Gisteravond nog wel even lekker bezig geweest hier
Zag op de UBNT Community forum dat in de beta 2 van 1.9.0 de ddclient is geupdate en daarmee ook Cloudflare gebruikt kan worden voor het updaten van DNS. Aangezien dat al een tijdje op de wense
nlijst stond dus mee aan de gang gegaan. Moest eerst nog even de Cloudflare dns goed opzetten aangezien ik vergeten was NS records aan te passen

uiteindelijk half uurtje later alles up and running en als mijn Ziggo IP nu wijzigt staat het gelijk in Cloudflare.
Ook eens gekeken naar certificaten voor de Unify controller/EdgeRouter PoE en wilde het proberen via LetsEncrypt te laten doen maar na een uurtje zoeken en wat proberen was dat toch iets lastiger dan gedacht.
Uiteindelijk bedacht ik me dat ik nog een account bij StartSSL had maar wist me wel te herinneren dat het proces toen nog best lastig was ook. Niets is minder waar tegenwoordig en kan gewoon direct vanuit de browser een aanvraag doen en uiteindelijk kun je een zip of pem file dow
nloaden. Ook kun je dan vanaf de lokale pc een pfx exporteren. Viel me achteraf reuze mee dus om beide van een certificaat te voorzien! lastigste was nog met de java keytool aan de gang gaan
uiteraard staan mijn devices niet in Cloudflare DNS maar gewoon als static mapping in de router zelf.
Nu alleen mijn halfgare linksys switch nog gaan vervangen met de ES/US-8poorts...