[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
het 1080p 60fps filmpje op youtube

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uj1ZteH9oKg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik gebruik mijn OnePlus (SB 64gb) nu een weekje of 2. Echt een supertelefoon maar ik heb het idee dat die van mij met nogal wat gebreken is gekomen.

Ik heb vorige week een RMA aangevraagd ivm de trilmotor. Maar ook het ontvangst lijkt onstabiel (call drops, data drops) in Eindhoven op het KPN netwerk en NFC lijkt het zelfs helemaal niet te doen. Zijn er mensen die de laatste 2 problemen herkennen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
Wat ik heb gemerkt de afgelopen paar dagen, is dat de tap to wake functie erg gevoelig is. In mijn broekzak heb ik het toestel doorgaans met het scherm naar de binnenkant, en in 9 van de 10 gevallen gaat 't ding dan allerlei dingen uitvoeren die ik niet wil omdat het toestel dus ontwaakt wordt. Is dat bij jullie ook zo?

Nu heb ik gehoord dat dat in de volgende software-update wordt gefixt, prima dus. Alleen hebben ze het in deze announcement alleen over de zaklamp-functie?

Daarnaast klinkt het geluid uit de speakers nu prima nadat ik wat met de Equalizer heb geklooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bleh, Google Play Services 5.0 zijn binnengekomen en wat een battery drain. De telefoon is gewoonweg 99% van de tijd awake. (en nog steeds uitstekende batterij!)
Probleem en oplossingen zijn hier te vinden:
https://forums.oneplus.ne...rvice.50933/#post-2322634

Die tap to wake functie vind ik geniaal :) Nog niet in mijn broekzak afgegaan. Maar dat kan wellicht aan het stof liggen? (draag zelf met zo'n warm weer gewoon jeans)

[ Voor 4% gewijzigd door Dima_2005 op 19-07-2014 23:24 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
*whut happend?*

[ Voor 97% gewijzigd door 418O2 op 20-07-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
J.Appleseed schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:32:
Wat ik heb gemerkt de afgelopen paar dagen, is dat de tap to wake functie erg gevoelig is. In mijn broekzak heb ik het toestel doorgaans met het scherm naar de binnenkant, en in 9 van de 10 gevallen gaat 't ding dan allerlei dingen uitvoeren die ik niet wil omdat het toestel dus ontwaakt wordt. Is dat bij jullie ook zo?

Nu heb ik gehoord dat dat in de volgende software-update wordt gefixt, prima dus. Alleen hebben ze het in deze announcement alleen over de zaklamp-functie?

Daarnaast klinkt het geluid uit de speakers nu prima nadat ik wat met de Equalizer heb geklooid :)
Had ik vanavond ook, nu dat maar uitgezet. En een pattern ingesteld zodat ik hem niet per ongeluk kan unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:04:
heb nu ook een Silky White binnen ....
Moeilijke keuze nu, wit of zwart :?
Chinese?
Ik vind white een stuk mooier en het voelt lekker smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Dima_2005 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:23:
Die tap to wake functie vind ik geniaal :) Nog niet in mijn broekzak afgegaan. Maar dat kan wellicht aan het stof liggen? (draag zelf met zo'n warm weer gewoon jeans)
oh jezus door die tap to wake functie is mijn scherm bijna continu aan in mijn zak. ik heb ook al broekzak telefoontjes gepleegd. Dus die heb ik maar heel gauw uitgezet!

Ik heb nu ook dat af en toe de flashlight aangaat in mijn broekzak!! Ook een soort multiple tap die dat activeert (terwijl tap to wake nu dus uitstaat!). Iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten? Is denk ik de meest efficiente manier om je batterij te drainen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Gateway999 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:51:
[...]

oh jezus door die tap to wake functie is mijn scherm bijna continu aan in mijn zak. ik heb ook al broekzak telefoontjes gepleegd. Dus die heb ik maar heel gauw uitgezet!

Ik heb nu ook dat af en toe de flashlight aangaat in mijn broekzak!! Ook een soort multiple tap die dat activeert (terwijl tap to wake nu dus uitstaat!). Iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten? Is denk ik de meest efficiente manier om je batterij te drainen....
Heb je enkel de telefoon in je zak, of heb je nog een soort cover eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
Rixos schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:10:
Heb je enkel de telefoon in je zak, of heb je nog een soort cover eromheen?
Enkel de telefoon!

Er zat bij mij ook geen screencover in de doos, ik hoor dat bij sommige mensen dat wel het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Gateway999 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Ja, heel onlogisch staat dat (uit mijn hoofd) bij de dingen waar je het uiterlijk in kan stellen. Iets van scherm bewegingen ofzo. Daar staan meerdere gestures die je kan activeren, waarbij het maken van een V het starten van de flashlight is. Ik heb het op mijn Oppo Find 5 ook uit staan om dezelfde reden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
HaTe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:23:
Ja, heel onlogisch staat dat (uit mijn hoofd) bij de dingen waar je het uiterlijk in kan stellen. Iets van scherm bewegingen ofzo. Daar staan meerdere gestures die je kan activeren, waarbij het maken van een V het starten van de flashlight is. Ik heb het op mijn Oppo Find 5 ook uit staan om dezelfde reden.
Jaaa ik heb 'm! Inderdaad bij Uiterlijk en dan gebarensnelkoppelingen. Zeer logische plek inderdaad...Heel goed bedoeld met zo'n V voor zaklamp en cirkel voor camera, maar blijkbaar alleen functioneel als je een cover gebruikt, want mijn broekzak is in staat zonder moeite een V te produceren...
Dank!

Andere vraag; kan ik rooten zonder toestel te hoeven wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Ja, je kan wel rooten zonder te hoeven wipen. Je moet dan deze guide volgen:
https://forums.oneplus.ne...people-who-want-to.39659/
Je moet dan alleen na Stap 7 niet doorgaan maar verder gaan met stap 9. Voor het permanent installeren van een recovery is een bootloader unlock noodzakelijk. Om de bootloader te unlocken is een wipe vereist.
Je kan dus wel tijdelijk TWRP installeren en dan root installeren.

Wat je dan ook kan doen is TWRP installeren (tijdelijk), dan backuppen, SD kaart kopiëren naar de PC, dan de bootloader unlocken en dus wipen, dan TWRP permanent installeren en de backup weer terugzetten en root installeren.

Ik moest wel het flashen van CM recovery uitzetten bij Ontwikkelaarsopties.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 20-07-2014 15:52 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Waar was je gisteren met dat bericht? Ik was gisteren 2u kwijt met alles opnieuw in te stellen. Omdat ik het niet gewoon ben dat je alles kwijt bent om iets te rooten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Of deze :)

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 20-07-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Demofilmpje van de kat

[YouTube: http://youtu.be/bPoOiq389rQ]

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 20-07-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Die kat rent ook sloom :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Heel cool, dit gaat mooie filmpjes opleveren op avondjes drinken met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:32:
[...]

NFC doet het uistekend bij mij, heb het uitgebreid getest met Superbeam
Goeie tip. Dat lijkt perfect te werken. Waar ik een beetje mee zit:

Met mijn S3 kon ik ook passen uitlezen met een NFC chip, zoals een OV-chipcard (informatie onbruikbaar) maar ook mijn T-money kaart. Die gebruik ik veel in Korea, met de officiële app kan ik namelijk mijn saldo checken maar ook ophogen.
Wanneer ik NFC aanzet op mijn S3 en een OV- of T-money kaart tegen de achterkant aanhoud, hoor je ook meteen een meldingsgeluidje om aan te geven dat er een NFC tag in de buurt is. Doe ik dit met mijn OPO, dan geeft deze geen kick. Ook niet met een app om NFC tags uit te lezen.

Zou het zin hebben om zoiets door te geven aan CM, of is dit iets hardwarematigs? Mijn S3 draait overigens ook CM11 (M6).

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
pimsaint schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:59:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:32:
[...]

NFC doet het uistekend bij mij, heb het uitgebreid getest met Superbeam

Goeie tip. Dat lijkt perfect te werken. Waar ik een beetje mee zit:

Met mijn S3 kon ik ook passen uitlezen met een NFC chip, zoals een OV-chipcard (informatie onbruikbaar) maar ook mijn T-money kaart. Die gebruik ik veel in Korea, met de officiële app kan ik namelijk mijn saldo checken maar ook ophogen.
Wanneer ik NFC aanzet op mijn S3 en een OV- of T-money kaart tegen de achterkant aanhoud, hoor je ook meteen een meldingsgeluidje om aan te geven dat er een NFC tag in de buurt is. Doe ik dit met mijn OPO, dan geeft deze geen kick. Ook niet met een app om NFC tags uit te lezen.

Zou het zin hebben om zoiets door te geven aan CM, of is dit iets hardwarematigs? Mijn S3 draait overigens ook CM11 (M6).
Ik heb net even getest, en ik kan met mijn OnePlus One en GALAXY Note II prima bestanden/webpagina's uitwisselen via NFC. Dat werkt dus.

Wanneer ik mijn OV chipkaart aan mijn GALAXY Note II hou, krijg ik een bliepje maar verder niks. Bij de OnePlus One krijg ik helemaal geen reactie, ik weet niet of dat zo hoort...

Dit lees ik echter op het OnePlus forum:
Some of the new OnePlus Ones shipped with a newer NFC firmware than the drivers in the latest phone firmware supports. That should be fixed in the next OTA, though. Mifare Classic tags are not currently supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeMastear
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Vandaag ben ik achter het bestaan gekomen van deze telefoon. Hoe beoordelen jullie hem?

Ik ga binnenkort een nieuwe telefoon kopen en het zal wss één van de nieuwsten worden: Galaxy S5, HTC One M8, LG G3 of de OnePlus One. Qua prijs is die natuurlijk veel aantrekkelijker dan de anderen, maar aangezien het zo'n onbekende telefoon is, met (misschien/waarschijnlijk) kinderziektes, is die nog de moeite waard?

Opzich ben ik niet zo van het vasthouden aan de grote merken / grote namen, dus als deze goed is, zou ik hem graag willen nemen. Wat zijn kortgezegd de voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik hen nog geen nadelen ervaren eigenlijk. Software werkt goed, accu is goed, camera werkt lekker. Alleen geen goede 4g ondersteuning.

Maar de prijs en 64gb opslag maken dat ruimschoots goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

De kinderziektes zullen amper aanwezig zijn gezien het eigenlijk van OPPO komt (dubbel P dus). Tevens heeft Tweakers.net een review gemaakt waar alles netjes in beschreven staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Famous schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:36:
De kinderziektes zullen amper aanwezig zijn gezien het eigenlijk van OPPO komt (dubbel P dus). Tevens heeft Tweakers.net een review gemaakt waar alles netjes in beschreven staat :)
in dagelijks echt gebruik langer dan een week zijn telefoons soms wat anders dan in reviews van een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

418O2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:40:
[...]
in dagelijks echt gebruik langer dan een week zijn telefoons soms wat anders dan in reviews van een week
Zeker waar, maar ik ga er vanuit dat Tweakers hem wat sterker test in één week dan een dagelijkse gebruiker. Tevens zijn er genoeg reviews op andere sites te lezen. Op XDA is ook genoeg informatie te vinden van mensen die continu met de telefoon bezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:05:
[...]
Wees gewaarschuwd, deze telefoon 1 keer vasthouden en je bent verkocht _/-\o_
Ik moet er toch nog steeds aan wennen van 4.3" naar 5.5". Verder vraag ik me af hoe hij het doet op een valtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

anessie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:36:
[...]

Ik moet er toch nog steeds aan wennen van 4.3" naar 5.5". Verder vraag ik me af hoe hij het doet op een valtest.
Ik zal ook moeten wennen, van 4" naar 5,5".. Ach we zullen het zien.
Ben wel benieuwd wanneer de covers "vrij" komen, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Famous schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:37:
[...]

Ik zal ook moeten wennen, van 4" naar 5,5".. Ach we zullen het zien.
Ben wel benieuwd wanneer de covers "vrij" komen, iemand enig idee?
Ik ga van 3,5 naar 5,5 , van de week zullen we t zien maar ik denk dat ik m in t openbaar minder snel te voorschijn zal halen uit schaamte gevoel.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Heeft iemand hier al problemen gehad met het touch screen. Ik had het bij de 16GB versie (en meerdere met mij), maar dacht dat dat kwam doordat het een pre-production model was. Echter heb ik het nu weer met de 64GB:

Vaak werken hele delen (vrijwel alles) van het touch screen niet. Ook een aantal keer ghost touches gehad. Erg vervelend. Kan dit komen door de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeMastear
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Wat gebeurt er wanneer er iets stuk gaat aan deze telefoon? Je kunt hem denk ik niet terugbrengen naar de winkel en laten opsturen voor reparatie. Hoe werkt dat dan? En kun je ook een verzekering afsluiten voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon opsturen. Verzekering kan gewoon via je normale inboedel, als telefoons daardoor gedekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
zeMastear schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:42:
Wat gebeurt er wanneer er iets stuk gaat aan deze telefoon? Je kunt hem denk ik niet terugbrengen naar de winkel en laten opsturen voor reparatie. Hoe werkt dat dan? En kun je ook een verzekering afsluiten voor deze telefoon?
Je kunt online gewoon een verzekering afsluiten binnen (ik geloof) een maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
barrymossel schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:21:
Heeft iemand hier al problemen gehad met het touch screen. Ik had het bij de 16GB versie (en meerdere met mij), maar dacht dat dat kwam doordat het een pre-production model was. Echter heb ik het nu weer met de 64GB:

Vaak werken hele delen (vrijwel alles) van het touch screen niet. Ook een aantal keer ghost touches gehad. Erg vervelend. Kan dit komen door de warmte?
Eh gatver, heb ik net afgelopen vrijdag mijn Oneplus One besteld lees ik dit :(
Ik ben nog getraumatiseerd van mijn Nexus 7 (2013), hopelijk heb ik hier straks met mijn One geen last van.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Earzz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:30:
[...]

Eh gatver, heb ik net afgelopen vrijdag mijn Oneplus One besteld lees ik dit :(
Ik ben nog getraumatiseerd van mijn Nexus 7 (2013), hopelijk heb ik hier straks met mijn One geen last van.
Klinkt meer als een defect, ik heb dit in geen enkele review terug zien komen, ook niet in reviews van mensen die het toestel al langere tijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bij mij ook TOTAAL geen ghost-touches of non-responsiveness o.d. Lijkt inderdaad gewoon een defect te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:21:

Ik heb hier absoluut geen last van... Wanneer ervaar je dit het meest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Beetje jammer dat wanneer ik de telefoon update er Chinese tekst komt te staan i.p.v. Engels.
Zo eens spelen met het ding, ben benieuwd.

Eerste indruk is dat ik in elk geval nog een derde hand erbij kan gebruiken :D (Kom van 4").

edit; Handig.. Zit er geen nano sim in..

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 21-07-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:29:
[...]

microsim adapter kost plm. 30 cent ;)
Heb je een OTA update gedaan? Of iets anders, want daar hoort geen Chinese tekst te komen. Alleen bij de 1e opstart heb je de multi language opties, waar je de taal kunt selecteren
Toen ik de telefoon voor de eerste keer update ging 'ie even in recovery en toen kwamen er bij mij ook (even) chinese tekens onder de blauwe laadbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:21
17/7 besteld helaas nogsteeds "Processing"

Even geduld hebben nog helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:29:
[...]

microsim adapter kost plm. 30 cent ;)
Heb je een OTA update gedaan? Of iets anders, want daar hoort geen Chinese tekst te komen. Alleen bij de 1e opstart heb je de multi language opties, waar je de taal kunt selecteren
Ja heb er al eentje besteld voor 3 euro die (als het goed is) dan morgen geleverd wordt. Toch raar bij zo'n nieuwe telefoon..
Het was een OTA update van Cyanogenmod die direct kwam toen ik mijn Wi-Fi had ingesteld, verder niet meer gezien.

Mis nu alleen al het e-mailprogramma van de iPhone. Dit is echt 3x niets vergeleken met iPhone.

Edit; Ik heb ook geen muziek speler erop, enkel dat Google zooi natuurlijk :+ Thank god for Spotify.

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 21-07-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Famous schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Ja heb er al eentje besteld voor 3 euro die (als het goed is) dan morgen geleverd wordt. Toch raar bij zo'n nieuwe telefoon..
iPhones zijn de enige 'nieuwe' telefoons die nano SIMs gebruiken, hoor. Geen enkele andere telefoon gebruikt die standaard ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BleuZ op 21-07-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
J.Appleseed schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:19:
[...]

iPhones zijn de enige 'nieuwe' telefoons die nano SIMs gebruiken, hoor. Geen enkele andere telefoon gebruikt die standaard ;)
"Standaard"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Appleseed schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat je iets minder stellig formuleren moet, want volgens mij gebruiken de Lumia 930, Lumia 1520 en de Moto X óók de Nano-sim. Er zijn er vast nog meer die ik zo niet uit het hoofd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
De telefoon net binnen. En ik moet zeggen 'wauw', de telefoon ziet en voelt er nog veel mooier uit dan in de foto's en filmpjes die ik heb gezien. Dit klinkt misschien gek, maar ik had hem groter verwacht door de vele verhalen over zijn grootte, maar hij voelt heerlijk in de hand en erg licht voor zijn formaat.

Het scherm ziet er echt fantastisch uit, heerlijk scherp, mooi contrast, en mooie kleuren, komende van een galaxy S2 is dit echt een enorme stap vooruit. Over de gele band, ik heb het gecheckt bij full brightness en een volledig witte achtergrond maar ik weet het gewoon niet zeker, als ik heel goed zoek denk ik iets te zien maar het is zo vaag dat het ook gewoon mijn hersenen kunnen zijn die het invullen omdat ik denk dat het er is, oftewel gewoon prima dus. Wel heb ik het idee dat de gehele witbalans van het scherm een klein beetje gelig aandoet. Ik hoorde dat ze hier nog in volgende updates aan zouden werken dus wie weet verbetert dit nog.

Tweede leuke bijkomstigheid ik heb eindelijk beneden ook wifi ontvangst op mijn telefoon en zelfs 2 streepjes, terwijl ik op mijn S2 geeneens 1 streepje kon halen. Zodra het beter weer is ga ik meteen checken of ik in de tuin ook ontvangst heb.

Al met al, super blij met deze telefoon, hij voelt super snappy, ik kan alles customizen wat ik wil, en je krijgt gewoon het beste van het beste voor een super prijs.

Net even een antutu benchmark gedraaid, 38436, wat een beest.

Edit: Na wat beter gekeken hebben toch tot de conclusie gekomen dat er wel enigszins een gele band aanwezig is onderaan het scherm. Heeft het zin om de oplossing te proberen om hem onder een uv lamp te houden 10 minuten, of is dit onzin?

[ Voor 16% gewijzigd door Rixos op 21-07-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:39:
[...]

Ik denk dat je iets minder stellig formuleren moet, want volgens mij gebruiken de Lumia 930, Lumia 1520 en de Moto X óók de Nano-sim. Er zijn er vast nog meer die ik zo niet uit het hoofd weet.
HTC one M8 ook.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rixos schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:53:
Edit: Na wat beter gekeken hebben toch tot de conclusie gekomen dat er wel enigszins een gele band aanwezig is onderaan het scherm. Heeft het zin om de oplossing te proberen om hem onder een uv lamp te houden 10 minuten, of is dit onzin?
Proberen kan altijd. Maar lees bij toch wel wat mensen dat het niet werkt. En nergens zie je een voor/na foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:39:
[...]

Slecht/geen research van mijn kant, dan, excuses. Ik dacht dat alle nieuwe Android-telefoons gebruikmaakten van een micro SIM. Weer wat geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
barrymossel schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:34:
[...]

Proberen kan altijd. Maar lees bij toch wel wat mensen dat het niet werkt. En nergens zie je een voor/na foto.
Ik lees in dit forum (xda developers toch redelijk gerespecteerd forum) http://forum.xda-develope...ead.php?t=2786802&page=16, dat het bij veel mensen na een week-paar weken gebruik veel minder wordt. Ook lees ik voorbeelden van mensen die het UV licht hebben geprobeerd en veel verbetering hebben gekregen.

Ik ga het een week uitproberen en desnoods hem ook een tijdje onder een uv lamp liggen, als het dan nog niet weg is gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Dat kan nooit goed gaan,hoop voor je dat het niet erger wordt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 04:58
Amaze86 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:42:
Erger word het niet want het is lijm dat nog niet goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Amaze86 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:42:
Er zijn veel mensen die het al geprobeerd hebben en ook veel die verbetering melden, ik heb nog van niemand gehoord dat er iets bij fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er kan in principe ook niets fout gaan. Je LCD krijgt sowieso wel UV licht voor zijn kiezen, nu alleen wat meer tegelijk. Als je het niet te lang doet en op de temperatuur let zal het wel meevallen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het zal niet fout gaan, maar ik betwijfel ten zeerste of het helpt. In de zon laten liggen zou dus ook moeten helpen. Waarom zegt Oneplus dan niet dat het vanzelf wegtrekt?

Heeft iemand voor- en na-foto's? Of een filmpje waarbij je voor en na verschillen ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
barrymossel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:01:
Het zal niet fout gaan, maar ik betwijfel ten zeerste of het helpt. In de zon laten liggen zou dus ook moeten helpen. Waarom zegt Oneplus dan niet dat het vanzelf wegtrekt?

Heeft iemand voor- en na-foto's? Of een filmpje waarbij je voor en na verschillen ziet?
Dat helpt ook wel, maar de UV intensiteit is dan wat minder, dus duurt het langer. Vooralsnog doet OPO alsof het probleem niet bestaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En dat is het grote probleem. Op de touch screen issues komt ook geen normale reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
barrymossel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:25:
En dat is het grote probleem. Op de touch screen issues komt ook geen normale reactie.
Wat ik aan de ene kant wel kan begrijpen, omdat als ze het toegeven komt het gelijk met schreeuwende koppen overal te staan dat er productie fouten in zitten. daar zitten ze ook niet op te wachten.
Maar natuurlijk zou het wel netjes zijn als ze het gewoon even oppakken en fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Mijn Z1 heeft nu voor de 2e keer een barst in het scherm. ben er wel klaar mee...dit kan wel eens een opvolger worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:49
Wat betreft de touchscreen problemen; ik vermoed dat er een microbreuk zit in de digitizer kabel. Ik heb dergelijk gedrag al eerder meegemaakt. Ik moest een ipod touch van een kennis repareren (wat een ramp was). Een verkoper op ebay had een slechte screen geleverd met een breuk in de kabel. Het gevolg daarvan was, dat de scherm uit zichzelf knoppen ging indrukken. Aanrakingen werden niet goed geregistreerd etc. Scherm heb ik uiteindelijk opnieuw vervangen en de euvel was verholpen. Mijn vermoeden is, dat bij het assembleren niet zorgvuldig is omgegaan met de digitizer kabel van de schermen.

Het gedrag is in ieder geval zeer herkenbaar en ik heb al vaker zelf reparaties verricht, waaronder een iphone 4, ipod touch en samsung galaxies. Maar het blijven vermoedens, maar ik weet dat dergelijk gedrag ook vertoond wordt als de digitizer kabel is beschadigd. Ik zal later op de dag de exemplaar van mijn broer testen (oneplus, gisteren binnengekomen).

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeydancer op 22-07-2014 11:08 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En dat is heel eenvoudig op te lossen, door de telefoon te repareren of te vervangen. Maar ze proberen het op software issues te gooien. Zou wel apart zijn natuurlijk, aangezien maar enkele telefoons de problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
barrymossel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:01:

Geen voor een na foto's maar zoals ik al eerder zei in het xda forum in de link die ik eerder poste wordt er wel door veel mensen gerapporteerd dat er verbetering is na het toepassen van uv licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Ik heb trouwens ook een probleem met het scherm. Ik zie een vlek erin en het is donkerder van kleur. Zit in het midden van het scherm rechts. Ik maak hier later een screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Monkeydancer schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:21:
Ik heb trouwens ook een probleem met het scherm. Ik zie een vlek erin en het is donkerder van kleur. Zit in het midden van het scherm rechts. Ik maak hier later een screenshot van.
Ik zou een foto maken, op een screenshot zie je het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Waar kan ik een RMA verzoek indienen? Ik gebruik het formulier op de website maar ik krijg een submit error. Moet ik het per email doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

418O2 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Ik zou een foto maken, op een screenshot zie je het niet :P
En als je het op een screenshot is, dan noemen ze dat achtergrond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/egRIbOW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sn4jA29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f6gAOTO.jpg

Reflectie van de apple logo kan genegeerd worden.

[ Voor 76% gewijzigd door Monkeydancer op 22-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:20:
Klopt het trouwens dat als je een foto maakt deze niet fullscreen wordt weergegeven? En kan je dat ergens instellen?
Tijdens het foto maken bedoel je? Dat je dan niet de hele foto te zien is in je beeld? Klopt. Klagen meer mensen over. Kun je volgens mij niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
barrymossel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:24:
[...]

Tijdens het foto maken bedoel je? Dat je dan niet de hele foto te zien is in je beeld? Klopt. Klagen meer mensen over. Kun je volgens mij niet aanpassen?
Als een foto maak zie ik hem gewoon helemaal

[ Voor 7% gewijzigd door RacerBas op 22-07-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Slecht nieuws. Hopelijk valt het mee, of komt er een extra injectie vanuit de investeerders. Straks gaat OP failliet :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Misschien is dit de reden dat me order de heletijd op Processing staat :|
Slecht nieuws inderdaad hopelijk kunnen ze snel wat fixen zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Topics aangaande deze verhalen op het OP forum worden beantwoord met het verhaal dat het onzin is ("BS") en worden vervolgens gesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 22-07-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
floriz87 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:17:
Topics aangaande deze verhalen op het OP forum worden beantwoord met het verhaal dat het onzin is ("BS") en worden vervolgens gesloten.
Het blijft in zo veel opzichten een vreemd bedrijf. Maar ze kunnen verdomd goed hypen.

Daarover gesproken: ik heb er momenteel een in bestelling bij Flosmall, kan niet maanden wachten op een invite. Hij is momenteel onderweg vanuit Hong Kong. Mochten mensen vragen hebben over importeren vanuit China en verschillen met het origineel of wat dan ook, vraag ze gerust binnenkort. Dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Ambling_Alp schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Het blijft in zo veel opzichten een vreemd bedrijf. Maar ze kunnen verdomd goed hypen.

Daarover gesproken: ik heb er momenteel een in bestelling bij Flosmall, kan niet maanden wachten op een invite. Hij is momenteel onderweg vanuit Hong Kong. Mochten mensen vragen hebben over importeren vanuit China en verschillen met het origineel of wat dan ook, vraag ze gerust binnenkort. Dat terzijde.
Bij Flossmall hebben ze het ook weer over de yellow spots en dat het door CM komt maar bewijs is er nog niet.
http://flosmall.com/phone...014-07-03-09-20-07-detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb geen yellow banding issue, maar had wel een licht-gele backlight bleeding...
Ik vond het niet erg en viel enkel op vanuit een zeer specifieke hoek. Maar vond het raar dat het licht-gele kleur had, terwijl scherm puur with was (onder franco kernel)

Om die reden heb ik het eens onder UV licht gestoken om te zien of het minder gelirig zou worden. En het was inderdaad zo!
Nu komt het interessante gedeelte: onder UV licht (en onder een bepaalde hoek) zie je een rechthoek op het scherm.
Kan iemand uitleggen wat dit is?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CqycUe0.jpg
Ben bijzonder benieuwd wat dat is. Heb zoiets nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:44:
Ik heb geen yellow banding issue, maar had wel een licht-gele backlight bleeding...
Ik vond het niet erg en viel enkel op vanuit een zeer specifieke hoek. Maar vond het raar dat het licht-gele kleur had, terwijl scherm puur with was (onder franco kernel)

Om die reden heb ik het eens onder UV licht gestoken om te zien of het minder gelirig zou worden. En het was inderdaad zo!
Nu komt het interessante gedeelte: onder UV licht (en onder een bepaalde hoek) zie je een rechthoek op het scherm.
[afbeelding]
Nice, eindelijk eens iemand die de UV licht oplossing heeft geprobeerd, mooi om te horen dat het heeft gewerkt! Hoe lang heb je de telefoon eronder gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Maar ik had ook niet echt het yellow band probleem he.
Ik denk dat er wat lijm gelekt had op de backlight in het scherm... Maar scherm is redelijk uniform wit.

Dus ik weet niet of het een hele yellow band zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:49:
Maar ik had ook niet echt het yellow band probleem he.
Ik denk dat er wat lijm gelekt had op de backlight in het scherm... Maar scherm is redelijk uniform wit.

Dus ik weet niet of het een hele yellow band zou kunnen oplossen.
Zat dat ook niet aan de onderkant van de telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad, ook aan onderkant. Maar onder normale kijkhoek was er geen yellow band. Alleen maar onder de hoek waarbij je kleine led'jes begint te zien (van boven kijken), dan pas zag ik dat die ledjes een heeel klein beetje geel waren.
Relatief vergeleken (naar mijn intuitie): 6500K voor scherm en 6000K voor LED's. Maar had geen invloed op het scherm iig.

Verveelde me gewoon :+ Want dat was echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:57:
Inderdaad, ook aan onderkant. Maar onder normale kijkhoek was er geen yellow band. Alleen maar onder de hoek waarbij je kleine led'jes begint te zien (van boven kijken), dan pas zag ik dat die ledjes een heeel klein beetje geel waren.
Relatief vergeleken (naar mijn intuitie): 6500K voor scherm en 6000K voor LED's. Maar had geen invloed op het scherm iig.

Verveelde me gewoon :+ Want dat was echt niet nodig.
I see, nou ik ga hem binnenkort toch een keertje onder een UV lamp hangen denk ik, gewoon een kwartiertje misschien helpt het. Hoewel ik het idee heb dat na 1 dag gebruik er ook al flinke verbetering in zit op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Samenvattend zijn er toch 2 'Yellow' problemen:
  1. Yellow screen: algehele gele tint over het hele scherm wat komt door Cyanogenmod software (wat blijkbaar ook aan te passen is met Tint/Hue)
  2. Yellow band: gele band onderin het toestel wat waarschijnlijk te maken heeft met nog niet goed opgedroogde lijm. Dit zal in theorie vanzelf minder worden (naarmate de lijm begint op te drogen) en wordt versnelt door het toestel onder een UV lamp te zetten.
In beide gevallen lijkt het hele 'Yellow' probleem opgelost te kunnen worden, of gaat ie vanzelf weg?? Misschien denk ik er te makkelijk over maar het probleem lijkt groter gemaakt te worden dan het daadwerkelijk is? Mocht ik de yellow band straks hebben dan wil ik het eerste wel eens een weekje aanzien of het minder wordt voordat ik gelijk binnen 1 dag een RMA aanmaak.

[ Voor 11% gewijzigd door bsmpower op 22-07-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Probleem werd opgeblazen door Oneplus hun miscommunicatie (wanneer hebben we dat nog al gezien?).
In plaats van daar eerlijk op te antwoorden en bv. wat jij beschrijft uit te leggen, hebben ze ervoor gekozen om te zeggen dat er niks mis is en RMA's hieromtrent gewoon te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem zich vanzelf oplost, het enige probleem dat ik heb met het wachten hierop is dat ik 14 dagen heb om het toestel om te ruilen. Het moet zich dus binnen die 14 dagen oplossen anders heb je kans dat je er mee blijft zitten in het geval dat het niet weggaat.

Het geeft je ook te denken, als het zo makkelijk op te lossen is door de telefoon even 10-15 minuten onder een UV lamp te houden, waarom doen ze dat dan niet zelf in de fabriek, dat is gewoon jammer. En ik gok dat ze dat in sommige gevallen wel doen ik heb namelijk nog geen enkele review van de OPO gezien van echt belangrijke reviewers die last hadden van de yellow band. Dus bij review modellen zorgen ze er denk ik wel voor dat er geen yellow band op de telefoon zit wat dan ook wel weer logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ze doen dat niet omdat dat tijd kost en ze duizenden telefoons moeten wegzetten aan ongeduldig publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Goed punt, maar dat kan best verkeerd voor ze uitpakken.
Zoals al eerder vermeld:
Edit: Verkeerde link
Goede: http://www.droidforums.ne...-are-being-frozen.271336/

[ Voor 39% gewijzigd door Rixos op 22-07-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het wordt vreemder (of beter??) met mijn touch issues: zojuist rare ghost touches, waarbij ook telkens het beeld uit en aan gaat. Maakt de knop aan de zijkant dan ook kortsluiting o.i.d. of is het toch softwarematig (ben bang van niet)? Of gaat het hele apparaat nu dus gewoon naar z'n grootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heeft iemand al dit topic gelezen op het NL-gedeelte van het OPO forum over de gele rand op het scherm en hoe hij het gefikst heeft?

Even first post quote:
vandaag toevallig een toestel kunnen bemachtigen met dit probleem. Ik mocht van de gebruiker dit met de bekende methoden proberen op te lossen.

- UV lamp
- enige warmte zodat de lijm opnieuw zacht en hard wordt
- Software reflash en ook getest met ColorOS.

Dit loste het niet op en uiteindelijk wilde ik eens zien of het aan de hele schermunit ligt dus heb mijn eigen oneplus scherm overgezet en het probleem was weg. toen ik het ''kapotte'' scherm bij mij terug zette was het probleem ook aanwezig

Ik moet zeggen dat de UV lamp dit probleem wel iets verzacht maar het niet oplost, ik heb uiteindelijk met MB wire het glas van het lcd kunnen verwijderen. Na alle lijm resten te hebben verwijderd, heb ik het scherm opnieuw gelijmd met loca uv lijm (gebruik ik normaal bij de galaxy serie)

Als mensen claimen dat dit vanzelf weggaat is dit zover ik heb kunnen bevinden niet waar, wat ik wel geloof is dat UV licht het iets verzacht en je het dan zelf niet meer ziet.

Kortom dit is gewoon een productie fout en wil je het helemaal oplossen dan zal hij helaas retour moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Salmon schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:40:
Heeft iemand al dit topic gelezen op het NL-gedeelte van het OPO forum over de gele rand op het scherm en hoe hij het gefikst heeft?

Even first post quote:

[...]
Interessant, ik denk alleen niet dat ik dat aan zou durven met mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Dima_2005 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:44:

[afbeelding]
Dat spul is een soort vloeistof wat er in zit. Ik heb al eerder een defecte LCD scherm van de touchscreen gescheiden en ik kreeg een soort olieachtige vloeistof op mijn handen. Het zal waarschijnlijk dat spul zijn. Mijn vraag is, had je een vergelijkbaar probleem met het scherm (vlekje op het scherm wat lichter of donkerder is) wat ik ook heb of was het een yellow hue probleem?
Rixos schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:24:
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem zich vanzelf oplost, het enige probleem dat ik heb met het wachten hierop is dat ik 14 dagen heb om het toestel om te ruilen. Het moet zich dus binnen die 14 dagen oplossen anders heb je kans dat je er mee blijft zitten in het geval dat het niet weggaat.

Het geeft je ook te denken, als het zo makkelijk op te lossen is door de telefoon even 10-15 minuten onder een UV lamp te houden, waarom doen ze dat dan niet zelf in de fabriek, dat is gewoon jammer. En ik gok dat ze dat in sommige gevallen wel doen ik heb namelijk nog geen enkele review van de OPO gezien van echt belangrijke reviewers die last hadden van de yellow band. Dus bij review modellen zorgen ze er denk ik wel voor dat er geen yellow band op de telefoon zit wat dan ook wel weer logisch is.
Als het niet fatsoenlijk wordt opgepakt binnen 14 dagen, dan start ik een geschil bij paypal. Het is geen kuipje boter wat je even koopt bij de supermarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik moest toch een beetje gniffelen om die laatste opmerking in combinatie met je ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Monkeydancer schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
Dat spul is een soort vloeistof wat er in zit. Ik heb al eerder een defecte LCD scherm van de touchscreen gescheiden en ik kreeg een soort olieachtige vloeistof op mijn handen. Het zal waarschijnlijk dat spul zijn. Mijn vraag is, had je een vergelijkbaar probleem met het scherm (vlekje op het scherm wat lichter of donkerder is) wat ik ook heb of was het een yellow hue probleem?
Aha, dat klinkt logisch. Waarvoor dient dat? Zodat bij buiging de LCD niet krast?

Ik had geen van de problemen. Mijn scherm was perfect. Alleen als je van bovenaan naar de gsm kijkt, kun je een beetje de backlight LED'jes zien en ze waren een beetje geelachtig. En toen dacht ik aan de yellow band problemen en dacht dat het misschien dat er wat lijm op de backlight gelekt is. En dat was het ook...

Trouwens: na 15min UV licht zijn die LED'jes nu gewoon wit en heb ook de indruk dat het scherm nog beter sRGB is dan ervoor. Kleuren springen iets meer eruit en wit is witter. Maar eigenlijk voor UV was er niks mis met het scherm. >:)

Yellow hue werd bij mij eigenlijk opgelost door Franco Kernel r6 te flashen (ondertussen op r7).

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.