Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.129 views

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Prijs gaat omhoog (MET €50!) vanwege koers euro, dus als je er nog 1 wilt kopen snel doen! https://oneplus.net/blog/2015/03/euro-pricing-changes/

[ Voor 3% gewijzigd door EeePC op 18-03-2015 16:38 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20
EeePC schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:32:
Prijs gaat omhoog (MET €50!) vanwege koers euro, dus als je er nog 1 wilt kopen snel doen! https://oneplus.net/blog/2015/03/euro-pricing-changes/
Hij is van 261 naar 330 gegaan, als je 349 dollar @ 1.40 (introductie) en 1.11 (nu) euro gegaan. Dus zo gek is het niet toch?

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
418O2 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Hij is van 261 naar 330 gegaan, als je 349 dollar @ 1.40 (introductie) en 1.11 (nu) euro gegaan. Dus zo gek is het niet toch?
Ik vind het een aanzienlijke prijsstijging, komt uiteraard door de koers van de euro, maar blijft veel geld. En waarom kijkt een Chinees bedrijf met een Chinees product naar de Dollar-Euro koers eigenlijk?

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
EeePC schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:32:
Komende dinsdag een voorraadje aanleggen dan maar, kan je 'm daarna met winst goedkoper verkopen dan de fabrikant zelf :+

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• 418O2
EeePC schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:55:
[...]

Ik vind het een aanzienlijke prijsstijging, komt uiteraard door de koers van de euro, maar blijft veel geld. En waarom kijkt een Chinees bedrijf met een Chinees product naar de Dollar-Euro koers eigenlijk?
Omdat zij ook inkopen in dollars gok ik

• WoWo
418O2 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:05:
[...]

Omdat zij ook inkopen in dollars gok ik
Omdat de Euro ook tov de Chinese yuan ontzettend gedaald is, gok ik ;)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:48
Mijn one+ werd net bloedheet en begon te laggen terwijl ik hem juist op prestaties had gezet, waarschijnlijk aan het throttelen ofzo.
Heb hem meestal op gebalanceerd en merk eigenkijk geen verschil tussen prestaties? Misschien wisselen de schermen iets sneller.
Waar ik wel verschil tussen merk is energiebesparing en gebalanceerd. Energiebesparing is echt zo traag als poep, maar doet vast wel wat het moet. Desondanks heb je meer aan je scherm 3% lager zetten denk ik. Met deze zonnige dagen knal ik mijn scherm geregeld naar 100% en dat hakt er aardig in bij de accu 40-60% doorgaans per dag. Het einde van de dag haal ik nu met moeite :X .

Moet toch eens kijken voor de andere OSen denk ik. Om nog een beetje op OS te winnen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb mijn OPO een half jaar probleemloos gebruikt met een SBH-80 draadloze headset van Sony. Gekoppeld met NFC en heeft altijd zonder problemen gewerkt, maar sinds een maand gooit hij steeds de headset eruit. Hij koppelt goed, herkent hem ook zelf maar na een paar minuten stand-by is de verbinding weer weg. Deze komt soms ook weer terug en vervalt daarna opnieuw. Ik vraag me af of dit het Bluetooth Toggle probleem is aangezien ik andere devices probleemloos kan gebruiken met Bluetooth. De headset werkt ook uitstekend met andere telefoons, is gereset en ook dit hielp niet.

Iemand die dit probleem herkent of weet wat het zou kunnen zijn?

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Vandaag toestel binnen gekregen. Mooi ding! Toch nog weer stuk fijner als de xiaomi mi3, hopelijk ook veel betrouwbaarder.

Is het iemand opgevallen dat er geen Cyanogen meer op de achterkant van het toestel staat? T viel me opeens op, omdat ik dit op plaatjes altijd wel zag..

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Sandert98 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:40:
Vandaag toestel binnen gekregen. Mooi ding! Toch nog weer stuk fijner als de xiaomi mi3, hopelijk ook veel betrouwbaarder.

Is het iemand opgevallen dat er geen Cyanogen meer op de achterkant van het toestel staat? T viel me opeens op, omdat ik dit op plaatjes altijd wel zag..
Ja, is al keer eerder vermeld (incl foto) in dit topic.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Aah oké, sorry voor de dubbel post dan :)

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hopelijk zijn de connectivity issues die ik heb ook opgelost met cm12s, als ik vanuit huis naar werk gaat wil het vaak nog wel enige tijd/moeite kosten voordat m'n 3g stabiel is. Andersom als ik thuis of op werk kom hetzelfde voordat de wifi goed gepakt wordt.
Heb ook het idee dat ik meer data gebruik over internet dan m'n oude iPhone, terwijl ik naar mijn idee niet meer doe dan eerst.. weet nog niet of dat aan chrome of aan m'n games ligt. We zien het wel.

Ben benieuwd, gelukkig komt ie snel :)

[ Voor 25% gewijzigd door BlackEyedAngel op 19-03-2015 11:28 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe kan je een afbeelding instellen op het vergrendelscherm, zonder dat hij zo vaag wordt en van onder bedekt wordt met een zwarte gloed?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BlackEyedAngel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:25:
Heb ook het idee dat ik meer data gebruik over internet dan m'n oude iPhone, terwijl ik naar mijn idee niet meer doe dan eerst.. weet nog niet of dat aan chrome of aan m'n games ligt. We zien het wel.
Misschien dat android meer 'sluipverbruik' heeft op de achtergrond. Je kan bekijken welke apps data verbruiken. Applicaties -> Instellingen -> Datagebruik. Je kan daar ook per app de achtergrond gegevens uitschakelen. Exchange, android-systeem en Google Services gebruiken bij mij voornamelijk 'veel' data. (Heb een 100mb Choozze bundel)

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 20-03-2015 13:10 ]

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
pprs schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:48:
Ik heb mijn OPO een half jaar probleemloos gebruikt met een SBH-80 draadloze headset van Sony. Gekoppeld met NFC en heeft altijd zonder problemen gewerkt, maar sinds een maand gooit hij steeds de headset eruit. Hij koppelt goed, herkent hem ook zelf maar na een paar minuten stand-by is de verbinding weer weg. Deze komt soms ook weer terug en vervalt daarna opnieuw. Ik vraag me af of dit het Bluetooth Toggle probleem is aangezien ik andere devices probleemloos kan gebruiken met Bluetooth. De headset werkt ook uitstekend met andere telefoons, is gereset en ook dit hielp niet.

Podverdorie... Precies dezelfde issues met mijn OPO i.c.m. LG Docking Station. Na een keer of 10 koppelt hij hem pas. Terwijl hij dit het afgelopen half jaar zelfs gewoon automatisch deed. Ik zette mijn LG aan, OPO -> BT aan en hij had connectie. Zal dit door een update zijn gekomen?

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
PetrCech_3 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Podverdorie... Precies dezelfde issues met mijn OPO i.c.m. LG Docking Station. Na een keer of 10 koppelt hij hem pas. Terwijl hij dit het afgelopen half jaar zelfs gewoon automatisch deed. Ik zette mijn LG aan, OPO -> BT aan en hij had connectie. Zal dit door een update zijn gekomen?
Dat vermoed ik wel want voorheen had ik met dezelfde headset nergens last van met de OPO...

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Ligt volgens mij ook aan de update.
sinds 05Q heb ik geregeld last dat de carkit geen verbinding maakt met het telefoongedeelte.
Als ik op de carkit dan naar de instellingen ga en het telefoongedeelte activeer werkt het weer prima.
Als de verbinding er eenmaal is dan wordt die hier gelukkig niet verbroken.

Daarvoor nooit problemen en direct een verbinding.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

crashtestdummy

Ajoeto member

cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:11:
Ligt volgens mij ook aan de update.
sinds 05Q heb ik geregeld last dat de carkit geen verbinding maakt met het telefoongedeelte.
Als ik op de carkit dan naar de instellingen ga en het telefoongedeelte activeer werkt het weer prima.
Als de verbinding er eenmaal is dan wordt die hier gelukkig niet verbroken.

Daarvoor nooit problemen en direct een verbinding.
Ik heb daar met 1 van mijn bluetooth headsets (JBL J46BT) ook last van sinds de laatste. Autoconnect nadat ik mijn headset aanzet werkt 7 van de 10 keer niet direct. 4x alsnog succesvol als ik geduldig een minuut of 2 wacht. 3 op de 10 keer moet ik alsnog activeren op de telefoon.

Met mijn andere headsets heb ik dit (nog) niet.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
Sinds ik de Oneplus heb belde ik niet zo heel veel. Nu komt het meer voor dat ik aan het bellen ben en valt me op dat wanneer ik een gesprek wil beëindigen dat de 'rode ophangbalk' slecht reageert. Zo voelt het tenminste.
Ik druk op de balk om op te hangen, maar pas na een seconde of 3 keert hij terug naar het homescreen. Ik dacht eerst dat het sporadisch was, maar merk nu dat ik na het gesprek nu langer na het scherm staar om te kijken of hij wel echt heeft opgehangen.

Mensen die dit ook ervaren hebben?

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Jammer van de prijsstijging, 50 euro blijft veel geld.. :)

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:20

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mattehh schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:54:
Jammer van de prijsstijging, 50 euro blijft veel geld.. :)
Je geld is gewoon veel minder waard geworden de afgelopen tijd. Dus eigenlijk houden ze de prijs gelijk, maar wordt het voor ons duurder.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Inderdaad, ik vind dat ze het alsnog netjes hebben gedaan. Ze zouden ook de werkelijke koers aan kunnen houden (dan was de telefoon nog duurder..)

Ik heb wel zin in lollipop! Laat maar komen :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Yep, hopelijk worden een paar irritant heden zoals m'n soms wel/soms niet werkende notifications opgelost
Verder hartstikke tevreden, mis m'n iPhone 4 totaal niet :)

Achteraf nog een vraagje: gebruik sinds heel kort (ongeveer 3 uurtjes :P ) de Nova Launcher, is er een kans dat de de boel niet goed gaat werken of wat dan ook na de Lollipop update, of heeft dat geen invloed op de launcher?

[ Voor 40% gewijzigd door BlackEyedAngel op 20-03-2015 13:30 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 22:02

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Geen invloed. Ik draai de laatste nightly van Lollipop op m'n OPO en ook Nova, geen problemen.

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
Binnetie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:12:
Sinds ik de Oneplus heb belde ik niet zo heel veel. Nu komt het meer voor dat ik aan het bellen ben en valt me op dat wanneer ik een gesprek wil beëindigen dat de 'rode ophangbalk' slecht reageert. Zo voelt het tenminste.
Ik druk op de balk om op te hangen, maar pas na een seconde of 3 keert hij terug naar het homescreen. Ik dacht eerst dat het sporadisch was, maar merk nu dat ik na het gesprek nu langer na het scherm staar om te kijken of hij wel echt heeft opgehangen.

Bel niet ontzettend vaak met m'n OnePlus One, maar herken het probleem wel. Opzich heb ik er niet zoveel problemen mee, het valt alleen te hopen dat je provider de minuut niet naar boven afrond ;) _/-\o_

• Binnetie
  • Laatst online: 13:10
Haha nee dat valt wel mee, ik wordt vaak gebeld. Bel zelf weinig, maar ik ben bang dat als ik 1x druk dat het gesprek nog doorgaat terwijl ik hem alweer in mijn broek stop.

Verwijderd

Nog meer mensen momenteel last van ghost touches en non responsiveness?
Een aantal weken geleden flipte het apparaat dikwijls. Automatisch uit de slaapstand gaan, mensen bellen ophangen bellen enzovoort. Met uitzetten het schermpje van op ok sluiten voordat je erop kan klikken. Niet zo handig als je met vakantie bent ;)
Oneplus gecontact, die kwamen met een batch file en daarna leek het ok.

Maar de laatste 2 weken moet ik mijn apparaat steeds vaker rebooten omdat het scherm niet meeer reageert. Nu op zo'n 2 reboots x per dag. Iemand een tip wat je ertegen kunt doen?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:12:

Ik heb regelmatig dat nadat ik ben gebeld en ik daarna wil ophangen dat als ik knop voor "ophangen" aanraak, ik het belvenster minimaliseer waardoor de verbinding in stand blijft 8)7
Moet nog eens proberen dit reproduceren :z

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 15:55
pprs schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:48:

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik kan oneindig telefoneren zonder bluetooth connectivity-issues tussen de OPO en mn Jabra Revo Wireless. Wil ik echter via Youtube of Spotify geluid hebben via bt, dan ondervind ik exact dezelfde problemen...

Gelukkig is de komende update in zicht!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
nokiaan958GB schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:32:
[...]

Ik heb regelmatig dat nadat ik ben gebeld en ik daarna wil ophangen dat als ik knop voor "ophangen" aanraak, ik het belvenster minimaliseer waardoor de verbinding in stand blijft 8)7
Moet nog eens proberen dit reproduceren :z
Bij mij komt de statusbalk omlaag wanneer ik niet zacht genoeg op de rode balk druk 8)7

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Thijs_g schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:55:
[...]

Bij mij komt de statusbalk omlaag wanneer ik niet zacht genoeg op de rode balk druk 8)7
Heb ook heel vaak, dan wil ik mijn gesprek gaan beeindigen, kijk ik op mijn telefoon en dan zie ik dat de statusbalk is geopend. Dan moet ik eerst die statusbalk omhoog schuiven en dan pas kan ik het gesprek beeindigen. Geen groot probleem, maar is wel irritant. Moet toch makkelijk op te lossen zijn?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gelukkig, dan ligt het niet aan mij O-)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41
Verassend, ik heb het ook, maar ik draai een custom rom, dacht dat het daar aan lag.

• jerzeek
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
3D print accessoire gemaakt om nog betere foto's te maken met de OnePlus One!
fysieke zoom knoppen en een betere sluiterknop voor een betere camera ervaring.
vrij verkrijgbaar:
https://www.youmagine.com...pod-mount-for-oneplus-one

Als je hem leuk vind, zou je hem dat willen favorite'n? maak ik nog kans om iets te winnen :)
(registratie wel verplicht)

Alvast bedankt en veel plezier ermee! :)

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door SaN op 22-03-2015 02:15 ]

• yulunga
  • Laatst online: 18:25
Ik zag gisteren dat binnenkort de android update naar 5.0 komt en dat er gekozen kan worden voor de cyanogen12 of oxygenos rom. Wat ik me afvraag is of er ergens te zien is wat de verschillen tussen deze twee gaan zijn (om te kunnen bepalen voor welke ik ga gaan). Ik kon zo snel nergens iets vinden.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om dinsdag een 16GB model aan te schaffen, ik vind de witte mooier en heb altijd genoeg gehad aan 16GB, maar goed dat terzijde. Ik lees nog veel berichten over slechte touch respons, random reboots etc. Hoe groot is de kans dat dit bij een nieuw toestel nog voorkomt? Ik ken persoonlijk twee mensen met een OnePlus, één heeft continu reboots en de ander werkt prima dus dat zegt me ook vrij weinig.

Iemand trouwens ervaring met die open verkoop op dinsdag? Worden er bij wijze van spreken maar 10 stuks verkocht of kun je echt de hele dag vrij kopen. Met andere woorden, moet ik vroeg uit bed om er een te kunnen bemachtigen. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Frietsaus schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:09:
Ik ben van plan om dinsdag een 16GB model aan te schaffen, ik vind de witte mooier en heb altijd genoeg gehad aan 16GB, maar goed dat terzijde. Ik lees nog veel berichten over slechte touch respons, random reboots etc. Hoe groot is de kans dat dit bij een nieuw toestel nog voorkomt? Ik ken persoonlijk twee mensen met een OnePlus, één heeft continu reboots en de ander werkt prima dus dat zegt me ook vrij weinig.
Niks aan het handje hier, laatste tijd zie ik ook bijna geen issues meer voorbij komen.
Iemand trouwens ervaring met die open verkoop op dinsdag? Worden er bij wijze van spreken maar 10 stuks verkocht of kun je echt de hele dag vrij kopen. Met andere woorden, moet ik vroeg uit bed om er een te kunnen bemachtigen. ;)
Je hebt de hele dag de tijd om er eentje te bemachtigen. Ik zou zelf voor de sandstone black gaan, 64GB is toch prettiger dan 16GB, vooral omdat je niet kan uitbreiden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dank je, dan gok ik het er maar een beetje op dat er goede toestellen worden uitgeleverd. Ik ben mij inderdaad bewust van het feit dat de 64GB een betere investering is, zeker gezien het geringe prijsverschil. Ik vind echter die Sandstone achterkant verschrikkelijk, zowel qua uiterlijk als gevoel. En voor zover ik weet kan ik bij OnePlus die witte back cover niet los bestellen?

• Grimmie187
  • Laatst online: 08:54
Frietsaus schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:19:
Dank je, dan gok ik het er maar een beetje op dat er goede toestellen worden uitgeleverd. Ik ben mij inderdaad bewust van het feit dat de 64GB een betere investering is, zeker gezien het geringe prijsverschil. Ik vind echter die Sandstone achterkant verschrikkelijk, zowel qua uiterlijk als gevoel. En voor zover ik weet kan ik bij OnePlus die witte back cover niet los bestellen?
Niet officieel via OnePlus maar de back covers (wit, sandstone en bamboo) zijn wel via minder officiele kanalen te vinden online. Echter wel duur en vaak lange levertijd.

Bijv: www.flosmall.com

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:57
Begrijp ik het goed de prijsverhoging gaat 25 maart in, dus komende dinsdag nog te krijgen voor de oude prijs? Of ben ik al te laat..

• SaN

SaN

Frietsaus schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:19:
Ik las gisteren ergens in de faqs dat de witte one tijdelijk helemaal niet meer wordt gemaakt/uitgeleverd.
Grimmie187 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:54:
[...]

Niet officieel via OnePlus maar de back covers (wit, sandstone en bamboo) zijn wel via minder officiele kanalen te vinden online. Echter wel duur en vaak lange levertijd.

Bijv: www.flosmall.com
Er staat origineel bij, maar dat lijkt me moeilijk als OnePlus ze nieteens verkoopt? Hoe zou de kwaliteit zijn?
jasper2603 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:20:
Begrijp ik het goed de prijsverhoging gaat 25 maart in, dus komende dinsdag nog te krijgen voor de oude prijs? Of ben ik al te laat..
Klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 22-03-2015 15:34 ]

• Grimmie187
  • Laatst online: 08:54
SaN schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Ik las gisteren ergens in de faqs dat de witte one tijdelijk helemaal niet meer wordt gemaakt/uitgeleverd.

[...]

Er staat origineel bij, maar dat lijkt me moeilijk als OnePlus ze nieteens verkoopt? Hoe zou de kwaliteit zijn?

[...]

Klopt.
Het zijn idd originele OnePlus covers incl. orignele verpakking, de kwaliteit is prima. Ik heb zelf daar de bamboo cover gekocht. Probleem is dat de covers alleen met invite te bestellen zijn/waren via OnePlus en dus nogal schaars zijn. Hoe die webshops er vervolgens aan zijn gekomen, geen id.. :)

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 16:09

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Ik ben na drie maanden nog steeds zeer content met mijn OPO. Eén dingetje kom ik wel tegen: mensen vinden mij regelmatig slecht te verstaan als ik bel. (En nee, het ligt niet aan mijn stem:)) Hebben meer mensen hier last van? Is dit software of hardware?

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

• seninha
  • Laatst online: 17-11 15:11

seninha

god's right foot

Heb precies het zelfde. Ben volgens vele heel slecht te verstaan.

iRacing Profile Flickr

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:45
Dat heb ik inderdaad ook, en twee vrienden met een OnePlus One ook. Apart...

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:20
Heb ik ook last van. Is het bij jullie ook sinds de laatste update? Want hiervoor nooit klachten gehad. Kan ook komen omdat ik nu naar T-mobile ben geswitched met 4G, want ik las dat op 3G mensen er geen last van hebben, maar op 2G wel. En volgens mij switched T-mobile van 4G naar 2G tijdens het bellen.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:54
Hier ook, ik gaf de schuld aan CM12 nightlies, wat draaien jullie?

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Heb hetzelfde probleem. Schijn soms wat "zacht" te klinken, en dit kan dan opeens weer over gaan. Vóór de update geen problemen gehad overigens, al heb ik de telefoon niet lang genoeg om daar duidelijke conclusies uit te trekken.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:54
Bij mij horen ze alleen maar "klinkers" , opnieuw bellen van een vaste plek werkt vervolgens meestal goed.

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:45
Ik draai CM11S (4.4.4), en die vrienden ook. Denk dus niet dat het aan de CM12 nightlies ligt. Wellicht dat CM12S het probleem oplost?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb de laatste tijd het probleem dat de push het over 3g niet meer doet, althans niet altijd als je Whatsapp opent en naar home gaat dan krijg je soms een half uur lang wel push binnen. Andere keren open je de app en krijg je ineens een sloot berichten binnen. Push werkt dat niet.

Op de wifi werkt de push wel naar behoren. Instellingen in het data verbruik staan op auto sync. Iemand een idee?

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:20
Heb ook gehoord dat het uitzetten vaan 'Ok Google' in elk scherm, dat je dus spraakgestuurd zoeken kan activeren door dat te zeggen, de geluidskwaliteit weer verbeterd. Maar sinds ik dat heb gedaan heb ik nog niet getelefoneerd, dus kan niet met zekerheid zeggen of dit werkt. Gebruiken jullie allemaal ook de 'OK Google functie'?

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:31
Ik heb sinds kort 4G in mijn Telfort-abo. KPN gaat best aardig met de uitrol van LTE-1800, veel grote steden hebben al volledige dekking en de rest staat op de planning.

Ik merk dat mijn OPO niet vanzelf wisselt tussen 3G/H+ en LTE. Ik stond bijvoorbeeld pas op Rotterdam Centraal en hij bleef gewoon op 3G hangen, pas toen ik mijn APN resette schakelde ik over op LTE (vol signaal). Voorkeursnetwerk staat gewoon op LTE. Ik stapte vervolgens in de trein en de telefoon bleef tot na Capelle a/d IJssel op LTE staan. In Utrecht gebeurt het ook altijd.

Hebben jullie hetzelfde? Is er een manier (eventueel met root) om het switchen wat agressiever te maken? Ik draai momenteel gewoon de stock ROM, laatste versie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds de laatste paar dagen is (vermoedelijk na een update van een van de google apps) de google play service de top batterij verbruiker. Deze zit tussen de 20 en 35 procent als de telefoon voor het grootste deel van de dag idle is. Herkennen meer mensen dit?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-11 21:45
Ik dacht eraan komende dinsdag een OPO aan te schaffen.
Maar begin toch te twijfelen, gezien de vele issues die hier gepost worden:
  • spontane reboots,
  • ghost touches,
  • slechte gesprekskwaliteit,
  • gestegen batterijverbruik,
  • ...
Raden jullie als gebruikers dit toestel nog aan? Of zijn er momenteel wat teveel kleine probleempjes?

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 21:17
Geniaal toestel, batterij duur haal ik hoe dan ook altijd een dag mee.
Alleen een ding, als ik me OPO aan me PC koppel laad hij wel op maar het toestel wordt niet herkent? Staat op MTP ingesteld. USB poorten werken gewoon. Iemand een Idee?

• Stef..
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 22:03
Bor schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:28:
Sinds de laatste paar dagen is (vermoedelijk na een update van een van de google apps) de google play service de top batterij verbruiker. Deze zit tussen de 20 en 35 procent als de telefoon voor het grootste deel van de dag idle is. Herkennen meer mensen dit?
Door de privacy settings van Google Play services aan te passen kun je dit verhelpen.
"Wake up" en "Keep awake" op denied zetten(ik heb location ook gedaan) in "App Ops" bij je privacy-instellingen en daarna is mijn batterijverbruik van Google Play services van 30/40% naar 2% gegaan.

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 05:11
noordwolde schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:46:
Geniaal toestel, batterij duur haal ik hoe dan ook altijd een dag mee.
Alleen een ding, als ik me OPO aan me PC koppel laad hij wel op maar het toestel wordt niet herkent? Staat op MTP ingesteld. USB poorten werken gewoon. Iemand een Idee?
Moet je aan je toestel in apparaatbeheer de juiste drivers toekennen. Gewoon bacon root toolkit van wugfresh downloaden en ur good to go. (Google is ur friend)

Succes

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

kontroll schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:39:
Ik dacht eraan komende dinsdag een OPO aan te schaffen.
Maar begin toch te twijfelen, gezien de vele issues die hier gepost worden:
  • spontane reboots,
  • ghost touches,
  • slechte gesprekskwaliteit,
  • gestegen batterijverbruik,
  • ...
Raden jullie als gebruikers dit toestel nog aan? Of zijn er momenteel wat teveel kleine probleempjes?
Zo kan ik wel bij elk toestel een mooi lijstje van problemen maken. Ik denk dat 9/10 mensen waarvan t toestel top werkt niks meld ik dit topic, waaronder ikzelf. Heb het toestel sinds juli vorig jaar en eigenlijk echt niets te klagen. Ik haal met gewoon stock ROM elke dag wel rond de 5 uur screen on time en voor de rest nergens last van, geen gekke ghost touches of battery drain. Gesprekken via 4g zijn ook mooi helder.

Ik ontken het verder niet hoor dat er ook zeker wel soms bij andere problemen zijn of zij een vaag werkend toestel toegestuurd hebben gekregen. Maar volgens mij lost dit zichzelf wel op. En het is volgens mij uiteindelijk echt niet zo dat er hardstikke veel toestellen veel problemen hebben, anders zouden de forums hier en bij One Plus zelf wel ermee volstaan toch?

Ik zou hem nog steeds aanraden als je nu wat nodig hebt. Je zou ook naar een iets goedkoper toestel met een snapdragon 615 (ZTE blade s6 bijv) kunnen kijken of gewoon even een aantal maanden wachten, er komen weer wat leuke toestellen uit en nieuwe CPUs.

@hierboven
Idd gewoon drivers installeren, je hoeft hiervoor geen fancy programma's te installeren hoor. Alleen zorgen dat die niet als onbekend apparaat staat bij apparaat beheer, het kan zijn dat die hem nu niet herkend doordat je ontwikkelaarsmodus aan heb staan? Dan moet je je ADB drivers wel installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Salmon op 22-03-2015 23:15 ]

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Inderdaad, geen reden tot veel posten in dit topic met een OPO die perfect werkt.

Vergeet niet dat het publiek dat een OPO aanschaft vaak de eerste keer met custom roms en dergelijke begint (omdat het zo open is en geen effect heeft op garantie). Of een ander deel hier springt direct op lollipop beta's en zeurt dan dat het niet perfect werkt.

Veel problemen komen lijkt me van mensen die onvoldoende hun folders opkuisen tussen installs, of eerder een rotte app. Met de hardware is voor 99% niets mis.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
hebben de nieuwe geleverde telefoons tegenwoordig nog steeds de gele band op het scherm of is dat inmiddels ook verholpen ?

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Vlizzjeffrey schreef op maandag 23 maart 2015 @ 03:08:
hebben de nieuwe geleverde telefoons tegenwoordig nog steeds de gele band op het scherm of is dat inmiddels ook verholpen ?
Ik heb hem maand geleden gekocht en geen gele rand te zien. Lijkt me een productie fout van in het begin en al helemaal niet meer van toepassing.

• Bor

Bor

Stef.. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Door de privacy settings van Google Play services aan te passen kun je dit verhelpen.
"Wake up" en "Keep awake" op denied zetten(ik heb location ook gedaan) in "App Ops" bij je privacy-instellingen en daarna is mijn batterijverbruik van Google Play services van 30/40% naar 2% gegaan.
Dank je, ik zal dit snel eens testen :)

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Stef.. schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Hier hetzelfde probleem sinds enkele dagen, hopelijk helpen deze tips :)

Zie ook: http://truetech.tk/google...attery-drain-oneplus-one/

[ Voor 5% gewijzigd door BlackEyedAngel op 23-03-2015 09:25 ]

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:22
Hier weer een gevalletje gost touches en niet reagerend scherm. Goed schoonmaken helpt af en toe :? Reboot helpt soms ook. Zeker met goed schoonmaken ben ik toch bang voor een hardware probleem :( Zijn er al mensen die 'm teruggestuurd hebben hiervoor?

Verwijderd

Heeft de 1+1 een microSD slot?

• WoWo
Nope

Verwijderd

Jammer

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 20:48
Ja, maar heb je gauw te weinig aan 64GB dan?

I see red pixels.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:25
Ik heb ook altijd het idee gehad dat android niet echt gemaakt is voor sd card slots, apps kunnen er niet altijd op worden opgeslagen en zeker met wat simpele modellen (200 MB opslag op de telefoon en dan een sd kaart erin) levert dat nogal eens problemen op. 64GB zou voor de normale gebruiker meer dan genoeg moeten zijn (tenzij je heel veel filmt misschien). Heb zelf na een klein half jaartje nog 36GB vrij dus dat zou goed moeten komen!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
djohn_croot schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:31:
Ik ben na drie maanden nog steeds zeer content met mijn OPO. Eén dingetje kom ik wel tegen: mensen vinden mij regelmatig slecht te verstaan als ik bel. (En nee, het ligt niet aan mijn stem:)) Hebben meer mensen hier last van? Is dit software of hardware?
seninha schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:28:
Heb precies het zelfde. Ben volgens vele heel slecht te verstaan.
Kartmans1 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:24:
Heb ik ook last van. Is het bij jullie ook sinds de laatste update? Want hiervoor nooit klachten gehad. Ka
Ik heb het ook, ik heb de CM12 nightly van 17/03/2015 met Franco kernel v40, echt iritant maar ik ben ik ieder geval blij de horen dat mijn microfoon niet de boosdoener is :)

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 14:32
BlackEyedAngel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:07:
[...]

[...]

Hier hetzelfde probleem sinds enkele dagen, hopelijk helpen deze tips :)

Zie ook: http://truetech.tk/google...attery-drain-oneplus-one/
Top, bedankt.

• 418O2
Kanttekening: als je play services je telefoon niet wakker laat houden, dan kan het zijn dat eea aan syncing niet werkt.

Verwijderd

wwwhizz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Ik was van plan de 16GB versie te kopen, met optie tot het toevoegen van meer opslagruimte als ik dat wilde. Nu ga ik wel direct voor de 64GB versie denk ik.

• Bor

Bor

Ik ben benieuwd of Google het euvel gaat fixen de komende dagen. Het leeggooien van de cache zou ook helpen lees ik her en der.

Verwijderd

wwwhizz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:12:
[...]

16GB is niet 16GB vrij, want het OS en de apps vreten daar ook vanaf. Out-of-the-box heb je denk ik ergens tussen de 10-13GB vrij. Als je dan ooit besluit een fotocollectie aan te leggen, wat games te downloaden, wat filmpjes te schieten of een film voor onderweg erop plempt wordt het al gauw te weinig.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 20:48
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:51:
[...]

16GB is niet 16GB vrij, want het OS en de apps vreten daar ook vanaf. Out-of-the-box heb je denk ik ergens tussen de 10-13GB vrij. Als je dan ooit besluit een fotocollectie aan te leggen, wat games te downloaden, wat filmpjes te schieten of een film voor onderweg erop plempt wordt het al gauw te weinig.
Daarom had ik het ook over de 64GB, had niet door dat Xyloto de 16GB bedoelde.

I see red pixels.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35
monkel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:32:
Hier weer een gevalletje gost touches en niet reagerend scherm. Goed schoonmaken helpt af en toe :? Reboot helpt soms ook. Zeker met goed schoonmaken ben ik toch bang voor een hardware probleem :( Zijn er al mensen die 'm teruggestuurd hebben hiervoor?
Collega van me had ook last van host touches. Ik heb hem geadviseerd een andere kernel te flashen (hij is voor de franco kernel gegaan). Sindsdien (4 dagen geleden) heeft hij er geen last meer van gehad - fingers crossed. Dus wie weet helpt dat.

• anessie
wwwhizz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:12:
[...]

Daarom had ik het ook over de 64GB, had niet door dat Xyloto de 16GB bedoelde.
Lijkt me nobrainer om morgen nog de 64GB te halen voor de prijs van de 16GB de komende tijd. Wie dinsdag 24/03 niet beslist en besteld heeft pech.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:22
floriz87 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Collega van me had ook last van host touches. Ik heb hem geadviseerd een andere kernel te flashen (hij is voor de franco kernel gegaan). Sindsdien (4 dagen geleden) heeft hij er geen last meer van gehad - fingers crossed. Dus wie weet helpt dat.
Hopelijk komt er binnenkort een CM of oneplus-update naar 5.0. Misschien kan dat het ook fixen? Ik ben niet zo van het zelf upgraden naar andere roms :z

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35
monkel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:41:
[...]

Hopelijk komt er binnenkort een CM of oneplus-update naar 5.0. Misschien kan dat het ook fixen? Ik ben niet zo van het zelf upgraden naar andere roms :z
Zou kunnen. De kernel zal ook wel veranderd zijn van 4.4 naar 5.0. Zal wel een kwestie van uitproberen worden. In elk geval lijkt het in zijn geval een software-issue te zijn, dus ik hoop voor jou ook.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
monkel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:41:
[...]

OxygenOS en CM12S komen uit op respectievelijk 27 en 30 maart, hoewel dat de uiterlijke data zijn zodat je de OTA alsnog eerder kunt hebben.

• SaN

SaN

Pimorez schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:07:
[...]

OxygenOS en CM12S komen uit op respectievelijk 27 en 30 maart, hoewel dat de uiterlijke data zijn zodat je de OTA alsnog eerder kunt hebben.
Kan je dan kiezen tussen die twee os' en bij een normale update? Is er ergens een vergelijking te vinden?

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-11 15:15
SaN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Kan je dan kiezen tussen die twee os' en bij een normale update? Is er ergens een vergelijking te vinden?
Voor zover ik begrijp komt er een OTA voor CM12s uit.
Als je dan OxygenOS wilt gebruiken zul je die zelf manueel moeten flashen

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11 12:39
Ze hebben over oxygenOS echter maar weinig bekend gemaakt vind ik.. Zie niet echt een reden om over te stappen van CM.

• Bor

Bor

Update; sinds gisteren lijkt het euvel bij mij verholpen zonder dat ik aanpassingen heb gedaan. Google play service is nu verantwoordelijk voor ongeveer 4 a 5 % battery usage.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeroen_DB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:29:
[...]

Voor zover ik begrijp komt er een OTA voor CM12s uit.
Als je dan OxygenOS wilt gebruiken zul je die zelf manueel moeten flashen
Dit klopt, OxygenOS zul je zelf moeten flashen. Ik ga er dan ook van uit dat OnePlus een handleiding zal vrijgeven alvorens OxygenOS beschikbaar is.

Over OxygenOS is inderdaad weinig bekend behalve dat het een near-stock OS wordt waar je veel aanpassingen aan kunt doen.

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 13:27
Mijn batterij duur is ook drastisch omlaag gegaan, waarbij ik eerst twee dagen op een lading vooruit kon, is het nu beperkt tot een kleine dag. Waar kan ik de privacy settings van Google Play vinden?

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Bartoow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:31:
Mijn batterij duur is ook drastisch omlaag gegaan, waarbij ik eerst twee dagen op een lading vooruit kon, is het nu beperkt tot een kleine dag. Waar kan ik de privacy settings van Google Play vinden?
settings - privacy - privacy guard - rechtsbovenin advanced kiezen
dan moet je hem zien in dat lijstje

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:53
Sinds gister ook de aanpassingen gedaan van Google Play Services. Gisteren nog goed voor 23% accugebruik.
Vandaag weer 4% accugebruik, gelukkig!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Maar dan synct hij dus mail enzo niet meer als hij uit staat? Of is dat niet zo. Ik heb mijn cache / dalvik cache gewist, dat schijnt ook te helpen zonder de sync problemen.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Wat kan je precies uitschakelen van google play services zonder dat er problemen ontstaan? Dat alles nog steeds naar behoren werkt

• anessie
Zet gewoon Keep awake & Wake up denied en check ook voor nieuwe play versies op bv http://www.androidpolice....ogle_play_store_download/

Keep Awake is hier 456.000 keer denied sinds november 2014 en geen sync problemen met telefoon.

[ Voor 24% gewijzigd door anessie op 24-03-2015 11:18 ]

• Bartoow
  • Laatst online: 11-11 13:27
Oke thanks, ik heb een aantal dingen uitgezet, kijken of ik dit ga merken bij gebruikt.

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Privacysettings aangepast gisteren maar vandaag is play services weer verantwoordelijk voor 24% vh accugebruik..

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 14:32
Nogmaals bedankt voor de tip.

Gisteren Google Play services uitgezet en me batterij verbruik is weer normaal.

Google Play services uitschakelen:
Instellingen -> Privacy -> Privacybescherming -> opties, geavanceerd -> tabblad apparaat -> Google Play-services -> ingeschakeld houden op weigeren gezet.
Sinds gisteren, ongeveer dezelfde tijd, al 3215 keer geweigerd!

Alles werkt verder nog prima, geen enkele problemen (whatsapp, twitter en e'mail)

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

http://truetech.tk/google...attery-drain-oneplus-one/

Heb bovenstaande problemen met mijn One Plus One zeer zeker niet. Wel is het bij mij de grootste verbruiker met 1% per uur. maar dat valt wel mee..

heb dan wel een custom rom op mijn One Plus One staan :) mischien dat dat het probleem oplost

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 21:17
Salmon schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:12:
[...]

@hierboven
Idd gewoon drivers installeren, je hoeft hiervoor geen fancy programma's te installeren hoor. Alleen zorgen dat die niet als onbekend apparaat staat bij apparaat beheer, het kan zijn dat die hem nu niet herkend doordat je ontwikkelaarsmodus aan heb staan? Dan moet je je ADB drivers wel installeren.
Nee, verschijnt niks bij me apparaatbeheer. MTP staat aangevinkt op me OPO, ontwikkelaarsmodus is uit.
Als ik hem aansluit verschijnt er niks bij apparaatbeheer. Geen geel uitroeptekentje of wat ook maar.

Bacon root Toolkit ook geinstalleerd maar die wil dat ik hetzelfde doe? lukt ook
niet

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:01
Sinds vandaag heb ik de OnePlus One. Even wennen dat Android 4.4.4 na een tijd op Android 5 @ Nexus 5. Alleen ik zit nog met een probleem.

M'n telefoon haalt alleen gegevens binnen als ik hem aanzet. Als hij stand-by staat komen er dus geen app'jes, mailtjes en andere berichten binnen. Hoe kan ik dat oplossen?
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.