Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

mickjuh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:44:
Vervelend dat je voor de Enterprise versies je niet zo kan updaten. Update via technet binnen gehaald maar dat stopt binnenkort ook een keer! Moest daar de losse updates in een zipje downloaden waarin een aanbevolen installatie volgorde werd aangegeven.
Terugkomend hierop, kort maar krachtig: bullshit!

Dit is een gewone update die je ook met de Enterprise versie keurig via Windows update binnenkrijgt en kunt installeren (en dat is precies wat ik op mijn werkbak met Win 8.1 Enterprise gedaan heb). Het is niet zoals de grote 8.1 update wat bij de Enterprise versie resulteerde in een compleet nieuwe installatie (nou ja, je useraccount en data wilde hij nog wel behouden, de rest moest je weer opnieuw doen 8)7 ). Gelukkig maar!
neggix schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:47:
Heeft iedereen nu een taakbalk ook in Metro? Want die verdwijnt bij mij elke keer als ik in metro zit.
Ik heb de taakbalk als ik mijn muis op mijn tablet aansluit en dan op de startknop klik. Zodra ik de muis van de taakbalk beweeg is ie meteen weg en krijg ik 'm ook niet op een andere manier terug. In een vm heb ik hetzelfde gedrag.
TheVMaster schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:56:
Over welke updates hebben we het dan? :? Ik bedoel....de update die er voor zorg dat je een shutdown button hebt op je Start Scherm..? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een erg fijne feature vind...vooral op m'n tablet :+
Ik vond dat eerst een raar ding en had het liever in dat user menu gezien. Toen ik er later nog eens naar keek en er wat meer over nadacht vond ik het eigenlijk toch wel beter dat ze het als los icoon/menu er naast hebben gezet. Je krijgt anders zo'n immens user menu met allerlei opties die elkaar verdringen want in dat usermenu staan ook alle andere accounts op de machine. Zoals ze het nu hebben gedaan is het overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exill
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08 20:25
zucht, gister geupdate naar 8.1, heb nu problemen met laden van website in zowel IE, firefox en Chrome. Website is niet beschikbaar en kan geen verbinding maken met X. Flushdns lijkt het probleem even te verhelpen maar zodra je een nieuw venster opent begint het gezeik weer. w8 maar weer opnieuw installeren, want dit is zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik heb dat probleem eigenlijk alleen in Chrome en ook alleen op m'n thuis pc, niet op m'n werk pc. IE werkte gisteravond prima. Ik denk zelf niet dat het aan de update lag, maar waar het dan wel aan ligt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exill schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:56:
zucht, gister geupdate naar 8.1, heb nu problemen met laden van website in zowel IE, firefox en Chrome. Website is niet beschikbaar en kan geen verbinding maken met X. Flushdns lijkt het probleem even te verhelpen maar zodra je een nieuw venster opent begint het gezeik weer. w8 maar weer opnieuw installeren, want dit is zwaar irritant.
Het is inderdaad het meest irritante OS van MS tot op heden, hebben ze weer een mijlpaal neergezet.
Of hoe ze zichzelf steeds naar een hoger niveau tillen, ik denk dat ze ondertussen flink de weg kwijt zijn.
Toekomstperspectief = W9 moet zeer goed worden, anders gaat men de dieperik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik vraag me af hoe mensen toch al die problemen kunnen hebben, ikzelf heb totaal geen problemen met Windows 8.1 update 1.

Dus ik vraag me af of alles wel de schuld is van MS (waarmee ik niemand met de vinger wijs!!!!)

Maar om nu echt alles op MS te steken als er iets niet lukt, kan ook het systeem zelf zijn (al leek je systeem stabiel te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exill
  • Laatst online: 16-08 20:25
nieuwe install van w8 vandaag, het is natuurlijk moeilijk te zeggen of het specifiek aan de 8.1 update lag maar alles lijkt nu weer te werken. Ga wel een keer updaten als windows 12 uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik kan sinds update 1 een oud programma niet meer draaien. Voorheen werkte het altijd prima via de compatibility modes, maar na de laatste update weigert het nog te werken op twee machines :(. Iemand enig idee of Microsoft hier nog wijzigingen heeft aangebracht?

Het zou toch wel erg fijn zijn als ik dit nog aan de praat zou kunnen krijgen, anders maar Windows 7 in een virtual machine installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Over welk programma heb je het, anders is het voor ons natuurlijk ook maar gissen ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
CAP-Team schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:07:
Over welk programma heb je het, anders is het voor ons natuurlijk ook maar gissen ;)
Kan ik begrijpen, niet dat iemand het zal kennen. Stukje freeware software wat sinds 2008 niet meer geupdate is, maar ik enorm handig vind om snel wat laserbeam propagatie te simuleren :). Dit is de website: http://gaussianbeam.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
Eerst bluetooth die niet meer werkte, dacht ik alles nu werkend te hebben,
merk ik ineens dat na de update van Win 8.1 Catalyst Control Center van
AMD Radeon HD 7470M niet meer werkt, heb de laatste en nieuwste driver Pffff !

[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 14-04-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Exill schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:10:
nieuwe install van w8 vandaag, het is natuurlijk moeilijk te zeggen of het specifiek aan de 8.1 update lag maar alles lijkt nu weer te werken. Ga wel een keer updaten als windows 12 uit is ;)
Ik zou na installatie van Windows 8, direct updaten naar de laatste versie, normaal gezien zou je totaal geen problemen mogen hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dragunov schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:31:
[...]

Ik zou na installatie van Windows 8, direct updaten naar de laatste versie, normaal gezien zou je totaal geen problemen mogen hebben dan
Als je Windows 8 schoon hebt geïnstalleerd moet je eerst alle updates downloaden en installeren,
voor dat je Windows 8.1 update kunt downloaden, heel omslachtig allemaal !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee hoor. Alleen KB 2871389 en KB 2917499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tiguan schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:26:
Nee hoor. Alleen KB 2871389 en KB 2917499.
Hahah, dat moet je dan ook maar net weten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je googled op waarom die 8.1 update niet verschijnt, krijg je dit als antwoord :) Ik vond 't wel een zoekopdrachtje waard, in plaats van tig updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tiguan schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:28:
Als je googled op waarom die 8.1 update niet verschijnt, krijg je dit als antwoord :) Ik vond 't wel een zoekopdrachtje waard, in plaats van tig updates te installeren.
Idd het scheelt een hele hoop tijd en wachtwerk ;)

***edit***

Het enigste wat ik een groot gemis vindt in Windows 8.1 zijn de bureaublad gadgets.
Had bij Win7 altijd me klok/buienradar/google agenda gadgets daar staan :')

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Albert020 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:40:
Idd het scheelt een hele hoop tijd en wachtwerk ;)

***edit***

Het enigste wat ik een groot gemis vindt in Windows 8.1 zijn de bureaublad gadgets.
Had bij Win7 altijd me klok/buienradar/google agenda gadgets daar op staan, deze mis ik toch wel !
Deze kun je nu dus lekker in de Modern UI omgeving zetten :) / en was er door MS zelf niet een waarschuwing gegeven destijds om geen gebruik te maken van bureaublad gadgets in Windows 7 omdat ze tegen een aantal problemen opliepen met gadgets, die ze niet hebben kunnen fixen en de waarschuwing hebben gegeven in verband met de grote gevaar (pc overnemen van buitenaf) die de gadgets veroorzaakten!?

Maar goed, ik vroeg mij wel af, of het mogelijk is om wanneer je in de modern ui omgeving bent, met een sneltoets de APPS lijst (linksonder pijltje die naar beneden verwijst) te openen, ik heb dit niet kunnen vinden, zelfs hier staat het niet;
http://windows.microsoft....board-shortcuts=windows-8

Zou er zo'n sneltoets er niet moeten zijn? :o

Gevonden hier! Het is in Modern UI omgeving CTRL + TAB.

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 16-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:55:
[...]

Deze kun je nu dus lekker in de Modern UI omgeving zetten :) / en was er door MS zelf niet een waarschuwing gegeven destijds om geen gebruik te maken van bureaublad gadgets in Windows 7 omdat ze tegen een aantal problemen opliepen met gadgets, die ze niet hebben kunnen fixen en de waarschuwing hebben gegeven in verband met de grote gevaar (pc overnemen van buitenaf) die de gadgets veroorzaakten!?

Maar goed, ik vroeg mij wel af, of het mogelijk is om wanneer je in de modern ui omgeving bent, met een sneltoets de APPS lijst (linksonder pijltje die naar beneden verwijst) te openen, ik heb dit niet kunnen vinden, zelfs hier staat het niet;
http://windows.microsoft....board-shortcuts=windows-8

Zou er zo'n sneltoets er niet moeten zijn? :o

Gevonden hier! Het is in Modern UI omgeving CTRL + TAB.
Dat weet ik, maar de agenda van Google werkt niet goed de Modern UI omgeving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Albert020 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:20:
Dat weet ik, maar de agenda van Google werkt niet goed de Modern UI omgeving !
Wat werkt er niet goed? :) Ik gebruik namelijk ook Gmail/GCalendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:28:
[...]

Wat werkt er niet goed? :) Ik gebruik namelijk ook Gmail/GCalendar.
Hij syngroniseerd de afspraken niet goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Albert020 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:55:
Hij syngroniseerd de afspraken niet goed !
Je hebt gelijk, ik heb het zojuist getest, synchronisatie;
- van Google Agenda naar Kalender app werkt alles goed
- van Kalender app naar Google Agenda werkt het niet

Deze (win8 / kalender app) synchroniseert de afspraken die je in de Kalender App maakt niet, en sowieso kan ik niet selecteren uit de Google Account (kleur), ook al gecheckt in opties maar nee, ik zie het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 16-04-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:04:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb het zojuist getest, synchronisatie;
- van Google Agenda naar Kalender app werkt alles goed
- van Kalender app naar Google Agenda werkt het niet

Deze (win8 / kalender app) synchroniseert de afspraken die je in de Kalender App maakt niet, en sowieso kan ik niet selecteren uit de Google Account (kleur), ook al gecheckt in opties maar nee, ik zie het niet.
Ik heb juist dat van Google Agenda naar Kalender app niet werkt !
Is hier een andere oplossing of app voor beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Albert020 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:06:
Ik heb juist dat van Google Agenda naar Kalender app niet werkt !
Is hier een andere oplossing of app voor beschikbaar ?
There is an app for that;
http://apps.microsoft.com...02-4e73-a5c7-c0eeeac63e7a

Ik heb het via deze weg geregeld, zo werkt het bijna perfect dus :)
YouTube: Add a Google Calendar to Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:08:
[...]

There is an app for that;
http://apps.microsoft.com...02-4e73-a5c7-c0eeeac63e7a

Ik heb het via deze weg geregeld, zo werkt het bijna perfect dus :)
YouTube: Add a Google Calendar to Windows 8
Yess bedankt, het werkt nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
You're welcome, nu nog mijn eigen probleem oplossen, dat vanaf de Kalender App toegevoegde afspraken niet in Google Agenda (online ook niet) verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:27:
[...]

You're welcome, nu nog mijn eigen probleem oplossen, dat vanaf de Kalender App toegevoegde afspraken niet in Google Agenda (online ook niet) verschijnen :)
Dan zou je zeggen dat je dat in de Google Agenda ergens moet kunnen aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Albert020 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:42:
Dan zou je zeggen dat je dat in de Google Agenda ergens moet kunnen aanzetten ?
Denk dat het te maken heeft met de Kalender App van Windows 8, soortgelijke probleem weleens eerder op een ander platform meegemaakt, in de opties kon je makkelijk aangeven dat wanneer een afspraak wordt toegevoegd deze onder de kalender (bijvoorbeeld) Google Agenda moest komen.

Deze optie zie ik dus niet terug in de Kalender App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Tot nu toe slechts één probleem tegengekomen. De webinterface van NZBGet is niet meer te benaderen met de nieuwste IE 11.0.7. Vóór de update geen enkel probleem om er in te komen.

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc204/MaQiQo/Knipsel_zps285b28b5.jpg
Ik heb ter controle even Firefox geïnstalleerd en daarmee werkt alles prima. De NZBGet-package op de NAS is verder in orde.
Voor de rest wel een vooruitgang dat W.8.1.1 qua gebruik met standaard muis en toetsenbord.

[ Voor 48% gewijzigd door Masimo op 16-04-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Ik lees heel veel posts over het krijgen van een foutmelding tijdens de install, maar bij mij is de update niet eens zichtbaar. Als ik Windows Update draai, krijg ik geen updates te zien. Is dat normaal? (ik heb de stappen die hier staan al geprobeerd m.b.t. het opschonen van de gecorrumpeerde updates. Of er wat gebeurde weet ik niet, maar ik zie nog steeds geen update. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:52:
[...]

Denk dat het te maken heeft met de Kalender App van Windows 8, soortgelijke probleem weleens eerder op een ander platform meegemaakt, in de opties kon je makkelijk aangeven dat wanneer een afspraak wordt toegevoegd deze onder de kalender (bijvoorbeeld) Google Agenda moest komen.

Deze optie zie ik dus niet terug in de Kalender App.
Weet jij toevallig of er ook geluid ingeschakeld kan worden als je een mail binnen krijgt ?
Zie bij geluiden dat hij wel een geluidje moet geven bij email maar als ik het test hoor ik niks....

***edit***

Heb zowel op pc als laptop Windows 8.1 staan, nu merkte ik dat me laptop de mail/agenda app niet werkt,
De app is wel geïnstalleerd zie ik in de app store maar als ik dan wil updaten komt de melding,
app is niet geïnstalleerd kan niet updaten, zie hem ook nergens terug tussen de apps, en kan hem ook niet downloaden omdat hij al geïnstalleerd is zegt ie ?

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 17-04-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Het valt me op dat als ik bij IE11 een paigna open, de browser soms nog even laadt en vervolgens ik pas kan scrollen. Dit is best irritant, vooral met een touch-pad. Soms klikken ergens in de pagina kan je hem wel forceren. Lijkt erop alsof hij eerst de gehele pagina wilt laden voordat je kunt scrollen. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:27
ikkuhqhp schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:41:
Ik lees heel veel posts over het krijgen van een foutmelding tijdens de install, maar bij mij is de update niet eens zichtbaar. Als ik Windows Update draai, krijg ik geen updates te zien. Is dat normaal? (ik heb de stappen die hier staan al geprobeerd m.b.t. het opschonen van de gecorrumpeerde updates. Of er wat gebeurde weet ik niet, maar ik zie nog steeds geen update. Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn laptop kreeg ik de update zonder problemen binnen, maar op mijn desktop verschijnt de update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Even het volgende: ik had laatst een clean install gedaan van Windows 8.1 Professional op mijn 3,5 jaar oude HP Pavilion DV7-4040ED. De installatie verliep vlekkeloos, maar eenmaal bezig in Windows liep ik toch tegen een aantal 'incompatibiliteitsproblemen' aan. Zo had Windows problemen met Intel's chipset drivers en blijkt ook de schakelbare graphics een probleem te zijn.

Nadat ik de bovenstaande problemen niet verholpen kreeg heb ik maar besloten om Windows 7 Professional weer te installeren. Dit werkt perfect. Echter, na een aantal dagen kon ik mij herinneren dat de preview versie van Windows 8 het destijds perfect deed.

Enfin, gisteravond dus besloten dat ik Windows 8 Professional maar eens een kans geef en dat gaat goed tot op heden. De chipset drivers zijn door Windows zelf geïnstalleerd en die werken prima. De schakelbare graphics geven nog wel problemen, maar dat vogel ik nog wel uit.

Dan nu mijn vraag: als ik een update uitvoer naar Windows 8.1 via Windows 8 hoe groot is dan de kans dat Windows 8.1 de juiste chipset drivers installeert? Of wordt alles overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik ben benieuwd of het bij jou wel werkt, wat gebeurt er als jij een afspraak toevoegt in de Kalender App? Verschijnt deze dan vervolgens (online) in Google Agenda? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een tip voor de mensen die tegen installatiefoutmeldingen aanlopen. Je kan de installatiebestanden ook handmatig downloaden. Op Techradar staat van elke update een linkje naar de download locatie. De 8.1 update zelf is KB2919355, mocht deze problemen geven dan is je systeem nog niet voldoende geupdated en moet je die andere updates eerst installeren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EN-IS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:24:
[...]

Ik ben benieuwd of het bij jou wel werkt, wat gebeurt er als jij een afspraak toevoegt in de Kalender App? Verschijnt deze dan vervolgens (online) in Google Agenda? :)
Bij mij als ik een afspraak toevoeg via kalender app kan hij alleen in de live agenda opslaan,
krijg op optie voor opslaan in Google kalender niet te zien ?

Maar heb intussen iets anders ontdekt:

Heb zowel op pc als laptop Windows 8.1 staan, nu merkte ik dat me laptop de mail/agenda app niet werkt,
De app is wel geïnstalleerd zie ik in de app store maar als ik dan wil updaten komt de melding,
app is niet geïnstalleerd kan niet updaten, zie hem ook nergens terug tussen de apps, en kan hem ook niet downloaden omdat hij al geïnstalleerd is zegt ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
DeNachtwacht schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:29:
Een tip voor de mensen die tegen installatiefoutmeldingen aanlopen. Je kan de installatiebestanden ook handmatig downloaden. Op Techradar staat van elke update een linkje naar de download locatie. De 8.1 update zelf is KB2919355, mocht deze problemen geven dan is je systeem nog niet voldoende geupdated en moet je die andere updates eerst installeren.
Daarom zou het gemakkelijker zijn als we een Windows 8.1 Update 1 ISO zouden kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gelukkig zijn die, met wat meer moeite, wel te vinden. Wel even de hashes checken uiteraard. :)

Ik heb het ook met de ISO gedaan, enerzijds omdat ik via windows update het nodige gezeur had en anderzijds omdat ik een clean install wilde doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
DeathMaster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:25:
Ik heb sinds de update enkel last van de 'Charm Bar' bij meerdere monitoren.

Als ik nu de muis op een normaal tempo van scherm naar scherm beweeg, blijf hij op beide scheidingen (rechterkant van scherm 1 en 2 (van de 3)) 'plakken'. Enkel als je als een malle de cursor langs de scheiding haalt blijft hij niet hangen, maar dat is geen werken.

De Charm Bar verschijnt ook niet eens tenzij ik naar de rechter bovenhoek beweeg (net zoals voor de update), maar de cursor blijft hangen of ik nu hoog of laag van scherm wissel.

Zijn er hier nog mede-Tweakers die ook last hebben?
Ja, ik heb hier ook last van, van het blijven kleven van de cursor in elk geval.
Zie ook http://answers.microsoft....-b823-83460339afb8?page=2

Heb op wat plaatsen wat 'fixes' gevonden, maar die helpen tot dusver allemaal niet :( . Charm bar helemaal uitzetten werkt volgens mij wel, maar ik wil hem toch nog wel hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door pica op 25-04-2014 14:06 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik weet niet of het hier hoort maar ik heb een vreemd probleem.

Ik heb in de metro interface de foto stream aanstaan maar ik krijg steeds dezelfde foto's, echter krijg ik met geen mogelijkheid andere foto's erin.

Zelf al geprobeerd :

Google zoeken op metro interface photo's windows 8
Foto's op metro interface windows 8
Meer foto's in de map gezet

Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:10
Yonix schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:33:
Even het volgende: ik had laatst een clean install gedaan van Windows 8.1 Professional op mijn 3,5 jaar oude HP Pavilion DV7-4040ED. De installatie verliep vlekkeloos, maar eenmaal bezig in Windows liep ik toch tegen een aantal 'incompatibiliteitsproblemen' aan. Zo had Windows problemen met Intel's chipset drivers en blijkt ook de schakelbare graphics een probleem te zijn.

Nadat ik de bovenstaande problemen niet verholpen kreeg heb ik maar besloten om Windows 7 Professional weer te installeren. Dit werkt perfect. Echter, na een aantal dagen kon ik mij herinneren dat de preview versie van Windows 8 het destijds perfect deed.

Enfin, gisteravond dus besloten dat ik Windows 8 Professional maar eens een kans geef en dat gaat goed tot op heden. De chipset drivers zijn door Windows zelf geïnstalleerd en die werken prima. De schakelbare graphics geven nog wel problemen, maar dat vogel ik nog wel uit.

Dan nu mijn vraag: als ik een update uitvoer naar Windows 8.1 via Windows 8 hoe groot is dan de kans dat Windows 8.1 de juiste chipset drivers installeert? Of wordt alles overschreven?
Het zou kunnen werken, zelf heb ik een dergelijk probleem ook gehad. Daar heb ik het echter uiteindelijk opgelost door de drivers te downloaden en deze te installeren in w8.1 terwijl ze bedoeld waren voor W8. Worked like a charm. Wellicht dat dat een optie is? Maarja, dan moet je toch de upgrade uitvoeren van W8 naar W8.1. Mijn advies zou zijn; trek een image en probeer het dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Rockvee2 schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:32:
Ik weet niet of het hier hoort maar ik heb een vreemd probleem.

Ik heb in de metro interface de foto stream aanstaan maar ik krijg steeds dezelfde foto's, echter krijg ik met geen mogelijkheid andere foto's erin.

Zelf al geprobeerd :

Google zoeken op metro interface photo's windows 8
Foto's op metro interface windows 8
Meer foto's in de map gezet

Is dit mogelijk ?
Je krijgt steeds 5 dezelfde foto's te zien. Dit is het maximale wat een livetile aankan. Eens in de zoveel tijd worden het weer 5 andere foto's. Ik weet niet om de hoeveel tijd, dat is afhankelijk hoe de foto livetile is geprogrammeerd. Het minimum is dacht ik 15 minuten, maar kan ook op bijvoorbeeld een uur worden gezet door de programmeur...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe kan ik die livetile veranderen dat er andere foto's tevoorschijn komen ?

Ik krijg nu steeds dezelfde fotos te zien.

Wil de volgorde eens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb een vraag, het lijkt er bij mij op dat Windows 8.1 Update 1 niet geinstalleerd is, maar toch kan ik in de Windows Update handmatig geen nieuwe updates meer zoeken. Update 1 heeft hier wel een tijdje gestaan maar de installatie ging steeds fout. Wat mij ook opvalt is dat ik nog wel zo af en toe andere updates binnen krijg, maar in de updategeschiedenis alleen updates tot 27-1-2014 zichtbaar zijn, en alles wat nieuwer is niet.

Weet iemand hoe ik kan zien of Update 1 goed geinstalleerd is? Via Win-X-Systeem zie ik alleen Win 8.1 Pro staan. In ieder geval zie ik niet rechts bovenin het Metro menu de nieuwe uitlog knoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-04-2014 12:48 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Gooi de SoftwareDistribution map in $:/Windows/ eens met de hand leeg, dat loste bij mij het probleem ook op.
Daarna opnieuw zoeken via Windows Update, en vond hij wel alle updates ineens.

Alleen de download map binnen SoftwareDistribution leeggooien zou ook al voldoende moeten zijn.
Ik heb voor de zekerheid alles weggegooid ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Banshee op 29-04-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

2 gb aan data weggegooid... eens kijken wat het doet. Ik heb het vermoeden dat het probleem erin zit dat ik een engelstalige windows 7 heb geupgraded naar een nederlandse windows 8 destijds. Of eigenlijk, alle engelstalige zooi vervangen voor nederlandstalig. Maargoed, eerst dit even proberen.

na een foutmelding deze er achteraan gegooid:
http://windows.microsoft....f3-433a-952b-9d7f2272b4ce

en daarna krijg ik weer precies dezelfde updates die ik eerder al zag (update van Zune die ik niet wil) maar geen windows 8.1 update 1. Erg vreemd...

[ Voor 33% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-04-2014 17:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
welke touch-screen browsers zijn een beetje fatsoenlijk naast internet explorer?
er is nu flink wat gezeur over de veiligheid van internet explorer, maar ik zou voor windows 8 op een tablet geen (fatsoenlijk) alternatief weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Kan je IE11 op de tablet niet ook in Enhanced Protected Mode zetten? Dat voorkomt dit (en vele andere) problemen ook gewoon.
Eigenlijk een beetje jammer dat MS het weer uit heeft gezet. Het stond eerst standaard aan, maar gaf behoorlijk wat problemen met addons (wie gebruikt die in IE?) en met een paar sites. Dat laatste ervaar ik persoonlijk geen problemen meer mee, dus ze kunnen het wat mij betreft gewoon weer standaard aanzetten.
*edit*
Even voor de goede orde, in Windows 8.0 stond het nog standaard aan (ook voor tablets), maar in W8.1 is het uitgezet.
*edit 2*
Moet je wel ook 64-bits processes aanzetten in IE10/11, want anders gebruikt IE nog steeds geen app containers en werkt de fix waarschijnlijk nog niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Caelorum op 29-04-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

pica schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:04:
[...]

Ja, ik heb hier ook last van, van het blijven kleven van de cursor in elk geval.
Zie ook http://answers.microsoft....-b823-83460339afb8?page=2

Heb op wat plaatsen wat 'fixes' gevonden, maar die helpen tot dusver allemaal niet :( . Charm bar helemaal uitzetten werkt volgens mij wel, maar ik wil hem toch nog wel hebben.
In het register kan je het volgende aanpassen:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MouseCornerClipLength"="0"

Dit is ook wel handig voor sommige oudere applicaties:
"ForegroundLockTimeout"=dword:00000000
"ForegroundFlashCount"=dword:00000003

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 10-09 10:08
Caelorum schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:32:
Kan je IE11 op de tablet niet ook in Enhanced Protected Mode zetten? Dat voorkomt dit (en vele andere) problemen ook gewoon.
Eigenlijk een beetje jammer dat MS het weer uit heeft gezet. Het stond eerst standaard aan, maar gaf behoorlijk wat problemen met addons (wie gebruikt die in IE?) en met een paar sites. Dat laatste ervaar ik persoonlijk geen problemen meer mee, dus ze kunnen het wat mij betreft gewoon weer standaard aanzetten.
*edit*
Even voor de goede orde, in Windows 8.0 stond het nog standaard aan (ook voor tablets), maar in W8.1 is het uitgezet.
*edit 2*
Moet je wel ook 64-bits processes aanzetten in IE10/11, want anders gebruikt IE nog steeds geen app containers en werkt de fix waarschijnlijk nog niet.
heb ze nu beide aangezet, maar er zijn ook websites die aangeven dat deze beveiliging in metro modus standaard werkt. klinkt niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan best kloppen. Uit alle blogposts van MS en de support-artikelen kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet aanstaan. Veilige optie lijkt mij het gewoon aan te zetten. Worst case heb je de desktop IE11 veiliger gemaakt, en best case is dat de modern ui IE11 ook mee is genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet iemand of het mogelijk is om op W8.1 met meerdere OneDrive accounts te werken?
Ik hebt het volgende probleem namelijk:
Op mijn tweede OneDrive account wil ik mappen uploaden, dit gaat echter niet via de web interface. Ik zou dit dus via de desktop moeten doen, maar ik kan niet switchen naar een andere account om folder te uploaden.
Nu weet ik wel omslachtige manieren, zoals een nieuwe account maken op de PC met die andere email, maar is er geen makkelijkere manier?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Exill schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:56:
Heb jij de oplossing inmiddels gevonden voor dit probleem?
Ik heb het probleem zelf ook, maar alleen thuis i.c.m. Tele2 modem. Ik moet voor iedere internet aktie eerst een batch bestandje draaien met daarin 'ipconfig /flushdns'. Redelijk irritant dus.

Ik had eerst een Win 8.1 RC versie op mijn laptop en had het probleem niet als ik de laptop op mijn werk gebruikte, uitsluitend thuis. Met Linux, Windows Vista en Windows 7 nooit problemen gehad.

Hier staat ook een artikel met een beschrijving van het probleem: http://adamralph.com/2014...nectivity-in-windows-8-1/
Zijn oplossing 'netsh winsock reset' werkt bij mij niet.
In het commentaar wordt ook 'winsock solution merch reset solution' genoemd, maar dat begrijp ik niet.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Probeer eens een andere dns server uit. Misschien dat dat helpt, of niet alles op automatisch zetten en de dns server zelf invoeren ipv je router als dns in te stellen (automatische stand).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ligt het aan mij of start Windows 8.1 sinds de laatste update automatisch op op het bureaublad? Ook staat er in het start menu naast je naam nu een aan/uit- en zoekknop. Goede update.

EDIT:Lol, had ff niet door dat daar het hele topic over gaaat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door lassieman op 06-05-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Swerfer schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:30:
niet alles op automatisch zetten en de dns server zelf invoeren ipv je router als dns in te stellen (automatische stand).
bedankt!
eigenlijk geen nette oplossing maar zo te zien werkt het wel
nooit gedacht dat het zo simpel kan zijn

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:10

Gmount

Ecorunner lid

Zijn er meer mensen waarbij system 25-30% van de cpu gaat gebruiken als de pc verder idle is? Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is het gekomen na deze update. Het is voor mij vrij irritant omdat de laptop dan moet gaan koelen ipv compleet stil.

als ik gewoon internet of word oid gebruik zit system tussen 0,5 en 2,5 % gebruik.

mijn laptop is een sony vaio pro met i5 4200U

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

dodo79

witte dikke tonnie

Gmount schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:46:
Zijn er meer mensen waarbij system 25-30% van de cpu gaat gebruiken als de pc verder idle is? Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is het gekomen na deze update. Het is voor mij vrij irritant omdat de laptop dan moet gaan koelen ipv compleet stil.

als ik gewoon internet of word oid gebruik zit system tussen 0,5 en 2,5 % gebruik.

Dit is mij ook opgevallen idd.
Echter op een vaio fit i7 3537u
Dus kan niet vertellen of het win8 is of vaio specefiek

Bemerk dan ook vrij veel hdd activiteit, dus win8 zal dan met onderhoudstaken bezig zijn?

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Laatst online: 01-09 20:22
(jarig!)
Gisteren was mijn vriendin bij mij Skyrim aan het spelen toen mijn PC een BSOD gaf. De error was: CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION. In dit de eerste instantie dacht ik dat mijn overklok niet stabiel was, maar tot mijn verbazing wou Windows helemaal niet meer opstarten. Zodra het laadscherm in beeld kwam kreeg ik weer een BSOD. Ik heb een instabiele overklok nog nooit dit soort dingen zien veroorzaken.

System restore en opstarten in veilige modus werkten ook beide niet. Hierop heb ik besloten Windows maar opnieuw te installeren. Aangezien ik toch alles bewaar op mijn 2e HDD maakt dat voor mijn bestanden niet veel uit.

Na enig zoekwerk op Google bleek dat er best veel mensen last hebben van dit fenomeen. Opvallend genoeg altijd na de update naar Windows 8.1. Het schijnt te maken te hebben met sptd.sys en het kan ook voorkomen wanneer er hypervisors gedraaid worden. Vooralsnog blijf ik dus op Windows 8 totdat ik precies weet waar het door kwam.

Ben benieuwd of er hier meer zijn die dezelfde BSOD ooit hebben gehad.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Gmount schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:46:

dodo79 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:55:
[...]

Dit is mij ook opgevallen idd.
Echter op een vaio fit i7 3537u
Dus kan niet vertellen of het win8 is of vaio specefiek

Bemerk dan ook vrij veel hdd activiteit, dus win8 zal dan met onderhoudstaken bezig zijn?
dat kan je toch zelf bekijken?
met:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Help!!!! schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:44:
^
Gelukkig zijn die, met wat meer moeite, wel te vinden. Wel even de hashes checken uiteraard. :)

Ik heb het ook met de ISO gedaan, enerzijds omdat ik via windows update het nodige gezeur had en anderzijds omdat ik een clean install wilde doen.
Geprobeerd te downloaden, maar bleef altijd hangen aan 66%, dus maar gestopt ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:51:
2 gb aan data weggegooid... eens kijken wat het doet. Ik heb het vermoeden dat het probleem erin zit dat ik een engelstalige windows 7 heb geupgraded naar een nederlandse windows 8 destijds. Of eigenlijk, alle engelstalige zooi vervangen voor nederlandstalig. Maargoed, eerst dit even proberen.

na een foutmelding deze er achteraan gegooid:
http://windows.microsoft....f3-433a-952b-9d7f2272b4ce

en daarna krijg ik weer precies dezelfde updates die ik eerder al zag (update van Zune die ik niet wil) maar geen windows 8.1 update 1. Erg vreemd...
Goeie vraag hoe zie je juist of je windows8.1 update 1 hebt staan ? gisteren pas van windows 8 => windows 8.1 gegaan en wil ook zekers zijn dat deze binnen is 8)

edit: http://windows.microsoft....latest-update-windows-8-1

To check if the update is already installed, go to the Start screen. If you see a Search button near your account name at the top of the Start screen, you already have the update.

en

Install the update manually

If you’re running Windows 8.1 or Windows RT 8.1 and you don’t have the update yet, you can manually check for and install the update by following these steps:

Make sure your PC is plugged in and connected to the Internet using a non-metered connection. Don’t disconnect, unplug, or turn off your PC while the update is being installed.

Swipe in from the right edge of the screen, tap Settings, and then tap Change PC settings.
(If you're using a mouse, point to the lower-right corner of the screen, move the mouse pointer up, click Settings, and then click Change PC settings.)

Tap or click Update and recovery, and then tap or click Windows Update.

Tap or click Check now.

If updates are found, tap or click View details.

In the list of updates, select the update containing KB 2919355, and then tap or click Install.

If you're prompted for an administrator password or confirmation, enter the password or provide confirmation.

After the installation is complete, restart your PC and sign in.

[ Voor 44% gewijzigd door Rigs op 13-05-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Sinds KB 2919355 werken bij mij de updates niet meer.
Ik krijg deze volgende foutmelding: "80072F8F"

Inmiddels wat gegoogled, maar geen éénduidig antwoord gevonden. Datum en tijdzone staan gewoon op huidige NL tijd. Nog wel wat gevonden over SSL en ESET, maar dat zegt me niks. Ik vermoed dat er problemen zijn met het verbinden naar de microsoftservers?

Wie ow wie weet raad?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
edward2 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:43:
Sinds KB 2919355 werken bij mij de updates niet meer.
Ik krijg deze volgende foutmelding: "80072F8F"

Inmiddels wat gegoogled, maar geen éénduidig antwoord gevonden. Datum en tijdzone staan gewoon op huidige NL tijd. Nog wel wat gevonden over SSL en ESET, maar dat zegt me niks. Ik vermoed dat er problemen zijn met het verbinden naar de microsoftservers?

Wie ow wie weet raad?
probeer die update fix tool, volgens mij is dit hem:
Hoe stel ik Windows Update-onderdelen

en dit kan je ook proberen:
http://www.howtogeek.com/...folder-on-windows-7-or-8/
vooral die DISM.exe commando's

Die twee methodes hebben bij mij altijd alle problemen opgelost, soms herstarten en meerdere keren proberen kan helpen. En ook wachten, want die StartComponentCleanup kan een tijd lang duren.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

enomiss schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:36:
[...]

probeer die update fix tool, volgens mij is dit hem:
Hoe stel ik Windows Update-onderdelen

en dit kan je ook proberen:
http://www.howtogeek.com/...folder-on-windows-7-or-8/
vooral die DISM.exe commando's

Die twee methodes hebben bij mij altijd alle problemen opgelost, soms herstarten en meerdere keren proberen kan helpen. En ook wachten, want die StartComponentCleanup kan een tijd lang duren.
Zal het vanavond eens proberen, thanx iig :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:40
Mijn vraag aan iedereen is, wie herkent zich in het volgende?

Jammer van de update naar 8.1, de Asus laptop van mijn vriendin is sinds dien werkelijk niet meer vooruit te branden. Onder 8.0 viel ons de snelheid al een beetje tegen maar met 8.1 begint het werkelijk onwerkbaar te worden. Het begint al bij het login scherm met het intypen van mijn wachtwoord, er zit een tijd van ongeveer 20 seconden tussen het typen en het moment dat de balletjes in het vak verschijnen, vervolgens duurt het wederom een seconde of 10 voordat er iets gebeurt, alles blijft hangen. Dit is heel erg sind 8.1, in 8.0 was het ook al niet enorm vlot maar toen was het niet zo slecht als dat het nu is geworden na de update, echt dramatisch.

Vervolgens worden mijn vriendin en ik horendol van die 'tiles', hierbij wil ik graag een oproep doen aan de mensen van Microsoft: "We hebben een laptop gekocht om mee te werken, documenten typen, allerlei dagelijkse 'werk' gerelateerde zaken die 'moeten' gebeuren om ons brood te kunnen verdienen. De 'Tiles' zijn een dagelijkse ergenis die ons 'veel productiviteit kost'. Even vanuit een e-mail snel een pdf document (offerte of iets dergelijks) bekijken en met een spreadsheet en calculator ernaast snel wat cijfers doorrekenen zit er gewoon niet in. Sodemieter toch op met die 'Tiles', dit is een laptop, geen tablet. Als we een tablet hadden willen hebben dan hadden we wel een tablet gekocht."

Er zit vrees ik niets anders op dan een dag op te offeren om windows 8.x volledig te de-installeren en een nieuwe frisse Windows 7 installatie te gaan doen.

Je kunt dit zien als een flinke noodkreet. Alle tips zijn van harte welkom, de simpele reden is dat we sinds Windows 8 en zeker sinds 8.1 iedere dag echt bakken en bakken met tijd verliezen doordat de laptop met 'Tiles' multitasking quasi onmogelijk heeft gemaakt en alles zo enorm traaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaag is geworden dat het nog een wonder mag heten dat de laptop nog niet ceremonieel door het open raam naar buiten is gelanceerd.

Nu is mijn vraag, hoeveel mensen herkennen zich in het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je maakt een grapje toch zeker? Ik hoop dat je op "het scherm met die tiles" toch wel de tile met de naam "Desktop" hebt gezien? In de desktop kan je gewoon al je Windows programma's gebruiken om mee te werken. Je kan Windows 8.1 instellen dat hij direct naar de desktop moet opstarten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7XsGZMo.png

Je kan verder alle Metro-applicaties negeren. Wil je per se een ouderwets startmenu dan kan je Start8 of Classic Startmenu installeren.

Wat betreft traagheid van Windows 8.1, dat is iets wat ik en velen met mij volgens mij niet herkennen. Windows 8 is juist met iedere release sneller en lichter geworden. Misschien draai je drie virusscanners tegelijk of is je harde schijf stuk ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren eindelijk overgestapt op windows 8.1 update 1. Het is sinds de release van 8 stukken beter geworden, maar toch loop ik tegen een paar problemen aan.

Ik heb 2 local accounts (beide admin rechten) die geen wachtwoord hebben. Nu wil ik net zo als in windows 7, dat zodra je windows start je kunt kiezen tussen de beide gebruikers. Bij windows 8 logt ie automatisch de laatste gebruiker in. Nu heb ik al een tooltje van winaero gebruikt, echter werkt dat maar 1 keer.

Dit komt omdat loginui.exe in het register steeds die betreffende instelling terugzet. Ik heb het ook al handmatig met een taak gedaan (zoals in de guide op eightforums), helaas werkt dat weer niet omdat ik geen wachtwoorden heb. Als ik bij het aanmaken van die taak kies dat hij geen wachtwoorden hoeft te onthouden, maakt hij de taak wel, maar werkt het alsnog niet.

Zeer frustrerend dat zoiets simpels er gewoon door MS is uitgehaald....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@FrankHe heb je alle updates er nu ook op staan dus ook de 8.1 Update?
Die laatste zou juist weer moeten zorgen dat het ook op de desktop weer wat handiger wordt.
Tevens zal op een laptop en desktop zonder touchscreen standaard het bureaublad getoond worden ipv het start scherm.

De verwachting is dat in dit najaar een update uit komt waarmee Microsoft weer een "ouderwets" start menu zal implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

FrankHe schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:07:
Windows 8 is eigenlijk twee operating systems in één; je krijgt compleet Windows 7 plus een nieuw operating systeem wat speciaal voor touch devices is gemaakt
enige wat er niet in zit is het start menu; daarvoor in de plaats is een menu gekomen wat veel lijkt op een buroblad vol snelkoppelingen, maar dan wat met leuke extra opties

in Windows 8 is alles 'lean & mean' gemaakt om het ook op goedkope hardware draaiende te krijgen, het zou dus in principe sneller moeten zijn
probleem is waarschijnlijk dat je pc vol stond met troep en daarna een upgrade is gedaan; dan wordt het een zooitje

Anyway, terug naar Windows 7 is zinloos. Beter is een clean install van Windows 8.1 en eens introductie video van Windows 8.1 te bekijken

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb nu al driemaal deze update geïnstalleerd :)

KB2919355

[ Voor 20% gewijzigd door Dragunov op 18-05-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
MazeWing schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:55:
Sinds gisteren eindelijk overgestapt op windows 8.1 update 1. Het is sinds de release van 8 stukken beter geworden, maar toch loop ik tegen een paar problemen aan.

Ik heb 2 local accounts (beide admin rechten) die geen wachtwoord hebben. Nu wil ik net zo als in windows 7, dat zodra je windows start je kunt kiezen tussen de beide gebruikers. Bij windows 8 logt ie automatisch de laatste gebruiker in. Nu heb ik al een tooltje van winaero gebruikt, echter werkt dat maar 1 keer.
Windows logt helemaal niet automatisch in. Dat kan alleen via een aanpassing zoals met 'control userpasswords2'.
Standaard krijg je de gebruikers te zien waarmee je in kan loggen.

Dus in plaats van Microsoft een verwijt te maken je zelf lopen klooien (met een tooltje)
Zet dat tooltje uit, of wat je aangepast hebt, en je hebt wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
....
Je hebt gewoon een install die al niet lekker was en/of hardware die niet goed ondersteund wordt door Windows 8.1. Is je hardware Windows 8.1 gecertificeerd?

Het is in ieder geval absoluut niet iets van Windows 8.1 in het algemeen.

Persoonlijk heb ik inmiddels meerdere systemen (3x desktop, 2x laptop en 2x tablet) geupgrade naar Windows 8.1 en die lopen eerder zelfs nog soepeler als met W7 of W8.1.

Gewoon updaten en verder niets. Kind kan de was doen. En gewoon met standaard Windows drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online

In plaats van te lopen jammeren dat het zo ruk is: koop een SSD voor in je laptop en installeer Windows 8.1 opnieuw in plaats van Windows 7.

Een laptop/pc kopen zonder SSD is heden ten dage echt ongehoord (ook al is die optie niet altijd verkrijgbaar, los zijn ze bijna voor een appel en een ei te krijgen).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb even een filosofisch vraagje; Hoe werkt Windows App media player??

Ik heb mijn HTPC geupgrade naar 8.1 en probeerde een antieke versie van Winamp te installeren wat niet lukte (voordeel van die oude Winamp is dat deze klein en simpel is).
Toen toch eens de standaard 8.1 media player geprobeerd (erg irritant dat je beeldscherm vervolgens volstaat met spam).
Maar dan blijkt dat je niet meer terug kan naar de desktop omgeving, want dan valt de muziek uit!?
De theorie hierachter snap ik wel; om energie te besparen worden Apps na een aantal secondes in de nieuwe suspend mode gezet. Maar als je muziek wilt beluisteren is dat niet zo handig.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als ik WinAMP op de desktop aan heb staan blijft deze het gewoon doen, ook als ik wat in de Modern UI doe :?
En de laatste versie van WinAMP doet het prima op Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vishari Beduk schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:30:
[...]
Maar dan blijkt dat je niet meer terug kan naar de desktop omgeving, want dan valt de muziek uit!?
De theorie hierachter snap ik wel; om energie te besparen worden Apps na een aantal secondes in de nieuwe suspend mode gezet. Maar als je muziek wilt beluisteren is dat niet zo handig.
Muziek wordt hooguit zachter gezet, maar nooit uit. Moet je even in je volume opties kijken bij "Communications" en daar "Do nothing" kiezen. Waarschijnlijk draait er op de achtergrond ergens een applicatie (bijv. Steam) die van mening is dat die de microfoon continu in gebruik moet houden waardoor applicaties die naar de achtergrond gaan worden gemute of zachter worden gezet.
Overigens kan je ook gewoon Windows Media Player gebruiken in plaats van die Xbox Video of Music apps.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 19-05-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

CAP-Team schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:27:
Als ik WinAMP op de desktop aan heb staan blijft deze het gewoon doen, ook als ik wat in de Modern UI doe :?
Hij heeft last van precies het omgekeerde. Een app die muziek speelt en dan op de desktop naar de achtergrond wordt gedrukt... Zou niet mogen, of het is een waardeloze app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vishari Beduk schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:30:

Ik heb mijn HTPC geupgrade naar 8.1 en probeerde een antieke versie van Winamp te installeren wat niet lukte (voordeel van die oude Winamp is dat deze klein en simpel is).
Toen toch eens de standaard 8.1 media player geprobeerd (erg irritant dat je beeldscherm vervolgens volstaat met spam).
Kan gewoon hoor. Ik neem aan dat je Xbox Music bedoelt? Die gebruikt gewoon de background task van Windows om muziek af te spelen en dat werkt gewoon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vanavond opnieuw geprobeerd en het werkt gewoon.
Ik weet niet wat ik gisteren verkeerd deed. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

edit: Het blijkt dat hiervoor speciale voorzieningen zitten in Windows 8
http://blogs.msdn.com/b/w...our-app-is-offscreen.aspx
en zelfs een white paper over 'Audio Playback in a Windows Store App'
http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkID=306612
CAP-Team schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:27:
winamp is geschreven voor een operating systeem voor computers die continue aan het elektriciteitsnet hangen
dat is wat anders dan RT dat het een hele dag op één accu moet uithouden

Even wat anders; inmiddels werkt 'remote desktop' vanaf mijn Android naar de HTPC ook.
Geniaal! :)
Kan ik met mijn Nexus 7 gewoon alles via touch bedienen en naar de muziek op mijn HTPC luisteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Vishari Beduk op 21-05-2014 15:28 . Reden: meer info gevonden ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ja OK, Winamp doet het niet op een Surface (2) RT. Bij Modern Apps kan het inderdaad gebeuren dat ze stoppen zodra je ze op de achtergrond zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Bij nu.nl zit een redacteur die geen engels kan vertalen |:(

http://www.nu.nl/tech/378...oet-windows-8-in-ban.html
De regel is onderdeel van "energiebesparende maatregelen"
De overheidsinstantie die de regel heeft ingesteld, maakte niet bekend waarom Windows 8 niet energiezuinig genoeg is.

En dan hier de bron:
http://news.xinhuanet.com...014-05/20/c_133347210.htm
a move to ensure computer security after the shutdown of Windows XP

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Ik denk dat je op zoek bent naar http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit ? Dit heeft namelijk niks met dit topic te maken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik heb een USB stick van Dell liggen met Windows 8.1 recovery die Dell erop zet liggen,

Nu heb ik op een andere laptop waar wel een windows 8.1 licentie opzit dus een herinstall gedaan van windows 8.1 met deze USB stick van Dell (op een HP laptop)
Ik kan de key invoeren en de install gaat gewoon verder.

Ik kan inloggen alles doen.
Maar alleen na alle updates te draaien komt de 8.1 .1 update niet door.

Is deze door dell USB stick dan zo ingesteld of geconfigureerd voor Dell met drivers en andere dingen dat ik deze media niet kan gebruiken op andere laptops?
Dat daardoor de de Update niet binnen komt?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussendoor, ervanuitgaande dat het in dit topic thuishoort.

Vandaag was er een update voor Windows 8.1 (64bit).
Na het installeren van de update kreeg ik slechts een zwart scherm te zien, met een muiscursor.
Middels CTRL-Shift-Esc. de taakbeheer gestart.
Hierin staan alle gebruikelijke processen.
Uitvoeren->Chrome.
De browser start normaal op.
Na enkele minuten komt de desktop weer in beeld.

Wat ook opvalt:
Het welkomst-scherm blijft langer in beeld dan gebruiken, en het afsluiten duurt ook langer dan normaal.

Middels google kwam ik uit op het volgende:
-ga naar veilige modus, verwijder de video-drivers (in mijn geval GTX670 en HD4000 IGP).
-Installeer de nieuwste drivers van de site.

Dit heb ik gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Mijn specificaties:
i7-3770k
16GB DDR3
Corsair SSD 256GB

Iets zegt mij dat de update het eea. heeft verandert.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben ondervonden, en hier een mogelijke oplossing voor hebben?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:57
Probeer van windows 7 naar 8.1 (x64) te upgraden.
Nu krijg ik de volgende melding:

"Geen LAHF/SAHF"
"PerfetchW"

Wat houd dit in en wat is hier de oplossing voor?
Maakt het nog uit als ik de 32 bit versie download of eerst windows 8 installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Klinkt alsof je CPU te oud is en de vereiste instructiesets niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vishari Beduk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Heb jij de oplossing inmiddels gevonden voor dit probleem?
Ik heb het probleem zelf ook, maar alleen thuis i.c.m. Tele2 modem. Ik moet voor iedere internet aktie eerst een batch bestandje draaien met daarin 'ipconfig /flushdns'. Redelijk irritant dus.

Ik had eerst een Win 8.1 RC versie op mijn laptop en had het probleem niet als ik de laptop op mijn werk gebruikte, uitsluitend thuis. Met Linux, Windows Vista en Windows 7 nooit problemen gehad.

Hier staat ook een artikel met een beschrijving van het probleem: http://adamralph.com/2014...nectivity-in-windows-8-1/
Zijn oplossing 'netsh winsock reset' werkt bij mij niet.
In het commentaar wordt ook 'winsock solution merch reset solution' genoemd, maar dat begrijp ik niet.
Swerfer schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:30:
Probeer eens een andere dns server uit. Misschien dat dat helpt, of niet alles op automatisch zetten en de dns server zelf invoeren ipv je router als dns in te stellen (automatische stand).
het heeft een maand gewerkt, echter probleem is terug; ik moet voor iedere internet aktie eerst 'ipconfig /flushdns' doen
DNS server(s) staan nog steeds als vast ingesteld
iemand nog een tip?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Router resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enkele maanden Windows 8 en ben er tevreden van. Alles werkt naar behoren en ik heb geen klachten. Ik ben nu aan het overwegen om de gratis update naar 8.1 te doen. Is dit aan te raden of werken die updates niet al te best als je al een versie van windows 8 hebt geïnstalleerd? Dacht ergens gelezen te hebben dat een clean install veel beter is, maar daar heb ik momenteel de tijd en geduld niet voor. Ik lees talloze mixed reacties over 8.1 in het algemeen. Bij sommigen zorgt hij echt voor een performanceboost en bij sommigen werkt de helft van de programma's plots niet meer. Zijn deze problemen er nu nog steeds? Alvast bedankt!

(alles werkt momenteel goed, dus misschien kan ik gewoon bij deze versie blijven, maar mss werkt 8.1 nog beter voor mij en dat kan ik maar op één manier ontdekken I gues, elke extra snelheid is mooi meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het updaten van Windows is tegenwoordig niet meer zo slecht als vroeger. Ik heb het op diverse pc's gedaan en het werkt prima. Ik merk zelf trouwens geen performance boost, maar het werkt ook zeker niet slechter. Het is naar mijn mening wel aan te raden om te upgraden naar 8.1.

[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 12-06-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Gewoon updaten. Zo'n 75-80% van de gebruikers van mijn app gebruiken de Windows 8.1 versie, dus die zijn al over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik kreeg KB2962409 aangeboden als optionele download, maar installatie blijft steken op 74%, na tweemaal automatisch te heropstarten, keert hij terug en zegt dat update niet kan geïnstalleerd worden...

Iemand nog problemen hiermee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Helaas heb ik het volgende niet kunnen vinden, meer mensen die dit hebben en een oplossing weten?

Wanneer ik inlog op de PC (windows 8.1 pro), deze start in de metro omgeving, alleen na het starten schuift de metro interface naar links toe. Ik denk dat het schuift omdat er veel tiles zijn aan de rechterkant die niet direct zichtbaar zijn.

Is dit uit te schakelen? Ik begrijp ook niet waarom deze naar links toe moet schuiven zodat andere tiles zichtbaar worden, belangrijkste tiles heb ik helemaal links :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
Iemand een oplossing voor het volgende:

Ik heb mijn user profile (desktop folder, documents etc) naar mijn nas drive verplaatst. Bij een reboot en login naar de desktop ben ik ineens mijn icons kwijt in de quicklaunch/taakbalk (niet de system tray dus!!)

Als ik nu bijvoorbeeld de toetsen combinatie windows + e (verkenner) doe en dan een context menu maak op de icon in de taakbalk (rechtse muisknop dus) dan ineens verschijnen al mijn icons in de taakbalk (chrome, ie etc ).

Iemand een idee? Het zal er wel aan liggen dat ik mijn profiel heb verplaatst, maar dit moet toch op te lossen zijn lijkt me. Ik krijg natuurlijk bij startup de melding dat niet alle netwerkdrives toegankelijk zijn volgens windows, maar als je de folders/drives benadert via de explorer werkt het wel. (username en pass zijn als credentials toegevoegd voor mijn nas ip). De drive mapping is gedaan op ip basis (en de nas heeft een fixed ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Het lijkt erop alsof het even duurt voordat je pc een juiste connectie met je NAS heeft gemaakt.
Ik doe dit thuis ook maar dan op een Win2008R2 server, in combinatie met een domein werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
CAP-Team schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:08:
Het lijkt erop alsof het even duurt voordat je pc een juiste connectie met je NAS heeft gemaakt.
Ik doe dit thuis ook maar dan op een Win2008R2 server, in combinatie met een domein werkt dat prima.
Ja dat snap ik,maar dat zou toch eigenlijk niet mogen? Ik bedoel, het moet toch op een of andere manier te forceren zijn dat Windows ziet dat die NAS gewoon up is. Misschien ergens een policy of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:42:
Ik kreeg KB2962409 aangeboden als optionele download, maar installatie blijft steken op 74%, na tweemaal automatisch te heropstarten, keert hij terug en zegt dat update niet kan geïnstalleerd worden...

Iemand nog problemen hiermee?

Bedankt!
Iemand nog problemen ermee met mogelijke oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Iemand enig idee hoe ik met touch-only een grote groep files tegelijk kan selecteren in de verkenner?

Ik weet dat er checkboxes bestaan om meerdere files tegelijk te selecteren, en ik weet dat je via het menu ook "Selecteer Alles" en "Deselecteer Alles" kan doen, maar hoe selecteer je in godsnaam de eerste 100 files in een lijst van 1000?

De eerste file aantikken, naar onder scrollen en met de SHIFT knop op het onscreen keyboard de 100ste aantikken, werkt alvast niet....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Slepend selecteren (zoals je met een muis meerdere bestanden tegelijk selecteert)?

[ Voor 62% gewijzigd door S_Chief op 24-06-2014 18:03 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste