Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze geven het toe het was Vista 2, en goed voor de prullebak/schredder.
http://computertotaal.nl/...rug-naar-de-desktop-63159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Onbekend

...

Over de snelheid van Windows 8.1. ben ik wel te spreken, maar over de grote hoeveelheden bugs juist niet.
En ik ga in de baas z'n tijd niet elke bug aan Microsoft melden, want daar kan ik elke keer een halve werkweek mee vullen.
Het is gelukkig niet zo erg als Windows Vista, want die was wel erg traag....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:38:
Zou wel mooi zijn als het gerucht inderdaad klopt dat iedereen die Windows 7 SP1 en Windows 8.1 gebruikt, GRATIS naar Windows 9 gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Onbekend schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:43:
Over de snelheid van Windows 8.1. ben ik wel te spreken, maar over de grote hoeveelheden bugs juist niet.
En ik ga in de baas z'n tijd niet elke bug aan Microsoft melden, want daar kan ik elke keer een halve werkweek mee vullen.
Het is gelukkig niet zo erg als Windows Vista, want die was wel erg traag....
Bugs? Voornamelijk in de Modern UI omgeving en apps dan, want in de desktop omgeving kom ik nauwelijks bugs tegen...

Edit:

En als je de bugs in de baas z'n tijd tegenkomt dan heeft hij er ook profijt van als de bugs gemeld worden, of het moeten futiliteiten zijn, of je doet dingen die je baas niet mag weten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Swerfer op 01-07-2014 21:16 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, rijkelijk laat. W8.1 werkt op zich goed maar de tiles onzin blijft irritant op de desktop, alsmede het binden van diverse tiles progs als standaardprogs.

Op basis van wat ik nu lees is, lijkt MS de goede richting in te slaan voor W9. W9 gratis of voor weinig beschikbaar stellen kan hen zeker helpen terug op de kaart te komen.

Echter, ik houd mijn hart al weer vast. Ze zullen ongetwijfeld op een nog irritantere manier dan nu het geval is proberen een MS account 'verplicht' te stellen. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Wat is er mis met een verplicht MS account? Dat je gratis 7 (straks 15) GB cloudopslag krijgt en dat je zo'n beetje alles KAN synchroniseren met verschillende devices? Je kan voor de rest gewoon je overige accounts blijven gebruiken, alleen als je een app wilt kopen moet je je MS account gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 01-07-2014 22:09 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Swerfer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:13:
[...]

Bugs? Voornamelijk in de Modern UI omgeving en apps dan, want in de desktop omgeving kom ik nauwelijks bugs tegen...
Vooral desktop omgeving, want die moderne UI gebruik ik niet.
Het zijn trouwens voornamelijk vastlopers omdat je nét iets te snel wilt doen.
En allerlei andere soorten bugs en rarigheden.
- Bestanden die je net hebt gekopiëerd komen soms niet in de Windows Verkenner te staan.
- Bij het starten van applicaties komt de focus niet altijd op de applicatie te liggen.
- De standaard programma's van Windows zijn traag, zoals de Photo Viewer, terwijl andere programma's gewoon snel zijn.
en zo zou ik nog een flinke waslijst kunnen opnoemen.
En als je de bugs in de baas z'n tijd tegenkomt dan heeft hij er ook profijt van als de bugs gemeld worden, of het moeten futiliteiten zijn, of je doet dingen die je baas niet mag weten :+
Wij verwachten niet dat Microsoft dit speciaal voor ons gaat oplossen. Daarnaast is de tijd die het ons kost max. 5 minuten per dag, wat voorlopig nog niet opweegt tegen de tijd die we nodig hebben om dit soort dingen te rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Een eventuele Windows 8.2 of Windows 9 zal niet significant verschillen van wat er nu is, afgezien van wat interface verschillen, dus die bugs die jij noemt (die ik hier totaal niet ervaar overigens) zullen er dan nog steeds in zitten als je ze niet rapporteert.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Onbekend schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:12:
[...]

Het zijn trouwens voornamelijk vastlopers omdat je nét iets te snel wilt doen.
En allerlei andere soorten bugs en rarigheden.
- Bestanden die je net hebt gekopiëerd komen soms niet in de Windows Verkenner te staan.
- Bij het starten van applicaties komt de focus niet altijd op de applicatie te liggen.
Vastlopers als je iets te snel wilt doen? Voorbeeld? Crashed Windows?

Waar blijven die net gekopieerde bestanden? Of staan ze er later wel? Kan gerelateerd zijn aan een traag en slecht geïmplementeerd netwerk. Of treed het probleem ook bij lokaal kopiëren op?

Als de focus niet bij de applicatie komt te liggen, kan het zijn dat een 3th party service de focus op dat moment vraagt zoals bijvoorbeeld een virusscanner die de applicatie wilt controleren.

Ik denk dat jou problemen niet bij Windows 8 liggen, maar bij slechte software/hardware implementaties.

Ook ik herken geen van jouw bugs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Swerfer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:43:
[...]

Vastlopers als je iets te snel wilt doen? Voorbeeld? Crashed Windows?
Dan crasht de applicatie zelf. Processorsnelheid, ram-gebruik en schijfgebruik is laag, dus daar ligt het niet aan.
Windows zelf crasht nooit trouwens en ook nog nooit een blauw scherm gezien op deze installatie. :)
Overigens ben ik niet de enige die dit soort problemen ervaar, want andere collega's hebben dat ook terwijl ze andere pc's met andere hardware gebruiken.
Waar blijven die net gekopieerde bestanden? Of staan ze er later wel? Kan gerelateerd zijn aan een traag en slecht geïmplementeerd netwerk. Of treed het probleem ook bij lokaal kopiëren op?
De bestand zijn later wel zichtbaar, en bij een paar keer refreshen staan ze er wel. Dit treedt ook lokaal op, dus ligt niet echt aan het netwerk. Policies en andere rechten maken ook niks uit. (Ik ben hier systeembeheerder dus ik kan testen wat ik wil. :) )
Als de focus niet bij de applicatie komt te liggen, kan het zijn dat een 3th party service de focus op dat moment vraagt zoals bijvoorbeeld een virusscanner die de applicatie wilt controleren.
Een keertje kan ik mij wel voorstellen, maar vergeleken met Windows 7 (wat op andere computers draait) komt het hier wel heel erg vaak voor.

Het is ook niet altijd gemakkelijk te reproduceren, dus dat maakt het zoeken van de oorzaak wel lastig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Wel apart, heb dat nog nooit meegemaakt. Ja, een keer een bestand gehad die na kopiëren niet zichtbaar was. 1 keer F5 was genoeg om hem alsnog tevoorschijn te toveren, en heb iets dergelijks ook vaak genoeg gehad met Win7. Dat van crashende applicaties dus echt nooit last van gehad, maar dat heb ik ook al niet gehad onder Windows 7. Gebruiken jullie wellicht allemaal op kantoor "aparte" software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Nee, niet veel aparte software. Het komt ook voor bij MS Office 2013......

Misschien gebruiken wij de computers niet zoals bij een normaal bedrijf. Er wordt bijvoorbeeld dagelijks actief zo'n 1000 bestanden gekopieerd, en de pc's staan bijna nooit niets te doen....
Van Office gebruiken wij voor zo'n 90% Outlook, en de rest van de tijd vooral Word en Excel om hoofdzakelijk documenten te lezen. Office 24 uur lang open hebben staan is onmogelijk, want dan moeten wij deze via Taskmanager afsluiten omdat deze niet meer reageert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik blijf het apart vinden dat jullie zoveel problemen ervaren, maar wel enorm *** dan ja. Zou er niet aan moeten denken als Word hier ooit was gecrasht ^^ Wellicht dat het iets met AD te maken heeft ofzo? Daar heb ik thuis uiteraard geen ervaring mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ja en dat is erg jammer. Vista was/is echt een prima OS, met SP2 is het zeker vergelijkbaar met het door iedereen opgehemelde windows 7. Dat is niet alleen mijn mening, google maar op benchmarks etc en je ziet dat het niet superveel scheelt.
Windows 8.1 vind ik ook prima. Het is echt jammer dat mensen elkaar napraten en sommige OS-en geen kans geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Tja, rijkelijk laat. W8.1 werkt op zich goed maar de tiles onzin blijft irritant op de desktop, alsmede het binden van diverse tiles progs als standaardprogs.
..........
Wat is dat toch met die kritiek op Windows 8.1 en het reikhalzend uitzien naar de volgende versie van Windows die naar verluidt weer het uiterlijk terugkrijgt van Windows 7. Wij hebben beide, mijn vrouw heeft 8.1, ik Windows 7. Ik merk hoegenaamd geen wezenlijk verschil. Oké, van mij hoeft dat gedoe met die tiles ook niet, maar dat slaan we dan ook gewoon over. Met als gevolg dat we heel gewoon opstarten met het klassieke bureaublad. We weten nauwelijks dat die tiles er zijn en met Classic Shell hebben we ook het vertrouwde startmenu terug. Kortom, wat wil men nog meer? Dat alsmaar weer nieuwe versies maken is natuurlijk niets mis mee, ook al is het enkel maar commercieel belang van Microsoft, maar het elkaar aanpraten van voortijdig als de hazen aanschaffen zodra die er is vind ik puur kolder. Je kan toch ook rustig houden wat je hebt en pas vernieuwen bij de aanschaf van een nieuwe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik kijk persoonlijk niet "rijkhalzend" uit naar de volgende versie.

Met W8.1 heeft MS een aantal zaken opgelost en 8.1 is op zich goed werkbaar. Wat ze met 9 willen doen lijkt echter een stuk beter aan te sluiten op de wensen vd verschillende gebruikersgroepen. En ook beter op wat ik zelf prettig vind.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Techneut schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:39:
[...]
Wat is dat toch met die kritiek op Windows 8.1 en het reikhalzend uitzien naar de volgende versie van Windows die naar verluidt weer het uiterlijk terugkrijgt van Windows 7. Wij hebben beide, mijn vrouw heeft 8.1, ik Windows 7. Ik merk hoegenaamd geen wezenlijk verschil. Oké, van mij hoeft dat gedoe met die tiles ook niet, maar dat slaan we dan ook gewoon over. Met als gevolg dat we heel gewoon opstarten met het klassieke bureaublad. We weten nauwelijks dat die tiles er zijn en met Classic Shell hebben we ook het vertrouwde startmenu terug. Kortom, wat wil men nog meer? Dat alsmaar weer nieuwe versies maken is natuurlijk niets mis mee, ook al is het enkel maar commercieel belang van Microsoft, maar het elkaar aanpraten van voortijdig als de hazen aanschaffen zodra die er is vind ik puur kolder. Je kan toch ook rustig houden wat je hebt en pas vernieuwen bij de aanschaf van een nieuwe computer?
Ik heb zelf de overstap gemaakt van XP naar Windows 8(.1 en later Update 1) en ik snap de kritiek ook niet. Vooral de kritiek van mensen die in de ICT werken of veel met ICT bezig zijn (bv. sommige Tweakers), snap ik niet.

Veel gehoorde kritiek op Windows 8(.1):
- Ik kan het niet...
- Ik wil het niet...
- Ik weet het niet...
- Ik kan het wel, ik weet het wel, maar ik wil het niet anders leren...
- Ik stap wel over op Linux of OS X... (of dat geen tijd en moeite kost en er geen leercurve is.....)
- Ik snap niet waarom Microsoft dit doet... (gebrek aan visie, noem ik dit)
- Veranderen om het veranderen...Microsoft wil dingen door de strot duwen...
- Ik heb het een uurtje (of drie) geprobeerd, toen maar (een liefst illegale) Windows 7 geïnstalleerd.
- Enz, enz.....

Vervolgens gaan deze critici dagenlang zoeken naar drivers voor Windows 7 en diverse fora raadplegen over (in)compatibiliteit en topics starten met vragen hoe Windows 7 draaiend te krijgen op (met Windows 8(.1) geleverde) gloednieuwe hardware. Zich echter een middag verdiepen in het nieuwe OS is blijkbaar teveel gevraagd, daar is gek genoeg geen tijd voor.

Niet om kunnen gaan met verandering in de ICT-wereld is niet echt handig.
Als er iets veranderd is de afgelopen (vier) decennia, dan is het wel de ICT-wereld.

Ik heb voor de overstap een aantal artikeltjes gelezen over Windows 8, wat tutorials gekeken op YouTube, daarna heb ik twee dagen even gespeeld met de release-preview op een nieuwe HDD. Daarna voor weinig geld de upgrade gekocht op vrijdagochtend 26 oktober 2012. Ik wilde het een kans geven,ik wilde het leren, beter leren kennen en ik snapte het. En zo buitengewoon intelligent ben ik niet, dat kunnen mijn voormalige werkgevers beamen. :+

Na wat installatieproblemen met de download en de geslaagde installatie met de nabestelde upgradeDVD moest ik ongeveer drie dagen wennen en ik wilde niets anders meer. Geen XP voor mij meer, geen Vista en zelfs Windows 7 zag er gedateerd uit. Ik heb nooit de neiging gehad om mijn scherm aan te raken en ben zelf verknocht aan de muis en behoorlijk "visueel ingesteld" en ken niet buitengewoon veel keyboard-shortcuts.

Dat "leken" een computer kopen en na opstarten niets snappen van het OS had misschien voorkomen kunnen worden door een dagelijkse tutorial na opstarten en een "handleiding voor dummies" op posterformaat voor aan de muur. Jammer genoeg kennen veel van deze "dummies" het verschil niet tussen een browser, zoekmachine, besturingssysteem en een willekeurige website.

Het probleem van Windows 8(.1) is merendeels een imagoprobleem. Het is - vanaf eind 2011/begin 2012, ruim voor de RTM-status - genadeloos neergesabeld door diverse "technologiewebsites" en zelfs "geïnformeerde computergebruikers/technologieliefhebbers". Het geringe marktaandeel wordt op een hele simpele manier gebruikt als maatstaf voor succes, stabiliteit, gebruikerservaring en functionaliteit van Windows 8(.1). Het nieuwe besturingssysteem met een open blikveld een echte kans geven zit er echter niet in. Néééé, ik heb veel "technologieliefhebbers" het OS horen afkraken terwijl ze er zelf nog geen seconde mee "gespeeld" hadden ! De mening van anderen napraten is toch zo veel makkelijker dan zelf een gedegen mening vormen... :(

De visie van Microsoft om een uniform user-interface/experience te maken voor tablet, smartphone, notebook (al dan niet met touchscreen), hybride/convertible devices en (ja, ook de) desktop snappen veel mensen jammer genoeg niet. Nu gaan we waarschijnlijk dus een OS krijgen dat zich plotsklaps anders gedraagt als er bv. een toetsenbord, muis of beeldscherm aan of af wordt gekoppeld.
Handig bij hybride/convertible devices....... NOT

Nu wil zelfs Microsoft terugkrabbelen en afwijken van haar visie door een frisse start maken met Windows 9. Krijgen we een soort kruising van Windows 8.1 en 7.....

Ik ben geen Microsoft-fanboy maar ik moet ze nageven dat Windows 8(.1) een zeer goed besturingssysteem is dat zelfs op hardware uit 2006 nog prima functioneert. Dat er zó een negatief imago aan Windows 8(.1) en Microsoft kleeft verdient het bedrijf niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 03-07-2014 07:26 . Reden: allemaal typefouten en aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

_O_

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Shmoopy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 05:56:
[...]
......
Ik ben geen Microsoft-fanboy maar ik moet ze nageven dat Windows 8(.1) een zeer goed besturingssysteem is dat zelfs op hardware uit 2006 nog prima functioneert. Dat er zó een negatief imago aan Windows 8(.1) en Microsoft kleeft verdient het bedrijf niet.
Sterker nog, wij hebben een heleboel software die zogenaamd verouderd is. Er is er zelfs eentje bij van eind jaren '90 en dat functioneert nog probleemloos op Windows 8.1. Stel je voor dat spul uit 2006 niet meer zou werken. Zou in mijn beleving een enorme antireclame voor Windows betekenen, ik vind namelijk 2006 helemaal niet oud. Mijn ervaring is wel dat DOS-programma's tot en met XP nog perfect werkten, daarna niet meer, althans niet zonder kunstgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
Shmoopy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 05:56:
[...]

Ik heb zelf de overstap gemaakt van XP naar Windows 8(.1 en later Update 1) en ik snap de kritiek ook niet. Vooral de kritiek van mensen die in de ICT werken of veel met ICT bezig zijn (bv. sommige Tweakers), snap ik niet.

Veel gehoorde kritiek op Windows 8(.1):
- Ik kan het niet...
- Ik wil het niet...
- Ik weet het niet...

[....duidelijk verhaal lekker kort....]
_/-\o_ Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ongetwijfeld, maar ja jouw persoonlijke mening is wel duidelijk. Jij was volgensmij ook de moderator die destijds dit topic ging censureren. Er mocht niet meer over W8 UI gesproken worden, de belangrijkste change tov 7... :X 8)7

Punt is alleen dat zo ongeveer de helft vd mensen W8 wel een mislukking vind en niet in de laatste plaats MS zelf.
Het treurige is dat het in de preview fase al volkomen duidelijk was dat dit niet ging vliegen. Dus ‘niet verdiend’ tja het was intens dom wat MS probeerde te doen.

Ze hebben helaas kostbare tijd verloren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
De helft van de mensen heeft 't waarschijnlijk niet eens een echte kans gegeven en is gewoon mee gaan blaten met de rest van de schaapjes die nieuwe dingen altijd zo nodig moeten afkraken. Bij Vista ging dat net zo en toegegeven, zonder SP1 was 't idd een draak, maar de meeste mensen zeiden het uit hear say.

Ja want Pietje vond 't ook niks dus dan blijf ik maar bij XP. Zo ging dat.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 03-07-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nog afgezien van dat Windows 7 helemaal de hemel in werd geprezen. Maar ik meen me nog een test te herinneren waarbij mensen Windows Vista als Windows 7 voorgeschoteld kregen en er bijzonder lovend over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:05
Caelorum schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:58:
Nog afgezien van dat Windows 7 helemaal de hemel in werd geprezen. Maar ik meen me nog een test te herinneren waarbij mensen Windows Vista als Windows 7 voorgeschoteld kregen en er bijzonder lovend over waren.
Ja dat klopt. Wat dus bewijst dat mensen elkaar napraten als schapen.

http://www.emploit.nl/het-mojave-experiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draait prima hier op de htpc alleen die $%@#%@# 8.1 update wil niet. Hoop dat de fix gauw online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
scuzz schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:05:
[...]

Ja dat klopt. Wat dus bewijst dat mensen elkaar napraten als schapen.

http://www.emploit.nl/het-mojave-experiment
Enorm.....voor mijn gevoel is dat voor een deel ook de reden dat Windows 8 (en ook Windows Phone) door de massa maar stom gevonden wordt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.I.P
http://computertotaal.nl/...ws-8-nu-al-begonnen-63169

Geen bloemen nog kransen, het toegevoegd aan het Vista massa graf.

Ben eigenlijk wel happy dat ze het inzien en toegeven, op naar een veel betere ervaring hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Het meest dodelijke was gewoon het terugkeren naar het modern-ui scherm. Als je dat niet weet is het erg verwarrend. Waren wel filmpjes van mensen die 10 minuten bezig waren tot ze per ongeluk in die hot corner links onder kwamen. Daar erger je je toch kapot aan. Om vervolgens de hot corner rechts onder te moeten ontdekken.

Nee Microsoft en alle mensen die handleidingen schrijven, niet iedereen leest dat. Net zoals ik de handleiding van een auto niet lees. Gas rechts, rem midden en koppeling links. Gordel om, sleutel in contact en rijden maar.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 03-07-2014 18:08 . Reden: typo en M$ ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Enorm.....voor mijn gevoel is dat voor een deel ook de reden dat Windows 8 (en ook Windows Phone) door de massa maar stom gevonden wordt. }:O
Terwijl u net het tegenovergestelde doet, tja dan weten we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:07:
Het meest dodelijke was gewoon het terugkeren naar het modern-ui scherm. Als je dat niet weet is het erg verwarrend. Waren wel filmpjes van mensen die 10 minuten bezig waren tot ze per ongeluk in die hot corner links onder kwamen. Daar erger je je toch kapot aan. Om vervolgens de hot corner rechts onder te moeten ontdekken.

Nee Microsoft en alle mensen die handleidingen schrijven, niet iedereen leest dat. Net zoals ik de handleiding van een auto niet lees. Gas rechts, rem midden en koppeling links. Gordel om, sleutel in contact en rijden maar.
Ja, zo knullig dat die interface is, dat je pc ervaring de dieperik inging, dieptepunt met stip, hopelijk met Balmer daar weg, dat dergelijke gedrochten ons nooit meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:58:
Ja, en dan oreert iemand in volle ernst dat Microsoft om en om heel goede en bar slechte versies maakt. Iets er tussen in bestond en bestaat niet. Een uitzondering zou Windows 98 als opvolger van 95 zijn geweest, maar dat noemde men in die beschouwing dan ook heel slim niet echt 98 maar 95.1 of nog fraaier 95-extended. Windows ME was volgens die persoon bagger (Meer Ellende), destijds nooit iets van gemerkt maar oké, zijn mening. Windows XP was weer prima, en "dus" Vista weer slecht, Windows 7 buitengewoon goed en ja ......, zelf een mening hebben is sowieso helemaal taboe want volgens die voortgaande wet moet W 8 dan wel slecht zijn. Die wet gaat boven alles, daar moet elke andere opvatting voor wijken. Vermakelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Huh? Sinds wanneer ben ik in het OSX/Linux topic beland?

offtopic:
Wat een ongelofelijk slecht item van computertotaal, van zo'n redactie mag je toch wel wat meer verstand verwachten? Geeft maar weer eens aan waarom dat blad keihard failliet aan het gaan is

[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2014 19:44 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Help!!!! schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Op basis van wat ik nu lees is, lijkt MS de goede richting in te slaan voor W9. W9 gratis of voor weinig beschikbaar stellen kan hen zeker helpen terug op de kaart te komen.

Echter, ik houd mijn hart al weer vast. Ze zullen ongetwijfeld op een nog irritantere manier dan nu het geval is proberen een MS account 'verplicht' te stellen. :X
Dus als Apple of Android een Apple of Google account verplicht stellen dan is het oke en als Microsoft het doet dan is het ineens irritant? :9 Dan ga je toch lekker terug naar Windows 7....of Ubuntu ofzo.
Martinspire schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:44:
Huh? Sinds wanneer ben ik in het OSX/Linux topic beland?

offtopic:
Wat een ongelofelijk slecht item van computertotaal, van zo'n redactie mag je toch wel wat meer verstand verwachten? Geeft maar weer eens aan waarom dat blad keihard failliet aan het gaan is
Ik heb werkelijk geen idee Martinspire.... :? Maar inderdaad....Computertotaal..tja..wie neemt dat nu nog serieus ;w

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 03-07-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ach, je hebt mensen die alleen in dit topic reageren als ze een negatief bericht tegengekomen zijn ergens op internet... Ga de berichten van bepaalde personen maar na in dit topic en kijk maar waar ze mee kwamen...

'Slecht' nieuws over Windows 8 tegengekomen? Lekker in dit topic plaatsen.

Positief nieuws tegengekomen? Hmm... laat ik mij maar even niet zien in dit topic...

En dan heb ik het vooral over dat wijf met die dikke tieten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
tiguan schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:36:
De helft van de mensen heeft 't waarschijnlijk niet eens een echte kans gegeven en is gewoon mee gaan blaten met de rest van de schaapjes die nieuwe dingen altijd zo nodig moeten afkraken. Bij Vista ging dat net zo en toegegeven, zonder SP1 was 't idd een draak, maar de meeste mensen zeiden het uit hear say.

Ja want Pietje vond 't ook niks dus dan blijf ik maar bij XP. Zo ging dat.
Er is inderdaad erg veel sprake van hear say...

Waar ik me de afgelopen jaren aan heb geërgerd is de berichtgeving van zogenaamde technologiejournalisten die elkaar aan het herhalen waren met termen als "schizofreen OS" en "verwarrend OS". Op diverse technologiewebsites is het OS echt keihard neergesabeld. Ook de gedachte dat Microsoft om-en-om een goed besturingssysteem produceert is blijkbaar voor veel technologiejournalisten en computergebruikers een wet van Meden en Perzen geworden, Windows 8 moest dus slecht zijn. Windows 9 / Threshold moet dan wel goed zijn.

Door deze zeer negatieve berichtgeving ben ik zelf maar tutorials gaan kijken en heb de release preview zelf getest om een eigen mening te vormen.

Ik dacht als kind dat mensen in hoogontwikkelde (vaak Westerse) landen zelf ook hoogontwikkeld genoeg waren om een eigen mening kunnen vormen. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat het bijzonder slecht gesteld is met het niveau van veel computergebruikers (of mensen in het algemeen), ook in Nederland en diverse omliggende landen. Dat constateer zelfs ik, als dommerik... :+ (Misschien kan dit tegengegaan worden door iets minder te bezuinigen op onderwijs).

Ik heb bv. diverse ervaren computergebruikers letterlijk horen zeggen dat ze na aanschaf van een nieuwe notebook Windows 8(.1) nog geen 15 minuten hebben gebruikt en dat het een heel erg slecht besturingssysteem is. Dat zeiden ze met een grote grijns op hun gezicht.

Als ik dan vroeg wat er dan zo slecht aan was en nog verder doorvroeg, dan hadden ze géén antwoord op mijn vragen en zaten ze me aan te kijken of ze water zagen branden. Tja, dan wist ik al genoeg. :/

In oktober 2012 lachte een familielid mij zelfs uit toen ik zei dat ik op Windows 8 zat te wachten.
Hij heeft sinds midden 2013 een notebook met Windows 8 (later 8.1) en toen was het ineens wèl een goed besturingssysteem...

[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 04-07-2014 04:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die Modern-UI apps die er standaard bij zitten zijn gewoon slecht. En dat je in non-modern-ui apps komt als je bijvoorbeeld 'uninstall' kiest is gewoon erg slecht. Maar als je gewoon ModernUI alleen als menu gebruikt en voor de rest zoals je normaal gewend bent je computer desktop gebruikt dan werkt het prima.
Microsoft heeft gewoon een rare spagaat gemaakt omdat ze de boot gingen missen bij tablet OS's.
Denk ik.

Voor tablets weet ik niet hoe het werkt, dat heb ik nog niet getest maar dan krijg je ook zeker weer het uninstall verhaal zoals ik hierboven aangeef, wat mij betreft is dat gewoon not-done.

Maar ik gebruik het als desktop OS, prima tevreden mee. _/-\o_

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu sinds enige tijd in de weer met Windows 8 en ik vind het, ondanks alle negatieve berichtgeving, geweldig. Je moet dan wel even voor jezelf toegeven dat het geen Windows 7 meer is en wennen aan hoe het nu gaat - als je vast blijft houden aan de oude manier van werken is het een ontzettend vervelend OS. Als je dat hebt losgelaten gaat het allemaal makkelijker dan ooit.

De 'upgrade' naar Windows 8.1 vond ik eerlijk gezegd dan ook een teleurstelling. Het is allemaal wat logischer als je de oudere Windowsvarianten gewend bent, maar het mankeert de intentie en opzet van Windows 8 een beetje. Wat details zijn wel handig, maar verder voelt het als een stap terug.

Het nieuws dat 8.2 (?) dan ook potentieel nog een grotere stap terug doet vind ik persoonlijk heel erg jammer. Daarmee verwater je de goede kanten alleen maar, waardoor mensen de nieuwe insteek zeker niet meer gaan waarderen.

Maar goed, er is al lang uit allerlei onderzoeken gebleken dat mensen veranderingen nu eenmaal vervelend vinden, of iets nu beter is of niet. Wat dat betreft doet Microsoft er goed aan toe te geven en niet meer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:25:
Dus als Apple of Android een Apple of Google account verplicht stellen dan is het oke en als Microsoft het doet dan is het ineens irritant? :9 Dan ga je toch lekker terug naar Windows 7....of Ubuntu ofzo.
Dat is ook strontirritant, zeker als ze dan allerlei dingen aan elkaar knopen die je liever netjes gescheiden houdt. Zo raak je langzaam de controle kwijt.
MrMonkE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:07:
Je weet dat je dat gelijk uitgelegd krijgt als je de boel installeer/opzet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bij W8.1 wel ja, maar bij W8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:22:
Bij W8.1 wel ja, maar bij W8 niet.
Toch wel hoor, al is die van 8.1 wellicht uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vreemd die heb ik bij w8 nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 05:23:
Je weet dat je dat gelijk uitgelegd krijgt als je de boel installeer/opzet?
Ja.
Zie ook: MrMonkE in "[Windows 8.1 Update 1] Ervaringen & Discussie"

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 05:23:
[...]

Dat is ook strontirritant, zeker als ze dan allerlei dingen aan elkaar knopen die je liever netjes gescheiden houdt. Zo raak je langzaam de controle kwijt.
Eh.....het heeft ook voordelen, je hoeft Apps maar 1x aan te schaffen en kunt ze dan op al je devices gebruiken. Daarnaast kun je er natuurlijk voor kiezen om geen Microsoft Account te gebruiken...

Wat zou jij dan overigens gescheiden willen houden? Je agenda.....of je OneDrive?

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 04-07-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Is het mogelijk om al je foto's en muziek te laten syncen met 2 of meerdere 8.1 machines?
Stel ik zet wat foto's in mijn afbeeldingen op de laptop, volgende dag wil ik mijn normale pc op starten met 8.1 dan zou ik daar graag dezelfde foto's terugzien als op de laptop. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja met OneDrive kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij ziet iets niet dat je min of meer verplicht voor je neus krijgt? Dat kan je Microsoft toch nauwelijks kwalijk nemen.
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:52:
Eh.....het heeft ook voordelen, je hoeft Apps maar 1x aan te schaffen en kunt ze dan op al je devices gebruiken. Daarnaast kun je er natuurlijk voor kiezen om geen Microsoft Account te gebruiken...
Klopt, dat zou een voordeel kunnen zijn. In de praktijk is het vaak echter hondsirritant.

Toevallig heb ik daar gisteren nog mee te maken gehad. Ik ging toch maar eens aan de Skype en omdat ik een goede bui had heb ik me geregistreerd met mijn Microsoft account (mailadres dus). Gevolg: ik krijg geen Skype name, waardoor ik bepaalde dingen niet voor elkaar krijg. Er wordt om een password gevraagd dat niet het password van mijn Microsoft account is en dat verder niet lijkt te bestaan. Als ik dan mijn password probeer te recoveren word ik doodleuk naar mijn mailbox gestuurd om het wachtwoord daarvan te recoveren (wat ik dus heb en niet werkt binnen Skype).

Als je de boel dan ongedaan probeert te maken lukt dat ook niet, wat dus betekent dat ik een tweede mailaccountje mag maken om Skype op de ouderwetse manier te registreren. Het ligt overigens echt niet aan mij, want het internet staat vol met mensen met exact hetzelfde probeer en nul respons van Skype.

Dat is precies waar ik altijd bang voor ben bij van die gekoppelde accounts en dat is nu weer eens volledig bevestigd. Laat mij de boel maar gescheiden houden, als het één dan in het honderd loopt kan ik tenminste nog wat. Nu kan ik mijn gewone mailadres voor Skype niet meer gebruiken omdat via een gedeelde login op dat vlak alles op slot is gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
G.Scholtens schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:53:
Is het mogelijk om al je foto's en muziek te laten syncen met 2 of meerdere 8.1 machines?
Stel ik zet wat foto's in mijn afbeeldingen op de laptop, volgende dag wil ik mijn normale pc op starten met 8.1 dan zou ik daar graag dezelfde foto's terugzien als op de laptop. Kan dit?
Kan ook met Bittorrent Sync. Als app beschikbaar voor WP en als desktop applicatie op Windows. Dan ben je niet afhankelijk van storage space bij OneDrive. Nadeel is dat meerdere devices tegelijk online moeten zijn om te syncen natuurlijk. Maar gaat wel over LAN, dus kan heel snel.

Edit; sorry, WP referentie is niet echt relevant in deze thread, maar het kan geen kwaad; BittorrentSync is beschikbaar voor een heleboel platforms, Windows, WP, Android, iOS etc etc
Gebruik het zelf voor precies dat, om foto's tussen een aantal devices te syncen (backup voornamelijk)

[ Voor 33% gewijzigd door .Johnny op 10-07-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Me Windows 8.1 bleef steken tijdens laatste optionele update op 91%, herinstallatie gedaan van Windows 8.1 Update 1 ISO en nu werkt alles wel perfect en veel sneller!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel jammer dat je Windows 8.1 niet direct kunt installeren met een Windows 8 key. Eerst 8 installeren en dan upgraden voelt toch onnodig omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je kan toch installeren met zo'n kms met en dan later activeren met je eigen key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
Heeft iemand toevallig ervaring met een Windows 8 key van Reddit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Caelorum schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:28:
Je kan toch installeren met zo'n kms met en dan later activeren met je eigen key?
Als je eenmaal iets legaal gekocht hebt, verwacht je natuurlijk geen minder legale tools te moeten gebruiken om iets eenvoudigers te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
iFlames schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:39:
Heeft iemand toevallig ervaring met een Windows 8 key van Reddit?
Doe ik ook altijd zo sedert Windows 8.1.

Eerst installeren met algemene key en dan me eigen gekochte key gebruiken en activeert zonder problemen.

Is niet echt omslachtig, maar had ook wel graag gehad dat je je Windows 8 sleutel kon gebruiken voor Windows 8.1 en verder (update 1,....)

Ik vraag me af als ze Windows 9 GRATIS zullen maken (volgens geruchten), hoe ze dit aan boord zullen leggen met de serial.

Zal je misschien je serial kunnen omzetten naar een andere en zo komt je Windows 7 of 8 (ook 8.1 en verder) sleutel te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Onbekend schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:58:
[...]

Als je eenmaal iets legaal gekocht hebt, verwacht je natuurlijk geen minder legale tools te moeten gebruiken om iets eenvoudigers te maken. ;)
Er is niets illegaals aan. Die kms keys worden gewoon door Microsoft vrijgegeven en mag je blijkbaar gewoon invoeren anders hadden ze het 1) niet vrijgegeven en 2) niet geaccepteerd tijdens install vanaf normale media. Dan is er ook nog het punt dat die kms key wel installeert, maar niet activeert. Voor dat laatste gebruik je dan je eigen key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien moet je dat activeren met een crack/applicatie? Dat ga ik natuurlijk sowieso niet doen, op mijn kraakverse Windows-installatie gelijk een dubieuze applicatie low-level werk laten doen. Ik koop juist legale software om van dat soort gedonder af te zijn.
Dragunov schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:19:
Eerst installeren met algemene key en dan me eigen gekochte key gebruiken en activeert zonder problemen.
Hoef je daarvoor geen third party-activator te gebruiken?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Totaal niet, want Windows geeft aan dat de gebruikte key niet geldig is en dat je andere key (dus je eigen gekochte key) moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
Dragunov schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Doe ik ook altijd zo sedert Windows 8.1.

Is niet echt omslachtig, maar had ook wel graag gehad dat je je Windows 8 sleutel kon gebruiken voor Windows 8.1 en verder (update 1,....)

Ik vraag me af als ze Windows 9 GRATIS zullen maken (volgens geruchten), hoe ze dit aan boord zullen leggen met de serial.

Zal je misschien je serial kunnen omzetten naar een andere en zo komt je Windows 7 of 8 (ook 8.1 en verder) sleutel te vervallen?
Wacht, kan ik Windows 8 dan niet 'gewoon' installeren met zo'n Windows 8 sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows 8(.0) kun je zonder problemen installeren, 8.1 accepteert tijdens het installeren géén 8.0 key, ná het installeren kun je echter wél een 8.0 key gebruiken om 8.1 te activeren.

Microsoft logica....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:51:
Voor zover ik kan zien moet je dat activeren met een crack/applicatie? Dat ga ik natuurlijk sowieso niet doen, op mijn kraakverse Windows-installatie gelijk een dubieuze applicatie low-level werk laten doen. Ik koop juist legale software om van dat soort gedonder af te zijn.[...]
Ehh, nee? Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar die site hoef je niet meer te bezoeken. Het is eigenlijk heel simpel als je de installatie dvd maar hebt. Die KMS key kan je dan gewoon gebruiken om Win8.1 te installeren door het in te voeren tijdens de setup en dan later als Windows geïnstalleerd is kan je dus je eigen key (win 8.0 of 8.1) alsnog installeren.
Alleen de DVD bemachtigen kan lastig zijn. Daar zijn ook wel oplossingen voor te vinden. Je zou hem bijv. kunnen lenen van iemand die je kent of je kan hem downloaden en verifiëren met een correcte hash (dat doe ik liever ook niet). De juiste hash kan je hier vinden door het juiste product op te zoeken en de details te bekijken, dan staat er ergens de SHA1 tussen.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 15-07-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Die KMS Client key (zo heet hij namelijk officieel) wordt (officieel) gebruikt om Windows 8.x te kunnen installeren in bedrijfsomgevingen waarbij gebruik gemaakt wordt van een KMS (=Key Management Server) om al de afzonderlijke Windows machines (elke 180 dagen) te voorzien van een geldige key. De KMS Client key is alleen maar nodig om Windows te kunnen installeren, aangezien Windows 8 (en later) niet meer te installeren zijn zonder een geldige product key.
Daarnaast kan men ook gebruik maken van een MAK (=Multiple Activation Key) om Windows clients te activeren, maar dan zou je ook die KMS Client key niet nodig hebben.

Die KMS key staat overigens gewoon publiek op de Microsoft website...niets bijzonders aan :+ (zoals de post hierboven ook al verteld)...

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 15-07-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:55:
Ehh, nee? Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar die site hoef je niet meer te bezoeken.
De eerste vijf sites die ik aanklikte repten allemaal over activators. Crack-applicaties dus :) Maar goed, fijn om te weten dat het de volgende keer anders kan, ik vond het dit keer wel wat pijnlijk om steeds 8 te moeten upgraden naar 8.1.

Als ik het wel heb kan je hier een officiële .iso/USB-installer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
Weten jullie waar ik de Windows 8.1 iso kan downloaden met alleen een Windows 8(.0) key / de KMS key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gewoon zoeken op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jammer, tussen de keys staat geen 'Home' key, de versie die ik thuis op m'n laptop heb. Dus ik kan geen iso maken met het progje van Camacha, en de keys van TheVMaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet van Microsoft afkomt zit je weer met hetzelfde verhaal - ik zou daar nooit aan beginnen. Dat soort dingen doe je beter alleen uit vertrouwde bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Voor geïnteresseerden: ik heb de Windows 8.1 ISO op de NAS staan. Deze is zowel voor Pro als non-Pro. Deze heb ik gedownload via de Windows Setup, volgens mij heeft deze ISO Update 1 al in zich. Wie een downloadlink wil kan mij een DM sturen (1mb/s up). Ik zie namelijk veel tweakers die geen ISO kunnen vinden, tenzij dit niet mag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
tiguan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:44:
Jammer, tussen de keys staat geen 'Home' key, de versie die ik thuis op m'n laptop heb. Dus ik kan geen iso maken met het progje van Camacha, en de keys van TheVMaster?
Klopt.....die versie wordt dan ook niet in een zakelijke omgeving gebruikt en kan dus niet dmv een KMS Client key geinstalleerd worden.... :+
Stef42 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:45:
Voor geïnteresseerden: ik heb de Windows 8.1 ISO op de NAS staan. Deze is zowel voor Pro als non-Pro. Deze heb ik gedownload via de Windows Setup, volgens mij heeft deze ISO Update 1 al in zich. Wie een downloadlink wil kan mij een DM sturen (1mb/s up). Ik zie namelijk veel tweakers die geen ISO kunnen vinden, tenzij dit niet mag?!
Ik heb liever dat je verteld hoe je deze ISO hebt kunnen downloaden, dan kan iedereen hem zelf downloaden bij Microsoft. Als ik trouwens hier lees, dan staat daar een keurig stappenplan.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 16-07-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Dat stappenplan is zeker een goede optie voor users die nog een 8.0 code hebben. Ik had zelf 8.1 aangeschaft en deze gedownload via de Windows Setup, ik wilde puur een aantal mede-tweakers helpen die (schijnbaar) enige moeite hebben met het vinden van de juiste ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:17:
[...]

Als het niet van Microsoft afkomt zit je weer met hetzelfde verhaal - ik zou daar nooit aan beginnen. Dat soort dingen doe je beter alleen uit vertrouwde bron.
Zolang de hashes kloppen zou er geen probleem moeten zijn.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

iFlames schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:25:
Weten jullie waar ik de Windows 8.1 iso kan downloaden met alleen een Windows 8(.0) key / de KMS key?
Op MSDN de iso zoeken die je wilt hebben, dan de sha-1 hash die er bij staat aan Google geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-07-2014 10:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
TheVMaster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:39:
[...]

Klopt.....die versie wordt dan ook niet in een zakelijke omgeving gebruikt en kan dus niet dmv een KMS Client key geinstalleerd worden.... :+

[...]

Ik heb liever dat je verteld hoe je deze ISO hebt kunnen downloaden, dan kan iedereen hem zelf downloaden bij Microsoft. Als ik trouwens hier lees, dan staat daar een keurig stappenplan.
Logisch, maar ik had niet door dat we het specifiek over zakelijke versies hadden. Overigens kan ik met dat stappenplan ook niks want je mag geen OEM keys invoeren :( Als er nog andere mogelijkheden zijn, hou ik me aanbevolen. Want om elke keer 8.0 te installeren voordat je weer verder kan, is nogal omslachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 16-07-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tiguan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Logisch, maar ik had niet door dat we het specifiek over zakelijke versies hadden. Overigens kan ik met dat stappenplan ook niks want je mag geen OEM keys invoeren :( Als er nog andere mogelijkheden zijn, hou ik me aanbevolen. Want om elke keer 8.0 te installeren voordat je weer verder kan, is nogal omslachtig.
WindowsDVD\Sources\ei.cfg:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de DVD nog niet, ik moet de key invoeren voordat je gaat downloaden. Verder heb ik alleen een recovery partitie en USB stick, ik neem aan dat je daar niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dan zou ik het schijfje gewoon ergens anders weghalen en de sha-1 hash checken of die overeenkomt met wat op MSDN staat. Dan kun je van die oplossing gebruik maken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik ben van plan om een upgrade te doen van Windows 7 pro naar Windows 8 pro.
Dmv de compatibiliteits tool van windows kwam de melding dat mijn pc het kan draaien, echter kwam Microsoft zelf met de aanbieding: Windows 8.1 pro voor studenten. €60,-
Maar ik ben helemaal geen student?
Kan ik deze nou legaal aanschaffen via Microsoft of moet ik toch een OEM gaan halen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
Ik moest mijn student-zijn bewijzen bij Microsoft (gebeurde in een dag) voordat ik die überhaupt kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik die licentievoorwaarden van Microsoft maar wat schimmig vind. Een deel is expliciet of impliciet wel duidelijk, maar ik ben de afgelopen dagen op zoek geweest naar informatie en soms valt er bar weinig te vinden over wat je in welke situatie nu wel mag of niet.
Help!!!! schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:38:
Zolang de hashes kloppen zou er geen probleem moeten zijn.
Als je weet wat die zou(den) moeten zijn kan dat inderdaad :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij o.a. hier:

MSDN: MSDN Subscriber Downloads

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel een MDSN-account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:17:
[...]

Officiële hash vergelijken, dan weet je direct of je de juiste binnen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragunov schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:59:
Officiële hash vergelijken, dan weet je direct of je de juiste binnen hebt
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:37:
Als je weet wat die zou(den) moeten zijn kan dat inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:53:
Dan moet je wel een MDSN-account hebben.
Wat is nou het probleem :? Waarom heb je een MSDN account nodig :?

Je hebt bijv een legale win 8 Pro key.

Je download ergens een 8.1 Pro iso naar wens. Meestal komen de filenames overeen met die zoals genoemd op de msdn site. Je vergelijkt de msdn hash met de gedownload hash. Klaar.

Zijn zoveel handleidingen te vinden via google.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2014 22:22 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:22:
Wat is nou het probleem :? Waarom heb je een MSDN account nodig :?
Je post een link naar de MSDN downloadsectie waar je niets kan zonder account.

Edit: ah, de hash staat in de details, die had ik even over het hoofd gezien :) Sorry!

Ik heb nu overigens de mogelijkheid om hashes te maken toevoegd aan Windows, dat maakt het leven wel erg makkelijk. Ik heb dat nu in twee weken al vaker gebruikt dan ik ooit gedacht had nodig te hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
nu zou ik dat nog wel kunnen bewijzen, ik heb nog een inholland pasje...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:26:
[...]

Je post een link naar de MSDN downloadsectie waar je niets kan zonder account.

Edit: ah, de hash staat in de details, die had ik even over het hoofd gezien :) Sorry!

Ik heb nu overigens de mogelijkheid om hashes te maken toevoegd aan Windows, dat maakt het leven wel erg makkelijk. Ik heb dat nu in twee weken al vaker gebruikt dan ik ooit gedacht had nodig te hebben.
Geen probleem, succes!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Aangezien dit topic ook over ervaringen met updaten naar 8.1 gaat wil ik de mijn graag delen: in één woord: bweh!

Wat duurt dat een partij lang zeg. Ten eerste wordt je verplicht om je lokale account om te zetten naar een MS account. Daarna doet hij er gerust een paar uur over om te downloaden. Het installeren duurt vervolgens ook nog eens ruim een uur. En om het dan af te maken gaat ie daarna óók nog updates installeren.

Installeren vanaf een 8.1 DVD is al wat beter, maar dan doet hij weer een stuk langer over de updates...

Vroegâh (met XP dus) ging dat allemaal een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je XP zonder service pack moet bijwerken ben je ook wel een paar uurtjes zoet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
[Yellow] schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:04:
Aangezien dit topic ook over ervaringen met updaten naar 8.1 gaat wil ik de mijn graag delen: in één woord: bweh!

Wat duurt dat een partij lang zeg. Ten eerste wordt je verplicht om je lokale account om te zetten naar een MS account. Daarna doet hij er gerust een paar uur over om te downloaden. Het installeren duurt vervolgens ook nog eens ruim een uur. En om het dan af te maken gaat ie daarna óók nog updates installeren.

Installeren vanaf een 8.1 DVD is al wat beter, maar dan doet hij weer een stuk langer over de updates...

Vroegâh (met XP dus) ging dat allemaal een stuk sneller
NOu ik kan je vertellen...als je anno 2014 Windows XP gaat installeren moet je ook 100,000 x rebooten...en updates installeren via de brakke web interface van Windows Update :)....doe me dan maar Windows 8.1 hoor....lekker met een Microsoft Account.....alle settings etc mooi in sync tussen m'n devices yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Yellow] schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:04:
Ik deel je ervaringen niet. Je kunt gewoon je lokale account behouden. Het wordt wel ontmoedigd, maar het is mogelijk. Het downloaden hangt vooral van je verbinding af, met een minder dan spectaculaire lijn is het hier binnen een half uurtje gepiept.

Het installeren duurde in mijn ervaring ongeveer even lang als de eerste installatie vanaf DVD, misschien een kwartier of twintig minuten, waarbij de instellingen maken de meeste tijd kost. De updates daarna zijn inderdaad even een teleurstelling, maar dat kan gewoon pruttelen terwijl je even het nieuws gaat kijken :)

Ik vond vooral het dubbele installeren (Windows 8 > instellingen > updates > Windows 8.1 > instellingen > updates) wat pijnlijk, maar op zichzelf is zo'n installatie wel te doen. Blijkbaar kan dat met de trucs die hierboven besproken in één keer. Het is aanzienlijk minder werk dan eerdere versies installeren, dat kan ik je wel vertellen.

Als het allemaal extreem veel langer duurt hangt dat waarschijnlijk vooral van de lokale hardware en situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tiguan schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:21:
Als je XP zonder service pack moet bijwerken ben je ook wel een paar uurtjes zoet hoor.
Gelukkig kun je in een halve minuut, volgens mij nog niet eens, je XP schijfje laten bijwerken naar SP3. De resterende updates erin verwerken duurt wat langer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zoals ik al schreef is het gemakkelijkste, de Windows 8.1 Update 1 ISO downloaden en deze installeren met de generieke key, dan je eigen key erop zetten en dan ben je in een mum van tijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net windows 8.1 erop.
Maar na het afsluiten van een programma schiet hij altijd automatisch naar het bureaublad.
Is het ook mogelijk om automatisch naar het startscherm te gaan na het afsluiten van een programma ?
Ik heb gegoogled, maar kon er niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:40:
Net windows 8.1 erop.
Maar na het afsluiten van een programma schiet hij altijd automatisch naar het bureaublad.
Is het ook mogelijk om automatisch naar het startscherm te gaan na het afsluiten van een programma ?
Ik heb gegoogled, maar kon er niets over vinden
Natuurlijk wel....rechtermuisknop op taakbalk, eigenschappen en dan ff zelf zoeken verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:43:
[...]

Natuurlijk wel....rechtermuisknop op taakbalk, eigenschappen en dan ff zelf zoeken verder :+
Dat had ik al gevonden, maar dat werkt bij mij niet. Ik blijf na het afsluiten altijd eerst naar het bureaublad gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
Breek even in...waar blijft een Windows Threshold topic? Of weten we nog te weinig..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zolang het meer gerucht dan wat anders is, heeft een topic nog niet veel zin denk ik.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook een installatie draaien op een netbookje met een te kleie resolutie (simpelweg door bij de installatie een externe monitor aan te koppelen). Ik heb in de afgelopen dagen een klein foutje gemaakt en weet niet hoe ik dat ongedaan moet maken.

Chrome voor desktop geïnstalleerd, werkt prima, maar ik heb op een optie geklikt waardoor ingesteld staat dat het moet openen met Modern UI, wat niet lukt vanwege de resolutie. Ik wil graag weer dat die op de desktop opent. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:56
sypie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 03:34:
Ik heb ook een installatie draaien op een netbookje met een te kleie resolutie (simpelweg door bij de installatie een externe monitor aan te koppelen). Ik heb in de afgelopen dagen een klein foutje gemaakt en weet niet hoe ik dat ongedaan moet maken.

Chrome voor desktop geïnstalleerd, werkt prima, maar ik heb op een optie geklikt waardoor ingesteld staat dat het moet openen met Modern UI, wat niet lukt vanwege de resolutie. Ik wil graag weer dat die op de desktop opent. Iemand een hint?
Externe monitor er weer aan hangen, Chrome openen en de optie weer terug zetten?

Edit: volgens heeft asus ook een tooltje voor de eeepc waarbij je op 1024*768 kan draaien waarbij je het scherm op en neer kan scrollen, de er vallen steeds 168 pixels buiten beeld, zeg maar, is dat iets?

[ Voor 13% gewijzigd door Kassad op 24-07-2014 20:19 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels Classic Shell draaien, wat natuurlijk ook tijdelijk uitgezet kan worden.

Ik denk dat het ergens een instelling moet zijn, maar niet in de programmainformatie (eigenschappen van een bestand of programma) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Ik kwam het volgende tegen op http://answers.microsoft.com
  1. Start de computer op vanaf de Windows 8-DVD.
  2. Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
  3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
  4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
  5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive).
  6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
  7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
  8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
  9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.
  10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
  11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
  12. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
  13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
Betekend dit dat je altijd in een Windows kan, ongeacht of je gebruiker of administrator bent? Dus eigenlijk een backdoor? Of begrijp ik het verkeerd? :S :o
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste