Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35
Sjakie0101 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Kortom Almelo heeft nog steeds pech. Het is bekend dat de koperlijnen van KPN wapperen qua snelheid.
De strategie van KPN is nu toch weer glasvezel, ze zijn 180 graden gedraaid.

Er is hier al eens beweerd dat er een pilot in een flat gaande is/was op het CIF/EQT netwerk.
Maar tot nu toe hoor je daar eigenlijk niets meer over.
Dat is geen bewering maar gewoon een feit. Er waren nog 1 of 2 andere pilots met Cogas in nieuwbouw projecten. Momenteel is er geen nieuwe pilot gaande.
En dat bekend is dat koperlijnen wapperen is onzin en tendentieus. Ik zie ook liever FttH maar het grote deel van de VVDSL lijnen is keurig stabiel. En daarbij halen veel mensen makkelijk 90 tot 100 Mbit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:49
Barre73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:21:
[...]

Dat is geen bewering maar gewoon een feit. Er waren nog 1 of 2 andere pilots met Cogas in nieuwbouw projecten. Momenteel is er geen nieuwe pilot gaande.
En dat bekend is dat koperlijnen wapperen is onzin en tendentieus. Ik zie ook liever FttH maar het grote deel van de VVDSL lijnen is keurig stabiel. En daarbij halen veel mensen makkelijk 90 tot 100 Mbit.
Barre mag het dan een pilot genoemd worden?? Is er dan wel de intentie om door te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:33:
[...]

Barre mag het dan een pilot genoemd worden?? Is er dan wel de intentie om door te pakken?
Intenties vast wel. Maar of de pilots ook zorgen voor een algehele mogelijkheid voor KPN Wholesale in Cogas PoP's durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 15:20

Patrick89

PSN : Gamesource

Is er al zicht op wanneer er 4k komt?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Patrick89 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:59:
Is er al zicht op wanneer er 4k komt?
Technisch is de mogelijkheid er voor Caiway, de nieuwe ontvanger kan het aan.
Dus het zal zeker komen, ik schat begin 2020 (EK EN OS in dat jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 08:43

wouter1981

w00t

Barre73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:21:
[...]

Is een van die pilots het appartementencomplex in 7602DD? Daar zit een Cogas glasvezel en een Reggefiber glasvezel aansluiting.

[ Voor 22% gewijzigd door wouter1981 op 02-03-2019 10:18 ]

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wouter1981 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Is een van die pilots het appartementencomplex in 7602DD? Daar zit een Cogas glasvezel en een Reggefiber glasvezel aansluiting.
Nee. De pilot gaat over het gebruiken van de cogas aansluiting door KPN. Dus dan kun je via je cogas aansluiting ook alle WBA providers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 08:43

wouter1981

w00t

Aha ok. Zou dit dan de nieuwe standaard aansluitingen zijn waarmee nieuwbouw wordt opgeleverd? Er zit geen enkele koperaansluiting meer.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wouter1981 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:47:
Aha ok. Zou dit dan de nieuwe standaard aansluitingen zijn waarmee nieuwbouw wordt opgeleverd? Er zit geen enkele koperaansluiting meer.
Dat is even de keuze van de providers. KPN legt in Almelo sowieso alleen maar glas aan bij nieuwbouw tenzij (en daar komt nu het verhaal) ze niet kort genoeg bij hun eigen Reggefibernetwerk zitten. Wat men dan doet weet ik niet. KPN kan zich distantiëren en dan heeft Caiway opnieuw het alleenrecht???
Wie weet zijn daar voorbeelden van.

In het "pilot" appartementencomplex is het volgens mij ook hoog opgelopen omdat dit herbouw was.
De bewoners eisten dan er opnieuw een KPN aansluiting zou komen en feitelijk hebben deze bewoners voor een onbedoelde pilot gezorgd.

Wat me zorgen baart is dat je nergens iets hoort over uitbreiding van deze pilot of plannen om dit nu eens verder door te zetten. We hebben hier ooit een XS4ALL insider gehad die meer wist maar niet meer wou vertellen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:14:
[...]

Dat is even de keuze van de providers. KPN legt in Almelo sowieso alleen maar glas aan bij nieuwbouw tenzij (en daar komt nu het verhaal) ze niet kort genoeg bij hun eigen Reggefibernetwerk zitten. Wat men dan doet weet ik niet. KPN kan zich distantiëren en dan heeft Caiway opnieuw het alleenrecht???
Wie weet zijn daar voorbeelden van.

In het "pilot" appartementencomplex is het volgens mij ook hoog opgelopen omdat dit herbouw was.
De bewoners eisten dan er opnieuw een KPN aansluiting zou komen en feitelijk hebben deze bewoners voor een onbedoelde pilot gezorgd.

Wat me zorgen baart is dat je nergens iets hoort over uitbreiding van deze pilot of plannen om dit nu eens verder door te zetten. We hebben hier ooit een XS4ALL insider gehad die meer wist maar niet meer wou vertellen.....
Bij nieuwbouw legt Reggefiber (KPN dus) altijd glas aan bij een bepaald minimaal aantal woningen in het project/wijk. Afstand tot het bestaande netwerk doet dan niet ter zake.
Als er geen glas komt doordat het te weinig woningen zijn, komt er koper/VDSL.

Stand van de pilot is dat er nog steeds gesprekken lopen tussen KPN en Cogas over de huurprijzen voor de lijnen en de ruimte in de Cogas PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat is tenminste iets... zo lang ze in gesprek zijn noem ik dat onderhandelingen.
Ik kan me zo voorstellen dat het voor KPN alleszins goedkoper is aan te haken op CIF dan zelf alles te moeten uitrollen waarbij ze dan ook nog een akkoord moeten krijgen van de gemeentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
bij Fiber hebben ze met een firmware onmogelijk gemaakt om bepaalde zenders als je iets opgenomen hebt door te kunnen spoelen , het gaat om de RTL zenders,, en met reclame blokken en promo's van 7 a 9 min is dat geen pretje .... heb gelukkig netflix maar dat is tegenwoordig ook veel van het zelfde ...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 19:40
In Goor is KPN NetwerkNL na jaren stilstand bezig met upgrade van het VDSL-netwerk. Dit ontdekte ik na het zien van werkzaamheden in de straat en een check op de website kpnnetwerk.nl.
“Op dit moment zijn wij bezig met een vernieuwing van het netwerk in uw straat.“

Dit betekent dat er naast Caiway glasvezel een alternatief komt via VDSL met een acceptabele internet snelheid en goed tv pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik dacht dat KPN overal weer glas ging aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dolopfriet schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:00:
Ik dacht dat KPN overal weer glas ging aanleggen?
Klopt. Maar alle VDSL kasten die al in opdracht waren gegeven en ingepland stonden voor 2019 zouden nog wel worden afgemaakt. waaronder dus een aantal in Goor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
VDSL word ik ook niet zo happy van, heb dat op mijn werk,, zo'n lijn klappert wel , en is nooit zo strak als een glas of kabel van Ziggo .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 06:00
Trezzahn schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:09:
Ik meen ergens gelezen/gehoord te hebben dat vanaf moment X het internet in Twente weer beschikbaar is voor Ziggo etc. Heeft iemand daar meer info over? Ik heb gezocht op Google maar geen hits. Of ik heb de verkeerde zoektermen gebruikt.

Nog een ander vraagje; ik dacht dat glasvezel in Twente niet alleen gelimiteerd was tot Caiway. Echter als ik een postcode check doe dan krijg ik overal de melding dat glasvezel (nog) niet beschikbaar is op mijn adres terwijl Caiway zegt dat het er kan. Hoe kan dat of is ook bij glasvezel Caiway de enige aanbieder?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44
Fiber zou ook moeten leveren in Twente

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
vandaag kreeg ik een brief van de KPN dat ze de wijkcentrales en kabels aan het upgraden zijn, zodat er meer diensten mogelijk zijn

begrijp ik het goed dat de boel nu verder open zou gaan,, zou dit VDSL zijn of toch glas ? denk het laatste

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

zouden we eindelijk dat vreselijke fiber en caiway aan de kant kunnen zetten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dj.verhulst schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:05:
vandaag kreeg ik een brief van de KPN dat ze de wijkcentrales en kabels aan het upgraden zijn, zodat er meer diensten mogelijk zijn

begrijp ik het goed dat de boel nu verder open zou gaan,, zou dit VDSL zijn of toch glas ? denk het laatste

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

zouden we eindelijk dat vreselijke fiber en caiway aan de kant kunnen zetten !!!
Dat zal over VDSL gaan. Als ze glasvezel tot in huis gaan aanleggen dan staat dat ook echt groot in die brief (en meerdere malen).

Welke plaats is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Barre73 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Dat zal over VDSL gaan. Als ze glasvezel tot in huis gaan aanleggen dan staat dat ook echt groot in die brief (en meerdere malen).

Welke plaats is dit?
Almelo , we hebben al glas actief tot in huis, heb nu fiber maar dat is een ruk club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Fiber en Stipte zijn nu weer verkocht door Canal Digitaal aan de vorige eigenaar van FIber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dj.verhulst schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Almelo , we hebben al glas actief tot in huis, heb nu fiber maar dat is een ruk club
VDSL biedt slechter internet... Er zullen wel weer reacties komen van addicts en KPN-medewerkers die het hardnekkig gaan ontkennen, maar de lijnen wapperen en helemaal op spitsuren 's avonds.

Helaas voor Almelo stond er al een VDSL-upgrade gepland kennelijk, want alle steden waar dit niet voor is ingepland krijgen alsnog Reggefiber glasvezel.
Ik snap KPN eerlijk gezegd niet goed. Ze doen een pilot in Almelo over het glasvezel van EQT en gaan vervolgens koperlijnen upgraden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Sjakie0101 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:04:
[...]

VDSL biedt slechter internet... Er zullen wel weer reacties komen van addicts en KPN-medewerkers die het hardnekkig gaan ontkennen, maar de lijnen wapperen en helemaal op spitsuren 's avonds.

Helaas voor Almelo stond er al een VDSL-upgrade gepland kennelijk, want alle steden waar dit niet voor is ingepland krijgen alsnog Reggefiber glasvezel.
Ik snap KPN eerlijk gezegd niet goed. Ze doen een pilot in Almelo over het glasvezel van EQT en gaan vervolgens koperlijnen upgraden ???
ben ook niet dol op VDSL,, het klappert idd veel meer, ik zie dat op mijn werk , snap de actie ook niet van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 15:38
Ik ben qua internet erg tevreden over Caiway. TV doet wat het moet doen (kijk geen interactief, heb NLziet) en vaste lijn kan me gestolen worden. VDSL zie ik totaal niet als alternatief voor glas, waarschijnlijk is het prijstechnisch ook geen wereld van verschil. Ik heb de G250 nu (voorheen G150) voor 53 euro.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
maar even aanzien als het VDSL is of toch glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk van Dijk
KPNNetwerkNL heeft de status inmiddels geüpgrade naar fase 2 van 3. "Kabels leggen en kast activeren". De derde fase betreft "Toegang tot het verbeterde netwerk". Ik kan via VDSL momenteel een snelheid krijgen van 11 Mbit/s down en 1 Mbit/s up. Uiteraard is dit veel te traag en daarom heb ik momenteel Caiway glas. Ik zal hier t.z.t. even posten wat de nieuwe snelheid is die KPN hier kan aanbieden.

Op de pagina van KPNNetwerkNL staat trouwens duidelijk: We zijn aan de slag aan het kopernetwerk bij u in de straat.
Henk van Dijk schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:28:
In Goor is KPN NetwerkNL na jaren stilstand bezig met upgrade van het VDSL-netwerk. Dit ontdekte ik na het zien van werkzaamheden in de straat en een check op de website kpnnetwerk.nl.
“Op dit moment zijn wij bezig met een vernieuwing van het netwerk in uw straat.“

Dit betekent dat er naast Caiway glasvezel een alternatief komt via VDSL met een acceptabele internet snelheid en goed tv pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Henk van Dijk schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:10:
KPNNetwerkNL heeft de status inmiddels geüpgrade naar fase 2 van 3. "Kabels leggen en kast activeren". De derde fase betreft "Toegang tot het verbeterde netwerk". Ik kan via VDSL momenteel een snelheid krijgen van 11 Mbit/s down en 1 Mbit/s up. Uiteraard is dit veel te traag en daarom heb ik momenteel Caiway glas. Ik zal hier t.z.t. even posten wat de nieuwe snelheid is die KPN hier kan aanbieden.

Op de pagina van KPNNetwerkNL staat trouwens duidelijk: We zijn aan de slag aan het kopernetwerk bij u in de straat.

[...]
Het alternatief blijft een wapperende lijn, reden voor KPN om te stoppen met koper.
Helaas heeft Goor dus eerder pech dan geluk dat ze al in het upgradetraject zat.
In Twenterand zijn er GEEN plannen, dus met een beetje geluk wordt hier geen upgrade meer gedaan en gaat men hier glasvezel leggen of toch nog via EQT/Caiway-netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 23-07 13:02
Ik woon in het Cogas/Caiway glasvezel gebied en wou kijken wat Fiber mij te bieden had, maar de site geeft aan dat ik niet kan bestellen. Is Fiber niet meer nieuw af te sluiten via Cogas Glasvezel?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jassy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:33:
Ik woon in het Cogas/Caiway glasvezel gebied en wou kijken wat Fiber mij te bieden had, maar de site geeft aan dat ik niet kan bestellen. Is Fiber niet meer nieuw af te sluiten via Cogas Glasvezel?
Grappig weer een provider minder.... Ook ik kom niet meer door de postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:35:
[...]

Grappig weer een provider minder.... Ook ik kom niet meer door de postcodecheck
Dat lijkt mij te maken hebben met de overname van Fiber door Online eind vorig jaar. En per 1 april is Fiber (en Stipte) weer overgenomen door XS Provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:50:
[...]

Dat lijkt mij te maken hebben met de overname van Fiber door Online eind vorig jaar. En per 1 april is Fiber (en Stipte) weer overgenomen door XS Provider.
Allemaal leuk en aardig maar de eindconclusie is dat deze provider dus niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wordt het niet eens tijd deze topic te sluiten?
Er bestaat al jaren geen Cogas netwerk meer.
Er zijn toch ook geen topics meer van Casema, Multikabel of Essent.

Het is nu allemaal gewoon Delta Fiber netwerk. Tijd voor het heden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:03:

Nee hoor. Het netwerk is nog steeds van Cogas, alleen in een joint Venture met CIF (nu dus Delta Fiber). Dat is anders dan de andere netwerken in Nederland die wel direct door Delta/CIF zijn aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:58
Dit is niet waar het Cogas netwerk bestaat nog steeds en zal ook blijven bestaan.
het zelfde geld voor glasvezel buitenaf dit is een joint venture van Cogas en een andere partij
ik kan het weten want ik werk voor Cogas ;)
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:03:

[ Voor 9% gewijzigd door roeldie op 11-04-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:05
roeldie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:08:
Dit is niet waar het Cogas netwerk bestaat nog steeds en zal ook blijven bestaan.
het zelfde geld voor glasvezel buitenaf dit is een joint venture van Cogas en een andere partij
ik kan het weten want ik werk voor Cogas ;)

[...]
Roeland wanneer kunnen we meer providers verwachten op het Cogas netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
providers moeten zich zelf aan melden. dus hier kan ik niks over zeggen.
als je bijvoorbeeld Tweak wil kan je hun enquête in vullen: https://goo.gl/forms/px3ZEcueUMUtmzxp1
racnor2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:43:
[...]

Roeland wanneer kunnen we meer providers verwachten op het Cogas netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
roeldie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:46:
providers moeten zich zelf aan melden. dus hier kan ik niks over zeggen.
als je bijvoorbeeld Tweak wil kan je hun enquête in vullen: https://goo.gl/forms/px3ZEcueUMUtmzxp1

[...]
De vrijblijvenheid waarmee Cogas maar roept dat het een open netwerk is en verder in de wachtstand gaat staan is wat mij betreft tekenend. Jullie doen niets actief om providers op het netwerk te trekken. De roep om KPN, Tele2, NLE, Plinq en Tweak is er al een sinds 5 jaar terug.
Maar het lijkt er op dat men naar elkaar geen duimbreed toegeeft en de hoofdprijs vraagt aan nieuwe providers. Een afschrikbeleid om Caiway maar het alleenrecht te laten houden.

Het is tekenkrommend hoe hier glasvezel is uitgerold, tegen de wens van alles en iedereen in en vervolgens beloftes voor meer providers zonder resultaat.

Een goede provider die tenminste alles goed op orde had is met pek en veren Twente uit geschopt met een misselijkmakend aanbod waarbij opeens de verplichting kwam op glas te leveren en meer te moeten gaan betalen om op COAX te blijven.

We leven hier toch niet in een krottenwijk of wel? Waarom moet Cogas-Twente het doen met 1 provider terwijl in Wierden (ook Twente) en in de rest van Nederland op iedere fatsoenlijke glasvezel wel 15 providers te kiezen zijn???

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-04-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je ook voor Delta kiezen tegenwoordig in dat vroegere Cogas gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:17:
Je ook voor Delta kiezen tegenwoordig in dat vroegere Cogas gebied.
Dat is de zus van Caiway, die zitten in hetzelfde pand. Nog duurder dan Caiway en al niet veel beter qua diensten. Een pot nat, veel van hetzelfde. Overigens vreemd dat hier geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Maar goed, waar blijven de providers niet onder de moedermaatschappij van EQT/Delta Fiber vallen ???

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-04-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Solcon kan toch ook? En dat is KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
Klopt.
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:06:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:46
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:06:
Sorry zo kun je alles wat krom is recht praten. Kom op zeg zit in ijsselstein dus niet in cogas gebied maar solcon is toch geen alternatief. De glasvezel wordt gewoon uitgemolken door de investeringsmaatschappij die toevallig ook delta en caiway beheert. De 2e vezel is voor een andere provider maar niemand stapt toch in. Zeker als die investeerder de prijs mag bepalen. Dit is GEEN open netwerk want de abonnee kan niks kiezen... En geef nu niet de andere providers de schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik geef niemand de schuld en betreur ook dat KPN niet beschikbaar is op de glasvezel van DeltaFiber.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat de producten van Caiway en Delta behoorlijk zullen verbeteren nu ze dezelfde eigenaar hebben. Dat zorgt voor inkoopkracht.

De eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat ik daar bij het mobiele aanbod van Caiway nog niks van gezien heb. De tarieven daarvan zijn ronduit belachelijk, zelfs met de combikorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:51:
Ik geef niemand de schuld en betreur ook dat KPN niet beschikbaar is op de glasvezel van DeltaFiber.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat de producten van Caiway en Delta behoorlijk zullen verbeteren nu ze dezelfde eigenaar hebben. Dat zorgt voor inkoopkracht.

De eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat ik daar bij het mobiele aanbod van Caiway nog niks van gezien heb. De tarieven daarvan zijn ronduit belachelijk, zelfs met de combikorting.
Dat zal eeuwig zo blijven. Ze hebben geen concurrentie en kunnen doen en laten wat ze willen.
Dus er zal echt niets veranderen. Het is en blijft een monopolie van de investeringsmij en Delta Fiber BV (Caiway en Fiber).

Cogas mag voor 50% eigenaar zijn in Twente maar doet geen moer met alle kritiek die hier is! Van alle providers staan Caiway en Delta onderaan op het lijstje bij mij mocht ik keuze hebben.
Hun producten zijn inferieur, ze doen niets wat ook maar enigszins klantgericht is en melken alles uit.
Bestaande klanten worden ook nog een compleet genegeerd (ze kunnen toch geen kant op).

Het wordt tijd dat Cogas eens in beweging komt en actief met KPN en de zijnen gaat praten over doorgifte.
Deze monopolie moet stoppen!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-04-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dit is wel een interessante ontwikkeling.

ACM onderzoekt aanleg glasvezel in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wanneer je het artikel leest dan lijkt het ACM concurrentie niet toe te juichen.
Lagen er hier maar drie vezels zodat ik keuze had. Een sterk monopolistische provider die onder de maat levert t.o.v. concurrenten en daarvoor de hoofdprijs durft te vragen is niet fijn kan ik je vertellen.

Zoals ik al zei, een goede provider is door Cogas met pek en veren uit het Cogas-Twente gebied gejaagd en ze verdommen het om goede alternatieven op de glasvezel door te laten en daar fatsoenlijke onderhandelingen over te starten. Ze leunen in een luie stoel wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:41

[...]
Vandaag hierover ook een brief ontvangen.
Direct even op fourstack gekeken, maar dat betreft een beste upgrade zeg.
Hier nu in wijk 7602 12 Mbit/s via koper, maar na de upgrade staan er snelheden van 78 Mbit/s (koper) en 156 Mbit/s (bonded koper) aangegeven.
Vanwege de lage snelheid al enkele jaren op glas bij Caiway, maar die verhogen de laatste tijd wel erg vaak de prijzen zonder ook maar enige vernieuwing. Multiscreen is oude prut, wat alleen maar in IE werkt. Ook vanaf de telefoon kun je het niet casten naar een ander apparaat.

Noodzaak is wel dat dit kan bij KPN, een Telfort of noem maar een willekeurige DSL-provider. Ik wil niet overal van die waardeloze decoders moeten ophangen. Dat is dan weer het heerlijke voordeel van coax en een televisie met ingebouwde decoder. Met een DSL-provider heb je daar niets meer aan...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wietsee. schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:57:
[...]

Hier nu in wijk 7602 12 Mbit/s via koper, maar na de upgrade staan er snelheden van 78 Mbit/s (koper) en 156 Mbit/s (bonded koper) aangegeven.
Vanwege de lage snelheid al enkele jaren op glas bij Caiway, maar die verhogen de laatste tijd wel erg vaak de prijzen zonder ook maar enige vernieuwing. Multiscreen is oude prut, wat alleen maar in IE werkt. Ook vanaf de telefoon kun je het niet casten naar een ander apparaat.

Noodzaak is wel dat dit kan bij KPN, een Telfort of noem maar een willekeurige DSL-provider. Ik wil niet overal van die waardeloze decoders moeten ophangen. Dat is dan weer het heerlijke voordeel van coax en een televisie met ingebouwde decoder. Met een DSL-provider heb je daar niets meer aan...
De KPN app wordt ondersteund voor Chromecast en KPN is net begonnen met een TV app voor Samsung TV. LG en andere merken volgen nog. Dat is dus TV kijken zonder decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wietsee. schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:57:
[...]

Ik ben niet onder de indruk van de aangegeven snelheden. Die snelheden zijn wat je maximaal kunt halen. De koperlijnen hoe ze ook gepaird of bonded zijn wapperen als een malle, zeker wanneer in jou straat heel veel KPN klanten zitten of wanneer je ver van de straatkast woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:35:
[...]

Ik ben niet onder de indruk van de aangegeven snelheden. Die snelheden zijn wat je maximaal kunt halen. De koperlijnen hoe ze ook gepaird of bonded zijn wapperen als een malle, zeker wanneer in jou straat heel veel KPN klanten zitten of wanneer je ver van de straatkast woont.
Als je nou eens ophoudt over jouw ervaringen met DSL dan kan hij misschien zelf zijn mening vormen als hij het neemt.
Die snelheid is redelijk goed ingeschat tenzij de kabel zelf slecht is en dat weet je niet van te voren. Blijkbaar woont hij circa 600 tot 700 meter van de kast en dat is niet heel ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op zondag 14 april 2019 @ 07:59:
[...]

Als je nou eens ophoudt over jouw ervaringen met DSL dan kan hij misschien zelf zijn mening vormen als hij het neemt.
Die snelheid is redelijk goed ingeschat tenzij de kabel zelf slecht is en dat weet je niet van te voren. Blijkbaar woont hij circa 600 tot 700 meter van de kast en dat is niet heel ver.
Ik wil er best over ophouden, maar KPN verkoopt het al sinds jaar en dag als ware dit de standaard snelheid.
Koper is een hele andere technologie dan COAX of glas waar de snelheid continu stabiel hoog is.
Het lijkt me toch dat je daar mensen voor mag waarschuwen op een forum als dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:41
Barre73 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:38:
[...]

De KPN app wordt ondersteund voor Chromecast en KPN is net begonnen met een TV app voor Samsung TV. LG en andere merken volgen nog. Dat is dus TV kijken zonder decoder.
Zou mooi zijn, ik word namelijk zo moe van de huidige (niet werkende) mogelijkheden bij Caiway.
Dit Twitter berichtje vat het samen: https://twitter.com/Wietse0803/status/1117502384765394944

Web Enrichment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:32:
[...]

Ik wil er best over ophouden, maar KPN verkoopt het al sinds jaar en dag als ware dit de standaard snelheid.
Koper is een hele andere technologie dan COAX of glas waar de snelheid continu stabiel hoog is.
Het lijkt me toch dat je daar mensen voor mag waarschuwen op een forum als dit!
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt. DSL lijnen bestaan al jaren en jaren en zijn wat mij betreft (meestal) heel stabiel. KPN heeft nu al een paar jaar de snelheid van elk adres apart vrij aardig in beeld en geeft dat ook aan tijdens het aanvraagproces. Dus de snelheden die genoemd worden zijn ook de werkelijke snelheden.
Wat jij met wapperen bedoelt weet ik niet maar ik vermoed een onstabiele lijn. Dat gebeurt uiteraard wel eens (met glasvezel trouwens zeker ook), maar ik zie hier op Tweakers vele mensen die er heel tevreden mee zijn. En dat zijn ook vaak niet de minst veeleisende gebruikers.
Van de genoemde technieken is Coax degene waarbij het meeste sprake is van delen van de bandbreedte. BIj DSL en FttH heb je in ieder geval nog je eigen lijn tot aan de operator switch/actieve apparatuur en als je snelheid al inzakt komt dat simpelweg omdat er teveel bandbreedte in de hele buurt wordt gebruikt. Dat probleem kent FttH en Coax net zo goed aangezien ze allemaal met flinke overboekingen werken.

NB: Je mag je mening best op een forum geven maar als je dat steeds herhaalt zodra iemand over VVDSL begint voegt het niks meer toe en wordt het storend. Daarbij gaat dit topic over Cogas glasvezel in Twente, niet over DSL lijnen. Als je daarover wil klagen doe het dan in het goede topic (tip: Het grote xDSL-topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:19:
[...]

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt. DSL lijnen bestaan al jaren en jaren en zijn wat mij betreft (meestal) heel stabiel. KPN heeft nu al een paar jaar de snelheid van elk adres apart vrij aardig in beeld en geeft dat ook aan tijdens het aanvraagproces. Dus de snelheden die genoemd worden zijn ook de werkelijke snelheden.
Wat jij met wapperen bedoelt weet ik niet maar ik vermoed een onstabiele lijn. Dat gebeurt uiteraard wel eens (met glasvezel trouwens zeker ook), maar ik zie hier op Tweakers vele mensen die er heel tevreden mee zijn. En dat zijn ook vaak niet de minst veeleisende gebruikers.
Van de genoemde technieken is Coax degene waarbij het meeste sprake is van delen van de bandbreedte. BIj DSL en FttH heb je in ieder geval nog je eigen lijn tot aan de operator switch/actieve apparatuur en als je snelheid al inzakt komt dat simpelweg omdat er teveel bandbreedte in de hele buurt wordt gebruikt. Dat probleem kent FttH en Coax net zo goed aangezien ze allemaal met flinke overboekingen werken.

NB: Je mag je mening best op een forum geven maar als je dat steeds herhaalt zodra iemand over VVDSL begint voegt het niks meer toe en wordt het storend. Daarbij gaat dit topic over Cogas glasvezel in Twente, niet over DSL lijnen. Als je daarover wil klagen doe het dan in het goede topic (tip: Het grote xDSL-topic)
Op COAX wappert er niets. Sinds jaar en dag haal je ook daar stabiel de snelheid zoals er mee geadverteerd wordt. Dat is echt met koperdraad anders. Maar daar gaat dit topic niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Sjakie0101 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:50:
[...]

De vrijblijvenheid waarmee Cogas maar roept dat het een open netwerk is en verder in de wachtstand gaat staan is wat mij betreft tekenend. Jullie doen niets actief om providers op het netwerk te trekken. De roep om KPN, Tele2, NLE, Plinq en Tweak is er al een sinds 5 jaar terug.
Maar het lijkt er op dat men naar elkaar geen duimbreed toegeeft en de hoofdprijs vraagt aan nieuwe providers. Een afschrikbeleid om Caiway maar het alleenrecht te laten houden.

Het is tekenkrommend hoe hier glasvezel is uitgerold, tegen de wens van alles en iedereen in en vervolgens beloftes voor meer providers zonder resultaat.

Een goede provider die tenminste alles goed op orde had is met pek en veren Twente uit geschopt met een misselijkmakend aanbod waarbij opeens de verplichting kwam op glas te leveren en meer te moeten gaan betalen om op COAX te blijven.

We leven hier toch niet in een krottenwijk of wel? Waarom moet Cogas-Twente het doen met 1 provider terwijl in Wierden (ook Twente) en in de rest van Nederland op iedere fatsoenlijke glasvezel wel 15 providers te kiezen zijn???
ik snap dat ook niet,, lijkt me dat dit toch niet kan, als ze echt onredelijke prijzen vragen en het onmogelijk maken zou de mededing autoriteit er werk van moeten maken.

de KPN is bezig met het opwaarderen in Almelo ,, maar of ik nou zit te wachten op VSL ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik kreeg mail dat de KPN het vernieuwde netwerk in gebruik heeft genomen
kan nu KPN en Telford , XS4ALL krijgen 100/30mb redelijke prijzen en pakketten.

maar kan niet precies zien welke techniek er aan geboden word VSL ?

jammer dat ze geen puur glas aanbieden ,, als ik verder kijk is de max 100/10 en die 10 up is gewoon te langzaam zeker omdat ik nu 100 mb up heb,, ik upload regelmatige youtube content ,, en hier word veel gemaild en allerlei dingen als netflix , gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dj.verhulst schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:23:

jammer dat ze geen puur glas aanbieden ,, als ik verder kijk is de max 100/10 en die 10 up is gewoon te langzaam zeker omdat ik nu 100 mb up heb,, ik upload regelmatige youtube content ,, en hier word veel gemaild en allerlei dingen als netflix , gedaan
Het is vrij simpel, dit doet KPN (ook in Almelo) niet goed. Werkelijk niemand zit te wachten op een upgrade van wapperende koperlijnen met een upload uit het jaar kruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:04

vr6-only

Blub Blub

dj.verhulst schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:23:

Via deze website https://netco-fpi-info.fourstack.nl kun je achterhalen wat er mogelijk is op jouw adres via KPN. Alles boven de 20Mbit is VDSL. Tevens zie je gelijk of op de centrale (MDF) zit of op een actieve straatkast (SDF).

In de praktijk is die 10Mbit upload eerder 31Mbit.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
op mijn werk hebben we op één van de filialen hebben we VSL het werkt redelijk maar niet zo stabiel als Ziggo kabel en glas wat we elders hebben, vooral Ziggo kabel zakelijk , daar hebben we nooit wat mee amper storingen , en zeer stabiel, en wat ze beloven aan snelheid heb je dan ook ,, dat is met vsl meestal -5 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik heb geen honderden aansluitingen gedaan, maar stuk of 9 bij vrienden en familie op VDSL achter een straatkast. Allemaal strak 104/31Mbit en perfect stabiel. Het zijn namelijk allemaal leken en bij minste en geringste heb ik ze aan de telefoon.

Maar goed. Ga lekker op kabel zitten. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en)
SDF

Wat
FttH
Beschikbaar
Distributiepunt(en)

Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar
Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
106 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
vr6-only schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:11:
Ik heb geen honderden aansluitingen gedaan, maar stuk of 9 bij vrienden en familie op VDSL achter een straatkast. Allemaal strak 104/31Mbit en perfect stabiel. Het zijn namelijk allemaal leken en bij minste en geringste heb ik ze aan de telefoon.

Maar goed. Ga lekker op kabel zitten. Succes ermee.
Dan gaan de meesten ook doen.... Voor hetzelfde geld heb je via glasvezel 250/250 waarbij je vaak nog 10% extra hebt. Nogmaals KPN is achterhaalde technologie aan het uitrollen in Almelo, geen hond die er op gaat blaffen. Dat perfect stabiel... tja dat zegt alle KPN gerelateerde medewerkers die erg gefrustreerd raken op het moment dat iemand noemt dat de lijn 's avond altijd onderuit vliegt, net wanneer je wil Netflixen…

De ervaringen zijn talrijk, maar KPN blijft het ontkennen, en nee het zijn geen leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:26:
[...]

Dan gaan de meesten ook doen.... Voor hetzelfde geld heb je via glasvezel 250/250 waarbij je vaak nog 10% extra hebt. Nogmaals KPN is achterhaalde technologie aan het uitrollen in Almelo, geen hond die er op gaat blaffen. Dat perfect stabiel... tja dat zegt alle KPN gerelateerde medewerkers die erg gefrustreerd raken op het moment dat iemand noemt dat de lijn 's avond altijd onderuit vliegt, net wanneer je wil Netflixen…

De ervaringen zijn talrijk, maar KPN blijft het ontkennen, en nee het zijn geen leken.
ik kijk voorlopig de kat ff uit de boom , ze hebben glas neer gelegd en alleen het laatste stukje is koper , dan zou het beter moeten zijn dan met het oude adsl waar je een stack deelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk van Dijk
Via de hierboven geplaatste KPN Fourstack pagina achter gekomen dat het netwerk eind mei gereed is en de snelheid naar 107 Mbit/s gaat. KPN heeft momenteel een aanbieding lopen, 6 maand voor 35 euro. In mijn situatie bespaar ik op jaarbasis al gelijk 200 euro en krijg daarnaast Fox Eredivisie via Compleet. Waar ik wel tegenop zie is dat de koperlijn een veel slechtere upload heeft.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Henk van Dijk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:49:
Via de hierboven geplaatste KPN Fourstack pagina achter gekomen dat het netwerk eind mei gereed is en de snelheid naar 107 Mbit/s gaat. KPN heeft momenteel een aanbieding lopen, 6 maand voor 35 euro. In mijn situatie bespaar ik op jaarbasis al gelijk 200 euro en krijg daarnaast Fox Eredivisie via Compleet. Waar ik wel tegenop zie is dat de koperlijn een veel slechtere upload heeft.

[...]
Als jij inderdaad rond die 100 Mbit download zit dan zal de upload 30 Mbit zijn. Niet heel slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:49:
[...]

Wanneer je het artikel leest dan lijkt het ACM concurrentie niet toe te juichen.
Lagen er hier maar drie vezels zodat ik keuze had. Een sterk monopolistische provider die onder de maat levert t.o.v. concurrenten en daarvoor de hoofdprijs durft te vragen is niet fijn kan ik je vertellen.

Zoals ik al zei, een goede provider is door Cogas met pek en veren uit het Cogas-Twente gebied gejaagd en ze verdommen het om goede alternatieven op de glasvezel door te laten en daar fatsoenlijke onderhandelingen over te starten. Ze leunen in een luie stoel wat dat betreft.
https://www.telecompaper....op-cogas-netwerk--1292394

Officieel is Delta nu beschikbaar in jullie gebied. Dus probleem opgelost

Delta start glasvezelaanbod op Cogas-netwerk
Met ingang van 7 mei biedt Delta diensten aan op de glasvezelnetwerken van Cogas in het buitengebied van de regio Twente. Dit glasvezelnetwerk, dat door Cogas in samenwerking met Delta Fiber Nederland – voorheen CIF- werd aangelegd, was één van de eerste grootschalige projecten in het buitengebied in Nederland.

Cogas grijpt de komst van Delta aan om een promotieactie te starten. Inwoners die voor 1 juli voor een abonnement bij een van de dienstaanbieders kiezen (Caiway, CBizz, Delta, Fiber, Solcon en WeServe), hoeft geen aansluitbijdrage van EUR 247,19 te betalen. Wel betaalt de klant naast een glasvezelabonnement de maandelijkse vastrechtvergoeding van EUR 10,31.

Tegelijk werd bekend gemaakt dat Delta buiten Zeeland inmiddels al ruim 15.000 abonnementen heeft verkocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto...... op 13-05-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat is toch wel een riant aanbod. Zelfs geen aansluitbijdrage !
Wat een bofkonten zijn het toch in het voormalige Cogas gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

dolopfriet schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:56:
Wat een bofkonten zijn het toch in het voormalige Cogas gebied.
Lagere prijzen, hogere internet snelheden, ruimschoots betere uptime dan voorheen bij Ziggo.

Het gaat hier toch zo slecht. :N

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik wil bijna gaan verhuizen naar Twente :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Even goed lezen... Dit is het BUITENGEBIED.
Het aanbod geldt dus niet voor de dorps- en stadkernen in het Cogasgebied, DAAR IS DELTA NIET BESCHIKBAAR!. De prijzen van Delta zijn overigens tov Caiway zeer interessant, echter het Tv-aanbod (veel minder HD) en gemis van COAX vind ik erg jammer.
Maar ik heb zelf het vermoeden dat ook Delta in juni met een nieuw tv aanbod komt gelijk aan Caiway :-)

Verder blijft het gewoon het zusje van Caiway die uiteindelijk samen zullen gaan in één grote provider.
Cogas zit met veel toeters en bellen dit aan te kondigen maar verdommen het nog steeds om derde partijen als KPN, TMobile etc toe te voegen aan het netwerk.
Fiber is ook niet meer te kiezen in de dorps/stadskernen (in tegenstelling tot het gedeelde bericht).

Tot nu toe krijgen de dochters van CIF/EQT nog steeds de monopoliepositie.

In de dorpskernen is alleen Caiway en Solcon voor particulieren beschikbaar. Dat is veel te weinig.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-05-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat geloof ik niet, ik weet zeker dat in de dorpskernen ook Delta beschikbaar is. Doe maar een postcode check. Ga naar www.delta.nl. Kies rechtsboven voor Overijssel en sla maar een postcode en huisnummer in van een dorpskern of stadskern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:51:
Dat geloof ik niet, ik weet zeker dat in de dorpskernen ook Delta beschikbaar is. Doe maar een postcode check. Ga naar www.delta.nl. Kies rechtsboven voor Overijssel en sla maar een postcode en huisnummer in van een dorpskern of stadskern.
nee... niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik postcodes inbreng van Almelo, is Delta beschikbaar hoor. En Almelo is ook Cogas gebied toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 14:44
Ook in Vriezenveen gewoon te krijgen volgens de postcode check.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta is gewoon in het gehele voormalige Cogas gebied te krijgen. Feitelijk is het voormalig Cogas gebied het Walhalla voor de liefhebber. Stel je voor dat Ziggo er nog had gezeten,, dan hadden ze niet zoveel keus uit aanbieders gehad als nu en helemaal niet het supersnelle glasvezel wat er nu ligt. Tenslotte verhoogt Ziggo de tarieven met grote regelmaat en vaak behoorlijk ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
dolopfriet schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:46:
Delta is gewoon in het gehele voormalige Cogas gebied te krijgen. Feitelijk is het voormalig Cogas gebied het Walhalla voor de liefhebber. Stel je voor dat Ziggo er nog had gezeten,, dan hadden ze niet zoveel keus uit aanbieders gehad als nu en helemaal niet het supersnelle glasvezel wat er nu ligt. Tenslotte verhoogt Ziggo de tarieven met grote regelmaat en vaak behoorlijk ook.
Het walhalla zou een gebied zijn waar iedereen glasvezel heeft + coax (keuze van medium) waarbij dat glasvezelnetwerk geheel open is en in de PoPs meerdere operators zitten die ieder 1 of meer providers bedienen. Dat is wat je ziet in bijvoorbeeld Almere, Enschede en Deventer (en nog wel een paar plaatsen).
Cogas/CAIW houdt haar PoP's op zich niet dicht voor andere operators maar vraagt wel prijzen waarmee geen winst meer gemaakt kan worden. Dus op dit moment hebben jullie wel de keuze uit meerdere providers maar die nemen allemaal een wholesale dienst af van dezelfde operator. Dus hetzelfde brood, verpakt in een ander zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:05
Barre73 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Het walhalla zou een gebied zijn waar iedereen glasvezel heeft + coax (keuze van medium) waarbij dat glasvezelnetwerk geheel open is en in de PoPs meerdere operators zitten die ieder 1 of meer providers bedienen. Dat is wat je ziet in bijvoorbeeld Almere, Enschede en Deventer (en nog wel een paar plaatsen).
Cogas/CAIW houdt haar PoP's op zich niet dicht voor andere operators maar vraagt wel prijzen waarmee geen winst meer gemaakt kan worden. Dus op dit moment hebben jullie wel de keuze uit meerdere providers maar die nemen allemaal een wholesale dienst af van dezelfde operator. Dus hetzelfde brood, verpakt in een ander zakje.
Ik zie graag Tweak en T-Mobile Thuis op het Cogas glasvezel netwerk verschijnen gezien hun aantrekkelijke aanbod ten opzichte van Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:46:
Walhalla?? Drie providers waarbij twee in de ruif van de partij die het glasvezel heeft uitgerold (Delta en Caiway). Blijft alleen Solcon over.. maar het spijt me een provider die bewust op zondag niet bereikbaar is om calamiteiten op te lossen ga ik niet op over.

Tweak, T-Mobile, KPN, NLE ze ontbreken allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-05-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Maar als Ziggo was gebleven, waren deze partijen er ook nu niet geweest op de glasvezel. En op de koperlijn zijn ze wel te krijgen. Dus het leed valt reuze mee daar in het bruisende Twente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:37:
Maar als Ziggo was gebleven, waren deze partijen er ook nu niet geweest op de glasvezel. En op de koperlijn zijn ze wel te krijgen. Dus het leed valt reuze mee daar in het bruisende Twente.
Hadden we Ziggo nog maar. Alleen de communicatie is daar vele malen beter, maar ook de producten en productontwikkeling.

Zojuist een nieuwbrief ontvangen van Caiway… je raad het al geen enkel nieuws over de nieuwe interactieve app en nieuwe ontvangers. Alleen nieuwe klanten worden geinformeerd en krijgen al het nieuws.
Bestaande klanten bestaan niet en worden doodgezwegen! :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo is wel kampioen prijsstijgingen samen met KPN. De consumentbond is dat ook al opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 22:01

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dolopfriet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:05:
Ziggo is wel kampioen prijsstijgingen samen met KPN. De consumentbond is dat ook al opgevallen.
Technisch gekwalificeerde mensen zijn de laatste 3 jaar ook kampioen in prijsstijgingen. Dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

MORCIK schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Technisch gekwalificeerde mensen zijn de laatste 3 jaar ook kampioen in prijsstijgingen. Dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.
Alles leuk en aardig, maar Ziggo was onstabieler dan dat Caiway tot dusver is geweest. (Niet alsof Ziggo er super vaak uit lag, maar regelmatiger dan Caiway)

Als dat dus daadwerkelijk de reden zou zijn, zijn ze er mooi (te) laat mee en doet Caiway het schijnbaar beter met goedkopere technici. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

D4NG3R schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:16:
[...]

Alles leuk en aardig, maar Ziggo was onstabieler dan dat Caiway tot dusver is geweest. (Niet alsof Ziggo er super vaak uit lag, maar regelmatiger dan Caiway)

Als dat dus daadwerkelijk de reden zou zijn, zijn ze er mooi (te) laat mee en doet Caiway het schijnbaar beter met goedkopere technici. :+
Als je van coax naar glasvezel bent gegaan dan is het logisch dat je minder storingen hebt. Bovendien heeft glasvezel veel minder onderhoudskosten. Goedkope 'technici' maken er vaak een puinhoop van, waardoor ze netto duurder zijn. Cogas is over het algemeen iets duurder dan overige netwerkbeheerders, maar het vertaalt zich wel naar een aanzienlijk betere kwaliteit. En daar ben ik altijd zeer te spreken over geweest bij Cogas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 22:34
racnor2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Ik zie graag Tweak en T-Mobile Thuis op het Cogas glasvezel netwerk verschijnen gezien hun aantrekkelijke aanbod ten opzichte van Caiway
Zusje en vriend hebben T-Mobile in Borne. Sinds afgelopen woensdagmorgen een storing aan alle diensten. T-Mobile besteed het monteurswerk uit aan Guidion.
Nu kreeg m'n zusje te horen dat ze moet wachten tot dinsdag.

Aangezien ik uit m'n korte periode bij KPN nog wat in huis had, ben ik langs/aan geweest. Wat bleek:

Na het vervangen Draytek en Gbic en daarna het aansluiten van een Packetfront-NT kwam ik tot de conclusie dat er geen licht was.

Draytek - geen licht

NT - geen licht

Waarschijnlijk een kapotte Gbic in de POP of een overijverige monteur die een patchkabel heeft verwijderd.

Maar wat ik hiermee wil zeggen: T-Mobile is ook niet alles.

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HenriBusger schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Zusje en vriend hebben T-Mobile in Borne. Sinds afgelopen woensdagmorgen een storing aan alle diensten. T-Mobile besteed het monteurswerk uit aan Guidion.
Nu kreeg m'n zusje te horen dat ze moet wachten tot dinsdag.

Aangezien ik uit m'n korte periode bij KPN nog wat in huis had, ben ik langs/aan geweest. Wat bleek:

Na het vervangen Draytek en Gbic en daarna het aansluiten van een Packetfront-NT kwam ik tot de conclusie dat er geen licht was.

[Afbeelding: Draytek - geen licht]

[Afbeelding: NT - geen licht]

Waarschijnlijk een kapotte Gbic in de POP of een overijverige monteur die een patchkabel heeft verwijderd.

Maar wat ik hiermee wil zeggen: T-Mobile is ook niet alles.
Borne is geen Cogas maar Reggefiber gebied. En als je conclusie klopt kan T-Mobile daar niks aan doen. De Gbic is van KPN en de patch kabel wordt door Reggefiber gedaan (of per ongeluk losgemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Barre73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:22:
[...]

Borne is geen Cogas maar Reggefiber gebied. En als je conclusie klopt kan T-Mobile daar niks aan doen. De Gbic is van KPN en de patch kabel wordt door Reggefiber gedaan (of per ongeluk losgemaakt)
4 werkdagen om een monteur te sturen noem ik niet klantvriendelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
HenriBusger schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Dat beloofd Caiway ook, tot je rechtstreeks met Cogas (die de infra beheert) gaat bellen, dan komen ze meteen. In jou geval zou ik KPN/Reggefiber rechtstreeks benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Reggefiber kan niks zonder aansturing van T-Mobile. Geen glasstoring door T-Mobile gemeld, geen actie van Reggefiber. Reggefiber wil eerst door een monteur van T-Mobile uitgesloten hebben dat het geen storing in de router is.

Ik mag hopen dat die monteur van Guidion de POP in mag en kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Tjonge, wat hebben die Cogas klanten een hoop extra privileges zeg!
Ik kan niemand bellen zodat dezelfde dag nog iemand komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HenriBusger schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar besef wel dat monteurs momenteel zeeeeeeer gewild zijn. Er is echt een groot gebrek aan monteurs. Zowel voor huisinstallatie als voor glasvezel aansluiten. Dus dat betekent al snel dat wachttijden oplopen als er een monteur nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:25:

Daar heb je gelijk in. Maar besef wel dat monteurs momenteel zeeeeeeer gewild zijn. Er is echt een groot gebrek aan monteurs. Zowel voor huisinstallatie als voor glasvezel aansluiten. Dus dat betekent al snel dat wachttijden oplopen als er een monteur nodig is.
Tevens het antwoord waarom de prijs van een internetabonnement harder stijgt dan de inflatie. Het tekort aan monteurs ontstaat mede omdat providers niet de vraagprijs kunnen bieden die monteurs vragen, dus lopen de goede mensen weg en komen er onervaren monteurs voor in de plaats. Een tijd terug was er nog een item op het NOS-Journaal hier over. Vanaf 4:30:

https://www.npostart.nl/nos-journaal/30-03-2019/POW_04059211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 11:15
MORCIK schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Tevens het antwoord waarom de prijs van een internetabonnement harder stijgt dan de inflatie. Het tekort aan monteurs ontstaat mede omdat providers niet de vraagprijs kunnen bieden die monteurs vragen, dus lopen de goede mensen weg en komen er onervaren monteurs voor in de plaats. Een tijd terug was er nog een item op het NOS-Journaal hier over. Vanaf 4:30:

https://www.npostart.nl/nos-journaal/30-03-2019/POW_04059211
Dikke onzin natuurlijk. Ze kunnen het wel voorminder aanbieden hoor. Ze willen gewoon meer vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

jaaoie17 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:29:

Dikke onzin natuurlijk. Ze kunnen het wel voorminder aanbieden hoor. Ze willen gewoon meer vangen.
Als dat zo is dan zou de concurrent onmiddellijk in dat gat springen door net iets goedkoper aan te bieden en alle klanten naar zich toe trekken. Wat denk je nu zelf? De financiële positie van KPN is op dit moment alles behalve rooskleurig. Mijn verwachting is dan ook dat de prijzen de komende jaren nog fors zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

S
MORCIK schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:44:
[...]

Als dat zo is dan zou de concurrent onmiddellijk in dat gat springen door net iets goedkoper aan te bieden en alle klanten naar zich toe trekken. Wat denk je nu zelf? De financiële positie van KPN is op dit moment alles behalve rooskleurig. Mijn verwachting is dan ook dat de prijzen de komende jaren nog fors zullen stijgen.
De jaarcijfers zeggen wat anders. Daarnaast is KPN groter dan een handjevol consumenten diensten. Het grote geld zit hem in de zakelijke diensten.

Dus ja, het kan wel degelijk goedkoper, maar dat “hoeft” niet. Immers is Ziggo net zo duur.

Echter zijn de gouden jaren wel voorbij. De cash cows als vast bellen, mobiel roamen en belmin zijn er niet meer. Dat zorgt er ook voor dat bedrijven beter moeten omgaan met hun voorzieningen, in de breedste zin.

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 19-05-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:47:

Dus ja, het kan wel degelijk goedkoper, maar dat “hoeft” niet. Immers is Ziggo net zo duur.
Ziggo heeft hetzelfde probleem als KPN en Caiway, een tekort aan technici. Voor een buitenstaander lijkt het alsof ze elkaars prijzen opvolgen, maar dat is absoluut niet het geval. Ze proberen allemaal net onder de prijs van de concurrent te zitten, of ze proberen meer extra's aan te bieden. Reggefiber en Cogas/CIF zijn zo verstandig geweest om tijdens laagconjunctuur glasvezel aan te leggen waardoor de kosten relatief lager waren dan nu. Daar plukken zij nu de vruchten van omdat ze lagere onderhoudskosten hebben dan de oudere kopernetwerken.

KPN heeft een enorme blunder begaan om de uitrol van glasvezel af te zwakken na de overname van Reggefiber. Daar plukken ze nu de wrange vruchten van omdat een kopernetwerk veel meer onderhoudskosten heeft dan glasvezel. Deze kosten zijn gestegen als gevolg van gestegen loonkosten, maar de goede technici lopen weg omdat de salarissen toch achterblijven ten opzichte van andere sectoren. Wat je ook ziet is dat werknemers vertrekken en zich via aannemers alsnog laten inhuren als zelfstandige waardoor ze veel meer kunnen verdienen. Dit fenomeen zie je ook terug in de zorg. Wie zijn of haar vak goed beheerst kan als zelfstandige op dit moment al gauw 60% meer verdienen dan bij een werkgever.

Dit is nog maar het begin. De woningmarkt en energietransitie moeten nog op stoom komen, terwijl het tekort nu al nijpend is. Tel daarbij op dat er ook veel uittreders zijn die met pensioen gaan. Er wordt met man en macht gewerkt om het tekort deels op te vangen met mensen uit Roemenië en Bulgarije, maar overal waar klantcontact van belang is, is het geen optie om niet-Nederlandstaligen aan te nemen. Dit verklaart waarom de wachttijd voor een monteur alsmaar toeneemt. Een provider heeft er geen enkel belang bij om klanten onnodig te laten wachten, maar als ze onvoldoende mensen hebben kan het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Waar haal je deze verhalen vandaan? KPN heeft partners gecontracteerd in een bid van 5 jaar (2015-2020) en daarin zijn zelfs kortingen afgedwongen. Alle prijzen zijn gezakt ten opzichte van het vorige contract.

Daarnaast heeft KPN en Caiway überhaupt geen technici in dienst. Dat is al jaren zo. Enige medewerkers zijn mensen met titels die eindigen op manager of consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:50:

Waar haal je deze verhalen vandaan? KPN heeft partners gecontracteerd in een bid van 5 jaar (2015-2020) en daarin zijn zelfs kortingen afgedwongen. Alle prijzen zijn gezakt ten opzichte van het vorige contract.

Daarnaast heeft KPN en Caiway überhaupt geen technici in dienst. Dat is al jaren zo. Enige medewerkers zijn mensen met titels die eindigen op manager of consultant.
Deze verhalen komen uit de praktijk van mensen die dicht op het vuur zitten. Dat contract waar jij het over hebt is het Triple Bond programma en is 3 jaar (2017-2020). Het zuiden wordt door VWT gedaan en het noorden door Schuuring. KPN heeft wel degelijk eigen technici, maar dat wordt aangevuld door externe partijen. Omdat zij ook weer onvoldoende mensen hebben kloppen ze aan bij partijen die daar weer onder zitten, zoals Guidion en Roamler Tech. Al die partijen hebben op dit moment een tekort aan gekwalificeerde technici.

Het klopt dat de prijzen gezakt zijn met dit contract, maar dat is juist wat KPN nu nekt. Zoals je hierboven in het item van het NOS-journaal kunt zien zijn ze langdurig werklozen aan het opleiden. Dit doen ze al sinds 2016. Maar aan de andere kant lopen ervaren mensen weer weg. Gevolg is dat onervaren mensen de klus niet altijd in één keer kunnen klaren waardoor de efficiëntie achteruit holt. Dit speelt niet alleen bij KPN, maar ook bij Caiway die gebruik maakt van de diensten Guidion. Caiway heeft zelf nauwelijks technici in het veld en heeft eigenlijk alles uitbesteed.

Providers kunnen op dit moment niets anders dan de prijzen verhogen. Loonkosten zijn het leeuwendeel van de begroting. In geval van KPN betekent dat ze aan het einde van het jaar nieuwe contracten moeten sluiten. Ze weten al jaren dat dit fors hoger gaat uitvallen. De huidige prijsverhogingen zijn slechts een voorbode op wat er nog komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Barre73 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:25:
[...]

Monteur Guidion is vandaag dus op bezoek geweest en constateerde: geen licht. Goh...

Maar ja, hij mocht/kon niet de POP in. Dus morgen Reggefiber. 8)7

-------

Update: Bij Reggefiber/KPN NetwerkNL vandaag nog niets bekend. Ze komen hier binnen 3-5 werkdagen op terug. :(

[ Voor 10% gewijzigd door HenriBusger op 22-05-2019 11:50 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste