Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Bedankt. Stond inderdaad aan. Ben benieuwd of het werkt.Low-Tech schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:14:
[...]
Volgens mij in het wifi menu kiezen voor geavanceerd en de accubesparing uitzetten.
Heb zelf gewoon CM11S XNPH05Q (meest recente OTA) zonder enige problemen met Google Play Services. Heb er nog nooit problemen mee gehad dus heb ook niks aangepast in Privacy Guard.spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:54:
http://truetech.tk/google...attery-drain-oneplus-one/
Heb bovenstaande problemen met mijn One Plus One zeer zeker niet. Wel is het bij mij de grootste verbruiker met 1% per uur. maar dat valt wel mee..
heb dan wel een custom rom op mijn One Plus One staanmischien dat dat het probleem oplost
Dusssss haha, nou gelukkig werkt het 😀noordwolde schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:17:
Heb het gevonden. Met andere usb kabel werkt hij wel gewoon
Bedankt voor de tip, had het niet eens opgemerkt!
Heb mijn google play ook aan banden gelegd, eens kijken hoe het vandaag gaat!eSCe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:43:
Ik had blijkbaar ook last van de google play services battery drain, was 25% vandaag.
Bedankt voor de tip, had het niet eens opgemerkt!
Bij deze: https://forums.oneplus.ne...indows-8-1-64-bits.51264/noordwolde schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Nee, verschijnt niks bij me apparaatbeheer. MTP staat aangevinkt op me OPO, ontwikkelaarsmodus is uit.
Als ik hem aansluit verschijnt er niks bij apparaatbeheer. Geen geel uitroeptekentje of wat ook maar.
Bacon root Toolkit ook geinstalleerd maar die wil dat ik hetzelfde doe? lukt ook
niet
De makkelijkste manier om je oneplus perfect te laten werken onder windows 8...
mmm, bij mij komen de notificaties voor dezelfde apps steeds terug ondanks dat ik er lang op druk... HelaassssTrestry schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:54:
Je kan de notificaties niet terug laten komen door er lang op te drukken. Je moet het echter wel bij elke app doen waar privacyguard aanstaat
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Probeer eens de app op te zoeken bij Instellingen -> Apps. App aantikken en notificaties verbergen aantikken.Tierelier schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:47:
[...]
mmm, bij mij komen de notificaties voor dezelfde apps steeds terug ondanks dat ik er lang op druk... Helaassss
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ik krijg niets te zien als "dont show notifications o.i.d." geloof ik. Ik zal nog eens kijken, zou mooi zijn... Krijg dan een icoontje van een bel en nog iets. Als ik op de bel klik gaat de notificatie gewoon weg.BlackEyedAngel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:51:
Lang op de notification drukken, dan kiezen voor don't show notifications like this anymore of zoiets werkt niet
Anders zal ik zeker de notifications uit zetten voor die apps. Hele goeie TommyW!
Dank jullie wel
Na flink wat instellingen te hebben aangepast werkte de OPO eigenlijk prima. Er blijft 1 groot nadeel; ik mis de nummer-notificatie (badges) op de apps enorm. Ik hoop dat dit ooit in een nieuwe versie wordt toegevoegd, want ik vind de notificaties in de balk bovenin verschrikkelijk
Verder werken alle apps die ik ook op de iphone had perfect. Nog geen echte problemen tegen gekomen, behalve dat sommige apps net wat langer nodig hebben om op te starten dan dat ik dat op de iphone gewend was (bv facebook etc).
Ik kwam vandaag wel achter een zeer groot nadeel. Mijn internetverbinding van Ziggo heeft 90mbps. Ik haal bij de speedtest op mijn desktop pc (wifi aangesloten) die volle 90mbps. Bij de speedtest op mijn OPO haal ik echter maar 6mbps, waardoor zelfs de ziggo app nauwelijks/niet werkt. Ik heb alle tips die ik vond al opgevolgd, maar geen lijken te werken. Dit is voorlopig het enige nadeel; het is regelmatig zo traag dat ik het vermoeden heb dat apps en webpagina's daarom zo lang moeten laden.
Ik met de speedtest appWoWo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:10:
Waar testen jullie de snelheid eigenlijk mee?
Uploaden net zo snel als op de PC: ruim 12 Mbps, maar
Downloaden: 80 Mbps op de PC en maar 45 Mbps op de 1+1.
(Allebei via dezelfde wifi natuurlijk)
Via een kabeltje trouwens 122 Mbps, niet gek voor een 120 Mb abbo
[ Voor 18% gewijzigd door WoWo op 25-03-2015 17:23 ]
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Ik heb mijn OPO (wel geroot maar met stock cm11) naast een die hard Apple gebruiker met een IPhone 6 en Iphone 6+ gehouden om wat te spelen met opstarten van apps en dergelijke... En idd alleen de facebook app was iets sneller op de Iphone's, de rest van de apps was de OPO iets sneller en in sommige gevallen beduidend sneller. Dit blijkt ook vaak uit testen die je op de verschillende websites kunt bekijken.GustavSan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:01:
Verder werken alle apps die ik ook op de iphone had perfect. Nog geen echte problemen tegen gekomen, behalve dat sommige apps net wat langer nodig hebben om op te starten dan dat ik dat op de iphone gewend was (bv facebook etc).
Ander OS blijft uiteraard appels met peren vergelijken, maar ik moet de eerste Iphone nog tegenkomen die sneller is dan mijn OPO
Werk je dan op de 5GHz band?GustavSan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:58:
Mijn upload is 10mbps, de download 5/6mbps. Ik test met de speedtest.net app. Ik heb mijn desktop via de Asus PCE-AC68 met de RT-AC68U gekoppeld...daar haal ik de 90mbps. Ik heb al die tips/mogelijke oplossingen al opgevolgd, behalve het rooten van de phone. Dat zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten eigenlijk.
Heb de ziggo (cisco) in bridge staan, met de rt-ac68u als router.
Op zich kan ik wel leven met die 6mbps, maar eigenlijk stoort het mij dat het niet meteen out-of-the-box werkt (bv ziggo app of andere apps die enige snelheid trekken).
Heb het al opgelost door de cache te legen van Google Play servicesjoost89 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:55:
Zelf heb ik ook problemen met de batterij. De keep awake en awake op denied zetten helpt wel iets,maar lostbhet probleem nog niet op. Er word her San gegeven DAT de cache legen helpt. Maar over welke cache hebben wij het?
ik heb nu dit geprobeerd:joost89 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:34:
[...]
Heb het al opgelost door de cache te legen van Google Play services
"Happens from time to time ever since I know CM. Gplay goes bonkers because it tries to access the update service which is disabled in CM by default. Get "DisableService" - App (root required) , go to System, GooglePlay Services, SystemUpdateService and check it (unchecked by default). Wakelock will stop, no more battery drain"
hopelijk helpt het, de privacyguard methode werkt bij mij iig niet...en anders nog maar 4 dagen volhouden tot CM12S
je kunt een custom launcher intalleren waar je die "badges" wel kunt zien.. gewoon op de playstore te vindenGustavSan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:01:
Ik heb de OPO nu een paar dagen. Ik had altijd een iphone, maar omdat mijn iphone 5s een week geleden ter reparatie werd opgestuurd moest ik het een bepaalde periode zonder telefoon doen (oude 4s was beretraag). Ik greep mijn kans om de OPO te proberen. Vooral om na te gaan of ik makkelijk aan Android kon wennen na toch ruim 6 jaar iphones.
Na flink wat instellingen te hebben aangepast werkte de OPO eigenlijk prima. Er blijft 1 groot nadeel; ik mis de nummer-notificatie (badges) op de apps enorm. Ik hoop dat dit ooit in een nieuwe versie wordt toegevoegd, want ik vind de notificaties in de balk bovenin verschrikkelijk.
Ik kwam vandaag wel achter een zeer groot nadeel. Mijn internetverbinding van Ziggo heeft 90mbps. Ik haal bij de speedtest op mijn desktop pc (wifi aangesloten) die volle 90mbps. Bij de speedtest op mijn OPO haal ik echter maar 6mbps, waardoor zelfs de ziggo app nauwelijks/niet werkt. Ik heb alle tips die ik vond al opgevolgd, maar geen lijken te werken. Dit is voorlopig het enige nadeel; het is regelmatig zo traag dat ik het vermoeden heb dat apps en webpagina's daarom zo lang moeten laden.
Bij mij werkte dit ook.joost89 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:34:
[...]
Heb het al opgelost door de cache te legen van Google Play services
1.I'm afraid not. We have the five phones ready. Again, both releases are ready (I'm using CM 12S, Carl is using OxygenOS as daily drivers) and it's just certification taking a bit longer.
http://www.reddit.com/r/A...ate_march_edition/cprgw13
[ Voor 6% gewijzigd door Resinman op 26-03-2015 18:14 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Thanks voor je reactie. Dat is ook zo. Uiteindelijk heb ik het nog eens met de app Gservicefix gedaan. Dat werkt naar behoren.weertenaar schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:54:
[...]
ik heb nu dit geprobeerd:
"Happens from time to time ever since I know CM. Gplay goes bonkers because it tries to access the update service which is disabled in CM by default. Get "DisableService" - App (root required) , go to System, GooglePlay Services, SystemUpdateService and check it (unchecked by default). Wakelock will stop, no more battery drain"
hopelijk helpt het, de privacyguard methode werkt bij mij iig niet...en anders nog maar 4 dagen volhouden tot CM12S
Teleurstellend. Qua updates is de OPO me toch wel enorm tegengevallen. Maar misschien was het ook wel een misvatting om te denken dat CM als besturingssysteem op dat gebied voordelen heeft: ze kunnen blijkbaar niet zo snel AOSP-updates verwerken als de grote fabrikanten dat kunnen.Resinman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:11:
1.Are we actually getting OxygenOS tomorrow and CM12S in 4 days?
1.I'm afraid not. We have the five phones ready. Again, both releases are ready (I'm using CM 12S, Carl is using OxygenOS as daily drivers) and it's just certification taking a bit longer.
http://www.reddit.com/r/A...ate_march_edition/cprgw13
[afbeelding]
Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Dat met OxygenOS lag wel een beetje in de lijn der verwachting; tot nu toe heeft OPO met alles dat uit eigen huis komt volgens mij nog nooit één deadline gehaald.beantherio schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:19:
[...]
ze kunnen blijkbaar niet zo snel AOSP-updates verwerken als de grote fabrikanten dat kunnen.
Maar achter CM zit een enorme community, het vormt weer de basis voor de rom van Cyanogen en volgens mij heeft dat bedrijf als enige missie het leveren van ROMS voor telefoons.
[ Voor 22% gewijzigd door pimsaint op 26-03-2015 23:17 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
https://forums.oneplus.ne...ial-release-dates.282330/Pimorez schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:11:
Ik zou het antwoord tijdens die AMA niet al te serieus nemen want waarom zou OnePlus 4x Sandstone Black en 1x Silk White weggeven in plaats van 5x Silk White of 5x Sandstone Black?
hier hebben ze het toch echt over de zwarte
1. Het is niet stabiel. Een paar keer per week krijg ik wel de melding "App X is gestopt met werken". Terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt niet
2. Ik had betere performance verwacht met deze hardware. Soms traag responderende apps, of hakkelende animaties.
3. De mogelijkheid om snel een app te zoeken. Je moet hiervoor ofwel al de play store openen, ofwel een betere launcher installeren. Simpelweg "zoeken" naar een app lijkt me basisfunctionaliteit. Of mis ik iets?
4. Cluttered instellingenmenu. Het duurt zeer lang voor je eindelijk een instelling voor iets vindt.
Uiteraard heeft Android ook wat voordelen:
1. De grootste: veel officiele apps
2. Grote aanpasbaarheid. Hoewel dat voor mij niet hoeft, begrijp ik dat mensen dat leuk vinden
Qua hardware zit de OPO wel goed. De camera viel me wat tegen, maar ik ben misschien wat verwend door de Lumia 920 z'n kwaliteiten.
[ Voor 6% gewijzigd door BramVroy op 27-03-2015 11:05 ]
Wist je dat je gewoon Google zoeken (die balk bovenin) kunt gebruiken om apps te zoeken?BramVroy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:04:
3. De mogelijkheid om snel een app te zoeken. Je moet hiervoor ofwel al de play store openen, ofwel een betere launcher installeren. Simpelweg "zoeken" naar een app lijkt me basisfunctionaliteit. Of mis ik iets?
heheTierelier schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49:
De telefoons die OPO gaat verloten draaien CM12. Ze hebben ze uit de verpakking gehaald om gauw nog even te testen ivm met bugs
Kleine kans dat je wat wint, 1284 pagina's met replys
Burp
Maar kijk even op de foto, daar zie je toch echt minstens 1 Silk White.Neeknikker schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:47:
[...]
https://forums.oneplus.ne...ial-release-dates.282330/
hier hebben ze het toch echt over de zwarte
Je weet dat je in CM kan zoeken in settings he? Werkt juist top imoBramVroy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:04:
4. Cluttered instellingenmenu. Het duurt zeer lang voor je eindelijk een instelling voor iets vindt.
Ga er maar van uit dat diegene op Reddit even snel 4 collega's er bij gehaald heeft om hun telefoons neer te leggen, gewoon om het punt duidelijk te maken.Pimorez schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:21:
[...]
Maar kijk even op de foto, daar zie je toch echt minstens 1 Silk White.
ja idd, er gaat ook iets mis in de communicatie van opoPimorez schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:21:
[...]
Maar kijk even op de foto, daar zie je toch echt minstens 1 Silk White.
Was wel weer even wennen, om gebruik te maken van m'n iPhone 5 o.0.
Hoe stabiel zijn die CM12 nightlys/Custom ROMs nou werkelijk? Eén van de redenen dat ik een OPO heb aangeschaft is dat hij standaard met CM komt. Echter, alleen CM11S/4.4.4 is erop beschikbaar en ik ben al een tijdje 5.x.x gewend. Ik wil eigenlijk wachten op CM12S (als die ooit komt) en die gewoon binnenhalen, maar als CM12 nightlys of een custom rom net zo stabiel zijn...thundermo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:02:
Ik heb ondertussen m'n 'nieuwe' OPO binnen. CM12 nightly geflashed voor de kernel, daarna Euphoria's laatste bacon build geflashed (nog gebaseerd op 5.0, 5.1 komt zeer binnenkort) en Slim mini Gapps. En voila, weer up en running, na het terug zetten van m'n titanium backupje.
Was wel weer even wennen, om gebruik te maken van m'n iPhone 5 o.0.
Ik zit al een tijd op XDA OPO forum te lurken maar ik zou graag eens een eerlijk antwoord hebben van een mede-tweaker
Ik draai de nightlies vanaf het moment dat ik het ding heb (een maand of twee), eigenlijk nooit problemen. Nou bel ik er niet veel mee en gebruik ik ook geen exotische apps- gewoon 't standaardwerk, aangevuld met Feedly, Twitter, Telegram, Ghostery, adaway, 9292, ABN app, Titanium. En oh ja, Franco kernel.jimmy_dg schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:02:
[...]
Hoe stabiel zijn die CM12 nightlys/Custom ROMs nou werkelijk? Eén van de redenen dat ik een OPO heb aangeschaft is dat hij standaard met CM komt. Echter, alleen CM11S/4.4.4 is erop beschikbaar en ik ben al een tijdje 5.x.x gewend. Ik wil eigenlijk wachten op CM12S (als die ooit komt) en die gewoon binnenhalen, maar als CM12 nightlys of een custom rom net zo stabiel zijn...
Ik zit al een tijd op XDA OPO forum te lurken maar ik zou graag eens een eerlijk antwoord hebben van een mede-tweaker
Als ik in gesprek ben wordt na verloop van tijd mijn stem blikkerig en uiteindelijk onverstaanbaar ...zelf heb ik nergens last van en versta de ander prima, PS het maakt niet uit of ik zalf bel of gebeld wordt!!
Een ander ding wat hij doet is te pas en te onpas (meestal te onpas!) de media playner activeren!! Meestal als je hem in de hand hebt terwijl hij gewoon uit staat!! Hoor je plotseling muziek van de media player ...heel vervelend als je verstoppertje speelt!
Graag Verneem ik van gelijk gestemden of eventuele oplossingen ......
Bericht verplaatst naar One Plus One topic
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 28-03-2015 00:50 ]
Geen van op genoemde problemen ondervind ik. Wat draai je? Ik draai stock Cm11 laatste update.Marc.one schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:45:
Mijn oneplus heeft oa. de volgende kuren ...(her)kent iemand ze?
Als ik in gesprek ben wordt na verloop van tijd mijn stem blikkerig en uiteindelijk onverstaanbaar ...zelf heb ik nergens last van en versta de ander prima, PS het maakt niet uit of ik zalf bel of gebeld wordt!!
Een ander ding wat hij doet is te pas en te onpas (meestal te onpas!) de media playner activeren!! Meestal als je hem in de hand hebt terwijl hij gewoon uit staat!! Hoor je plotseling muziek van de media player ...heel vervelend als je verstoppertje speelt!
[mbr] Bericht verplaatst naar One Plus One topic [/]
Waarschijnlijk te maken met gebaren/gestures die aan staan, had ik ook last van. Nadat ik "gestures om mediaplayer te activeren" uit heb gezet, nergens meer last van.Marc.one schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:45:
[mbr] Bericht verplaatst naar One Plus One topic [/]
Ik draai euphoria sinds dat hij uit is. Hiervoor had ik Mahdi rom, gebaseerd op kitkat, en euphoria is de opvolger van de zelfde makers, maar dan voor lollipop. Hij is heel stabiel, met een stel goede Devs, die uitleveren als het goed is. Ze stoppen de rom niet helemaal vol met functionaliteit, waardoor het trager wordt. Maar zorgen juist ervoor dat het snel blijft, maar toch meer dan voldoende functionaliteit heeft. Je zou kunnen wachten op cm12s, zou niet heel lang meer moeten duren voordat die uit is, maar als je dan toch een andere rom wilt, kan ik euphoria van harte aanbevelen.jimmy_dg schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:02:
[...]
Hoe stabiel zijn die CM12 nightlys/Custom ROMs nou werkelijk? Eén van de redenen dat ik een OPO heb aangeschaft is dat hij standaard met CM komt. Echter, alleen CM11S/4.4.4 is erop beschikbaar en ik ben al een tijdje 5.x.x gewend. Ik wil eigenlijk wachten op CM12S (als die ooit komt) en die gewoon binnenhalen, maar als CM12 nightlys of een custom rom net zo stabiel zijn...
Ik draai CM12 nightlies (met Franco kernel) nu een paar week. Geen problemen tot nu toejimmy_dg schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:02:
[...]
I see red pixels.
Nu meer getest. Ik blijf me hieraan ergeren. Ik leg mijn OPO naast mijn laptop op de eettafel in de woonkamer. Ik start op beide speedtest.net. Mijn laptop geeft na de test 112mbps/12mbps aan. Drie minuten later geeft mijn OPO 7mbps/11mbps aan.GustavSan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:17:
Beide geprobeerd; geen verschil (ook niet als ik de OPO naast de router leg).
Heb de ziggo (cisco) in bridge staan, met de rt-ac68u als router.
Op zich kan ik wel leven met die 6mbps, maar eigenlijk stoort het mij dat het niet meteen out-of-the-box werkt (bv ziggo app of andere apps die enige snelheid trekken).
Beide wifi kaarten ondersteunen AC, beide zijn met dezelfde SSID getest (5ghz). Snelheden bij de 2.4ghz leveren bij laptop en OPO nog lagere waardes op.
Ik kan er niet bij waar het aan ligt. Ik heb verder niks met mijn OPO gedaan (gewoon standaard OS erop). Ik had graag ZiggoTV, Youtube etc zonder haperingen willen bekijken; maar dit lijkt niet mogelijk.
Mogelijk dat het al eens gevraagd is, maar al eens bij de buren geprobeerd of iets dergelijks?GustavSan schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Nu meer getest. Ik blijf me hieraan ergeren. Ik leg mijn OPO naast mijn laptop op de eettafel in de woonkamer. Ik start op beide speedtest.net. Mijn laptop geeft na de test 112mbps/12mbps aan. Drie minuten later geeft mijn OPO 7mbps/11mbps aan.
Beide wifi kaarten ondersteunen AC, beide zijn met dezelfde SSID getest (5ghz). Snelheden bij de 2.4ghz leveren bij laptop en OPO nog lagere waardes op.
Ik kan er niet bij waar het aan ligt. Ik heb verder niks met mijn OPO gedaan (gewoon standaard OS erop). Ik had graag ZiggoTV, Youtube etc zonder haperingen willen bekijken; maar dit lijkt niet mogelijk.
Oftewel, ligt het 100% zeker aan de OPO?
Bij ouders en kennissen getest. Ook geen denderende resultaten. Mijn ouders bv hebben 30mbps van Telfort...ik kwam er tot 7mbps, mijn Pa heeft ook een OPO en haalt 14mbps. Het enige verschil; ik heb de via OPO gekochte glazen screenprotector op de telefoon zitten....Verkoopt OPO een glazen screenprotector die als resultaat het wifi signaal blokkeert?Majesty schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:20:
[...]
Mogelijk dat het al eens gevraagd is, maar al eens bij de buren geprobeerd of iets dergelijks?
Oftewel, ligt het 100% zeker aan de OPO?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb zelf een UPC 200 Mbps/20 Mpbs abo. En met de OPO haalde ik maar maximaal 30 Mbps van de 200 Mbps (op 5 Ghz) en dat was alleen als ik naast de router (Asus rt-ac66u) ging staan. Op 2,4 Ghz was het helemaal bedroevend. Ik heb de (defecte) OPO vergeleken met een HTC One M8, Nexus 5 en een andere (goedwerkende) OPO. En ze haalden allemaal minimaal de 160 Mbps download en upload van 20 Mbps.GustavSan schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Nu meer getest. Ik blijf me hieraan ergeren. Ik leg mijn OPO naast mijn laptop op de eettafel in de woonkamer. Ik start op beide speedtest.net. Mijn laptop geeft na de test 112mbps/12mbps aan. Drie minuten later geeft mijn OPO 7mbps/11mbps aan.
Heb naar aanleiding van dit probleem een ticket aangemaakt bij OPO en moest toen screenshots van de snelheidstests (speedtest.net app) sturen. En kreeg daarna een link met een image om de OPO te herstellen. Dit werkte natuurlijk niet.
Moest daarna een aantal foto's maken van de buitenkant van de (defecte) OPO en ook een foto met het IMEI nummer op het scherm en die moest ik opsturen via hetzelfde ticket. (FYI: de (defecte) OPO was hooguit drie weken oud.) De ticket zou worden doorgestuurd naar de RMA afdeling en binnen twee dagen had ik instructies gekregen om het op te sturen naar OPO in de UK.
En kreeg na goedkeuring van de opgestuurde OPO een splinternieuwe OPO thuisgestuurd. De tijd tussen het aanmaken van een ticket tot aan het moment dat ik de nieuwe OPO had ontvangen duurde in totaal drie weken. Dus al met al heb ik een goede ervaring met de klantenservice gehad van OPO. Die nieuwe werkt trouwens uitstekend.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal DikkieD.
"En kreeg na goedkeuring van de opgestuurde OPO een splinternieuwe OPO thuisgestuurd"IM4N schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb zelf een UPC 200 Mbps/20 Mpbs abo. En met de OPO haalde ik maar maximaal 30 Mbps van de 200 Mbps (op 5 Ghz) en dat was alleen als ik naast de router (Asus rt-ac66u) ging staan. Op 2,4 Ghz was het helemaal bedroevend. Ik heb de (defecte) OPO vergeleken met een HTC One M8, Nexus 5 en een andere (goedwerkende) OPO. En ze haalden allemaal minimaal de 160 Mbps download en upload van 20 Mbps.
Heb naar aanleiding van dit probleem een ticket aangemaakt bij OPO en moest toen screenshots van de snelheidstests (speedtest.net app) sturen. En kreeg daarna een link met een image om de OPO te herstellen. Dit werkte natuurlijk niet.
Moest daarna een aantal foto's maken van de buitenkant van de (defecte) OPO en ook een foto met het IMEI nummer op het scherm en die moest ik opsturen via hetzelfde ticket. (FYI: de (defecte) OPO was hooguit drie weken oud.) De ticket zou worden doorgestuurd naar de RMA afdeling en binnen twee dagen had ik instructies gekregen om het op te sturen naar OPO in de UK.
En kreeg na goedkeuring van de opgestuurde OPO een splinternieuwe OPO thuisgestuurd. De tijd tussen het aanmaken van een ticket tot aan het moment dat ik de nieuwe OPO had ontvangen duurde in totaal drie weken. Dus al met al heb ik een goede ervaring met de klantenservice gehad van OPO. Die nieuwe werkt trouwens uitstekend.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal DikkieD.
Hoe lang zat je dus zonder OPO vanaf het moment dat je 'm had opgestuurd en een nieuwe kreeg? Gewoon benieuwd
Ik dacht dat het niet hinderde, maar dat doet het toch wel. Ik wil graag normaal een youtube video of show box video kunnen kijken. Nu hapert de video vanaf de eerste seconde. Show box videos kan ik alleen in de laagste kwaliteit kijken. Bij medium kwaliteit heb ik 10 seconden beeld gevolgd door 20 seconden bufferen. Mijn internet verbinding is op dat moment verder niet in gebruik.Phntm schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:17:
Ik zie het. Probleem niet met lage download snelheden. Ik zelf gebruik thuis altijd een 2.4ghz band. 120/12 van upc en mijn MacBook Pro haalt 60~80 mbps en op mijn opo variërend van 20~50. Heb ik dan ook een probleem? Het hindert mij echt niet en ik geloof dat het jullie ook niet hindert. Downloaden gaat rap genoeg hierop. Ik download geen gigantische pakketen van 5gb op mijn toestel
Ik kan er nog steeds wel mee leven maar als ik ook lees dat er OPO gebruikers zijn met 100mbps of meer op een vergelijkbare lijn, dan vind ik dat wel jammer.
Ik haal trouwens niet snelheden tussen 20~50, maar steady snelheden tussen 3~8...nogal een verschil en volgens mij precies het verschil waarbij je het merkt bij streaming diensten.
[ Voor 8% gewijzigd door GustavSan op 28-03-2015 14:43 ]
FYI, bij mij was dat dinsdag opgehaald, maandag gloednieuwe in huis.jimmy_dg schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:35:
[...]
"En kreeg na goedkeuring van de opgestuurde OPO een splinternieuwe OPO thuisgestuurd"
Hoe lang zat je dus zonder OPO vanaf het moment dat je 'm had opgestuurd en een nieuwe kreeg? Gewoon benieuwd
Duurde in totaal 5 dagen.jimmy_dg schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:35:
[...]
"En kreeg na goedkeuring van de opgestuurde OPO een splinternieuwe OPO thuisgestuurd"
Verwijderd
Ik heb de stappen uitgevoerd, zoals gemeld in dit topic en ook de cache geleegd, maar heeft geen enkel effect.
Wat zou hier de reden van kunnen zijn?
Heeft iemand een idee wanneer dit opgelost gaat worden?
Wat kan ik nu het beste doen?
Dank!
http://www.ibtimes.co.uk/...-12-1-how-install-1493766
Alleen nog even kijken wat ik nodig heb om roots niet kwijt te raken.
Originele XDA thread: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3063266
En deze uitleg die goed is geschreven en alles duidelijk uitlegt om een custom recovery te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
Als je het zelf een beetje onder de knie krijgt is het een kwestie van een paar tellen om de rom eventjes uit te proberen. Ikzelf heb het iig nog niet gedaan.
Ik wil.juist mijn roots niet kwijt raken.superiscch schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:12:
Ik zou niet weten waarom je root zou moeten hebben om een rom te installeren.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Is het mogelijk een kloon/kopie van de Oneplus te maken, zodat ik na de patch alles 1-op-1 kan terugzetten? Of kan ik beter accepteren dat ik de hele telefoon opnieuw moet installeren (apps etc)....op zich kan het nu nog prima, ik heb de phone immers pas een week.
Je kan in TWRP een volledige backup maken van je toestel. Inclusief systeem data etc.GustavSan schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:28:
Ok. Ik heb een paar reacties op het ticket gehad. Ik heb nu een .exe opgeleverd gekregen die ik moet installeren. Het zou een patch moeten bevatten, maar als het niet werkt moet ik contact met ze opnemen (ik ga er vanuit dat dit een standaard check is).
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Is het mogelijk een kloon/kopie van de Oneplus te maken, zodat ik na de patch alles 1-op-1 kan terugzetten? Of kan ik beter accepteren dat ik de hele telefoon opnieuw moet installeren (apps etc)....op zich kan het nu nog prima, ik heb de phone immers pas een week.
Ik ben benieuwd! Ik haal met Ziggo ongeveer zo´n 20 Mbps. Ook nog niet echt maximaal volgens mij...GustavSan schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:28:
Ok. Ik heb een paar reacties op het ticket gehad. Ik heb nu een .exe opgeleverd gekregen die ik moet installeren. Het zou een patch moeten bevatten, maar als het niet werkt moet ik contact met ze opnemen (ik ga er vanuit dat dit een standaard check is).
In de instellingen zie ik trouwens dat je de telefoon kan vergrendelen door dubben te tikken op de statusbalk, of het vergrendelingsicoon. Iemand enig idee wat dat laatste is?
[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 29-03-2015 21:05 ]
"In de instellingen zie ik trouwens dat je de telefoon kan vergrendelen door dubben te tikken op de statusbalk, of het vergrendelingsicoon. Iemand enig idee wat dat laatste is?"SaN schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:24:
[...]
Ik ben benieuwd! Ik haal met Ziggo ongeveer zo´n 20 Mbps. Ook nog niet echt maximaal volgens mij...
In de instellingen zie ik trouwens dat je de telefoon kan vergrendelen door dubben te tikken op de statusbalk, of het vergrendelingsicoon. Iemand enig idee wat dat laatste is?
Wat zegt de optie? Kan je er een screenshot van maken? Soms zijn de vertalingen van Engels -> Nederlands nogal krom trouwens.. Misschien bedoelen ze wat anders.
Gebruik GservicefixVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:02:
Ik heb ook de problemen met de accu. Google Play Service zit standaard in de 20% sinds een week.
Ik heb de stappen uitgevoerd, zoals gemeld in dit topic en ook de cache geleegd, maar heeft geen enkel effect.
Wat zou hier de reden van kunnen zijn?
Heeft iemand een idee wanneer dit opgelost gaat worden?
Wat kan ik nu het beste doen?
Dank!
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn oneplus one 64GB. Opeens bleek de tel. uitgevallen te zijn, (hoewel ik niet direct het idee had dat de batt. al helemaal leeg moest zijn) Maar goed, het toestel dus aan de lader gehangen en ik zie een ander scherm dan normaal: batt. low, must charge before turning on of zoiets, met chinese teken erbij enz.
Normaal kun je je toestel vrij snel weer aanzetten na het aansluiten van de lader, maar helaas is dit niet het geval. Het toestel heeft de hele nacht aan de lader gehangen, ik heb een andere lader voor de zekerheid getest, maar meer al een paar sec. het opstart scherm krijg ik niet (als ik dat al krijg)
Ik heb het geprobeerd i.c.m. de volume down button, ook geen resultaat en met de 5 x 20 powerbutton indrukken, ook geen resultaat.
Heeft iemand een idee? Het ding opsturen is eigelijk de laatste optie die ik wil uitvoeren.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Erik11 op 30-03-2015 09:17 . Reden: dubbel ]
huh? bericht staat 3 berichten hierboven?Erik11 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:53:
[...]
Sorry, maar ik wil mn issues ff naar de volgende page halen..
Komt vaker voor (zelf ook gehad).Erik11 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:52:
Ik heb beide geprobeerd, beide zonder resultaat
Leg je toestel aan de lader, en laat hem gerust 12 tot 24 uur liggen.
Normaal gesproken kan je hem dan wel weer aanzetten (En funny enough, het kan zijn dat die dan nog maar voor 30% opgeladen is).
Erik11 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:36:
Hoi allen,
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn oneplus one 64GB. Opeens bleek de tel. uitgevallen te zijn, (hoewel ik niet direct het idee had dat de batt. al helemaal leeg moest zijn) Maar goed, het toestel dus aan de lader gehangen en ik zie een ander scherm dan normaal: batt. low, must charge before turning on of zoiets, met chinese teken erbij enz.
Normaal kun je je toestel vrij snel weer aanzetten na het aansluiten van de lader, maar helaas is dit niet het geval. Het toestel heeft de hele nacht aan de lader gehangen, ik heb een andere lader voor de zekerheid getest, maar meer al een paar sec. het opstart scherm krijg ik niet (als ik dat al krijg)
Ik heb het geprobeerd i.c.m. de volume down button, ook geen resultaat en met de 5 x 20 powerbutton indrukken, ook geen resultaat.
Heeft iemand een idee? Het ding opsturen is eigelijk de laatste optie die ik wil uitvoeren.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Dan zal het laden wat ik nu heb gedaan en een paar keer heb onderbroken zeker geen nut hebben gehad he? Nu hangt hij b.v. tot 16:30 aan mn laptop, maar daarna moet ik toch echt naar huis en m daar opnieuw inpluggen.
Houd er rekening mee dat opladen via de USB uberhaupt anders is dan via het stopcontact. Misschien kan je beter het 12-uur verhaal van hierboven exact nabootsen, en dus aan het stopcontact leggen (naar ik aanneem).Erik11 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:00:
Bedankt voor je reactie!
Dan zal het laden wat ik nu heb gedaan en een paar keer heb onderbroken zeker geen nut hebben gehad he? Nu hangt hij b.v. tot 16:30 aan mn laptop, maar daarna moet ik toch echt naar huis en m daar opnieuw inpluggen.
☻/
/▌
/ \
Het is niet 100% duidelijk maar OxygenOS is uitgesteld vanwege certificatie problemen en datzelfde zal waarschijnlijk gelden voor CM12s.DeXXoR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:51:
Vandaag zou de CM12s rollout moeten beginnen, iemand al meer gehoord of dit ook daadwerkelijk van start gaat? Ik ben erg benieuwd!
Het kan sneller ja, maar hoeveel download je nou? Ik zie het probleem iig niet
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Wel vreemd dat daar per telefoon verschil in zit, bij de speedtest app loop ik met WiFi aan de teller uit, en sinds ik hem heb (granted, nog niet zo lang) heb ik nog geen enkele app crash meegemaakt. Batterijduur is ook een verademing na mijn oude HTC One M7.paragon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:30:
Begin echt moe te worden van m'n OPO. Het is zeker niet de tel die ik verwachte te krijgen. Zo vaak app crashes wordt er gek van en de WiFi performance is echt om te huilen. Zet zelfs vaak de WiFi uit maar ja dan ben ik weer zo door m'n databundel heen.
Ik heb die tel ook nog niet zo lang. 3 weken of zo, maar vind het echt een drama. M'n nexus 5 voelt minstens net zo snel aan en daar crasht eigenlijk nooit wat ook niet na meer dan een jaar.DeXXoR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:47:
[...]
Wel vreemd dat daar per telefoon verschil in zit, bij de speedtest app loop ik met WiFi aan de teller uit, en sinds ik hem heb (granted, nog niet zo lang) heb ik nog geen enkele app crash meegemaakt. Batterijduur is ook een verademing na mijn oude HTC One M7.
[ Voor 10% gewijzigd door paragon op 30-03-2015 11:55 ]
Kijk eens onder instellingen bij accu?EeePC schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:51:
Ik heb het gevoel dat mijn battery drain probleem steeds erger wordt. Ik gebruik hem helemaal niet heel veel op een dag, maar haal tegenwoordig het einde van de dag niet eens meer (hang 'm met een procent of 15 over altijd aan de lader om te voorkomen dat ik het veelgenoemde probleem hier krijg dat ie niet meer aan wil)... Allemaal begonnen na de laatste OTA. Hoop dat de nieuwe update nu eens snel gaat komen.
Wat is of zijn de grote slurpers?
Grootste is tegenwoordig (na de laatste update) Android-besturingssysteem. Voorheen stond die altijd ergens onderaan. Daarna komt Android-systeem. En Scherm staat helemaal bovenaan uiteraard.kaat17 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:34:
[...]
Kijk eens onder instellingen bij accu?
Wat is of zijn de grote slurpers?
Aangezien ik een invite heb geclaimd maar ik hier veel problemen met oa chargen en overheating tegenkom vraag ik me af of het wel de moeite waard is om dit ding aan te schaffen....
Er zijn natuurlijk erg veel pagina's wwaar mensen het in bespreken, maar ik ga geen 348 pagina's doorlezen.
Ik wil van mn iPhone af, en deze laad natuurlijk gewoon prima, hoe zou de overstap zijn naar de OPO?
Ik ben niet van plan om iets te rooten, alleen apps installeren, meer niet met het systeem.
Is de kans dan ook kleiner dat al deze problemen zich voortdoen of maakt dit niet uit?
Als het echt niet anders kan.....
Ik vrees er een beetje voor. Beloftes nakomen en communicatie zijn geen sterke punten van OPO. Het feit dat er nog geen forumpost kwam i.v.m. is ook niet bepaald gunstig.DeXXoR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:51:
Vandaag zou de CM12s rollout moeten beginnen, iemand al meer gehoord of dit ook daadwerkelijk van start gaat? Ik ben erg benieuwd!
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ben blij met de OPO en nog geen echte problemen gehad. Alleen:
Kixtart in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie" - generiek, kan ook bij andere toestellen voorkomen met LI-ion accu
En soms wilt in de huidige firmware de wifi niet goed aan (toont oude wireless netwerken). Even airplane modus aan/uit en het is weer goed.
☻/
/▌
/ \
Mijn telefoon is nooit warm, ook niet bij gamen. En laad altijd netjes op. Zoals eerder gezegd zie je vooral mensen met problemen de forums opzoeken om een oplossing te vinden. Tevreden mensen (zoals ik) posten niet zoveel.ChevyVanDude schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:09:
Hallo allemaal,
Aangezien ik een invite heb geclaimd maar ik hier veel problemen met oa chargen en overheating tegenkom vraag ik me af of het wel de moeite waard is om dit ding aan te schaffen....
Er zijn natuurlijk erg veel pagina's wwaar mensen het in bespreken, maar ik ga geen 348 pagina's doorlezen.
Ik wil van mn iPhone af, en deze laad natuurlijk gewoon prima, hoe zou de overstap zijn naar de OPO?
Ik ben niet van plan om iets te rooten, alleen apps installeren, meer niet met het systeem.
Is de kans dan ook kleiner dat al deze problemen zich voortdoen of maakt dit niet uit?
Om mij heen zijn nog 4 anderen met een OPO, en die hoor ik ook nooit ergens over klagen.
[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 30-03-2015 14:25 ]
Toch is het misschien wel oppassen met het volledig leeg laten lopen van je telefoon, hoor toch wel veel negatiefs hierover dat hij niet meer aan gaat etc. Ik zorg dan ook altijd netjes dat hij bij de 10% aan de lader komt te hangen.
| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.