Eigenlijk zijn het dus allemaal concurrenten en blijft de vergelijking met alleen de Nexus een beetje lomp.dutchgio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:30:
[...]
Tweakers kijkt naar de prijs. Heb je 350 euro te besteden, dan kies je tussen de 1+1 of de Nexus 5. Dan zijn het dus concurrenten. Kijk je naar de S5, Htc One, Z1 etc, dan doet ie daar ook niet voor onder, en scoort ie uitzonderlijk goed op de prijs, die minstens de helft is.
Op band 20 4G is de 1+1 op alle vlakken beter, al is de gebruikservaring qua software etc. Nog even afwachten.
Hij kan makkelijk mee met de S5polopolo150 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:30:
Holy shit, Android Authority heeft veel 1+1 video's al geupload. YouTube: Android Authority
Hier een mooie hands-on van 7 minuten YouTube: OnePlus One First Look and Hands On!
16 GB is trouwens in zwart en wit, de 64 GB alleen in zwart.
Als je het vergelijkt met de Nexus 5 ( aangezien dat DE prijs concurrent is) is de batterij beter dan de Nexus 5, en betere camera
16 GB is trouwens in zwart en wit, de 64 GB alleen in zwart.
Als je het vergelijkt met de Nexus 5 ( aangezien dat DE prijs concurrent is) is de batterij beter dan de Nexus 5, en betere camera
[ Voor 46% gewijzigd door alwaysleft op 23-04-2014 10:48 ]
En het is een huge mofo...alwaysleft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:37:
Hier een mooie hands-on van 7 minuten YouTube: OnePlus One First Look and Hands On!
16 GB is trouwens alleen in wit, de 64 GB alleen in zwart hoor ik in dat filmpje.
Enige nadeel, en niet volledige 4G ondersteuning.418O2 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:45:
Hij is wel wat groter dan ik verwachtte.
niet vervangbare batterijalwaysleft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:45:
[...]
Enige nadeel, en niet volledige 4G ondersteuning.
geen SD slot (al is dat niet zo'n ramp aangezien ze maar €30 meer vragen voor de 64GB versie)
waarschijnlijk slecht beschikbaar
64 GB is voor mij toch echt wel genoegRocketKoen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:47:
[...]
niet vervangbare batterij
geen SD slot (al is dat niet zo'n ramp aangezien ze maar €30 meer vragen voor de 64GB versie)
In het interview met Engadget komt de baas van Oneplus over als een Aziatische Steve Jobs, er is zelfs nagedacht over hardware scrolling in WeChat. Beloofd veel
[ Voor 30% gewijzigd door alwaysleft op 23-04-2014 10:56 ]
Jip, was eerder al bevestigd.BPP schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:54:
Heeft die trouwens een notificatieled?
/edit: of hij moet er op het laatste moment uitgehaald zijn... Maar daar ga ik even niet vanuit.
[ Voor 21% gewijzigd door FabianNL op 23-04-2014 10:55 ]
Dat is tegenwoordig ook meer regel dan uitzondering. Niet dat ik ooit een accu heb vervangen.RocketKoen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:47:
[...]
Maargoed; vergeet niet dat het een onwijs low-budget toestel is, dan moeten er consessies worden gedaan
#Neversettle jeweets
Nickname does not reflect reality
Voor mij toch echt de grootte. En 4G vind ik wel wat jammer, maar geen dealbreaker.RocketKoen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:47:
[...]
Same here. Scherm is ongeveer even groot als van de S5 terwijl dat een véél kleiner toestel is. En daarvan vond "men" het scherm al klein t.o.v. de behuizing. Afmetingen van deze One zijn echt een faal imho.
Weet iemand of hij FM radio heeft? Op het oneplus forum las ik eerst wel, maar nu zie ik artikelen verschijnen dat hij het niet meer heeft? Voor mij toch wel erg grote plus, aangezien ik sinds een tijdje van abonnement terug naar prepaid ben gegaan (toch overal wifi, maar ja geen internetradio dus (en zou zo'n databundel er niet snel doorheen gaan via internetradio?))
5.5 is ongeveer even groot als een 5.1 scherm?Brad Pitt schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:02:
[...]
Same here. Scherm is ongeveer even groot als van de S5 terwijl dat een véél kleiner toestel is. En daarvan vond "men" het scherm al klein t.o.v. de behuizing. Afmetingen van deze One zijn echt een faal imho.
Maar de prijs maakt veel goed. Maar belangrijker is dat ik niet te lang wil wachten (volgende Nexus) of (veel) mindere camera hebben (Nexus 5).Brad Pitt schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:02:
[...]
Eén ding dat ik nu in ieder geval echt niet meer doe is een telefoon kopen die twee keer zo duur is. Kan ik mezelf gewoon niet verkopen...
Ik ken iemand die elke dag een half uur fietst met internet radio aan en makkelijk met een 2 GB databundel kan leven zonder overheen te gaan. Ondertussen gebruik ik zelf internet radio of Spotify met 96 kb/s en ik kom er makkelijk over heen. FM Radio zou mooie plus zijn, anders moet je toch even checken naar een prepaid provider waar je onbeperkt internet kan krijgen.Flokman schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:06:
Weet iemand of hij FM radio heeft? Op het oneplus forum las ik eerst wel, maar nu zie ik artikelen verschijnen dat hij het niet meer heeft? Voor mij toch wel erg grote plus, aangezien ik sinds een tijdje van abonnement terug naar prepaid ben gegaan (toch overal wifi, maar ja geen internetradio dus (en zou zo'n databundel er niet snel doorheen gaan via internetradio?))
Het gaat om de formaat. En op YouTube kan je zien dat het echt meevalt.
Ja baseerde dat op de net geposte Youtube vergelijking. Maar inderdaad, scherm is groter. Viel me niet meteen op door die brakke CM fade boven en onderaan het scherm, leek daardoor kleiner, my bad.BPP schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:08:
5.5 is ongeveer even groot als een 5.1 scherm?
Onbeperkt internet bij prepaid?
Ain't gonna happen....
Als er geen fm-radio op zit heb je dus een vrij grote databundel nodig
Ain't gonna happen....
Als er geen fm-radio op zit heb je dus een vrij grote databundel nodig
Of spotify en offline syncen. Met 64Gb is dat niet zo'n probleem. Ben je ook nog eens van het gezwets van DJ's en reclames af
http://bliep.nldutchgio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:12:
Onbeperkt internet bij prepaid?
Ain't gonna happen....
http://www.hi.nl/prepay/v...nbeperkt-onlinebundel.htm
Da's geen onbeperkte data hè, slechts dat je onbeperkt online bént. Plus trager dan dikke...
Niet aanwezig.Flokman schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:06:
Weet iemand of hij FM radio heeft?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Laten we maar niet off-topic gaan, maar bij *bliep kan ik zeggen dat het wel onbeperkt is. Gebruik het zelf en kan echt niet meer zonder. Over snelheid is aan mijn kant echt niks te klagen. Zie: Ervaringen met *bliep
[ Voor 27% gewijzigd door polopolo150 op 23-04-2014 11:18 ]
Okay, mag ook wel, want de "snelheid" (16KB/sec, really?!) is om te huilen en waarschijnlijk, zoals ze zelf ook al zeggen, niet eens voldoende om muziek goed te kunnen streamen.polopolo150 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:16:
Laten we maar niet off-topic gaan, maar bij *bliep kan ik zeggen dat het wel onbeperkt is. Gebruik het zelf en kan echt niet meer zonder.
Heb je het geprobeerd dan?Brad Pitt schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:17:
[...]
Okay, mag ook wel, want de "snelheid" (16KB/sec, really?!) is om te huilen en waarschijnlijk, zoals ze zelf ook al zeggen, niet eens voldoende om muziek goed te kunnen streamen.
"Het scherm zal zelfs reageren op natte handen"
Betekent dit dan ook dat als er water druppels op het scherm zitten dat je hem nog kan bedienen?
Dit vind ik altijd zo groot nadeel van smartphones in de regen of als je een beetje heb gezweet.
Betekent dit dan ook dat als er water druppels op het scherm zitten dat je hem nog kan bedienen?
Dit vind ik altijd zo groot nadeel van smartphones in de regen of als je een beetje heb gezweet.
Hier nog een hands-on, van Techradar http://www.techradar.com/...307/review#articleContent
Nee natuurlijk niet, het is 2014. Die "snelheid" is van ong. 1200 vChr. Plus ze zeggen het zélf.polopolo150 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:20:
Heb je het geprobeerd dan?
Veel groter.418O2 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:45:
Hij is wel wat groter dan ik verwachtte.
Het zou toch een <5 inch phone worden?
Dit ding is groter dan een S5, en die is al gigantisch...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Maar dan kijk je ook naar Hi, toch? In mijn geval had ik het over *bliep.Brad Pitt schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:21:
[...]
Nee natuurlijk niet, het is 2014. Die "snelheid" is van ong. 1200 vChr. Plus ze zeggen het zélf.
"Het internet van het €0,50 dagabonnement is snel genoeg om ongestoord te kunnen WhatsAppen, internet pagina's bekijken, Facebook gebruiken, Spotify luisteren en zelfs youtube video's bekijken in standaard resolutie."
https://transparent.bliep.nl/speed.html
[ Voor 84% gewijzigd door polopolo150 op 23-04-2014 11:28 ]
Dat is wel kansloos idd. Zeiden ze van tevoren niet dat ze vandaag gingen uitleggen hoe ze een 5.5 inch display in een 5 inch behuizing hebben gestopt?Jeroenneman schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:21:
[...]
Veel groter.
Het zou toch een <5 inch phone worden?
Dit ding is groter dan een S5, en die is al gigantisch...
Ja, dat zouden ze doen.BPP schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:23:
[...]
Dat is wel kansloos idd. Zeiden ze van tevoren niet dat ze vandaag gingen uitleggen hoe ze een 5.5 inch display in een 5 inch behuizing hebben gestopt?
Daarom vind ik het meer gepast dat de 1+1 een concurrent van de Oppo Find 7 en de Galaxy Note 3 is ipv de Nexus 5 op de Tweakers FP,
Ben benieuwd naar de in-depth review.quote: TechradarEarly verdict
If an offer looks too good to be true, it probably is. That's exactly my feeling when it comes to the OnePlus One. (dit had dbhuis kunnen schrijven)
It has some impressive top end specs, a fluid Android interface and a price tag which quite simply blows the competition out of the water. And to find there isn't any obvious flaws with One makes it a mind boggling feat of power and price.
I've only had a brief time with the handset, so issues may arise during our in-depth review, but for now the OnePlus One looks set to seriously shake up the mobile market and the likes of Sony, Samsung and HTC will need to sit up and take note.
Kortom, dit gaat de smartphone wereld voor een klein gedeelte op zijn kop zetten
Als ze voor eenzelfde prijs met een kleinere telefoon komen helemaal. Goede specs, mooi design, erg lage prijs. Als ze dan ook nog eens groot kunnen produceren denk ik dat de "grote namen" wel moeten reageren qua prijs.alwaysleft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:28:
[...]
Kortom, dit gaat de smartphone wereld voor een klein gedeelte op zijn kop zetten
Dan moeten ze eerst goed gaan leveren. Als ze een half jaar nodig hebben om het toestel goed geproduceerd en geleverd te krijgen dan ligt niemand er wakker van.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:29:
[...]
Als ze voor eenzelfde prijs met een kleinere telefoon komen helemaal. Goede specs, mooi design, erg lage prijs. Als ze dan ook nog eens groot kunnen produceren denk ik dat de "grote namen" wel moeten reageren qua prijs.
Ik zeg ook niet op korte termijn, hè. Dat gaat nog wel even duren. Maar als ze (doordat het hele jaar door goed verkopen) ze volgend jaar een kleinere telefoon op grotere schaal kunnen en durven te produceren, dan denk ik dat er best wat te gebeuren staat in telefoontjes-land.
Trouwens nogmaals de bevestiging in een hands-on dat de One Plus One 16 GB dus in wit komt, en de 64 GB in zwart. Geen keus in kleur verder.
Zie http://blog.androidboard....-the-299-flagship-killer/
Zie http://blog.androidboard....-the-299-flagship-killer/
[ Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 23-04-2014 11:33 ]
Pfoe, vind de grootte toch wel een flink nadeel. Zat er hard aan te denken dit mijn nieuwe telefoon te maken, maar nu ik die afmetingen zo zie, gaat het hem niet worden.
Nu hopen op een kleiner broertje of settelen voor iets anders
Nu hopen op een kleiner broertje of settelen voor iets anders
n.a.
Verwijderd
Dat zit er toch al wel langer aan te komen? Iets als de Moto G, en daarvoor de Chinese import, heeft laten zien dat het gewoon allemaal veel goedkoper kan. En het was maar een kwestie van tijd voordat dat tot de Europese consument door zou dringen.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:
Ik zeg ook niet op korte termijn, hè. Dat gaat nog wel even duren. Maar als ze (doordat het hele jaar door goed verkopen) ze volgend jaar een kleinere telefoon op grotere schaal kunnen en durven te produceren, dan denk ik dat er best wat te gebeuren staat in telefoontjes-land.
Zijn nog wel wat stappen te maken dus. De vraag is wie die stappen maakt...
Eens. Vooral langere en uitgebreidere tests op het gebied van software en accuduur vind ik interessant.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:31:
[...]
Op zichMaar hee, het is goed op sceptisch& nuchter te blijven.
Pete Lau in een derde bedrijfje, genaamd OPPPO of OObarrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:34:
Zijn nog wel wat stappen te maken dus. De vraag is wie die stappen maakt...
[ Voor 37% gewijzigd door floriz87 op 23-04-2014 11:39 ]
Website nog steeds niet in de lucht, toch wel jammerlijk aan het worden.
probleem is vaak dat aan deze telefoons toch vaak een "net niet helemaal" gevoel kleeft.alwaysleft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:28:
[...]
Ik heb zelf vorig jaar de Zopo C2 platinum gehaald. Op papier kan hij zich meten met de topklasse van toen..
Maar na een jaar heb ik toch wel frustaties:
- een brakke GPS
- spontane reboots of uitval bij opladen
- telefoon valt uit bij druk uitoefenen (contactpunten batterij brak?)
Nu heeft deze telefoon wel een fatsoenlijke Qualcomm processor, maar ik zou toch even de gebruikerservaringen na een paar maanden afwachten..
Hier werken:perfect.alwaysleft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:40:
Website nog steeds niet in de lucht, toch wel jammerlijk aan het worden.
Hoop het ook,vind deze te groot.Hoe goed de specs ook zijn ik wil niet groter dan een 5 inch phone kan groter maar dan in dezelfde behuizing.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zo heeft elke telefoon wel wat. Voor mij heeft een nexus 5 ook een net niet ervaring want daarmee zou ik net niet het einde van de dag halen, wat ik nu met mijn Jiayu G4 (helft van de prijs van een nexus5) makkelijk haal. Die Jiayu mag dan wel een slechtere GPS, niet de nieuwste android en draadloos opladen missen, maar deze functie mis ik minder dan helemaal geen telefoon aan het einde van de dag... Heel erg jammer dat de oneplus one zo groot uitgevallen is. Laat ze even een 720p telefoontje met die specs maken dat kleiner is dan 5"greatgonzo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:41:
[...]
probleem is vaak dat aan deze telefoons toch vaak een "net niet helemaal" gevoel kleeft.
Ik heb zelf vorig jaar de Zopo C2 platinum gehaald. Op papier kan hij zich meten met de topklasse van toen..
- een brakke GPS
Nu heeft deze telefoon wel een fatsoenlijke Qualcomm processor, maar ik zou toch even de gebruikerservaringen na een paar maanden afwachten..
Hier ook soms. Een refresh doet dan vaak wonderen.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:46:
Hier allemaal bad gateways.
Op die pagina's staat dat ie vanaf $1 is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zopo C2 kan zich niet meten met de topklasse van toen. Het is meer mid-range voor budgetprijzen, ik heb zelf een vergelijkbare iOcean X7.greatgonzo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:41:
[...]
probleem is vaak dat aan deze telefoons toch vaak een "net niet helemaal" gevoel kleeft.
- een brakke GPS
Ik heb toch wel het idee dat de kwaliteit van Oneplus meer richting Oppo gaat, al is dat ook niet alles. Standby-batterijduur en software daarvan zijn niet zo best.
Is dan wel weer leuk.TOUCH, AND GO
ON SCREEN GESTURES FOR EASY CONTROL
Launch your favorite apps more quickly than ever before. Tap twice and your screen will come to life, or draw a simple image on the sleeping screen to launch your preferred app. The screen will respond even if your hands are wet.
Qua productiekosten zal het misschien niet eens zoveel schelen met een toestel van een ander merk, ze zullen waarschijnlijk genoegen nemen met kleinere marges per toestel.BPP schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:07:
JBL Speakers
Sony Lens
5.5 inch Full HD Display etc etc
En dat voor een prijs van 269 euro. Man die inkoper daar moeten ze een life-time achievement award geven.
PSN id: NL_SToRM
Dat heeft de HTC One M8 ook al
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En daar betaal je meer dan 2x zoveel voor. Dus leuk dat de Oneplus One dat ook heeft. Beter goed gejat, dan slecht (niet) bedacht...
nou, een spontane uitval vind ik net wat anders dan het missen van een draadloos opladen functie..boppos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:46:
[...]
Zo heeft elke telefoon wel wat. Voor mij heeft een nexus 5 ook een net niet ervaring want daarmee zou ik net niet het einde van de dag halen, wat ik nu met mijn Jiayu G4 (helft van de prijs van een nexus5) makkelijk haal. Die Jiayu mag dan wel een slechtere GPS, niet de nieuwste android en draadloos opladen missen, maar deze functie mis ik minder dan helemaal geen telefoon aan het einde van de dag... Heel erg jammer dat de oneplus one zo groot uitgevallen is. Laat ze even een 720p telefoontje met die specs maken dat kleiner is dan 5"![]()
![]()
Het was te verwachten. Het scherm is door Oppo gemaakt en de OF7A heeft deze optie ook.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:19:
En daar betaal je meer dan 2x zoveel voor. Dus leuk dat de Oneplus One dat ook heeft. Beter goed gejat, dan slecht (niet) bedacht...
Toch wel ontgoocheld en had hogere verwachtingen:
Grote dimensie, geen dual-sim, beperkte 4G en design is totaal niet beste dat op de markt is.
Prijs van 269/299 en CM zijn de enige redenen waarom ik deze zou kopen
Grote dimensie, geen dual-sim, beperkte 4G en design is totaal niet beste dat op de markt is.
Lg G2 was de eerste met de knock-on feature, dat wordt gellukig klakkeloos overgenomen danwel uitgebreid met swipes door andere fabrikanten
Formaat ben ik met je eens. 4G wist je als het goed is de afgelopen tijd al. En design is nogal persoonlijk.Mudi schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:25:
Toch wel ontgoocheld en had hogere verwachtingen:
De productiekosten van de flagships van apple en samsung liggen ook onder de $200.SToRM666 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:17:
[...]
Qua productiekosten zal het misschien niet eens zoveel schelen met een toestel van een ander merk, ze zullen waarschijnlijk genoegen nemen met kleinere marges per toestel.
Maar die bedrijven ontwikkelen een compleet softwarepakket. Samsung met Touchwiz en Apple zelfs een heel OS. Ze geven miljarden uit aan marketing. Miljarden aan rechtszaken tegen elkaar.
Daarnaast kost het ook redelijk wat centen om ervoor te zorgen dat je 2 miljoen toestellen klaar hebt liggen in de winkels @ release.
En 1+1 maakt mooi gebruik van bedrijven als Sony en Qualcom die hun onderdelen aan iedereen verkopen.
Apple ontwikkelt bijvoorbeeld heel knap hun eigen processor. Maar omdat die dan alleen in 1 model iphone gebruikt wordt worden de RnD kosten alleen over die iphones uitgesmeerd. QC maakt niet eens zelf telefoons, maar hun chip wordt waarschijnlijk veel meer verkocht. Dus lagere kosten.
Nope, dat was Nokia een aantal jaren geleden.dutchgio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:27:
[...]
Lg G2 was de eerste met de knock-on feature, dat wordt gellukig klakkeloos overgenomen danwel uitgebreid met swipes door andere fabrikanten
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Daar heb ik als consument maling aan. De telefoon wordt er niet beter van. Goed om te zien dat er ook goedkopere alternatieven komen die minstens net zo goed zijnZe geven miljarden uit aan marketing. Miljarden aan rechtszaken tegen elkaar.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Dat laatste moet zich in de praktijk natuurlijk nog uitwijzenbramv82 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:37:
[...]
Daar heb ik als consument maling aan. De telefoon wordt er niet beter van. Goed om te zien dat er ook goedkopere alternatieven komen die minstens net zo goed zijn
I intend to live forever. So far, so good.
De Galaxy's en iPhones zijn niet per definitie zo duur omdat ze R&D, marketing enz. terug willen verdienen, maar omdat consumenten in het verleden hebben bewezen dat ze het geld er toch wel voor over hebben. Als jij merkt dat je klanten rustig €700,- neerleggen voor je product, dan ga je het natuurlijk niet voor €500,- in de winkels leggen.RocketKoen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:30:
[...]
De productiekosten van de flagships van apple en samsung liggen ook onder de $200.
Maar die bedrijven ontwikkelen een compleet softwarepakket. Samsung met Touchwiz en Apple zelfs een heel OS. Ze geven miljarden uit aan marketing. Miljarden aan rechtszaken tegen elkaar.
Daarnaast kost het ook redelijk wat centen om ervoor te zorgen dat je 2 miljoen toestellen klaar hebt liggen in de winkels @ release.
En 1+1 maakt mooi gebruik van bedrijven als Sony en Qualcom die hun onderdelen aan iedereen verkopen.
Apple ontwikkelt bijvoorbeeld heel knap hun eigen processor. Maar omdat die dan alleen in 1 model iphone gebruikt wordt worden de RnD kosten alleen over die iphones uitgesmeerd. QC maakt niet eens zelf telefoons, maar hun chip wordt waarschijnlijk veel meer verkocht. Dus lagere kosten.
Ik heb ook sterk het gevoel dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een half jaartje wachten. Ze proberen dat deels op te vangen met een invite systeem. Daarnaast creeëren ze hiermee een stukje exclusiviteit rondom het product. Marketingtechnisch zit het brilliant in elkaar. Echt een sterk stukje guerilla marketing.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Zelfs andersom.LuckyLuQ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:42:
[...]
De Galaxy's en iPhones zijn niet per definitie zo duur omdat ze R&D, marketing enz. terug willen verdienen, maar omdat consumenten in het verleden hebben bewezen dat ze het geld er toch wel voor over hebben. Als jij merkt dat je klanten rustig €700,- neerleggen voor je product, dan ga je het natuurlijk niet voor €500,- in de winkels leggen.
Lekt er eerst een onderzoek uit dat Apple liet uitvoeren, waaruit bleek dat ze veel meer telefoons zouden verkopen als ze ook iets in de prijsklasse <$400 hadden.
Een maand later lekt uit dat de volgende iphone waarschijnlijk nog eens $100 duurder wordt.
zo kan je hem sneller zien.. duurde voor eeuwig om t te openen via t forum..
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Zit op m'n werk, dus ben er even doorheen gezapt, maar die batterij is die nu removable of hebben ze de telefoon gewoon opengesloopt?spartacusNLD schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:08:
[...]
[video]
zo kan je hem sneller zien.. duurde voor eeuwig om t te openen via t forum..
Batterij is niet removable
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Achterkant kan eraf, maar batterij is niet verwisselbaar.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:14:
[...]
Zit op m'n werk, dus ben er even doorheen gezapt, maar die batterij is die nu removable of hebben ze de telefoon gewoon opengesloopt?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
achterkant kant eraf, moet wel natuurlijk want je kan ook andere achterkantjes kopen.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:14:
[...]
Zit op m'n werk, dus ben er even doorheen gezapt, maar die batterij is die nu removable of hebben ze de telefoon gewoon opengesloopt?
batterij zoals eerder gezegd (jammer genoeg) niet verwisselbaar

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 23-04-2014 13:20 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Design is persoonlijk, maar dan moet die niet klakkeloos hetzelfde zijn als de find 7.barrymossel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:28:
[...]
Formaat ben ik met je eens. 4G wist je als het goed is de afgelopen tijd al. En design is nogal persoonlijk.
Het feit dat ze 4G op voorhand melden neemt niet weg dat het een groot gemis is.
ZTE bracht een maand geleden de ZTE Grand S II
http://bandyoweb.com/zte-grand-s-ii-for-1699-yuan/
Alles in ongeveer hetzelfde en dat voor een prijs van 220 dollar. Dus tell me, what so special about the One plus?
Toch wel een mooie telefoon geworden de OnePlus One en de prijzen zijn erg goed, maar ik vind hem gewoon te groot. Als ze een 5" versie uit gaan brengen met dezelfde specs en prijs ga ik hem meteen kopen, maar nu vind ik hem echt nog te groot
Verwisselbaar kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Daar zijn tegenwoordig van die USB oplaad pakketjes voor.spartacusNLD schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:17:
[...]
achterkant kant eraf, moet wel natuurlijk want je kan ook andere achterkantjes kopen.
Ik hoop wel dat de batterij (doe-het-zelf) vervangbaar is. Zodat je niet na 2 jaar verplicht bent een nieuwe telefoon te kopen omdat de batterij is versleten.
Oh ja, logisch. Had even niet aan de StyleSwap gedacht.spartacusNLD schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:17:
[...]
achterkant kant eraf, moet wel natuurlijk want je kan ook andere achterkantjes kopen.
Als het design ongeveer hetzelfde zou zijn geweest als de HTC One had je het dan wel wat gevonden? Mij maakt het niet uit of het hetzelfde is als een ander, als het er maar goed uitziet?Mudi schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:17:
[...]
Design is persoonlijk, maar dan moet die niet klakkeloos hetzelfde zijn als de find 7.
Het feit dat ze 4G op voorhand melden neemt niet weg dat het een groot gemis is.
ZTE bracht een maand geleden de ZTE Grand S II
http://bandyoweb.com/zte-grand-s-ii-for-1699-yuan/
Alles in ongeveer hetzelfde en dat voor een prijs van 220 dollar. Dus tell me, what so special about the One plus?
En tsja, 4G is jammer, maar dat hoefde je dus ook niet meer op te verheugen.
Ik ben ook teleurgesteld door het formaat. En daarbij aangenaam verrast, door de prijs.
Vind het ook erg jammer dat hij niet 5" of iets eronder is gebleven.Arthur-M. schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:21:
Toch wel een mooie telefoon geworden de OnePlus One en de prijzen zijn erg goed, maar ik vind hem gewoon te groot. Als ze een 5" versie uit gaan brengen met dezelfde specs en prijs ga ik hem meteen kopen, maar nu vind ik hem echt nog te groot
hier lijkt hier weer niet zo groot, in vergelijking met bijvoorbeeld de HTC One

meer plaatjes:
OnePlus One hands-on

meer plaatjes:
OnePlus One hands-on
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 23-04-2014 13:24 ]
Ik wacht nog een generatie ermee, als ze dit volgend jaar herhalen in een telefoon die iets kleiner is (ik kom van een note 2, en zoiets breed wil ik eigenlijk echt niet meer) en wel volledig LTE support heeft, dan ben ik zeker in. Op voorwaarde natuurlijk dat het nu ook geen flop blijkt te zijn om reden x of y (customer support, build quality, weet ik veel wat nog allemaal). Wens ze alleszins al veel succes toe, maar ik ga me nu even niet meer met hun marketing bezig houden, allemaal net iets te.
Hmm, inderdaad. Maar eens in de winkel de HTC One proberen. Want ik vind nu de SGS3 al aardig groot en daarmee scheelt het toch wel erg veel.spartacusNLD schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:23:
hier lijkt hier weer niet zo groot, in vergelijking met bijvoorbeeld de HTC One
[afbeelding]
meer plaatjes:
OnePlus One hands-on
Als je de GS3 groot vind dan is een 5,5" telefoon misschien overkill. Neem dan een Moto x, Xperia z1 compact of Nexus 5.
[ Voor 14% gewijzigd door polopolo150 op 23-04-2014 13:30 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mee eens, maar moet het sowieso eens allemaal proberen. Meeste mensen in mijn omgeving hebben kleine telefoons (iPhones).polopolo150 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:30:
Als je de GS3 groot vind dan is een 5,5" telefoon misschien overkill. Neem dan een Moto x, Xperia z1 compact of Nexus 5.
Trouwens die sandstone is toch best wel vet hoor:

Lijkt op de covers van MeiFeng die ik altijd bij m'n Sony-toestellen gebruikte:

Verwijderd
Daar gaat het juist om. Na 2 jaar zijn de batterijen meestal wel op.RocketKoen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:21:
[...]
Verwisselbaar kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Daar zijn tegenwoordig van die USB oplaad pakketjes voor.
Ik hoop wel dat de batterij (doe-het-zelf) vervangbaar is. Zodat je niet na 2 jaar verplicht bent een nieuwe telefoon te kopen omdat de batterij is versleten.
Raar dat ze geen vervangbare batterijen hebben. Want zoveel extra ruimte zal dat toch wel niet innemen.
Deze telefoon zit eigenlijk een beetje tussen de Nexus 5 en Note 3 in trouwens. kwa specs wil hij concurreren met de Note 3, maar kwa prijs met de Nexus 5. Opzich een prima combinatie, alleen jammer dat de behuizing zo groot is 
Er staat trouwens een fout in de Pricewatch: er staat dat er ook een 16GB model in het zwart is/komt.
Er staat trouwens een fout in de Pricewatch: er staat dat er ook een 16GB model in het zwart is/komt.
[ Voor 19% gewijzigd door peakrever op 23-04-2014 13:38 ]
Is aangegeven waarom ze voor deze optie hebben gekozen...Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:34:
Daar gaat het juist om. Na 2 jaar zijn de batterijen meestal wel op. Raar dat ze geen
vervangbare batterijen hebben. Want zoveel extra ruimte zal dat toch wel niet innemen.
Anders zou of de batterijcapaciteit slinken naar zo'n 2500mAh, of het toestel werd siginificant dikker.
En de batterij is al benaderbaar, simpel en snel dus 'n beetje Tweaker lukt het heus wel om het zelf te fixen.
Niet als je op vakantie of op stap bent nee, dat niet.
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 23-04-2014 13:38 ]
Dit toestel ziet er wel heel erg goed uit, zeker als je kijkt naar de prijs van 64Gb versie. Vindt het ook leuk om te lezen dat het de knock on feature heeft die LG in z'n G2 gebruikt. Enige jammere is het uitnodigingssysteem, maar hopelijk gaat dat in de toekomst veranderen.
Ik wilde een nexus 5 kopen, maar dat toch uitgesteld. Deze telefoon gaat het wel worden gok ik. Komt mooi uit met vakantiegeld
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Niet verwisselbaar =! niet vervangbaar.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:34:
[...]
Daar gaat het juist om. Na 2 jaar zijn de batterijen meestal wel op.
Raar dat ze geen vervangbare batterijen hebben. Want zoveel extra ruimte zal dat toch wel niet innemen.
Mijn Nexus 7 heeft bijvoorbeeld ook geen verwisselbare batterij. Maar vervangen kost je maar 5 minuten en een stukje plakband.
Goed nieuws voor jou, want hij is ook nog eens goedkoper dan de Nexus 5. Ik heb de Nexus 5 een beetje te vroeg aangeschaft, maar ik ben er wel blij mee want de 1+1 vind ik gewoon te groot en de specs zijn ongeveer hetzelfde.cypher21 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:43:
Ik wilde een nexus 5 kopen, maar dat toch uitgesteld. Deze telefoon gaat het wel worden gok ik. Komt mooi uit met vakantiegeld
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.