[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
DutchJudge schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:52:
[...]

Tot op heden niet. Het is een ideale telefoon, yellow band is wel een beetje vervelend maar ik ga m niet terugsturen. Risico is dat ik er 1 terugkrijg die meer mankeert (of die ook een yellow band heeft) is vrij groot. Verzendkosten komen er gegarandeerd bij en als ik m'n geld terug wil dan kan ik daarna een paar honderd euro extra uitgeven, dat is het me niet waard.

Ook zie je dat het scherm kantelen niet altijd lekker werkt en je het wat 'heftiger' moet keren voordat het werkt. Is een issue die al eerder is opgemerkt. Verder had ik met m'n note 1 altijd dat chrome de tekst zodanig weergaf in portrait mode dat je alles kon lezen zonder dat je de phone in landscape hoeft te houden. Email gold hetzelfde voor. Wellicht een software optie die ik nog niet heb gevonden...

Verder absolute top telefoon.
Dit topic blijft me mateloos boeien, niet omdat ik nog geïnteresseerd ben in het toestel (dat was ik wel in het begin), maar omdat het werkelijk onvoorstelbaar is hoe veel mensen problemen met dit toestel bagatelliseren.

Ligt het aan mij, of lijden diverse mensen met een OPO aan een technologische variant van het Stockholm-syndroom?

Een toestel met een duidelijk defect aan het scherm niet terugsturen, omdat een vervangend toestel mogelijk nog meer mankeert? WTF? Zou je ook zo hebben gereageerd als je een Samsung via je provider had gekregen? Of is de lastige distributie en de matige aftersales van OPO de reden om dit soort belachelijke kwaliteitsproblemen maar door de vingers te zien?

Ieder zijn eigen keuzes hoor, maar het lijkt er op dat diverse mensen zo blij zijn dat ze eindelijk dit hype-toestel in handen hebben, dat ze alle mogelijkheden om objectief te oordelen zijn verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
De gevoeligheid bij kantelen kan je instellen. Net als de tekstgrootte.

Het is wel de moeite waard om even door de instellingen te neuzen. Ik heb bijvoorbeeld de automatische helderheid aangepast omdat ik het scherm anders wat fel vindt.

Ik heb ook een gelige vlek, maar dat stoort me niet zo. Hij werkt verder echt heel lekker.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 28-07-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:25:
[...]

Gedaan. Aangezien telefoon niet in fastboot mode gaat met usb kabel erin, trek ik :

a) usb kabel eruit
b) zet ik telefoon in fastboot mode
c) steek ik hem in en open ik programma
d) ik zie dit:

[afbeelding]

mis ik iets? :) OP telefoon staat nochtans het fastboot logo?
Is er wel een adb driver voor je telefoon geïnstalleerd? Anders kun je gewoon via apparaatbeheer de standaard Google adb driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Rixos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:17:
Na een week de OPO uit te hebben geprobeerd heb ik net mijn ticket aangemaakt, naast de gele band onderaan het scherm die niet is weggegaan, ben ik er vandaag ook achter gekomen dat ik een aantal dode pixels heb op een plek waar het mij eerder niet opviel. Eerlijk gezegd ben ik helemaal weg van deze telefoon, maar deze problemen kan ik gewoon niet over het hoofd zien hoe hard ik het ook probeer. Ik heb aangegeven dat ik een vervangend apparaat wil en dat zij mijn verzendkosten betalen. Mochten ze daar niet akkoord mee gaan dan open ik een paypal dispute, maar ik wil ze eerst de kans geven om over de brug te komen.
Graag hoor ik wat OPO teruggekoppeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
psvunited schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:55:
[...]

Graag hoor ik wat OPO teruggekoppeld!
Ik heb een dag of 6 geleden een ticket aangemaakt. Op de eerste vraag werd binnen 24 uur gereageerd met een suggestie om het probleem van soms tijdelijk niet reagerende touchscreen te verhelpen. Op mijn reactie daarop dat deze suggestie niet werkt en dat ik een oplossing wil voor het probleem is al 5 dagen niet gereageerd, ook niet na een reminder van mijn kant. Ook heb ik een mega gele band onderaan mijn screen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Sinds twee dagen mijn OPO in gebruik. Eerste dag kreeg ik een flinke drain te verduren, waardoor het toestel nog geen 18 uur mee ging met 1,5 uur schermtijd. Android-systeem draaide voor meer dan 60%. Had het toestel onder mijn kussen liggen en lag daar te koken van de warmte. Bijzondere start. Vervolgens een restart uitgevoerd en nu lijkt er niet meer aan de hand. Op dit moment nog 80% accu, na 18 uur standby en 1 uur schermtijd. Dit gaat de goede kant op.

Voor de rest is hij idd aan de grote kant. Heb een silicone case besteld met een screenprotector. Maar wow wat is dit ding retesnel. Qua design vind ik hem wel aardig, ik kom van Xperia Z af, ik vond de Z toch simpelweg iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ik vraag me af hoe het bij de mensen met een yellow band er uit ziet zodat ze een ticket aanmaken of de telefoon retour willen doen.
Ik heb volgens mij ook de yellow band (http://i.imgur.com/Au9jYaM.jpg) maar ik stoor me er echt niet aan ik normaal gebruik zie ik de yellow band nieteens alleen op deze blank.org merkte ik het.

Telefoon is super ik heb een 91% battery tot 0% 2d 6uur mee gedaan met een kleine 4 uur screentime en 2 uur games.
Ik had vanochtend nog 12% dus had nog langer mee kunnen gaan alleen had de telefoon meegenomen in een sok omdat ik nog geen hoesje heb voor de telefoon.
Pakte alleen net de telefoon uit de sok en toen stond de flashlight aan ik heb hier meer over gelezen dus niets boeiends helaas was de telefoon toen 1% anders had ik er misschien nog een paar uur mee gedaan.

Ik kom van een Samsung Note 3 af en ik merk dat de kleuren daar toch iets scherper zijn maarja volgens mij kan niemand tippen aan het scherm van Samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door xeoMe op 28-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb daarom al die gestures uitgezet. Flashlight gaat aan als je een V tekent op het scherm als hij uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:43:
[...]

Ik heb een dag of 6 geleden een ticket aangemaakt. Op de eerste vraag werd binnen 24 uur gereageerd met een suggestie om het probleem van soms tijdelijk niet reagerende touchscreen te verhelpen. Op mijn reactie daarop dat deze suggestie niet werkt en dat ik een oplossing wil voor het probleem is al 5 dagen niet gereageerd, ook niet na een reminder van mijn kant. Ook heb ik een mega gele band onderaan mijn screen overigens.
Ik heb op het forum daar gezegd dat als ze niet heel snel reageren dat ik wat negatieve publiciteit ga maken. Binnen een half uur hadden we contact en gaven ze aan dat dit een RMA'tje zou zijn. Die heb ik nog niet aangevraagd, want de telefoon heeft nu al een week geen touch problemen (zou het dan toch komen door die gestures?). En ik heb weinig vertrouwen in hun RMA systeem. Maar sindsdien blijven ze vragen of alles lukt en werkt.

Beetje druk zetten werkt dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
xeoMe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:10:
Ik vraag me af hoe het bij de mensen met een yellow band er uit ziet zodat ze een ticket aanmaken of de telefoon retour willen doen.
Ik heb volgens mij ook de yellow band (http://i.imgur.com/Au9jYaM.jpg) maar ik stoor me er echt niet aan ik normaal gebruik zie ik de yellow band nieteens alleen op deze blank.org merkte ik het.

Telefoon is super ik heb een 91% battery tot 0% 2d 6uur mee gedaan met een kleine 4 uur screentime en 2 uur games.
Ik had vanochtend nog 12% dus had nog langer mee kunnen gaan alleen had de telefoon meegenomen in een sok omdat ik nog geen hoesje heb voor de telefoon.
Pakte alleen net de telefoon uit de sok en toen stond de flashlight aan ik heb hier meer over gelezen dus niets boeiends helaas was de telefoon toen 1% anders had ik er misschien nog een paar uur mee gedaan.
Kijk, ik zie hier dus echt geen echte yellow band in. Dit is die gelige kleurwaas die er nu eenmaal is ingesteld op de OnePlus. Ik heb foto's gezien van échte yellow band en dat was zo veel zichtbaarder. Stoor jij je oprecht aan dit scherm? Ik denk echt dat mensen dingen zijn gaan zien sinds er melding is gemaakt van het bestaan van yellow banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
xeoMe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:10:

Ik kom van een Samsung Note 3 af en ik merk dat de kleuren daar toch iets scherper zijn maarja volgens mij kan niemand tippen aan het scherm van Samsung.
Zie bij jou echt totaal geen yellow band, ik zou me niet druk maken.
Net terugkoppeling van One plus gehad, of ik foto's wil maken in 'normale' belichting om het probleem te verduidelijken. Zucht, ik heb de foto's gewoon in normale belichting gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
barrymossel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Ik heb op het forum daar gezegd dat als ze niet heel snel reageren dat ik wat negatieve publiciteit ga maken. Binnen een half uur hadden we contact en gaven ze aan dat dit een RMA'tje zou zijn. Die heb ik nog niet aangevraagd, want de telefoon heeft nu al een week geen touch problemen (zou het dan toch komen door die gestures?). En ik heb weinig vertrouwen in hun RMA systeem. Maar sindsdien blijven ze vragen of alles lukt en werkt.

Beetje druk zetten werkt dus wel ;)
We zitten op dezelfde lijn. Ik heb ook weinig vertrouwen in het RMA systeem en weet niet of ik het aandurf. De mega yellow band, daar kan ik nog mee leven. Wat ik vervelender vind is dat op willekeurige tijden het scherm opeens niet meer reageert op touch. Ik moet hem dan uitzetten (geen reboot) en na een paar minuten terugkomen, dan is het meestal weg, Het gebeurt zo'n 1 a 2 maal per dag. Ik weet niet of ik er uiteindelijk mee kan leven. Ik wil het nog even aankijken. Ik ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
@Ambling_Alp
@Rixos

Ik dacht inderdaad al dat ik geen yellow band had.
Hebben jullie foto's van jullie yellow band dan? Ben benieuwd hoe erg zichtbaar dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
DutchJudge schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:08:
[...]

Na een week zie ik ook nog geen verbetering in de yellow band... Wel ideale battery life
Ik heb ook gelezen dat verschillende mensen dit probleem hebben opgelost door de franco kernel te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:15

2d0

Kan niet wachten op die van mij ....

[ Voor 117% gewijzigd door 2d0 op 28-07-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Is dit je eigen interpretatie?
Heb je het toestel zelf?
Het scherm is niet defect als er een gele vlek op te zien is hoor 8)7
Horror verhalen over problemen met telefoons zijn van alle tijden en alle leveranciers, zoek maar even op het internet.
Ik wordt zo moe van dat kuddegedrag iedereen roept maar wat terwijl niemand weet hoe het zit met percentages en oorzaak.
Zelf mensen die de telefoon niet eens in hun bezit
hebben gaan hun negatieve mening uiten :(
Dit is een telefoon met een gigantische hoeveelheid instelmogelijkheden, als iets niet helemaal naar je zin werkt zoek dan eerst naar een mogelijkheid om dit af te regelen via de settings voordat je hier gaat roepen dat het niet helemaal lekker werkt. Of vraag hier of het mogelijk is...
Op het OPO forum las ik dat alleen UV licht uit een bepaald spectrum het geel kan verminderen.
Ben benieuwd naar positieve ervaringen van mensen die het toestel ook daadwerkelijk hebben :)
Ik heb twee exemplaren van het toestel gezien, waarvan er 1 het yellow-banding probleem had. Dus spreek ik uit eigen ervaring, ja. En jij vindt dat een scherm met een gele vlek niet defect is? Uhm? Zou je dat op je televisie of laptop accepteren dan?

Ik heb mijn interesse in dit toestel in ieder geval verloren door de exemplaren die ik heb gezien. Het is een prachtig mooi toestel (vooral de achterkant van de zwarte is geniaal mooi), maar vind hem zelf gewoon te groot. Dat is de voornaamste reden, samen met de horror-verhalen hier.

En ja, horror-verhalen zijn bij elke vlaggenschip-release normaal. Maar ik heb nog in geen enkel vlaggenschip-forum gelezen dat mensen een vlek of gele band in hun scherm goedpraten. Ja, de antenneproblemen een tijd terug bij Apple, dat was vergelijkbaar. Daar waren mensen die zich er niet aan stoorde omdat er een bepaald hoesje was, of omdat ze er geen last van hadden wanneer ze het toestel ander vasthielden.... net zo goed waanzin.

Nogmaals, voor een eerste toestel (al is dat relatief, gelet op de banden met OPPO) is het een verschrikkelijk mooie telefoon met goede specs voor weinig geld. Allemaal prima hoor, zul je mij niet over horen. Maar ik vind het onvoorstelbaar dat er zo mild wordt gedaan over de issues die er duidelijk zijn, ook met de aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Heeft iemand uit NL ervaring met een RMA? Bijv hoe lang het duurt voordat je een nieuw exemplaar in huis hebt? Ik neem aan dat deze verzonden moet worden naar China en dat dat even kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
xeoMe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:28:
@Ambling_Alp
@Rixos

Ik dacht inderdaad al dat ik geen yellow band had.
Hebben jullie foto's van jullie yellow band dan? Ben benieuwd hoe erg zichtbaar dat is.
Oh, ik denk ook niet dat ik een yellow band heb. Ik kan het mezelf aanpraten, maar dat is eigenlijk grote onzin. Heb in ieder geval niets waaraan ik me stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:28:
[...]

We zitten op dezelfde lijn. Ik heb ook weinig vertrouwen in het RMA systeem en weet niet of ik het aandurf. De mega yellow band, daar kan ik nog mee leven. Wat ik vervelender vind is dat op willekeurige tijden het scherm opeens niet meer reageert op touch. Ik moet hem dan uitzetten (geen reboot) en na een paar minuten terugkomen, dan is het meestal weg, Het gebeurt zo'n 1 a 2 maal per dag. Ik weet niet of ik er uiteindelijk mee kan leven. Ik wil het nog even aankijken. Ik ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen op het forum.
Ik heb dit probleem bij allebei mijn OPO's gehad. Tadango hetzelfde: https://forums.oneplus.ne...-touchscreen-kapot.70348/

Bij mij lijkt het uitzetten van de gestures te helpen. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
barrymossel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Ik heb dit probleem bij allebei mijn OPO's gehad. Tadango hetzelfde: https://forums.oneplus.ne...-touchscreen-kapot.70348/

Bij mij lijkt het uitzetten van de gestures te helpen. Heb je dat al geprobeerd?
Thx, bij mij is het idd ook begonnen nadat ik hem een tijdje in de zon heb gelegd om van mijn yellow band af te komen. Niet extreem lang in de zon, en dacht ook dat een apparaat daar in principe even tegen moet kunnen.
Gestures uitschakelen was een suggestie die ik had gekregen van Oneplus zelf. Bood echter geen oplossing. Ik zal het toch nogmaals proberen. Eigenlijk heb ik ook meer last dan plezier van die gestures met vaak spontaan startende muziek :*)
Ik heb ook een beetje de hoop dat het euvel misschien vanzelf gaat verdwijnen.

Inmiddels heeft Oneplus gereageerd en kan ik een RMA aanvragen. Refund ga ik niet doen omdat het toestel me erg bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 12-09 10:12
xeoMe schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:59:
Beste gebruikers,

Ik heb wat kleine dingen wat me zijn opgevallen en vroeg me af of meerdere dit hebben.

- Trillen bij toetsaanslag staat aan en merk dat niet alle trillingen hetzelfde zijn na 3 of 4x komt er een andere trilling vrij lijkt het wel als je er met je oor naast zit of in een stille ruimte hoor je het wel. (Ik dan)

- Als ik de V op mijn scherm veef zou er een flashlight aan moeten gaan soms gaat dit wel maar vaak doet hij het niet en als ik dan heel lang (10sec) wacht gaat die soms wel aan.
Als die niet aan gaat en ik probeer het nogmaals gaat die heel snel aan en direct weer uit.

Meerdere mensen met deze kleine issues?

EDIT: als ik de V maak en hij gaat niet aan en ik doe mijn beeldscherm aan met de knop dat gaat de flashlight ook direct aan, lijkt alsof hij in slaapmodus direct zit.
Precies dezelfde klachten hier. Vind het niet erg, maar wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ja, dat is natuurlijk makkelijker dan inhoudelijk reageren. Het lijkt FOK! wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 12-09 10:12
Hoppa! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Ja, dat is natuurlijk makkelijker dan inhoudelijk reageren. Het lijkt FOK! wel hier.
De meesten hier sluiten hun ogen niet voor de problemen. Anders zou het hier niet uitgebreid besproken worden. Daarnaast zie je in dit topic veel kritiek op OP. Ik vind je suggestie dat hier louter fanboys aanwezig zijn onterecht. Laten we eerlijk wezen, het enige grote probleem is de gele band. Daarnaast zijn er enkele gevallen van ghost-touches. Voor wat betreft het eerste probleem: dat is vervelend. Het is nog vervelender dat OP er niet/nauwelijks op in gaat. Gebruikers zijn er ontevreden over, maar voor de meesten geldt dat, ondanks de gele band aanwezig is, de voordelen het nog steeds winnen van de nadelen. Daarnaast is de gele waas alleen zichtbaar bij een helder wit beeld (en alleen maar onder bepaalde hoeken), en hoe vaak kijk je nou naar een helder wit beeld op je telefoon? Wat betreft de ghost touches: dat is ernstiger, zoiets maakt je toestel onhandelbaar. Gelukkig komt dit probleem veel minder voor.

Samenvattend: gebruikers hier sluiten niet hun ogen voor de problemen, maar ondanks de problemen wint dit toestel het nog steeds van de veel duurdere flagships van LG/Samsung/Sony/HTC. Dit neemt niet weg dat de service van OP ondermaats is. Daarnaast stellen verschillende mensen verschillende prioriteiten en maken derhalve verschillende keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 21:22
mensen stop met zeuren over yellow banding , dit is gwn lijm en verdwijnt na verloop van tijd (in de zon nog sneller, maar ik zou niet je telefoon in de zon leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
Hoppa! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Hoe moeten we inhoudelijk reageren? Het spijt ons heel heel héél erg dat je je interesse bent verloren, wil je een kusje om het goed te maken?

Kijk, jij ziet het hele gebeuren omtrent OnePlus als een grote circlejerk ondanks enkele problemen. Hoe groot die problemen zijn of hoe vaak ze voorkomen weten we niet precies. Het is altijd zo dat mensen met een negatieve mening harder schreeuwen dan mensen die geen problemen ondervinden.
Voor wat betreft de customer support heb ik tot nog toe altijd een netjes en duidelijk antwoord op mijn vragen ontvangen (net als bij Apple, overigens), in tegenstelling tot Samsung waarbij de communicatie en uitvoering van support gewoon ruk was. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Hoe dan ook ben je wel erg gemakkelijk en snel met het trekken van conclusies, zelfs wanneer je het toestel niet eens hebt (en dus ook nog nooit hebt gebruikt?) en dus maar van de zijlijn toekijkt.
Bovendien zouden we ook kunnen stellen dat jij gefrustreerd bent dat je het toestel niet hebt en dat je het toestel daarom de grond in boort - een soort zoete citroenen-rationalisatie. "Ik kan het toestel eigenlijk niet krijgen, maar weet je wat? Ik wil hem ook niet meer!". Ik ken je echter persoonlijk niet en kan ook niet in je hoofd kijken, dus ik ga dat soort assumpties niet maken. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat jij dat wel lijkt te doen, en de vraag is dus of dat wel zo gegrond en accuraat is.

Ik ben persoonlijk erg blij met mijn toestel -- de gele tint onderaan mijn beeldscherm is nauwelijks zichtbaar, en voordat ik daar over ga klagen wil ik sowieso afwachten of het niet mettertijd weggaat. Immers hebben anderen reeds al aangegeven dat ook andere toestellen hier last van hebben gehad, zoals iPhones en iPads (hoewel dit aantal relatief lager ligt).
De software kan buggy zijn, ook hierbij geldt dat het bij de één vaker gebeurt dan bij de ander, maar je kunt onmogelijk zeggen dat CyanogenMod en OnePlus er niet alles aan doen om deze bugs te verhelpen. Binnen een week of wat komt er een update uit die de problemen inzake het witbalans-profiel en de gevoeligheid van het touchscreen moet oplossen. Dat wacht ik ook maar even af.

Voor de rest? Ik ben reuze tevreden met de camera, accu, snelheid, design, bouwkwaliteit van het hele toestel. Daar ondervind ik geen problemen mee en ik vind dat je dus voor de prijs van 300 euro een dijk van een telefoon in je handen hebt.

Waar ik me zelf wél aan stoor is dat sommige mensen (die nog op zoek zijn naar een invite) er een big deal van maken en koste wat kost een invite willen bemachtigen, ook al betekent dat dat ze hun zelfrespect opzij moeten schuiven. Dat is naar mijn idee niet oké, maar wat die mensen doen moeten ze zelf weten. Nu kun je gaan argumenteren dat dat de schuld is van OnePlus met hun invite-systeem, maar dat vind ik op zich niet heel verkeerd. Ze hebben zelf namelijk aangegeven dat ze zo de verkoop en productie het best op elkaar kunnen afstemmen.

[ Voor 8% gewijzigd door BleuZ op 28-07-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
floriz87 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:43:
[...]

De meesten hier sluiten hun ogen niet voor de problemen. Anders zou het hier niet uitgebreid besproken worden. Daarnaast zie je in dit topic veel kritiek op OP. Ik vind je suggestie dat hier louter fanboys aanwezig zijn onterecht. Laten we eerlijk wezen, het enige grote probleem is de gele band. Daarnaast zijn er enkele gevallen van ghost-touches. Voor wat betreft het eerste probleem: dat is vervelend. Het is nog vervelender dat OP er niet/nauwelijks op in gaat. Gebruikers zijn er ontevreden over, maar voor de meesten geldt dat, ondanks de gele band aanwezig is, de voordelen het nog steeds winnen van de nadelen. Daarnaast is de gele waas alleen zichtbaar bij een helder wit beeld (en alleen maar onder bepaalde hoeken), en hoe vaak kijk je nou naar een helder wit beeld op je telefoon? Wat betreft de ghost touches: dat is ernstiger, zoiets maakt je toestel onhandelbaar. Gelukkig komt dit probleem veel minder voor.

Samenvattend: gebruikers hier sluiten niet hun ogen voor de problemen, maar ondanks de problemen wint dit toestel het nog steeds van de veel duurdere flagships van LG/Samsung/Sony/HTC. Dit neemt niet weg dat de service van OP ondermaats is. Daarnaast stellen verschillende mensen verschillende prioriteiten en maken derhalve verschillende keuzes.
Ik doe nergens de suggestie dat er 'louter' fanboys aanwezig zijn. Ik heb alleen gesuggereerd dat een aantal mensen de indruk wekken dat zij dusdanig blij zijn dat ze eindelijk een toestel hebben bemachtigd, dat ze niet meer in staat zijn om objectief te kijken. Nogmaals, als ze het toestel bij de providerwinkel hadden bemachtigd, of een laptop hadden gekocht bij de Mediamarkt met hetzelfde probleem, dan was de reactie waarschijnlijk heel anders geweest.

Bovendien, het toestel wat ik heb gezien met de yellow banding was heel wat storender dan jij het omschrijft. Misschien dat ik er te gemakkelijk vanuit ga dat alle toestellen het zo erg hebben, want dat was wel degelijk extreem storend, niet alleen onder een bepaalde hoek bij wit beeld....

Daarbij is het natuurlijk een perfect normaal patroon dat mensen de neiging hebben om hun eigen keuze te blijven rechtvaardigen door eventuele problemen te bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Pashtun schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:50:
mensen stop met zeuren over yellow banding , dit is gwn lijm en verdwijnt na verloop van tijd (in de zon nog sneller, maar ik zou niet je telefoon in de zon leggen)
Heel fijn dat je dat zo zegt, ik hoop het wel, maar heb je daar misschien ook een bron voor? Bewijsmateriaal waarmee je die uitspraak kan onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
floriz87 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:43:
[...]

De meesten hier sluiten hun ogen niet voor de problemen. Anders zou het hier niet uitgebreid besproken worden. ....Daarnaast stellen verschillende mensen verschillende prioriteiten en maken derhalve verschillende keuzes.
Mooi verwoord. Het is exact hoe ik ertegen aan kijk, ondanks mijn problemen het touch en yellow band.
Ik gun OnePlus alle best, daar ik volledig achter het idee van hen sta. Je kunt het ook een prestatie noemen om een toestel tegen ongeveer de helft van de normale kostprijs aan te bieden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
J.Appleseed schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Hoe moeten we inhoudelijk reageren? Het spijt ons heel heel héél erg dat je je interesse bent verloren, wil je een kusje om het goed te maken?

Kijk, jij ziet het hele gebeuren omtrent OnePlus als een grote circlejerk ondanks enkele problemen. Hoe groot die problemen zijn of hoe vaak ze voorkomen weten we niet precies. Het is altijd zo dat mensen met een negatieve mening harder schreeuwen dan mensen die geen problemen ondervinden.
Voor wat betreft de customer support heb ik tot nog toe altijd een netjes en duidelijk antwoord op mijn vragen ontvangen (net als bij Apple, overigens), in tegenstelling tot Samsung waarbij de communicatie en uitvoering van support gewoon ruk was. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Hoe dan ook ben je wel erg gemakkelijk en snel met het trekken van conclusies, zelfs wanneer je het toestel niet eens hebt (en dus ook nog nooit hebt gebruikt?) en dus maar van de zijlijn toekijkt.

Ik ben persoonlijk erg blij met mijn toestel -- de gele tint onderaan mijn beeldscherm is nauwelijks zichtbaar, en voordat ik daar over ga klagen wil ik sowieso afwachten of het niet mettertijd weggaat. Immers hebben anderen reeds al aangegeven dat ook andere toestellen hier last van hebben gehad, zoals iPhones en iPads (hoewel dit aantal relatief lager ligt).
De software kan buggy zijn, ook hierbij geldt dat het bij de één vaker gebeurt dan bij de ander, maar je kunt onmogelijk zeggen dat CyanogenMod en OnePlus er niet alles aan doen om deze bugs te verhelpen. Binnen een week of wat komt er een update uit die de problemen inzake het witbalans-profiel en de gevoeligheid van het touchscreen moet oplossen. Dat wacht ik ook maar even af.

Voor de rest? Ik ben reuze tevreden met de camera, accu, snelheid, design, bouwkwaliteit van het hele toestel. Daar ondervind ik geen problemen mee en ik vind dat je dus voor de prijs van 300 euro een dijk van een telefoon in je handen hebt.

Waar ik me zelf wél aan stoor is dat sommige mensen (die nog op zoek zijn naar een invite) er een big deal van maken en koste wat kost een invite willen bemachtigen, ook al betekent dat dat ze hun zelfrespect opzij moeten schuiven. Dat is naar mijn idee niet oké, maar wat die mensen doen moeten ze zelf weten. Nu kun je gaan argumenteren dat dat de schuld is van OnePlus met hun invite-systeem, maar dat vind ik op zich niet heel verkeerd. Ze hebben zelf namelijk aangegeven dat ze zo de verkoop en productie het best op elkaar kunnen afstemmen.
Nou, jij kunt kennelijk wel inhoudelijk reageren, kudos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Mooi verwoord. Het is exact hoe ik ertegen aan kijk, ondanks mijn problemen het touch en yellow band.
Ik gun OnePlus alle best, daar ik volledig achter het idee van hen sta. Je kunt het ook een prestatie noemen om een toestel tegen ongeveer de helft van de normale kostprijs aan te bieden,
kostprijs van de hardware is grofweg hetzelfde.

Maargoed; mijn algemene gevoel is dat mensen verwachten dat je voor 300 euro dezelfde kwaliteit krijgt als een Samsung/HTC van 570 euro. Dat is gewoon niet zo, je moet er rekening mee houden dat er wat dingen niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Maargoed; mijn algemene gevoel is dat mensen verwachten dat je voor 300 euro dezelfde kwaliteit krijgt als een Samsung/HTC van 570 euro. Dat is gewoon niet zo, je moet er rekening mee houden dat er wat dingen niet gaan.
Ik bedoel natuurlijk verkoopprijs ipv kostprijs, want die is idd nagenoeg hetzelfde.Ik ben dus ook bereid genoegen te nemen met wat minder service dan ik gewend ben. Toch wordt er tot op heden redelijk gecommuniceerd. Van Sony bijvoorbeeld ben ik veel slechter gewend. Meestal reageren zij namelijk niet. En daar betaal je wél de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Dat is natuurlijk ook zo. Dat is ook wel een beetje de charme van dit soort toestellen en Indie-achtige toestellenbakkers, al vind ik dat bij een toestel van € 300,- nog wel wat anders dan bij een Chinaphone van € 150,-.

Maar goed, die grens ligt voor iedereen ergens anders. Dat respecteer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pashtun schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:50:
Hier na bijna twee maanden nog steeds de gele band. Niet meer en niet minder geworden. En hij heeft genoeg in de zon gelegen. Dus je verhaal gaat blijkbaar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Oh, ik erger me er niet aan hoor. Ik geef alleen aan dat na twee maanden de gele band nog zichtbaar is en dat dus een beetje zon en normaal gebruik het niet zomaar oplost.

Misschien dat ik AnTuTu een paar keer ga draaien met daydream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Heb het niet gevonden, maar iemand uit België die weet of je hier 4g kunt gebruiken. (en met welke provider.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In België kun je met alle providers gebruikmaken van 4G icm de OnePlus One!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:49:
Heeft iemand uit NL ervaring met een RMA? Bijv hoe lang het duurt voordat je een nieuw exemplaar in huis hebt? Ik neem aan dat deze verzonden moet worden naar China en dat dat even kan duren?
Ik heb ook problemen met het touchscreen, op sommige plaatsen van het scherm reageert hij nauwelijks; bv. in portret modus kan ik geen b drukken op het standaardklavier. het is altijd de letter ernaast of ervoor... Spelletjes zoals candy crush en 2048 waar je veel moet swipen is bijna niet te doen...
Ik vrees dat dit hardware-matig is...Maar voorlopig ook nog geen antwoord gekregen op mijn ticket dat ik verstuurd heb vorige vrijdag. Wat is RMPA eigenlijk en hoe gaat de procedure ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Veel mensen laten de telefoon drie maal helemaal leeg lopen. Ik dacht dat dat alleen vroeger nodig was voor een maximale accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heeft iemand ook dat het toetsenbord op een gegeven moment wat trager lijkt te worden? Na een reboot is dat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:01:
Heeft iemand ook dat het toetsenbord op een gegeven moment wat trager lijkt te worden? Na een reboot is dat weg.
Welk toetsenbord gebruik je? Ik vind SwiftKey ongelofelijk kut op de 1+1. Gebruik nu maar het gewone toetsenbord zonder swipe o.i.d. want ik typ afwisselend in Engels of Nederlands, en daar is SwiftKey ideaal voor, maar die breekt vaak woorden af en begint nieuwe woorden die nog niet in de verste verte lijken op wat ik eigenlijk wil typen.

Volgens mij heeft dat ook met de sensitiviteit van het touchscreen te maken -- iets wat dus hopelijk wordt opgelost in de volgende ETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Ik vind Swiftkey juist heerlijk werken op de One. Trager worden heb ik nog niet gemerkt. Waarschijnlijk omdat ik regelmatig heb gereboot. Wanneer staat die ETA eigenlijk gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
er is geen ETA voor de OTA ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:55:
[...]

Je hebt gestures helemaal uitgezet neem ik aan? (settings/interface)
edit:
Zoals ik al eerder heb gepost kan je hem binnen 2 weken terugsturen en krijg je je geld terug, in ieder geval altijd eerst een ticket aanmaken, dus ook als je een defect wilt melden:
klik

RMA:
Wikipedia: RMA
Wikipedia: Return merchandise authorization
:)
Bedankt voor het snelle antwoord; inderdaad gestures zijn uitgevinkt en heb hem ook al gereset...zonder resultaat !! Binnen de 2 weken...dan moet ik snel antwoord krijgen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
magnum73 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord; inderdaad gestures zijn uitgevinkt en heb hem ook al gereset...zonder resultaat !! Binnen de 2 weken...dan moet ik snel antwoord krijgen ?!
Terugsturen betekent dat je voor verzending moet betalen. Bij RMA/garantie moeten zij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:21:
Ik vind Swiftkey juist heerlijk werken op de One. Trager worden heb ik nog niet gemerkt. Waarschijnlijk omdat ik regelmatig heb gereboot. Wanneer staat die ETA eigenlijk gepland?
HOOHOHOHO!!! NOOIT VRAGEN OM ETA !!

Dan duikelen mensen overelkaar om hard te janken dat ze dat niet afgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:21:
418O2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:29:
[...]

HOOHOHOHO!!! NOOIT VRAGEN OM ETA !!

Dan duikelen mensen overelkaar om hard te janken dat ze dat niet afgeven :P
Ze hebben gezegd dat die update rond eind juli, begin augustus zou worden verspreid volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
CLB schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:35:
OnePlus One Sandstone Black
[afbeelding: iPad, OPO, cubot GT99, Jiayu G4, iPhone 4]
Dan ziet zo'n iPhone 4 er best schattig klein uit...

[afbeelding: OPO, Jiayu G4]
:*) Ik zat nog te denken zijn dit niet bij toeval de schermformaten van een iPhone 6?
4,7 vs 5,5 inch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toetsenbord is alleen in Chrome traag. Ook SwiftKey doet dat niet helemaal soepel. WhatsApp gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb ik nu ingesteld. Even aankijken. Et was nogal onregelmatig traag. En soms als ik een woord corrigeerde dan was de inhoud van het tekstvak ineens niet meer te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Ik merk nu dat double tap to wake iedere keer opnieuw is aangevinkt na een reboot. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:40:
Ik merk nu dat double tap to wake iedere keer opnieuw is aangevinkt na een reboot. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?
Dat is een softwarebug. Ga ervan uit dat die met de volgende update wordt aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 18:31
P. vd Loo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:51:
Veel mensen laten de telefoon drie maal helemaal leeg lopen. Ik dacht dat dat alleen vroeger nodig was voor een maximale accuduur?
Klopt, dit was voor NiCad en in mindere mate ook voor NiMH batterijen. Sinds we Li-ion batterijen hebben (in alle vormen en maten, dus ook Li-Polymeer enzo) is dat advies compleet overbodig. Sterker nog: Li-ion mag je überhaupt niet helemaal leegtrekken, en daarom zit er ook altijd een chipje in zo'n batterij om dat te voorkomen (0% is dus niet echt 0%).

Li-ion vindt het erg fijn om niet helemaal leeg en niet helemaal vol te zijn. Dus ram hem vooral zo veel in de lader als je wilt, ook voor korte stukjes, dat is helemaal prima. Zorg er vooral voor dat je toestel niet erg heet is terwijl je aan het opladen bent (dus niet laden terwijl je spelletjes zit te spelen!) en dan komt het helemaal goed.

Verder heb ik mijn 1+1 vorige week vrijdag mogen ontvangen. Heb er het hele weekend mee zitten spelen en ben er enorm tevreden mee. Geen zichtbare gele band, geen touch problemen, batterij is fantastisch (gisteren screen on van 8,5 uur) alles werkt gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Laatst online: 21-09-2024
Vandaag ontvangen. Echt een mooi toestel,nog niks vreemds opgemerkt en beeld ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Overspark schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Verder heb ik mijn 1+1 vorige week vrijdag mogen ontvangen. Heb er het hele weekend mee zitten spelen en ben er enorm tevreden mee. Geen zichtbare gele band, geen touch problemen, batterij is fantastisch (gisteren screen on van 8,5 uur) alles werkt gewoon perfect!
Goed om te lezen dat ie zo goed bevalt. Over het algemeen lees je hier, uiteraard, wat er niet goed aan het toestel is. Ik ben ook zeer tevreden ondanks de gesture issues een yellow band. Ik hoop dat veel problemen verdwijnen met de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Klopt, dit was voor NiCad en in mindere mate ook voor NiMH batterijen. Sinds we Li-ion batterijen hebben (in alle vormen en maten, dus ook Li-Polymeer enzo) is dat advies compleet overbodig. Sterker nog: Li-ion mag je überhaupt niet helemaal leegtrekken, en daarom zit er ook altijd een chipje in zo'n batterij om dat te voorkomen (0% is dus niet echt 0%).

Li-ion vindt het erg fijn om niet helemaal leeg en niet helemaal vol te zijn. Dus ram hem vooral zo veel in de lader als je wilt, ook voor korte stukjes, dat is helemaal prima. Zorg er vooral voor dat je toestel niet erg heet is terwijl je aan het opladen bent (dus niet laden terwijl je spelletjes zit te spelen!) en dan komt het helemaal goed.

Het is meer dat Android even nodig heeft om het percentage goed aan te geven. En de software regelt wel dat je batterij niet te ver ontlaadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat het beter is om de telefoon tot 90% op te laden dan 100%? Dat vind ik wel jammer, vind het altijd zo fijn staan als die lekker 100 % vol is, ookal duurt het vaak maar kort. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rixos schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat het beter is om de telefoon tot 90% op te laden dan 100%? Dat vind ik wel jammer, vind het altijd zo fijn staan als die lekker 100 % vol is, ookal duurt het vaak maar kort. :9
Nee, dat regelt je software. Als je telefoon aangeeft dat je accu 0% is, is hij niet écht leeg. En met 100% is niet echt HELEMAAL vol.

Volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Misschien niet helemaal de juiste plek maar een klein adviesvraagje:

Ik heb nog 7 uur te gaan voor mijn invite en de twijfel slaat toe. Ik heb altijd gezworen dat 5 inch mijn max is voor een smartphone en ik ben zeer tevreden over mijn HTC One M7 op het moment.

Aan de andere kant, dit toestel is geweldig en de prijs nog beter!

Doe ik et of doe ik et niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:46:

Ik heb nog 7 uur te gaan voor mijn invite en de twijfel slaat toe. Ik heb altijd gezworen dat 5 inch mijn max is voor een smartphone en ik ben zeer tevreden over mijn HTC One M7 op het moment.

Ik zeg doen. Ik kom van een Windows Phone af, die ik overigens nog steeds met heel veel plezier gebruik. Ook heb ik de iPhone onlangs een tijdje gebruikt, maar die heel snel op Markplaats gezet. Dit wegens slecht wifi bereik, langzame interface door alle animaties, achterhaald onwerkbaar klein scherm en snel leeglopende batterij. Ik vind iOS veruit de minste van de drie grote systemen op de markt. Als je een Android wilt dan is dit echt een topper. Ikzelf vind snelheid en accuduur de belangrijkste aspecten van een telefoon. Deze heeft ze. Afwerking is high end. Prijs-kwaliteit is ongeevenaard. Ja support zit op forse afstand. Daar moet je mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe

Doen, aan de size wen je echt wel ik ben van een S2 naar een Note 3 gegaan en was binnen elke dagen gewend nu de Oneplus heerlijk formaat lekker groot maar wel dun en houd er lekker vast vooral de sandstone black. Als ik nu een iPhone o.i.d. in mijn hand heb denk ik wat is dit voor ongein :+
En alles wordt toch alleen maar groter tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Tnx heren! Ben nog niet overtuigd of ik zal wennen aan het formaat maar ik ga het toch maar doen.

Als ik de OPO binnen heb kan ik uitvoerig gaan vergelijken met mijn HTC One M7. De verliezer gaat vervolgens richting V&A.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:05:
Tnx heren! Ben nog niet overtuigd of ik zal wennen aan het formaat maar ik ga het toch maar doen.

Als ik de OPO binnen heb kan ik uitvoerig gaan vergelijken met mijn HTC One M7. De verliezer gaat vervolgens richting V&A.. :)
Ok, ik ben benieuwd. Ik heb zelf een M8 gehad en heb die snel in de verkoop gedaan. Deze OnePlus hou ik overtuigd aan ondanks de nu nog aanwezige foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Nee, dat regelt je software. Als je telefoon aangeeft dat je accu 0% is, is hij niet écht leeg. En met 100% is niet echt HELEMAAL vol.

Volgens mij.
Mooi!

Ik heb mij zelf van te voren ook druk gemaakt om de grootte van de telefoon.
Ik heb geen hele grote handen voor een man en was een galaxy s2 gewend.
Daarnaast vond ik de note 3 eigenlijk ook te groot aanvoelen in mijn hand.
Echter de one plus one ligt gewoon super in de hand, hij voelt echt licht aan, de gewichtverdeling plus het design en de prettige achterkant zorgen ervoor dat hij lekker aanvoelt.
Ik was binnen een paar dagen gewend aan het formaat, en ik heb hem tot nu toe ook gewoon in iedere broekzak kunnen krijgen. Nu zou ik niet meer terug willen naar een kleiner formaat omdat dit gewoon zo fijn is voor browsen/gamen etc. Ik had van de week nog een Iphone 4s in de hand en toen moest ik gewoon bijna een beetje lachen, dat scherm was echt mini vergeleken met de one plus.
Ik zou me dus niet al te druk maken en het gewoon een kans geven, voor een 5,5 inch phone ligt die fantastisch in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Inderdaad, plots is alles van 4.5" en kleiner een kindertelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
anessie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:03:
Inderdaad, plots is alles van 4.5" en kleiner een kindertelefoon :)
Viel mij ook op ja, na de overstap van de Galaxy S Advance naar de OPO lijkt de eerstgenoemde enorm klein nu. Al helemaal als ik hem naast mijn Gio leg 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RacerBas op 29-07-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Formaat went verbazingwekkend snel inderdaad is ook mijn ervaring. Wat niet went is de fantastische batterijduur. Heerlijk om gewoon 2 dagen zonder problemen mijn telefoon te kunnen gebruiken (zakelijk) zonder dat er altijd een oplader in de buurt hoeft te zijn. Dat is voor mijde sales pitch van dit toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door peacelord op 29-07-2014 14:29 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:27:
[...]

Kom ook van een M7, een van de dingen die ik miste was blinkfeed. Maar dat heb ik inmiddels ook draaien op mijn opo :).
Verder zaten er in de M7 wat leuke opties in de camera en gallery die ik nog mis zoals zoe en het snel maken van een compilatie filmpje.
Qua ergonomie is dit een topper en de grootte valt 100% mee.
Longshot: Probeer die apk's ervan eens te vinden op je M7 en kijk wat ze doen op je OPO. Heel soms werken ze dan, het is mensen al vaker gelukt (heb zo direct geen voorbeeld in mijn achterhoofd zitten). De Gallery zou het volgens mij gewoon moeten doen, van de camera app ben ik niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door RacerBas op 29-07-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Bij deze ook even aanmelden. De 64GB blackstone whatever versie is binnen.

Direct getest op gele band etc .... maar dan moet ik heel goed kijken en ben al een OCD'er. Dus voorlopig ok.
Ik ga geen dingen schrijven die er al geschreven zijn en je moet weten dat ik van een Nexus 5 kom.

Eerste wat ik gedaan heb is de OTA update en dan als echte tweaker xda'er etc ... unlock en root
Ben even naar buiten gelopen ivm de GPS en deed het direct meer dan prima. Deze heeft dus net als de Xiaomi red 1s de Chinese Beidou sats (dacht sinds de laatste updat)

Voor de rest wordt het nu wel wat spelen, maar het ziet er verdomme goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 10-09 14:39
is de meest gebruikte weg om een invite te krijgen via het forum van oneplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja... of via acties... of je moet net iemand kennen of je duikt de V&A in voor 2 tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Heb hem ook zojuist ontvangen, mijn eerste indruk is goed! Mooi scherm, verbazend licht in gewicht en dat Sandstone geeft het een erg sjiek gevoel en uitstraling. Nu ff aan de lader gelegd zodat ik vanavond verder kan spelen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
Ik heb er ook 3 besteld; kreeg plotseling zonder überhaupt iets te doen (behalve dan 5 weken geleden eenmalig wat te plaatsen op het forum) 3!!! Invites binnen. Broertje en een maat en mezelf blij gemaakt en nu wachten! Gforcegti, wanneer had jij jou toestel besteld en welke verzend methode had je gekozen? Spannend nu afwachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Nog wat gespeeld het laatste uur.

Opladen is ok met piekstroom van 1.8Amp, dus meer dan snel genoeg.
Scherm valt me ook 100% mee en is witter dan mijn Nexus 5.
Wifi ontvangst is beter dan de Nexus 5, in tegenstelling wat ik gelezen had.
Speakers zijn 100x beter dan de Nexus 5 en hier hoef ik geen trukken toe te passen om iets te horen
Enigste dat me een beetje tegenslaagt, maar is kwestie van nog spelen en software updates is foto's binnen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Luke-san schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:46:
Nog wat gespeeld het laatste uur.

Opladen is ok met piekstroom van 1.8Amp, dus meer dan snel genoeg.
Scherm valt me ook 100% mee en is witter dan mijn Nexus 5.
Wifi ontvangst is beter dan de Nexus 5, in tegenstelling wat ik gelezen had.
Speakers zijn 100x beter dan de Nexus 5 en hier hoef ik geen trukken toe te passen om iets te horen
Enigste dat me een beetje tegenslaagt, maar is kwestie van nog spelen en software updates is foto's binnen genomen.
Ik heb hem gisteren toch ook maar besteld. Ik ben gewoon niet echt tevreden met mijn Nexus 5... Kom er amper de dag mee door en wat ik met name ergerlijk vind is de ranzigheid die zich onder het scherm verzameld :X.

Afbeeldingslocatie: http://tokiloshe.com/wp-content/uploads/2013/11/PDV6403-300x199.jpg

Nu maar afwachten 'Pending Shipment'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
T-Blizzard schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:35:
[...]

Ik heb hem gisteren toch ook maar besteld. Ik ben gewoon niet echt tevreden met mijn Nexus 5... Kom er amper de dag mee door en wat ik met name ergerlijk vind is de ranzigheid die zich onder het scherm verzameld :X.

[afbeelding]

Nu maar afwachten 'Pending Shipment'.
Gefeliciteerd!
Daarstraks nog even de Nexus 5 van mijn college vastgenomen. Voelt een beetje aan als speelgoed tov de Opo. Batterij zal de volgende dagen merkbaar/vergelijkbaar worden, maar volgens de verschillende commentaren zit het daar wel snor mee.

Wat Ik daarnet al gedaan heb is die gestures afgezet flashlight etc .. want het ding stond effectief in mijn broekzak op. Tov de doubletab to wake, wat echt wel super is, is dat voor mij geen toegevoegde waarde.

Ik ga eerst nog eens wat ervaringen opdoen en dan test ik wel eens een MIUI en colorOS build.
Feest en variatie tov de Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Vannacht last van een battery drain gehad.
Normaal gesproken is de telefoon enorm zuinig als het scherm uit staat (1% en soms zelfs 0% op een hele nacht). Nu was er ineens 10% vanaf, gekeken bij het battery overzicht en bleek dat mijn messages applicatie (die standaard erop zit) heel veel energie had verbruikt). Er stond bij: actief houden, 11.30.

Iemand een idee hoe dit het beste op te lossen?

Voor de rest stond alles uit, wifi, gp, 3g etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Rixos op 30-07-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:07:
Normaal gesproken is de telefoon enorm zuinig als het scherm uit staat (1% en soms zelfs 0% op een hele nacht). Nu was er ineens 10% vanaf, gekeken bij het battery overzicht en bleek dat mijn messages applicatie (die standaard erop zit) heel veel energie had verbruikt). Er stond bij: actief houden, 11.30.

Greenify installeren en de app in hibernation gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
RacerBas schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Greenify installeren en de app in hibernation gooien?
Ik ben een beetje bang dat als ik dingen ga uitschakelen aan de app dat ik dan geen messages meer binnen krijg of dat de messages op het homescreen niet meer werken etc.

Het was hiervoor ook geen probleem dus ik vind dit gewoon gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Laatst online: 28-11-2017
Mijn eerste acculading bijna volbracht.
Op dit moment 2 dagen en 21 uur onderweg...3.15 uur schermtijd en op dit moment nog 25% accu over.
Ben geen echte heavy user, maar dit voelt toch wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rixos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:07:

Oplossing is simpel: reboot...
Oorzaak vinden is moeilijker.

Maar euh, gebruik misschien Hangouts ipv de default messenger? De default messenger wordt al superlang niet meer doorontwikkeld...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Oplossing is simpel: reboot...
Oorzaak vinden is moeilijker.

Maar euh, gebruik misschien Hangouts ipv de default messenger? De default messenger wordt al superlang niet meer doorontwikkeld...
Ik had toevallig net de telefoon gereboot en de battery drain stopte daarna inderdaad.

Maar good call, dat wist ik niet, ik ga meteen hangouts gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Nu ook al een beste battery drain gehad volgens mij.

2 uur screentime totaal.

Accu status:
http://i.imgur.com/z4VkxLa.png

Android besturingssyteem:
http://i.imgur.com/JyTxMEU.png

Klopt dit of niet? Alsnog uitstekende batterij tijd!
Hoop alleen dat ik zo'n battery tijd haal met een simkaart erin, wil de telefoon pas helemaal 100% gebruiken als ik een screenprotector heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
xeoMe schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:50:
Nu ook al een beste battery drain gehad volgens mij.

2 uur screentime totaal.

Accu status:
http://i.imgur.com/z4VkxLa.png

Android besturingssyteem:
http://i.imgur.com/JyTxMEU.png

Klopt dit of niet? Alsnog uitstekende batterij tijd!
Hoop alleen dat ik zo'n battery tijd haal met een simkaart erin, wil de telefoon pas helemaal 100% gebruiken als ik een screenprotector heb.
Bij eerste twee keer helemaal door de lading heen was mijn schermpercentage verreweg het hoogst in dat rijtje en precies als bij jou is dat bij de huidige derde keer met afstand het besturingssysteem. Niet dat hij bezig is met drainen of zo, want de batterijduur is nog steeds fantastisch - zit nu op 40 procent na iets meer dan 24 uur en 4 uur schermtijd -, maar vind het opvallend.

Dit is trouwens allemaal met simkaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik zat gisteren even op het officiële Oneplus One forum, omdat ik toch wat meer wilde weten van gebruikers en hun reactie over de 'problemen' met onder andere Ghosttouches en het yellow-banding probleem. Het blijft namelijk, ook al ben ik zeer kritisch, een prachtig toestel voor een mooie prijs.

Maar nu lees ik op het forum, tot mijn grote verrassing, een reactie van Oneplus op het yellow-banding probleem. Ik kan me niet voorstellen dat het hier nog niet voorbij is gekomen, maar ik kan het me niet herinneren.
1. Our fans have also brought up a yellow band the bottom of the screen fearing it may be a quality issue. It is not. Since brightness influences color temperature, the yellow tint at the bottom is due to the design of the phone. There are 14 backlights under the screen, which were not meant to be uniformly distributed along the screen but to be all at the bottom. Since we needed to make the screen shorter, the lights were put very closely to the edge. If we didn’t, we’d have a leakage of light.

Another thing to consider when seeing photos of the yellow band problem is that a lot of the photos were taken at extreme angles with Contrast and Levels changed for more visibility. We have been able to replicate some of the pictures posted here by playing with the Levels settings in Photoshop and the angle at which the picture was taken. We have attached the raw files and settings used to manipulate them in Photoshop below so you can download them and reproduce these images.
Bron: https://forums.oneplus.ne...ich-one-is-the-one.42475/

De gele band onderin zou dus puur te maken hebben met de lichtintensiteit op die plek, ivm de plaatsing van de backlight. En dit zou een bewuste keuze zijn, om bleeding te voorkomen. Verder wat random beschuldigingen aan users die hun probleem gephotoshopt zouden hebben en dergelijke.

Als deze verklaring van Oneplus klopt, dan kunnen alle bakerpraatjes over oplossingen met UV-licht toch meteen naar het rijk der fabelen en lijkt het gewoon een 'bewuste' designkeuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen enkele telefoon heeft dit maar de OPO zou dit wil hebben, gewoon gebrabbel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Moet je voorstellen als ze nu zeggen, ja het inderdaad een fout wegens [Insert reden]

Dan zal misschien wel 40% van de telefoons terug moeten dat gaat hun veel geld kosten.
Bijna iedereen heeft wel de Yellow banding, sommige mensen in mindere maten.

Heb wel het gevoel dat het nu minder is de Yellow banding (bij de telefoons die nu geshipt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
CLB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:33:
Geen enkele telefoon heeft dit maar de OPO zou dit wil hebben, gewoon gebrabbel imho.
Echt, die mensen daar moeten wat damage control leren, want dit is beschamend. Hoe plaats je bewust je backlights onderaan, wetend dat het lelijk kan uitvallen? En dan verschrikkelijk slechte photoshopplaatjes plaatsen die niet eens in de buurt komen van waar mensen over klagen en je klanten beschuldigen van frauduleuze praktijken.

Super-, supertelefoon, maar wat zijn die mensen slecht in het omgaan met hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
CLB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:33:
Maar het is dus wel de officiële reactie van het bedrijf!

Trouwens, ik lees op het forum dat het ook bij klanten van de Oppo Find 7 diverse malen is gemeld en dat Oppo er beter mee omgaat. Dat heb ik verder niet geverifieerd, overigens.

Ik weet daarnaast niet of andere telefoonfabrikanten doorgaans voor een andere plaatsing van de backlight kiezen. AMOLED-fabrikanten hebben er natuurlijk per definitie geen last van.

En natuurlijk is de lichtintensiteit ook groter bij een 5,5 inch scherm en zou het logischer zijn om de backlights niet allemaal op dezelfde positie te plaatsen.

Los van dat al is het natuurlijk redelijk beschamend dat klanten worden beschuldigd van photoshoppen en dat het probleem zo wordt gebagatelliseerd.
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.