Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:39:
Volgens mij was de concensus op xda-developers dat er geen originele OPO batterijen zijn. Mocht je ze nog wel vinden dan zijn ze zo oud dat ze net zo slecht zijn waarschijnlijk.

Ik betwijfel dus of het wel een originele is...
Dat las ik ook ergens ja, en lijkt me ook realistisch. Als je nu nog een vervangende batterij wil, dan 90% kans dat het geen OEM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ossi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:39:
Volgens mij was de concensus op xda-developers dat er geen originele OPO batterijen zijn. Mocht je ze nog wel vinden dan zijn ze zo oud dat ze net zo slecht zijn waarschijnlijk.
Die zijn er natuurlijk wel, maar worden niet verkocht door retailers. OnePlus heeft ze nooit verkocht aan derden. en ze worden ook al een tijdje niet meer gemaakt. Welke datum staat er op de batterij @kromme?

De afbeelding die erbij staat laat in ieder geval wel een originele batterij zien, als ik mij niet vergis.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-02-2018 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Die zijn er natuurlijk wel, maar worden niet verkocht door retailers. OnePlus heeft ze nooit verkocht aan derden. Welke datum staat er op de batterij @kromme?

De afbeelding die erbij staat laat in ieder geval wel een originele batterij zien, als ik mij niet vergis.
December 2017 geloof ik dat erop stond.
Nou de batterij likt identiek echter staat links onder oneplus en chinese tekens. Die zijn bij de vervangende omgedraaid.

Antwoord gsmpunt

"Zo'n accu is na 2 of 3laad cycles inderdaad beter ingeladen en zal dan ook beter functioneren. Mocht dit niet werken, laat het dan even weten. U kunt de batterij dan inderdaad naar ons retourneren.

Wij kopen deze accu's via de officiele OnePlus leveranciers in. U kunt er dus vanuit gaan dat het een originele batterij is. "

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ossi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Ook echte accu's doen dat soms. Gewoon een dag aan de lader hangen, dan krijgt ie opeens genoeg prik om weer te gaan laden. Zo gaat dat meestal bij mijn oude telefoons en tablets.
Inderdaad al geprobeerd, met verschillende kabels en laders. Maar komt nooit meer verder dan 1%. Werkt overigens wel gewoon als 'ie aan de stroom hangt. Accubattery geeft ook 0mAh op als hij aan het "laden" is. Lijkt er dus toch op dat die accu gewoon volledig de geest heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:29:
December 2017 geloof ik dat erop stond.
Dat is wel heel bijzonder, volgens XDA worden die accu's al een aantal jaar niet meer gemaakt.
Nou de batterij likt identiek echter staat links onder oneplus en chinese tekens. Die zijn bij de vervangende omgedraaid.
"Zo'n accu is na 2 of 3laad cycles inderdaad beter ingeladen en zal dan ook beter functioneren. Mocht dit niet werken, laat het dan even weten. U kunt de batterij dan inderdaad naar ons retourneren.
Je kan met Google Play: Accu​Battery - Batterij eens kijken wat de capaciteit is van de accu, hiervoor dient het toestel wel een aantal keer geladen en ontladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

rens-br schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Dat is wel heel bijzonder, volgens XDA worden die accu's al een aantal jaar niet meer gemaakt.

[...]

[...]

Je kan met Google Play: Accu​Battery - Batterij eens kijken wat de capaciteit is van de accu, hiervoor dient het toestel wel een aantal keer geladen en ontladen te worden.
Ik geloof ook niet dat het een orginele is, echter is het nu bedroevender dan mijn originele accu

• rens-br

rens-br

kromme schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:43:
Ik geloof ook niet dat het een orginele is, echter is het nu bedroevender dan mijn originele accu
Hoe is dit nog afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Na een laad cycle van een keer of 6. Heb ik besloten de accu gisteren retour te sturen. De accu hield het niet langer uit dan mijn huidige originele accu. Standby was eigenlijk niks over te zeggen maar zodra ik ook maar even muziek luisterde of iets, ging het erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 08:46
Iemand ervaring met de batterij voor de one van blu basic geleverd door replacedirect?

https://www.replacedirect...bid=102071&prrel=14577407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Volgens mij worden er geen originele OnePlus One batterijen meer verkocht. Ik heb er ook naar zitten kijken, omdat de telefoon zelf nog dikke prima is alleen de accu is belabberd inmiddels. Ik vertrouw alleen geen namaak batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan helaas nergens originele batterijen krijgen. de batterijen van AliExpress is volgensmij een grote tombola of je telefoon dan affikt met je huis erbij of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:22:
Volgens mij worden er geen originele OnePlus One batterijen meer verkocht. Ik heb er ook naar zitten kijken, omdat de telefoon zelf nog dikke prima is alleen de accu is belabberd inmiddels. Ik vertrouw alleen geen namaak batterijen.
Je zou eens kunnen kijken of OnePlus zelf nog batterijen levert / dan wel vervangt. Ik zag laatst op XDA dat het ongeveer 30 euro kost om het toestel op te sturen en de batterij te laten vervangen. maar dat was al wel een wat ouder bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@rens-br Ik zie op de site dat batterij vervangen €15 is, plus eventuele verzendkosten. Wat ik alleen raar vind: Your data will be erased during the repair process. Please back up all personal data on your device.

Lijkt me niet nodig toch voor een battery replacement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:08:
@rens-br Ik zie op de site dat batterij vervangen €15 is, plus eventuele verzendkosten.
Dat valt heel erg mee, waar staat die informatie? Ik kan dat zo snel niet vinden.
Wat ik alleen raar vind: Your data will be erased during the repair process. Please back up all personal data on your device. Lijkt me niet nodig toch voor een battery replacement?
Wellicht willen ze het toestel terug brengen naar stock staat, zodat ze uitvoerige testen uit kunnen voeren om te zien of de reparatie volledig gelukt is. Ik kreeg mijn toestel na het vervangen van de batterij in ieder geval ook factory gereset terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
rens-br schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:04:
[...]

Dat valt heel erg mee, waar staat die informatie? Ik kan dat zo snel niet vinden.

[...]

Wellicht willen ze het toestel terug brengen naar stock staat, zodat ze uitvoerige testen uit kunnen voeren om te zien of de reparatie volledig gelukt is. Ik kreeg mijn toestel na het vervangen van de batterij in ieder geval ook factory gereset terug.
Als je inlogt met je account op de site kun je kiezen voor spare parts. En dan krijg je een overzicht te zien wat de onderdelen kosten. Maar de shipping kost €18,-. Ik heb er voor nu even vanaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:52:
Als je inlogt met je account op de site kun je kiezen voor spare parts. En dan krijg je een overzicht te zien wat de onderdelen kosten. Maar de shipping kost €18,-. Ik heb er voor nu even vanaf gezien.
Gewoon op de website van OnePlus? Ik kan het echt niet vinden onder 'mijn account'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
rens-br schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Gewoon op de website van OnePlus? Ik kan het echt niet vinden onder 'mijn account'.
https://www.oneplus.com/nl/support
Daar zie je onderin 'Spare parts price' en kies je het model van je telefoon en kom je op deze link uit:
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vinom schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:41:
https://www.oneplus.com/nl/support
Daar zie je onderin 'Spare parts price' en kies je het model van je telefoon en kom je op deze link uit:
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/1
Ik zie het nu inderdaad, bedankt voor de link! Mooi dat ze zo een overzicht hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Prima prijs voor een accu. Wanneer deze echter origineel is, zou het zomaar kunnen zijn dat de accu inmiddels al zo lang in een schap ligt dat het niet veel verbeteringen gaat brengen. Je zou eens kunnen vragen welke productiedatum er op de accu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
De accu's van replacebase schijnen wel goed goed te zijn. Ik krijg constant de waarschuwing dat accubattery batterij gebruikt onder android Oreo (dus verwijder de app). Ik heb nu dus geen idee wat de huidige capaciteit van m'n originele batterij is. Maar dit zou wel eens een goede vervanger kunnen zijn.

https://forum.xda-develop...one-t3492926/post77375483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
twowheeler schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:09:
Wat denken jullie? Gaat de one ook naar LOS pie? Ik wil ergens wel een nieuwe telefoon kopen, maar verbaas me eigenlijk over hoe goed de onze nog presteert. Zit te overwegen een replacebase batterij te kopen (schijnt goed te zijn) en nog even met de one door te gaan.

Oreo naar pie schijnt niet zo'n hele grote stap te zijn. Het zal me eigenlijk niets verbazen als we dat ook nog door LOS gaan zien op de opo.
Alle vervangende batterijen zijn nep. Dat wil niet zeggen dat ze niet werken, maar het zijn dus geen originele batterijen. Originele batterijen die je nog kunt kopen (misschien), zijn al dermate oud dat ze ook niet heel veel beter zullen presteren. De ervaringen met de neppe batterijen verschillen enorm, dus kijk uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ossi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Alle vervangende batterijen zijn nep. Dat wil niet zeggen dat ze niet werken, maar het zijn dus geen originele batterijen. Originele batterijen die je nog kunt kopen (misschien), zijn al dermate oud dat ze ook niet heel veel beter zullen presteren. De ervaringen met de neppe batterijen verschillen enorm, dus kijk uit zou ik zeggen.
De originele batterij is ook made in China dus als je een beetje uitkijkt waar je hem koopt zal t allemaal wel meevallen. Er zijn ook apps om te kijken hoe goed je accu nog is. Accubattery bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

twowheeler schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:01:
Hoe lang denken jullie nog met de one door te gaan nu de op6 er aan zit te komen?

Ik draai nog steeds sultan's los14.1 en hij draait als een zonnetje. Pas een nieuwe accu besteld in de hoop dat dat wél een goede gaat zijn. Maar moet zeggen, als de 6 wat is kriebelt het toch wel. Of ik koop dan een 2de hands 5t.

Het is gewoon idioot hoe futureproof de one is, aangezien hij nog steeds prima mee kan met de meeste telefoons. Er zit waarschijnlijk zelfs officieel lineage 15.1 aan te komen ook!
mag ik vragen waar je die accu besteld heb. Ik heb er laatst een laten komen die ging net zolang mee als mijn verrotte accu nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
kromme schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:05:
[...]

mag ik vragen waar je die accu besteld heb. Ik heb er laatst een laten komen die ging net zolang mee als mijn verrotte accu nu.
Ik heb er nog geen besteld, wil eerst even kijken hoeveel inhoud m'n huidige accu nog heeft zodat ik kan zeggen of die nieuwe beter is. Heb dezelfde ervaring als jij, meeste accu's waren echt slecht, wel altijd goed geholpen door de verkopers maar de prestaties hadden geen verbetering

Deze persoon heeft er een gekocht bij replacebase. De link staat daar ook ergens. Het is sowieso geen originele OnePlus, maar blijkbaar wel een respectabele andere fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-08 17:19
twowheeler schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb er nog geen besteld, wil eerst even kijken hoeveel inhoud m'n huidige accu nog heeft zodat ik kan zeggen of die nieuwe beter is. Heb dezelfde ervaring als jij, meeste accu's waren echt slecht, wel altijd goed geholpen door de verkopers maar de prestaties hadden geen verbetering

Deze persoon heeft er een gekocht bij replacebase. De link staat daar ook ergens. Het is sowieso geen originele OnePlus, maar blijkbaar wel een respectabele andere fabrikant.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n nieuwe batterij gekocht bij Replacebase. Afgaande op de reacties op zowel Reddit als Xda bleek dit een beetje de minst slechte optie.

Na een paar weken kan ik zeggen dat ik precies niet bijzonder veel verschil merk met de originele batterij, die ondertussen toch al een jaar of 4 oud was. :X
Er is misschien wel een klein verschil, maar de verbeteringen in batterijduur zijn zeker niet wereldschokkend te noemen.

Dat maakt de Replacebase batterij nog niet slecht, maar mijn verwachtingen lagen duidelijk hoger.
Een SOT van 8 uur zoals in de begindagen van mijn Oneplus One zullen we wel nooit meer halen vrees ik.
Al zit de software dan ook weer voor een groot stuk tussen. LineageOS 15.1 is een klein drama wat standby-tijd betreft.

• kromme

kromme

Ik ben op zoek naar onderstaande screenprotector. (De telefoon is weer eens uit mijn handen gevallen).
Ik had deze "
nillkin 9H displaybeschermfolie/pantserglasfolie, voor oneplus One"
Die kan ik nergens meer vinden voor een normale prijs. Zijn er vergelijkbare glas plaatjes waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaikoBe
Nog even een laatste update wat mijn ReplaceBase batterij betreft na ongeveer 1,5 maand gebruik:

De eerste dagen en weken ging alles goed. Weinig spectaculaire batterijduur maar voor derest niets ongewoon. Dat was de voorbije weken jammer genoeg heel wat anders, tot op het punt dat de telefoon min of meer onbruikbaar was.

Het grootste probleem was de hoeveelheid random reboots. 10, 20, 30,...keer op een dag. Het hield gewoon niet op. Elke keer ik hem uit mijn broekzak haalde mocht ik de pin van mijn sim opnieuw ingeven.
Ook bij normaal gebruik begon hij vaak uit het niets te booten. Soms 4, 5 keer achter elkaar zonder zelf het laadscherm te bereiken.
Het werd precies ook allemaal wat onstabieler naarmate de batterij in de lagere %'s terechtkwam. Er zat precies ook een kleine 'flickering' in de zaklamp die dan weer verdween als ik hem aan de lader hing.

Uit pure miserie heb ik dan maar weer de originele batterij geplaatst en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Het enige 'ongewone' dat ik kon zien aan de batterij is dat de connector hiervan niet mooi uitlijnt met die van de telefoon zelf. Hierdoor zit het allemaal wat gewrongen waardoor deze liever wil loskomen dan te blijven zitten.
Maar wat de echte reden is...daar heb ik het raden naar.
Misschien een 'maandagmorgen modelletje', want op de site van replacebase zijn het precies allemaal positieve reviews.

Kort samengevat: Het was een klein drama. :/
Ik ga er allemaal niet veel moeite meer insteken en gewoon rustig verderkijken voor een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SaikoBe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:49:
Nog even een laatste update wat mijn ReplaceBase batterij betreft na ongeveer 1,5 maand gebruik:

De eerste dagen en weken ging alles goed. Weinig spectaculaire batterijduur maar voor derest niets ongewoon. Dat was de voorbije weken jammer genoeg heel wat anders, tot op het punt dat de telefoon min of meer onbruikbaar was.

Het grootste probleem was de hoeveelheid random reboots. 10, 20, 30,...keer op een dag. Het hield gewoon niet op. Elke keer ik hem uit mijn broekzak haalde mocht ik de pin van mijn sim opnieuw ingeven.
Ook bij normaal gebruik begon hij vaak uit het niets te booten. Soms 4, 5 keer achter elkaar zonder zelf het laadscherm te bereiken.
Het werd precies ook allemaal wat onstabieler naarmate de batterij in de lagere %'s terechtkwam. Er zat precies ook een kleine 'flickering' in de zaklamp die dan weer verdween als ik hem aan de lader hing.

Uit pure miserie heb ik dan maar weer de originele batterij geplaatst en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Het enige 'ongewone' dat ik kon zien aan de batterij is dat de connector hiervan niet mooi uitlijnt met die van de telefoon zelf. Hierdoor zit het allemaal wat gewrongen waardoor deze liever wil loskomen dan te blijven zitten.
Maar wat de echte reden is...daar heb ik het raden naar.
Misschien een 'maandagmorgen modelletje', want op de site van replacebase zijn het precies allemaal positieve reviews.

Kort samengevat: Het was een klein drama. :/
Ik ga er allemaal niet veel moeite meer insteken en gewoon rustig verderkijken voor een opvolger.
Altijd OEM batterij nemen, helaas erg jammer dat OPO deze niet meer levert. Zou graag een nieuwe OEM accu willen, maar is helaas niet mogelijk. en ik wil geen aftermarket accu, voornamelijk om dit soort gevallen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
iPodKiller schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Altijd OEM batterij nemen, helaas erg jammer dat OPO deze niet meer levert. Zou graag een nieuwe OEM accu willen, maar is helaas niet mogelijk. en ik wil geen aftermarket accu, voornamelijk om dit soort gevallen te voorkomen.
Ik ben er mij van bewust dat er heel wat rommel zit tussen die batterijen. Maar zoals ik al schreef in mijn voorgaande post, dit leek zo een beetje de beste slechtste optie. Het is jammer genoeg een beetje tegengevallen.

Je kan uw telefoon altijd opsturen naar Oneplus he! Voor niet al te veel geld zetten ze er dan een nieuw exemplaar in waarvan ik vermoed dat het wel iets deftig is.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Algemene vragen over de OPO horen in Topicreeks: [OnePlus One] Ervaringen & Discussie.