Punctuality is the politeness of kings
* Quad wijst naar zijn signature.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Is het mogelijk om het oude lockscreen in te stellen? Dus het lockscreen met het blauwe vlak?dreamscape schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:42:
Bij mij werden ze ook geel. Maar ik gebruik een vergrendelingspatroon en dan krijg je dit soort dingen niet te zien.
Nadeel van het nieuwe scherm is vooral dat hij na ontwaken even een centimetertje naar links springt om een overbodige camerawidget te laten zien (ook als die widget is uitgeschakeld) en ik dus niet meteen kan beginnen met het tekenen van dat patroon.
Ergo: gewoon weer terug naar het ouderwetse lockscreen.
Jup, en die had ik al uitstaan. Daarom zag ik ook niks nieuws na de update.EeePC schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:31:
[...]
Inderdaad! Enige verschil is dat de 'splitsing' van het scherm weg is... Verder mis ik ook de mogelijkheid tot agenda items op het lockscreen. Die kun je blijkbaar alleen maar krijgen als je 'aangepast lockscreen' uitzet?!
Ik vind de Lock Screen settings nog wat rommelig. Custom lock screen aanzetten geeft je echt niet zoveel custom opties. Bijna net zoveel als dat je het uit zet. En als het uit staat kan je Custom widgets weer aanzetten. Lol. Wat een zootje
Google eens op termen zoals "android malware" en je vind artikelen genoeg die uitleggen dat er een heel groot aantal applicaties in de google play store niet zuiver zijn, en dat advertenties daar een heel grote rol in spelen.barrymossel schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:52:
[...]
Je punt m.b.t. usability begrijp ik. Daar heb ik zelf niet veel last van, maar kan het kan een reden zijn om een adblocker te installeren. Een zeer valide reden zelfs. Maar je punt m.b.t. malware/gevaarlijke zooi begrijp ik niet helemaal geloof ik. Komt die zooi binnen via ads? Of via de Play Store? En wat kan een adblocker daar aan doen?
En je hebt nu twee adblockers genoemd. Welke adblocker zou je aanraden?
Die disconnect is geen adblocker, is een poging om onzuiverheden te filteren, heeft geen root nodig.
Adaway is een hostfile adblocker (net zoals dat prachtige windows tooltje hostsman van abelhadigital.com), vereist root en is dus vele malen krachtiger.
Er zijn mensen die dat manueel toepassen via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098 echter is die lijst enorm groot (832.000 lijntjes) wat je telefoon trager doet booten.
Waar ik zei 'oude lockscreen', bedoelde ik dus eigenlijk het standaard Android lockscreen. Dus de optie 'aangepast vergrendelingsscherm' uitschakelen. Die met het blauwe vlak was het oude 'aangepaste' scherm en ik denk niet dat je die nog terug krijgt...Rixos schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:07:
[...]
Is het mogelijk om het oude lockscreen in te stellen? Dus het lockscreen met het blauwe vlak?
Punctuality is the politeness of kings
http://forum.xda-develope...s-one-lockscreen-t2890808
[ Voor 44% gewijzigd door anessie op 09-10-2014 14:28 ]
Gebruik al jaren adblockers.anessie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
Google eens op termen zoals "android malware" en je vind artikelen genoeg die uitleggen dat er een heel groot aantal applicaties in de google play store niet zuiver zijn, en dat advertenties daar een heel grote rol in spelen.
Die disconnect is geen adblocker, is een poging om onzuiverheden te filteren, heeft geen root nodig.
Adaway is een hostfile adblocker (net zoals dat prachtige windows tooltje hostsman van abelhadigital.com), vereist root en is dus vele malen krachtiger.
Er zijn mensen die dat manueel toepassen via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098 echter is die lijst enorm groot (832.000 lijntjes) wat je telefoon trager doet booten.
Scheelt ook batterij en data verbruik
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Nee heeft te maken met de achtergrond van je lockscreen, niet thema.Quad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:42:
Zie het al, het heeft te maken met het thema die je in stelt, de lockscreen ervan.
Holo is geel, flat is bijvoorbeeld blauw en cyanogen standaard is rood/roze.
@Dreamscape, die heb ik inmiddels niet meer! Reboot heeft het verholpen.
- een app waarmee je ( a la iOS style ) een rood icoontje op bijvoorbeeld whatsapp ziet staan met de hoeveelheid nieuwe berichten?
- Een app zoiets als tasker, maar eentje waarmee ik, als ik met een bepaald wifi netwerk connect, mn gehele radio kan uitschakelen? dus niet alleen maar de data verbinding met mn provider, maar ook het bellen. vliegtuigmodus is niet de bedoeling, aangezien dan ook mn wifi weer uitgaat. deze wil ik juist aanhouden op dat moment
Mijn toestel heeft overigens root
[ Voor 11% gewijzigd door WishmasterNL op 09-10-2014 14:37 ]
<edit> dat is wel heel toevallig met de post hierboven.. </edit>
Kan je niet een nieuw profiel aanmaken waarin je dat definieert?WishmasterNL schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:37:
Heeft er iemand enig idee of er bepaalde apps zijn voor de volgende 2 dingen:
- Een app zoiets als tasker, maar eentje waarmee ik, als ik met een bepaald wifi netwerk connect, mn gehele radio kan uitschakelen? dus niet alleen maar de data verbinding met mn provider, maar ook het bellen. vliegtuigmodus is niet de bedoeling, aangezien dan ook mn wifi weer uitgaat. deze wil ik juist aanhouden op dat moment
Mijn toestel heeft overigens root
[ Voor 59% gewijzigd door CasGas op 09-10-2014 14:41 ]
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik zal zo eens zoeken.anessie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
Google eens op termen zoals "android malware" en je vind artikelen genoeg die uitleggen dat er een heel groot aantal applicaties in de google play store niet zuiver zijn, en dat advertenties daar een heel grote rol in spelen.
Ik doelde overigens niet op disconnect, maar op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098 (en AdAway dus).
Jij adviseert dus Adaway? Heb ooit eens kort Adblock plus gebruikt geloof ik en daar werd ik toen niet echt blij van. Geen idee mee waarom, dus ben best bereid weer eens iets te installeren in die trant
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zo maar eens proberen dan. Voor de liefhebber: https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adawayQuad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:57:
Ik gebruik al tijden AdAway, werkt goed, en ik zet het op al mijn toestellen.
jammer!dreamscape schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:20:
[...]
Waar ik zei 'oude lockscreen', bedoelde ik dus eigenlijk het standaard Android lockscreen. Dus de optie 'aangepast vergrendelingsscherm' uitschakelen. Die met het blauwe vlak was het oude 'aangepaste' scherm en ik denk niet dat je die nog terug krijgt...
Even mezelf quotensigilens schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:31:
Krijg de update binnen maar kan hem niet Installeren. Zowel via de update functie als handmatig via twrp. Hij lijkt te stoppen bij het checken van de md5. Heeft iemand een oplossing?
Onderstaand bestand downloaden en sideloaden.
Deze slaat de MD5 checks over.
Kennelijk heb je een systeembestand aangepast.
cypher21 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
https://www.mediafire.com/?dhiibdwsvk14kgu
Met aangepast script om checks te omzeilen
Werken prima hier.Linus_BE schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:33:
Nog mensen waarbij de contactfoto's niet laden in hangouts bij sms? In de standaard berichtenapp tonen ze wel.
Ik gebruik hangouts ook als default voor SMS
[ Voor 18% gewijzigd door cypher21 op 09-10-2014 15:34 ]
[...]
Even mezelf quoten
Onderstaand bestand downloaden en sideloaden.
Deze slaat de MD5 checks over.
Kennelijk heb je een systeembestand aangepast.
[...]
Thanks ga het proberen.
Ik ook. Via Google vind ik veel mensen met dezelfde problemen, maar geen enkele oplossing die ik daar vind helpt bij mij.cypher21 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:33:Werken prima hier.
Ik gebruik hangouts ook als default voor SMS
[ Voor 12% gewijzigd door Linus_BE op 09-10-2014 16:47 ]
Weet er iemand waarop de 'uitrol' van de updates wordt gebaseerd? Serienummer van je telefoon, regio...?
Ik ben van Vlaanderen, mocht iemand het zich afvragen.
Ik ook en ik heb de update deze ochtend gekregen. Telefoon is gebouwd op 15/09.skrall schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:04:
Update nog steeds niet binnen, meh...
Weet er iemand waarop de 'uitrol' van de updates wordt gebaseerd? Serienummer van je telefoon, regio...?
Probleem van hangouts is opgelost
Lees alsjeblieft het topic voortaan door voordat je een vraag stelt. Niemand weet wanneer jij de update krijgt, en als je hem al eerder wil kun je hem sideloaden (zie topic).skrall schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:04:
Update nog steeds niet binnen, meh...
Heb ik gedaan, ik vroeg me enkel af of er iemand een vermoeden had of dit te maken had met serienummer en/of regio. Sideloaden zal het wordenBartske schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:25:
[...]
Lees alsjeblieft het topic voortaan door voordat je een vraag stelt. Niemand weet wanneer jij de update krijgt, en als je hem al eerder wil kun je hem sideloaden (zie topic).
Heeft iemand advies?
[ Voor 12% gewijzigd door ceees2 op 09-10-2014 19:49 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lijkt mij een beetje overdreven om gelijk te doen.Amaze86 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:49:
Terugsturen naar one+
Als dat niet helpt een Factory reset proberen
Heb deze stappen gevolgd: http://oneplus.net/suppor...form-a-full-factory-resetcypher21 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:04:
Heb je een custom recovery? Zo ja wis dalvik en cache.
Als dat niet helpt een Factory reset proberen
Heeft niet gewerkt.
Overigens is hij nog steeds warm.
[ Voor 4% gewijzigd door ceees2 op 09-10-2014 20:19 ]
Kun je hem wel uitzetten? Of blijft hij in de bootloop? Laat hem anders eens een tijdje gewoon liggen. Of probeer hem op te starten met de usb kabel in je computer (klinkt raar maar heeft bij mij wel eens geholpen).ceees2 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:18:
[...]
Heb deze stappen gevolgd: http://oneplus.net/suppor...form-a-full-factory-reset
Heeft niet gewerkt.
Overigens is hij nog steeds warm.
Nu hebben mijn icons allemaal een lelijk achtergrond gekregen

Any1 got a fix?
Ik kan het thema pack uitzetten. Maar terug zoals het was gaat niet.Tr4il schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:52:
Dat kan je aanpassen in de thema instellingen
Hij blijft doorgaan met steeds opstarten en vastlopen. Batterij ging van 50% naar nu leeg in 1.5 uur, achterkant was ook warm. Ik laat hem nu wel even rusten.Bartske schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:40:
[...]
Kun je hem wel uitzetten? Of blijft hij in de bootloop? Laat hem anders eens een tijdje gewoon liggen. Of probeer hem op te starten met de usb kabel in je computer (klinkt raar maar heeft bij mij wel eens geholpen).
Bij deze de bumper voor de OnePlus One (besteld bij gsmpunt, zie mijn vorige post)Linus_BE schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:36:
[...]
Heb je misschien wat foto's van de aluminium bumper rond het toestel zelf? Lijkt me wel interessant

Toen ik hem kreeg heb ik hem gelijk proberen installeren, maar dit werkte niet gezien mijn opo geroot is (denk ik? was bij de vorige updates nooit een probleem). Dus toen heb ik het gemodificeerde update zipje van XDA gehaald en handmatig geflashed, waarna mijn lockscreen rare dingen deed en hij geheel instabiel was. Dus toen heb ik een nandroid backup van eind september hersteld en geprobeerd te upgraden door eerst xposed te uninstallen en mijn build.prop root access getalletje terug op 0 ipv 3 te plaatsen. Echter toen wilde ie nog altijd niet upgraden. Nu is mijn opo op 33r, niet geroot, en mijn email client blijft maar crashen. Iemand die een oplossing heeft? Het meest voor de hand liggende nu is gewoon alles wipen en opnieuw starten maar hier heb ik echt geen zin in want alles opnieuw instellen kost zóóveel tijd.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Meer info: https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-1532RocketKoen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:56:
[...]
Ik kan het thema pack uitzetten. Maar terug zoals het was gaat niet.
Dit is misschien nog een optie om te flashen! http://forum.xda-develope...p?p=53099069&postcount=16
[ Voor 18% gewijzigd door earthknake op 09-10-2014 22:43 ]
Deze bumper beschermt de zijkant en steekt iets uit aan de bovenkant. Als de telefoon dus op de glas-zijde ligt, zal het glas het oppervlak niet raken. Ik heb mijn telefoon echter ook nog van Tempered glass voorzien, zodat er nog een extra bescherming op zit tegen krassen.Quad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:26:
Wat doet deze bumper? Het zal niet voorkomen dat het toestel zachter valt oid.
Voordeel van deze case is dat de achterkant nog origineel is, dus de case valt niet zo op en hij voelt nog lekker sandstone aan
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Vind het opzich wel netjes staan, maar wordt hij niet enorm groot?
Ik heb de OPO nu een weekje en is absoluut de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Heb geen last van de bugs of mankementen die hier soms voorbij komen, alles is perfect. Eindelijk een telefoon die, naar mijn mening, genoeg heeft aan alleen rooten en wat kleine aanpassingen
Normaalgesproken was het bij een nieuwe telefoon binnen een week gedaan met de stock rom en kwam er een nightly voor in de plek.
Het enige minpuntje vind ik het formaat, hij is echt groot, ook voor een 5.5".
Had hiervoor een LG G3 en die is echt een stuk kleiner.
Maja, daar was weinig mod plezier mee te beleven.
Zijn er trouwens meer mensen die een enorme batterij drain hebben met de buienradar app, juist na het instellen van de privacy guard. Heb alles op weigeren staan.
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Heb je toevallig je lockscreen veranderd naar de lockscreen versie van nunhugger van xda? Zo ja dan moet je dat draadje even opzoeken op xda, daarin staat hoe je het probleem op kan lossencedrix5 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:26:
Zijn er nog mensen met problemen met de 38r update?
Toen ik hem kreeg heb ik hem gelijk proberen installeren, maar dit werkte niet gezien mijn opo geroot is (denk ik? was bij de vorige updates nooit een probleem). Dus toen heb ik het gemodificeerde update zipje van XDA gehaald en handmatig geflashed, waarna mijn lockscreen rare dingen deed en hij geheel instabiel was. Dus toen heb ik een nandroid backup van eind september hersteld en geprobeerd te upgraden door eerst xposed te uninstallen en mijn build.prop root access getalletje terug op 0 ipv 3 te plaatsen. Echter toen wilde ie nog altijd niet upgraden. Nu is mijn opo op 33r, niet geroot, en mijn email client blijft maar crashen. Iemand die een oplossing heeft? Het meest voor de hand liggende nu is gewoon alles wipen en opnieuw starten maar hier heb ik echt geen zin in want alles opnieuw instellen kost zóóveel tijd.
Jammer, kan me er soms nog steeds aan ergeren..
Edit: blijkbaar zijn de raw foto's niet direct via de telefoon toegankelijk en waren dit gewoon jpg foto's.
Bron: https://forums.oneplus.ne...re-the-raw-images.138724/

[ Voor 12% gewijzigd door pgs010 op 10-10-2014 01:17 ]
Nice.. die VSCO is een goede tip, net even mee gespeeld, thanks!pgs010 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:04:
Vandaag heb ik een beetje lopen kloten met de camera. Ik twijfel na de 38R update nog erg over de juiste app. De standaard camera app fotografeert raw en de (batterij slurpende) Camera FV-5 app fotografeert in PNG. Echt verschil tussen beiden heb ik nog niet echt kunnen zien, maar misschien kom ik daar vanzelf achter als ik genoeg blijf fotograferen. Ik ervaar wel dat de camera soms super mooie foto's maakt, maar soms ook hele lelijke. De onderstaande foto's zijn licht nabewerkt met VSCO cam. (contrast, saturation en een beetje filter).
Edit: blijkbaar zijn de raw foto's niet direct via de telefoon toegankelijk en waren dit gewoon jpg foto's.
Bron: https://forums.oneplus.ne...re-the-raw-images.138724/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoor graag wat je over paar dagen van die FV-5 denkt... (wacht ondertussen geduldig nog op mijn update)
Ik heb Google Services er niet tussen staan?
Ik heb gister de update uitgevoerd, en na nog geen dag in gebruik te zijn heb ik van Google Services al 5996 Wakelocks gehad
Wat een premium verpakking zeg. Heel avontuur om alles open te maken!
Dit ding is gewoon fantastisch en het grootste pluspunt is toch wel de batterij en de privacy guard.
Meer mensen met drains?
Edit1: Ik ga maar is even stock kernel van de 38 installeren..
[ Voor 13% gewijzigd door Salmon op 10-10-2014 10:02 ]
Herstart de telefoon eens en kijk of het dan wel goed gaat.
Ik heb heel soms wel eens last dat er kennelijk een of andere service blijft hangen en daardoor android OS als grootste verbruiker bovenaan staat. Herstart fixed dat
Haha, niet overdrijven. Er zijn anders redelijk wat klachten m.b.t. de telefoon (en het bedrijf zelf). Het is een mooie, vaak goede telefoon met mooie specs voor een lage prijs. Maar buiten het prijskaartje kan je net zo goed voor een ander flagship kiezen wat mij betreft...vinom schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:49:
Niet alleen de verpakking voelt premium aan, de telefoon ook![]()
Dit ding is gewoon fantastisch en het grootste pluspunt is toch wel de batterij en de privacy guard.
Ik vind v.s. dit is. Groot verschil.vinom schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:12:
Waarom zou ik overdrijven? Ik spreek uit eigen ervaring die ik heb met deze telefoon, niet wat voor eventuele problemen anderen hebben. De prijs is inderdaad voor mij doorslaggevend geweest. Dit toestel doet niet onder voor een S5 of een M8, maar blinkt zelfs uit op een aantal punten. Meningen, meningen
Maar ik snap je mening. Alleen komt je mening op het scherm over alsof de Oneplus de heilige graal is. En dat is het alleszins niet.
Verwijderd
Maar na twee maanden gebruik moet ik toch zeggen dat ik het een heerlijk toestel vind.
Het formaat is nog het enige minpunt voor mij (geen bezwaar meer overigens, alles went). Een OPO Compact, formaat Z3 Compact, zelfde uiterlijk en feel als zijn de gewone OPO. Dat zou echt om te watertanden zijn. Jaja, er moet wat te wensen over blijven.
Misschien de Oneplus Two(?) die eind volgend jaar uitkomtVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:16:
Nog steeds geen OTA update hier beschikbaar.
Maar na twee maanden gebruik moet ik toch zeggen dat ik het een heerlijk toestel vind.
Het formaat is nog het enige minpunt voor mij (geen bezwaar meer overigens, alles went). Een OPO Compact, formaat Z3 Compact, zelfde uiterlijk en feel als zijn de gewone OPO. Dat zou echt om te watertanden zijn. Jaja, er moet wat te wensen over blijven.
Waarschijnlijk heeft die een kleiner scherm (dus waarschijnlijk is de telefoon ook kleiner)...
Zit je op stock en gelockte bootloader? Zoja, kan je rustig de OTA met scripts downloaden en op je telefoon zetten en via de recovery de OTA installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:16:
Nog steeds geen OTA update hier beschikbaar.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Check even hier, (nog geen oplossing maar wel een gerapporteerde bug) https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-289 wij hebben 2 toestellen met dezelfde problemen met de microfoon. Krijgen het niet opgelost, lijkt in de software te zitten want bellen via de speaker gaat wel goed (omdat er dan meer microfoons gebruikt worden?)Sloty schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:16:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen dat de microfoon niet werkt tijdens bellen. Speaker phone werkt wel en whatsapp voice message werkt ook gewoon![]()
Heb al ge-update naar nightly build, full factory gereset, andere kernel, aanpassingen in mixer_paths.xml bestand maar krijg het met geen mogelijkheid meer werkend![]()
Heb een ticket aangemaakt bij oneplus en verwachte reactietijd is 10 dagen.
Geweldig dat de primaire functie van een telefoon niet werkt! Vrij frustrerend dit en heb nu zeker spijt van mijn aankoop
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik stoor me voornamelijk aan het feit dat bij twee snelle swipes naar links of rechts de tweede swipe niet gedetecteerd wordt.
Weet iemand nog iets waardoor ik de gevoeligheid van het touchscreen kan aanpassen?
(ik heb alle Gestures al uit staan)
Langzamer swipenCondor70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:51:
Ik heb de de OTA update XNPH38R inmiddels binnen, maar mijn touchscreen probleem is hiermee helaas niet verholpen.
Ik stoor me voornamelijk aan het feit dat bij twee snelle swipes naar links of rechts de tweede swipe niet gedetecteerd wordt.
Weet iemand nog iets waardoor ik de gevoeligheid van het touchscreen kan aanpassen?
(ik heb alle Gestures al uit staan)
Heb mijn Oneplus One wel geroot, kan het daar mee te maken hebben?
Is het uberhaupt slim om de standaard update te gebruiken als je telefoon geroot is?
Of is het misschien beter om een backup te maken en dan naar fabrieksinstellingen te gaan?
[ Voor 17% gewijzigd door psvunited op 10-10-2014 11:25 ]
Verwijderd
Ik heb een unlocked bootloader, TWRP recovery en root en kreeg de update gewoon binnen.psvunited schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:16:
Wil dus de nieuwe update binnenhalen maar kan hem nog niet vinden.
Is het uberhaupt slim om de standaard update te gebruiken als je telefoon geroot is?
Of is het misschien beter om een backup te maken en dan naar fabrieksinstellingen te gaan?
1. Zet wel bij Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> CyanogenMod-recovery bijwerken uit, anders wordt bij de update TWRP weer overschreven.
2. Na de update ben je root kwijt, dus even booten in recovery en SuperSU opnieuw flashen.
Backup was bij mij niet nodig - alle app instellingen zijn behouden. Alleen wat instellingen stonden na afloop weer op hun oorspronkelijke waarde (e.g. Scherm draaien - ik wil geen 270 graden).
[ Voor 11% gewijzigd door Condor70 op 10-10-2014 11:37 ]
Hoeft niet als je TWRP even herstart (ipv systeem herstart) na het updaten.Condor70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:32:
[...]
Ik heb een unlocked bootloader, TWRP recovery en root en kreeg de update gewoon binnen.
1. Zet wel bij Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> CyanogenMod-recovery bijwerken uit, anders wordt bij de update TWRP weer overschreven.
2. Na de update ben je root kwijt, dus even booten in recovery en SuperSU opnieuw flashen.
Backup was bij mij niet nodig - alle app instellingen zijn behouden. Alleen wat instellingen stonden na afloop weer op hun oorspronkelijke waarde (e.g. Scherm draaien - ik wil geen 270 graden).
Hoe bedoel je? TWRP is een recovery. Hoe "herstart" je die?cypher21 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:50:
Hoeft niet als je TWRP even herstart (ipv systeem herstart) na het updaten.
edit:Condor70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Hoe bedoel je? TWRP is een recovery. Hoe "herstart" je die?
toch iets anders.
Terug naar hoofdmenu in TWRP, dan Reboot > Recovery
TWRP komt dan met de vraag of je de supersu binary wilt installeren, als je dat doet dan heb je meteen weer root na het opstarten
[ Voor 32% gewijzigd door cypher21 op 10-10-2014 11:55 ]
OK, dat noem ik starten ipv herstarten, maar daarna ging TWRP bij mij niet automatisch opnieuw rooten. Ik moest toch echt de SuperSU zip opnieuw flashen.
Als je na de update meteen reboot dan reboot het systeem, dan moet je daarna idd de zip opnieuw flashen.Condor70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:56:
[...]
OK, dat noem ik starten ipv herstarten, maar daarna ging TWRP bij mij niet automatisch opnieuw rooten. Ik moest toch echt de SuperSU zip opnieuw flashen.
Als je eerst de recovery herstart (niet starten...) niet.
Heb dit uitgevoerd, natuurlijk ook weer terug gezet maar heeft niet geholpen. https://forums.oneplus.ne...reen-to-chromecast.53777/
Vanmorgen is de mijne binnen gekomen, maar ben nu nog op m'n werk dus ik moet nog een heeeeeele lange middag wachten tot de dag er op zit. Dan nog m'n simkaart verknippen en dan gaat mijn S3 Mini bij het grofvuil, klote ding
Heb wel is gehoord dat ze 10 eu vragen voor het knippen van je sim kaart, belachelijk.vinom schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:15:
Weet je zeker dat je gaat knippen? Je kan ook langs bij de telefoonwinkel en gratis een micro sim krijgen.
EensFastFred schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:12:
en dan gaat mijn S3 Mini bij het grofvuil, klote ding
Ik heb te lang met een Samsung S3 rondgelopen (daarvoor een iPhone 3GS). Wat een drama. Traag, random reboots, crashes, batterij binnen de korste keren leeg, en vooral heel traag, met alles. Gewoon browsen is al een hel met dat ding - ik heb overigens geen zin om constant mijn telefoon te tweaken met custom roms of wat dan ook, moet gewoon werken.
Door mijn Samsung-ervaring had ik Android al bijna afgeschreven... een nieuwe iPhone is mij echter te duur en Windows, tsja... Maandag via Tweakers een invite kunnen scoren voor de OnePlus One 64GB, meteen besteld en donderdag in huis
Wat een verademing. Het formaat is nog wel even wennen, maar de hardware en software zijn echt zoveel beter dan mijn S3. Ik kreeg overigens ook meteen de 38R update binnen (na zelf even op software update te klikken), de raw-functie vind ik echt top! Batterij laat ook echt een hele goede indruk achter.
Ik heb ook een zelfgeknipte sim trouwens, appeltje eitje.
[ Voor 8% gewijzigd door Xtuv op 10-10-2014 13:38 ]
Anders zeg je gewoon dat je gaat overstappen is het ook gratisvinom schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:23:
Ik ben langs de Vodafone winkel gegaan en gezegd dat ik graag een micro SIM wil i.pv. de simkaart die ik nu had. En ik kreeg er zo een mee. Eerste keer is het gratis bij Vodafone.
lekker dan...vinom schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:23:
Ik ben langs de Vodafone winkel gegaan en gezegd dat ik graag een micro SIM wil i.pv. de simkaart die ik nu had. En ik kreeg er zo een mee. Eerste keer is het gratis bij Vodafone.
Ik kon gewoon €20 aftikken.
Heb nog nooit eerder een simkaart gewisseld. Had die van Libertel zelfs nog in gebruik
Inmiddels wel een "echte" microsim omdat mijn HOX gepikt was, maar dat terzijde. Was overigens ook gratis, maar waarschijnlijk omdat ik gelijk mijn abbo omzette / verlengde naar sim only, anders had ik iets van 5 of 10 euro moeten betalen.
Ik heb een template uitgedraaid. Over mijn simkaart heengelegd en met de schaar lopen knippen. Resultaat? WerkendPowder Toastman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:53:
Toen ik van grote sim naar microsim moest (voor mijn HTC One X twee jaar geleden), hebben ze mijn sim geknipt in Belcompany (Vodafone) winkel, hadden er een speciaal apparaatje voor. Legden mijn sim erin, aandrukken, en klaar was het, precies op maat. Werd gratis gedaan.
Inmiddels wel een "echte" microsim omdat mijn HOX gepikt was, maar dat terzijde. Was overigens ook gratis, maar waarschijnlijk omdat ik gelijk mijn abbo omzette / verlengde naar sim only, anders had ik iets van 5 of 10 euro moeten betalen.
Heb lokale Phonehouse gebeld: knippen geen punt. Vriendin er heen: gratis geknipt. Zelfs contacten van tel op sim gezet. Was niet nodig (gebruik MyPhoneExplorer voor overzetten) naar wel goede service, aan een (nog) niet-klant.cypher21 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:47:
[...]
lekker dan...
Ik kon gewoon €20 aftikken.
Dat heb ik ook gedaan, achteraf bleek het signaalverlies aan de radio van 25R te liggen... Dus voor niets €20 uitgegeven...Frozen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:00:
[...]
Ik heb een template uitgedraaid. Over mijn simkaart heengelegd en met de schaar lopen knippen. Resultaat? Werkend
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Iemand die nog iets weet?psvunited schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:16:
Wil dus de nieuwe update binnenhalen maar kan hem nog niet vinden.
Heb de in de build.prop iets gewijzigd om de Chromecast feature screen casten werkend te krijgen.
Nu heb ik dit weer terug gezet maar kan nog steeds geen update vinden.
Complete backup maken is ook een optie, dus een backup van alle applicaties + data, weet allee niet welk programma daar voor geschikt is.
Pak de link met het aangepaste script die ik al een paar keer in dit topic gezet heb en update daarmee vanuit TWRP.psvunited schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:13:
[...]
Iemand die nog iets weet?
Heb de in de build.prop iets gewijzigd om de Chromecast feature screen casten werkend te krijgen.
Nu heb ik dit weer terug gezet maar kan nog steeds geen update vinden.
Complete backup maken is ook een optie, dus een backup van alle applicaties + data, weet allee niet welk programma daar voor geschikt is.
Tegenwoordig zit er ook een nanosim tray bij.Adramalech schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:13:
Ik heb mijn nano sim met een plakbandje achterop de tray vastgeplakt, werkte meteen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.