[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Whut? :?

Hij gebruikt zelfde download als mij, maar een vorige update gaf zelfde foutmelding dus daar kan het niet aan liggen.
Enige verschil is dat hij een Chinees toestel heeft.
Die update.zip controleert of je wel met het juiste toestel probeert te flashen, om een brick te voorkomen. Hebben ze waarschijnlijk de Chinese versie iets anders genoemd in het build.prop waardoor die controle mislukt, en je het niet kan installeren...
Is wel op te lossen natuurlijk, met een beetje tweaker skills ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 12-08-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
RacerBas schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Changelog en download: http://www.androidpolice....s-rolling-out-to-devices/

1. Download the nieuwe OTA Update, deze komt in je download folder terecht.
...
8. de update word nu geïnstalleerd.
Veel success!
thedon46 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

9. na de update als je weer in recovery bent doe even een wipe cache om er zeker van te zijn dat je geen issues krijgt
Thank you guys, works like a charm

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
RacerBas schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Het is niet echt ingewikkeld en goed te doen. Even een stappenplan (namen kunnen niet helemaal kloppen doe dit uit mijn hoofd ;)).

Changelog en download: http://www.androidpolice....s-rolling-out-to-devices/

1. Download the nieuwe OTA Update, deze komt in je download folder terecht.
2. Zet je telefoon uit.
3. Hou de onderste volumeknop + de aan knop vast tot je in de recovery komt.
NOTE: volume knoppen zijn naar boven en beneden en met de powerknop selecteer je iets.
4. kies: Apply update.
5. kies: Choose from internal storage.
6. navigeer naar /0 en vind de download map.
7. kies het bestand cm-bacon-etc.....
8. de update word nu geïnstalleerd.

Er is altijd een hele kleine kans dat het misgaat, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade.

Mocht je onzeker zijn doe het dan vooral niet en wacht lekker tot je hem krijgt als normale update.

Veel success!
Bedankt. Ik heb mijn toestel net deze week gekregen, dus nog niet al te veel kennis van hoe het bij deze gaat met OTA's etc.
Echter, ik heb mijn OPO geroot en TWRP recovery erop draaien.
Kan ik deze OTA gewoon via TWRP installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:16
Keek net bij softwareupdates 5 days since checked, dus dacht owh logisch even checken en dan heb ik waarschijnlijk een nieuwe update maar nee.
Ik las toch hier ergens dat er een nieuwe update was gekomen of niet? (Iets met verlichting van de knoppen)

[ Voor 8% gewijzigd door xeoMe op 12-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:47:
[...]

Die update.zip controleert of je wel met het juiste toestel probeert te flashen, om een brick te voorkomen. Hebben ze waarschijnlijk de Chinese versie iets anders genoemd in het build.prop waardoor die controle mislukt, en je het niet kan installeren...
Dat kan dus een probleem geven 8)7

Hij heeft bij de installatie twee updates wel perfect kunnen installeren overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Heb hem net geupdate via de methode zoals hierboven beschreven (bedankt!). En krijg gelijk na het installeren de melding dat er een nieuwe update is... Krijgt iedereen dat, of betekend het dat ik toch al bij die 10% hoor?
(toestel nog maar sinds vorige week vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
mhulsegge schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Bedankt. Ik heb mijn toestel net deze week gekregen, dus nog niet al te veel kennis van hoe het bij deze gaat met OTA's etc.
Echter, ik heb mijn OPO geroot en TWRP recovery erop draaien.
Kan ik deze OTA gewoon via TWRP installeren ?
Dat moet zeker kunnen. Wel eerst even Nandroid backup maken en voordat je gaat flashen Factory Reset wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:09:
Heb hem net geupdate via de methode zoals hierboven beschreven (bedankt!). En krijg gelijk na het installeren de melding dat er een nieuwe update is... Krijgt iedereen dat, of betekend het dat ik toch al bij die 10% hoor?
(toestel nog maar sinds vorige week vrijdag).
De extra update die je krijgt is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

midy922 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:11:
[...]

Dat moet zeker kunnen. Wel eerst even Nandroid backup maken en voordat je gaat flashen Factory Reset wipe doen.
Android Police zegt ook dat dit gewoon kan, ook via het commando 'adb sideload' (zie onderaan de link).
Install: To install the update, boot into recovery, then sideload using adb sideload - if you've ever updated a Nexus device before, then you'll feel right at home, as the steps are exactly the same. If you're using TWRP, it will ask if you want to re-root at the end.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2014/08/nexusae0_image_thumb8.png
Ik ga het zelf ook maar is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
kan iemand mij vertellen hoe je rastergroote van je startscherm aan past op me M7 met CM 10.2.1 kan het wel alleen op me OPO kan ik het niet terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
hiddit schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:19:
kan iemand mij vertellen hoe je rastergroote van je startscherm aan past op me M7 met CM 10.2.1 kan het wel alleen op me OPO kan ik het niet terug vinden
Nu al in huis? ;)

Met Novalauncher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

De foon vanochtend binnen gekregen, hij is van 26-07-2014. Kreeg ook al vrij snel de update aangeboden.

Alleen mijn meldingen geluid (whatsapp) blijft vrij hard. Heb begrepen dat je volume per app kan instellen? Klopt dit en hoe doe ik dat? Ik ben blind volgens mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
pimsaint schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:20:
[...]

Nu al in huis? ;)

Met Novalauncher...
thx

juup rondt een uur of 12 bezorgd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
thedon46 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

9. na de update als je weer in recovery bent doe even een wipe cache om er zeker van te zijn dat je geen issues krijgt
Ik dacht al dat ik een stap was vergeten. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VwVww_Ci2u4]

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 12-08-2014 14:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Dit vind ik nou zo tof, welk ander telefoonmerk doet zo'n moeite om hun gebruikers te overtuigen lekker aan de slag te gaan met de telefoon en verschillende roms uit te proberen? Ik ken er geen in ieder geval. Dit is gewoon 'de' telefoon voor tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Weet niet of het al gepost was maar:

Here’s the full change-log:

Upgraded to Android 4.4.4
Updated to new versions of Google apps
Added Clear Image
Added new (colder) calibration for the screen
Proximity sensor prevents activation of off-screen gestures while in your pocket
Capacitive touch keys supported in the recovery mode
Increased capacitive button illumination
Improved overall stability
Fixed issues with vibration being disabled during Quiet Hours
Fixed lockscreen not updating the track information during music playback
Fixed microphone volume for all formats in the Voice Recorder app
Fixed “OK, Google” not triggering voice search in Google Now
Fixed Viber calls not working
Fixed battery percent not updating in custom lock screens
Fixed PicasaSync
Fixed Camera “O” gesture activating lockscreen instead of triggering camera
Fixed wallpapers not applying in full screen, taking the wrong size when cropping, etc

Nu kijken wanneer of hoe ik deze update kan installeren lukt me tot heden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Weet niet of je ook even gekeken hebt in het topic maar dat was al 2x gepost.

en het wordt heel langzaam uitgerold, wil je hem zelf als instaleren lees dan ff deze post door
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42701627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Die clear image is wel erg strak trouwens, valt me niets tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
418O2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:09:
Die clear image is wel erg strak trouwens, valt me niets tegen
Heb je het al uitgeprobeerd in de praktijk?
Ik vond het in de voorbeeldfoto's die oneplus zelf liet zien nou niet direct tot een beter beeld leiden, wel kleurvoller maar niet echt meer detail, maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
thedon46 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:09:
Weet niet of je ook even gekeken hebt in het topic maar dat was al 2x gepost.

en het wordt heel langzaam uitgerold, wil je hem zelf als instaleren lees dan ff deze post door
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42701627
Soms gaat het even te snel voor me ;)
Thanks voor de link misschien uitvoeren maar wellicht ook even wachten zoveel haast heb ik er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
Rixos schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:59:
[...]
Dit vind ik nou zo tof, welk ander telefoonmerk doet zo'n moeite om hun gebruikers te overtuigen lekker aan de slag te gaan met de telefoon en verschillende roms uit te proberen? Ik ken er geen in ieder geval. Dit is gewoon 'de' telefoon voor tweakers ;)
En toch draai ik mijn OPO nog helemaal standaard :$
Werkt helemaal toppie zo, alleen die touch issues moeten nog opgelost worden imho.

[ Voor 8% gewijzigd door BleuZ op 12-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
J.Appleseed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Werkt helemaal toppie zo, alleen die touch issues moeten nog opgelost worden imho.
Ik ook, omdat CM11 gewoon heerlijk werkt.
Maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst misschien wel wat alternatieve roms wil proberen.
Dan is het fijn om te weten dat dit niet tot garantieproblemen etc leidt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
J.Appleseed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Standaard? je draaid Cyanogen, dan heb je al extra features en bugs die bij custom roms horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Ook niet onbelangrijk: na de update kan je met customtheme's wel gewoon in de wifi instellingen. Fijn dat ze dat hebben opgelost. Mijn touchknoppen zijn helaas niet feller geworden. Maar dat mag de pret niet drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
hollabizack12 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:33:
Ook niet onbelangrijk: na de update kan je met customtheme's wel gewoon in de wifi instellingen. Fijn dat ze dat hebben opgelost. Mijn touchknoppen zijn helaas niet feller geworden. Maar dat mag de pret niet drukken
Apart, ik had met build 25 (?) nooit problemen om in de Wi-Fi settings te komen als ik een theme draaide. Ik zag het wel bij sommige themes in het Info-veld staan, maar nooit daadwerkelijk problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
handmatig geupdate, helaas is (ondanks dat ik aangegeven had geen recovery flash bij updates) mijn recovery overschreven en root kwijt. Ook maar weer gefixed, maar toch jammer :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:47:
[...]

We hebben met andere woorden nog een nadeel gevonden aan de chinese toestellekes.
Betekent dit nu dat geen enkele update in de toekomst nog zal slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vos schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:20:
...

Alleen mijn meldingen geluid (whatsapp) blijft vrij hard. Heb begrepen dat je volume per app kan instellen? Klopt dit en hoe doe ik dat? Ik ben blind volgens mij ;).
Het volume van de meldingen kwam omdat ik het geluid gelinkt had. De optie 'Volumen koppelen' bij Volumes. Dus dat is al opgelost nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Gewoon de zip gedownload, via CWM een backup gemaakt, hierna cache gewiped en de zip geinstalleerd. CWM vraagt ook of ik root weer wilde activeren, dit gedaan. 5 min laten herstarten en hierna heb je de OTA geinstalleerd. Nog ff de incremental update geinstalleerd OTA (dus niet zelf gedownload via de pc maar via settings op de telefoon) en dan heb je alles inclusief root :)

Edit: "Android is upgrading" 180 apps..duurt lang xd

Edit2:
Hebben meer mensen last van een raar lockscreen? Het blauwe gedeelte is groter dan nodig is. Ik zag op XDA wel 1 post voorbij komen waarbij iemand t ook had (kan de post alleen ff niet zo snel niet terugvinden).

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lhWTauSl.png

Edit3:
Als iemand nog een case zoekt zou ik de Diztronic case willen aanraden, zie mijn post in t [OnePlus One] Accessoires topic.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aRv96Gql.jpg

Edit4:
Ik bel zojuist iemand en het contact plaatje is echt gigantisch uitgerekt..lekker buggy :+

[ Voor 52% gewijzigd door Salmon op 12-08-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zojuist mijn OPO in de armen kunnen sluiten. Wat een avontuur, dat uitpakken. Ze weten wel hoe ze de spanning op moeten drijven!!! Bouwdatum is 26-07-2014, afgaande op de verhalen op het Oneplus forum, zou dat een goed teken moeten zijn.....

Eerste indruk:
Nondeju, wat is dit een soepel toestel. Alles werkt vliegensvlug en zonder horten en stoten. Nu zal dat deels komen door mijn eerdere ervaringen met Samsung-toestellen, die recht uit de doos toch een stuk minder soepel zijn.

Na het instellen(en direct de upgrade) eerst maar eens een wit scherm getoverd, om de veelbesproken gele band eens te onderzoeken. Tot mijn blijdschap is die niet aanwezig! Wel is onder bepaalde hoeken de plaatsing van de backlights te zien, maar dat is niet storend. Mijn vorige toestellen waren allemaal Amoled, dus enigszins verwend ben ik wel. Ik had mijn verwachtingen in dat opzicht al wat bijgesteld, immers, niets kan tippen aan Amoled voor een telefoonscherm

Toch is dit scherm zeker niet minder dan dat van de Galaxy S3. Het is vooral anders. Scherper, maar qua kleuren (en zwartwaarden uiteraard) minder.

Verder heb ik de originele Oneplus flipcase bijbesteld. Perfect fit, maakt het toestel erg sjiek al is daardoor wel de prachtige achterkant niet zichtbaar. Vanavond eens een screenprotector plaatsen en dan overwegen hoe mijn toestel voorlopig door het leven zal gaan.

En voor de daredevils die mij via DM willen benaderen: NEE, ik heb nog geen invites, en mij DM-en gaat je zeker niet helpen om aan een invite te komen. Eerder andersom.

Owja, for those who wonder: Hij is volstrekt symmetrisch aan de onderkant! ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Hoppa! schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:47:
Zojuist mijn OPO in de armen kunnen sluiten. Wat een avontuur, dat uitpakken. Ze weten wel hoe ze de spanning op moeten drijven!!! Bouwdatum is 26-07-2014, afgaande op de verhalen op het Oneplus forum, zou dat een goed teken moeten zijn.....

Eerste indruk:
Nondeju, wat is dit een soepel toestel. Alles werkt vliegensvlug en zonder horten en stoten. Nu zal dat deels komen door mijn eerdere ervaringen met Samsung-toestellen, die recht uit de doos toch een stuk minder soepel zijn.

Na het instellen(en direct de upgrade) eerst maar eens een wit scherm getoverd, om de veelbesproken gele band eens te onderzoeken. Tot mijn blijdschap is die niet aanwezig! Wel is onder bepaalde hoeken de plaatsing van de backlights te zien, maar dat is niet storend. Mijn vorige toestellen waren allemaal Amoled, dus enigszins verwend ben ik wel. Ik had mijn verwachtingen in dat opzicht al wat bijgesteld, immers, niets kan tippen aan Amoled voor een telefoonscherm

Toch is dit scherm zeker niet minder dan dat van de Galaxy S3. Het is vooral anders. Scherper, maar qua kleuren (en zwartwaarden uiteraard) minder.

Verder heb ik de originele Oneplus flipcase bijbesteld. Perfect fit, maakt het toestel erg sjiek al is daardoor wel de prachtige achterkant niet zichtbaar. Vanavond eens een screenprotector plaatsen en dan overwegen hoe mijn toestel voorlopig door het leven zal gaan.

En voor de daredevils die mij via DM willen benaderen: NEE, ik heb nog geen invites, en mij DM-en gaat je zeker niet helpen om aan een invite te komen. Eerder andersom.

Owja, for those who wonder: Hij is volstrekt symmetrisch aan de onderkant! ;) _/-\o_
Ha-ha. Ik zag vast dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:46
Ik zag de actie inderdaad voorbij komen op Facebook (alleen de "Ladies First"), heb het voor de rest niet gelezen. Maar dat ze stemmen krijgen is inderdaad best gek, dan weet je sowieso dat de mooie vrouwen een invite krijgen.

Achja, over het algemeen maakt OnePlus steeds opnieuw gebruik van guerrilla marketing, door met contests en dergelijke de buzz omhoog te schroeven. Ik denk dus niet dat ze zich gaan verantwoorden en dat het gewoon zo bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik vind het een prima actie, zijn waarschijnlijk een paar zielepietjes die vinden dat zij hem verdienen ipv iemand van het andere geslacht, of een minder knappe vrouw die denkt geen kans te maken etc. Ik vind het er niks mis mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon nu een paar uur in huis. Prachtige telefoon: soepel, snel, aantrekkelijk, veel geheugen en werkt fantastisch! Dat voor 'slechts' 300 euro. Overigens geen yellow banding.

De screen size vind ik alleen wel een deal breaker. Hij is in mijn opzicht onhandig groot, ik kom namelijk van een iPhone 5 af. Dit brengt me wel aan het twijfelen of ik hem wel wil houden. Het lijkt mij namelijk niet zo praktisch voor bijvoorbeeld tijdens het fietsen, uitgaan of festivals. Het is toch wel weer 300 euro. Ik ben tenslotte toch student en kan nog wel een jaartje door op de iPhone. Keuzes, keuzes...

Nog eventjes een paar dagen uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:02:
De telefoon nu een paar uur in huis. Prachtige telefoon: soepel, snel, aantrekkelijk, veel geheugen en werkt fantastisch! Dat voor 'slechts' 300 euro. Overigens geen yellow banding.

De screen size vind ik alleen wel een deal breaker. Hij is in mijn opzicht onhandig groot, ik kom namelijk van een iPhone 5 af. Dit brengt me wel aan het twijfelen of ik hem wel wil houden. Het lijkt mij namelijk niet zo praktisch voor bijvoorbeeld tijdens het fietsen, uitgaan of festivals. Het is toch wel weer 300 euro. Ik ben tenslotte toch student en kan nog wel een jaartje door op de iPhone. Keuzes, keuzes...

Heb hem ook net een paar uur in de hand :) wat een verademing! ben nu al gewend aan de grootte van het scherm!
Hier ook geen last van de yellow band gelukkig :)
Productie datum 29-07-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021

Het verschil met een iPhone is inderdaad wel heel groot, zeker in het begin. Maar dat zal heel snel wennen, ging zelf van een s2 naar een note 2 van Samsung en geen probleem!

Ik moet nu op de invite wachten van mijn broer om er eentje te bestellen, maar als je er uiteindelijk toch van af wilt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
Ben ineens de contact koppelingen kwijt.
Heb voor zover ik weet niets aan de instellingen gedaan vandaag maar als ik gebeld word als io whatsapp of SMS dan zie ik alleen het telefoonnummer maar niet de naam van mijn contact. Gisteren werkte dit nog goed. Nummers zijn ook allemaal met +31 en ik heb voor zover ik weet ook nog geen update gehad.

Iemand meer met dit probleem ? Herstart heeft niet geholpen....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
DigitalError schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:07:
[...]

Heb hem ook net een paar uur in de hand :) wat een verademing! ben nu al gewend aan de grootte van het scherm!
Hier ook geen last van de yellow band gelukkig :)
Productie datum 29-07-2014
Waar kan je de precieze productie datum zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
psvunited schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:57:
[...]

Waar kan je de precieze productie datum zien?
achterkant op de verpakkingsbox van OPO op de sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Hoeveel van jullie hebben de update al binnen en wat Is het verschil, heb ook al gelezen dat sommige toestellen trager?! Worden?

09.47 - geen ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos

Ik was eerst van plan om mijn oude S2 te verkopen. Maar ik heb inderdaad gemerkt dat voor festivals en andere gelegenheden de OPO gewoon echt te groot is, plus ik wil niet het risico lopen dat ik tegen iemand of iets aanstoot en hem beschadig. Ik hou dus gewoon mijn oude telefoon achter de hand voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Gisteren het pakketje bij de buurman gaan halen.

Stond wel even te kijken (en hij ook) dat het pakketje langs een hoek opengescheurd was, zowel het papier als de bubblewrap waren opengescheurd zodat er iemand in kon kijken.

Vind het maar een bijzonder vettige ervaring dat een of andere lowlife foemp in mijn pakketje heeft zitten neuzen...

Terug naar de orde van de dag: de OnePlus One. Telefoon opgestart, eerste configjes gedaan, allemaal prima maar het is wel een fucking HUGE toestel, toch even aan mispakt :D . Zonet bij Internal IT mijn SIM-swap laten uitvoeren, tegen het einde van de voormiddag zou hij moeten overgezet zijn. Goodbye iPhone 5!

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 13-08-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
productreview: OnePlus One 64GB Zwart review door Hoppa!

Ik heb me voor het eerst maar eens aan een review gewaagd. Ik vond dit toestel en de hype er omheen dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Net handmatig de update geïnstalleerd, ik heb het idee dat de scherm temperatuur ( kleur ) is veranderd en mijn yellow band een stuk minder Is.. Ben ik gek of zijn er meer met dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Alexmoorlag op 13-08-2014 10:08 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Alexmoorlag schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:04:
Net handmatig de update geïnstalleerd, ik heb het idee dat de scherm kleur Is veranderd en mijn yellow band een stuk minder Is.. Ben ik gek of zijn er meer met dezelfde ervaring?
De kleurcalibratie en vooral de witbalans is aangepast tijdens de update, zie de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
The startup OnePlus recently launched its first smartphone, the One, and to deal with production issues it's been letting people buy them by invitation only, slowly offering them to more people as more are produced. It's a weird system, and today OnePlus began supplementing it with a horribly conceived and deeply sexist contest that allows women to jump the line if they're willing to have a bunch of internet dudes vote on their appearance. The contest asks women to draw the OnePlus logo on their body (or on a sheet of paper that they're holding) and then take a photo of themselves and post it in OnePlus' forums. From there, the 50 "most well liked" will get a free T-shirt and have the option of buying the phone. (..)
http://www.theverge.com/2...st-for-smartphone-invites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tja. Publiciteit is publiciteit. Kennelijk hebben ze hun productie en voorraden weer wat beter op orde en willen ze weer meer 'buzz' creëren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen meer mooie vrouwen op internet, maar ik vind dit grenzen aan onwaarschijnlijke triestheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ik heb wat klachten gehoord op het forum over verslechterde batterylife na de laatste update.
Zijn hier mensen die dit kunnen ontkrachten/bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Hoe zet je meerdere widgets op je lockscreen?
Rixos schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:19:
Ik heb wat klachten gehoord op het forum over verslechterde batterylife na de laatste update.
Vind zelf de batterij tegenvallen, heb hem nu 1 dag..
Na al die lovende reacties over de batterij had ik meer verwacht..
Kan dus aan de update liggen, had hem wel meteen geupdate..

[ Voor 83% gewijzigd door psvunited op 13-08-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
psvunited schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:51:
Hoe zet je meerdere widgets op je lockscreen?
Nummer 2 zet je er op dezelfde manier op als nummer 1. Dat is, als hij er nog bij past.

Anders moet je de 1e widget kleiner maken, of je 2e op een ander scherm plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32
Goed om te lezen dat de yellow band niet zichtbaar is bij drie mensen die het toestel de laatste dagen hebben ontvangen. OPO doet er goed aan dit in de toekomst ook te voorkomen, aangezien veel mensen er toch over vallen.
Hoppa!, jij had hiervoor ook een S3 niet? Wat vind jij van de grootte van het toestel, kun je alles even gemakkelijk met een hand bedienen? Bedankt overigens voor je review!

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 13-08-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Is er iemand hier die weet of je je One een factory reset kan geven als je hem hebt geroot? Ik kom op google teveel tegenstrijdige antwoorden tegen :(

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Hoppa! schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:52:
[...]

Nummer 2 zet je er op dezelfde manier op als nummer 1. Dat is, als hij er nog bij past.

Anders moet je de 1e widget kleiner maken, of je 2e op een ander scherm plaatsen.
Krijg het maar niet voor elkaar.
Nieuwe widget op mijn lockscreen doe ik door bij mijn lockscreen naar rechts te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
batumulia schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:23:
Is er iemand hier die weet of je je One een factory reset kan geven als je hem hebt geroot? Ik kom op google teveel tegenstrijdige antwoorden tegen :(
Waarom zou dat niet kunnen? Via CWM kan je de boel resetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
zunrob schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:56:
Goed om te lezen dat de yellow band niet zichtbaar is bij drie mensen die het toestel de laatste dagen hebben ontvangen. OPO doet er goed aan dit in de toekomst ook te voorkomen, aangezien veel mensen er toch over vallen.
Hoppa!, jij had hiervoor ook een S3 niet? Wat vind jij van de grootte van het toestel, kun je alles even gemakkelijk met een hand bedienen? Bedankt overigens voor je review!
Dat staat deels in mijn review ;) , het valt reuze mee en went ontzettend snel. En met één hand bedienen heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ik heb mijn toestel in de ene hand vast en bedien het met de andere. Maar goed, als je het toestel met je linkerhand vasthoudt, dan kom je met je duim niet in de rechter bovenhoek.

Ik weet niet of dat een probleem is voor sommige mensen, maar ik ervaar dat niet zo. Ik vind hem niet minder handelbaar dan de S3, maar veel zal afhangen van je gewoontes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Rixos schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:19:
Het lijkt inderdaad wel wat minder geworden te zijn. Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden. Nu heb ik hier niet heel veel op gelet, ik ben nog gewend aan een batterij die na een halve dag leeg is 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door RacerBas op 13-08-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hoppa! schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Tja. Publiciteit is publiciteit. Kennelijk hebben ze hun productie en voorraden weer wat beter op orde en willen ze weer meer 'buzz' creëren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen meer mooie vrouwen op internet, maar ik vind dit grenzen aan onwaarschijnlijke triestheid.
http://www.oneplus-one.nl...beschuldigd-van-seksisme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:42
Sinds gisteren ook de blije bezitter van een OPO. Tot nu toe geen gele gloed kunnen ontdekken (productiedatum 22/7/2014). Tot nu toe meer dan tevreden.

Loop nog wel tegen een probleempje aan, wat misschien meer google play store gerelateerd is dan OPO, maar misschien heeft iemand hetzelfde gehad. Als ik de Nova Launcher Prime wil kopen en selecteer de 'Paypal methode' krijg ik de foutmelding:'Kan account niet toevoegen' met daaronder de tekst 'Something went wrong. There was an issue adding your PayPal account because the payment method selected on PayPal was invalid. Please update the payment method with PayPal or select a different form of payment.'

Uiteraard de foutmelding al gegoogled en al wat meer mensen (voornamelijk uit NL) die hetzelfde probleem ervaren. Helaas geen oplossing tegen gekomen. Misschien heeft het te maken dat ik geen creditcard gegevens heb ingevuld, maar dat is juist de reden dat ik graag met paypal wilt betalen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Volgens mij moest je bank geverifieerd zijn en je 25 dollar of euro op je account hebben staan

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:42
Simpele oplossing inderdaad. Maar na het koppelen van mijn Paypal aan mijn betaalrekening werkt het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 14:38
De capacitive buttons zijn bij mij een halve dag na de update vanzelf meer licht gaan geven... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat is apart haha. Ik vind ze te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Lang leve softkeys. *O*

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanavond had ik geen geduld meer en handmatig de zip update gedownload en in de recovery geïnstalleerd.(had nog 100% stock ROM/recovery) Ik zag daarna ook dat ik 4.4.4 had. Nu een paar uur later heb ik ineens een ota update die vrij snel geïnstalleerd was.

Apart. Vraag me af welke update ik de tweede keer heb geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
TripleQ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:13:
Vanavond had ik geen geduld meer en handmatig de zip update gedownload en in de recovery geïnstalleerd.(had nog 100% stock ROM/recovery) Ik zag daarna ook dat ik 4.4.4 had. Nu een paar uur later heb ik ineens een ota update die vrij snel geïnstalleerd was.

Apart. Vraag me af welke update ik de tweede keer heb geïnstalleerd
Die tweede update was een fix voor de signaalsterkte of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ahh thanks. Had niet meegekregen dat er twee updates vlak na elkaar uitgekomen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:53
Idd laatst ook 2 updates geïnstalleerd hier via de 'crappy' vakantie wifi. Ik heb veel nieuwe bevindingen opgedaan en wil mijn review gaan updaten. Ben nu al 3 dagen bezig met het uitgebreid testen van de accu en het 'lijkt', met nadruk op lijkt, erop dat de accu inderdaad ietsjes minder lang meegaat dan voorheen. Helaas heb ik de accu niet getest voor de updates, dus ik kan geen data vergelijken. Mijn nieuwe review laat nog heel even op zich wachten, ik ben namelijk pas a/s vrijdag thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door Jofairden op 13-08-2014 23:09 ]

GIMJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:45
Wat de batterijduur betreft,

Ik heb gsam battery monitor erop gezet, daarbij gekeken wat mijn batterij snel liet leeglopen.
Bleek uiteindelijk Google back-up te zijn wat er voor zorgde dat de telefoon niet in deep sleep gaat.

Nu kan ik er gewoon 2 dagen mee doen, ondanks de slechte ontvangst op mijn werk.

Lichtpuntje...

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:53
LuisjeNL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:32:

Ik heb gsam battery monitor erop gezet, daarbij gekeken wat mijn batterij snel liet leeglopen.
Bleek uiteindelijk Google back-up te zijn wat er voor zorgde dat de telefoon niet in deep sleep gaat.

Nu kan ik er gewoon 2 dagen mee doen, ondanks de slechte ontvangst op mijn werk.
Goede tip, ben nu op onderzoek uit. De wifi is op dit moment zo slecht dat google moeite heeft met back uppen, daar komt het nu dus waarschijnlijk niet van.

GIMJ

• RacerBas
LuisjeNL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:32:

Ik zal het ook eens instaleren en kijken.

Wat me ook opvalt is dat als ik mijn telefoon aanzet dat ik handmatig iedere keer het network (Vodafone) handmatig moet selecteren.

• Hoppa!
Gekke vraag misschien:

Maar waarom zou je schermruimte opofferen voor je menu-knoppen, als er op de behuizing al ruimte voor is vrij gemaakt?

Ik snap de keuze voor knoppen op het scherm als daarmee de behuizing kleiner kan worden gemaakt, maar ik begrijp het anders niet?

Ik hoorde iemand zeggen dat dat is omdat de schermknoppen meedraaien als je in landscape mode werkt, maar ik kan in landscape met mijn rechterduim ook makkelijk bij de knoppen op de behuizing...?

Hebben jullie nog andere redenen, of is het gewoon iets van die-hard Androidgebruikers dat ik niet begrijp?

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Hoppa! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:35:
Gekke vraag misschien:

Maar waarom zou je schermruimte opofferen voor je menu-knoppen, als er op de behuizing al ruimte voor is vrij gemaakt?

Ik snap de keuze voor knoppen op het scherm als daarmee de behuizing kleiner kan worden gemaakt, maar ik begrijp het anders niet?

Ik hoorde iemand zeggen dat dat is omdat de schermknoppen meedraaien als je in landscape mode werkt, maar ik kan in landscape met mijn rechterduim ook makkelijk bij de knoppen op de behuizing...?

Hebben jullie nog andere redenen, of is het gewoon iets van die-hard Androidgebruikers dat ik niet begrijp?
Daar dacht ik dus ook aan, waarom zou je je screen ruimte op offeren voor buttons als je die fysiek beschikbaar hebt. Enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat je dan en roterende knoppen hebt. En je hebt dan ook een menu knop soms tot je beschikking de ... (puntjes) Mis ik nog iets?

• pimsaint
Gekke vraag misschien:

Dat dacht in in eerste instantie ook. Maar toen liep ik tegen het volgende aan:
  1. Mijn handen zijn nét wat te klein om met één had alle 3 de fysieke knoppen te bedienen
  2. Uniformiteit; Op al mijn andere androidapparaten gebruik ik ook on screen buttons (waar de back-knop links zit). Bovendien is een menu button niet echt meer van deze tijd.
  3. Het onderste randje van die fysieke knoppen reageert niet helemaal lekker
  4. Ik kom van een 720p schermpje, dus van die 380 extra pixels die ik nu extra heb (verticaal) lever ik er graag een paar in hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door pimsaint op 14-08-2014 11:05 ]

• BleuZ
Gekke vraag misschien:

Ik vind 't gewoon mooier en makkelijker om ze "in" te drukken. En zo heb ik eenzelfde gebruikerservaring als op mijn Moto G. Gewoon meer gestandaardiseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 14-08-2014 08:57 ]

• HyperBart

De screen size vind ik alleen wel een deal breaker. Hij is in mijn opzicht onhandig groot, ik kom namelijk van een iPhone 5 af. Dit brengt me wel aan het twijfelen of ik hem wel wil houden.

[...]

EXACT hetzelfde hier

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32
Hoppa! schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:29:
[...]

Dat staat deels in mijn review ;) , het valt reuze mee en went ontzettend snel. En met één hand bedienen heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ik heb mijn toestel in de ene hand vast en bedien het met de andere. Maar goed, als je het toestel met je linkerhand vasthoudt, dan kom je met je duim niet in de rechter bovenhoek.

Ik weet niet of dat een probleem is voor sommige mensen, maar ik ervaar dat niet zo. Ik vind hem niet minder handelbaar dan de S3, maar veel zal afhangen van je gewoontes.
Naja, ik ben vooral geïnteresseerd in 1-hand gebruik, dat miste ik inderdaad een beetje in je review. Ik kan nu veel doen met 1 hand, wat best fijn is. Daarnaast speel ik Ingress, en dan heb ik geen zin om met twee handen rond te gaan lopen, wat voor mij dus een belangrijk punt is. ;)
Overigens vind ik de S3 soms net iets te klein, dus wat dat betreft zou een groter toestel voor mij fijn zijn.

Een iets algemenere vraag: hoe is de "standaard" software vanuit OPO? Is die echt helemaal bug-vrij (lees: net zo bug-vrij als bij de "grote merken"), of zitten er door alle functies toch wat meer bugs in die kunnen storen in het dagelijks gebruik?

• S1NN3D
  • Niet online
Maakt er iemand ooit gebruik van VPN met de OPO? Op mijn vorige Androids (HTC One X en Nexus 5) kon ik probleemloos een VPN verbinding leggen met mijn Synology NAS. Met deze telefoon krijg ik het niet voor elkaar, niet via PPTP of L2TP/IPSec.

• HyperBart
Salmon schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:27:
Gewoon de zip gedownload, via CWM een backup gemaakt, hierna cache gewiped en de zip geinstalleerd. CWM vraagt ook of ik root weer wilde activeren, dit gedaan. 5 min laten herstarten en hierna heb je de OTA geinstalleerd. Nog ff de incremental update geinstalleerd OTA (dus niet zelf gedownload via de pc maar via settings op de telefoon) en dan heb je alles inclusief root :)

Edit: "Android is upgrading" 180 apps..duurt lang xd

Edit2:
Hebben meer mensen last van een raar lockscreen? Het blauwe gedeelte is groter dan nodig is. Ik zag op XDA wel 1 post voorbij komen waarbij iemand t ook had (kan de post alleen ff niet zo snel niet terugvinden).

Dit dus:
[afbeelding]

Edit3:
Als iemand nog een case zoekt zou ik de Diztronic case willen aanraden, zie mijn post in t [OnePlus One] Accessoires topic.
[afbeelding]

Edit4:
Ik bel zojuist iemand en het contact plaatje is echt gigantisch uitgerekt..lekker buggy :+
Ik heb heel de tijd zo een lock screen? Pattern unlocking.

Maar die fancy icoontjes daaronder zie ik wel nergens staan. Heb nu even het custom lock screen uitgezet.

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:53
Update gisteren gedaan en nu weet ik niet of het daar aan ligt, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om een medlingsgeluid in te stellen bij de ontvangst van email. Als ik onder email naar de instellingen ga en daar een account kies en dan heb ik meldingen aan staan. Onder beltoon kiezen staat dan vervolgens "stil". En dat krijg ik niet weg, wat ik ook kies.
Onder geluiden (Instellingen algemeen) heb ik ik gewoon een standaardgeluid geselecteerd. Profiel staat verder op normaal. Ik heb geen idee wat ik mis. Het lijkt een bug.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
S1NN3D schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:11:
Maakt er iemand ooit gebruik van VPN met de OPO? Op mijn vorige Androids (HTC One X en Nexus 5) kon ik probleemloos een VPN verbinding leggen met mijn Synology NAS. Met deze telefoon krijg ik het niet voor elkaar, niet via PPTP of L2TP/IPSec.
Heeft dit er misschien iets mee te maken ?

Known issues

- Gyroscope may not work for all devices
- Encryption features and VPN do not work
There may be more - with the help of you, our bleeding-edge users, we’ll be able to improve this product until it’s 100% stable and beyond.

https://forums.oneplus.ne...4-4-4-oneplus-aosp.65482/

• miggeltje
  • Nu online
P. vd Loo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:28:
Update gisteren gedaan en nu weet ik niet of het daar aan ligt, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om een medlingsgeluid in te stellen bij de ontvangst van email. Als ik onder email naar de instellingen ga en daar een account kies en dan heb ik meldingen aan staan. Onder beltoon kiezen staat dan vervolgens "stil". En dat krijg ik niet weg, wat ik ook kies.
Onder geluiden (Instellingen algemeen) heb ik ik gewoon een standaardgeluid geselecteerd. Profiel staat verder op normaal. Ik heb geen idee wat ik mis. Het lijkt een bug.
Misschien iets buggy met selecteren van de default handler hiervoor, geen idee.
Als je naar instellingen - apps - alles gaat
dan mediaopslag selecteerd, heb je daar de optie (onderin bijna) om te kiezen voor standaardwaarden wissen ?

Ik heb net even een mail account ingesteld in de default mail app, maar kan gewoon meldingsgeluiden etc. aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door miggeltje op 14-08-2014 09:46 ]

• Hoppa!
zunrob schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:11:
[...]

Een iets algemenere vraag: hoe is de "standaard" software vanuit OPO? Is die echt helemaal bug-vrij (lees: net zo bug-vrij als bij de "grote merken"), of zitten er door alle functies toch wat meer bugs in die kunnen storen in het dagelijks gebruik?
Als je met 'standaard' de Cyanogenmod bedoelt, dan kan ik je melden dat die (voor dagelijks gebruik) behoorlijk (volledig) bugvrij is. Er zijn wat kleine dingen die met de 4.4.4 update worden aangepast, maar dat is niet echt schokkend ofzo. Niet meer of minder dan bij een Samsung of HTC kort na de release.

Ik ervaar geen problemen in elk geval. Geen crashes, restarts, functies die slecht werken, lagg. Allemaal prima in orde, al heb ik nog niet alle settings uitgeprobeerd.

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:53
Nope, helaas geen soelaas, Na wat gekloot met de tel merk ik dat het wel kan als ik profielen heb uitgezet. Vreemd.

[ Voor 50% gewijzigd door P. vd Loo op 14-08-2014 09:53 ]

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
Hoppa! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:44:
[...]

Als je met 'standaard' de Cyanogenmod bedoelt, dan kan ik je melden dat die (voor dagelijks gebruik) behoorlijk (volledig) bugvrij is. Er zijn wat kleine dingen die met de 4.4.4 update worden aangepast, maar dat is niet echt schokkend ofzo. Niet meer of minder dan bij een Samsung of HTC kort na de release.

Ik ervaar geen problemen in elk geval. Geen crashes, restarts, functies die slecht werken, lagg. Allemaal prima in orde, al heb ik nog niet alle settings uitgeprobeerd.
Tbh had ik met mijn S3 en Note (Stock roms) meer rariteiten dan met CM. Ik heb eigenlijk niets te klagen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22

Heb de telefoon al in m'n handen gehad (even als verjaardagscadeau geregeld voor mijn vader) en vond hem eigenlijk net goed. Even in m'n broekzak gedaan en een paar keer squatten ... hij was nog heel. Ik heb hem nu ook voor mezelf gekocht en mijn huidige telefoon is een 5s. Van de 5s vond ik het scherm juist weer ... net niet, doordat hij zo uit proporties is. Maar dit is natuurlijk allemaal maar persoonlijk. Ik gok dat de volgende iPhones wel weer normalere proporties krijgen (lengte : breedte verhoudingen)

• S1NN3D
  • Niet online
Hoyden schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Heeft dit er misschien iets mee te maken ?

Known issues

- Gyroscope may not work for all devices
- Encryption features and VPN do not work
There may be more - with the help of you, our bleeding-edge users, we’ll be able to improve this product until it’s 100% stable and beyond.

https://forums.oneplus.ne...4-4-4-oneplus-aosp.65482/
Damn. Thanks. Ik bleef maar klooien en afvragen waarom het niet wil werken. Bug dus. Jammer.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hoppa! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:44:
[...]

Dat geldt niet voor iedereen. Er zijn nog aardig wat mensen met touch screen issues (unresponsive, ghost touches, etc.) en volgens Oneplus heeft dat te maken met de software. Maar of ze er iets aan doen is niet duidelijk. Niet opgelost in ieder geval.

• xeoMe
Gisterennacht de nieuwe update binnen gehaald van Android.
Al mijn pictogrammen zijn nu rond i.c.m. AroundLite niet allemaal hetzelfde en even mooi helaas.

Merk eigenlijk nog niks van de helderheid van de knoppen ze zijn nogsteeds erg donker.

• Hoppa!
barrymossel schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:03:
[...]

Dat geldt niet voor iedereen. Er zijn nog aardig wat mensen met touch screen issues (unresponsive, ghost touches, etc.) en volgens Oneplus heeft dat te maken met de software. Maar of ze er iets aan doen is niet duidelijk. Niet opgelost in ieder geval.
Op het moment dat een probleem dat zich voordoet toestel-specifiek is, dan is de oorzaak hardwarematig. De software is immers op alle toestellen hetzelfde. Het kan zijn dat er niet in alle toestellen exact dezelfde hardware is gebruikt, waardoor drivers misschien op sommige toestellen minder goed werken, maar ook daar ligt de oorspronkelijke oorzaak in afwijkende hardware, niet in software.

Dat je daar via software omheen kunt werken, dat is iets anders. En natuurlijk zal men liever iets voor 99% via een software-update verhelpen, dan dat mijn alle hardware moet aanpassen voor een 100% oplossing.

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Voordat ik de OTA update heb gedaan heb ik alles gebackupped met TitaniumBackup. Nu na de OTA heb ik geen root meer.

Ik heb het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan. Hoe kan ik nu terug naar root, zonder iets te verliezen? Want ik merk dat ik een aantal apps niet meer heb... iig de icoontjes.

• miggeltje
  • Nu online
Gateway999 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:32:
Voordat ik de OTA update heb gedaan heb ik alles gebackupped met TitaniumBackup. Nu na de OTA heb ik geen root meer.

Ik heb het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan. Hoe kan ik nu terug naar root, zonder iets te verliezen? Want ik merk dat ik een aantal apps niet meer heb... iig de icoontjes.
Welke recovery heb je ?
Als je bv TWRP hebt, geeft die als je reboot drukt aan of je supersu opnieuw wilt flashen.
Zo niet, zoek even, er is een supersu zip die je kan flashen vanuit recovery.

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
mhulsegge schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:34:
Welke recovery heb je ?
Als je bv TWRP hebt, geeft die als je reboot drukt aan of je supersu opnieuw wilt flashen.
Zo niet, zoek even, er is een supersu zip die je kan flashen vanuit recovery.
Ik kan me herinneren dat ik TWRP had, maar nu issie weer terug naar CM Simple Recoery lijkt het.
Weer TWRP erop zetten?

Ben redelijk nieuw met rooten, en bang dat ik mn data verlies...

• thedon46
P. vd Loo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:28:
Maak zelf gebruik van de OpenVPN app op mijn telefoon die verbinding maakt met mijn linux server waar OpenVPN op draait en dat werkt zonder problemen. Werkt erg goed

Verwijderd

Hoe bevalt jullie OPO? Ik zit met een kapotte Oppo Find 5 en kan een Find 7 of 7a krijgen voor een extra bijdrage. Zit eigenlijk niet meer te wachten op nog een Oppo (softwarematig enzo). Wat zeggen jullie? Wachten op een invite of toch voor de Find 7 of 7a gaan?

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Voor wat betreft de batterydrain sinds de nieuwe ota:
Ik heb google backup uitgezet en m'n batterij haalt gewoon weer de 8 uur schermtijd on.

Vraagje trouwens: door de batterydrain wilde ik r25 weer terugflashen maar dit lukte niet, terwijl ik wel de 30o zelf heb kunnen flashen. Ik draai gewoon stock recovery. Weet iemand waarom ik niet terug kan flashen? Ik neem aan dat het alleen met custom recovery kan?

[ Voor 48% gewijzigd door hollabizack12 op 14-08-2014 12:50 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.