Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een entone kamai 510 en ik kan live tv niet terug spoelen. Met de ziggo decoder (8485 cisco) kom dat zonder problemen.

Hoe werkt dit bij de entone? Of is deze optie er niet?

[ Voor 75% gewijzigd door Isane op 13-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbakhuisen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-07 20:55
HaTe schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:59:
[afbeelding]

Cogas is Twente langzaam aan het "verglazen". Inmiddels zijn er al een aantal plaatsen waar glasvezel in de grond ligt en waar ook daadwerkelijk diensten besteld kunnen worden. Natuurlijk gaat dit stap voor stap.

Providers op het glasvezelnet

Consumentenproviders: Caiway, Fiber Nederland en Solcon
Zakelijke providers: CBizz en Weserve

Voortgang & Planning

De laatste statistiek ziet er zo uit:
Oplevering Cogas glasnet* Start uitlevering Caiway glaspakketten**
Almelo
Almelo - Rumerslanden, De Riet (west), Kluppelshuizen GEREED sinds 1 augustus 2014
Almelo - Windmolenbroek (oost), Schelfhorst, Aadorp en Hekel GEREED sinds 16 oktober 2014
Almelo - Windmolenbroek (west) GEREED sinds 3 november 2014
Almelo - Ossenkoppelerhoek, Aalderinkshoek, Binnenstad, Rohof GEREED sinds 9 december 2014
Almelo - De Riet (oost), De Riet (noord) GEREED sinds 15 januari 2015
Dinkelland
Deurningen GEREED sinds 1 mei 2015
Rossum GEREED sinds 1 mei 2015
Saasveld GEREED sinds 1 mei 2015
Weerselo GEREED sinds 1 mei 2015
Ootmarsum (incl. Oud Ootmarsum en Agelo) REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Hardenberg
Ane GEREED sinds 15 juni 2015
Gramsbergen (incl. Anerveen) GEREED sinds 15 juni 2015
De Krim GEREED sinds 15 juni 2015
Hof van Twente
Bentelo Datum nog niet bekend ZIGGO GEBIED****
Delden REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Diepenheim GEREED sinds 26 februari 2014
Goor GEREED sinds 26 februari 2014
Hengevelde Datum nog niet bekend ZIGGO GEBIED ****
Markelo GEREED sinds 6 mei 2013
Oldenzaal
Oldenzaal GEREED sinds 27 februari 2014
Tubbergen
Albergen GEREED sinds 30 december 2014
Fleringen GEREED sinds 30 december 2014
Geesteren OV GEREED sinds 30 december 2014
Harbrinkhoek GEREED sinds 30 december 2014
Langeveen GEREED sinds 30 december 2014
Manderveen GEREED sinds 30 december 2014
Mariaparochie GEREED sinds 30 december 2014
Reutum GEREED sinds 30 december 2014
Tubbergen GEREED sinds 29 april 2014
Vasse GEREED sinds 30 december 2014
Twenterand
Den Ham GEREED sinds 25 november 2014
Vriezenveen GEREED sinds 25 november 2014
Vroomshoop (incl. Geerdijk) GEREED sinds 25 november 2014
Westerhaar-Vriezenveenswijk GEREED sinds 29 april 2014
Wierden
Enter REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
Hoge Hexel GEREED sinds 15 juni 2015
Wierden REGGEFIBER GEEN COGASGLASVEZEL***
* obv datum www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/
** obv datum bestelproces stap 2 op https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten
*** In deze plaatsen heeft Reggefiber al glasvezel aangelegd. Caiway levert niet via Reggefiber glasvezelnetwerken. In deze plaatsen kun je wél kiezen uit diverse andere glasvezelproviders.
**** In Bentelo en Hengevelde is het coaxnetwerk van Ziggo. Kabelmaatschappijen hebben Nederland onderling verdeeld. Caiway biedt hier dus geen diensten aan.

Cogas glasvezel in de buitengebieden
Piet Grootenboer, directeur van Cogas Kabel Infra B.V., is verheugd met het voornemen om 2.000 km glasvezel aan te leggen: “We zijn enorm trots dat we met de bouwcombinatie GlasvezelNet Twente (BAM/Van Gelder) en de gemeenten een betaalbare aansluiting kunnen aanbieden voor 20.000 huishoudens in een uitgestrekt buitengebied. We zullen de intensieve contacten en de samenwerking met de verschillende belangengroepen continueren om tot een succesvolle uitrol te komen. Met deze toekomstbestendige infrastructuur in het uitgestrekte buitengebied, zijn wij de eerste in Nederland die dit mogelijk maken op zo’n grote schaal.”
Oplevering Cogas glasnet Start uitlevering Caiway glaspakketten
Buitengebieden
Tubbergen medio Q1 2016
Almelo
Borne
Dinkelland
Hardenberg
Hof van Twente
Oldenzaal
Tubbergen
Wierden
delen van de gemeenten Hellendoorn en Ommen
update: 10-11-2015 actueel op Cogas Glasvezel Buitenaf. Laat weten als er wat wijzigt!

Provider Caiway

Televisie en Radio
Bij ieder glasvezelpakket (G100/G200/G400) is analoge televisie en DVB-C via coax inbegrepen. Je kunt een onbeperkt aantal TV's aansluiten via digitale coax-televisie, want er is voor het basispakket geen smartcard nodig.

Tevens is er bij G200 en G400 pakketten de mogelijkheid om één Entone IPTV-decoder te huren á 5 euro per maand. Hier kies je voor wanneer je gebruik wil kunnen maken van interactieve televisie diensten zoals uitzending gemist (kostenloos en in HD kwaliteit) en Pathe Thuis / Videoland (tegen betaling). De IPTV-decoder sluit je via een UTP kabel aan op het glasvezelmodem.

Extra pakketten ontvang je via de coax én via IPTV. Extra pakketten kun je op maximaal 4 TV's ontvangen: Voor coax zijn maximaal 3 smartcards aan te vragen. De smartcards werken in de bestaande Ziggo decoders (Humax, Samsung, CI+, etc.). Aanvullend kun je nog 1 IPTV Entone decoder huren.

Tarieven
Alles-in-één G100: €42,50
Alles-in-één G200: €52,50
Alles-in-één G400: €62,50

Caiway brengt aan iedere kabeltelevisie klant maandelijks €16,99 in rekening voor analoge TV.
In de pakketprijs zit die basistarief inbegrepen.

Helaas is Caiwayglasvezel momenteel nog niet leverbaar in heel Cogas gebied. Speciaal voor deze plaatsen zijn er drie Caiway kabelinternet pakketten ( Alles-in-1HD Basis/Plus/Extra ), welke te bestellen zijn via www.caiway.nl/twente.

Apparatuur
-- Basis installatiepakket --
NTU: Genexis Hybrid Live Titanium-52 datasheet video foto
Kabels: UTP patchkabel 25m.

-- Optioneel te huren/kopen apparatuur --
KabelTV: Humax 5300c datasheet
IPTV: Entone Amulet 510 (incl. UTP patchkabel van 15m, HDMI en Scart) datasheet
Router: Sitecom WLR4100 X4 specs
bron: MORCIK 03-03-2014

Welkomstbrief
[...]

Provider Fiber Nederland

Sinds februari 2015 is Fiber Nederland als tweede consumentenprovider erbij gekomen op het glasvezelnet.

Televisie en Radio
Bij FiberNL ontvang je geen analoge TV, analoge radio of DVB-C. FiberNL levert (in Twente) het interactieve televisie product van Solocoo. Dit biedt live tv, uitzending gemist, opnemen in de cloud en via tablet kijken naar liveTV en opnames. Eén box is inbegrepen, je kunt tot 4 boxen aansluiten.

Sommige klanten hebben een IPTV ontvanger gekocht, buiten FiberNL om. Fiber biedt zelf alleen huurontvangers aan.

Tarieven
Anno februari 2015 zijn er 4 pakketten:

All-in-Twente Basis: €44,95 (50 mbit/s)
All-in-Twente Snel: €54,95 (100 mbit/s)
All-in-Twente Supersnel: €64,95 (200 mbit/s)
All-in-Twente Ultrasnel: €74,95 (300 mbit/s)
Eenmalige aansluitkosten: €49,95

Bij een 2-jarig contract vervallen de aansluitkosten.
Fiber biedt ook internet+bellen (ipv 3-in-1) contracten aan.

Het opnemen en pauzeren pakket kost 4,95 per maand. (inbegrepen bij Supersnel en Ultrasnel)
Huur van een extra iptv-ontvanger kost 5,- per maand

Apparatuur
Inbegrepen:
Modem: Genexis
Router: Fritzbox
IPTV ontvanger: M7 Box

Meer info: www.fiber.nl/twente

Dit topic

Het doel van dit topic is om ervaringen te delen en informatie te verzamelen. De TS zal nog uitgebreid worden met meer informatie.
ik vraag me af hoe lang ik in Poortugaal nog een apparte afwijkende [leesminder] zender aanbod blijft houden :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Hebben jullie in Poortugaal een afwijkend televisieaanbod op de glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:43:
[...]

Op dat gebied moet er echt iets gebeuren en moet de boel volledig open voor alle aanbieders zonder dat een marktpartij die ook levert op hetzelfde netwerk daar zijn veto over heeft! :(
Toch snap ik het niet. Caiway webcare heeft een tijdje geleden op een ander forum aangegeven dat Caiway erg succesvol is op glasvezel in het Cogas gebied.
Hoogste percentage klanten op glasvezel juist bij jou. Het lijkt er dan ook op dat Twente massaal is overgestapt naar Caiway glasvezel en dus staat het haaks wat jij hier verkondigd. Waarom dan nog meer niks zeggende aanbieders op glas??

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 14-11-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08 19:25
A) Wat Caiway beweerd duidt op het buitengebied. In de kernen is er echt niemand die beweegt naar glasvezel. Men kan dat beweren, maar dat is echt niet zo. Caiway heeft in Twente geen goede naam en wie ik ook spreek men verdomd het over te stappen op glas en al helemaal niet naar Caiway

B ) ik wil juist toonaangevende providers op glas ipv nietszeggende partijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:30
Een groot gedeelte van de mensen die ik ken zijn overgestapt naar glasvezel van Caiway in Twenterand.
De rest is allemaal tevreden klant van Caiway op coax omdat dit 1. het goedkoopste en 2. het makkelijkste is voor.

Sterker nog, ik ken (bijna) niemand die er niet tevreden over is, of die nog enige haat koestert tegenover Caiway. (Er schijnt er nog 1 in ... te wonen ;) )

Dus voor de andere mensen in dit topic, Sjakie vertegenwoordigt niet de mening van de gemiddelde Twentenaar, 99,9% is hartstikke blij met Caiway.

* Grolsch in Vriezenveen hartstikke tevreden kabelklant, en in mijn nieuwe woning ga ik gebruik maken van glasvezel.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 15-11-2016 07:20 . Reden: Op verzoek plaatsnaam verwijderd ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Grolsch schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
Een groot gedeelte van de mensen die ik ken zijn overgestapt naar glasvezel van Caiway in Twenterand.
De rest is allemaal tevreden klant van Caiway op coax omdat dit 1. het goedkoopste en 2. het makkelijkste is voor.

Sterker nog, ik ken (bijna) niemand die er niet tevreden over is, of die nog enige haat koestert tegenover Caiway. (Er schijnt er nog 1 in ... te wonen ;) )

Dus voor de andere mensen in dit topic, Sjakie vertegenwoordigt niet de mening van de gemiddelde Twentenaar, 99,9% is hartstikke blij met Caiway.

* Grolsch in Vriezenveen hartstikke tevreden kabelklant, en in mijn nieuwe woning ga ik gebruik maken van glasvezel.
Uitgekotst door zijn eigen streekgenoten zoals ik dit lees. _O- _O-

Feit blijft wel dat glasvezelklanten in jullie regio recht hebben op een gelijkwaardig aanbod voor hun 2e tv die ook via de iptv is te ontvangen. Daar heeft Sjakie wel gelijk in.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 15-11-2016 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Volgens mij heb ik nooit beweerd dat ik anti-Caiway ben, je zet me weg als Caiwayhater, terwijl het tegendeel het geval is. Ben zelf ook tevreden buiten TV pakket op COAX en buiten in algemene zin de uitbreiding zenders en HD zoals ik bij andere providers zie. Maar goed wellicht ben ik de enige, so be it. Dan moet ik me er in schikken :-)

Wat betreft glas zijn het de mensen die het eerste zijn ingestapt met het toenmalige G150 aanbod die blij zijn. Wanneer een dergelijk abonnement terugkomt voor dezelfde prijzen dan ben ik ook de eerste die nu overstapt op glas.

ik blijf vinden dat de vooraanstaande providers op glas moeten komen.

Je gooit er overigens net zo veel "mensen om je heen" in als ik. De waarheid zal in het midden liggen lijkt me.
Ik weet wel dat de plaatselijke politiek ook vragen stelt in de gemeenteraad. Dus vreemd, dat doen ze toch niet wanneer iedereen tevreden is.

En bedenk : zo veel mensen zo veel meningen!

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-11-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:39
Roberto...... schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:37:
[...]

Uitgekotst door zijn eigen streekgenoten zoals ik dit lees. _O- _O-

Feit blijft wel dat glasvezelklanten in jullie regio recht hebben op een gelijkwaardig aanbod voor hun 2e tv die ook via de iptv is te ontvangen. Daar heeft Sjakie wel gelijk in.
Nou zo erg is het ook weer niet:
zowel Grolsch als Sjakie hebben een sterke mening die nogal ver uit elkaar ligt, maar geen van beide representeert de hele streek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Klopt Dennis, maar ik (en velen met mij als ik de reacties in dit topic lees) worden soms een beetje moe van het "Vroeger was alles beter" verhaal.

Ja, ik was ook in shock toen Grolsch nieuwe bierflesjes kreeg, toen Sesamstraat van de televisie afging, toen @home veranderde in Ziggo, en Ziggo werd Caiway, maar je kunt er ook in blijven hangen.

Coax is oud, en glasvezel is de toekomst, en het is duidelijk dat Caiway inzet op glasvezel (wat ik ook niet zo gek vind gezien de investering welke ze gedaan hebben).

E.e.a. is al 100 x besproken en uitgelegd, en lees dit topic maar eens door, elke 3 maand komt dezelfde discussie weer op gang.

De topictitel = "[Cogas] Glasvezel in Twente" en wat mij betreft moet het ook daar over gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 15:05
Grolsch schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:40:
Klopt Dennis, maar ik (en velen met mij als ik de reacties in dit topic lees) worden soms een beetje moe van het "Vroeger was alles beter" verhaal.

...
Moe? Dat is zacht uitgedrukt! Het is knap irritant dat een enkel individu zo de stempel in een forum zet .... En dat al zo'n 2 jaar! :F

Het zou goed zijn over onze glasvezel ervaringen te praten, dan constant de vergelijking Coax/Glas.

Ik ben een tevreden glas klant (Glas G250). Zaken die mij aanspreken:
  • Vlot en stabiel Internet. Belangrijk hier in huis, TV kijken voor de jeugd is tegenwoordig verplaatst naar YouTube en on demand streamen via tablet en telefoon. Traditioneel TV kijken is er niet meer bij ...
  • Hoge upload snelheid is erg fijn in de praktijk.
  • Interactieve TV via de Entone werkt heerlijk! Meeste bekende Nederlandse zenders in HD tot dagen terug kunnen zien.
  • Uitzending Gemist via de Entone in HD.
  • Een nette prijs, €62,- per maand (Glas G250 & Interactieve TV)
Als ik over iets zou moet klagen dan is dat wel de Multiscreen app. Loopt vaak vast (IOS) en ziet er best gedateerd uit .... De Ziggo Horizon app is een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 01-08 16:44
Ziggo heeft een veel groter klantenbestand en daardoor waarschijnlijk ook een hoger budget voor het ontwikkelen van een goede app. Verder ben ik prima tevreden over Caiway, internet is erg stabiel (op de korte storing van vorige week na geen problemen gehad). Qua TV ben ik een standaardklant, heb alleen het basispakket en Fox sports eredivisie. De belangrijkste zenders zijn in HD te ontvangen. Ik kijk gewoon via COAX, scheelt me settopboxen :) Interactieve TV vind ik niet nodig, zit uitzending gemist op m'n smart TV en daar red ik me prima mee.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:27:
[...]
Dit gaat mij niet om winnen maar ik heb het uitgerekend. Wanneer ik nu over zou kunnen op Ziggo dan betaal ik op COAX evenveel als nu maar heb ik dit meer:
- 30 meer HD zenders --> Zitten hier zenders bij in het standaardpakket of zijn dit alleen betaalzenders?
- Replay TV --> NLZiet, Uitzending gemist e.d. werkt prima op smart tv
- Mediabox gratis --> Ook niet nodig
- Multiscreen buiten de deur --> Wat is hier de meerwaarde van?
- Überhaupt meer zenders (bij Caiway worden geen zenders aangevuld niet op COAX en niet op Glas) --> Kijk je ze ook?
- Ziggo Sports kanaal gratis voor formule 1 --> Hier heb je een punt!
- Bij Extra pakket mogelijkheid tot series en films gratis bekijken --> Je moet dus al een extrapakket nemen
- Extra TV pakketten online (Franks, Duits, Italiaans) --> Kijk je dit?
- Ingebouwde fatsoenlijke WiFi Router in het Modem --> Er gaat nog steeds niets boven eigen router, ziggorouter was eerder ook niet heilig. Heeft me door luiheid om steeds te resetten veel 4G internet gekost.
- Mogelijkheid tot goedkoop mobiel abo. --> Er zijn veel sim-only aanbieders met een vergelijkbaar aanbod
- IMAP mail --> Ik gebruik Gmail, juist ook handig zodat je geen nieuw adres hoeft door te geven voor als je verplicht over moet :+

[ Voor 80% gewijzigd door NoepZor op 15-11-2016 16:39 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
NoepZor schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:31:
Ziggo heeft een veel groter klantenbestand en daardoor waarschijnlijk ook een hoger budget voor het ontwikkelen van een goede app. Verder ben ik prima tevreden over Caiway, internet is erg stabiel (op de korte storing van vorige week na geen problemen gehad). Qua TV ben ik een standaardklant, heb alleen het basispakket en Fox sports eredivisie. De belangrijkste zenders zijn in HD te ontvangen. Ik kijk gewoon via COAX, scheelt me settopboxen :) Interactieve TV vind ik niet nodig, zit uitzending gemist op m'n smart TV en daar red ik me prima mee.

[...]
Wat een verademing om meer positieve geluiden te horen! :) Het is allemaal niet zo slecht met Caiway, wat je wel zou geloven als je deze topic leest ...

Mijn SmartTV heeft ook Uitzending Gemist, maar dat geeft helaas de standaard "bagger" kwaliteit stream wat de NPO doorgeeft. Dat de Entone dat in HD kan doorgeven is een mooi extra-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1, volgens mij is ieder geluid positief opbouwend bedoeld.

Een dooddoener qua TV-pakketten of je de zenders ook kijkt: JA! Ik heb het Extra pakket maar Caiway loopt qua aantallen zenders en nieuwe zenders ver achter. Ik kijk graag regionale zenders als Rijnmond (voor Feyenoord) en AT5. Helaas Caiway geeft ze in het Twente Pakket niet door.
Dat geldt voor veel meer zenders die wel in het Caiwaypakket zitten. Daarnaast is het aantal HD-zenders onder de maat.

En ja, ik kijk graag TV op mijn HDTV maar dan ook in HD-kwaliteit! Ik vindt dat een must in 2016.
Dan kun je wel zeggen dat je er niet op terug moet komen, maar het is eigenlijk te gek dat in twee jaar tijd dat ik dit roep er gewoon nog steeds niet aan is gebeurd.

Dan die mediabox: ik zou die dan wel bij glas willen om WEL die zenders te krijgen. Maar dan betaal je wel even 6 euro extra bovenop wat ik nu betaal, terwijl de zenders in alle andere Caiwaygebieden gewoon worden doorgegeven op COAX en men daar die entone alleen hoeft te kiezen voor Interactief ja of nee.

Wat ik ook in de vergelijking even niet juist vind is dat de mensen die WEL overgestapt zijn op glas dit via het speciale G150-pakket hebben gedaan. Ja dan is het makkelijk praten, die betalen net zo veel als voor nu G75! Kwam er nu een G150 aanbod voor de prijs van G75 met entone dan beloof ik jullie dan ben ik de eerste die instapt!

Ik zou het fijn vinden dat we hier discussieren door elkaar te begrijpen ipv alle argumenten onderuit sabelen omdat je zelf al in een situatie zit die je wel bevalt.

iedereen wil iets anders, ik kijk veel tv, dus zou het prettig vinden dat we minimaal het Caiwaypakket hebben ipv dat twee jaar oude pakket waar we het nu mee moeten doen.
En het spijt me ik kijk ook lang niet meer terug naar Ziggo, maar ik vind dat Caiway gewoon achterblijft qua TV-pakket tov andere providers, en dat mag ik vinden toch?
Dat vindt ik ook voor het COAX-pakket dat moet het Caiwaypakket zijn zodat je op de tweede en derde tv hetzelfde ziet.

Tot slot zijn we het er geloof ik allemaal over eens dat er concurrentie op glasvezel moet komen en dat de grote namen daar op moeten.
Ja het zou hier over glasvezel moeten gaan, maar bij Caiway heb je bij je glaspakket voor je tweede en derde televisie nu eenmaal ook COAX nodig. En wat ik verdom is de hoofdprijs betalen voor G250 met entone, smartcardhuur en nieuwsgroepen. Vandaar mijn roep om een fatsoenlijk overstappakket G150 voor ca €49,95 met gratis entone of voor de prijs van G75.

Zo, ik heb mijn punt gemaakt en ben ik wel even weer klaar mee en ook geen zin in welles/nietes. Meer begrip alhier zou fijn zijn.

Ik hoop zelf dat Caiway meeleest en het allemaal WEL snapt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-11-2016 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:00:
Svennos1, volgens mij is ieder geluid positief opbouwend bedoeld.

.....
Sjakie0101, het is duidelijk, Caiway kan jou vandaag niet de oplossing bieden voor jou specifieke behoefte. Voor een grote groep mensen leveren ze echter een prima dienst, op Glas ja. Dat jij dat geld niet wil uitgeven is jou goed recht ... het is kiezen of delen, maar in de nieuwe situatie lijkt me dat je enige mogelijkheid als je grotendeels aan je specifieke wensen wil vasthouden. Wat Ziggo wel of niet bood, en of ze wel of niet uit de markt zijn gedrukt hier in Twente doet er niet meer toe, dat is geschiedenis, finito.

Mijn irritatie naar jou komt met name voort uit je sterke toon en veelvuldig herhaling over jou specifieke wensen en eisen. Mede hierdoor is deze topic met name een klaagzang geworden over Caiway (Er is weinig positief opbouwend aan ..) Dat is jammer, want ik zou liever ook andere ervaringen met gebruikers willen uitwisselen. Ik hoop dat jij ook begrip hebt voor andere forumleden en de irritaties die er heersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ben er wel even klaar mee. Sterke toon of klaagzang valt wel mee, maar ik ventileer wel mijn mening. Jullie maken er zelf iets negatiefs van.

Ik hoop dat Caiway in elk geval stappen gaat zetten. Nogmaals ik ben echt niet negatief over Caiway. Ik ben verder prima tevreden. Het TV-pakket kan beter en er moet meer keuze komen op CIF en ik ben echt niet de enige met die mening.

Amen (ik zal me nu verder rustig houden, heb mijn zegje gedaan, benieuwd welke onderwerpen Svennos mee komt).

[ Voor 171% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-11-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 komt met geen berichten dus laat ik maar weer eens iets posten. Dit keer een erg positief bericht:
Caiway komt in december met een extra compensatieactie voor alle klanten die Fox Sports al hadden en/of Ziggo Sports. Je krijgt dan een PERSOONLIJK alternatief aanbod (Ziggo Sports of naar ik aanneem een andere Premium pakket) dat je in de maand december kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Wat leuk om te horen. Een maand gratis Film 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
H D R schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:42:
Wat leuk om te horen. Een maand gratis Film 1 ?
Ik denk 3 weken als ik het zo lees op twitter. Vandaar dat de actie plus tv verlengd is en nog tot as woensdag 18:00 te zien is. Dit hebben de klanten dan ook 3 weken. Fox Sport 1 is ook nog actief.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 18-11-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 06:35
Krijg vanaf 5 dec. T/m 28 december film1. Had plus tv, foxsport en ziggosport al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Migow schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:19:
Krijg vanaf 5 dec. T/m 28 december film1. Had plus tv, foxsport en ziggosport al.
Nette actie van Caiway. Heb je een brief gehad??

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto...... op 18-11-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:41:
[...]

Mijn vraag. Hoe kom je dit te weten? Ik heb nog geen nieuwsbrief oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Gaat dan Caiway gelijk alle vijf de Film 1 kanalen in HD doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 02:43:
Gaat dan Caiway gelijk alle vijf de Film 1 kanalen in HD doorgeven ?
Met 5 SD kanalen die zijn gestopt en 2 HD en in sommige gevallen al 4 onstaat er ruimte om dit te doen voor Caiway. Minimaal 5 kanalen kan men omzetten naar HD door het wegvallen van al die zenders.
Ik zou het vreemd vinden wanneer BBC First HD niet wordt toegevoegd en men daarnaast zou men ook nog eens 4 zenders om kunnen zetten naar HD. Daar zullen ze vast wel keuzes voor maken. ziggo sport biedt zijn kanalen ook allemaal in HD aan vanaf januari, Fox International is nog niet in HD maar wordt minder gekozen op dit moment en Film1 kan men ook omzetten. Ze zullen daar echt wel keuzes voor gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Roberto...... schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:41:
[...]

Heb email gekregen.

In oktober hebben wij u als tegemoetkoming voor de e-mailproblemen twee weken gratis Plus TV en FOX Sports Eredivisie 1 aangeboden. Aangezien u deze zenders al afneemt, heeft u geen profijt gehad van onze tegemoetkoming. Om deze reden bieden we u gratis Film1 aan.

Vanaf maandag 5 december 20.00 uur tot en met woensdag 28 december middernacht ontvangt u het extra zenderpakket Film1. Dit ontvangt u automatisch en hoeft u niets voor te doen. Ziet u de zenders vanaf 5 december 20.00 uur niet op uw televisie? Herstart dan de tv-ontvanger.

Bekijk het zenderoverzicht voor de voorkeuzes. Afhankelijk van uw woonplaats kunnen de voorkeuzes afwijken.

Wij wensen u veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,
Caiway

Ferry Monsma
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Ik heb sinds een week een nieuwe router (Unifi Security Gateway) en heb nu voor het eerst inzicht in wat ik nu zoal verstook aan data. Ik stond best verbaasd wat wij hier huis gebruiken in krap 1 week en vindt het best veel. In mijn geval dus zo'n 348GB down en 146GB up.

Nu vroeg ik me af .... Ik begrijp dat Caiway een fair-use policy hanteert. Is er iemand bekent wanneer Caiway aan de bel zou trekken? Of komt dit in de praktijk eigenlijk niet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-07 20:29
Svennos1 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:48:
Ik heb sinds een week een nieuwe router (Unifi Security Gateway) en heb nu voor het eerst inzicht in wat ik nu zoal verstook aan data. Ik stond best verbaasd wat wij hier huis gebruiken in krap 1 week en vindt het best veel. In mijn geval dus zo'n 348GB down en 146GB up.

Nu vroeg ik me af .... Ik begrijp dat Caiway een fair-use policy hanteert. Is er iemand bekent wanneer Caiway aan de bel zou trekken? Of komt dit in de praktijk eigenlijk niet voor?
Ik heb op dit moment 796.21GB gebruikt deze maand. Ik verbruik zo ongeveer 1200 tot 1300gb gemiddeld per maand en ik ben nu 3 maand klant, nog geen emails of brieven gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Dat is niks qua data. Het gaat om het verbruik i.c.m. bijvoorbeeld het goedkoopste G75 pakket dan zouden ze er wat van kunnen zeggen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld vragen/verzoeken om naar het pakket G250 of G500 over te stappen.

https://www.caiway.nl/sit...orwaarden/fair-use-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wie heeft de mail van Caiway ook ontvangen? Die van mij gaat met de postduif kennelijk.

Andere vraag. Welke router adviseren jullie bij een G500 abo, en dan een router die in elk geval ook een goed bereik heeft buiten het huis en waarbij ik via Wifi kan profiteren van de hoge snelheid die me zo'n abonnement biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:24:
Wie heeft de mail van Caiway ook ontvangen? Die van mij gaat met de postduif kennelijk.

Andere vraag. Welke router adviseren jullie bij een G500 abo, en dan een router die in elk geval ook een goed bereik heeft buiten het huis en waarbij ik via Wifi kan profiteren van de hoge snelheid die me zo'n abonnement biedt.
Heb zelf de Netgear R7000. Draadloos met laptop dik boven de 450Mbit. Afstand 6 meter Topsnelheid. Uiteraard is Asus ook top. Ik zou dus een Netgear of Asus router AC adviseren. Prijsklasse 150 euro moet je aan denken.

Ga je overstappen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:24:

Wil je perse een all-in-1 router? In mijn ervaring ben je met een losse AP's en router bv beter uit. Je kan dan specifieker plaatsen en afstellen. Ubiquiti maakt mooie spullen maar vereist wel enige kennis. Alle Edge Routers of de Security Gateway die ik gebruik van Ubiquiti kunnen met gemak een G500 abo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb nog geen e-mail gehad. Ik heb geen Fox Sport maar heb wel het pluspakket al jaren.
Dus ik zou het belachelijk vinden als ik geen aanbod krijg van Caiway. Daarbuiten wordt het nou toch wel tijd dat Caiway alle vijf de Film 1 zenders in HD gaat doorgeven. Dan doen Ziggo en KPN ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:18:
Ik heb nog geen e-mail gehad. Ik heb geen Fox Sport maar heb wel het pluspakket al jaren.
Dus ik zou het belachelijk vinden als ik geen aanbod krijg van Caiway. Daarbuiten wordt het nou toch wel tijd dat Caiway alle vijf de Film 1 zenders in HD gaat doorgeven. Dan doen Ziggo en KPN ook !
Ik denk dat we massaal moeten gaan vragen op Twitter. Dat is de enige mogelijkheid waarvan ze nog een beetje schrikken. Het zou alleen al rust brengen wanneer Caiway komt met een statement dat men er mee bezig is en dat eind december daar informatie over volgt. Nu blijft het aanpassen van het TV-pakket (op alle fronten en in veel plaatsen ook op COAX) in de lucht zweven.

Een kleine opsomming waarvan ik persoonlijk vindt wat beter kan tov andere providers:
- Toevoegen van zenders voor de zenders die verdwenen zijn (NPO Zapp,NPO Doc, NPO Humor, 13th Street HD, SyfY HD, Foxlife HD, HBO 1HD, HBO2 en HBO 3 (afhankelijk van wel of geen glas ook in HD)
Er zijn straks 6 reguliere zenders verdwenen uit het aanbod en 3 premium zenders die niet vervangen zijn, terwijl er wel een verhoging is doorgevoerd afgelopen juni en naar zeggen van Caiway om de diensten op peil te houden (wie de brief nog heeft pak hem er maar bij....)

Vervangers zijn al eens genoemd: Film1 zenders in HD, Ziggo Sports in HD, BBC First HD, Shorts TV, Fine Living, DanceTrippin, Secret Circle
Keuze voldoende!

- Voorzien van alle regionale zenders op zowel COAX als Glas en op Glas in HD zoals andere providers ook gaan doen, minimaal de zender van de regio op COAX in HD en allemaal in HD op glas.

- Extra pakketten via Glas via een app, Franse, Duitse, Italiaanse (zie o.a. Ziggo) of gewoon extra doorgeven!

- Omzetting kanalen die in HD worden aangeboden. Bijvoorbeeld TV5.

- Pathé app of een Filmapp nieuw leven in blazen en voor G250/G500 gunstige voorwaarden, bijvoorbeeld 1 film gratis per maand.

- Multiscreen voor ALLE klanten en voor ALLE klanten buiten de deur
- Multiscreenapp voor Windows 10 zodat alle PC's kunnen worden voorzien van Multiscreen.
- Streamingopties voor Multiscreen
- Videoland en Netflix-app op de entone (en ook gunstige voorwaarden in serie of film gratis per maand?)

Kortom zo maar een paar wensen/ideeen

[ Voor 50% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-11-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Eigenlijk vind ik het wel best zo wat Caiway levert al mag voor de ouderen BBC first HD erbij. Ik heb liever geen prijsverhoging en met hun stabiele/snel internet haal ik mij vermaak ergens anders vandaan. Of een Westlandse boer of nuchtere oosterling op Franse/Italiaanse zenders zit te wachten.
Ziggo heeft grote steden als A'dam/Utrecht. Heeft dus gevarieerd publiek.

Pathe/Videoland gaat via de Smart tv en anders koop je maar een Chromecast enz enz.
Nee dit soort aanvullingen kan Caiway zich als middel grote provider niet veroorloven en zal dus dit doorberekenen naar hun abonnees.

Overigens zender Extreme Sports Channel hebben we al in het pluspakket _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto...... op 19-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Extreme Sports Channel is alleen op glas in Twente.. Daar heb je het al weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:26:
Extreme Sports Channel is alleen op glas in Twente.. Daar heb je het al weer :-)
Nou is toch mooi dan heb je die ook gelijk als je overstapt op G500 icm interactief.
Incl alle regio zenders, multiscreen overal. Fox sport Int. hd, Pathe app en ga zo maar door :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Roberto...... schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:21:
Dat is niks qua data. Het gaat om het verbruik i.c.m. bijvoorbeeld het goedkoopste G75 pakket dan zouden ze er wat van kunnen zeggen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld vragen/verzoeken om naar het pakket G250 of G500 over te stappen.

https://www.caiway.nl/sit...orwaarden/fair-use-policy
Dus als je het G500 pakket hebt kunnen ze je voor de rest niks maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
BlazeMuis schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:03:
[...]

Dus als je het G500 pakket hebt kunnen ze je voor de rest niks maken?
Nee hoor niet druk overmaken tenzij jij je pc 24/7 films laat downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:37:
[...]

Nou is toch mooi dan heb je die ook gelijk als je overstapt op G500 icm interactief.
Incl alle regio zenders, multiscreen overal. Fox sport Int. hd, Pathe app en ga zo maar door :O :O
Niet helemaal waar... Mijn tweede en derde tv dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
.

[ Voor 120% gewijzigd door Roberto...... op 20-11-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:35

Arfman

Drome!

Hier ook geen mail van Caiway. Heb alleen Sport1 voor de formule 1, misschien ligt het daar aan?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
In het Cogas gebied heb je toch niet zoals wij op de coaxkabel, naast je IPTV, het reguliere pakket op de coaxkabel? Het G500 abonnement in het Cogas gebied blijft dus minderwaardig ten opzichte van het reguliere Caiway gebied. Maar wellicht hebben jullie in het Cogas gebied een maandelijkse flinke korting van Caiway, zolang dit minderwaardige pakket op de coaxkabel door Caiway gehandhaafd blijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 09:16
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:13:
[...]

Niet helemaal waar... Mijn tweede en derde tv dan?
Wie kijkt nu op 3 tv's. Kijk ook bijna geen tv meer. 90% is toch troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb vier televisies en mis nog steeds de vierde smartcard van Caiway. Ziggo staat ook niet voor niets 4 smartcards toe. Zo vreemd is dat niet hoor. Bij KPN kan je op de glasvezel zelfs vijf televisies aansluiten.

Maar als je Caiway wat langer hebt als aanbieder, weet je dat je bij Caiway tevergeefs jaren om iets kan vragen. Met de meeste verzoeken van klanten doet Caiway helaas geen moer!
Ook op Facebook smeken mensen regelmatig om BBC First HD bijvoorbeeld. Nog steeds het zelfde standaard antwoord van Caiway. Geen plannen en niets bekend, zodra iets bekend is.....

Het blijft diep triest, omdat BBC First HD nu bijna bij alle aanbieders in Nederland standaard in het basispakket zit.

[ Voor 4% gewijzigd door H D R op 20-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Merendeel van de mensen kijkt nog televisie, maar dat is wel langzaam en zeker aan het afnemen. "Cord Cutting" was niet voor niks één van de 2015 & 2016 trends. Ik geloof dit ook oprecht, zeker als ik kijk naar de jeugd. Hier thuis kijken de kinderen (10 t/m 15j) amper nog traditionele TV. Netflix, Plex en de gameconsoles is de enige reden waarom de TV nog aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben nu 39 en mijn generatie zal nog wel TV blijven kijken, maar als ik mijn dochtertje bezig zie met de iPad/smartphone en nu al gewend is dat ze, wanneer ze maar wil, alles kan kijken (YouTube of Netflix) wat ze wil, die gaat echt geen traditionele TV meer kijken later. Echt niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Arfman schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:42:
Ik ben nu 39 en mijn generatie zal nog wel TV blijven kijken, maar als ik mijn dochtertje bezig zie met de iPad/smartphone en nu al gewend is dat ze, wanneer ze maar wil, alles kan kijken (YouTube of Netflix) wat ze wil, die gaat echt geen traditionele TV meer kijken later. Echt niet.
Ik ben zelfs iets ouder en ik moet zeggen dat als Caiway Internet only Glas abbo's aanbood ik dat serieus zou overwegen en traditionele televisie de deur uit zou doen. Het gaat allemaal sneller dan je denkt ..... Ik vraag me oprecht waar we staan over 5 tot 10 jaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Svennos1 schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:10:
[...]

Ik ben zelfs iets ouder en ik moet zeggen dat als Caiway Internet only Glas abbo's aanbood ik dat serieus zou overwegen en traditionele televisie de deur uit zou doen. Het gaat allemaal sneller dan je denkt ..... Ik vraag me oprecht waar we staan over 5 tot 10 jaar ...
Het gaat inderdaad ook hard met het stoppen van lineaire zenders. Ook Motors TV stopt volgend jaar in Nederland. Dus weer een zender uit plus pakket die verdwijnt.

Ook Caiway zal een nieuwe strategie moeten bedenken zoals de grote providers al doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto...... op 20-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Of MotorsTV echt stopt is nog maar te bezien. En bedenk ook dat de mensen die graag naar zo'n zender kijken lang altijd geen jeugd betreft. Kortom alles via een andere manier aanbieden leidt tot een heel ander verdienmodel waar men ook weer op terug gaat komen.

Lineaire tv blijft altijd bestaan, maar met on-line platform aanvullingen.

Daarnaast denk ik dat heel veel zenders gewoon zullen blijven en de pubers van nu ook weer overschakelen op TV op den duur.

Strategie voor Caiway zou moeten zijn om wat er nog is meer en meer in HD of UHD te zetten en daarnaast, zoals ik al eerder schreef, de online diensten beschikbaar maken als Videoland, Netflix etc en daar deals mee sluiten. Ziggo doet straks zelf series en films on demand in het extra pakket.
Als provider moet je nu de gaten gaan opvullen met nieuwe zenders of veel meer in HD wat er nog overblijft en inspringen op on demand films en series.

Je ziet hierin toch weer dat Ziggo en KPN vooroplopen.

Ik las overigens dat Ziggo per analoog kanaal ca zes HD zenders kan leveren. Ziggo kan in potentie naast de huidige 60 HD zenders nog eens 180 HD zenders erbij zetten of 90 UHD zenders.
Waarbij aangetekend dat niet alle bandbreedste voor TV wordt ingezet in de toekomst maar ook voor een hogere internetsnelheid en hogere uploadsnelheden.

Weet iemand hoe ver je op glas kan gaan? Ongelimiteerd? En waarom loop Caiway dan achter qua HD zenders op Glas? Apparatuur te weinig?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-11-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat Caiway te weinig investeert en te lang met ouwe meuk wil doen. Kijk maar laatst naar het e-mail debacle. Ik vermoed dat de mail servers op instorten stonden.
Nu KPN al 45 HD zenders doorgeeft in het basispakket inclusief BBC First HD en zowel Ziggo als KPN, vervangende zenders aan de kijkers hebben gegeven voor de verdwenen zenders en Caiway dit niet heeft gedaan, bekruipt mij het gevoel dat de technische vooruitgang bij Caiway volledig is ingestort.

Meer televisies op glas kijken is ook al vijf jaar beloofd en kan nog niet in de gewone Caiway gebieden.
Over de vele glimlachbrieven die ik dit jaar van Caiway zou mogen hebben ontvangen, nog maar te zwijgen.
Geen één brief gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 01-08 16:44
Las trouwens dat Ziggo geen losse smartcards meer levert, maar deze verhuurt met een ci+ module of horizon box voor 2-4 euro per maand. Extra TV's aansluiten daar kost dus indirect ook geld, tenzij je nog een smartcard hebt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 01:05
Sjakie0101 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:13:
Weet iemand hoe ver je op glas kan gaan? Ongelimiteerd?
Praktisch ongelimiteerd ja.

http://www.pcmweb.nl/nieu...terabits-per-seconde.html

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat is qua snelheid. Maar qua tv aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 01:05
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:46:
[...]

Dat is qua snelheid. Maar qua tv aanbod?
De bandbreedte is enorm, dus het aanbod kan ook enorm zijn. Het probleem zit hem meer in de contracten die de aanbieder heeft lopen met de verschillende zenders. Qua performance moet het allemaal geen probleem zijn. Kijk maar naar Amerika, die gasten hadden 10 jaar geleden al minimaal 200 zenders op "cable television", dus moet dat over glasvezel al helemaal geen probleem zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:52
Volgens mij is het hier nog niet voorbij gekomen, maar naast Cogas krijgen we ook een aansluiting vanuit Delta Infra. Oftewel een glasvezelkabel voor de opties van Cogas en een glasvezelkabel voor het vrije netwerk van Delta.

Ik heb op beide ingeschreven en zal dus eerst een jaar Cogas afnemen en dan waarschijnlijk overstappen op een andere aanbieder om zo het tientje voor Cogas kwijt te zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Krijgt iedereen in het CIF gebied een Delta glasvezel erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
H D R schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:32:
Ik meende dat dit enkel de buitengebieden waren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 13:19
kaos- schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:49:
[...]

De bandbreedte is enorm, dus het aanbod kan ook enorm zijn. Het probleem zit hem meer in de contracten die de aanbieder heeft lopen met de verschillende zenders. Qua performance moet het allemaal geen probleem zijn. Kijk maar naar Amerika, die gasten hadden 10 jaar geleden al minimaal 200 zenders op "cable television", dus moet dat over glasvezel al helemaal geen probleem zijn.
Natuurlijk. Maar de bandbreedte wordt ook bepaald door de customer equipment. Voor de prijzen die jij nu betaald aan de provider voor een glasmodem en routertje kan je echt geen 10Gbit apparatuur kopen. Iets wat wel nodig is wil je daadwerkelijk kunnen garanderen dat je zowel voor TV als internet überhaupt hoger wil uitkomen dan 800 Mb/s. Als jij een 1Gbit internet abo hebt, dan zal je TV (indien je IPTV heeft) voor elke zender hier x aantal Mbit vanaf snoepen. Het is gewoon niet economisch verantwoord om meer dan 1Gb/s op grote schaal uit te rollen. Met 25 Mb/s per UHD kanaal gaat dat rap. En als ik het hier een beetje zie gaan er bij de eerste missende 25 Mb/s al mensen steigeren dat de volledig beloofde snelheid niet wordt behaald. :O

Niet alleen qua hardware, maar ook omdat je dan deze snelheden ook moet kunnen bieden binnen en buiten je eigen netwerk. Dataverkeer is echt niet goedkoop, zoals velen hier lijken te denken. Een provider moet gewoon voor die kosten opdraaien. Het is een kwestie van oversellen, dat is het met al deze diensten. 100 Mbit 1:1 verkeer is niet te betalen, dat bedrag wat jij er voor betaald is peanuts vergeleken met wat de provider ervoor moet neerleggen.. Als iedereen ook echt 1:1 zijn snelheid zou gebruiken, hebben we straks geen enkele provider meer over omdat men allemaal failliet zou gaan.

Dit soort dingen wordt toch echt veel te snel aan voorbij gegaan merk ik hier. Het is echt niet (alleen) de onwil, technisch gezien moet het ook allemaal mogelijk gemaakt worden. Bij Caiway hebben jullie nu (tenminste, in de meeste gebieden) juist het voordeel dat je ook DVB-C hebt, en je dus niet vast zit aan die halfbakken STB's die elke IPTV provider je door de neus drukt. Vreselijke dingen. Ik zou daar heel blij mee zijn hier in WBA gebied.. En dat het aanbod een beetje achter loopt, ach.. Daar zit ik niet mee. Liever vrijheid in keuze van mijn hardware en hoe en waar ik mijn TV kijk.

[ Voor 10% gewijzigd door _BLAST3R op 23-11-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Volgens mij zijn die ontvangers die KPN gebruikt best goed. Ook de 4K ontvanger komt er aan bij KPN. Daarnaast is IPTV ook mogelijk vanaf CI plus 1.4 zonder losse ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:30:
Volgens mij zijn die ontvangers die KPN gebruikt best goed. Ook de 4K ontvanger komt er aan bij KPN. Daarnaast is IPTV ook mogelijk vanaf CI plus 1.4 zonder losse ontvanger.
Klopt en KPN heeft wel vele malen meer HD zenders op IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik snap niet dat Caiway, zeker op IPTV zo treuzelt met meer HD zenders.
De regionalen hadden er allang op moeten staan in HD vind ik.
Tevens Alle Film 1 kanalen en Eurosport 2.

Ik verwacht KPN zijn HD aanbod nog wel verder uitbreidt. Ze zijn op dreef en tonen dankbaarheid naar trouwe klanten. Iets waar Caiway nog wel wat van kan leren, vind ik.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:52
H D R schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:32:
Nee vooralsnog krijgt een ieder die zich heeft ingeschreven een Delta glasvezel erbij, waarbij Delta het 'maar' aanbied voor een deel van het buitengebied van Markelo.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Voor zover ik heb gelezen zal in de toekomst de tweede vezel in heel het CIF-gebied voor KPN etc zijn. XS4ALL doet een pilot in het gebied in Harderwijk. Waar het allemaal op vast zit begrijp ik niet goed. KPN zou dit moeten willen, in veel gebieden leveren ze niet meer dan 10Mbit en dat gaan ze ook niet verbeteren (immers zal het doel zijn daar via glas te leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het zou wel mooi zijn als die tweede glasvezel eindelijk gebruikt wordt.
Ik ben dan gelijk weg bij Caiway !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:07:
Voor zover ik heb gelezen zal in de toekomst de tweede vezel in heel het CIF-gebied voor KPN etc zijn. XS4ALL doet een pilot in het gebied in Harderwijk. Waar het allemaal op vast zit begrijp ik niet goed. KPN zou dit moeten willen, in veel gebieden leveren ze niet meer dan 10Mbit en dat gaan ze ook niet verbeteren (immers zal het doel zijn daar via glas te leveren)
Ik heb gelezen (moet even opzoeken waar) dat KPN netwerk uitbreidingen voor zowel Koper als Glas uit 1 budget komen. Momenteel geeft KPN binnen dat budget voorrang aan het upgraden van de wijkcentrales om hogere snelheden op koper te krijgen. De upgrade kosten voor koper zijn een stuk goedkoper, dan voor glas. Men zou dat met hetzelfde budget meer huishoudens kunnen bereiken. Het schijnt dat dit ook zo gebeurt in Twente. Dit zou betekenen dat we voorlopig nog kunnen wachten op KPN glas.

[ Voor 7% gewijzigd door Svennos1 op 27-11-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:15:
[...]

Ik heb gelezen (moet even opzoeken waar) dat KPN netwerk uitbreidingen voor zowel Koper als Glas uit 1 budget komen. Momenteel geeft KPN binnen dat budget voorrang aan het upgraden van de wijkcentrales om hogere snelheden op koper te krijgen. De upgrade kosten voor koper zijn een stuk goedkoper, dan voor glas. Men zou dat met hetzelfde budget meer huishoudens kunnen bereiken. Het schijnt dat dit ook zo gebeurt in Twente. Dit zou betekenen dat we voorlopig nog kunnen wachten op KPN glas.
Ik zal nooit op een wapperende koperlijn overstappen. Zeer slechte strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Per januari heb ik een nieuw huis. Zo graag zsm Caiway/internet hebben daar. Maar heb de sleuteloverdracht nog niet gehad. Per wanneer kan ik het beste bestellen om z.s.m. internet te hebben?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kecin schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:59:
Per januari heb ik een nieuw huis. Zo graag zsm Caiway/internet hebben daar. Maar heb de sleuteloverdracht nog niet gehad. Per wanneer kan ik het beste bestellen om z.s.m. internet te hebben?
Nu meteen al. En dan het installatie pakket naar een alternatief adres laten sturen. Althans dat is wat ik gedaan heb.. 3 a 4 weken van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 16:31
KPN doet hier in het dorp (Salland) alleen de wijkkast upgraden die in het centrum van het dorp staat. Die woningen hebben al een kabelaansluiting van Ziggo en daarom wil KPN in het centrum wel met snelheid concurreren. De wijkkasten in het buitengebied worden niet ge-upgrade. KPN vergeet even dat al die huishoudens straks overstappen op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Aotearoa schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:56:
KPN doet hier in het dorp (Salland) alleen de wijkkast upgraden die in het centrum van het dorp staat. Die woningen hebben al een kabelaansluiting van Ziggo en daarom wil KPN in het centrum wel met snelheid concurreren. De wijkkasten in het buitengebied worden niet ge-upgrade. KPN vergeet even dat al die huishoudens straks overstappen op glasvezel.
KPN kiest een hele slechte strategie hierin. Het upgraden kosten handen vol geld en het resultaat is een koperlijn die 80 Mbit aankan maximaal maar wappert als een windvaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mijn Sitecomrouter zou 1 Gbps aan moeten kunnen 300 N X2 W-351

Ik haal bedraad (via de router) 180 Mbit... met een abo van 500Mbit

Iemand tips? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:24:
Mijn Sitecomrouter zou 1 Gbps aan moeten kunnen 300 N X2 W-351

Ik haal bedraad (via de router) 180 Mbit... met een abo van 500Mbit

Iemand tips? Wat doe ik fout?
Dit ga je toch niet menen Sjakie?
Deze router heb ik nog gehad in 2010 8)7

Kan van alles zijn. Cat5 kabel. Sitecom hardwareversnelling aanzetten enz. Haal je wel bedraad 500Mbit op je modem?? Anders is misschien je pc wel het probleem.
Mijn tip is gooi je router weg. Heb ik al 2011 gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:49:
[...]

Dit ga je toch niet menen Sjakie?
Deze router heb ik nog gehad in 2010 8)7

Kan van alles zijn. Cat5 kabel. Sitecom hardwareversnelling aanzetten enz. Haal je wel bedraad 500Mbit op je modem?? Anders is misschien je pc wel het probleem.
Mijn tip is gooi je router weg. Heb ik al 2011 gedaan 8)
Tijdelijk nog ff deze. Nihgthawk ligt klaar maar wou eerst fatsoenlijk online.

Een op een bedraad gaat wel goed, mijn pc is zeker niet de bottle neck.

Hoe zet ik die hardwareversnelling aan of uit?

Edit: gevonden en nu inderdaad 532/524. Wow!

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-11-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BlazeMuis schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:49:
[...]

Nu meteen al. En dan het installatie pakket naar een alternatief adres laten sturen. Althans dat is wat ik gedaan heb.. 3 a 4 weken van tevoren.
Thanks! Het is gelukt. Pakket gaat in januari in. 6 maanden voor 34,95 (500mbit alles in 1, met IPTV). Pakket krijg ik op mijn oude adres :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@sjakie, ik dacht dat jij uit principe nooit en te nimmer glasvezel af zou nemen van caiway :? Watsgebeurt :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ga het een jaartje proberen. Tegen die tijd maar eens zien of er meer concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:38:
Ik ga het een jaartje proberen. Tegen die tijd maar eens zien of er meer concurrentie is.
Ik val van me stoel! 8)7 Maar welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Sjakie0101 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:38:
Benieuwd odat je ook iptv erbij hebt? Zoja wat is je ervaring tot nu toe?
Succes met je glaspakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Tot nu toe prima. Maar heb ik ooit gesproken over dat de kwaliteit niet goed zou zijn bij Caiway?

Ik blijf vinden ook op glas dat het TV-pakket ondermaats is qua HD en aanvullingen op de vervallen zenders.

Wie kan me vertellen wanneer het Film1 pakket in werking wordt gezet?
De brief hierover moet ik nog ontvangen!

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-12-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:37:
Wie kan me vertellen wanneer het Film1 pakket in werking wordt gezet?
De brief hierover moet ik nog ontvangen!
Ze hebben helaas een oud software systeem en dus moet je dit even via (webcare) twitter regelen. Doen ze het gelijk voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:12:
[...]

Ze hebben helaas een oud software systeem en dus moet je dit even via (webcare) twitter regelen. Doen ze het gelijk voor je. :)
Heu? dat doen ze toch voor iedereen op hetzelfde moment??? Er zijn er toch veel meer die dat krijgen in december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:18:
[...]

Heu? dat doen ze toch voor iedereen op hetzelfde moment??? Er zijn er toch veel meer die dat krijgen in december?
O dat bedoel je. Vanaf maandagavond 20 uur is het feest. Geen brief of mail gehad dan krijg je niks Sjakie. :P
Geldt dus niet voor jou omdat je waarschijnlijk al forse korting kreeg op je coax pakket

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto...... op 02-12-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:23:
[...]

O dat bedoel je. Vanaf maandagavond 20 uur is het feest. Geen brief of mail gehad dan krijg je niks Sjakie. :P
Geldt dus niet voor jou omdat je waarschijnlijk al forse korting kreeg op je coax pakket
zal vast wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Technisch vraagje. Welke externe harddisk is compatible met de Netgear Nighthawk om deze als USB station te gebruiken?

Tot nu toe wordt slechts 1 USB-stick herkent.

Andere USB-stick herkent de Netgear niet en mijn WD Externe Harddisk van een paar jaar terug wordt ook niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:05:
Technisch vraagje. Welke externe harddisk is compatible met de Netgear Nighthawk om deze als USB station te gebruiken?

Tot nu toe wordt slechts 1 USB-stick herkent.

Andere USB-stick herkent de Netgear niet en mijn WD Externe Harddisk van een paar jaar terug wordt ook niet herkend.
Je hebt 2 aansluitingen usb2 en usb 3.
Je oude harde schijf kan waarschijnlijk alleen op usb2. Voorkant is USB3. Hier een WD USB3 1 tb erop aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto...... op 04-12-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Sjakie0101 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:13:
.

Strategie voor Caiway zou moeten zijn om wat er nog is meer en meer in HD of UHD te zetten en daarnaast, zoals ik al eerder schreef, de online diensten beschikbaar maken als Videoland, Netflix etc en daar deals mee sluiten. Ziggo doet straks zelf series en films on demand in het extra pakket.
Als provider moet je nu de gaten gaan opvullen met nieuwe zenders of veel meer in HD wat er nog overblijft en inspringen op on demand films en series.
?
Vreemd ik roep het twee weken geleden en wat lees je over Ziggo vervolgens:

http://www.totaaltv.nl/ni...nd-app-uit-op-horizonbox/

Nu kan een ieder hier wel blijven ontkennen dat Caiway niet luistert naar zijn klanten..... Ziggo snapt het wel!
Bij Caiway doet de Pathé Thuis app het niet eens, laat staan Videoland of Netflix.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-12-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het enige wat goed werkt bij Caiway is de snelle internetverbinding op de glasvezel en de structurele tariefsverhogingen. Voor de rest is Caiway behoorlijk afgegleden naar het dal ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:52:
[...]

Vreemd ik roep het twee weken geleden en wat lees je over Ziggo vervolgens:

http://www.totaaltv.nl/ni...nd-app-uit-op-horizonbox/

Nu kan een ieder hier wel blijven ontkennen dat Caiway niet luistert naar zijn klanten..... Ziggo snapt het wel!
Bij Caiway doet de Pathé Thuis app het niet eens, laat staan Videoland of Netflix.
Tja .... Ik ben een Netflix fan maar om te zeggen dat dit nu gelijk zo'n verbetering is? Handig wellicht voor sommige maar tegenwoordig wordt Netflix ondersteund door zowat elk apparaat om me TV heen ..... (Smart TV, Apple TV, PS4). Ik zie het toch echt meer als een "gimmick", meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:56:
[...]

Tja .... Ik ben een Netflix fan maar om te zeggen dat dit nu gelijk zo'n verbetering is? Handig wellicht voor sommige maar tegenwoordig wordt Netflix ondersteund door zowat elk apparaat om me TV heen ..... (Smart TV, Apple TV, PS4). Ik zie het toch echt meer als een "gimmick", meer niet.
Het valt me op dat iedere kritiek op Caiway door een aantal forumleden telkens worden weggewuifd als hadden ze aandelen in Cogas of Caiway. Zal wel aan mij liggen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Deze gooien we er ook nog maar eens in, Ziggo doet tenminste van alles op TV gebied.
Bij Caiway nog steeds geen beweging en dat is gezien de vervallen zenders ronduit belachelijk.

http://www.totaaltv.nl/ni...ana-app-eindelijk-on-air/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:49:
[...]

Het valt me op dat iedere kritiek op Caiway door een aantal forumleden telkens worden weggewuifd als hadden ze aandelen in Cogas of Caiway. Zal wel aan mij liggen. O-)
Valt mee hoor Sjakie :P Al vindt ik dat we op elke slak zout leggen, zoals nu weer de decoder. Duur is het zeker (ben ik met jullie eens, zeker voor de instap abbo), maar dat er bv geen Videoland of Netflix op zit ... wat boeit het. Ik vindt dat naar klachten zoeken.

Verder begrijp ik best dat men het TV aanbod in sommige regio's ver onder de maat vindt, zeker bv regio's waar maar 3 (!) HD zenders zijn. In Twente vindt ik het reuze meevallen, vergelijken met de concurrentie die hier is.

Ik vindt dat we soms wat meer genuanceerd naar dingen moeten kijken, thats all! ;) En zeker ook laten horen dat er ook andere geluiden zijn dan wat we hier vaak vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Svennos1 op 08-12-2016 19:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik vind het ongenuanceerd van Caiway als alle aanbieders vervangende zenders aanbieden bij het verdwijnen van bepaalde zenders, dat Caiway gewoon niks doet voor zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Omdat A van de brug springt moet B er maar achteraan? Dat het klantonvriendelijk is dat ze besluiten hier niks mee te doen ben ik met je eens, maar het is aan Caiway om te bepalen hoe ze dat aanpakken. (En aan jouw om over te stappen naar een andere provider als je het daar niet mee eens bent. ;) )

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Natuurlijk mag Caiway het zelf weten, maar het is wel opvallend dat Caiway al jaren geen bal doet aan zijn televisieaanbod en het glijdende helling is richting het dal ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:13:
Natuurlijk mag Caiway het zelf weten, maar het is wel opvallend dat Caiway al jaren geen bal doet aan zijn televisieaanbod en het glijdende helling is richting het dal ......
Te meer opvallend omdat Caiway juist altijd voorop liep, dan gaat het opvallen wanneer je opeens ver achter de muziek aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik verwacht wel met een stalen gezicht begin 2017 weer een aankondiging van een nieuwe tariefsverhoging bij Caiway....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:10:
Ik verwacht wel met een stalen gezicht begin 2017 weer een aankondiging van een nieuwe tariefsverhoging bij Caiway....
Dat verwacht ik niet. Daar zullen gebruikers iets voor terug willen zien. Verlaging Entone-kosten en meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sjakie0101 schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:21:
[...]

Dat verwacht ik niet. Daar zullen gebruikers iets voor terug willen zien. Verlaging Entone-kosten en meer zenders.
Nee hoor, want niemand, echt niemand, gaat overstappen. Er is ten eerste geen echt alternatief en ten tweede zit niemand te wachten op die rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:41:
[...]

Nee hoor, want niemand, echt niemand, gaat overstappen. Er is ten eerste geen echt alternatief en ten tweede zit niemand te wachten op die rompslomp.
Ik denk dat bij de eerst volgende verhoging de hel echt wel los gaat barsten. Dat gaat niemand meer pikken zonder dat men ook echt iets aan de TV-diensten gaat doen. Je kan niet ongebreideld maar de abonnementsgeld verhogen en alleen maar tv-zenders verwijderen zonder daar dan ook niet iets voor terug te doen (meer HD en nieuwe zenders). Abonnees zijn echt niet gek.
Pagina: 1 ... 50 ... 59 Laatste