@
lier
Geen idee of hij ook echt als wisp AP draait. Dat is iig wat de "Quick set" aan geeft.
Maar die heb ik nooit gebruikt.
En ja, je hebt helemaal gelijk dat DHCP relay niet nodig zou moeten zijn als alles in hetzelfde subnet dus broadcast domain zou hangen.
Alle poorten en wifi hangen aan de bridge interface.
En deze laatste heb ik een vast IP gegeven in mijn standaard LAN range voor beheer (ssh)
Daarna iedere hAP met een eigen SSID ingesteld op de 5Ghz (om verwarring te voorkomen).
Vervolgens is poort1 aangesloten aan mijn bekabelde netwerk en voila....
Alles werkte toen, behalve dus de IPTV kastjes (toen nog van Solcon).
Inmiddels zit ik bij KPN dus zou zomaar kunnen dat dhcp relay idd niet meer nodig is.
Of dat er wellicht een bugje zat in de toenmalige software? Het is al even geleden...
Nog even over het probleem van de upgrade van 7.13 naar 7.14 op mijn hAP ac2's.
Ik heb 3 van deze apparaten.
2 daarvan krijg ik met geen mogelijkheid naar 7.14 via een normale upgrade (routeros & wireless package)
Bij de 3e ging dit wel gewoon goed.
Het verschil?
De 1e 2 hebben na een herinstallatie van 7.13 met Netinstall een vrije ruimte van 3 en 4%
De 3e had 6% vrij met 7.13
Nee, er staan geen andere zaken als config backups op de disk.
En de enige "mappen" op de disk zijn flash en flash/skins
De twee waarbij het niet lekker gaat hebben een serial beginnend met B4A00
Axxxxxx
En een bridge MAC beginnend met 74:4D:28:xx:xx:xx
Degene waarbij het wel werkt begint de serial met B4A00
Cxxxxxx
en het bridge MAC met 48:8F:5A:xx:xx:xx
Dit verschil komt waarschijnlijk omdat ik de 3e later pas aangeschaft heb, maar dit verklaard niet het verschil in vrije ruimte...
Blijkbaar is die 2 a 3% meer vrije ruimte in dit geval cruciaal voor een update.
Ik moet nog kijken wat een Netinstall naar 7.14.1 doet. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
[
Voor 53% gewijzigd door
Thasaidon op 20-03-2024 13:31
]