Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 13:46
Oneplus-shop verkoopt nu originele accu's. Op het plaatje staat de productie datum vrij recent. Ik denk dat ik dat ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ExTaxi schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:53:
ja? geldt dat ook voor die tempered glass screen protectors?
Ja, geen probleem. Het kan zijn dat de protector in stukken scheurt, maar het kan geen kwaad voor je scherm iig.
twowheeler schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:58:
Oneplus-shop verkoopt nu originele accu's. Op het plaatje staat de productie datum vrij recent. Ik denk dat ik dat ga proberen
Deze bedoel je: http://www.oneplus-shop.nl/oneplus-one-accu-batterij.html? Er staat inderdaad origineel, dus ben benieuwd of het wat is. Kun je je ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik geloof dat Oneplus al lang is gestopt met de productie van batterijen voor de One.
Ik denk dus dat ook deze fake is. Kwaliteit zal niet slecht zijn, maar waarschijnlijk identiek aan de batterijen van $10 op Ebay/aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:25:

Deze bedoel je: http://www.oneplus-shop.nl/oneplus-one-accu-batterij.html? Er staat inderdaad origineel, dus ben benieuwd of het wat is. Kun je je ervaringen delen?
Die bedoel ik inderdaad. Wil de gok wel wagen voor die prijs, dus maandag of dinsdag moet hij binnen komen. M'n huidige accu levert nog ongeveer 2500mah volgens accu battery(als het al niet minder is), dus dat geeft een mooie vergelijkingswaarde. Ik ben benieuwd, zal m'n ervaring hier delen!
Anton.net schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:39:
Ik geloof dat Oneplus al lang is gestopt met de productie van batterijen voor de One.
Ik denk dus dat ook deze fake is. Kwaliteit zal niet slecht zijn, maar waarschijnlijk identiek aan de batterijen van $10 op Ebay/aliexpress.
Ja klopt, dat was ook lang het probleem. Een originele accu is altijd van 2014, en die zijn door het lange stil liggen vaak nog slechter dan de versleten accu die er nu in zit. Origineel maakt me niet perse uit, zolang de prestaties en kwaliteit maar origineel zijn. Ik denk dat ik bij deze shop daarbij meer kans op succes heb dan bij aliexpress bijvoorbeeld. Teveel gemixte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
twowheeler schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Ja klopt, dat was ook lang het probleem. Een originele accu is altijd van 2014, en die zijn door het lange stil liggen vaak nog slechter dan de versleten accu die er nu in zit. Origineel maakt me niet perse uit, zolang de prestaties en kwaliteit maar origineel zijn. Ik denk dat ik bij deze shop daarbij meer kans op succes heb dan bij aliexpress bijvoorbeeld. Teveel gemixte verhalen.
Ik heb toevallig vorige week een nieuwe batterij besteld, eentje van Ebay.
Datum is geloof ik 10/2016.
Ik laat mijn bevindignen weten als de batterij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
Ik ben zo langzamerhand ook wel toe aan een nieuwe accu denk ik. Ik haal het einde van de dag eigenlijk zelden meer. Opzich ook geen schande na bijna 3 jaar. Maargoed, ben dus benieuwd naar jullie bevindingen.
En als iemand een goed adresje heeft voor een (Chinese) accu hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
EeePC schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:23:
Ik ben zo langzamerhand ook wel toe aan een nieuwe accu denk ik. Ik haal het einde van de dag eigenlijk zelden meer. Opzich ook geen schande na bijna 3 jaar. Maargoed, ben dus benieuwd naar jullie bevindingen.
En als iemand een goed adresje heeft voor een (Chinese) accu hou ik me aanbevolen!
Ik weet niet in hoeverre die app accuraat is maar ik gebruik nu deze app: https://play.google.com/s...com.digibites.accubattery

Meet hoeveel mah je batterij nog levert, mijne zakt na een aantal sessies nu langzaam naar de 2500mah. Dat is ongeveer 82% van het origineel. Je zou die app ook kunnen installeren, dan zie je vanzelf in hoeverre je accu versleten is.

Moet wel zeggen dat afgezien daarvan er eigenlijk geen reden is te upgraden. Zeker met een nougat Rom. Ik denk dat ik voor de pixel 2 ga, aangezien dat waarschijnlijk wel een echte sprong vooruit is. Net als m'n one ooit was vanaf de nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
twowheeler schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:39:
[...]

Ik weet niet in hoeverre die app accuraat is maar ik gebruik nu deze app: https://play.google.com/s...com.digibites.accubattery

Meet hoeveel mah je batterij nog levert, mijne zakt na een aantal sessies nu langzaam naar de 2500mah. Dat is ongeveer 82% van het origineel. Je zou die app ook kunnen installeren, dan zie je vanzelf in hoeverre je accu versleten is.

Moet wel zeggen dat afgezien daarvan er eigenlijk geen reden is te upgraden. Zeker met een nougat Rom. Ik denk dat ik voor de pixel 2 ga, aangezien dat waarschijnlijk wel een echte sprong vooruit is. Net als m'n one ooit was vanaf de nexus 4
Ik heb die App net inderdaad ook even geïnstalleerd! Ben benieuwd waar 'ie naartoe kruipt.
2500mah is opzich best een behoorlijke afname, hoewel wel netjes in bijna 3 jaar eigenlijk. Een nieuwe accu zou dan toch wel wat positief verschil geven.

Inderdaad, de 5 viel me gewoon een beetje tegen, zeker ook qua prijs. Heb nu de nieuwste LineageOS erop, misschien een nieuwe accu erin en dan haal ik misschien nog wel een extra jaartje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
De mijne inmiddels binnen. Als ik vanavond thuis ben proberen te monteren. Ziet er vooralsnog goed uit. Vooral de recente productie datum maakt me blij
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B0IIl8O.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TM84eLi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:45

SaN

twowheeler schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:51:
De mijne inmiddels binnen. Als ik vanavond thuis ben proberen te monteren. Ziet er vooralsnog goed uit. Vooral de recente productie datum maakt me blij
[afbeelding]

[afbeelding]
Doe voorzichtig met het losmaken van de achterkant. Het achterkantje van mijn telefoon is destijds op twee plekken gebroken. Het is best broos spul. Een vervangende achterkant is bijna niet te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 04-07-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
SaN schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Doe voorzichtig met het losmaken van de achterkant. Het achterkantje van mijn telefoon is destijds op twee plekken gebroken. Het is best broos spul. Een vervangende achterkant is bijna niet te vinden.
Jup, thanks voor de tip. Heb het ondervonden toen ik m'n sandstone(die een stukje eruit had) ging vervangen door een bamboo achterkant. Die was vreemd genoeg goedkoper en makkelijker te vinden dan de sandstone. Ik ga er goed voor zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
twowheeler schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:51:
De buitenkant ziet er in ieder geval netjes afgewerkt uit.
Ik ben benieuwd hoeveel mAh je nu gaat halen.
Mijn accu staat inmiddels na paar keer laden op 2584 mAh (83%) volgens AccuBattery. Dus een nieuwe vervangingsaccu moet eigenlijk wel gewoon bijna de 3000mAh halen, anders is het het gedoe en geld van vervangen niet echt waard eigenlijk.
Ik heb ook nog flink gezocht op internet, maar de meeste Chinese accu's krijgen toch veel negatieve reviews, en blijken vaak slechter dan de oude originele...

Edit: Jouw accu lijkt, afgezien van het 1+ logo, verder vrijwel identiek aan deze op AliExpress. Waar ook een recente datum op staat.
Edit 2: De Ali variant lijkt ook het 1+ logo te hebben in de daadwerkelijke geleverde variant. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat ze dus identiek zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door EeePC op 05-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
EeePC schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:20:
[...]

De buitenkant ziet er in ieder geval netjes afgewerkt uit.
Ik ben benieuwd hoeveel mAh je nu gaat halen.
Mijn accu staat inmiddels na paar keer laden op 2584 mAh (83%) volgens AccuBattery. Dus een nieuwe vervangingsaccu moet eigenlijk wel gewoon bijna de 3000mAh halen, anders is het het gedoe en geld van vervangen niet echt waard eigenlijk.
Ik heb ook nog flink gezocht op internet, maar de meeste Chinese accu's krijgen toch veel negatieve reviews, en blijken vaak slechter dan de oude originele...

Edit: Jouw accu lijkt, afgezien van het 1+ logo, verder vrijwel identiek aan deze op AliExpress. Waar ook een recente datum op staat.
Edit 2: De Ali variant lijkt ook het 1+ logo te hebben in de daadwerkelijke geleverde variant. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat ze dus identiek zijn.
Klopt, alleen kwam mijne niet binnen in die verpakking. Voor dat geld is het het proberen waard toch. Het hoeft wat mij betreft geen volledig originele te zijn, zolang de prestaties dat maar wel zijn. Hij is wel ietsje korter dan de originele en iets lichter, al hoeft dat gezien de voortgang in batterij techniek geen nadeel te zijn. Heb foto's gemaakt maar die staan nog op z'n camera. Zal ze er tzn bij zetten bij een betere review. Dit zijn de resultaten tot nu toe van een dag. Na een nachtje uitgeschakeld opladen en daarna inschakelt doorladen. Accubattery heeft dus nog geen waarde. M'n gevoel zegt dat het langer is dan met de oude accu

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ETTHLUT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JfLcfYA.png

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 05-07-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Je haalt in ieder geval al een stuk meer SOT dan ik, ik haal met moeite 3u met LineageOS. Ik heb wel constant wifi, 4G en Bluetooth aan, maar toch.

Ik zou eens moeten kijken uit welk jaar mijn nieuwe accu komt en hoe die eruit ziet.

Ik gebruik overigens Google Play: 3C Battery Monitor Widget om de status van de accu te meten en die geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7VXJynsZXDzidlhN79gy7Jqg/medium.jpg

Ik heb in januari 2017 een nieuwe accu gekregen van OnePlus, dus vind de waardes eigenlijk een beetje tegenvallen.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Jazeker, als je er voor die paar euro er een (half) uurtje SOT ofzo bij krijgt is dat helemaal prima natuurlijk. Ben wel benieuwd wat AccyBattery op een geven moment te melden heeft over de capaciteit.
Denk wel dat ik toch ook maar een nieuw exemplaar bestel binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Update:

Vooralsnog is m'n batterij er zeker op vooruit gegaan, maar ik heb wel het idee dat de accu een beetje los moet komen voor hij optimaal presteert.

Dit is na de eerste 3 sessies:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0wB2pSS.png

Vervolgens is dit na 8 sessies:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tw71aQs.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MnVcrG7.png

Goed is te zien dat er een aantal lage uitschieters bijzitten die de totale capaciteit van de accu omlaag brengen. Echter denk ik wel een stijgende lijn te zien. Voor m'n gevoel gaat de accu zeker lang mee. Ik heb hem normaal gebruikt, waarbij het toestel (zoals te zien) maar een keer tot onder de 10% is geweest. Wellicht toch nog zo'n 100 naar 0 sessie doen.

Al met al erg tevreden, wellicht dat ik over een week de app reset om een wat betrouwbaarder plaatje van de accu te krijgen. Dan is de nieuwigheid eraf.

Kan in ieder geval weer even verder met de one _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Kijk eens aan! Dat is toch wel een mooie vooruitgang! Mijne is weer naar 84% gekropen, maar dat is toch maar 2598mAh. Ga ik denk ik toch die van Ali bestellen, voor 7,50€ kan ik de gok wel nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
Mijn Chinese batterij is aangekomen. Datum is 2017/03/06.
Probleem is dat de schroef rechts van de camera onmogelijk loskomt. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
Anton.net schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:09:
Mijn Chinese batterij is aangekomen. Datum is 2017/03/06.
Probleem is dat de schroef rechts van de camera onmogelijk loskomt. Iemand tips?
Oeh lastig, Ik zou zeggen zorg voor een heel goed passend schroevendraajertje en met de nodige druk goed recht van boven proberen los te draaien...

Gister ook zo'n accu besteld bij Ali, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:00
Binnenkort ook maar eens mijn accu gaan vevrvangen want Accubattery geeft nog maar 23mAh aan als capaciteit. Is het vervangen van de accu echt zo easy als ik moet geloven. Heb al wat filmpjes bekeken en die zijn allemaal erg duidelijk.

Ik lees net wel voor het eerst dat de achterkant blijkbaar erg broos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
Zojuist mijn AliExpress accu gemonteerd. Is inderdaad een fluitje van een cent (als je een goed passend schroevendraaiertje hebt en een plastic tooltje om een en ander los te wippen). iFixit heeft prima foto's en beschrijving.

Accu kostte maar €7,61. De passing was niet perfect, connector zat net een halve mm te ver naar rechts, maar ik hem 'm er toch prima ingekregen. Ik heb beide accu's gewogen, oude originele 51 gram en de nieuwe maar 41 gram... Dus of dat iets gaat zeggen over de capaciteit, ik ben benieuwd. Hij ligt nu aan de lader, zat maar 27% vol.
Zal later rapporteren hoe 'ie in gebruik is.

EDIT: eerste slechte nieuws al, vannacht is hij bij 38% uitgevallen en was de accu meteen helemaal leeg, het low battery scherm kwam toen ik hem weer wilde aanzetten.... Opladen begon weer bij 3%. Nu geeft AccuBattery een volledige lading als 1731mAh weer. Misschien wordt 't beter met meer cycles. Maar voorlopig is het volkomen ruk!

[ Voor 16% gewijzigd door EeePC op 06-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
@EeePC dat is dus precies de reden waarom ik een beetje huiverig ben om de accu te vervangen. Om een beetje save te zitten heb ik voor een Eachtek accu gekozen. Geen idee of het een goede keus is geweest maar dat laat ik hier wel weten zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Kleine update weer. Heb geprobeerd om de batterij te kalibreren middels een app en deze methode van OnePlus forum, maar haalt allemaal weinig uit. Telefoon blijft uitvallen rond de 25%... Opladen van 25 tot 100% gaat er zo'n 1800mAh in.
Kijken of ik bij Ali nog een nieuw exemplaar/refund kan krijgen, anders wellicht m'n oude accu maar weer terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik heb gisteren mijn eachtek accu ontvangen en geïnstalleerd. De installatie was erg goed te doen (al deed de touch het na de installatie even niet, kwam door mij er zat nog een kabeltje los). Ik ben nu bezig om de accu een keer helemaal leeg te laten lopen om hem daarna weer helemaal op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
SuperKneus schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 07:03:
Ik heb gisteren mijn eachtek accu ontvangen en geïnstalleerd. De installatie was erg goed te doen (al deed de touch het na de installatie even niet, kwam door mij er zat nog een kabeltje los). Ik ben nu bezig om de accu een keer helemaal leeg te laten lopen om hem daarna weer helemaal op te laden.
Top! Ik ben benieuwd hoe de capaciteit bij jou gaat uitpakken.
Ik had inderdaad ook dat er meerdere connectors loskwamen naast die van de batterij, allemaal even goed vastklikken voordat je het kapje er weer overheen zet!

Ik krijg van de Ali verkoper een nieuwe batterij opgestuurd, ging vrij vlot, 'ff screenshots van AccuBattery met waardeloos lage capaciteit in beeld en het was geregeld. Nu is het natuurlijk de vraag of de nieuwe beter is, of dat het sowieso troep is.. Dan moet de oude accu er maar weer in en stap ik binnenkort over naar een iPhone denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Voorlopig lijkt hij het goed te doen. Ik zit nu op een sot van 5 uur. Dat haalde ik voorheen zelden.

Ik heb ook het idee dat mijn random reboots voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
SuperKneus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:07:
Voorlopig lijkt hij het goed te doen. Ik zit nu op een sot van 5 uur. Dat haalde ik voorheen zelfde.

Ik heb ook het idee dat mijn random reboots voorbij zijn.
Hmm, dat is wel heel netjes!
Waar heb je jouw batterij gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
EeePC schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Hmm, dat is wel heel netjes!
Waar heb je jouw batterij gekocht?
Die sot van 5 uur klopt denk ik niet helemaal. Ik bedacht mij gisteren dat de sot pas klopt als je je telefoon helemaal oplaat en dan terug naar 0 laat lopen (dus niet tussentijds opladen). Ik zal later deze week wel een update geven.

Ik heb de accu bij eachtek besteld. Het bestaat uit een pakket met een accu, lifters om de achterkant los te halen en wat schroevendraaiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 18:54
SuperKneus schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Ik heb de accu bij eachtek besteld. Het bestaat uit een pakket met een accu, lifters om de achterkant los te halen en wat schroevendraaiers
Linkje? Op de website van eachtek is geen shop, voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
http://eachtek.com/oneplus-one-accessories

Hij zit een beetje verstopt. Maar als je googled vind je hem ook wel op aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
Ik heb inmiddels weer een nieuwe accu ontvangen van Ali!. Best wel vlot en netjes geregeld. De nieuwe is iets anders dan de vorige die ik kreeg. 4 gram zwaarder (44 tegen 40 gram), en met een andere datum en zonder het OnePlus logo nu. Minder "nagemaakt" zeg maar, en nu precies zoals op de foto in de advertentie. Ook paste het stekkertje beter. Eerste keer vannacht volledig opgeladen, dus nu maar even zien of er verbetering is.

• rens-br

rens-br

ShaneV schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:04:
Hier de batterij, [...]usb connector en de lader vervangen.
Welke batterij heb je er ingezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08 21:18
rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:25:
[...]

Welke batterij heb je er ingezet?
Deze gekocht vanop ebay. Volgens accubattery 3080mAh capaciteit.

Heel tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Het is alleen jammer dat mijn toestel er na 2,5 jaar iets minder fraai uit is gaan zien. Mijn Sandstone cover heeft bijna geen relief meer en op de nep chrome rand zitten inmiddels al heel veel deuken en krassen.

Wil eigenlijk nog een keer de gehele buitenkant vervangen voor iets nieuws, maar weet niet of ik het aandurf, daarbij zijn die covers nergens meer te krijgen.
Ik zit zelf nog steeds een beetje in dubio over een skin. Maar ik heb eerst een jaar wel een cover gebruikt, dus mijn achterkant heeft nog wel behoorlijk reliëf over. Je hebt wel echt vette skins, van marmer of van hout ofzo.
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:11:
Kreeg zojuist een melding dat er een nieuwe Nightly beschikbaar was van Lineage OS.
Die geïnstalleerd en tegen beter weten in, toch maar Pokemon Go geprobeerd. Je weet maar nooit toch?
En ja hoor.... Hij doet het 8)7 *O*

Kan alleen niet goed terugvinden wat nou de changes zijn in de Nightly's. Op hun website kan ik er ook niets over terug vinden.
That's nice! Update was bij mij ook razendsnel trouwens. Kwestie van 2 minuten ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door FoccodeJ op 25-09-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@FoccodeJ een skin? Van Dbrand bijvoorbeeld?

Ik ben zelf echt totaal geen fan van hoesjes e.d., hou de buitenkant graag zo 'stock' mogelijk :P

offtopic:
Ik heb je post even naar dit topic verplaatst, want daar hoort het beter thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Ja bijvoorbeeld. Gadgetshieldz lees ik ook wel positieve dingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Heeft iemand ooit een nieuwe batterij gekocht voor de One? Ze zijn namelijk erg goedkoop op bv ebay, aliexpress. Zit er dan ook werkelijk een merkbaar verschil in SOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tomas123 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:44:
Heeft iemand ooit een nieuwe batterij gekocht voor de One? Ze zijn namelijk erg goedkoop op bv ebay, aliexpress. Zit er dan ook werkelijk een merkbaar verschil in SOT?
Wel naar gekeken maar niet gekocht. Pas op voor namaak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 10:47
Op xda loopt er een topic over. Er zijn geen officiële echte accu's meer te vinden. Degene die je wel vindt zijn nep of zijn al flink oud waardoor ook hun performance niet meer optimaal is.

Tevens haal ik nergens uit het topic of de vervangingen nou daadwerkelijk verbeteringen opleveren. Ze hebben het allemaal over apps die dat berekenen, maar de critici zeggen weer dat een app niet de juiste waardes weer kan geven.

Al met al heb ik geen idee dus en waag ik mezelf niet aan Chinese namaak. Geen behoefte aan een tikkende tijdbom in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb je post even verplaatst naar het juiste topic en in dit topic staan ook een hoop berichten van mensen die de batterij vervangen hebben. Lees het eens door zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 15:14

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

batterij van gsmpunt zit erin. geeft nu aan dat de 44% binnen 44min leeg is....
geen goede battery? retour afzender, en de oude weer erin.

[ Voor 16% gewijzigd door kromme op 07-02-2018 19:29 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
kromme schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:24:
batterij van gsmpunt zit erin. geeft nu aan dat de 44% binnen 44min leeg is....
geen goede battery? retour afzender, en de oude weer erin.
Ik had ook gedonder met mijn eerste accu van AliExpress, toen een nieuwe gekregen die beter was. Maar nu heeft mijn One een paar weken werkeloos gelegen en is de accu compleet dood..... Ik denk dat er gewoon vrijwel geen goede vervangings accus in omloop zijn, helaas...

Maar misschien moet je hem wel 'ff een paar laadcycli de tijd geven om zijn volledige laadcapaciteit te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door EeePC op 07-02-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
EeePC schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Goeie Tip! Ik zal er eens naar kijken als ik de One weer aan de praat heb. Ben een tijdje geleden overgelopen >:) , heb nu een iPhone 7 Plus. Wel een verademing moet ik zeggen.
Maargoed, One dus een week of 2 werkeloos gelegen en nu is de (chinese namaak?) vervangings accu compleet dood, laad niks meer bij... Dus moet even de oude accu terugplaatsen dan maar.
Ook echte accu's doen dat soms. Gewoon een dag aan de lader hangen, dan krijgt ie opeens genoeg prik om weer te gaan laden. Zo gaat dat meestal bij mijn oude telefoons en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ossi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Ook echte accu's doen dat soms. Gewoon een dag aan de lader hangen, dan krijgt ie opeens genoeg prik om weer te gaan laden. Zo gaat dat meestal bij mijn oude telefoons en tablets.
Heb nu al maanden last dat die te weinig mA krijgt tijdens het opladen. Echt 400-600mA ofzo Voorheen was dat wel minimaal 1800-2000mA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
iPodKiller schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Heb nu al maanden last dat die te weinig mA krijgt tijdens het opladen. Echt 400-600mA ofzo Voorheen was dat wel minimaal 1800-2000mA.
Volgens mij is dat nogal off-topic :)

Al een goede kabel geprobeerd? Geen Hema of action spul zeg maar.

Nu niet meer :P.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iPodKiller schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:43:
Met de origine lader inderdaad ook wel last van. Gebruik nu meestal de Ikea 3-usb lader en die doet het prima met 1500 tot 1800mA. Ook de lader van OPX werkt hier goed.

In mijn geval is de originele lader dus gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik heb gsmpunt gemaild, eens kijken wat die ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:58:
[...]

Met de origine lader inderdaad ook wel last van. Gebruik nu meestal de Ikea 3-usb lader en die doet het prima met 1500 tot 1800mA. Ook de lader van OPX werkt hier goed.

In mijn geval is de originele lader dus gewoon op.
(Weet niet hoe off-topic het is nu maar ik zal erover ophouden :+ )

De originele OPO lader gebruik ik ook niet meer, die is idd ook echt op. Tijdje de chromecast lader gebruikt die het ook goed deed, die deed het goed voor 1 maand. Nu kan die tot max 600-800 mA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iPodKiller schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:51:
De originele OPO lader gebruik ik ook niet meer, die is idd ook echt op. Tijdje de chromecast lader gebruikt die het ook goed deed, die deed het goed voor 1 maand. Nu kan die tot max 600-800 mA.
Maar de Chromecast lader is maar een 1A lader, als ik mij niet vergis. Dus dan is 800mA best 'netjes'.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Maar de Chromecast lader is maar een 1A lader, als ik mij niet vergis.
Inderdaad, let maar eens goed op de tekst die op de lader staat. Daar zal een input en output vermeld worden en volgens mij is die van de Chromecast 2 inderdaad maar iets van 800mAh, dus voor het opladen van een telefoon niet heel geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja net gekeken staat 850mA. Dus klopt :)

Waarschijnlijk vergist met een andere kabel die ik op de originele lader heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
iPodKiller schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:37:
Ja net gekeken staat 850mA. Dus klopt :)

Waarschijnlijk vergist met een andere kabel die ik op de originele lader heb gebruikt.
Nu eerst maar een goede adapter vinden dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:39:
Nu eerst maar een goede adapter vinden dus ;)
@iPodKiller ik gebruik de volgende: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/, voor de OPO een van de goedkoopste laders die je kan vinden. Kan laden tot 2,4A, op de OPO maar tot 2,1A geloof ik.

En heeft als grote voordeel dat hij ook nog eens drie outputs heeft.

offtopic:
Overigens toch maar alle berichten naar het Accessoires topic gezet, discussie over laders hoort daar toch beter thuis. :)

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik zal hem eens overwegen :) Thanks!

edit: Graag ook verplaatsen aub !

[ Voor 41% gewijzigd door iPodKiller op 08-02-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nog ook misschien interessant om te vermelden:

Voordat ik besloot de OPO lader niet meer te gebruiken, ik hoorde een high pitched coil whine :+ Ja die is dus echt dood denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
@rens-br en @iPodKiller, ik heb mijn originele lader nog steeds in gebruik, maar ik heb hem nooit gebruikt met de originele kabel, want die vind ik veel te kort. Nu staat mij er iets van bij dat hij het snelste zou laden met de originele kabel. Hebben jullie altijd de originele kabel gebruikt? Zou hij daardoor eerder slijten?

Op een coilwhine in een adapter van een oude htpc na, heb ik volgens mij nog nooit in mijn leven een adapter vervangen of willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iPodKiller schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:52:
Voordat ik besloot de OPO lader niet meer te gebruiken, ik hoorde een high pitched coil whine :+ Ja die is dus echt dood denk ik.
Daar is opzich niet heel veel mis mee, het is alleen vervelend aan het gehoor.
Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:56:
@rens-br en @iPodKiller, ik heb mijn originele lader nog steeds in gebruik, maar ik heb hem nooit gebruikt met de originele kabel, want die vind ik veel te kort. Nu staat mij er iets van bij dat hij het snelste zou laden met de originele kabel. Hebben jullie altijd de originele kabel gebruikt? Zou hij daardoor eerder slijten?
Volgens mij maakt dat echt helemaal niks uit. Bij de OnePlus 3 en hoger wel, ivm. Dash Charge, maar bij de OPO niet. Ik gebruik heel veel verschillende laders en kabels en het werkt allemaal even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ah oke dus een coil whine is geen probleem met opladers? Dan weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iPodKiller schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:22:
Ah oke dus een coil whine is geen probleem met opladers? Dan weet ik dat ook weer :)
Nee, dat is gewoon slijtage van de coils, niet iets om je veel zorgen om te maken. Sterker nog. Bijv. de OPX lader staat erom bekend enorm te gaan piepen wanneer hij een telefoon wil oplader die al vol is.

Redelijk vervelend, maar verder ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vannacht de nieuwe batterie erin gelaten. Bij het slapen gaan zat er 80% in. 8 uurtjes later nog 70%.( niks mee gedaan).
Inmiddels 43%, wat naar mijn mening snel ging. Heb nu eens YouTube aanstaan om te kijken wat de accu doet.
Wat is een acceptabele tijd dat een volle accu meegaat, met normaal gebruik. (Beetje whatsapp, fb, af en toe een filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:49:
Vannacht de nieuwe batterie erin gelaten. Bij het slapen gaan zat er 80% in. 8 uurtjes later nog 70%.( niks mee gedaan).
Prima stand-by tijd. Welke software draait je OPO?
Inmiddels 43%, wat naar mijn mening snel ging.
In welk tijdsbestek is hij gegaan van 70 naar 43%?
Heb nu eens YouTube aanstaan om te kijken wat de accu doet.
Wat is een acceptabele tijd dat een volle accu meegaat, met normaal gebruik. (Beetje whatsapp, fb, af en toe een filmpje)
In mijn geval, maximaal één dag en maximaal 4 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Prima stand-by tijd. Welke software draait je OPO?
[...]
In welk tijdsbestek is hij gegaan van 70 naar 43%?
[...]
In mijn geval, maximaal één dag en maximaal 4 uur SOT.
- Cyanogen OS-Versie 13.1.2-ZNH2KAS3P0-Bacon
Android 6.0.1

- Van 8 uur tot een uurtje of 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:46:
- Van 8 uur tot een uurtje of 11
Als het toestel in die tijd alleen standby heeft gelegen, dan is het een behoorlijk vlugge daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:55:
[...]

Als het toestel in die tijd alleen standby heeft gelegen, dan is het een behoorlijk vlugge daling.
Nee in die tijd is het af en toe eens gekeken op whatsapp en eens kort gescrolled over fb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:13:
Nee in die tijd is het af en toe eens gekeken op whatsapp en eens kort gescrolled over fb
Goed. Ook dan is de daling echt te groot. Ter vergelijk. Met LineageOS met Franco Kernel, haal ik makkelijk het einde van de dag en zo'n 3,5/4u SOT. Batterij is nu één jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Goed. Ook dan is de daling echt te groot. Ter vergelijk. Met LineageOS met Franco Kernel, haal ik makkelijk het einde van de dag en zo'n 3,5/4u SOT. Batterij is nu één jaar oud.
Ik heb met de leverancier afgesproken dat ik de batterij een paar laadcyclus geef. Anders gaat deze retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:26:
Ik heb met de leverancier afgesproken dat ik de batterij een paar laadcyclus geef. Anders gaat deze retour.
Welke had je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
Volgens mij was de concensus op xda-developers dat er geen originele OPO batterijen zijn. Mocht je ze nog wel vinden dan zijn ze zo oud dat ze net zo slecht zijn waarschijnlijk.

Ik betwijfel dus of het wel een originele is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Inmiddels zit de batterij op 17%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:39:
Volgens mij was de concensus op xda-developers dat er geen originele OPO batterijen zijn. Mocht je ze nog wel vinden dan zijn ze zo oud dat ze net zo slecht zijn waarschijnlijk.

Ik betwijfel dus of het wel een originele is...
Dat las ik ook ergens ja, en lijkt me ook realistisch. Als je nu nog een vervangende batterij wil, dan 90% kans dat het geen OEM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:39:
Die zijn er natuurlijk wel, maar worden niet verkocht door retailers. OnePlus heeft ze nooit verkocht aan derden. en ze worden ook al een tijdje niet meer gemaakt. Welke datum staat er op de batterij @kromme?

De afbeelding die erbij staat laat in ieder geval wel een originele batterij zien, als ik mij niet vergis.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Die zijn er natuurlijk wel, maar worden niet verkocht door retailers. OnePlus heeft ze nooit verkocht aan derden. Welke datum staat er op de batterij @kromme?

De afbeelding die erbij staat laat in ieder geval wel een originele batterij zien, als ik mij niet vergis.
December 2017 geloof ik dat erop stond.
Nou de batterij likt identiek echter staat links onder oneplus en chinese tekens. Die zijn bij de vervangende omgedraaid.

Antwoord gsmpunt

"Zo'n accu is na 2 of 3laad cycles inderdaad beter ingeladen en zal dan ook beter functioneren. Mocht dit niet werken, laat het dan even weten. U kunt de batterij dan inderdaad naar ons retourneren.

Wij kopen deze accu's via de officiele OnePlus leveranciers in. U kunt er dus vanuit gaan dat het een originele batterij is. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Ossi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Inderdaad al geprobeerd, met verschillende kabels en laders. Maar komt nooit meer verder dan 1%. Werkt overigens wel gewoon als 'ie aan de stroom hangt. Accubattery geeft ook 0mAh op als hij aan het "laden" is. Lijkt er dus toch op dat die accu gewoon volledig de geest heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:29:
December 2017 geloof ik dat erop stond.
Dat is wel heel bijzonder, volgens XDA worden die accu's al een aantal jaar niet meer gemaakt.
Nou de batterij likt identiek echter staat links onder oneplus en chinese tekens. Die zijn bij de vervangende omgedraaid.
"Zo'n accu is na 2 of 3laad cycles inderdaad beter ingeladen en zal dan ook beter functioneren. Mocht dit niet werken, laat het dan even weten. U kunt de batterij dan inderdaad naar ons retourneren.
Je kan met Google Play: Accu​Battery - Batterij eens kijken wat de capaciteit is van de accu, hiervoor dient het toestel wel een aantal keer geladen en ontladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Dat is wel heel bijzonder, volgens XDA worden die accu's al een aantal jaar niet meer gemaakt.

[...]

[...]

Je kan met Google Play: Accu​Battery - Batterij eens kijken wat de capaciteit is van de accu, hiervoor dient het toestel wel een aantal keer geladen en ontladen te worden.
Ik geloof ook niet dat het een orginele is, echter is het nu bedroevender dan mijn originele accu

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:43:
Ik geloof ook niet dat het een orginele is, echter is het nu bedroevender dan mijn originele accu
Hoe is dit nog afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Na een laad cycle van een keer of 6. Heb ik besloten de accu gisteren retour te sturen. De accu hield het niet langer uit dan mijn huidige originele accu. Standby was eigenlijk niks over te zeggen maar zodra ik ook maar even muziek luisterde of iets, ging het erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08 21:18
Iemand ervaring met de batterij voor de one van blu basic geleverd door replacedirect?

https://www.replacedirect...bid=102071&prrel=14577407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Volgens mij worden er geen originele OnePlus One batterijen meer verkocht. Ik heb er ook naar zitten kijken, omdat de telefoon zelf nog dikke prima is alleen de accu is belabberd inmiddels. Ik vertrouw alleen geen namaak batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan helaas nergens originele batterijen krijgen. de batterijen van AliExpress is volgensmij een grote tombola of je telefoon dan affikt met je huis erbij of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:22:
Volgens mij worden er geen originele OnePlus One batterijen meer verkocht. Ik heb er ook naar zitten kijken, omdat de telefoon zelf nog dikke prima is alleen de accu is belabberd inmiddels. Ik vertrouw alleen geen namaak batterijen.
Je zou eens kunnen kijken of OnePlus zelf nog batterijen levert / dan wel vervangt. Ik zag laatst op XDA dat het ongeveer 30 euro kost om het toestel op te sturen en de batterij te laten vervangen. maar dat was al wel een wat ouder bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@rens-br Ik zie op de site dat batterij vervangen €15 is, plus eventuele verzendkosten. Wat ik alleen raar vind: Your data will be erased during the repair process. Please back up all personal data on your device.

Lijkt me niet nodig toch voor een battery replacement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:08:
@rens-br Ik zie op de site dat batterij vervangen €15 is, plus eventuele verzendkosten.
Dat valt heel erg mee, waar staat die informatie? Ik kan dat zo snel niet vinden.
Wat ik alleen raar vind: Your data will be erased during the repair process. Please back up all personal data on your device. Lijkt me niet nodig toch voor een battery replacement?
Wellicht willen ze het toestel terug brengen naar stock staat, zodat ze uitvoerige testen uit kunnen voeren om te zien of de reparatie volledig gelukt is. Ik kreeg mijn toestel na het vervangen van de batterij in ieder geval ook factory gereset terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:04:
[...]

Dat valt heel erg mee, waar staat die informatie? Ik kan dat zo snel niet vinden.

[...]

Wellicht willen ze het toestel terug brengen naar stock staat, zodat ze uitvoerige testen uit kunnen voeren om te zien of de reparatie volledig gelukt is. Ik kreeg mijn toestel na het vervangen van de batterij in ieder geval ook factory gereset terug.
Als je inlogt met je account op de site kun je kiezen voor spare parts. En dan krijg je een overzicht te zien wat de onderdelen kosten. Maar de shipping kost €18,-. Ik heb er voor nu even vanaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:52:
Als je inlogt met je account op de site kun je kiezen voor spare parts. En dan krijg je een overzicht te zien wat de onderdelen kosten. Maar de shipping kost €18,-. Ik heb er voor nu even vanaf gezien.
Gewoon op de website van OnePlus? Ik kan het echt niet vinden onder 'mijn account'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Gewoon op de website van OnePlus? Ik kan het echt niet vinden onder 'mijn account'.
https://www.oneplus.com/nl/support
Daar zie je onderin 'Spare parts price' en kies je het model van je telefoon en kom je op deze link uit:
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:41:
https://www.oneplus.com/nl/support
Daar zie je onderin 'Spare parts price' en kies je het model van je telefoon en kom je op deze link uit:
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/1
Ik zie het nu inderdaad, bedankt voor de link! Mooi dat ze zo een overzicht hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Prima prijs voor een accu. Wanneer deze echter origineel is, zou het zomaar kunnen zijn dat de accu inmiddels al zo lang in een schap ligt dat het niet veel verbeteringen gaat brengen. Je zou eens kunnen vragen welke productiedatum er op de accu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
De accu's van replacebase schijnen wel goed goed te zijn. Ik krijg constant de waarschuwing dat accubattery batterij gebruikt onder android Oreo (dus verwijder de app). Ik heb nu dus geen idee wat de huidige capaciteit van m'n originele batterij is. Maar dit zou wel eens een goede vervanger kunnen zijn.

https://forum.xda-develop...one-t3492926/post77375483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
twowheeler schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:09:
Wat denken jullie? Gaat de one ook naar LOS pie? Ik wil ergens wel een nieuwe telefoon kopen, maar verbaas me eigenlijk over hoe goed de onze nog presteert. Zit te overwegen een replacebase batterij te kopen (schijnt goed te zijn) en nog even met de one door te gaan.

Oreo naar pie schijnt niet zo'n hele grote stap te zijn. Het zal me eigenlijk niets verbazen als we dat ook nog door LOS gaan zien op de opo.
Alle vervangende batterijen zijn nep. Dat wil niet zeggen dat ze niet werken, maar het zijn dus geen originele batterijen. Originele batterijen die je nog kunt kopen (misschien), zijn al dermate oud dat ze ook niet heel veel beter zullen presteren. De ervaringen met de neppe batterijen verschillen enorm, dus kijk uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ossi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Alle vervangende batterijen zijn nep. Dat wil niet zeggen dat ze niet werken, maar het zijn dus geen originele batterijen. Originele batterijen die je nog kunt kopen (misschien), zijn al dermate oud dat ze ook niet heel veel beter zullen presteren. De ervaringen met de neppe batterijen verschillen enorm, dus kijk uit zou ik zeggen.
De originele batterij is ook made in China dus als je een beetje uitkijkt waar je hem koopt zal t allemaal wel meevallen. Er zijn ook apps om te kijken hoe goed je accu nog is. Accubattery bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

twowheeler schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:01:
Hoe lang denken jullie nog met de one door te gaan nu de op6 er aan zit te komen?

Ik draai nog steeds sultan's los14.1 en hij draait als een zonnetje. Pas een nieuwe accu besteld in de hoop dat dat wél een goede gaat zijn. Maar moet zeggen, als de 6 wat is kriebelt het toch wel. Of ik koop dan een 2de hands 5t.

Het is gewoon idioot hoe futureproof de one is, aangezien hij nog steeds prima mee kan met de meeste telefoons. Er zit waarschijnlijk zelfs officieel lineage 15.1 aan te komen ook!
mag ik vragen waar je die accu besteld heb. Ik heb er laatst een laten komen die ging net zolang mee als mijn verrotte accu nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
kromme schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:05:
[...]

mag ik vragen waar je die accu besteld heb. Ik heb er laatst een laten komen die ging net zolang mee als mijn verrotte accu nu.
Ik heb er nog geen besteld, wil eerst even kijken hoeveel inhoud m'n huidige accu nog heeft zodat ik kan zeggen of die nieuwe beter is. Heb dezelfde ervaring als jij, meeste accu's waren echt slecht, wel altijd goed geholpen door de verkopers maar de prestaties hadden geen verbetering

Deze persoon heeft er een gekocht bij replacebase. De link staat daar ook ergens. Het is sowieso geen originele OnePlus, maar blijkbaar wel een respectabele andere fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-04 19:27
twowheeler schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb er nog geen besteld, wil eerst even kijken hoeveel inhoud m'n huidige accu nog heeft zodat ik kan zeggen of die nieuwe beter is. Heb dezelfde ervaring als jij, meeste accu's waren echt slecht, wel altijd goed geholpen door de verkopers maar de prestaties hadden geen verbetering

Deze persoon heeft er een gekocht bij replacebase. De link staat daar ook ergens. Het is sowieso geen originele OnePlus, maar blijkbaar wel een respectabele andere fabrikant.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n nieuwe batterij gekocht bij Replacebase. Afgaande op de reacties op zowel Reddit als Xda bleek dit een beetje de minst slechte optie.

Na een paar weken kan ik zeggen dat ik precies niet bijzonder veel verschil merk met de originele batterij, die ondertussen toch al een jaar of 4 oud was. :X
Er is misschien wel een klein verschil, maar de verbeteringen in batterijduur zijn zeker niet wereldschokkend te noemen.

Dat maakt de Replacebase batterij nog niet slecht, maar mijn verwachtingen lagen duidelijk hoger.
Een SOT van 8 uur zoals in de begindagen van mijn Oneplus One zullen we wel nooit meer halen vrees ik.
Al zit de software dan ook weer voor een groot stuk tussen. LineageOS 15.1 is een klein drama wat standby-tijd betreft.

• kromme

kromme

Ik ben op zoek naar onderstaande screenprotector. (De telefoon is weer eens uit mijn handen gevallen).
Ik had deze "
nillkin 9H displaybeschermfolie/pantserglasfolie, voor oneplus One"
Die kan ik nergens meer vinden voor een normale prijs. Zijn er vergelijkbare glas plaatjes waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaikoBe
Nog even een laatste update wat mijn ReplaceBase batterij betreft na ongeveer 1,5 maand gebruik:

De eerste dagen en weken ging alles goed. Weinig spectaculaire batterijduur maar voor derest niets ongewoon. Dat was de voorbije weken jammer genoeg heel wat anders, tot op het punt dat de telefoon min of meer onbruikbaar was.

Het grootste probleem was de hoeveelheid random reboots. 10, 20, 30,...keer op een dag. Het hield gewoon niet op. Elke keer ik hem uit mijn broekzak haalde mocht ik de pin van mijn sim opnieuw ingeven.
Ook bij normaal gebruik begon hij vaak uit het niets te booten. Soms 4, 5 keer achter elkaar zonder zelf het laadscherm te bereiken.
Het werd precies ook allemaal wat onstabieler naarmate de batterij in de lagere %'s terechtkwam. Er zat precies ook een kleine 'flickering' in de zaklamp die dan weer verdween als ik hem aan de lader hing.

Uit pure miserie heb ik dan maar weer de originele batterij geplaatst en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Het enige 'ongewone' dat ik kon zien aan de batterij is dat de connector hiervan niet mooi uitlijnt met die van de telefoon zelf. Hierdoor zit het allemaal wat gewrongen waardoor deze liever wil loskomen dan te blijven zitten.
Maar wat de echte reden is...daar heb ik het raden naar.
Misschien een 'maandagmorgen modelletje', want op de site van replacebase zijn het precies allemaal positieve reviews.

Kort samengevat: Het was een klein drama. :/
Ik ga er allemaal niet veel moeite meer insteken en gewoon rustig verderkijken voor een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SaikoBe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:49:
Nog even een laatste update wat mijn ReplaceBase batterij betreft na ongeveer 1,5 maand gebruik:

De eerste dagen en weken ging alles goed. Weinig spectaculaire batterijduur maar voor derest niets ongewoon. Dat was de voorbije weken jammer genoeg heel wat anders, tot op het punt dat de telefoon min of meer onbruikbaar was.

Het grootste probleem was de hoeveelheid random reboots. 10, 20, 30,...keer op een dag. Het hield gewoon niet op. Elke keer ik hem uit mijn broekzak haalde mocht ik de pin van mijn sim opnieuw ingeven.
Ook bij normaal gebruik begon hij vaak uit het niets te booten. Soms 4, 5 keer achter elkaar zonder zelf het laadscherm te bereiken.
Het werd precies ook allemaal wat onstabieler naarmate de batterij in de lagere %'s terechtkwam. Er zat precies ook een kleine 'flickering' in de zaklamp die dan weer verdween als ik hem aan de lader hing.

Uit pure miserie heb ik dan maar weer de originele batterij geplaatst en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Het enige 'ongewone' dat ik kon zien aan de batterij is dat de connector hiervan niet mooi uitlijnt met die van de telefoon zelf. Hierdoor zit het allemaal wat gewrongen waardoor deze liever wil loskomen dan te blijven zitten.
Maar wat de echte reden is...daar heb ik het raden naar.
Misschien een 'maandagmorgen modelletje', want op de site van replacebase zijn het precies allemaal positieve reviews.

Kort samengevat: Het was een klein drama. :/
Ik ga er allemaal niet veel moeite meer insteken en gewoon rustig verderkijken voor een opvolger.
Altijd OEM batterij nemen, helaas erg jammer dat OPO deze niet meer levert. Zou graag een nieuwe OEM accu willen, maar is helaas niet mogelijk. en ik wil geen aftermarket accu, voornamelijk om dit soort gevallen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
iPodKiller schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Altijd OEM batterij nemen, helaas erg jammer dat OPO deze niet meer levert. Zou graag een nieuwe OEM accu willen, maar is helaas niet mogelijk. en ik wil geen aftermarket accu, voornamelijk om dit soort gevallen te voorkomen.
Ik ben er mij van bewust dat er heel wat rommel zit tussen die batterijen. Maar zoals ik al schreef in mijn voorgaande post, dit leek zo een beetje de beste slechtste optie. Het is jammer genoeg een beetje tegengevallen.

Je kan uw telefoon altijd opsturen naar Oneplus he! Voor niet al te veel geld zetten ze er dan een nieuw exemplaar in waarvan ik vermoed dat het wel iets deftig is.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Algemene vragen over de OPO horen in Topicreeks: [OnePlus One] Ervaringen & Discussie.