[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.656 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:49
418O2 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:48:
ik moest toch een beetje gniffelen om die laatste opmerking in combinatie met je ondertitel...
Haha, de ironie :+ .

Maar ik begin wel het ontwijkende gedrag van OPO te begrijpen. Als je kijkt naar de verzendkosten voor het retour zenden van een toestel naar China daarvan zijn de kosten ook niet mals. Ze willen klanten het liefst wijzen op de bedenktijd, omdat ze daarvoor niet voor de verzendkosten hoeven op te draaien. Dit staat immers op hun website. Twee transportslagen kost ze gewoon handen vol geld.

Ik snap ook niet waarom zij niet gewoon een reparateur in dienst genomen hebben in Nederland. Ze zouden toch een service/repair center hier kunnen opzetten of een stukje uit kunnen besteden? Een nieuwe scherm zet je zo er in binnen 30 minuten...maarja, ze hebben een iets te grote hype gecreëerd.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
OPO gisteren ontvangen. Supersnel toestel, flinke vooruitgang tov de Zopo C2. Gele band viel mij gisteren een beetje op onder bepaalde kijkhoeken, maar vandaag vreemd genoeg vrijwel niet meer.

Over één ding maar niet tevreden eigenlijk: de UPC app werkt niet. Heeft iemand hier een idee hoe dat kan en of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Lau_P schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:55:
OPO gisteren ontvangen. Supersnel toestel, flinke vooruitgang tov de Zopo C2. Gele band viel mij gisteren een beetje op onder bepaalde kijkhoeken, maar vandaag vreemd genoeg vrijwel niet meer.

Over één ding maar niet tevreden eigenlijk: de UPC app werkt niet. Heeft iemand hier een idee hoe dat kan en of dit op te lossen is?
Maar t belangrijkste, hoe is je touchscreen?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
Earzz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Maar t belangrijkste, hoe is je touchscreen?
Prima, helemaal niets mis mee. Wat zou er kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Onder andere. Bij mij begon het pas na een maandje of langer. Bij twee verschillende OPO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
OK, bij mij tot op heden dus niets aan de hand, na 1 dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
Iemand dus enig idee hoe dat zit met de UPC app, of heb ik weer iets nieuws te pakken? Als ik google afloop lijkt het met CM te maken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Gisteren gearriveerd. Deed het prima, maar sinds vandaag opeens reageert het scherm niet meer op touch in bepaalde gebieden. Herstart biedt soulaas, maar na een korte tijd begint het euvel weer opnieuw. Is dit een bekend probleem?
Weet iemand hoe RMA werkt? Inmiddels ticket aangevraagd, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Dima_2005 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Aha, dat klinkt logisch. Waarvoor dient dat? Zodat bij buiging de LCD niet krast?

Ik had geen van de problemen. Mijn scherm was perfect. Alleen als je van bovenaan naar de gsm kijkt, kun je een beetje de backlight LED'jes zien en ze waren een beetje geelachtig. En toen dacht ik aan de yellow band problemen en dacht dat het misschien dat er wat lijm op de backlight gelekt is. En dat was het ook...

Trouwens: na 15min UV licht zijn die LED'jes nu gewoon wit en heb ook de indruk dat het scherm nog beter sRGB is dan ervoor. Kleuren springen iets meer eruit en wit is witter. Maar eigenlijk voor UV was er niks mis met het scherm. >:)

Yellow hue werd bij mij eigenlijk opgelost door Franco Kernel r6 te flashen (ondertussen op r7).
Hoe kan een kernel de yellow hue oplossen dan? Verandert dit ook het kleurgebruik van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
P. vd Loo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:40:
Gisteren gearriveerd. Deed het prima, maar sinds vandaag opeens reageert het scherm niet meer op touch in bepaalde gebieden. Herstart biedt soulaas, maar na een korte tijd begint het euvel weer opnieuw. Is dit een bekend probleem?
Weet iemand hoe RMA werkt? Inmiddels ticket aangevraagd, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem terug heb.
Ja, bekend. Hier ook. Nog geen normale reactie van Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rixos schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:55:
[...]

Hoe kan een kernel de yellow hue oplossen dan? Verandert dit ook het kleurgebruik van de telefoon?
Ik had gewoon franco kernel geflashed en die is meteen gekalibreert. Dus geen yellow hue.
Al belooft OPO/CM wel dat er bij volgende OTA een oplossing komt... (dat je kan kiezen tussen warm en koud)

Een kernel bevat bepaalde instellingen. RGB-waarden worden door de kernel geregeld. Als die juist gekalibreert is, staan de juiste RGB waarden al op voorhand ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 22-07-2014 21:30 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Edit

[ Voor 96% gewijzigd door alwaysleft op 22-07-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:21
Order is nogsteeds Processing begin na al deze verhalen wel te twijfelen hoe of wat :(
Ene kan logisch dat mensen gaan klagen na de kosten voor het retour sturen andere kant logisch want ze hebben waarschijnlijk op deze devices vrijwel geen winst en daardoor zullen ze flink verlies lijden met het betalen van de retourkosten. (Hoeveel zijn de retourkosten uberhaubt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Volgens mij is dit een prima toestel zolang alles werkt zoals het moet maar is de kans op een defect (vooral het scherm?) ook vrij groot. En dan is er ook nog slecht contact en slecht verkrijgbaar. Dat is wel een enorm minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk dat het scherm de laatste tijd een stuk beter is geworden.
Moest niemand me iets zeggen, zou ik geelachtige LED's niet gemerkt... Ik ken nog mensen die de laatste tijd hun OPO gekregen hebben en zo goed als niemand ziet een yellow band, alleen als ze echt erop letten.
Iedereen hun toestel was wel minstens een week onderweg (wat natuurlijk curing tijd geeft)

Dus ik denk dat het redelijk veilig is...

Oneplus heeft zeker winst gemaakt op verzending, acceessoires en zeker de telefoon! Geloof mij, maar dit is alweer een van de marketing-punten... Ik ben zeker dat ze veel BRUTO winst maken, vraag is hoeveel NETTO winst er over blijft. Zeker als ze nog veel investeren in toekomstige modellen...
In ieder geval denk ik dat ze per toestel zo'n 20-50€ winst zeker maken. En da's toch ook niet niks. Maar dat zijn natuurlijk niet de 300€ winst zoals bij Apple of 200€ bij Samsung...

En in de toekomst gaan ze nog meer winst maken dmv accessoires. Je ziet al op Chinese website een enorm assortiment aan accessoires toch aan aardige prijzen. En als ze dit doortrekken naar Europa, zal het zeker een mooie winst bezorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
xeoMe schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:41:
[...]

Bij Flossmall hebben ze het ook weer over de yellow spots en dat het door CM komt maar bewijs is er nog niet.
http://flosmall.com/phone...014-07-03-09-20-07-detail
Ja, dat hebben ze gewoon gemakshalve gekopieerd vanaf het forum van OnePlus, want dat is inderdaad hun argument. De persoon die mij Flosmall aanraadde heeft geen problemen met zijn One, voor zover ik weet. En op site ook positieve reacties. Dus ik ben hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Als ik een knal witte applicatie opzet in een volledige donkere ruimte en ik kijk heel schuin onderaan het scherm dan merk ik vaag een lichte gelige schijn. Maar om daar nou wakker van te liggen.. ik zal ooit wel eens bij de tandarts zijn UV lampje vragen in de wachtzaal (indien het zichzelf niet oplost).

Tot zover alleen goede ervaringen met de OPO, binnen de week geleverd via hun UK warehouse, schitterend vlot toestel, voelt stevig aan en heeft een aangename vorm, geen touchscreen problemen, een pixelperfect helder scherm, root/backup ging als een eitje, heerlijke "feel" van de rug (sandstone mmhm!), CM11S met themes, volledige toegang tot ongeveer alles wat je wil als tweaker, goede ontvangst, deftig geluid van de speakers (nét geen M8), uitstekende belkwaliteit, redelijk vochtbestendig, sterke verwisselbare batterij + heel zuinig in te stellen voor dagelijks gebruik.

Kameraad van me met zijn S5 kan het niet geloven dat dit alles slechts 299 euro was. Ik was niet van plan dit jaar een telefoon te kopen maar dit toestel is simpelweg geweldig.

[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 23-07-2014 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Ronald8 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:10:
Volgens mij is dit een prima toestel zolang alles werkt zoals het moet maar is de kans op een defect (vooral het scherm?) ook vrij groot. En dan is er ook nog slecht contact en slecht verkrijgbaar. Dat is wel een enorm minpunt.
Hou er wel rekening mee dat mensen die een defect hebben vaak de weg naar fora zien te vinden om te vragen naar oplossingen of hun onvrede te uiten. Daar tegenover staat ook een grote groep die hem hebben en niet keihard op zoek gaan naar gele vlekjes in het donker als je hem onder n bepaalde hoek houdt en ook niet op fora gaan vertellen dat ze geen problemen hebben. Dit kan een vertekend beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

anessie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:03:
Als ik een knal witte applicatie opzet in een volledige donkere ruimte en ik kijk heel schuin onderaan het scherm dan merk ik vaag een lichte gelige schijn.
En die gelige schijn is niet uniform, maar precies een reeks aparte led'jes? (dus de gelige schijn was meer zoals bergjes dan uniforme schijn)
Die had ik ook....

[ Voor 8% gewijzigd door Dima_2005 op 23-07-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
anessie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:03:
Als ik een knal witte applicatie opzet in een volledige donkere ruimte en ik kijk heel schuin onderaan het scherm dan merk ik vaag een lichte gelige schijn. Maar om daar nou wakker van te liggen.. ik zal ooit wel eens bij de tandarts zijn UV lampje vragen in de wachtzaal (indien het zichzelf niet oplost).

Tot zover alleen goede ervaringen met de OPO, binnen de week geleverd via hun UK warehouse, schitterend vlot toestel, voelt stevig aan en heeft een aangename vorm, geen touchscreen problemen, een pixelperfect helder scherm, root/backup ging als een eitje, heerlijke "feel" van de rug (sandstone mmhm!), CM11S met themes, volledige toegang tot ongeveer alles wat je wil als tweaker, goede ontvangst, deftig geluid van de speakers (nét geen M8), uitstekende belkwaliteit, redelijk vochtbestendig, sterke verwisselbare batterij + heel zuinig in te stellen voor dagelijks gebruik.

Kameraad van me met zijn S5 kan het niet geloven dat dit alles slechts 299 euro was. Ik was niet van plan dit jaar een telefoon te kopen maar dit toestel is simpelweg geweldig.
Ondanks de initiële domper van de gele band (waar al wel verbetering in zit inmiddels) kan ik niet anders dan dit volledig onderschrijven.

Echt een fantastisch toestel wat er prachtig uitziet en supersnel presteert, eindelijk een telefoon met een goede batterij en een redelijke camera is ook een verademing.

Ps: Ik zie wel dat je het over een verwisselbare batterij hebt, dat klopt niet, in de OPO is die niet verwisselbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Rixos op 23-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
In ieder geval kan je niet rekenen op aftersales. Ik heb een dikke donkere vlek op mijn scherm en op mijn ticket wordt gewoon nog niet gereageerd. Ik ben benieuwd of ik vandaag nog een reactie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dat is zeer klote, hopen dat ze vandaag reageren.

Het valt me trouwens op dat de gelige band vooral 's avonds te zien is.
Overdag zie ik het zelfs op een geheel witte achtergrond vrijwel niet.
'S avonds bij minder licht wordt het dan wel weer zichtbaar tegen een witte achtergrond en ook wel zo erg dat het irriteert.

Net mijn eerste mail eruit gestuurd naar een nagelsalon of ik daar de telefoon een kwartiertje onder de lamp mag houden haha, ben benieuwd hoe ze op mijn verhaal reageren.

[ Voor 21% gewijzigd door Rixos op 23-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Rixos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:53:
Dat is zeer klote, hopen dat ze vandaag reageren.

Het valt me trouwens op dat de gelige band vooral 's avonds te zien is.
Overdag zie ik het zelfs op een geheel witte achtergrond vrijwel niet.
'S avonds bij minder licht wordt het dan wel weer zichtbaar tegen een witte achtergrond en ook wel zo erg dat het irriteert.

Net mijn eerste mail eruit gestuurd naar een nagelsalon of ik daar de telefoon een kwartiertje onder de lamp mag houden haha, ben benieuwd hoe ze op mijn verhaal reageren.
Zorg voor before/after pics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Die batterij is niet verwisselbaar als in dat hij er niet zo uit te pakken is, maar volgens mij kan iedereen met een fijne soldeerbout de accu zo vervangen (als er losse accu's te koop komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Hier zie ik overigens weer een voorbeeld van een gebruiker waarbij de gele waas vanzelf is weggetrokken na 10 dagen gebruik, maakt me toch wel iets hoopvoller: https://forums.oneplus.ne...ijn-one-ervaringen.39402/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je hoeft dus niet eens te solderen, alleen 6-8 schroeven los te halen. Dat is een stuk beter dan veel andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dan blijft alleen nog steeds de vraag, hoe kom je aan een OPO batterij. Ik denk niet dat ze die officieel te koop gaan zetten aangezien het toestel niet met een verwisselbare accu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Och, bijna alle onderdelen van alle telefoons zijn te koop, denk niet dat dat anders zal zijn. Ik ga er ook van uit dat je op een gegeven moment wel losse schermen kan kopen.

Is een CM11s tweaks topic een idee? Dan vervuilt dat het topic niet. Mijn optimalisaties. Bij sommigen heb je developerrechten nodig, die krijg je door 7 keer op je versienummer in Settings > About te klikken

- ART compiler. Merk weinig verschil, alles werkt. Zou zuiniger moeten zijn
- Alle animations op 0.5x ipv 1x. Minder franje, maar ik hoef al die effecten niet
- Alle tap/gesturedingen uit. Vooralsnog heb ik daar meer last van lust van.

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Rixos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
Hier zie ik overigens weer een voorbeeld van een gebruiker waarbij de gele waas vanzelf is weggetrokken na 10 dagen gebruik, maakt me toch wel iets hoopvoller: https://forums.oneplus.ne...ijn-one-ervaringen.39402/
Ik heb de telefoon nu net iets meer dan een week in gebruik en de lichte gele waas die ik had kan ik nu ook niet meer zien :)
Ik heb helaas geen before and after foto's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk dat er inderdaad onderdelen na een tijdje beschikbaar komen. In China zijn er 350 service centra. Dus vermoed dat ze hun onderdelen ook ergens vandaan halen? En na een tijdje gaan beginnen verkopen?

Het is toch ook niet dat Samsung de onderdelen apart officieel verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
RacerBas schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:22:
[...]

Ik heb de telefoon nu net iets meer dan een week in gebruik en de lichte gele waas die ik had kan ik nu ook niet meer zien :)
Ik heb helaas geen before and after foto's :'(
Wouw super, dat is goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Eer je aan een nieuwe batterij toe bent zijn we dik een jaar verder (of langer), tegen dan zal je wel van die BLP571 batterijen ergens in China kunnen bestellen en via een of andere guide (https://www.ifixit.com/Device/OnePlus_One) die batterij verwisselen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=I8nF0eHL5cY]

Benieuwd wanneer die styleswap covers zoals jeans en andere uit komen.

[ Voor 34% gewijzigd door anessie op 23-07-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ja, ik zie dat de meeste mensen eigenlijk wel zeggen dat het gewoon vanzelf wegtrekt. Ik maakte me alleen een beetje zorgen omdat sommige mensen zeiden dat de yellow band blijft. Maar van wat ik tot nu toe zie trekt bij het overgrote deel gewoon vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Inmiddels, een week later na ontvangst van de OPO, ook de oplader ontvangen!
Edit: Oeps, moest in het levertijden topic!

[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 23-07-2014 17:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Net wat foto's gemaakt van de yellow band, let op de eerste foto waar het lijkt alsof het wel meevalt (Hoewel de onderkant wel duidelijk donkerder is dan de rest van het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/315h0xs.jpg
Maar bij de tweede foto is het overduidelijk de onderkant van het scherm is geler dan de rest van het scherm.

Vrijdag een afspraak gemaakt bij een kennis om hem onder de uv lamp te gooien, ben benieuwd.

Edit: 1e foto wil niet uploaden, maargoed 2e foto is duidelijk genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Rixos op 23-07-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Halloooo,

Ik heb vanochtend 3 invites gehad maar hoef ze niet. Mijn vraag is: moet ik op de link klikken in de e-mail of heb ik hem dan zelf geclaimed? De link is nog maar tot morgenochtend geldig.

EDIT: Ze zijn allemaal weg! Geen berichten meer sturen aub :P

[ Voor 13% gewijzigd door vikt0r94 op 23-07-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 19:14
vikt0r94 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:36:
Halloooo,

Ik heb vanochtend 3 invites gehad maar hoef ze niet. Mijn vraag is: moet ik op de link klikken in de e-mail of heb ik hem dan zelf geclaimed? De link is nog maar tot morgenochtend geldig.
Ofwel wachten totdat mensen het hier zien en vragen voor een invite en dan de link naar hun doorsturen of op oneplus forum neerplaatsen, liefst bij het Nederlands talige deel, daar zijn er genoeg die nog naar een invite op zoek zijn! Maar ze laten verlopen zou jammer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
bal130 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:45:
[...]

Ofwel wachten totdat mensen het hier zien en vragen voor een invite en dan de link naar hun doorsturen of op oneplus forum neerplaatsen, liefst bij het Nederlands talige deel, daar zijn er genoeg die nog naar een invite op zoek zijn! Maar ze laten verlopen zou jammer zijn!
Als ze verlopen komen ze gewoon bij iemand anders terecht, dus niet echt jammer hoor. Het is niet alsof ze voorgoed weg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
@rixos: zo dat is wel erg,zou hem terugsturen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Rixos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:59:
Net wat foto's gemaakt van de yellow band, let op de eerste foto waar het lijkt alsof het wel meevalt (Hoewel de onderkant wel duidelijk donkerder is dan de rest van het scherm.
[afbeelding]
Maar bij de tweede foto is het overduidelijk de onderkant van het scherm is geler dan de rest van het scherm.

Vrijdag een afspraak gemaakt bij een kennis om hem onder de uv lamp te gooien, ben benieuwd.

Edit: 1e foto wil niet uploaden, maargoed 2e foto is duidelijk genoeg.
Damn, dat is wel serieus ja. Laat ons weten wat de UV-lamp voor effect heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Amaze86 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:08:
@rixos: zo dat is wel erg,zou hem terugsturen.
Het lijkt op die foto erger dan het is, zie onderstaande foto.
Maar je ziet dus wel duidelijk dat de onderkant wat geliger en donkerder is.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30wr038.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Rixos op 23-07-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Hopelijk wordt het minder na een tijdje,ik zou me aan ergere.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Vandaag ook de telefoon binnen gekregen, 1 woord: wauw. Echt wat een geweldig ding tegenover mijn Samsung Galaxy Nexus met 4.4. Zeer snel, accurate GPS, mooie foto's, Wifi is 3x zosnel als mijn oude telefoon lol (9Mbit vs 3Mbit), ook 5 streepjes ipv 3 in mijn kamer op WiFi en een geweldig scherm. En veel mensen op het OPO-forum en hier vinden de telefoon té groot om met 1 hand te bedienen, maar vind dit toch echt wel meevallen en ook de statusbalk naar beneden halen valt gewoon te doen. Heb zelf best kleine/normale hadden dus vind t gewoon meevallen!

Niet echt een gele waas te zien op het scherm, misschien als je echt heel heel erg je best doet dat zie je de onderste 1,5 cm een klein beetje donkerder zijn op een volledig witte achtergrond. Maar anders is 't niet te zien. Misschien dat ik 't later beter op vind vallen of dat t geheel weg is, maar dat zien we dan wel.

Ik zal binnenkort ff een uitgebreide review op tweakers plaatsen als ik de telefoon wat beter ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Salmon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:20:
Vandaag ook de telefoon binnen gekregen, 1 woord: wauw. Echt wat een geweldig ding tegenover mijn Samsung Galaxy Nexus met 4.4. Zeer snel, accurate GPS, mooie foto's, Wifi is 3x zosnel als mijn oude telefoon lol (9Mbit vs 3Mbit) en een geweldig scherm. En veel mensen op het OPO-forum en hier vinden de telefoon té groot om met 1 hand te bedienen, maar vind dit toch echt wel meevallen en ook de statusbalk naar beneden halen valt gewoon te doen. Heb zelf best kleine/normale hadden dus vind t gewoon meevallen!

Niet echt een gele waas te zien op het scherm, misschien als je echt heel heel erg je best doet dat zie je de onderste 1,5 cm een klein beetje donkerder zijn op een volledig witte achtergrond. Maar anders is 't niet te zien. Misschien dat ik 't later beter op vind vallen of dat t geheel weg is, maar dat zien we dan wel.

Ik zal binnenkort ff een uitgebreide review op tweakers plaatsen als ik de telefoon wat beter ken :)
Inderdaad goed punt over de WIFI ontvangst die is echt fantastisch.
Normaal gesproken had ik beneden in het huis (router staat boven) geen enkele ontvangst, laat staan in de tuin. Nu heb ik beneden en vanmiddag zelfs in de tuin gewoon 2 streepjes ontvangst en het internet is ook vele malen sneller. Echt een verademing ten opzichte van mijn oude S2.

Net ook mijn eerste battery charge totaan 15 % opgemaakt, uiteindelijk 2 dagen meegegaan met voor mijn doen vrij zwaar gebruik, 4,5 uur on screen time. Zeer tevreden!

[ Voor 5% gewijzigd door Rixos op 23-07-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik haal ook 4,5-5 uur. En dan heb ik de hele dag bluetooth aan voor mijn smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Trouwens, er worden tot nu toe alleen maar foto's gepost van mensen die last hebben van de yellow tint. Ik wil vragen of mensen die er geen last van hebben ook een aantal foto's willen posten van het scherm op een blank page. Als het zover komt dat ik het toestel terug ga sturen of via paypal een geschil aanga, dan zou ik enorm geholpen zijn als ik vergelijkingsmateriaal heb waar uit blijkt dat niet iedere telefoon de gele band onderaan heeft, dit is namelijk hun grootste argument dat iedere telefoon het heeft en dat het bij de telefoon hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Rixos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:33:
Trouwens, er worden tot nu toe alleen maar foto's gepost van mensen die last hebben van de yellow tint. Ik wil vragen of mensen die er geen last van hebben ook een aantal foto's willen posten van het scherm op een blank page. Als het zover komt dat ik het toestel terug ga sturen of via paypal een geschil aanga, dan zou ik enorm geholpen zijn als ik vergelijkingsmateriaal heb waar uit blijkt dat niet iedere telefoon de gele band onderaan heeft, dit is namelijk hun grootste argument dat iedere telefoon het heeft en dat het bij de telefoon hoort.
U vraagt, wij draaien. Keep in mind dat dit met een Galaxy nexus is geschoten, heeft een slechte camera met niet al te beste kleurreproductie :p Scherm stond op 100% brightness en geen aanpassingen aan de kleur van t scherm gedaan in de settings. Het lijkt een beetje verkleurd, maar in t echt is t wit wel echt wit.

Witte jpg en een tweakers pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lXgr4nGl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YmXWmcCl.jpg

Los van dit had ik nog wat foto's en een video geschoten als test. Vind trouwens dat de zoom goed werkt en foto's alsnog scherp houd tegenover mijn oude telefoon, zelfs met 4 keer zoom.
Album met foto's: http://imgur.com/a/HxQ4t
YouTube vid in 4k: http://youtu.be/S6Jn6Gv0zU8

[ Voor 26% gewijzigd door Salmon op 23-07-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Salmon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:53:
[...]

U vraagt, wij draaien. Keep in mind dat dit met een Galaxy nexus is geschoten, heeft een slechte camera met niet al te beste kleurreproductie :p Scherm stond op 100% brightness en geen aanpassingen aan de kleur van t scherm gedaan in de settings. Het lijkt een beetje verkleurd, maar in t echt is t wit wel echt wit.

Witte jpg en een tweakers pagina:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt!
Ik zie toch echt wel een heel duidelijk verschil met mijn toestel....
Hier kan ik zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Ik heb al een geschil gestart via paypal. Geen reactie van hun kant en ik heb niet eens de yellow band als probleem aangekaart, maar de donkere vlek op mijn scherm. Ze krijgen heus wel mails binnen van paypal op payment@oneplus.net over nieuwe geschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een geschil aanmaken vind ik niet netjes. Je moet ze wel de mogelijkheid bieden het te fiksen. Of heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Monkeydancer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:25:
Ik heb al een geschil gestart via paypal. Geen reactie van hun kant en ik heb niet eens de yellow band als probleem aangekaart, maar de donkere vlek op mijn scherm. Ze krijgen heus wel mails binnen van paypal op payment@oneplus.net over nieuwe geschillen.
Je kwam hier gisteren met een probleem. En omdat het niet binnen 24 uur is opgelost ga je via paypal proberen je geld terug te krijgen?
Ik hoop niet dat je ooit klant wordt bij mij met die instelling...

Dat is ongeveer hetzelfde als 112 bellen omdat er een lange rij staat bij de macdrive.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
418O2 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:32:
Een geschil aanmaken vind ik niet netjes. Je moet ze wel de mogelijkheid bieden het te fiksen. Of heb je dat gedaan?
Ik krijg gewoon geen reactie. Valt niet veel over te onderhandelen als ze niet reageren... en een geschil starten is iets anders dan een paypal-claim indienen. Je biedt hun de mogelijkheid om het op te lossen alleen zal de communicatie deels via paypal lopen. Het geschil kan zo weer gesloten worden, als het probleem opgelost is. Een paypal-claim, daarin vraag je paypal om de kwestie te beoordelen. Dit is overigens mijn eerste paypal geschil ooit en ik koop al jaren spullen op ebay.

Ze negeren op dit moment gewoon rma aanvragen, terwijl ze overige tickets gewoon binnen 30 minuten beantwoorden (zie appleprothomas). Misschien vind jij het wel niet netjes om een geschil aan te maken, maar ik ben geduldig genoeg geweest. Je zit ook nog eens met 14 dagen bedenktijd. Als ze niet tijdig reageren ben ik straks de sjaak, omdat mijn bedenktermijn is verlopen! Dan kan ik daar niet meer op terugvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Monkeydancer op 23-07-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
Geldt die 14 dagen wel aangezien je buiten europa besteld neem ik aan dat je niet dezelfde rechten hebt als binnen europa/nederland.

Daarna is binnen 24 uur een geschil starten imo ook wel erg snel.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Monkeydancer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:43:
[...]

Ik krijg gewoon geen reactie. Valt niet veel over te onderhandelen als ze niet reageren... en een geschil starten is iets anders dan een paypal-claim indienen. Je biedt hun de mogelijkheid om het op te lossen alleen zal de communicatie deels via paypal lopen. Het geschil kan zo weer gesloten worden, als het probleem opgelost is. Een paypal-claim, daarin vraag je paypal om de kwestie te beoordelen. Dit is overigens mijn eerste paypal geschil ooit en ik koop al jaren spullen op ebay.

Ze negeren op dit moment gewoon rma aanvragen, terwijl ze overige tickets gewoon binnen 30 minuten beantwoorden (zie appleprothomas). Misschien vind jij het wel niet netjes om een geschil aan te maken, maar ik ben geduldig genoeg geweest. Je zit ook nog eens met 14 dagen bedenktijd. Als ze niet tijdig reageren ben ik straks de sjaak, omdat mijn bedenktermijn is verlopen! Dan kan ik daar niet meer op terugvallen.
Wat heb je precies van ze gevraagd. Een vervangend toestel, of je geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Rixos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:49:
[...]

Wat heb je precies van ze gevraagd. Een vervangend toestel, of je geld terug?
Een vervangend toestel, zolang het maar deadpixel en dark spots vrij is. Ik ben zelfs bereid om geld toe te leggen (verzendkosten) zolang het vervangend exemplaar probleemloos is. De yellow band issue, daar heb ik ook last van maar het is niet hinderend, maar dat wordt toch niet als een fabrieksfout erkent op dit moment. In de oneplus forums wordt op dit moment gewoon topics gesloten over de yellow band problemen. Alleen de Nederlandse topics blijven intact, omdat de moderator geen Nederlands kan lezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
harley schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:47:
Geldt die 14 dagen wel aangezien je buiten europa besteld neem ik aan dat je niet dezelfde rechten hebt als binnen europa/nederland.

Daarna is binnen 24 uur een geschil starten imo ook wel erg snel.
Ja die 14 dagen gelden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Net een mailtje terug van een nagelsalon ik mag mijn telefoon er onder de lamp komen leggen, enige wat ik me nog afvraag, moet ik alleen het onderste gedeelte eronder leggen of de hele telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maakt niet uit als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad, maakt niet uit. Ik zou het er helemaal onder leggen voor moest die een beetje beginnen verspreiden naar boven, zodat je niet opeens met een gele vlek zit op een deel vh scherm.

Enige tip: plak met wat papiertape je camera&sensors af. Heb ergens gelezen dat die niet erg graag intensief UV licht hebben. Die hebben normaalgezien filters, maar waarom niet een beetje extra bescherming aanbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Goede tip, dus in het geval de opo gaan het dan alleen om de front facing camera en het notificatiledje (de telefoon ligt op zijn rug), of zitten ergens anders nog sensors die ik beter kan afplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Als ik alles lees dan krijg ik geen goed gevoel over Oneplus. Het paypal issue, de vele issues met toestellen, de late of geen reacties vanuit Oneplus. Het strookt ook met eigen beleving. Flinke gele band, het toestel dat spontaan niet meer reageert op touch en het nu uitblijven van een reactie. Als ik binnen 24 uur geen reactie krijg start ik ook een Paypal onderzoek.
Ik moet wel zeggen dat ik het bijna niet meer aandurf om het toestel op te sturen voor een nieuw exemplaar. Stel je voor dat Oneplus net omvalt gedurende de lange periode dat het toestel onderweg is?

[ Voor 21% gewijzigd door P. vd Loo op 24-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
P. vd Loo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:08:
Als ik alles lees dan krijg ik geen goed gevoel over Oneplus. Het paypal issue, de vele issues met toestellen, de late of geen reacties vanuit Oneplus. Het strookt ook met eigen beleving. Flinke gele band, het toestel dat spontaan niet meer reageert op touch en het nu uitblijven van een reactie. Als ik binnen 24 uur geen reactie krijg start ik ook een Paypal onderzoek.
Ik moet wel zeggen dat ik het bijna niet meer aandurf om het toestel op te sturen voor een nieuw exemplaar. Stel je voor dat Oneplus net omvalt gedurende de lange periode dat het toestel onderweg is?
Ik snap je punt en er zit inderdaad meer risico verbonden aan het kopen van dit toestel dan bijvoorbeeld een high end smartphone van de grotere merken, wat je ook terugziet in de prijs.

Echter, het beeld hier is misschien een beetje gekleurd, het zijn vooral mensen die problemen hebben die erover komen klagen op fora, de meeste mensen krijgen de telefoon gewoon in goede conditie. En op de kleine gele tint onderaan mijn scherm na is dit gewoon echt een fantastische telefoon, niet normaal wat je krijgt voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:50:
Inderdaad, maakt niet uit. Ik zou het er helemaal onder leggen voor moest die een beetje beginnen verspreiden naar boven, zodat je niet opeens met een gele vlek zit op een deel vh scherm.

Enige tip: plak met wat papiertape je camera&sensors af. Heb ergens gelezen dat die niet erg graag intensief UV licht hebben. Die hebben normaalgezien filters, maar waarom niet een beetje extra bescherming aanbrengen :)
Ik kan geen tape vinden, maar ik denk dat een pleister ook wel voldoet toch? (ik weet het, creatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Mee eens, toestel is koopje, maar dan moet hij het wel goed doen. En ze moeten correct en tijdig reageren. Doen ze dat niet dan is het snel voorbij met ze. Wat ik ze natuurlijk niet gun. Maar ik ga ook niet lijdzaam afwachten met een toestel dat niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is heel makkelijk; dan moet je een Samsung, Sony of HTC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
:9
418O2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:40:
Het is heel makkelijk; dan moet je een Samsung, Sony of HTC nemen.
wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rixos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Ik kan geen tape vinden, maar ik denk dat een pleister ook wel voldoet toch? (ik weet het, creatief).
Bwaja, je kan ook gewoon een papiertje gebruiken (dubbel vouwen) en afplakken met tape.

Op zich kan het ECHT geen kwaad. Maar bij langdurige exposure aan UV licht kan een CMOS-sensor zwakker beginnen worden. Zeker aangezien het toch redelijk geconcentreerde UV licht is, denk ik dat het geen slecht idee is.
Ik bedoel: niemand doet dat echt, ook niet bij reparaties... Maar ik persoonlijk ben altijd van mening: liever dubbel veilig dan later toevallig spijt hebben.
Hangt zeker ook af van de kracht van de lamp. Nagelsalons hebben meestal maar 45W. Ik had thuis een 90W lamp gebruikt, dus daarom dat ik daar ook aan dacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Dima_2005 op 24-07-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Bwaja, je kan ook gewoon een papiertje gebruiken (dubbel vouwen) en afplakken met tape.

Op zich kan het ECHT geen kwaad. Maar bij langdurige exposure aan UV licht kan een CMOS-sensor zwakker beginnen worden. Zeker aangezien het toch redelijk geconcentreerde UV licht is, denk ik dat het geen slecht idee is.
Ik bedoel: niemand doet dat echt, ook niet bij reparaties... Maar ik persoonlijk ben altijd van mening: liever dubbel veilig dan later toevallig spijt hebben.
Hangt zeker ook af van de kracht van de lamp. Nagelsalons hebben meestal maar 45W. Ik had thuis een 90W lamp gebruikt, dus daarom dat ik daar ook aan dacht.
Super, thanks voor de info. Ik ga er nu heen, ik zal jullie straks laten weten hoe het gegaan is.
Een laatste vraag, doet het er toch toe of het scherm uit of aan staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Rixos op 24-07-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
100% stock Android 4.4.4 beschikbaar voor de OnePlus One. Officiële release van OnePlus zelf!

Ik verwacht/hoop dat de ROM-support voor dit toestel ontzettend goed gaat zijn :D

[ Voor 67% gewijzigd door BleuZ op 24-07-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Net terug van de nagelsalon ik mocht de telefoon gewoon gratis onder de uv lampen leggen, lekker een kopje thee gehad. Het waren 4*9 dus 36 watt lampen. Ik heb de telefoon eerst 10 minuten eronder gelegd en daarna nog 10 minuten. En eerlijk gezegd heeft het geen zak geholpen. Ik zie vrijwel geen verschil tussen de voor en na foto's. Jammer, nu ga ik toch denken dat het misschien een probleem met de backlight is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Rixos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:16:
Net terug van de nagelsalon ik mocht de telefoon gewoon gratis onder de uv lampen leggen, lekker een kopje thee gehad. Het waren 4*9 dus 36 watt lampen. Ik heb de telefoon eerst 10 minuten eronder gelegd en daarna nog 10 minuten. En eerlijk gezegd heeft het geen zak geholpen. Ik zie vrijwel geen verschil tussen de voor en na foto's. Jammer, nu ga ik toch denken dat het misschien een probleem met de backlight is.
De mensen daar hebben je toch ook wel vreemd aan zitten kijken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is de 1+1 een echte N5 killer muv dimensions?
Value lijkt me namelijk niet echt beter als je bedenkt dat ik de nexus 5 al ruim 6 maanden heb en er in totaal 275 voor kwijt was.
(en deze nexus 5 is zelfs nog te groot voor mij :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
RacerBas schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:53:
[...]

De mensen daar hebben je toch ook wel vreemd aan zitten kijken? 8)7
Dat dacht ik van tevoren ook maar dat viel eigenlijk wel mee.
Er zaten ook maar 2 mensen, maar ze waren vooral benieuwd hoe het precies werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik heb het toestel inmiddels bijna een week en hij bevalt me uitstekend! Het enige wat opvalt aan mijn OPO is dat wit een hele lichte gele tint heeft in vergelijking met de lichte blauwe tint die het wit van mijn LG G2 heeft.
Het stoort mij niet iig.

Afgelopen 2 dagen draait mijn foon op de 'Power Safe' mode. In te stellen onder Performance in je system instellingen. De processor heeft nu een maximum snelheid van 1036MHz. Bij normaal dagelijks gebruik zonder zware spellen (wel Ingress) merk ik nergens vertraging.
Zijn er al mensen die hiermee geëxperimenteerd hebben en hierbij iets aan hun batterij duur gemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
eL_Jay schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:59:
Is de 1+1 een echte N5 killer muv dimensions?
Value lijkt me namelijk niet echt beter als je bedenkt dat ik de nexus 5 al ruim 6 maanden heb en er in totaal 275 voor kwijt was.
(en deze nexus 5 is zelfs nog te groot voor mij :()
Wat bedoel je met 'value'? Als je de prijs/kwaliteitverhouding bedoelt is die vele malen beter bij de OnePlus One. 299 euro voor een Snapdragon 801 met 3GB RAM-geheugen, 64GB intern geheugen, een onwijs goede camera én een batterij die zeker twee keer zo lang meegaat tegenover zo'n 350 euro (Google Play) voor een Snapdragon 800 met 2GB RAM-geheugen en 16GB intern geheugen.

Voor de dimensies:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/07/IMG_2726.jpg
PsycoHero schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:11:
Ik heb het toestel inmiddels bijna een week en hij bevalt me uitstekend! Het enige wat opvalt aan mijn OPO is dat wit een hele lichte gele tint heeft in vergelijking met de lichte blauwe tint die het wit van mijn LG G2 heeft.
Het stoort mij niet iig.

Afgelopen 2 dagen draait mijn foon op de 'Power Safe' mode. In te stellen onder Performance in je system instellingen. De processor heeft nu een maximum snelheid van 1036MHz. Bij normaal dagelijks gebruik zonder zware spellen (wel Ingress) merk ik nergens vertraging.
Zijn er al mensen die hiermee geëxperimenteerd hebben en hierbij iets aan hun batterij duur gemerkt hebben?
Ik krijg zo al een belachelijk goede batterijduur, dus heb Power Saver niet ingeschakeld ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xVu7fWd.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SgEInWf.png

[ Voor 37% gewijzigd door BleuZ op 24-07-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
PsycoHero schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:11:
Het stoort mij niet iig.

Ik heb er wat mee geëxperimenteerd en het komt de batterij wel redelijk ten goede. Als je gewoon normal bezig bent met de telefoon (lees: whatsapp,browsen enzovoorts.) wil de processor nog wel een naar die 2.4 ghz gaan wat eigenlijk helemaal niet nodig is. de meeste spellen draaien in powersave mode bij mij nog steeds goed. Maar verwacht niet dat je er heel erg veel tijd meer uit gaat krijgen, maar een uurtje of 2 toch wel in mijn ervaring zover.

Wat mij ook is opgevallen is dat de telefoon af en toe ineens uit zichzelf een softreboot uitvoert, ik ben er nog niet helemaal achter wat dit veroorzaakt. Zijn er andere mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Mobiel Standby verbruikt nogal veel bij mij, iemand enig idee hoe dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uZwSqSXl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UEaDQx6l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u0em476l.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 24-07-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
slecht signaal? vaak wisselen van netwerk? Percentage geen signaal is vrij hoog lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
J.Appleseed schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:
[...]

Wat bedoel je met 'value'? Als je de prijs/kwaliteitverhouding bedoelt is die vele malen beter bij de OnePlus One. 299 euro voor een Snapdragon 801 met 3GB RAM-geheugen, 64GB intern geheugen, een onwijs goede camera én een batterij die zeker twee keer zo lang meegaat tegenover zo'n 350 euro (Google Play) voor een Snapdragon 800 met 2GB RAM-geheugen en 16GB intern geheugen.

Voor de dimensies:
[afbeelding]

[...]

Ik krijg zo al een belachelijk goede batterijduur, dus heb Power Saver niet ingeschakeld ;)
[afbeelding][afbeelding]
7,5 uur on screen time wow.
Op wat voor brightness heb je hem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Rixos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:17:
[...]

7,5 uur on screen time wow.
Op wat voor brightness heb je hem staan?
Automatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dat vind ik net te laag, ik heb hem een stukje hoger staan dan ziet het scherm er veel mooier uit.
Trouwens, het kan aan mij liggen maar ik heb nog niemand horen klagen over een yellow band van de mensen die een chinese versie hebben gekocht. Of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Rixos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:06:
Dat vind ik net te laag, ik heb hem een stukje hoger staan dan ziet het scherm er veel mooier uit.....
Je kan de automatische brightness levels zelf instellen, wist je dat? Via de notificatie bar Auto Brightness aanzetten en dan verschijnt er optie icoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
PsycoHero schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:13:
[...]

Je kan de automatische brightness levels zelf instellen, wist je dat? Via de notificatie bar Auto Brightness aanzetten en dan verschijnt er optie icoontje...
Nee dat wist ik nog niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HallO!

Ik kreeg vandaag 3 invites in mijn mailbox voor deze telefoon. Ik deel ze graag met andere aangezien ik op dit moment het toestel niet zal aanschaffen. Het gaat om de 64GB zwarte versie.

Wie heeft interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik wel! heb je er 1 voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:07
Ook ik heb zeer veel interesse, mijn note2 heeft het begeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23
Heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hwkinderman en @Flight777

stuur mij even een DM met je mailadres dan stuur ik ze eventjes door ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De invites zijn inmiddels weg. Aan de gene die iets hebben ontvangen.

Veel plezier ermee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Kan nu die oneplus one 64 gig halen, maar heb nu al de galaxy s5... lekker optijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Hier nog een code. Heb uhm al aangeklikt. Maar mischien werkt die nog. Wie er als eerst bij is zeg ik maar :P

https://account.oneplus.net/invite/claim/IEE0-IIRJ-TJNI-IZGU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:21:
[...]
Persoonlijk vind ik het heel knap dat een startup dit product op de markt kan brengen _/-\o_
Maar meningen verschillen nu eenmaal.
Startup is natuurlijk een zeer rekbaar begrip in deze. De banden met Oppo zijn overduidelijk en dit is nu niet bepaald een kickstarter projectje ofzo. Ja, hij is goedkoper dan een S5, G3 of M8, maar het is nog steeds een bak geld voor een apparaat met slecht quality control. Ik lees in deze draad veel, veel meer issues dan bij een release van een welk ander merk vlaggenschip dan ook en daar worden er veel meer van gekocht.

Ja, het is een goedkope telefoon vol met mooie specs. Maar kwalitatief is het gewoon een aardige Chinaphone, minder dan bijvoorbeeld de vlaggenschepen van Xiaomi die ook nog eens goedkoper zijn.

Eerlijk gezegd vind ik het bijzonder om te zien hoeveel mensen achter de hype aanlopen, terwijl er weinig bijzonders is aan dit toestel en er veel meer issues mee zijn dan met concurrerende telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
zlpsycho schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:13:
Hier nog een code. Heb uhm al aangeklikt. Maar mischien werkt die nog. Wie er als eerst bij is zeg ik maar :P

https://account.oneplus.net/invite/claim/IEE0-IIRJ-TJNI-IZGU
Moet zowat de snelste claim zijn ooit. Deed F5 en post stond er en claim gedrukt... already claimed.
Als er nog 1 over is van iemand (64GB) laat het dan ff weten. Heb net mijn Nexus 5 opgestuurd voor een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben ook wel in voor een invite....
Op het alternatief: de Xiaomi Mi4 met LTE voor NL kun je niet wachten....
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.