Formaat is wennen, maar tijdens gebruik net handig. Hij past in mijn broekzakken zonder probleem.
Echt een knappe telefoon qua uiterlijk (ziet er mij wat zakelijk/serieus uit), fijn om vast te houden (sandstone), stevige bouwkwaliteit, bloedsnel, heel open software qua root/roms/CM(s), zonder prullen toegang tot privacy rechten en cpu clock, verrassend veel kleine handigheidjes (multicast, gestures,..), blijkbaar een strak recovery systeem, goede ontvangst (4g Base België), duidelijke gesprekken door de 3 microfoons, erg luide speakers om een gesprek te volgen als hij op tafel ligt.
Degelijke camera met veel opties (120fps). Mooi TFT scherm al is het niet zo helder als s-amoled natuurlijk (op het strand bv). Heerlijke sound via bluetooth/jack door audio fx, simpel/snel te benaderen in windows, heel goede autonomie (zit nog op 25R mét 2battery&greenify rooted), 2.1A oplader zorgt dat je batterij zo vol is.
In de auto zit die perfect in een Airframe+.
Op ebay vind je allerlei cases, hoesjes, tempered glass, .. voor een zacht prijsje. Stylecovers is spijtige zaak, misschien dat er toch onofficiële knappe covers komen. Nu ik was nooit in de markt voor een bamboe telefoon.
Levering gebeurde hier in 4 werkdagen met standard shipping. Erg mooie verpakking!
Qua nadelen:
Uhm, blijft tikje groot om handzaam te zijn, huidige OTA die even uit blijft, speakers geven niet de stereo indruk die je van de HTC M8 hebt (welke telefoon wel?), soms vind ik het moeilijk om te zien wat de bovenkant is (knoppen opzij), en hij is niet certified waterdicht. Na hard zoeken heb ik een licht gele schijn onderaan gevonden maar zonder erover te lezen was het me nooit opgevallen (kijk ik schuin naar mijn LG monitor hier dan lijkt dat ook witgeel hoor). De symbolen van de knoppen onder het scherm zijn een andere volgorde dan mijn oude HTC en dat was even wennen.
Indien je hem face-down laat vallen in een droptest vrees ik een slecht resultaat.
YouTube: OnePlus One Durability Drop Test! Zowat hetzelfde als de LG G3 en de Iphone 6+ dus, al is deze 3x goedkoper dan laatstgenoemde.
Verder 0 issues.
Ongetwijfeld telefoon van het jaar!
Met het bedrijf zelf ben ik na aankoop niet in contact gekomen dus daar kan ik geen uitspraken over doen.
[
Voor 7% gewijzigd door
anessie op 22-09-2014 00:51
]