Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.131 views

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Mu.siQ schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:47:
Ik dacht toch dat 36R / update aan zat te komen? Met fix voor battery enzo?
Gisteren (27/9) is er gepost op OPO:
https://forums.oneplus.ne...ng-and-xda-devcon.125645/

Contrary to some rumors floating around the forums, the latest CyanogenMod OTA will be launched next week. But I promise you it will be worth the wait, so sit tight.
Sinds dat systeem met weken werkt zal het eerder iets tussen build 39R/41R zijn.

Ik ga dan een full wipe doen en rechtstreeks de nieuwe zip flashen, minste problemen achteraf.

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 28-09-2014 17:36 ]

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:54
Met dank aan een aardige tweaker is er nu een opo 64gb naar mij onderweg (bedankt tovenaar1988).

Bestellen was iig zo gebeurd. Ik zag dat er mensen een glazen protector hebben besteld. Welke is dat en waar haal je die? Ik vind plastic wat afdoen aan de telefoon, maar een glazen dingetje zou ik wel eens willen proberen. Krijg je zo'n ding ook weer normaal verwijderd als er krassen op komen trouwens?

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Spanky79 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:05:
Met dank aan een aardige tweaker is er nu een opo 64gb naar mij onderweg.

Bestellen was iig zo gebeurd. Ik zag dat er mensen een glazen protector hebben besteld. Welke is dat en waar haal je die? Ik vind plastic wat afdoen aan de telefoon, maar een glazen dingetje zou ik wel eens willen proberen. Krijg je zo'n ding ook weer normaal verwijderd als er krassen op komen trouwens?
[OnePlus One] Accessoires
kijk daar even ;)

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Zelf heb ik er een nillkin tempered glass screenprotector op geplakt. Ben hier echt uiterst tevreden mee, na ruim een maand nog steeds geheel krasvrij.
Ik heb de screenprotector destijds bij geekbuying besteld voor 20 euro per 2 stuks.

[ Voor 38% gewijzigd door tovenaar1988 op 28-09-2014 20:18 . Reden: geekbuying toegevoegd ]

• Spanky79
Ik heb deze ook maar genomen. Zag er goed uit. Keuze tussen allerlei verschillende tempered glass protectors was lastig, orzly, ultimate shield, nilkin... Deze uiteindelijk gekozen maar we zullen zien of dat verstandig was.

Mijn note 2 heb ik altijd zonder gebruikt, inmiddels toch wat krasjes.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb ook de Nillkin, maar dan voor €5 p/s: http://www.geekbuying.com...r-for-OnePlus-329667.html

Verwijderd

Ik heb geen enkel idee, hoe de kwaliteit verschilt tussen de verschillende merken. Voorheen alleen folie protectors gebruikt. Bij deze vond ik t mooi om een bumper te gebruiken en geen flip cover. Vandaar de tempered glass protector.

Ik heb m nu een paar dagen, blijft geweldig. Vandaag wat zitten klooien met instellingen zo vind je wel wat leuke dingen. Zoals zwevende meldingen. Fantastisch. Ben wel benieuwd naar die update die eraan zit te komen. Of die Battery life echt verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 00:12 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is het geluid bij jullie ook op de zachtste stand nog veel te hard?

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:00
Verstekbakker schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:56:
Is het geluid bij jullie ook op de zachtste stand nog veel te hard?
Ja, Ik vind het ook veel te hard... Toch zullen er mensen zijn die dit juist niet erg vinden.

Ik zet zelf op kantoor het volume altijd op de laagste stand, zodat ik de rest niet echt stoor, maar met dit toestel werkt dat niet.

Ik zet hem nu maar op stil en check het notificatie lichtje. Dat werkt best goed met Light flow.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
BooYooToo schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:04:
[...]

Ja, Ik vind het ook veel te hard... Toch zullen er mensen zijn die dit juist niet erg vinden.

Ik zet zelf op kantoor het volume altijd op de laagste stand, zodat ik de rest niet echt stoor, maar met dit toestel werkt dat niet.

Ik zet hem nu maar op stil en check het notificatie lichtje. Dat werkt best goed met Light flow.
Light Flow? Why? Die functionaliteit zit standaard in CM

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 09:00
BooYooToo schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:04:
[...]

Er zit al standaard een menuutje in de instellingen dus daar is geen Light Flow voor nodig ;)

Instellingen > scherm & verlichting > knipperen meldingslampje

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zo en de mijne is ook binnen. Met dank aan een mede tweaker voor de invite!

Eerste indruk: Damn wat gaaf een toestel!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:00
sem-v schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:53:
[...]

Er zit al standaard een menuutje in de instellingen dus daar is geen Light Flow voor nodig ;)

Instellingen > scherm & verlichting > knipperen meldingslampje
Ik zit niet altijd op CM. Wist niet dat dit ingebouwd was. Met light flow kan ik per app de kleur instellen en de knipper snelheid, ongeacht de rom waar ik op zit.

• cypher21
BooYooToo schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:06:
[...]

Ik zit niet altijd op CM. Wist niet dat dit ingebouwd was. Met light flow kan ik per app de kleur instellen en de knipper snelheid, ongeacht de rom waar ik op zit.
Ik heb m ook gekocht voor mijn vorige telefoons maar gebruik de app niet meer sinds ik op CM zit.
LightFlow is wel wat overzichtelijker dan de instellingen in CM, maar beide werken prima.

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 29-09-2014 15:11 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:18
Na enkele dagen gebruik toch wat minpunten ondervonden...

- batterij verbruik in standby gaat bijna even snel omlaag als tijdens gebruik (het lijkt of hij de eerste paar minuten nog op een hoge kloksnelheid draait o.i.d.?)
- knopverlichting onder het scherm (capacitief) geven amper licht... Zelfs als de Oneplus op zijn laagst staat kwa helderheid zijn de knoppen nog steeds dimmer
- touch screen is niet overal even responsive (dit bedoel ik niet met ghost touches) maar tijdens typen registreert hij heel soms een paar letters niet. Ook de onscreen knoppen (home button, back etc) werken niet helemaal 100% Hiermee bedoel ik dus dat je precies in het midden of erboven moet tikken wilt hij werken. Tik je aan het uiteinde van de knoppen dan word het gewoonweg niet geregistreerd...

Misschien dat dit door cyanogen komt want ik draai nog steeds stock. Wel draai ik de laatste versie (33r)

• cypher21
Knamix schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:14:
Na enkele dagen gebruik toch wat minpunten ondervonden...

- batterij verbruik in standby gaat bijna even snel omlaag als tijdens gebruik (het lijkt of hij de eerste paar minuten nog op een hoge kloksnelheid draait o.i.d.?)
- knopverlichting onder het scherm (capacitief) geven amper licht... Zelfs als de Oneplus op zijn laagst staat kwa helderheid zijn de knoppen nog steeds dimmer
- touch screen is niet overal even responsive (dit bedoel ik niet met ghost touches) maar tijdens typen registreert hij heel soms een paar letters niet. Ook de onscreen knoppen (home button, back etc) werken niet helemaal 100% Hiermee bedoel ik dus dat je precies in het midden of erboven moet tikken wilt hij werken. Tik je aan het uiteinde van de knoppen dan word het gewoonweg niet geregistreerd...

Misschien dat dit door cyanogen komt want ik draai nog steeds stock. Wel draai ik de laatste versie (33r)
Eerste en laatste minpuntje zijn al opgelost. Als je de bootloader unlocked hebt zou je de Franco Kernel kunnen proberen, anders moet je ff wachten op de volgende OTA.

• Kimi-Alonso
  • Niet online
Ik wil deze telefoon heel graag hebben. Echter denk ik dat ik nog even wacht tot de nieuwe Nexus wordt aangekondigd.

Verwijderd

Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om 's nachts automatisch de flight mode aan te zetten? Pak nu ongeveer 8-10 % per nacht, waardoor ik de 2 dagen net niet haal.. Zit op 33R en haal wel de 6 uur SOT op 2 dagen en 7-8 uur in 1 dag.

• Pinky-H9
Gebruik Llama kan je van alles uitvreten op tijden, locatie of connectie enz enz enz

Verwijderd

Heeft het voor mij als 'standaard'-gebruiker, die niet heel veel meer doet dan bellen / foto's maken / sociale media gebruiken zin om het toestel te rooten en er franco's kernel op te zetten? Heb het toestel al op ART gezet en gebruik Greenify.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Oneplus 2 komt 2-3 kwartaal in 2015 :)
http://phandroid.com/2014/09/29/oneplus-2-release-date/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 21:34
Ik heb m ook gekocht voor mijn vorige telefoons maar gebruik de app niet meer sinds ik op CM zit.
LightFlow is wel wat overzichtelijker dan de instellingen in CM, maar beide werken prima.
Kun je ook de kleur per App instellen dan met CM?
Ik heb die instelling nog niet gevonden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

ComTech schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:42:
[...]
Kun je ook de kleur per App instellen dan met CM?
Ik heb die instelling nog niet gevonden.
Instellingen - Scherm & Verlichting - Knipperen Meldingslampje - Met + bovenin een app toevoegen

Let wel dat je dingen niet dubbel gaat doen. Ik weet niet wat leidend is als je bijvoorbeeld in WhatsApp en Telegram de kleur geel in stelt en in de instellingen van de telefoon zelf een andere kleur.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 29-09-2014 18:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Smaller form factor, I like :).
Als ze er gewoon 5 of 5.2 inch van maken vind ik het al beter, hoewel de grootte van de OPO me niet heel erg stoort zou iets kleiner toch wel handiger zijn.

Voor de rest vraag ik me af wat ze er in kunnen stoppen om de telefoon nog beter te maken. Tegen die tijd wellicht een snapdragon 805, maar voor de rest geen idee. Als ze maar niet meegaan in de pixelhype, dat zou het batterijleven niet ten goede komen, een van de sterkste punten van de telefoon. Voorwaarde zou voor mij wel zijn dat de telefoon wederom met cyanogenmod + support wordt geleverd. Als ze voor de rest ook de productie van de schermen op orde kunnen krijgen zodat mensen geen gele schermen meer krijgen dan zou ik hem gelijk halen.

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
Wellicht een domme vraag, maar ik kan nergens vinden hoe ik de functie Voice Wakeup kan activeren zoals je ook op YouTube ziet met iemand die ''Hi Snapdragon'' heeft ingesteld om zijn telefoon te activeren vanuit slaapstand. Weet iemand waar ik die settings kan vinden?

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-11 12:52
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:08:
Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om 's nachts automatisch de flight mode aan te zetten? Pak nu ongeveer 8-10 % per nacht, waardoor ik de 2 dagen net niet haal.. Zit op 33R en haal wel de 6 uur SOT op 2 dagen en 7-8 uur in 1 dag.
Met tasker is dit ook perfect mogelijk. Ik gebruik dit ook om automatisch wifi en 2g modus aan te zetten als ik thuis kom of op school waar er wifi is. Dit gebeurt via gsm-masten en niet via gps dus de batterijduur gaat er niet op achteruit :) Als ik ergens anders ben schakelt hij wifi en 2g modus weer uit :) Zeer handig.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Rixos: Wat dacht je van snapdragon 810 die in nieuwe s6,m9 en z4 zal zitten.Denk als ze weer een killer phone maken dan zit s810 erin.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:47:
[...]
Let wel dat je dingen niet dubbel gaat doen. Ik weet niet wat leidend is als je bijvoorbeeld in WhatsApp en Telegram de kleur geel in stelt en in de instellingen van de telefoon zelf een andere kleur.
Net getest en instellingen in de app zijn leidend. Dus bij sommige apps heb je niets aan de instellingen standaard in CM. Ik weet niet of dat wellicht een voordeel is van Light Flow.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 15:54
Heb 'm ook binnen! Echt een prachtig toestel!

Van T-Mobile kreeg ik zojuist een SMS dat ik een nieuwe configuratie zou krijgen met de pincode 1234. Maar zodra ik 1234 wil terug SMS-en crasht het 'com.android.phone proces'. Deze blijft crashen elke keer dat de telefoon verbinding wil maken, totdat de melding komt van 'Kan bericht niet versturen' en hij dus stopt met proberen.

Is het noodzakelijk om te doen, of kan ik het bericht van T-Mobile negeren? Alles lijkt gewoon te werken.

[ Voor 62% gewijzigd door x3rius op 29-09-2014 20:54 ]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 21:34
Net getest en instellingen in de app zijn leidend.
Hmm ik had in watsapp inmiddels al de kleur ingesteld en nu ik de instellingen van de led gevonden heb (stom had nooit verder geklikt) pakt hij toch de instellingen die ik daar gemaakt heb.
Ach het werkt prima in ieder geval.

Wat is nu eigenlijk de beste provider voor 4g met de OPO?
Ik zit nu bij Vodafone maar die hebben waar ik meestal ben 4g op 800mhz, daar heb ik dus niks aan.
Ik zag in het provider topic dat T-Mobile ook 4g gaat uitrollen op 2600mhz en dat ondersteund de OPO ook.

[ Voor 1% gewijzigd door ComTech op 29-09-2014 21:02 . Reden: Typo ]

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 17:49
ComTech schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:01:
[...]

Hmm ik had in watsapp inmiddels al de kleur ingesteld en nu ik de instellingen van de led gevonden heb (stom had nooit verder geklikt) pakt hij toch de instellingen die ik daar gemaakt heb.
Ach het werkt prima in ieder geval.

Wat is nu eigenlijk de beste provider voor 4g met de OPO?

Ik zit nu bij Vodafone maar die hebben waar ik meestal ben 4g op 800mhz, daar heb ik dus niks aan.
Ik zag in het provider topic dat T-Mobile ook 4g gaat uitrollen op 2600mhz en dat ondersteund de OPO ook.
T-Mobile of sim only aanbieders op hun netwerk zoals Ben. KPN gaat mogelijk op de 1800 MHz band 4G aanbieden.

• Rixos
Amaze86 schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:58:
@Rixos: Wat dacht je van snapdragon 810 die in nieuwe s6,m9 en z4 zal zitten.Denk als ze weer een killer phone maken dan zit s810 erin.
810 zou helemaal mooi zijn. Eindelijk een echte 64 bit processor en veel meer grafische kracht ten opzichte van de huidige processoren.

• Spanky79
Rixos schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:08:
[...]

810 zou helemaal mooi zijn. Eindelijk een echte 64 bit processor en veel meer grafische kracht ten opzichte van de huidige processoren.
HEt is natuurlijk wel mooi allemaal, maar eerlijk gezegd, mijn note2 doet het ook nog prima... eigenlijk is hij nooit te traag oid. Zelfs met al die samsung meuk erop. Reden om een andere soort telefoon te kiezen is voor mij juist de software! In mijn optiek wordt de hardware wel ietsje beter, maar de echte grote stappen zijn al gemaakt. Schemrne hebben inmiddels zoveel pixels dat je ze niet meer ziet, cpu's benaderen laptops,alleen grafisch kan het nog iets beter (maar ik game niet op dat ding).

Mijn vrouw heeft een huawei, dat is al heel wat beter dan samsung spul. Hopelijk is deze nog wat beter.

Ik ga een super amoled scherm misschien wel missen, maargoed ook daar komen we wel weer overheen. Voor 300 euro vind ik het het risico wel waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Spanky79 op 29-09-2014 21:16 ]

• Rixos
Spanky79 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:12:
[...]

HEt is natuurlijk wel mooi allemaal, maar eerlijk gezegd, mijn note2 doet het ook nog prima... eigenlijk is hij nooit te traag oid. Zelfs met al die samsung meuk erop. Reden om een andere soort telefoon te kiezen is voor mij juist de software! In mijn optiek wordt de hardware wel ietsje beter, maar de echte grote stappen zijn al gemaakt. Schemrne hebben inmiddels zoveel pixels dat je ze niet meer ziet, cpu's benaderen laptops,alleen grafisch kan het nog iets beter (maar ik game niet op dat ding).

Mijn vrouw heeft een huawei, dat is al heel wat beter dan samsung spul. Hopelijk is deze nog wat beter.

Ik ga een super amoled scherm misschien wel missen, maargoed ook daar komen we wel weer overheen. Voor 300 euro vind ik het het risico wel waard.
Natuurlijk heb je het niet echt 'nodig' maar handig is het wel. De processoren worden trouwens niet alleen steeds sneller maar ook steeds zuiniger, dus ookal doe je niets met de snelheid je batterijleven wordt er sowieso beter van, het is een win win situatie. Met dit soort stappen kunnen ze ook steeds grafisch zwaardere games uitbrengen voor telefoons waar ik ook een fan van ben. Ik vind het mooi.

• bordeauxactive
caspercornege schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:54:
Wellicht een domme vraag, maar ik kan nergens vinden hoe ik de functie Voice Wakeup kan activeren zoals je ook op YouTube ziet met iemand die ''Hi Snapdragon'' heeft ingesteld om zijn telefoon te activeren vanuit slaapstand. Weet iemand waar ik die settings kan vinden?
kwam deze tegen:
https://forums.oneplus.ne...vate-voice-wakeup.102506/

nog even geduld hebben blijkbaar ;)

• bordeauxactive
Gents.. iemand hier een wijs advies op:

Afgelopen weekend voor het eerst bluetooth op mijn 64gb getest..
1e device, bluetooth remote control camera kastje.. no go..
2e device, bluetooth remote control camere kaste nr 2.. no go..
3e device, bluetooth audio receiver.. no go..
Dju.. alle 3 werkende en wel getest op een Jiayu G4 advanced.. het zal toch niet...

Vandaag sip alvast lopen dubben.. aanmelden als RMA of niet..

Nog een testje dan maar... In de auto, bluetooth aan.. nog geen seconde later pikt hij al mijn audio systeem op (met meer features dan alle andere telefoons die erin zitten).

HUH?

Lijkt me geen hardware probleem in de zin van afstand.. de auto pakt hij tot behoorlijk afstand nog..
en alle 3 de test kastjes van 0 tot 20cm afstand geprobeerd.

Iemand enig idee?

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
Mmm geen idee. Ik heb alleen mijn Pebble eraan gekoppeld en die werkt prima en over een grote afstand.

• bordeauxactive
EeePC schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:30:
Mmm geen idee. Ik heb alleen mijn Pebble eraan gekoppeld en die werkt prima en over een grote afstand.
Hmmz.. komend weekend toch maar ff weer spelen met die gadgets.. heb ze helaas bij mijn vriendin laten liggen, dus kan nu ff niet testen.. that said, blij dat mijn auto er wel goed mee omgaat.. tot nu toe nog niet de ellende gehad als met mijn iphone 4s (die structureel na een willekeurige 2-5 minuten de bluetooth verbrak)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
caspercornege schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:54:
Deze optie zat er bij de eerste software versies inderdaad in. Werkte eerlijk gezegd ook prima. Met Hi Snapdragon dus. Echter wil Oneplus dus dat het werkt met Ok Oneplus. Daarvoor moeten er stemmen worden opgenomen, zodat het goed werkt met iedereen die het roept. Echter hebben ze (volgens mij meerdere) keren die stemmen niet goed opgenomen en is het afgekeurd door Qualcomm. Waarom ze Hi Snapdragon niet hebben laten staan weet ik niet. Eerlijk gezegd is dat dus raar omdat het (bij mij) goed werkte.

Maar misschien dus in de toekomst.

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Kuzma Minin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:39:
Mijn OPO is twee dagen geleden binnen gekomen. Bevalt erg goed! Met name de accuduur is uitstekend. Het enige wat me een tikje tegenvalt is de gelige waas onderin. Die lijkt me hardwarematig en dus niet met een softwareupdate op te lossen. Klopt dat?
Die gelige waas is vrij eenvoudig via een programmaatje te verbloemen. Kijk hier maar even:
https://forums.oneplus.ne...oftware-fix-no-uv.100868/

• Pinky-H9
Grrrrrrrr heb dus problemen met de NFC. Schijnt een bekend probleem te zijn waarbij diverse tags niet ondersteund worden. En tja geen geduld om te wachten op de fix (is Cyanogen probleem)

Iemand tips welke tags goed werken?

• jcpearl
Pinky-H9 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:20:
Grrrrrrrr heb dus problemen met de NFC. Schijnt een bekend probleem te zijn waarbij diverse tags niet ondersteund worden. En tja geen geduld om te wachten op de fix (is Cyanogen probleem)

Iemand tips welke tags goed werken?
Ik zou hier even kijken:

https://forums.oneplus.ne...fc-tags-experience.73038/

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:14:
[...]

Die gelige waas is vrij eenvoudig via een programmaatje te verbloemen. Kijk hier maar even:
Bedankt! Ga het vanavond proberen.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

• Rixos
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:14:
[...]

Voor mij hielp dit niet echt, ik heb het een paar weken geleden geprobeerd.

• Rixos
Trouwens een tip voor mensen die de telefoon graag met 1 hand willen bedienen.
Je kunt gebaren instellen met bepaalde acties daaraan vast, bijvoorbeeld het openen van een bepaalde app of scherm. Ik heb zelf ingesteld dat ik met een swipe naar beneden mijn instellingenscherm open (dus waar je je wifi/zaklamp/brightness etc aan en uit kan zetten). Normaal moest ik daarvoor helemaal naar boven met mijn vinger en dan omlaag swipen. Nu kan ik de telefoon prima met 1 hand bedienen. Dit heeft als bijkomend voordeel dat ik mijn notificatiebalk heb kunnen uitschakelen waardoor het scherm en net iets strakker en groter uitziet ;)

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
^ Ah goede tip!

Ik heb vanochtend een (zachte) onvrijwillige droptest gedaan. Telefoon met flipcover viel van halve meter hoogte, en uiteraard in een reflex willen opvangen met m'n voet zodat ik hem tegen de bedpoot schopte :9 .
Verder niks aan de hand, alleen de flipcover kwam een beetje los in een hoek (linksboven). En dat is niet helemaal de bedoeling. Komt denk ik door het gewicht van de voorklep die dan open zwiept. Kortom ik weet niet of die flipcover lekker werkt bij een val van een meter op beton...

• jcpearl
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:31:
[...]

Voor mij hielp dit niet echt, ik heb het een paar weken geleden geprobeerd.
niet? heb jij de gele waas alleen onderin, of over het hele scherm?

• Rixos
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:32:
[...]

niet? heb jij de gele waas alleen onderin, of over het hele scherm?
Onderin, maar ik stoor me er niet erg aan.
Overdag is het vrijwel niet zichtbaar, s'avonds wordt het wel zichtbaar om een of andere reden, zal met de lichtval te maken hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Rixos op 30-09-2014 12:46 ]

• jcpearl
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:42:
[...]

Onderin, maar ik stoor me er niet erg aan.
Overdag is het vrijwel niet zichtbaar, s'avonds wordt het wel zichtbaar om een of andere reden, zal met de lichtval te maken hebben.
nee klopt echt storend is het niet. ben wel benieuwd of het bij jou echt niet op te lossen is.
Als je dan de instellingen in screenfilter zo zet zoals in dit filmpje, dan zie je nog steeds een gele waas?
ook als je bijvoorbeeld transparantie op 85% zet?

YouTube: OnePlus One - How to software fix the yellow band

• Rixos
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:47:
[...]

nee klopt echt storend is het niet. ben wel benieuwd of het bij jou echt niet op te lossen is.
Als je dan de instellingen in screenfilter zo zet zoals in dit filmpje, dan zie je nog steeds een gele waas?
ook als je bijvoorbeeld transparantie op 85% zet?

YouTube: OnePlus One - How to software fix the yellow band
Ik zal het eens proberen, op 85 procent heb ik nog niet geprobeerd, maar wordt de filter dan niet heel erg zichtbaar? Dan zie je volgens mij gewoon duidelijk dat je een balk onderin hebt. Ik ga het vanavond nog een keertje proberen.

Verwijderd

Heb de afgelopen dagen veel last van het touchscreen, het scherm reageert soms totaal niet meer. Een keer over het scherm heen likken (!) helpt om nog iets te registeren. Het toestel herstarten is de enige oplossing. Daarna gaat het weer even goed, maar het kan zo weer raak zijn.

Meer mensen die last van hebben? Ik draai de laatste software-update 33R.

• Rixos
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:51:
Heb de afgelopen dagen veel last van het touchscreen, het scherm reageert soms totaal niet meer. Een keer over het scherm heen likken (!) helpt om nog iets te registeren. Het toestel herstarten is de enige oplossing. Daarna gaat het weer even goed, maar het kan zo weer raak zijn.

Ik had hier last van op 25R, sinds ik heb geupdate naar 33R is het volledig opgelost, raar dat jij er nog steeds last van hebt.

• jcpearl

ik heb op 33R eigenlijk nooit last. daarnaast draai ik de Franco-kernel.
jij stock?

• jcpearl
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:48:
[...]

Ik zal het eens proberen, op 85 procent heb ik nog niet geprobeerd, maar wordt de filter dan niet heel erg zichtbaar? Dan zie je volgens mij gewoon duidelijk dat je een balk onderin hebt. Ik ga het vanavond nog een keertje proberen.
gewoon een beetje mee spelen totdat je voor jezelf de beste instelling hebt gevonden natuurlijk.
Dat fimpje is een handig hulpje hiermee....

Verwijderd

Sinds vanmorgen in het bezit van The One, bevalt prima. Echter als ik in de playstore apps wil downloaden plaatst hij deze niet als snelkoppeling. Heb dit wel aangevinkt in de opties bij de playstore...

Heeft iemand hiervoor de oplossing?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:26:
Sinds vanmorgen in het bezit van The One, bevalt prima. Echter als ik in de playstore apps wil downloaden plaatst hij deze niet als snelkoppeling. Heb dit wel aangevinkt in de opties bij de playstore...

Heeft iemand hiervoor de oplossing?
Gewoon zelf even een snelkoppeling maken is te veel werk ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:27:
[...]

Gewoon zelf even een snelkoppeling maken is te veel werk ? :P
NIet teveel werk, kom van Iphone af, vandaar een hoop vraagtekens ;-)

Vanavond maar een studie van maken. Indien je dit kort kunt uitleggen word dit uiteraard zeer gewaardeerd _/-\o_

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:28:
[...]

NIet teveel werk, kom van Iphone af, vandaar een hoop vraagtekens ;-)

Vanavond maar een studie van maken. Indien je dit kort kunt uitleggen word dit uiteraard zeer gewaardeerd _/-\o_
Even naar "homescreen" gaan, "ingedrukt" houden en dan krijg je de optie om een snelkoppeling te maken al :D

• barrymossel
DennusB schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:29:
[...]
Even naar "homescreen" gaan, "ingedrukt" houden en dan krijg je de optie om een snelkoppeling te maken al :D
App drawer bedoel je?

Ja, heb ik bij alle software tot nu toe gehad. Wanneer ik alle screen gestures uit zet werkt het wel (redelijk).

[ Voor 54% gewijzigd door barrymossel op 30-09-2014 13:56 . Reden: tweede quote ]

• Rixos
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:55:
[...]

gewoon een beetje mee spelen totdat je voor jezelf de beste instelling hebt gevonden natuurlijk.
Dat fimpje is een handig hulpje hiermee....
Zag net dat ik de gradient verkeerd had ingesteld onderaan in plaats van top (het is natuurlijk niet de top van het scherm maar de top van de gradient ;)).

Nu kan ik de transparency een stuk hoger zetten zonder dat ik een balk zie.

Nu zou ik alleen nog een manier willen hebben dat het niet constant zichtbaar is in mijn notificatiescherm en dat de app automatisch zou starten zodra ik de telefoon op start.

Hoe zit het trouwens met het draaien van het scherm? Draait de gradient dan goed mee?

• barrymossel
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:
[...]

Zag net dat ik de gradient verkeerd had ingesteld onderaan in plaats van top (het is natuurlijk niet de top van het scherm maar de top van de gradient ;)).

Nu zou ik alleen nog een manier willen hebben dat het niet constant zichtbaar is in mijn notificatiescherm en dat de app automatisch zou starten zodra ik de telefoon op start.

Hoe zit het trouwens met het draaien van het scherm? Draait de gradient dan goed mee?
Via instellingen > apps kun je de notificaties van de app uitzetten.

En die gradient draait lijkt me niet mee. Het zit in je scherm, dus de gradient moet blijven staan zoals ie staat (en dus niet draaien als jij je scherm draait).

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:
[...]

Als het goed is wel. Bij de bedankjes wordt iemand bedankt voor het fixen van het rotation probleem.

Edit:
barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
[...]

En die gradient draait lijkt me niet mee. Het zit in je scherm, dus de gradient moet blijven staan zoals ie staat (en dus niet draaien als jij je scherm draait).
Jawel, dat deed hij dus wel 8) . Maar als het goed is bij de nieuwe versie niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door floriz87 op 30-09-2014 14:04 ]

• Rixos
barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
[...]

Thanks het is me gelukt om de notificaties uit te zetten.
Je hebt gelijk. Is er in cyanogenmod een manier op een app automatisch te laten starten zodra je het toestel opstart?

• jcpearl
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:07:
[...]

Je hebt gelijk. Is er in cyanogenmod een manier op een app automatisch te laten starten zodra je het toestel opstart?
volgens mij kun je ook dat vrij makkelijk regelen met een app zoals SD Maid

• Rixos
jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:19:
[...]

volgens mij kun je ook dat vrij makkelijk regelen met een app zoals SD Maid
Het gekke is dat ik bij de privacyguard opties wel de optie auto-start zie staan. Het is net alsof het er al wel ingebouwd zit, nu alleen erachter komen hoe het aan te zetten.

• barrymossel
Rixos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:07:
[...]

Google Play: AutoStart - No root zou je kunnen proberen?

• Rixos
Thanks, dat zou ik kunnen proberen.

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Hi Tweakers,

Ik heb al een aantal maanden de OnePlus 1 en helaas moet ik constateren dat sommige minountjes toch structureel voorkomen. Na googlenen en het lezen van dit topic heb ik nog geen oplossing gevonden. Erg jammer, het toestel is op papier gewoon erg goed.

Cyangogen: 11.0-XNPH33R
+
Novalauncher

- Ghost touches: Hier heb ik vaker en vaker last van. Het komt redelijk random voor. Het toestel is ook niet heet. Er draaien meestal wel meerdere applicaties...
- Touchscreen reageert niet: Helaas komt het structureel voor dat mijn touchscreen niet werkt. Hierdoor wordt de telefoon nutteloos en onbetrouwbaar. Zelfde symptonen als ghost touches; niet heet maar wel veel applicaties.
Bellen klinkt als kabbelend water: Ik hoor van meerdere mensen die ik bel dat ze mij soms slecht kunnen verstaan. Het klinkt als of ik onder kabbelend water lig 8)7 .

Ik lees in dit topic dat het touchscreen erg gevoellig is voor de software, maar ik draai al lange tijde de meeste recente versie (11.0-XNPH33R).

Wie herkent deze problemen?

Joost

[ Voor 6% gewijzigd door joostsozee op 30-09-2014 17:26 ]

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• Verstekbakker
  • Niet online
Ghost touches zijn bij CM11 M9 ook nog aanwezig. Ik heb net 10 minuten de een na laatste nightly erop staan omdat het daar weg zou zijn. Ik zal het eens een weekje proberen.

Welk toetsenbord gebruik je trouwens?

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 19:21
Weet iemand of er ook een rom/feature is die het mogelijk maakt het notification dropdown menu met een swipe elders dan helemaal bovenin naar beneden te trekken? MIUI heeft die feature, maar kan hem in de rom die ik momenteel gebruik (Mahdi) niet vinden.

• Rixos
Gabliboeba schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:04:
Weet iemand of er ook een rom/feature is die het mogelijkl maakt de notification dropdown menu met een swipe elders dan helemaal bovenin naar beneden te trekken? MIUI heeft die feature, maar kan hem in de rom die ik momenteel gebruik (Mahdi) niet vinden.
Daar had ik het net een aantal posts geleden over. Je kunt gebaren koppelen aan acties. Ik heb het swipe naar beneden command gekoppeld aan het notifcation dropdown menu. Ik kan dus op elk punt op mijn scherm swipen om het naar beneden te krijgen. Ik weet niet meer zeker of ik het via cyanogenmod of via nova launcher prime heb gedaan, 1 van de twee in ieder geval.

• barrymossel
Verstekbakker schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:32:
Ik heb net 10 minuten de een na laatste nightly erop staan omdat het daar weg zou zijn. Ik zal het eens een weekje proberen.
Staat dat ergens in een log?

---edit---
http://www.cmxlog.com/11/bacon/

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 30-09-2014 19:52 ]

• Tr4il
  • Laatst online: 18-11 21:30
De mijne is binnen! Meteen unlocked/twrp/root gedaan, en de franco kernel geflashd ;3
De maat is wel even wennen, maar verder bevalt ie echt geweldig tot nu toe!

Tadaaa

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Ik heb die van mij sinds maandag en ik moet zeggen dat het echt een super telefoon is. Niet heel raar aangezien ik hiervoor een iphone 4 had. Ik vind het formaat niet echt een probleem, maar moet wel erg wennen aan het feit dat ik de telefoon niet met één hand kan bedienen.

Ik worstel wel met het probleem dat ik nog geen manier heb gevonden om de notities die ik in ios heb gemaakt (honderden) te syncen met een notitie app op de android. Tips zijn welkom!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
pgs010 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:03:
Ik worstel wel met het probleem dat ik nog geen manier heb gevonden om de notities die ik in ios heb gemaakt (honderden) te syncen met een notitie app op de android. Tips zijn welkom!
Hier heb je misschien niets aan, maar moet zelf zeggen dat ik zeer tevreden ben met de gratis Evernote notitie app. Voor iemand met honderden notities is een iets geavanceerdere notitie app wel aan te raden :)

Al mijn Evernote notities staan netjes gesynced tussen Mac, Window, iPhone en de OnePlus One.

Volgens mij kan je zelfs importeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 30-09-2014 21:37 ]

• 418O2
  • Nu online
Ik heb zelf alles in google keep staan, kan je ook naar kijken

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Net eentje besteld, was voor de lol op linkjes op Twitter aan het klikken toen een het opeens deed. Ben benieuwd!!

• bordeauxactive
Kleiner??? ja maar.. ben net gewend aan groter :D

@EeePC
Toch maar een TPU case ipv een flipcase? ;) iig goed dat je Oneplus nog leeft :)
Heb dan ook altijd met die flipcases gehad (waren met tel. van de zaak verplicht een tijd bij ons).. laat hem altijd in de haast vallen als hij open is :S

• Rixos
Ik merk trouwens wel dat mijn batterijleven op 33R minder is dan op 25R.
Vooral in idle zuipt die een hoop meer. Normaal gesproken ging er s'nachts max 2-5 procent vanaf. Nu is het 8-10 procent. Hopelijk weten ze dit te fixen met de volgende update.

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Geen last van. Had maar 2% hele nacht...

[ Voor 9% gewijzigd door earthknake op 01-10-2014 09:09 ]

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-11 14:55
Rixos schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:04:
Ik merk trouwens wel dat mijn batterijleven op 33R minder is dan op 25R.
Vooral in idle zuipt die een hoop meer. Normaal gesproken ging er s'nachts max 2-5 procent vanaf. Nu is het 8-10 procent. Hopelijk weten ze dit te fixen met de volgende update.
Zit ook op 33R, maar heb de indruk dat de batterijduur wat gestegen is na enkele weken gebruik en ontladen/opladen.

Momenteel: 56% batterij met 30% screentime en continu op wifi/mobiel na 1d 2u.

Waar ik met mijn Nexus 5 altijd 's avonds aan de lader moest, kan ik nu (afhankelijk van gebruik natuurlijk) vaak 2 dagen uitzingen.

• jcpearl
ook ik zit op 33R met Franco Kernel r21 en deze combinatie geeft mij een prima accuduur.
Met mijn gebruik kan ik er met gemak 2 dgn mee halen :)

• DennusB
  • Niet online
Wat ik zo snel niet kan vinden, heeft de One nou ook een (RGB) notificatielampje?

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:18
DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:41:
Wat ik zo snel niet kan vinden, heeft de One nou ook een (RGB) notificatielampje?
Ja

• jcpearl
Kijk deze afbeelding maar :)

http://i.imgur.com/ZwSBGl7.jpg

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-11 14:55
Zoals hier boven reeds vermeld: ja.

Eens sms bij mij is groen, een forumbericht (via tapatalk) geel, buienalarm blauw, mail wit.

Om wat voorbeelden aan te halen.

• pgs010
Martijn19 en Catch 22, bedankt voor de tips. Ik test nu google keep en heb 6 maanden evernote premium genomen(gratis via t-mobile).

De tweede dag is qua batterijduur een beetje tegengevallen. Gisteren was de telefoon helemaal vol rond 23:00 uur en na een kort uurtje met de telefoon ben ik gaan slapen. Toen ik wakker werd was de batterij alweer op 75% en zojuist heb ik de telefoon in de oplader gestopt omdat hij zo goed als leeg was. De grote boosdoener is google services.Back up en contactensyncronisatie staan aan, maar ik kan me niet voorstellen dat dit leidt tot zo een hoog verbruik.

Daarnaast crasht de camera app tijdens het maken van (HDR) foto's. Al met al vind ik het nog steeds een geweldig toestel!

• jcpearl
@pgs010: welke versie heb je draaien? R33?

Verwijderd

Iemand enig idee wat het 'com.Android.chrome:San... doet? Heb er daarvan 4 in mijn lijst staan als verbruikers bij de batterijduur. Respectievelijk 7%, 4%, 3% en 2%. Niet dat de batterijduur slecht is, haal gewoon 6 uur SOT, maar als ik dat nog kan verbeteren doe ik dat graag ;)

• pgs010
jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:55:
@pgs010: welke versie heb je draaien? R33?
Yes!

• jcpearl
msschien een idee om de Franco Kernel te draaien? die werkt bij mij erg stabiel en een hele goede accuduur

Verwijderd

jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

msschien een idee om de Franco Kernel te draaien? die werkt bij mij erg stabiel en een hele goede accuduur
Mag ik vragen wat jouw accuduur is met de Franco kernel? Screen on time en totale accuduur?

• pgs010
jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Ik heb de telefoon net dus ik kijk het eerst een week of twee aan. Zo kan ik ook beter merken of er andere bugs opgelost zijn na de installatie van de Kernel. Ondervind jij ook nog nadelen met de Franco Kernel?

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Mag ik vragen wat jouw accuduur is met de Franco kernel? Screen on time en totale accuduur?
Die gegevens zijn vrijwel niet met elkaar te vergelijken.
Hangt er namelijk vanaf wat je met je telefoon doet.

Ik draai ook Franco, vandaag erg rustig op het werk dus heb tussendoor wat Clash of Clans gespeeld.

17% over na 9 uur op accu met 4 uur en 25 minuten screen on time.
Echter dat uur clash of clans vreet enorm veel batterij :+
Als je alleen wat internet/whatsappt e.d. dan haal ik met gemak 7 uur on screen

• jcpearl
helemaal mee eens, de screen on time (sot) ligt aan zoveel verschillende zaken.
ik heb de afgelopen dagen de OPO niet zoveel gebruik, los van bellen, en haal dan makkelijk 3 dgn met de accu, maar heb dan maar 3 uur sot. Voor mij is deze combinatie prima.

Dat pgs010 25% van zijn accu verliest tijdens de nachtelijke uren is wel heel vreemd, dat zou een paar procentjes moeten zijn.

• cypher21
jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:49:
...
Dat pgs010 25% van zijn accu verliest tijdens de nachtelijke uren is wel heel vreemd, dat zou een paar procentjes moeten zijn.
Ook dat ligt weer aan een hoop dingen ;).
Als je je telefoon in airplane zet, dan zou dit idd maar een paar procent moeten zijn.
Heb je dat niet en je hebt tig apps die om de haverklap syncen of push berichten ontvangen, dan kun je aardig wat batterij verliezen

• jcpearl
cypher21 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:55:
[...]

Ook dat ligt weer aan een hoop dingen ;).
Als je je telefoon in airplane zet, dan zou dit idd maar een paar procent moeten zijn.
Heb je dat niet en je hebt tig apps die om de haverklap syncen of push berichten ontvangen, dan kun je aardig wat batterij verliezen
ik heb gewoon data aan staan 's nachts en al mijn accounts op push en verlies een paar % per nacht ;)

• pgs010
jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:49:
helemaal mee eens, de screen on time (sot) ligt aan zoveel verschillende zaken.
ik heb de afgelopen dagen de OPO niet zoveel gebruik, los van bellen, en haal dan makkelijk 3 dgn met de accu, maar heb dan maar 3 uur sot. Voor mij is deze combinatie prima.

Ik heb rond 23:00 uur nog wel een uurtje gespeeld met de telefoon (appen en VSCO cam) dus het batterij verlies zal denk ik liggen tussen de 15% en 20%. Toen ik wakker werd stond google services bovenaan het lijstje van apps qua batterijverbruik. Nu staat het op nummer twee. Het scherm heeft nu 36% verbruikt en google services 20%. Hoeveel verbruikt google services bij jullie?
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.