Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visser.m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:11
zeker weten de goede file aangepast, net nogmaals geprobeerd maar hij blijft een DS209... Ik ga maar voor een volledig nieuwe installatie van de nieuwe NAS. Dank voor de suggesties allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb het stappenplan ook gevolgd, om mijn oude DS210J naar DSM6 te krijgen. Helaas krijg ik ook de melding incompatible upgrade file.

Ik heb via http://usdl.synology.com/download/ ook de eerste DSM6.0 van 18 April 2016 gedownload, zonder succes.

Zou er iemand een oudere versie van de update hebben, zodat ik kan kijken of die wel werkt? Of, een nieuwe workaround?

De voornaamste reden om de proberen DSM6 erop te krijgen: backup doel met versioning voor mijn DS213j... Ik gebruik hiervoor nu Amazon cloud, kost niet al te veel en lijkt goed te werken maar als ik de oude NAS bij familie zet ben ik toch wat goedkoper uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:13
Zou het lukken met DS207+?
DSM 3.1

(synology_88f5281_207+)

Volgens mij gaat het mij nooit lukken omdat de cpu anders is.

[ Voor 41% gewijzigd door Silver7 op 15-11-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij gaat het mij nooit lukken omdat de cpu anders is.
Correct - gaat niet werken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:13
Wat kan ik nog doen met DS207+?

Windows of Linux erop installeren? of iets anders?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:19
Silver7 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:13:
Wat kan ik nog doen met DS207+?

Windows of Linux erop installeren? of iets anders?
Je kan niet zomaar een willekeurig OS op de NAS kwijt. Model is zwaar verouderd, zou hem gebruiken als back-up of iets in die richting.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 867559

Na een hele middag lezen blijf ik met de vraag zitten of hibernate nu wel of niet werkt.

Kan iemand met een DS209@211J mij vertellen of:

1) hibernate (hdd slaapstand) werkt met de interne schijven? (Ik vermoed van niet)

2) hibernate (hdd slaapstand) werkt met usb harddisks? (geen idee)

3) het inderdaad klopt dat flashen naar 212j ook werkt, maar dat dan de fan op volle snelheid zal draaien. Andere zaken die niet zullen werken?

Alvast mijn hartelijke dank voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
Vandaag mijn DS209 ook gesoftmod naar DS211J met DSM6.
Ik heb wel een aantal problemen: Mijn nas wil niet meer goed uit ( blijft hangen op een de shutdown )
En nzbget gaf issues, die heb ik nu wel gefixt.

Meer mensen dit probleem?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Punkbuster schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:54:
Vandaag mijn DS209 ook gesoftmod naar DS211J met DSM6.
Ik heb wel een aantal problemen: Mijn nas wil niet meer goed uit ( blijft hangen op een de shutdown )
En nzbget gaf issues, die heb ik nu wel gefixt.

Meer mensen dit probleem?
Dit probleem heb ik een keer voorbij zien komen bij een vriend van mij, een complete schone installatie van de NAS bood bij hem oplossing.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
bardi-1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Dit probleem heb ik een keer voorbij zien komen bij een vriend van mij, een complete schone installatie van de NAS bood bij hem oplossing.
Schoon als disken format en nieuwe installatie? of alleen een firmware herstel?
Herstellen via de webinsterface neem ik aan? (fabrieksinstellingen)

[ Voor 9% gewijzigd door Punkbuster op 15-01-2017 18:02 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Punkbuster schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Schoon als disken format en nieuwe installatie? of alleen een firmware herstel?
Herstellen via de webinsterface neem ik aan? (fabrieksinstellingen)
Schoon als; disken eruit, wipen (formatteren) en dan nieuwe installatie.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ik ga het ff proberen man, bedankt voor de snelle reacties :)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 18:29
Is er iemand die al naar 6.1 durft te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
lexi schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:07:
Is er iemand die al naar 6.1 durft te gaan?
Draait hier prima. Al gaat hij er wel uit over een paar dagen, wordt wel erg traag met mijn huidige workflow.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 18:29
thanks, ik ga het ook eens proberen. Ik ben er nog wel tevreden over, het is voldoende voor sickrage/couchpotato en domme opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
lexi schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:38:
thanks, ik ga het ook eens proberen. Ik ben er nog wel tevreden over, het is voldoende voor sickrage/couchpotato en domme opslag.
Dat is zeker waar!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Ik heb aan de hand van dit topic een oude DS110J kunnen softmodden naar een DS112J :) Hij draait inmiddels vrolijk op DSM6.1. Hij is wel redelijk traag, ik ga kijken of het snel genoeg werkt om er een downloadstation van te maken.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jooncheez schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:44:
Ik heb aan de hand van dit topic een oude DS110J kunnen softmodden naar een DS112J :) Hij draait inmiddels vrolijk op DSM6.1. Hij is wel redelijk traag, ik ga kijken of het snel genoeg werkt om er een downloadstation van te maken.
Ik heb bij familie een echte 112J draaien en die is ook traag ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
jooncheez schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:44:
Klopt, ze zijn eigenlijk ook niet bedoeld om deze software te draaien, dus traagheid kunnen we verwachten. Een download station moet wel lukken.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
bardi-1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:28:
[...]

Klopt, ze zijn eigenlijk ook niet bedoeld om deze software te draaien, dus traagheid kunnen we verwachten. Een download station moet wel lukken.
Helaas, Radarr en Sonarr zijn niet vooruit te branden. Ik krijg de settings pagina niet eens geladen. Het was ook te mooi om waar te zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jooncheez schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:41:
[...]

Helaas, Radarr en Sonarr zijn niet vooruit te branden. Ik krijg de settings pagina niet eens geladen. Het was ook te mooi om waar te zijn :')
Je kunt nog even wat zaken checken...

Wordt het door de firewall geblokkeerd?

Mono update? (Beta packages aanzetten)

Anders.... Nieuwe nas kopen ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
albino71 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:56:
[...]

Je kunt nog even wat zaken checken...

Wordt het door de firewall geblokkeerd?

Mono update? (Beta packages aanzetten)

Anders.... Nieuwe nas kopen ;)
Ik denk nieuwe NAS kopen haha.

De webui laadt wel, het duurt echter oneindig lang tot bepaalde pagina's geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Mijn oude 210j wil niet mee werken aan de upgrade.
Ik heb de /etc.defaults/synoinfo.conf aangepast naar de 211j en de GUI en uname -a vinden nu ook dat het een 211j is.

Alleen krijg ik de melding dat het upgrade bestand incompatible is. Daarbij zegt /var/log/messages het volgende:
code:
1
entry.cgi_SYNO.Core.Upgrade[1].start[24583]: Upgrade.cpp:247 HW Unique = [synology_88f6281_210j], New Unique=[synology_88f6281_211j]

Deze foutmelding ben ik meer tegen gekomen, maar geen eventuele oplossing hier voor.
Er wordt dus nog ergens anders gecontroleerd, maar waar...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167912

Kleine waarschuwing voor degenen die dit ook willen proberen. Ik ergerde mij al lang aan het feit dat mijn DS109 sinds begin 2013 niet meer geupdated kon worden en heb dan ook een update uitgevoerd volgens dit proces. Helaas...
5.0 was een catastrofe: niet vooruit te branden. CPU en RAM altijd tegen de 100% en pokketraag.
5.1 veroorzaakte een onherstelbare fout met blauw flikkerlicht dat niet meer weg te krijgen was. Alle data op de schijf uiteindelijk kwijtgespeeld.
Het heeft mij uren gekost om het ding terug te kunnen downgraden. 4.3, waar het wel nog redelijk goed mee werkt. Dat duurde zolang omdat er onvolledige informatie over het proces de ronde doet. De enige juiste manier bleek deze te zijn. Onderweg ook nog volledig buitengesloten geweest, de NAS leek te werken maar was onzichtbaar in het netwerk (ook met versie 5.0 geloof ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 167912 op 19-01-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Mijn 109j gaat de deur uit, zit er over te denken om hem te softmodden naar DSM 5.2. (DS110J) Maar ik lees overal dat mensen hem hebben teruggezet naar de 109. Of x09 eigenlijk. Zijn er mensen die tevreden zijn met dit softmodden? Want blijkbaar gaat hybernation heel slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

@maartend Hangt ervanaf waar je de NAS voor gaat gebruiken. Als download machine is het te doen maar als je een betrouwbare NAS/Backup wilt zou ik er niet aan beginnen. In de ds110J zit een andere clock met als gevolg dat deze niet herkend word en er allerlei tijdsafhankelijke dingen de soep in lopen omdat de tijd niet klopt. (hibernate, 2-factor auth, etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 08-05-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
-36- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:46:
@maartend Hangt ervanaf waar je de NAS voor gaat gebruiken. Als download machine is het te doen maar als je een betrouwbare NAS/Backup wilt zou ik er niet aan beginnen. In de ds110J zit een andere clock met als gevolg dat deze niet herkend word en er allerlei tijdsafhankelijke dingen de soep in lopen omdat de tijd niet klopt. (hibernate, 2-factor auth, etc.)
Thnx.

Maar is zo hard gegaan, ding was na 5 minuten al verkocht. En krijg strax een DS115J als backup vanaf mijn 213+. Dus ik ga er niet meer aan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 07:30
+1 met geslaagde soft-mod DS209 naar DS211J (en draait nu stabiel DSM 6.1.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:09
Ik draai sinds vandaag een DS109 op DS110j firmware. Echter blijft deze op 5.2 en staan de files voor de ds111 wel al op 6.0. Kan ik deze ook probleemloos invullen in de synoinfo.conf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

In verband met deze post:
vandaag mijn DS409 maar eens gemod naar de DS411j. En dat werkt inderdaad! Hij kan nog een tijdje mee! :D >:)

Een beetje hannesen hier en daar met de manual updates, maar uiteindelijk werkt het naar behoren. _/-\o_

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21
Ik ben gewoon weer terug gegaan naar de DS209 firmware. Dat hibernation e.d. niet meer werkt is irritant en ik gebruik hem echt puur als opslag. Ik draai geen enkel package er meer op, dus ook geen noodzaak voor deze hack (al vind ik echt super goed gevonden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbkk43
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-03-2024
Het is me gelukt mijn oude DS210j nog weer te upgraden naar DMS6.2. Nu kan ik deze weer als backup gebruiken via HyperBackup. Het systeem denkt nu dat het een DS212j is :)

Voor de liefhebber, de juiste volgorde was bij mij:
1- eerst downgraden naar 4.2, door VERSION op 4.1 te zetten en dan 4.2 te installeren. Zie https://www.synology-foru...'hoe-moet-je-downgraden'/
2- dan de configuratie aanpassen zodat DSM denkt dat je een nieuwe NAS hebt: een DS212j in mijn geval. Zie https://forum.synology.co...ewtopic.php?f=128&t=79640
3- Daarna kun je upgraden. Dit gaat in een aantal versies; je kunt niet in 1x naar 6.2. Zie https://archive.synology.com/download/DSM/release/ voor oude versies

NB Ik moest soms een reset uitvoeren na upgrades. Je admin wachtwoord wordt dan gewist. Ergens in één van de DSM5 upgrades mag je niet meer inloggen met een blanco wachtwoord. Zorg dus bij elke reset dat je daarna wel je admin password aanpast, anders kom je vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodson5
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 20:01
Hier ook een oude DS210J naar DS212J gebracht. Laatste DSM draait er prima op. Heb hem nog niet in hibernate zien gaan maar geen foutmeldingen etc in log files.
Het downgraden ging niet altijd even makkelijk (DS210J naar DSM4.1)
Een handige truuk is om de de synoconf aan te passen, daarna opnieuw opstarten.Dat doet ie niet (oranje ledje gaat dan knipperen)
de SA vind hem wel. Selecteer een PAT file en upload deze. Deze al crashen door bijv oudere versie oid.
de SA meldt dat Telnet is aangezet. Je kan nu verbinden met de NAS als root met password 101-0101
Ik heb het idee dat je dan in het flash gedeelte van de NAS terecht komt.
rename een PAT bestand naar RAR. in het RAR bestand vind je ook VERSION
kopieer de versie informatie in het VERSION bestand onder /etc.defaults/ in de NAS. sluit vi af. doe opnieuw een search met de SA. Vaak veranderd het versienummer en kun je opeens wel de oudere firmware erop krijgen. ik ben van 5.3 naar 5.1 gegaan naar 4.2 -> 4.1 -> nas aangepast naar 212j -> 212J pat file met de SA erop gezet...handmatige upgrade tot 5.2 hierna ging het weer online.
Het is een heel gedoe en gehobby maar uiteindelijk werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Even een dom vraagje tussendoor.
Mijn DS209 doet het prima maar is in W10 niet meer te benaderen omdat hij geen smb2 gebruikt. Mooi om te zien dat met een simpele hack dit toch mogelijk moet kunnen worden.

Echter, ik kom met Putty niet op mijn NAS. (Heb ssh wel open gezet) PuttY geeft de melding "host does not exist"

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Je kunt is W10 gewoon smb1 weer aanzetten.

Maar voor die DS209 is gewoon DSM 4.2 beschikbaar die heeft support voor smb 2.
Toegevoegd in 4.2-3202.
Kwestie van aanzetten, zal standaard wel op smb 1 staan.

Zie:
https://www.synology.com/...seNote/DSM?model=DS109%2B

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 14-03-2022 13:31 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ben(V) schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:29:
Je kunt is W10 gewoon smb1 weer aanzetten.

Maar voor die DS209 is gewoon DSM 4.2 beschikbaar die heeft support voor smb 2.
Toegevoegd in 4.2-3202.
Kwestie van aanzetten, zal standaard wel op smb 1 staan.

Zie:
https://www.synology.com/...seNote/DSM?model=DS109%2B
Top! Zo simpel.... ik vond allemaal verhalen over hacken naar DS211J, maar dit werkt ook en was maar een vinkje zetten.

alles kan off-topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste