Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.154 views

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
Bor de Wollef schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:09:
[...]

Wauw die was inderdaad (achteraf) erg makkelijk te vinden. Heb er blijkbaar overheen gekeken keer op keer. 8)7
CM11S is erg tof en customizable, maar je moet wel even de 'logica' doorhebben :P

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Bor de Wollef schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:09:
[...]

Wauw die was inderdaad (achteraf) erg makkelijk te vinden. Heb er blijkbaar overheen gekeken keer op keer. 8)7
Haha idd. Die optie zit niet echt verborgen ;)
Ik ben ooit een keer door alle menu's en instellingen gegaan, dan kom je er ineens achter dat er zoveel dingen in zitten waar je niets van weet...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:32
Daimen schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:00:
Welke accu hebben ze hier in gestopt? Eerste keer volledig opladen en direct meer dan twee dagen op de accu met meer dan 6 uur scherm ingeschakeld!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
hier hetzelfde, haal geregeld het einde van de 2de dag. iets wat met mij met mijn voorgaande telefoons nooit gelukt is (Htc Desire, Htc One x, Htc One)

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

cypher21 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:34:
[...]

Haha idd. Die optie zit niet echt verborgen ;)
Ik ben ooit een keer door alle menu's en instellingen gegaan, dan kom je er ineens achter dat er zoveel dingen in zitten waar je niets van weet...
Ik ben al gebruiker van android sinds het allereerste uur (Google G1), maar soms dan kom je toch weer iets tegen wat je aan of uitzet en dan even later vraag je je af waar een extra invoerscherm/een balkje/een extra optie vandaan komt. En dan realiseer je je dat je dit zelf net aan/uit ingesteld hebt. :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Welke browser vinden jullie het fijnst om te gebruiken op de OPO? Voorheen gebruikte ik chrome die altijd vrij snel was, echter gebruik ik nu vanuit wat privacy overwegingen firefox. Ik merk alleen dat deze browser erg langzaam is op de opo.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:15
Firefox is sowieso sinds de 33 update erg traag op Windows en Android geworden, zonde.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 00:21
Welk netwerk gebruiken de mensen hier die bijna twee dagen halen op één batterijlading? En dan met of zonder 4G?

Want wat ik ook probeer, ik haal verreweg nooit meer dan 4 uur on screen time over één, soms 1,5 dag. Mijn provider is Choozze (T-mobile netwerk, geen 4G).

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:39
Daimen schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:00:
Welke accu hebben ze hier in gestopt? Eerste keer volledig opladen en direct meer dan twee dagen op de accu met meer dan 6 uur scherm ingeschakeld!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Het scheelt dus echt wel wat voor apps je draait.
Zo had ik een Parcel delivery app die schijnbaar mijn accu flink leeg trok.
Na deze verwijderd te hebben gaat mijn OPO ineens veel langer mee.
Geregeld kijken naar je battery stats kan geen kwaad dus.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:24
Frozen schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:14:
Welke browser vinden jullie het fijnst om te gebruiken op de OPO? Voorheen gebruikte ik chrome die altijd vrij snel was, echter gebruik ik nu vanuit wat privacy overwegingen firefox. Ik merk alleen dat deze browser erg langzaam is op de opo.
UC Browser & CM Browser zijn 2 goede alternatieven.
Of die nou het 'fijnst' zijn voor OPO, dat weet ik niet.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
pimsaint schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:08:
Welk netwerk gebruiken de mensen hier die bijna twee dagen halen op één batterijlading? En dan met of zonder 4G?

Want wat ik ook probeer, ik haal verreweg nooit meer dan 4 uur on screen time over één, soms 1,5 dag. Mijn provider is Choozze (T-mobile netwerk, geen 4G).
T-mobile. LTE op het werk en Wifi thuis. Ook constant BT aan staan vanwege pebble.

TheS4ndm4n#1919

• schumi2004
Drwho1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
[...]

UC Browser & CM Browser zijn 2 goede alternatieven.
Of die nou het 'fijnst' zijn voor OPO, dat weet ik niet.
Ze beide eens opgezocht in de play store en vooral UC doet er alles aan om mensen hun browser te laten gebruiken afgaande hun sceenshots ;)

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Positieve ervaringen met Dolphin browser/Jetpack. Aanrader.

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 19:46
Voor wie nog een invite wil hierbij de code: GLRC-QPBW-CSFO-STLI
One - 64 GB Sandstone Black veel plezier ermee ^^

• pimsaint
schumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
[...]

Het scheelt dus echt wel wat voor apps je draait.
Zo had ik een Parcel delivery app die schijnbaar mijn accu flink leeg trok.
Na deze verwijderd te hebben gaat mijn OPO ineens veel langer mee.
Geregeld kijken naar je battery stats kan geen kwaad dus.
Ja dat had ik al begrepen, maar volgens de battery stats zijn dit de grootste verbruikers:
- Screen (auto brightness)
- Android System
- Android OS
- WiFi
- Phone idle

Ik heb verder ook niet gek veel apps op mijn telefoon staan naast Facebook, Whatsapp, Spotify en ING.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
Wordt de standard shipping nog steeds gratis express? Kun je evt later nog upgraden door bij te betalen?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• schumi2004
pimsaint schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:24:
[...]

Ja dat had ik al begrepen, maar volgens de battery stats zijn dit de grootste verbruikers:
- Screen (auto brightness)
- Android System
- Android OS
- WiFi
- Phone idle

Ik heb verder ook niet gek veel apps op mijn telefoon staan naast Facebook, Whatsapp, Spotify en ING.
Doe nu 1 dag en 12 uur met een screen on time van 2 uur met nog 62% over.

Zal wel eens uitgebreider gaan testen.
Exchange is een battery killer, NIET doen ;)

Weet er trouwens iemand een app of setting om de led te laten knipperen bij een gemissed gesprek?
Een goeie app dus, heb alleen maar zooi gevonden met reclame enz.

/edit:
Vind overigens die double tap on screen unlock echt rete handig. Hadden ze eerder moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 25-11-2014 00:03 ]

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
schumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:56:
[...]

Exchange is een battery killer, NIET doen ;)
Ken je een alternatief?

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
https://account.oneplus.net/invite/claim/GL8Z-ZQSP-LECX-PKW9

4 hours to go.. Veel plezier!

[ Voor 21% gewijzigd door jrw88 op 25-11-2014 07:29 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07
Grappig om te zien dat die invites niet eens meer direct geclaimd worden.

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
schumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:29:
[...]

Had hetzelfde.
Je moet de tril intensity op 0 zetten dan komt het niet meer voor.
Helaas.
Gisteren getest door het profiel op geluid only te zetten middels de quick toggle in de drawer en in de settings vibration intensity op nul te zetten.
Twitter mention test gedaan en toch hoorde ik het toestel zachtjes brommen op mijn buro.

Het lijkt mij zoiets simpels dat gewoon zou moeten werken?
Als ik mijn Samsung Galaxy S4 op geluid only aan had staan was er niets aan de hand en geen enkele app die stiekem middels notificaties toch mijn toestel deed laten trillen?

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:29
sdk1985 schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:46:
Wordt de standard shipping nog steeds gratis express? Kun je evt later nog upgraden door bij te betalen?
Geen idee maar met standaard shipping had ik hem binnen 4 a 5 dagen binnen en dat vind ik snel zat.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
schumi2004 schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:56:
[...]

Weet er trouwens iemand een app of setting om de led te laten knipperen bij een gemissed gesprek?
Een goeie app dus, heb alleen maar zooi gevonden met reclame enz.
Dat zit gewoon ingebouwd.Settings > Display and Lights > Notification Light > Use custom values. Daar kan je kleur, snelheid en lengte van de knippering instellen voor gemiste oproepen, voicemail en notifications van apps.

• schumi2004
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:11:
[...]

Helaas.
Gisteren getest door het profiel op geluid only te zetten middels de quick toggle in de drawer en in de settings vibration intensity op nul te zetten.
Twitter mention test gedaan en toch hoorde ik het toestel zachtjes brommen op mijn buro.

Het lijkt mij zoiets simpels dat gewoon zou moeten werken?
Als ik mijn Samsung Galaxy S4 op geluid only aan had staan was er niets aan de hand en geen enkele app die stiekem middels notificaties toch mijn toestel deed laten trillen?
Is het niet een app setting die overruled?
Otherside1982 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:28:
[...]

Dat zit gewoon ingebouwd.Settings > Display and Lights > Notification Light > Use custom values. Daar kan je kleur, snelheid en lengte van de knippering instellen voor gemiste oproepen, voicemail en notifications van apps.
Ah, die heb ik gemist. Thanks. ;)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

barrymossel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:54:
Ik denk dat iedereen die graag een OPO wou kopen er onderhand wel een heeft. Dus nu komt het meer bij de gelegenheidskopers.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

davey s. schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:51:
Voor wie nog een invite wil hierbij de code: GLRC-QPBW-CSFO-STLI
One - 64 GB Sandstone Black veel plezier ermee ^^
Sorry dat ik nu pas reageer, deze heb ik gebruikt voor een vriend van me. Bedankt!

PSN & XBL: Denkoyugo

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

MeltedForest schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:26:
[...]

Ik denk dat iedereen die graag een OPO wou kopen er onderhand wel een heeft. Dus nu komt het meer bij de gelegenheidskopers.
Ik denk dat dat nog wel vies tegenvalt. Ik heb ook wat invites en gratis in V&A gezet waarbij ik de invites verloot (zo ben ik er ook aangekomen via tweakers). Gisteren erop gezet en had het tot 12 uur deze middag gezet qua tijd om een reactie te geven om mee te doen aan de verloting en inmiddels 18 reacties + zo'n 10 DM's waarin mensen aangeven ook graag mee te willen loten. Dat had ik niet verwacht.

• schumi2004
Otherside1982 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:28:
[...]

Bij nader inzien hebben we het over het verkeerde denk ik.
Gaat om het flitslampje van de camera (zoals Apple dat ook heeft * schumi2004 hides )

• Pred
  • Laatst online: 18-11 15:42
schumi2004 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:03:
[...]

Gaat om het flitslampje van de camera (zoals Apple dat ook heeft * schumi2004 hides )
https://play.google.com/s...egawave.flashalerts&hl=nl

d:)b

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:03:
[...]

Tsja, een iphone heeft geen enkel ander notificatie middel dan de flash, ze moeten wat :P
personlijk vind ik de cameraflash een nogal erg overdreven notificatie. Die LED is wat aan de kleine kant bij de OPO, maar werkt prima

• Pred
  • Laatst online: 18-11 15:42
cypher21 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:26:
[...]

Tsja, een iphone heeft geen enkel ander notificatie middel dan de flash, ze moeten wat :P
personlijk vind ik de cameraflash een nogal erg overdreven notificatie. Die LED is wat aan de kleine kant bij de OPO, maar werkt prima
Tenzij je https://oneplus.net/nl/oneplus-one-flip-cover hebt.

• Medjai
  • Laatst online: 07:31
barrymossel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:54:
Kijk eens in het invite topic, gaat nog steeds best snel!

• stijnvdv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42
Hallo,

Weet er iemand als je bij het ontvangen van een SMS bij een bepaalde ontvanger een LED melding kan instellen? bv een specifiek kleur? custom ringtones zie ik staan bij de gespreksopties maar een LED die continue brandt zou ook wel leuk zijn.

Groeten
Stijn

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Instellingen > Meldingsled > Aangepaste waarden gebruiken
Dan plusje rechtsboven en de app kiezen, dan daar de instellingen aanpassen.

Je kan dus per app een andere kleur kiezen als je wil.

• cypher21
MeltedForest schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:43:
Instellingen > Meldingsled > Aangepaste waarden gebruiken
Dan plusje rechtsboven en de app kiezen, dan daar de instellingen aanpassen.

Je kan dus per app een andere kleur kiezen als je wil.
Hij vraagt of het per verzender van een SMS kan, dus dat is niet het antwoord op zijn vraag.

Het zou in de SMS app in te stellen moeten zijn, handcent kan dat bijvoorbeeld wel dacht ik

• stijnvdv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42
Bedankt voor de reacties.

Ik had blijkbaar vroeger al eens GO-SMS aangekocht. Wou dit eerst niet op mijn nieuwe OPO installeren. Wou zoveel mogelijk stock apps gebruiken. Maar Go SMS is dus duidelijk wel een meerwaarde.

Mvg,
Stijn

• pgs010
Over twee dagen komt oneplus met iets nieuws onder de noemer black friday. Ik ben benieuwd.
http://oneplus.net/blackfriday/

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Wil hem gaan aanschaffen, maar dan wacht ik liever nog.

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 12:40
Ik gok op enkel korting op de verkrijgbare accessoires.

• pedewenl
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-02-2022
Black Friday is de dag na Thanksgiving en de start van seizoensinkopen voor het kerstseizoen. Ik verwacht niks nieuws, hooguit een volle dag pre-ordering. in plaats van een uurtje.

• pgs010
Als de winstmarge op de oneplus 10 dollar per telefoon is dan verwacht ik in ieder geval geen goedkopere telefoon.

• barrymossel
Untouchablezz20 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 00:24:
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Wil hem gaan aanschaffen, maar dan wacht ik liever nog.
Korting op de telefoon ga je denk ik niet krijgen. Extra accessoires zal ook niet. Denk dat ze weer een grote batch te koop zetten (evt. pre-order). Dus als je nu een invite hebt, zou ik gewoon nu bestellen (zijn 24 uur geldig hè).

• cypher21
Mocht je een invite hebben die langer geldig is, zou ik toch ff wachten, tis maar 2 dagen :)

Afgelopen zaterdag had de Facebook app een update, deze start sindsdien niet meer op, meer mensen last van? De vrouw met een (niet geroote) S5 heeft nergens last van.
Hier blijft FB op het blauwe scherm staan, ook andere apps starten niet meer op (waaronder Clash of Clans en Fifa 15 app) Als ik FB verwijder werkt de rest weer prima

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
Zojuist mijn Email app en exchange services verwijderd en de app "mailwise" geinstalleerd. Bij mij slurpte exchange services aardig van zowel mijn battery, maar vooral mijn data.

• schumi2004
cypher21 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:24:
Mocht je een invite hebben die langer geldig is, zou ik toch ff wachten, tis maar 2 dagen :)

Afgelopen zaterdag had de Facebook app een update, deze start sindsdien niet meer op, meer mensen last van? De vrouw met een (niet geroote) S5 heeft nergens last van.
Hier blijft FB op het blauwe scherm staan, ook andere apps starten niet meer op (waaronder Clash of Clans en Fifa 15 app) Als ik FB verwijder werkt de rest weer prima
FB app is toch een high battery consumer dus ik persoonlijk lig er niet wakker van (gebruik dan de web versie). Welliswaar geen oplossing voor je probleem maar toch ;)

• cypher21
schumi2004 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:06:
[...]

FB app is toch een high battery consumer dus ik persoonlijk lig er niet wakker van (gebruik dan de web versie). Welliswaar geen oplossing voor je probleem maar toch ;)
mwa, ik heb alle syncs en meldingen altijd uitstaan en privacyguard geactiveerd, dus gebruikt alleen batterij als ik de app start.
Gebruik nu idd ook de web versie, maar vind de app net iets fijner werken.

• pimsaint
Is exchange ook een batterijslurper als je sync niet op push zet, maar bijv 15 minuten?
De nieuwe Gmail app ondersteund sinds kort ook exchange. Misschien moet ik dat maar eens proberen.

• cypher21
Push was altijd wel een batterijslurper, ik heb altijd mijn exchange mails op 1x per 2 uur syncen staan. Als het dringend is bellen ze maar :)

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 14:38
En jawel hoor, korting op accessoires vrijdag. Al zijn er nog een paar niet beschikbaar
De website is nu alleen wel erg traag al...

[ Voor 13% gewijzigd door RHPJS op 26-11-2014 11:29 ]

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
RHPJS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:29:
En jawel hoor, korting op accessoires vrijdag. Al zijn er nog een paar niet beschikbaar
De website is nu alleen wel erg traag al...
Grappig, dus hoe meer mensen een item sharen op FB, hoe meer korting. Oneplus geeft echt minimaal geld uit aan promotie, maar laat de klanten al het werk doen.

• schumi2004
PsycoHero schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:33:
[...]

Grappig, dus hoe meer mensen een item sharen op FB, hoe meer korting. Oneplus geeft echt minimaal geld uit aan promotie, maar laat de klanten al het werk doen.
Slimmem marketing techniek al zeg ik het zelf. Het werkt wel dus ;)
Ik zit zelf alleen niet te springen om hun eigen accessoires nu ik andere gezien en ervaren heb.

/edit:
Gezien de huidige statistieken moet er nog flink geshared worden anders niks geen korting :P

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 26-11-2014 11:40 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Ik heb in Enschede en Hengelo gecheckt of er 4G connectiviteit aanwezig was, helaas niets gezien. Voor de zekerheid mijn APN instellingen gecontroleerd maar de KPN 4G LTE APN is wel actief.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 21:50

Gotiniens

Fairly odd Tim

Quad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:56:
Ik heb in Enschede en Hengelo gecheckt of er 4G connectiviteit aanwezig was, helaas niets gezien. Voor de zekerheid mijn APN instellingen gecontroleerd maar de KPN 4G LTE APN is wel actief.
Bij T-Mobile doet LTE het wel in Enschede op de Oneplus.

Het was toch bekend dat meer enkele van de KPN banden ondersteund werden?

• barrymossel
schumi2004 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:39:
[...]

Slimmem marketing techniek al zeg ik het zelf. Het werkt wel dus ;)
Ik zit zelf alleen niet te springen om hun eigen accessoires nu ik andere gezien en ervaren heb.

/edit:
Gezien de huidige statistieken moet er nog flink geshared worden anders niks geen korting :P
Zeker werkt deze manier van marketing goed. Alleen dat sharen heeft nu denk ik wel z'n beste tijd gehad. Iedereen die voor accessoires gaat sharen, heeft waarschijnlijk al meerdere keren geshared toen men invites en telefoons kon winnen. Dus ze bereiken voornamelijk hetzelfde publiek.

Daarbij is 20% op een screenprotector net niks. Sowieso stelt die korting weinig voor als je ook nog eens dikke verzendkosten moet betalen. Dus alleen (een klein beetje) interessant wanneer je ook daadwerkelijk op dat moment een telefoon kan of gaat bestellen. Anders kun je mijn inziens beter via Ebay o.i.d. bestellen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Gotiniens schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:02:
[...]

Bij T-Mobile doet LTE het wel in Enschede op de Oneplus.

Het was toch bekend dat meer enkele van de KPN banden ondersteund werden?
Ik vind geen masten van T-mobile terug op ltemasten.nl

Vrij recent uitgerold vermoed ik, aangezien ze wel te zien zijn op de dekkingskaart van T-mobile met 3 maanden in de toekomst.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 21:50

Gotiniens

Fairly odd Tim

Quad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:16:
[...]

Ik vind geen masten van T-mobile terug op ltemasten.nl

Vrij recent uitgerold vermoed ik, aangezien ze wel te zien zijn op de dekkingskaart van T-mobile met 3 maanden in de toekomst.
Klopt, de eerste 2 weken van november heeft T-mobile hier 4G uitgerold. Ik gok dat ze toen ook in Hengelo bezig zijn geweest, maar dat weet ik niet.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:10
Als ik mijn OPO niet op standby zet door op de on/off knop te klikken, maar gewoon em na een minuut op standby laat gaan, krijg ik bij het opnieuw van standby halen geen lockscreen te zien. Oftewel hij gaat alleen op lockscreen als ik de on/off gebruik bij het in standby zetten. Weet iemand hoe dat komt en weet diezelfde persoon of iemand anders ook hoe ik dat kan verhelpen?

• pimsaint
Dat komt, denk ik, omdat je (net als bij de meeste PC's) te maken hebt met 2 verschillende timers.

De eerste timer bepaalt hoe lang het duurt voordat je scherm uit gaat (standby), die instelling vind je meestal bij display of energiebeheer.

De tweede timer bepaalt wanneer de beveiliging in moet treden (lock device). Die optie vind je dan vaak weer onder beveiliging. In het geval van de OPO:

Settings -> Security -> Lock screen -> Screen security -> Automaticly lock

Daar kan je die tijd invullen evenals de optie 'power button instantly locks' aanvinken, al begrijp ik dat deze bij jou waarschijnlijk al aan staat.

[ Voor 56% gewijzigd door pimsaint op 26-11-2014 13:23 ]

• Limbeckx
pimsaint schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:19:
Settings -> Security -> Lock screen -> Screen security -> Automaticly lock
Daar kan je de tijd invullen evenals 'power button instantly locks' die bij jou waarschijnlijk al aan staat.
Apart genoeg stond dit al op immediate. Ik heb et nu op 5 seconde gezet. Kijken of dat iets oplost

• pimsaint
Heb je wel een beveiligingsmechanisme ingeschakeld? En gebruik je misschien het custom lock screen van OnePlus?

• Limbeckx
pimsaint schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:24:
Heb je wel een beveiligingsmechanisme ingeschakeld? En gebruik je misschien het custom lock screen van OnePlus?
Ik heb slide ingeschakeld dus niet echt beveiliging en ik heb idd de custom lockscreen ingeschakeld.

Verwijderd

Zijn er momenteel meer mensen die niet op de site van oneplus one kunnen komen, er komt bij mij constant te staan 502 Bad Gateway

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:58:
Zijn er momenteel meer mensen die niet op de site van oneplus one kunnen komen, er komt bij mij constant te staan 502 Bad Gateway
Hier is dit topic niet voor bedoeld :)

Verwijderd

sorry, welk topic kan ik dit kwijt?
RoD schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:58:
[...]

Hier is dit topic niet voor bedoeld :)

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:01
Zoals hierboven gezegd, dit hoort hier dus niet. Voor klachten over de website van OnePlus kun je bij OnePlus terecht. Dit is voor ervaringen en discussie mbt de smartphone.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 26-11-2014 14:20 ]

• pimsaint
Ik heb nu twee OPO modellen in mijn bezit: eentje uit Juni, eentje uit een batch in oktober. De touchscreens lijken allebei op een andere manier te reageren, ik kan het niet precies omschrijven. Een tijdje terug kwam ik een topic tegen waarin gebruikers meldden dat er een digitizer van een andere fabrikant in de nieuwe batch zou zitten, wat ze aantoonde adv een vendor id die ze opvroegen via adb.

Herkent iemand dit topic en weet iemand hoe ik kan checken of ik inderdaad twee verschillende touchscreens heb? Ik kan het topic onmogelijk meer terugvinden.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:38
pimsaint schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:40:
Ik heb nu twee OPO modellen in mijn bezit: eentje uit Juni, eentje uit een batch in oktober. De touchscreens lijken allebei op een andere manier te reageren, ik kan het niet precies omschrijven. Een tijdje terug kwam ik een topic tegen waarin gebruikers meldden dat er een digitizer van een andere fabrikant in de nieuwe batch zou zitten, wat ze aantoonde adv een vendor id die ze opvroegen via adb.

Herkent iemand dit topic en weet iemand hoe ik kan checken of ik inderdaad twee verschillende touchscreens heb? Ik kan het topic onmogelijk meer terugvinden.
Welke werkt dan beter, die nieuwe of oude? En gewoon dat de ene trager is of minder registreert?

• Limbeckx
Limbeckx schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:34:
[...]

Ik heb slide ingeschakeld dus niet echt beveiliging en ik heb idd de custom lockscreen ingeschakeld.
het lijkt nu niet meer voor te komen. Geen idee of dat te maken heeft met het feit dat ik em op 5 seconde heb gezet of dat het komt omdat ik de instellingen nog een keer heb doorgevoerd...

• schumi2004
Nog even terugkomend op mijn eerdere opmerking m.b.t. het geluid nabij de camera wat zou komen door de camera lens.

Heb even verder gegoogled naar andere berichten hierover maar dan bij andere mobieltjes en kwam toen dit tegen bij een Nexus 4
Zou dat bij de OPO ook niet het geval kunnen zijn?
Kan nu niet proberen aangezien ik sim tool niet bij heb.

http://forums.androidcent...issue-its-not-camera.html

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:03
schumi2004 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:39:
Nog even terugkomend op mijn eerdere opmerking m.b.t. het geluid nabij de camera wat zou komen door de camera lens.

Heb even verder gegoogled naar andere berichten hierover maar dan bij andere mobieltjes en kwam toen dit tegen bij een Nexus 4

Heb even mijn simkaart & houder eruit gehaald. Blijft iets tikkend geluid.
Die sim tool in de opening gedaan, en geprobeerd vast te houden, wat vrij lastig is, en het geluid is inder geval net iets minder.

Maar je wordt bedankt, totdat je dit aangaf, had ik het nog nooit gemerkt uberhaupt :)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Quad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:56:
KPN gebruikt voornamelijk 800 MHz voor zijn 4G netwerk, alleen T-Mobile en Vodafone (beperkt) gebruiken 1800 MHz voor 4G op dit moment. De Oneplus One ondersteunt alleen de 1800 MHz.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• floriz87
Met betrekking tot black friday:
In addition to our accessories sale, we have some very special things planned for the big day itself. So, make sure you keep an eye out. Happy Holidays!

• Neyluzz
  • Laatst online: 07:32
schumi2004 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:39:

Mijn iPhone 5s heeft hetzelfde. Is normaal.... geloof ik :)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:32
Sterker nog, als je het geluid niet zou horen is het juist niet goed. Dit is de optische beeld stabilisator van de camera, dus volkomen normaal.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb een oneplus one gekocht. Wat een fijn toestel is het. Ik ben er blij mee. Wat een verandeming na de S5. Geen vertraging meer. Alleen als ik het toestel oplaad vind ik het lang duren. Zijn er ook adapters die het toestel sneller opladen voor de oneplus one? Of moet je een andere usb hebben? Zo ja welke dan?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
wilke77 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:03:
Ik heb een oneplus one gekocht. Wat een fijn toestel is het. Ik ben er blij mee. Wat een verandeming na de S5. Geen vertraging meer. Alleen als ik het toestel oplaad vind ik het lang duren. Zijn er ook adapters die het toestel sneller opladen voor de oneplus one? Of moet je een andere usb hebben? Zo ja welke dan?
De originele kabel gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8242/69330.png

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• floriz87
Maar is in deze grafiek rekening gehouden met (genormaliseerd) capaciteit?

Los daarvan moet ik overigens zeggen dat de laadsnelheid een merkwaardige klacht is, aangezien de meesten hier juist lovend over zijn.

• Hahn
  • Laatst online: 23:18
floriz87 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:13:
[...]

Maar is in deze grafiek rekening gehouden met (genormaliseerd) capaciteit?
Waarom zou daar rekening mee gehouden moeten zijn? 0% tot 100% is 0% tot 100%, of je nou een accu van 100 of van 3000 mAh hebt.

The devil is in the details.

• wilke77

ja de orginele kabel. ;)

• floriz87
Hahn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:16:
[...]
Waarom zou daar rekening mee gehouden moeten zijn? 0% tot 100% is 0% tot 100%, of je nou een accu van 100 of van 3000 mAh hebt.
Je kan daar wel degelijk voor normaliseren, en nog steeds (zij het tamelijk onduidelijk) spreken over 0 - 100%. Ik vraag het voor de zekerheid. Het zou namelijk beter zijn om daarvoor te normaliseren, nu zegt het namelijk niets. Nogal wiedes dat een accu met een capaciteit van x sneller is opgeladen dan een accu met een capaciteit van 5x. Daarnaast is mij ook niet duidelijk of ze bij iedere telefoon dezelfde charger gebruiken, of de originele charger (die bij de telefoon wordt geleverd). (Ik neem aan het origineel overigens) Oftewel: het plaatje op zichzelf is niet volledig, er is een verklarend onderschrift nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 26-11-2014 20:26 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
wilke77 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:18:

ja de orginele kabel. ;)
En de bijgeleverde lader?
Die kan namelijk met 2,1A laden. Dan is je accu in 1,5 uur van leeg naar vol (in theorie).
Maar de USB poorten op de meeste computers kunnen maar 0,5A. Dan duurt het dus 4x zo lang.
Mijn vorige telefoon (galaxy s) had een 0,7A lader erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 26-11-2014 20:26 ]

TheS4ndm4n#1919

• Hahn
  • Laatst online: 23:18
floriz87 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:24:
[...]

Je kan daar wel degelijk voor normaliseren, en nog steeds (zij het tamelijk onduidelijk) spreken over 0 - 100%. Ik vraag het voor de zekerheid. Het zou namelijk beter zijn om daarvoor te normaliseren, nu zegt het namelijk niets.
Ik zeg toch ook niet dat het niet kan? :) Ik vraag: waarom zou je dat willen?

En het zegt zeer zeker wel wat. Als ik een iPhone 6 koop, of een Nexus 6, of een OnePlus One, of wélke telefoon dan ook, dan wil ik weten hoe snel 'ie opgeladen is. Niet hoe snel 'ie opgeladen is, als 'ie precies dezelfde capaciteit zou hebben als die andere 20 telefoons gemiddeld. Gewoon, hoe snel is 'ie écht opgeladen.
Nogal wiedes dat een accu met een capaciteit van x sneller is opgeladen dan een accu met een capaciteit van 5x.
Je zegt nogal wiedes, maar er staan telefoons bovenaan (die dus snéller opladen) die veel grotere capaciteiten hebben dan telefoons die lager staan ;)

The devil is in the details.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:03
Net iets vreemd meegemaakt voor het eerst in bijna 3 maanden: telefoon werd echt heel heet, interne geheugen was nog maar 200MB beschikbaar en accu ging in minder dan half uur van ca. 50% naar 10%. Na reboot lijkt alles weer normaal. Iemand een idee of ook zoiets meegemaakt?

• floriz87
Hahn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:27:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het niet kan? :) Ik vraag: waarom zou je dat willen?

En het zegt zeer zeker wel wat. Als ik een iPhone 6 koop, of een Nexus 6, of een OnePlus One, of wélke telefoon dan ook, dan wil ik weten hoe snel 'ie opgeladen is. Niet hoe snel 'ie opgeladen is, als 'ie precies dezelfde capaciteit zou hebben als die andere 20 telefoons gemiddeld. Gewoon, hoe snel is 'ie écht opgeladen.

[...]
Je zegt nogal wiedes, maar er staan telefoons bovenaan (die dus snéller opladen) die veel grotere capaciteiten hebben dan telefoons die lager staan ;)
Dubbel eens }:O .

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dit is hier offtopic.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 26-11-2014 21:09 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Powder Toastman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:31:
Net iets vreemd meegemaakt voor het eerst in bijna 3 maanden: telefoon werd echt heel heet, interne geheugen was nog maar 200MB beschikbaar en accu ging in minder dan half uur van ca. 50% naar 10%. Na reboot lijkt alles weer normaal. Iemand een idee of ook zoiets meegemaakt?
Het forum lezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• wilke77
RocketKoen schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:25:
[...]

En de bijgeleverde lader?
Die kan namelijk met 2,1A laden. Dan is je accu in 1,5 uur van leeg naar vol (in theorie).
Maar de USB poorten op de meeste computers kunnen maar 0,5A. Dan duurt het dus 4x zo lang.
Mijn vorige telefoon (galaxy s) had een 0,7A lader erbij.
Fijn voor je snelle reactie.

Ik heb de bijgeleverde lader. :)

• Powder Toastman
Ik volg dit forum al maanden, heb ik dan zeker gemist...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Powder Toastman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:41:
[...]

Ik volg dit forum al maanden, heb ik dan zeker gemist...
Forum staat vol van hardware problemen, voornamelijk batterij, scherm en mic...

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Powder Toastman
FrankGuthrie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:46:
[...]

Dat weet ik. Maar omdat het voor het eerst is na ruim 3 maanden bezit lijkt het mij niet echt en hardware probleem. Eerste keer dat er iets gebeurd wat mijns inziens niet helemaal goed ging, voor de rest ben ik een uitermate tevreden eigenaar.
Mijn vorige telefoon, HTC One X, werd altijd gloeiend heet als je er zelfs maar een eenvoudig spelletje op speelde, maar bij deze telefoon had ik dit absoluut nog niet meegemaakt. Qua batterijduur haal ik vaak makkelijk 2 dagen als ik er niet te veel mee "speel".

• Kartmans1
  • Laatst online: 10:38
Powder Toastman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:52:
[...]

Dat weet ik. Maar omdat het voor het eerst is na ruim 3 maanden bezit lijkt het mij niet echt en hardware probleem. Eerste keer dat er iets gebeurd wat mijns inziens niet helemaal goed ging, voor de rest ben ik een uitermate tevreden eigenaar.
Mijn vorige telefoon, HTC One X, werd altijd gloeiend heet als je er zelfs maar een eenvoudig spelletje op speelde, maar bij deze telefoon had ik dit absoluut nog niet meegemaakt. Qua batterijduur haal ik vaak makkelijk 2 dagen als ik er niet te veel mee "speel".
Heb het heet worden van de telefoon zelf een keer meegemaakt door 'Beautiful widgets' die continu mijn processor liet overklokken(?), hij bleef door Beautiful widgets continu op de maximale klok frequentie dalen wanneer het scherm aanstond, hierdoor werd hij ook heel heet. Heb gezien dat het deze app was, door een CPU monitor te downloaden. Na het stoppen van Beautiful widgets nooit meer last van dit probleem gehad (terwijl ik de widget nog steeds gebruik).

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

FrankGuthrie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:46:
[...]

Die berichten raken natuurlijk makkelijk ondergesneeuwd tussen alle goede berichten en lovende woorden over deze telefoon.

• barrymossel
Sandyman538 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:04:
[...]

Die berichten raken natuurlijk makkelijk ondergesneeuwd tussen alle goede berichten en lovende woorden over deze telefoon.
En gaandeweg worden de hardware en software problemen natuurlijk gewoon opgelost door Oneplus. Ik heb maanden last gehad van touch problemen en nu vrijwel niet meer. Ook heb ik een gele/bruine gloed aan de onderkant van mijn scherm. Nieuwe modellen hebben dat volgens mij minder.

Dus, hoewel ik slechte ervaringen heb met Oneplus (en veel slechte ervaringen over support heb gehoord), raad ik andere mensen ook gewoon deze telefoon aan. Zeker waar voor z'n geld. Maar ook zeker nog genoeg ruimte voor verbetering.

• 418O2
  • Laatst online: 09:18
Sandyman538 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:04:
[...]

Mensen verwachten een foutloos product. Dat is gewoon niet mogelijk. En al helemaal niet voor dit geld.

Mensen met problemen hoor je meer, want mensen die tevreden zijn die vinden het prima en gaan niet overal verkondigen dat ze geen problemen hebben.

• kromme
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

wilke77 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:03:
Ik gebruik de orginele lader en dat ding is binnen 1-1.5 uur vol.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

418O2 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:31:
[...]
Mensen verwachten een foutloos product. Dat is gewoon niet mogelijk. En al helemaal niet voor dit geld.

Mensen met problemen hoor je meer, want mensen die tevreden zijn die vinden het prima en gaan niet overal verkondigen dat ze geen problemen hebben.
Daarom ook even mijn tegengeluid aangezien er gesproken werd over 'het forum staat vol van hardware problemen', terwijl er een behoorlijk grotere groep van een bijna foutloos toestel aan het genieten is. Ik heb in ieder geval helemaal nergens last van. Problemen zullen er zijn, maar zoals je zegt, dit is een toestel van 300 euro, hoeveel kun je er van verwachten? Ik ben in ieder geval heel erg tevreden. Ding is een stuk beter dan mijn htc one x met een nieuw waarde van 500+ euro.

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de One, mijn eerste Android na jaren iPhone gebruiken. Ben ook aardig kritisch op m'n apparaten denk ik, maar de One icm Android heeft me echt positief verrast. De accu blijft een heerlijkheid, als je bv een citytrip maakt kun je gewoon probleemloos de hele dag foto's maken en navigeren. Enige probleempjes die ik gehad heb waren na een reboot verdwenen (stuk of 3 keer gedaan in 2 maanden). En de kleine gele waas onderin, stoort me niet echt, zie je alleen op witte pagina's.
Kortom nog geen seconde spijt gehad!

• kromme
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Is er al iemand die de ziggo app werkend heeft op de OPO. Zonder dat ik moet rooten?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 17:49
Sandyman538 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:36:
[...]

Daarom ook even mijn tegengeluid aangezien er gesproken werd over 'het forum staat vol van hardware problemen', terwijl er een behoorlijk grotere groep van een bijna foutloos toestel aan het genieten is. Ik heb in ieder geval helemaal nergens last van. Problemen zullen er zijn, maar zoals je zegt, dit is een toestel van 300 euro, hoeveel kun je er van verwachten? Ik ben in ieder geval heel erg tevreden. Ding is een stuk beter dan mijn htc one x met een nieuw waarde van 500+ euro.
Uit welke batch komt jou toestel / wanneer heb je besteld?

• barrymossel
Sandyman538 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:36:
[...]

Problemen zullen er zijn, maar zoals je zegt, dit is een toestel van 300 euro, hoeveel kun je er van verwachten? Ik ben in ieder geval heel erg tevreden. Ding is een stuk beter dan mijn htc one x met een nieuw waarde van 500+ euro.
Dat blijf ik een non-argument vinden. Een product moet ongeacht de prijs gewoon goed werken. Een bedrijf kiest zelf vanuit marketing oogpunt de prijs. Dat betekent mijn inziens niet dat je bagger kan leveren.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad een prima product voor een mooie prijs.
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.