Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.143 views

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
barzi schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:55:
Hoe vinden jullie de grootte van het toestel voor dagelijks gebruik als, jawel, een mobiele telefoon? Ik ben de Galaxy S3 gewend. Daarna heb ik een tijdje de HTC One gebruikt en dat ging goed. Dit is wel een stuk groter. Hoe ervaren jullie dit?
Kom zelf van een Nokia N8 en dat is een erg groot verschil wat betreft de grootte. Toch went echt heel erg snel en met bellen is het geen probleem. Met één hand alles bedienen is mogelijk met wat gebalanceer, maar beter om gewoon met één hand vast te houden en de andere te gebruiken.

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Ik kom van een iPhone 4S, dus in het begin was het een grote schok qua formaat. Went echter heel snel, en een groot scherm is gewoon heel prettig. Alleen in de broekzak, vooral tijdens het fietsen is het irritant. 1 á 2 cm eraf in de lengte zou hem echt ideaal maken.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
EeePC schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:26:
Ik kom van een iPhone 4S, dus in het begin was het een grote schok qua formaat. Went echter heel snel, en een groot scherm is gewoon heel prettig. Alleen in de broekzak, vooral tijdens het fietsen is het irritant. 1 á 2 cm eraf in de lengte zou hem echt ideaal maken.
Heb ik dus ook.
psvunited schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:24:
[afbeelding]

Misschien dat hierdoor mijn batterij zo snel leeg gaat/ging..? ;)
Maar bij de apps de privacy instellingen op weigeren zetten heeft niet echt geholpen. zover..

[ Voor 19% gewijzigd door psvunited op 15-10-2014 14:38 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
psvunited schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Heb ik dus ook.

Maar bij de apps de privacy instellingen op weigeren zetten heeft niet echt geholpen. zover..
Dacht niet ik iets bij instellingen heb zien staan als maakt telefoon 2 cm korter :)

Overigens ja stuk groter maar nu al gewend sterker nog zou wel nog groter willen 8)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

418O2 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:33:
Ik doe dat ook alleen met slurpende apps. Facebook heb ik bijvoorbeeld behoorlijk ingeperkt, want die doet veel meer op de achtergrond dan je lief is.
Daarom heb ik nu al meer dan een jaar geen Facebook app meer op m'n smartphone, sinds kort gebruik ik Tinfoil voor Facebook.
barzi schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:55:
Hoe vinden jullie de grootte van het toestel voor dagelijks gebruik als, jawel, een mobiele telefoon? Ik ben de Galaxy S3 gewend. Daarna heb ik een tijdje de HTC One gebruikt en dat ging goed. Dit is wel een stuk groter. Hoe ervaren jullie dit?
Ik kom van een Note 3, daarvoor een Note 2 gehad. Ik ga dus langzaam weer terug naar een kleinere telefoon, en het bevalt me wel. Heb totaal geen moeite met het formaat, dpi <400 en lekker veel op je scherm _/-\o_

• EeePC
Lagere dpi zou ik ook wel willen. Alleen moet ik daarvoor rooten, waarbij blijkbaar alles gewist wordt. Heb (op dit moment) geen zin om alles weer opnieuw te gaan instellen/installeren.

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
klote, heb de nieuwe update binnengehaald (voor raw support)
crasht ie in dat biosscherm

iemand dit al voorgehad?

• Yosecret

Yosecret

EeePC schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:18:
Lagere dpi zou ik ook wel willen. Alleen moet ik daarvoor rooten, waarbij blijkbaar alles gewist wordt. Heb (op dit moment) geen zin om alles weer opnieuw te gaan instellen/installeren.
Als de bootloader nog niet is geunlocked moet je inderdaad wipen. Die DPI is wel heerlijk als je het eenmaal hebt hoor. Er past (in mijn geval) 25% meer op het scherm, het is 1080p dus 't hoeft echt niet allemaal zo opgeblazen te zijn. En xposed modules doen wonderen voor van alles en nog wat.

Lichtelijk off-topic:
Ben er ondertussen heel handig in geworden, binnen 2 uur staat alles er weer op. Handige app is App Dragon App Lister. Die maakt een lijst met al je geinstalleerde apps incl. download links die je naar jezelf kan mailen. Vervolgens op je nieuwe telefoon (of gewiped) aantikken welke je opnieuw wilt downloaden en rest gaat vanzelf. Iets handiger dan de google backup want die gooit elke app terug die je had, terwijl je sommige niet meer wilt of nodig hebt. Contacten e.d. zitten in de google sync en launcher layout + tasker profiles zitten in n backup file. Alleen de xposed modules en XDA netwerk apps moeten handmatig.

Verwijderd

Wat een verademing bij het typen na die update. Batterij ook merkelijk beter....

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29

Sandyman538

SandstorM [148839]

Yosecret schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Als de bootloader nog niet is geunlocked moet je inderdaad wipen. Die DPI is wel heerlijk als je het eenmaal hebt hoor. Er past (in mijn geval) 25% meer op het scherm, het is 1080p dus 't hoeft echt niet allemaal zo opgeblazen te zijn. En xposed modules doen wonderen voor van alles en nog wat.
Inderdaad. Heb hem op 380 staan en bevalt heel wat beter!
[small]Lichtelijk off-topic:
Iets handiger dan de google backup want die gooit elke app terug die je had, terwijl je sommige niet meer wilt of nodig hebt.
Als je vantevoren naar de playstore gaat, daar naar 'mijn apps' gaat en dan ipv 'geinstalleerde' apps naar 'alle' apps gaat staan daar alle apps die je ooit gedownload hebt met je account. Die even verwijderen met het kruisje bij elke app en hij gaat ze daarna niet meer opnieuw automatisch downloaden.

Dus een volledige wipe duurt hier ook niet lang. Apps worden vanzelf weer geinstalleerd. Foto's gaan automatisch naar de backup. Blijft eigenlijk alleen even apps en widgets rangschikken over en mensen die heel gehecht zijn aan een whatsapp historie moeten dat even backuppen en terugzetten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• EeePC
Hmm, ga ik toch maar eens een poging wagen binnenkort. Apps, mail, contacten etc. staat inderdaad allemaal online en hoeven alleen weer even gesynct te worden. Foto's laat ik niet automatisch uploaden, maar dat is ook een kwestie van even overzetten op computer.

• Yosecret

Yosecret

EeePC schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:53:
Hmm, ga ik toch maar eens een poging wagen binnenkort. Apps, mail, contacten etc. staat inderdaad allemaal online en hoeven alleen weer even gesynct te worden. Foto's laat ik niet automatisch uploaden, maar dat is ook een kwestie van even overzetten op computer.
Deze manier heb ik gebruikt, echt 'n fluitje van een cent!
YouTube: How to Root the OnePlus One and Unlock Bootloader and Install Custom Recovery
Zet altijd zelf zo min mogelijk terug, is er juist weer meer ruimte voor nieuwe foto's en video's :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yosecret op 15-10-2014 23:23 . Reden: Link vergeten of is die er ninja-edit uit geknipt?! ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:48
Update!

Vanmorgen van de lader gehaald, nu nog 80% over :) Heb er vandaag niet veel mee bijzonders mee gedaan, heeft voornamelijk in m'n broekzak gezeten, maar mijn S3 Mini had dan zelfs maar 60% over, vaak minder.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Jeeeej mijne is vannacht verzonden :)

Helaas ben ik tot zaterdag niet thuis, nouja hopen dat mijn vrouw hem kan aannemen of anders de buren :)

Ben erg benieuwd ! draai al tijden Cyanogen op mijn S3 dus qua software zal het geen grote overstap zijn. Kijken hoe lang het duurt voordat ik de bootloader unlock en een andere rom/kernel zal draaien, vast niet lang :+

Al is het maar om Boeffla sound te hebben :)

[ Voor 43% gewijzigd door sapphire op 15-10-2014 18:59 ]

Gabriël AM5

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 23:52

BPP

Condor70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:32:
[...]

Ik heb een unlocked bootloader, TWRP recovery en root en kreeg de update gewoon binnen.

1. Zet wel bij Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> CyanogenMod-recovery bijwerken uit, anders wordt bij de update TWRP weer overschreven.
2. Na de update ben je root kwijt, dus even booten in recovery en SuperSU opnieuw flashen.

Backup was bij mij niet nodig - alle app instellingen zijn behouden. Alleen wat instellingen stonden na afloop weer op hun oorspronkelijke waarde (e.g. Scherm draaien - ik wil geen 270 graden).
Ik heb de update ook eindelijk binnengekregen. Ik heb een rooted toestel met TWRP en zou wel graag mijn root willen behouden. Klopt het dat ik dus gewoon op installeren kan drukken en hij dan automatisch reboot in recovery en de nieuwe update installeert? Vervolgens weer rebooten in recovery en dan de SuperSU flashen?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar heb geen zin om mijn hele telefoon te vernaggelen. :P

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Sinds een aantal dagen draint "Mediaserver" mijn accu als een malle. Gisteravond de 38R update binnen gekregen, en nu is het weer weg. Hopelijk blijft dat zo.

• Oxellaar
  • Niet online
BPP schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Ik heb de update ook eindelijk binnengekregen. Ik heb een rooted toestel met TWRP en zou wel graag mijn root willen behouden. Klopt het dat ik dus gewoon op installeren kan drukken en hij dan automatisch reboot in recovery en de nieuwe update installeert? Vervolgens weer rebooten in recovery en dan de SuperSU flashen?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar heb geen zin om mijn hele telefoon te vernaggelen. :P
Op de dag van de release van R38 stond er hier een link naar XDA met een kant en klare zip om te flashen.
Die is compleet met root.
Ik heb hem ook gebruikt en werkt perfect, in 5 minuten gebeurt.

[ Voor 57% gewijzigd door Oxellaar op 15-10-2014 20:16 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14
Ik heb een vreemd klein probleempje. Ik heb Xiaomi pistons bij de one maar als ik de knopjes op de headset gebruik (lang indrukken) kan ik geen nummer overslaan. Nummer terug en pauze werkt wel maar vooruit dus niet.

Verder zeer tevreden, binnenkort mijn dpi eens aanpassen.

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Dus, als het goed is binnen 3 maanden een update naar android L voor de OPO als cynogen haar belofte houdt. Wat denken jullie?

• Oxellaar
  • Niet online
Grote kans dat je al veel sneller naar L kunt, met nightly's.
Heb ze vaak voor dagelijks gebruik gehad, weinig problemen gehad.
De stabele versie zal volgens wel binnen 3 maanden uitkomen.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

"OnePlus zegt dat het een miljoen toestellen per maand verkoopt"

Verwijderd

Weet iemand oplossing voor niet krijgen van ip-adres bij het connecten met wifi?

Mijne blijft maar hangen op "ip-adres ophalen..."

Router al gereset, telefoon gerest (zelfs harde reset), maar geen wifi connectie.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 21:12
Oxellaar schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:28:
Grote kans dat je al veel sneller naar L kunt, met nightly's.
Heb ze vaak voor dagelijks gebruik gehad, weinig problemen gehad.
De stabele versie zal volgens wel binnen 3 maanden uitkomen.
Ik ga geen nightly's flashen denk ik, heb ik een tijdje gedaan maar uiteindelijk heb je er altijd gezeur mee. Soms heb je een stabiele, maar dan flash je weer een nieuwe er overheen en dan werkt wifi of de camera opeens niet meer. Moet je weer terugflashen enz enz. Prima als je zin hebt er veel tijd aan te besteden, maar ik wacht wel op de 'officiële' release. Vind 4.4 nu ook echt top draaien :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werkt dit filmpje bij jullie: video: Google introduceert Nexus 6-smartphone

Op mijn iPad en nex10 prima. Maar op de oneplus doet de playknop niet veel

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Liquid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 05:54:

Ik vind de videoplayer van tweakers inderdaad niet lekker werken op de OPO, maar hij speelt ze wel af ja.

• Liquid
  • Niet online
yeth3119 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:15:
[...]

Ik vind de videoplayer van tweakers inderdaad niet lekker werken op de OPO, maar hij speelt ze wel af ja.
Ah thanks dan moet ik even naar de instellingen kijken:)

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 16:12
Liquid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 05:54:

Bij werkt dat filmpje ook goed. Zowel imbedded als fullscreen.

Batterij ervaring 38r: Naar mijn gevoel is die inderdaad beter nu.
Nog 15% over en 1d 21u 9m 23s op accu!

Live long and Prosper

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
Ik kan me zo voorstellen dat de mensen die op de N6 gewacht hebben en niet voor de OPO zijn gegaan nu van een koude kermis thuis komen. Ik heb zelf ook die overweging gemaakt en ik ben blij dat ik voor de OPO ben gegaan.

• psvunited
Net weer iets raars met mijn batterij gemaakt. Hij gaf net 99% aan en en nu weer 100%..

• HNies
floriz87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:33:
Ik kan me zo voorstellen dat de mensen die op de N6 gewacht hebben en niet voor de OPO zijn gegaan nu van een koude kermis thuis komen. Ik heb zelf ook die overweging gemaakt en ik ben blij dat ik voor de OPO ben gegaan.
Mee eens!

Heb zelf ook aan de N6 gedacht voordat ik mijn invite kreeg. Maar ik ben nu nog blijer _/-\o_ dat ik de OPO kon aanschaffen voor mezelf en mijn vriendin!

Live long and Prosper

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 23:06
Reactie van de RMA afdeling, ze gaan mijn OnePlus One vervangen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• floriz87
psvunited schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:36:
Net weer iets raars met mijn batterij gemaakt. Hij gaf net 99% aan en en nu weer 100%..
Heb ik met mijn Samsung Galaxy S Pro en mijn Oppo Find 5 ook wel eens meegemaakt. Niet echt iets om je zorgen over te maken volgens mij.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:34
Gisteren mijn Oneplus ontvangen, mooi toestel, werk super :)
Helaas wel een gele vlek onderaan, je ziet het alleen op witte pagina's.
Ik ga hem niet ruilen, vindt de overlast wel meevallen eigenlijk.

• ComTech
  • Laatst online: 18-11 21:34

Op zowel mijn OPO als nexus5 met cm11 werken de filmpjes van tweakers niet.
Dit is alleen met Chrome met een andere browser zoals ucbrowser werkt het wel.

• Quad
ComTech schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:13:
[...]

Op zowel mijn OPO als nexus5 met cm11 werken de filmpjes van tweakers niet.
Dit is alleen met Chrome met een andere browser zoals ucbrowser werkt het wel.
Zetten jullie eens je adblocker uit.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• HNies
Quad schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:06:
Reactie van de RMA afdeling, ze gaan mijn OnePlus One vervangen.
Goed nieuws!

Heb even geprobeert terug te zoeken maar niets kunnen vinden, wat is/was er met je toestel aan de hand dan?

Live long and Prosper

• floriz87
webgangster schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:12:
Gisteren mijn Oneplus ontvangen, mooi toestel, werk super :)
Helaas wel een gele vlek onderaan, je ziet het alleen op witte pagina's.
Ik ga hem niet ruilen, vindt de overlast wel meevallen eigenlijk.
Daar is een software-matige fix voor, deze werkt heel behoorlijk. Nadeel is alleen dat je deze app steeds opnieuw moet opstarten bij een reboot. Het legt eigenlijk gewoon een layer over het gelige gedeelte heen, zodat het weer wit wordt.

https://forums.oneplus.ne...oftware-fix-no-uv.100868/

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 16-10-2014 09:18 ]

• psvunited
floriz87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Daar is een software-matige fix voor, deze werkt heel behoorlijk. Nadeel is alleen dat je deze app steeds opnieuw moet opstarten bij een reboot. Het legt eigenlijk gewoon een layer over het gelige gedeelte heen, zodat het weer wit wordt.

https://forums.oneplus.ne...oftware-fix-no-uv.100868/
Is hij dus mee bezig. Bij mij werkt het al.
https://forums.oneplus.ne...band-software-fix.141167/

• renem
  • Laatst online: 09-11 10:39
Quad schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Dat was de oplossing! En dat bevestigd tevens weer eens dat die adblockers alleen maar nadelig werken op de telefoon. Laatst had ik al problemen dat een bepaald spel het niet goed meer deed. Nu dit issue, en het zal me niets verbazen dat de random reboots die ik de laatste week dagelijks had hier ook door veroorzaakt werd. Uninstall AdAway...

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
renem schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Dat was de oplossing! En dat bevestigd tevens weer eens dat die adblockers alleen maar nadelig werken op de telefoon. Laatst had ik al problemen dat een bepaald spel het niet goed meer deed. Nu dit issue, en het zal me niets verbazen dat de random reboots die ik de laatste week dagelijks had hier ook door veroorzaakt werd. Uninstall AdAway...
De omgekeerde wereld hier... Adblockers zijn het probleem niet, die beeldvervuiling van reclame is het probleem.

• Quad
HNies schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Goed nieuws!

Heb even geprobeert terug te zoeken maar niets kunnen vinden, wat is/was er met je toestel aan de hand dan?
Zie Quad in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie"

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Zebby
  • Laatst online: 11:50
Sinds eergisteren ook trots eigenaar van een OnePlus One :) Ik kom volgens mij precies op het goede moment binnen, bij het aanzetten kreeg ik de update binnen en vervolgens nog geen problemen gehad.

• psvunited
Heeft iemand ook het probleem gehad dat je sommige apps geen SuperUser rechten kan geven?
Als ik op toestaan klik gebeurd er namelijk niks, kan alleen weigeren..

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:45
Na 2 dagen op de nieuwste update 38R heb ik zo de indruk dat mijn batterij het nog wat langer trekt dan voordien.

Indruk dus, geen nauwkeurige metingen. Maar mijn dagelijks gebruik is ongeveer hetzelfde, dus die indruk zal wel ongeveer goed zijn.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Geweldige telefoon, maar de 38R-update heeft mijn telefoon compleet onbruikbaar gemaakt! :( Ik krijg nadat ik de achtergrond had gewijzigd een foutmelding die (vrijwel) niet weg te klikken valt: "Unfortunately, CM Lockscreen has stopped". Het is me met veel moeite en geduld wel gelukt om tussen de meldingen door bij het instellingenmenu van Android te komen (bij te snel achter elkaar drukken gaat het beeldscherm uit), maar dieper in het menu komen om instellingen van het lockscreen aan te passen lukt niet.

Ik kan alleen oplossingen vinden met een custom recovery, maar ik houd de telefoon het liefst origineel. Zelfs terugzetten naar de fabrieksinstellingen schijnt geen oplossing te zijn, maar oneindige een oneindige bootloop te geven... :X

[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 16-10-2014 14:03 ]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:55

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dan boot je toch een keer in fastboot en flash je de image gewoon nog een keer..??

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hm, weet niet precies hoe dat moet? Het is me toevallig nu net gelukt, de truc is om met je ene vinger op de OK-knop van de foutmelding te klikken en met een andere vinger direct daarna te klikken daar waar je eigenlijk op wilt drukken al voordat het zichtbaar wordt. Op die manier de schermbeveiliging weten uit te zetten en vervolgens de achtergrondafbeelding naar origineel gewijzigd; weg is de irritante foutmelding :)

[ Voor 21% gewijzigd door bllb op 16-10-2014 14:35 ]

• Liquid
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

haha dat was het dus inderdaad :P

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 16-10-2014 14:17 ]

• Yosecret

Yosecret

renem schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Op PC is het bij mij ghostery, blijkbaar doet adaway ook iets met trackers.. interesting.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Sinds 38R enorme problemen met de camera. Krijg af en toe snel flitsende groene strepen door het beeld heen. Bekend software probleem of RMA?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:05

Falastine

Think about my signature...

Ik heb iets raars normaal als ik youtube keek dan bleef mijn scherm altijd aan maar nu gaat die binnen 30 sec uit de telefoon zou toch moeten snappen dat bij een filmpje hij het scherm aan moet laten?

Die groene strepen had ik ook 2x rboot gedaan en nooit meer wat gezien.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06
Falastine schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:34:
Ik heb iets raars normaal als ik youtube keek dan bleef mijn scherm altijd aan maar nu gaat die binnen 30 sec uit de telefoon zou toch moeten snappen dat bij een filmpje hij het scherm aan moet laten?

Die groene strepen had ik ook 2x rboot gedaan en nooit meer wat gezien.
Heb je misschien wat zaken bij privacy instellingen van play services uitgezet (ivm battery drain)?

Ik heb ergens van een developer gelezen (kan de post niet meer terugvinden) dat bepaalde apps gebruik maken van play services api's en als je bepaalde play services privacy instellingen uitzet dat die apps dus niet meer doen wat ze willen doen.

Misschien kan je proberen om die privacy instellingen weer terug te zetten?

Ik hoop dat ik het een beetje netjes uitleg...

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-11 12:52
batumulia schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:33:
Sinds 38R enorme problemen met de camera. Krijg af en toe snel flitsende groene strepen door het beeld heen. Bekend software probleem of RMA?
Ik heb dat ook soms, maar niet altijd. Vooral bij slowmotion zie ik ze soms.

• Falastine

Falastine

BooYooToo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Heb je misschien wat zaken bij privacy instellingen van play services uitgezet (ivm battery drain)?

Ik heb ergens van een developer gelezen (kan de post niet meer terugvinden) dat bepaalde apps gebruik maken van play services api's en als je bepaalde play services privacy instellingen uitzet dat die apps dus niet meer doen wat ze willen doen.

Misschien kan je proberen om die privacy instellingen weer terug te zetten?

Ik hoop dat ik het een beetje netjes uitleg...
Ik heb dat idd gedaan heel veel dingen uitgevinkt omdat me battery drain erg veel was en na aanpassen is dit weer normaal. Maar thanks ik weet wel zeker dat dit het probleem is.

Verwijderd

Linus_BE schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Ik heb dat ook soms, maar niet altijd. Vooral bij slowmotion zie ik ze soms.
Heb ik ook bij Slowmo. Met name de eerste seconden.
Overigens had ik dit ook al bij 33R.

• Rixos
Ik zou willen dat ze eens wat uit zouden vinden waardoor je scherm niet zo snel vies wordt. Een soort coating waardoor het scherm niet zo snel onder de vegen komt. Ik ben wel dagelijks bezig met vegen van het scherm af te halen. Het ziet er zo mooi uit als het helemaal schoon is en dan gebruik je het en zit het gelijk weer onder de vegen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Rixos schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:35:
Ik zou willen dat ze eens wat uit zouden vinden waardoor je scherm niet zo snel vies wordt. Een soort coating waardoor het scherm niet zo snel onder de vegen komt. Ik ben wel dagelijks bezig met vegen van het scherm af te halen. Het ziet er zo mooi uit als het helemaal schoon is en dan gebruik je het en zit het gelijk weer onder de vegen.
goede screenprotectors helpen al een hoop. Met de nillkin heb ik maar zelden smudge

• psvunited
Weer voor de derde keer nu dat mijn scherm helemaal wazig is, printscreen werkt niet want dan zie je niks. Zal volgende keer proberen om een foto met een ander toestel bte maken..

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik lees op verschillende fora mensen die tot 8-9 uur screen on time op één acculading krijgen. Ik kom met geen mogelijkheid verder dan 4-5 uur op 50% helderheid. Ik draai een CM11 nightly op de laatste franco kernel, met heel veel wake-permissies uit. Zijn er hier mensen die aanzienlijk meer dan 5 uur screen on time krijgen?

• Quad
Tip, gebruik de Ultimate Tempered Glass, heb ik ook en werkt super fantastisch.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bartske
psvunited schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:05:
Weer voor de derde keer nu dat mijn scherm helemaal wazig is, printscreen werkt niet want dan zie je niks. Zal volgende keer proberen om een foto met een ander toestel bte maken..
Klinkt als een HW issue dan. Foto'tje maken en RMA aanvragen zou ik denken

• psvunited
Bartske schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:34:
[...]

Klinkt als een HW issue dan. Foto'tje maken en RMA aanvragen zou ik denken
Een keertje een foto proberen te maken dan.
Zou niet aan de tell liggen omdat hij geroot is?

[ Voor 5% gewijzigd door psvunited op 16-10-2014 18:44 ]

• Bartske
Je zou een volledige wipe kunnen proberen en de root verwijderen ja (je draait wel de originele rom?). Maar weet niet of dat gaat helpen.

• ComTech
  • Laatst online: 18-11 21:34
Ik zou willen dat ze eens wat uit zouden vinden waardoor je scherm niet zo snel vies wordt. Een soort coating waardoor het scherm niet zo snel onder de vegen komt.
Ik dacht dat dat aan mij lag maar ik veeg me ook helemaal gek om het scherm schoon te krijgen.
Wel vreemd want met mijn nexus 5 heb ik totaal geen last.
Er zit toch op de meeste telefoons zo'n obeofobic (hoe schrijf je dat) coating?
Volgens mij zijn ze dat bij oneplus vergeten.

Misschien toch maar eens een nillkin screenprotector aanschaffen heb alleen nooit geluk met het aanbrengen van die dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door ComTech op 16-10-2014 20:31 ]

• Chielllie
  • Laatst online: 04-10 19:54
Ik heb net de Glass of the Titan, glassprotection van dx.com erop gelegd. Dun, hard en precies dezelfde 'feel' als 't kale scherm.
Totaal geen probleem met het opplakken. Alcohol-doekje, droog doekje en blauwe sticker om stofjes weg te halen worden meegeleverd en dat alles verpakt in eenzelfde doosje als de oneplus.
Kost wel iets meer dan een tientje en 20 dagen wachten maar dan is je nieuwe speledingetje wel extra beschermd.

[ Voor 6% gewijzigd door Chielllie op 16-10-2014 21:04 . Reden: typos ]

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Vandaag bleef de camera crashen na het maken van foto's in hdr en trage sluitertijd modus. De camera bleef vervolgens volledig zwart. Het probleem was verholpen na een reboot, maar voor een paar foto's moest ik mijn telefoon drie keer rebooten. Iemand anders een soortgelijke ervaring?

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 19:46
sinds de 38R update minderd het batterij percentage niet meer tijdens mijn gebruik, ik moet het scherm eens uit en weer aan zetten. Dan pas is het percentage aangepast.

edit: nog mensen bij wie hij nu veel warmer krijgt?

[ Voor 14% gewijzigd door Zottenpedj op 16-10-2014 22:32 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-10-16-21-09-02_zpsff446174.png

82% van Android zelf, dit lag voor de update echt aanzienlijk lager. 2,5 uur ost

• Rixos
Het klinkt gek maar ik heb het gevoel dat sinds de update naar 38R de telefoon net iets minder vlot is met apps openen etc. Het is echt een klein verschil en ik vind het moeilijk om erachter te komen of het placebo is of niet. Maar het lijkt allemaal net iets minder vlot. Het batterijleven is wel duidelijk vooruitgegaan. Zou het kunnen dat de twee iets met elkaar te maken hebben? Hebben ze de cpu iets langzamer laten lopen om power te besparen of iets dergelijks?

Trouwens over die screen protectors. Ik ben altijd bang dat het de touch sensitivity van het scherm aantast (omdat je een extra laag op het scherm aanbrengt). Dus dat hij minder goed aanrakingen registreert of hoef ik daar niet bang voor te zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Rixos op 16-10-2014 22:07 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Daar hoef je totaal niet bang voor te zijn.

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 09:00
Sinds 38r last van een knipperend balkje door mn beeld van een pixel of 10 dik en over de gehele breedte. Door te herstarten is het even weg maar komt t wel terug. Iemand enig idee?

• Falastine

Falastine

DigitalError schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:17:
[afbeelding]

82% van Android zelf, dit lag voor de update echt aanzienlijk lager. 2,5 uur ost
Had ik ook effe opstarten in recovery cache leegmaken en daarna was het bij mij weg. Dat is nu bij mij rond de 10-14%

• RubenSaurus
Falastine schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

Had ik ook effe opstarten in recovery cache leegmaken en daarna was het bij mij weg. Dat is nu bij mij rond de 10-14%
Net ff gedaan, morgen het resultaat bekijken

Verwijderd

Gabliboeba schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:20:
Ik lees op verschillende fora mensen die tot 8-9 uur screen on time op één acculading krijgen. Ik kom met geen mogelijkheid verder dan 4-5 uur op 50% helderheid. Ik draai een CM11 nightly op de laatste franco kernel, met heel veel wake-permissies uit. Zijn er hier mensen die aanzienlijk meer dan 5 uur screen on time krijgen?
Ik zit nu op 7 uur en 45 min screen on time over 2 dagen op 1 lading, met nog 15% over. Gok dat ik de 9 uur wel haal. Zal binnenkort eventjes wat foto's posten (zit in buitenland op mobiel, geen idee hoe dat moet) en de instellingen die ik heb online knallen.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik weet niet of jullie dit ook hebben, maar de eerste 5 procent gaat altijd ontzettend hard van mijn batterij. Daarna gaat het gelukkig een stuk trager, hebben jullie dit ook?

En als je kijkt onder Accu zie je dat Android en Android Systeem zoveel % innemen. Is het ook mogelijk dat nog gespecialiseerd te zien welke processen dat veroorzaken?

Mijn OST verschilt ook heel erg per keer. Ene keer haal ik 3 uur schermtijd en de andere keer 5 uur schermtijd terwijl ik niks extra's doe of dergelijke.

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 17-10-2014 07:59 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
sem-v schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:15:
Sinds 38r last van een knipperend balkje door mn beeld van een pixel of 10 dik en over de gehele breedte. Door te herstarten is het even weg maar komt t wel terug. Iemand enig idee?
Yup, is een bug. Mensen van CM werken eraan.

• pimskie
  • Laatst online: 19-11 21:03
vinom schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:58:
Ik weet niet of jullie dit ook hebben, maar de eerste 5 procent gaat altijd ontzettend hard van mijn batterij. Daarna gaat het gelukkig een stuk trager, hebben jullie dit ook?
Dit is mij ook opgevallen inderdaad. Gisterenochtend opgeladen tot 100%, na (ongeveer) een kwartier was 5% weg zonder veel met de telefoon gedaan te hebben. Nu, meer dan 24 uur later, staat hij nog op 25% dus het lijkt er op dat het idd alleen de eerste 5% is.

• RubenSaurus
pimskie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:59:
[...]

Dit is mij ook opgevallen inderdaad. Gisterenochtend opgeladen tot 100%, na (ongeveer) een kwartier was 5% weg zonder veel met de telefoon gedaan te hebben. Nu, meer dan 24 uur later, staat hij nog op 25% dus het lijkt er op dat het idd alleen de eerste 5% is.
hier staat hij nu net 1,5 uur zonder lader, nog steeds 100% :P

• Quad
Ik heb de RMA instructies ontvangen, het toestel gaat nu naar HongKong en niet naar de UK. Afwachten wanneer TNT Express belt voor de afhaaltijdstip, daarna kan hij worden ingepakt.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 21:14
Quad schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:12:
Ik heb de RMA instructies ontvangen, het toestel gaat nu naar HongKong en niet naar de UK. Afwachten wanneer TNT Express belt voor de afhaaltijdstip, daarna kan hij worden ingepakt.
Hoe gaat het RMA proces verder?

Betaald Oneplus de verzendkosten of hoeveel kost die ongeveer?

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
DigitalError schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:17:
[afbeelding]

Ik had dit ook, voor mij was dit de oplossing:

Ik heb via settings-privacy-privacy bescherming, dan rechtsboven, Via geavanceerde instellingen naar Google Play Services en kan je dan daar alles op weigeren zetten behalve locatie (zei iemand hier eerder in deze topic)...

Dat heeft voor mij geholpen... Zit nu weer rond de 3%/hr ongeveer :)
Heb nergens verder last van so far.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo! Is er al een datum bekend waarop je de OPO gewoon kunt bestellen zonder het invite systeem?

PSN: Oldzkoel

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ik denk dat dit niet gaat gebeuren, denk dat de OPO 2 op de zelfde manier aangeboden gaat worden helaas.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• power_user
Dat t gaat gebeuren is al zeker. Het zit er ook al aan te komen voor de 1e OPO. Vroeg me alleen of er al geruchten waren over een datum bekend hier op t forum.

• Beekforel
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds 38R reboot de OPO van mijn vriendin ineens random?

• power_user
Beekforel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:52:
Sinds 38R reboot de OPO van mijn vriendin ineens random?
ff rebooten wil wel es helpen :+

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
power_user schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:38:
Hallo! Is er al een datum bekend waarop je de OPO gewoon kunt bestellen zonder het invite systeem?
De manier waarop er tegenwoordig met invites gespammed wordt lijkt het me niet zo moeilijk om binnen de week een invite te vinden hoor.
I’d also like to address invites after the pre-order system which will debut late October. The pre-order system will not replace invites. Instead, invites will act as a way to skip the wait time and have your preordered One shipped out immediately.

By the end of October, the aim is to get a OnePlus One into all our long time supporters’ hands. You guys have waited long enough. Never Settle!

• Yosecret

Yosecret

anessie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

De manier waarop er tegenwoordig met invites gespammed wordt lijkt het me niet zo moeilijk om binnen de week een invite te vinden hoor.

[...]
Inderdaad, kijk maar eens op 't vraag en aanbod :P daar liggen de invites voor 't oprapen.

• power_user
Bedankt zal daar tzt es eentje wegplukken :)

• renem
  • Laatst online: 09-11 10:39
Sinds 1 a 2 dagen staat mijn foto + naam niet meer linksboven in het meldingenpaneel. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet zeker dat het er woensdag nog wel stond.

En weet iemand hoe ik dat weer in originele staat terug kan zetten? Ik kan er wel op klikken en dan al mijn details weer handmatig in gaan voeren, maar dat zou niet hoeven aangezien dit er eerder wel stond.

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
renem schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:07:
Sinds 1 a 2 dagen staat mijn foto + naam niet meer linksboven in het meldingenpaneel. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet zeker dat het er woensdag nog wel stond.

En weet iemand hoe ik dat weer in originele staat terug kan zetten? Ik kan er wel op klikken en dan al mijn details weer handmatig in gaan voeren, maar dat zou niet hoeven aangezien dit er eerder wel stond.
Kan bevestigen dat je hier niet de enige in bent. Heb er ook last.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20

Hier ook... raarrrrr

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-11 12:52

Werkt bij mij. Mijn Google+ foto staat daar. Misschien moet je eens in die app kijken.

Verwijderd

Ja, dat had ik ook al in de vorige 33r. Krijg t ook niet opgelost.

• Rixos
Iemand een idee waar ik de originele update van 33R kan vinden, ik ben toch niet helemaal tevreden over 38R en wil graag een versie terug. Zijn er nog speciale dingen die ik hiervoor moet doen? Rooten of iets dergelijks, of kan ik gewoon het zipfile flashen.

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:38
Hebben meer mensen last van een warm toestel, ook zonder maar iets te doen en op een random moment. Soms wil een reboot helpen, maar niet altijd.

De temperaturen lopen al snel naar boven de 40 graden.. Hij is zelfs op 52 graden geweest, 's nachts terwijl hij niet eens aan de oplader lag. Het warme gedeelte is vooral vanaf het oneplus logo (op de achterkant) tot de bovenkant van het toestel.

Iemand een oplossing hiervoor?

• 418O2
  • Laatst online: 12:05
Kijken welke app draait en die aan banden leggen

• klepje
  • Laatst online: 10:38
418O2 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:52:
Kijken welke app draait en die aan banden leggen
Heb ik al gekeken, zit niets bijzonders bij. Scherm is meest verbruikende, daarna Android System en Android OS. Voor de rest zijn het lage percentages ; 8% en minder.

En ook na een reboot zonder het opstarten van apps gebeurd het, en op random momenten; zoals ik al zei s nachts terwijl ik slaap (heb app voor temperatuur erop staan inmiddels).

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Rixos schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:30:
Iemand een idee waar ik de originele update van 33R kan vinden, ik ben toch niet helemaal tevreden over 38R en wil graag een versie terug. Zijn er nog speciale dingen die ik hiervoor moet doen? Rooten of iets dergelijks, of kan ik gewoon het zipfile flashen.
Hier is de directe link naar 33R

http://forum.xda-develope...rces-compilation-t2843675

Volgens mij kan je hem direct flashen.

• Tr4il
  • Laatst online: 19-11 20:31
Rixos schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:30:
http://dist01.slc.cyngn.c...bacon-signed-fastboot.zip

Let wel op, deze moet je flashen via fastboot, en kan niet via je custom recovery gedaan worden.

Edit: Deze kan je wel via TWRP of CWM flashen: http://dist01.slc.cyngn.c...-XNPH33R-bacon-signed.zip

[ Voor 10% gewijzigd door Tr4il op 17-10-2014 18:22 ]

Tadaaa

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.