Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.121 views

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
paragon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:30:
Begin echt moe te worden van m'n OPO. Het is zeker niet de tel die ik verwachte te krijgen. Zo vaak app crashes wordt er gek van en de WiFi performance is echt om te huilen. Zet zelfs vaak de WiFi uit maar ja dan ben ik weer zo door m'n databundel heen.
Ja. Ik kreeg gisteren voor het eerst in jaren een waarschuwing dat ik door mijn bundel heen ben. Dit was eerder nooit aan de orde.

Ik heb inmiddels flink wat heen en weer gemaild via het ticket bij OPO. Ik kreeg een patch (net als de andere tweaker) opgeleverd, waarbij ik de complete telefoon moest resetten. Backup werkte niet tenzij ik eerst de boel zou rooten en daar had ik geen trek in (te weinig kennis etc). Dus net alles handmatig opnieuw geinstalleerd en geactiveerd. Gelukkig geen sprake van high-scores en dat soort onzin :). Helaas blijkt de patch geen oplossing voor mij. Alles is nog steeds even traag (max 7mbps, laptop ernaast 112mbps bij testje).

Overigens vraag ik mij verder af in welke situatie de phone 2 dagen mee zal gaan. Ik heb de phone regelmatig in gebruik, maar alleen voor facebook en mail. Verder zet ik (het is een tik) altijd alle apps die eventueel draaien uit zodat er niks op de achtergrond draait. Toch gaat mijn phone max 1 dag mee (en daarmee bedoel ik 's ochtends om 7.00 100%, tegen 22.00 weer in de lader. Geen videos en andere rare dingen. Ben het op zich gewend, want mijn oude iphone 5s moest ook elke dag wel in de lader. Mijn pa heeft een OPO en die zegt trots dat zijn phone wel drie dagen meegaat. Die heeft het ding dan ook standaard op tafel liggen en doet er nooit wat mee behalve bellen en zo nu en dan een whatsappie :).

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik red over het algemeen de 24uur wel. Maar het is echt afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt. M'n nexus 5 gaat nu ook 3dgn mee en die is acht slecht qua accu.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
GustavSan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Ja. Ik kreeg gisteren voor het eerst in jaren een waarschuwing dat ik door mijn bundel heen ben. Dit was eerder nooit aan de orde.

Ik heb inmiddels flink wat heen en weer gemaild via het ticket bij OPO. Ik kreeg een patch (net als de andere tweaker) opgeleverd, waarbij ik de complete telefoon moest resetten. Backup werkte niet tenzij ik eerst de boel zou rooten en daar had ik geen trek in (te weinig kennis etc). Dus net alles handmatig opnieuw geinstalleerd en geactiveerd. Gelukkig geen sprake van high-scores en dat soort onzin :). Helaas blijkt de patch geen oplossing voor mij. Alles is nog steeds even traag (max 7mbps, laptop ernaast 112mbps bij testje).

Overigens vraag ik mij verder af in welke situatie de phone 2 dagen mee zal gaan. Ik heb de phone regelmatig in gebruik, maar alleen voor facebook en mail. Verder zet ik (het is een tik) altijd alle apps die eventueel draaien uit zodat er niks op de achtergrond draait. Toch gaat mijn phone max 1 dag mee (en daarmee bedoel ik 's ochtends om 7.00 100%, tegen 22.00 weer in de lader. Geen videos en andere rare dingen. Ben het op zich gewend, want mijn oude iphone 5s moest ook elke dag wel in de lader. Mijn pa heeft een OPO en die zegt trots dat zijn phone wel drie dagen meegaat. Die heeft het ding dan ook standaard op tafel liggen en doet er nooit wat mee behalve bellen en zo nu en dan een whatsappie :).
En wat is je screen on time dan? Dit verhaal zegt natuurlijk niet zoveel. Als je pa hem maar een half uurtje per dag het scherm aan heeft dan kan hij wel 4 of 5 dagen mee denk ik.

Heb hem vanochtend uit de lader gehaald en heb nu 86% met bijna een uur screen on time (niet heel hevig gebruikt dus).

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 30-03-2015 15:48 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Als je niets spannends met het toestel doet kan je het energieprofiel op energiebesparing zetten, scheelt een hoop.
Je kan het ook in de quick toggles zetten, zo switch je eenvoudig tussen energiebesparing, gebalanceerd en prestaties.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

BlackEyedAngel

Just a decent guy

En kijken of de veelbesproken Google play service niet je batterij aan het leegzuigen is incl de tips daarvoor

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 17:31
Bij mij zijn alle wifi problemen juist compleet verdwenen bij de OPO nadat ik ben geswitched van de G3. Op de G3 had ik echt baggere wifi verbinding (1mbps linkspeed...). Met de OPO overal in huis 150mbps. Ik heb zo'n gevoel dat het aan de firmware in die mobiel ligt icm je router. Want ik hoor of hele goede verhalen, of bar slechte verhalen over wifi met deze telefoon en ook op m'n G3.

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

GustavSan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Op dit moment is mijn telefoon 9,5 uur van de lader af, screen on time van 1,5 uur en ene accupercentage van 75%. Als ik mijn telefoon snachts niet oplaad en ik kijk de dag erna weer is er misschien 1 a 2% af gegaan. De tweede dag begin ik dan ook meestal met ongeveer 50-53% accu.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Verwijderd

Mijn telefoon haalt ongeveer een schermtijd van 5,5 uur. Ik heb de helderheid dan laag staan en speel weinig tot geen games.

Ik heb alleen het idee dat accu minder wordt sinds de update. Eerst dat gezeik met google play service, maar geeft die nu opeens niet meer weer in het overzicht. Dat is positief, terwijl hij dat in het begin nog wel deed, nadat ik genoemde wijzigingen had doorgevoerd. Een beetje vaag dus allemaal.

Voor de rest begint het wel irritant te worden dat de updates niet sneller komen, maar vind ik aan de andere kant niet zo erg. De laatste update was gewoon niet in orde en heeft mening accu en telefoon gesloopt. Het is beter dat ze eerst de rotzooi in orde hebben, voordat ze met Android 5.0 komen of andere updates.

Verwijderd

ik vraag me wel eens af of mensen het scherm dimmen, terwijl ze dat niet prettiger vinden, om maar zoveel mogelijk screentime te krijgen.
ik laad 1 keer per dag, en dat is voor mij prima.
voorheen had ik mobieltjes die de dag niet doorkwamen, maar de one+ doet dat prima, dus...
voor mij geen reden om nog zuiniger aan te doen ten koste van looks/gemak.

ps: ik haal in de verste verte geen 5,5 uur, maar vast wel 3 of meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 18:44 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:44:
ik vraag me wel eens af of mensen het scherm dimmen, terwijl ze dat niet prettiger vinden, om maar zoveel mogelijk screentime te krijgen.
ik laad 1 keer per dag, en dat is voor mij prima.
voorheen had ik mobieltjes die de dag niet doorkwamen, maar de one+ doet dat prima, dus...
voor mij geen reden om nog zuiniger aan te doen ten koste van looks/gemak.

ps: ik haal in de verste verte geen 5,5 uur, maar vast wel 3 of meer.
Normaal vind ik het dimmen van het scherm ook vreselijk, maar bij de 1+1 is het echt goed te doen.
Ik heb mijn scherm op ong 25% staan, als je daaronder gaat zie je onmiddelijk dat het scherm veel donkerder wordt. Bij 25% is het scherm lekker rustig, goed te lezen, en schiet de batterijduur de hoogte in

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:44:
Ik dim hem enorm omdat er echt een hekel aan heb om het gevoel te hebben in een bouwlamp te staren. Alleen in de zon heb ik hem voluit staan, maar tijdens normaal gebruik denk ik een procent of 15. Voor 8 uur 's ochtends staat hij op het laagst en ook na 19.00 uur 's avonds.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Verwijderd

okee dan, ik had 'm altijd op automatisch staan (zal vast flink stroom kosten), maar zie dat 10% (gokje) ook prima oogt. ik ga dat eens proberen.

• Kastor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
MeltedForest schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:25:
[...]

Mijn telefoon is nooit warm, ook niet bij gamen. En laad altijd netjes op. Zoals eerder gezegd zie je vooral mensen met problemen de forums opzoeken om een oplossing te vinden. Tevreden mensen (zoals ik) posten niet zoveel.

Om mij heen zijn nog 4 anderen met een OPO, en die hoor ik ook nooit ergens over klagen.
Same here. Heb m'n OPO nu 6 maanden en app's crashen zelden (niet meer of minder dan bij m'n vorige iPhone) en ik haal meestal 3h à 4h screen on time uit m'n batterij (maw elke 1,5 tot 2 dagen aan de oplader).

Ik heb wel via de privacy guard bij heel veel apps een aantal dingen uitgezet (vooral 'keep awake', 'wake up' en 'location') en dat helpt bij mij enorm om batterij te sparen. En ik doe bijna alles via 4G dus m'n phone zit ook niet continu naar wifi signalen te scannen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kastor op 30-03-2015 23:48 ]

Verwijderd

Ik heb hem op een lagere helderheid staan. Misschien op 10% ofzo, maar vind ik echt perfect. Accu gaat lang mee en van die felle schermen zijn slecht voor je ogen.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik had vanochtend iets opmerkelijks. Na de posts van afgelopen dagen over batterij duur, ben ik gisteren even gaan spelen met wat settings. Onder andere de Google Play services aangepakt.

Gisteravond heb ik vlak voordat ik ben gaan slapen de telefoon van de charger gehaald (100%), en heb er vervolgens nauwelijks meer wat mee gedaan. Telefoon op "night-stand" gezet, wat inhoudt dat wifi uitstaat en airplane mode aan. Vervolgens is mijn telefoon 9 uur later toch 10% kwijt geraakt (dus ongeveer 1.1% per uur). Dit moet prima naar een 0.5% per uur of zelfs lager te krijgen zijn. Het vreemde is dat de telefoon wel voor 99% van de tijd in deep sleep was. Ook heeft hij nauwelijks wakelocks gehad vanacht.

Ik heb wel een proximity app geinstalleerd, wat wil zeggen dat deze app detecteert of ik de cover van mijn hoesje open heb of dicht. Zou het kunnen zijn dat dit het probleem is? Moet wel zeggen dat deze nauwelijks wakelocks geeft, maar misschien is dat ook niet relevant voor deze app.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:40
Nog even over de OPO en wifi. Het scheelt wel welke band je gebruikt.
Ik heb op 5 GHz 31 / 3 (ruim)
En op 2,4 GHz 17 / 3 (ruim).
M.a.w. op 5 GHz presteert de OPO bijna 2x zo goed (download).
Wellicht iets om te proberen?

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:49
Laat ik mijn bevindingen ook maar even melden:
Ik heb de telefoon nu een week.

mbt de accu. Deze liep de eerste dagen erg snel leeg met ongeveer 3% uur. Aantal dingen getest, zoals de gservicefix en wakelock settings van de googleplay service. Deze verbruikte meer dan het scherm zelf.
Dat mocht allemaal niet baten. Ik heb iig de gservicefix weer verwijderd. En nu, ineens, vanuit het niets... is de service niet eens meer zichtbaar bij de accus status. Performance op gebalanceerd en locatie op energiebesparing.

Momenteel heb ik 27,5 uur op de accu, 37% over en 4 uu schermtijd. En het lijkt beter te worden. Dus hierover eigenlijk niks te klagen. OK google staat aan en de gestures gebruik ik ook.

De software op het toestel werkt prima en apps werken stabiel, wel mis ik mn vingerafdrukscanner. Codes en swipen om toegang te krijgen tot het toestel voelt wat ouderwets (iphone 6 gebruiker).

Heel af en toe loop ik tegen gekke dingen aan, zoals het verdwijnen van de klok, of bij het invoeren van de toegangscode mist ie consequent de eerste aanslag. Het typen op het toetsenbord is ook behoorlijk wennen, de calibratie is duidelijk anders dan op de iphone. Dus ik mis nog wel eens een toets.

Verder niks dan lof over het toestel. Dat itt Oneplus en CM zelf. De service en communicatie is naadje. Zeker gezien de communicatie omtrent de release van Oxygen OS en CM12.

Toevoeging 1: Downloaden via wifi ±10Mbit/sec op 2,4Ghz. Zal de 5Ghz ook testen. Het maakt me niet heel veel uit, omdat alles wat ik er mee doe, vloeiend gaat. Heb het overigens op mn iPhone nooit getest.
Toevoeging 2: iPhone getest, is 5x sneller met downloaden
Toevoeging 3: Het gaat alle kanten op met verschillende wifi netwerken op 2,4Ghz. Geen duidelijke winnaar.

[ Voor 10% gewijzigd door O085105116N op 31-03-2015 11:32 ]

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:27
Marcva schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:44:
Nog even over de OPO en wifi. Het scheelt wel welke band je gebruikt.
Ik heb op 5 GHz 31 / 3 (ruim)
En op 2,4 GHz 17 / 3 (ruim).
M.a.w. op 5 GHz presteert de OPO bijna 2x zo goed (download).
Wellicht iets om te proberen?
Dat het op 5 GHz iets sneller is, is mooi meegenomen, maar lost voor velen het probleem niet op. Dat ligt meer aan de 5 GHZ band dan aan de OPO

Ik heb een UPC 120 Mbit abonnement, met mijn laptop haal ik op 2.4 GHZ: 60 Mbit, op 5GHZ 124 Mbit. Met mijn OPO respectievelijk 15 Mbit tegenover 45 Mbit. Ik stoor mij er niet aan, gebruik Wifi nauwelijks, woon vlakbij een mast en haal via 4G 141 Mbit (vodafone).
Dan nog hoor ik verschillende ervaringen met de wifi prestaties, en zou eerder denken dat OPO gebruik is gaan maken van een andere Wifi-Chip of iets dergelijks. Enfin, Ik snap dat voor vele Wifi heel belangrijk is, zeker als je ergens in een buitengebied woont waar echt snel internet niet beschikbaar is.

Verwijderd

appelthee schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Dat het op 5 GHz iets sneller is, is mooi meegenomen, maar lost voor velen het probleem niet op. Dat ligt meer aan de 5 GHZ band dan aan de OPO

Ik heb een UPC 120 Mbit abonnement, met mijn laptop haal ik op 2.4 GHZ: 60 Mbit, op 5GHZ 124 Mbit. Met mijn OPO respectievelijk 15 Mbit tegenover 45 Mbit. Ik stoor mij er niet aan, gebruik Wifi nauwelijks, woon vlakbij een mast en haal via 4G 141 Mbit (vodafone).
Dan nog hoor ik verschillende ervaringen met de wifi prestaties, en zou eerder denken dat OPO gebruik is gaan maken van een andere Wifi-Chip of iets dergelijks. Enfin, Ik snap dat voor vele Wifi heel belangrijk is, zeker als je ergens in een buitengebied woont waar echt snel internet niet beschikbaar is.
Dit is toch enkel relevant wanneer je grote bestanden via wifi overpompt? 15 vs 45 mbit gaat weinig uitmaken wanneer je een foto via de app verstuurt of naar Facebook upload, die foto zal op beide snelheden binnen enkele seconden geupload zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik heb mijn wifi op kanaal 1 of 6 en haal gewoon 110mbit op 5GHz...

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:49
418O2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:34:
Ik heb mijn wifi op kanaal 1 of 6 en haal gewoon 110mbit op 5GHz...
1 of 6 op 5Ghz? Kan dat dan?

• 418O2
O085105116N schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:36:
[...]

1 of 6 op 5Ghz? Kan dat dan?
Eh op 2.4Ghz (gebruik ik eigenlijk altijd vanwege het bereik en omdat mijn 2e router geen 5Ghz heeft) :P

5GHz staat op willekeurig volgens mij

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Ik heb alle tips and tricks van google play services uitgevoerd, maar hij blijft toch bovenaan staan kwa energie verbruik. Alleen merk ik dit totaal niet in mijn accu verbruik... Ik doe 2 - 3 dagen met mijn telefoon ongeveer 4.5 uur SOT.

Met scherm uit verlies ik slechts 0.3% / uur ofzo. Blijft raar die services....

• HNies
  • Laatst online: 01-10 16:12
Mijn ervaringen met Wifi op mijn Opo zijn goed.

Ik merk wel dat het vaak afhankelijk is van de stand van de processor. Als ik de Opo op prestatie zet is hij vaak sneller dan op energie zuinig. Al is het verschil niet groot.
En de Speedtest app is ook erg gevoelig voor welke server je gebruikt voor de test. Tussen de servers zitten grote verschillen.

Ik heb net twee tests gedaan op 2,4 GHz:
Op stand prestaties: http://www.speedtest.net/my-result/a/1222896910
Op stand Energie zuinig: http://www.speedtest.net/my-result/a/1222899374

Zoals je ziet ontloopt het elkaar niet veel.

Meerdere tests doen en daar dan het gemiddelde van nemen zal waarschijnlijk een beter beeld geven dan een enkele test.

Beide tests gedaan via de server van: STI Internetdiensten BV, Voorthuizen

edit: Oh en ter info, ik heb een 200/20 abo bij UPC met de Horizon box als router.
Hier test resultaat met mijn laptop (bedraad): http://beta.speedtest.net/result/4254838650

[ Voor 9% gewijzigd door HNies op 31-03-2015 15:31 ]

Live long and Prosper

• GustavSan
Na tig tests op 5ghz en 2.4ghz, op diverse locaties met wifi en met naast de OPO ook nog met iphone en vaio laptop als testapparaten ontdekt dat het helaas toch echt aan mijn OPO ligt. Het patchen werkte ook niet, en nu is men bij OPO aan het nadenken wat er verder kan worden gedaan (ik vermoed helaas opsturen).

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 15:02
UPDATE 3/31
Unfortunately, CM12 won't be OTAing today due to certification issues as well. All parties are working together to resolve the problems as soon as possible. I understand the frustration and we will definitely be more careful with our ETAs in the future.

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:50
Haha.....pff. Zat er dik in.... Hun beloftes worden met de dag minder waard.

• qwerty1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
Iets met dubbeltjes en de eerste rang....

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37

Phntm

Tlingelingeling

Ik zie de laatste echt alleen maar gezeik in dit topic, en niet meer zo zeer nuttige discussie of het delen van ervaringen over iedereens toestel. De update zal komen, certificering bullshit of niet. Het toestel doet het nu gewoon goed bij zeker een heel groot deel van ons. Als je ongeduldig bent, heb altijd de keus als gebruiker een alternatieve ROM te gebruiken. Rooten is niet lastig en in het OPO rooting topic vind je heus wel een guide. En anders staat hij wel op de official OP forums.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:40
Phntm schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:35:
Ik zie de laatste echt alleen maar gezeik in dit topic, (...) Als je ongeduldig bent, heb altijd de keus als gebruiker een alternatieve ROM te gebruiken.(...)
:Y d:)b
Ik kwam hier op T-net een tagline van iemand tegen: Be patient or become one :)
Misschien een goed motto voor de azijnzeikers hier?

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 31-03-2015 19:50 . Reden: typo ]

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:25
seninha schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Ik wil.juist mijn roots niet kwijt raken.
Root is afhankelijk van de rom, je zal sowieso moeten rooten (tenzij ingebakken). Duurt 10''...

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Phntm schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:35:
Ik zie de laatste echt alleen maar gezeik in dit topic,
Niet alleen hier, ook op het Oneplus forum doen velen alsof het een drama is dat ze niet op een officiële lollipop zitten. Terwijl 3 jaar geleden daar niemand een hol om gaf wat zijn Android versie was.

• 418O2
Als je cm12 op de goede wijze flasht is die al gewoon stabiel (al tijden) en ben je een uurtje kwijt (inc wachten op backuppen en restoren)

• 418O2
De gamechanger is een gerelabelde cheerson cx10. Yay

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
anessie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:18:
[...]

Niet alleen hier, ook op het Oneplus forum doen velen alsof het een drama is dat ze niet op een officiële lollipop zitten. Terwijl 3 jaar geleden daar niemand een hol om gaf wat zijn Android versie was.
Gaat natuurlijk om de beloftes die ze elke x maar niet nakomen...

Iets anders: ik had opeens veel gekut met m'n batterij die opeens 's nachts (en overdag) flink leeg liep. Ipv een paar procent verliezen overnight in night-mode (sync off), opeens 40% kwijt.
Ik ben erachter wat bij mij de oorzaak was: whatsapp WEB. 8)7
Ik laat op werk m'n PC een soms 's nachts aan, met whatsapp web open in m'n browser. Blijkbaar kan dat ervoor zorgen dat deze je telefoon dus leeg doet lopen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
Klopt. Whatsapp WEB heeft zelf geen rechtstreekse verbinding met WA, maar dat loopt weer via je telefoon. En dat is inderdaad een goeie manier om je batterij (en je databundel) leeg te trekken. Waarschijnlijk geldt voor AirDroid hetzelfde, bedenk ik me net...

Punctuality is the politeness of kings

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Maar als je je wifi/data 's nachts gewoon uitzet dan maakt dat hele whatapp web op je pc niks uit..

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
GurbY{nl} schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:08:
Maar als je je wifi/data 's nachts gewoon uitzet dan maakt dat hele whatapp web op je pc niks uit..
ik heb enkel sync off. Wifi gewoon aan.

• Quad
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:17:
De gamechanger is een gerelabelde cheerson cx10. Yay
Ik zou bijna zeggen dat het een 1 april grap is. :P

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11 09:07
Falastine schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:56:
2x zelfde gehad je moet hem 12 uur aan de lader doen en afblijven dan 12 uit de lader en afblijven daarna weer 2 uur in de lader en afblijven na die 2 uur kun je hem aanzetten. Ook al blijft je scherm de hele tijd zwart geen paniek als je dit doet exact zoals ik het zeg garandeer ik je dat hij gaat werken.
[...]
Om even hier op terug te komen.. Is bovenstaande voldoende qua tijdsbestek? In een andere workaround stond namelijk 48H laten liggen en daarna nog eens 24 uur laden.

Als de bovenstaande quote voldoende is dan kan ik straks weer eens proberen namelijk... dag 3 zonder tel. begint irritant te worden moet ik zeggen.

• floriz87
  • Nu online
Mijn speedtest thuis kwam op ongeveer 11 Mbps (+/- 1400 kBps).

Vervolgens heb ik een groot bestand gedownload van een snelle ftp, en de download snelheid gemeten met WiFi analyzer. Deze gaf aan dat ik wel gewoon met mijn max speed (van mijn abo) aan het downloaden was, wat wil zeggen 2500 kbps.

Hoe kan dit?

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 15:02
m.b.t. OxygenOS (en CM12):

UPDATE 4/1
Unfortunately, we don't have a meaningful update today, and probably won't for the next few days as we wait for certification. I'll update this post as soon as I hear back from our partner.

• HNies
  • Laatst online: 01-10 16:12
floriz87 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:36:
Mijn speedtest thuis kwam op ongeveer 11 Mbps (+/- 1400 kBps).

Vervolgens heb ik een groot bestand gedownload van een snelle ftp, en de download snelheid gemeten met WiFi analyzer. Deze gaf aan dat ik wel gewoon met mijn max speed (van mijn abo) aan het downloaden was, wat wil zeggen 2500 kbps.

Hoe kan dit?
Heb je diverse test servers geprobeerd?

Live long and Prosper

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:48

Falastine

Think about my signature...

Jazeker heb dezelfde tijden aangehouden zal 100% werken zolang je niet in paniek raakt ook al gebeurt er niks telefoon niet aanraken of aan proberen te zetten
Erik11 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:17:
[...]

Om even hier op terug te komen.. Is bovenstaande voldoende qua tijdsbestek? In een andere workaround stond namelijk 48H laten liggen en daarna nog eens 24 uur laden.

Als de bovenstaande quote voldoende is dan kan ik straks weer eens proberen namelijk... dag 3 zonder tel. begint irritant te worden moet ik zeggen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• floriz87
  • Nu online
HNies schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:54:
[...]

Heb je diverse test servers geprobeerd?
Ik heb 3 verschillende apps geprobeerd die alledrie dezelfde waardes gaven. Iedere app gebruikte een andere server.

• jimmy_dg
Iemand hier ervaring met CM12.1? Op XDA staat de unofficial builds en blijkbaar is er vrij weinig mis mee. Eigenlijk wil ik wel wachten tot de official builds, maar naast dat het op de officiele website staat is er waarschijnlijk niks anders aan.

Iemand ervaring? Is het echt zo stabiel zoals ze zeggen? Ik hoor dat het smoother is en batterij beter.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

jimmy_dg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:31:
Iemand hier ervaring met CM12.1? Op XDA staat de unofficial builds en blijkbaar is er vrij weinig mis mee. Eigenlijk wil ik wel wachten tot de official builds, maar naast dat het op de officiele website staat is er waarschijnlijk niks anders aan.

Iemand ervaring? Is het echt zo stabiel zoals ze zeggen? Ik hoor dat het smoother is en batterij beter.
Bugs komen en gaan. De ene dag werkt alles perfect, de andere dag FC'd opeens een van de settings. Beter nog even wachten.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28

OKA

Al reeds een paar keer een vreemd batterij-probleem voorgekomen. Batterij heeft nog ong. 20% en valt spontaan uit en opstarten lukt niet meer. Aan de lader hangen geeft het scherm met chinese tekens en de tekst "low battery". Na volledig op te laden werkt alles prima, totdat het weer rond de 20% zit.

Dit probleem speelt sinds een week, en toen had ik problemen dat Google Play Services veel batterij verbruikte. Had toen via settings-accu de stats gewist om een beter beeld te krijgen van wat elke app gebruikte. Kan me niet voorstellen dat het hiermee te maken heeft, maar is wel opmerkelijk dat het hierna pas optrad.

Het lijkt er op dat 20% de nieuwe 0% (of helemaal leeg) betekent. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

jimmy_dg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:31:

Zal het verschil niet ook zijn dat je bij een officiële update kan updaten zonder dat je gegevens verliest, en dat je met een andere rom echt moet gaan flashen zodat je telefoon leeg is?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoewel ik hier wel veel negatieve posts lees, overweeg ik ook om dit toestel aan te schaffen :P

Ik heb momenteel een iPhone 6, maar ik wil wel weer eens Android proberen om dat ''vrije'' gevoel weer te ervaren. Dit toestel scoort bijzonder goed in de reviews, en qua prijs kan ik nog mooi wat terugverdienen op m'n iPhone ook. Daarnaast voel ik ook weinig voor Samsungs aangezien die nogal veel bloatware hebben, terwijl dit toestel volgens mij vrij kaal aangeleverd wordt.

Het enige echte minpunt, wat mij ook nog doet twijfelen, is het feit dat de telefoon niet volledig 4G ondersteund. Ik woon zelf in Apeldoorn, maar ik zit veel in de trein, dus dan is het wel fijn als ik 4G heb. Maar goed, daar zou ik dan maar mee moeten leren leven.

[ Voor 22% gewijzigd door London op 01-04-2015 21:37 ]

Tesla M3LR '21

• GustavSan
Het is inderdaad een schitterende phone. Heerlijk dat grote scherm. Alles lekker snel en de meeste apps doen niet onder voor de ios versie (sommige zijn aanzienlijk beter vanwege de settings = het vrije gevoel).

Ik heb toevallig gedoe met wifi. Ik zou nooit hebben 'geklaagd' als ik hier thuis zelf maar een 30mbit lijntje zou hebben, maar op al mijn apparten haal ik de max en op de OPO max 10mbps (meestal nog geen 6mbps). Net te weinig voor streaming en dat hindert wel. Ik ben nu met de makers bezig om het euvel verholpen te krijgen. Ik vermoed dat ik de phone binnenkort moet opsturen. Wel duurt het nu vrij lang, heb al 3x op hun verzoek het hele toestel moeten legen...best wat werk om alles er weer op te krijgen. Verder; topaankoop...kan niet wachten om naar de OPO2 te upgraden :)

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Gebruik de telefoon nu 3/4 jaar en ben erg over dit toestel te spreken. Lekker veel opslag, lange batterijduur en een mooi scherm. Ik heb er cm12 op gezet en dat werkt uitstekend! Zeker een toestel om aan te raden, zeker als je van een toestel naar je eigen wensen zetten houd.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
deathmonkey schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:31:
Gebruik de telefoon nu 3/4 jaar en ben erg over dit toestel te spreken. Lekker veel opslag, lange batterijduur en een mooi scherm. Ik heb er cm12 op gezet en dat werkt uitstekend! Zeker een toestel om aan te raden, zeker als je van een toestel naar je eigen wensen zetten houd.
Lijkt me sterk, OnePlus is pas in December 2013 opgezet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• dreamscape
  • Laatst online: 15:25
Hij bedoelt driekwart. 0,75. Drie gedeeld door vier. Drie vierde. Drie kwartalen et cetera.
Niet drie à vier jaar. Duh :)

@hieronder: ik dacht eerst ook 'huh...?'. Nog weinig koffie op, inderdaad :)

[ Voor 28% gewijzigd door dreamscape op 02-04-2015 09:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-11 13:59

Szwoar

En door

dreamscape schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:51:
Hij bedoelt driekwart. 0,75. Drie gedeeld door vier. Drie vierde. Drie kwartalen et cetera.
Niet drie à vier jaar. Duh :)
Ik las het in de eerste instantie ook verkeerd, laten we de ochtend de schuld geven :|

OT:
Ik heb de OPO nu ongeveer 3 weken, en heb niks anders dan lof voor deze telefoon!

Ben van een S3 gekomen, dus het verschil in grootte was wel even wennen. Hier ben je echter na een paar dagen al aan gewend en als ik dan de S3 weer even aanzette voelde dit toch wel heel klein.

Verder is de telefoon vlot in gebruik en heeft hij naar mijn mening met geen enkele app moeite. Ook Cyanogenmod met de vele aanpasbare functies ben ik over te spreken. Dit had ik echter al op mijn S3 staan, maar daar zaten nog wat bugs in (voornamelijk de camera en BT carkit) en die zijn met deze telefoon natuurlijk niet meer aanwezig.

Al met al een fijne telefoon en mensen die twijfelen: niet doen! Je zult geen spijt hebben en zolang de telefoon niet geroot is zul je op kleine instellingen na geen problemen ondervinden. Ook naa +- een week zal deze telefoon helemaal naar je eigen wens ingericht zijn en een andere OS is ook geen probleem. 8)

edit: grammaticale foutjes

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11 12:39
Ben onderhand wel toe aan lollipop, al is het maar om te kijken of mijn batterijduur daar wat mee verbetert. Ik haal nu anderhalve dag, waar ik eerder de twee dagen kon aantikken.

• floriz87
  • Nu online
OKA schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:16:
Al reeds een paar keer een vreemd batterij-probleem voorgekomen. Batterij heeft nog ong. 20% en valt spontaan uit en opstarten lukt niet meer. Aan de lader hangen geeft het scherm met chinese tekens en de tekst "low battery". Na volledig op te laden werkt alles prima, totdat het weer rond de 20% zit.

Dit probleem speelt sinds een week, en toen had ik problemen dat Google Play Services veel batterij verbruikte. Had toen via settings-accu de stats gewist om een beter beeld te krijgen van wat elke app gebruikte. Kan me niet voorstellen dat het hiermee te maken heeft, maar is wel opmerkelijk dat het hierna pas optrad.

Het lijkt er op dat 20% de nieuwe 0% (of helemaal leeg) betekent. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden?
Geen flauw idee of dit werkt, maar wellicht de moeite waard (of vergelijkbare apps, deze kreeg ik gewoon als eerste hit):
Google Play: Battery Calibration

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 16:48
floriz87 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:03:
[...]

Geen flauw idee of dit werkt, maar wellicht de moeite waard (of vergelijkbare apps, deze kreeg ik gewoon als eerste hit):
Google Play: Battery Calibration
Als de telefoon geroot is dan is de "wipe battery stats" optie in recovery de meer gangbare methode. Daarna de telefoon een keer helemaal opladen en leeg laten lopen zodat de software weer kan "leren" hoe de accu zich gedraagt.

• jimmy_dg
koentjje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:05:
Ben onderhand wel toe aan lollipop, al is het maar om te kijken of mijn batterijduur daar wat mee verbetert. Ik haal nu anderhalve dag, waar ik eerder de twee dagen kon aantikken.
Nou flash de laatste CM12 nightly zou ik zeggen. Je bent er ongeveer een uur á anderhalf uur aan kwijt (hangt van je kennis niveau af natuurlijk).

• MaNDaRK
  • Laatst online: 11:21
Na wat vervelende ghosttouches heb ik toch maar een ticket aangemaakt. Binnen een dag een antwoord met een 'patch', deze 'patch' was een oudere versie van CM11. Dit mocht helaas niet baten. Hierna is een rma procedure gestart. Afgelopen dinsdag mijn telefoon opgestuurd en die was woensdag al daar binnen. Vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn nieuwe telefoon al onderweg is naar Nederland. Top service :)

• GustavSan
Bij mij blijven ze maar suggereren dat het aan mijn eigen verbinding ligt. Ik heb nu 4x op hun verzoek een patch of nieuwe versie moeten installeren; ik blijf mijn telefoon maar opnieuw installeren/configureren. Nu heb ik diverse foto's moeten sturen (na eerst al tig filmpjes te hebben gemaakt). Ook moest ik de achterkant verwijderen en daar foto's van maken. Ik heb het vermoeden dat ze denken dat ik de boel zit te flessen :). Van rma is in elk geval nog geen sprake helaas.

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 13:20
koentjje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:05:
Ik ben van een Nexus 4 gekomen naar deze telefoon. Het is dat terug baar 4.4.4 op mijn Nexus me teveel moeite kostte, anders had ik het gedaan. Android Lollipop heeft wat mij betreft een heleboel goede toevoegingen, maar ee batterijduur vond ik gruwelijk. Wat ik ook deed, aanzette etc.
Ik hoef niet zo nodig meer heel snel naar de nieuwste versie van Android. Ik wacht liever een stabiele versie af ☺

• 418O2
5759 blocks van een keep-awake van de Google Play Services sinds ik dat gisteravond in de block gooide :X op CM12...

• spartacusNLD
  • Laatst online: 09:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

418O2 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:37:
5759 blocks van een keep-awake van de Google Play Services sinds ik dat gisteravond in de block gooide :X op CM12...
Hoe ''block'' je de keep awake?

deze app? https://play.google.com/s...wakelockdetector&hl=nl_NL

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• 418O2
In de privacy guard. Een app ingedrukt houden en dan kan je alle permissies instellen. Je moet voor de play services wel in het menu "Show built in apps" aanzetten

• spartacusNLD
  • Laatst online: 09:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

418O2 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:50:
[...]

In de privacy guard. Een app ingedrukt houden en dan kan je alle permissies instellen. Je moet voor de play services wel in het menu "Show built in apps" aanzetten
thanks! heb je buiten ''keep awake'' nog andere dingen uitgezet?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• 418O2
spartacusNLD schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:00:
[...]

thanks! heb je buiten ''keep awake'' nog andere dingen uitgezet?
Nope. Heb Facebook wel gecastreerd qua toegang.

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 03-04-2015 15:13 ]

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik heb ook via de privacy settings Google Play Services/Ingeschakeld houden op weigeren gezet. Mijn foon ging helemaal niet meer in slaapstand. Dit heb ik ongeveer 5 dagen geleden gedaan en sindsdien is het al 206208 keer geweigerd... dat is bijna 30 x per minuut!
Nu hebben wij gelukkig de kennis en mogelijkheden om zulke dingen uit te schakelen. Maar een willekeurige Android gebruiker die al zijn locatie services aan heeft staan krijgt hierdoor toch een enorm belabberde Android ervaring voorgeschoteld door Google wat betreft accu duur?
Als je de locatie services aanzet krijg je wel een waarschuwing dat het de accu duur beïnvloed, maar er staat niet dat je nog maar een halve dag met je foon kan doen!
Ik moet dit vaak aan 'normale' android gebruikers in mijn omgeving uitleggen.... blijft raar.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
PsycoHero schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:09:
Ik heb ook via de privacy settings Google Play Services/Ingeschakeld houden op weigeren gezet. Mijn foon ging helemaal niet meer in slaapstand. Dit heb ik ongeveer 5 dagen geleden gedaan en sindsdien is het al 206208 keer geweigerd... dat is bijna 30 x per minuut!
Nu hebben wij gelukkig de kennis en mogelijkheden om zulke dingen uit te schakelen. Maar een willekeurige Android gebruiker die al zijn locatie services aan heeft staan krijgt hierdoor toch een enorm belabberde Android ervaring voorgeschoteld door Google wat betreft accu duur?
Als je de locatie services aanzet krijg je wel een waarschuwing dat het de accu duur beïnvloed, maar er staat niet dat je nog maar een halve dag met je foon kan doen!
Ik moet dit vaak aan 'normale' android gebruikers in mijn omgeving uitleggen.... blijft raar.
Onzin, ik heb daar niks aan veranderd en ben dat ook niet van plan. De Google Play Service was bij mij anderhalve week geleden ook de grootste accu verbruiker maar dat was maar 1 of 2 weken een issue, dit was spontaan weer opgelost.

Ik haal met mijn toestel zo'n 9 uur screen on time en heb alle locatie services ingeschakeld, sterker nog, ik heb alles ingeschakeld, Bluetooth, wifi, GPS, 24 uur per dag.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:55

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Heb nu al wat forums doorgelezen en blijkbaar is het niets anders dan een AOSP build van Android met alleen de bekende gestures (tap to wake, gesture voor camera etc) erin en niet veel anders. En de installation instructies zijn precies hetzelfde als het flashen van elke andere custom ROM.

Je moet dus de bootloader unlocken, custom recovery flashen (twrp of cwm), ik zou via de recovery dus een volledige nandroid backup maken. Daarna volledige whipe en daarna dus de OxygenOS zip flashen.

Ik denk dat je nog beter, als je deze stappen toch al neemt, gelijk cm12 of gewoon een 5.1 rom downloaden en flashen.. Beetje zonde van je tijd dat OxygenOS :X

• Quad
  • Nu online
Niets over CM12s, nu heb ik er geen haast bij en boeit het mij weinig maar ik had er wel iets over verwacht te lezen dan.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 19:59

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Quad schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:45:
[...]

Niets over CM12s, nu heb ik er geen haast bij en boeit het mij weinig maar ik had er wel iets over verwacht te lezen dan.
Ik verwacht eigenlijk wel dat CM12s er gelijk achteraan komt, aangezien ze beide wachtte op google. Op de oneplus forums lees ik er nog niets over in ieder geval.

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:58
https://blog.oneplus.net/2015/04/oxygenos-is-here-2/

Bij het filmpje van de top features: file manager, gestures en quick settings.. Nou nou, wat een top features :p

Verder ga ik niet de moeite doen om er een andere rom op te zetten, ik wacht wel op de cm12s update :-)

• RubenSaurus
Ik wacht ook lekker op cm12

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:18
Laat ik nou net gisteren de laatse nightly van cm12 er op gezet hebben. Kon niet meer wachten :P
Draait als een zonnetje enige irritante,tot nu toe, is dat je die heads-up niet uit kan zetten. Behalve dan met een app.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar de batterijduur op OxygenOS.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Gewoon wachten op CM12S. Ik denk dat die vanaf nu ook ieder moment kan uitkomen. Oneplus wilde gewoon dat OxygenOS eerder uitkwam.
Op de forums van Oneplus lees ik dat er zelfs een kleine kans is dat CM12S later vandaag al uitkomt.

• FastFred
  • Laatst online: 09:26
Telkens als ik 'dubbeltik om te ontwaken' aanzet, ook in combinatie met 'per ongeluk ontwaken voorkomen' heb ik last van broekzak gesprekken.

Heb sinds aanschaf al 5 sms'jes van de politie dat ik mogelijk onbewust 112 of 000 bel en hiermee een noodnummer bezet houd :')

Volgens mijn gespreks geschiedenis is het nummer al ruim 10 keer gebeld sinds oktober vorig jaar

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 04-04-2015 12:45 ]

• klepje
  • Laatst online: 09:58
FastFred schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:39:
Volgens mijn gespreks geschiedenis is het nummer al ruim 10 keer gebeld sinds oktober vorig jaar
Is een nieuwe feature, als je telefoon denkt dat je problemen hebt belt hij automatisch :9 :+

• IkeDubaku99
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik wacht ook op CM12.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
Ik niet. Ik ben wel een beetje klaar CM. OxygenOS voelt al meteen stukken responsiever dan CM ooit geweest is.

• RubenSaurus
beantherio schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:56:
Ik niet. Ik ben wel een beetje klaar CM. OxygenOS voelt al meteen stukken responsiever dan CM ooit geweest is.
Ik wil best overstappen maar alleen als het een ota is, ik ga niet lopen kloten.

• 418O2
DigitalError schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:31:
[...]

Ik wil best overstappen maar alleen als het een ota is, ik ga niet lopen kloten.
Dan had je misschien geen oneplus moeten kopen ;)

• beantherio
Voordat ik het ding kocht had ik eigenlijk ook zoiets van dat het de ideale telefoon moest zijn voor diegenen die graag met alternatieve roms bezig zijn. Maar eigenlijk is dat toch wel een beetje tegengevallen. Ten opzichte van de gemiddelde Nexus zijn er (m.b.t. het flashen van alternatieve roms) vrijwel geen voordelen.

De manier van rooten/flashen van de OPO valt trouwens wel mee zolang je zo'n minimal versie van ADB en Fastboot gebruikt. In de instructie van OnePlus die nu op de website is gezet wordt verwezen naar de Android SDK maar dat lijkt me niet de handigste route. Beetje jammer want het zal mensen afschrikken om de overstap te maken.

• Nohead
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Zie ik het niet of.... waar zijn de killer features van Oxygen OS? Een file manager?
Vooralsnog wacht ik liever op CM12S

• beantherio
Nohead schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:43:
Zie ik het niet of.... waar zijn de killer features van Oxygen OS? Een file manager?
Vooralsnog wacht ik liever op CM12S
De belangrijkste killer feature van OxygenOS lijkt me dat je een veel cleanere versie van Android krijgt die beter presteert. ;)

• 418O2
Waarom zouden ze ook een cm clone maken? Een goede aosp ROM vind ik dan een betere keuze.

• Nohead
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

beantherio schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:45:
[...]

De belangrijkste killer feature van OxygenOS lijkt me dat je een veel cleanere versie van Android krijgt die beter presteert. ;)
Waarom zou ik dan zo veel moeite doen om dit te flashen en niet gewoon wachten op de OTA van CM12S?
Tenzij je nu zegt dat Oxygen beter performed dan CM12S?

• beantherio
Nohead schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:47:
[...]

Waarom zou ik dan zo veel moeite doen om dit te flashen en niet gewoon wachten op de OTA van CM12S?
Tenzij je nu zegt dat Oxygen beter performed dan CM12S?
Die vergelijking kan ik nog niet maken, maar het voelt nu in ieder geval al duidelijk responsiever aan dan CM11S. Da's ook logisch omdat CM natuurlijk in de loop der jaren aardig wat zaken heeft toegevoegd die hun invloed zullen hebben op de snelheid. Ik heb de indruk dat het inmiddels een aardig eindje van AOSP afstaat terwijl OxygenOS natuurlijk een vrij recente fork is van de AOSP.

Verwijderd

Gisteren me eerste opmerkelijke ervaring met mijn One Plus One. Toestel was 10% en besloot hem op te laden. Toestel werd vervolgens heel erg traag en heel warm. Bij eenvoudige handelingen als Whatsapp openen liep die vast of duurde lang voordat die geopend waren. Ook typen was verschrikkelijk, en haperde als een gek. Daarna een virusscanner eroverheen en al mijn historie verwijderd uit de browser. Daarna werd die langzaam weer wat rustiger en toestel normale warmte.

Echt heel vaag en snap nog steeds niet hoe dit gekomen is. Hij werkt nu weer prima.

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:31:
Gisteren me eerste opmerkelijke ervaring met mijn One Plus One. Toestel was 10% en besloot hem op te laden. Toestel werd vervolgens heel erg traag en heel warm. Bij eenvoudige handelingen als Whatsapp openen liep die vast of duurde lang voordat die geopend waren. Ook typen was verschrikkelijk, en haperde als een gek. Daarna een virusscanner eroverheen en al mijn historie verwijderd uit de browser. Daarna werd die langzaam weer wat rustiger en toestel normale warmte.

Echt heel vaag en snap nog steeds niet hoe dit gekomen is. Hij werkt nu weer prima.
"Daarna een virusscanner eroverheen"
Als je root hebt en weet wat je doet heb je geen virusscanner nodig. Allicht draait die lekker mee op de achtergrond je te "beschermen" en komt er zo een load op de CPU waardoor je telefoon traag en warm wordt.
Als je helemaal geen root hebt access aan apps uitdeelt dan is een virusscanner al helemaal overbodig.

• beantherio
Wat me nog niet helemaal duidelijk is: zullen updates voor OxygenOS straks OTA uitgebracht worden? De functie is wel aanwezig maar het is me niet duidelijk of die ook echt werkt.

• 418O2
beantherio schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:14:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is: zullen updates voor OxygenOS straks OTA uitgebracht worden? De functie is wel aanwezig maar het is me niet duidelijk of die ook echt werkt.
Ja gaat werken als t goed is.

Verwijderd

Rooten vind ik echt zo nerd dingetje. One Plus is gewoon prima, ook zonder root. Geen reden om daar iets aan te veranderen. Dat rooten doet me altijd denken aan mijn neefje van 19. Zat hele tijd aan zijn auto te sleutelen, maar constant had die problemen aan zijn auto. Dan deed zijn motor het weer niet of dan zijn accu etc. Als je dit topic leest, zitten mensen alleen maar met hun telefoon te kloten, vervolgens hebben ze allemaal problemen. Je moet gewoon van je telefoon afblijven, als je er geen verstand van hebt en als die gewoon prima werkt.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Ik zou nooit aan mn auto klooien maar ik vind wel dat je tenminste admin toegang op je eigen telefoon moet hebben, niet zo'n vaag user accountje met halve rechten zoals ze in (bepaalde) bedrijven aan een bende sukkelaars geven. Jou vergelijking gaat totaal scheef.

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:18:
Rooten vind ik echt zo nerd dingetje. One Plus is gewoon prima, ook zonder root. Geen reden om daar iets aan te veranderen. Dat rooten doet me altijd denken aan mijn neefje van 19. Zat hele tijd aan zijn auto te sleutelen, maar constant had die problemen aan zijn auto. Dan deed zijn motor het weer niet of dan zijn accu etc. Als je dit topic leest, zitten mensen alleen maar met hun telefoon te kloten, vervolgens hebben ze allemaal problemen. Je moet gewoon van je telefoon afblijven, als je er geen verstand van hebt en als die gewoon prima werkt.
Wat is er mis met "nerd dingetjes" doen dan? Even ter herinnering, je zit op Tweakers.net..

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

jimmy_dg schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:05:
[...]

Wat is er mis met "nerd dingetjes" doen dan? Even ter herinnering, je zit op Tweakers.net..
Inderdaad. En sommige apps die gewoon handig zijn (dpi aanpassen bijvoorbeeld) heb je root voor nodig. Het is niet zo dat ik de hele dag met mijn telefoon zit te kloten, maar wil wel graag toegang tot mijn telefoon hebben en zelf bepalen wat ik wel en niet toe sta.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• floriz87
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:18:
offtopic:
Je reactie is een teken aan de wand dat niet alleen T.net maar ook GoT aan het verworden is tot een website voor de gemiddelde consument, in plaats van een daadwerkelijke "gathering of tweakers". Edit: Waarmee ik niets zeg over de ervaring met tweaken, of hoe "nerd" je bent, maar vooral wat je houding is mbt tweaken.

Heeft iemand al wat eerste ervaringen met OxygenOS? Ik neem aan dat deze privacy guard mist?

[ Voor 5% gewijzigd door floriz87 op 04-04-2015 22:49 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.