Ik zit ook in Windmolenbroek, en haal met pijn en moeite 4Mbit down over ADSL. Als die zwaar belast wordt (bv. Linux ISO downloaden) dan wordt ie ook nog 'ns instabiel. ADSL is hier dus geen "breedband internet". Jammer dat KPN geen wijkkasten neergezet heeft voor VDSL hier, dan hadden ze nu binnengelopen met alle overstappers van Ziggo naar VDSL en had Caiway / Cogas het nakijkenTrue schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:26:
[...]
Voor jou en mij en andere tweakers meestal wel, mijn schoonouders en vele anderen hebben genoeg met 20-30mbit wat ook wel prima met vdsl te halen is. Maar het is het feit dat ze verplicht iets moeten kiezen wat ze niet zint, dan hoe het precies zit of werkt.
Beste Tweakers,
Hieronder antwoord op de meest voorkomende vragen;
2. Uw e-mailadres van Ziggo kan niet worden overgenomen naar Caiway.
3. U krijgt kosteloos maximaal 3 smartcards geleverd. In combinatie met een extra zenderpakket kunt u deze zenders ontvangen.
4. U krijgt kosteloos een router geleverd door Caiway. Alternatief kunt u zelf kiezen voor een andere router.
5. U ontvangt een installatiepakket dat met de meegeleverde installatiehandleiding gemakkelijk te installeren is.
6. Een overzicht van onze veilig internet diensten kunt u vinden op https://www.caiway.nl/sit...e/internet/veiliginternet
7. Fox Sports 1,3 en 5 worden in HD uitgezonden.
8. Deze vraag kan Ziggo voor u beantwoorden.
9. Uw abonnement zal het eerste jaar bestaan uit een jaarcontract. Hierna is uw contract maandelijks opzegbaar.
10. In de loop van 2015 zullen alle zenders uit het basispakket worden uitgezonden via de Multiscreen app van Caiway. Momenteel worden de eerste 10 zenders uit het basispakket uitgezonden.
11. U kunt tot maximaal 3 smartcards kosteloos bij ons afnemen. Realiseert u zich dat u voor het basispakket géén smartcard nodig heeft. Alleen voor extra pakketten heeft u een smartcard nodig.
12. Caiway levert tot maximaal 5 POP e-mail adressen. IMAP wordt niet ondersteund.
13. Een tweede telefoonlijn levert Caiway niet.
14. Een overzicht van onze News+ dienst is te vinden op https://www.caiway.nl/sit...etdiensten/caiwaynewsplus
Jan
Caiway webcare
Caiway levert geen glasvezeldiensten over het glasvezelnetwerk van Reggefiber.thestiffmeister schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:27:
[...]
andere vraag dan![]()
levert Caiway ook over Reggefiber Glasvezel? Indien dit het geval is heb ik niets gezegd en swap ik ook
Het basis TV pakket (TV Standaard) van Caiway zal ongecodeerd worden uitgezonden. Hiervoor is geen smartcard nodig.dominition schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:06:
Caiway doet toch dat basispakket zonder smartcard bekeken kan worden?
Via Ziggo kan dat nu alleen met een smartcard.
Het is niet mogelijk om internet en televisie individueel af te nemen.kaos- schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:05:
Snap even een paar dingen niet;
- Ik heb momenteel alleen Internet van Ziggo (z1) en de standaard tv dienst van Cogas.
Graag zou ik dus ook alleen die 2 diensten willen blijven gebruiken en niet het Alles-in-1 gebeuren van Caiway. Dit is dus niet mogelijk of wel?
Het is mogelijk om tot het moment van de oplevering van uw glasvezelverbinding een coax pakket bij ons af te nemen. Overstappen van coax naar glasvezel is kosteloos.jaaoie17 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Kun je niet maandelijks opzeggen dan of direct upgraden naar glas?
Ik wil wel direct naar glas, maar ik weet niet zeker als het snel geleverd wordt. Want er staat winter 2014/2015 als ik me wil aanmelden voor glas. Als ik nu kies voor die Alles-in-1-hd pakket kan ik dan niet over paar maanden ofzo kiezen voor een glasvezel pakket. Of zit ik er dan toch eerst een jaar aan vast.
Caiway levert gratis tot drie smartcards bij uw coax TV abonnement.3dmaster schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:48:
Ik kan niet wachten totdat ze worden gekielhaald op tv bij radar of kassa oid. Ze doen of ze een mooie aanbieding doen maar in de meeste gevallen ben je duurder uit. Je moet namelijk betalen per extra smartcard (als je een extra zenderpakket wil). Interactieve tv is alleen op glasvezel en kost 5 euro extra, bij ziggo zit dat er gewoon standaard in.
Standaard is coax televisie bij uw glasvezelabonnement inbegrepen. Indien u televisie via glasvezel wilt kijken kunt u bij het Alles in 1 G200 of G400 interactieve televisie afnemen.kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:57:
[...]
edit: bij het glas abo krijg je ook gewoon nog televisie via de coax kabel?ik snap er echt geen hol meer van.
Op dit moment kunnen wij onze aanvullende televisiepakketten nog niet aanbieden via de coax kabel. Het is alleen mogelijk om deze via glasvezel te ontvangen. Zodra uw coaxaansluiting is overgezet op ons netwerk kunt u de extra pakketten naast glasvezel, ook via coax ontvangen.Jochie78 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:49:
Van de website van Caiway (tijdens aanvraag proces):
[...]
Met andere woorden: je moet dus minimaal een G200 abo nemen als je een extra zenderpakket wilt (omdat Interactieve TV niet beschikbaar is bij G100) ???
Dat kan toch niet waar zijn.![]()
1. Er worden geen aanbiedingen gedaan voor glasvezelpakketten.Erikrijnders schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:40:
Inderdaad mijn lijstje wordt al erg groot:
- Geen Glasaanbieding gedaan, dat had ik verwacht. Ik ga geen HD-COAX contract aan, Die is per saldo over een jaar incl actie honderden euro's duurder. Ik wil een glasaanbieding
- Mailadres Ziggo moet ik mee kunnen nemen hoe zit dat?
- Wanneer ik voor glas kies en ik kies een extra pakket, krijg ik deze dan ook op alle smartcards via COAX? Ik neem aan geen extra kosten?
- Krijgen we een fatsoenlijk router? Ik ben namenlijk mijn routermodem van Ziggo straks kwijt. Het prutsding wat op de site van Caiway staat heb je niets aan
- Wordt alles netjes en gratis aangesloten door een gratis monteur zoals bij Ziggo?
- Internetveiligheid, waarom moet ik daar voor betalen? Dat is bij Ziggo inbegrepen bij alle in 1
- Fox Sports, alle zes kanalen EN alle zes in HD ? Extra pakketten slechts 1x betalen en dan te ontvangen via glas en COAX op al mijn aansluitingen?
- Ziggo Mobiel? Wie betaald de korting die ik niet meer krijg?
- Blijft mijn abonnment per maand opzegbaar zoals bij Ziggo?
- Alle zenders via de Caiway app?
- Niet extra betalen voor vierde en vijfde smartcard?
- Heeft Caiway IMAP-mailadressen ? Bij ziggo wel.
- Tweede telefoonlijn mogelijk? Bij Ziggo wel
- Binary nieuwsgroepen bij Ziggo gratis, bij Caiway ook ????????
GRAAG ANTWOORD VAN EEN CAIWAYMEDEWERKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. U krijgt kosteloos maximaal 3 smartcards geleverd. In combinatie met een extra zenderpakket kunt u deze zenders ontvangen.
4. U krijgt kosteloos een router geleverd door Caiway. Alternatief kunt u zelf kiezen voor een andere router.
5. U ontvangt een installatiepakket dat met de meegeleverde installatiehandleiding gemakkelijk te installeren is.
6. Een overzicht van onze veilig internet diensten kunt u vinden op https://www.caiway.nl/sit...e/internet/veiliginternet
9. Uw abonnement zal het eerste jaar bestaan uit een jaarcontract. Hierna is uw contract maandelijks opzegbaar.
10. In de loop van 2015 zullen alle zenders uit het basispakket worden uitgezonden via de Multiscreen app van Caiway. Momenteel worden de eerste 10 zenders uit het basispakket uitgezonden.
11. U kunt tot maximaal 3 smartcards kosteloos bij ons afnemen. Realiseert u zich dat u voor het basispakket géén smartcard nodig heeft. Alleen voor extra pakketten heeft u een smartcard nodig.
12. Caiway levert tot maximaal 5 POP e-mail adressen. IMAP wordt niet ondersteund.
14. Een overzicht van onze News+ dienst is te vinden op https://www.caiway.nl/sit...etdiensten/caiwaynewsplus
Jan
Caiway webcare
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
@Caiway,
Werken de huidige Ziggo humax decoders met jullie smartcards?
Hoogst waarschijnlijk wel. Mag ik het typenummer van jouw decoder(s), ik zoek het graag voor je uit!Awsom schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:44:
@Caiway,
Humax iHDR-5200C (HD Recorder)Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:45:
[...]
Hoogst waarschijnlijk wel. Mag ik het typenummer van jouw decoder(s), ik zoek het graag voor je uit!
Humax IR-FOX C (SD decoder)
Even voor de duidelijkheid nog. Dus stel ik neem alles-in-1 hd extra (wat ik van ziggo gewend ben). En stel dat er over paar weken/maanden van glasvezel de diensten helemaal klaar zijn. Kan ik dan direct overstappen naar een glasvezelpakket, zonder ergens aan vast te zitten?Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:29:
Het is mogelijk om tot het moment van de oplevering van uw glasvezelverbinding een coax pakket bij ons af te nemen. Overstappen van coax naar glasvezel is kosteloos.
Verwijderd
Overstappen naar glas kan, eenmalig geloof ik 19.95. Je hebt wel telkens een 1 jarig contract.jaaoie17 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
Even voor de duidelijkheid nog. Dus stel ik neem alles-in-1 hd extra (wat ik van ziggo gewend ben). En stel dat er over paar weken/maanden van glasvezel de diensten helemaal klaar zijn. Kan ik dan direct overstappen naar een glasvezelpakket, zonder ergens aan vast te zitten?
Verwijderd
Inderdaad voor de aankomende weken krijg je de extra tv zenders via Interactieve TV.dominition schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:04:
G400 afgesloten vandaag, binnen 2 weken krijgen we het pakket al
We laten alleen tv via Ziggo nog doorlopen tot februari omdat Caiway tv standaard nog NIET kan leveren via hunzelf. Dit kan pas nadat ze het van Ziggo overnemen rond die tijd.
Let hier dus op!
Dus elk moment naar glas voor 19.95?Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:42:
[...]
Overstappen naar glas kan, eenmalig geloof ik 19.95. Je hebt wel telkens een 1 jarig contract.
Geen idee, ik kreeg te horen dat ik elk moment gratis kon overstappen zodra glas beschikbaar is.
Zal mij niet verbazen dat ze een aanbieding doen als glas beschikbaar komt in jouw regio.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Hoppa, "Alles in 1 Glas 200" zojuist besteld als vervanging van mijn huidige All-in-1 Extra bij Ziggo (ik woon in Goor). Voor mij een prima keus!
Maar 3 smartcards? Ik kijk alleen naar de basis tv, hier heb je bij Caiway sowieso geen smartcards voor nodig, al heb je 10 TV's in huis. Draait gewoon op je decoders die je gebruikte bij Ziggo.
Het enige wat ik vervelend vindt zijn de kosten van onbeperkt bellen bij Caiway, deze is een stuk duurder! (van Ziggo €9,95 naar Caiway €21,30). Thuis zullen we dit oplossen door structureel onze mobiel bundels aan te spreken en niet standaard te bellen via de vaste lijn.
Andere Ziggo extra's gebruikte ik amper. Ik kan wel begrijpen dat mensen die niet een All-in1 abbo hebben niet vrolijk worden, zeker omdat Caiway hier geen vergelijkbare oplossing voor bied. ADSL? Is geen oplossing wat mij betreft in Goor, veel te langzaam.
Maar 3 smartcards? Ik kijk alleen naar de basis tv, hier heb je bij Caiway sowieso geen smartcards voor nodig, al heb je 10 TV's in huis. Draait gewoon op je decoders die je gebruikte bij Ziggo.
Het enige wat ik vervelend vindt zijn de kosten van onbeperkt bellen bij Caiway, deze is een stuk duurder! (van Ziggo €9,95 naar Caiway €21,30). Thuis zullen we dit oplossen door structureel onze mobiel bundels aan te spreken en niet standaard te bellen via de vaste lijn.
Andere Ziggo extra's gebruikte ik amper. Ik kan wel begrijpen dat mensen die niet een All-in1 abbo hebben niet vrolijk worden, zeker omdat Caiway hier geen vergelijkbare oplossing voor bied. ADSL? Is geen oplossing wat mij betreft in Goor, veel te langzaam.
Deze ontvangers kunt u ook op ons coaxnetwerk gebruiken.Awsom schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:05:
[...]
Humax iHDR-5200C (HD Recorder)
Humax IR-FOX C (SD decoder)
Kan je me in een PM je postcode + huisnummer doorsturen? Ik kijk eerst even wat voor je na.jaaoie17 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
Even voor de duidelijkheid nog. Dus stel ik neem alles-in-1 hd extra (wat ik van ziggo gewend ben). En stel dat er over paar weken/maanden van glasvezel de diensten helemaal klaar zijn. Kan ik dan direct overstappen naar een glasvezelpakket, zonder ergens aan vast te zitten?
[ Voor 104% gewijzigd door Caiway op 18-10-2014 13:42 ]
Ook als Ziggo eigen firmware op die dingen heeft gezet? (Geen idee in hoeverre Ziggo aanpassingen er in maakt.)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De firmware versies wijken sterk van elkaar af. Ziggo heeft interactieve diensten erin welke Caiway niet kan leveren.
Het verschil in firmware tussen de modellen van Ziggo en Caiway is dat interactieve televisie op onze decoders standaard is uitgeschakeld. De modellen van Ziggo kunnen probleemloos worden aangesloten op ons kabelnetwerk.Raven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:40:
Ook als Ziggo eigen firmware op die dingen heeft gezet? (Geen idee in hoeverre Ziggo aanpassingen er in maakt.)
@Caiway
Waarom worden we verplicht om een alles in een abonnement af te sluiten? Op dit moment heb ik alleen internet en televisie, telefonie heb ik niet nodig. Buiten de extras van Ziggo die ik straks moet missen moet ik straks 5 euro per maand gaan betalen voor iets wat niet gebruik.
Waarom worden we verplicht om een alles in een abonnement af te sluiten? Op dit moment heb ik alleen internet en televisie, telefonie heb ik niet nodig. Buiten de extras van Ziggo die ik straks moet missen moet ik straks 5 euro per maand gaan betalen voor iets wat niet gebruik.
Almelo, Nijrees. Sinds de 16e hier mogelijk.jaaoie17 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:10:
[...]
Waar woon jij dan? Ik in vriezenveen kan ik dat pakket ook al nemen? Wil namelijk straks niet zonder internet zitten.
Tv standaard wordt toch al geleverd door caiway?
Edit in almelo dus.
Tv Standaard gaat nu nog via Ziggo, dit levert Caiway nog niet! Wil je digitaal blijven kijken in de tussentijd moet je tv standaard via ziggo a 17.95 blijven aanhouden.
Caiway geeft alleen analoog nu door, pas vanaf de switch van Ziggo naar Caiway kun je zonder smartcard via Caiway kijken.
Tv standaard krijg je ook nog niet over de coax, alleen via glasvezel kun je al nu hun 70+ zenders krijgen en 29 ervan in HD + de extra pakketten.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:45:
[...]
Inderdaad voor de aankomende weken krijg je de extra tv zenders via Interactieve TV.
De 60+/20HD in TV Standaard wat via de coax loopt leveren ze nu niet, je moet dit in de tussentijd bij Ziggo blijven afnemen. Anders heb je alleen analoog op je coax..
@Caiway
Ik heb vragen omtrent het door jullie geleverde apparatuur. Graag wil ik weten welke modems en router ik krijg bij de volgende situaties:
Alles-1-HD plus
Glas 200
Voor mij is het belangrijk om een goed werkende modem te hebben die ook gebruiksvriendelijk is bij het instellen. Ik wil graag vooraf weten met welk apparatuur ik te maken krijg en hoeveel UTP poorten de modems hebben. Deze informatie was niet te vinden op jullie site en nu ik zie dat hier inhoudelijk vragen worden beantwoord wil ik dit graag even weten.
Ik heb vragen omtrent het door jullie geleverde apparatuur. Graag wil ik weten welke modems en router ik krijg bij de volgende situaties:
Alles-1-HD plus
Glas 200
Voor mij is het belangrijk om een goed werkende modem te hebben die ook gebruiksvriendelijk is bij het instellen. Ik wil graag vooraf weten met welk apparatuur ik te maken krijg en hoeveel UTP poorten de modems hebben. Deze informatie was niet te vinden op jullie site en nu ik zie dat hier inhoudelijk vragen worden beantwoord wil ik dit graag even weten.
Verwijderd
@caiway
Locatie Oldenzaal :
Momenteel heb ik alleen televisie (TV standaard) van via Cogas ( sinds 1 Juli 2014 Caiway) :
kosten 16,99 p/mnd.
Ik heb daarbij 4 smartcards (Ziggo) voor 4 televisie toestellen (1xCI , 3 x CI+), geen afschuwlijke externe kastjes.
Bij Ziggo heb ik de volgende extra zenderpaketten :
Film1/Sport1 24,95 p/mnd.
Fox Sports 24,95 p/mnd
Alle zenders + extra zenders zijn te bekijken op alle 4 Tv's.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe situatie:
Ik ga voorlopig niet over op de glasvezel en blijf op de kabel.
Ik heb begrepen dat de Caiway TV standaard (nu zonder smartcard) gecontinueerd wordt :
kosten 16,99 p/mnd.
Caiway heeft echter een max of 3 smartcards op één abonnement.
Wat zijn de kosten voor 4 smartcards, of is dat onmogelijk ?
Bovendien zijn de extra zenderpaketten totaal duurder bij Caiway en hebben minder HD kanalen:
Film 1 13,85 p/mnd
Sport 1 13,85 p/mnd
Fox Sports 24,95 p/mnd (minder HD kanalen)
Zijn deze prijzen correct ?
Voorlopige conclusie : Zelfs met 4 gratis Caiway smartcards ben ik straks duurder uit dan momenteel !!!!
Locatie Oldenzaal :
Momenteel heb ik alleen televisie (TV standaard) van via Cogas ( sinds 1 Juli 2014 Caiway) :
kosten 16,99 p/mnd.
Ik heb daarbij 4 smartcards (Ziggo) voor 4 televisie toestellen (1xCI , 3 x CI+), geen afschuwlijke externe kastjes.
Bij Ziggo heb ik de volgende extra zenderpaketten :
Film1/Sport1 24,95 p/mnd.
Fox Sports 24,95 p/mnd
Alle zenders + extra zenders zijn te bekijken op alle 4 Tv's.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe situatie:
Ik ga voorlopig niet over op de glasvezel en blijf op de kabel.
Ik heb begrepen dat de Caiway TV standaard (nu zonder smartcard) gecontinueerd wordt :
kosten 16,99 p/mnd.
Caiway heeft echter een max of 3 smartcards op één abonnement.
Wat zijn de kosten voor 4 smartcards, of is dat onmogelijk ?
Bovendien zijn de extra zenderpaketten totaal duurder bij Caiway en hebben minder HD kanalen:
Film 1 13,85 p/mnd
Sport 1 13,85 p/mnd
Fox Sports 24,95 p/mnd (minder HD kanalen)
Zijn deze prijzen correct ?
Voorlopige conclusie : Zelfs met 4 gratis Caiway smartcards ben ik straks duurder uit dan momenteel !!!!
Het modem dat wij leveren betreft een Genexis Titanium Live. Dit modem heeft 4 netwerkpoorten waarvan LAN1 wordt gebruikt om uw router op aan te sluiten. Dit modem fungeert puur als ''doorgeefluik'' en veranderd niets aan het netwerkverkeer. Met de bijgeleverde Sitecom X4 router kunt u uw netwerk volledig zelf beheren.IseT schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:12:
@Caiway
Alles-1-HD plus
Glas 200
Zit er ook een gratis router bij de glas abonnementen? Dit was voorheen niet zo.
En waarom geven jullie per post alleen informatie over de nieuwe kabel abonnementen? Glas lijkt mij voor iedereen die dat kan afnemen een betere keuze.
En waarom geven jullie per post alleen informatie over de nieuwe kabel abonnementen? Glas lijkt mij voor iedereen die dat kan afnemen een betere keuze.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
@Caiway,
Wordt het op termijn wel mogelijk om interactieve tv aan te bieden over Coax, aangezien jullie om een één of andere reden maar 1 iptv tuner met interactieve tv ondersteunen moet de rest op coax zonder interactieve tv. Ik heb nu bij ziggo op al mijn tv's interactieve tv en dat zou ik graag willen houden.
Daarnaast neem ik aan dat de belachelijke 5 euro die het extra kost komt te vervallen? Nu betaal ik niets extra en heb ik overal i-tv en straks betaal ik daar 5 euro extra voor en heb ik het op slechts 1 toestel.
Wordt het op termijn wel mogelijk om interactieve tv aan te bieden over Coax, aangezien jullie om een één of andere reden maar 1 iptv tuner met interactieve tv ondersteunen moet de rest op coax zonder interactieve tv. Ik heb nu bij ziggo op al mijn tv's interactieve tv en dat zou ik graag willen houden.
Daarnaast neem ik aan dat de belachelijke 5 euro die het extra kost komt te vervallen? Nu betaal ik niets extra en heb ik overal i-tv en straks betaal ik daar 5 euro extra voor en heb ik het op slechts 1 toestel.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Je krijgt een gratis wifi router ja.HaTe schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:06:
Zit er ook een gratis router bij de glas abonnementen? Dit was voorheen niet zo.
Hoe kom je daar bij? Bij het bestellen is namelijk de keuze om er een te kiezen voor 50 euro.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb vandaag G400 afgesloten in de winkel en ik krijg een gratis router erbij.HaTe schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:08:
[...]
Hoe kom je daar bij? Bij het bestellen is namelijk de keuze om er een te kiezen voor 50 euro.
Niet dat ik die ga gebruiken, heb nu een betere
[ Voor 8% gewijzigd door dominition op 18-10-2014 17:19 ]
Verwijderd
Bij deze mijn complimenten voor de Caiway Medewerkers ze toen echt hun best om ons te helpen met onze vragen..Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:45:
[...]
Hoogst waarschijnlijk wel. Mag ik het typenummer van jouw decoder(s), ik zoek het graag voor je uit!
En bij het alles-in-plus kabel internet pakket?Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:40:
[...]
Het modem dat wij leveren betreft een Genexis Titanium Live. Dit modem heeft 4 netwerkpoorten waarvan LAN1 wordt gebruikt om uw router op aan te sluiten. Dit modem fungeert puur als ''doorgeefluik'' en veranderd niets aan het netwerkverkeer. Met de bijgeleverde Sitecom X4 router kunt u uw netwerk volledig zelf beheren.
1 Dat is bezopen ik zit niet op een COAX-aanbieding te wachten. Alleen met een goede glasvezelaanbieding ben ik eventueel over te halen.Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:29:
Beste Tweakers,
[...]
Caiway levert geen glasvezeldiensten over het glasvezelnetwerk van Reggefiber.
[...]
Het basis TV pakket (TV Standaard) van Caiway zal ongecodeerd worden uitgezonden. Hiervoor is geen smartcard nodig.
[...]
Het is niet mogelijk om internet en televisie individueel af te nemen.
[...]
Het is mogelijk om tot het moment van de oplevering van uw glasvezelverbinding een coax pakket bij ons af te nemen. Overstappen van coax naar glasvezel is kosteloos.
[...]
Caiway levert gratis tot drie smartcards bij uw coax TV abonnement.
[...]
Standaard is coax televisie bij uw glasvezelabonnement inbegrepen. Indien u televisie via glasvezel wilt kijken kunt u bij het Alles in 1 G200 of G400 interactieve televisie afnemen.
[...]
Op dit moment kunnen wij onze aanvullende televisiepakketten nog niet aanbieden via de coax kabel. Het is alleen mogelijk om deze via glasvezel te ontvangen. Zodra uw coaxaansluiting is overgezet op ons netwerk kunt u de extra pakketten naast glasvezel, ook via coax ontvangen.
[...]
1. Er worden geen aanbiedingen gedaan voor glasvezelpakketten.
Jan
Caiway webcare
2.Daar dient Caiway toch echt voor te gaan zorgen, of een "doorstuur"serivice voor minimaal een half jaar. Jullie kappen mij af bij Ziggo. Jullie gaan dit dus oplossen anders stap ik niet over.
3. Dat is volgens jullie kleine lettertjes alleen de eerste drie maanden het geval, na 3 maanden ben ik toch echt verplicht € 2,= per kaart te betalen, dat ga ik niet doen. Bij ziggo heb ik mijn kaarten duur moeten aanschaffen, dat heeft me al geld gekost. Ik ga dus voor GEEN ENKELE kaart betalen, ook niet voor de 4e of 5e.
4. deze router kunnen jullie in jullie reet steken dat ding wat jullie gratis leveren is niet vooruit te branden, geef me een fatsoenlijke actieaanbieding op jullie glasvezelpakketten!!!!!
5. Ziggo heeft een gratis monteur, die mag je bij Caiway gezien de ophef minimaal verwachten. Service heet dat beste Caiway. iets doen voor je klant.
6. De veilig internet dienst hoort gratis te zijn. Jullie kappen Ziggo af, jullie willen ons een vergelijkbare aanbieding doen, dan hoort dat bij het pakket in te zitten. Niet gaan graaien over de ruggen van de ex-Ziggo klanten!
7.Dan gaan jullie regelen dat per de overgangsdatum ik weer 6 Fox Sports zenders heb in HD!!!!!!!! Gelijkwaardige pakketten SVP!!!!!!!!! Bij Ziggo was dit prima geregeld en ik wil dit zo houden. Jullie zijn de veroorzaker van de problemen, los het dan op en zanik niet over wat jullie nu hebben, daar ga ik dus niet voor.
8.???????????????? Ik dacht het niet Caiway is de veroorzaker van het afkappen van Ziggo. Alle lasten die hier mee gemoeid gaan drukken op Caiway. Dus ook het feit dat kortingen niet meer van toepassing zijn bij Ziggo Mobiel.
9.Bij Ziggo alles per maand opzegbnar. per de ingangsdatum bij Caiway moet dat ook zo zijn. Nogmaals jullie kappen Ziggo af, voorwaarden bij Caiway moeten dus gelijkwaardig zijn aan Ziggo. Niet de lamme en de blinde verplichten om direct aan een jaarcontract vast te zitten!!!!!!!!!!!!
10. In de loop van 2015?? NEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Per de overgangsdatum. Gelijk waardige producten tov Ziggo !!!!!!!! Niet minder.
11. Dat moeten er dus 5 zijn zoals bij Ziggo en niet voor BEPAALDE tijd maar voor ONBEPAALDE TIJD. Gelijkwaardig pakket aanbieden, anders gaan WIJ (de ex-Ziggo klanten niet over).
12. Dan zal Caiway per overgangsdatum IMAP moeten ondersteunen daar ik op al mijn devices mail wil kunnen openen en bekijken zoals ik dat bij Ziggo gewend was. Ook hier weer gelijkwaardig pakket aanbieden, niet iets inferieurs uit de jaren 90.
13.Tweede telefoonlijn lijkt me voor bejaarden een eis. Alle kosten zullen verhaald worden op Caiway daar Ziggo de tweede telefoonlijn voor alarmen en Thuiszorg wel ondersteunde. Bovenden refereer ik nogmaals aan de gelijkwaardigheid
14. Ik lees dat ik hier nu voor moet gaan betalen. Dus niet. Bij Ziggo was dit gratis. Dus dit blijft ook bij Caiway gratis. Nogmaals ik refereer aan gelijkwaardige aanbod dat ons niet wordt gegeven.
15 (toegevoegd) Bij Ziggo waren de interactieve diensten gratis te benaderen bij Alles in 1. Bij Caiway Glas moet ik opeens € 5,=- gaan betalen. Los van de decoder die voor Ziggo al is aangeschaft lijkt het me dat Caiway ook dit moet schrappen.
Caiway zijn jullie helemaal van god los??????????????? Willen jullie het niet snappen????
Jullie leveren diensten uit het jaar 0 en vragen voor diensten die bij Ziggo in het alles in 1 pakket zitten extra geld. Stelletje graaiers!!!!!!!!!!! Uitbuiting van de bovenste plank en misbruik van een situatie waar wij niet om hebben gevraagd. Op deze basis ga ik niet naar Caiway.
Verder verwijs ik naar: http://hndb.nl/genaaid.jpg waar iemand ook alle zaken heeft opgesomt waar we bij Caiway slechter af zijn. Volgens mij moet Ziggo nog zeker een tot mei volgend jaar in de lucht blijven totdat Caiway ALLE zaken heeft opgelost en iedereen een goed Glasvezelaanbod gaat doen.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Praktisch hetzelfde. Modem zal vermoedelijk een Cisco EPC3208 worden. Één netwerkpoort zit hierop, daarop sluit je je router aan. Eigenlijk hetzelfde verhaal dus.
@Erik, je kan natuurlijk altijd naar xDSL overstappen. Maar dat is ook niet om over naar huis te schrijven
@Erik, je kan natuurlijk altijd naar xDSL overstappen. Maar dat is ook niet om over naar huis te schrijven
[ Voor 66% gewijzigd door Neyluzz op 18-10-2014 20:24 ]
Verwijderd
Volgens mij leverde Cogas/Caiway al geruime tijd het standaard pakket digitaal en analoog ook toen het ziggo was. Dus HD zenders digitaal uit uit basic pakket gaat wel zijn ongecodeerd. Ik laat inderdaad het abonnement doorlopen van ziggo tot het eind en heb nu g200 glas besteld dus internet zal ik al over zetten.dominition schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:21:
[...]
Tv standaard krijg je ook nog niet over de coax, alleen via glasvezel kun je al nu hun 70+ zenders krijgen en 29 ervan in HD + de extra pakketten.
De 60+/20HD in TV Standaard wat via de coax loopt leveren ze nu niet, je moet dit in de tussentijd bij Ziggo blijven afnemen. Anders heb je alleen analoog op je coax..
Verwijderd
Beste Erik,Erikrijnders schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
1 Dat is bezopen ik zit niet op een COAX-aanbieding te wachten. Alleen met een goede glasvezelaanbieding ben ik eventueel over te halen.
2.Daar dient Caiway toch echt voor te gaan zorgen, of een "doorstuur"serivice voor minimaal een half jaar. Jullie kappen mij af bij Ziggo. Jullie gaan dit dus oplossen anders stap ik niet over.
3. Dat is volgens jullie kleine lettertjes alleen de eerste drie maanden het geval, na 3 maanden ben ik toch echt verplicht € 2,= per kaart te betalen, dat ga ik niet doen. Bij ziggo heb ik mijn kaarten duur moeten aanschaffen, dat heeft me al geld gekost. Ik ga dus voor GEEN ENKELE kaart betalen, ook niet voor de 4e of 5e.
4. deze router kunnen jullie in jullie reet steken dat ding wat jullie gratis leveren is niet vooruit te branden, geef me een fatsoenlijke actieaanbieding op jullie glasvezelpakketten!!!!!
5. Ziggo heeft een gratis monteur, die mag je bij Caiway gezien de ophef minimaal verwachten. Service heet dat beste Caiway. iets doen voor je klant.
6. De veilig internet dienst hoort gratis te zijn. Jullie kappen Ziggo af, jullie willen ons een vergelijkbare aanbieding doen, dan hoort dat bij het pakket in te zitten. Niet gaan graaien over de ruggen van de ex-Ziggo klanten!
7.Dan gaan jullie regelen dat per de overgangsdatum ik weer 6 Fox Sports zenders heb in HD!!!!!!!! Gelijkwaardige pakketten SVP!!!!!!!!! Bij Ziggo was dit prima geregeld en ik wil dit zo houden. Jullie zijn de veroorzaker van de problemen, los het dan op en zanik niet over wat jullie nu hebben, daar ga ik dus niet voor.
8.???????????????? Ik dacht het niet Caiway is de veroorzaker van het afkappen van Ziggo. Alle lasten die hier mee gemoeid gaan drukken op Caiway. Dus ook het feit dat kortingen niet meer van toepassing zijn bij Ziggo Mobiel.
9.Bij Ziggo alles per maand opzegbnar. per de ingangsdatum bij Caiway moet dat ook zo zijn. Nogmaals jullie kappen Ziggo af, voorwaarden bij Caiway moeten dus gelijkwaardig zijn aan Ziggo. Niet de lamme en de blinde verplichten om direct aan een jaarcontract vast te zitten!!!!!!!!!!!!
10. In de loop van 2015?? NEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Per de overgangsdatum. Gelijk waardige producten tov Ziggo !!!!!!!! Niet minder.
11. Dat moeten er dus 5 zijn zoals bij Ziggo en niet voor BEPAALDE tijd maar voor ONBEPAALDE TIJD. Gelijkwaardig pakket aanbieden, anders gaan WIJ (de ex-Ziggo klanten niet over).
12. Dan zal Caiway per overgangsdatum IMAP moeten ondersteunen daar ik op al mijn devices mail wil kunnen openen en bekijken zoals ik dat bij Ziggo gewend was. Ook hier weer gelijkwaardig pakket aanbieden, niet iets inferieurs uit de jaren 90.
13.Tweede telefoonlijn lijkt me voor bejaarden een eis. Alle kosten zullen verhaald worden op Caiway daar Ziggo de tweede telefoonlijn voor alarmen en Thuiszorg wel ondersteunde. Bovenden refereer ik nogmaals aan de gelijkwaardigheid
14. Ik lees dat ik hier nu voor moet gaan betalen. Dus niet. Bij Ziggo was dit gratis. Dus dit blijft ook bij Caiway gratis. Nogmaals ik refereer aan gelijkwaardige aanbod dat ons niet wordt gegeven.
15 (toegevoegd) Bij Ziggo waren de interactieve diensten gratis te benaderen bij Alles in 1. Bij Caiway Glas moet ik opeens € 5,=- gaan betalen. Los van de decoder die voor Ziggo al is aangeschaft lijkt het me dat Caiway ook dit moet schrappen.
Caiway zijn jullie helemaal van god los??????????????? Willen jullie het niet snappen????
Jullie leveren diensten uit het jaar 0 en vragen voor diensten die bij Ziggo in het alles in 1 pakket zitten extra geld. Stelletje graaiers!!!!!!!!!!! Uitbuiting van de bovenste plank en misbruik van een situatie waar wij niet om hebben gevraagd. Op deze basis ga ik niet naar Caiway.
Verder verwijs ik naar: http://hndb.nl/genaaid.jpg waar iemand ook alle zaken heeft opgesomt waar we bij Caiway slechter af zijn. Volgens mij moet Ziggo nog zeker een tot mei volgend jaar in de lucht blijven totdat Caiway ALLE zaken heeft opgelost en iedereen een goed Glasvezelaanbod gaat doen.
Deze boosheid had ik in het begin zeer zeker ook als trouwe Ziggo klant.
Maar even een paar kanttekeningen.
We hebben nooit kunnen kiezen we zaten ook aan Ziggo vast. Daarbij komt dat Cogas schijnbaar in 2012 om tafel is gegaan met het verzoek om diensten over hun glasvezel netwerk aan te gaan bieden. Blijkbaar ging Ziggo hier niet mee akkoord. Volgens mij is de kennis er wel immers UPC biedt het ook aan. Dus Ziggo heeft ons ook in de steek gelaten. Daarbij komt als je zelf kijkt wat Caiway aanbiedt en niet naar het voorstel kijkt dan zie je dat wanneer je een glasaansluiting hebt er toch veel mogelijkheden zijn. Om nu alles bij Caiway neer te leggen alsof dit een amateuristische organisatie is met techniek van 20 jaar terug gaat veel te ver. We hebben nu eindelijk de snelheid van Glas in huis dit was blijkbaar met Ziggo niet gelukt. Alleen de hele communicatie erom het veel beter gekund, ze geven Ziggo klanten een verkeerde aanbieding. Niemand heeft een aanbieding gekregen op basis van een glas pakket. Daarbij komt dat het voor bijna iedereen zo uit het niets kwam vallen. Het enig puntje waar ze nog een oplossing voor zouden kunnen zorgen is ons emailadres van ziggo. Dat we deze nog een jaar doorgestuurd krijgen naar ons nieuwe adres. Bekijk het ook eens vanuit een andere kant.
@erikrijnders
Caiway heeft bewust eerst een COAX aanbieding gedaan. Als ze gelijk met glasvezelpakketten waren gekomen was er nog meer paniek/ weerstand gekomen. Mensen zouden zich verplicht voelen om een heel ander produkt aan te gaan. Vergeet Coax en stap over naar glasvezel en laat de antieke snelheden van Ziggo achter je.
Of inderdaad lekker naar Adsl terug gaan.
Caiway heeft bewust eerst een COAX aanbieding gedaan. Als ze gelijk met glasvezelpakketten waren gekomen was er nog meer paniek/ weerstand gekomen. Mensen zouden zich verplicht voelen om een heel ander produkt aan te gaan. Vergeet Coax en stap over naar glasvezel en laat de antieke snelheden van Ziggo achter je.
Verwijderd
Precies een G100 pakket voor 42.50 kan je niets van zeggen en je kan gewoon je decoders etc blijven gebruiken. voordelen van glas en coax komen bij elkaar ik zegjeroen028 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:34:
@erikrijnders
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 20:41 ]
Ze leveren alleen analoog, meer niet.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
Volgens mij leverde Cogas/Caiway al geruime tijd het standaard pakket digitaal en analoog ook toen het ziggo was. Dus HD zenders digitaal uit uit basic pakket gaat wel zijn ongecodeerd. Ik laat inderdaad het abonnement doorlopen van ziggo tot het eind en heb nu g200 glas besteld dus internet zal ik al over zetten.
Je moet niet voor niets een Ziggo Smartcard gebruiken, zonder dat ding krijg jij het tv standaard pakket (60 digitale waarvan 20HD zenders) niet binnen.
Dat veranderd als het over gaat naar Caiway, zei gaan het ongecodeerd doorgeven en hoeft er geen smartcard in.
Dit werd ons in de winkel expliciet nog vermeld, zeg je Ziggo Coax helemaal op heb je alleen de analoge zenders via Caiway met je glasvezelpakket over de coax(tenzij je Itv afneemt en het dus via de Entone decoder via glas krijgt).
[ Voor 3% gewijzigd door dominition op 18-10-2014 21:15 ]
Hoezo zou ik het van een andere kant moeten bekijken?Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:30:
[...]
Beste Erik,
Deze boosheid had ik in het begin zeer zeker ook als trouwe Ziggo klant.
We hebben nooit kunnen kiezen we zaten ook aan Ziggo vast. Daarbij komt dat Cogas schijnbaar in 2012 om tafel is gegaan met het verzoek om diensten over hun glasvezel netwerk aan te gaan bieden. Blijkbaar ging Ziggo hier niet mee akkoord. Volgens mij is de kennis er wel immers UPC biedt het ook aan. Dus Ziggo heeft ons ook in de steek gelaten. Daarbij komt als je zelf kijkt wat Caiway aanbiedt en niet naar het voorstel kijkt dan zie je dat wanneer je een glasaansluiting hebt er toch veel mogelijkheden zijn. Om nu alles bij Caiway neer te leggen alsof dit een amateuristische organisatie is met techniek van 20 jaar terug gaat veel te ver. We hebben nu eindelijk de snelheid van Glas in huis dit was blijkbaar met Ziggo niet gelukt. Alleen de hele communicatie erom het veel beter gekund, ze geven Ziggo klanten een verkeerde aanbieding. Niemand heeft een aanbieding gekregen op basis van een glas pakket. Daarbij komt dat het voor bijna iedereen zo uit het niets kwam vallen. Het enig puntje waar ze nog een oplossing voor zouden kunnen zorgen is ons emailadres van ziggo. Dat we deze nog een jaar doorgestuurd krijgen naar ons nieuwe adres. Bekijk het ook eens vanuit een andere kant.
Hier, een reactie van mij van juni dit jaar:
deBennie in "\[Caiway/Cogas] Glasvezel in Twente"
Destijds (3 maanden terug) was er al onduidelijkheid over het wel/niet blijven van Ziggo. Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo en desgevraagd werd aangegeven dat niks zou veranderen. Ziggo zou gewoon de provider blijven.
Nu blijkt dus zoals je inderdaad aangeeft dat Cogas al in 2012 met Caiway in zee is gegaan. Destijds was dus al bekend (bij Cogas) dat Ziggo plaats zou maken voor Caiway.
Ik vind dit een slechte gang van zaken. Zoals hoe ik het nu zie: Cogas heeft een bepaald doel voor ogen, zet een bepaald proces in gang en uiteindelijk is de consument de dupe. Het gaat om de manier waarop Cogas dit heeft aangepakt wat me enorm stoort.
Ik woon zelf in Zwolle. Reggefiber heeft hier het glas aangelegt. De kabels zijn door de grond geschoten, de draad is netjes in mn meterkast afgemonteerd. Voor de rest blijft alles wat het was. Ik blijf gewoon Ziggo houden, wil ik een glas abonnement nemen, dan kan dat. Wil ik het niet, dan veranderd er niets.
Zo had het ook in Twente moeten gaan.
Cogas verzaakt hier enorm. Als we het over amateurs moeten hebben, dan weet ik wel waar ze zitten.

Verwijderd
Cogas wil het hele verhaal vanaf 2012 openbaar maken dus we zullen zien. Ik heb geleerd waar 2 vechten hebben 2 schuld. Waarom heeft Ziggo niet geanticipeerd in het glas netwerk van Cogas? Is Ziggo mobiel eh]n hotspot geen concurrent van de telecom jongens, er is interesse geweest van KPN en nu nog steeds van Vodafone in het overnemen van Caiway. Caiway staat nog staat zover ik weet nog steeds in de verkoop. Het niet willen samenwerken van Cogas en Ziggo zal wel veel breder liggen.deBennie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:21:
[...]
Hoezo zou ik het van een andere kant moeten bekijken?
Hier, een reactie van mij van juni dit jaar:
deBennie in "\[Caiway/Cogas] Glasvezel in Twente"
Destijds (3 maanden terug) was er al onduidelijkheid over het wel/niet blijven van Ziggo. Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo en desgevraagd werd aangegeven dat niks zou veranderen. Ziggo zou gewoon de provider blijven.
Nu blijkt dus zoals je inderdaad aangeeft dat Cogas al in 2012 met Caiway in zee is gegaan. Destijds was dus al bekend (bij Cogas) dat Ziggo plaats zou maken voor Caiway.
Ik vind dit een slechte gang van zaken. Zoals hoe ik het nu zie: Cogas heeft een bepaald doel voor ogen, zet een bepaald proces in gang en uiteindelijk is de consument de dupe. Het gaat om de manier waarop Cogas dit heeft aangepakt wat me enorm stoort.
Ik woon zelf in Zwolle. Reggefiber heeft hier het glas aangelegt. De kabels zijn door de grond geschoten, de draad is netjes in mn meterkast afgemonteerd. Voor de rest blijft alles wat het was. Ik blijf gewoon Ziggo houden, wil ik een glas abonnement nemen, dan kan dat. Wil ik het niet, dan veranderd er niets.
Cogas verzaakt hier enorm. Als we het over amateurs moeten hebben, dan weet ik wel waar ze zitten.
Het boeit me niet of Ziggo wel of niet wilde, het gaat mij om de aanpak van Cogas.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:37:
[...]
Cogas wil het hele verhaal vanaf 2012 openbaar maken dus we zullen zien. Ik heb geleerd waar 2 vechten hebben 2 schuld. Waarom heeft Ziggo niet geanticipeerd in het glas netwerk van Cogas? Is Ziggo mobiel eh]n hotspot geen concurrent van de telecom jongens, er is interesse geweest van KPN en nu nog steeds van Vodafone in het overnemen van Caiway. Caiway staat nog staat zover ik weet og steeds in de verkoop. Het niet willen samenwerken van Cogas en Ziggo zal veel breder liggen.
Cogas heeft ervoor gekozen om de consument met problemen op te zadelen. Want wat heb ik (lees: mijn vader) nu aan de keuze van Cogas om Ziggo te verruilen voor Caiway? Alleen maar onduidelijkheid, veranderingen en irritatie.
Verwijderd
Op dit punt ben ik het helemaal mee eens. Het is voor heel veel mensen niet te begrijpen wat ze nu moeten doen/kiezen. E Mailadres is straks weg dit is een probleem voor heel veel mense denk aan het opvragen van vergeten wachtwoorden, overheidsinstanties noem maar op. Deze mensen wil ik wel mededelen dat een protest keuze op KPN met adsl ook niet altijd een oplossing is. Ze hadden minimaal ervoor kunnen zorgen dat de mail nog een 1 jaar kosteloos wordt doorgeschakeld naar het nieuw emailadres Begrijp mij goed van mij was deze verandering niet nodig zelfs ongewenst. Maar het is te vroeg om de schuld nu bij 1 partij neer te leggen. Ze hadden destijds in 2012 een groepje gebruikers van Ziggo erbij moeten betreken die dan namens de gebruikers mee konden praten. Uiteindelijk zijn wij de klant en onze wensen moeten dan centraal staan.deBennie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:44:
[...]
Het boeit me niet of Ziggo wel of niet wilde, het gaat mij om de aanpak van Cogas.
Cogas heeft ervoor gekozen om de consument met problemen op te zadelen. Want wat heb ik (lees: mijn vader) nu aan de keuze van Cogas om Ziggo te verruilen voor Caiway? Alleen maar onduidelijkheid, veranderingen en irritatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 21:53 ]
Te vroeg om de schuld bij 1 partij te leggen? Het lijkt mij overduidelijk dat er Cogas een keuze heeft gemaakt die gevolgen heeft voor consumenten in Twente.
Verwijderd
Na deze chaos heb ik 1 ding geleerd neem voor bijvoorbeeld Vitens, Electrabel sportvereniging school etc maar een Gmail of outlook adres dan voorkom ik de volgende keer de ellende die inderdaad nu op ons afkomt. Wij zijn inderdaad de dupe los van wie er allemaal schuld is Zeker de oudere generatie gaat dit niet begrijpen en hebben veel last om iets waar ze niet om hebben gevraagd.deBennie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:57:
Te vroeg om de schuld bij 1 partij te leggen? Het lijkt mij overduidelijk dat er Cogas een keuze heeft gemaakt die gevolgen heeft voor consumenten in Twente.
Wie kan kiezen voor Caiway glasvezelpakketten, doet er inderdaad verstandig aan om over te stappen naar een Caiway glasvezelpakket ipv een Caiway coaxpakket.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:37:
Precies een G100 pakket voor 42.50 kan je niets van zeggen en je kan gewoon je decoders etc blijven gebruiken. voordelen van glas en coax komen bij elkaar ik zeg
Voordat Ziggo medio februari 2015 stopt met diensten zal dat op diverse plekken kunnen, hieronder de planningen die Cogas en Caiway daarover momenteel op hun website hebben staan:
<< Tabel is inmiddels verplaatst naar de OpeningsPost >>
[ Voor 88% gewijzigd door davides op 18-10-2014 22:53 ]
Leuk tabelletje voor de TS, waar heb je die vandaan? En je weet zeker dat je niet mee wilt helpen met het onderhouden van de TS?davides schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:13:
[...]
Wie kan kiezen voor Caiway glasvezelpakketten, doet er inderdaad verstandig aan om over te stappen naar een Caiway glasvezelpakket ipv een Caiway coaxpakket.
Voordat Ziggo medio februari 2015 stopt met diensten zal dat op diverse plekken kunnen, hieronder de planningen die Cogas en Caiway daarover momenteel op hun website hebben staan:
[ Voor 79% gewijzigd door HaTe op 18-10-2014 22:31 ]
Mwhah nee. Ik kan de visie van Cogas best snappen. Alleen de manier waarop het gebeurt is is nogal cru.. Heb je mail van Ziggo? Dikke vette pech zeggen Caiway en Ziggo. Gebruik je enkel Internet/TV en geen telefoon? Dikke vette pech zegt Caiway. Gebruik je meer als 3 smartcards of wil je CI+ modules gebruiken? DIkke vette pech zegt Caiway.deBennie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:21:
Het feit dat er geeneens gepoogd word om oud-Ziggo klanten wat soepeler te laten overstappen is wat mij erg stoort in dit verhaal. Bied bijvoorbeeld aan om de Ziggo mail nog een paar maanden door te laten lopen. Desnoods vraagt Caiway of Ziggo hier een euro per maand voor. Bied (iig) voor de mensen die nu een Z pakket afnemen de optie om alleen Internet + TV af te nemen.
Caiway doet het nu lijken de klant tegemoet te komen met hun (bijna) 1:1 overgenomen COAX pakketten. Echter vallen deze in het niets qua prijs-prestatieverhouding met de glasvezel pakketten. Je betaald nota bene meer voor veel minder.
Om even een voorbeeld te geven: Mijn grootouders hebben een maand geleden nog een aanbieding van Ziggo gehad (als bestaande klant) om voor €49,95 een Digitale HD recorder te kopen. Op mijn aanraden zijn ze hier op ingegaan (Ze namen tot kort voorheen nog steeds op met videobanden. Enkel was hun recorder er mee opgehouden). Ik kreeg 2 dagen geleden een zeer paniekerig telefoontje van mijn opa die zich niet wegwijs kon maken en al dacht dat hij €50 euro voor niks had betaald.. Gelukkig veranderd er voor hun vrij weinig bij het afnemen van het goedkoopste glasvezelpakket. Maar het feit dat er heel veel info mist in de brief stoort mij. Die €15 - €17 die je moet betalen aan Cogas word nu via Caiway zelf geregeld. Staat dit ergens vermeld? Ik dacht het even lekker niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Even voor de lol hun webmail kijken: https://secure.caiway.nl/webmail/Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:30:
[...]
Om nu alles bij Caiway neer te leggen alsof dit een amateuristische organisatie is met techniek van 20 jaar terug gaat veel te ver.
Vul daar een ' in en je krijgt foutmeldingen (sql-injectie test):
Warning: ldap_search() [function.ldap-search]: Search: Bad search filter in /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/ldap_func.php on line 46
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/ldap_func.php:46) in /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/action.php on line 537
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/ldap_func.php:46) in /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/utils/proxy.php on line 26
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/ldap_func.php:46) in /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/utils/proxy.php on line 27
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/ldap_func.php:46) in /data/htdocs/data/webmail.caiway.nl/webmail/html/header.php on line 10
Dit is toch een voorbeeld van slecht programmeerwerk...
pm verstuurd. Maar het gaat me puur om als de aanleg van glas helemaal klaar is dat ik direct kan overstappen naar glas.Caiway schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:38:
[...]
Deze ontvangers kunt u ook op ons coaxnetwerk gebruiken.
[...]
Kan je me in een PM je postcode + huisnummer doorsturen? Ik kijk eerst even wat voor je na.
Dan heb je meer geluk dat mij Svennos.Svennos1 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:26:
Hoppa, "Alles in 1 Glas 200" zojuist besteld als vervanging van mijn huidige All-in-1 Extra bij Ziggo (ik woon in Goor). Voor mij een prima keus!
Ik woon hier op het 't schild en ik kan zowel geen kabel of glas aanvragen(bij caiway), terwijl glas en kabel aansluiting beide hier in huis binnen zitten. Glas hebben ze bijna een jaar geleden al binnengebracht door COGAS.
Ik gebruik op moment Ziggo kabel via Cogas.
Vind dit zeer slecht. Je wordt geforceerd Caiway te nemen. Vervolgens wil ik het aanvragen, en dan kan ik beide nog eens niet bestellen (administratief foutje?) terwijl een losstaand huis hiernaast het wel kan. lol?
Bel je Caiway. Sta je 20min in de wacht. Geef je bovenstaande door, snappen ze je niet. Wordt je doorverbonden, weer 5min in de wacht, weer bovenstaand doorgeven, moet andere afdeling hebben (ik had Caiway twente gedeelte al gebeld met 121 aan het einde!?!?!?!), weer in de wacht voor 1min en toen een mevrouw die ook niks met mij adres kon. Lekker allemaal weer.
Straks zit ik zonder internet omdat die prutsers daar zijn administratieve zaakjes niet op orde hebben.
Wordt hier zo moe van hé.......
Wou ook G.200 bestellen en dan mijn Draytek 2925 (300mbit throughput op wanpoort) erachter gooien. Die sitecom die je erbij krijgt hoef ik nie.
@Allen: Hoe gaat Caiway op moment om met FUP? Zijn ze daar al vanaf, zijn jullie onlangs afgesloten geweest? Zijn er nog limieten?
@Caiway(Jan): Zie je pm.
[ Voor 28% gewijzigd door Oxize op 19-10-2014 11:06 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Dat lijkt me helemaal frustrerend! Glas en CAI binnen maar niet kunnen bestellen ..... gelukkig geen last van op "Hiltjesdam"Oxize schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:29:
[...]
Dan heb je meer geluk dat mij Svennos.
Ik woon hier op het 't schild en ik kan zowel geen kabel of glas aanvragen(bij caiway), terwijl glas en kabel aansluiting beide hier in huis binnen zitten. Glas hebben ze bijna een jaar geleden al binnengebracht door COGAS.
-Knip-
@Allen: Hoe gaat Caiway op moment om met FUP? Zijn ze daar al vanaf, zijn jullie onlangs afgesloten geweest? Zijn er nog limieten?
@Caiway(Jan): Zie je pm.
Caiway hanteert nog steeds een FUP (staat in de algemene voorwaarde) maar ik mag aannemen dat er met glas een ruime marge is, we zullen het zien en ervaren! 3 kinderen die YouTube gebruiken, Spotify, Xboxen en Netflixen, heel normaal tegenwordig ...!
Hmm oke, ik zit soms al snel op 15/20GB dataverkeer per dag als het niet meer is.Svennos1 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:40:
Caiway hanteert nog steeds een FUP (staat in de algemene voorwaarde) maar ik mag aannemen dat er met glas een ruime marge is, we zullen het zien en ervaren! 3 kinderen die YouTube gebruiken, Spotify, Xboxen en Netflixen, heel normaal tegenwordig ...!
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Beste medetweakers,
Ook ik zit helaas in Cogas gebied en ben genoodzaakt iets anders te nemen.
maar nu het volgende.
Ik wil natuurlijk nu al zo snel mogelijk over naar een nieuwe provider (glasvezel)
Oorspronkelijk heb ik een contact bij Ziggo tot 08-11-2015 .
Ik heb contact opgenomen met Ziggo omdat ik eerder van mijn contract af wil gezien de voorwaarden en levering vanaf januari niet meer gewaarborgd kunnen worden.
Zei houden aan dat ik tot 27 januari(dan gaat cogas/caiway op het netwerk)moet blijven.
Ik wil graag per 1 december al naar een andere provider..kan dit nu juridisch wel of niet? iemand al ervaring mee?
Een bijna ex gelukkig Ziggo klant.
maar nu het volgende.
Ik wil natuurlijk nu al zo snel mogelijk over naar een nieuwe provider (glasvezel)
Ik heb contact opgenomen met Ziggo omdat ik eerder van mijn contract af wil gezien de voorwaarden en levering vanaf januari niet meer gewaarborgd kunnen worden.
Zei houden aan dat ik tot 27 januari(dan gaat cogas/caiway op het netwerk)moet blijven.
Ik wil graag per 1 december al naar een andere provider..kan dit nu juridisch wel of niet? iemand al ervaring mee?
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Je kan het altijd afkopen natuurlijk. Als je echt zo graag ergens anders heen wil dan kan je die extra maanden dubbel betalen wellicht voor lief nemen. Anders gewoon eventjes geduld hebben.
XBO: Michaël#3318
Ik weet niet of dit al gemeld is (heb nu even geen zin dit hele topic door te spitten) maar vergelijk de volgende twee links maar eens.
https://www.caiway.nl/sit...ncogas/alles-in-1glasg200
https://www.caiway.nl/sit...ketten/alles-in-1glasg200
Wellicht staat er meer op de Caiway-site door de adressen op deze manier aan te passen?
Linkjes worden ingekort, ze eindigen hier op:
site/nl/applicatie/alles-in-1glaspakkettencogas/alles-in-1glasg200
site/nl/pakketten/alles-in-1glaspakketten/alles-in-1glasg200
Wellicht staat er meer op de Caiway-site door de adressen op deze manier aan te passen?
[ Voor 18% gewijzigd door pduh op 19-10-2014 14:23 . Reden: Linkjes worden ingekort. Jammer ]
P.Duh! lekker puh!
Nee beide postcode checks geven hetzelfde aan dat pakketten niet beschikbaar zijn op dit adres.pduh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:21:
Ik weet niet of dit al gemeld is (heb nu even geen zin dit hele topic door te spitten) maar vergelijk de volgende twee links maar eens.
Zo slecht dit..
Dan moet je over op het product van hun en dan hebben ze hun administratieve zaakjes niet in orde, want in de meterkast ligt alles klaar om aangesloten te worden. Ofwel kabel ofwel glas van Caiway.
[ Voor 11% gewijzigd door Oxize op 19-10-2014 14:42 ]
En wat dan nog, twee maanden actiepriijs ipv 6. En nog heb je veel minder dan bij Ziggo. Eerst de zaken op orde dan vergelijkbare paketten aan gaan bieden obv een actieprijs glasvezel.pduh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:21:
Ziggo dient minimaal nog een jaar te worden gehandhaafd. Caiway is met niets te vergelijken met Ziggo. Caiway zit in het jaar 0.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik kan niet eens Glas 200/200 bestellen, dan wordt ik alsmaar doorverwezen naar het HD-aanbod, terwijl glas hier al sinds 1 augustus beschikbaar is.
Je snapt er weinig van.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:30:
[...]
Beste Erik,
Deze boosheid had ik in het begin zeer zeker ook als trouwe Ziggo klant.alles bij Caiway neer te leggen alsof dit een amateuristische organisatie is met techniek van 20 jaar terug gaat veel te ver. We hebben nu eindelijk de snelheid van Glas in huis dit was blijkbaar met Ziggo niet gelukt. Alleen de hele communicatie erom het veel beter gekund, ze geven Ziggo klanten een verkeerde aanbieding. Niemand heeft een aanbieding gekregen op basis van een glas pakket. Daarbij komt dat het voor bijna iedereen zo uit het niets kwam vallen. Het enig puntje waar ze nog een oplossing voor zouden kunnen zorgen is ons emailadres van ziggo. Dat we deze nog een jaar doorgestuurd krijgen naar ons nieuwe adres. Bekijk het ook eens vanuit een andere kant.
We hebben nooit kunnen kiezen we zaten ook aan Ziggo vast. Daarbij komt dat Cogas schijnbaar in 2012 om tafel is gegaan met het verzoek om diensten over hun glasvezel netwerk aan te gaan bieden. Blijkbaar ging Ziggo hier niet mee akkoord. Volgens mij is de kennis er wel immers UPC biedt het ook aan. Dus Ziggo heeft ons ook in de steek gelaten. Daarbij komt als je zelf kijkt wat Caiway aanbiedt en niet naar het voorstel kijkt dan zie je dat wanneer je een glasaansluiting hebt er toch veel mogelijkheden zijn. Om nu
Ik wil Ziggo gewoon behouden omdat ze simpelweg de zaken beter voor elkaar hebben. Ik heb niet gevraagd om welke overstap dan ook. De enige kabelaanbieder wordt Caiway dus ik heb op dat gebied niets te kiezen. Caiway is op alle fronten inferieur aan Ziggo. Ik wil niet iets verplicht verlaten en dan ook nog verplicht worden naar een aanbieder te gaan die ons rommel verkoop onder het mom gelijkwaardig pakket. Al zou ik kiezen voor glasvezel dan zijn ze op al mijn genoemde punten inferieur aan Ziggo en ga ik terug naar het stenentijdperk en betaal de hoofdprijs voor zaken die bij Ziggo in het pakket zelf zitten. Daar zit ik niet op te wachten!
Als je het niet eens bent met de keuze van een (commerciele) aanbieder kun stap je over of neem je een alternatief.
Als je het echt perse anders wilt, moet je eigenaar worden van de betreffende partij. Tot die tijd heb je het (soms helaas) maar te doen met hun keuzes.
Frustratie mag, maar het is hier een discussieforum, en geen galtopic.
[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 19-10-2014 15:17 ]
Je wordt niet verplicht naar caiway te gaan, je kan ook naar *DSL van KPN/Telfort/oid.
Ik zie wel hoe het loopt de komende 2 maand, hopen dat de overstap soepel verloopt en dat het glasvezel abonnement bevalt
Ik zie wel hoe het loopt de komende 2 maand, hopen dat de overstap soepel verloopt en dat het glasvezel abonnement bevalt
Alsof DSL goed is. Daarmee ga je ook bijna op alle fronten alsnog achteruit. Als het überhaupt verkrijgbaar is.
Met schreeuwen ga je echt niet meer bereiken.Erikrijnders schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:57:
[...]
Je snapt er weinig van. WE WORDEN GEDWONGEN OVER TE STAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil Ziggo gewoon behouden omdat ze simpelweg de zaken beter voor elkaar hebben. Ik heb niet gevraagd om welke overstap dan ook. De enige kabelaanbieder wordt Caiway dus ik heb op dat gebied niets te kiezen. Dus geen KEUZEMOGELIJKHEID. Caiway is op alle fronten inferieur aan Ziggo. Ik wil niet iets verplicht verlaten en dan ook nog verplicht worden naar een aanbieder te gaan die ons rommel verkoop onder het mom gelijkwaardig pakket. Al zou ik kiezen voor glasvezel dan zijn ze op al mijn genoemde punten inferieur aan Ziggo en ga ik terug naar het stenentijdperk en betaal de hoofdprijs voor zaken die bij Ziggo in het pakket zelf zitten. Daar zit ik niet op te wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK STAP DUS NIET OVER!!!!!!!!!!
Ziggo stopt, of we dat nou leuk vinden of niet. Je zult dus wel moeten, of schotel nemen of adsl en dergelijke.
Overstappe zal 100% v/d mensen doen.
Bellen/ bij zaak langsgaan.stane schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:54:
Ik kan niet eens Glas 200/200 bestellen, dan wordt ik alsmaar doorverwezen naar het HD-aanbod, terwijl glas hier al sinds 1 augustus beschikbaar is.
Site loopt idd achter.
Als we met z'n allen klagen. Wordt cif/cogas/caiway/Rabobank misschien gedwongen om hun netwerk eerder open te stellen voor anderen. Wat cogas eigenlijk al jaren beloofd.
Dan hebben we, wat we willen. Vrijheid.
Dan worden bedrijven die dit soort zaken doen. Beloond door mensen die overgaan naar een andere leverancier....power to the people. Stem met je voeten cq portemonnee.
Dan hebben we, wat we willen. Vrijheid.
Dan worden bedrijven die dit soort zaken doen. Beloond door mensen die overgaan naar een andere leverancier....power to the people. Stem met je voeten cq portemonnee.
[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 19-10-2014 15:31 ]
Officeel loopt je contract nog lang door dus ze houden je daaraan totdat ze van de coax worden gegooid. Ziggo pleegt geen contractbreuk opzich, maar kunnen niks omdat ze straks het niet meer kunnen aanbieden.amdboy1983 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:26:
Beste medetweakers,
maar nu het volgende.
Ik wil graag per 1 december al naar een andere provider..kan dit nu juridisch wel of niet? iemand al ervaring mee?![]()
Hoezo "En wat dan nog"?Erikrijnders schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:52:
[...]
En wat dan nog, twee maanden actiepriijs ipv 6. En nog heb je veel minder dan bij Ziggo. Eerst de zaken op orde dan vergelijkbare paketten aan gaan bieden obv een actieprijs glasvezel.
Ziggo dient minimaal nog een jaar te worden gehandhaafd. Caiway is met niets te vergelijken met Ziggo. Caiway zit in het jaar 0.
Ik geef hier toch geen waardeoordeel aan? Het is informatief bedoeld. Wat reageer je agressief zeg. Je hoeft me hier toch niet over aan te vallen.
Ook ik ben het niet eens met de manier waarop het gaat, maar zoals anderen ook al zeggen, je moet niks natuurlijk! Ja, je gaat er zeker op achteruit, ik ook.
Maar toen het Ziggo werd/was, welke keus had je toen?
P.Duh! lekker puh!
Verwijderd
Jongens, dat glasvezelnetwerk wordt helemaal niet open gesteld. De geschiedenis van CIF leert dat je kan kiezen uit, Caiway, Caiway en Caiway.
Hier in Krimpen al vier jaar open, maar geen ander dan Caiway. Kijk in de andere gemeenten waar glasvezel ligt van CIF en het netwerk open is.... Caiway, Caiway en Caiway.
Dus stop met dromen ...
Hier in Krimpen al vier jaar open, maar geen ander dan Caiway. Kijk in de andere gemeenten waar glasvezel ligt van CIF en het netwerk open is.... Caiway, Caiway en Caiway.
Dus stop met dromen ...
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat veel mensen tevreden zijn met wat ze nu hebben. En zomaar verplicht worden tot wat anders wat ook nog eens een achteruitgang is waar niet om gevraagd wordt! voor zelfde prijs. Als mensen werkelijk weer hetzelfde willen is het of Fors duurder of niet mogelijk!
Denk alleen al eens aan mobiele korting of Wi-Fi spots. Zul je nooit kunnen krijgen bij caiway!
Denk alleen al eens aan mobiele korting of Wi-Fi spots. Zul je nooit kunnen krijgen bij caiway!
Heb letterlijk van cogas gehoord dat glasvezel van caiway is, op 2de poort op glasvezelbox mag niks andersVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:48:
Jongens, dat glasvezelnetwerk wordt helemaal niet open gesteld. De geschiedenis van CIF leert dat je kan kiezen uit, Caiway, Caiway en Caiway.
Dus stop met dromen ...
. alles moet overlegt worden met caiway.... Ik weet wel wat ik hieruit opmaak.
Ik snap ook nog steeds niet waarom Ziggo per se ook diensten op glasvezel moest gaan leveren; er zijn zoveel andere providers die wel diensten op glasvezel doen en die kwalitatief goed bekend staan, zoals xs4all en tweak. Er zijn zoveel plaatsen waar Ziggo of UPC op de kabel zit, en je ruime keus hebt op de glasvezel qua providers. Ik dacht dat we met de glasvezel meer keus zouden krijgen; het tegendeel is waar.
Die eis om op glas EN coax te moeten leveren was alleen maar verzonnen om Caiway als enige over te laten.
Die eis om op glas EN coax te moeten leveren was alleen maar verzonnen om Caiway als enige over te laten.
Opzich logisch, meeste andere glasaanbieders zijn onderdeel van KPN.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:48:
Dus stop met dromen ...
Klopt als een bus. Als je datzelfde geintje bij een Europese aanbesteding uithaalt ("het mag elk merk zijn als het maar 2 letters heeft en begint met H en eindigt op P") krijg je een boete van heb-ik-jou-daar en mag je je verantwoorden voor de rechtbank, alle gemaakte kosten betalen en opnieuw beginnen. Op dit (hoge) niveau bij Cogas/Caiway/Rabobank mag dit gewoon allemaal.wurtel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:12:
Cogas heeft gemeenten voorgelogen (zie Tubantia) maar het zou mij hogelijk verbazen als er ook maar 1 ding gaat veranderen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik val jou er niet op aan maar ga niet roepen dat we een andere keuze hebben, dat hebben we dus niet. Alle andere keuzes zijn minder dan Ziggo biedt. Caiway doet zich nu voor als alternatief, doet ons een zogenaamde gelijkwaardige aanbieding die er op neer komt dat we op alle punten het minder voor elkaar hebben tov Ziggo. Dat is niet gelijkwaardig. Ik heb mijn punt al meerdere malen gemaakt, ik ga dus proberen op dat punt niet in de herhaling te vallen.pduh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:22:
[...]
Hoezo "En wat dan nog"?
Ik geef hier toch geen waardeoordeel aan? Het is informatief bedoeld. Wat reageer je agressief zeg. Je hoeft me hier toch niet over aan te vallen.![]()
Ook ik ben het niet eens met de manier waarop het gaat, maar zoals anderen ook al zeggen, je moet niks natuurlijk! Ja, je gaat er zeker op achteruit, ik ook.
Maar toen het Ziggo werd/was, welke keus had je toen?
Caiway krijgt hier een harde dobber aan. Klanten gaan zeker de eerste jaren niet met Caiway in zee en de meeste Cogas-klanten willen Ziggo simpelweg houden. Dat Caiway Glasvezel aanbiedt prima, maar daar hebben ze geen COAX voor nodig. Dat kan prima bij Ziggo blijven.
Er zijn 2 problemen, Erik.
Probleem 1: je hebt geen keuze. Dat klopt. Dat had je bij Ziggo ook niet. Gelukkig was Ziggo een goede provider, maar stel je voor dat het nog steeds zo'n drama was als in d eCasema-dagen, dan hadden we nu de vlag uitgehangen bij wijze van.
Probleem 2: Caiway is minder dan Ziggo. Dat klopt, het is in ieder geval duurder en met allerlei dingetjes zijn ze net ff wat minder (aantal smartcards e.d.).
Laten we zorgen dat deze 2 punten niet door elkaar gaan lopen in de discussie, daar wordt het alleen maar onoverzichtelijk van.
Probleem 1: je hebt geen keuze. Dat klopt. Dat had je bij Ziggo ook niet. Gelukkig was Ziggo een goede provider, maar stel je voor dat het nog steeds zo'n drama was als in d eCasema-dagen, dan hadden we nu de vlag uitgehangen bij wijze van.
Probleem 2: Caiway is minder dan Ziggo. Dat klopt, het is in ieder geval duurder en met allerlei dingetjes zijn ze net ff wat minder (aantal smartcards e.d.).
Laten we zorgen dat deze 2 punten niet door elkaar gaan lopen in de discussie, daar wordt het alleen maar onoverzichtelijk van.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het probleem ligt genuanceerder dan dit. Het feit dat mensen hun 'digitale voorzieningen' (ik noem t maar even zo) en alles wat daaraan vasthangt verandert omdat Cogas 2 jaar geleden een bepaalde keuze heeft gemaakt, dat stinkt.Arfman schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:59:
Het is zo klein als het gaan 'missen' van een ziggo tv app of hogere kosten per maand, tot bedrijfsmatige veranderingen. Dit alles -nogmaals- omdat Cogas een bepaalde keuze heeft gemaakt.
Het hele caiway of het vastzitten aan enkel ziggo of caiway boeit me geen ene f*ck, het feit dat Cogas om bepaalde redenen ons (in mijn geval m'n vader) een keuze door de strot duwt, dat steekt. Daarbij komt dan nog het enorm slechte commuiceren en de irritatie is compleet.
En als ik caiway dan moeten aanhalen, dan helpt het Cogas niet dat net caiway in vergelijk tot de huidige situatie geen noemenswaardige verbetering is. Plaatje compleet.
Nogmaals een stelletje amateurs daar bij Cogas. Een dubieuze keuze in 2012 wat uiteindelijk negatief uitpakt voor de consument. Ik heb er echt geen goed woord voor over, kan me hier enorm over opwinden en snap werkelijk niet dat Cogas hiermee wegkomt.
Hoorde al dat de negatieve geluiden al bij de politiek waren aangekomen, hopen dat ze dit minimaal terugdraaien of Cogas een enorme boete opleggen.
Verwijderd
Dit vat eigenlijk de hele kern van het probleem prima samen.wurtel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:12:
[..]
Caiway wipt de concurrent eruit, neemt de klanten over en is in één keer monopolist zonder de concurrent weg te concurreren met service en/of lage prijzen.
Hoe kan zo'n Cif / Cogas bestuur zo naïef zijn om te denken dat dit gepikt zal worden? Ik verheug me op het moment dat er bakzeil (in welke vorm dan ook) gehaald zal worden. Kan niet wachten
En ik hoop niet dat Cogas een boete krijgt. Want die betalen we uiteindelijk zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 21:28 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Zie hieronder komt van de website Ziggo ook geen 5 smartcards.Arfman schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:59:
Smartcard
U kunt maar liefst drie smartcards activeren zonder dat u hoeft bij te betalen voor de extra zenderpakketten.
Verwijderd
Vanochtend maar even een outlook adres aangemaakt en begonnen met omzetten bij allerlei instanties etc van mijn mailadres. Ik ga dit nu niet meer doen met het Caiway emailadres wie zegt mij dat het aankomende jaren niet nog een keer gebeurt? Dus wellicht een tip gebruik niet je email adres van je aanbieder dan zit je met de gebakken peren zoals wij nu.deBennie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:33:
[...]
Het probleem ligt genuanceerder dan dit. Het feit dat mensen hun 'digitale voorzieningen' (ik noem t maar even zo) en alles wat daaraan vasthangt verandert omdat Cogas 2 jaar geleden een bepaalde keuze heeft gemaakt, dat stinkt.
Het is zo klein als het gaan 'missen' van een ziggo tv app of hogere kosten per maand, tot bedrijfsmatige veranderingen. Dit alles -nogmaals- omdat Cogas een bepaalde keuze heeft gemaakt.
Het hele caiway of het vastzitten aan enkel ziggo of caiway boeit me geen ene f*ck, het feit dat Cogas om bepaalde redenen ons (in mijn geval m'n vader) een keuze door de strot duwt, dat steekt. Daarbij komt dan nog het enorm slechte commuiceren en de irritatie is compleet.
En als ik caiway dan moeten aanhalen, dan helpt het Cogas niet dat net caiway in vergelijk tot de huidige situatie geen noemenswaardige verbetering is. Plaatje compleet.
Nogmaals een stelletje amateurs daar bij Cogas. Een dubieuze keuze in 2012 wat uiteindelijk negatief uitpakt voor de consument. Ik heb er echt geen goed woord voor over, kan me hier enorm over opwinden en snap werkelijk niet dat Cogas hiermee wegkomt.
Hoorde al dat de negatieve geluiden al bij de politiek waren aangekomen, hopen dat ze dit minimaal terugdraaien of Cogas een enorme boete opleggen.
Drie via de website, de vierde en vijfde via de klantenserviceVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:24:
[...]
Zie hieronder komt van de website Ziggo ook geen 5 smartcards.
Smartcard
U kunt maar liefst drie smartcards activeren zonder dat u hoeft bij te betalen voor de extra zenderpakketten.
Verwijderd
ok dat is wel service inderdaad.tha_bulldog schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:52:
[...]
Drie via de website, de vierde en vijfde via de klantenservice
Verwijderd
ja, dat was genoegzaam bekend.
Een soort gedoog beleid dus, Ziggo kan net zo goed dan 5 smartcards op de site vermelden.
Ik zeg: Carweg!
Een soort gedoog beleid dus, Ziggo kan net zo goed dan 5 smartcards op de site vermelden.
Ik zeg: Carweg!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 22:02 . Reden: tiepo ]

Verwijderd
Ik heb Caiway aantal keren om vijf smartcards gevraag, maar Caiway weigert dat, tenzij ik een volledig tweede televisie abonnement afsluit.
Dus Caiway is niet klantgericht als organisatie. Daar ben ik in al die jaren wel achter.
Als je dus een aanvullend pakket hebt bij Caiway ben je dus standaard de klos bij Caiway.
De Gouwenaren zijn altijd de klos, want die moeten zelfs voor het basispakket 2 euro per maand per smartcard bij betalen aan Caiway. ( ook slechts maximaal drie)
Dus Caiway is niet klantgericht als organisatie. Daar ben ik in al die jaren wel achter.
Als je dus een aanvullend pakket hebt bij Caiway ben je dus standaard de klos bij Caiway.
De Gouwenaren zijn altijd de klos, want die moeten zelfs voor het basispakket 2 euro per maand per smartcard bij betalen aan Caiway. ( ook slechts maximaal drie)
Op welk nummer woon je dan?
You only live once, so live to the max's
De postcodecheck van caiway faalt op wel meer plekken in goor, vooral bij huisnummers met een toevoeging als 149-12 of 4-a.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Ik ben er al achter. Het lijkt er op dat op 't Schild nummers 2 t/m 42 gewoon glas kunnen aanvragen, behalve nummer 44. Ik zou Cogas bellen.
[ Voor 8% gewijzigd door MORCIK op 19-10-2014 23:24 ]
Komt wel vaker voor, je kan het gewoon afsluiten bij Caiway alleen moet het dan via hoofdkantoor.
Bellen/ langsgaan bij winkel.
Bij ons gaf ie ook niet thuis, maar het is nu voor ons geregeld.
Bellen/ langsgaan bij winkel.
Bij ons gaf ie ook niet thuis, maar het is nu voor ons geregeld.
De hele Premiere appartament (nieuwbouw) niet (tegenover de fietswinkel). Nummers 10-01, 10-02, 10-03, etc...
[ Voor 38% gewijzigd door Oxize op 19-10-2014 23:35 ]
De onderste verdiepingen gaan inderdaad niet goed, waarschijnlijk omdat de toevoegingen met een 0 beginnen. Bij de bovenste verdiepingen kun je wel glas aanvragen. Gewoon Cogas bellen, want zij moeten de aansluitbaarheid doorgeven aan Caiway.Oxize schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:30:
De hele Premiere appartament (nieuwbouw) niet (tegenover de fietswinkel). Nummers 10-01, 10-02, 10-03, etc...
Dag allen,
Volg dit topic al een tijdje en momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik blijf nog met enkele vragen zitten waar ik vooralsnog niet uitkom. Het zal wellicht al voorbij zijn gekomen hier maar ik heb het niet opgemerkt.
Momenteel zit ik, net als velen, bij Ziggo waar ik TV + Internet(Z1) van heb. 30 Mbit/s, dus 3,75 MB/s. Per maand ben ik hier €39,95 voor kwijt. Er is 1 tv in huis met een Humax decoder/recorder die in eigendom is maar die heeft geen glasvezel aansluiting/mogelijkheden. Extra zender pakketten zijn niet van toepassing en thuis wordt geen gebruik gemaakt van LAN-constructies e.d.(oftewel een standaard router volstaat).
De 'persoonlijke' aanbieding die ik van Caiway heb ontvangen is voor het Alles-in-1HD Basis. Dan betaal ik eerst 6 maanden de actieprijs van €34,95 om vervolgens €44,95 te gaan betalen. €5 euro duurder voor vrijwel hetzelfde huidige pakket.
Ik heb ook gekeken naar KPN en XS4ALL. Daar betaal je ook 45 of iets meer maar dan heb je wel sneller internet. Maar kun je met deze providers wel in zee per 2015? Of is Caiway echt het enige wat je kan/moet kiezen? Ik ben ook gaan kijken naar Telfort en Tele2 maar heb begrepen dat dit een ADSL verbinding is en dat trekt me niet zo in verband met snelheidsverlies.
Je zou denken dat het glasvezel pakket van Caiway iets is. Als ik ga kijken vind ik(voor wat ik weet wat je er voor krijgt) 42,50 opzich een prima bedrag. Echter is de huidige Humax recorder niet glasvezel geschikt. Je krijgt van Caiway een glasvezel-geschikte ontvanger. Maar opnemen vind ik wel erg handig en makkelijk en is feitelijk dus een pre. Om een ontvanger te krijgen die ook kan opnemen betaal je 3,50 extra per maand wat het totaal al weer op €46,- brengt. Tevens is de huidige ontvanger dan overbodig.
Momenteel weet ik dus niet wat ik moet doen..? Welke aanbieders zijn er nog meer voor kabel? Of verkrijgt Caiway echt een monopoliepositie en ben je dus verplicht om Caiway te nemen. Tenzij je voor ADSL wilt gaan van Telfort of Tele2. Vragen, vragen,
Volg dit topic al een tijdje en momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik blijf nog met enkele vragen zitten waar ik vooralsnog niet uitkom. Het zal wellicht al voorbij zijn gekomen hier maar ik heb het niet opgemerkt.
Momenteel zit ik, net als velen, bij Ziggo waar ik TV + Internet(Z1) van heb. 30 Mbit/s, dus 3,75 MB/s. Per maand ben ik hier €39,95 voor kwijt. Er is 1 tv in huis met een Humax decoder/recorder die in eigendom is maar die heeft geen glasvezel aansluiting/mogelijkheden. Extra zender pakketten zijn niet van toepassing en thuis wordt geen gebruik gemaakt van LAN-constructies e.d.(oftewel een standaard router volstaat).
De 'persoonlijke' aanbieding die ik van Caiway heb ontvangen is voor het Alles-in-1HD Basis. Dan betaal ik eerst 6 maanden de actieprijs van €34,95 om vervolgens €44,95 te gaan betalen. €5 euro duurder voor vrijwel hetzelfde huidige pakket.
Ik heb ook gekeken naar KPN en XS4ALL. Daar betaal je ook 45 of iets meer maar dan heb je wel sneller internet. Maar kun je met deze providers wel in zee per 2015? Of is Caiway echt het enige wat je kan/moet kiezen? Ik ben ook gaan kijken naar Telfort en Tele2 maar heb begrepen dat dit een ADSL verbinding is en dat trekt me niet zo in verband met snelheidsverlies.
Je zou denken dat het glasvezel pakket van Caiway iets is. Als ik ga kijken vind ik(voor wat ik weet wat je er voor krijgt) 42,50 opzich een prima bedrag. Echter is de huidige Humax recorder niet glasvezel geschikt. Je krijgt van Caiway een glasvezel-geschikte ontvanger. Maar opnemen vind ik wel erg handig en makkelijk en is feitelijk dus een pre. Om een ontvanger te krijgen die ook kan opnemen betaal je 3,50 extra per maand wat het totaal al weer op €46,- brengt. Tevens is de huidige ontvanger dan overbodig.
Momenteel weet ik dus niet wat ik moet doen..? Welke aanbieders zijn er nog meer voor kabel? Of verkrijgt Caiway echt een monopoliepositie en ben je dus verplicht om Caiway te nemen. Tenzij je voor ADSL wilt gaan van Telfort of Tele2. Vragen, vragen,
Die 5,- is dus de telefonie waar je niet om gevraagd heb maar je toch gedwongen wordt om te nemen.Trezzahn schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:34:
Afhankelijk van je locatie kun je prima in zee met KPN of XS4ALL, dat wordt dan wel ADSL/VDSL. Ik woon in Almelo, wijk Windmolenbroek en daar is via ADSL max. 4Mbit te halen: 2% van wat ik nu via Ziggo heb... Misschien heb jij meer geluk qua locatie, VDSL gaat tot 50Mbit en in de nabije toekomst zelfs 80Mbit (uitgaande van ideale omstandigheden).Ik heb ook gekeken naar KPN en XS4ALL. Daar betaal je ook 45 of iets meer maar dan heb je wel sneller internet. Maar kun je met deze providers wel in zee per 2015? Of is Caiway echt het enige wat je kan/moet kiezen? Ik ben ook gaan kijken naar Telfort en Tele2 maar heb begrepen dat dit een ADSL verbinding is en dat trekt me niet zo in verband met snelheidsverlies.
Als je een harde schijf in je ontvanger/decoder hebt, dan neem je gewoon lokaal op, en valt dat niet onder "interactief". Dus kan die prima aan de Caiway coax hangen, althans dat heeft Caiway hier al eerder aangegeven. Je hebt dus geen nieuwe / andere decoder nodig die aan de glasvezel moet hangen.Je zou denken dat het glasvezel pakket van Caiway iets is. Als ik ga kijken vind ik(voor wat ik weet wat je er voor krijgt) 42,50 opzich een prima bedrag. Echter is de huidige Humax recorder niet glasvezel geschikt. Je krijgt van Caiway een glasvezel-geschikte ontvanger. Maar opnemen vind ik wel erg handig en makkelijk en is feitelijk dus een pre. Om een ontvanger te krijgen die ook kan opnemen betaal je 3,50 extra per maand wat het totaal al weer op €46,- brengt. Tevens is de huidige ontvanger dan overbodig.
Je houdt (ook als een een glasvezelabonnement hebt) nog steeds je televisiesignaal. Dus je kunt je decoder gewoon blijven gebruiken. Met een beetje geluk zelfs met het uitgebreide zenderpakket, want volgens mij gebruikt Caiway dezelfde versleuteling als Ziggo (Irdeto).
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Je kan inderdaad G100 Pakket nemen voor € 42.50, wellicht kan er een harddisk in de Humax of via USB achter de Humax. Je zou dan kunnen opnemen pauzeren etc kunnen doen via de harddisk. Je zou ook kunnen kijken naar KPN of Telfort aanbieders over het ADSL netwerk. Werkt op zich prima in de situatie zoals u die hierboven schetst. Maar bij KPN betaal je ook voor inactieve tv volgens mij.Trezzahn schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:34:
Dag allen,
Verwijderd
Klopt volgens mij. Let op als je geheel nu overstapt op Caiway dan ben je alle Digitale zenders e.d. kwijt tot Ziggo van de band af is. Je kan dan alleen extra zenders kijken via een interactieve decoder die vanaf G200 pakket kan worden bij besteld.Jaap-Jan schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:45:
[...]
Je houdt (ook als een een glasvezelabonnement hebt) nog steeds je televisiesignaal. Dus je kunt je decoder gewoon blijven gebruiken. Met een beetje geluk zelfs met het uitgebreide zenderpakket, want volgens mij gebruikt Caiway dezelfde versleuteling als Ziggo (Irdeto).
Anders heb je analoog het standsaard pakket van Caiway.
Das toch niet het geval als je nu zo'n alles-in-1 pakket besteld?Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:25:
[...]
Klopt volgens mij. Let op als je geheel nu overstapt op Caiway dan ben je alle Digitale zenders e.d. kwijt tot Ziggo van de band af is. Je kan dan alleen extra zenders kijken via een interactieve decoder die vanaf G200 pakket kan worden bij besteld.
Anders heb je analoog het standsaard pakket van Caiway.
Psst, ik heb van betrouwbare bron vernomen dat Ziggo Mobiel voor bestaande klanten gewoon blijft bestaan. Incl. korting!
Ons zijn ze definitief kwijt als klant. Wij stappen volledig over naar KPN Glasvezel en besparen meer dan 12 euro per maand tov de nieuwe situatie igv Caiway. Gelukkig (!) ligt hier al Reggefiber glasvezel en dus hebben we behoorlijk veel keuze en zijn we niet gebonden aan Caiway glasvezel. Caiway glasvezel zal hier ook nooit worden uitgerold omdat er dus al Reggefiber glas ligt.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Oke en wanneer wordt dat openbaar ?kaos- schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:30:
Psst, ik heb van betrouwbare bron vernomen dat Ziggo Mobiel voor bestaande klanten gewoon blijft bestaan. Incl. korting!
Voordat ik nl overstap naar een andere.
Geen idee. Ik kreeg het te horen van een ict monteur die weer iemand kende bij Ziggo.The.Terminator schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:35:
[...]
Oke en wanneer wordt dat openbaar ?
Voordat ik nl overstap naar een andere.
Wil het zelf ook nog wel even zien hoor, maar ik was sowieso van plan om alles af te wachten tot half december.
Alles afwachten tot half December? Dan heb je nog ongeveer 1 maand om dan alles te regelen voordat Ziggo eruit wordt geknikkerd? Ook nog rekening houdend met de kerstdagen wordt dat erg krap! Als ik jou was zou ik uiterlijk per 1 dec de knoop doorhakken hoe je verder wilt ....kaos- schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Geen idee. Ik kreeg het te horen van een ict monteur die weer iemand kende bij Ziggo.
Wil het zelf ook nog wel even zien hoor, maar ik was sowieso van plan om alles af te wachten tot half december.
Verwijderd
Als je het voorstel bedoeld dan inderdaad niet.jaaoie17 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:29:
[...]
Das toch niet het geval als je nu zo'n alles-in-1 pakket besteld?
Je hebt gelijk, ik was de kerstdagen helemaal vergeten.Svennos1 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:12:
[...]
Als ik jou was zou ik uiterlijk per 1 dec de knoop doorhakken hoe je verder wilt ....
Bij mij zou half dec oke zijn aangezien ik pas 15 januari afgesloten word van Ziggo, maar zal het maar even naar voren schuiven dan
Kijk als dit zo is dan een dikke pluim voor Ziggo!kaos- schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:30: