Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:19
Ja, maar je wordt zo eerst op verkeerde been gezet als je naar glasvezel gaat kijken.

Van mij mag die analoge zooi er per direct af, zit HD zenders flink in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:55
Moeten we ook betalen voor extra betalen per maand voor een extra smartcard? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Ik denk dat caiway daar nog wel even een jaar of zo mee wacht. Dan zal alles wel gelijk getrokken worden zoals in westland . Het is ook wel een voordeel bij caiway . Internet over glas en tv via de coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:18
Maar 1 tv heeft dan weer tv via glasvezel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:33:
Moeten we ook betalen voor extra betalen per maand voor een extra smartcard? ;(
Caiway doet max 3 kaarten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
3 klopt maar basispakket is ongecodeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

datacom80 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:49:
3 klopt maar basispakket is ongecodeerd
Dit dus. Zeker als je nu al een digitale ontvanger van Ziggo hebt betekend dat je direct al 2 TV's "gratis" kan aansluiten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Caiway doet toch dat basispakket zonder smartcard bekeken kan worden?

Via Ziggo kan dat nu alleen met een smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een andere vraag trouwens: Hoe zit het met de €14,95 die we nu aan Cogas betalen voor het basis analoge pakket? Gaat dit straks ook van de rekening bij Caiway af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

D4NG3R schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:18:
Even een andere vraag trouwens: Hoe zit het met de €14,95 die we nu aan Cogas betalen voor het basis analoge pakket? Gaat dit straks ook van de rekening bij Caiway af?
Dat is al sinds juli zo. Anno 2014 is dat al 16,99. Wanneer heb je voor het laatst naar je facturen gekeken?

[ Voor 12% gewijzigd door MORCIK op 16-10-2014 18:25 ]

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MORCIK schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:24:
[...]

Dat is al sinds juli zo. Anno 2014 is dat al 16,99. Wanneer heb je voor het laatst naar je facturen gekeken?
Leuk dat dit zo is, maar ik zie dit nergens vermeld staan. Zeker op de site www.twentestaptover.nl verwacht ik dit in de FAQ.

Enneh: Nee. Het is bij ons nog steeds €14,95. Het analoge pakket namen we al af ver voordat we bij ziggo kwamen, en heeft mede hierdoor nooit een prijsverhoging gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoppers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 18:45
D4NG3R schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:18:
Net aan de lijn met hun gehangen. Als je bij Caiway abonnement afsluit betaal je aan de Cogas geen vaste kosten meer. Deze worden dan door Caiway verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

D4NG3R schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:29:

Leuk dat dit zo is, maar ik zie dit nergens vermeld staan. Zeker op de site www.twentestaptover.nl verwacht ik dit in de FAQ.

Enneh: Nee. Het is bij ons nog steeds €14,95. Het analoge pakket namen we al af ver voordat we bij ziggo kwamen, en heeft mede hierdoor nooit een prijsverhoging gehad.
Welke plaats? Als het goed is heb je in juli een brief erover gekregen. Staat ook in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MORCIK schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:38:
[...]

Welke plaats? Als het goed is heb je in juli een brief erover gekregen. Staat ook in dit topic.
Diepenheim. Hebben we het nu over de €16,99 of de kosten die Caiway verwerkt? Die brieven heb ik toen nauwelijks ingelezen aangezien we erg tevreden zijn over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Potjandorie. Begin dit jaar 2 extra smartcards aangeschaft bij ziggo. Die zijn in 1 klap niks waard. Waar kan ik dit declareren.

Verder niet blij dat we nu meer moeten betalen voor onze extra tv zenders. (Abo) Dit ook ivm met de smartcard problematiek.

Lijkt een een leuke claim.

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 16-10-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:49
Op het Cogas kantoor draaien ze telkens dit bandje: U, jij en ik wij gaan naar Caiway.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

D4NG3R schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:40:
[...]

Diepenheim. Hebben we het nu over de €16,99 of de kosten die Caiway verwerkt? Die brieven heb ik toen nauwelijks ingelezen aangezien we erg tevreden zijn over Ziggo.
Ik woon in Goor en ik kan me niet voorstellen dat wij een prijsverschil hebben voor de analoge aansluiting. Omdat ik al voor juli naar Caiway ben overgestapt is mijn Cogas-factuur per juli beëindigd en zit de rekening in mijn glasvezelabonnement verwerkt. Ik zou even je facturen nakijken, want als je Ziggo hebt wordt je analoge aansluiting sinds juli door Caiway geïncasseerd à 16,99 met het zelfde rekeningnummer als Cogas dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:17
Caiway schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:36:
Beste Forum leden,

Caiway is de nieuwe partner van Cogas, dit houd in dat de diensten van Ziggo op de kabel komen te vervallen.
In fases van Januari tot April 2015 zal dit gaan plaats vinden, zodra dit gaat gebeuren worden de klanten schriftelijk geïnformeerd over hun diensten bij Ziggo. Vanaf dat moment komen de diensten van Ziggo te vervallen.
Caiway verplicht niemand om over te stappen naar Caiway.
Uiteraard is bij Caiway wel iedereen welkom.

Uit de meerdere meldingen begrijp ik dat er wat verwarring is omtrent de apparatuur die op dit moment in gebruik is bij Ziggo.
De huidige ontvangers kunnen nog steeds gebruikt worden.
Caiway zal dezelfde instellingen en protocollen overnemen van Ziggo.
De interactieve diensten van Ziggo zullen echter niet werken.
Caiway heeft ook interactieve diensten, die werken alleen via de Entone.
Hiervoor is een Alles in 1 Glas G200 of een Alles in 1 Glas G400 abonnement nodig.
De Entone werkt met een internetkabel op het modem, dus geen coax kabel.
Je kan met elk Caiway abonnement ook via de coaxkabel kijken.

Bij Caiway heb je geen modem nodig voor digitale televisie.
Wel heb je een digitale ontvanger nodig of een TV met een DVB-C tuner.
Het basispakket wordt ongecodeerd doorgegeven, hiervoor heb je dus geen smartcard nodig.
Heb je wel extra zenderpakketten dan heb je een smartcard nodig.

Caiway levert maximaal 3 smartcards voor de extra zenderpakketten.
Via https://www.twentestaptover.nl kan je zien welke Coax pakketten Caiway bij u gaat leveren.
Om te zien of er ook Glasvezel beschikbaar is kan je op www.caiway.nl de postcode check uitvoeren.

Acties die aangegaan zijn bij Ziggo zoals mobiel kunnen wij helaas niet beantwoorden.
Het verzoek is om deze bij Ziggo te stellen, zij dienen je te informeren omtrent lopende kortingen en acties.

Wendy
Webcare Team Caiway
Mooi dat Caiway ook meekijkt hier. Ik ben het niet eens met wat nu gebeurd. Als Gemeentes betalen we mee aan de aanleg van kabel, al jarenlang hebben de Gemeentes een grote vinger in de pap. We betaalden dus als inwoner indirect mee aan de aanleg. Mogen we dan ook zelf bepalen wie er gaat leveren? Mijn problemen:
1) Het abonnement wordt na 6 maanden duurder. Mijn abo gelijkwaardig aan Ziggo kost dan € 93,85, via Ziggo betaalde ik € 78+17 = € 95. Echter een huur entone kost me extra € 5,=
2) Ik wordt verplicht een jaarabonnement af te sluiten. Bij Ziggo was het abonnement per maand opzegbaar, dat wil ik zo houden
3) Fox Sports wordt door Caiway niet volledig in HD uitgezonden. Ook dit is een EIS. Alle zes zenders in HD.
4) Fox Sports app gaat niet meer werken via Caiway. Bij overgang moet dit geregeld zijn.
5) Mijn Ziggo-mailadres wil ik behouden. Ik wil geen gedonder met overgang naar een ander mailadres. Veel berichten staan ingesteld op Ziggo, denk aan doorgeven waterstanden Vitens e.d.
6) Ziggo Mobiel, korting krijg je niet meer. Hoe gaat Caiway dat compenseren?

Kortom de huidige aanbieding van Caiway is er een in de categorie zijn ze niet goed wijs!
Daarnaast zijn allerlei zaken niet zo geregeld als bij Ziggo. Kortom we krijgen minder voor een veel te hoge abonnementsprijs.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway heeft capaciteitsgebrek op de coaxkabel, ondanks dat ze in veel gebieden geeneens meer analoge zenders doorgeven.. Vandaar niet alle zenders in HD van Fox Sports en HBO en zo.

Maar ik hoop dat veel abonnees druk zetten op Caiway om hun product aan te passen aan de eisen van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Wat vooral storend is. Is dat er 3 partijen naar elkaar wijzen. Er is er geen een die de verantwoordelijkheid neemt!!!!!!!!!

En laten we ons niet gek maken cogas=caiway. De opstelling van caiway dat je niet naar caiway hoeft te gaan, is stuitend.....wie zit er dan meer op glasvezel, coax kabel, coax tv, coax internet. Alleen caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
internet4me schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:50:
Wat vooral storend is. Is dat er 3 partijen naar elkaar wijzen. Er is er geen een die de verantwoordelijkheid neemt!!!!!!!!!

En laten we ons niet gek maken cogas=caiway. De opstelling van caiway dat je niet naar caiway hoeft te gaan, is stuitend.....wie zit er dan meer op glasvezel, coax kabel, coax tv. Alleen caiway.
Ja, dat klopt, maar je hoeft geen glas of kabel te nemen. Er is altijd nog adsl.
Ik weet dat dat niet alles is, maar dat is wel waar Caiway mee schermt. Je hoeft dus niet naar Caiway.

En volgens mij was er nog 1 andere glas-aanbieder op het cogas netwerk, maar onbetaalbaar voor de normale consument geloof ik. Ik heb er vorige week 1 x naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels krijgen de Cogas klanten een bedankje van Ziggo .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratie/cogas

Helaas moeten wij stoppen met het leveren van onze diensten. U kunt binnenkort geen gebruik meer maken van onze diensten Ziggo Internet en Telefonie en onze aanvullende diensten. Wij vinden het jammer dat wij afscheid van u moeten nemen en danken u voor uw vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Snap even een paar dingen niet;

- Ik heb momenteel alleen Internet van Ziggo (z1) en de standaard tv dienst van Cogas.
Graag zou ik dus ook alleen die 2 diensten willen blijven gebruiken en niet het Alles-in-1 gebeuren van Caiway. Dit is dus niet mogelijk of wel?

- Waarom zijn de coax abo's duurder dan de glasvezel abo's ? :/
Voor het overstappen kan ik nu gaan naar een 30/3 internet abo voor 44,50 p maand incl bellen en standaard tv. Mocht ik gaan naar glas met diezelfde diensten alleen dan 100/100 betaal ik 42,50 p maand. Dat is vreemd niet?

- Ziggo mobiel, wat ik dus nu gebruik, kan ik meteen in de ton gooien want je bent immers geen klant meer van Ziggo.

Vind het een ronduit asociale manier van doen en ben er ook totaal niet blij mee.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:17
kaos- schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:05:
Snap even een paar dingen niet;

- Ik heb momenteel alleen Internet van Ziggo (z1) en de standaard tv dienst van Cogas.
Graag zou ik dus ook alleen die 2 diensten willen blijven gebruiken en niet het Alles-in-1 gebeuren van Caiway. Dit is dus niet mogelijk of wel?

- Waarom zijn de coax abo's duurder dan de glasvezel abo's ? :/
Voor het overstappen kan ik nu gaan naar een 30/3 internet abo voor 44,50 p maand incl bellen en standaard tv. Mocht ik gaan naar glas met diezelfde diensten alleen dan 100/100 betaal ik 42,50 p maand. Dat is vreemd niet?

- Ziggo mobiel, wat ik dus nu gebruik, kan ik meteen in de ton gooien want je bent immers geen klant meer van Ziggo.

Vind het een ronduit asociale manier van doen en ben er ook totaal niet blij mee.
Inderdaad je zou minimaal een aanbod verwachten op basis van de glasvezelabonnementen nu overal glasvezel is aangelegd. Vreemde gang van zaken. Zeker omdat je een jaar vast zit aan het gekozen abonnement!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

never mind.

[ Voor 115% gewijzigd door vr6-only op 16-10-2014 21:06 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Het is al een jaar bekend bij cogas...en het is niet meer tegen te houden

http://audio.rtvoost.nl/225795.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:43
Nou dat word overstappe dus :-) weet iemand een glasprovider waar ik mijn EIGEN router bij kan gebruiken? dus een modem wat te bridgen is...ohw jah snelheid minimaal 100 Mbit.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Je kan gewoon je eigen router gebruiken hoor, dat glasmodem is maar voor 1pc bedoelt, wil je er meer achter hangen en wi-fi moet je daar dus een router achter hangen.

Bridge modus is dus niet nodig als met dat kreng van Ziggo (dus hier netjes in bridge staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
amdboy1983 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:54:
Nou dat word overstappe dus :-) weet iemand een glasprovider waar ik mijn EIGEN router bij kan gebruiken? dus een modem wat te bridgen is...ohw jah snelheid minimaal 100 Mbit.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik woon in Goor en heb al sinds maart glas.
De glasmodem die ik heb is alleen een modem, deze heeft dus geen (wifi) router-functionaliteit.
Ik heb gewoon mijn eigen router erachter gezet en direct werken zonder problemen.

De wifi-router die Caiway levert is ook een extra router, dus geen modem-router-in-1-combinatie.

[ Voor 8% gewijzigd door RalphMalph op 16-10-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:05
Erikrijnders schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:33:
[...]

Inderdaad je zou minimaal een aanbod verwachten op basis van de glasvezelabonnementen nu overal glasvezel is aangelegd. Vreemde gang van zaken. Zeker omdat je een jaar vast zit aan het gekozen abonnement!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kun je niet maandelijks opzeggen dan of direct upgraden naar glas?

Ik wil wel direct naar glas, maar ik weet niet zeker als het snel geleverd wordt. Want er staat winter 2014/2015 als ik me wil aanmelden voor glas. Als ik nu kies voor die Alles-in-1-hd pakket kan ik dan niet over paar maanden ofzo kiezen voor een glasvezel pakket. Of zit ik er dan toch eerst een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik kan niet wachten totdat ze worden gekielhaald op tv bij radar of kassa oid. Ze doen of ze een mooie aanbieding doen maar in de meeste gevallen ben je duurder uit. Je moet namelijk betalen per extra smartcard (als je een extra zenderpakket wil). Interactieve tv is alleen op glasvezel en kost 5 euro extra, bij ziggo zit dat er gewoon standaard in.

Als je ziggo mobiel gebruikt....

Laat ik het schofterig dure belabbo bij caiway nog even achterwege.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
jaaoie17 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

Kun je niet maandelijks opzeggen dan of direct upgraden naar glas?

Ik wil wel direct naar glas, maar ik weet niet zeker als het snel geleverd wordt. Want er staat winter 2014/2015 als ik me wil aanmelden voor glas. Als ik nu kies voor die Alles-in-1-hd pakket kan ik dan niet over paar maanden ofzo kiezen voor een glasvezel pakket. Of zit ik er dan toch eerst een jaar aan vast.
Volgens mij is het eerste contract dat je aangaat direct een jaarcontract. Daarna is het maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Ik mis nog wel een aantal zenders in het zenderaanbod ten opzichte van ziggo. Voornamelijk de extra pakketten. Wij hebben kids en die kijken erg veel naar Disney Junior (302) . Dit zit er bij Caiway niet bij. En zo zijn er nog een aantal zenders die niet bij Caiway Extra zijn maar wel bij Ziggo Extra.

En dan nog het maximale aantal smartcards met een extra bedrag per maand van 2 euro per smartcard.

Ben benieuwd wat Caiway hierop te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat jullie in het Cogasgebied niet de toeslag van 2 euro per maand per smartcard hoeven te betalen. Wel blijft het maximum van drie gehanteerd.

Wrang voor de andere Caiwayklanten die wel de toeslag van 2 euro per smartcard moeten betalen.
Ongelijkheid ten top, maar dat is typisch Caiway.

In Gouda moeten de Caiway klanten zelfs 2 euro per maand per smartcard betalen voor het Caiway basispakket. ( Ook maar maximaal drie)
Je ziet, een groot hutseklutssoeppie maakt Caiway ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Hey 4k, ik heb regelmatig wat van je gelezen. Ook in het Caiway-forum.
Al enig idee wanneer ze overgaan op meerdere ip-tv's via glas mbv een switch. Ik dacht ergens gelezen te hebben einde van het jaar, maar ja, daar kwam een antwoord op dat Caiway wel vaker zegt, einde van het jaar, of dat komt binnenkort en dat is dan 2-3 jaar later en nogsteeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik kijk zelf via de coaxkabel.
Ik ga geen vijf euro per maand extra betalen voor een IPTV ontvanger per toestel.

Tenzij je geen geschikte DVB-C ontvanger of televisie hebt, voegt zo'n Entone volgens mij weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik kan me niet voorstellen dat ze hiermee wegkomen. Er zijn zoveel punten op te noemen die allemaal scheef zijn.

Het feit alleen al dat me nu een Alles-in-1 pakket in mn strot wordt gedrukt vind ik niet kunnen. Ik wil GEEN telefonie, ik heb immers al een telefoon. Ziggo Mobiel, ohnee ook niet meer want ik ben straks geen klant meer dus ook geen korting elke maand. Ook vind ik mijn modem incl router en wifi combo van Ziggo gewoon goed werken, ik wil helemaal geen los modem en losse router.

Daarbij kan ik me neerleggen en overstappen op glas, maar dan moet ik wil ineens aansluitkosten en router kosten betalen? Klootzakken zijn het.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:15
Heb al een mail gestuurd naar Radar ;) Als ik jullie was zou ik dit ook doen hoe meer ze van ons horen hoe eerder dit wordt opgepakt door de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:33:
Ik kan me niet voorstellen dat ze hiermee wegkomen. Er zijn zoveel punten op te noemen die allemaal scheef zijn.

Het feit alleen al dat me nu een Alles-in-1 pakket in mn strot wordt gedrukt vind ik niet kunnen. Ik wil GEEN telefonie, ik heb immers al een telefoon. Ziggo Mobiel, ohnee ook niet meer want ik ben straks geen klant meer dus ook geen korting elke maand. Ook vind ik mijn modem incl router en wifi combo van Ziggo gewoon goed werken, ik wil helemaal geen los modem en losse router.

Daarbij kan ik me neerleggen en overstappen op glas, maar dan moet ik wil ineens aansluitkosten en router kosten betalen? Klootzakken zijn het.
Ik ben het volledig met je eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Skywalker27 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:33:
Heb al een mail gestuurd naar Radar ;) Als ik jullie was zou ik dit ook doen hoe meer ze van ons horen hoe eerder dit wordt opgepakt door de redactie.
mag ik vragen om de mail naar mij toe te zenden via DM? Dan wil ik er ook wel een berichtje aan wagen naar radar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 11:49

chromeeh

the Gnome

kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:33:
maar dan moet ik wil ineens aansluitkosten en router kosten betalen? Klootzakken zijn het.
Ik heb afgelopen dinsdag glas aangevraagd, krijg een gratis router en betaal geen aansluitkosten hoor.
Ik snap de frustratie van sommigen, maar zo maar wat roep toeteren is niet zo moeilijk :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Iemand die rondom Nijverdal/Hellendoorn al bericht hiervan heeft gekregen van Ziggo?
Bij ons thuis hebben we nog niks gehoord van Ziggo, ook hebben we al contract getekend bij Telfort wanneer de glasvezel actief word gezet en in gebruik kan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
chromeeh schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Ik heb afgelopen dinsdag glas aangevraagd, krijg een gratis router en betaal geen aansluitkosten hoor.
Ik snap de frustratie van sommigen, maar zo maar wat roep toeteren is niet zo moeilijk :P
Dat valt dan nog mee. Helaas is op mijn adres nog geen glas mogelijk (Almelo, nabij Vincent van Goghplein). Alles ligt er al, kastje is ook al aangesloten, maar levering is nog niet van toepassing.

Wat ik dan nog steeds niet snap; Op hun site kan je een glas abo afsluiten voor 42,50 p maand. Waarom is het "overstap" abo wat ze aanbieden dan 45 p maand? Welke géén glas is , maar gewoon coax.

edit: bij het glas abo krijg je ook gewoon nog televisie via de coax kabel? :/ ik snap er echt geen hol meer van.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 17-10-2014 08:57 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Dat valt dan nog mee. Helaas is op mijn adres nog geen glas mogelijk (Almelo, nabij Vincent van Goghplein). Alles ligt er al, kastje is ook al aangesloten, maar levering is nog niet van toepassing.

Wat ik dan nog steeds niet snap; Op hun site kan je een glas abo afsluiten voor 42,50 p maand. Waarom is het "overstap" abo wat ze aanbieden dan 45 p maand? Welke géén glas is , maar gewoon coax.

edit: bij het glas abo krijg je ook gewoon nog televisie via de coax kabel? :/ ik snap er echt geen hol meer van.
Echter had ik me voor dit hele spektakel al voorgenomen om naar glas te gaan ivm de hoge upload bandbreedte (werk veel met filmpjes (YouTube / Vimeo etc)), toen ik het dinsdag aanvroeg kreeg ik netjes tijdens de "geen aansluit kosten" & "gratis router" optie.

Ik woon zelf ong pal naast het ziekenhuis.
Volgens het kaartje van Cogas glasvezel (Wijk 6 - WMB West) zijn de glasvezel diensten 6 november beschikbaar.
Hoe eerder hoe beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:57:

Volgens mij hebben de op die twentestaptover site helemaal vergeten dat er ook mensen zijn die glasvezel kunnen krijgen.

Of: ze willen de meeste mensen een jaarcontract op kabel aanbieden omdat die duurder zijn :X

Dat TV nog gewoon op coax geleverd wordt als je glasvezel neemt is wel makkelijk voor de meeste mensen, maar wel vreemd. Misschien juist zo gedaan zodat ze Ziggo weg kunnen pesten? Zijn er trouwens geen woningen die wel Cogas glasvezel hebben, maar geen kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 20:54
chromeeh schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
(..)
Ik woon zelf ong pal naast het ziekenhuis.
Ik recht tegenover het winkelcentrum :w.
Volgens het kaartje van Cogas glasvezel (Wijk 6 - WMB West) zijn de glasvezel diensten 6 november beschikbaar.
Hoe eerder hoe beter :D
Voor mij ook. Ik heb het ook al aangevraagd (vooraanmelding).

En als het goed is kan hij vanaf 13 januari glasvezel krijgen, aldus: http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/ :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Er zijn bij mij in de buurt zelfs mensen die uit frustratie ADSL overwegen terwijl dit geen optie is als je HD in 1080p wil kijken. Ik heb ze dus gewaarschuwd dat het kiezen is uit 2 kwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Via https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod zie ik een abo van 44,95 per maand (eerste maanden dan korting) met 30 Mbit/s download, 3 Mbit/s upload

Maar via https://www.caiway.nl/sit...diensteninuwgebied/almelo zie ik een abo voor 42,50 per maand met 100 Mbit/s down en up.

Bovenste is alleen via COAX en de onderste met glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:26:
Via https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod zie ik een abo van 44,95 per maand (eerste maanden dan korting) met 30 Mbit/s download, 3 Mbit/s upload

Maar via https://www.caiway.nl/sit...diensteninuwgebied/almelo zie ik een abo voor 42,50 per maand met 100 Mbit/s down en up.

Bovenste is alleen via COAX en de onderste met glas?
Precies dit is hetgeen waar ik niets van begrijp. Glas is goedkoper dan coax? :/
Jaap-Jan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:25:
[...]
Ik recht tegenover het winkelcentrum :w.

[...]

Voor mij ook. Ik heb het ook al aangevraagd (vooraanmelding).

En als het goed is kan hij vanaf 15 januari glasvezel krijgen, aldus: http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/ :)
Waar kan je je vooraanmelden dan?

[ Voor 48% gewijzigd door kaos001 op 17-10-2014 09:30 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glas is altijd goedkoper als coaxkabel. Dit is in het hele Caiway gebied zo.
Waarom Caiway ook nog televisie via de coaxkabel aanbiedt is, omdat daar het wordt doorgegeven in DVB-C, net zoals Ziggo. Veel moderne televisies kunnen zo probleemloos aangesloten worden zonder losse kastjes.

Op de glasvezel werkt Caiway uitsluitend met IPTV, je hebt daar dus altijd een losse IPTV ontvanger voor nodig. ( Entone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:27:
[...]
Waar kan je je vooraanmelden dan?
Ik heb m'n postcode ingevuld op de Caiway site en kon het aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Woensdag a.s. komen ze bij mij al de aansluiting opleveren voor glas. Dat gaat toevallig wel heel snel in eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:35:
Waarom Caiway ook nog televisie via de coaxkabel aanbiedt is, omdat daar het wordt doorgegeven in DVB-C, net zoals Ziggo. Veel moderne televisies kunnen zo probleemloos aangesloten worden zonder losse kastjes.

Op de glasvezel werkt Caiway uitsluitend met IPTV, je hebt daar dus altijd een losse IPTV ontvanger voor nodig. ( Entone).
Dus als ik via glas tv wil kijken heb ik nieuwe apparatuur nodig? (dus een nieuwe digitale recoder?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:35:

Toch een beetje vreemd. Een los kastje als ontvanger even bij je tv zetten lijkt me geen issue toch? Het hele verhaal van TV via coax en internet via glas vind ik echt raar. Als je glas hebt laat je daar toch lekker alles overheen gaan of niet? Is het nu ook zo dat ik alsnog dan aan Cogas maandelijks een factuur moet betalen omdat de coaxkabel nog steeds in gebruik is?
chromeeh schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:36:
[...]

Ik heb m'n postcode ingevuld op de Caiway site en kon het aanvragen :)
In welke wijk zit je dan? ( http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/ )
Ik zit in Wijk 8 en kan helemaal niks aanvragen nog :'( (ook 13 januari aansluitbaar btw)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:39:
[...]

Dus als ik via glas tv wil kijken heb ik nieuwe apparatuur nodig? (dus een nieuwe digitale recoder?)
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
In welke wijk zit je dan? ( http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/ )
Ik zit in Wijk 8 en kan helemaal niks aanvragen nog :'( (ook 13 januari aansluitbaar btw)
Ik zit in WMB West (Nr 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Toch een beetje vreemd. Een los kastje als ontvanger even bij je tv zetten lijkt me geen issue toch? Het hele verhaal van TV via coax en internet via glas vind ik echt raar. Als je glas hebt laat je daar toch lekker alles overheen gaan of niet? Is het nu ook zo dat ik alsnog dan aan Cogas maandelijks een factuur moet betalen omdat de coaxkabel nog steeds in gebruik is?
niet als je een DVB-C hd-recorder hebt :( want die kosten nieuw ook weer € 300 euro

[ Voor 150% gewijzigd door Skywalker27 op 17-10-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dat vind ik helemaal vreemd. Ik ben nog "verder" dan jij qua fasering :?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Volgende week Vrijdag komt Siers bij ons glas monteren in de meterkast.

Ik ga geen nieuwe recorder kopen, dus aan glasvezel heb ik dan niks omdat alles dan nog via de coax loopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 20:54
kaos- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

Dat vind ik helemaal vreemd. Ik ben nog "verder" dan jij qua fasering :?
Je kijkt er verkeerd tegen aan. Glasvezel wordt in Almelo in fasen aangelegd en elke fase beslaat een bepaald gebied. De fases slaan op de gebieden, niet op hoe ver de werkzaamheden zijn. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Skywalker27 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:25:
Er zijn bij mij in de buurt zelfs mensen die uit frustratie ADSL overwegen terwijl dit geen optie is als je HD in 1080p wil kijken. Ik heb ze dus gewaarschuwd dat het kiezen is uit 2 kwaden.
Je zal 1080i bedoelen. 1080p voor broadcast bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
Wij verhuizen 29 november vanaf de Aalderinkshoek naar het Rosarium in Almelo, de ZIGGO monteur komt gratis en voor niets 24 november een alles-in-1 pakket inclusief onbeperkt bellen installeren en 29 november kunnen wij dan een maand lang gebruik maken van internet over de kabel van Ziggo, jawel :D !

Wat een verademing wordt dat en zelfs 'n maand lang! We zitten in het huidige huis nog met ADSL van Tele2 (max. 8 Mbit).
Daarna zullen de wegen weer gaan scheiden, tv alleen van Caikut en internet weer noodgedwongen over de telefoonlijn. Precies zoals we het nu ook hebben, o Almelo wat ben je mooi!

[ Voor 12% gewijzigd door Wietsee. op 17-10-2014 10:54 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Je weet dat de diensten pas eind feb stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie78
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Van de website van Caiway (tijdens aanvraag proces):
TV Standaard
U woont op een adres waar Caiway het TV Standaard pakket levert via de kabel inclusief analoge zenders. Als u Interactieve TV neemt, dan sluit u één televisie aan op het glasvezelnetwerk en op uw overige tv's kijkt u televisie via de kabel. Via glasvezel kijkt u naar het Basic TV pakket van Caiway. Extra zenderpakketten van Caiway zijn alleen beschikbaar via glasvezel en i.c.m. Interactieve TV.
U betaalt GEEN extra abonnementskosten voor TV Standaard.
Met andere woorden: je moet dus minimaal een G200 abo nemen als je een extra zenderpakket wilt (omdat Interactieve TV niet beschikbaar is bij G100) ???

Dat kan toch niet waar zijn. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
De pakketten die u vind op www.twentestaptover.nl zijn de aanbiedingen omtrent coax pakketten.
Op het Glas G100 pakket word internet en telefonie geleverd via Glasvezel en blijft de televisie op het Coax signaal, meer informatie over dit pakket vind u op www.caiway.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Jochie78 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:49:

[...]

Met andere woorden: je moet dus minimaal een G200 abo nemen als je een extra zenderpakket wilt (omdat Interactieve TV niet beschikbaar is bij G100) ???

Jep dat is zo inderdaad, iets met Entone ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:53

Patrick89

PSN : Gamesource

Jochie78 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:49:

[...]

Je hebt dus nodig :
G200 + Interactieve tv
52,50 + 5

Mijn vader die wil graag eredivisie kijken, hij kan eigenlijk goed af met g100.
Alleen omdat hij dan voetbal wil kijken zou hij dus zo'n 30 euro extra moeten betalen ten opzichte van een G100 abbo :P

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie78
Patrick89 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Je hebt dus nodig :
G200 + Interactieve tv
52,50 + 5

Mijn vader die wil graag eredivisie kijken, hij kan eigenlijk goed af met g100.
Alleen omdat hij dan voetbal wil kijken zou hij dus zo'n 30 euro extra moeten betalen ten opzichte van een G100 abbo :P
Ik denk dat het niet klopt! Moet haast wel een fout zijn op hun website.
Je kunt ook alleen TV Standaard afnemen met bijvoorbeeld FOX Sports Eredivisie...
(en ik neem aan dat ze dit dan middels smartcards 'oplossen')

Dan kan dat toch ook gewoon als je via Glas gaat internetten/bellen? Je kijkt immers TV via de coax-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Lijkt me sterk, als ik kijk bij het G100 abonnement op de site, dan zie je bij het kopje "Extra's" gewoon Extra televisiezenders staan. Dus geen idee waar iemand die wijsheid vandaan haalt dat het niet werkt. Maar misschien goed als iemand uitsluitsel heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door RalphMalph op 17-10-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:32

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik dacht net een dag voor de bekendmaking van de switch €16,99 per maand te kunnen besparen door mijn losse televisie-abonnement bij Caiway op te zeggen (Ziggo-all-in-one). Nu moet ik dus per volgend jaar weer gaan betalen voor een televisie-abonnement waar ik geen seconde gebruik van maak.

Waarom worden er, zowel op glas als kabel bij Caiway, enkel aio-paketten aangeboden. Ik wil niet betalen voor diensten die ik niet gebruik (TV en vaste telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lokale politici vragen opheldering over Cogas-besluit.

http://www.tubantia.nl/re...r-cogas-besluit-1.4583186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie78
Jochie78 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat het niet klopt! Moet haast wel een fout zijn op hun website.
Je kunt ook alleen TV Standaard afnemen met bijvoorbeeld FOX Sports Eredivisie...
(en ik neem aan dat ze dit dan middels smartcards 'oplossen')

Dan kan dat toch ook gewoon als je via Glas gaat internetten/bellen? Je kijkt immers TV via de coax-kabel.
Net maar even gebeld met de klantenservice om opheldering te vragen.
Na 10 minuten in de "wacht" (lees: telefoon gaat over en je hoort niet hoeveel wachtende er voor je zijn) te hebben gestaan kreeg ik een mevrouw aan de telefoon.
Zij kon me vertellen dat bij het G100 pakket de TV via de coax-kabel gaat (wisten we natuurlijk al) en dat je pas extra zenderpakketten kunt afnemen/bestellen op het moment dat zij (Caiway) de boel van Ziggo over hebben genomen.

Daarnaast nog even navraag gedaan m.b.t. smartcards. Je kunt er maximaal 3 krijgen en deze worden zonder extra kosten verstrekt.

Is het in ieder geval weer duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Jongens wees actief.

Kom in de benen. Meld het bij de partijen die er wat aan kunnen doen.

http://www.cogas.nl/klachtenformulier (=oorzaak van alles)

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer (als er genoeg geklaagd wordt, komt er een officieel onderzoek)

Natuurlijk kunnen we ook bij kassa en co klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 17-10-2014 13:08 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Cogas had net zoals Cai Harderwijk moeten handelen, zie http://caihwk.nl/p_293.php

meerdere providers met het coax basis TV pakket, dan hebben de klanten in Twente ook keuze

En in Gouda heb je wel twee kabelbedrijven actief, namelijk Rekam en Caiway , dus het is wel echt mogelijk,

beide hebben hun eigen netwerk code en smartcards

[ Voor 32% gewijzigd door datacom80 op 17-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
SandaX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:37:
Waarom worden er, zowel op glas als kabel bij Caiway, enkel aio-paketten aangeboden. Ik wil niet betalen voor diensten die ik niet gebruik (TV en vaste telefonie).
Om het "makkelijk" te maken voor de klant. Eigenlijk gewoon om puur geld te kloppen uit de zakken van de mensen die geen keus hebben.

Ik roep het al een tijdje, het zijn gewoon maffiapraktijken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat Cogas slecht onderhandeld heeft met Caiway.

Waarom laat Cogas zoveel voordelen die de Ziggo abonnees hebben zonder enige compensatie naar de klant toe schieten?

Zorg dan tenminste voor ook maximaal vijf smartcards zonder meerkosten.
Zorg dan ook voor alle HD kanalen van Fox Sports en HBO
Zorg dan ook voor Nederlands commentaar bji Eurosport 2.
Blijkbaar interesseert het Cogas geen bal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Ook wel apart... Ik had op https://community.ziggo.nl/off-topic-forum-19 vermeld dat ik gedwongen werd om afscheid te nemen van Ziggo en dat ik dat wel jammer vond. Dat bericht is nu verwijderd zie ik... Beetje jammer dat daar niet open gediscussieerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik denk dat er een bult dingen spelen die wij niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:31:
Ik denk dat er een bult dingen spelen die wij niet weten...
Ik weet het wel zeker. Dit gaat veel verder dan wij denken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
wurtel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:30:
Ook wel apart... Ik had op https://community.ziggo.nl/off-topic-forum-19 vermeld dat ik gedwongen werd om afscheid te nemen van Ziggo en dat ik dat wel jammer vond. Dat bericht is nu verwijderd zie ik... Beetje jammer dat daar niet open gediscussieerd mag worden.
Zo te zien alleen maar verplaatst en niet verwijderd: https://community.ziggo.n...cht-ziggo-naar-caiway-881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Mensen die net 2 smartcards hebben gekocht zijn helemaal de dupe, 60 euries weggegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Ah, mooi :)

Wel leuk overigens dat ze beweren dat er in de loop van komend jaar meerdere aanbieders op glasvezel komen, alleen zit je wel direct een jaar vast bij Caiway terwijl je bij Ziggo altijd maar een maand opzegtermijn had (ook direct na het afsluiten van het abonnement). Ook beweerde ze vorig jaar al "Cogas heeft de ambitie om meerdere dienstaanbieders aan te sluiten. Wanneer dit zal zijn is echter niet bekend. Het is immers niet alleen de keuze van Cogas, de dienstaanbieder beslist uiteindelijk zelf of hij diensten op het Cogas-glasvezelnetwerk wil aanbieden." (nov. 2013).

Edit, toegevoegd:
Binary newsgroups kosten ook 5,30 per maand extra bij Caiway. Leuk ook hoe ze uitleggen op de vergelijkingspagina dat Wifi-spots nadelig zijn, of waarom POP3 beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door wurtel op 17-10-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:53:
Mensen die net 2 smartcards hebben gekocht zijn helemaal de dupe, 60 euries weggegooid
Zoals ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Dan vind ik echt dat je je geld terug moet krijgen. Want het is al jaar bekend namelijk bij Cogas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie snel allemaal in de studio zitten van Antoinette Hertzenberg.

Kijken of het opgelost kan worden. Als de druk niet wordt opgevoerd doen Caiway en Cogas namelijk niks.

Maar landelijke negatieve publiciteit, dat willen ze meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Er zijn vragen gesteld in de 2e kamer :)

http://www.rtvoost.nl/nie...ult.aspx?nid=201133&cat=1

Niet dat dat waarschijnlijk veel helpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de TV extra TV zenders zoals bij Caiwai het pluspakket gaat dit over de Coax kabel.
Ik woon in het cogas gebied.
Volgens een medewerker van Caiway heb je bij een G200 pakket de mogelijkheid om extra zender pakketten te bekijken over het bestaande coax netwerk i.c.m. CI+ modules.
Je hebt dan ook Caiway basis TV i.p.v. standaard Tv scheelt een aantal zender waaronder ID Dit alles zou niet werken met het G100 pakket.
De Decoder die je van Caiway krijgt kan ja aansluiten op het coax netwerk waarmee je vervolgens ook de tv op je slaapkamer of elders kan voorzien met bijvoorbeeld TV Plus van Caiway.
Kortom internet via glas en TV via Coax, standaard komt TV standaard ongecodeerd binnen (G100) wil je meer dan heb je decoders en een ander abonnement G200 of G400 nodig nodig maar het blijft wel TV over Coax?

8)7

Gr,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:07:
Hoe zit het met de TV extra TV zenders zoals bij Caiwai het pluspakket gaat dit over de Coax kabel.
Ik woon in het cogas gebied.
Volgens een medewerker van Caiway heb je bij een G200 pakket de mogelijkheid om extra zender pakketten te bekijken over het bestaande coax netwerk i.c.m. CI+ modules.
Je hebt dan ook Caiway basis TV i.p.v. standaard Tv scheelt een aantal zender waaronder ID Dit alles zou niet werken met het G100 pakket.
De Decoder die je van Caiway krijgt kan ja aansluiten op het coax netwerk waarmee je vervolgens ook de tv op je slaapkamer of elders kan voorzien met bijvoorbeeld TV Plus van Caiway.
Kortom internet via glas en TV via Coax, standaard komt TV standaard ongecodeerd binnen (G100) wil je meer dan heb je decoders en een ander abonnement G200 of G400 nodig nodig maar het blijft wel TV over Coax?

8)7

Gr,

Stefan
Via glas 100 kun je ook tv extra en tv plus krijgen ;)

Bij hun glaspakketten gaat internet en bellen over glas, tv over coax.
Echter als je interactieve tv wilt, gaat het tv signaal daarvoor over glasvezel naar je special glasvezeldecoder die alleen een internetaansluiting heeft.

Klote is dat je dus niet meer zoals bij Ziggo met elke decoder interactief kan kijken.
Tevens kan je maar 1 interactieve decoder gebruiken, niet meerdere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:25:
Ik vind dat Cogas slecht onderhandeld heeft met Caiway.

Waarom laat Cogas zoveel voordelen die de Ziggo abonnees hebben zonder enige compensatie naar de klant toe schieten?

Zorg dan tenminste voor ook maximaal vijf smartcards zonder meerkosten.
Zorg dan ook voor alle HD kanalen van Fox Sports en HBO
Zorg dan ook voor Nederlands commentaar bji Eurosport 2.
Blijkbaar interesseert het Cogas geen bal !!
Cogas = Caiway, nu snap je waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Neyluzz schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:29:
[...]

Maak je alsjeblieft niet zo druk. Je speculeert veel te veel. Wacht af en je zal zien dat Caiway de juiste keuze heeft gemaakt ;)
Nou, dat bleek inderdaad helemaal waar te zijn :+ d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
dominition schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:18:
[...]

Cogas = Caiway, nu snap je waarom.
Niet waar, CIF is eigenaar van caiway and CIF werkt samen met cogas om een glasvezel netwerk
uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
CIF is ook eigenaar van Cogas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Indirect wel, nu int Caiway het vast recht van €16.99 ipv dat Cogas dat nog doet. Dus de onpartijdigheid is verdwenen, Caiway heeft Cogas in de zak en natuurlijk gepushed om Ziggo eraf te gooien.

Glasvezel is goedkoper, en ze willen iedereen daar massaal op door de gemaakte kosten van aanleg bij de mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
dominition schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:17:
[...]

Via glas 100 kun je ook tv extra en tv plus krijgen ;)

Bij hun glaspakketten gaat internet en bellen over glas, tv over coax.
Echter als je interactieve tv wilt, gaat het tv signaal daarvoor over glasvezel naar je special glasvezeldecoder die alleen een internetaansluiting heeft.
Ik neem aan dat je ook gewoon gaat betalen voor die coax-aansluiting, als je kiest voor glasvezel met IPTV. Dus dan zijn de genoemde bedragen op twentestaptover.nl voor glasvezel (indien beschikbaar) nog exclusief de vaste aansluitkosten van Cogas (20 euro oid)?

Ik vraag het even zodat ik het straks kan uitleggen aan mijn ouders...

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
pkopf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Ik neem aan dat je ook gewoon gaat betalen voor die coax-aansluiting, als je kiest voor glasvezel met IPTV. Dus dan zijn de genoemde bedragen op twentestaptover.nl voor glasvezel (indien beschikbaar) nog exclusief de vaste aansluitkosten van Cogas (20 euro oid)?

Ik vraag het even zodat ik het straks kan uitleggen aan mijn ouders...
Nee, die kosten zijn inclusief! je betaalt niet meer los aangezien je nu direct bij Caiway klant bent.

Nu krijg je 16.99 in mindering bij Ziggo, en betaal je dat bedrag aan Caiway (voorheen aan Cogas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Je kan nu wel al overstappen naar Glasvezelpakketten van Caiway, echter zit je ermee dat ze nog geen extra tv pakketten kunnen aanbieden, das wel een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominition schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:28:
Je kan nu wel al overstappen naar Glasvezelpakketten van Caiway, echter zit je ermee dat ze nog geen extra tv pakketten kunnen aanbieden, das wel een nadeel...
In het Cogasgebied waar ik woon zou dit wel gaan werken mits je minimaal het G200 pakket afneemt i.v.m. met de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

In het Cogasgebied waar ik woon zou dit wel gaan werken mits je minimaal het G200 pakket afneemt i.v.m. met de decoder.
Dat lijkt me niet aagezien Caiway alleen tv standaard aanbied, en de extra pakketten kunnen ze pas vanaf februari 2015 aanbieden omdat ze dan pas op het cogasnetwerk kunnen.
Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste