Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Grolsch schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:47:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar het commentaar van de ACM want volgens mij weigert Cogas niemand op hun glasnetwerk, maar volgens mij "vertikken" andere partijen te investeren in het relatief kleine CIF netwerk.

Maar "ooit" gaan KPN en/of andere aanbieders hun diensten ook leveren via glas in het cogas gebied, ik ben alleen vreselijk benieuwd of alle "klagers" dan ook daadwerkelijk gaan overstappen 8)

Want al met al biedt CIF/Caiway een rete betrouwbare en snelle internetverbinding tegen een uiterst gunstige prijs. En als je nog het geluk hebt een COAX kabel in je huis te hebben ben je helemaal spekkoper!! Daar kan geen andere aanbieder tegenop als je het mij vraagt.

Neemt niet weg dat meer keuze altijd beter is natuurlijk.
ik sprak ooit iemand off the record van Fiber die zei dat de tarieven erg hoog waren , en de meeste providers willen zoveel niet betalen,, twente zou dan duurste regio zijn...

kijk als de ACM daar de vinger achter zou krijgen dan zit Cogas in de problemen

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Sjakie0101 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:27:
Die bron van 5 jaar lees je hierboven, dat komt niet alleen uit mijn grote duim.

Verder verwijs ik voor prijsvergelijk naar tistogwat.nl en niet meer naar eigen berekeningen aangezien je die kennelijk niet representatief vindt.
Wat een bedroevende site die www.tistogwat.nl _O- _O- _O-

Het klopt werkelijk waar van geen 1 kant, en van die financiële berekening krullen de tenen krom in mijn schoenen. Ze vergelijk precies hetgene waardoor Ziggo goed uit de bus komt 8)7

Vervolgens een poll op de website zetten waar je niet meer op kunt stemmen, en het resultaat na WELGETELD 97 stemmen (dat is nog geen 0,1% van de bevolking in Cogas gebied) verrassend op 62% voor Ziggo!!! Daar gaan ze gelukkig van worden bij Ziggo, wellicht 61 potentiële klanten :)

Nu eens de vergelijking die voor mij, en zo'n beetje alle bekenden in mijn omgeving op gaat.

Normaal TV kijken, normaal internetten en normaal bellen en bij gelegenheid een beetje voetbal kijken. De vaste telefoonlijn hebben we voor de pronk, want wie belt er nog vast .

Formule 1 kijken we op de Duitse RTL.

Bij Caiway betalen we dan € 57,00 per maand en hebben we een 100/100Mbit internetverbinding via glasvezel.

Bij Ziggo betalen we dan 62,90 per maand en dan krijgen we een 40/4 abonnement.

Bij XS4all betalen we al 71.00 per maand voor een 100/100 verbinding, daar komen de kosten van Eredivisie nog bij (kan ik zo snel ff niet vinden).
dj.verhulst schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:01:
[...]

ik sprak ooit iemand off the record van Fiber die zei dat de tarieven erg hoog waren , en de meeste providers willen zoveel niet betalen,, twente zou dan duurste regio zijn...

Dat geloof ik zeker, en ze hebben nog gelijk ook nog. CIF heeft alle eenmalige kosten van de glasvezel aanleg betaald naar de woningen, en die kosten willen ze terug hebben.

Het zou toch fraai zijn dat CIF alles betaald, en dan concullega's voor een rotprijs op hun netwerk laat. Het blijft een commerciële instelling.

Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is als er meer aanbieders komen, maar Caiway is zo'n slechte provider nog niet voor Jan en Ingrid, de normale gebruikers.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Grolsch schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:50:
[...]

[...]

Dat geloof ik zeker, en ze hebben nog gelijk ook nog. CIF heeft alle eenmalige kosten van de glasvezel aanleg betaald naar de woningen, en die kosten willen ze terug hebben.

Het zou toch fraai zijn dat CIF alles betaald, en dan concullega's voor een rotprijs op hun netwerk laat. Het blijft een commerciële instelling.

Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is als er meer aanbieders komen, maar Caiway is zo'n slechte provider nog niet voor Jan en Ingrid, de normale gebruikers.
Cogas gaat over de kabels ,, met gemeenschap geld zijn die ooit in het zadel geholpen , de meeste gemeentes hier hebben/hadden aandelen.

dat ze de kosten terug willen verdienen is logisch,, maar als ze aanzienlijk meer vragen dan wat het elders heeft gekost,, dan ben je toch niet eerlijk bezig dacht ik....

we hadden ook geen enkele keuze ,, we kregen een brief dat het coax netwerk opgeheven zou worden, maar je "gratis"glas kreeg ,, maar Caiway kon lange tijd nog wel het coax netwerk benutten maar Ziggo kon dat zogenaamd niet meer ( lees onderhandelingen waren gedoemd om te mislukken )

en ze dachten dat iedereen wel juichend naar Caiway zou gaan, ik wilde cogas en caiway niet belonen dus geen caiway voor mij en vele vrienden en familie leden.

we zijn gewoon slechter af dan eerst ,,, van 1 a 2 storingen in een heel jaar naar om de zoveel weken.
en sinds deze zomer gaat het beter met de TV opgenomen programma's kijken.
2e tv's kosten ineens extra , nu heb ik zelf dat probleem niet met m'n eigen domein, maar geen provider mail ,, dat heeft heel veel mensen overlast gegeven, de meeste zijn wel naar gmail maar toch....

glas is qua upload sneller dan ziggo maar de download is niet beter dan met het ziggo pakket wat ik had, en had F1 er gratis bij nu moet ik dat apart betalen ...

er is een heel smerig spelletje gespeeld over de ruggen van de gewone mensen...

Fiber en Caiway zijn niet echt kwaliteit providers, een alternatieve DNS draaien is wel een aanbeveling .
had overal in de stad met Ziggo gratis WiFi en snel internet , nu moet ik meer mijn data bundel aanspreken ,, en daar meer voor betalen ,,

hoop echt dat de ACM hun ballen op het hakblok legt en de bijl erop ....
nu weet ik dat Ziggo niet terug komt, maar een open glas zou het nodige goed kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:34
[...]

Wat een bedroevende site die www.tistogwat.nl _O- _O- _O-

Het klopt werkelijk waar van geen 1 kant, en van die financiële berekening krullen de tenen krom in mijn schoenen. Ze vergelijk precies hetgene waardoor Ziggo goed uit de bus komt 8)7

Vervolgens een poll op de website zetten waar je niet meer op kunt stemmen, en het resultaat na WELGETELD 97 stemmen (dat is nog geen 0,1% van de bevolking in Cogas gebied) verrassend op 62% voor Ziggo!!! Daar gaan ze gelukkig van worden bij Ziggo, wellicht 61 potentiële klanten :)

Nu eens de vergelijking die voor mij, en zo'n beetje alle bekenden in mijn omgeving op gaat.

Normaal TV kijken, normaal internetten en normaal bellen en bij gelegenheid een beetje voetbal kijken. De vaste telefoonlijn hebben we voor de pronk, want wie belt er nog vast .

Formule 1 kijken we op de Duitse RTL.

Bij Caiway betalen we dan € 57,00 per maand en hebben we een 100/100Mbit internetverbinding via glasvezel.

Bij Ziggo betalen we dan 62,90 per maand en dan krijgen we een 40/4 abonnement.

Bij XS4all betalen we al 71.00 per maand voor een 100/100 verbinding, daar komen de kosten van Eredivisie nog bij (kan ik zo snel ff niet vinden).

[...]

Formule1 kijken in SD met duits commentaar daar zit niemand op te wachten.

Verder klopt je vergelijk niet.

Ziggo alles in 1 complete (dat is het normale pakket) kost 64,=. Daar heb je vervolgens:

* Meer zenders dan bij Caiway en meer HD
* Horizonbox inclusief voor opnames en terugkijken (zit in jou 100/10 Caiwaypakket niet in, dan betaal je € 7,50 extra voor de entone.

* Films en series on demand GRATIS, dat heeft Caiway niet

* 5 euro korting op een Vodafone abonnement

* Gratis wifi zonder dat ik daar zelf een router voor dien aan te schaffen.
* Een goed werkende Go-app om overal te kijken met streamingmogelijkheid voor je 2e tv (en dus geen huur van extra smartcards of entones)

* behoorlijke overstapkortingen die we nu ook mislopen omdat we überhaupt geen overstapmogelijkheden hebben

Samenvatting
* Caiway 100/10 met interactief kost 57 +7,50 = 64,50 zonder korting op mobiel
* Ziggo 64,= met zeer veel extra's en 5 euro korting op Vodafoneabonnement.

Wil ik bij Caiway Formule 1 dan betaal ik nog eens 15,= voor Ziggo Sports.

Wat betreft XS4ALL ontbreken de details maar het Pluspakket 100/100 kost 48,50 (even doorklikken op de site) + TV 17,50 inclusief 2 ontvangers = € 66,=. Ook daar 5 euro korting op mobiel en diensten die klinken als een klok.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Mja wat hebben we eraan, zolang cogas geen andere aanbieders toelaat of als andere partijen niet willen dan kunnen we hoog of laag springen dan houdt het voor ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Helemaal mee eens en in mijn ogen volledig terecht. Al vindt ik het vreemd dat bepaalde gebieden iedere maand een tientje betalen en dat de nieuwere gebieden het nu ineens voor 1600 euro nog wat af kunnen kopen.

Lijkt me netjes om het (met terugwerkende kracht) ook in eerdere gebieden toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:23
mdrop schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:20:
[...]
Helemaal mee eens en in mijn ogen volledig terecht. Al vindt ik het vreemd dat bepaalde gebieden iedere maand een tientje betalen en dat de nieuwere gebieden het nu ineens voor 1600 euro nog wat af kunnen kopen.

Lijkt me netjes om het (met terugwerkende kracht) ook in eerdere gebieden toe te passen.
En daar ben ik het volledig mee eens.... €1600,- minus (aantal maand x bedrag).

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
kijk ik snap wel als ze de coax in tact hadden gelaten was glasvezel nooit van de grond gekomen.
voor veel mensen heeft het weinig meerwaarde, coax is eigenlijk nog snel zat , zeker nu analoge tv aan het verdwijnen is .

en als je dan dit toch door drukt ben je gewoon niet goed bezig ,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Coax is verouderde techniek, over 20 jaar zijn we allemaal blij dat we glasvezel hebben.

Ziggo op het netwerk laten was geen optie. Ziggo heeft de kans gehad glas aan te leggen, maar wou absoluut niet investeren in glasvezel, dus dan houdt het op.

Ziggo laten bestaan naast Caiway glas was voor Caiway ook een "NoGo", nogal logisch, want als Ziggo er ook nog was geweest was 90% van de gebruikers bij Ziggo gebleven. Mensen hebben een hekel aan verandering, dus iets wat goed werkt gaan ze niet veranderen.

Ik verwacht wel dat er ergens "onderwater" een clausule is die ervoor zorgt dat er binnen nu en 5 jaar andere aanbieders op de glasvezellijn komen. Keuzevrijheid is altijd goed voor het prijsniveau (marktwerking), al verwacht ik zelf geen wonderen als er andere aanbieders komen. Er is eigenlijk maar 1 ding wat mij "stoort" aan Caiway, en dat is dat ik "maar" 2 entone ontvangers kan aansluiten.

In nieuwe woningen wordt geen Coax meer aangesloten, en daar heb ik nog wel eens heimwee naar. De Entone werkt op zich goed hoor, maar ik mis de Humax, en de mogelijkheid met 4 TV's tegelijkertijd te kijken.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Sjakie0101 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:55:
[...]

Samenvatting
* Caiway 100/10 met interactief kost 57 +7,50 = 64,50 zonder korting op mobiel
* Ziggo 64,= met zeer veel extra's en 5 euro korting op Vodafoneabonnement.
Ik kom op €56,- voor Caiway + interactief uit. €48,50 voor 'Gewoon voordelig' abo en €7,50 voor interactieve TV.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Sjakie0101
Jaap-Jan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:35:
[...]

Ik kom op €56,- voor Caiway + interactief uit. €48,50 voor 'Gewoon voordelig' abo en €7,50 voor interactieve TV.
De 100/10 vergelijken met het middelste pakket van Ziggo is geen vergelijking. Zoals ik al zei wordt er door jullie wel heel erg appels met peren vergeleken.En die 57 euro heb ik niet verzonnen :-)

Voor een goed vergelijk met de middelste meest gekozen pakketten zou je glasvezel 300/300 moeten hebben.
Dit kost 60,50 per maand zonder entone a 5,= = € 65,50 tov Ziggo € 64,= waarbij je 5 euro korting op Vodafone hebt EN ene horizonbox voor € 0,=, betere diensten en meer extra's en via de go app simpel en handig kan casten naar iedere 2e of 3e televisie zonder dat je extra decoders moet bijkopen of CI+ modules.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-09-2018 23:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Ik zou veel liever meer flexibiliteit binnen de pakketten zien. Ik wil wel graag 500 mbit bijvoorbeeld, maar zonder TV of alleen de NPO/commerciele NL zenders. IP telefonie mag er ook uit van mij. Helaas is het bij elke provider zo dat het triple-play concept er in gehakt wordt.

Ik zou graag het geld wat ik bespaar door minder ouderwetse reclameTV zenders te hebben besteden aan wat meer streamingdiensten. Ik heb nu Netflix en Videoland maar voor mijn dochter zou ik ook de nieuwe Disney streamingdienst willen, en voor mezelf HBO. Nu is me dat te duur.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mdrop
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:53:
Ik zou veel liever meer flexibiliteit binnen de pakketten zien. Ik wil wel graag 500 mbit bijvoorbeeld, maar zonder TV of alleen de NPO/commerciele NL zenders. IP telefonie mag er ook uit van mij. Helaas is het bij elke provider zo dat het triple-play concept er in gehakt wordt.
Op Tweak en een paar kleine providers in NL na is dit bijna onmogelijk of je moet al richting de zwaar zakelijke lijnen (en dus geen Cogas lijn :P).

En daarbij zal het merendeel van de Cogas klanten zeker nog wel gebruik maken van de (analoge) TV en procentueel nog een relatief hoog aantal van de 'huistelefoon', dus waarom de melkkoe afstoten als het toch zo lekker verkoopt/loopt?

• Arfman

Arfman

Drome!

mdrop schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:02:
[...]
Op Tweak en een paar kleine providers in NL na is dit bijna onmogelijk of je moet al richting de zwaar zakelijke lijnen (en dus geen Cogas lijn :P).

En daarbij zal het merendeel van de Cogas klanten zeker nog wel gebruik maken van de (analoge) TV en procentueel nog een relatief hoog aantal van de 'huistelefoon', dus waarom de melkkoe afstoten als het toch zo lekker verkoopt/loopt?
Eens, maar die melkkoe is ook niet eeuwigdurend. Ik heb al veel collega's die vrijwel geen TV meer kijken, b.v. op de slaapkamer/boven alleen nog maar een Chromecast hebben, etc. De keren dat ik live TV kijk per maand is op 1 hand te tellen, vrijwel alles is of opgenomen of wordt gestreamd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Sjakie0101
Arfman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:34:
[...]

Eens, maar die melkkoe is ook niet eeuwigdurend. Ik heb al veel collega's die vrijwel geen TV meer kijken, b.v. op de slaapkamer/boven alleen nog maar een Chromecast hebben, etc. De keren dat ik live TV kijk per maand is op 1 hand te tellen, vrijwel alles is of opgenomen of wordt gestreamd.
Dat is een hype van nu die je eerlijk gezegd nu ook weer ziet afzwakken. Series raken uitgeput (het 7e of 8e seizoen van dit of dat zit men niet meer op te wachten) en nieuwe series zijn kwalitatief niet goed.
Bovendien zie je nu meerdere aanbieders met series en films waardoor het te veel versnipperd wordt en dus te duur. Kortom binnen jaar zit iedereen weer illegaal te downloaden en kijkt men weer ouderwets tv.

• Arfman

Arfman

Drome!

Euh, nee hoor. Wij ergeren ons groen en geel aan ouderwetse TV met alle reclame tussendoor (om over de kwaliteit soms ook maar niet te spreken). Niet elke nieuwe serie is slecht en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Ik heb een dochter van 4 en die is opgegroeid, nu al, met on-demand. YouTube, Netflix, Videoland, ze kan kijken waar ze maar wil, wanneer ze maar wil. Die gaat over een paar jaar echt geen genoegen nemen met een kastje die jou vertelt wanneer je iets mag kijken en met welke tussenpozen :D

• Sjakie0101
Arfman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:40:
Euh, nee hoor. Wij ergeren ons groen en geel aan ouderwetse TV met alle reclame tussendoor (om over de kwaliteit soms ook maar niet te spreken). Niet elke nieuwe serie is slecht en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Ik heb een dochter van 4 en die is opgegroeid, nu al, met on-demand. YouTube, Netflix, Videoland, ze kan kijken waar ze maar wil, wanneer ze maar wil. Die gaat over een paar jaar echt geen genoegen nemen met een kastje die jou vertelt wanneer je iets mag kijken en met welke tussenpozen :D
Netflix komt binnenkort met reclame en vertelt je bij nieuwe seizoenen al precies wanneer welke aflevering in welke weel beschikbaar komt. Dus ik weet het nog zo net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Sjakie0101 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:48:
[...]

Netflix komt binnenkort met reclame en vertelt je bij nieuwe seizoenen al precies wanneer welke aflevering in welke weel beschikbaar komt. Dus ik weet het nog zo net niet.
Niet helemaal, en er is nogal een verschil.

Netflix is begonnen met de uitrol van previews (van andere series die ze zelf ook aan bieden) tijdens de aftiteling van een aflevering die je aan het kijken bent. Er is geen blok van 5 minuten halverwege een serie of film zoals je dat op TV hebt en je ervaring word er ook niet compleet door onderbroken.

offtopic:
Dat neemt overigens niet weg dat ik het raar vind, je hebt al een abonnement op de service dus reclame maken voor een specifiek artikel op die service heeft weinig nut.. Ik snap dat het is om de interesse op te wekken bij de gebruiker om dat te gaan kijken - maar dat doe ik persoonlijk liever op m'n eigen initiatief.

Niet dat ik zelf een Netflix abbo heb overigens, hun aanbod wat aansluit op mijn interesses is mij te mager.
Wat mij persoonlijk verbaast is dat op dezelfde infra geen fatsoenlijke internet-only pakketten worden aangeboden.

Voor €60 p/m heb je 300Mb internet + TV + internet, maar voor €40 per maand krijg je maar 150Mb/s in een internet only pakket. (En 100Mb + tv + telefonie voor een tientje meer dan dat)

Ik hoef echt niet exact het zelfde als wat bijvoorbeeld Tweak levert (1Gb/s voor een euro per dag als je in 1x betaald, of €42 per maand) aangezien zij zich op een andere markt richten - maar een iets redelijker bedrag voor een internet-only pakket zou wel prettig zijn.

500/500 moet toch wel haalbaar zijn voor €45 in de maand zonder alle overige meuk er bij te krijgen? Heck, ik zou persoonlijk al blij zijn met een 100/100 pakket voor 2/2.5 tientjes.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2018 00:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:02:
[...]

Heck, ik zou persoonlijk al blij zijn met een 100/100 pakket voor 2/2.5 tientjes.
Helemaal met je eens, en dit lijkt me helemaal geweldig. Ook perfect voor het gemiddelde bedrijf dat de VoIP al reeds geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

mdrop schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:36:
[...]
Helemaal met je eens, en dit lijkt me helemaal geweldig. Ook perfect voor het gemiddelde bedrijf dat de VoIP al reeds geregeld heeft.
Ik denk dat de marges voor Caiway en consorten vooral op de TV pakketten zitten, kickbacks van TV netwerken, reclameinkomsten, etc.

Als ik de keuze zou hebben zou het simpel zijn: internet only en de rest stream/download ik. De meest interessante programma's zijn toch vaak op de publieke netten en die hebben een keurige app met Chromecast ondersteuning. Voor het commerciële pak je Netflix/HBO (internationaal) en Videoland (Nederlands). Enige wat ik dan zou missen zou Discovery Science zijn. Maarja, toekomstmuziek (wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
[...]
Op Tweak en een paar kleine providers in NL na is dit bijna onmogelijk of je moet al richting de zwaar zakelijke lijnen (en dus geen Cogas lijn :P)
Los van het Cogas netwerk, internet-only kan bij KPN, Telfort, XS4all, T-Mobile...
Dus vrijwel alle providers.

Dat nieuwsbericht is trouwens totale marketing. Tweak had altijd een internet+bellen abonnement met 1Gbit. Met of zonder telefonie...verwaarloosbaar verschil.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• mdrop
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:40:
[...]

Los van het Cogas netwerk, internet-only kan bij KPN, Telfort, XS4all, T-Mobile...
Dus vrijwel alle providers.
Helaas, maar deze providers kan ik buiten de steden niet meer serieus nemen, om over het buitengebied helemaal niet te beginnen....

• Grolsch
Ik denk dat de prijsopbouw anders in elkaar steekt als jullie denken.

Ook Caiway heeft een internet only abonnement https://www.caiway.nl/alleeninternet

Een (groot) gedeelte van de maandelijkse kosten zijn voor de glasvezel kabel.
In sommige gebieden kun je er ook voor kiezen de aanleg zelf te betalen.
In het bouwtopic las ik iemand die betaalde € 2500,00 voor de aansluiting (eenmalig) en daarna 17 euro per maand voor 1GB internet.

Zover ik weet is het bij Caiway niet mogelijk je eigen glaskabel te betalen, dus worden deze kosten maandelijk meegerekend.

Internet only kost € 39,95 per maand, ik denk de helft voor de kabel, de helft voor de dienst.

• Xeroxr0x
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb het Internet Only-abonnement bij Caiway en kreeg afgelopen week een enquete binnen. Volgens mij is Caiway aan het overwegen om de Internet Only-propositie uit te breiden waar het laagste pakket zou beginnen bij 29,95 EUR/maand met 50 Mbit/s. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dj.verhulst schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:01:

Je kunt van alles zeggen over de prijzen van Cogas, maar mijn ervaring is dat ze tot de beste netwerkbeheerders van het land behoren. Dat geldt ook voor het gas- en elektriciteitsnetwerk. Het gaat mij niet om de laagste prijs, maar om de prijs-kwaliteitverhouding. Ik hecht meer waarde aan continuïteit van diensten dan allerlei toeters en bellen voor de laagste prijs.

Reggefiber was ook een erg goede en vooruitstrevende netwerkbeheerder, totdat KPN volledig de aandelen in handen hand, toen vielen de investeringen gelijk weg. Logisch, want KPN wordt flink onder de duim gehouden door de ACM om de prijzen laag te houden waardoor er weinig geld is om goed te investeren in glasvezel.

Het oer-Hollandse 'alles moet goedkoop, maar het liefst gratis' stoort me mateloos. Niet iedereen zit te wachten op een halfbakken product dat slechts beschikbaar is wanneer het zin heeft.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
MORCIK schreef op zondag 16 september 2018 @ 01:26:
[...]

Je kunt van alles zeggen over de prijzen van Cogas, maar mijn ervaring is dat ze tot de beste netwerkbeheerders van het land behoren. Dat geldt ook voor het gas- en elektriciteitsnetwerk. Het gaat mij niet om de laagste prijs, maar om de prijs-kwaliteitverhouding. Ik hecht meer waarde aan continuïteit van diensten dan allerlei toeters en bellen voor de laagste prijs.

Reggefiber was ook een erg goede en vooruitstrevende netwerkbeheerder, totdat KPN volledig de aandelen in handen hand, toen vielen de investeringen gelijk weg. Logisch, want KPN wordt flink onder de duim gehouden door de ACM om de prijzen laag te houden waardoor er weinig geld is om goed te investeren in glasvezel.

Het oer-Hollandse 'alles moet goedkoop, maar het liefst gratis' stoort me mateloos. Niet iedereen zit te wachten op een halfbakken product dat slechts beschikbaar is wanneer het zin heeft.
Ik kan je uit de droom helpen. Cogas is feitelijk alleen nog maar aandeelhouder, maar beheert helemaal niets. Was dat maar zo, dan waren er ook upgrades op het COAX-netwerk en zouden alle beschikbare HD zenders in Twente ook op COAX worden doorgegeven, in Twente is dat technisch meer dan mogelijk.
Nu Caiway/EQT alles in handen heeft wordt de COAX verwaarloost met een stilzwijgende verplichting om naar 'hun' glasvezelnetwerk te gaan en liefst door Caiway af te nemen (alternatieven zijn er ook niet).

Het ACM heeft van de groep 'tistogwat' een brief ontvangen over het feit dat het EQT-netwerk niet wordt gereguleerd en dat de consumenten alhier dat meer dan beu zijn omdat er geen keuzevrijheid is en Caiway de enige aanbieder (de overige twee zijn geen alternatieven). Andere partijen worden tegengehouden door voor aansluiting de hoofdprijs te vragen. Aan die situatie moet echt een eind komen.
Het is te gek voor woorden dat KPN, T-Mobile en XS4ALL geen standaard keuzes zijn op ons netwerk en de enige provider die wel een keuze is de hoofdprijs voor zijn diensten vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Sjakie0101 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:52:

Ik kan je uit de droom helpen. Cogas is feitelijk alleen nog maar aandeelhouder, maar beheert helemaal niets. Was dat maar zo, dan waren er ook upgrades op het COAX-netwerk en zouden alle beschikbare HD zenders in Twente ook op COAX worden doorgegeven, in Twente is dat technisch meer dan mogelijk.
Nu Caiway/EQT alles in handen heeft wordt de COAX verwaarloost met een stilzwijgende verplichting om naar 'hun' glasvezelnetwerk te gaan en liefst door Caiway af te nemen (alternatieven zijn er ook niet).
Cogas is destijds een joint venture aangegaan voor 50/50% met CIF om kapitaal aan te trekken en daarmee de uitrol van glasvezel te versnellen. Het aandeel CIF is nu in handen van EQT. Het beheer van het netwerk gebeurt gewoon door Cogas. Dat er niet meer in coax wordt geïnvesteerd is geheel in lijn met de plannen van Cogas om over te stappen naar glasvezel. Dit was ook gebeurd als Cogas volle eigenaar zou zijn van het glasvezelnetwerk. Het zou onnodig duur zijn om 2 netwerken te onderhouden. Coax is een techniek die op den duur eruit gaat en plaats maakt voor IPTV. Het is niet meer dan logisch om te investeren in tv over glasvezel omdat er nu al aansluitingen zijn die alleen glasvezel hebben. Datatransmissie over koperdraad is voor lange afstanden een aflopende zaak, of dit nu een telefoonlijn is of coax. De storingsgevoeligheid en leeftijd van ondergrondse kopernetwerken maakt dat het onderhoud duurder is dan glasvezel. Netwerkbeheerders hebben geen enkele reden om nog te investeren in koper als er glasvezel naast ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
MORCIK schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:03:
[...]

Cogas is destijds een joint venture aangegaan voor 50/50% met CIF om kapitaal aan te trekken en daarmee de uitrol van glasvezel te versnellen. Het aandeel CIF is nu in handen van EQT. Het beheer van het netwerk gebeurt gewoon door Cogas. Dat er niet meer in coax wordt geïnvesteerd is geheel in lijn met de plannen van Cogas om over te stappen naar glasvezel. Dit was ook gebeurd als Cogas volle eigenaar zou zijn van het glasvezelnetwerk. Het zou onnodig duur zijn om 2 netwerken te onderhouden. Coax is een techniek die op den duur eruit gaat en plaats maakt voor IPTV. Het is niet meer dan logisch om te investeren in tv over glasvezel omdat er nu al aansluitingen zijn die alleen glasvezel hebben. Datatransmissie over koperdraad is voor lange afstanden een aflopende zaak, of dit nu een telefoonlijn is of coax. De storingsgevoeligheid en leeftijd van ondergrondse kopernetwerken maakt dat het onderhoud duurder is dan glasvezel. Netwerkbeheerders hebben geen enkele reden om nog te investeren in koper als er glasvezel naast ligt.
Dan is je verhaal des te schrijnender dat EQT geen werk maakt van meer providers en alleen het dure Caiway over dat dure lijntje door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zucht......... is het nu zo moeilijk om BEGRIJPEND te lezen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
MORCIK schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:03:
[...]

Netwerkbeheerders hebben geen enkele reden om nog te investeren in koper als er glasvezel naast ligt.
Klopt KPN doet geen upgrades naar 200Mbits in CIF gebieden. Lijkt gewoon onderlingende afspraken waar niks tegen te doen is. In de rest van Nederland doet KPN dit wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 16-09-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
glasvezel is leuk, maar Coax is nog lang niet uit gespeeld,, dat men nieuw te bouwen wijken niet meer op gas en coax aansluit is een andere zaak..

we zijn gewoon flink benadeeld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Roberto...... schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:51:
[...]

Klopt KPN doet geen upgrades naar 200Mbits in CIF gebieden. Lijkt gewoon onderlingende afspraken waar niks tegen te doen is. In de rest van Nederland doet KPN dit wel.
Incorrect. Ik woon in het CAIW glasvezelgebied en KPN biedt 160Mbps over koper. Ik begon vorig jaar met 28Mbps, halverwege dat jaar 90Mbps en na nog een upgrade op 160Mbps. Eind 2016 heeft KPN onze stad voorzien van SDF's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26
dj.verhulst schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:15:
glasvezel is leuk, maar Coax is nog lang niet uit gespeeld,, dat men nieuw te bouwen wijken niet meer op gas en coax aansluit is een andere zaak..

we zijn gewoon flink benadeeld ....
Dit, het feit dat er geen coax meer wordt aangelegd kwam ons rauw op ons dak. Onze nieuwbouwwoning is bijna af en Cogas wilde geen coax meer aanleggen, we hebben hierdoor alleen nog maar glasvezel. (geen projectmatige nieuwbouw voor de duidelijkheid).

Zelfs tegen extra betaling wilde ze het niet doen, terwijl er een lijn naast ons huis loopt :X

Al onze dure decoders kunnen nu de deur uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dominition schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Dit, het feit dat er geen coax meer wordt aangelegd kwam ons rauw op ons dak. Onze nieuwbouwwoning is bijna af en Cogas wilde geen coax meer aanleggen, we hebben hierdoor alleen nog maar glasvezel. (geen projectmatige nieuwbouw voor de duidelijkheid).

Zelfs tegen extra betaling wilde ze het niet doen, terwijl er een lijn naast ons huis loopt :X

Vervelend voor de mensen die liever coax willen gebruiken, maar wel begrijpelijk vanuit Cogas (Of welke kabelboer dan ook) dat ze liever geen uitzonderingen maken bij nieuwbouw. Noem het een monopolie, maar het is een gigantisch voordeel dat er eens een stukje tech op de markt is zonder een wildgroei aan "standaarden".

Met het feit dat glas op elk vlak superieur is aan coax, vooral op het gebied van onderhoud, is het niet vreemd dat ze er voor kiezen enkel dat netwerk nog te gaan ondersteunen bij nieuwbouw en weinig tot geen updates/upgrades meer uitvoeren bij bestaande coax aansluitingen welke vergezeld zijn door glasvezel.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
[...]

Wij hadden precies hetzelfde in 2017 met onze nieuwe woning.
Al waren ze wel bereid de coax kabel te trekken á € 40,00 per meter.
Dat vonden wij geen verstandig plan, want dat zou 140(m1)*40(€)=€ 5600,00 excl. BTW moeten kosten zo uit m'n hoofd. Toen vond ik COAX niet meer zo noodzakelijk :P

Ik snap wel dat ze het niet doen, ze investeren niet meer in "oude" technologie , ze willen alles over de glaskabel laten lopen, en het medium is er natuurlijk geschikt voor.

Achteraf mis ik de Coax kabel niet. Het enige waar ik een beetje van baal zijn de max. 2 TV's op dit moment bij Caiway, dat is toch wel een achteruitgang t.o.v. COAX, maar ach, wie kijkt er nog traditionele TV anno 2018 >:) Wij in ieder geval weinig, het zijn vooral On Demand diensten als NetFlix/Youtube wat de klok slaat in huize Grolsch.

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 15-10-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
We hebben opzich niet zoveel moeite ermee, maar een limiet van max 2 ontvangers is echt niet van deze tijd.

We hebben hier meerdere decoders en de ingebouwde bij de tv heb je niks meer aan, dus het is wel een aderlating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dominition schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:19:
We hebben opzich niet zoveel moeite ermee, maar een limiet van max 2 ontvangers is echt niet van deze tijd.

We hebben hier meerdere decoders en de ingebouwde bij de tv heb je niks meer aan, dus het is wel een aderlating.
Ik herken je gevoel, zo voelde ik me ruim een jaar geleden ook met mijn Humax ontvangers en ingebouwde encoders, maar soms zijn dingen niet anders.

Ondanks dat ik voorstander ben van glasvezel is de TV dienst die Caiway aanbiedt op glasvezel op dat vlak echt "ouderwets", en werkte het op COAX gewoon erg goed.

offtopic:
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens *O* *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 15-10-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Krijgt Ziggo dan ook geen problemen als veel nieuwe wijken geen coax aansluitingen hebben. Ik heb gewoon Caiway, maar was gewoon benieuwd.

[ Voor 24% gewijzigd door jaaoie17 op 16-10-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jaaoie17 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:52:
Krijgt Ziggo dan ook geen problemen als veel nieuwe wijken geen coax aansluitingen hebben. Ik heb gewoon Caiway, maar was gewoon benieuwd.
Ziggo maakt geen gebruik meer van Cogas haar coax netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
D4NG3R schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:54:
[...]

Ziggo maakt geen gebruik meer van Cogas haar coax netwerk.
En in de eigen Ziggo gebieden leggen ze wel degelijk coax aan naar de woningen. Naast de glasvezel van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, Ziggo is nog vrolijk met oogkleppen op lekker Coax aan het promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Arfman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:44:
Jup, Ziggo is nog vrolijk met oogkleppen op lekker Coax aan het promoten.
Ze hebben ook geen weg meer terug. Die zitten er veel te diep in.
Op dit moment kunnen ze het nog enigszins bijbenen, maar er komt een tijd dat ze keiharde limieten tegen gaan komen.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kaos- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Ze hebben ook geen weg meer terug. Die zitten er veel te diep in.
Op dit moment kunnen ze het nog enigszins bijbenen, maar er komt een tijd dat ze keiharde limieten tegen gaan komen.
Jup. Ik werk in Hengelo en dat is Ziggo voor en na en Ziggo ontkent bijna dat glasvezel zelfs maar bestaat :P We hebben nu al problemen met kleine locaties die vanwege de afstand geen kabel hebben, die zitten nu op zeer trage ADSL verbindingkjes te werken en op een paar locaties zelfs met een 4G modem omdat dat sneller is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Jup. Ik werk in Hengelo en dat is Ziggo voor en na en Ziggo ontkent bijna dat glasvezel zelfs maar bestaat :P We hebben nu al problemen met kleine locaties die vanwege de afstand geen kabel hebben, die zitten nu op zeer trage ADSL verbindingkjes te werken en op een paar locaties zelfs met een 4G modem omdat dat sneller is :D
Ziggo heeft geen oogkleppen op. Ten eerste is COAX ook glasvezel tot de huisaansluiting.
1Gb is al erg snel en veel sneller is voor niemand nodig (of er moet echt weer iets nieuws komen wat niemand nog kan bedenken).

Verder is het ZiggoVodafone en ik voorspel dat Ziggo 5G-routers gaat leveren op den duur en via die manier aan iedereen gaat leveren (ook in Twente). Ziggo stapt altijd op het juiste moment in de goede trein naar mijn idee.

Verder is Cogas gewoon niet goed bezig. Met het Caiway-monopolie dat er gewoonweg nog steeds is en twee entones max via glasvezel is dat op geen enkele manier een goed alternatief ter vervanging van TV via COAX. Nog afgezien wat de huur van die brakke entones kost. Caiway biedt ook geen andere mogelijkheden zoals Streaming/casting via een app.
Zo lang er geen goed alternatief is, is Cogas schatplichtig om gewoon COAX neer te leggen bij nieuwe huizen. Anders zorgen voor meer en betere alternatieven op glas. En als ik EQT/Cogas was verkocht ik alsnog de COAX aan Ziggo wanneer ik niet meer van plan was er ene cent aan uit te geven en ook niet meer te investeren om meer HD of UHD door te geven.

PS wat het tv-kijken betreft voorspel ik dat streamen/casten de toekomst wordt om te kunnen voldoen aan de Ultra HD/4K vraag. Qua investeren een stuk lucratiever voor een kabelboer.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-10-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
[...]

Nu Ziggo weg is heeft Coax zijn meerwaarde grotendeels verloren,, snap wel dat het lullig is, maar ze leggen tegenwoordig geen gas meer aan in veel nieuwe huizen ,, daar zijn mensen ook niet blij mee.

Denk dat we het beste geholpen worden als de glasvezel open gaat voor meer providers waar door concurrentie het product beter word. ( zo zou het moeten of dat altijd zo uitpakt is een ander verhaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
We hebben gelukkig nog wel gas, nog nét op tijd want onze toekomstige buren krijgen geen gas meer _O-

Caiway bevalt ons prima, maar 2 ontvangers is gewoon een enorme belemmering. Wij hebben er hier maar 2 nodig dus we redden ons wel, maar als je in meer kamers wat wilt kun je niks omdat er geen coax meer aanwezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dominition schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:51:
We hebben gelukkig nog wel gas, nog nét op tijd want onze toekomstige buren krijgen geen gas meer _O-

Caiway bevalt ons prima, maar 2 ontvangers is gewoon een enorme belemmering. Wij hebben er hier maar 2 nodig dus we redden ons wel, maar als je in meer kamers wat wilt kun je niks omdat er geen coax meer aanwezig is..
Mag ik trouwens vragen wat je precies bedoelt met de limiet op ontvangers? Want die is er namelijk niet. Of bedoel je een limiet op hoeveel ontvangers Caiway verhuurt per klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Sjakie0101 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:43:

Ziggo heeft geen oogkleppen op. Ten eerste is COAX ook glasvezel tot de huisaansluiting.
1Gb is al erg snel en veel sneller is voor niemand nodig (of er moet echt weer iets nieuws komen wat niemand nog kan bedenken).

Verder is het ZiggoVodafone en ik voorspel dat Ziggo 5G-routers gaat leveren op den duur en via die manier aan iedereen gaat leveren (ook in Twente). Ziggo stapt altijd op het juiste moment in de goede trein naar mijn idee.
1 Gb/s is vandaag meer dan voldoende maar weet je nog dat we 20 jaar geleden met 56 kb/s werkten? Als we vandaag met 56Mb/s werken dan is dat voor een gemiddeld gezin al krap. In 20 jaar tijd is onze bandbreedtebehoefte verduizendvoudigd. Over 20 jaar is 1Gb/s hopeloos achterhaald. Maar bandbreedte bij koperdraden is op dit moment niet het grootste probleem, het zijn de onderhoudskosten om de lijn stabiel en bij de tijd te houden om hogere snelheden aan te kunnen. Dat komt omdat koperdraden niet tegen vocht kunnen en ook nog eens gevoelig zijn tegen interferentie van naburige elektrische toepassingen. Glasvezel is een kostbare investering, maar verdient zich in 10 jaar terug omdat de onderhoudskosten lager zijn.

Voor 5G geldt eigenlijk hetzelfde als bij koper. Het is zelfs veel gevoeliger voor interferentie. Atmosferische omstandigheden zorgen voor een variabele demping waardoor er bandbreedte verloren gaat. Bovendien is het een gedeeld medium met alles wat in het bereik van de mast zit. Het heeft niet de leverkwaliteit van glasvezel wat nodig is voor tijdkritische toepassingen zoals streaming media.

Glasvezel is hoe dan ook de beste oplossing voor de komende 20 jaar, en de tijd tikt best wel snel voorbij zonder dat we er erg in hebben. Er is een tekort aan technici om een onderhoudsgevoelig netwerk van koper te onderhouden. Het blijven investeren in koper is vooral investeren in hoge exploitatiekosten en daar krijg jij als consument de rekening van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
D4NG3R schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Mag ik trouwens vragen wat je precies bedoelt met de limiet op ontvangers? Want die is er namelijk niet. Of bedoel je een limiet op hoeveel ontvangers Caiway verhuurt per klant?
Meer dan 2 Entone's is niet mogelijk bij Caiway, zonder coax kun je dus niet op meer plekken tv kijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dominition schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

Meer dan 2 Entone's is niet mogelijk bij Caiway, zonder coax kun je dus niet op meer plekken tv kijken .
Oh op die fiets. Waarom 2 ontvangers bij IPTV de limiet is is mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MORCIK schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

1 Gb/s is vandaag meer dan voldoende maar weet je nog dat we 20 jaar geleden met 56 kb/s werkten? Als we vandaag met 56Mb/s werken dan is dat voor een gemiddeld gezin al krap. In 20 jaar tijd is onze bandbreedtebehoefte verduizendvoudigd. Over 20 jaar is 1Gb/s hopeloos achterhaald. Maar bandbreedte bij koperdraden is op dit moment niet het grootste probleem, het zijn de onderhoudskosten om de lijn stabiel en bij de tijd te houden om hogere snelheden aan te kunnen. Dat komt omdat koperdraden niet tegen vocht kunnen en ook nog eens gevoelig zijn tegen interferentie van naburige elektrische toepassingen. Glasvezel is een kostbare investering, maar verdient zich in 10 jaar terug omdat de onderhoudskosten lager zijn.

Voor 5G geldt eigenlijk hetzelfde als bij koper. Het is zelfs veel gevoeliger voor interferentie. Atmosferische omstandigheden zorgen voor een variabele demping waardoor er bandbreedte verloren gaat. Bovendien is het een gedeeld medium met alles wat in het bereik van de mast zit. Het heeft niet de leverkwaliteit van glasvezel wat nodig is voor tijdkritische toepassingen zoals streaming media.

Glasvezel is hoe dan ook de beste oplossing voor de komende 20 jaar, en de tijd tikt best wel snel voorbij zonder dat we er erg in hebben. Er is een tekort aan technici om een onderhoudsgevoelig netwerk van koper te onderhouden. Het blijven investeren in koper is vooral investeren in hoge exploitatiekosten en daar krijg jij als consument de rekening van.
Heb jij je al ingelezen in 5G ? Ik denk dat je verbaasd zal staan wat er aan zit te komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Sjakie0101 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:12:

Heb jij je al ingelezen in 5G ? Ik denk dat je verbaasd zal staan wat er aan zit te komen!
De punten die ik benoemde hebben vooral betrekking op natuurwetten waar geen ontkomen aan is. 5G is niets anders een collectie van reeds bestaande technieken en rekenmodellen, voor een techneut niet al te spannend. Het is voor 5G natuurkundig onmogelijk om glasvezel te overtreffen. Dat heeft te maken met draaggolffrequentie en interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Nog een voorbeeld van interferentie: Een verkeerde voeding (van een schotelreceiver) kan al storing geven bij ADSL/VDSL op het ISRA-punt.

Glasvezel heeft geen elektromagnetische werking, ergo geen interferentie. (De glasverbinding moet natuurlijk wel schoon zijn: ik hou altijd -6db Rx / -6db Tx aan inhome en -5db in de POP.)

Na de NT altijd minimaal Cat5e gebruiken en je werkt redelijk storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

HenriBusger schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:26:
Glasvezel heeft geen elektromagnetische werking, ergo geen interferentie.
Je moest eens weten:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/EM_Spectrum3-new.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Oké... iets tekort door de bocht met "geen interferentie". Maar in ieder geval een sterk verminderde (realistische) interferentie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik zie ze hier bezig met het plaatsen van nieuwe wijkkasten, geen idee welke provider. Er stond ook een busje naast met een grote rol met blauwe leiding. Iemand enig idee welke provider dit is?

Ze waren ook aan het graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
BlazeMuis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:59:
Ik zie ze hier bezig met het plaatsen van nieuwe wijkkasten, geen idee welke provider. Er stond ook een busje naast met een grote rol met blauwe leiding. Iemand enig idee welke provider dit is?

Ze waren ook aan het graven.
Cruciaal is waar hier is? Want ik zie door het hele lang busjes bij grote rollen blauwe leidingen....

Blauw is KPN en kan business glasvezel netwerk zijn voor bedrijventerreinen maar op glas naar wijkkasten tbv. xDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MediaZoo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Cruciaal is waar hier is? Want ik zie door het hele lang busjes bij grote rollen blauwe leidingen....

Blauw is KPN en kan business glasvezel netwerk zijn voor bedrijventerreinen maar op glas naar wijkkasten tbv. xDSL.
In de wijk De riet, nabij de Lidl op het kruispunt waren ze bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
BlazeMuis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Is ten bate van de upgrade van bestaande straatkasten. Dus voorzien van VVDSL en >100 Mbit download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Is ten bate van de upgrade van bestaande straatkasten. Dus voorzien van VVDSL en >100 Mbit download.
Weet je dit omdat je ergens werkt of is dit soort informatie ergens publiekelijk beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

BlazeMuis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Het is maar dat ik weet dat je Almelo bedoelt... Maak eens een foto van die kasten en aannemersbusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MORCIK schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:10:
[...]

Het is maar dat ik weet dat je Almelo bedoelt... Maak eens een foto van die kasten en aannemersbusjes.
Kwam er toevallig net nog langs en had ook een foto gemaakt toen ze met de binnenkant bezig waren.

https://imgur.com/a/8eDfKJY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

BlazeMuis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Kwam er toevallig net nog langs en had ook een foto gemaakt toen ze met de binnenkant bezig waren.

https://imgur.com/a/8eDfKJY
Dat is overduidelijk KPN.

Kijk maar eens op Streetview. Ze hebben een passieve kast actief gemaakt:

https://www.google.com/ma...jdBGBg!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 27% gewijzigd door MORCIK op 30-10-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jammer dan :-( je hoop dat er stiekem langzamerhand iets staat te gebeuren op de 2e vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18-09 18:20
Als ze passieve kasten actief gaan maken kan je een investering in CIF Glas wel vergeten de komende jaren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jassy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:48:
Als ze passieve kasten actief gaan maken kan je een investering in CIF Glas wel vergeten de komende jaren.
In dat geval slaan KPN en EQT/Cogas een enorme flater.

Het bijzonder is dat er wel degelijk een pilot loopt, dus het zou me zeer verbazen wanneer dat geen vervolg krijgt. Je hoort er echter niet veel meer over.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-10-2018 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Arfman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Weet je dit omdat je ergens werkt of is dit soort informatie ergens publiekelijk beschikbaar?
Beetje van beiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
dominition schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

Indien je voor een zakelijke provider kiest kun je tot max 5 ontvangers! Kost je helaas dus wel wat meer in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...t-via-kabelnetwerk-ziggo/

Lees even de laatste zin van dit artikel
Caiway schopt hier in Twente Ziggo van de kabel en wil nu zelf op het Ziggo-netwerk.

Ik zou als ik Ziggo was meteen een uitruil doen en eisen dat ze terug mogen komen in Twente!

Dit slaat werkelijk alles!

Overigens dat T-Mobile ontevreden is op het Reggefibernetwerk en de kosten hiervan is weer gunstig voor de Caiway-klanten. Wellicht dat T-Mobile overweegt om op het EQT-netwerk te komen??
Maar goed dan zouden we nog er eentje bij hebben, das nog niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sjakie0101 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:58:
https://www.totaaltv.nl/n...t-via-kabelnetwerk-ziggo/

Lees even de laatste zin van dit artikel
Caiway schopt hier in Twente Ziggo van de kabel en wil nu zelf op het Ziggo-netwerk.

Ik zou als ik Ziggo was meteen een uitruil doen en eisen dat ze terug mogen komen in Twente!
Waar haal je in godsnaam vandaan dat Caiway Ziggo van de lijn heeft geschopt? Ziggo had 2 keuzes:
  • Meer aan Cogas betalen zodat zij in een glasvezel netwerk konden investeren.
  • Of zelf in een glasvezelnetwerk investeren.
Aangezien het oosten van het land een relatief kleine markt heeft Ziggo er voor gekozen geen cent extra uit te geven en te vertrekken.

Ziggo weigert (net als bijna elke andere grote speler) hier in het oosten te investeren, maar nee Caiway is de duivel die Ziggo 'van de lijn schopte'. :')

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Jij snapt het niet @D4NG3R , het is CIF, samen met de gemeenten en Caiway die deze coupe gepleegd hebben in Twente ;)

• Trezzahn
  • Laatst online: 15:21
Ik meen ergens gelezen/gehoord te hebben dat vanaf moment X het internet in Twente weer beschikbaar is voor Ziggo etc. Heeft iemand daar meer info over? Ik heb gezocht op Google maar geen hits. Of ik heb de verkeerde zoektermen gebruikt.

Nog een ander vraagje; ik dacht dat glasvezel in Twente niet alleen gelimiteerd was tot Caiway. Echter als ik een postcode check doe dan krijg ik overal de melding dat glasvezel (nog) niet beschikbaar is op mijn adres terwijl Caiway zegt dat het er kan. Hoe kan dat of is ook bij glasvezel Caiway de enige aanbieder?

• Barre73
Grolsch schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:32:
Jij snapt het niet @D4NG3R , het is CIF, samen met de gemeenten en Caiway die deze coupe gepleegd hebben in Twente ;)
Als klant snap ik dat je dat ziet als een coup. Maar het was niets meer dan een zakelijke beslissing. Er was een contract tussen Cogas en Ziggo. Cogas bouwde samen met CIF aan een nieuw (glasvezel) netwerk. CIF was ook eigenaar van Caiway.
Dus is het helemaal niet vreemd dat Cogas het contract met Ziggo opzegt (en dat mocht ook gewoon) en een andere partij de diensten laat leveren. De partij die hoort bij hun grootste investeerder.

Hoe je de gemeenten hier nou in mee krijgt weet ik even niet. Een aantal gemeenten zijn aandeelhouder van Cogas. Maar aandeelhouders bepalen niet wie er wel of niet op een netwerk mag.

Dit was gewoon een zakelijke beslissing vanuit het standpunt van Cogas en CIF. CIF investeert een heleboel geld en wilde daar wat voor terug zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
@Barre73 Je mist de knipoog ;) ;) (sarcasme :P )

Het is mij wel duidelijk hoor, ik ben als klant juist hartstikke blij met CIF (Caiway).
Hun waren namelijk bereid fors te investeren in glasvezel bij ons, en wij hebben geen cent aansluitkosten / aanlegkosten hoeven te betalen.

Zulke bedrijven steken de nek uit voor ons zodat wij glasvezel hebben, en bedrijven als Ziggo / Vodafone / KPN hadden het ook kunnen doen, maar die vertikten het.

Maar nu beweren "kwade tongen" dat CIF (Caiway) Ziggo "van de kabel heeft afgetrapt", maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar.

Dat de overgang niet helemaal gegaan is zoals het hoort daar ben ik het wel mee eens, dat had beter gekund. Als was Ziggo ook niet echt meewerkend, wat ik me ook weer voor kan stellen als ze 100'en K klanten verliezen.

Na ruim 4 jaar tevreden Caiwayklant zonder 1 storing, dacht ik toch serieus gisteren dat ik een storing had gehad 's nachts. "helaas" was het aangekondigd onderhoud in de periode 01:00 tot 03:00, dus in de ruim 4 jaar dat ik nu Caiway klant bent nog steeds geen storing gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vreemd dat hier zaken worden genoemd die pertinent niet kloppen. Ziggo kreeg van Cogas een contract waarin waanzinnige bedragen stonden om op de COAX te blijven.

Het is niet zo dat men Ziggo wou verplichten om op glasvezel te gaan (dan wordt je als partij ook niet serieus genomen aangezien Ziggo niets op glasvezel doet en op dat moment al helemaal niet).

De partij CIF heeft nog nooit een nek uitgestoken voor de burgers die gebruik maken van hun glasvezelaansluitingen. Ze hebben tot nu toe er alles aan gedaan (samen met dochtermaatschappij CAIW) om Caiway ter laten prevaleren en om andere providers te weren.

Maar met terugkijken komen we nergens en dat is iets wat jullie doen. Ik zou graag meer providers zien in de toekomst, dat hoeft geen Ziggo te zijn maar wel fatsoenlijke bekende namen die dagelijks op de tv-reclames voorbij komen. Dus geen Fiber of Solcon, nietszeggende namen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-11-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...iggo-weer-naar-glasvezel/

Dit lijkt me goed nieuws. KPN richt zich weer op glas. Beter ook, dat wapperende koperdraad om daar nu in te investeren is een no go.

Nu maar hopen dat KPN ook een deal gaat sluiten met EQT of zijn eigen vezel gaat leggen in Twente!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:53
Sjakie0101 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:25:
https://www.totaaltv.nl/n...iggo-weer-naar-glasvezel/

Dit lijkt me goed nieuws. KPN richt zich weer op glas. Beter ook, dat wapperende koperdraad om daar nu in te investeren is een no go.

Nu maar hopen dat KPN ook een deal gaat sluiten met EQT of zijn eigen vezel gaat leggen in Twente!
KPN gaat weer investeren in glasvezel want Ziggo gaat zijn coax netwerk vernieuwen. In het deel van Twente waar Cogas glasvezel ligt is die druk er niet, want geen Ziggo. Dus gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dennisfr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:07:
[...]

KPN gaat weer investeren in glasvezel want Ziggo gaat zijn coax netwerk vernieuwen. In het deel van Twente waar Cogas glasvezel ligt is die druk er niet, want geen Ziggo. Dus gaat niet gebeuren.
Volgens mij is het voor KPN erg interessant om te gaan leveren in het CAIW-gebied.
Caiway kan het niet bijbenen en je hoort de klanten alleen maar meer morren. Evenknie Delta komt nu met een 1GB pakket voor maar liefst 125 euro. Dat is allemaal niet meer serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:07:
[...]

Volgens mij is het voor KPN erg interessant om te gaan leveren in het CAIW-gebied.
Caiway kan het niet bijbenen en je hoort de klanten alleen maar meer morren. Evenknie Delta komt nu met een 1GB pakket voor maar liefst 125 euro. Dat is allemaal niet meer serieus te nemen.
KPN heeft er nou eenmaal grote moeite mee om te leveren op een netwerk dat niet van hen zelf is.
Commercieel gezien zie ik ook genoeg kansen. Technisch gezien en qua investering versus terugverdienen lijkt het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Klopt, maar koperdraad gaan ze niet meer doen... Maar wellicht gooit KPN er een glaslijn naast. Ik zie ze het zeker doen.

En niet leveren over EQT??? Dat doen ze al in een pilot in Almelo heb ik begrepen. Dus technisch kan het en de investering is daar al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:17:
Klopt, maar koperdraad gaan ze niet meer doen... Maar wellicht gooit KPN er een glaslijn naast. Ik zie ze het zeker doen.

En niet leveren over EQT??? Dat doen ze al in een pilot in Almelo heb ik begrepen. Dus technisch kan het en de investering is daar al gedaan.
Die pilot in Almelo is alleen voor nieuwbouwwoningen. Uiteraard kan het technisch wel maar zo bedoelde ik het niet. Het vergt veel meer techniek dan via het eigen netwerk. En omdat het geen eigen netwerk is kan je niet afschrijven en je blijft eeuwig huur betalen aan een ander.
Wat koper betreft: in hetzelfde persbericht staat toch echt dat er nog eens een half miljoen huizen voorzien worden van snel koper via VVDSL.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:26:
[...]

Die pilot in Almelo is alleen voor nieuwbouwwoningen. Uiteraard kan het technisch wel maar zo bedoelde ik het niet. Het vergt veel meer techniek dan via het eigen netwerk. En omdat het geen eigen netwerk is kan je niet afschrijven en je blijft eeuwig huur betalen aan een ander.
Wat koper betreft: in hetzelfde persbericht staat toch echt dat er nog eens een half miljoen huizen voorzien worden van snel koper via VVDSL.
De pilot in Almelo betreft een appartementengebouw voorzien van ALLEEN een CIF/EQT-glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sjakie0101 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:37:
De partij CIF heeft nog nooit een nek uitgestoken voor de burgers die gebruik maken van hun glasvezelaansluitingen. Ze hebben tot nu toe er alles aan gedaan (samen met dochtermaatschappij CAIW) om Caiway ter laten prevaleren en om andere providers te weren.
Nee want gratis aanleg van een vies duur kabeltje zonder verplichte abonnementsafname telt niet mee. :F

Begrijp me niet verkeerd; er is hard concurrentie nodig op de lijn om voor meer keuze te zorgen, maar voor de meeste gebruikers maakt het geen bal uit bij welke provider ze zitten. Enkel de powerusers (waaronder wij Tweakers) weten de meerwaarde tussen verschillende providers, en dat is een grove minderheid.
Maar met terugkijken komen we nergens en dat is iets wat jullie doen.
We reageerden op jouw nadat je voor de zoveelste keer over Ziggo begon, maar goed - wij zijn de users welke maar over Ziggo door blijven gaan. :w
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:17:
Reken er maar niet op. KPN investeert al nauwelijks in koper buiten de steden (en heeft dat in het verleden ook nauwelijks gedaan), laat staan dat er een dure glasvezellijn naar elk huis word getrokken.
Barre73 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:24:
[...]

Technisch gezien en qua investering versus terugverdienen lijkt het minder.
Het is de investering hier niet waard. KPN is een vrij dure speler, ze bieden een hoop leukigheid als je dat graag in je basispakketten wil hebben - maar zijn duur voor de mensen welke enkel snel internet willen hebben en af en toe een keer op de bank neer ploffen voor wat TV. Het aantal mensen wat TV kijkt neemt steeds meer af ten voordele van streaming diensten, veel TV liefhebbers stappen ook over naar online pakketten om zo goedkoper uit te zijn en/of meer content te hebben.

Wat bied KPN op dat moment nog boven bijvoorbeeld Caiway of een andere goedkope kleine speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Volgens mij gaat het er niet om wat KPN biedt, maar om meer keuze.
KPN zit wel degelijk al in een pilot met EQT en dat is een feit. Men kan technisch al leveren.
Natuurlijk zullen bij een uitrol over het hele EQT-gebied meer kosten gemoeid gaan. Maar weegt dat voor KPN op tov rommelen met koperdraad of helemaal niet meer bereikbaar zijn ?

KPN is toch een speler die altijd landelijk beschikbaar was, ik kan me niet voorstellen dat de strategie is om bewust gebieden af te stoten.

ACM is in gesprek met Caiway/Delta/CAIW over de huidige situatie en te hanteren vergoedingen voor nieuwe partijen om zo ook voor meer providers te gaan zorgen.

Het is erg zorgelijk dat bijvoorbeeld Plinq wel in Salland mag leveren, maar moet afhaken op een verdere uitrol. Dat heeft zeker met kosten te maken aangezien Plinq prima kan meekomen op het Reggefibernetwerk en daar wel te kiezen is (en op diverse andere netwerken)

[ Voor 30% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-12-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:52:
Volgens mij gaat het er niet om wat KPN biedt, maar om meer keuze.
KPN zit wel degelijk al in een pilot met EQT en dat is een feit. Men kan technisch al leveren.
Natuurlijk zullen bij een uitrol over het hele EQT-gebied meer kosten gemoeid gaan. Maar weegt dat voor KPN op tov rommelen met koperdraad of helemaal niet meer bereikbaar zijn ?

KPN is toch een speler die altijd landelijk beschikbaar was, ik kan me niet voorstellen dat de strategie is om bewust gebieden af te stoten.

ACM is in gesprek met Caiway/Delta/CAIW over de huidige situatie en te hanteren vergoedingen voor nieuwe partijen om zo ook voor meer providers te gaan zorgen.

Het is erg zorgelijk dat bijvoorbeeld Plinq wel in Salland mag leveren, maar moet afhaken op een verdere uitrol. Dat heeft zeker met kosten te maken aangezien Plinq prima kan meekomen op het Reggefibernetwerk en daar wel te kiezen is (en op diverse andere netwerken)
Plinq werkt op twee manieren en Ik beperk me even tot de manier waarop KPN ook zou kunnen leveren. Namelijk als eigen operator vanuit de PoP van (bijvoorbeeld) CAIW/CIF met eigen apparatuur.
De huur van de lijnen en ruimte in de PoP is iets waar de ACM invloed op heeft en CIF ook qua prijs.
Maar een hele grote eenmalige investering is de backhaul. Oftewel de darkfiber aansluiting die een operator zelf dient te verzorgen naar elke Citypop toe. Als Plinq in Salland alleen al drie of vier van dat soort verbindingen moet laten aanleggen door bijvoorbeeld Eurofiber, dan snap ik wel dat ze niet in alle gebieden mee kunnen. Dat is echt niet te wijten aan de huurprijzen van CIF maar puur aan de investeringsmogelijkheden van Plinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.caiway.nl/wijzigingen2019

Op wat snelheidsverhoging na geen vernieuwingen. Wel weer forse prijsstijgingen!
Bij de slim pakketten de tweede entone gratis, maar die wil toch niemand.
De eerste decoder moet zoals bij alle providers gratis zijn!

Basic TV
Abonnement Huidig tarief Tarief per 1 maart 2019
Basic TV afhankelijk van regio + € 1,00
Alles-in-1 HD pakketten
Alles-in-1 HD Easy € 51,50 € 54,00
Alles-in-1 HD Relax € 62,50 € 65,00
Alles-in-1 HD Lounge € 74,50 € 77,00
Alles-in-1 HD Basis € 48,45 € 50,95
Alles-in-1 HD Plus € 59,45 € 61,95
Alles-in-1 HD Extra
€ 70,45
€ 72,95
Alles-in-1 HD Basis zonder telefonie
€ 43,45
€ 45,95
Alles-in-1 HD Plus zonder telefonie
€ 54,45
€ 56,95
Alles-in-1 HD Extra zonder telefonie
€ 65,45
€ 67,95
Alles-in-1 HD Rekam Basis
€ 48,45
€ 50,95
Alles-in-1 HD Rekam Plus
€ 59,45 € 61,95
Glasvezelpakketten
Abonnement Huidig tarief Tarief per 1 maart 2019 Huidige internetsnelheid Internetsnelheid per 1 maart 2019
Gewoon Voordelig € 48,50 € 51,00 100/100 Mbit/s 150/150 Mbit/s
Gewoon Slim € 60,50 € 63,00 300/300 Mbit/s 350/350 Mbit/s
Gewoon Snel € 72,50 € 75,00 600/600 Mbit/s 700/700 Mbit/s
Alles-in-1 Glas G150 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas 250 € 50,50 € 53,00 150/150 Mbit/s 250/250 Mbit/s
Alles-in-1 Glas G500 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas G600 € 70,50 € 73,00 500/500 Mbit/s 600/600 Mbit/s
Alles-in-1 Glas Plus € 69,50 € 71,00
Alles-in-1 Glas Start € 48,50 € 51,00
Alles-in-1 Glas Standaard € 59,50 € 61,00
Alles-in-1 Glas Compleet € 69,50 € 71,00
Alles-in-1 Glas F100 € 51,50 € 54,00

Glasvezelpakketten Krimpen, Loenen
Easy Bundel € 48,00
€ 50,50
Relax Bundel € 48,00
€ 50,50
Comfort Bundel € 48,00 € 50,50
Fiber 50/50 (was Super) € 39,75
€ 40,75
Fiber 50/50 (was Ultra)
€ 39,75
€ 40,75
Fiber 50/50 (was Summit)
€ 39,75
€ 40,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Is Gewoon Snel alleen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Nee er zijn geen nieuwe alleen internet pakketten.
Gewoon Snel maakt onderdeel uit van de huidige alles in 1 glasvezelpakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Topicstarter
Het is voor de tukkers niet mogelijk om Alles-in-1 Glas G150/G250 te kiezen? Die is maar 2.50 euro duurder, maar biedt wel 100mbit meer snelheid dan gewoon voordelig

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Oude abonnementen kun je niet meer kiezen. Je valt altijd in het nieuwe systeem wil je overstappen en dat loont ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Weet iemand hoe veel de abonnementen na de G100 en de duurdere abonnementen zijn gestegen de afgelopen 3 jaar? Ik heb het even nagekeken en ik betaalde in het begin €44 voor mijn G100 abonnement. Die is dus ondertussen 9 euro duurder geworden, wat overeenkomt met een 20% stijging :X

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NoepZor schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:18:
Weet iemand hoe veel de abonnementen na de G100 en de duurdere abonnementen zijn gestegen de afgelopen 3 jaar? Ik heb het even nagekeken en ik betaalde in het begin €44 voor mijn G100 abonnement. Die is dus ondertussen 9 euro duurder geworden, wat overeenkomt met een 23% stijging :X
(9/44) x 100= 20,5%. Geen 23.
Even snel gerekend is dat jaar op jaar steeds iets meer dan 6% stijging elk jaar. Meer dan de inflatie maar niet gigantisch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Aangepast, denk gerekend met 43 ipv 44. Blijft nog fors die stijging, 6% er bij om de 2/3 jaar is niet vreemd, maar dit gaat zo wel erg hard. Ik vermoed dat ze G100 te goedkoop in de markt hebben gezet en dat nu stiekem compenseren. Dit abonnement is ook maar vrij kort aangeboden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
NoepZor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:30:
Aangepast, denk gerekend met 43 ipv 44. Blijft nog fors die stijging, 6% er bij om de 2/3 jaar is niet vreemd, maar dit gaat zo wel erg hard. Ik vermoed dat ze G100 te goedkoop in de markt hebben gezet en dat nu stiekem compenseren. Dit abonnement is ook maar vrij kort aangeboden.
Er is maar 1 oplossing, Delta en Caiway samenvoegen en alle pakketten op één hoop gooien en uniformeren zodat iedereen hetzelfde heeft.
Nu worden er voordeeltje uitgedeeld aan een grote groep klanten en een andere groep klanten krijgt dit voordeeltje niet. Dat lijkt nergens op. Dan snap je niet hoe dat overkomt bij de klant die buiten de pot pist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Volgens mij hebben ze de verhoging al doorgevoerd. Ik haal 600Mbit+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:40:
Volgens mij hebben ze de verhoging al doorgevoerd. Ik haal 600Mbit+.
Dat dan weer wel... ik zat er niet op te wachten 500Mbit was al snel voldoende. Wanneer ik voor die verhoging 2,50 moet betalen en ik zie er verder niets voor terug dan vind ik de prijsverhoging behoorlijk fors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampje77
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01-2023
Is KPN bezig met glasvezel aan te leggen in Almelo? Tijd geleden waren ze in de straat aan het kabels leggen. Paar weken geleden kregen we een kpn folder in de bus. Hou de site kpnnetwerk.nl in de gaten. Als ik de postcode invul van ons, zitten ze op stap 2 en zijn ze nog bezig met kabels leggen en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
lampje77 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:03:
Is KPN bezig met glasvezel aan te leggen in Almelo? Tijd geleden waren ze in de straat aan het kabels leggen. Paar weken geleden kregen we een kpn folder in de bus. Hou de site kpnnetwerk.nl in de gaten. Als ik de postcode invul van ons, zitten ze op stap 2 en zijn ze nog bezig met kabels leggen en activeren.
VDSL/Koper, geen glasvezel. Waren hier een tijd geleden ook bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
lampje77 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:03:
Dat is dan waarschijnlijk om de straatkasten actief te maken, zodat de xDSL diensten vanuit de straatkasten geleverd kunnen worden i.p.v. uit de wijkcentrales.
Hierdoor wordt voor de meeste mensen de afstand flink verkort zodat er hogere snelheden (tot 200mbit op 1 paar) geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dennis-L schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Dat is dan waarschijnlijk om de straatkasten actief te maken, zodat de xDSL diensten vanuit de straatkasten geleverd kunnen worden i.p.v. uit de wijkcentrales.
Hierdoor wordt voor de meeste mensen de afstand flink verkort zodat er hogere snelheden (tot 200mbit op 1 paar) geleverd kunnen worden.
Kortom Almelo heeft nog steeds pech. Het is bekend dat de koperlijnen van KPN wapperen qua snelheid.
De strategie van KPN is nu toch weer glasvezel, ze zijn 180 graden gedraaid.

Er is hier al eens beweerd dat er een pilot in een flat gaande is/was op het CIF/EQT netwerk.
Maar tot nu toe hoor je daar eigenlijk niets meer over.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-01-2019 17:30 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste