[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Echte review van Android Authority:
YouTube: OnePlus One Review

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Wederom een matige review. Weinig kritisch. Doe mij maar een review van TechRadar of vergelijkbaar. Maar die komen meestal pas een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
floriz87 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Wederom een matige review. Weinig kritisch. Doe mij maar een review van TechRadar of vergelijkbaar. Maar die komen meestal pas een maand later.
Misschien is er niet zoveel kritisch aan te merken op deze smartphone :) Tot nu toe erg impressive, deze telefoon qua prijs/kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind alles van Android Authority sowieso van matige kwaliteit. Erg generiek. Deze review is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wat verwacht je dan voor kritische geluiden?
Zelfs de 9 van engadget, die apple minded zijn is ook niet kritisch genoeg?
Als mkbhd ook positief is, is dat ook niet voldoende?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Blijkbaar klopt het. En de reviewer gaat zelf persoonlijk eentje kopen.
De camera samples zijn trouwens veel beter in de review van Android A dan die van Engadget. Opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Zelfs de 9 van engadget, die apple minded zijn is ook niet kritisch genoeg?
Als mkbhd ook positief is, is dat ook niet voldoende?
Het gaat om motivatie. Waarom vind je iets goed, waarom ben je positief. En dat op een gedegen manier onderbouwen, waarbij je de diepte in gaat. Dit gaat dus het liefst gepaard met metingen. Als een autoriteit zegt dat iets goed is hoef ik hem niet gelijk op zijn woorden te geloven. Het is een positieve indicatie, maar als deze expert zijn mening niet onderbouwt, steunen zijn woorden alleen op zijn persoon. En dat vind ik voor het aanschaffen van een apparaat van € 300,- te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
floriz87 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Het gaat om motivatie. Waarom vind je iets goed, waarom ben je positief. En dat op een gedegen manier onderbouwen, waarbij je de diepte in gaat. Dit gaat dus het liefst gepaard met metingen. Als een autoriteit zegt dat iets goed is hoef ik hem niet gelijk op zijn woorden te geloven. Het is een positieve indicatie, maar als deze expert zijn mening niet onderbouwt, steunen zijn woorden alleen op zijn persoon. En dat vind ik voor het aanschaffen van een apparaat van € 300,- te mager.
Juist omdat hij maar 300 euro is, is dit apparaat absoluut bang for bucks. Hij kan zich makkelijk meten met een Galaxy S5, wat het dubbele kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:25:
[...]

Juist omdat hij maar 300 euro is, is dit apparaat absoluut bang for bucks. Hij kan zich makkelijk meten met een Galaxy S5, wat het dubbele kost ;)
inderdaad. Gelukkig dat niet iedereen positief erover is. Anders kan je lang wachten op een invite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Zijn er hier eigenlijk winnaars van de OnePlus One? Ik verwacht de mijne vandaag of morgen in de bus :) Op het OnePlus forum zijn er nog 1 Nederlandse en 1 Belgische winnaar. Ben benieuwd hoeveel Nederlanders er totaal hebben gewonnen....

Wat betreft de huidige reviews, dat zijn pre-production versies met ook oudere software nog. Ik verwacht dat de productie versies het nog iets beter doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verschillende Tweakers hebben ook een account op het OPO forum. Sommigen, waaronder ik, hebben daar een andere gebruikersnaam :) .

Spannend, ben benieuwd wanneer jullie em binnenkrijgen en deze versie inderdaad enigszins verschilt van de testversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Zal allemaal wel meevallen. Denk dat de (kleine) verschillen iig hoogstens softwarematig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
In de handleiding is er wel sprake van een microSD slot: http://www.gizchina.com/2...upport-microsd-expansion/

Geen idee of ze het er gewoon hebben vergeten uit te halen of dat de release versie wel een slot zou krijgen. Hopelijk het laatste natuurlijk :D al koop ik dan nog altijd een 64GB model/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Is er later uitgehaald, net als snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En OI+ en nog een bunch functies.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Oke, daarnaast heb ik ook wat verontrustende berichten gelezen over het feit dat de telefoon geen LTE band 20 zou ondersteunen, wat zou zorgen voor minder snelheid op de telefoon, niet helemaal zeker wat hiermee bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rixos schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:51:
Oke, daarnaast heb ik ook wat verontrustende berichten gelezen over het feit dat de telefoon geen LTE band 20 zou ondersteunen, wat zou zorgen voor minder snelheid op de telefoon, niet helemaal zeker wat hiermee bedoelt wordt.
Dan zoek je even. Het is niet zo dat dit niet eerder besproken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, of bekijk de eerste post van dit topic eens, staat ook weinig onzin...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik ben het al een tijdje van een afstandje aan het volgen. Nu toch maar besloten dat ik voor de 64GB versie ga. Nu natuurlijk de vraag die de meeste hebben: Hoe zit het met de invites? Waar halen jullie ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Vraag die de meeste hebben?

Anders lees je even die post boven jou post, kan geen kwaad beetje lezen enzo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
brammetje1994 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 00:44:
Ik ben het al een tijdje van een afstandje aan het volgen. Nu toch maar besloten dat ik voor de 64GB versie ga. Nu natuurlijk de vraag die de meeste hebben: Hoe zit het met de invites? Waar halen jullie ze vandaan?
Er is ook een levertijden topic. Daar kun je eventueel die vraag stellen.
Of je gaat even naar het forum van Oneplus zelf. Genoeg info.

Op minder zeikerige toon: die zul je via via moeten krijgen. Ik krijg er om weg te geven (zijn al vergeven) omdat ik winnaar was van een wedstrijd en de mensen die ze krijgen kunnen weer nieuwe weggeven. Op het forum van Oneplus staan meerdere lijsten van mensen die ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
RoD schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:48:
[...]

Dan zoek je even. Het is niet zo dat dit niet eerder besproken is ;)
Waarom is mijn post verwijderd? Ik gaf aan dat de eerste geleverd waren met een goede link daarbij. En het ging daarin niet om het leveren, wat in het andere topic thuis hoort, maar om de reviews van de eerste gebruikers. En dat lijkt me wel in dit topic thuis te horen. Nogmaals de link:

http://forums.oneplus.net...ste-1-1-is-bezorgd.11289/

En de eerste duidelijke problemen komen aan het licht:

Countdown zu Smash vorbei—Hat irgendjemand etwas von Gwinnern gelesen?
Ich hätte auch noch warten können auf das Gerät. OnePlus hat ne Mail an alle betroffenen geschickt und um Verzeihung dafür gebeten. Es ist also entweder Shitstorm weil kein Ladekabel dabei ist oder ein Shitstorm weil die Gewinner die Geräte noch nicht bekommen. Wahnsinnig tolle Entscheidungsfreiheit.

- Hardware-Equalizer funzt überhaupt nicht, egal welche Einstellungen man vornimmt
- WLAN bleibt aktiv sobald ich ausserhalb der Reichweite des WLANs bin (muss manuell deaktiviert und wieder aktiviert werden sonst kein mobiles Datennetz)
- GPS deaktiviert sich immer wieder
- Die Sprachaktivierung funktioniert zwar per Hey Snapdragon, nachfolgende Anfragen müssen jedoch per Ok, Google durchgeführt werden (kann aber am Google Now Launcher liegen)
- NFC scheint ebenfalls nicht zu funktionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een irritante marketing campagne van ze met hun 'invites' . Ze hebben gewoon eerst gewacht of het wel of geen succes zou worden en nu pas gaan ze productie draaien in de oppo fabrieken en rollen er dus twee per dag uit hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Tsja, ook een rare houding van mensen die altijd *direct* wanneer een nieuwe smartphone uitkomt hem thuis willen hebben. Over 2 of 3 maanden is dit toestel waarschijnlijk prima verkrijgbaar. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Brammos85 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:05:
Tsja, ook een rare houding van mensen die altijd *direct* wanneer een nieuwe smartphone uitkomt hem thuis willen hebben.
Werkelijk geen idee waarom dat raar zou zijn. Product uit + ik wil hem = ik wil hem nú. Is toch gewoon logisch.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
Brad Pitt schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Werkelijk geen idee waarom dat raar zou zijn. Product uit + ik wil hem = ik wil hem nú. Is toch gewoon logisch.
Inderdaad. Direct beschikbaar komt de verkoop alleen maar ten goede. Kijk maar naar de Nexus 5 bijvoorbeeld. Daar gingen al ver van tevoren allerlei geruchten over rond en hij was daardoor al immens populair. Hier heeft Google goed gebruik van gemaakt door hem 1 dag na de presentatie al bijna overal ter wereld beschikbaar te maken.
De publiciteit rond de OPO was vorige maand ook heel erg groot. Nu is dat toch weer een klein beetje weggezakt en dat is gewoon geen goede zaak voor ze. Als ze begin van deze maand konden leveren denk ik dat ze er gelijk heel erg veel verkocht zouden hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 14-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
cordonbleu schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:21:
[...]
Inderdaad. Direct beschikbaar komt de verkoop alleen maar ten goede. Kijk maar naar de Nexus 5 bijvoorbeeld. Daar gingen al ver van tevoren allerlei geruchten over rond en hij was daardoor al immens populair. Hier heeft Google goed gebruik van gemaakt door hem 1 dag na de presentatie al bijna overal ter wereld beschikbaar te maken.
De publiciteit rond de OPO was vorige maand ook heel erg groot. Nu is dat toch weer een klein beetje weggezakt en dat is gewoon geen goede zaak voor ze. Als ze begin van deze maand konden leveren denk ik dat ze er gelijk heel erg veel verkocht zouden hebben.
En daar schijnen ze geen budget voor te hebben. Voorraad kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
ivm dat gedoe met die ontbrekende band 20, welke simonly zou dan het meest geschikt zijn voor de 1+1 buiten de randstad, in bijv. Zeeland?
edit: ik bedoel netwerk ipv simonly, ik snap dat we het niet over abo´s gaan hebben, maar welk netwerk het beste bij de 1+1 past is op zich wel relevant toch?

[ Voor 37% gewijzigd door jahallow op 14-05-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
cordonbleu schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:21:
[...]

Het maakt je marketing een stuk effectiever als iets direct beschikbaar is. Maar dan moet je daar wel de financiële middelen voor hebben.

Maar bij een goed product, waar je marketing vooral bestaat uit mond-op-mond reclame, maakt het een stuk minder uit.
De Pebble is bijvoorbeeld een enorm succes ondanks dat de levertijd in het begin 8 maanden was.

Ik denk alleen niet dat het slim is in de smartphone markt waar er elke 2 maanden een betere telefoon uitkomt. Nu is het nog een "top of the line" telefoon voor een mid-range prijs. Maar zodra de eerste batch telefoons met 805 chips uitkomt is het een "last gen" telefoon.
jahallow schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:29:
ivm dat gedoe met die ontbrekende band 20, welke simonly zou dan het meest geschikt zijn voor de 1+1 buiten de randstad, in bijv. Zeeland?
edit: ik bedoel netwerk ipv simonly, ik snap dat we het niet over abo´s gaan hebben, maar welk netwerk het beste bij de 1+1 past is op zich wel relevant toch?
Vodafone is de enige die enigszins dekking heeft buiten band 20 in Zeeland.
http://www.4gmasten.nl/2013-06-16-07-20-28/dekking-vodafone (4G voor iphone 5)

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 14-05-2014 12:37 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jahallow schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:29:
T-mobile en ander Vodafone. Vodafone kun je de dekking op hun site checken (dekking iPhone 5 op de 4G dekkingskaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er circuleren aardig wat issues. Alhoewel het een "startup" bedrijf is met CM had ik dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

reiker

dan jij!

Misschien hebben ze ook niet gesettled voor wat quality control? :X
Never Settle, hopelijk is het niet de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 14-05-2014 13:16 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De mijne is ook gearriveerd. Ben zelf helaas niet thuis, maar hij hangt in ieder geval aan de lader (en een unboxing was niet nodig, aangezien die knurften van Oneplus het nog niet eens voor elkaar hebben gekregen om 100 verpakkingen te produceren).

Afbeeldingslocatie: http://forums.oneplus.net/attachments/3-jpg.10778/
Afbeeldingslocatie: http://forums.oneplus.net/attachments/2-jpg.10777/
Afbeeldingslocatie: http://forums.oneplus.net/attachments/1-jpg.10776/

Review volgt snel op www.oneplus-one.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
reiker schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:15:
Misschien hebben ze ook niet gesettled voor wat quality control? :X
Never Settle, hopelijk is het niet de toekomst.
mijn enthousiasme is wel getempered. Ik dacht: vet, tof toestel, klein, groot scherm, vette features.

Ondertussen is hij 'gewoon' qua grootte, zijn de speciale features verdwenen, is de levering problematisch en loopt het allemaal niet zo soepel.

Ik wacht het even af, maar ik ga geen overdreven moeite doen om er 1 te bemachtig, als ik dat al ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:53:
Er circuleren aardig wat issues. Alhoewel het een "startup" bedrijf is met CM had ik dit niet verwacht.
Zoals? Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
floriz87 in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie"
Ich hätte auch noch warten können auf das Gerät. OnePlus hat ne Mail an alle betroffenen geschickt und um Verzeihung dafür gebeten. Es ist also entweder Shitstorm weil kein Ladekabel dabei ist oder ein Shitstorm weil die Gewinner die Geräte noch nicht bekommen. Wahnsinnig tolle Entscheidungsfreiheit.

- Hardware-Equalizer funzt überhaupt nicht, egal welche Einstellungen man vornimmt
- WLAN bleibt aktiv sobald ich ausserhalb der Reichweite des WLANs bin (muss manuell deaktiviert und wieder aktiviert werden sonst kein mobiles Datennetz)
- GPS deaktiviert sich immer wieder
- Die Sprachaktivierung funktioniert zwar per Hey Snapdragon, nachfolgende Anfragen müssen jedoch per Ok, Google durchgeführt werden (kann aber am Google Now Launcher liegen)
- NFC scheint ebenfalls nicht zu funktionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Razer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Zoals? Ben wel benieuwd namelijk.
Weet dat er een probleem is met de video opnames. Dat ding schijnt niet goed stereo geluid op te nemen. Waardoor je dus alleen uit 1 box geluid hebt als je de video bekijkt.:

YouTube: OnePlus One Review

@08:52

[ Voor 13% gewijzigd door FrankGuthrie op 14-05-2014 13:36 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Gisteren ook nog foto's voorbij zien komen waar speakergrill er half scheef in gemonteerd zat, dat zag er ook erg slordig uit. Misschien toch maar voor de Find 7 gaan in plaats van deze. Maar we wachten nog even rustig af op meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Razer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:38:
Gisteren ook nog foto's voorbij zien komen waar speakergrill er half scheef in gemonteerd zat, dat zag er ook erg slordig uit. Misschien toch maar voor de Find 7 gaan in plaats van deze. Maar we wachten nog even rustig af op meer ervaringen.
Bouwkwaliteit zal vergelijkbaar zijn, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

barrymossel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Bouwkwaliteit zal vergelijkbaar zijn, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen.
Dat hoeft niet per sé lijkt me, aangezien de fabriek ook maar een soort "productiecentrum" is en vermoedelijk niet alleen voor Oppo en OnePlus fabriceert (denk ik?). Misschien eist Oppo wel een kleinere fouttolerantie dan OnePlus. Dat lijkt me zeker iets om op te kunnen bezuinigen.

[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 14-05-2014 14:10 . Reden: Toevoeging ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
True. Helemaal gelijk in.

Wat ik vreemder vind is dat deze 100 telefoons niet getest zijn en blijkbaar niet eens op dit soort foutjes zijn gecontroleerd. Amateuristisch zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
barrymossel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:11:
True. Helemaal gelijk in.

Wat ik vreemder vind is dat deze 100 telefoons niet getest zijn en blijkbaar niet eens op dit soort foutjes zijn gecontroleerd. Amateuristisch zooitje.
En je gaat toch niet contest winnaars die dure telefoons smashen of doneren... Opzadelen met een telefoon in bubble wrap, en een kartonnen doosje zonder iets er bij... Ik zou me sterk bedrogen voelen als ik een ander premium apparaat daarvoor ingeruild zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Razer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:38:
[...]
En je gaat toch niet contest winnaars die dure telefoons smashen of doneren... Opzadelen met een telefoon in bubble wrap, en een kartonnen doosje zonder iets er bij... Ik zou me sterk bedrogen voelen als ik een ander premium apparaat daarvoor ingeruild zou hebben.
Ben het er volkomen mee eens. Het is dat mijn S3 nog niet opgestuurd is en ik nog niet thuis ben en de telefoon heb kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
En als ik dit lees word ik ook niet vrolijk:

Hi Marco,
Hope you are fine. I just wanted to update you on the bootloader issue you experienced today. It seems that this device has not been properly flashed by our team member in charge of it. The Oppo bootloader that appeared on screen is a default one our contract manufacturer Oppo installs on the first devices it manufactures for us.
We are sorry for the inconvenience caused. We hope the new device being delivered to you will change your first impressions on our device."

Bijhorende screenshot:
http://forums.oneplus.net/attachments/img_0004-jpg.10765/

Recovery van Oppo er op haha... Volgens mij is de OnePlus One een soort budget Oppo, waar momenteel bij Oppo er 100 per dag van de fabrieksband afrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Razer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:45:

Hi Marco,
Hope you are fine. I just wanted to update you on the bootloader issue you experienced today. It seems that this device has not been properly flashed by our team member in charge of it. The Oppo bootloader that appeared on screen is a default one our contract manufacturer Oppo installs on the first devices it manufactures for us.
We are sorry for the inconvenience caused. We hope the new device being delivered to you will change your first impressions on our device."

Bijhorende screenshot:

Recovery van Oppo er op haha... Volgens mij is de OnePlus One een soort budget Oppo, waar momenteel bij Oppo er 100 per dag van de fabrieksband afrollen.
Ik had ook niet anders verwacht. De telefoon wordt gemaakt in dezelfde fabriek. De werknemers komen van Oppo. Funds komen van Oppo. Oppo - Opo. Gewoon zelfde telefoon (ongeveer) met een andere marketing tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Razer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:45:

Hi Marco,

Bijhorende screenshot:

Dat is godvers een grootte afbeelding :o
Ben toch maar van de OPO afgestapt nu ik dit zo allemaal lees. Nu lekker blijven wachten tot de iPhone 6 aangekondigd wordt en kijken of zij nu echt eens wat nieuws hebben. Mocht dit niet zo zijn dan ga ik dan wel weer naar Android kijken.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Grote ;)

Ik hoop het toestel nog te mogen reviewen, maar ook vanuit Opo krijgen we maar weinig response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

CLB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:50:
Grote ;)

Ik hoop het toestel nog te mogen reviewen, maar ook vanuit Opo krijgen we maar weinig response.
Toen ik terug las zag ik het inderdaad, wat een typfout :D

Vind het ook niet zo gek dat je weinig response krijgt met zoveel minpunten/buggs. Ze zullen eerst wel een 100% toestel willen maken voordat ze wat gaan opsturen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewijst maar een ding dat ze de review modellen zelf eerst goed getest hebben.
Als ze niet snel handelen zal het zeker een poos duren voordat de consument (ooit) terug komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dit is niet relevant.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 14-05-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:57:
Bewijst maar een ding dat ze de review modellen zelf eerst goed getest hebben.
En dat hadden ze bij deze 100 ook moeten doen. Nu zijn er al 2 op de 100 toestellen ruk. Bij een normale release weet je niet hoeveel exemplaren zijn verkocht en kan het 2 op de 100.000 zijn. Is al heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetersteen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Nee hoor, zeker niet.

Lees de topicwaarschuwing eerst eens voordat je in een topic reageert

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vraag me af en hoevere dit echt is:
YouTube: Unboxing OnePlus One - 1 of 100 Winners

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
barrymossel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:23:
[...]

En dat hadden ze bij deze 100 ook moeten doen. Nu zijn er al 2 op de 100 toestellen ruk. Bij een normale release weet je niet hoeveel exemplaren zijn verkocht en kan het 2 op de 100.000 zijn. Is al heel anders.
Je zorgt toch dat die eerste 100 goed zijn? Ik vind dit echt amateuristisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
Ik krijg sterk het gevoel dat de eerste 100 toestellen gewoon showmodellen of review/test exemplaren zijn die teruggekomen zijn als er zoveel oneffenheden inzitten. Ik heb nog liever dat ik twee maanden extra moet wachten maar alles 100 procent in orde is met quality control. Maarja, oneplus was toch iets te fanatiek geweest met hun marketing :+ en de mensen hebben nu nog maar weinig geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door Monkeydancer op 14-05-2014 18:50 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Inderdaad, want je weet dat iedereen juist die toestellen ook ziet in unboxings, reviews etc.
Niet dat het 101e toestel dan wel slecht mag zijn, maar je zou toch een betere Kwaliteitswaarborg moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die eerste 100 worden onwijs uitgelicht door iedereen, die moeten toch goed zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07-2023
hey,
ik vind dit wel een mooie en toffe gsm,maar wat is dat voor een belachelijk systeem momenteel om er aan te graken?! snap ik echt niet,,
vanaf wanneer denken jullie kan men hem vrij kopen? zonder uitnodiging en preorder enzo

Altijd op zoek naar iets leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lees het topic eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Denk eerder nep dan echt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Amaze86 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:44:
[...]

Denk eerder nep dan echt.
Bij Oneplus pakken ze het wel redelijk serieus op. Er kan vanalles gebeurd zijn. Mijn eerste gedachte was ook: fake! Maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:18:
[...]

Bij Oneplus pakken ze het wel redelijk serieus op. Er kan vanalles gebeurd zijn. Mijn eerste gedachte was ook: fake! Maar je weet maar nooit.
Hoe bevalt het toestel tot nu toe?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
FrankGuthrie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:05:
[...]
Hoe bevalt het toestel tot nu toe?
Hij is echt huge! Wat een verschil met mijn S3. Ik hoop oprecht dat ik daar aan kan wennen, want het is verder echt een hele fijne telefoon tot nu toe. Hij past echt net in mijn broekzak (en dat is wennen op de fiets - lopend gaat het prima). In mijn hand is hij niet té groot. Verder is de telefoon retesnel, maar er zijn best wat kleine software foutjes. Kleine dingetjes, maar mijn gevoel is dat de telefoon vooraf beter getest had moeten worden. Momenteel is er een forum geopend bij Oneplus waar mensen die de telefoon gewonnen hebben (beta-testers dus) issues kunnen doorgeven.

Haalt ook een leuke AnTuTu score :)

Afbeeldingslocatie: http://forums.oneplus.net/attachments/oneplus-one-antutu-klein-png.11113/

De telefoon voelt overigens als een unibody, echt erg degelijk. De knopjes zijn wat klein, maar doen het prima en rammelen geenszins. Ik zie ook geen assemblage-fouten. Dus wat dat betreft: chapeau! Ben erg benieuwd naar de StyleSwap covers.

Geluid uit de speakers had ik beter verwacht. Ja, het is een verbetering t.o.v. mijn S3, maar het blijft telefoon geluid. Ik kan het niet vergelijken met een HTC One, maar ik verwacht dat die toch stukken beter is.

Zoals ik het nu zie is deze telefoon écht uniek. Deze kwaliteit, met deze specs, voor dit geld: wow. Oneplus heeft veel steken laten vallen in het hele voortraject (verpakking, marketing, bugs), maar ik ben bereid ze te vergeven als ze alles zo snel mogelijk in orde maken. Ik hoop ook dat de grote merken toch wel een beetje gaan schrikken van deze telefoon, want als ik het zo zie zijn hun prijzen natuurlijk absurd. Ja, Oneplus zal weinig tot geen winst maken, maar een verschil van meer dan €300 is écht niet verantwoorden in mijn ogen.

Binnenkort een uitgebreide review op mijn website.

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 15-05-2014 09:43 . Reden: afbeelding kleiner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:31:
[...]

REVIEW ;)

Binnenkort een uitgebreide review op mijn website.
Bedankt voor de eerste indrukken. Ben ergens geïnteresseerd in deze telefoon, maar de LG G3 is ondanks de prijs, een mooie optie. Ben bang dat ik het toestel misschien te groot ga vinden ten opzichte van de LG G3 met zijn kleine bezels.

Daaring tegen vind in onscreen buttons helemaal niet fijn, zonde van het scherm.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tsja, het is een afweging die je maakt. Maar voordat je hem bestelt zou ik zeker weten eerst een testen met een telefoon die vergelijkbaar is qua formaat (Note 2/3 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:44:
Tsja, het is een afweging die je maakt. Maar voordat je hem bestelt zou ik zeker weten eerst een testen met een telefoon die vergelijkbaar is qua formaat (Note 2/3 ofzo).
Vreemd genoeg vond ik de Note 3 te groot, maar vanwewge de prijs ben ik toch bereid om me eroverheen te zetten ;). Probleem is wel dat ik dus wel last ga hebben hiervan. Ik heb nu een 5 inch Oppo Find 5 en in sommige broeken, moet ik de telefoon eruit halen als ik buk, om mijn schoenen aan te trekken...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
FrankGuthrie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:58:
[...]
Vreemd genoeg vond ik de Note 3 te groot, maar vanwewge de prijs ben ik toch bereid om me eroverheen te zetten ;). Probleem is wel dat ik dus wel last ga hebben hiervan. Ik heb nu een 5 inch Oppo Find 5 en in sommige broeken, moet ik de telefoon eruit halen als ik buk, om mijn schoenen aan te trekken...
Dat geloof ik graag. Snap de keuze voor dit formaat ook niet zo goed. Zeker niet als "eerste" telefoon. Maar inderdaad, voor dit geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

http://www.androidauthori...ackaging-job-ever-381428/

Dat ziet er toch niet uit hoe dit verstuurd wordt...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:18:
[...]

Video is private gemaakt en dit is de reden:

Hi guys! I'm the unlucky guy in the video! I REMOVED THE VIDEO AND MADE IT PRIVATE because I think it was a robbery from a DHL worker! the OnePlus sent me the phone but it never arrived because someone slightly opened the package and pull it out, then he closed it with another DHL label! OnePlus solved the problem in few hours and they are investigating in DHL and they will send me another One! OnePlus has at least a great Assistance and the One is a great smartphone....they don't deserve all this criticism.

Als dat waar is dan is de DHL werknemer toch ongelooflijk dom. Alsof dit nooit zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Hi guys! I'm the unlucky guy in the video! I REMOVED THE VIDEO AND MADE IT PRIVATE because I think it was a robbery from a DHL worker! the OnePlus sent me the phone but it never arrived because someone slightly opened the package and pull it out, then he closed it with another DHL label! OnePlus solved the problem in few hours and they are investigating in DHL and they will send me another One! OnePlus has at least a great Assistance and the One is a great smartphone....they don't deserve all this criticism.

Als dat waar is dan is de DHL werknemer toch ongelooflijk dom. Alsof dit nooit zou uitkomen.
Natuurlijk komt zoiets wel uit, maar ik denk dat tientallen mensen de gelegenheid gehad hebben om die telefoon eruit te halen. Dat is vaak ook het probleem bij bezorgingsdiensten... Al met al lijkt OPO problemen wel snel en actief op te lossen Al moeten ze ook wel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
[...]

Er wordt soms echt enorm laks omgegaan met pakketjes.

Bij mij is al eens een tablet 5 huizen verderop bezorgt. Maar niemand had mij iets vertelt of een kaartje in de bus gestopt. Pas na 3 weken en een onderzoek van de bezorgdienst is duidelijk geworden dat hij al die tijd op de kapstok lag verderop in de straat.

En pakjes die opengemaakt worden is ook niet vreemd. Meestal doet de douane dit. Je moet ze dan maar vertrouwen dat ze alles weer netjes terug stoppen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RocketKoen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:18:
[...]
En pakjes die opengemaakt worden is ook niet vreemd. Meestal doet de douane dit. Je moet ze dan maar vertrouwen dat ze alles weer netjes terug stoppen.
En er stond natuurlijk ook gewoon op het pakketje dat er een telefoon in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

De meeste smartphones worden aangetekend verzonden, ik mag toch hopen dat dat bij de OPO ook het geval is. Verder zit er gewoon een neutrale doos omheen dus kun je niet vooraf weten wat de inhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Ik ben toch wel eens benieuwd of ze het kunnen waarmaken voor deze prijs. Zo'n telefoon kunnen leveren voor 300 Euro is natuurlijk knap, maar daar stopt het niet bij. Ik ben gerust bereid wat langer te moeten wachten (waardoor ze minder stock hoeven aan te leggen en dus minder eigen kapitaal moeten investeren), maar ik vraag me toch sterk af of ze hulp gaan/kunnen bieden mocht er iets fout lopen. Een softwarematig issue is snel opgelost, maar als er hardwarematig iets aan schort weet ik niet of ik nog op 2 oren kan slapen.
Voor een telefoon die van designtable tot (massa)productie gaat op enkele maanden vind ik heel knap, maar om deze reden ook zeker zo gevaarlijk.

Ik hoop van harte dat ze hun beloftes kunnen waarmaken, maar ik wacht toch nog minstens een maand of 2 af om te kijken of ze iedereen de service kunnen verlenen zoals hierboven vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik ben vandaag eens bij de MM langsgelopen om telefoongroottes te vergelijken.. Pfft die OPO is echt groot zeg.. Misschien eerst maar eens proberen bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tweaker2010 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:44:
[...]
Verder zit er gewoon een neutrale doos omheen dus kun je niet vooraf weten wat de inhoud is.
Er zat een overduidelijk sticker op met iets van 'smartphone'.
Koriel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:59:
Ik ben vandaag eens bij de MM langsgelopen om telefoongroottes te vergelijken.. Pfft die OPO is echt groot zeg.. Misschien eerst maar eens proberen bij iemand anders.
Yup, hij is erg groot. Ik heb geen grote handen ofzo, maar vind hem prima te gebruiken (met twee handen). In mijn broekzak vind ik hem daarentegen wel erg groot. Enorm wennen, zeker op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:05:
[...]

Er zat een overduidelijk sticker op met iets van 'smartphone'.

[...]

Yup, hij is erg groot. Ik heb geen grote handen ofzo, maar vind hem prima te gebruiken (met twee handen). In mijn broekzak vind ik hem daarentegen wel erg groot. Enorm wennen, zeker op de fiets.
Hoe vind je de grootte als je aan het internetten bent? En hoe bevalt het als je naar video's kijkt?

Lijk we super om een groot scherm te hebben, maar aan de andere kant zie ik een altenatief in de note 3, aangezien die een groter scherm heeft in een kortere chassis is. Daarin tegen is ie wel breder. Ben benieuwd hoe groot de LG G3 qua grootte doet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
FrankGuthrie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:10:
[...]
Hoe vind je de grootte als je aan het internetten bent? En hoe bevalt het als je naar video's kijkt?

Lijk we super om een groot scherm te hebben, maar aan de andere kant zie ik een altenatief in de note 3, aangezien die een groter scherm heeft in een kortere chassis is. Daarin tegen is ie wel breder. Ben benieuwd hoe groot de LG G3 qua grootte doet.
Bij internetten echt heel erg fijn, begint richting een tablet te gaan hè. Video's kijk ik vrijwel nooit op een telefoon, maar het is natuurlijk gewoon een stuk groter dan bij een S3, dus het kijkt wel lekkerder.

Grote voordeel van de OPO is gewoon de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:16:
[...]

Bij internetten echt heel erg fijn, begint richting een tablet te gaan hè. Video's kijk ik vrijwel nooit op een telefoon, maar het is natuurlijk gewoon een stuk groter dan bij een S3, dus het kijkt wel lekkerder.

Grote voordeel van de OPO is gewoon de prijs.
Ik denk dat je het daarmee wel hebt gezegd...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, in principe wel. Als je de grootte voor lief neemt en een flagship telefoon wilt voor een scherpe prijs, dan is de OPO wat voor jou. Maar er is (in mijn ogen) niets, maar dan ook niets dat de hoge prijzen van de flagships van de grote merken kan verantwoorden. Ik heb nu een (tot zover) retesnelle telefoon met veel nieuwe snufjes voor €270 euro. Dus waterdichtheid, een vingerdrukscanner en een hartslagmeter zouden dan 330 euro moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gelukkig is er ook nog zoiets als kosten voor...
Marketing, R&D, ontwikkeling, lonen, distributie, reclame, huren enzovoort enzovoort.

Ik zeg niet dat een Samsung Galaxy S5 of One (M8) € 700 moet kosten, maar 1 op 1 vergelijken kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CLB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:30:
Marketing, R&D, ontwikkeling, lonen, distributie, reclame, huren enzovoort enzovoort.

Ik zeg niet dat een Samsung Galaxy S5 of One (M8) € 700 moet kosten, maar 1 op 1 vergelijken kan niet.
Klopt, maar dat verantwoord niet die hoge prijs. Dat is een keuze van hen zelf. Als Oneplus voet aan de grond krijgt met lage prijzen, dan bestaat de kans dat door marktwerking de grote namen mee moeten met de lagere prijzen. Als een kleine partij (met grote partij erachter) dit neer kan zetten met zulke prijzen, dan kan een Samsung met gigantische inkoopvoordelen dit minstens ook. Kosten voor R&D, ontwikkeling, lonen, distributie en huur heeft Oneplus ook. Tuurlijk wordt er veel door Oppo gedaan, maar dan nog (zowel OP als Oppo hanteert veel lagere prijzen dan HTC/Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
CLB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:30:

Ik vind wel dat samsung iets teveel in reclames investeerd. Bij youtube krijg ik zowat bij iedere telefoonreview de reclame te zien van de samsung s5. Ik heb het inmiddels ook al meer dan 20x keer weggeklikt (ios, geen addblock). Zet je nu de tv aan, wordt je er ook ermee doodgegooid. Ik vraag me af of het wel allemaal zo effectief is, want ik zal er nooit eentje aan kunnen schaffen (te prijzig).

Ik ben ook erg benieuwd hoe oneplus het zal doen. Ik hoop wel op wat succes voor hun en dat ze kunnen bewijzen dat een goedkoop telefoon met high end specs en een lage marketingbudget wel degelijk verkoopt en goede marges oplevert.

Ik kocht overigens een kleine 3 jaar geleden mijn iphone 4 32 gig voor 180 euro bijbetaling met een i150 abonnement (150 smsjes en 150 belminuten en oneindig internet (FUP) + visual voicemail). Het abonnement kostte 30 euro per maand ongeveer en heb ik nog steeds. Het is bizzar dat de prijzen de afgelopen jaren zo doorgeschoten is.

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeydancer op 15-05-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Klopt, maar dat verantwoord niet die hoge prijs. Dat is een keuze van hen zelf. Als Oneplus voet aan de grond krijgt met lage prijzen, dan bestaat de kans dat door marktwerking de grote namen mee moeten met de lagere prijzen. Als een kleine partij (met grote partij erachter) dit neer kan zetten met zulke prijzen, dan kan een Samsung met gigantische inkoopvoordelen dit minstens ook. Kosten voor R&D, ontwikkeling, lonen, distributie en huur heeft Oneplus ook. Tuurlijk wordt er veel door Oppo gedaan, maar dan nog (zowel OP als Oppo hanteert veel lagere prijzen dan HTC/Samsung).
Vetgedrukt van mijn kant. Dit is natuurlijk niet helemaal waar; OnePlus is in vergelijking met de rest van de markt zó verschrikkelijk klein dat de grote merken zich het prima kunnen veroorloven gewoon het prijsbeleid te handhaven zoals ze dat al jaren doen. Het is een illusie om te denken dat alle CEO's nu elke nacht liggen te zweten in bed en aan het verzinnen zijn hoe ze 200-300 dollar van hun retailprijs af kunnen halen, omdat ze "wel moeten". Feit is -naar mijn mening- voorlopig dat de verkoopaantallen van OnePlus geneuzel in de marge zijn en geen reden vormen voor "the big guys" om maar iets aan hun grote marges te doen. Laten we wel wezen, zolang mensen hoge prijzen blijven betalen is er geen reden om de prijs te verlagen.

edit:
Hooguit is dit een aanloop naar een begin van een idee voor modellen die wat lager geprijsd zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 15-05-2014 15:46 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Monkeydancer schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:40:
[...]
Ik kocht overigens een kleine 3 jaar geleden mijn iphone 4 32 gig voor 180 euro bijbetaling met een i150 abonnement (150 smsjes en 150 belminuten en oneindig internet (FUP) + visual voicemail). Het abonnement kostte 30 euro per maand ongeveer en heb ik nog steeds. Het is bizzar dat de prijzen de afgelopen jaren zo doorgeschoten is.
Dus je kocht voor €1260 een telefoon en wat datagebruik (telefoon en internet)? Is ook al erg veel.

Als je daar een abo van €15 per maand voor drie jaar aftrekt kostte de telefoon alsnog €720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:36:
Gedeeltelijk met je eens, maar zeker niet met alles...
R&D, Samsung heeft bijvoorbeeld veel in eigen ontwikkeling, zoals processoren, OPO niet.
Lonen, distributie en huur heeft Samsung, OPO maar zeer minimaal, wat verzendkosten en wat warenhuizen. Samsung verscheept zijn telefoons internationaal, telefoons zijn te verkrijgen in honderden winkels, OPO niet.

Zelfde geldt voor lonen, waar OPO misschien 50 medewerkers heeft, heeft Samsung er tienduizenden en dat scheelt nogal. Ja Samsung verkoopt niet alleen telefoons, OPO wel, maar 'lonen en lonen' hetzelfde noemen is natuurlijk ietwat scheef. Samsung heeft besloten om de telefoons niet voor kostprijs te verkopen zoals OPO en zal genoeg winst maken, dat ben ik met je eens, maar Samsung ligt echt niet wakker van OPO hoor die wat toestellen zal verkopen. Specs-prijsverhouding is super, maar niet iedereen wil een 'buitenlands toestel', zo'n groot toestel, een onbekend merk, los toestel en noem het maar op :) Voor de rest met reiker eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CLB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:48:
[...]

Gedeeltelijk met je eens, maar zeker niet met alles...
R&D, Samsung heeft bijvoorbeeld veel in eigen ontwikkeling, zoals processoren, OPO niet.
Lonen, distributie en huur heeft Samsung, OPO maar zeer minimaal, wat verzendkosten en wat warenhuizen. Samsung verscheept zijn telefoons internationaal, telefoons zijn te verkrijgen in honderden winkels, OPO niet.

Zelfde geldt voor lonen, waar OPO misschien 50 medewerkers heeft, heeft Samsung er tienduizenden en dat scheelt nogal. Ja Samsung verkoopt niet alleen telefoons, OPO wel, maar 'lonen en lonen' hetzelfde noemen is natuurlijk ietwat scheef.
De R&D voor de processoren van Qualcomm worden natuurlijk ook doorberekend. En processoren die niet in een telefoon zit zouden sec niet moeten worden meegerekend in de betreffende telefoon. Anders kun je dus ook de R&D van de tv's meerekenen. Of verlies op bedrijfstak X doorberekenen in de prijs van telefoon Y. Natuurlijk kan dat, maar dat is helemaal een scheve vergelijking. En 10.000 werknemers of 50 werknemers scheelt natuurlijk veel, maar reken het salaris eens om naar verkocht product.

Ik blijf van mening dat als een partij als Oneplus een kwalitatieve flagship telefoon kan verkopen voor dit bedrag, dan kan Samsung dat zeker. Ze kiezen er alleen voor dit niet te doen. En dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een kwalijke zaak dat die gozer die unboxing gelijk plaatste zonder eerst het e.e.a. met OPO te hebben besproken. Het kwaad is dan al geschied en daar kan gaan rectificatie tegenop. Anderzijds....aandacht is aandacht, ook negatieve.

@barrymossel:

Je punt is duidelijk maar vergelijken met Samsung is een gevalletje appels en peren. Niemand hoeft ook een nieuw uitgekomen S5 tegen de hoofdprijs halen. Wacht dan een half jaartje zodat de prijzen aanmerkelijk zijn gezakt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:01:
Best een kwalijke zaak dat die gozer die unboxing gelijk plaatste zonder eerst het e.e.a. met OPO te hebben besproken. Het kwaad is dan al geschied en daar kan gaan rectificatie tegenop. Anderzijds....aandacht is aandacht, ook negatieve.

[...]
Er werd meermaals aangehaald dat hij vóór de "publicatie" al een mail heeft gestuurd.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem ik mijn woorden terug, heb verder niet gelezen hoe of wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:46:
[...]

Dus je kocht voor €1260 een telefoon en wat datagebruik (telefoon en internet)? Is ook al erg veel.

Als je daar een abo van €15 per maand voor drie jaar aftrekt kostte de telefoon alsnog €720.
Ik heb opzettelijk mijn abonnement niet opgezegd omdat ik niet voor dezelfde prijs meer een abonnement kon vinden met oneindig internet (FUP, zonder 64kb cap). Ik wil deze ook graag behouden ivm. spotify gebruik en andere zaken. Ik ben een zware internet gerbruiker. Daarom is de oneplus voor mij een goede oplossing, want ik heb niet echt 4g nodig, want mijn abonnement heeft 3g snelheid. Overigens ondersteunt tmobile wel de 20 band.

Je kan niet zomaar een abonnement in je berekening meenemen in de aanschafprijs van een telefoon. Je maakt sowieso verbruikskosten als je een telefoon hebt, ongeacht het met abonnement is of met prepaid kaarten. Ik neem toch ook niet prepaidkosten van twee jaar verbruik mee in de aanschaf van een los toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Monkeydancer schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:21:
[...]
Je kan niet zomaar een abonnement in je berekening meenemen in de aanschafprijs van een telefoon. Je maakt sowieso verbruikskosten als je een telefoon hebt, ongeacht het met abonnement is of met prepaid kaarten. Ik neem toch ook niet prepaidkosten van twee jaar verbruik mee in de aanschaf van een los toestel?
En toch gebeurt dat iedere keer als iemand een (gratis, haha) telefoon met abonnement afneemt. De toestelprijs wordt gewoon voorgefinancierd door de provider. Ieder jaar dat je je abonnement door laat lopen na je contractduur betaal je teveel.

Ik snap dat jij een fijn FUP abo hebt en die nu niet meer geleverd worden. Toch is initieel jouw telefoon via jouw abonnement betaald.
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:01:
@barrymossel:

Je punt is duidelijk maar vergelijken met Samsung is een gevalletje appels en peren. Niemand hoeft ook een nieuw uitgekomen S5 tegen de hoofdprijs halen. Wacht dan een half jaartje zodat de prijzen aanmerkelijk zijn gezakt.
Het is een telefoonproducent vergelijken met een andere. Wel hebben ze allebei een andere tactiek. Ik oordeel geenszins, maar geef alleen aan dat ik geen huidig flagship ga kopen voor €699 als dat ook voor €269 kan. Dat verschil is voor mij te groot. Natuurlijk is die van 700 euro over een half jaar goedkoper. Maar ook weer bijna out-dated.

[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 15-05-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik weet niet of iemand het al had gezien, maar Gizmochina heeft een kleine teardown van de 1+1 gemaakt: Teardown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Salmon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:23:
Ik weet niet of iemand het al had gezien, maar Gizmochina heeft een kleine teardown van de 1+1 gemaakt: Teardown
Had een andere teardown al gezien op weibo. Maar de telefoon is gemakkelijk te repareren. De accu heeft een ribbon cable aansluiting en is gelukkig niet vast gesoldeerd. Op het eerste gezicht lijkt mij het niet moeilijk om de telefoon te repareren en design technisch zit het goed in elkaar. Zeer goed over nagedacht. Alleen hoop ik wel dat de scherm niet vastgelijmd is (I am looking at you ipod and HTC one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
barrymossel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:01:
Ik blijf van mening dat als een partij als Oneplus een kwalitatieve flagship telefoon kan verkopen voor dit bedrag, dan kan Samsung dat zeker. Ze kiezen er alleen voor dit niet te doen. En dat is een ander verhaal.
Daar ben ik het mee eens. Samsung kan hun telefoons tegen een veel lagere prijs verkopen en dan nog meer dan genoeg marge erop hebben. Neem de S5 nu eens als voorbeeld, de fabricagekosten ervan is 185 euro. Dus de onderdelen, arbeid en assemblage. Daar bovenop komen dan nog de kosten voor verpakking, handleiding, verkoop, marketing en distributie. Nu zijn deze kosten nogal lastig in te schatten, maar ik verwacht dat het totaal daarvan maximaal 100 euro is. Dat zou de totale kostprijs van de telefoon op 285 euro brengen. Dat betekent dat er nog een marge is van maar liefst 400 euro tussen fabricage en wat de consument betaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is onzin, dat snap je zelf toch ook wel? Marketing van de s5 is al 50 dollar per toestel volgens mij. Die cijfers worden door wannabe's bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Tja dat heet nou kapitalisme. Audi verkoopt zijn auto's ook duurder dan Skoda en maakt daar mooie marges op en toch is het één van de best verkochte merken. Google heeft met zijn nexus lijn al bewezen dat kwaliteit en high-end niet duur hoeft te zijn en toch loopt niet iedereen met een nexus 5. De consument betaald graag voor 'premium'. Nu graag ontopic. Ik ben zeer benieuwd naar de OPO en niet naar ieders mening over het beleid van Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Op Androidworld staat een eerste review van een Nederlandse gebruiker:
http://androidworld.nl/review/oneplus-one-gebruikersreview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Audiowaste schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:31:
Op Androidworld staat een eerste review van een Nederlandse gebruiker:
http://androidworld.nl/review/oneplus-one-gebruikersreview/
Hmmm, dan zijn zijn ervaringen op het Oneplus forum toch wat interessanter: http://forums.oneplus.net...-van-the-one-en-q-a.11950
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.