Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met een boot disk kon je altijd al het admin password resetten. Het geld eigenlijk voor elk OS, zolang je fysiek bij de machine kunt, kun je het hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Behalve als je bitlocker gebruikt natuurlijk, want dan kun je die hele schijf niet lezen zonder code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep2014
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo, Ik heb windows 8.1 op de pc gezet en ben nu de status van mijn epson printer acculaser c900 kwijt. Kan dus niet meer zien of de toner op is enzovoort. Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Ep2014 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:37:
Hallo, Ik heb windows 8.1 op de pc gezet en ben nu de status van mijn epson printer acculaser c900 kwijt. Kan dus niet meer zien of de toner op is enzovoort. Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Bedankt!
Misschien even zoeken naar nieuwe software/drivers voor je printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat is de ervaring met het updaten van 8.0 naar 8.1? Ik heb 8.0 in een VM draaien (4 cores/4Gb/120Gb)
Hij is werkelijk vanaf 8 uur smorgens tot een uur of 5 bezig geweest met updaten.... Is dit normaal?

Ik moet namelijk een aantal andere systemen doen en dacht ze wel even aan internet te hangen en dan te updaten maar als het zo lang duurt... dat is gewoon geen doen. Ik zit er over te denken om gewoon de meest recente 8.1 iso te downloaden en gewoon een verse installatie te doen (dit hoeft maar 1 keer dan clonen).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

prutser001 schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:39:
Wat is de ervaring met het updaten van 8.0 naar 8.1? Ik heb 8.0 in een VM draaien (4 cores/4Gb/120Gb)
Hij is werkelijk vanaf 8 uur smorgens tot een uur of 5 bezig geweest met updaten.... Is dit normaal?
Dat is niet echt normaal. Misschien dat de VM roet in het eten gooit. De meeste updates die ik had gedaan duurde allen veel minder dan een uur...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Het waren eerst nog ~76 updates voordat ik kon updaten naar 8.1 en de daaropvolgende updates 50-70?

Het draait perfect in de VM, soepel en snel. Ik ga niet het risico lopen dat ik 9 uur bezig ben met updaten, herinstallatie heb ik getest en dat duurde maar 1,5 uur en nog een paar updates (dan nog office/rand apparatuur en nog wat software welke gewoon over te kopieren is). Het clonen duurt over het algemeen een half uur per machine. (Dit moet allemaal op locatie).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ok, het updaten duurde dus lang, niet het upgraden naar 8.1?

Dat hij veel updates vooraf moet installeren is dan waarschijnlijk je eigen schuld. Je hebt waarschijnlijk automatisch updaten uitgeschakeld staan en niet zelf regelmatig updates gedraaid. Dat er naderhand ook nog updates gedraaid moeten worden, daar ontkom je niet aan.

Maar dan nog zou het niet 9 uur moeten duren.

Maar wat je verder zelf al aangaf, een ISO downloaden gaat sneller...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Tip voor de volgende keer: Je hoeft alleen de volgende updates te installeren om de 8.1 update in de store te doen laten verschijnen op een schone 8.0 installatie;

KB 2871389 and KB 2917499

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 21-09-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb de VM sinds de installatie toendertijd niet meer nodig gehad dus niet meer geupdate of gedraaid (staan ~28 vm's op die machine vanaf NT4.0/2k/Wepos/Emb/Emb7 t/m 8.1 en SBSxxxx) dus ja elke dag bijhouden is niet bepaald een hobby en als de installaties 'klaar' zijn blijven ze zo behalve in deze situatie.

Het updaten van 8.0 naar 8.1 duurde ongeveer 3 uur. daarna nog 2-3 uur updaten.

Maar ik heb de keuze gemaakt, ik installeer 1 pc en clone die wel, dat lijkt me de snelste oplossing.

En bedankt voor de tip, maar naar mijn idee is het nog steeds sneller om de laatste 8.1 iso te pakken en die te installeren dan die 2 KB's en dan nog eens 8.1+updates.

[ Voor 14% gewijzigd door prutser001 op 21-09-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Sinds vorige week heb ik een nieuwe laptop in mijn bezit (Lenovo Z50) met Windows 8.
Ik moet toegeven dat ik eerst maar vies tegen Windows 8 aankeek. Ik had een paar keer mee gewerkt op de pc van mijn ouders.
Maar nu ik er zelf veelvuldig mee heb gewerkt kan ik niks anders concluderen dat het mij prima bevalt.

Plus punten die voor mij zijn opgevallen:

• Stabiel en snel.
• De metro GUI is toch wel handig (ook al na enige aanpassingen van mijn kant :P).
• Windows Powershell (eerste keer voor mij dat ik ermee werk).
• Snel kunnen switchen tussen applicaties naar b.v. desktop.

Minpuntje

• De charms bar aan de rechterkant (maar misschien moet ik daar nog even de tijd voor nemen om daar een plus punt van te maken :))

Over Powershell gesproken. Deze ochtend heb ik dit script, Create a Shutdown/Restart/Logoff Windows 8 Tile for the Start menuhttp://gallery.technet.mi...utdownRestartLog-37c8111d, "geinstalleerd". Werkt prima. Ik heb nu onder mijn start tegels nu 2 knoppen zitten voor shutdown en reboot. Deze moet je wel zelf alleen vast zetten in je start menu.

Ik ga nu eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen of ik het script zo kan aanpassen dat deze ook een sleep knop op dezelfde manier kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
prutser001 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:58:
En bedankt voor de tip, maar naar mijn idee is het nog steeds sneller om de laatste 8.1 iso te pakken en die te installeren dan die 2 KB's en dan nog eens 8.1+updates.
Dat is uiteraard sneller, maar voor mij persoonlijk is dat lastig met een Dell OEM install die ik alleen op een recovery partitie en USB stick heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@tiguan, goeie tip! Ik heb ook alleen de 8.0 versie, maar ik ga binnenkort maar eens de iso van 8.1 regelen. Mocht dat niet vlotten, dan neem ik jouw tip mee tijdens de installatie.

Windows 8 vind ik over het algemeen heel prima werken, maar een aantal zaken blijven me erg irriteren. Even mijn irritatie afreageren. Het valt allemaal vast prima te weergleggen, maar ik heb door onderstaande een naar bijgevoel aan Windows 8.

- het onderhoudscentrum
1) Rechts onderin beeld staat een vlaggetje. Het geneuzel begon toen daar een klokje kwam te staan en de laptop met regelmaat mysterieuze acties uitvoert die ik gewoon niet wil hebben. De laptop hoeft van mij helemaal niets aan onderhoud uit te voeren, tenzij ik daar zelf voor kies. Dat is dus eigenlijk nooit. Het enige dat ik doe is data als backup kopiëren en verder format / herinstallatie wanneer Windows op hol slaat.
2) Daarnaast staan daar meldingen die ik maar eens weggeklikt heb. Zoals 'apps uitschakelen tijdens het opstarten'. Als daar een optie voor is die daar aan te klikken is, prima. Maar het is echt onzin dat dat bericht daar staat, gezien er genoeg geheugen vrij is.
3) Waarom weet ik niet, maar Microsoft wil blijkbaar nogmaals mijn identiteit bevestigen. Volgens mij komt dat, omdat ik een aantal maanden geleden een herinstallatie gedaan heb. Prima. Daarvoor werd een alternatief mailadres gebruikt. Dat wijzigde ik en heb ik per sms bevestigd. Daarna kwam er in beide mailboxen de vraag of ik dat zelf was. Ik klikte op 'Ja' en zodoende was dat geregeld. Doordat ik de vraag had beantwoord zou de wachttijd per direct stoppen en zodoende de identeit direct in orde zijn. Prima, maar de melding over het bevestigen van mijn identiteit werd nog steeds weergeven bij mijn accountoverzicht. Dus ik ging nogmaals mijn identeit bevestigen. Weer werd mijn alternatieve mailadres gebruikt, dus ik dacht: laat ik die methode maar gebruiken. Dat ging goed en heb de code ingevoerd. Hierdoor kreeg ik een soort serial nummer als herstelcode. Leuk, maar de melding staat er nog steeds. Hier wordt je zacht gezegd flauw van.

- updaten
Windows heb ik zo ingesteld dat de updates automatisch downloaden en installeren, zoals ik voorheen ook deed. Het verschil met Windows 8 is, dat je niet kan aangeven dat de pc opstart en updates installeren op het moment dat dat jouw uitkomt. Op een gegeven moment gaat Windows toch uit zichzelf opstarten. Intussen kun je volgens mij een keer op later klikken. Hoeveel later niet, maar gewoon 'later'. Voorheen had je daar duidelijke keuzen voor, dat was vele malen beter geregeld.

- inloggen met Microsoft account
Dit is opzich handig, maar los van Windows intereseert me het hele gebeuren niet. Dat Google automatisch wachtwoorden / bladwijzers e.d. opslaat vind ik handig, maar Windows is voor mij gewoon Windows. Ik hoef niet dat Skype en allerlei andere toestanden automatisch met elkaar linken terwijl ik daar totaal geen behoefte aan hebt. Het komt erop neer dat ik alle programma's en applicaties los van elkaar wil gebruiken. Zonder in te loggen kun je volgens mij niet echt updaten. Dit inlog gebeuren komt voor mij echt als een rottig iets waar je niks aan hebt.

Los van dit werkt het allemaal best.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:59:
- updaten
Windows heb ik zo ingesteld dat de updates automatisch downloaden en installeren, zoals ik voorheen ook deed. Het verschil met Windows 8 is, dat je niet kan aangeven dat de pc opstart en updates installeren op het moment dat dat jouw uitkomt. Op een gegeven moment gaat Windows toch uit zichzelf opstarten. Intussen kun je volgens mij een keer op later klikken. Hoeveel later niet, maar gewoon 'later'. Voorheen had je daar duidelijke keuzen voor, dat was vele malen beter geregeld.
Dat doet Windows al jaren en jaren :p Van die dialogen waarbij de optie later grijs is gemaakt en Windows hoe dan ook binnen 10 of 15 minuten opnieuw wil opstarten.
Dit is opzich handig, maar los van Windows intereseert me het hele gebeuren niet. Dat Google automatisch wachtwoorden / bladwijzers e.d. opslaat vind ik handig, maar Windows is voor mij gewoon Windows. Ik hoef niet dat Skype en allerlei andere toestanden automatisch met elkaar linken terwijl ik daar totaal geen behoefte aan hebt. Het komt erop neer dat ik alle programma's en applicaties los van elkaar wil gebruiken. Zonder in te loggen kun je volgens mij niet echt updaten. Dit inlog gebeuren komt voor mij echt als een rottig iets waar je niks aan hebt.
Een account aan Windows hangen is optioneel. Ik draai al sinds het begin zonder en dat werkt prima, het enige dat je dan mist zijn de apps uit de Metro store. Niet heel boeiend, wat mij betreft. Gewone updates en dergelijke krijg je wel gewoon binnen.

Mijn enige echte gripe met Windows 8 is dat afsluiten niet altijd afsluiten betekent - zelfs als je hibernate expliciet uitzet wil het OS nog wel eens iets doen dat daar toch erg aan doet denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:59:
<knip>
...........
Over dat laatste, dat aldoor maar moeten inloggen.
Ik moet erbij zeggen dat ik de enige gebruiker ben. Nou ja mijn vrouw gebruikt af en toe mijn computer ook en we hebben geen geheimen voor elkaar, dus voor ons geldt dat man en vrouw één zijn :).
Met meerdere gebruikers, met name met kinderen, kan dat natuurlijk anders liggen. Ik heb mijn eigen kinderen toen ze nog tieners waren vaak op gevaren moeten wijzen en ook wel eens corrigerend moeten optreden. Dus dat even buiten beschouwing gelaten.
Dit overwegend heb ik zowel op haar (Windows 8.1) als op mijn computer het hele wachtwoordgedoe uitgeschakeld. Behalve op zaken als Gmail, dit forum e.d. (logisch) hoef ik daardoor letterlijk nooit in te loggen. Een verademing!
En (zie ook bovenstaande reactie), een account is meestal volslagen overbodig. Ik heb al sinds 1996 Windows en als zodanig zijn bij mij al verschillende versies de revue gepasseerd. Bij geen van alle heb ik ooit een Windows-account gehad. Nooit gemist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:50:
Dit overwegend heb ik zowel op haar (Windows 8.1) als op mijn computer het hele wachtwoordgedoe uitgeschakeld.
Ik mag toch hopen dat je wel een aparte gebruiksaccount hebt naast je administratoraccount?

• Techneut
  • Niet online
Nee, heb ik helemaal niet nodig en waarom zou ik dat alsnog installeren? Als ik dat zou doen en bij opstarten de keuze houd tussen inloggen (alleen dat gedoe wil ik al niet) als administrator of als gebruiker dan kan ik met de beste wil ter wereld niet bedenken welk voordeel ik hiermee zou bereiken. In tegendeel, net als de TS van dit onderwerp zou ik het alleen maar als lastig ervaren.
Ik ben zelf de enige gebruiker van m'n computer en daarom geeft het alleen maar extra rompslomp voor letterlijk helemaal niets. Ik heb ook bewust waar het maar kan alle "bevoegdheden" open gezet en weet wat ik doe. Al die jaren nooit anders gewerkt ook en heb nooit het gevoel gehad dat ik op welke manier dan ook iets miste of meer risico's liep.
Welk extra risico loop ik hiermee dan, gezien je nogal dringende vraag "ik mag toch hopen .....", volgens jou? Of miste je even dat ik zei dat ik de enige gebruiker ben? Want dat maakt natuurlijk wel verschil. Behalve mijn vrouw die ook weet wat ze doet of haast nog belangrijker wat ze moet laten komt er niemand anders aan.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Niet als admin werken heeft de volgende meerwaarde:
- software kan zich niet ongemerkt installeren, of laat dan in ieder geval UAC aan staan, dan krijg je tenminste een melding als er zich dingen voordoen die meer rechten vereisen.
- niet iedereen kan zomaar op je pc (inbrekers? je schoonmaakster? :+)

Je hebt zeker ook een telefoon zonder wachtwoord zodat iedereen die hem in handen krijgt kan inzien en berichten kan versturen namens jou?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Techneut
  • Niet online
1. In al die jaren nog nooit gehad. Overigens komt die genoemde melding er bij mij ook als ik zelf iets installeer. Dus lijkt het me sterk als dat achterwege blijft als dit door meeliften met iets anders gebeurt.
Toch sta ik vermeld als administrator. De strengheid van UAC is overigens wel instelbaar, maar standaard geeft het altijd een waarschuwing. Het lijkt me ondanks een degelijke bescherming op alle fronten (antivitus en andere malware alsmede een goede firewall) wel verstandig om dit zo te laten staan. M.a.w., dit aspect lijkt me voor iemand die weet wat hij doet niet zo zwaar wegend. En met ander bezoek loopt het niet zo'n vaart.
Kortom, misschien dat de argumenten wel hout snijden voor mensen met niet al te veel kennis van zaken, voor mij zie ik het nut er nog niet van in. Daarom overheerst bij mij toch m'n argument dat gemak de mens dient.

2. Schoonmaakster? Voorlopig nog niet.

3. We hebben het hier over computers, niet over mobiele telefoons.
Uiteraard heb ik daar wel een wachtwoord op. Alleen zal dat van weinig waarde zijn als hij ingeschakeld (je wilt bereikbaar zijn) uit m'n jaszak word gerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

In dit artikel wordt gesproken over een start menu voor Windows 8.1.
http://www.theverge.com/2...u-return-in-second-update
Komt dit nog (of heb ik het gemist en is het er al). Of is dit verplaatst naar Windows 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De geruchten gingen dat dit pas in Windows 9 komt, maar Windows 9 komt al vrij snel (ergens volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm oke

Is het in Windows 8.1 ook mogelijk om de Mail en Agenda app te synchroniseren met een Exchange account (tue.nl account) en gmail account? Hij blijft namelijk om mijn Microsoft account vragen
In Mail wil ik graag mijn tue exhange mail openen en ik wil mijn twee agenda's van tue en gmail koppelen aan de Agenda app als dat kan

Edit: Ik heb trouwens mijn Windows account losgekoppeld van mijn outlook.com account. En dat wil ik graag zo houden

Edit 2: Nog een ander ding. Ik wil ook graag mijn OneDrive synchroniseren zoals bij Windows 7. Dus gewoon met een map waarin alles "offline" gehaald wordt. Maar de desktop versie van OneDrive installeren werkt niet. Ik heb dit alternatief gebruikt nu: http://www.eightforums.co...ive-pc-windows-8-1-a.html
Maar dat is ook nog niet alles. Wil gewoon graag net als bij Win7 gewoon mijn mappen gesynchroniseerd en lokaal hebben. Is dat toch mogelijk op een of andere manier?

[ Voor 50% gewijzigd door Markos op 29-09-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:33:
In dit artikel wordt gesproken over een start menu voor Windows 8.1.
http://www.theverge.com/2...u-return-in-second-update
Komt dit nog (of heb ik het gemist en is het er al). Of is dit verplaatst naar Windows 9?
Geen idee wat ze nog van plan zijn bij Microsoft. Houd ik me ook niet zo veel mee bezig, maar wat is er mis met de piepkleine programma's die hierin volledig in voorzien, zoals Classic Shell? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik merk door de aanwezigheid hiervan wat dat betreft geen enkel verschil met Windows 7. Als dit alles is, zou ik niet reikhalzend uitzien naar Windows 9. Naar verluidt is wat er heel binnenkort aan schijnt te komen ook nog maar een bêtaversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Leuk om de reacties / ervaringen van anderen te lezen zonder dat dit erg technisch wordt. :)

Ik heb sinds kort 16GB DDR3 geheugen en sinds vandaag een SSD. Daar ga ik zometeen Windows 8 op installeren. Het is wel weer even nadenken hoe dat ook alweer gaat bij Windows 8, want ik kan nu niet zomaar even boot priority instellen en de USB stick met Windows wordt niet automatisch gebruikt om mee op te starten. De bedoeling is om de ene schijf te formatteren (twee van de drie partities), terwijl op de SSD Windows 8 wordt geïnstalleerd. De bedoeling is om daarna selecties updates te installeren, om zo snel mogelijk over te kunnen naar Windows 8.1.

Als je weet wat de stappen zijn kost het niet al te veel tijd, maar ik moet nu toch wel even zien hoe dit gaat precies..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:14:
Edit 2: Nog een ander ding. Ik wil ook graag mijn OneDrive synchroniseren zoals bij Windows 7. Dus gewoon met een map waarin alles "offline" gehaald wordt. Maar de desktop versie van OneDrive installeren werkt niet. Ik heb dit alternatief gebruikt nu: http://www.eightforums.co...ive-pc-windows-8-1-a.html
Maar dat is ook nog niet alles. Wil gewoon graag net als bij Win7 gewoon mijn mappen gesynchroniseerd en lokaal hebben. Is dat toch mogelijk op een of andere manier?
Dit is toch bij Windows 8.1 al zo? Standaard staat de Onedrive map waarschijnlijk online, maar met een rechter muisklik bepaal jij wat je offline wilt hebben. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het gaat weer heerlijk.

• Ik probeer in de BIOS te komen. Dat lukt voor geen meter. Ook niet nadat de computer echt afgesloten is geweest. Want ik wil even zien hoe de SSD daar aangegeven wordt.
• Via PC instellingen heb ik de pc opnieuw op laten starten, waardoor er opties zichtbaar worden tijdens het opstarten (lekker verstopt).
• Daar aangekomen klik ik op iets als 'meerdere opties' (zoals systeemherstel etc.). Het systeem blijft hangen met een één of ander vage achtergrond. Blauw met zwart. De enige manier om dat op te lossen was de accu te verwijderen, want via de aan- en uitknop kwam ik steeds bij dat scherm terecht.
• De laptop ging herstarten en gaf aan: 'PC vernieuwen'. Ik had niets gekozen over vernieuwen, maar Windows had besloten dit te doen.
• Daar moest ik inloggen via je gebruikelijke account en vervolgens zou ik een medium met Windows in moeten voeren. Ik heb een USB opstartdisk daardoor, maar er werd steeds vermeld dat deze niet herkend werd.

Bij dit laatste heb ik misschien iets fout gedaan, maar dat kan ik me niet voorstellen, want deze is gemaakt met de Windows 7 USB / DVD tool. De vorige keer werkte dat gewoon en kon ik (ook na veel uitzoekwerk) de schijf formatteren en Windows 8 opnieuw installeren.

Ben benieuwd of dit tussen nu en 0:00 uur nog gaat lukken. 8)7

EDIT: Ik heb nu rechtstreeks via de USB disk aan het installeren. De installatiemogelijkheden die daar aangegeven worden zijn erg karig. Ik kon enkel kiezen dat ik 'niets' wil behouden. Vervolgens wordt er aangegeven dat Windows aan het installeren is en enkele keren opnieuw opstart. Ik kon dus niet kiezen dat Windows op de SSD moet installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 29-09-2014 18:18 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Swerfer schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:57:
[...]

Dit is toch bij Windows 8.1 al zo? Standaard staat de Onedrive map waarschijnlijk online, maar met een rechter muisklik bepaal jij wat je offline wilt hebben. Of bedoel je wat anders?
Klopt maar ik ben ingelogd als een lokale user, niet met mijn Microsoft account. En dan werkt dat niet. En ik dacht dat ik in het verleden wel OneDrive (of toen waarschijnlijk nog SkyDrive) als desktop geïnstalleerd had, maar dat kan tegenwoordig blijkbaar niet meer. Want als ik nu de desktop versie installeer gebeurd het volgende:
De functionaliteit van de OneDrive-bureaubladapp is geïntegreerd in Windows 8.1. Als je de bureaubladapp op een pc met Windows 8.1 installeert, verschijnt er geen installatiescherm. Er wordt wel automatisch een instelling geconfigureerd waardoor je met Office op OneDrive documenten met anderen kunt delen. Verder worden er geen functies geïnstalleerd.
En ik vind OneDrive bereikbaar via Explorer ook gewoon handiger dan via een app. Dus ik hoop dat er toch nog een manier is om dat te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:56:
1. In al die jaren nog nooit gehad.
Hoe weet je dat? De meeste spy- en malware installeert zich verdekt. Dan worden je rekenkracht, persoonlijke gegevens of andere zaken misbruikt en kom je er pas achter als het te laat is.

Een gescheiden gebruiks- en adminaccount beschouw ik toch wel als één van de meest basale maatregelen. Dat niet scheiden is echt vragen om problemen en ik kan mij ook zo voorstellen dat je bank bijvoorbeeld niets verzekerd als je dat niets eens doet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:10:
[...]

Klopt maar ik ben ingelogd als een lokale user, niet met mijn Microsoft account. En dan werkt dat niet. En ik dacht dat ik in het verleden wel OneDrive (of toen waarschijnlijk nog SkyDrive) als desktop geïnstalleerd had, maar dat kan tegenwoordig blijkbaar niet meer. Want als ik nu de desktop versie installeer gebeurd het volgende:

[...]

En ik vind OneDrive bereikbaar via Explorer ook gewoon handiger dan via een app. Dus ik hoop dat er toch nog een manier is om dat te bereiken
Volgens mij is Onedrive altijd gekoppeld aan een Microsoft account, ook het oude 'Skydrive' in Windows 7: YouTube: Just Show Me: How to install SkyDrive on your Windows 7 computer

En wat is er mis mee om een Microsoft account te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Altijd een leuke discussie; wel of niet een admin account als regulier account gebruiken. Ik doe zelf ook al jaren gewoon mijn admin account gebruiken. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Als je zelf gewoon een beetje goed oplet wat je binnen haalt en wat voor sites je bezoekt, voel ik me wel veilig zat hoor.

Zelfs op m'n werk heeft bijna iedereen een lokale admin, anders mag ik constant het admin password gaan intikken voor elke kleine drol.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 29-09-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Swerfer schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:59:
[...]

Volgens mij is Onedrive altijd gekoppeld aan een Microsoft account, ook het oude 'Skydrive' in Windows 7: YouTube: Just Show Me: How to install SkyDrive on your Windows 7 computer

En wat is er mis mee om een Microsoft account te gebruiken?
Klopt, ik heb wel een Microsoft account waar OneDrive aan gekoppeld is maar ik wil mijn Windows niet aan mijn Microsoft account koppelen. Ik wil gewoon een lokaal account voor mijn Windows, geen Microsoft voor mijn Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dat zal dan niet lukken. Of je moet Windows ervan zien te overtuigen dat er geen Onedrive zit ingebouwd en je de Windows 7 versie kan installeren. Misschien dat je ergens op internet wat kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:12:
[...]

Hoe weet je dat? De meeste spy- en malware installeert zich verdekt. Dan worden je rekenkracht, persoonlijke gegevens of andere zaken misbruikt en kom je er pas achter als het te laat is.

Een gescheiden gebruiks- en adminaccount beschouw ik toch wel als één van de meest basale maatregelen. Dat niet scheiden is echt vragen om problemen en ik kan mij ook zo voorstellen dat je bank bijvoorbeeld niets verzekerd als je dat niets eens doet.
Heel simpel door de combinatie van (allerbelangrijkst) gezond verstand, gezonde achterdocht (niet als een gek overal op klikken en nooit ergens intrappen) en door niet een volslagen leek te zijn. Daarnaast door een goede firewall, antivirus- en andere software tegen malware. Bovendien waarschuwt Windows je bij elke poging om nieuwe software te installeren.
Overigens betwijfel ik of mensen die argeloos overal op klikken, die zijn er helaas) wel voldoende beschermd zijn door die maatregel.

Let wel, dit in de wind slaan van die welgemeende waarschuwing adviseer ik niet aan leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:27:
Heel simpel door de combinatie van (allerbelangrijkst) gezond verstand, gezonde achterdocht (niet als een gek overal op klikken en nooit ergens intrappen) en door niet een volslagen leek te zijn.
Toch snap ik het niet - waarom zou je een prima maatregel negeren? Want al die zaken doen een hoop mensen uiteraard ook, maar dit voegt daar alleen maar aan toe. Daarnaast klinkt het eerlijk gezegd toch ook wat naïef als je zegt dat je nooit ergens intrapt en nooit op een gammele link klikt. Dat kan zelfs de beste overkomen en als dat dan gebeurt is het ook sneller raak. We hebben het even niet over of leken wel voldoende beschermd zijn, dat is weer een hele andere discussie.

Nou ja, ieder zijn meug :)
tiguan schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:05:
Als je zelf gewoon een beetje goed oplet wat je binnen haalt en wat voor sites je bezoekt, voel ik me wel veilig zat hoor.
Ik geloof prima dat je je veilig zat voelt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Na dit topic gelezen te hebben ben ik bang dat ik afhankelijk ben van een 3th party programma.. :/
http://www.eightforums.co...ws-8-1-local-account.html
Idioot gedoe bij MS..

[ Voor 13% gewijzigd door Markos op 29-09-2014 20:46 . Reden: lol foute link gekopieerd, fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet niet of dit het juiste topic is, maar heb een vraagje. Laptop besteld waar standaard een 500GB HDD in zit, maar er is ook nog ruimte voor een SSD (M.2). Nu heb ik ook een SSD besteld, en daar wil ik uiteraard het OS op zetten. Hoe kan ik het makkelijkst Windows naar de SSD verplaatsen en van de SSD de primaire schijf maken? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Je moet je harddisk clonen naar de ssd: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=windows+hdd+clone+ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het even kan zou ik altijd kiezen voor een verse installatie, dan heb je toch de minste kans op problemen, maar een hoop mensen clonen en zijn er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zat ook te denken aan een verse installatie (via een USB stick), maar ik heb om eerlijk te zijn geen flauw idee hoe ik Windows van de HDD afhaal, op de USB zet en dan op de SSD installeer (kan je gewoon een ISO downloaden als je een legitieme versie hebt?). Ik haal de HDD dan gewoon even weg zodat de SSD in ieder geval de primaire schijf wordt.

Tegen wat voor problemen kan je bij klonen dan aanlopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 29-09-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Thomasx4 schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:55:
Zat ook te denken aan een verse installatie (via een USB stick), maar ik heb om eerlijk te zijn geen flauw idee hoe ik Windows van de HDD afhaal, op de USB zet en dan op de SSD installeer (kan je gewoon een ISO downloaden als je een legitieme versie hebt?). Ik haal de HDD dan gewoon even weg zodat de SSD in ieder geval de primaire schijf wordt.

Het klonen is meestal probleemloos. Mocht het niet lukken, dan heb je altijd je HDD nog.

Je kan gewoon een iso downloaden en installeren als je tenminste de beschikking hebt over je licence key. Ook hier houd je je HDD in eerste instantie intact, dus als dat om welke reden dan ook niet lukt, kan je nog steeds terug.

Een verse installatie met Windows 8.1 heeft als voordeel dat je weer een schoon systeem hebt en je Startscherm wordt weer volledig terug geplaats. Tenminste de apps, de desktop programma's moet je zelf weer terug plaatsen. Zorg wel dat je je backup en synchronisatie instellingen van tevoren goed hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Thomasx4 schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:55:

Zelf zou ik absoluut voor een verse installatie gaan. Ik heb nog nooit gekloond, maar ik vertrouw dat niet. Als je écht en verse installatie wil heb je een DVD of USB stick nodig met Windows 8.0 of Windows 8.1. Dat is een .iso bestand. Via de Windows 7 DVD / USB tool kun je daar een opstartdisk van maken. Als je via (Charme: die balk aan de rechterkant) PC Instellingen > Algemeen > Nu opnieuw opstarten kiest, zul je deze DVD of USB kunnen aanklikken om daarmee Windows te installeren. Dat gaat dan precies zo als bij vorige Windows versies. Je zult de USB stick wel moeten formatteren als FAT32, en niet NTFS. Als je NTFS gebruikt wordt de opstartdisk niet herkend en kun je niks.

Wat ik nu uitleg is een simpel verhaal, maar als je het niet weet zit je urenlang internet af te struinen hoe het ooit mogelijk is om een verse Windows 8 installatie te doen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als je een key hebt voor Windows 8 of 8.1 kun je hier de ISO downloaden
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only
Kies de versie waar je de key voor hebt. 8 kun je gewoon updaten naar 8.1
Er is een workaround om direct 8.1 te downloaden met je 8 key, maar ik meen dat dat bij mij de vorige keer voor een probleem zorgde. Ik heb nu gewoon Windows 8 iso gedownload, in het programma zelf gekozen voor image op USB stick en vervolgens in Windows zelf alles geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zal er wel een key bij krijgen. Gaat dus om een totaal schone laptop (nieuw), maar er zit (nog) geen SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
tiguan schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:57:
Tip voor de volgende keer: Je hoeft alleen de volgende updates te installeren om de 8.1 update in de store te doen laten verschijnen op een schone 8.0 installatie;

KB 2871389 and KB 2917499
Vergeet dit niet als je 8.0 gaat installeren. Erg handig! Er zit niet echt een key bij nieuwe Windows 8 systemen. De key zit in de BIOS ingebakken. Die hoef je niet meer in te typen. Daardoor wordt het lastig erachter te komen wat je key is.

[ Voor 20% gewijzigd door Luxicon op 29-09-2014 21:55 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het in Windows 8.1 ook mogelijk om de Mail en Agenda app te synchroniseren met een Exchange account (tue.nl account) en gmail account? Hij blijft namelijk om mijn Microsoft account vragen (ik heb een lokaal account in Windows, niet gesynchroniseerd met mijn Microsoft account en dat wil ik graag zo houden)
In Mail wil ik graag mijn tue exhange mail openen en ik wil mijn twee agenda's van tue en gmail koppelen aan de Agenda app als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:02:
Is het in Windows 8.1 ook mogelijk om de Mail en Agenda app te synchroniseren met een Exchange account (tue.nl account) en gmail account?
Ja, maar ik weet niet of de mail en agenda primair een Microsoft account vereisen en kan het ook niet uittesten omdat ik wel een Microsoft account gebruik. Dit heeft ook meer voordelen dan nadelen (ik ken eigenlijk geen nadelen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah je kunt inderdaad met MS account op mail inloggen zonder dat je Windows erop laat inloggen. En dan kun je accounts toevoegen.
Agenda kan helaas niet overweg met gmail agenda, dus heb ik mijn MS account geabonneerd op mijn gmail agenda. Beetje omslachtig en wordt niet direct geupdate, maar het is iets.. Mijn tue mail via exchange kan trouwens niet met push mail binnen laden... apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:35:
[...]

Toch snap ik het niet - waarom zou je een prima maatregel negeren? Want al die zaken doen een hoop mensen uiteraard ook, maar dit voegt daar alleen maar aan toe. Daarnaast klinkt het eerlijk gezegd toch ook wat naïef als je zegt dat je nooit ergens intrapt en nooit op een gammele link klikt. Dat kan zelfs de beste overkomen en als dat dan gebeurt is het ook sneller raak. We hebben het even niet over of leken wel voldoende beschermd zijn, dat is weer een hele andere discussie.

Nou ja, ieder zijn meug :)
Gisteren toen ik dit bericht zag dacht ik: "Laat maar, want een eindeloos heen-en-weergepraat lijkt me niet zinvol. Nu reageer ik toch nog even met een aspect dat ik nog niet noemde, maar naar mijn mening wel essentieel is. Namelijk weet je zeker dat wat jij bepleit geen schijnveiligheid is. In de eerste plaats neem ik niet aan dat je bedoelt dat systeem hiermee foolproof is, dat zou wel onwaarschijnlijk naïef zijn . Evenmin geloof ik niet dat je denkt dat je "gevaccineerd" bent tegen virussen en gevrijwaard bent tegen andere malware (nog naïever).

Ik heb al een kleine 25 jaar computerervaring en ik pretendeer niet een echte professional te zijn, maar ik heb wel veel indrukken opgedaan en daarvan geleerd. Eén daarvan is door de jaren heen dit aspect. Op één computer kun je namelijk meerdere gebruikersaccounts aanmaken. Ieder met z'n eigen e-mailaccount e.d. Ik herinner me b.v. dat ik jaren geleden iemand hielp met een kleinigheid. Twee personen in één gezin die samen een PC hadden, ieder z'n eigen gebruikersaccount. Het betekende ook behalve de al genoemd e-mail ieder z'n eigen bureaubladindeling etc. Uiterst nuttig in dat geval, maar Voor mij niet van toepassing, want ik ben de enige gebruiker. Voor mij dus alleen maar lastig overbodig gedoe.
Bijkomend aspect (en niet meer dan dat) is dat je als gebruiker geen systeemwijzigingen kan aanbrengen, dat is alleen voorbehouden aan een admin-account. Dat is volgens mij alles, je bent net zo vatbaar voor alle ongein die er maar is. Ik heb dit even opgezocht:

http://www.instructables....ator-Account-in-Windows-/

The administrator account is a hidden, disabled and built-in account with Windows 7/Vista/xp. But a user can enable this account for some special actions. Such as troubleshooting, installing harmful software or some special networking tasks.

By default, most of the user accounts are a part/member of the Administrator account. Others are standard accounts without being any part of an administrator account.

Windows disabled this account to prevent malicious programs and harmful activities on the system. So any special task of system needs administrative privilege and the annoying UAC (User Account Control) bar will pop up for the users, except the administrator account.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 30-09-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:04
Zojuist de overstap gemaakt van Windows 7 naar Windows 8.1! Ik wilde initieel heel Windows 8 overslaan, maar toen Windows 10 aangekondigd werd en de release daarvan waarschijnlijk pas eind 2015 wordt, leek het mij goed om nu de overstap te maken. Het is wel een groot verschil en het moet wel even wennen, maar ik vind de modernere vormgeving toch iets prettiger.

Als ik het goed begrijp zijn er dus twee verschillende applicaties: Desktop programma's (de normale programma's) en Metro apps (tablet/telefoon versies). Waarom zou je dan eigenlijk de tablet apps installeren op je PC? Ik snap dat Windows 8 even een verandering in denkwijze mee moet brengen, maar waarom zou je deze twee splitsen op één OS? Ik vind het een beetje onhandig en verwarrend, als ik eerlijk ben.

Zijn er nog belangrijke zaken die ik moet weten als verse Windows 8 gebruiker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:53
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:25:
Ah je kunt inderdaad met MS account op mail inloggen zonder dat je Windows erop laat inloggen. En dan kun je accounts toevoegen.
Agenda kan helaas niet overweg met gmail agenda, dus heb ik mijn MS account geabonneerd op mijn gmail agenda. Beetje omslachtig en wordt niet direct geupdate, maar het is iets.. Mijn tue mail via exchange kan trouwens niet met push mail binnen laden... apart..
ik kan opeens de mail app in windows 8.1 niet gebruiken zonder over te schakelen naar een MS account. Enig idee om dit te omzeilen? heb geprobeerd om over te schaken naar mijn MS account, en heb die dan weer afgezet via pc instellings - accounts -> lokale account. maar dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het is mij opgevallen dat sinds er in Windows 8.1 (en Update 1) automatisch doorgestart wordt naar de desktop, het op dat moment ook niet langer mogelijk is om de interface op te roepen waarmee de achtergrond en accent kleuren van het originele Windows 8 start menu aan te passen zijn.

Zodra je dit volgens de reguliere weg doet (Charms bar > Settings > Personalize) dan wordt simpelweg het Personalisatie venster van Windows geopend.

Ik vind dit nogal vreemd want, ook al zou je geen gebruik maken van het originele Windows 8 start menu dan zijn er nog steeds overlays en dialogen binnen Windows 8.1 welke gebruik maken van de accent kleuren die je hier in kan stellen!

Heeft iemand enig idee hoe deze dialoog nog aan is te roepen, of hoe deze kleuren alsnog te configureren zijn?
Geen regtweaks AUB, dat is imo toch wel wat omslachtig voor een kleuren/personalisatie instelling.
Is de Start menu background/accent color dialoog toevallig op te roepen door een bepaalde .msc op te starten ofzo?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranzDJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 13:19
Als je Start open hebt staan kun je via charms > instellingen > Aanpassen daar nog bij.

Die optie staat er niet bij als je start niet open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ah! Dat verklaard het. Thanks!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een programma waarmee je meerdere cloud servicen kunt syncen? (Liefst gratis of eenmalige kosten, geen maandelijkse) Ik ben deze al tegengekomen maar ik zoek er een die je kunt gebruiken in verkenner, niet webbased
http://zachis.it/blog/5-t...e-than-one-cloud-service/
Mag een windows 8 app zijn maar ook gewoon een Windows desktop programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zet je te syncen Google drive map in onedrive en in de Google drive map kan je weer de volgende cloud map plaatsen enzv. Dan synct alles met alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dan gaat het drastisch snel met de ruimte die ik heb. Ik hoopte gewoon dat er een programma is net als die uit mijn link, maar die dan ook echt synchroniseren met je schijf. Niet online. Dit omdat ik OneDrive niet kan gebruiken in Windows. En ik ook twee Dropbox accounts heb (persoonlijk en studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo medetweakers,

Ik heb pas een pc samengesteld en zelf in elkaar gezet.
Dus pc is helemaal leeg nog.
Nu wil ik windows 8.1 OEM 64bit NL installeren.
Maar als ik de taal instelling gehad heb en wil gaan installeren geeft hij eeb fout medeling.
Dat er iets gemist wordt.
Nu heb ik al in het boot menu, boot optie op de cd/dvd staan en ds sata optie of iets dergelijks op ACHI.
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Wat is de exacte foutmelding?
"Foutmelding dat er iets gemist wordt" is niet bepaald duidelijk.

With that said, klinkt als een corrupte .iso file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Foutcode:0x8007045D
Ik heb het windows pakketje nieuwe gekocht vorige week dus geen download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
lennert100 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:37:
Foutcode:0x8007045D
Ik heb het windows pakketje nieuwe gekocht vorige week dus geen download
http://support2.microsoft.com/kb/952272/nl

Meanwhile, Error "0x8007045D" is about I/O Device Errors. It's possible that the physical device (DVD) is causing the error. We have seen this failure in the past although a bad burn is more common.

[ Voor 28% gewijzigd door RemyWD op 21-10-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
RemyWD schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:49:
[...]

http://support2.microsoft.com/kb/952272/nl

Meanwhile, Error "0x8007045D" is about I/O Device Errors. It's possible that the physical device (DVD) is causing the error. We have seen this failure in the past although a bad burn is more common.
Dus nieuwe optische ddive erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst proberen om vanaf usb medium (gemaakt van je nieuwe Win8 dvd) te booten.
Gaat dat ook fout lijkt inderdaad de dvd/iso niet goed, zonde als dat blijkt met al een nieuwe drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Laatst online: 20-01 05:12
Ik heb een vreemd probleem in 8.1 die ik echt niet kan plaatsen, voor de rest ben ik er tevreden mee.

Het probleem. Als ik klik op resultaten na het zoeken dan duurt het ongeveer 4 of 5 seconden voordat daadwerkelijk de app wordt geopend. En dit gebeurd dan ook nog eens onder het zoekscherm...

Heeft iemand hetzelfde? Iemand een idee voor een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jg7DCkP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Nu is het gelukt windows te installeren, maar nu ziet windows alleen mijn ssd en niet mijn hdd van 1 tb.
Heeft het te maken met het installeren? want dan heb je 2 mogelijkheden waar windows op kan zetten -(ssd) 120gb, geen type
-(hdd) 1000gb geen type

Ik heb nog wel geprobeerd er een primaire schijf van te maken maar dat lukte niet, ik heb toen alleen een 'soort van station' van 350 mb aangemaakt en kreeg het type van 'primaire'
Moet ik nu windows overnieuw installeren en het veranderen?
Of kan ik het bij instellingen ofzo veranderen?
En hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
lennert100 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:41:
Nu is het gelukt windows te installeren, maar nu ziet windows alleen mijn ssd en niet mijn hdd van 1 tb.
Heeft het te maken met het installeren? want dan heb je 2 mogelijkheden waar windows op kan zetten -(ssd) 120gb, geen type
-(hdd) 1000gb geen type

Ik heb nog wel geprobeerd er een primaire schijf van te maken maar dat lukte niet, ik heb toen alleen een 'soort van station' van 350 mb aangemaakt en kreeg het type van 'primaire'
Moet ik nu windows overnieuw installeren en het veranderen?
Of kan ik het bij instellingen ofzo veranderen?
En hoe kan dat?
En als je in Computermanagement kijkt, waarschijnlijk is er geen drive letter gekoppeld aan die 1 TB disk en dan zie je hem dus niet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Waar kan ik het computermanagement precies vinden?
Of is dat het zelfde als het Configuratiescherm?
En wat als er geen drive aangekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Als ik bij schijfbeheer kijk, zie ik hem als een niet-toegewezen schijf.
Ik kan als optie kiezen om hem naar een 'dynamische schijf te converten' doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Zijn er hier tweakers die problemen tussen muizen en Windows 8.1 herkennen? Ik heb nu het probleem dat ik sinds een kleine 1,5 maand last heb van problemen met de muissnelheid en muisgevoeligheid in Windows. Het lijkt erop dat er onder de 'motorkap' constant iets wordt veranderd door Windows. Echter, ik kom er niet achter wat dat dan precies is.

Hoe uit het probleem zich?
In Windows vindt er een plotselinge verandering plaats in de gevoeligheid en snelheid waarmee de muiscursor over het scherm beweegt. De cursor lijkt opeens langzamer te zijn geworden of juist overgevoelig.

Wat heb ik al geprobeerd?
Diverse muizen aangesloten op verschillende USB-poorten (voor en achter). Ik heb de volgende muizen gebruikt: Sharkoon SharkForce (met deze muis had ik voor het eerst last van het probleem), Logitech G502 en nu een wireless Logitech G602.

Nu met de G602 heb ik minder last van het probleem, maar toch voelt het gebruik van de muis in Windows 8.1 niet helemaal top. Ik loop constant te spelen met instellingen in de Logitech Gaming Software en muisinstellingen in het Configuratiescherm om het gevoelsmatig 'oké' te krijgen.

Zoals het nu staat afgesteld:
• DPI: 750 (Logitech Gaming Software);
• Pollingsnelheid: 125Hz;
• Muissnelheid in Configuratiescherm: Achtste streepje (meer snel dan langzaam);
• Precisie van de muis verbeteren: uit.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik baal hier toch wel een beetje érg van. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:47:
Zijn er hier tweakers die problemen tussen muizen en Windows 8.1 herkennen? Ik heb nu het probleem dat ik sinds een kleine 1,5 maand last heb van problemen met de muissnelheid en muisgevoeligheid in Windows. Het lijkt erop dat er onder de 'motorkap' constant iets wordt veranderd door Windows. Echter, ik kom er niet achter wat dat dan precies is.

Hoe uit het probleem zich?
In Windows vindt er een plotselinge verandering plaats in de gevoeligheid en snelheid waarmee de muiscursor over het scherm beweegt. De cursor lijkt opeens langzamer te zijn geworden of juist overgevoelig.

Wat heb ik al geprobeerd?
Diverse muizen aangesloten op verschillende USB-poorten (voor en achter). Ik heb de volgende muizen gebruikt: Sharkoon SharkForce (met deze muis had ik voor het eerst last van het probleem), Logitech G502 en nu een wireless Logitech G602.

Nu met de G602 heb ik minder last van het probleem, maar toch voelt het gebruik van de muis in Windows 8.1 niet helemaal top. Ik loop constant te spelen met instellingen in de Logitech Gaming Software en muisinstellingen in het Configuratiescherm om het gevoelsmatig 'oké' te krijgen.

Zoals het nu staat afgesteld:
• DPI: 750 (Logitech Gaming Software);
• Pollingsnelheid: 125Hz;
• Muissnelheid in Configuratiescherm: Achtste streepje (meer snel dan langzaam);
• Precisie van de muis verbeteren: uit.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik baal hier toch wel een beetje érg van. :s
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, heb sindskort dat Windows Store Apps niet meer update, hij geeft een warning in de betrouwbaarheidsweergave.

Heb oa het volgende al gedaan:
- scanfc /scannow
- http://www.eightforums.co...dates-failing-update.html
- Windows update trouble shooter
- dism restore health

Iemand dit vaker gezien? Het vreemde is dat de normale updates wel gewoon werken. Ben het een beetje kwijt waar ik het moet zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 31-10-2014 11:09 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Misschien interessant voor mensen die Windows 8.1 opnieuw willen installeren:

Microsoft heeft (blijkbaar) een nieuw hulpprogramma gelanceerd om installatiemedia te maken: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Enkele bevindingen:
- Je kunt vooraf aangeven welke architectuur (x86/x64), taal en editie je wilt downloaden.
- Ik had geen productcode nodig voor het downloaden (wel voor het installeren). De informatiepagina meldt dat je deze wel nodig hebt als je Windows 7 draait.
- De setup lijkt nu Windows 8.0-productcodes te accepteren. Je hoeft dus niet meer te upgraden via de Windows Store of een generieke key in te geven.

Bron: http://www.neowin.net/new...ou-lost-your-install-disk

[ Voor 7% gewijzigd door remco8264 op 08-11-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Kan nuttig zijn. Thx. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:25
@ Remco8264

Bedankt voor deze link: dit had ik eerder moeten hebben. Was handig geweest toen ik windows opnieuw moest installeren na het inbouwen van een SSD in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Dinsdag laatstleden heeft Microsoft terug een aantal updates uitgebracht voor windows 8.1 update 1.
Nu staat er ook een optionele update bij van bijna 800 Mb.Iemand enig idee wat deze optionele update inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Er staat een link bij de update. De Engelstalige pagina daarvan is: http://support2.microsoft.com/kb/3000850/en-us
Daar staat op:
•Refreshed language packs
•Defence-in-depth security and Schannel hardening
•Support for newer hardware (boot order allowance, SD card improvements, USB debugging)
•Improved Web Services for Devices (WSD) printer support during network switches
•Performance and reliability improvements in clustered virtual machine mission-critical environments
•Improved manageability
•Additional hardware support (devices that have third-party disk encryption software enabled can now be upgraded to Windows 8.1 more easily)

Oftewel, updates voor taalpakketten (die kunnen groooot zijn), nog een zooi aan drivers (meestal niet zo super groot, want de OEM software zit er niet bij) en wat security updates.

http://www.enstep.com/new...ed-their-november-update/ Heeft het over de November Update welke W8.1 Update 3 zou zijn. De laatste update ter preparatie van Windows Threshold (lees 10). Er staat ook nog een quote in het artikel van Microsoft:
“This November update rollup also includes all previous updates since our last image update in April 2014. This is a convenient single step to bring Windows clients and servers up to date. Unlike our April update, the November update rollup is not required to be able to continue to receive security or other updates,” according to Microsoft.com.

Geen idee hoe betrouwbaar bovenstaande site is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik stelde deze vraag omdat ik problemen kreeg na deze optionele update te installeren.Maar ik was duidelijk niet de enige.

nieuws: Windows 8.1-update zorgt voor problemen als Avast is geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik heb regelmatig last van het probleem dat, wanneer ik de computer start, er sprake is van een 'keyboard lag'. Daarmee bedoel ik dan een aanzienlijke vertraging tussen de toetsaanslagen en het verschijnen van de tekens op het scherm.

De rest werkt prima, want de muis reageert normaal en ook de verschillende programma's starten prima en zonder vertraging. De CPU en ook het geheugen worden op dat moment niet zwaar belast; het probleem zit hem enkel in de 'keyboard lag'.

Soms verdwijnt dit probleem nadat ik de computer een paar minuten met rust laat en op andere momenten is een herstart nodig. Ik dacht, in eerste instantie, dat het probleem lag bij mijn moederbord, maar ook met een nieuw moederbord en een schone installatie van Windows 8.1 blijft dit probleem bestaan.

Heeft iemand enig idee? Mijn Windows-installatie is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Yonix schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:11:
Heeft iemand enig idee? Mijn Windows-installatie is up-to-date.
Kijk eens of je hier een oplossing vind van jouw probleem: http://www.forumswindows8...ng-behind-typing-9528.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer als ik Windows opstart krijg ik kort daarna een melding dat Explorer.exe verbinding zoekt met het internet, iets dat eerst niet zo was. Dit lijkt ook gepaard te gaat met een refresh van de iconen. Ik heb het idee dat er ergens iets spaak loopt en dat Windows een error report probeert uit te sturen. Daarom heb ik al even in de Event Viewer zitten neuzen, maar ik moet toegeven dat ik er niet heel veel wijzer van word.

Hoe kom ik er nu achter wat die request doet en of dat inderdaad een error is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik in de winkel 8.1 NL (OEM) koop, kan ik dan gewoon Engels installeren? Bij m'n Windows 7 EN moest je perse Ultimate hebben om er NL bij te mogen installeren namelijk.

edit: Heb gewoon maar een 8.1 UK retail gekocht :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 03-01-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Of de vraag hier helemaal hoort, hmm, misschien niet, maar een eigen topic is ook wel aardig triest...

Windows 8.1

Net een laptopje met Windows 8.1 geïnstalleerd, gekozen voor een donkergrijs/zwart kleurenschema...
Ik vermoed dat daarom deze schermpjes zo'n irritant donkere kleur hebben, maar hoe is dit weer te fixen?

Heb in nagenoeg elk menu'tje zitten piegen, maar krijg alleen m'n taakbalk aangepast en dergelijke.
Inmiddels meerdere filmjes op YouTube bekeken en rondgevraagd, maar niemand lijkt het te weten :s

EDIT: Laptop herstelt, gekozen voor ander kleurenschema, express, nu is het donkerblauw |:(

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 15-08-2015 17:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
CLB schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:24:
Of de vraag hier helemaal hoort, hmm, misschien niet, maar een eigen topic is ook wel aardig triest...

[afbeelding]

Net een laptopje met Windows 8.1 geïnstalleerd, gekozen voor een donkergrijs/zwart kleurenschema...
Ik vermoed dat daarom deze schermpjes zo'n irritant donkere kleur hebben, maar hoe is dit weer te fixen?

Heb in nagenoeg elk menu'tje zitten piegen, maar krijg alleen m'n taakbalk aangepast en dergelijke.
Inmiddels meerdere filmjes op YouTube bekeken en rondgevraagd, maar niemand lijkt het te weten :s

EDIT: Laptop herstelt, gekozen voor ander kleurenschema, express, nu is het donkerblauw |:(
Nou ik had dus PRECIES hetzelfde probleem. Ontzettend irritant. Ik heb zelf microsoft opgebeld hierover en zij konden het niet verhelpen. Sterker nog ze lieten de desktop mn pc na remote access op zwart staat en nu krijg ik dat niet meer uit mijn live.com profiel. Toen ik terugbelde vertelden ze me eventjes fijn dat 2e lijns dit moest oplossen en ik even 80 euro kon aftikken. Ongelooflijk |:(

Ik heb uiteindelijk de HELE pc opnieuw geinstalleerd, opnieuw een stickje gemaakt, media van MS gedownload en toen was het ineens weer goed.

Bizar probleem; ik hoop dat het werkt voor je :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste