tof.
het lijkt er op dat IPv6 goed word uit gedeeld door KPN.
maar heb wel 1 vraag.
ik heb van netwerkje deze config afgehaald. deze zou alleen voor Xs4all moeten werken. maar ik krijg, na in de PPPOE client te veranderen naar de IPv6 Profiel. en uitraard alles even toegevoegd te hebben.
Netjes van KPN een ipv6 adress.
maar daar na stoppen alle verbonden apparaten met normaal werken.
klopt de config. mijn vermoeden is dat ik alleen even netjes moet rebooten zodat alle apparaatjes netjes ook een IPv6 je krijgen.
of zou het zo kunnen zijn.
ik gebruik een PI hole als DNS. kan dit roet in eten gooien.
hier de config. waar ik wel een "bond" en dus een IPv6 krijg. en na 2 dagen verloopt.
profiel voor de Pppoe
ik neem aan om een Ipv6 te geven aan de Bridge local apparaten. ?
hier vraagt de config voor een IPv6 adress. en ik krijg een "bound"
en dan wat filters om niet al te veel drama te krijgen op netwerk.
het lijkt er op dat IPv6 goed word uit gedeeld door KPN.
maar heb wel 1 vraag.
ik heb van netwerkje deze config afgehaald. deze zou alleen voor Xs4all moeten werken. maar ik krijg, na in de PPPOE client te veranderen naar de IPv6 Profiel. en uitraard alles even toegevoegd te hebben.
Netjes van KPN een ipv6 adress.
maar daar na stoppen alle verbonden apparaten met normaal werken.
klopt de config. mijn vermoeden is dat ik alleen even netjes moet rebooten zodat alle apparaatjes netjes ook een IPv6 je krijgen.
of zou het zo kunnen zijn.
ik gebruik een PI hole als DNS. kan dit roet in eten gooien.
hier de config. waar ik wel een "bond" en dus een IPv6 krijg. en na 2 dagen verloopt.
profiel voor de Pppoe
code:
1
2
3
| /ppp profile set *0 only-one=yes use-compression=yes use-ipv6=no use-upnp=no add name=default-ipv6 only-one=yes use-compression=yes use-upnp=no |
ik neem aan om een Ipv6 te geven aan de Bridge local apparaten. ?
code:
1
2
| /ipv6 address add address=::1 from-pool=0 interface=bridge-local |
hier vraagt de config voor een IPv6 adress. en ik krijg een "bound"
code:
1
2
3
| /ipv6 dhcp-client add add-default-route=yes interface=pppoe pool-name=0 pool-prefix-length=48 \ request=prefix use-peer-dns=no |
en dan wat filters om niet al te veel drama te krijgen op netwerk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /ipv6 firewall filter add action=accept chain=input connection-state=established in-interface=pppoe add action=accept chain=input connection-state=related in-interface=pppoe add action=accept chain=input in-interface=pppoe protocol=icmpv6 add action=accept chain=input comment="DHCPv6 for public addresses" \ dst-address=fe80::/64 dst-port=546 in-interface=pppoe log-prefix=DHCPv6 \ protocol=udp add action=reject chain=input in-interface=pppoe reject-with=\ icmp-port-unreachable add action=accept chain=forward connection-state=related in-interface=pppoe add action=accept chain=forward connection-state=established in-interface=\ pppoe |