[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.131 views

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 15:11

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

|:(
Dju haha....ik vis overal achter het net...

Keep it calm...en lek mig de zuk

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:33
De invites gaan al voor 5 á 10 Euro de deur uit, dus op het moment dat ik ze heb, ga ik ze ook gewoon weggeven.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Nohead schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:25:
Haha lijkt me ook niet de bedoeling maar wees er snel bij mensen :P
Waar blijft de nieuwe update? Zijn ze nog niet klaar met testen?
Half oktober, is al eerder genoemd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 15:11

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb er net een te pakken gekregen via het forum....Kromme gaat vanavond zijn one bestellen....

Keep it calm...en lek mig de zuk

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
hoop dat je niet zoals de iphone 6 een Kromme opo krijgt

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:18
gar-wier schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:56:
badum tsss! _/-\o_

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 13:45
gar-wier schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:56:
Hier nog geen kromme OnePlus One 7(8)7
Bevalt echt goed tot nu toe trouwens :) Heb ook de shareable invites binnengekregen en (gratis) aangeboden via de V&A, aangezien ze hier niet mochten :p

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 10:35
Vandaag (gisteren eigenlijk. Woensdag dus) net de bezorging van mijn OPO gemist :'(
Heb hem pas afgelopen zaterdag gekocht, dat is maar 2 werkdagen? Goed bezig, DHL. :Y
Ook het feit dat ze me hebben gebeld en gevraagd wanneer ik wel thuis ben vind ik erg netjes. Hopelijk heb ik nu morgen wel plezier aan mijn OPO. d:)b

Bij nader inzien had ik dit misschien beter kunnen posten bij [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Kan het niet verwijderen :( sorry.

[ Voor 24% gewijzigd door Rhin op 25-09-2014 00:36 ]

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Rhin schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:34:
Vandaag (gisteren eigenlijk. Woensdag dus) net de bezorging van mijn OPO gemist :'(
Heb hem pas afgelopen zaterdag gekocht, dat is maar 2 werkdagen? Goed bezig, DHL. :Y
Ook het feit dat ze me hebben gebeld en gevraagd wanneer ik wel thuis ben vind ik erg netjes. Hopelijk heb ik nu morgen wel plezier aan mijn OPO. d:)b
offtopic::::::

DHL kun je de klok mee gelijk zetten bij ons, ze houden rekening met werkende mensen en komen bj ons altijd na 17:00. Soms op de terugweg checken ze nog ff snel of er dan wel iemand is.
_/-\o_

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
Ik begin de FM-radio steeds meer te missen. Merk dat TuneIn toch vrij veel MB's vreet en dat ik steeds vaker MB's tekort kom. Is hier een oplossing voor? Of heeft iemand een tip waardoor ik dit kan verminderen?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:56:
Ik begin de FM-radio steeds meer te missen. Merk dat TuneIn toch vrij veel MB's vreet en dat ik steeds vaker MB's tekort kom. Is hier een oplossing voor? Of heeft iemand een tip waardoor ik dit kan verminderen?
Google eens op Sony SBH-20. Of SBH-50.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rhin schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:34:

Bij nader inzien had ik dit misschien beter kunnen posten bij [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Kan het niet verwijderen :( sorry.
Dat is een snelle verzending, ik heb hem gister besteld en staat nu op "Processing". Ben benieuwd!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
PetrCech_3 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:56:
Tsja, de meest voor de hand liggende...
Wifi, meer data in je abo, simpel FM radiootje halen
Verstekbakker schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:02:
[...]

Google eens op Sony SBH-20. Of SBH-50.
Snap ff niet wat hij heeft aan een bluetooth headset?
de MW 600 heeft wel FM

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 25-09-2014 11:08 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• PetrCech_3
cypher21 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:04:
[...]

Tsja, de meest voor de hand liggende...
Wifi, meer data in je abo, simpel FM radiootje halen

[...]

de MW 600 heeft wel FM
Ja.. die oplossingen had ik al bedacht. Maar op de fiets is wifi nogal lastig. Had gehoopt dat er iets zou bestaan als een tunertje die je in je micro-usb kan stoppen. Maar ik ben er bang voor...

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cypher21 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:04:
[...]

de MW 600 heeft wel FM
Die bluetooth headsets die Verstekbakker noemt hebben FM met RDS ingebouwd. Sowieso chique apparaatjes! :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Zijn die invites wat op Tweakers zijn aangeboden wel te vertrouwen? Wat als je betaalt en ze sturen de invite niet door bv?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cronimet schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:37:
Zijn die invites wat op Tweakers zijn aangeboden wel te vertrouwen? Wat als je betaalt en ze sturen de invite niet door bv?
Dit topic is niet bedoeld voor invites, prijsvragen, acties of dergelijke zaken.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• gar-wier
  • Laatst online: 11-06-2022
die Sony SBH-20 is een goed idee!! zijn die oortjes van de Sony SBH-20 trouwens ook los te koop want ik zoek altijd nog een goed setje in-ears met kort snoer voor mn ipod shuffle

• MrHaas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10 07:52
weg

[ Voor 104% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 09:53 ]

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 07:42
Thanks MrHaas!!

• cypher21
noes schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:18:
[...]

Die bluetooth headsets die Verstekbakker noemt hebben FM met RDS ingebouwd. Sowieso chique apparaatjes! :)
Ik snap wat de suggestie was. Maar volgens mij hebben de sbh-20 en 50 geen FM radio.
Kan het iig niet vinden

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 25-09-2014 11:49 ]

• Cronimet
weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 09:53 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:33
Om je een tip te geven als het gaat om invites scoren:

Open Tweetdeck: https://tweetdeck.twitter.com/
Vul links in bij search: one plus one invite
Je krijgt er een kolom bij
Vul nogmaals links in: oneplus one invite
Vul nogmaals links in: oneplusone

Stel in dat zodra er getweet wordt waar de zoekcriteria aan voldoet, er een geluidje wordt afgespeeld.

Zo heb ik de mijne na ongeveer één dag weten te bemachtigen :)

• Master Jeff
Hoe zijn de ervaringen met een microsim (nano naar micro) adapter of is het verstandiger een nieuwe microsim te bestellen?

Hoe bevalt de OPO tegenover de Iphone 5S? Ben wel benieuwd hoe men die overgang ervaart.

• PetrCech_3
Master Jeff schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:03:
Hoe zijn de ervaringen met een microsim (nano naar micro) adapter of is het verstandiger een nieuwe microsim te bestellen?

Hoe bevalt de OPO tegenover de Iphone 5S? Ben wel benieuwd hoe men die overgang ervaart.
Ik zou (al is het maar uit veiligheid) gewoon even een nieuwe sim aanvragen. Deze sim moet je namelijk ook in een adapter doen. Aangezien het millimeterwerk is zou ik het zekere voor het onzekere nemen...

Edit: Zelf Iph5 gehad. Batterij van deze is echt 1000x beter. Verder is het grotere scherm vooral wennen..

[ Voor 9% gewijzigd door PetrCech_3 op 25-09-2014 13:23 ]

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Master Jeff schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:03:

Ik heb een nanosim in micro adapter. Werkt prima (net als in mijn 4S).

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Hier idem, nano sim in microsim adapter, geen problemen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Cronimet
vinom schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:37:
Om je een tip te geven als het gaat om invites scoren:

Open Tweetdeck: https://tweetdeck.twitter.com/
Vul links in bij search: one plus one invite
Vul nogmaals links in: oneplus one invite
Vul nogmaals links in: oneplusone

Stel in dat zodra er getweet wordt waar de zoekcriteria aan voldoet, er een geluidje wordt afgespeeld.

Zo heb ik de mijne na ongeveer één dag weten te bemachtigen :)
Thanks maar ik heb geen twitter, heb maar eentje betaald ondertussen

• Master Jeff
batumulia schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:27:
Hier idem, nano sim in microsim adapter, geen problemen.
EeePC schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:26:
[...]

Ik heb een nanosim in micro adapter. Werkt prima (net als in mijn 4S).
Dan ga ik nog even snel een adapter scoren vanavond :)

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
Nu ik mijn One plus ongeveer een maand heb, heb ik toch een bevinding.

Ik merk dat met het draaien van de telefoon de telefoon niet altijd even snel is met het juist weergeven van de goede positie. Landscape / normaal.

Gisteren was het zelfs zo ernstig dat hij met flitsmeister helemaal niet meer in Landscape wou gaan staan. Reboot was nodig om het te kunnen fixxen.

Meer mensen met dit probleem?

• cypher21
BraX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:43:

Ik merk dat met het draaien van de telefoon de telefoon niet altijd even snel is met het juist weergeven van de goede positie. Landscape / normaal.

Gisteren was het zelfs zo ernstig dat hij met flitsmeister helemaal niet meer in Landscape wou gaan staan. Reboot was nodig om het te kunnen fixxen.

heb ik af en toe ook. soms ff goed schudden helpt, lijkt alsof de sensor niet heel gevoelig is.

• Master Jeff
PetrCech_3 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:09:
[...]

Edit: Zelf Iph5 gehad. Batterij van deze is echt 1000x beter. Verder is het grotere scherm vooral wennen..
Over de langere batterij duur wordt ik wel enthousiast. De OPO is fors groter dan de iphone 5S. Ben benieuwd of er normaal valt mee hard te lopen en of deze überhaupt past in een trainingsjack of jersey.

• cypher21
Master Jeff schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:58:
[...]

Over de langere batterij duur wordt ik wel enthousiast. De OPO is fors groter dan de iphone 5S. Ben benieuwd of er normaal valt mee hard te lopen en of deze überhaupt past in een trainingsjack of jersey.
Ik gebruikte voorheen de nexus wel met hardlopen, de oneplus is mij te groot.
Misschien met zo'n band om de bovenarm dat dit prima gaat, maar er mee te lopen en de telefoon in je (binnen)zak te stoppen vind ik te onhandig. Daar is ie net te groot voor.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
cypher21 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:46:
[...]

heb ik af en toe ook. soms ff goed schudden helpt, lijkt alsof de sensor niet heel gevoelig is.
Same here. Wijziging van oriëntatie gaat vaak erg langzaam. Van portrait naar landscape gaat doorgaans wel rap, maar terug naar portrait, dat gaat niet altijd meteen. Niet extreem storend, maar bij mijn Nexus ging dat wel wat soepeler.

Punctuality is the politeness of kings

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
BraX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:43:

Ik heb hier ook problemen mee. En erger nog, ik heb regelmatig als ik een filmpje wil kijken (en merk het vooral met de skoften app) dat na het draaien het scherm nog maar voor ongeveer een kwart gevuld is in de linkerbovenhoek. En dan moet ik soms wel 3 a 4 keer draaien voordat ik goed kan kijken.

Het is echter niet alleen skoften, toen ik laatst met Sygic aan het navigeren was werd ik gebeld en ging het scherm in portrait mode. Toen ik opgehangen had draaide het scherm weer terug naar landscape en had ik hetzelfde probleem.

• 418O2
  • Laatst online: 23:14
dreamscape schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:05:
[...]

Same here. Wijziging van oriëntatie gaat vaak erg langzaam. Van portrait naar landscape gaat doorgaans wel rap, maar terug naar portrait, dat gaat niet altijd meteen. Niet extreem storend, maar bij mijn Nexus ging dat wel wat soepeler.
Dat kan je instellen. ergens. volgens mij. Heb het ooit gevonden, ingesteld en nooit weer teruggevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 25-09-2014 15:45 ]

• cypher21
418O2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:44:
[...]

Dat kan je instellen. ergens. volgens mij. Heb het ooit gevonden, ingesteld en nooit weer teruggevonden.
Volgens mij kun je niets instellen aan de gevoeligheid.
Alleen of je wilt dat de telefoon naar 0, 90, 180(optioneel) of 270 draait.
Staat in instellingen bij weergave (of ff in het dropdownmenu lang indrukken op automatische rotatie)

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
418O2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:44:
[...]

De gevoeligheid hiervan kan je niet instellen hoor. En ik ervaar hetzelfde met het terug draaien vanuit portrait, soms moet je m even beetje schudden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
Heeft iemand wel eens problemen met de aan-uit knop? Regelmatig gaat het scherm niet aan, waarschijnlijk omdat ik niet hard genoeg druk (of recht genoeg), hoop niet dat dit een voorbode is van een geheel kapotte knop. Was in het begin namelijk niet zo. En lijkt me sterk dat dit met de software te maken heeft (kan natuurlijk wel).

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 25-09-2014 17:23 . Reden: typo ]

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45
barrymossel schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:23:
Heeft iemand wel eens problemen met de aan-uit knop? Regelmatig gaat het scherm niet aan, waarschijnlijk omdat ik niet hard genoeg druk (of recht genoeg), hoop niet dat dit een voorbode is van een geheel kapotte knop. Was in het begin namelijk niet zo. En lijkt me sterk dat dit met de software te maken heeft (kan natuurlijk wel).
Ik heb geen problemen met de power-knop, die ik overigens zelden gebruik want double tap (statusbar) to wake (sleep) _O_

Maakt niet uit hoe ik er op druk, recht of niet, werkt altijd naar behoren. Klikt 'ie bij jou wel als 'ie niet werkt, of krijg je hem dan helemaal niet in beweging?

[ Voor 13% gewijzigd door BleuZ op 25-09-2014 18:36 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Sinds een uur geleden in bezit van een mooie Oneplus One via marktplaats :)

Toestel had gelijk een systeme update maar pas thuis geinstalleerd.
Onderweg naar huis met de bus en op het station viel regelmatig al mijn verbindingen weg als ik het scherm lock (3G en het signaal voor bellen)

Nu de update geinstalleerd en mobiel internet op 3G gezet (stond voorheen op 4G)

Iemand die hetzelfde euvel heeft of heeft gehad? Ik gebruik trouwens een Hi simkaart

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:57
Al die fouten horen er eenmaal bij,zie het als hun test product. Denk dat ze pas bij one+ 2 hun zaken op orde zullen hebben.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Telefoon vandaag binnen gehad. Ik zie een licht licht lichtgele band, maar ik maak me er niet druk over. Het is amper te zien.

Scherm is mooi scherp en geen dode pixels. Ik ga hem straks rooten (wordt mijn eerste keer)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Knamix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:38:
Sinds een uur geleden in bezit van een mooie Oneplus One via marktplaats :)

Toestel had gelijk een systeme update maar pas thuis geinstalleerd.
Onderweg naar huis met de bus en op het station viel regelmatig al mijn verbindingen weg als ik het scherm lock (3G en het signaal voor bellen)

Nu de update geinstalleerd en mobiel internet op 3G gezet (stond voorheen op 4G)

Iemand die hetzelfde euvel heeft of heeft gehad? Ik gebruik trouwens een Hi simkaart
Hi is van KPN. Ik dacht dat 4G van KPN maar op enkele plekken werkte?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 14:46
weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 09:54 ]

• Tr4il
  • Laatst online: 21:30
Net besteld, excited! Top tips voor een iPhoner die naar Android komt?

Tadaaa

• Quad
  • Nu online
Tr4il schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:38:
Kijken of je iPhone kan buigen?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BleuZ
Tr4il schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:38:
iMessage uitzetten ;)

• Tr4il
  • Laatst online: 21:30
Buigen zal niet lukken denk ik, tis een 4.
iMessage is we een goeie, al heb ik het nooit gebruikt.

Tadaaa

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
YES! van alles wat besteld is (zondag t/m gisteren), de OnePlus als eerste binnen, geheel tegen verwachting :)

Enorm veel problemen gehad om aan de slag te kunnen.. mijn Tmobile Sim weigered tot 6x toe de pin-entry en gooide me steeds uit de phone terwijl ik (op mijn gemak.. nieuw toestal.. ) de instellingen aan het goedzetten was..

Daarna stapeltje updates binnen gehad (inmiddels al 2x moeten rebooten)..
- eerste update het groene android mannetje met daaronder chinese tekens..
- tweede update kort, snel

Die eerst, wijst dat toevallig op een eerdere productie datum of zijn er toevallig net een batch grote updates geweest?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het rooten wilt mij niet lukken helaas met deze guide: https://forums.oneplus.ne...oneplus-one-rooten.77702/

Okee het rooten wilt mij niet lukken. Ik zal beschrijven wat ik heb gedaan:
1) toolkit gedownload
2) Progje gedownload en geinstalleerd (driver), ik had er blijkbaar al 1 en heb er nu 2
3) Apparaatbeheer, daar stond 00001A, stuurprogramma bijwerken en heb Samsung android ADB interface gekozen.
4) Toolkit geopened en geinstalleerd
5) Telefoon uit
6) Telefoon aan in fastboot
7) mijn windows geeft een geluidje en installeert een driver
8) klik op unlock
9) geen reboot van de telefoon, hij blijft op fastboot staan.
10) telefoon uitzetten, aanzetten en er is niets veranderd...

Heb het nog een keer geprobeerd en kreeg toen in apparaat beheer "android apparaat" te zien in fastboot mode. Heb daarvan ook de driver veranderd naar Samsung Android ADB Interface, zelfde resultaat...

Enig idee hoe ik mijn OPO kan rooten?

Overigens ook:
c\users\wesley>adb version
`adb version` is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 26-09-2014 02:40 ]

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-11 15:15
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn 1+1.
Als iemand mij belt en ik neem op dan kan ik die persoon horen, maar zij kunnen mij niet horen tenzij ik het toestel op luidspreker zet.
Ik heb al liggen rondneuzen in de instellingen maar op het eerste zicht staat alles normaal ingesteld.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 16:04
Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:10:
Het rooten wilt mij niet lukken helaas met deze guide: https://forums.oneplus.ne...oneplus-one-rooten.77702/

1) toolkit gedownload
2) Progje gedownload en geinstalleerd (driver), ik had er blijkbaar al 1 en heb er nu 2
3) Apparaatbeheer, daar stond 00001A, stuurprogramma bijwerken en heb Samsung android ADB interface gekozen.
5) Telefoon uit
8) klik op unlock

Heb het nog een keer geprobeerd en kreeg toen in apparaat beheer "android apparaat" te zien in fastboot mode. Heb daarvan ook de driver veranderd naar Samsung Android ADB Interface, zelfde resultaat...

Overigens ook:
`adb version` is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
Hier is een apart topic voor:
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Maar, als je bv adb version als commando wilt geven moet je wel OF in de map zitten waar ADB staat, OF die map moet in je path zitten (handig als je vaak en veel flashed).

Ik zou zorgen dat je eerst zorgt dat alle tools op de juiste locatie bij elkaar staan voor je gemak.

Als je telefoon is opgestart, ga eens naar instellingen - ontwikkelaars opties en schakel daar USB foutopsporing in.

[ Voor 3% gewijzigd door miggeltje op 26-09-2014 07:16 ]

• BleuZ
bordeauxactive schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:58:
YES! van alles wat besteld is (zondag t/m gisteren), de OnePlus als eerste binnen, geheel tegen verwachting :)

Enorm veel problemen gehad om aan de slag te kunnen.. mijn Tmobile Sim weigered tot 6x toe de pin-entry en gooide me steeds uit de phone terwijl ik (op mijn gemak.. nieuw toestal.. ) de instellingen aan het goedzetten was..

Daarna stapeltje updates binnen gehad (inmiddels al 2x moeten rebooten)..
- eerste update het groene android mannetje met daaronder chinese tekens..
- tweede update kort, snel

Die eerst, wijst dat toevallig op een eerdere productie datum of zijn er toevallig net een batch grote updates geweest?
Die Chinese tekens zijn er gewoon in die animatie. Ligt niet aan het toestel maar gewoon aan de software (OnePlus blijft een Chinees bedrijf...).

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 21:24
Lenovo Super Camera: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2665714

Werkt verbluffend goed, beter dan de CM11S imho

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 18:55
Jeroen_DB schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 03:15:
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn 1+1.
Als iemand mij belt en ik neem op dan kan ik die persoon horen, maar zij kunnen mij niet horen tenzij ik het toestel op luidspreker zet.
Ik heb al liggen rondneuzen in de instellingen maar op het eerste zicht staat alles normaal ingesteld.
Franco kernel in gebruik? Toevallig audio settings gewijzigd met bijbehorende app? Er zit / zat een bug in de kernel of de app die dit probleem opleverde. Ik heb een week geleden exact hetzelfde probleem gehad. Audio settings weer terug zetten, rebooten en alles werkt weer.

• Feths
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 13:07
Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:10:

1) toolkit gedownload
5) Telefoon uit
8) klik op unlock

Overigens ook:
inmiddels al gelukt? als er nog hulp nodig hebt stuur me maar een dm ;) heb gisteren mijne ook unlocked en custom recovery etc geflashed. zonder toolkits of iets dergelijk ;)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:We hebben al vaker gewaarschuwd... dit topic is NIET bedoeld voor invites. Omdat er toch invites gepost worden gaat dit topic voor onbepaalde tijd dicht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Alleen in Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic, dus alleen maar daar is er ruimte voor invites. Lees ook goed de topicstart / topicwaarschuwing om sluiting van dat topic te voorkomen.

Namens de mods van Mobile & Aanbiedings en shopping forum, Enjoy :)

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 27-09-2014 13:19 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

janvanduschoten schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:47:
Alleen in Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic, dus alleen maar daar is er ruimte voor invites. Lees ook goed de topicstart / topicwaarschuwing om sluiting van dat topic te voorkomen.

dankje :)
mhulsegge schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:15:
[...]

Hier is een apart topic voor:
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Maar, als je bv adb version als commando wilt geven moet je wel OF in de map zitten waar ADB staat, OF die map moet in je path zitten (handig als je vaak en veel flashed).

Ik zou zorgen dat je eerst zorgt dat alle tools op de juiste locatie bij elkaar staan voor je gemak.

Als je telefoon is opgestart, ga eens naar instellingen - ontwikkelaars opties en schakel daar USB foutopsporing in.
Ja opgelost zie: Frozen in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

• Spanky79
  • Laatst online: 31-10 10:07
Begrijp ik het goed dat 4g eigenlijk alleen bij t0mobile werkt op een OPO? Jammer, ik had net bedacht dat ik er wel een zou willen ter vervanging van mijn note 2

• Quad
  • Nu online
Ik heb er geen echte problemen mee dat ik geen 4G heb. Als je het relativeert zit je nu minder op je telefoon want het is iets langzamer dan gewend, je bent socialer en praktisch gezien zit je gemiddeld genomen 90-95% toch wel in een WiFi omgeving. Achteraf denk ik, jammer het had leuk geweest maar het is niet zo dat het een deal breker is.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Ik merk bij snelle toetsaanslagen op mijn keyboard dat ik heel veel spellingsfouten maak wat ik bij alle andere toestellen niet had... Google search toonde aan dat als je te snel type dat de keyboard denk dat je een swipe beweging maak... Iemand anders hier problemen mee? Ik moet nu of swipe gebruiken of langzamer typen...

• Quad
  • Nu online
Touchscreen issue, geen zorgen is software gerelateerd.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cypher21
janvanduschoten schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:47:

doet t niet
edit
topic 160672

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 27-09-2014 01:20 ]

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 64% gewijzigd door janvanduschoten op 27-09-2014 07:19 ]

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:18
Nu twee dagen de eigenaar van een OPO. Eerste reactie die uit de doos kwam was "WOW hij is wel erg groot" (kom van een iPhone 5 af). Maar dat is nu wel erg fijn. Het scherm is echt geweldig, geen last van yellowbanding tot nu toe, of ik moet het niet kunnen zien?

Toestel is rete snel. Had de overstap van iOS naar Android anders in geschat maar gelukkig valt dit heel erg mee. Moet voor bepaalde opties af en toe even graven in de menuutjes maar als je het echt niet kunt vinden is er altijd nog Google :).\

Wat betreft apps heb ik tot nu toe alles wat ik nodig heb kunnen vinden.

Al met al een zeer tevreden gebruiker.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Knamix schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:02:
Ik merk bij snelle toetsaanslagen op mijn keyboard dat ik heel veel spellingsfouten maak wat ik bij alle andere toestellen niet had... Google search toonde aan dat als je te snel type dat de keyboard denk dat je een swipe beweging maak... Iemand anders hier problemen mee? Ik moet nu of swipe gebruiken of langzamer typen...
Zet swype dan uit?

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Spanky79 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:42:
Begrijp ik het goed dat 4g eigenlijk alleen bij t0mobile werkt op een OPO? Jammer, ik had net bedacht dat ik er wel een zou willen ter vervanging van mijn note 2
Ik heb een maand geleden zitten twijfelen tussen een LG G3 en een OnePlus One. Uiteindelijk voor de LG G3 gegaan omdat ik liever 4G netwerk wilde.
En dan heb je 4G....en dan voegt het niets toe naar mijn idee, ik merk er niets van.
De 3G verbinding van Vodafone is vaak al zo snel dat hij niets onder doet, qua gevoelssnelheid, voor 4G.
Gewoon browsen, een filmpje op YT of wat dan ook, ik merk geen direct verschil.
Ja, een bestand van 500MB is veel sneller binnen, maar wie doet dat in de praktijk?

Het nut van 4G is mij zelfs zo tegengevallen dat ik de LG G3 in de verkoop doe en eergisteren een OnePlus One heb besteld. :*)

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
4G is gelukkig niet alleen snelheid ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Mijn OPO is twee dagen geleden binnen gekomen. Bevalt erg goed! Met name de accuduur is uitstekend. Het enige wat me een tikje tegenvalt is de gelige waas onderin. Die lijkt me hardwarematig en dus niet met een softwareupdate op te lossen. Klopt dat?

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kuzma Minin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:39:
Mijn OPO is twee dagen geleden binnen gekomen. Bevalt erg goed! Met name de accuduur is uitstekend. Het enige wat me een tikje tegenvalt is de gelige waas onderin. Die lijkt me hardwarematig en dus niet met een softwareupdate op te lossen. Klopt dat?
Ja, heb ik ook net als vele anderen.

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Frozen schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:40:
[...]

Ja, heb ik ook net als vele anderen.
Je kan hem dan toch ook aanmelden als DOA?

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Heb eerder het idee dat het by design is en dus niet als productiefout zal worden gezien. De waas is ook maar heel licht aanwezig hoor. Amper zichtbaar.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 20:24
Kuzma Minin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:39:
Die gele waas wordt steeds minder na verloop van tijd, had er ook best last van, maar heb hem nu ruim 6 weken en het is bijna niet meer te zien :) (Heeft kennelijk met lijm te maken die nog moet drogen). Verder een top apparaat, m'n 1ste mobiel :D

[ Voor 4% gewijzigd door Hellhound op 27-09-2014 16:39 ]

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• barrymossel
J.Appleseed schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:35:
[...]

Ik heb geen problemen met de power-knop, die ik overigens zelden gebruik want double tap (statusbar) to wake (sleep) _O_

Maakt niet uit hoe ik er op druk, recht of niet, werkt altijd naar behoren. Klikt 'ie bij jou wel als 'ie niet werkt, of krijg je hem dan helemaal niet in beweging?
Hij lijkt wel te klikken. Scherm gaat gewoon niet aan. Moet dan nog 1-2 keer drukken voor ie aan gaat.

En double tap to wake is heerlijk. Alleen als dat aan staat heb ik onwijs veel touch problemen. Krijgen ze ook niet opgelost.

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Hellhound schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:38:
Die gele waas wordt steeds minder na verloop van tijd, had er ook best last van, maar heb hem nu ruim 6 weken en het is bijna niet meer te zien :) (Heeft kennelijk met lijm te maken die nog moet drogen). Verder een top apparaat, m'n 1ste mobiel :D
Ah, dat is goed nieuws! Niet dat het heel storend is, maar je ziet het wel bij witte websites en bijvoorbeeld Twitter.

De accuduur is goed, maar zou je eigenlijk nog beter verwachten van een accu met zo'n grote capaciteit. Schijnt ook wel aan de laatste software versie te liggen toch? Had ik dacht ik hier en daar gelezen. Ik moet hem toch wel elke dag opladen, maar hij gaat wel merkbaar langer mee dan mijn 4S.
Verder heb ik vandaag mijn Ultimate Shield binnen gekregen, dus ik ga morgen de originele (niet hele goede) screenprotector vervangen voor deze tempered glass versie.

Verwijderd

Hier ook 2 dagen in bezit, fantastisch toestel! en ik heb er al wat versleten. Kom nu van SG S5, (daarvoor nexus 5, LG G2, Xperia Z, Nexus 4) en de OPO is een stuk sneller in gebruik. Erg prettig. Heb er nu een NIlkin Bumper om en maandag komt tempered glass screen protector.

Ik las net op OPO forum dat er morgen weer een update zou komen, met een aantal bugfixes. Ben benieuwd.

• barrymossel
EeePC schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:55:
[...]

Ah, dat is goed nieuws! Niet dat het heel storend is, maar je ziet het wel bij witte websites en bijvoorbeeld Twitter.

De accuduur is goed, maar zou je eigenlijk nog beter verwachten van een accu met zo'n grote capaciteit. Schijnt ook wel aan de laatste software versie te liggen toch? Had ik dacht ik hier en daar gelezen. Ik moet hem toch wel elke dag opladen, maar hij gaat wel merkbaar langer mee dan mijn 4S.
Verder heb ik vandaag mijn Ultimate Shield binnen gekregen, dus ik ga morgen de originele (niet hele goede) screenprotector vervangen voor deze tempered glass versie.
Ik heb mijn Oneplus One nu enkele maanden, maar nog steeds is de gele vlek vrij duidelijk zichtbaar. Dus het geldt zeker niet voor iedereen dat het "vanzelf" verdwijnt.

• Oxellaar
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:32:
4G is gelukkig niet alleen snelheid ;)
Zeker waar, maar in die maand dat ik 4G heb gebruikt heb ik geen echte meerwaarde in gevonden.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:57
barrymossel schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:00:
[...]

Ik heb mijn Oneplus One nu enkele maanden, maar nog steeds is de gele vlek vrij duidelijk zichtbaar. Dus het geldt zeker niet voor iedereen dat het "vanzelf" verdwijnt.
Maar jij hebt ook zo'n early model,een van de eerste.In die nieuwe batches is het veel minder en bij simmige zelfs niks te zien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• barrymossel
Amaze86 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:17:
[...]

Maar jij hebt ook zo'n early model,een van de eerste.In die nieuwe batches is het veel minder en bij simmige zelfs niks te zien.
Dit is dus niet die 16GB hè, want daar had ik juist helemaal geen last ervan. En bij de 64GB verschilt het per telefoon.

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Het probleem wat ik vooral erg irritant vind is dat tijdens gamen soms ineens mijn scherm niet meer reageert dan moet ik het uitzetten en weer aan en dan is het weg. Gebeurt best vaak trouwens. Nou zit ik wel nog steeds op 25R wanneer de nieuwe update volgende week uitkomt dan ga ik hem gelijk downloaden, ik hoop dat het daarmee gefixt is en anders ga ik franco's kernel proberen.

• bordeauxactive
J.Appleseed schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:32:
[...]

Die Chinese tekens zijn er gewoon in die animatie. Ligt niet aan het toestel maar gewoon aan de software (OnePlus blijft een Chinees bedrijf...).
Ah ja.. (slaps head) :)

ps, hier geen gele waas (heb hem paar dagen), maar wel een ontplofte voedings adapter..
Was al verbaasd dat de schrink-wrap plastic die er omheen zat in delen eraf kwam (net alsof hij te lang met hitte geschrinkt was).. volgens mij heeft de adapter wel een doa testje gehad en is toen al te warm geworden.. ding 'ontplofte' intern ook binnen een paar minuten (kabel zelf was ook fors warm, maar heeft geen schade gelukkig)

netjes binnen 24hr een reactie gehad van oneplus en gelukkig als paar dagen terug een kopi adapter al gekocht als reserve voor 2e locatie.. mocht ik van oneplus nog de originele adapter terugkrijgen gaat die maar als reserve dienen

• bordeauxactive
offtopic, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 27-09-2014 23:08 ]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

offtopic, dus weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 27-09-2014 23:09 ]

• Bhai
Na een volle week experimenteren en tweaken heb ik eindelijk een batterij gebruik waar ik blij mee ben :)
CM11 nightlies + franco kernel r20 + vomer tweaks + ART + greenify + google rotzooi weg.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ag9ap5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29pc2fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30hvm1y.jpg

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 08:54
Bhai schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:45:
Na een volle week experimenteren en tweaken heb ik eindelijk een batterij gebruik waar ik blij mee ben :)
CM11 nightlies + franco kernel r20 + vomer tweaks + ART + greenify + google rotzooi weg.
Nice! Nu r21 installeren, zitten weer wat battery tweaks bij :)

• Bhai
Ben er toch huiverig voor :P
Vind alles prima werken, dus ik laat het voorlopig zo :)

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wow. Mooi... Hoe haal je toch zo'n SOT? Staar je gewoon naar de settings-screen op min. brightness?
Persoonlijk slechte ervaring met Vomer en batterij. Mijn batterij was een stuk slechter dan stock franco settings.

[ Voor 36% gewijzigd door Dima_2005 op 27-09-2014 22:54 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Linus_BE
  • Laatst online: 11-11 12:52
Gisteren mijn OPO besteld :) inclusief flip cover en op Amazon een tempered glass protector. Heb hem al eens in mijn handen gehad en ik vind het echt een geweldig ding. Mijn Galaxy Nexus heeft lang genoeg dienst gedaan ;)

• Spanky79
  • Laatst online: 31-10 10:07
Oxellaar schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:30:
[...]

Ik heb een maand geleden zitten twijfelen tussen een LG G3 en een OnePlus One. Uiteindelijk voor de LG G3 gegaan omdat ik liever 4G netwerk wilde.
En dan heb je 4G....en dan voegt het niets toe naar mijn idee, ik merk er niets van.
De 3G verbinding van Vodafone is vaak al zo snel dat hij niets onder doet, qua gevoelssnelheid, voor 4G.
Gewoon browsen, een filmpje op YT of wat dan ook, ik merk geen direct verschil.
Ja, een bestand van 500MB is veel sneller binnen, maar wie doet dat in de praktijk?

Het nut van 4G is mij zelfs zo tegengevallen dat ik de LG G3 in de verkoop doe en eergisteren een OnePlus One heb besteld. :*)
Dat klinkt goed. Nu nog een code zien te fiksen voor zo'n OPO, slim systeem die invites, maar lastig als je niemand kent met zon ding. Mijn directe omgeving is er niet echt een met tweakers...

• Bhai
Dima_2005 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:53:
Wow. Mooi... Hoe haal je toch zo'n SOT? Staar je gewoon naar de settings-screen op min. brightness?
Persoonlijk slechte ervaring met Vomer en batterij. Mijn batterij was een stuk slechter dan stock franco settings.
Toegegeven, het was wel 'light' gebruik, maar nee brightness staat op auto. Vooral veel browsen, whatsappen en messaging, ebooks lezen. Weinig camera gebruik, en geen games.
Voor mij komt dit overeen met het gemiddelde dagelijkse gebruik. Ik game vrijwel niet, en maak niet dagelijks foto's/videos.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:04
Iemand ervaring met een goede muziekspeler die gewoon mappen afspeelt. Ik eb nu tinyplayer maar dan werkt de bluetooth afspelen naar de auto niet helemaal lekker. Bediening aan het stuur en radio werkt dan niet. Ook moet ik handmatig de speler eerst opstarten. Bij mjjn one m7 was dat geen probleem.

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Net de upgrade gemaakt naar 33R omdat ik gek werd van de touch screen issues.

Wouw echt blij dat ik dit gedaan heb, net een half uur intensief gegamed, touch screen reageerde veel en veel beter en geen ghost touches meer. Het scherm ziet er een stuk witter uit, en gek genoeg zie ik de yellow band nu echt veel minder ik had verwacht dat het juist erger zou worden. Ook het typen gaat veel sneller en reageert beter.

Nu alleen even mijn battery life in de gaten houden, als het veel slechter wordt dan ga ik franco's kernel installeren. Ben benieuwd naar de update van volgende week. Maar ben nu in ieder geval heel blij dat de ghost touches opgelost zijn.

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

RenaldoN schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:22:
Iemand ervaring met een goede muziekspeler die gewoon mappen afspeelt. Ik eb nu tinyplayer maar dan werkt de bluetooth afspelen naar de auto niet helemaal lekker. Bediening aan het stuur en radio werkt dan niet. Ook moet ik handmatig de speler eerst opstarten. Bij mjjn one m7 was dat geen probleem.
PowerAmp? Apollo?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik dacht toch dat 36R / update aan zat te komen? Met fix voor battery enzo? Vind overigens zelf mijn battery life prima, red het makkelijk tot 'savonds/'snachts met een procentje of 30/40, normaal / intensief gebruik. Dikke thumbs up dus

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit zijn de 2 beste opties wat mij betreft.
Ik heb ooit eens een euro neergelegd voor Poweramp en ben enorm tevreden. Maar moet het gratis, dan kun je het best Apollo van XDA-developers aftrekken.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:04
jodeltje schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:12:
[...]

Dit zijn de 2 beste opties wat mij betreft.
Ik heb ooit eens een euro neergelegd voor Poweramp en ben enorm tevreden. Maar moet het gratis, dan kun je het best Apollo van XDA-developers aftrekken.
Ik heb nu mortplayer gedownload inclusief bluetooth connect en play, Anders word de app niet opgestart. Alleen jammer dat ik met de knoppen van mijn auto (Fiesta mk7 niet door de mappen kan bladeren.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik gebruik altijd MixZing. Die speelt ook gewoon folders.
Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.