DrNizeGuy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:26:
[...]
Ik heb ook al een Nederlandse tutorial geschreven, maar aangezien er software nodig is van wat ik niet zeker weet of dit "legaal" vrij te downloaden is heb ik de link maar even weg gehaald, om problemen te voorkomen.
Hier alvast zonder links:
Voordat je begint moet je je goed beseffen dat dit niet zonder risico is en er een mogelijkheid bestaat dat je je OPO bricked.
- Ik weet niet of het gaat zonder unlockte bootloader en geen root, het is mogelijk dat je dus nog moet rooten.
- Je moet de android sdk geinstalleerd hebben, want je hebt adb nodig. Je kan ook
dit gebruiken.
- Tevens heb je
deze gemodde modem drivers nodig.
- Als laatste heb je ook QPST / QXDM nodig. Ik post hier vooralsnog geen link van want ik weet niet of dat mag.
1. Installeer de android sdk of adb package, pak de drivers uit en installeer QPST.
2. Zet op je telefoon USB-foutopsporing aan, zorg dat bij instellingen - opslagruimte - (stipjes bovenin) usb computerverbinding MTP en PTP beide
uit staan.
3. open een command prompt en type (of ga eerst naar je folder waar adb staat):
code:
1
| setprop sys.usb.config diag,adb |
4. Open op de pc je device manager
Je ziet nu bij twee keer A0001 staan. Kies de eerste, kies Update Driver Software, Browse my computer for driver software, Let me pick from a list of device drivers on my computer, Show All Drivers, Have Disk en Browse.
5. Ga naar de map waar je de gemodde drivers hebt uitgepakt en kies je driver, x86 of x64, afhankelijk van je systeem.
Let op! als je windows 8 gebruikt kan het zijn dat hij de driver niet wil installeren. Dan moet je eerst driver signature
uitschakelen
6. Als het goed is staat er nu bij je device manager onder modems HTC USB Modem.
7. Kijk bij eigenschappen - modem en noteer het COMport nummer. Als je QPST Configuration opent kies je add new port en vul daar de COMport nummer in.
8. Nu open je QXDM professional.
9. kies options - Comminucations... en als het goed is zie je hier nu je telefoon tussen staan. Zet ook de target port op de beschikbare port uit de dropdown. Kies ok.
10. Bij "view" kies je nu NV browser. Nu opent zich een venster met allerlei waardes.
11. Deze items moet je wijzigen:
code:
1
2
3
4
5
| 1877: 3460734838925427584
946: 0x0FF8
2954: 805765120
441:0x380
6828: 1904863 |
Elke keer als je een item selecteerd, moet je eerst op read klikken om de huidige waarde uit te lezen, dan kan je de waarde wijzigen en klik je op write.
Noteer wel de originele waardes, mocht er iets niet werken, kan je het altijd weer terug zetten.
12. Als je alles hebt gewijzigd, herstart je je telefoon.
Nu zou als het goed is LTE (4G) moeten werken! het kan zijn dat je dit even moet forceren; instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - voorkeursnetwerktype en zit dit op LTE. (Ik draai een custom rom dus het kan zijn dat dit ergens anders staat, dan moet je even zoeken).
Dit alles zorgt ervoor dat je de volgende banden unlocked:
GSM: DCS-1800/P-GSM/E-GSM/GSM-850/Railways-900/PCS-1900
WCDMA: Band I to XI
LTE:Band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 13, 17, 19, 20, 21