Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.132 views

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45
JeroenE schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:13:
[...]
Maar er zit standaard helemaal geen stock Android op, maar Cyanogenmod?! Dus als je per se stock wilde hebben dan heb je niet de goede telefoon gekozen.
Cyanogen is in mijn ogen niet veel anders dan stock Android, misschien wel beter zelfs vanwege de extra aanpasbaarheid.

Mijn punt verandert daardoor echter niet.

• BleuZ
BlackEyedAngel schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:40:
Bloatware is imho niet ZO verschrikkelijk, zolang je tenminste maar de OPTIE hebt om het te kunnen verwijderen
Ik vind het niet beter dan een opt-in systeem (als je het wil hebben, download je het gratis in de Play Store).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

J.Appleseed schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Als OnePlus dit vaker gaat doen is dat voor mij een reden om elders te kijken voor een telefoon. Ik heb dit toestel gekocht vanwege de stock Android ervaring, ...
Dan kun je denk ik snel naar alternatieven gaan zoeken. De One draait nu ook geen stock Android en levert al afwijkende apps mee. Dit zullen er in de toekomst waarschijnlijk alleen maar meer worden. Straks met Oxygen OS zit je volgens mij nog verder van een stock Android af. Als je echt stock wilt gaan zul je het echt bij een ander merk moeten zoeken of alternatieve roms moeten flashen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Bor de Wollef schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:06:
[...]

Dan kun je denk ik snel naar alternatieven gaan zoeken. De One draait nu ook geen stock Android en levert al afwijkende apps mee. Dit zullen er in de toekomst waarschijnlijk alleen maar meer worden. Straks met Oxygen OS zit je volgens mij nog verder van een stock Android af. Als je echt stock wilt gaan zul je het echt bij een ander merk moeten zoeken of alternatieve roms moeten flashen.
Hij kan gewoon die software eraf gooien/disabled, andere tobo's gebruiken, CM12 installeren. Beetje geneuzel in de marge dit imo :)

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 12:06
Heb zojuist een invite gekregen van Oneplus zelf, en ik zou deze wel graag willen kopen.

Alleen vroeg ik me af, hoelang kan ik wachten voordat ik hem activeer?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Theelichtje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:44:
Heb zojuist een invite gekregen van Oneplus zelf, en ik zou deze wel graag willen kopen.

Alleen vroeg ik me af, hoelang kan ik wachten voordat ik hem activeer?
dat hangt af hoelang de invite geldig is.
Sommige slechts 24u. Andere kunnen langer geldig zijn.
Overigens is het tijdstip dat jij de invite ontvangen hebt niet het '0' punt. Kan best zijn dat je de invite na 23 uur pas gekregen hebt en je dus binnen uur moet activeren.

Als je hem wilt gewoon claimen en kopen.
Top Toestelletje

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik zit nu zo'n 3 maanden op LiquidSmooth
Bevalt goed, maar ik mis 1 dingetje:
bij CM11s kon je het geluid dempen in het quick menu (of hoe het ook heet....waar je ook WiFi /zaklamp/airplanemode etc kan in/uitschakelen).
Dat zit er niet meer bij LS.
Ik hoop dat CM12s het weer heeft...dan stap ik meteen over.
Ik heb nu nog geen LP ROM gevonden die het wel heeft....en ik mis de (hardware) schakelaar van de iPhone...

• Theelichtje
DarkSide schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Overigens is het tijdstip dat jij de invite ontvangen hebt niet het '0' punt. Kan best zijn dat je de invite na 23 uur pas gekregen hebt en je dus binnen uur moet activeren.

Top Toestelletje
Woeps, dat moest een bamboo cover zijn ^^ heb de telefoon zelf al een tijdje in bezit.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

BlackEyedAngel

Just a decent guy

DarkSide schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Top Toestelletje
Hieropvolgend nog een vraagje: Als de invite geclaimed is, moet er dan ook binnen die periode betaald worden, of kan hij wel ff in het winkelmandje blijven staan?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• DarkSide

DarkSide

BlackEyedAngel schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Hieropvolgend nog een vraagje: Als de invite geclaimed is, moet er dan ook binnen die periode betaald worden, of kan hij wel ff in het winkelmandje blijven staan
Meen dat hij wel even in je winkelmandje kan blijven staan als je hem geclaimed hebt.

Ik zou echter alleen niet weten waarom je zoiets wilt doen.
Zorg gewoon dat je Paypal in orde is en dat je genoeg geld hebt. En claim hem en koop hem.
Ga ook niet na de media markt en zeg doe mij die tv maar. en kom 3 weken later een keertje langs om hem te betalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:04
na 16 uur 38 minuten en 36 seconden is batterij nog op 80% _/-\o_

ik ben echt blij met mijn toestel en mijn collega's vonden hem ook mooi.
uiteraard had niemand nog iets van de oneplus one gehoord maar 1 collega vond hem wel erg gaaf en die wilt hem ook aanschaffen :)
1 collega deed er erg kill over, maar dat is ook zo;n echte actieve iphone persoon ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 05-02-2015 17:05 ]

nothing stops this train

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 15:28
Kol Nedra schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:05:
Damn, bij zwaar gebruik?
1 collega deed er erg kill over, maar dat is ook zo;n echte actieve iphone persoon ;)
Heh getsie

• Kol Nedra
normaal gebruik; mail erop kijken, surfen, paar filmpjes kijken, whats appen en 2x mee gebeld

nothing stops this train

• BleuZ
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zDZuTLf.jpg

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:52

BPP

Theelichtje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Woeps, dat moest een bamboo cover zijn ^^ heb de telefoon zelf al een tijdje in bezit.
Hier ook vandaag plotseling een invite gekregen van OPO om een bamboo cover te bestellen. Heb hem wel geactiveerd, maar twijfel eigenlijk om hem te bestellen. Het is toch weer 50 euro. :P

• Theelichtje
BPP schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Hier ook vandaag plotseling een invite gekregen van OPO om een bamboo cover te bestellen. Heb hem wel geactiveerd, maar twijfel eigenlijk om hem te bestellen. Het is toch weer 50 euro. :P
Ik ben ook nog aan het twijfelen... wil wel wat anders maar ben aan het twijfelen of ik niet gewoon een skin neem :p

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
44,38 eu komt er onder aan de streep te staan voor de bamboo cover (net besteld namelijk), wellicht helpt je dat over de streep :)

Verwijderd

Heb hem toch maar eens besteld...heeft even op zich laten wachten ;)
Zat al een tijd te peinzen en te twijfelen....mailtje met een invite van oneplus heeft me toch over de streep getrokken..

Eens benieuwd hoe snel ik hem binnen heb :X

En nu eens op mijn gemakje dit hele topic en het root topic gaan doorlezen ;)

Verwijderd

Hoi allemaal.
Help. Ik heb een vraagje.
Hoe kun je foto's verplaatsen bij de one plus one naar andere mapjes in de galerij? Ik kom er niet wijs uit.

Alvast bedankt.

• disgraziato
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2023
Wil zeer binnenkort een nieuwe telefoon gaan aanschaffen en ben erg geïntresseerd in deze OnePlus One. Apparaat ziet er super slick uit en heb er veel goede reviews over gelezen :) Ik denk haast dat het voor 300 euro geen miskoop kan zijn.

Echter, denken jullie dat het beter is om te wachten op de onthulling van OxygenOS? In hoeverre gaat de experience van het apparaat veranderen door dit nieuwe OS? Ik ben verder niet bekend met Cyanogenmod, maar gaat het er met OxygenOS beter op worden of niet?

Verder heb ik graag een mooi scherm met hoge resolutie en volle kleuren. Hoe is jullie ervaringen met het scherm op de OnePlus One? Hoorde iets over een soort van waas eroverheen dat als bug in de software werd bestempeld. Is dit storend of inmiddels opgelost?

Twijfel erg tussen de OPO, Nexus 6 en iPhone 6, maar laatst twee genoemde zijn zo duur dat het haast niet leuk meer is. Dan lijkt de One me een mooi alternatief :)

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
disgraziato schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:16:

Twijfel erg tussen de OPO, Nexus 6 en iPhone 6, maar laatst twee genoemde zijn zo duur dat het haast niet leuk meer is. Dan lijkt de One me een mooi alternatief :)
Ik heb een OPO en een iPhone 6. Persoonlijk vind ik beide toestellen mooi qua uiterlijk. Toch gaat mijn voorkeur naar iOS, omdat ik het persoonlijk makkelijk besturingssysteem vind. Als ik weer kijk naar de schermresolutie is de OPO veel mooier dan bij mijn iPhone 6. Daarentegen vind ik (persoonlijk) 4.7 inch scherm (iPhone 6) handzamer dan een 5.5 inch (OPO). En als laatste waar ik ook naar kijk is de garantie. Bij Apple is sneller geregeld dan bij OPO.

De one plus one gsm is een top telefoon voor een zeer goede prijs. Alleen garantie claimen kost veel tijd, energie en veel geduld.

De iPhone 6 is ook een top telefoon voor een te hoge prijs (mijn mening). Maar je krijgt wel garantie dat goed en vertrouwd wordt afgehandeld.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• disgraziato
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2023
pinokkia schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:39:
[...]

Ik heb een OPO en een iPhone 6. Persoonlijk vind ik beide toestellen mooi qua uiterlijk. Toch gaat mijn voorkeur naar iOS, omdat ik het persoonlijk makkelijk besturingssysteem vind. Als ik weer kijk naar de schermresolutie is de OPO veel mooier dan bij mijn iPhone 6. Daarentegen vind ik (persoonlijk) 4.7 inch scherm (iPhone 6) handzamer dan een 5.5 inch (OPO). En als laatste waar ik ook naar kijk is de garantie. Bij Apple is sneller geregeld dan bij OPO.

De one plus one gsm is een top telefoon voor een zeer goede prijs. Alleen garantie claimen kost veel tijd, energie en veel geduld.

De iPhone 6 is ook een top telefoon voor een te hoge prijs (mijn mening). Maar je krijgt wel garantie dat goed en vertrouwd wordt afgehandeld.
Oké thanks voor je reactie! Schermformaat moet ik inderdaad ook rekening mee houden. Verder is Android vs iOS vooral een persoonlijke afweging. iOS is een fijn platform, maar ik weet niet of dat opweegt tegen de prijs.

Meer van dit soort persoonlijke ervaringen zijn zeer welkom en zouden me super goed helpen in het maken van een beslissing omtrent de One! :)

• sdk1985
  • Laatst online: 00:59
pinokkia schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:39:
[...]

Alleen zijn er bij de iPhone 5 legio gebruikers met een defecte knop en slechte accu, net buiten de garantie van 2 jaar. Dus of dat nou echt een goed argument is...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Bluetooth audio streaming? Ik heb mijn One gekoppeld in de auto maar zodra ik muziek ga spelen klinkt het geluid tam / mat en mist het dynamiek. Bovendien komt het maar uit een enkele speaker. Is dit herkenbaar voor anderen? Voor het tamme geluid zie ik fixes maar voor het grotere probleem heb ik nog geen oplossing gevonden helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• HNies
  • Laatst online: 01-10 16:12
Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:32:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Bluetooth audio streaming? Ik heb mijn One gekoppeld in de auto maar zodra ik muziek ga spelen klinkt het geluid tam / mat en mist het dynamiek. Bovendien komt het maar uit een enkele speaker. Is dit herkenbaar voor anderen? Voor het tamme geluid zie ik fixes maar voor het grotere probleem heb ik nog geen oplossing gevonden helaas.
Hier nergens last van. Het streamen gaat goed in mijn Outlander PHEV. En die heeft niet de beste reputatie als het gaat om het multimedia systeem.

Wellicht dat je in geluid bij je muziekeffecten iets kan bijstellen?

Live long and Prosper

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier ook geen problemen muziek afspelen via de carkit of bluetooth speaker.

gebruik PowerAmp als speler

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 06-02-2015 09:58 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 20:03
Ridder schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:24:
Ik zit nu zo'n 3 maanden op LiquidSmooth
Bevalt goed, maar ik mis 1 dingetje:
bij CM11s kon je het geluid dempen in het quick menu (of hoe het ook heet....waar je ook WiFi /zaklamp/airplanemode etc kan in/uitschakelen).
Dat zit er niet meer bij LS.
Ik hoop dat CM12s het weer heeft...dan stap ik meteen over.
Ik heb nu nog geen LP ROM gevonden die het wel heeft....en ik mis de (hardware) schakelaar van de iPhone...
Wat je kan doen is het aanmaken van een profiel (CM12 nightly heeft dat, geen idee of LiquidSmooth dat heeft) of gebruik maken van het profiel genaamd Silent. Daar stel je in dat het volume van melding en beltoon op 0 moet staan. Daarna kun bij de instellingen van de Notifcation Drawer de tile "System profiles" toevoegen. Wanneer je dan je de notification drawer naar beneden haalt, kun je met de desbetreffende tile, het juiste profiel kiezen.
System profiles zijn sowieso best leuke dingen om mee te spelen. Je kunt ze bijvoorbeeld afhankelijk maken van de naam van het wifi-netwerk waarmee je verbonden bent. Ben je verbonden met het werk? Zet dan het profiel op Silent om maar wat te noemen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Vozze schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:49:
[...]

Wat je kan doen is het aanmaken van een profiel (CM12 nightly heeft dat, geen idee of LiquidSmooth dat heeft) of gebruik maken van het profiel genaamd Silent. Daar stel je in dat het volume van melding en beltoon op 0 moet staan. Daarna kun bij de instellingen van de Notifcation Drawer de tile "System profiles" toevoegen. Wanneer je dan je de notification drawer naar beneden haalt, kun je met de desbetreffende tile, het juiste profiel kiezen.
System profiles zijn sowieso best leuke dingen om mee te spelen. Je kunt ze bijvoorbeeld afhankelijk maken van de naam van het wifi-netwerk waarmee je verbonden bent. Ben je verbonden met het werk? Zet dan het profiel op Silent om maar wat te noemen.
Widgetsoid kan je ook installeren. Daarmee kan je zelf een quickmenu maken, met meer opties dan de std CM versie.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n scherm+digitizer waren kapot, heb ik n ruime maand geleden gemeld hier. Via OnePlus support gekozen voor reparatie bij hun, ik was 147 euro kwijt voor het vervangen van het scherm (onderdeel, reparatie en verzendkosten). Ging erg soepel, via support aangemeld, DHL kwam de telefoon ophalen (let op: ze vereisen dat de lader en sim tool erbij zitten), werd gerepareerd en 2 weken later kreeg ik weer een telefoon thuis. Overigens is m'n eigen toestel niet gerepareerd want het IMEI-nummer verschil tov. degene die ik opgestuurd heb maar dat vind ik niet erg. Verzekering heeft het netjes vergoed onder de inboedelverzekering, best gelopen dus :)

Verwijderd

Lees aub de topicwaarschuwing.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 06-02-2015 13:32 ]

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Joh, updates zat te verkrijgen :P

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-11 10:06
Hoe is de GPS van de OPO eigenlijk? Ik heb nog een nieuwe telefoon nodig, maar ga binnenkort een roadtrip (USA) maken waar ik geen beschikking heb tot 3g oid, en dus voornamelijk afhankelijk ben van de GPS (navigatie), las op internet wat wisselende dingen, alleen waren die posts niet redelijk recent.

• TimonSmits
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06-2021
Ik heb sinds een week de 1+1 en ben er erg blij mee. Had hiervoor een oude iPhone 4 die heel sloom was en na 2 uur spelletjes spelen 50% kwijt was.

Nu vraag ik me alleen af wat dat cyanogen mod en oxygen mod precies inhoudt? Ik ben Apple gewend dus weet hier eigenlijk niets van af. Wat gaat straks het verschil zijn tussen deze twee en waarom is de één beter dan de andere? Ik vind dat mijn 1+1 prima werkt en er mooi uitzien zoals ik hem nu heb. Komen er meer features of zo bij als je een mod of iets hebt? En wordt die nieuwe oxygen mod standaard geüpdatet op mijn 1+1 of moet ik daar rare trucjes voor uithalen?

Hoop dat iemand de moeite wil nemen om het uit te leggen of anders linkjes weet naar een site waar het voor een leek staat uitgelegd. Alvast bedankt!

• 418O2
Dat weet niemand. Enige wat er bekend is, is dat het OxygenOS heet. Het is niet bekend of het een CM12 variant is, of gebasseerd is op AOSP Android, of iets anders spannends.

[ Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 06-02-2015 14:40 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:37
TimonSmits schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:33:
Ik heb sinds een week de 1+1 en ben er erg blij mee. Had hiervoor een oude iPhone 4 die heel sloom was en na 2 uur spelletjes spelen 50% kwijt was.

Nu vraag ik me alleen af wat dat cyanogen mod en oxygen mod precies inhoudt? Ik ben Apple gewend dus weet hier eigenlijk niets van af. Wat gaat straks het verschil zijn tussen deze twee en waarom is de één beter dan de andere? Ik vind dat mijn 1+1 prima werkt en er mooi uitzien zoals ik hem nu heb. Komen er meer features of zo bij als je een mod of iets hebt? En wordt die nieuwe oxygen mod standaard geüpdatet op mijn 1+1 of moet ik daar rare trucjes voor uithalen?

Hoop dat iemand de moeite wil nemen om het uit te leggen of anders linkjes weet naar een site waar het voor een leek staat uitgelegd. Alvast bedankt!
Over een dag of 6 weten we het.
Maar zoals ik het lees is dit je eerste persoonlijke ervaring met Android (lees als in voor het eerst Android toestel hebben) en zul je jezelf nog wel even bezig kunnen houden met het ontdekken van wat het nu allemaal doet en kan. ;)

• Kol Nedra
even een update:

1 dag 14 uur 30 minuten en 21 seconden batterij op 51% :9~

moet wel zeggen vandaag de telefoon iets minder gebruitkt dan gisteren maar toch nog +/- 30 minuten youtube filmpjes gekeken, whats apped, en mail bekeken :)

ik geef nog een update wanneer de telefoon ongeveer op 5-10% is en probeer eraan te denken om een screenshot van te maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 06-02-2015 14:57 ]

nothing stops this train

• TimonSmits
Klopt Schumi, eerste ervaring met Android. Vandaar dat ik niets af weet van Cyanogen en Oxygen en al dat soort dingen. Is er ergens een handleiding over dit soort dingen voor een leek zoals ik?

• cypher21
Kol Nedra schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:56:
[...]

even een update:

moet wel zeggen vandaag de telefoon iets minder gebruitkt dan gisteren maar toch nog +/- 30 minuten youtube filmpjes gekeken, whats apped, en mail bekeken :)

ik geef nog een update wanneer de telefoon ongeveer op 5-10% is en probeer eraan te denken om een screenshot van te maken :)
zet er dan ook je Screen On time neer.
Ik kan mijn telefoon ook best opladen, niet gebruiken en in een kast neerleggen om vervolgens drie dagen later een screenshot te maken ;)

• pinokkia
  • Laatst online: 02:21
disgraziato schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:00:
[...]

Oké thanks voor je reactie! Schermformaat moet ik inderdaad ook rekening mee houden. Verder is Android vs iOS vooral een persoonlijke afweging. iOS is een fijn platform, maar ik weet niet of dat opweegt tegen de prijs.

Meer van dit soort persoonlijke ervaringen zijn zeer welkom en zouden me super goed helpen in het maken van een beslissing omtrent de One! :)
Heb een foto van Oneplus one, iPhone 6 en iPhone 5S voor je gemaakt en hier geplaatst voor je.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2sbwdpf.jpg

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:24:
Hoi allemaal.
Help. Ik heb een vraagje.
Hoe kun je foto's verplaatsen bij de one plus one naar andere mapjes in de galerij? Ik kom er niet wijs uit.

Alvast bedankt.
In de galerij kan je niks anders dan kijken, je moet bestanden verplaatsen in de 'Bestanden' app.

• Kol Nedra
mooie vergelijking Pinokkia :)

hier ook een goede vergelijking

wat ik vooral apart vind is dat oneplus one 64gb= 299 euro is en de iphone 6 plus 64gb= 884 euro (volgens Pricewatch)

[ Voor 32% gewijzigd door Kol Nedra op 06-02-2015 16:14 ]

nothing stops this train

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14
Sinds een week in het bezit van een 1+1.
Erg tevreden over maar ik merk dat ik regelmatig iets 2x moet aantikken op het scherm voordat het geregistreerd wordt.
Nu gebruik ik wel sinds het begin een Orzly glazen screenprotector dus ik vraag me af of dat dat de gevoeligheid van het scherm iets verminderd?
Overigens is het niet heel erg maar ik merk dat ik net wat harder moet drukken dan op mijn Nexus 5.

• 418O2
coob schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:51:
Erg tevreden over maar ik merk dat ik regelmatig iets 2x moet aantikken op het scherm voordat het geregistreerd wordt.
Nu gebruik ik wel sinds het begin een Orzly glazen screenprotector dus ik vraag me af of dat dat de gevoeligheid van het scherm iets verminderd?
Overigens is het niet heel erg maar ik merk dat ik net wat harder moet drukken dan op mijn Nexus 5.
Welke software draai je?

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

jahallow schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Widgetsoid kan je ook installeren. Daarmee kan je zelf een quickmenu maken, met meer opties dan de std CM versie.
Ik heb nu Power Toggles er op gezet, maar zal widgetsoid ook eens proberen.

• coob
Stock, 4.4.4 dus.
Het is niet heel erg maar ik merk dat het net wat minder gevoelig is dan de Nexus 5.
Zal wel gewoon wennen zijn.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:30
pinokkia schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:04:
[...]

Heb een foto van Oneplus one, iPhone 6 en iPhone 5S voor je gemaakt en hier geplaatst voor je.

[afbeelding]
Ik heb deze site gebruikt voor het vergelijken van de grootte.

Kies je huidige phone. Daarna kan je deze phone tegen het scherm houden en de foto op ware grootte schalen. Daarna kun je eender welke smartphone kiezen, hem in ware grootte zien, en vergeleken met je huidige phone.

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
coob schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:51:
Ik heb precies hetzelfde, heb ook sinds kort de Oneplus mogen bemachtigen en heb ook sinds het begin meteen een Orzly glazen screenprotector. Vooral bij het typen merk ik dat ik soms twee keer moet drukken, bij mijn oude telefoon (Xperia Z) had ik dit niet.

Im notorious

• Phntm
  • Laatst online: 19-11 12:26

Phntm

Tlingelingeling

Thenotorious schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb ook sinds kort de Oneplus mogen bemachtigen en heb ook sinds het begin meteen een Orzly glazen screenprotector. Vooral bij het typen merk ik dat ik soms twee keer moet drukken, bij mijn oude telefoon (Xperia Z) had ik dit niet.
Ik vind de ervaring met de OnePlus' eigenmerk tempered glass screen protector toch wel beter als ik zo lees wat jullie meemaken. Bij mij reageert het scherm perfect en ben ook blij dat ik de officiële heb gekocht.

• coob
Juist de Orzly gekozen omdat die maar 0.24mm dik is.
Ben uiterst tevreden over de orzly.
Voelt heerlijk glad en er pakken bijna geen vingers op.

Kunnen jullie het toetsenbord raken zonder dat er een letter geregistreerd wordt?
Ik kan het glas net raken zonder iets te typen.

[ Voor 31% gewijzigd door coob op 06-02-2015 20:08 ]

• TimonSmits
Eens met Phntm! De officiële harde screen protector van OnePlus werkt bij mij super goed.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:23

TommieW

Numa numa.

Hier nog een tevreden gebruiker van de originele screen protector van OnePlus. In het begin veel te stroef, maar na even met m'n vette klauwen er aan gezeten te hebben was het geen probleem meer. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:59
Fransfb schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:32:
Hoe is de GPS van de OPO eigenlijk? Ik heb nog een nieuwe telefoon nodig, maar ga binnenkort een roadtrip (USA) maken waar ik geen beschikking heb tot 3g oid, en dus voornamelijk afhankelijk ben van de GPS (navigatie), las op internet wat wisselende dingen, alleen waren die posts niet redelijk recent.
Bij mij is de GPS wat traag met opstarten. Soms duurt het tot wel 10 minuten voor ik uiteindelijk een 'lock' heb. Daarna is hij gewoon accuraat en heb ik nergens problemen meer mee.

Als voorbeeld: ik zet GPS aan, ik start Google Maps op en voer daar straat en stad in en klik door naar navigeren. Google Maps zegt dan eerst "GPS signal lost", na een poos wachten heeft hij dan de GPS lock en werkt het gewoon goed.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:25

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Daar heb ik hier geen last van, GPS werkt prima. Ik zet dat dan ook niet uit.

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-11 10:06
klepje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:50:
[...]

Bij mij is de GPS wat traag met opstarten. Soms duurt het tot wel 10 minuten voor ik uiteindelijk een 'lock' heb. Daarna is hij gewoon accuraat en heb ik nergens problemen meer mee.

Als voorbeeld: ik zet GPS aan, ik start Google Maps op en voer daar straat en stad in en klik door naar navigeren. Google Maps zegt dan eerst "GPS signal lost", na een poos wachten heeft hij dan de GPS lock en werkt het gewoon goed.
Oké bedankt :-)

(Jij ook Eric*), moet nog even beslissen of het de OPO word (grootte) maar ik heb nog eventjes (maandje) dus Dankjulliewel

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Kol Nedra schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:33:
voor de update kon ik dubbeltikken op scherm om telefoon te ontgrendelen, heb nu 2 updates moeten doen en nu werkt die feature niet meer? hij is er nog wel hoop ik? en waar zit dat?
Settings > display & lights > helemaal naar beneden scrollen > 4de van beneden > Double tap to wake.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:21
Ah er komt nog een laatste update van CM11S voordat de 12S uitkomt zie ik net. Afgezien een poging om swiftkey op te dringen kan ik alleen zo 123 niet terugvinden wat de improvements zullen zijn...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• 418O2
pimsaint schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:16:
Ah er komt nog een laatste update van CM11S voordat de 12S uitkomt zie ik net. Afgezien een poging om swiftkey op te dringen kan ik alleen zo 123 niet terugvinden wat de improvements zullen zijn...
Het is ook zoveel moeite om je keyboard te veranderen

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Iemand een idee hoe ik Say ok Google enable op de One plus? De instellingen lijken niet veranderd te kunnen worden binnen de Google search app.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:21
418O2 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:30:
Het is ook zoveel moeite om je keyboard te veranderen
Absoluut niet- Wanneer ze PowerAMP mee gaan leveren is het ook een kleine moeite om je standaard muziekspeler te veranderen. En wanneer ze Photowonder mee gaan leveren is het ook een kleine moeite om de camera app terug te draaien...

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf Swiftkey op de OPO omdat ik daarmee veel minder typo's maak en dus sneller typ. Maar dit druist nogal in tegen de ideologie van Cyanogenmod, die uit noodzaak voor certificering van de OPO de Gapps maar voorinstalleert. Naar mij idee was het inbouwen van swiftkey een betere stap geweest voor OxygenOS, waarmee het zich ook weer beter kan onderscheiden.

Maar dat was eigenlijk helemaal niet het punt van mijn post. Het was een korte samenvatting en link naar het nieuwsitem op OPO blog aangaande de OTA updates en ik ben benieuwd of iemand weet welke verbeteringen of features de update nog meer met zich mee zal brengen :).

[ Voor 16% gewijzigd door pimsaint op 07-02-2015 16:58 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• 418O2
Oke.

Ik denk dat ze gewoon de cm11 repo meenemen.

• Kol Nedra
Kol Nedra schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:56:
[...]

even een update:

Oke naar 2 dagen, 17 uur en 38 miniuten is het zover, telefoon op 6% O+

hier de foto van activiteit:

http://imgur.com/Gbvzf9D

nothing stops this train

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
Ik heb dit draadje ff doorgenomen maar mijn probleem niet tegengekomen.
Sinds een aantal weken verbreekt mijn OPO na een paar minuten de verbinding met het thuisnetwerk, om over te schaken op de hotspot van Ziggo. Ligt niet aan de router, andere divices houden hun connectie wel.
Wifi uit-aan en hij pakt het juiste netwerk weer, om het vervolgens kort daarop weer te verliezen.
Qua apps heb ik onlangs WifiAnalyzer geïnstalleerd en twee apps die Ant mogelijk maken. Zie daar vooralsnog geen clue.
Iemand?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:37
Kol Nedra schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:51:
[...]

En wat is de SOT? (Screen On Time)

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:13
Marcva schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:19:
Ik heb dit draadje ff doorgenomen maar mijn probleem niet tegengekomen.
Sinds een aantal weken verbreekt mijn OPO na een paar minuten de verbinding met het thuisnetwerk, om over te schaken op de hotspot van Ziggo. Ligt niet aan de router, andere divices houden hun connectie wel.
Wifi uit-aan en hij pakt het juiste netwerk weer, om het vervolgens kort daarop weer te verliezen.
Qua apps heb ik onlangs WifiAnalyzer geïnstalleerd en twee apps die Ant mogelijk maken. Zie daar vooralsnog geen clue.
Iemand?
Kijk eens bij de instellingen van je wifi. Daar kun je prioriteit instelling, welke staat bovenaan?

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
superiscch schreef op zondag 08 februari 2015 @ 06:42:
[...]

Kijk eens bij de instellingen van je wifi. Daar kun je prioriteit instelling, welke staat bovenaan?
Tnx, die kende ik nog niet. Maar thuis staat boven de hotspot. Wel gek dat ik sommige wel kan verplaatsen en anderen niet..... Zijn wel te slepen, maar springen weer terug naar oude positie. Any way, zou goed moeten zijn. Ff afwachten nu.
Edit: opgelost, hoewel de volgorde nog gelijk is. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Marcva op 08-02-2015 10:05 ]

• Kol Nedra
schumi2004 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:26:
[...]

En wat is de SOT? (Screen On Time)
geen idee, waar vind ik dat?

nothing stops this train

• 418O2
Kol Nedra schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:03:
[...]

geen idee, waar vind ik dat?
Op scherm drukken in dat scherm dat je postte

• Kol Nedra
418O2 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:05:
[...]

Op scherm drukken in dat scherm dat je postte
ah oke, ik zal het bij de volgende run doen aangezien telefoon nu alweer opgeladen is.

nothing stops this train

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:03
26%*2d17,5uur =26%*65,5=17 uur.
Dat valt mee want ik haal 10 uur screen on op een vrijdag...

(Oh wacht dat % is niet screen on time. Desondanks staat het schermverbruik bij mij geregeld tegen de 40%.)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Verwijderd

Kol Nedra schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:51:
[...]

Je doet er niet veel mee, of wel :P bij mij staan er zeker apps in dat lijstje, terwijl het bij jou slechts een YouTube filmpje en systeemprocessen zijn

• cypher21
Nutteloos zonder screen on time zoals ik al eerder postte.

• sdk1985
  • Laatst online: 00:59
Ik haal de 3-3.5 dag meestal wel maar dan heb ik dus een screen on time van onder de 3 uur.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:03
Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:32:
Ik kan geen eens bluetooth connecten. Dan crasht de instellingen navigatie.
Ik heb een patch gekregen van 1+1 maar dat is gewoon een flash denk ik. Ik ben dan iig alles kwijt van de telefoon... (Scheelt dat data over zetten echt vet snel gaat met 40+mb/)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• HNies
CM 11S 05Q OTA komt er aan..!!
bron: https://forums.oneplus.ne...-05q-ota-released.265240/

Ben benieuwd wanneer het in Nederland beschikbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door HNies op 09-02-2015 09:54 ]

Live long and Prosper

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Dacht dat CM11 stil lag ten gunste van CM12

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 09:46

HaTe

haat niet

HNies schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:54:

De uitrol gaat niet per land, hier kan ook geen onderscheid in worden gemaakt want elke oneplus is hetzelfde.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

HNies schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:54:

Idd wat hierboven wordt gezegd: de uitrol is gewoon over alle toestellen.

Nu nog even wachten tot een flashable zip van XDA en we kunnen gaan, komt vast wel vanavond.

Maar deze OTA is dus de allerlaatste voor CM12S, die komt snel hierna dus over ongeveer een week! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Salmon op 09-02-2015 11:30 ]

• 418O2
Salmon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Idd wat hierboven wordt gezegd: de uitrol is gewoon over alle toestellen.

Nu nog even wachten tot een flashable zip van XDA en we kunnen gaan, komt vast wel vanavond.

Maar deze OTA is dus de allerlaatste voor CM12S, die komt snel hierna dus over ongeveer een week! :*)
Nog 3 dagen.

Ik heb er even over nagedacht en het filmpje nogmaals bekeken, maar volgens mij is OxygenOS gewoon de OPO versie van CM12

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:33:
[...]

Nog 3 dagen.

Ik heb er even over nagedacht en het filmpje nogmaals bekeken, maar volgens mij is OxygenOS gewoon de OPO versie van CM12
Nee.

OxygenOS is gewoon stock Android met de OnePlus features (tap-to-wake bijvoorbeeld) en een enkele andere toevoeging erin gebakken. OnePlus is eigenaar van deze features dus deze passen ze toe waar mogelijk.

Verder is OxygenOS redelijk stock, waar Cyanogen steeds meer los van Google wilt opereren.

• 418O2
Pimorez schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Nee.

OxygenOS is gewoon stock Android met de OnePlus features (tap-to-wake bijvoorbeeld) en een enkele andere toevoeging erin gebakken. OnePlus is eigenaar van deze features dus deze passen ze toe waar mogelijk.

Verder is OxygenOS redelijk stock, waar Cyanogen steeds meer los van Google wilt opereren.
Tap to wake is natuurlijk geen specifieke OnePlus feature, maar de situatie die jij schetst zou inderdaad wel eens kunnen kloppen.

Dan blij ik wel lekker bij Cyanogen. Beter dan stock meestal

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Tap to wake is natuurlijk geen specifieke OnePlus feature, maar de situatie die jij schetst zou inderdaad wel eens kunnen kloppen.

Precies. Bijna stock Lollipop van OnePlus wordt dus OxygenOS en CM12S wordt de laatste versie voor de OPO van CyanogenMod. Dus je kan een van de 2 kiezen als je Lollipop wilt draaien. Waarschijnlijk wordt OxygenOS dus ook voor de OPO2 gebruikt.

• 418O2
Salmon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:46:
[...]

Precies. Bijna stock Lollipop van OnePlus wordt dus OxygenOS en CM12S wordt de laatste versie voor de OPO van CyanogenMod. Dus je kan een van de 2 kiezen als je Lollipop wilt draaien. Waarschijnlijk wordt OxygenOS dus ook voor de OPO2 gebruikt.
Ik was bang dat ze van alles gingen doen om hun eigen OS uniek te maken, maar dat is meestal niet echt een success (touchwiz en Sense). Kaal android is prima genoeg. Je kan alles zelf customizen naar eigen smaak, daar hoeft een fabrikant zich niet mee te bemoeien imo.

• DarkSide

DarkSide

Zelf ben ik wel een fan van Sense. Jaren HTC's gehad. En Sense was toch wel een fijne Skin.
Vanilla Android wordt wel steeds beter. En met CM erop kan je zaken goed naar eigen wens instellen.
Toch kan een goede skin wel goed zijn.

• 418O2
DarkSide schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:59:
Zelf ben ik wel een fan van Sense. Jaren HTC's gehad. En Sense was toch wel een fijne Skin.
Vanilla Android wordt wel steeds beter. En met CM erop kan je zaken goed naar eigen wens instellen.
Toch kan een goede skin wel goed zijn.
Dat kan inderdaad, maar ik hou er zelf van om het vrij kaal te hebben en die keus heb je vaak niet bij HTC/Samsung/LG etc

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Eigenlijk zou elke fabrikant ook een google play editie moeten aanbieden.

• Pimorez
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Ik kan mij helaas niet meer herinneren waar precies, maar Carl Pei heeft ergens op Facebook/Twitter/Reddit/OnePlus forums laten weten dat een aantal van deze features wel degelijk van OnePlus zijn en niet Cyanogen.

Minder goede bron: http://telecomtalk.info/o...aunch-february-12/130775/

• nielZify
  • Laatst online: 15-11 23:15
Vanaf morgen en daarna elke dinsdag....geen invites meer nodig.

https://oneplus.net/blog/?p=1016/

Verwijderd

Supergeweldig :)

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Geweldig nieuws! Zat zelf te wachten op een nieuwe invite nadat mijn vorige helaas een dag geleden is verlopen (dom). Dan eindelijk morgen toch een bestellen!

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Hoe kom je aan deze informatie?

• 418O2
Snuurtje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:47:
[...]

Hoe kom je aan deze informatie?
Ik was nog in de veronderstelling dat er geen CM12s kwam en dat dat OxygenOS zou zijn.

Komt CM12s uberhaupt nog? Of alleen een "gewone" cm12 voor de OPO?

• HNies
418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:52:
[...]

Ik was nog in de veronderstelling dat er geen CM12s kwam en dat dat OxygenOS zou zijn.

Ja .....is bevestigd door CM's Steve Kondik:
Zie zijn G+:
https://plus.google.com/+SteveKondik/posts/JnuepGn6KTr

Live long and Prosper

Verwijderd

Ik begrijp niet zo goed waarom er nog een CM11s update wordt uitgerold terwijl er waarschijnlijk binnen een week de lollipop update uitgaat...

Ben benieuwd naar beide updates. Hier nog niks binnen.

• Pimorez
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:52:
[...]

Er is nooit ergens gezegd dat er géén CM12S zou komen. De eerste twee/drie dagen was er onduidelijkheid en random mensen die rare beweringen plaatsten, sinds de dagen erna heeft zowel OnePlus als Cyanogen gezegd dat CM12S er gewoon komt.

• 418O2
Dat gaat over cm12

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:13
Heb je de reacties gelezen?

• 418O2
Zie niets relevants

• BPP
  • Laatst online: 23:52

BPP

Van de grote baas himself over CM12(s) op een reactie van iemand die vroeg wanneer stock CM voor de OPO uitkwam. OPO heeft toch alleen maar CMXXs versies?

"early next month when we're done with the features and its ready for production."

• 418O2
BPP schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:34:
[...]

Van de grote baas himself over CM12(s) op een reactie van iemand die vroeg wanneer stock CM voor de OPO uitkwam. OPO heeft toch alleen maar CMXXs versies?

"early next month when we're done with the features and its ready for production."
er is een cm12 voor de opo (die ik al meer dan een maand als daily heb).

We gaan t zien, ben benieuwd. Cm12 is verrassend snel stabiel, draait als een trein en rockstable
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.