Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik las dat in het geval van de Oppo find 7, de yellow band wel als een defect werd gezien en mensen die er last van hadden gewoon een nieuw toestel kregen. Extra beschamend dus dat dit in het geval van de OPO niet wordt erkend als een probleem. Ik denk dat ze gewoon erg bang zijn, ze werken met zulke dunne marges dat als 40 procent van de mensen de telefoon terug gaat sturen dat ze kopje onder gaan.Hoppa! schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:44:
[...]
Maar het is dus wel de officiële reactie van het bedrijf!
Trouwens, ik lees op het forum dat het ook bij klanten van de Oppo Find 7 diverse malen is gemeld en dat Oppo er beter mee omgaat. Dat heb ik verder niet geverifieerd, overigens.
Ik weet daarnaast niet of andere telefoonfabrikanten doorgaans voor een andere plaatsing van de backlight kiezen. AMOLED-fabrikanten hebben er natuurlijk per definitie geen last van.
En natuurlijk is de lichtintensiteit ook groter bij een 5,5 inch scherm en zou het logischer zijn om de backlights niet allemaal op dezelfde positie te plaatsen.
Los van dat al is het natuurlijk redelijk beschamend dat klanten worden beschuldigd van photoshoppen en dat het probleem zo wordt gebagatelliseerd.
Dat gevoel heb ik er ook bij. Jammer, want het is natuurlijk een probleem wat in de quality control gewoon naar boven had moeten komen, ZEKER als het inderdaad door verkeerd geplaatste backlights komt.Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:50:
[...]
Ik las dat in het geval van de Oppo find 7, de yellow band wel als een defect werd gezien en mensen die er last van hadden gewoon een nieuw toestel kregen. Extra beschamend dus dat dit in het geval van de OPO niet wordt erkend als een probleem. Ik denk dat ze gewoon erg bang zijn, ze werken met zulke dunne marges dat als 40 procent van de mensen de telefoon terug gaat sturen dat ze kopje onder gaan.
Het komt niet door verkeerd geplaatste backlights, want dan zou iedereen het probleem moeten hebben. En er zijn genoeg mensen die rapporteren een telefoon te hebben gehad zonder de yellow band.Hoppa! schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:52:
[...]
Dat gevoel heb ik er ook bij. Jammer, want het is natuurlijk een probleem wat in de quality control gewoon naar boven had moeten komen, ZEKER als het inderdaad door verkeerd geplaatste backlights komt.
Bekijk deze thread eens:
https://forums.oneplus.ne...nderzoek-gele-rand.63410/
Hier wist iemand het probleem op te lossen enkel door het scherm te verwijderen, alle lijm eraf te schrapen en nieuwe lijm aan te brengen. Als het een backlight probleem was geweest dan had dit geen verandering teweeg moeten brengen.
Interessant draadje, maar het maakt het probleem nog gekker natuurlijk. Ook de reactie van OPO op de reactie die de TS stuurt is natuurlijk absurd. Het lijkt wel alsof ze het niet begrijpen, of gewoon geen enkele actie willen ondernemen. Ik vraag me serieus af of volgende batches van het toestel dit gele band probleem minder hebben.Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:56:
[...]
Het komt niet door verkeerd geplaatste backlights, want dan zou iedereen het probleem moeten hebben. En er zijn genoeg mensen die rapporteren een telefoon te hebben gehad zonder de yellow band.
Bekijk deze thread eens:
https://forums.oneplus.ne...nderzoek-gele-rand.63410/
Hier wist iemand het probleem op te lossen enkel door het scherm te verwijderen, alle lijm eraf te schrapen en nieuwe lijm aan te brengen. Als het een backlight probleem was geweest dan had dit geen verandering teweeg moeten brengen.
Hoe dan ook, de uitleg van OPO, dit draadje, de wisselende gebruikerservaringen op dit punt. Maar vooral het grote aantal mensen dat wel degelijk een probleem met een gele band meldt.... Ik sla toch echt even over totdat OPO zijn zaakjes op orde heeft.
De OnePlus is gewoon een beest van een apparaat, mooi afgewerkt en voor de prijs een topper, try it!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Helemaal gelijk, het zal misschien niet zo overkomen maar ik ben enorm blij met dit apparaat.CLB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:30:
Houd er rekening mee dat mensen met klachten zich vaker verenigen op het internet heh
De OnePlus is gewoon een beest van een apparaat, mooi afgewerkt en voor de prijs een topper, try it!
Het is verre weg de beste telefoon die ik ooit heb gehad en hij presteert op vrijwel alle vlakken fantastisch.
Ook het gele band probleem begin ik me steeds minder aan te ergeren, nou weet ik niet of dat komt omdat het minder aan het worden is of omdat ik er gewoon aan gewend begin te raken. All said and done, is dit gewoon de beste telefoon die je kunt krijgen voor dit geld.
Tja, kom maar op met die invite dan! Want daar begint het mee.CLB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:30:
Houd er rekening mee dat mensen met klachten zich vaker verenigen op het internet heh
Nee, zonder gekheid, ik twijfel er serieus over en ben me bewust dat er bij elke toestelrelease wel iets is. Aan de andere kant zie je op het OPO-forum genoeg mensen die al actief waren in de zoektocht naar een invite en die later terugkomen om te rapporteren over de gele band. Dit gaat echt wel wat verder als een probleem waar 1 op de 500 toestellen last van heeft.
Koppel dat en de waardeloze manier waarop het bedrijf met de klachten omgaat en mijn portie mag nog even naar Fikkie!
Ik geef je groot gelijk. Het is een dijk van een toestel, maar jammer genoeg van de quality control van de schermen. Ze hadden misschien het toestel niet zo goedkoop moeten prijzen. Ik zal het geen bezwaar gevonden hebben om een 15 euro meer bij te leggen als je daarvoor betere quality control voor terugkrijgt.CLB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:30:
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Er werd aangegeven dat er een update aan zit te komen die misschien zou kunnen helpen.
Toen ik aangaf dat ik wel op de update wilde wachten maar dat dan mijn 14 dagen refund period zou verlopen kreeg ik een mail terug dat die periode per uitzondering in mijn situatie werd verlengd tot 30 dagen.
Best aangenaam verrast, dat is goede customer service.
Waar gaat die update tegen helpen? Tegen lokale gele vlekken of heb je nog een ander issue?Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:16:
Inmiddels wat mailcontact gehad met one plus.
Er werd aangegeven dat er een update aan zit te komen die misschien zou kunnen helpen.
Toen ik aangaf dat ik wel op de update wilde wachten maar dat dan mijn 14 dagen refund period zou verlopen kreeg ik een mail terug dat die periode per uitzondering in mijn situatie werd verlengd tot 30 dagen.
Best aangenaam verrast, dat is goede customer service.
Ze claimden dat de update zou kunnen helpen toen ik aangaf dat ik een gele band had.Hoppa! schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:44:
[...]
Waar gaat die update tegen helpen? Tegen lokale gele vlekken of heb je nog een ander issue?
Ik stop er niet al te veel vertrouwen in, maargoed als het de boel al enigszins verzacht ben ik er al blij mee, op dit moment stoor ik mij er toch al bijna niet meer aan.
In theorie moet het mogelijk zijn om een softwarematige kleurfilter over een deel van het scherm te leggen. Maar dat heeft alleen zin als je dat als user zelf in kunt stellen, omdat niet iedereen hetzelfde probleem heeft.Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:57:
[...]
Ze claimden dat de update zou kunnen helpen toen ik aangaf dat ik een gele band had.
Ik stop er niet al te veel vertrouwen in, maargoed als het de boel al enigszins verzacht ben ik er al blij mee, op dit moment stoor ik mij er toch al bijna niet meer aan.
Het is natuurlijk symptoombestrijding, maar ja.
Ik denk eerder dat de softwareaanpassing gericht is op de algeheel wat gelig aandoende waas over het hele scherm. Maar goed, dat is natuurlijk afwachten en ook sowieso een kwestie van smaak.
Ik raad jullie aan om eerst 'back up and flash boot recovery' te downloaden van de playstore dan kan je de originele kernel (boot.img) backuppen.
Heeft er trouwens iemand ColorOS op zijn One draaien? Ik zou eens willen zien hoe de camera daarop werkt in low light.

Eerste dag liggen spelen met het toestel.
Screen op maximale brightness.
[ Voor 45% gewijzigd door Stark op 30-07-2014 19:55 ]
Ik ken Zedge niet, maar lijkt me een slecht teken dat een app voor gratis ringtones en achtergronden de tweede batterijslurper is naast het scherm...Stark schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:49:
[afbeelding]
Eerste dag liggen spelen met het toestel.
Screen op maximale brightness.
"Na de zomer" zou Vodafone een app beschikbaar stellen voor 'vanilla' toestellen, ik hoop dat de OnePlus One dan wél gesupport wordt.
Ze hebben een kale AOSP rom gereleased, dus wellicht.J.Appleseed schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:24:
Ik heb vandaag bij Vodafone een SIM-kaart met NFC-chip gehaald om te gebruiken i.c.m. Vodafone Wallet. Blijkt dat die dienst momenteel alleen wordt ondersteund bij een (heel beperkt) aantal Vodafone-branded toestellen. Jammer.
"Na de zomer" zou Vodafone een app beschikbaar stellen voor 'vanilla' toestellen, ik hoop dat de OnePlus One dan wél gesupport wordt.
Hoezo? Ik heb het programma gebruikt. Het slurpt niks als ik de app niet opstart.barrymossel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:20:
[...]
Ik ken Zedge niet, maar lijkt me een slecht teken dat een app voor gratis ringtones en achtergronden de tweede batterijslurper is naast het scherm...
Scherm verbruikt wel erg veel op max brightness.
[ Voor 6% gewijzigd door Stark op 30-07-2014 20:51 ]
Met 'vanilla' bedoelen ze in dit geval het equivalent van 'unlocked' of 'unbranded' toestellen, dus dat zou onder CyanogenMod ook moeten kunnen.barrymossel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:28:
[...]
Ze hebben een kale AOSP rom gereleased, dus wellicht.
Dat is nog maar de vraag, daar de NFC chip in de OPO ook al niet alle chips/frequenties lijkt te ondersteunen. T-money (Koreaanse variant en vermoedelijk de voorloper van die wallet) chips slikt de OPO in ieder geval niet.J.Appleseed schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:24:
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik weet inderdaad dat er verschillende typen NFC-chips bestaan, heb daar ook nog even op proberen te zoeken maar ben op niks uitgekomen. We zullen het wel zien dan.pimsaint schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:30:
[...]
Dat is nog maar de vraag, daar de NFC chip in de OPO ook al niet alle chips/frequenties lijkt te ondersteunen. T-money (Koreaanse variant en vermoedelijk de voorloper van die wallet) chips slikt de OPO in ieder geval niet.
http://freedupthoughts.co...ustom-rom-how-do-you.htmlJ.Appleseed schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:01:
[...]
Met 'vanilla' bedoelen ze in dit geval het equivalent van 'unlocked' of 'unbranded' toestellen, dus dat zou onder CyanogenMod ook moeten kunnen.
Daar omschrijven ze Vanilla Android als de "raw source developed by Google". En het lijkt me niet dat CM dat is toch?
---edit---
http://wiki.cyanogenmod.o...Android_en_CyanogenMod.3F
[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 31-07-2014 08:19 . Reden: toevoeging ]
Is inderdaad heel weinig. Ik merkte vandaag juist het omgekeerde. Een half uurtje (geen files jippie!) met de auto naar mijn werk en mijn batterij was 5% afgenomen. Snelheid staat op gebalanceerd. Locatie stond op nauwkeurig en het valt me op dat dat een echte energievreter is.Stark schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:11:
Na een hele nacht zonder wifi of 3g aan is de batterij 2% omlaag gegaan. Erg zuinig 's nachts in slaapstand.
Ik waardeer je gebruik van bronnen (hoewel je eerste bron onjuiste informatie verspreidt*), maar ik weet zelf ook wat vanilla Android inhoudt. Gebaseerd op je gegeven definitie van 'vanilla' Android ga ik er van uit dat jij ook wel weet dat Vodafone met 'vanilla' niet puur AOSP bedoelt, want dat draait op een verwaarloosbaar aantal apparaten (Android op een Nexus is bijvoorbeeld niet puur AOSP maar is nog gemodificeerd door Google door o.a. Gapps en GEL toe te voegen). Vrij onrealistisch dus.barrymossel schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:15:
[...]
http://freedupthoughts.co...ustom-rom-how-do-you.html
Daar omschrijven ze Vanilla Android als de "raw source developed by Google". En het lijkt me niet dat CM dat is toch?
---edit---
http://wiki.cyanogenmod.o...Android_en_CyanogenMod.3F
Ik heb Arina van Vodafone geciteerd (vandaar de aanhalingstekens, mocht je die nog niet gezien hebben) en ik ga er van uit dat die mensen graag met termen gooien waarvan ze de betekenis vaak niet goed kennen.
Wat ik heb begrepen uit Arina's post is dat zij een onderscheid maakt tussen Vodafone-branded telefoons, i.e. telefoons die zijn geleverd door Vodafone en een ietwat aangepaste ROM draaien waarin o.a. Vodafone-apps zijn ingebakken en 'vanilla' varianten, die term gebruikt zij onterecht maar ik ga er van uit dat zij hiermee unbranded toestellen bedoelt, dit kan dus een HTC-toestel, een Nexus, een Xiaomi of whatever zijn met software die niet is aangepast door Vodafone, het enige vereiste is dus dat zo'n toestel verbonden is met het Vodafone-netwerk en voorzien is van een Vodafone NFC SIM-kaart en zelf NFC-capabiliteit heeft.Voor andere toestellen die NFC geschikt zijn komt de wallet app na de zomer in de app winkels. Nog even naar uitkijken dus
edit toevoeging: Vodafone group is druk bezig om meer Vodafone branded telefoons gecertificeerd te krijgen voor veilig betalen met je mobiel, en ook bezig met enkele vanilla varianten van bepaalde telefoons. Waarschijnlijk zullen helaas niet alle vanilla varianten gesupport kunnen worden, er komt namelijk erg veel werk bij kijken en vaak zijn firmware updates nodig om de telefoons gecertificeerd te krijgen voor betalen met de NFC functionaliteit van de telefoon
Of die uitspraak correct is zal ik zeker nog gaan navragen, maar zo interpreteer ik haar reactie in ieder geval.
*Nexus-apparaten draaien géén 'vanilla' Android c.q. 'pure' Android c.q. AOSP maar wél 'stock' Android. AOSP staat voor Android Open Source Project en is dus Android in zijn puurste vorm, zonder toevoegingen als de Google app, KitKat dialer app, Google Play Store en andere Google Play-diensten. Die apps zijn namelijk allemaal closed-source.
Daarom betekent 'stock' Android dus ook niet de standaard-ROM voor een bepaald toestel. OEM-apparaten draaien vaak gewoon een 'skinned' ROM, verre van 'stock' Android dus.
[ Voor 39% gewijzigd door BleuZ op 31-07-2014 10:41 ]
Als je de Oneplus hebt gekocht krijg je toch ook een invite of niet? Heb bij My Invites namelijk niks staan.
Kan ff duren.xeoMe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:06:
Vandaag me note 3 maar eens online zetten ben erg tevreden met de Oneplus en de Note 3 is al verdwenen uit mijn hoofd
Als je de Oneplus hebt gekocht krijg je toch ook een invite of niet? Heb bij My Invites namelijk niks staan.
https://forums.oneplus.ne...on-invites-to-share.58348
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Sommige mensen verklaren mij voor gek, maar vind de opo lekkerder werken.
Ervaringen met deze toestellen?
Tevens zijn de garantievoorwaarden minder of is het lastiger communiceren met de shops, lijkt me niks...
Mwaa, zo geweldig is de aftersales van Oneplus ook niet anders. Het is meer dat ik me afvraag of het B-specs toestellen zijn. Of er meer defecte pixels, ghosttouches, slecht passende behuizingen etc. etc. voorkomen en dergelijke.CLB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:42:
Staan er genoeg in dit topic... Houd rekening met extra kosten, waardoor ze flink duurder kunnen zijn.
Tevens zijn de garantievoorwaarden minder of is het lastiger communiceren met de shops, lijkt me niks...
Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat er duizenden Oneplus toestellen bij resellers liggen en dat tegelijkertijd het invitesysteem de vraag niet bij kan houden. Het riekt gewoon naar vieze spelletjes.
Prijs lijkt op het eerste ook niets uit te maken, maar hou rekening met 21% importkosten + doune afhandeling die erbij komen.Hoppa! schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:49:
[...]
Mwaa, zo geweldig is de aftersales van Oneplus ook niet anders. Het is meer dat ik me afvraag of het B-specs toestellen zijn. Of er meer defecte pixels, ghosttouches, slecht passende behuizingen etc. etc. voorkomen en dergelijke.
Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat er duizenden Oneplus toestellen bij resellers liggen en dat tegelijkertijd het invitesysteem de vraag niet bij kan houden. Het riekt gewoon naar vieze spelletjes.
Ze delen momenteel erg veel invites uit, en ook de mensen die er een aangeschaft hebben krijgen nu langzaam invites. Gok dat het niet lang duurt voordat je met gemak een invite kunt scoren, dus zou daarop wachten.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Als die mensen dan invites krijgen om weg te geven, dan gaat het weer even hard..
Hier nog steeds geen invites om weg te geven helaas.psvunited schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:03:
Vorige week zijn er veel besteld.
Als die mensen dan invites krijgen om weg te geven, dan gaat het weer even hard..
Punt is dat ze bij Oneplus een vertraging in hebben gebouwd in het beschikbaar stellen van invites bij de meest recente aankopers. Waarschijnlijk omdat de levering van toestellen tegenvalt ten opzichte van de vraag. En dat had helemaal niet gehoeven als ze niet zo'n berg toestellen zouden uitleveren aan resellers.psvunited schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:03:
Vorige week zijn er veel besteld.
- Ik stuur een ticket naar oneplus voor RMA
- Support medewerker pakt het op en stuurt mij weer door naar een andere medewerker, verantwoordelijk voor het indienen van een RMA verzoek
- Verantwoordelijke support medewerker stuurt mij een mail met daarin een link om zelf een RMA verzoek aan te maken in hun RMA systeem. Je kan dat alleen doen als ze je een RMA mail sturen.
- Ik maak een RMA verzoek aan en voeg daarbij de bijlagen toe en extra info.
- Verzoek moet goedgekeurd worden door quality control. Dit gebeurt ook.
- Achter de schermen om, neemt oneplus contact op met TNT voor het ophalen van het pakketje bij mij thuis.
- Ik krijg een mail binnen van oneplus waarbij ik een aantal documenten moet uitprinten. Deze dienen eventueel overhandigd te worden aan de postbode. Het gaat om de daadwerkelijke factuur van de telefoon + documenten voor lithium vervoer
- TNT weet niet hoe ze contact met mij op moeten nemen en vragen om mijn telefoonnummer bij oneplus.
- Oneplus stuurt mij een mail en vraagt om mijn telefoonnummer. Het stond al in mijn profiel..en billing adress, maar ik geef nogmaals mijn telefoonnummers door.
- TNT neemt uiteindelijk contact op per mail...
- Ik bel uiteindelijk TNT op en maak een ophaal afspraak. Ik krijg vrachtbrieven per mail toegestuurd en moet deze uitprinten en overhandigen. Deze worden uiteindelijk in een doculop gestopt en de doculop wordt aan de voorzijde van het pakketje geplakt.
- Pakketje wordt opgehaald.
Ik heb mijn OPO op Engels staan, vind ik fijner.P. vd Loo schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:27:
[...]
Is inderdaad heel weinig. Ik merkte vandaag juist het omgekeerde. Een half uurtje (geen files jippie!) met de auto naar mijn werk en mijn batterij was 5% afgenomen. Snelheid staat op gebalanceerd. Locatie stond op nauwkeurig en het valt me op dat dat een echte energievreter is.
Ik heb location altijd op saving battery staan, ik heb het toch alleen maar nodig als ik navi gebruik.
Niets dan lof voor het importeren tot nu toe. Heb mijn OPO 64gig bij Flosmall besteld. Uiteindelijk 350 kwijt (in plaats van 310 incl. verzendkosten voor internationale versie via OPO zelf). Kwam razendsnel bij me thuis (amper vier dagen na bestellen) en nog gratis ook. Geen invoerkosten. Misschien mazzel gehad, maar ze hadden een andere productnaam op mijn pakket geschreven en een andere prijs. Heeft ongetwijfeld geholpen.Hoppa! schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:41:
Zijn er hier trouwens veel mensen die de Chinese versie (dus zonder wachten op invites) hebben besteld bij Spemall of iets dergelijks? Ik zie dat het prijsverschil op sommige sites reuze meevalt en dat ze vaak ook gewoon CM 11s installeren?
Ervaringen met deze toestellen?
Ook keurig al CM11S geïnstalleerd, zelfs meteen in Nederlands en krijg ook gewoon OTA-updates. Is verder precies hetzelfde toestel. Geen Chinees aftreksel, gewone de Chinese versie van dezelfde telefoon.
Als ie ooit kapot gaat wellicht wat problematisch qua service en garantie, maar dat is bij OPO momenteel ook een drama. Ik ben in ieder geval heel erg positief.
Ik had hier ook mijn telefoon en meteen een hoes erbij besteld. Nu was de hoes niet meegeleverd. Ze zouden deze nu opnieuw hebben gestuurd na heel wat welles nietes maar het tracking nummer is ongeldig en ik heb ook nog geen reactie gezien op de mail die ik daarover heb gestuurd gisteren.Ambling_Alp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:05:
[...]
Niets dan lof voor het importeren tot nu toe. Heb mijn OPO 64gig bij Flosmall besteld. Uiteindelijk 350 kwijt (in plaats van 310 incl. verzendkosten voor internationale versie via OPO zelf). Kwam razendsnel bij me thuis (amper vier dagen na bestellen) en nog gratis ook. Geen invoerkosten. Misschien mazzel gehad, maar ze hadden een andere productnaam op mijn pakket geschreven en een andere prijs. Heeft ongetwijfeld geholpen.
Ook keurig al CM11S geïnstalleerd, zelfs meteen in Nederlands en krijg ook gewoon OTA-updates. Is verder precies hetzelfde toestel. Geen Chinees aftreksel, gewone de Chinese versie van dezelfde telefoon.
Als ie ooit kapot gaat wellicht wat problematisch qua service en garantie, maar dat is bij OPO momenteel ook een drama. Ik ben in ieder geval heel erg positief.
Ik ben nog een beetje sceptisch over deze winkel dus.
Laten we hopen dat dit enkel geruchten zijn.
Ik zit namelijk met smart te wachten op de beloofde update naar android L, vooral door project volta
Daarnaast vind ik cyanogenmod tot nu toe de fijnste UI waar ik ooit mee heb gewerkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Rixos op 31-07-2014 14:20 ]

En wat een mooie watch..
Ik heb overigens geen last van issues, zoals yellow band. Het scherm is wit en ziet er scherp uit. Hij is een hele inch groter dan mijn 4.5inch Lumia 925 en dat is WENNEN.
Zou men dit gewoon veronderstellen doordat de update wat beloofd is nog niet uitgekomen is? of zou men hier echte bewijzen van hebben ( van oneplus zelf )
Geruchten... 1+ heeft zelf een tijdje geleden aangegeven dat die zo veel mogelijk ROM's wil brengen op de OPO zodat je maximale keuzevrijheid zou hebben... Daarom dat ze ook een stock rom uitgebracht hebben voor diegenenen die dat liever hebben.
Ze willen dat de softwareondersteuning maximaal is, maar ik denk dat ze gaan blijven samenwerken met Cyanogenmod als hoofdsoftware, maar ook tegelijkertijd andere ROM's ondersteunen...
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Wouw, ziet er heel vet uit.
Ik was eigenlijk al geinteresseerd in de G-Watch van LG, maar ik ben daar niet voor gegaan omdat ie zo ontzettend lelijk is en het scherm niet goed leesbaar is in de felle zon.
Deze ziet er (op papier) in ieder geval alvast een stuk beter uit.
Als het nou ook goed werkt en het oled scherm beter afleesbaar is in de zon en de prijs een beetje redelijk is dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Ik durf er wel geld op te zetten dat dit fake isRixos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Wouw, ziet er heel vet uit.
Ik was eigenlijk al geinteresseerd in de G-Watch van LG, maar ik ben daar niet voor gegaan omdat ie zo ontzettend lelijk is en het scherm niet goed leesbaar is in de felle zon.
Deze ziet er (op papier) in ieder geval alvast een stuk beter uit.
Als het nou ook goed werkt en het oled scherm beter afleesbaar is in de zon en de prijs een beetje redelijk is dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Goede fake dan, hopen dat Oneplus het oppakt en er wat mee doet418O2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:59:
[...]
Ik durf er wel geld op te zetten dat dit fake is
Thanks voor het delen!Monkeydancer schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:29:
Toestel is inmiddels opgehaald. Maar ik kan nu wel begrijpen waarom oneplus niet graag telefoons terug neemt voor reparatie. Er komt een hele papierwinkel bij kijken en er moet zo veel werk verzet worden. Daarnaast krijg je ook nog eens te maken met het tijdsverschil tussen Hong Kong en Nederland (+ 6 uur).Nu nog een paar weken wachten op mijn gerepareerde toestel
- Ik stuur een ticket naar oneplus voor RMA
- Support medewerker pakt het op en stuurt mij weer door naar een andere medewerker, verantwoordelijk voor het indienen van een RMA verzoek
- Verantwoordelijke support medewerker stuurt mij een mail met daarin een link om zelf een RMA verzoek aan te maken in hun RMA systeem. Je kan dat alleen doen als ze je een RMA mail sturen.
- Ik maak een RMA verzoek aan en voeg daarbij de bijlagen toe en extra info.
- Verzoek moet goedgekeurd worden door quality control. Dit gebeurt ook.
- Achter de schermen om, neemt oneplus contact op met TNT voor het ophalen van het pakketje bij mij thuis.
- Ik krijg een mail binnen van oneplus waarbij ik een aantal documenten moet uitprinten. Deze dienen eventueel overhandigd te worden aan de postbode. Het gaat om de daadwerkelijke factuur van de telefoon + documenten voor lithium vervoer
- TNT weet niet hoe ze contact met mij op moeten nemen en vragen om mijn telefoonnummer bij oneplus.
- Oneplus stuurt mij een mail en vraagt om mijn telefoonnummer. Het stond al in mijn profiel..en billing adress, maar ik geef nogmaals mijn telefoonnummers door.
- TNT neemt uiteindelijk contact op per mail...
- Ik bel uiteindelijk TNT op en maak een ophaal afspraak. Ik krijg vrachtbrieven per mail toegestuurd en moet deze uitprinten en overhandigen. Deze worden uiteindelijk in een doculop gestopt en de doculop wordt aan de voorzijde van het pakketje geplakt.
- Pakketje wordt opgehaald.
.
Had niet verwacht dat je het voor elkaar kon krijgen bij OPO.
Hoor alleen maar negatieven geluiden kwa service.
Mooi man!hwkinderman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:23:
Net mijn Oneplus binnengekregen, wát een toptoestel. Geen last van yellowbanding en alles klopt simpelweg. Zit nu alleen al wel te twijfelen of ik hem ga rooten voor meer functionaliteiten (adblocker etc.)
Nu hopen dat ik ook zo'n toestel krijg.
Alleen jammer dat ik morgen voor 12 dagen op vakantie ben.
Hij komt waarschijnlijk morgen of begin volgende week.
hwkinderman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:23:
Net mijn Oneplus binnengekregen, wát een toptoestel. Geen last van yellowbanding en alles klopt simpelweg. Zit nu alleen al wel te twijfelen of ik hem ga rooten voor meer functionaliteiten (adblocker etc.)
Was het eerste dat ik deed nadat ik hem getest had.hwkinderman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:23:
Wel een issue gehad met de drivers te installeren, hebben al iets teveel toestellen aan de laptop gehangen vrees ik, maar zoek eens op adb-setup-1.3.exe indien het niet direct mocht lukken.
Voor de lol eens ColorOS opgezet, v2.06 beta, en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Camera is naar mijn gevoel iets sneller en beter in een donkere omgeving, moet nog verder testen. Geluid van de speaker tijdens handsfree is een heel pak harder etc.
Het trekt zeer hard op MIUI omdat er in de v2 versies geen app-drawer zit, maar mapjes zijn natuurlijk snel aangemaakt, en de iconen in dezelfde stijl zijn.
Ook zoals met een andere kernel helemaal geen geel-achtig scherm, wat voor mij een must is.
Voor mij een hele verademing deze phone ipv de saaie Nexus 5. De 2 dagen dat ik hem nu heb ben ik er nog steeds zeer blij mee.
Zal een heel verschil zijn met mijn current phone; iPhone 4..
Euhm, ja. Eerste wat je denkt is .... djeeeez wat een groot ding.psvunited schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:42:
Pff als ik al deze reacties lees ben ik echt benieuwd naar mijn toestel
Zal een heel verschil zijn met mijn current phone; iPhone 4..
Geloof me binnen een weekje of 2 vind je de iphone niet meer terug.
Ook niet te ongerust zijn over Android. Het vergt wat aanpassing, maar eens je daarover bent is de sky the limit.
Ben IOS zo zat..

Ik denk zelf van niet. Als je kijkt naar de development sectie:
https://forums.oneplus.net/forums/dev-roms/
Zie je dat er al verschillende roms officieel verkrijgbaar zijn voor de oneplus, waaronder Paranoid android, Stock android, slimkat bacon etc.
Ik denk dat ze dit doen puur om het toestel nog veelzijdiger te maken, maar Cyanogenmod blijft de hoofdrom. Anders kunnen ze mooi alle backcovers vervangen en de lettertjes weer wegfrezen
Size matters!Hoppa! schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:02:
Damn. Wie wil er nou zo'n postzegel.
Ik heb de oneplus ook... Ik heb geregeld dat er ineens een lamp in mijn broek aan gaat.. Komt doordat er dan een V patroon op het scherm gemaakt wordt.... Hoe zet ik dat in vredesnaam uit?
Yup, in de settings - gestures- of zoiets, direct uitgezet bij mijsuperericje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:57:
Vraagje...
Ik heb de oneplus ook... Ik heb geregeld dat er ineens een lamp in mijn broek aan gaat.. Komt doordat er dan een V patroon op het scherm gemaakt wordt.... Hoe zet ik dat in vredesnaam uit?
Ik volg dit topic al enkele weken, heeft niemand problemen met de standaard DPI instellingen? Het scherm is veel groter dan ik gewend ben, maar er past hetzelfde op. En de hele layout is enorm groot, een blinde zou het nog kunnen lezen. Ik heb goede ogen dus ik zou graag alles kleiner maken, zodat er meer op mijn scherm kan. Iemand die mij hierin opweg kan helpen? Kan dit met cyanogenmod of moet ik er paranoid op flashen?
Ik hoor het graag
Het is redelijk 'simpel'. Je moet wel geroot zijn!Glaxo schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:42:
Ik had met die invite heel veel mzzl. Ik was pas 1 week lid en deed mee aan die blizzard actie en had al snel een invite. Inmiddels is mijn OPO geleverd.
Ik volg dit topic al enkele weken, heeft niemand problemen met de standaard DPI instellingen? Het scherm is veel groter dan ik gewend ben, maar er past hetzelfde op. En de hele layout is enorm groot, een blinde zou het nog kunnen lezen. Ik heb goede ogen dus ik zou graag alles kleiner maken, zodat er meer op mijn scherm kan. Iemand die mij hierin opweg kan helpen? Kan dit met cyanogenmod of moet ik er paranoid op flashen?
Ik hoor het graag
Met root explorer of 1 of andere build.prop editor de dpi aanpassen. File staat in \system\
Ik zou even rondkijken, zullen wel guides voor zijn. Hij staat nu op 480. Dus een 420 ofzo om me te beginnen. Wel elke keer terug opstarten om te testen.
Kan zijn dat de standard launcher het niet zo tof vind of je geen verschil ziet. Zet voor je begint even Nova launcher erop. Die vind ik persoonlijk al veel beter dan de standard en kan je ook mooi aanpassen.
Ook even checken of je playstore nadien nog werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Luke-san op 31-07-2014 20:15 ]
Als jouw toestel root heeft dan kun je deze app installeren:Glaxo schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:42:
Ik had met die invite heel veel mzzl. Ik was pas 1 week lid en deed mee aan die blizzard actie en had al snel een invite. Inmiddels is mijn OPO geleverd.
Ik hoor het graag
Google Play: Texdroider DPI
Succes!
Als ik de foto bekijk zie ik aan de zijkanten 2 best brede zwarte balken.
Ben ik de enigste en is het een kwestie van een instelling misschien?
Net even getest als ik de camera op 13 megapixel zet krijg ik dus een rare verhouding en niet 16:9.Ronald8 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:29:
Ik denk dat dat komt door verschillende verhoudingen van het scherm en de camera. Bijvoorbeeld 4:3 en 16:9.
Ook een foto gemaakt met de 9.7 megapixel 16:9 stand dan krijg ik wel netjes fullscreen.
Aan die 13 megapixel stand heb je dus weinig?
Hoe?Stark schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:01:
Je kan de icoontjes kleiner instellen in CM.
Wil graag 5 apps op een rij
Nou volgens mij ben ik blind, maar ik kan het serieus niet vindenLuke-san schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:06:
[...]
Yup, in de settings - gestures- of zoiets, direct uitgezet bij mij
settings > uiterlijk > gebarensnelkoppelingen.superericje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:41:
[...]
Nou volgens mij ben ik blind, maar ik kan het serieus niet vinden
Settings > Interface > Gesture shortcutssuperericje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:41:
[...]
Nou volgens mij ben ik blind, maar ik kan het serieus niet vinden
HELD!!!xeoMe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:43:
[...]
settings > uiterlijk > gebarensnelkoppelingen.
J.Appleseed ook
[ Voor 5% gewijzigd door superericje op 31-07-2014 21:47 ]
Welke pen?
EDIT
Oh, lol, zie het net op mijn Facebook. Whehe
[ Voor 14% gewijzigd door BleuZ op 31-07-2014 21:56 ]
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 31-07-2014 22:35 ]
Het mag swag genoemd worden volgens OP
Ik zit nu ook te twijfelen om een OPO te kopen, heb nu een G2 die me prima bevalt en vgm ook nog prima meegaat.
[ Voor 95% gewijzigd door Ttje op 31-07-2014 22:34 ]
Tja. Heb je weinig aan. Een full hd scherm is maar 2 megapixel, dus in die zin heb je niets aan alles boven de 2 megapixel. Maar er zijn ook nog andere manieren om fotos te bekijken. Andere schermen, prints, uitvergroot, etc. Dus ik zou niet zeggen dat je niets hebt aan 13 megapixel.xeoMe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:33:
[...]
Net even getest als ik de camera op 13 megapixel zet krijg ik dus een rare verhouding en niet 16:9.
Ook een foto gemaakt met de 9.7 megapixel 16:9 stand dan krijg ik wel netjes fullscreen.
Aan die 13 megapixel stand heb je dus weinig?

https://forums.oneplus.ne...ure-pen-by-senator.73896/
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Klopt.Quad schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:54:
Sommige reacties op het forum zijn gewoon om van te kotsen.
https://forums.oneplus.ne...ure-pen-by-senator.73896/
Het grootste discussiepunt met OPO tot nu blijft natuurlijk wel de beschikbaarheid van de producten. Als je al erg lang zit te wachten op zo'n invite, en je ziet weer zo"n soort contest voorbij komen voor merchandise, is dat wellicht niet echt prettig.
Aan de andere kant.. grow up.
Het invite systeem heeft zijn nadelen (lange wachttijden etc.) maar als je er doorheen bent, geeft het ook een machtig gevoel van een soort exclusiviteit.
Ja of het is gewoon een telefoonmhulsegge schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:38:
[...]
Klopt.
Het grootste discussiepunt met OPO tot nu blijft natuurlijk wel de beschikbaarheid van de producten. Als je al erg lang zit te wachten op zo'n invite, en je ziet weer zo"n soort contest voorbij komen voor merchandise, is dat wellicht niet echt prettig.
Aan de andere kant.. grow up.
Het invite systeem heeft zijn nadelen (lange wachttijden etc.) maar als je er doorheen bent, geeft het ook een machtig gevoel van een soort exclusiviteit.
Kijk, het is een heel fijne telefoon en zo maar ik snap dat hele gedoe er rond niet. Mensen die al maanden en maanden achter een invite aan het bedelen zijn ("ik heb een invite nodig!"), hun waardigheid compleet opzij schuiven om zo'n ding te bemachtigen.
Dat vind ik gewoon een beetje te ver gaan voor een telefoon. Als je hem wil, wacht rustig op een invite net zoals mensen wachten op de nieuwe iPhone. Of koop hem (niet de invites, want ik ben van mening dat je daar geen geld voor moet vragen) voor een redelijke prijs van eBay/V&A/...
Heb je een telefoon die op sterven na dood is? Haal voor de tussentijd dan een Moto G/E of zo.
Misschien een tip voor de mensen die op zoek zijn voor een invite: als ik er een of twee over zou hebben zou ik die veel liever geven aan iemand die gewoon goed meedoet met discussies en op een casual manier aangeeft een invite te zoeken dan de zoveelste persoon die mij PM't of reageert op mijn Instagram-foto's met als enig doel zo'n invite te bemachtigen.
[ Voor 12% gewijzigd door BleuZ op 01-08-2014 09:07 ]
Volledig met je eens.J.Appleseed schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:03:
[...]
Ja of het is gewoon een telefoon
Kijk, het is een heel fijne telefoon en zo maar ik snap dat hele gedoe er rond niet. Mensen die al maanden en maanden achter een invite aan het bedelen zijn ("ik heb een invite nodig!"), hun waardigheid compleet opzij schuiven om zo'n ding te bemachtigen.
Dat vind ik gewoon een beetje te ver gaan voor een telefoon. Als je hem wil, wacht rustig op een invite net zoals mensen wachten op de nieuwe iPhone. Of koop hem (niet de invites, want ik ben van mening dat je daar geen geld voor moet vragen) voor een redelijke prijs van eBay/V&A/...
Heb je een telefoon die op sterven na dood is? Haal voor de tussentijd dan een Moto G/E of zo.
Misschien een tip voor de mensen die op zoek zijn voor een invite: als ik er een of twee over zou hebben zou ik die veel liever geven aan iemand die gewoon goed meedoet met discussies en op een casual manier aangeeft een invite te zoeken dan de zoveelste persoon die mij PM't of reageert op mijn Instagram-foto's met als enig doel zo'n invite te bemachtigen.
Ook absoluut over het stuk van het verkopen van invites...
Idd nagel op de kop. Je wil niet weten hoeveel pm's op XDA en het OPO forum heb gehad van mensen die smeken om een invite.J.Appleseed schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:03:
[...]
Ja of het is gewoon een telefoon
Toevallig zijn al die mensen hun telefoon defect geraakt of de meest onnozele andere discussies.
Dit is een tweakers phone dus die mensen zouden zo al geen telefoon mogen kopen, maar een stabiele geteste en ondersteunde telefoon.
Ik moet zeggen dat ik de meeste reviews op youtube ook niet snap. Een unboxing review, of mij dit nu interesseert ... not. Hij is uit de doos gegaan en die ligt nu ergens weet ik niet waar.
Inhoudelijke reviews zucht, wat filmpjes over de interface en antutu scores, allemaal zo ... eenzijdig.
Spijtig dat ik weinig tijd heb om clipjes te maken waar het allemaal ook om draait. Kan je ermee bellen. Ik weet het dom, maar een toestel met een slechte ontvangst is geen telefoon. Wifi sterkte, gps etc etc.
Probeer die zaken maar eens te vinden op youtube of een andere site.
Haha dit is precies waar ik ook naar op zoek ben.
Ik wil graag de grid size kunnen aanpassen zodat ik 5 icoontjes i.p.v 4 per row heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Rixos op 01-08-2014 10:37 ]
Nova LauncherRixos schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:32:
[...]
Haha dit is precies waar ik ook naar op zoek ben.
Ik wil graag de grid size kunnen aanpassen zodat ik 5 icoontjes i.p.v 4 per row heb.
Oke, ik ben alleen een beetje huiverig om deze te installeren omdat ik meerdere mensen heb gehoord die last hadden van een battery drain door nova launcher? Of heb jij daar geen last van?
Nope, ik krijg gemakkelijk 8 uur SoT met Nova LauncherRixos schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:42:
[...]
Oke, ik ben alleen een beetje huiverig om deze te installeren omdat ik meerdere mensen heb gehoord die last hadden van een battery drain door nova launcher? Of heb jij daar geen last van?
Nova Laucher staat zelfs niet in mijn Battery Stats.
[ Voor 7% gewijzigd door BleuZ op 01-08-2014 10:47 ]
Nice, dan ga ik daar even naar kijken, thanks voor de tip.J.Appleseed schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:46:
[...]
Nope, ik krijg gemakkelijk 8 uur SoT met Nova Launcher
Dit topic is gesloten.
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.