eeuwigheid).

Ik kan mij dus niet geheel vinden in het voorstel om te wachten, maar er zit even niks anders op. Wel een beetje jammer hoe het loopt. Prima telefoon trouwens, maar duidelijk slecht werkende wifi hardware.
Heb je al eens getest op een ander wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:36
Volgens mij was het hier nog niet genoemd, maar de founder van Cyanogen (Steve Kondik) heeft aangegeven dat de CM12S update er waarschijnlijk binnen een paar dagen aan komt.
Steve Kondik schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:49:
It's just as frustrating for us because we are in scramble mode and really want to ship our hard work. Hopefully we'll get the signoff in the next day or two. We'll immediately send the OTA as soon as we get that email :)
Steve Kondik schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:49:
​Should be. Takes about 4 days. Once it's out I'll probably write up a retrospect on everything that's gone down along the way.
Dus hopelijk krijgen we de update in de komende week :)

Bron: https://plus.google.com/+Cyngn/posts/WzqYZ3fJeZT

lees de topicwaarschuwing eens...

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 06-04-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook Carl Pei zegt nu dat CM12S binnen een paar dagen uit komt: https://twitter.com/getpeid/status/585004746961883136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 16:12

Live long and Prosper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Laatst online: 10-09 12:57
Hallo! Ik heb sinds kort ook een opo maar nu heb ik een klein probleempje ^^. Wanneer ik mijn opo op mijn pc aansluit krijg ik wel een melding (op telefoon) dat hij is aangesloten als media apparaat maar ik krijg geen mapje bij 'Deze pc'. Draai windows 8.1

Heb het nu wel half werkend met AirDroid maar ik wil ook grotere bestanden over kunnen zetten. Iemand een idee wat ik moet doen?

Lees trouwens een hoop over (usb)drivers en heb al het een en ander geprobeerd maar nog niks helpt. Dit krijg ik als ik in mijn apparaat beheer kijk:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/qjyaz4awf/opo.png
A0001 en |MTP komen er bij zodra ik mijn OPO aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door awesom-o op 06-04-2015 23:03 ]

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:44

TommieW

Numa numa.

awesom-o schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:48:
Hallo! Ik heb sinds kort ook een opo maar nu heb ik een klein probleempje ^^. Wanneer ik mijn opo op mijn pc aansluit krijg ik wel een melding (op telefoon) dat hij is aangesloten als media apparaat maar ik krijg geen mapje bij 'Deze pc'. Draai windows 8.1

Heb het nu wel half werkend met AirDroid maar ik wil ook grotere bestanden over kunnen zetten. Iemand een idee wat ik moet doen?

Lees trouwens een hoop over (usb)drivers en heb al het een en ander geprobeerd maar nog niks helpt. Dit krijg ik als ik in mijn apparaat beheer kijk:
[afbeelding]
A0001 en |MTP komen er bij zodra ik mijn OPO aansluit.
Deze al geprobeerd? In in het geval dat je geen Windows Media Player e.d. hebt, dit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Laatst online: 10-09 12:57
TommieW schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:13:
[...]

Deze al geprobeerd? In in het geval dat je geen Windows Media Player e.d. hebt, dit.
Held! Die tweede werkt! Eerste had ik idd ook gevonden maar wilde niet helpen.

Thanks!

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
GustavSan schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:14:

Wat doet hij als je vliegtuigmodus activeert en dan wifi aanzet? Dan wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand Oxygen toevallig al geinstalleerd? Bevalt mij eigenlijk wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik die update? Ik zit de hele tijd te checken op nieuwe updates via het instellingen menu, maar niets tot dusver. Ik heb geen tijd om mijn telefoon via een zip bestand te updaten en allerlei moeilijke handelingen te moeten verrichten.
Wanneer komt dus de update via de traditionele wijze binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:08:
Hoe krijg ik die update? Ik zit de hele tijd te checken op nieuwe updates via het instellingen menu, maar niets tot dusver. Ik heb geen tijd om mijn telefoon via een zip bestand te updaten en allerlei moeilijke handelingen te moeten verrichten.
Wanneer komt dus de update via de traditionele wijze binnen?
Oxygen komt niet via die manier binnen. CM12S komt wel maar wanneer die komt is nog de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxygenOS is geen update, want je OPO draait standaard CM. Je zult dus altijd Oxygen zelf moeten installeren. Het is overigens super easy, dus als je 15-20min kan sparen heb je het zo draaiende.

https://forums.oneplus.ne...nstallation-guide.289398/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://forums.oneplus.ne...-install-oxygenos.290648/

ben je wel je data kwijt.

Heb overigens het idee dat je totaal niet geholpen wil worden, vraag me dan ook af waarom ik dit post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:21:

Heb overigens het idee dat je totaal niet geholpen wil worden, vraag me dan ook af waarom ik dit post
Tja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af toen ik z'n post nog een keer las en hij stelde nergens tijd voor te hebben. De laatste grote OS update duurde langer dan OxygenOs flashen, maar dat terzijde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Boyd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:03:
[...]

Wat doet hij als je vliegtuigmodus activeert en dan wifi aanzet? Dan wel snel?
Gelukkig werkt het dan nog steeds niet...pfew...schrok even dat ik zoiets vergat te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

GustavSan schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:52:
[...]

Gelukkig werkt het dan nog steeds niet...pfew...schrok even dat ik zoiets vergat te testen...
En wel al getest op een ander wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiskam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:53

Laten we dan maar zeggen dat je het voor mij hebt gepost. Ik denk dat ik maar overstap op OxygenOS, heb eigenlijk weinig voorkeur qua besturingsprogramma's, maar heb bij CM11 op dit moment last van een aantal bugs die anderen ook al hadden. Kijken of dat met Oxygen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:46
jiskam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:15:
[...]

Laten we dan maar zeggen dat je het voor mij hebt gepost. Ik denk dat ik maar overstap op OxygenOS, heb eigenlijk weinig voorkeur qua besturingsprogramma's, maar heb bij CM11 op dit moment last van een aantal bugs die anderen ook al hadden. Kijken of dat met Oxygen beter is.
Wacht gewoon nog een dag of 2, dat krijg je de OTA van CM12S, die een stuk meer functies heeft dan OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Ik heb ook last van kleine bugs en crashes die samen normaal gesproken voor mij reden zijn om te resetten of op een andere ROM over te gaan. Gelukkig komt binnenkort de OTA en aangezien dat niet alleen de makkelijkste weg is maar ik al jaren fan ben van CM wacht ik op de OTA en kijk hoe dat uitpakt.
Mocht het daarna nog steeds buggy zijn dan zit ik toch al aan een reset vast en kan ik net zo goed eerst een titanium backup maken en overnieuw beginnen met CM12S. Als dat dan nog steeds bugt of niet bevalt ga ik naar Oxygen. Misschien probeer ik het dan evengoed wel omdat ik dan toch al met backups aan de gang ben.
Op dit moment heb ik het eigenlijk te druk met andere dingen om mij daar druk over te maken dus ik hoop dat de OTA lekker loopt.
Ik heb zo een vermoeden dat dit plan een tip zou kunnen zijn voor anderen die niet weten wat ze moeten doen ;)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:29:
[...]

Wacht gewoon nog een dag of 2, dat krijg je de OTA van CM12S, die een stuk meer functies heeft dan OxygenOS.
Is daar ergens een overzicht van? Kan weinig vinden. Ben nu zelf Oxy aan het proberen, maar mis bepaalde dingen, zoals die afgrijselijke CM Themes totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CM12 is al echt stabiel, dat kan ik je wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Wacht ik lees net in deze review
http://www.androidcentral...anogen-os-12s-oneplus-one
Dat de mute functie onder de aan/uit er niet (meer) in zit en CM12S in plaats daarvan de priority dinges van 5.0 heeft. Klopt dat? Als dit waar is ga ik misschien wel gelijk naar Oxygen want ik wil die mute niet missen en snap niet wat er handig is aan die priority notifications.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
jiskam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:15:
[...]

Ik zou wachten op CM12s dan. Zoals ik al eerder aan gaf zitten er een hoop foutjes in de ROM, wat natuurlijk raar is omdat ze klaarblijkelijk geen tot weinig moeite in extra features hebben gestopt :').

CM12S wordt iig stabiel en is zoals we CM kennen niet loaded met extra features. In mijn ogen gewoon nét genoeg, dingetjes die je misschien ooit anders wilt hebben. Het kan geen kwaad (lees: vreet geen batterij of performance) als ze aanwezig zijn.

Als we de geruchten(/"officiële" statements) mogen geloven komt hij er binnenkort.
Vmu schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:16:
Wacht ik lees net in deze review
http://www.androidcentral...anogen-os-12s-oneplus-one
Dat de mute functie onder de aan/uit er niet (meer) in zit en CM12S in plaats daarvan de priority dinges van 5.0 heeft. Klopt dat? Als dit waar is ga ik misschien wel gelijk naar Oxygen want ik wil die mute niet missen en snap niet wat er handig is aan die priority notifications.
Voor zover ik weet heeft elke 5.x-based ROM de originele kitkat mute functie niet meer. Ik gebruik Priority en zet dan dat Calls en Events (je alarm) wel door kunnen komen. Berichten (Whapp, Telegram, Mail etc) komen door alleen met de notification light en calls/alarm komt gewoon direct door met geluid. Niks mis mee in mijn ogen.

[ Voor 30% gewijzigd door jimmy_dg op 07-04-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Nog meer mensen die opeens een belachelijk korte batterijduur hebben met OxygenOS? Hiervoor draaide mijn vriendin EuphoriaOS met AK kernel en wat modificaties in Synapse en dan kon ze bijna 3 dagen met de batterij doen. (Zelf als candy crush fanaat).

Nu met OxygenOS komt ze bijna de dag niet door zonder op te laden. Hopelijk komt CM12s snel!

Voor mijn vriendin Titanium Backup gebruikt. Wel alleen voor de applicaties. Wifi sleutels en contacten etc restored via het google account. Je merkt eigenlijk geen verschil :)

[ Voor 43% gewijzigd door Zenety op 07-04-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 20:54
Zojuist binnen gekregen :D hopen dat CM12 snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
lucamasira schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:33:
Zojuist binnen gekregen :D hopen dat CM12 snel komt!
Unlock alvast je bootloader en installeer een recovery. Bootloader unlock vereist dat al je bestanden worden verwijdert, handig om dit nu maar alvast te doen ipv over een tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 11:43

DeXXoR

[Team Black Bulls]

jimmy_dg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:35:
[...]

Unlock alvast je bootloader en installeer een recovery. Bootloader unlock vereist dat al je bestanden worden verwijdert, handig om dit nu maar alvast te doen ipv over een tijd ;)
Als hij gewoon wacht op CM12 dan hoeft dat niet lijkt me, komt gewoon OTA. Ik denk dat hij dat bedoeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Sandyman538 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:57:
[...]

En wel al getest op een ander wifi netwerk?
Ja, diverse netwerken. Ook met andere phones op die (en op mijn netwerk) netwerken. Mijn OPO was de enige met 6/8mbps...terwijl ervoor en erna de andere phones over het algemeen op zo'n 50% van de max zat (bv 120mbps bij kennis; phones allemaal rond de 50/70mbps, mijn OPO op 3mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 16:12
GustavSan schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:46:
[...]

Ja, diverse netwerken. Ook met andere phones op die (en op mijn netwerk) netwerken. Mijn OPO was de enige met 6/8mbps...terwijl ervoor en erna de andere phones over het algemeen op zo'n 50% van de max zat (bv 120mbps bij kennis; phones allemaal rond de 50/70mbps, mijn OPO op 3mbps).
Heb je de Wifi-optimalisatie aan staan? Wellicht als je die uitschakelt dat het dan wel sneller is?

Live long and Prosper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:33
Mijn OPO doet op m'n thuis netwerk op 2,4Ghz ook maar 6-8mbps op 5Ghz gaat ie wel over de 50mbps. Op andere netwerken zit ik op de 2,4Ghz boven de 20mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
HNies schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:01:
[...]

Heb je de Wifi-optimalisatie aan staan? Wellicht als je die uitschakelt dat het dan wel sneller is?
Heb al die tips al opgevolgd, tot nu toe heeft nog niks geholpen (ook niet de patch van OPO, de wipe, de clean install en de herinstallatie van het oorspronkelijke os zonder aps).
paragon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:15:
Mijn OPO doet op m'n thuis netwerk op 2,4Ghz ook maar 6-8mbps op 5Ghz gaat ie wel over de 50mbps. Op andere netwerken zit ik op de 2,4Ghz boven de 20mbps.
Tja. Dan heb jij het net wat beter :). Ik haal die 6/8mbps op 5hz, met de phone op mijn router. Laptop, andere phone en desktop halen 120mbps. Op 2.4ghz haal ik net de 3mbps...ernaast mijn laptop die op 2.4ghz ook de max van 120mbps pakt. Ik maak geen fout met MB/s etc trouwens :). Dezelfde snelheden op andere netwerken. Anderen halen bij mij wel hoge snelheden met hun phone (mijn pa 24mbps met zijn OPO, mijn zwager 60mbps met zijn iphone6...)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 22:33
Ik zou zeggen knal Oxygen erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Oxygen heeft nog geen fatsoenlijke support voor Exchange zo te lezen en er zijn nog wel wat dingetjes, lijkt erop alsof deze release nog niet helemaal af is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
GustavSan schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:23:
[...]

Heb al die tips al opgevolgd, tot nu toe heeft nog niks geholpen (ook niet de patch van OPO, de wipe, de clean install en de herinstallatie van het oorspronkelijke os zonder aps).

[...]

Tja. Dan heb jij het net wat beter :). Ik haal die 6/8mbps op 5hz, met de phone op mijn router. Laptop, andere phone en desktop halen 120mbps. Op 2.4ghz haal ik net de 3mbps...ernaast mijn laptop die op 2.4ghz ook de max van 120mbps pakt. Ik maak geen fout met MB/s etc trouwens :). Dezelfde snelheden op andere netwerken. Anderen halen bij mij wel hoge snelheden met hun phone (mijn pa 24mbps met zijn OPO, mijn zwager 60mbps met zijn iphone6...)..
Hier ook deze problemen, max zo'n 5 a 6 mb/s :-( Ik heb nog niet kunnen testen op 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
DeXXoR schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:43:
[...]

Als hij gewoon wacht op CM12 dan hoeft dat niet lijkt me, komt gewoon OTA. Ik denk dat hij dat bedoeld ;).
Oh fack ja, je hebt gelijk :| Thanks voor het verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
DeXXoR schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:43:
[...]

Dit bedoel ik ja :p

Mn eerste android telefoon ha. Van een iphone 4 naar opo is wel een groot verschil zeg, eerst even zitten googlen hoe alles moest, contacten overgezet, muziek erop gezet, ART runtime geleselecteerd :D

Ben al voor 5 jaar Java aan het programmeren dus hoop te beginnen met android development :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:10:
OxygenOS is geen update, want je OPO draait standaard CM. Je zult dus altijd Oxygen zelf moeten installeren. Het is overigens super easy, dus als je 15-20min kan sparen heb je het zo draaiende.

https://forums.oneplus.ne...nstallation-guide.289398/
Het is inderdaad super easy, maar de instructies op de OnePlus-site zijn daar niet de reden van. M.b.t. het installeren van een alternatieve recovery maken ze het verhaal onnodig moeilijk door naar sites te verwijzen waarin je o.a. gevraagd wordt om een complete ontwikkelomgeving voor Android te installeren. Ik was ruim een uur aan het prutsen (zonder resultaat) toen ik er achter kwam dat er zoiets bestaat als "minimal ADB and Fastboot". Toen ik dat had geïnstalleerd was het binnen 5 minuten gepiept.

Tot nu toe ben ik trouwens erg tevreden over OxygenOS op een paar kleine bugs na:
- bij het terughalen van de backup van settings zijn blijkbaar de gegevens van geconfigureerde draadloze netwerken niet meegekomen
- hij pakte ook niet automatisch de juiste tijdszone op
- ik heb een keer een kleine grafische glitch gezien

Verder werkt het perfect. Het voelt stukken responsiever dan CM11S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
One Plus One Ghost touch Ghost Swipe and Slow scr…: http://youtu.be/CRYdT8RhK_o

Dit is mijn ervaring first and last opo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tr1pke schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:45:
One Plus One Ghost touch Ghost Swipe and Slow scr…: http://youtu.be/CRYdT8RhK_o

Dit is mijn ervaring first and last opo
Ik heb je hele filmpje gekeken. Het enige wat ik zie is een adhd'er die loopt te tikken en te swypen alsof zijn leven er vanaf hangt. Probeer eens 2 zen oefeningen te doen en dan nog eens je telefoon te gebruiken. Dat mensen dit als een probleem ervaren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
Dat is het probleem juist. Dat er niet geswiped word. Enkel ghost swipe en touch lag. Maar heb antwoord gekregen van de rma en ze herkennen dit probleem. Er zijn er 100den met dit probleem op de OnePlus fora's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tr1pke schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:11:
Dat is het probleem juist. Dat er niet geswiped word. Enkel ghost swipe en touch lag. Maar heb antwoord gekregen van de rma en ze herkennen dit probleem. Er zijn er 100den met dit probleem op de OnePlus fora's
Dat is wat ik zeg, doe eens rustiger ipv als een malle te beuken op het scherm. Als je vingers nou eens 30% minder snel over het scherm laat flitsen, dan werkt het gewoon. Dat is denk ik waarom ik dit niet als een probleem zie. Mijn OPO werkt echt probleemloos, maar als ik zoals jou over het scherm ga rossen dan mist de OPO ook wel eens een swype. Maar zoals gezegd, als dit de problemen zijn valt het mee, het lijkt bijna alsof je op zoek bent naar problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/75Qvac4.png

Kan iemand dit bevestigen! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
Wat valt er te bevestigen? Dat de specs gelijk blijven na lollipop? Of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
Ik swipe nie . De opo denkt dat ik swipe.
En wat met het scrollen ? Moet 4 keer scrollen voor ee fb post voorbij te gaan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beantherio schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:38:
[...]

Het is inderdaad super easy, maar de instructies op de OnePlus-site zijn daar niet de reden van. M.b.t. het installeren van een alternatieve recovery maken ze het verhaal onnodig moeilijk door naar sites te verwijzen waarin je o.a. gevraagd wordt om een complete ontwikkelomgeving voor Android te installeren. Ik was ruim een uur aan het prutsen (zonder resultaat) toen ik er achter kwam dat er zoiets bestaat als "minimal ADB and Fastboot". Toen ik dat had geïnstalleerd was het binnen 5 minuten gepiept.

Tot nu toe ben ik trouwens erg tevreden over OxygenOS op een paar kleine bugs na:
- bij het terughalen van de backup van settings zijn blijkbaar de gegevens van geconfigureerde draadloze netwerken niet meegekomen
- hij pakte ook niet automatisch de juiste tijdszone op
- ik heb een keer een kleine grafische glitch gezien

Verder werkt het perfect. Het voelt stukken responsiever dan CM11S.
Tijdzone pakte het hier wel, wifi niet, maar ik weet ook niet eens hoe ik dat moet exporteren buiten Google sync om.

Dingen die fijner zijn:

Google Now crashed niet om de haverklap
Grafisch veel rustiger door gebruik turkoois
Icoontjes wat meer uniform
Audiofx is eindelijk opgerot
Flashlight shortcut ziet er niet meer debiel anders uit
Boot sneller
Websites gepinned op launcher draaien als aparte app ipv elke keer een nieuwe tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incomer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:09:
[...]

Oxygen komt niet via die manier binnen. CM12S komt wel maar wanneer die komt is nog de vraag :)
Het is natuurlijk volkomen belachelijk dat je allemaal handelingen moet gaan doen voor zoiets. Dat slaat helemaal nergens op. OPO moet gewoon zorgen dat dit via je telefoon te updaten valt. Verder zit OPO ook keihard te falen dat CM12S nog niet beschikbaar is. Dat had er allang moeten zijn en zij zijn beloftes niet nagekomen.
Ook schandelig dat Android 5.0 Lollipop nog niet beschikbaar is. Elke serieuze fabrikant heeft dit al uitgerold, maar behalve de falers bij OPO. Zij zullen echt harder aan het werk moeten en waarde moeten creëren voor hun klanten. Op dit moment is het een faal organisatie aan het worden. Ik verwacht binnen 30 dagen CM12S en Lollipop, want anders nooit meer een OPO. En niet via allemaal omwegen, maar gewoon als update op je telefoon en uitstekend werkend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:14:
[...]

Het is natuurlijk volkomen belachelijk dat je allemaal handelingen moet gaan doen voor zoiets. Dat slaat helemaal nergens op. OPO moet gewoon zorgen dat dit via je telefoon te updaten valt. Verder zit OPO ook keihard te falen dat CM12S nog niet beschikbaar is. Dat had er allang moeten zijn en zij zijn beloftes niet nagekomen.
Ook schandelig dat Android 5.0 Lollipop nog niet beschikbaar is. Elke serieuze fabrikant heeft dit al uitgerold, maar behalve de falers bij OPO. Zij zullen echt harder aan het werk moeten en waarde moeten creëren voor hun klanten. Op dit moment is het een faal organisatie aan het worden. Ik verwacht binnen 30 dagen CM12S en Lollipop, want anders nooit meer een OPO. En niet via allemaal omwegen, maar gewoon als update op je telefoon en uitstekend werkend!!!
Je bent niet heel erg realistisch bezig...

De OPO wordt uitgerold met CM12S, Oxygen is een alternatief, nogal logisch dat dat niet via OTA binnen komt. CM12S komt straks wel via OTA binnen.

Schandalig?? Mwa er zijn nog maar weinig oude toestellen die een lollipop update hebben gehad (nexus toestellen mag je niet meetellen)

Als je zo graag vooraan wilt staan met updates, dan moet je een nexus toestel aanschaffen. Dat is al jaren bekend en niets nieuws.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Het is schandalig dat Cyanogen contractbreuk heeft gepleegd. Dat OP het oplossen met een nieuwe rom met toekomstig support (ook voor OPO2) vind ik best wel een goede oplossing.

Elke grote (is dat meteen een serieuze?) fabrikant zeg dan doei tegen hun oude toestel en zegt tegen jou koop maar een nieuw toestel.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:54
Stubby schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:34:
[...]

Wat valt er te bevestigen? Dat de specs gelijk blijven na lollipop? Of kijk ik ergens overheen?
Inderdaad...ik zie het ook niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Wat moet er volgens jou bevestigd worden? Ik zie geen verschil, tenzij ik scheel kijk :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 11:43

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Ik kan bevestigen dat de hardware specs van het apparaat niet veranderen na de overgang naar android 5.0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
ReseT schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:47:
[...]
Het is schandalig dat Cyanogen contractbreuk heeft gepleegd. Dat OP het oplossen met een nieuwe rom met toekomstig support (ook voor OPO2) vind ik best wel een goede oplossing.
Contractbreuk? Weet jij iets wat ik niet weet?

Oxygen OS vind ik geen oplossing voor het Cyanogen probleem, omdat de source code niet openbaar is.

ps. Dit geldt natuurlijk ook wel een beetje voor de "S" variant van Cyanogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Condor70 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:59:
[...]

Contractbreuk? Weet jij iets wat ik niet weet?

Oxygen OS vind ik geen oplossing voor het Cyanogen probleem, omdat de source code niet openbaar is.

ps. Dit geldt natuurlijk ook wel een beetje voor de "S" variant van Cyanogen.
Simpel gezegd, OPO had een deal met Cyanogenmod om de OPO te voorzien van CM1Xs Cyanogenmod is een deal aangegaan met micromax dat Micromax exclusieve rechten heeft gekregen om CM op hun toestellen in India te leveren. Dit betekende dat OPO geen CMX op toestellen in India mag leveren.
Daarom is oxygen gemaakt. Zat over te googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klaarblijkelijk valt er nog wat aan op te poetsen, dus wees blij dat het niet vol bugs wordt released.
Ook schandelig dat Android 5.0 Lollipop nog niet beschikbaar is. Elke serieuze fabrikant heeft dit al uitgerold, maar behalve de falers bij OPO.
OxygenOS is beschikbaar, evenals de CM12 Nightly. Overigens heeft Samsung vandaag pas Lollipop uitgerold. Dus het is niet alsof de OPO maanden achterloopt, aangezien een miljardenbedrijf het tot vandaag ook niet heeft kunnen releasen.
Zij zullen echt harder aan het werk moeten en waarde moeten creëren voor hun klanten.
Waarom dan? Het is al goedkope hardware waar je zelf al diverse roms op kunt flashen (inclusief 5.x) en waar ze een eigen 5.1 OS voor hebben uitgebracht, vlotter dan voor de Galaxy, die tot tweemaal duurder is. Wat verwacht je nou allemaal voor die 250?
Op dit moment is het een faal organisatie aan het worden. Ik verwacht binnen 30 dagen CM12S en Lollipop, want anders nooit meer een OPO. En niet via allemaal omwegen, maar gewoon als update op je telefoon en uitstekend werkend!!!
Leuk dreigement, maar niemand die het daar wat boeit wat jij hier roept over wat je wel of niet meer gaat kopen. Als je de gemakken van een high-end telefoon wil, dan moet je ook maar geld neerleggen voor zoiets. Dan kun je in elke stad een store binnenlopen met storingen en op de voorste rij zitten met officiele releases.

Ik denk dat OPO (en deze thread) je deelname en kritiek als kiespijn kunnen missen wanneer je dit alleen op deze toon en in gebroken Nederlands kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
cypher21 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:10:
[...]

Simpel gezegd, OPO had een deal met Cyanogenmod om de OPO te voorzien van CM1Xs Cyanogenmod is een deal aangegaan met micromax dat Micromax exclusieve rechten heeft gekregen om CM op hun toestellen in India te leveren. Dit betekende dat OPO geen CMX op toestellen in India mag leveren.
Daarom is oxygen gemaakt. Zat over te googlen ;)
OnePlus zal een contract met Cyanogen hebben voor het leveren van 12S, maar we kennen de inhoud niet, dus weten niet of het een verplichte opleverdatum bevat.

Daarnaast heeft Cyanogen zowel een contract met Micromax als OnePlus voor de levering van het OS. Micromax claimt het alleenrecht op distributie in India en Cyanogen ontkent dit. Zolang er geen rechter hierover een uitspraak heeft gedaan weten we niet wie er gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ben toch wel zo langzamerhand toe aan de nieuwe OTA. Mijn One begint steeds meer problemen te vertonen, batterijduur wordt hopelijk weer verbeterd, heb nu ook voor het eerst een paar spontane reboots gehad, na een vastloper van 1 sec.. En een 'bug' die heel vervelend is en ik al sinds het begin heb, is dat als ik mobiele data uitzet als ik in België ben en bij terugkomst in Nederland het weer aanzet, hij nooit verbinding krijgt. Moet altijd eerst vliegtuigmodes toggelen, dan werkt het weer. Verder nog steeds een top telefoon, zeker voor het geld. Alleen de kwaliteit van de camera stelt teleur, heeft veel moeite met de belichting op andere momenten dan volle zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Wie van jullie heeft ervaring met Chromecast i.c.m. de Opo. Heb Chromecast nu een paar weken, en ik merk dat als ik mijn screen volledig cast (via de Chromecast app) hij na ongeveer 3 minuten stopt en aangeeft dat de verbinding is verbroken door een onbekende fout. Meer mensen die hier last van hebben of juist een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomize
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 07:29
[...]

Je bent blijkbaar niet echt op de hoogte hoe software werkt? De eis dat OPO moet zorgen at je via je telefoon van CM11S kunt overschakelen naar OxygenOS, is vragen dat je Windows kan upgraden naar Linux.

Evenals dat OPO zit the falen dat CM12S nog niet beschikbaar is, het is Cyanogen die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van CM12S, niet OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 15:30
PetrCech_3 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:40:
Wie van jullie heeft ervaring met Chromecast i.c.m. de Opo. Heb Chromecast nu een paar weken, en ik merk dat als ik mijn screen volledig cast (via de Chromecast app) hij na ongeveer 3 minuten stopt en aangeeft dat de verbinding is verbroken door een onbekende fout. Meer mensen die hier last van hebben of juist een oplossing hebben gevonden?
Geen problemen mee, zit wel op de 2.4Ghz wifi. Misschien een issue op de 5Ghz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 13:15
Heb Oxygen een aantal dagen geleden geflashed. Batterij gaat minder lang mee, dan een flash van Euphoria. Maar die hebben dan ook al een tijd een 5.0 Rom voor de OnePlus uit en hebben zodoende al behoorlijk wat optimalisatie werk kunnen doen.

Voor de rest ben ik eigenlijk zeer tevreden met Oxygen. Enige wat ik mis en ook via de feedback app heb aangegeven, is een expandable sound menu (knopje om alle sound levels aan te kunnen passen, wanneer je op een volume knop heb gedrukt) en het kunnen toevoegen van meerdere quicksettings.

Voor de rest voelt het allemaal prima en degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
Sandyman538 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:15:
[...]

Dat is wat ik zeg, doe eens rustiger ipv als een malle te beuken op het scherm. Als je vingers nou eens 30% minder snel over het scherm laat flitsen, dan werkt het gewoon. Dat is denk ik waarom ik dit niet als een probleem zie. Mijn OPO werkt echt probleemloos, maar als ik zoals jou over het scherm ga rossen dan mist de OPO ook wel eens een swype. Maar zoals gezegd, als dit de problemen zijn valt het mee, het lijkt bijna alsof je op zoek bent naar problemen...
Btw dit probleem is nog maar een dag of 5 Ervoor was de GSM perfect in orde dus het verschil is merkbaar voor mij. Soms kan ik helemaal niet typen omdat het scherm niet reageerde. Heb al 2keer een Factory reset gedaan zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tr1pke schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:54:
[...]

Btw dit probleem is nog maar een dag of 5 Ervoor was de GSM perfect in orde dus het verschil is merkbaar voor mij. Soms kan ik helemaal niet typen omdat het scherm niet reageerde. Heb al 2keer een Factory reset gedaan zonder resultaat.
Dan stuur je hem op voor reparatie, vrij simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:49:
[...]

Dan stuur je hem op voor reparatie, vrij simpel toch?
Kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 23:26
De Chromecast heeft geen 5GHz, dus lijkt me niet.
C-dude schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:45:
[...]

Geen problemen mee, zit wel op de 2.4Ghz wifi. Misschien een issue op de 5Ghz ?

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Iemand al een oplossing gevonden voor het feit dat foto's soms in tweeen gedeeld worden door twee helften die in helderheid van elkaar verschillen? Het lijkt net of je foto's dan in twee delen gedeeld zijn.. Zelfs foto's die ik al eerder gemaakt had verschijnen ineens in twee delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tierelier schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:52:
Iemand al een oplossing gevonden voor het feit dat foto's soms in tweeen gedeeld worden door twee helften die in helderheid van elkaar verschillen? Het lijkt net of je foto's dan in twee delen gedeeld zijn.. Zelfs foto's die ik al eerder gemaakt had verschijnen ineens in twee delen...
nope:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-1309

ligt aan de drivers

Ik heb er alleen last van als ik met de Whatsapp camera een foto maak, met de standaard camera geen probleem

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 08-04-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gebruik de OPO nu een week, en hij bevalt mij zeer goed. Ik had een iPhone 6, maar die mis ik absoluut nog niet.

Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden is dat als ik mijn oordopjes uit de telefoon trek, de telefoon soms niet pauzeert in Spotify maar gewoon op speaker verder gaat. Dat is in een stiltecoupé of in een andere ruimte niet heel erg fijn.

Maar voor de rest top. Goede belkwaliteit, snel in gebruik en Cyanogen bevalt ook prima.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:11
Las Vegas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:03:
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden is dat als ik mijn oordopjes uit de telefoon trek, de telefoon soms niet pauzeert in Spotify maar gewoon op speaker verder gaat. Dat is in een stiltecoupé of in een andere ruimte niet heel erg fijn.
Dat is vreemd, bij mij stopt ie dan gewoon. Ik heb het voor de zekerheid nog even getest.
Draai je de laatste versie CM11s en Spotify? Misschien ergens eens bij de audio (geluids)instellingen kijken?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pimsaint schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:30:
[...]

Dat is vreemd, bij mij stopt ie dan gewoon. Ik heb het voor de zekerheid nog even getest.
Draai je de laatste versie CM11s en Spotify? Misschien ergens eens bij de audio (geluids)instellingen kijken?
Ja en ja. Wellicht komt het door het feit dat ik Bose oordopjes heb die voor de iPhone zijn. Maar het kan ook nog zijn dat ik gewoon op een verkeerd knopje druk ofzo waardoor die verdergaat.

Net even snel een paar keer getest, en toen pauzeerde die steeds.

edit: Oh en nu weer een keer dat 'ie het niet doet. Heel apart.

edit2: Het is een bekend probleem blijkbaar: https://forums.oneplus.ne...et-is-this-normal.227164/

[ Voor 15% gewijzigd door London op 08-04-2015 16:37 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
cypher21 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:00:
[...]

nope:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-1309

ligt aan de drivers

Ik heb er alleen last van als ik met de Whatsapp camera een foto maak, met de standaard camera geen probleem
ok thanks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
Lekker telefoon, 10uur zonder opladen en de batterij is nogsteeds boven de 50% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Ik gebruik zelf sinds een week de CameraNextModV22.apk. Het is een verbeterde versie van de stock camera. Ik heb er sindsdien betere foto's mee kunnen schieten!

De app is zonder root te gebruiken.

http://forum.xda-develope...ameranext-modded-t2999275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13

HaTe

haat niet

Is die beter dan de ColorOS camera mod? (http://forum.xda-develope...oros-camera-port-t3034148)
(die weer gebaseerd is op http://forum.xda-develope...ros-camera-cm11s-t3030369)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een zeer goedkoop argument om te wijzen op de lage prijs, contractsbreuk met een andere fabrikant of dat concurrenten ook nog geen Lollipop hebben.

Ik betaal 300 euro voor een toestel en dan mag je optimale service verwachten. Dat betekent snel diensten leveren en niet maanden moeten wachten op een update. Dat je bepaalde updates online kunt downloaden en via allerlei ingewikkelde manieren op je telefoon kunt zetten, is voor een normale gebruiker geen optie. We zijn niet allemaal freaks die de hele dag met hun telefoon bezig zijn. Updates horen gewoon op de gebruikelijke manier geleverd te worden .

Dat je een probleem hebt met je leverancier, is geen probleem van de gebruiker. Dan moet je het op een andere manier regelen, maar niet de klant onnodig de dupe laten worden van een prestigestrijd. Gewoon het probleem oplossen en snel de spullen leveren.

Dat andere concurrenten nog geen update hebben, is juist een extra motivatie om nog sneller de updates aan te leveren. Dat is niet een excuus om voorlopig ook maar niet te leveren, want dat is afschuiven van je verantwoordelijkheid. Ik verwacht dat uiterlijk eind deze maand Android 5.0 op de OPO, want iedereen om mij heen heeft dit al. Dan vind ik het erg vervelend als ik het maar moet doen met Android 4.4, terwijl ik maandenlang heb lopen verkondigen hoe goed dit toestel wel niet is. Ik kom nu van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:25:
Ik vind het een zeer goedkoop argument om te wijzen op de lage prijs, contractsbreuk met een andere fabrikant of dat concurrenten ook nog geen Lollipop hebben.

Ik betaal 300 euro voor een toestel en dan mag je optimale service verwachten. Dat betekent snel diensten leveren en niet maanden moeten wachten op een update. Dat je bepaalde updates online kunt downloaden en via allerlei ingewikkelde manieren op je telefoon kunt zetten, is voor een normale gebruiker geen optie. We zijn niet allemaal freaks die de hele dag met hun telefoon bezig zijn. Updates horen gewoon op de gebruikelijke manier geleverd te worden .

Dat je een probleem hebt met je leverancier, is geen probleem van de gebruiker. Dan moet je het op een andere manier regelen, maar niet de klant onnodig de dupe laten worden van een prestigestrijd. Gewoon het probleem oplossen en snel de spullen leveren.

Dat andere concurrenten nog geen update hebben, is juist een extra motivatie om nog sneller de updates aan te leveren. Dat is niet een excuus om voorlopig ook maar niet te leveren, want dat is afschuiven van je verantwoordelijkheid. Ik verwacht dat uiterlijk eind deze maand Android 5.0 op de OPO, want iedereen om mij heen heeft dit al. Dan vind ik het erg vervelend als ik het maar moet doen met Android 4.4, terwijl ik maandenlang heb lopen verkondigen hoe goed dit toestel wel niet is. Ik kom nu van een koude kermis thuis.
Inmiddels weten we hoe verschrikkelijk slecht je OP(O) vindt. Nu mag je wel ophouden... Je hebt volgens mij overal antwoord op gekregen, stop dan ook gewoon en blijf niet doorgaan met zeuren. Verkoop je OPO en koop een iPhone, die is namelijk wel perfect! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:25:

Ik betaal 300 euro voor een toestel en dan mag je optimale service verwachten. etc
Waarom? Het gaat hierin om de prijsopbouw lijkt me. En dat bepaalt de producent. Als zij ervoor kiezen om het toestel zo goedkoop mogelijk te leveren, zullen ze moeten snijden in de variabele kosten. En service is er daar 1 van. Het is een bekend gegeven dat de winstmarge bij de OPO extreem laag is. Wanneer je dit toestel aanschaft kan je redelijkerwijs dus al vermoeden dat de service zeker niet optimaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
lucamasira schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:48:
Lekker telefoon, 10uur zonder opladen en de batterij is nogsteeds boven de 50% :D
CM11s? Of Oxygen etc..
En hoeveel screen on time :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Koop een nexus voor ruim twee keer de aanschafprijs en ga in dat topic zeuren
Zoals al aangegeven kun je allang lollipop draaien.
Met wat kleine handelingen, en als iedereen om je heen dat al heeft dan hebben zij die handelingen ook uitgevoerd anders kan het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
DeXXoR schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:52:
[...]

Ik kan bevestigen dat de hardware specs van het apparaat niet veranderen na de overgang naar android 5.0 :+
Toch iemand die nog bij de zaak is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:54
2 dagen en 13u op een lading, 28% screentime en nog 20% batterij over. Toegegeven, niet het meest intensieve gebruik, maar toch mooi resultaat!
Wel onlangs de Google play wakelockbug eruit gehaald, die kneep de batterij behoorlijk af.
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.